Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zojuist ook maar de Charging Pod besteld via ebay voor 16,17. Er zijn goedkopere resellers te vinden, bon.

Gisteren probeerde ik mijn Vodafone bold te updaten van de een na laatste firmware versie, naar de nieuwste (421/431?). Dat ging niet helemaal lekker... Ik kreeg op een gegeven moment de melding dat het bijwerken van de software niet was gelukt (Mac, Snow Leopard nieuwste versie en BB DM nieuwste versie). Kort daarop volgde de melding 'reload software 507' op m'n toestel. SOB!

Anyway, op een gegeven moment gaf BB DM aan dat er geen software op het toestel stond. Enigszins gerustgesteld dat ik net nog een backup had gemaakt, dacht ik dat het volledig goed zou komen. Niet helemaal.... Een backup is dus wat anders als een bestand dat wordt aangemaakt dat 'teruggezet' kan worden.

Goed, software opnieuw naar toestel geladen en deze werd naar de staat gebracht, waarin je het toestel aantreft als je deze nieuw aanschaft. Terugzetten ging ook niet helemaal vlekkeloos. Hij gaf een foutmelding bij 'options'. Het gevolg was dat ik mijn pin-contacten kwijt was (dacht dat deze ook werden opgeslagen bij het 'terugzetpuntbestand'), al m'n foto's die gemaakt zijn met het toestel, net als alle geschoten video's en voicerec bestanden. Hypereon (of zoiets) thema ook kwijt (niet erg, zo terug te vinden). Ook was ik al m'n geinstalleerde programma's kwijt, betaald (whatsapp) als onbetaald (o.a. Opera mini 5.2, Google maps).

Behoorlijk balen. Hoe kan ik een betaalde app er opnieuw opzetten, zonder dat ik opnieuw moet betalen? Ik zag whatsapp bv niet meer in de BB app store, noch kon ik deze dl-en van de website van whatsapp.

Moraal van bovenstaand verhaal. Maak periodiek een backup. Al is mijn vertrouwen in zo'n backup ook niet 100%, want zo'n terugzetbestand terugzetten gaat ook niet vlekkeloos. Het updaten trouwens ook niet, (waarmee het allemaal is begonnen).

Oh ja, nog wat irritaties:
-Nadat de accu een bepaalde capaciteit heeft bereikt, is het zendvermogen te laag om o.a. te bellen. WTF?
-Youtube is echt van abominabele kwaliteit.
-Surfen/dl-en e.d. is best traag. Ook (in mijn geval) met BB nationaal van Vodafone. Surfen en dl-en ging stukken sneller op m'n E71.
-Wekker is waardeloos. Kan geen meerdere alarmen instellen, of je moet ervoor willen betalen. Was toch een stuk beter op de E71 (standaard).
-Heb heel wat getikt op het toestel en nog steeds ergert het mij dat je de knoppen tamelijk hard moet indrukken. Laatst een Curve 8900 in m'n handen gehad en dat tikte een stuk prettiger. Ook hier geeft de E71 de 9700 het nakijken in mijn ogen, zeker icm de betere woordaanvulling.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:51:
Hoe werkt dat barcode scannen? Ik krijg nergens te zien staan 'Scan barcode' ofzo in de messenger.
Ik heb hem nu 3 dagen. batterij zit nu op 20% terwijl ik de hele dag loop te chatten/pingen/internetten.
Echt prachtig. Beter dan die ruk iPhone.
Als je op "Nieuw Contact (o.i.d.)" klikt, krijg je een schermpje waarin je kan kiezen hoe je dat wil doen, als dat niet zo is, moet je de BlackBerry Messenger even updaten.
Iemand nog een goeie thema aan te raden?
Ben zelf recentelijk overgestapt op het Hypaereon Sliq Theme (met Today Mogelijkheden (o.a. 10 Agenda Items en Berichten weergeven in je HomeScreen), bevalt mij erg goed, en is nog gratis ook, een Aanrader dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.hyperplexia.net/x/HC/HomeScreen.jpg
Curve 8900: http://bit.ly/fI6AZ
Bold 9700: http://bit.ly/3txHfT
wilmundo schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:09:
Moraal van bovenstaand verhaal. Maak periodiek een backup. Al is mijn vertrouwen in zo'n backup ook niet 100%, want zo'n terugzetbestand terugzetten gaat ook niet vlekkeloos. Het updaten trouwens ook niet, (waarmee het allemaal is begonnen).
Ik heb tot 3x toe mijn device (in het OS4.* tijdperk) geupdate, en iedere keer behield ik al mijn programma's en instellingen, dus er moet toch iets fout gegaan zijn bij jou BackUp vermoed ik. Al vind ik het persoonlijk wel begrijpelijk dat Foto's niet binnen de Device Backup vallen. Omdat het (in mijn ogen) over het systeem zou moeten gaan, instellingen, programma's, etc.) en niet over Inhoud, maar dat kan ook aan mij liggen.
wilmundo schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:09:
Oh ja, nog wat irritaties:
1. Nadat de accu een bepaalde capaciteit heeft bereikt, is het zendvermogen te laag om o.a. te bellen. WTF?
2. Surfen/dl-en e.d. is best traag. Ook (in mijn geval) met BB nationaal van Vodafone. Surfen en dl-en ging stukken sneller op m'n E71.
3. Heb heel wat getikt op het toestel en nog steeds ergert het mij dat je de knoppen tamelijk hard moet indrukken. Laatst een Curve 8900 in m'n handen gehad en dat tikte een stuk prettiger. Ook hier geeft de E71 de 9700 het nakijken in mijn ogen, zeker icm de betere woordaanvulling.
1. Idd erg frustrerend, om juist de basisfunctionaliteit te droppen, het duurt ook nog zeker 45 minuten intensief gebruik voordat hij daarna echt leeg is. Zie de noodgevallen al voor me.
2. De BlackBerry Browser staat niet bekend om zijn Snelle Rendering, heb je BOLT! of Opera wellicht al geprobeerd? BOLT! ondersteund daarnaast ook YouTube, weet niet in wat voor Kwaliteit, maar is het proberen waard.
3. Ik heb vrij veel moeite gehad om uiteindelijk een 8900 te kiezen, vond het Toetsenbord van de Bold 9000 zoveel fijner, misschien dat ze nog wat stug zijn en naar gelang gebruik wat soepeler worden?

Ben zelf nooit zo van het hele Woordaanvulling gebeuren geweest, wil gewoon zelf bepalen wat ik type en vind de AutoTekst van BlackBerry juist ideaal.

Maja, misschien is het toch een optie om je Bold 9700 om te ruilen voor een E72, of zie je moet over een bepaalde "specifieke" BlackBerry Functionaliteit wel (erg) te spreken zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door JunkieXP op 22-01-2010 00:52 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:03:
[...]

Ah oke, dus ik heb geen gedoe met amerikaanse stekkers en dergelijke als ik hem via eBay bestel omdat het een universeel dingetje is?
Je hebt geen gedoe met stekkertjes. Is inderdaad universeel.

Dan gooi ik er nog een keer een vraag tegenaan:
Weet iemand of ik een bepaalde agenda als default agenda kan markeren? Ik bedoel dan dat ik alleen van die agenda de entries zie als ik m'n agenda open. Ik heb namelijk 2 mailadressen gespecificeerd en dan krijg je ook 2 agenda's cadeau.

En kan ik een agenda verwijderen? Ik heb de facebook app geinstalleerd en die installeert blijkbaar ook een extra agenda. En laat het nou net het geval zijn dat ik dat helemaal niet wil....

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16
Ik heb een aantal vragen:

-
Die Contact punten die hem opladen, geven die de telefoon het gevoel dattie in de houder zit (en dus hard afgaat) of toch uit de houder, wel merktie dattie oplaad (nachtkastmodus mogelijkheid), had ik gezien in een review.
hoe kan je instellen dat hij harder afgaat, als hij in de houder zit? En hoe merkt de BB dat hij in de houder zit? Zitten er sensoren in het tasje ofzo?

- hoe kan ik mijn gemiste oproepen bekijken? zodra ik een gemiste oproep heb en ik klik hem aan, kom ik in een logboekje met al mijn gemiste oproepen. Maar zodra ik dat wegdruk, weet ik niet hoe ik daar moet komen. Normaal ben ik gewend met Nokia om op de groene telefoon te drukken en dan naar rechts bijv. bladeren door gemist/ontvangen/gebeld. Hoe zit dat bij de BB?

- Ik heb niet altijd dezelfde tekst bij de signaalsterkte staan, soms alleen gprs, soms GPRS, soms 3g, soms gsm, maar ook niet altijd het BB-logo. Betekent dit dat ik dan niet verbonden ben met het BIS? En wat is het verschil met al die andere termen.

mijn dank is bij voorbaat groot,

bernd

[ Voor 46% gewijzigd door berndw op 22-01-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net binnen :*) en ik ben hem aan het installeren enzo, nu vroeg ik me af of de BIS standaard ingesteld is als je je sim-kaart erin doet? Geen foutmeldingen ofzo, maar ben nu wel in de Appworld aan het downloaden en heb geen zin om straks een dikke rekening te krijgen? :/

Toestel bevalt me tot nu to perfect!
Hij heeft trouwens geen Vodafone logo op het toestel, wel als ik opstart en de achtergrond is ook van Vodafone.

BTW, gisteren ook op eBay zo'n charging-geval besteld voor 11 incl. Lekker cheapo!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
En ja hoor...
Hier weer een nieuwe update!!!
5.0.0.442
Link: https://www.blackberry.co...8D044C50AF0CF9BC82D2FC19F

Vergeet de Vendor.xml niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mitchi3 op 22-01-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag pas 5.0.0.423 erop gezet :/ Was ook een update volgens software proggie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:37:
[...]

Ik heb vanmiddag pas 5.0.0.423 erop gezet :/ Was ook een update volgens software proggie.
Ik het net net mijn bb binnen en ff aangesloten op de pc.. Geeft ie aan dat ik een update moet doen!! Ik dat doen, en nu loopt hij de hele tijd vast doet niets meer?? HELP.. Wie kan mij helpen?

Hij zegt op de BB App Error 200??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:18:
[...]

Ik het net net mijn bb binnen en ff aangesloten op de pc.. Geeft ie aan dat ik een update moet doen!! Ik dat doen, en nu loopt hij de hele tijd vast doet niets meer?? HELP.. Wie kan mij helpen?

Hij zegt op de BB App Error 200??
Heb hem alweer aan de praat?? Gewoon blijven proberen met updaten, nu alleen alles in het engels? En geen Nederlands meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
mitchi3 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:34:
En ja hoor...
Hier weer een nieuwe update!!!
5.0.0.442
Link: https://www.blackberry.co...8D044C50AF0CF9BC82D2FC19F

Vergeet de Vendor.xml niet ;)
hmm bij mij geeft hij aan dat toestel up to date is.
en hier staat nu nog 5.0.0.423 op.
weet iemand hoe dat kan???

wat is er met de vendor.xml????
wat doet deze??

groeten marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
firefighter2 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:21:
[...]

hmm bij mij geeft hij aan dat toestel up to date is.
en hier staat nu nog 5.0.0.423 op.
weet iemand hoe dat kan???

wat is er met de vendor.xml????
wat doet deze??

groeten marc
Ik heb het al een paar keer uitgelegd, C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader
Daar staat de vendor.xml deze verwijder je daar staat de info in van de provider die hem uitgeeft.
En klik je daarna op loader, thats is ;)

Edit/ thumbnails en foto's die zijn opgeslagen zijn heel korrelig geworden in .442
Is dit ook met .423?

[ Voor 8% gewijzigd door Ronnymes op 23-01-2010 10:44 ]

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een zain jordan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Jordan Mobile Telephone Services Company Ltd. Zain
Een carrier, net als wij KPN of Vodafone hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah.. ik kan die software dus niet gebruiken? op de hierboven genoemde link kom ik namelijk bij onze Zain uit.. Ik heb een losse blackberry aangeschaft, icm een HI abo. BIS wordt als het goed is maandag geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:17:
ah.. ik kan die software dus niet gebruiken? op de hierboven genoemde link kom ik namelijk bij onze Zain uit.. Ik heb een losse blackberry aangeschaft, icm een HI abo. BIS wordt als het goed is maandag geactiveerd
Ja als jij dus de vendor.xml weghaalt kan je deze gewoon gebruiken.
Ik heb ook Hi/KPN en hem draaien op 442 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixt dit ook het probleem van het threaded SMS'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd, ik haal het kaartje eruit (microsd) en doe hem weer erin (tsjah, ik kreeg hem gisteren er niet uit en wilde toch even kijken of het wel lukte) en nu zegt de BB dat er een fatale fout in het kaartje zit :?

Mja, wil toch eentje kopen met groter geheugencapiciteit, maar toch vind ik het vreemd. :X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag dat mijn agenda in mijn today home screen komt, weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:26:
fixt dit ook het probleem van het threaded SMS'en?
Welk probleem?
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:47:
Wat vreemd, ik haal het kaartje eruit (microsd) en doe hem weer erin (tsjah, ik kreeg hem gisteren er niet uit en wilde toch even kijken of het wel lukte) en nu zegt de BB dat er een fatale fout in het kaartje zit :?

Mja, wil toch eentje kopen met groter geheugencapiciteit, maar toch vind ik het vreemd. :X
Probeer eens een battery pull, misschien is het probleem dan opgelost.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:51:
Ik wil graag dat mijn agenda in mijn today home screen komt, weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen??
druk op je 2x op de menu knop, dan naar opties en layout, daar zet je hem op "vandaag"

[ Voor 75% gewijzigd door Ronnymes op 23-01-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er iemand bekend met een tool die de afgelegde route opneemt? Zodat ik later kan kijken waar ik allemaal gerend heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Vraagje: ik zie hier een hoop over firmwares voorbij komen. Ik heb zelf een t-mobile branded BB. Wanneer ik via het opties menu of via de desktop applicatie zoek naar updates, dan wordt aangegeven dat ik de laatste versie heb (nu bij mij .351). betekent dit dat ik moet wachten tot t-mobile een nieuwere firmware vrijgeeft (hierboven zie ik een .442 staan), of kan ik ook wat met die firmwares?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Voor degene die niet weten voor de firmware update:

BlackBerry Handheld Software v5.0.0.726 (Multilanguage)

Package Version: 5.0.0.726
Consisting of:

* Applications: 5.0.0.442
* Software Platform: 5.1.0.121
* File name: 9700M_PBr5.0.0_rel726_PL5.1.0.121_A5.0.0.442_Zain_Jordan.exe
* File size: 130.98MB

Note: The Software Platform and Applications version numbers can be found under Options-About screen on the handheld.

* Download Software: https://www.blackberry.co...8D044C50AF0CF9BC82D2FC19F

Instructions for installing on ANY carrier's 9700:

1. Download the above OS file to the PC then install it to the PC by running (double clicking) the file you downloaded.
2. Go to c:\program files\common files\research in motion\apploader and delete the file named "vendor.xml."
3. Plug in BB and double click on "Loader.exe." It's located in the same place as the above vendor.xml file.

The process takes about 45 minutes to an hour depending on how much data you have to backup and restore during the process. Once it's done loading the new OS it will reboot (it may do this twice during the entire process.) You will see a white screen with an hourglass for up to 20 minutes at a time while the DM says "waiting for initialization."
If, for some reason, you end up with a white screen with small icons and the number 507, simply connect to the PC again and run Loader.exe again, and it should load the OS to the device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dank!

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
mitchi3 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:54:
V

Instructions for installing on ANY carrier's 9700:

1. Download the above OS file to the PC then install it to the PC by running (double clicking) the file you downloaded.
2. Go to c:\program files\common files\research in motion\apploader and delete the file named "vendor.xml."
3. Plug in BB and double click on "Loader.exe." It's located in the same place as the above vendor.xml file.

The process takes about 45 minutes to an hour depending on how much data you have to backup and restore during the process. Once it's done loading the new OS it will reboot (it may do this twice during the entire process.) You will see a white screen with an hourglass for up to 20 minutes at a time while the DM says "waiting for initialization."
If, for some reason, you end up with a white screen with small icons and the number 507, simply connect to the PC again and run Loader.exe again, and it should load the OS to the device.
Werkt niet op een NL foon ;)
Eerst de vendor.exl deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Ronnymes schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:19:
[...]

Werkt niet op een NL foon ;)
Eerst de vendor.exl deleten.
Als je stap 2 leest...
Daarna commentaar ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mberns
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47

mberns

Haribo-aap

Voor die GPS tracking, ik heb een tijdje deze gebruikt. Werkte voor mij prima.

http://trackr.nl/download/

subteam: De Apen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
mitchi3 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:04:
[...]

Als je stap 2 leest...
Daarna commentaar ;) :P
:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe werkt het als je met een mac werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mijn toestel of gaat het batterijklepje/achterkant er onwijs moeilijk af in vergelijking met andere mobiele telefoons? :X
Ronnymes schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:05:
Probeer eens een battery pull, misschien is het probleem dan opgelost.
Helpt niet.. :?

Kaartje in en uit gedaan, helpt ook niet. Erg vreemd dat ik die foutmelding ineens krijg want het kaartje werkte eerst wel. |:(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:47:

Je zou kunnen proberen om het kaartje te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:01:
[...]

Je zou kunnen proberen om het kaartje te formatteren.
Kan dat in mijn BB of moet ik dat perse via de computer doen? :?

*voelt zich erg n00bie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
even een klein vraagje,

ik heb op internet een geweldige bescherming voor mijn bold gevonden.

http://shop.crackberry.co...ii-surface/4A123A6087.htm

iemand enig idee of dit ook in nederland wordt verkocht?
ik kan niets op internet vinden.

groeten marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefighter2 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:11:
even een klein vraagje,

ik heb op internet een geweldige bescherming voor mijn bold gevonden.

http://shop.crackberry.co...ii-surface/4A123A6087.htm

iemand enig idee of dit ook in nederland wordt verkocht?
ik kan niets op internet vinden.

groeten marc
Misschien hier: http://www.shopblackberry...essoriesnl/cgi-bin/pd.cgi of http://www.mytrendyphone.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het volgende: ik wil mijn huidige iphone abonnement omzetten naar een relax belbundel en instant e-mail (en losse bb kopen), en nu kan dat via de t-mobile site. Althans dat zeggen ze, want wanneer ik de relaxbundel heb gekozen staat nergens de optie instant email. Heeft iemand hier ervaring mee? Want dan kan ik het vandaag nog allemaal veranderen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:31:
[...]

*voelt zich erg n00bie*
Ik weet niet of die optie in een BB zit, maar anders op een pc ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:31:
[...]

*voelt zich erg n00bie*
Menu -> Opties -> Geheugen -> Menu -> Repareren
Als die het dan niet lukt, en nog steeds geen toegang hebt tot de kaart:
Menu -> Opties -> Geheugen -> Menu -> Kaart formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
@ Ronnymes

Heb je ook dat de batterij sneller gaat dan met .423?
Heb .442 op me andere 9700 gezet en die gaat een stukje sneller leeg dan me ander met .423...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchi3 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:50:
[...]

Menu -> Opties -> Geheugen -> Menu -> Repareren
Als die het dan niet lukt, en nog steeds geen toegang hebt tot de kaart:
Menu -> Opties -> Geheugen -> Menu -> Kaart formatteren
'Reparatie mislukt' en 'Formatteren mislukt'.

Zou op een of andere manier het kaartje gewoon ineens kapot gegaan zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen de Bold 9700 en ben er erg tevreden mee.

Er is echter een ding waar ik wat problemen mee heb en dat zijn de erg kleine letters op het hoofdscherm.
De agenda is bijna niet te lezen (als je slechte ogen hebt ;-( )
Als ik grote letters instel, zijn ze in de agenda zelf b.v. wel groter maar op het today scherm blijft alles hetzelfde, ook de agenda punten. 7(8)7

hoe kan ik de letters iets groter maken ?? of moet ligt het aan het thema ?? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:57:
[...]

Dan moet je hem via de pc formatteren... En als dat niet lukt, dan misschien ander kaartje aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:57:
[...]

hetzelfde gehad met me 2 gb kaartje op de bold 9700, de microsd kaart zit nogal onhandig,op de ouwe bold zat hij lekker aan de zijkant, blijkbaar zijn die microsd kaarten nogal gevoelig, mijne dus ook gemold, vond het niet erg want er stond een 15 gig kaart standby om het te vervangen.

In het kort: vervangen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

druk op je 2x op de menu knop, dan naar opties en layout, daar zet je hem op "vandaag"
Is gelukt, dank je wel.. Weet dan misschien ook iemand hoe ik automatisch via BIS mijn agenda synchroniseer met een agenda op bijvoorbeeld internet? En het liefste dan ook met outlook?

Wat ik eigenlijk dan zou willen is met Google calender syncen en dan met Outlook.. is dat mogelijk en zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:46:
[...]

Is gelukt, dank je wel.. Weet dan misschien ook iemand hoe ik automatisch via BIS mijn agenda synchroniseer met een agenda op bijvoorbeeld internet? En het liefste dan ook met outlook?

Wat ik eigenlijk dan zou willen is met Google calender syncen en dan met Outlook.. is dat mogelijk en zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar??
De woorden die je gebruikt in dit bericht, had je beter even op Google af kunnen vuren.

Ik zal je op weg helpen: Download "Google Sync", via http://m.google.nl/sync, daarmee kan je je Kalender naar je Gmail Account syncen (en visa versa).

Vervolgens download je Google Calendar Sync for Outlook, zodat de Gmail Calendar weer naar Outlook Synct (en visa versa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
mitchi3 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:56:
@ Ronnymes

Heb je ook dat de batterij sneller gaat dan met .423?
Heb .442 op me andere 9700 gezet en die gaat een stukje sneller leeg dan me ander met .423...
Ik heb nu nog 35% en heb hem zo'n 48 uur standby, maar heb hem niet heel extreem gebruikt.
Dus ik vind ze wel gelijk.
Maar, ik zag dat er voor .423 een hybrid is... zit nu te twijfelen om toch terug te gaan naar 423.
Hoe is daar die thubnails en foto kwaliteit in?

Btw is de verf van het knopje van de "D" eral af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:52:
[...]

De woorden die je gebruikt in dit bericht, had je beter even op Google af kunnen vuren.

Ik zal je op weg helpen: Download "Google Sync", via http://m.google.nl/sync, daarmee kan je je Kalender naar je Gmail Account syncen (en visa versa).

Vervolgens download je Google Calendar Sync for Outlook, zodat de Gmail Calendar weer naar Outlook Synct (en visa versa)
Heb ik ook gedaan, of google afvuren.. En idd google sync gedownload, en proberen te syncen, maar nu krijg ik mijn afspraken van mijn BB niet online?? Wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Ronnymes schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:42:
[...]

Ik heb nu nog 35% en heb hem zo'n 48 uur standby, maar heb hem niet heel extreem gebruikt.
Dus ik vind ze wel gelijk.
Maar, ik zag dat er voor .423 een hybrid is... zit nu te twijfelen om toch terug te gaan naar 423.
Hoe is daar die thubnails en foto kwaliteit in?

Btw is de verf van het knopje van de "D" eral af
Ben hem ook tegen gekomen, alleen het probleem van de hybrid is, dat Docs to go vaak komt te vervallen... Aangezien ik die veel voor me werk gebruik, kan ik die niet missen. De foto kwaliteit weet ik niet... Heb ook nog geen foto's erop staan op diegene met .442. Maar de pre installed backgrounds zijn de thumbnails gewoon zoals in .423. Dus ik hou hem nog even op .423 aangezien de verschillen nihil zijn...
Wel klote van je verf, maar je hebt dan wel een mooi lichtpuntje in je toetsenboord. En als je er echt aan gaat irriteren, bestel je gewoon een nieuw toetsenboord ;) Ken nog wel een goedkoop adresje als je er 1 nodig hebt, ook voor andere onderdelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:41
mitchi3 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:59:
[...]

Ben hem ook tegen gekomen, alleen het probleem van de hybrid is, dat Docs to go vaak komt te vervallen... Aangezien ik die veel voor me werk gebruik, kan ik die niet missen. De foto kwaliteit weet ik niet... Heb ook nog geen foto's erop staan op diegene met .442. Maar de pre installed backgrounds zijn de thumbnails gewoon zoals in .423. Dus ik hou hem nog even op .423 aangezien de verschillen nihil zijn...
Wel klote van je verf, maar je hebt dan wel een mooi lichtpuntje in je toetsenboord. En als je er echt aan gaat irriteren, bestel je gewoon een nieuw toetsenboord ;) Ken nog wel een goedkoop adresje als je er 1 nodig hebt, ook voor andere onderdelen! :)
huh?! laat je verf los van je toetsjes? gebruik je zo bizar vaak de 'D', of hebben daar meer gebruikers last van...

iemand trouwens al bezig geweest met een huisje voor zijn Blackberry? kwam gisteren http://www.youtube.com/watch?v=UuPc-pOvfaQ tegen op Utube, en ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:04:
[...]

Heb ik ook gedaan, of google afvuren.. En idd google sync gedownload, en proberen te syncen, maar nu krijg ik mijn afspraken van mijn BB niet online?? Wat doe ik fout??
Ik geloof dat alleen de afspraken van je "standaard" kalender vanaf je BB worden gesynct (zie voor jou standaard kalender: Opties -> Geavanceerde Opties -> Standaardservices). Dus zorg dat je te syncen items, aan het e-mail adres wat ingesteld is bij de Standaardservices gekoppeld zijn (inderdaad een nadeel wanneer je met meerdere Agenda's werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tupu1302 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:09:
[...]

hetzelfde gehad met me 2 gb kaartje op de bold 9700, de microsd kaart zit nogal onhandig,op de ouwe bold zat hij lekker aan de zijkant, blijkbaar zijn die microsd kaarten nogal gevoelig, mijne dus ook gemold, vond het niet erg want er stond een 15 gig kaart standby om het te vervangen.

In het kort: vervangen die handel.
Ik vind het ook een HEL om dat kaartje eruit te krijgen, blokje wat de batterij op zijn plaats houdt zit in de weg. :X Daar is hij dus wss op kapot gegaan.

Bij mijn Samsung klik je erop en dan schiet het kaartje eruit, maar hier moet je dus ook nog eens kijken of je hem over dat blokkie krijgt zonder hem te mollen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
housekamp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:01:
[...]

huh?! laat je verf los van je toetsjes? gebruik je zo bizar vaak de 'D', of hebben daar meer gebruikers last van...

iemand trouwens al bezig geweest met een huisje voor zijn Blackberry? kwam gisteren http://www.youtube.com/watch?v=UuPc-pOvfaQ tegen op Utube, en ziet er wel goed uit.
Ja ben al bezig geweest! Op me werk zijn we ook daar mee bezig, alleen als je er aan begint, moet je echt voorzichtig zijn, de zilveren bezel is erg fragile. En de top cover, waar je led-lampje zit, als die los komt, zit hij ook los, waarschijnlijk heb je dan wat lijm nodig om hem weer terug te plaatsen. Tevens met de bottom cover, die je als eerst moet verwijderen om bij de schroeven te komen. Als die los komt, blijf je er speling in houden. Dus denk er eerst goed overna, en ga dan uiterst voorzichtig te werk....

[ Voor 4% gewijzigd door mitchi3 op 25-01-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Hoe werkt dat barcode scannen? Ik krijg nergens te zien staan 'Scan barcode' ofzo in de messenger.
Ik heb hem nu 3 dagen. batterij zit nu op 20% terwijl ik de hele dag loop te chatten/pingen/internetten.
Echt prachtig. Beter dan die ruk iPhone.

Iemand nog een goeie thema aan te raden?
Hier had ik ook last van dat ik dat niet kon vinden.
De standaard BB messenger heeft deze functie niet.
Je moet even BB messenger downloaden in App World en dan gaat alles pas werken....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
mitchi3 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:51:
[...]

Ja ik bedoel niet zo zeer de Push instellingen, maar de POP en de IMAP geactiveert...
Ben jij al uit de IMAP functie van Gmail?
Ik heb IMAP aangezet in mijn Gmail settings. Vervolgens voeg ik mijn Gmail account toe op mijn BB en hij sync niet. (Pushed wel mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
josjos schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:52:
[...]

Ik heb IMAP aangezet in mijn Gmail settings. Vervolgens voeg ik mijn Gmail account toe op mijn BB en hij sync niet. (Pushed wel mail).
Klopt! Hij trekt niet heel je inbox binnen, je krijgt alleen je mail gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
mitchi3 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:20:
[...]

Klopt! Hij trekt niet heel je inbox binnen, je krijgt alleen je mail gepushed.
Maar ook als ik berichten in mijn web-gmail verwijder verwijderd hij deze niet op mijn BB.
Dit is de tutorial voor 2 way sync voor Gmail op de Blackberry.
2 way sync is zoals de naam eigenlijk al doet vermoeden synchroniseren van email 2 kanten op. Dus als je een e-mail verwijderd op je PC word deze ook verwijderd op je BB en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 16:18

Jig

Weet er iemand nog aan paar apps die vooral voor de Nederlandse markt interessant is? Buienradar? File info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
josjos schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:21:
[...]

Maar ook als ik berichten in mijn web-gmail verwijder verwijderd hij deze niet op mijn BB.
2 way sync is zoals de naam eigenlijk al doet vermoeden synchroniseren van email 2 kanten op. Dus als je een e-mail verwijderd op je PC word deze ook verwijderd op je BB en andersom.
Wat ik uit die tekst begrijp is dat als je je emails verwijderd op je BB, dat Gmail ze niet verwijderd maar gaat archiveren. Ik lees nergens dat hij 2 way sync toepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
housekamp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:01:
[...]

Ik denk eerder dat het door het schuren in m'n broekzak is gekomen.
Maar ik vind deze housing er super uitzien, betaald ook de hoofdprijs: http://tinyurl.com/y8des5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josjos schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:52:
[...]

Mijne is er vandaag na iets minder dan een week weer mee gestopt, vanochtend had ik nog Instant Push (binnen 1 minuut), en vanmiddag kwam m'n mailtjes weer met een vertraging tussen de 8 en 15 minuten binnen :(.
Ronnymes schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:31:
[...]

Ik denk eerder dat het door het schuren in m'n broekzak is gekomen.
Maar ik vind deze housing er super uitzien, betaald ook de hoofdprijs: http://tinyurl.com/y8des5s
Ja, vind ehm wel echt nice RonnyMes
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/9075/100125ronnymessbezel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16
hoe kan je instellen dat hij harder afgaat, als hij in de houder zit? En hoe merkt de BB dat hij in de houder zit? Zitten er sensoren in het tasje ofzo?

- hoe kan ik mijn gemiste oproepen bekijken? zodra ik een gemiste oproep heb en ik klik hem aan, kom ik in een logboekje met al mijn gemiste oproepen. Maar zodra ik dat wegdruk, weet ik niet hoe ik daar moet komen. Normaal ben ik gewend met Nokia om op de groene telefoon te drukken en dan naar rechts bijv. bladeren door gemist/ontvangen/gebeld. Hoe zit dat bij de BB?

- Ik heb niet altijd dezelfde tekst bij de signaalsterkte staan, soms alleen gprs, soms GPRS, soms 3g, soms gsm, maar ook niet altijd het BB-logo. Betekent dit dat ik dan niet verbonden ben met het BIS? En wat is het verschil met al die andere termen.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
berndw schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:47:
Bij Instellingen -> Profielen -> *Jou Profiel* -> Menu-Knop -> Bewerken en dan kan je per instelling "Uit Houder" en "In Houder" het een en ander instelling.
berndw schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:47:
- hoe kan ik mijn gemiste oproepen bekijken? zodra ik een gemiste oproep heb en ik klik hem aan, kom ik in een logboekje met al mijn gemiste oproepen.
Misschien heb je hier wat aan, misschien ook niet: http://docs.blackberry.co...message_list_30026_11.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
JunkieXP schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:49:
[...]

Mijne is er vandaag na iets minder dan een week weer mee gestopt, vanochtend had ik nog Instant Push (binnen 1 minuut), en vanmiddag kwam m'n mailtjes weer met een vertraging tussen de 8 en 15 minuten binnen :(.

[...]

Ja, vind ehm wel echt nice RonnyMes
[afbeelding]
Haha je kan daar je eigen housing ontwerpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronnymes schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:24:
[...]

Ken het principe, dacht dat het een link zou zijn naar jou Ontworpen Housing, Print Screen ehm anders ff, ben benieuwd geworden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ronnymes schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:24:
[...]

opzich wel relaxt dat je zo je eigen body kan customisen. alleen die prijs joh...
btw, krijg die editor niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
josjos schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:21:
[...]

Volgens mij heb ik gelijk, 2way sync werkt niet, bij Google Apps word BES toegepast.
Iemand ervaring?
Ik ben namelijk benieuwd of je meerdere emailadressen / domeinnamen op een user kan toevoegen of dat dat dan weer extra 40 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Waar kun je op dit moment de 9700 het beste halen icm een 2jarig abonnement?

Bij t-mobile heb je hem voor 30 euro p/m incl. instant e-mail (BB internet en e-mail neem ik aan? Is deze ook snel? Want bij Hi kost een BB internet abo 17,50 p/m, eerste jaar 10 euro p/m korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DJH schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:23:
Waar kun je op dit moment de 9700 het beste halen icm een 2jarig abonnement?

Bij t-mobile heb je hem voor 30 euro p/m incl. instant e-mail (BB internet en e-mail neem ik aan? Is deze ook snel? Want bij Hi kost een BB internet abo 17,50 p/m, eerste jaar 10 euro p/m korting).
Dat kun je het beste hier vragen:
[ABO] BlackBerry Bold 9700 Levertijden- en abonnemententopic

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om firefox op de BB 9700 te gebruiken? En zo ja, heeft misschien iemand een link waar ik hem kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Dat frontjes verwisselen zie ik opzich wel zitten, leuk om je is te onderscheiden van andere BB gebruikers..

Wie weet nog meer sites om van die frontjes te bestellen?

http://www.trend-setter.n...ct-2071501/Bold-9700.html is ook wel een leuke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Basjuuh schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:45:
Dat frontjes verwisselen zie ik opzich wel zitten, leuk om je is te onderscheiden van andere BB gebruikers..

http://www.trend-setter.n...ct-2071501/Bold-9700.html is ook wel een leuke!
Me werk en ik doen hoeveel zaken met Cnn.cn
www.cnn.cn

En als je je helemaal wilt onderscheiden, ga je zelf airbrushen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.colorwarepc.com/ is wel prijzig daar, maar dan kan je ook echt zelf de kleuren kiezen.

Weet iemand hoe ik radio kan luisteren op de 9700? Is er een Europese variant van Pandora/ Slacker achtige apps? Nederland.FM doet het ook niet in de standaard browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
JunkieXP schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 00:21:
[...]

Ken het principe, dacht dat het een link zou zijn naar jou Ontworpen Housing, Print Screen ehm anders ff, ben benieuwd geworden :P.
Deze staat op Crackberry en vind ik ook erg strak:
Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachment.php?attachmentid=52834&d=1264512943
Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachment.php?attachmentid=52835&d=1264512950

[ Voor 10% gewijzigd door Ronnymes op 26-01-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ronnymes schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:23:
[...]

Deze staat op Crackberry en vind ik ook erg strak:
[afbeelding]
[afbeelding]
De plaatjes kun je alleen zien wanneer je bent ingelogd op het crackberry forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Great, weer iets raars. Als ik de APP world open krijg ik 'APN not specified' :?

sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar dit is mijn eerste BB en ik heb er de ballen verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:17

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:12:
Great, weer iets raars. Als ik de APP world open krijg ik 'APN not specified' :?

sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar dit is mijn eerste BB en ik heb er de ballen verstand van
Heeft de Blackberry wel internet enz? APN instellingen vraagt ie normaal alleen als er niks geconfigureerd is voor het dataplan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
  • Laatst online: 04-08-2018
Sinds gisteren ook een blackberry bold 9700. Had hem vrijdag besteld bij Hi en nu al binnen, zo te lezen toch best snel. :)

Ik heb nu theme Hapaereon Sliq geïnstalleerd en ziet er netjes uit. Verder ook programma's als Ubertwitter en Facebook. Welke apps zijn nog meer aan te raden?

Ik krijg overigens bij installatie van Opera Mini geen download scherm, dus hoe kan ik het nu installeren? Ik ga gewoon naar download en krijg een scherm van hier onder staat een link om te downloaden, maar die link staat er niet... :S

En nog iets wat mij onduidelijk is, hoe kan ik mijn beginscherm veranderen, dus andere snelkoppelingen plaatsen? Moet ik dit via de pc doen?

Kan ik overigens ook andere icoontjes installeren?

Mss dat sommige vragen al zijn beantwoord, maar ben al iets van 15 pagina's aan het teruglezen en ben het nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
En nog iets wat mij onduidelijk is, hoe kan ik mijn beginscherm veranderen, dus andere snelkoppelingen plaatsen? Moet ik dit via de pc doen?

De bovenste rij van je menu, zijn de snelkoppelingen die jij nu in je standaardthema hebt ;)

Themes van Blackberry zijn er, ook met andere icoontjes e.d.

Ik krijg overigens bij installatie van Opera Mini geen download scherm, dus hoe kan ik het nu installeren? Ik ga gewoon naar download en krijg een scherm van hier onder staat een link om te downloaden, maar die link staat er niet...

Als ik eerlijk moet zijn heeft die browser niet echt een meerwaarde i.m.o. Vooral het scrollen is dramatisch bij mij. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat er al een officiële versie van Opera Mini voor de Bold 9700 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
Aah dankjewel. Dat van die icoontjes wist ik nog niet eens, ga ik es mee aan de slag.

Wat is dan wel een goede browser? Of zou ik hem gewoon standaard houden zoals ie er nu op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik zit nog enorm te twijfelen tussen een BB 9700, een nokia E72 en een HTC snap.

Opzich heeft de BB mijn voorkeur, maar die heeft (nog) geen goede navigatie software (die alleen GPS gebruikt en geen internet), heb in mei navigatie nodig in de USA. Ook heeft BB standaard een (veel) duurder internetabonnement.

De Nokia heeft Symbian, wat ik een minder OS vind.

En de Snap is alweer wat verouderd.

Mmmmmh erg lastig hoor..

[ Voor 5% gewijzigd door DJH op 27-01-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Koop een landkaart (je weet wel, papier) en een BB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

colorito schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:01:
Sinds gisteren ook een blackberry bold 9700. Had hem vrijdag besteld bij Hi en nu al binnen, zo te lezen toch best snel. :)

Ik heb nu theme Hapaereon Sliq geïnstalleerd en ziet er netjes uit. Verder ook programma's als Ubertwitter en Facebook. Welke apps zijn nog meer aan te raden?

Ik krijg overigens bij installatie van Opera Mini geen download scherm, dus hoe kan ik het nu installeren? Ik ga gewoon naar download en krijg een scherm van hier onder staat een link om te downloaden, maar die link staat er niet... :S

Mss dat sommige vragen al zijn beantwoord, maar ben al iets van 15 pagina's aan het teruglezen en ben het nog niet tegengekomen.
Als je de Hypaereon Sliq Theme gebruikt dan gaat de beredenatie van Basjuuh niet op. De eerste rij staat namelijk in de linker kolom snelkoppelingen en de tweede rij staat onderin. Je kan ook je weather applicatie rechtsbovenin plaatsen. Dat heb ik ook, ziet er wel strak uit. Even mee spelen en dan komt het zeker goed.

Ik gebruik zelf de standaard browser, maar ik hoorde ook mensen over de BOLT! browser. Heb er echter geen ervaring mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:36:
Ik zit nog enorm te twijfelen tussen een BB 9700, een nokia E72 en een HTC snap.

Opzich heeft de BB mijn voorkeur, maar die heeft (nog) geen goede navigatie software (die alleen GPS gebruikt en geen internet), heb in mei navigatie nodig in de USA. Ook heeft BB standaard een (veel) duurder internetabonnement.

Mmmmmh erg lastig hoor..
100% BB 9700 :) Echt een super telefoon zonder al te veel gezeik. Volg een aantal andere topics aangezien ik een andere prive telefoon aan het zoeken ben, een en al gezeik. De BB 9700 doet wat hij moet doen. Echt een top toestel. Geen moment spijt van gehad.

Heb momenteel een E71 en ik ben niet van plan over te stappen naar de E72. Lijkt me gewoon niets. Hoor der ook niet echt positieve verhalen over.

Snap vind ik echt helemaal niets. Kun je beter direct uit je hoofd zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Colorito:

Ik kon Opera ook niet installeren toen ik nog geen BB abo had (lees mijn Voda onbep int omgezet was naar BB nationaal). Is je BB abo actief (zie bereikmeter, daar moet je het Blackberry logo zien)?

Zo ja, dan heb ik geen oplossing.

Op zich volstaat nav4all. Het nadeel is dat je alleen de eerstvolgende handeling ziet en niet die daarop zullen volgen. Dat kan onhandige situaties opleveren, als je ergens onbekend bent icm tijdig voorsorteren.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.berrymanual.co...y-email-and-folder-icons/

Ik heb het nog niet met de 9700 getest.

Ik gebruik zelf Opera mini 5.0 (beta) voor de 9700 voor browsing, downloaden doe ik met de standaardbrowser die ik persoonlijk prima vind. Er is nog geen aplha release voor de 9700 van Opera mini. BOLT browser vond ik persoonlijk erg irritant omdat je niet kan inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydnar
  • Laatst online: 16-03-2022
Hey,

Heeft iemand hier ervaring met BBFileScout?
http://www.emacberry.com/ota/BBFileScout.jad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:43:
[...]

http://www.colorwarepc.com/ is wel prijzig daar, maar dan kan je ook echt zelf de kleuren kiezen.

Weet iemand hoe ik radio kan luisteren op de 9700? Is er een Europese variant van Pandora/ Slacker achtige apps? Nederland.FM doet het ook niet in de standaard browser.
Wunderradio, die app is zijn geld echt wel waard :)
Moet je even je APN settings invullen. bijv blackberry.vodafone.nl en wachtwoord. Anders doet ie het niet ;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
wilmundo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:36:
Colorito:

Ik kon Opera ook niet installeren toen ik nog geen BB abo had (lees mijn Voda onbep int omgezet was naar BB nationaal). Is je BB abo actief (zie bereikmeter, daar moet je het Blackberry logo zien)?

Zo ja, dan heb ik geen oplossing.

Op zich volstaat nav4all. Het nadeel is dat je alleen de eerstvolgende handeling ziet en niet die daarop zullen volgen. Dat kan onhandige situaties opleveren, als je ergens onbekend bent icm tijdig voorsorteren.
thanks, nee mijn abo is nog niet ingegaan. vandaar dat het niet lukte. _/-\o_

btw, wat is nu het verschil tussen al die screenprotectors? is brando nu echt het beste? en welke bedoelen jullie dan? of kan ik er ook gewoon eentje via ebay kopen?

[ Voor 11% gewijzigd door colorito op 27-01-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
colorito schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:01:
dat is niet verkeerd. nieuwe abbo of heb je verlengt? ik moet nog precies 2 weken wachten voor ik mijn contract kan verlengen. ben benieuwd of ik er dan meteen eentje kan ophalen...

wat screenprotectors betreft; Brando schijnt toch wel de betere te zijn. lees er iig veel goeie verhalen over.

[ Voor 11% gewijzigd door Campo di Casa op 27-01-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om je BB 9700 op een laptop aan te sluiten en dan op de laptop internetten via de BB?? Dus via het BIS abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
colorito schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:45:
[...]btw, wat is nu het verschil tussen al die screenprotectors? is brando nu echt het beste? en welke bedoelen jullie dan? of kan ik er ook gewoon eentje via ebay kopen?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat idd al sinds jaar en dag uit naar de Brando Screen Protectors, echter wanneer je in Amerika op Fora Snuffelt zie je ook vaak BSE, InvisibleShield en BodyGuardz. Ik persoonlijk heb echter geen enkele negatieve ervaring met mijn Brando die ik momenteel nog op zeker 3 devices gebruik (vorige 2 telefoons liggen inmiddels in de la, maar zien er ook nog steeds goed uit). Wellicht kun je het topic uit m'n signature wat doorlezen voor een wat bredere kijk, en anders op www.screenproter.nl bestellen (of in Hong Kong, maar net wat je wil :p). Ik denk dat je er geen buil aan kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:36:

Mmmmmh erg lastig hoor..
Tja, in dit topic zullen mensen voornamelijk voor de BB gaan.

Je moet gewoon een voor en nadelen lijstje maken en kijken wie er als winnaar uit komt. De E72 had in het begin trouwens wat problemen maar nu hoor ik daar niemand meer over (zoals je hier kan lezen is de BB niet probleemloos).
Voor mij gaf de looks en de prijs (voornamelijk de extra kosten van de BB email dienst) de doorslag naar de E72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:32:
Weet iemand of het mogelijk is om je BB 9700 op een laptop aan te sluiten en dan op de laptop internetten via de BB?? Dus via het BIS abo?
Bij vodafone zit dit iig standaard in je abbonement. Moet je even zoeken op google naar tetheren met je blackberry

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
JunkieXP schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:38:
[...]

Mijn persoonlijke voorkeur gaat idd al sinds jaar en dag uit naar de Brando Screen Protectors, echter wanneer je in Amerika op Fora Snuffelt zie je ook vaak BSE, InvisibleShield en BodyGuardz. Ik persoonlijk heb echter geen enkele negatieve ervaring met mijn Brando die ik momenteel nog op zeker 3 devices gebruik (vorige 2 telefoons liggen inmiddels in de la, maar zien er ook nog steeds goed uit). Wellicht kun je het topic uit m'n signature wat doorlezen voor een wat bredere kijk, en anders op www.screenproter.nl bestellen (of in Hong Kong, maar net wat je wil :p). Ik denk dat je er geen buil aan kan vallen.
Thanks! Heb er gelijk maar eentje besteld, ik zie namelijk dat mijn scherm toch aardig vies begint te worden (al na 1 dag) en wil verkomen dat er krasjes in komen. Brando is dan wel wat duurder, maar als iedereen zegt dat dit de beste protector is, dan maakt het geld ook niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:00:
[...]

Bij vodafone zit dit iig standaard in je abbonement. Moet je even zoeken op google naar tetheren met je blackberry
Heb gezocht op internet, en het kan met Blackberry Desktop, maar daar moet je dus een profiel aanmaken en wachtwoord e.d. invullen!! Heb ik vodafone gebeld en die wilden mij dat niet geven, omdat je de BB niet als modem mag gebruiken van een laptop??
Kun je mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:33:
[...]
Heeft de Blackberry wel internet enz? APN instellingen vraagt ie normaal alleen als er niks geconfigureerd is voor het dataplan.
Ja, ik heb gewoon internet en alles :?

EDIT; never mind hij doet het weer? :X :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:31:
[...]

Heb gezocht op internet, en het kan met Blackberry Desktop, maar daar moet je dus een profiel aanmaken en wachtwoord e.d. invullen!! Heb ik vodafone gebeld en die wilden mij dat niet geven, omdat je de BB niet als modem mag gebruiken van een laptop??
Kun je mij verder helpen?
http://www.blackberryforu...ckberry-modem-laptop.html

Bij stap 9: +cgdcont=1,"IP","blackberry.vodafone.nl"

Gebruikersnaam en wachtwoord die je bij stap 10 nodig hebt is: vodafone en vodafone :)
Zo gebruik ik het altijd, via DM kreeg ik het helaas niet aan de praat.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee op welke vlakken de Tour 9650 het af gaat leggen t.o.v. de 9700 (als die überhaupt al in Nederland voet aan de grond krijgt). Waarschijnlijk zal het geheugen en processor technisch wat afwijken, maar verder zie ik weinig verschillen, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:56:
[...]

Tja, in dit topic zullen mensen voornamelijk voor de BB gaan.

Je moet gewoon een voor en nadelen lijstje maken en kijken wie er als winnaar uit komt. De E72 had in het begin trouwens wat problemen maar nu hoor ik daar niemand meer over (zoals je hier kan lezen is de BB niet probleemloos).
Voor mij gaf de looks en de prijs (voornamelijk de extra kosten van de BB email dienst) de doorslag naar de E72.
Bedankt voor je mening over de E72, maar ik ervaar geen problemen met de BB, dus waar baseer jij dit op? Begrijp me niet verkeerd, heb nu een E71 en ben er echt blij mee, dus ben niet anti-NOKIA of zoiets, maar volgens mij zit de BB toch wel even wat beter in elkaar als ik de 2 naast elkaar leg. Allemaal veel gebruiksvriendelijker naar mijn mening. Het is echter maar wat je ervan verwacht. Dus inderdaad de voor en nadelen even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:09:
[...]

Bedankt voor je mening over de E72, maar ik ervaar geen problemen met de BB, dus waar baseer jij dit op? Begrijp me niet verkeerd, heb nu een E71 en ben er echt blij mee, dus ben niet anti-NOKIA of zoiets, maar volgens mij zit de BB toch wel even wat beter in elkaar als ik de 2 naast elkaar leg. Allemaal veel gebruiksvriendelijker naar mijn mening. Het is echter maar wat je ervan verwacht. Dus inderdaad de voor en nadelen even opzoeken.
Help de mens, en som jou voor en nadelen bijvoorbeeld is op, ik vond de TrackBall altijd een groot nadeel, maar die is nu dus vervangen door een TrackPad, kan even niet op meer dingen komen, wat opzich best frustrerend is, omdat ik toch in dubio zit over verlengen met een BB of toch een andere richting te gaan kiezen omdat een BB saai is, maar dit eigenlijk niet is, maar juist doordat je er nooit "gedoe" mee hebt, ben je er nooit mee aan het Tweaken, en issie dus "saai".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:09:
[...]

Zo uit mijn hoofd was er ook light bleeding en laat de verf soms los (tenminste dat las ik hier).
Pagina: 1 ... 7 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ