Ja ik woon ook gewoon in Amsterdam. me bbm app store twitter etc doen het gewoon alleen het internetten zelf nietjens17 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:45:
[...]
Idem hier. Met name in Amsterdam Zuid, in het oosten van het land werkt het wel. Terwijl ik hier 3G-dekking heb!
Dit probleem doet zich bij mij een andere medetweaker ook voor. Wij beide gebruiken HI(NL).mr-ordinary schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:20:
[...]
Ja ik woon ook gewoon in Amsterdam. me bbm app store twitter etc doen het gewoon alleen het internetten zelf niet
Als je bij je Service boeken "Blackberry Internet Browsing Service 2" verwijderd, kan je weer gebruik maken van je browser. Echter dit bestand wordt telkens door Hi terug gepushed naar je device dus je moet het constant blijven verwijderen. Ik hoop dat er binnekort een oplossing komt maar dit is een tijdelijke wallkaround.
(Het blijft een aantal uren weg, een precies aantal durf ik niet te zeggen)
[ Voor 5% gewijzigd door mitchdc op 11-11-2010 15:15 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik gebruik mijn blackberry bold 9700 nu 2 weken. Alleen als ik hem 1 uur gebruik is er al 25% van mijn batterij eraf.
Wat kan ik eraan doen?
Ik gebruik mijn blackberry bold 9700 nu 2 weken. Alleen als ik hem 1 uur gebruik is er al 25% van mijn batterij eraf.
Wat kan ik eraan doen?
Inderdaad een vrij snelle conclusie, echter verwacht ik ook dat simpele dingen als een battery pull al gedaan zijn. Voor mij lijkt het gewoon logisch dat de speaker kapot is en het niet in de aansturing van de software zit.JB schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:06:
[...]
Waar baseer je dat in godsnaam op...??? Stel eerst eens een battery pull voor voordat je dergelijke uitspraken roept.
Tot zover heb ik niet veel andere mogelijkheden kunnen vinden, met zoeken of troubleshooten.
Wat doe je dan in dat uurVerwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:20:
Hallo,
Wat kan ik eraan doen?
Verwijderd
Ik heb nu een soort van oplossing bedacht. Als ik het gesprek verwijder en dus een nieuw gesprek aanga met deze persoon komt de sms wel over.. oftwel het reply'en op een berichtje kan niet. Meer mensen die dit probleem of de oplossing hebben?Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:49:
Ik heb een probleem met smsjes versturen naar één persoon. Als ik de sms verzend zegt ie 'netwerk buiten bedrijf'. Heb alles geprobeerd. 06, +31.. hij wil hem gewoon niet versturen. Soms doet hij het ineens wel weer en even later kan ik weer niets. Ontvangen is trouwens geen probleem. Iemand een idee?
Wat me opvalt is het volgende: bij 'hostroutingsinformatie' staat APN:'blckberry.net' en bij TCP/IP staat APN:'internet'.
Kan het hier mee te maken hebben dat de browser het niet doet? Blackberry Internet Browsing Service 2 verwijderen uit de serviceboeken helpt helaas niets.
Kan het hier mee te maken hebben dat de browser het niet doet? Blackberry Internet Browsing Service 2 verwijderen uit de serviceboeken helpt helaas niets.
De problemen met internet/browser zijn in BB6 worden veroorzaakt door de servicebooks.
Om problemen te voorkomen dien je de servicebooks van OS5 te backuppen en na de install van BB6 terug te zetten. Meteen, danwel na het ondervinden van problemen.
Hoe je deze backup volledig maakt, is terug te vinden op crackberry.com hierrrrr te vinden.
Om problemen te voorkomen dien je de servicebooks van OS5 te backuppen en na de install van BB6 terug te zetten. Meteen, danwel na het ondervinden van problemen.
Hoe je deze backup volledig maakt, is terug te vinden op crackberry.com hierrrrr te vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door FRanatic op 13-11-2010 12:14 . Reden: link toegevoegd ]
Verwijderd
Mijn heeft na 3 maanden de geest gegeven. White screen of death. Ding start alleen maar op met strepen in beeld. Veelal tips op fora's vertellen me dat het OS waarschijnlijk corrupt is. Kijken of ik het ding nog starten kan, koppelen kan op m'n PC, backup kan draaien en de hele zooi kan herstellen.
Die security op dat toestel veroorzaakt wellicht een hoge load ofzo. Gevoelsmatig doet dat ding er soms moeilijk mee. Vandaag toen ik ineens beeld had disabled, maar mocht niet baten
Edit: Nu een reinstall van Os 5.x.x.x installeren. Gaat om een 9700B.
Die security op dat toestel veroorzaakt wellicht een hoge load ofzo. Gevoelsmatig doet dat ding er soms moeilijk mee. Vandaag toen ik ineens beeld had disabled, maar mocht niet baten
Edit: Nu een reinstall van Os 5.x.x.x installeren. Gaat om een 9700B.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 21:07 ]
Verwijderd
Het schijnt dat de problemen terugkomen na een reboot of battery pull? En zo nee, kan ik iemand anders zijn servicebooks gebruiken? Anders moet ik terug naar OS5 om ze te backuppen (Vodafone)FRanatic schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:29:
De problemen met internet/browser zijn in BB6 worden veroorzaakt door de servicebooks.
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met T-Mobile... Het rare is dat ik wel verbinding kan maken met my.t-mobile.nl, maar niet met bij.v nu.nl.
Democratie kost een Fortuyn
Zijn er mensen die na de upgrade naar OS6 problemen hebben met emails versturen?
Ik gebruik gmail imap. Email van mijn mobiel wordt verstuurd (krijgt een "v"tje). Email is te zien in verzonden emails op gmail.com. Emails komen niet aan bij de personen of bij mezelf als ik test (op een alternatief adres).
Hoe kan dit? Ik heb rechtstreeks van OS5 naar OS6 geupgrade zonder swipe, is dit het probleem? Zit er een fout in OS6 en imap/gmail? Moet ik mijn emails opnieuw toevoegen naar een upgrade om dit probleem op te lossen?
Iemand ideeen/tips of herkend dit probleem?
/edit als het andere doet het dus goed, mail ontvangen, mail versturen via gmail applicatie, google maps, browsen, twitter, facebook etc etc
Ik gebruik gmail imap. Email van mijn mobiel wordt verstuurd (krijgt een "v"tje). Email is te zien in verzonden emails op gmail.com. Emails komen niet aan bij de personen of bij mezelf als ik test (op een alternatief adres).
Hoe kan dit? Ik heb rechtstreeks van OS5 naar OS6 geupgrade zonder swipe, is dit het probleem? Zit er een fout in OS6 en imap/gmail? Moet ik mijn emails opnieuw toevoegen naar een upgrade om dit probleem op te lossen?
/edit als het andere doet het dus goed, mail ontvangen, mail versturen via gmail applicatie, google maps, browsen, twitter, facebook etc etc
[ Voor 11% gewijzigd door swtimmer op 14-11-2010 21:20 ]
De flits van mijn camera doet het niet meer. Iemand anders ook dit probleem?
Ik hoor goede verhalen van OS6 qua Batterylife, op meerdere plekken "Claimt" men dat het toestel "2x zolang Meegaat". Nu komt dit bij de meeste neer op 2 dagen, ik gebruik hem op OS5.0.0.593 al "Ruim" 2 dagen, maar het lijkt me toch sterk dat ik op OS6 4 dagen ga halen.
Reden dat ik nog geen OS6 heb, is dat het voor mijn gevoel toch teveel een Touch OS is en ik liever niet de Allereerste Leak draai, vandaar mijn vraag (a).
Reden dat ik nog geen OS6 heb, is dat het voor mijn gevoel toch teveel een Touch OS is en ik liever niet de Allereerste Leak draai, vandaar mijn vraag (a).
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Verwijderd
Breng mijn blackberry morgen retour naar de T-mobile winkel. Ding is definitief stuk. Display sloeg eerst meerdere malen wit uit , was er verder niks aan de hand, soms batterij-reset, op ten duur volledig weg, strepen, hij doet het nog wel. Maar display is gewoon stuk.
Kon nog wel blind m'n pincode + Wachtwoord invoeren toen ik 'm backuppen wou.
Same Story Here...Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:07:
Breng mijn blackberry morgen retour naar de T-mobile winkel. Ding is definitief stuk. Display sloeg eerst meerdere malen wit uit , was er verder niks aan de hand, soms batterij-reset, op ten duur volledig weg, strepen, hij doet het nog wel. Maar display is gewoon stuk.
Eerst hangen, toen een wit scherm.. ook blind kunnen inloggen en backuppen en nu heb ik uit eindelijk een hele nieuwe BB gehad.. (dit alles heeft me 6 weken bezig gehouden voordat alles geregeld en afgerond was)
Verwijderd
Ik hoop in ieder geval dat ik een bruiktoestel terug krijg gedurende de tijd.
Want het andere toestel dat ik hier heb (C905) is ook aan het display stuk.
Ik lever ze morgen allebei wel in .. zijn beide afkomstig van T-mobile en beide hebben hun garantie nog ondanks contract verlenging
Ik lever ze morgen allebei wel in .. zijn beide afkomstig van T-mobile en beide hebben hun garantie nog ondanks contract verlenging
ik had een leentoestel.. "Een Nokia 6310" want ze hadden geen andere... dus ik hoop dat ze het beste met je voor hebben..Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 00:15:
Ik hoop in ieder geval dat ik een bruiktoestel terug krijg gedurende de tijd.
Verwijderd
Haha, "omdat klanten de telefoons niet retour stuurde kunnen ze geen nieuwe leentoestellen meer aanbieden" , alleen als je een verzekering afsluit kan dat wel... (T-mobile). Maar om nu een verzekering daarvoor af te sluiten ...
Voor 25 euro een Nokia toestel aangeschaft, kreeg er 10 euro prepaid bij geloof ik, ging er meer om dat ik zakelijk bereikbaar was. Heb daarbij ook mijn C905 van Sony ericson die een jaar oud was en voor de 3rde keer ter reparatie werd aangeboden erbij gedaan. Zo heb ik straks een ander toestel + mijn blackberry terug. Die nokia gaat wel in de verkoop met prepaid wanneer ik beide toestellen retour heb.
Voor 25 euro een Nokia toestel aangeschaft, kreeg er 10 euro prepaid bij geloof ik, ging er meer om dat ik zakelijk bereikbaar was. Heb daarbij ook mijn C905 van Sony ericson die een jaar oud was en voor de 3rde keer ter reparatie werd aangeboden erbij gedaan. Zo heb ik straks een ander toestel + mijn blackberry terug. Die nokia gaat wel in de verkoop met prepaid wanneer ik beide toestellen retour heb.
opzich best slim... misschien onhandig maar een werkende formule moet je niet aanpassen
Al je vragen worden beantwoord in de post waarvan ik de link heb gepostVerwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:15:
[...]
Het schijnt dat de problemen terugkomen na een reboot of battery pull? En zo nee, kan ik iemand anders zijn servicebooks gebruiken? Anders moet ik terug naar OS5 om ze te backuppen (Vodafone)
Verwijderd
Daar staat niet of je het opnieuw moet doen na een batterypull toch? Naja, heb sowieso geen zin om te downgraden naar 5.0 om dan mijn servicebooks te backuppen en weer terug te gaan naar 6FRanatic schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:52:
[...]
Al je vragen worden beantwoord in de post waarvan ik de link heb gepost

Het staat er niet letterlijk, maar een batt pull / reboot laat de servicebooks in tact:
Echter ik heb met Vodafone niet mijn OS5 servicebooks hoeven restoren om de boel werkend te krijgen....My method uses Legacy Servicebook Restore Mode. This mode lets the blackberry load unsigned servicebooks and allows them to survive the bootup security check without being deleted...
Kleine update. Email probleem is nog steeds (help please!) maar ik heb wel een work around. Mails die ik verstuur via niet Gmail (in mijn geval mijn blackberry account) kan je een ander from adres laten zien. Op dit moment krijg ik dus wel mijn Gmail berichten binnen via imap en verstuur ik antwoorden via mijn blackberry adres. Deze emails komen wel aan.swtimmer schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:10:
Zijn er mensen die na de upgrade naar OS6 problemen hebben met emails versturen?
Een deel van het probleem zou kunnen liggen aan dat ik niet de officiële manier Gmail imap gebruik. Standaard werd het label all mail doorgestuurd, doordat ik veel met labels werk voor mailinglists was dit zwaar ongewenst. Ik heb toen gmail toegevoegd als een andere imap en zelf de gegevens ingevoerd. Hierdoor komt alleen inbox email binnen. Dit lijkt de basis van het probleem te zijn want als ik de orginele manier van BB voor Gmail gebruik dan verstuurt die wel mails (maar krijg ik 100+ emails per uur en ik verander tevaak van filters om dat constant te kopieren op mijn BB).
Is er iemand anders met dit probleem? Of heeft iemand anders een oplossing? Op OS5 heeft mijn setup sinds januari gewerkt, nu dus niet meer......
/edit om het eigenlijk nog gekker te maken leek het in het begin wel gewoon nog steeds goed te werken. Ik weet haast zeker dat mensen op sommige emails vanaf mijn BB hebben gereageerd. Dit email probleem herken ik pas sinds een 3/4 dagen terwijl ik al een stuk langer op OS6 draai.... vreemd
[ Voor 7% gewijzigd door swtimmer op 16-11-2010 01:56 ]
Verwijderd
Ik heb een BIS abonnement bij T-mobile maar als ik mijn browser open duurt het echt minuten voordat ik de eerste pagina zie. Als ik via wifi een pagina probeer te openen gaat het wel redelijk.
Iemand misschien een idee waar dit door komt ?
Verwijderd
Zit je niet op GPRS ipv 3G ?Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:51:
Ik heb een BIS abonnement bij T-mobile maar als ik mijn browser open duurt het echt minuten voordat ik de eerste pagina zie. Als ik via wifi een pagina probeer te openen gaat het wel redelijk.
Verwijderd
Nee zit op 3G maar soms gaat hij over naar GPRS.
Heb ik gewoon een hele slechte verbinding of zijn er wat instellingen die ik moet gaan controleren ?
Het is mijn eerste BB dus ik weet echt niet waar dit door zou komen.
Heb ik gewoon een hele slechte verbinding of zijn er wat instellingen die ik moet gaan controleren ?
Het is mijn eerste BB dus ik weet echt niet waar dit door zou komen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 14:43 ]
Verwijderd
GPRS is namelijk langzamer dan 3G. In theorie moet je 200KB p/s met 3G over t-mobile halen.
Ik heb dan Blackberry Internet en merk dat de transfer snelheden soms tot wel 200KB oplopen op 3G. Maar dan heeft mijn BB weer eerder moeite het bestand zo vlug op te slaan, er verschijnt dan ook steeds een zandloper in beeld (9700).
Het kan ook druk zijn bij jouw mast waarop jij verbonden staat. Drukke punten doen er altijd langer over.
Ik heb dan Blackberry Internet en merk dat de transfer snelheden soms tot wel 200KB oplopen op 3G. Maar dan heeft mijn BB weer eerder moeite het bestand zo vlug op te slaan, er verschijnt dan ook steeds een zandloper in beeld (9700).
Het kan ook druk zijn bij jouw mast waarop jij verbonden staat. Drukke punten doen er altijd langer over.
Verwijderd
Dus ik zou even moeten controleren wat voor snelheid ik haal ?
Maar als ik tweakers.net probeer te openen moet dit normaal gesproken toch geen minuten duren. Ook al haal ik iets minder dan die 200KB p/s.
Maar als ik tweakers.net probeer te openen moet dit normaal gesproken toch geen minuten duren. Ook al haal ik iets minder dan die 200KB p/s.
Verwijderd
Probeer het openen van Tweakers eens op een ander tijdstip. Bijv vroeg in de morgen, of na 1 uur in de nacht ... Dat zijn de tijden dat het netwerk het minst belast is.
Heb je dat overigens 'overal' waar je komt? Of is het alleen daar ?
Heb je dat overigens 'overal' waar je komt? Of is het alleen daar ?
Verwijderd
Wat is een redelijke tijd voor het openen van tweakers.net ?
Pingen werkt gewoon goed.
Als ik het overal heb moet ik zeker mijn instellingen eens gaan nakijken, de vraag alleen welke.
Pingen werkt gewoon goed.
Als ik het overal heb moet ik zeker mijn instellingen eens gaan nakijken, de vraag alleen welke.
Verwijderd
Een seconde of 3 a 5 ?
Teminste hier opent het zowat instant. Het kan ook je browser zijn. Welke gebruik je ? Er zitten geloof ik 2 of 3 standaard browsers in.
Teminste hier opent het zowat instant. Het kan ook je browser zijn. Welke gebruik je ? Er zitten geloof ik 2 of 3 standaard browsers in.
fameuze white screen of death....Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:07:
Een van de twee BB's gaat morgen terug naar aanleiding van een buggende trackpad... Ik hoop toch echt dat driemaal scheepsrecht is! Als het toestel werkt, is het een meesterlijk ding!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Als ik 10 of 20 sec zou halen zou ik niet eens klagen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:12:
Een seconde of 3 a 5 ?
Welke browser kan ik het beste dan proberen ?
Verwijderd
Het schijnt dat je bij zo'n White screen of death ook gelijk een nieuw toestel krijgt... Zou wel tof zijn, ding was anders aardig bekrast door in zak met sleutelsBtM909 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:18:
[...]
fameuze white screen of death....
Een van de twee BB's gaat morgen terug naar aanleiding van een buggende trackpad... Ik hoop toch echt dat driemaal scheepsrecht is! Als het toestel werkt, is het een meesterlijk ding!
Onder instellingen kan je geloof ik 1 van de 3 browsers kiezen (En dan niet je useragent).Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:21:
[...]
Als ik 10 of 20 sec zou halen zou ik niet eens klagen.
Welke browser kan ik het beste dan proberen ?
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem. Ik krijg mails van bepaalde afzenders (via een BB) niet meer goed te zien in mijn (hotmail) mailbox die ik via een pc of via mn eigen BB bereik. Hij laat eerst alle headers zien in de mail. Zie onderstaande code. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
code:
1
| References: <AANLkTimRkUv-oTtiSX3X4-u_y8LVcc9AZ5ziVW82cw=G@mail.gmail.com><516653141-1289511140-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-2102645782-@bda070.bisx.produk.on.blackberry><BLU126-W11ABDCEDD2F671DBBA0691D2320@phx.gbl><750712324-1289543327-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-2088713525-@bda126.bisx.produk.on.blackberry><BLU126-W2193EA5B0EBDC6356E0A74D2330@phx.gbl><AANLkTikQw+WaF_kADfg2W2640-+TPLMygZ0Bh5MG4RNp@mail.gmail.com><SNT125-W22FEE80FF71207097D94DADB330@phx.gbl><740541038-1289565911-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1422851568-@bda030.bisx.produk.on.blackberry><SNT125-W4346CFE3047F2D67AC4E28DB330@phx.gbl><476695163-1289584324-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1651054212-@bda070.bisx.produk.on.blackberry><BLU126-W8AE4B34725814EB460175D2330@phx.gbl><1848855761-1289604894-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-47507756-@bda126.bisx.produk.on.blackberry><BLU126-W198E77AD06F86612AC180AD2330@phx.gbl><AANLkTikrA4n88feb96aX3b3Wk7-ayn--tNGZ+UrzkthO@mail.gm,,,ail.com>,<,BLU126-W12B8D338F0C85D2AA95992D2330@phx.gbl><BLU126-W13AC4DCF87158F13D7C971D2340@phx.gbl><AANLkTi=WzGNrBwgvHftQeD+h0H1n3x5se9jPCiQtEO_O@mail.gmail.com><2115263197-1289606635-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1050549920-@bda030.bisx.produk.on.blackberry><AANLkTinN=SuEmwj6hiJZA3=4hBCv_qxz=Ykh0Y+k1dVE@mail.gmail.com><BLU126-W968149CA45C0E12D9A890D2340@phx.gbl><2015509433-1289607414-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-953307770-@bda030.bisx.produk.on.blackberry><BLU126-W2A768E4799745289AC77BD2340@phx.gbl><606759132-1289607963-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1797216037-@bda324.bisx.produk.on.blackberry><BLU126-W15E2D157493E410EC7CC97D2340@phx.gbl><AANLkTikOWtEma0hjXmqd4bDxR5s1neWjk2fAvQbr7Zn=@mail.gmail.com><1534965989-1289646987-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1053408152-@bda126.bisx.produk.on.blackberry><AANLkTi=62-JHfEMopvpTYrxGtQRdtRVw=akVt=R1N1gV@mail.gmail.com><432154613-1289647373-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1965524433-@bda070.,bi,s,x.p,rod,uk.on.blackberry><200732582!5-1289651642-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1658420652-@bda070.bisx.produk.on.blackberry><SNT121-W60AFB2AAE574897745940B91360@phx.gbl><174757583-1289822756-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-446329247-@b27.c5.bise7.blackberry><AANLkTinY7XP8h58q2Fpc<812679824-1289857709-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1928526443-@b27.c5.bise7.blackberry>In-Reply-To: <812679824-1289857709-cardhu_decombobulator_blackberry.rim.net-1928526443-@b27.c5.bise7.blackberry>Sensitivity: NormalImportance: NormalSubject: CPU gezocht |
Klopt, alleen kreeg ik de laatste keer (na 4 dagen het toestel in bezit te hebben gehadVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:13:
[...]
Het schijnt dat je bij zo'n White screen of death ook gelijk een nieuw toestel krijgt... Zou wel tof zijn, ding was anders aardig bekrast door in zak met sleutels
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Niet het balletje maar echt die trackpad?
Dat balletje was kut. En die trackpad moet ook echt vetvrij zijn/blijven.
Maar als ik mijn BB terugheb ben ik erg blij
Moet het nu doen met een Nokia 1616
Dat balletje was kut. En die trackpad moet ook echt vetvrij zijn/blijven.
Maar als ik mijn BB terugheb ben ik erg blij
Nee, echt het trackpad (we zitten toch in 't bold 9700 topic
).
Ik heb er dus 2 en dat tweede toestel en de vervanger zijn hopelijk echt maandagmorgenmodellen geweest
De ene doet het in alle omstandigheden perfect!
Ik heb er dus 2 en dat tweede toestel en de vervanger zijn hopelijk echt maandagmorgenmodellen geweest
Hoi,
Draai al een tijdje OS6 werkt perfect geen klachten tot vandaag...
Krijg een update van Whatsapp, installeren, reboot, bam App Error 603 met knopje reset eronder
klik erop en doet herstarten met zelfde fout als resultaat...
Dus de update niet installeren!!!
Krijg een update van Whatsapp, installeren, reboot, bam App Error 603 met knopje reset eronder
kon je ook met OS5 hebben... het is en blijft natuurlijk een gelekte versie van OS6 (beta)... als je er OS 5.0.0.979 er opt zou zetten is het ook op eigenrisico want dat is oook een gelekteMattyBomba schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:17:
Hoi,
Sinds vandaag werkt m'n mobiele internet weer
Democratie kost een Fortuyn
Sinds de uitrol van BIS 3.2 is syncen van je BB agenda met Google Agenda 'mogelijk'.
Nu heb ik de instellingen doorgevoerd in mijn BIS account van Vodafone, echter van syncen komt niets terecht.
Heeft iemand dit al wel werkend bij vodafone ? Momenteel draai ik de Leaked BB6. Echter ook met OS5 heb ik geprobeerd, maar daar ook geen positief resultaat.
Iemand die de juiste tip of oplossing heeft mag het zeggen.
Alvast bedankt !
Nu heb ik de instellingen doorgevoerd in mijn BIS account van Vodafone, echter van syncen komt niets terecht.
Heeft iemand dit al wel werkend bij vodafone ? Momenteel draai ik de Leaked BB6. Echter ook met OS5 heb ik geprobeerd, maar daar ook geen positief resultaat.
Alvast bedankt !
Verwijderd
Waar kun je dat instellen dan? (ook Vodafone hier)FRanatic schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:45:
Sinds de uitrol van BIS 3.2 is syncen van je BB agenda met Google Agenda 'mogelijk'.
Alvast bedankt !
Verwijderd
HELP!!!
Kan het niet vinden in de topic, maar heb iets raars
!
Mijn BB Bold 9700 white geeft sinds vanmorgen elke keer een melding met uncaught exception index 15 > = 15. Als je dan op ok drukt krijg ik de melding dat Application net_rim_bb_messaging is not responding, process terminated.
Krijg geen bericht of sms meer door!!!!
Soms kan je niet eens een app in.
Heb de battery pull al tig keer geprobeerd, met het apparaat aan en uit
!
Niets werkt!
Iemand een suggestie voor ik hem wegstuur?
Thanks alvast!
Kan het niet vinden in de topic, maar heb iets raars

Mijn BB Bold 9700 white geeft sinds vanmorgen elke keer een melding met uncaught exception index 15 > = 15. Als je dan op ok drukt krijg ik de melding dat Application net_rim_bb_messaging is not responding, process terminated.
Heb de battery pull al tig keer geprobeerd, met het apparaat aan en uit

Niets werkt!
Thanks alvast!
Verwijderd
net_rim_bb_messaging is dat niet blackberr messenger? Zo ja, deze ff reinstallen.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:25:
HELP!!!
Kan het niet vinden in de topic, maar heb iets raars!
Heb de battery pull al tig keer geprobeerd, met het apparaat aan en uit!
Niets werkt!
Thanks alvast!
KlikkerDeKlikVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:39:
[...]
Waar kun je dat instellen dan? (ook Vodafone hier)
[ Voor 3% gewijzigd door FRanatic op 18-11-2010 19:13 ]
Verwijderd
Aha .....dat klinkt niet goedVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:20:
[...]
Je toestel is corrupt. Zo begon het ook bij mij, totdat een wit scherm of death kwam
E-mail instellingen -- Synchronisatie opties -- Vinkje plaatsen bij Agenda.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:20:
[...]
Daar zie ik alleen de instellingen voor mijn email? Sorry maar zie het echt niet
Een beetje zelf zoeken en speuren kan geen kwaad hoor.
Verwijderd
Retour brengen naar de T-mobile winkelVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:01:
[...]
Aha .....dat klinkt niet goed....wat deed je daar tegen
Verwacht met 1.5 week een nieuw toestel te hebben. Schijnt nogal een bekende kwaal te zijn.
Verwijderd
Ik kon het echt niet vinden, soryFRanatic schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:57:
[...]
E-mail instellingen -- Synchronisatie opties -- Vinkje plaatsen bij Agenda.
Een beetje zelf zoeken en speuren kan geen kwaad hoor.

Is je ping nummer (of hoe noem je dat) gekoppeld aan je BB? Met andere woorden als ik hem verkoop op Marktplaats en zet hem terug naar fabrieksinstellingen kan de koper dan alsnog al mijn ping contacten zien en zo?
Je pin is wel gekoppeld aan het toestel, echter je contactpersonen niet.
Als je dat ding restored naar fabrieksinstellingen, zal je contacten niet te zien zijn.
Moet je echter wel tegen je contacten zeggen dat je een andere pin heb, anders gaan zij die nieuwe gast toevoegen..
Als je dat ding restored naar fabrieksinstellingen, zal je contacten niet te zien zijn.
Moet je echter wel tegen je contacten zeggen dat je een andere pin heb, anders gaan zij die nieuwe gast toevoegen..
Er is een nieuwe OS6 leak, je kan hem vinden op de bekende plekken. Ben hem nu aan het downloaden en ga hem zo meteen installeren
Verwijderd
Ben hem nu aan het installeren. Ben benieuwdXfix schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:15:
Er is een nieuwe OS6 leak, je kan hem vinden op de bekende plekken. Ben hem nu aan het downloaden en ga hem zo meteen installeren
Her en der lees ik dat .358 er op vooruit is gegaan. Sneller, smoother en er zijn een hoop bugs gefixt. Het enige wat ik nu lees is dat sommige social media apps haperen maar dat is met een battery pull te verhelpen
Verwijderd
Ik ben terug gegaan naar OS5 maar nu heb ik 1 probleem. Ik heb een Google Calendar die ik gebruik. Maar bij calender options staat het desbetreffende emailadres er niet tussen. Dit terwijl dit emailadres wel gewoon mail ontvangt op mijn BB.
Op bij Advanced Options -> Default Services kan ik mijn Gmail niet selecteren als default calendar. Iemand een idee hoe dit komt?Hm het e-mailadres opnieuw toevoegen was de oplossing.
Op bij Advanced Options -> Default Services kan ik mijn Gmail niet selecteren als default calendar. Iemand een idee hoe dit komt?Hm het e-mailadres opnieuw toevoegen was de oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 17:10 ]
Goed, heb nu zo'n 16 uur .358 draaien en er is een memleak aanwezig. Zo ben ik van 64MB naar 36MB vrij geheugen gegaan. 64MB klinkt als erg weinig maar ik heb dan ook de nodige applicaties geïnstalleerd.
Erg jammer, had gehoopt dat de memleak was verdwenen. Maar al met al functioneert het toestel prima en naar behoren. En wat me ook is opgevallen: ik ben de 'black hole' kwijt op het treintraject A'doorn - Amersfoort. Zo'n drie / vier minuten nadat je Apeldoorn uitrijdt met de trein is er een black hole aanwezig. Dit geldt voor KPN alswel Vodafone. In m'n BB zit Vodafone.
As we speak ben ik zojuist voorbij 'black hole' gereden maar is m'n ontvangst niet weggevallen. Sterker nog, ik had op de plek van de 'black hole' een 3G-verbinding. Nu kan het zo zijn dat Vodafone afgelopen weekend een mast op de Veluwe heeft neergeplant. Maar ik zal het morgen eens met KPN testen. Mocht ik daarmee wel met een black hole te maken krijgen, is OS6 er qua dekking er goed op vooruit gegaan of VF doet lief
/Edit: Tussen Baarn en Hilversum valt de verbinding kort weg maar wordt deze weer sneller opgepakt dan met OS5 en heb ik ook weer direct 3G-verbinding
Erg jammer, had gehoopt dat de memleak was verdwenen. Maar al met al functioneert het toestel prima en naar behoren. En wat me ook is opgevallen: ik ben de 'black hole' kwijt op het treintraject A'doorn - Amersfoort. Zo'n drie / vier minuten nadat je Apeldoorn uitrijdt met de trein is er een black hole aanwezig. Dit geldt voor KPN alswel Vodafone. In m'n BB zit Vodafone.
As we speak ben ik zojuist voorbij 'black hole' gereden maar is m'n ontvangst niet weggevallen. Sterker nog, ik had op de plek van de 'black hole' een 3G-verbinding. Nu kan het zo zijn dat Vodafone afgelopen weekend een mast op de Veluwe heeft neergeplant. Maar ik zal het morgen eens met KPN testen. Mocht ik daarmee wel met een black hole te maken krijgen, is OS6 er qua dekking er goed op vooruit gegaan of VF doet lief
/Edit: Tussen Baarn en Hilversum valt de verbinding kort weg maar wordt deze weer sneller opgepakt dan met OS5 en heb ik ook weer direct 3G-verbinding
[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 22-11-2010 07:33 ]
Damarcus, hoe werken je apps onder de nieuwe leak, bijv de nieuwste versie van whatsapp, amaze, financieeldagblad, twitter et cetra
Twitter, FaceBook, WeatherBug werken alle zoals het hoort. Bij Whatsapp kan ik geen fotos meer versturen en biJ Who is It kan ik geen contacten meer kiezen.
Na deze nieuwe leak van OS6 is het maar te hopen dat de officiele release vanuit RIM snel komt! Zit nog op .764, al had ik de .9xx ook al officieel verwacht, maar helaas!
We wachten rustig af ...
We wachten rustig af ...
Verwijderd
Meuh... wat een ingewikkeld gedoe... M'n dochter wil graag een Blackberry 9700. Ze zit nu bij Hi (sim only abo zonder internet). Als ik via de Hi-site wil verlengen, moet ik dik geld bijbetalen voor de 9700. Als ik echter een nieuwe abonnement afsluit, is 'ie gratis... Is dat niet een beetje apart...? Als ze om die reden een nieuw abonnement afsluit, kan ze dan wel haar nummer behouden? Of MOET ze dan verlengen...?
Bij Hi krijg je een speciaal (duurder) BB-internet account (7,50 i.p.v. 2,50): ik neem aan dat dat geschikt is voor normaal internetten maar dat je dan ook kan pingen en dat soort BB-specific zaken? Of moet je er ook nog weer eens 'normaal' internet bijnemen om gewoon te kunnen surfen? Zal wel niet, maar ik volg het niet helemaal dus vraag ik het maar even voor de zekerheid.
Ze wil graag kunnen pingen, maar tegenwoordig kan je ook pingen met andere phones, alleen dan moet de ontvanger (zo begrijp ik) ook een speciale app daarvoor gebruiken: het schijnt dan niet te werken via het standaard BB-ping programma...?
Dat BB is toch wel een wereldje apart, merk ik. Niet echt overzichtelijk, maar nu zit ik helemaal niet in de smartphones, dus die hele wereld is al wat vaag voor mij.
Zag trouwens bij Hi dat de 9780 even duur is (gratis) als de 9700, alleen is die 9780 nog niet beschikbaar. Is er kans dat die 9700 nog goedkoper gaat worden als de 9780 uitkomt?
Tot slot: als ze een Hi-abo heeft voor de BB 9700, kan ze de bijbehorende sim dan ook in een andere (simlock vrije) mobiel gebruiken? Of werkt internet alleen in de BB?
Ja, het zijn een hoop (onsamenhangende) vragen, maar ik heb wat moeite om 'erin' te komen, moet ik zeggen. Ik wordt toch een dagje ouder, merk ik.
EDIT:
Hm, ik zag de waarschuwing over BB-data abonnementen: zijn dat nou die speciale BB-internet abo's...? Of is dat weer wat anders? Als dat de BB-internet abo's zijn, dan had ik mijn vragen schijnbaar daar moeten posten...?
Bij Hi krijg je een speciaal (duurder) BB-internet account (7,50 i.p.v. 2,50): ik neem aan dat dat geschikt is voor normaal internetten maar dat je dan ook kan pingen en dat soort BB-specific zaken? Of moet je er ook nog weer eens 'normaal' internet bijnemen om gewoon te kunnen surfen? Zal wel niet, maar ik volg het niet helemaal dus vraag ik het maar even voor de zekerheid.
Ze wil graag kunnen pingen, maar tegenwoordig kan je ook pingen met andere phones, alleen dan moet de ontvanger (zo begrijp ik) ook een speciale app daarvoor gebruiken: het schijnt dan niet te werken via het standaard BB-ping programma...?
Dat BB is toch wel een wereldje apart, merk ik. Niet echt overzichtelijk, maar nu zit ik helemaal niet in de smartphones, dus die hele wereld is al wat vaag voor mij.
Tot slot: als ze een Hi-abo heeft voor de BB 9700, kan ze de bijbehorende sim dan ook in een andere (simlock vrije) mobiel gebruiken? Of werkt internet alleen in de BB?
Ja, het zijn een hoop (onsamenhangende) vragen, maar ik heb wat moeite om 'erin' te komen, moet ik zeggen. Ik wordt toch een dagje ouder, merk ik.
EDIT:
Hm, ik zag de waarschuwing over BB-data abonnementen: zijn dat nou die speciale BB-internet abo's...? Of is dat weer wat anders? Als dat de BB-internet abo's zijn, dan had ik mijn vragen schijnbaar daar moeten posten...?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 14:16 ]
Je hebt bij providers "Internet" en "Blackberry Internet". Voor een blackberry heb je echt het "Blackberry Internet" abbonoment nodig. Anders werken bepaalde functies die via de push servers van RIM gaan niet. Dingen als e-mail, BBM ('Pingen'), whatsapp ('Pingen' met iPhone/Android). Voor het verlengen naar een Blackberry abbonoment kan je het beste even bellen of langs de HI winkel lopen. Daar wordt het ook allemaal ff duidelijk uitgelegdVerwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:14:
EDIT:
De 9700 is de voorloper van de 9780, dus op den duur zal die goedkoper zijn. De 9780 draait op een nieuwe OS en is wat sneller, verder zijn de telefoons identiek. Voor een goedkopere Blackberry bij HI zou ik kijken naar de Curve 9300 of 8520.
Verwijderd
Nou, da's het gekke: of ik nou de nieuwste 9780 kies of de 9300 of 8520: het abo is hetzelfde en de mobiel steeds gratis...Xfix schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:53:
[...]
Voor een goedkopere Blackberry bij HI zou ik kijken naar de Curve 9300 of 8520.
BTW 9780: OS6, meer geheugen, betere camera (nou ja, meer MP).
Ik moet denk ik inderdaad maar eens langs de winkel gaan... (het is heel gek maar telefoonbedrijven zijn over het algemeen zeer slecht telefonisch te bereiken...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 15:41 ]
Sorry forgot thatsimon schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:26:
De 9780 heeft ook nog meer geheugen hé
@J van E: Bij een HI winkel kunnen ze je abonnement ook gelijk overzetten
Toch ook maar de gok gewaagd en overgestapt naar OS 6 (.358) Installatie ging goed en alles lijkt goed meegekomen te zijn. In mijn social feeds heb ik tot nu toe alleen nog maar twitter een bbm beschikbaar (nog geen Facebook), dus ik moet er nog even achterkomen hoe ik die geintegreerd krijg (was nog niet beschikbaar als optie)
Ik ben benieuwd wanneer het geheel officieel wordt en er dus ook andere skins kunnen gaan verschijnen...
Ik ben benieuwd wanneer het geheel officieel wordt en er dus ook andere skins kunnen gaan verschijnen...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Wat betreft bijbetaling en gratis telefoons; dat hangt onder andere af van je klantwaarde af. Nieuwe abonnementen zijn vaak lokkertjes zodat je klant wordt van de provider. Zo zag ik laatst een aanbieding van een provider welke een Curve 9300 aanbood i.c.m. BIS-pakket voor 16,25 in de maand en zonder addertjes onder het gras. Omgerekend over twee jaar dus 390,- wat best goedkoop is, maar dat kun je gerust een lokkertje noemen.
Goed, weer ontopic: ik neig er naar om weer terug te gaan naar .979. De memleak in .358 is best gortig (ik houd 22MB over met weinig apps) en het loopt nog niet helemaal smooth. Zo kan ik niet altijd url-linkjes openen die in m'n Twitter-timeline worden gepost. En het switchen tussen tabbladen gaat ook niet altijd even lekker. Natuurlijk, het is geen Froyo of iOS maar dit zit onder de maat.
Goed, weer ontopic: ik neig er naar om weer terug te gaan naar .979. De memleak in .358 is best gortig (ik houd 22MB over met weinig apps) en het loopt nog niet helemaal smooth. Zo kan ik niet altijd url-linkjes openen die in m'n Twitter-timeline worden gepost. En het switchen tussen tabbladen gaat ook niet altijd even lekker. Natuurlijk, het is geen Froyo of iOS maar dit zit onder de maat.
Nu de leak aan het downloaden, gaat niet echt hard...
Ik hoop dat daarmee mijn probleem met Viigo is getackeld want daar word ik echt gek van, zeker in de vroege (brakke) ochtenden.
Edit:
Hij is wel anders maar niet gefixt. Maybe maar eens op zoek gaan naar een andere RSS-eater.
Ik hoop dat daarmee mijn probleem met Viigo is getackeld want daar word ik echt gek van, zeker in de vroege (brakke) ochtenden.
Edit:
Hij is wel anders maar niet gefixt. Maybe maar eens op zoek gaan naar een andere RSS-eater.
[ Voor 21% gewijzigd door Albinosaurus op 22-11-2010 20:09 ]
Net naar OS6 geüpdate, volgens http://forums.crackberry....g-work-read-first-530398/. Ik heb een 9700 met Vodafone en hiervoor OS 5 met 5.0.0.862.
Eerste bevindingen:
Eerste bevindingen:
- Prima OS, voelt beter aan dan OS5, vooral het feit dat je in het startscherm dichterbij zaken als verbindingen, wekker, en meer apps zit vind ik zeker een pluspunt. (ik vond het persoonlijk zeer irritant om iedere keer het menu te moeten openen in OS5)
- Alles is goed gegaan met overzetten en de meeste apps werken ook direct weer. Ik heb met DM 6 een backup gemaakt van servicebooks volgens bovenstaande link en daarna gewoon update gedraaid. Alles werkte in een keer goed, alle apps en user data stonden er direct goed op.
- De browser is beter, sneller bij de pagina maar bij complexe pagina's merk je dat hij vertraagd en dat de cursor zo nu en dan blijft hangen.
- Als ik afbeeldingen wil weergeven hangt ie ook af en toe, dat wil zeggen, hij laat steeds het preview icoontje zien, maar als je dan de touchpad indrukt zoomt ie ineens in op de afbeelding en laat ie hem zien. Vreemde bug...
- Memory leaks nog niet gemerkt, maar net 75 MB vrij en nu nog 70 MB, terwijl ik er vrijwel niets mee heb gedaan dus vermoed dat het wel aanwezig is. Ik laat hem een nachtje liggen om te kijken wat er gebeurt...
- Ook rare bug: Als ik toepassingen verplaats zodat deze in het 'alles' venster bovenaan zouden moeten komen te staan is deze voorkeur na een willekeurige actie weer ongedaan gemaakt...vreemd...
- Locatiebepaling werkt een stuk beter! Volgens BB maps zit ik nu wel in mijn huis in plaats van 2 km verderop in een weiland.
- De agenda lay-out is niet goed in de week lay-out. Maar liefst een kwart van het scherm wordt gereserveerd om de uren weer te geven (kolom van 0 tot 23u). Compleet overbodig en reduceert de leesbaarheid imho ontzettend.
- Nog een puntje agenda: Doorlopende events (dus dagvullende gebeurtenissen uitgesmeerd over meerdere dagen) vullen de hele dag in plaats van gewoon bovenin te verschijnen (zoals met verjaardagen wél gebeurt). Weet niet meer of dit in OS5 ook zo was, maar vind het niet nodig en nutteloos ruimte innemend.
- Eea maakt toch duidelijk dat dit OS voor een groter, langwerpig scherm is gemaakt. Zo ook het knullige bugje dat als je je telefoon vergrendelt met wachtwoord en wilt ontgrendelen het venster wat naar voren komt (venster met 'ontgrendelen', 'noodoproep' en 'annuleren') een scrollbar bevat terwijl dat totaal niet nodig is
Jammer dat je die leak alleen kan installeren met een windows pc
Ik zie nu net dat ik ook binnen een paar uur van 50 naar 33 mb ben gegaan. Maar dan, wat maakt dit nu helemaal voor verschil In performance merk ik er nog niets van. De kalender vind ik tot nu toe ook een achteruitgang, de lettertypes / plek voor uren zijn hierbinnen veel te groot, waardoor het overzicht weg is.
Ander vreemd punt: volgens app worldd is mijn BBM uninstalled, maar toen ik hem opnieuw installeerde (vervangen door dezelfde versie) was het icoon nergens meer terug te vinden. Daarna weer geinstalleerd door te downloaden via internet en nu heb ik wel weer het icoon, maar zou de applicatie gedeinstalleerd zijn.
Overigens schuift het geheugen heen en weer, ik zit nu weer op 37,5 zonder gekke dingen gedaan te hebben.
Ik ben overigens benieuwd of de index die opgebouwd wordt voor de universal search bewaard blijft bij een reboot, of vervolgens weer helemaal opnieuw opgebouwd moet worden. Dat kan in potentie een hoop performance / batterij schelen...
Edit: na een reboot komt wel weer de mededeling dat indexering plaats vindt gedurende 5-10 minuten. Of dan de complete index opnieuw opgebouwd wordt weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dit met mensen met erg veel bestanden / berichten e.d. wel redelijk wat van de performance kan vragen...
Ander vreemd punt: volgens app worldd is mijn BBM uninstalled, maar toen ik hem opnieuw installeerde (vervangen door dezelfde versie) was het icoon nergens meer terug te vinden. Daarna weer geinstalleerd door te downloaden via internet en nu heb ik wel weer het icoon, maar zou de applicatie gedeinstalleerd zijn.
Overigens schuift het geheugen heen en weer, ik zit nu weer op 37,5 zonder gekke dingen gedaan te hebben.
Ik ben overigens benieuwd of de index die opgebouwd wordt voor de universal search bewaard blijft bij een reboot, of vervolgens weer helemaal opnieuw opgebouwd moet worden. Dat kan in potentie een hoop performance / batterij schelen...
Edit: na een reboot komt wel weer de mededeling dat indexering plaats vindt gedurende 5-10 minuten. Of dan de complete index opnieuw opgebouwd wordt weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dit met mensen met erg veel bestanden / berichten e.d. wel redelijk wat van de performance kan vragen...
[ Voor 13% gewijzigd door Rudedadude op 23-11-2010 10:51 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Heren,
Graag wil ik terug van 6 naar 5.
Echter vraag ik me af welke software ik gebruiken moet.
Als ik op de website kijk van RIM zelf, zie ik software staan voor blackberry van vodafone, echter heb ik geen branded telefoon, aangezien ik hem los gekocht heb.
Weet iemand welke software ik dan moet kiezen?
Als ik op de website kijk van RIM zelf, zie ik software staan voor blackberry van vodafone, echter heb ik geen branded telefoon, aangezien ik hem los gekocht heb.
Het forum van Crackberry.com zou je wel kunnen helpen.Jieve schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:32:
Heren,
Ik ben zelf ook van de eerste leak os6 terug gegaan naar de laatste officiële os5.
succes
Als je bij de "Opties" Zoeken zoekt ( hehe ) dan kan je daar aangeven in welke dingen de universal search moet zoeken. Zo heb ik bijvoorbeeld alle berichten uitgevinkt zodat ik sneller mn contacten en applicaties vind. Dit scheelt een hele hoop preformance!Rudedadude schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:36:
Maar is dit een officiele van een provider?Vla007 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:03:
[...]
Het forum van Crackberry.com zou je wel kunnen helpen.
Ik ben zelf ook van de eerste leak os6 terug gegaan naar de laatste officiële os5.
succes
Kan je deze versie niet downloaden op de website van blackberry?
Url mayb prive? Cant find it
[ Voor 4% gewijzigd door Jieve op 23-11-2010 16:04 ]
Verwijderd
Heb een gloednieuwe Blackberry 9700 retour van T-mobile 
Vrij vlot ook, minder dan 7 werkdagen?
Vrij vlot ook, minder dan 7 werkdagen?
Wat extra informatie voor de BB6 liefhebbers. De beta's OS6 voor de 9700 en 9300 worden momenteel getest door de Europese telecom operators. Dus inclusief feedback verwerken zal de officiele release van OS6 voor 9700 echt pas in het nieuwe jaar komen.
Verwijderd
Ik heb OS6 ook op mn blackberry staan. Opzich prima, nog geen directe klachten. Alleen de agenda is heel irritant. Iemand een alternatief?
Je kunt gewoon die van Vodafone gebruiken (is het een 5.0.979?) je moet alleen na installatie op je pc en voor installatie op je BB het vendor.xml bestand verwijderen. Het hoe en wat precies hierover is op vele plekken te vinden wanneer je even zoekt.Jieve schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:43:
[...]
Maar is dit een officiele van een provider?
Kan je deze versie niet downloaden op de website van blackberry?
Url mayb prive? Cant find it
Vodafone is de OS 5.0.0.862, en van AT&T is er de OS 5.0.0.979.
De OS 5.0.0.979 van AT&T is de laatste officiële update van RIM voor de Bold 9700
https://www.blackberry.co...14F9E55D5E4E4F82F9F00E7D4
Zelf draai ik deze ook, en zal deze ook blijven draaien tot er een officiële update van OS 6 komt voor de 9700.
OS 6 is me tot nu toe gewoon nog iets te instabiel. Maar das natuurlijk een persoonlijke mening.
De OS 5.0.0.979 van AT&T is de laatste officiële update van RIM voor de Bold 9700
https://www.blackberry.co...14F9E55D5E4E4F82F9F00E7D4
Zelf draai ik deze ook, en zal deze ook blijven draaien tot er een officiële update van OS 6 komt voor de 9700.
OS 6 is me tot nu toe gewoon nog iets te instabiel. Maar das natuurlijk een persoonlijke mening.
[ Voor 14% gewijzigd door Apoca op 23-11-2010 19:31 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Voor degenen die terug willen naar OS5:
Leaked versies: klikkerdeklik
Official versies: klikkerdeklik
Oude installatie van telefoonsoftware uninstallen van je pc;
Gewenste versie van OS5 installen;
vendor.xml verwijderen;
Backup draaien van je BB;
OS installeren door de loader.exe;
Backup terug zetten (bij voorkeur alleen contacten en berichten, of je 'oude' os5 backup)
2 a 3 batterypulls en klaarrrr !
Voor degenen die wachten op de official OS6:
Ik heb het vermoeden dat die nog wel even op zich gaat laten wachten. Op deze manier kunnen de telco's de 9780 beter aan de man brengen. Qua hardware is deze nauwelijks verbeterd en dus is OS6 een "key selling point". Als deze OS6 dus ook voor de 9700 beschikbaar wordt, bestaat de kans dat hun klanten de 'aanschaf' van een nieuw toestel nog even uitstellen.
Daarnaast lopen de telco's nu al flink achter met official releases van OS5.
Conclusie:
Wil je OS6 (eigenlijk is de naam BlackBerry 6), dan gebruik je de leaked versie, of als je wil experimenteren, een hybrid OS6.
Leaked versies: klikkerdeklik
Official versies: klikkerdeklik
Oude installatie van telefoonsoftware uninstallen van je pc;
Gewenste versie van OS5 installen;
vendor.xml verwijderen;
Backup draaien van je BB;
OS installeren door de loader.exe;
Backup terug zetten (bij voorkeur alleen contacten en berichten, of je 'oude' os5 backup)
2 a 3 batterypulls en klaarrrr !
Voor degenen die wachten op de official OS6:
Ik heb het vermoeden dat die nog wel even op zich gaat laten wachten. Op deze manier kunnen de telco's de 9780 beter aan de man brengen. Qua hardware is deze nauwelijks verbeterd en dus is OS6 een "key selling point". Als deze OS6 dus ook voor de 9700 beschikbaar wordt, bestaat de kans dat hun klanten de 'aanschaf' van een nieuw toestel nog even uitstellen.
Daarnaast lopen de telco's nu al flink achter met official releases van OS5.
Conclusie:
Wil je OS6 (eigenlijk is de naam BlackBerry 6), dan gebruik je de leaked versie, of als je wil experimenteren, een hybrid OS6.
Verwijderd
Dit zal vast wel een hele domme vraag zijn, maar eh... ik zit er dus aan te denken via Hi de 9700 voor m'n dochter te kopen (30,- per maand, incl. Blackberry internet). Ze heeft nu Sim only van Hi en een Samsung Star (simlock vrij). Als ik die 9700 als verlenging bestel, dan krijgen we die Blackberry thuisgestuurd en dan... zit daar dan een nieuwe simkaart bij of is haar huidige simkaart simpelweg 'geupdate' (dus dat ze bij Hi gewoon noteren dat er een ander abo op haar nummer zit)...? En kan ze de simkaart met BB-abo alsnog ook op een andere mobiel gebruiken (in geval van nood of om de tijd tot Sinterklaas te overbruggen, want dat krijgt ze de 9700)? Dit is de eerste keer dat er bij ons thuis 1. een abo wordt verlengd (tot nu toe altijd prepaid: het huidige abo is het eerste abo hier) en 2. dat we ons met smartphones gaan bemoeien... so please be gentle...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 21:47 ]
Bij verlenging krijg je alleen een nieuw toestel, dus de simkaart wordt inderdaad 'geupdate'.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:45:
Dit zal vast wel een hele domme vraag zijn, maar eh... ik zit er dus aan te denken via Hi de 9700 voor m'n dochter te kopen (30,- per maand, incl. Blackberry internet). Ze heeft nu Sim only van Hi en een Samsung Star (simlock vrij). Als ik die 9700 als verlenging bestel, dan krijgen we die Blackberry thuisgestuurd en dan... zit daar dan een nieuwe simkaart bij of is haar huidige simkaart simpelweg 'geupdate' (dus dat ze bij Hi gewoon noteren dat er een ander abo op haar nummer zit)...? En kan ze de simkaart met BB-abo alsnog ook op een andere mobiel gebruiken (in geval van nood of om de tijd tot Sinterklaas te overbruggen, want dat krijgt ze de 9700)? Dit is de eerste keer dat er bij ons thuis 1. een abo wordt verlengd (tot nu toe altijd prepaid: het huidige abo is het eerste abo hier) en 2. dat we ons met smartphones gaan bemoeien... so please be gentle...
De 'geupdate' is als het goed is gewoon te gebruiken in andere telefoons.
Beste kun je even bellen naar het 0800bestelnummer van hi, daar krijg je zeker het goede antwoord.
Ik probeer de app van Trackr! te installeren, echter als ik dat doe maakt hij geen verbinding. (connection to server Failed)
Nu las ik op de site van Trackr! zelf dat je dan instellingen moet wijzigen van de APN. Volgens mij is dat dan bij opties -> Geavanceerde Opties -> TCP/IP.
Daar heb ik de gegevens zoals op de site staan ingevuld (http://www.trackr.nl/download/Blackberry.aspx) als die van KPN. Ik heb echter Hi. Zou dan het verschil kunnen zijn? Heeft iemand dit werkend? Of doe ik het gewoon volledig fout.
Nu las ik op de site van Trackr! zelf dat je dan instellingen moet wijzigen van de APN. Volgens mij is dat dan bij opties -> Geavanceerde Opties -> TCP/IP.
Daar heb ik de gegevens zoals op de site staan ingevuld (http://www.trackr.nl/download/Blackberry.aspx) als die van KPN. Ik heb echter Hi. Zou dan het verschil kunnen zijn? Heeft iemand dit werkend? Of doe ik het gewoon volledig fout.
Misschien een aparte vraag, maar hoe is een BB als telefoon voor een consument? Gebruik nu de HTC Wildfire en ga voor een eerst volgende telefoon waarschijnlijk wel weer een eentje met een toetsenbord. En als er bij Nokia niks veranderd dan is een BB een van de weinige goede oplossingen (naast de nu bestaande twee Android opties van HTC en SE).
Op dit moment gebruik ik vooral SMS, Telefoon en verder Google maps veel. En daarnaast veel Facebook en Hyves. Nu weet ik dat deze opties allemaal wel werken met de Bold 9700.
Punt is een beetje, krijg je genoeg waar voor je geld? Je moet weet ik voor optimaal gebruik een extra abonnement bij RIM hebben. Behalve het voor de jeugd over gehypte pingen is er hopelijk nog genoeg aan andere communicatie mogelijkheden?
Uiteindelijk, is het de moeite voor een Android gebruiker om volgend jaar een BB te proberen voor een jaartje?
(Had ik hier een apart topic voor moeten openen?)
Op dit moment gebruik ik vooral SMS, Telefoon en verder Google maps veel. En daarnaast veel Facebook en Hyves. Nu weet ik dat deze opties allemaal wel werken met de Bold 9700.
Punt is een beetje, krijg je genoeg waar voor je geld? Je moet weet ik voor optimaal gebruik een extra abonnement bij RIM hebben. Behalve het voor de jeugd over gehypte pingen is er hopelijk nog genoeg aan andere communicatie mogelijkheden?
Uiteindelijk, is het de moeite voor een Android gebruiker om volgend jaar een BB te proberen voor een jaartje?
Heeft iemand een goedkoop reparatie punt voor mijn bold 9700?, m'n zus heeft m'n bb uit de auto laten vallen toen ze de deur open deed, nu is mijn scherm wit.. dus kapoet ..
Verwijderd
Had ik hier een paar pagina's eerder ook gevraagd (op pagina 135) met een antwoord meteen erna, en ondertussen na een paar dagen unlocked en gebruikt moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik dat toestel gratis had gekregen.Daantje20 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:22:
Misschien een aparte vraag, maar hoe is een BB als telefoon voor een consument? Gebruik nu de HTC Wildfire en ga voor een eerst volgende telefoon waarschijnlijk wel weer een eentje met een toetsenbord. En als er bij Nokia niks veranderd dan is een BB een van de weinige goede oplossingen (naast de nu bestaande twee Android opties van HTC en SE).
Verwijderd
Kijk op die website van pdatech.nl Ik heb zelf goede ervaringen. Klaar terwijl je wacht.Patjeee schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:27:
Heeft iemand een goedkoop reparatie punt voor mijn bold 9700?, m'n zus heeft m'n bb uit de auto laten vallen toen ze de deur open deed, nu is mijn scherm wit.. dus kapoet ..
Verwijderd
Heeft iemand een idee hoe ik na een backup restore op een nieuw toestel, een dezelfde / bestaand email adres koppel voor email enzo?
Hij stuurt bij enterprise email wel mailtjes maar mijn toestel kan er niet mee communiceren omdat het die mail-adres niet gekoppeld heeft.
Hij stuurt bij enterprise email wel mailtjes maar mijn toestel kan er niet mee communiceren omdat het die mail-adres niet gekoppeld heeft.
Als ik me niet vergis kun je met de native 'Social Feeds' van het OS je RSSfeeds binnenslurpen. Het is een poging waard.BertHier schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:23:
Nu de leak aan het downloaden, gaat niet echt hard...
Edit:
Ik zou als ik jou was om kijken naar bijv. een HTC Desire Z. Internet, Apps en Google Maps werken daar gewoon beter op. Denk dat het best een teleurstelling voor je zal zijn als je overstapt naar een BB. Heb zelf kort rondgelopen met een BB9700 en die gauw aan m'n vriendin gegeven.Daantje20 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:22:
Of je moet een vast toetsenbord (dus niet een slider zoals de Desire Z) echt veel fijner vinden.
Verwijderd
Waar vind je op je BB hoeveel MB geheugen je nog over hebt? Heb het gezocht, maar kan het nergens vinden..DaMarcus schreef op maandag 22 november 2010 @ 07:16:
Goed, heb nu zo'n 16 uur .358 draaien en er is een memleak aanwezig. Zo ben ik van 64MB naar 36MB vrij geheugen gegaan. 64MB klinkt als erg weinig maar ik heb dan ook de nodige applicaties geïnstalleerd.
Makkelijkste is misschien om binnen app world bij je applicatieoverzicht te kijken, daar staat het bovenaan je scherm. Staat ook in de oipties bij toepassingenoverzicht, een van de views
Opties » Geheugen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:34:
[...]
Waar vind je op je BB hoeveel MB geheugen je nog over hebt? Heb het gezocht, maar kan het nergens vinden..
Verwijderd
Welke accessoires zijn onmisbaar voor een blackberry?
Ik heb er net 1 besteld bij hi, en zie dat er al een beschermetui bijzit. Is deze een beetje fatsoenlijk?
Ik heb er net 1 besteld bij hi, en zie dat er al een beschermetui bijzit. Is deze een beetje fatsoenlijk?
Verwijderd
Dank je.. Ik heb daar 105,9mb vrije ruimte!! Dat is dus vrij veel of niet? Tenminste als ik bij de vorige personen kijk? Die hebben het dan over 64mb of zelfs 37mb?
Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ