Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
ook last van strepen op random momenten.

MSI 5850 OCed versie
windows 7 64bit
p45 neo-f
e8400
CM 520 real power
4gig gskills

Is dit echt een driver probleem? Anders gaat deze kaart gewoon terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73209

lordMocro schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:18:
ook last van strepen op random momenten.

MSI 5850 OCed versie
windows 7 64bit
p45 neo-f
e8400
CM 520 real power
4gig gskills

Naja die vraag heb ik dus ook echter nog niet echt een goed antwoord op gevonden.
Geen zin om me kaart terug te sturen en te wachten op een nieuwe die het dan ook niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

lordMocro schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:18:
Ik heb denk ik dezelfde kaart uit dezelfde batch als jij (m'n sapphire was serienummer serie 1, de msi serie 2) en heb met beide kaarten geen probleem.
Is er al een concensus over de audio driver? heeft het de-installeren daarvan enig effect?

Nu zal er ongetwijfeld iets mis zijn met de kaarten, maar misschien is het ook leuk als iedereen aangeeft op welke poort zijn monitor zit aangesloten, hoe hij zit aangesloten en op welk scherm.

Met beide sapphire en MSI kaarten geen probleem met een DVI aansluiting aan een HP L2465.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Mijn kaart werkt nu ook prima.

Krijg alleen knippers beeld zodra ik ATI overdrive aanvink.
Zelf als ik de waardes standaard laat staan!

Voor de rest nergens last mee

Edit:

Op mijn oude kaart gebruikte is DVI met de converter naar D-sub
en nu gebruik ik de HDMI voor de hoofdmonitor en de converter voor de 2de monitor

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 23-01-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
MSI 5850 (2 dagen in bezit).

Ok tot nu toe heb ik alleen de strepen gehad als ik mijn e8400 op 4 gig draai. Heb namelijk ook een mugen 2 bij mijn 5850 besteld. Hoeveel verband er hier tussen zit weet ik niet. Dus elke keer als ik naar 4.0 gig OC dan krijg ik strepen binnen 5min in windows. Dus kon ook niet testen of het stabiel draait op 4.0 gig.

Kan zijn dat een onstabiele CPU de kans op strepen vergroot.

Na het terugclocken naar 3.8 heb ik na 10 uur computeren (gamen voornamelijk) geen strepen meer gehad.

Dusja. Misschien dat iemand hier wat mee kan. Kdenk zelf niet dat het echt hieraan ligt, maar het kan een bijkomende factor zijn waardoor de kans op strepen groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
zit nu inmiddels het hele weekend al op een private lan (30 man) te gamen MW2 en dirt en het loopt prima.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
De kaart die mijn broer had werkt hier perfect op 950-1225. Bij hem is nu ook alles in orde met 900-1200.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ik heb 10.1 geinstalleert en dit lijkt een flinke verbetering, nu kan ik eindelijk Fallout 3 weer eens spelen zonder strepen :).
Ook leek het terug clocken van mijn cpu nog iets te helpen (van 2,13 naar 3,2 nu op 3,00), en ook heb ik de clocksnelheid van de pci lane op 103mhz staan, maar of dat iets uitmaakt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339991

dinsdag komt iemand langs met twee 5850 die ik over wil nemen mijn vraag is hoe kan ik het snelste testen op het strepen probleem? is er een bepaalde handeling die ik kan uitvoeren waarmee het snel te zien valt en moet ik beide kaarten los testen of kan het ook in cf wat zijn jullie bevindingen hier mee?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik had ook veel problemen met artifacts en strepen met mijn HD5970. Het werd zelfs zo erg dat mijn systeem niet meer wou booten. Ik heb toen de CPU op standaard klok teruggezet en de PCI-Express frequentie van 100 naar 96 MHz verlaagd. Vervolgens overgeschakeld van 9.12 hotfix naar 9.12 whql drivers en nu lijkt het probleem weg te zijn. Ik heb de processor ook weer teruggebracht naar de oorspronkelijke overklok instellingen en nu loopt ie weer stabiel.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 23:05

jmk

mickjuh schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 07:55:
[...]

Ik heb hem wel terug gestuurd naar cool-prices. Alles wat ik geprobeerd heb in de RMA gezet. Het kan niet anders dat die kaart kapot is. Nieuwe drivers zullen vast niet helpen aangezien die zonder drivers al vastlopers veroorzaakt bij mij.

Hoop dat ik binnenkort een nieuwe kaart retour krijg.
Een vriend van mijn met een HD 5750 heeft de kaart RMA gestuurd via cool-prices. Misschien is het handig om onze ervaringen met deze RMA te delen in dit topic. Ben heel benieuwd of dit van een leien dakje gaat...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
frankknopers schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:58:
Ik had ook veel problemen met artifacts en strepen met mijn HD5970. Het werd zelfs zo erg dat mijn systeem niet meer wou booten. Ik heb toen de CPU op standaard klok teruggezet en de PCI-Express frequentie van 100 naar 96 MHz verlaagd. Vervolgens overgeschakeld van 9.12 hotfix naar 9.12 whql drivers en nu lijkt het probleem weg te zijn. Ik heb de processor ook weer teruggebracht naar de oorspronkelijke overklok instellingen en nu loopt ie weer stabiel.
omg.. dit had ik dus ook.

Mijn e8400 draaide op 3.8. Ik installeerde scythe mugen 2 én de 5850. Probeerde meteen mijn CPU op 4.0gig. Kreeg constant strepen in windows terwijl ik niet eens intelburntest of prime aangezet heb. Ik dus helemaal flippen, vervolgens CPU weer teruggezet op oorspronkelijke OC (3.8 gig), en alles was weer ok....

Echt superraar dat de CPU hier iets mee te maken heeft....

Dus, eerste dag dikke problemen met strepen.
Tweede dag de cpu teruggeclockt naar de oorspronkelijke OC... en alles draait nu goed.
Al 2 dagen geen strepen gehad.

kheb de msi 5850 nu 3 dagen in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
Anoniem: 339991 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:13:
dinsdag komt iemand langs met twee 5850 die ik over wil nemen mijn vraag is hoe kan ik het snelste testen op het strepen probleem? is er een bepaalde handeling die ik kan uitvoeren waarmee het snel te zien valt en moet ik beide kaarten los testen of kan het ook in cf wat zijn jullie bevindingen hier mee?

bvd
ik zou MW2 of Dirt2 gaan spelen en die flink belasten AA aan en gamen maar.
Het probleem is dat de strepen niet echt te reproduceren zijn ze komen op momenten dat je het niet verwacht.

succes

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
lordMocro schreef op maandag 25 januari 2010 @ 02:58:
[...]

omg.. dit had ik dus ook.

Mijn e8400 draaide op 3.8. Ik installeerde scythe mugen 2 én de 5850. Probeerde meteen mijn CPU op 4.0gig. Kreeg constant strepen in windows terwijl ik niet eens intelburntest of prime aangezet heb. Ik dus helemaal flippen, vervolgens CPU weer teruggezet op oorspronkelijke OC (3.8 gig), en alles was weer ok....

Echt superraar dat de CPU hier iets mee te maken heeft....

Dus, eerste dag dikke problemen met strepen.
Tweede dag de cpu teruggeclockt naar de oorspronkelijke OC... en alles draait nu goed.
Al 2 dagen geen strepen gehad.

kheb de msi 5850 nu 3 dagen in bezit.
Of niet. CPU doet wel dingen voor alle onderdelen in je PC. Wat wel raar is is dat de oc daar na wel helemaal goed werkt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339991

LeonNL schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:25:
[...]

ik zou MW2 of Dirt2 gaan spelen en die flink belasten AA aan en gamen maar.
Het probleem is dat de strepen niet echt te reproduceren zijn ze komen op momenten dat je het niet verwacht.

succes
ok thanx ik zal ff mw2 gaan spelen met alles op max, nog een idee of ik allebij kaarten los moet controleren of dat ik ze gelijk in crosfire kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
los denk ik

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 11:34
Net weer van alles geprobeerd:
PCI-E clock op 104 Mhz gezet => Clear CMOS nodig :(
PCI-E op 96 Mhz zoals hier voorgesteld, na dat mn PC half uurtje uitwas (pas dan krijg ik problemen zoals strepen/crashes) => Geen signaal naar mn monitor dus helpt in ieder geval niet.
PCI-E clock drive naar 700 (wat hij laadt bij fail safe settings) ipv 900 mv=> Geen effect.

Ik kan niet geloven dat mn kaart stuk is, aangezien hij bij een 2e reboot vaak prima werkt en goed blijft werken tot ik mn pc weer uitzet. Strepen verdwijnen ook direct na opstarten van een spel.
Het moet wel een powerplay of driver issue zijn. Maar waarom alleen na koude start.
Tja, moet m nog steeds es in ander systeem testen, laat dat de volgende stap zijn.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 09:05
Ik heb nu de nieuwste drivers gedownload van de ASUS sit voor mijn ASUS 5770 en het lijkt erop dat er geen problemen (meer) zijn. Ik heb nu het voltage verhoogd naar 1.3, het geheugen loopt op 5.4Ghz en de chip op 988Mhz. Ik heb het even goed getest met MSI Kombustor en ik heb (nog) nergens last van. Ik zal het nog eens wat testen in games maar het vastlopen en streepjesbehang lijkt vooralsnog opgelsost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-06 16:07
Ik heb nu al meer dan een maand geen streep meer gezien! Heb er daarvoor 3maand last van gehad..
W7 een maand geleden opnieuw geinstalleerd. Loopt allemaal prima nou!

Heerlijk :)

Voor de mensen met nog problemen succes! Ik stond ook op het RMA punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:13:
PCI-E op 96 Mhz zoals hier voorgesteld, na dat mn PC half uurtje uitwas (pas dan krijg ik problemen zoals strepen/crashes) => Geen signaal naar mn monitor dus helpt in ieder geval niet.
PCI-E clock drive naar 700 (wat hij laadt bij fail safe settings) ipv 900 mv=> Geen effect.

Ik kan niet geloven dat mn kaart stuk is, aangezien hij bij een 2e reboot vaak prima werkt en goed blijft werken tot ik mn pc weer uitzet. Strepen verdwijnen ook direct na opstarten van een spel.
Het moet wel een powerplay of driver issue zijn. Maar waarom alleen na koude start.
Tja, moet m nog steeds es in ander systeem testen, laat dat de volgende stap zijn.
Misschien is het dan een idee een test bios te maken waar je flat 850-1200 clocks hebt ? En powerplay er dus uit sloopt ? Met RBE kun je dit doen. Gewoon de waardes uit het eerste veld over nemen in alle andere velden. En kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Laatst online: 07-06 10:48

Same here alleen heb ik niet zitten spelen met de clocks.
Cold-boot sucks gewoon (pc traag enzo, en daarna streepjes) -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

Ik heb in mijn bios de "wake up event" op de pci-e op enabled staan.
Weet niet op dat ermee te maken heeft,als de pc uitstaat of op slaapstand staat.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Kunnen jullie es in je registry zoeken naar ULPS? Dit schijnt de functie te zijn waarmee je powerplay al dan niet aanzet. (zie http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=125438 voor uitleg).
Nu staat daar als je die op "0" zet je powerplay uitzet en problemen opgelost zouden kunnen zijn. Nu heb ik net gekeken en bij mij stond hij al op 0.... Terwijl powerplay wel werkt maar misschien via MSI afterburner.
Verder zag ik de in de lijn daarboven "crossfireautolink" bij mij op 1 staat. Lijkt me wat vreemd aangezien ik geen crossfire draai.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb je de rest ook op 0 gezet?
bij 001,002,003....er zijn meerdere

edit
Volgens mij is het alleen voor crossfire,hiermee zet ie de 2 kaart op "standbij" of uit.
Dan zie je dat de clocks op 000/000 staan op de 2e gpu.

[ Voor 53% gewijzigd door Bullus op 26-01-2010 12:15 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

drentm0nk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 01:57:
Ik heb nu al meer dan een maand geen streep meer gezien! Heb er daarvoor 3maand last van gehad..
W7 een maand geleden opnieuw geinstalleerd. Loopt allemaal prima nou!

Heerlijk :)

Voor de mensen met nog problemen succes! Ik stond ook op het RMA punt..
Helaas zijn er al tientallen andere die dit geprobeerd hebben maar dan zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bij mij niet, vreemd:
Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/1351/ulps.png

Nu heb ik die crossfireautolink op 0 gezet zoals je kunt zien. Net PC 20 minuten uit gehad en bootte perfect.
Dat zegt nog niet alles zo'n korte tijd, hoewel het dan al wel es mis gaat. Moet vanmiddag even weg, daarna weer es proberen.

edit: @bullus, ja nu ik wat verder zoek lijkt het idd crossfire feature zijn dat ULPS zodat de 2e kaart min of meer uitgaat. Maar goed, wellicht dat dat crossfireautolink uitzetten nog wat doet voor me, maar zou me ook wel verbazen eigenlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door anathema op 26-01-2010 12:24 ]

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ja,komt misschien dat ik crossfire hebt en 2 schermen ofzo ,dat ik meerdere hebt. Heb er volgens mij 5 ofzo.(000-005)

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 26-01-2010 13:15 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

Heb bericht terug van Cool-Prices. Ze hebben mijn opgestuurde videokaart Sapphire HD5700 getest en ondervonden geen problemen. Nu vermoeden ze dat het aan iets anders in mijn computer ligt en vragen ze of ik de overige hardware ook wil opsturen. Heb de overige hardware wel in 1x bij Cool-Prices gekocht, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 08:00
mickjuh schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:12:
Heb bericht terug van Cool-Prices. Ze hebben mijn opgestuurde videokaart Sapphire HD5700 getest en ondervonden geen problemen. Nu vermoeden ze dat het aan iets anders in mijn computer ligt en vragen ze of ik de overige hardware ook wil opsturen. Heb de overige hardware wel in 1x bij Cool-Prices gekocht, maarja.
Lekkere vraag, wellicht kun je aan Cool-Prices voorleggen of zij jou niet een andere dan probleem-serie videokaart kunnen opsturen die jij test in je hardware? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Delirius schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:41:
[...]

Lekkere vraag, wellicht kun je aan Cool-Prices voorleggen of zij jou niet een andere dan probleem-serie videokaart kunnen opsturen die jij test in je hardware? |:(
Ja, ik ben ook niet echt blij met het antwoord. Ben ook benieuwd hoe lang ze hebben getest. Hij heeft bij mij namelijk soms ook een hele dag wel goed gedaan. Maar ben bang dat als ik nu aangeef dat ik niet alles opstuur (en waarschijnlijk weer een 1,5 week moet wachten) dat ik de 30 euro onderzoekskosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 08:00
mickjuh schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:49:
[...]

Ja, ik ben ook niet echt blij met het antwoord. Ben ook benieuwd hoe lang ze hebben getest. Hij heeft bij mij namelijk soms ook een hele dag wel goed gedaan. Maar ben bang dat als ik nu aangeef dat ik niet alles opstuur (en waarschijnlijk weer een 1,5 week moet wachten) dat ik de 30 euro onderzoekskosten moet betalen.
Toch nog ff offtopic: als je nu je hardware allemaal opstuurt en daar blijkt niets mis mee te zijn, rekenen ze je toch ook 30 euro? Lijkt mij dat je dan even ver van huis bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Delirius schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:26:
[...]

Toch nog ff offtopic: als je nu je hardware allemaal opstuurt en daar blijkt niets mis mee te zijn, rekenen ze je toch ook 30 euro? Lijkt mij dat je dan even ver van huis bent....
Ja, ik denk het wel. Plus de verzendkosten x2. Ik verstuur het ook nog eens verzekerd, want stel dat er wat bij de post wordt gestolen.

Mijn broertje heeft wel een wat ouder ati x1950 kaart. Ik zou die toch wel in mijn systeem kunnen testen en stel dat ik daar wel zonder problemen mee kan gamen dan moet het toch aan de kaart liggen?

---

update: Heb nu zijn x1950 kaart ingebouwd. Ga het wel eerst zo testen. Als dit een paar dagen stabiel blijft dan kun je me niet vertellen dat die andere kaart niet defect is.

---

update 2: Bij het eerste rondje modern warfare 2 loopt zelf de computer vast. Krijg een blue screen. Draai nu opnieuw memtest, is op 13% en nog 0 errors.

Wat kan nog meer een blue screen veroorzaken?
Kapotte voeding? Moederbord kapot? Windows 7 installatie die brak is?

---

update 3: memtest geeft geen errors. maar 1 keer de test helemaal door laten lopen. Vriend van me gaf me nog als tip mee om het geheugen van 1600Mhz terug te clocken naar 1333. Tot nu toe met de X1950 kaart geen crashes gehad. Even verder testen nog.

[ Voor 36% gewijzigd door mickjuh op 26-01-2010 20:37 . Reden: x1950 kaart ingebouwd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 18:30

bReChThOu

Team Belgium

Ik heb vandaag mijn xfx 5770 binnengekregen. Maar mijn systeem crasht om de haverklap :\ (zowel in firefox of verkenner als spellen als trackmania en ra3). Ik heb al tig keer de drivers verwijderd en andere geinstalleerd. Maar niks lijkt te werken. Iemand die weet wat er aan de hand is? Ik denk dat ik mijn oude kaart er voorlopig maar weer ga instoppen -O-

Systeem specs zijn ongewijzigd op de gpu na (e6600, 2gb ram, genoeg power @ PSU). En ik draai XP32

[ Voor 12% gewijzigd door bReChThOu op 26-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

bReChThOu schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:32:
Ik heb vandaag mijn xfx 5770 binnengekregen. Maar mijn systeem crasht om de haverklap :\ (zowel in firefox of verkenner als spellen als trackmania en ra3). Ik heb al tig keer de drivers verwijderd en andere geinstalleerd. Maar niks lijkt te werken. Iemand die weet wat er aan de hand is? Ik denk dat ik mijn oude kaart er voorlopig maar weer ga instoppen -O-

Systeem specs zijn ongewijzigd op de gpu na (e6600, 2gb ram, genoeg power @ PSU). En ik draai XP32
ander PCIe slot proberen?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

neliz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:38:
[...]

ander PCIe slot proberen?
Ik heb maar 1 PCI-e slot en met mijn vorige kaart liep alles goed.
Bovendien krijg ik soms de melding dat "ati2dvag" vastloopt. Benches gaan goed en bij sommige spellen loopt het in-game mis. In games zelf zie ik ook lijnen en rasters :X Dus het lijkt me wel driver-related ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 08:33
Bij mij leek het probleem opgelost, met de nadruk op leek, door m'n idle clocks hoger te zetten. Dit draaide een week zonder problemen, enorm veel MW2 gespeeld en werkte gewoon goed (eindelijk eens zoals het hoort).
Totdat vanavond kwam en ik opeens weer drie keer achter elkaar crashte als ik MW2 opstartte. Vervolgens mn pc maar weer helemaal uitgezet, voeding uitgezet, stekker uit stopcontact gehaald. Na 10 sec ofzo weer teruggedaan, voeding weer aan en opstarten. En toen kon ik opeens weer MW2 spelen zonder te crashen.
Ik suggereer hier niet dat de spanning eraf halen een oplossing is of iets dergelijk maar meer om te illustreren dat er echt geen pijl te trekken is op dit probleem.
Ik hoop echt enorm hard dat de 10.1 (of gaan we maar voor 10.2) drivers dit op gaan lossen.
Ik vind het gewoon zo jammer maar zal hierdoor niet ATI fan af zijn, het is alleen zo'n rot gevoel dat je nooit zeker weet of je pc niet gaat crashen.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Ik was geen ATI fan, en nooit probs gehad met nvidia maar ATI heeft nu gewoon de beste kaarten maar de rest laat wel te wensen over precies :( Overigens heeft spanning erafhalen nog niet veel geholpen hier :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mickjuh schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:12:
Tja hebben wij toevallig allemaal net een fout reepje memory gekocht dat lijkt me ook vrij sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Precies hetzelfde hier, vooral cold boot geeft problemen als artifacts, vastlopende videokaartdrivers of zelfs een systeem freeze. Tweede boot gaat wel goed, maar ook dan kan ik soms opeens worden verrast met een systeem freeze. Het is wel erg duidelijk dat het aan de videokaartdrivers ligt, want laatst liep het systeem vast tijdens het afspelen van een youtube video. Het systeem liep vast en ik kon de muis niet bewegen, maar het geluid ging nog wel zonder problemen 10 seconden door. Toen het geluid nog bleef lopen reageerde het systeem ook op de numlock toets, dus er was nog respons. Op het moment dat het geluid ook stopte kwam ook de numlock aan/uit niet door het systeem heen en zat alles dus weer vast.

Ik heb nu 9.12 WHQL erop staan, maar ik heb hier nog niet veel mee kunnen testen. Ik krijg de indruk dat het probleem in de Powerplay functies zitten, waardoor de kaart soms te weinig voltage krijgt ofzo.. Als ik de videokaart namelijk lekker laat zwoegen op de Heaven DX1 benchmark of als ik DiRT 2 aan het spelen en loopt ie niet vast.

Videokaart: Radeon HD5970 / OS: Vista x64 SP2

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 26-01-2010 22:48 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
frankknopers schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:44:
[...]

Precies hetzelfde hier, vooral cold boot geeft problemen als artifacts, vastlopende videokaartdrivers of zelfs een systeem freeze. Tweede boot gaat wel goed, maar ook dan kan ik soms opeens worden verrast met een systeem freeze. Het is wel erg duidelijk dat het aan de videokaartdrivers ligt, want laatst liep het systeem vast tijdens het afspelen van een youtube video. Het systeem liep vast en ik kon de muis niet bewegen, maar het geluid ging nog wel zonder problemen 10 seconden door. Toen het geluid nog bleef lopen reageerde het systeem ook op de numlock toets, dus er was nog respons. Op het moment dat het geluid ook stopte kwam ook de numlock aan/uit niet door het systeem heen en zat alles dus weer vast.

Ik heb nu 9.12 WHQL erop staan, maar ik heb hier nog niet veel mee kunnen testen. Ik krijg de indruk dat het probleem in de Powerplay functies zitten, waardoor de kaart soms te weinig voltage krijgt ofzo.. Als ik de videokaart namelijk lekker laat zwoegen op de Heaven DX1 benchmark of als ik DiRT 2 aan het spelen en loopt ie niet vast.

Videokaart: Radeon HD5970 / OS: Vista x64 SP2
Ik heb net toch maar es even de proef op de som genomen aangezien een vriend van mij ook de Asus HD5870 heeft en geen enkel probleem, maar wel met een volledig ander systeem. Wel beide windows 7 64 bit.
Mijn videokaart in zijn PC gedaan en: Precies dezelfde problemen terwijl met zijn kaart hierna alles weer prima werkte!
Oftewel; het ligt niet aan de drivers, het ligt niet aan incompatibiliteit met andere hardware, het ligt niet aan alle andere 50 mogelijke oplossingen die wel heb gevonden maar nooit echt een oplossing bieden.
Nee, de kaart is gewoon stuk! Dan mag het goed werken in 3D, in 2D niet en dat hoort er ook bij.
Ook bij afspelen van video's met VLC player zag ik altijd al wat kleine blokjes in beeld. Dacht zal wel aan player liggen (en gebruik nu media player wat overigens wel goed gaat) maar bij hem had ik precies hetzelfde probleem met mijn kaart in VLC en met zijn kaart wederom niets aan de hand.

Ander opvallend ding is dat als ik mijn kaart (cold) boot ik de fan even kort hard op hoor spinnen en bij zijn kaart hoor je dat niet. Maar goed...

Ga komplett maar es mailen met bevindingen en kaart gaat dan RMA. Ik vermoed dat ik niet de enige ben in dit topic die dit zou moeten overwegen...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Het kan ook zijn dat er een andere bios in jouw kaart zit die bijvoorbeeld te weinig voltage geeft of die een andere bug heeft in het powerplay profiel. Je zou de firmware van zijn kaart in de jouwe kunnen flashen en kijken of dat wat oplost. Anders zou ik even catalyst 10.1 afwachten en daarna misschien alsnog RMA. RMA is ook geen makkelijke oplossing, aangezien de winkel gauw kan zeggen dat de kaart het bij hun prima doet (zo wisselvallig is het nou eenmaal met deze Radeon serie :P)...

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Als ze dit niet zien dat is het pure kwaadwillendheid van de winkel en daar wil ik eigenlijk niet vanuit gaan. Maar aangezien komplett ze niet op voorraad heeft zal ik toch wel even moeten wachten, maar ik ben er nu eigenlijk wel van overtuigd dat geen driver dit op gaat lossen. Bios flash zou ik in de tussentijds kunnen proberen, maar ik denk dat er gewoon iets kleins stuk is waardoor de stroomvoorziening vanuit een koude start niet goed is. Dat videoprobleem in VLC is overigens altijd...

Ik denk eigenlijk dat ATI een serie brakke kaarten heeft afgeleverd aangezien de helft goed werkt en de andere helft niet en vrijwel niemand in het laatste geval een oplossing heeft om het definitief goed te krijgen. En na de RMA werkt het bij veel mensen wel goed omdat ze dan het geluk hebben een een goede te krijgen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Waarom niet even een aangepaste bios maken met RBE ? Eventueel wil ik het ook wel voor je doen. Powerplay er even helemaal uit. Als dat het oplost is er een hele simpele fix. Gewoon net 2d voltage omhoog. Verbruik valt dan vaak wel mee. Wordt wel ietsjes hoger maar als ik kijk naar mijn HD4 serie was dat 3-8 watt maximaal.

Als je hulp nodig hebt stuur maar een PM. Ik heb zelf geen last van het probleem dus ik kan zelfs niets testen om het op te lossen. Het zou wel prettig zijn om te weten wat het nu is zullen veel mensen mee geholpen zijn. RMA is imo geen oplossing je bent je kaart lang kwijt en de nieuwe kan het ook hebben.

Met de hardware is volgens mij niets mis. Ik vind het echt op Driver/Bios problemen lijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 27-01-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:51:
Waarom niet even een aangepaste bios maken met RBE ? Eventueel wil ik het ook wel voor je doen. Powerplay er even helemaal uit. Als dat het oplost is er een hele simpele fix. Gewoon net 2d voltage omhoog. Verbruik valt dan vaak wel mee. Wordt wel ietsjes hoger maar als ik kijk naar mijn HD4 serie was dat 3-8 watt maximaal.

Als je hulp nodig hebt stuur maar een PM. Ik heb zelf geen last van het probleem dus ik kan zelfs niets testen om het op te lossen. Het zou wel prettig zijn om te weten wat het nu is zullen veel mensen mee geholpen zijn. RMA is imo geen oplossing je bent je kaart lang kwijt en de nieuwe kan het ook hebben.

Met de hardware is volgens mij niets mis. Ik vind het echt op Driver/Bios problemen lijken.
Bedankt voor het aanbod, zal er wel es naar kijken als ik inderdaad niet snel een nieuwe kaart zou kunnen krijgen. Maar ondanks ons tweaker gevoel om alles op te willen lossen, moeten we niet vergeten dat je wel 360 euro betaalt voor zo'n kaart inclusief stroombesparende features etc.
Het kan niet zo zijn dat ik een kaart die gewoon niet goed werkt out of the box zelf moet gaan repareren, vooral nu ik weet dat een andere kaart van hetzelfde type wel goed werkt.

Ik heb recht op vervanging en nabios flashen strict genomen niet meer. Maar goed eerst komplett mailen en als die niet snel kunnen/willen leveren ga ik idd naar bios opties kijken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:17:
[...]

Bedankt voor het aanbod, zal er wel es naar kijken als ik inderdaad niet snel een nieuwe kaart zou kunnen krijgen. Maar ondanks ons tweaker gevoel om alles op te willen lossen, moeten we niet vergeten dat je wel 360 euro betaalt voor zo'n kaart inclusief stroombesparende features etc.
Het kan niet zo zijn dat ik een kaart die gewoon niet goed werkt out of the box zelf moet gaan repareren, vooral nu ik weet dat een andere kaart van hetzelfde type wel goed werkt.

Ik heb recht op vervanging en nabios flashen strict genomen niet meer. Maar goed eerst komplett mailen en als die niet snel kunnen/willen leveren ga ik idd naar bios opties kijken.
Heb je wel gelijk in. Maar ze komen er toch niet achter dat die kaart geflashed is. Je kunt em gewoon terug flashen. Daar naast kan het wel degelijk dat er een fout in de bios zit en dat je straks met een nieuwere bios helemaal geen problemen meer hebt. Als dat powerplay disablelen werkt heb ik nog wel een bios die waarschijnlijk wel werkt. (overigens is dit bij moederborden ook het geval. Daar werkt heel vaak iets niet. Mijn UD5 was ook niet perfect in het begin met met de latere biossen wel Ding koste ook 250 euro).

Ja het hoort te werken. Nee ik zou me kaart niet opsturen ook al krijg ik meteen een andere. Als die flash het fixt of zou kunnen fixen ben ik iemand die dat als eerst probeert werkt dat niet dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Laatst online: 10-07 08:33
anathema schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:33:
[...]

Ik denk eigenlijk dat ATI een serie brakke kaarten heeft afgeleverd aangezien de helft goed werkt en de andere helft niet en vrijwel niemand in het laatste geval een oplossing heeft om het definitief goed te krijgen. En na de RMA werkt het bij veel mensen wel goed omdat ze dan het geluk hebben een een goede te krijgen.
Vriend van mij heeft een 5850 en die heeft hij al zo'n twee maanden als het al niet langer is. Die heeft ook nooit problemen, je zou dus zeggen dat er inderdaad heel wat brakke kaarten tussen zitten. Maar waar dat aan ligt, het hoeft niet zo te zijn dat de hardware defect is. Het lijkt mij meer in een bios versie / powerplay te zitten.

Trouwens kreeg de betreffende vriend gisteravond in MW2 voor het eerst ook een crash met een geel scherm, het is voor hem hopen dat dit éénmalig en toevallig is en dat zijn kaart niet de mijne achterna gaat :P

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Wel zonde zeg, ik heb met mijn nvidia in 3 jaar tijd geen enkele keer een bevroren beeld gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Catalyst 1.01 release notes:
Known Issues Under All Windows Operating Systems
  • Intermittent grey screen or vertical line corruption may randomly appear on the
    screen
Niet opgelost dus, maar ze erkennen dus wel het probleem, toch een driver issue dus?

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

So it seems, overigens bedoel je 10.1 ipv 1.01 denk ik.
Jammer dat de ellende nog niet voorbij is dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
ik blijf voorlopig lekker op 9.12 hotfix

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Van AMD forum:
Just as a small update this is in the known issues for the 10.1 drivers in the release notes so you can tell they are working on a fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
defiant schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:12:
Catalyst 1.01 release notes:

[...]

Known Issues Under All Windows Operating Systems
•Intermittent grey screen or vertical line corruption may randomly appear on the screen
Hm, laat ik nou net nog nooit een grijs scherm gehad hebben en de strepen die ik zie zijn altijd horizontaal en niet verticaal ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-07 16:39
Mhh, de eerste keer dat ze dit probleem erkennen of niet?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StefanvanGelder schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:46:
Mhh, de eerste keer dat ze dit probleem erkennen of niet?
Nee dat niet maar echt veel word er helaas niet over gezegd,
Had toch wel verwacht dat zoiets als hotfix gefixt zou worden en niet dat we moeten wachten op 10.2 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
even snel een noobvraagje.

Hoe moet je de drivers updaten? Een guide uit 2006 zegt dat je driversweeper moet gebruiken en nog een boel andere dingen , maar is dit vandaag de dag wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
Ik knal altijd de nieuwe over de oude heen, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Met de 'Catalyst Installeer manager' gaat dat allemaal prima inderdaad..

[ Voor 3% gewijzigd door Heintzer op 27-01-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ik laat mijn drivers wel op 9.12 staan. Alles loopt nu namelijk perfect. Update mn drivers wel over een half jaartje ofzow, wanneer ik de performance boost kan gebruiken en dat streepjesgedoe verholpen is.

Ben als de dood voor die strepen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Degene die het nog niet gedaan heeft

FEEDBACK

geven ivm streepjesprobleem

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
^^

survey ingevuld, vermeld dat ik eerst problemen had maar dat deze nu opgelost zijn met het ruilen van de kaart. Verder vermeld dat de prestaties van de kaart naar mijn idee super zijn.

link van dit topic vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Eerste berichten over het streepjes-probleem, handig om te lezen omdat er ook problemen worden verteld en evt oplossingen erbij van users.
http://www.tomshardware.c...sh,9529.html#xtor=RSS-181
A significant amount of ATI users have taken to the AMD user to user forums to complain about grey screens, crashes and colored-striped hangups.

Zoom
(There's actually countless forums out there with threads like this – including at least 4 threads in our own forums. I'm concentrating on the AMD forums because these guys, between them, have collected nearly 40 pages of possible causes involving everything from Windows, to mobos, to RAM.)

So far it's unclear as to what is causing the problem. Users report that grey, brown or colored stripes/screen appear while playing games, watching movies and in some cases, while idle. The problems seems to be confined to the HD 5xxx series, although there are a couple of mentions of 4xxx cards

Poster Jogob9 says:

There are 3 big categories of problems:

#1 is people experiencing 2d crashes: to these people, a good fix that seems to be working very well for most is to set your idle clocks higher (most suggest 400MHz for core and 900MHz for memory, but any value between that and 725/1000 should, in theory, be fine.

#2 is people experiencing 3d crashes: to these, it's a little bit more complicated. A lot of people had success by setting the voltage higher, or downclocking the core and memory for more stability. It certainly is a more complicated problem than the 2d crashes.

#3 is people (like me...) getting both. In this case, as far as I know, the only thing you can do is severely downclocking your core and memory in order to get more stability, but still... there are crashes (less often though...)............................
Degene die problemen hebben is het goed dat het naar buiten gebracht wordt, maar het andere is het wel slecht nieuws voor ATI (minder verkoop door zulke berichten)

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 28-01-2010 18:50 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
na het omhoog brengen van de idle clocks heb ik al twee weken geen probleem gehad. Ik denk dat het bij mij dus wel mee valt met de problemen als ik hier de reacties van anderen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Bullus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:15:

FEEDBACK

Ingevuld. Las nog ergens in een topic:
EDIT: We can read in the release 10.1 note

In "Know issues Under All Windows Operating Systems"

=> Intermittent grey screen or vertical line corruption may randomly appear on the screen"

known but no solve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Iets zegt me dat ze bij Nvidia de gaten in der broek aan het lachen zijn ivm deze problemen.

Eerst roepen dat je een superkaart hebt die de concurrent wegblaast wat vervolgens een rampzalig product is met bagger drivers en klagende gebruikers.

Betere reclame had Nvidia zich niet durven te wensen...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
De nuance is weer hartverwamend :| Het is op zich een goed product, maar er zijn blijkbaar wel heel wat productiefouten opgetreden. Als het goed werkt is het mooi en als het niet werkt terugsturen dat ding en een nieuwe claimen. Wel jammer dat ATI niet iets specifieker is over het probleem, want het is lastig uitleggen zo aan winkels die het al gauw op het moederbord drivers gooien.
Als het ligt aan powerplay oid zou ik als ik ATI was snel een nieuwe bios online gooien, ondanks dat ze liever niet heben dat je flasht.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tja ... ongelukkige timing zou ik zeggen : Totdat de 5xxx serie uitkwam waren de drivers zelfs misschien wel beter dan die van nVidia :)

Aan de andere kant is het wel weer typisch ATI om iets nieuws te maken en het dan niet uit te werken tot op de laatste puntjes :X En toch blijf ik die kaarten kopen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
Ach, vooralsnog pakt ATi een beste voorsprong met Directx 11 kaarten en dat gaat zolang Nvidia niets levert alleen maar groter worden. De problemen die ze nu hebben zullen heus niet eeuwig gaan duren, dus ik denk toch echt dat ATi de laatste partij is die lacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
nero355 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:24:
Tja ... ongelukkige timing zou ik zeggen : Totdat de 5xxx serie uitkwam waren de drivers zelfs misschien wel beter dan die van nVidia :)
Volgens mij is er helemaal niks aan de hand met de drivers, was het maar zo. Mensen die een goed werkende kaart hebben hebben helemaal geen problemen en zijn erg tevreden als ik het zo hoor.
Drivers doen het op zich prima dus, zoals ik al zei denk ik dat er productiefouten in zitten waardoor niet alle kaarten onder alle omstandigheden goed werken. Dat dat te omzeilen is met een bios ofzo kan ik me wel iets bij voorstellen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Maatje van me had nergens last van met zn asus p5wdh Incl een e6600 + 1900xt. Lachen toen ik de problemen kreeg, nu vandeweek uit het niets (geen updates) krijgt hij het strepenscherm ook elke keer..

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Laatst online: 07-06 10:48
Ik heb ook even die survey gedaan.
Als iedereen het hier even doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273970

Ik begrijp niet dat deze problemen anno 2010 nog voorkomen, en nog zo langdurig ook. Herinneren we ons de ATI & nVidia kaarten nog die massaal crashten met blue screens zodra er 3d getovert moest worden onder xp danwel vista? Ook daarover veel topics maar voor zover ik weet nog steeds geen structurele oplossing. Eerlijk is eerlijk: ik had mn buik er zo van vol dat ik helemaal genokt ben met de nieuwer dan nieuw producten.

Ik vind het de moeite waard om erbij te vermelden dat ik dat in zn geheel ben gaan doen en hoop anderen ook zover te krijgen: vanwege geldgeile kereltjes en dametjes worden producten veel te snel op de markt gebracht onder veel bombarie en blijken dan te falen op 1 of meerdere fronten. Een keertje: oke. Zo vaak als het in de telco en IT gebeurt? Oplichting. Op zn minst dwaling. En dat we het allemaal maar slikken als zoete koek onder het mom: een FW update of driver update zal de problemen oplossen... dat gaat er bij mij niet meer in. Legio producten sterven een vroegtijdig einde, nog voordat de laatste drivers doorontwikkelt zijn. En de tweakers zullen er dan weinig tot geen echte problemen mee hebben, puur door onze instelling in het algemeen op tech-vlak, maar het overgrote deel van de consumenten, daarvoor is al deze dure ongein niet te begrijpen.

Commercieel gezien is het ook een slechte move op de lange termijn, maar hey... come on, wie denkt er nog lange termijn tegenwoordig... Het lijkt mij een schone taak voor mediums zoals tweakers, de consumentenbond etc om een leidende rol te gaan spelen in het waarschuwen van de "gewone" consument. En dingen zoals dit... sja, ik heb er geen woorden voor hoor. Is de productie van deze kaarten al stopgezet ondertussen? Wetende dat ze falen toch doorproduceren en verkopen zonder dat duidelijk op de doos te vermelden mag toch echt niet in NL.

Ik vind dat tweakers een hart onder de riem verdient voor hun optreden in tros radar van laatst overigens. Echter ik begrijp niet waarom bedrijven als Acer niet gewoon een dikke vette boete opgelegd krijgen elke keer dat ze een product met 1 jaar garantie op de markt (pogen te) brengen ipv de 2 jaar die je van een product toch wel minimaal mag verwachten tegenwoordig, Zolang ze ermee weg kunnen komen, media aandacht of niet, zullen ze het blijven proberen. Zo ook in de GFX sector.

Keerzijde is: consument wilt steeds meer voor steeds minder. En ja... dan zal er ergens op bezuinigd moeten worden.

't Zou alleen leuk zijn als ze in de high end sectoren een beetje meer rekening gingen houden met de clientele in die hoek. Kinderziektes...een keertje, oke. Maar dit soort praktijken... nee. En ze zullen het ongetwijfeld merken, ik kan me niet voorstellen dat als je zo'n debacle nu 2 of meer keer hebt meegemaakt met een bepaald merk, dat je dan nog een keer voor dat merk kiest in die hoek van de betreffende markt.

En dit soort gedoe levert dan misschien een paar keer wat geld op op de korte termijn, maar op de lange termijn draaien bedrijven die dit soort dingen hebben zichzelf de nek om. Maar ja, dan zit jantje of pietje al niet meer op die directeursstoel en dus boeit het hen waarschijnlijk niet zoveel. En zitten ze er nog wel, dan krijgen ze een mooie optorpremie mee. Van het geld wat wij neergeteld hebben voor een inferieur product. Fijne gedachte, nietwaar?

En ik vraag me af, als je nou een retailer bent en je loopt tegen deze problematiek aan, wat vertel je je niet technisch onderlegde klant dan die terecht zoiets heeft van: luister, ik betaal 3xx nogwat voor een kaart waar de rest van het systeem ook op gericht is ivm performance waar een totaal prijskaartje van 13xx of meer aan hangt uiteindelijk... Ik mag verwachten dat het gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF een noob vraagje voor jullie.
Ik heb ook deze problemen echter alleen! de eerste keer dat ik me PC aanzet. Hoe lang moet ik de pc uitlaten staan om het weer te laten lijken alsof het de eerste keer is.

In andere woorden hoe lang moet je wachten om een echte cold boot te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Anoniem: 73209 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:11:
Ik heb ook deze problemen echter alleen! de eerste keer dat ik me PC aanzet. Hoe lang moet ik de pc uitlaten staan om het weer te laten lijken alsof het de eerste keer is.

In andere woorden hoe lang moet je wachten om een echte cold boot te krijgen
pff, jij ook al...
Bij mij komen de problemen ongeveer weer terug als mn PC een half uurtje uitstaat.
En is geen noob vraag hoor, zelfs de beste experts begrijpen hier geen ruk van ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Laatst online: 10-07 18:41
Anoniem: 273970 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:42:
Ik begrijp niet dat deze problemen anno 2010 nog voorkomen, en nog zo langdurig ook. Herinneren we ons de ATI & nVidia kaarten nog die massaal crashten met blue screens zodra er 3d getovert moest worden onder xp danwel vista? Ook daarover veel topics maar voor zover ik weet nog steeds geen structurele oplossing. Eerlijk is eerlijk: ik had mn buik er zo van vol dat ik helemaal genokt ben met de nieuwer dan nieuw producten.

Ik vind het de moeite waard om erbij te vermelden dat ik dat in zn geheel ben gaan doen en hoop anderen ook zover te krijgen: vanwege geldgeile kereltjes en dametjes worden producten veel te snel op de markt gebracht onder veel bombarie en blijken dan te falen op 1 of meerdere fronten. Een keertje: oke. Zo vaak als het in de telco en IT gebeurt? Oplichting. Op zn minst dwaling. En dat we het allemaal maar slikken als zoete koek onder het mom: een FW update of driver update zal de problemen oplossen... dat gaat er bij mij niet meer in. Legio producten sterven een vroegtijdig einde, nog voordat de laatste drivers doorontwikkelt zijn. En de tweakers zullen er dan weinig tot geen echte problemen mee hebben, puur door onze instelling in het algemeen op tech-vlak, maar het overgrote deel van de consumenten, daarvoor is al deze dure ongein niet te begrijpen.

Commercieel gezien is het ook een slechte move op de lange termijn, maar hey... come on, wie denkt er nog lange termijn tegenwoordig... Het lijkt mij een schone taak voor mediums zoals tweakers, de consumentenbond etc om een leidende rol te gaan spelen in het waarschuwen van de "gewone" consument. En dingen zoals dit... sja, ik heb er geen woorden voor hoor. Is de productie van deze kaarten al stopgezet ondertussen? Wetende dat ze falen toch doorproduceren en verkopen zonder dat duidelijk op de doos te vermelden mag toch echt niet in NL.

Ik vind dat tweakers een hart onder de riem verdient voor hun optreden in tros radar van laatst overigens. Echter ik begrijp niet waarom bedrijven als Acer niet gewoon een dikke vette boete opgelegd krijgen elke keer dat ze een product met 1 jaar garantie op de markt (pogen te) brengen ipv de 2 jaar die je van een product toch wel minimaal mag verwachten tegenwoordig, Zolang ze ermee weg kunnen komen, media aandacht of niet, zullen ze het blijven proberen. Zo ook in de GFX sector.

Keerzijde is: consument wilt steeds meer voor steeds minder. En ja... dan zal er ergens op bezuinigd moeten worden.

't Zou alleen leuk zijn als ze in de high end sectoren een beetje meer rekening gingen houden met de clientele in die hoek. Kinderziektes...een keertje, oke. Maar dit soort praktijken... nee. En ze zullen het ongetwijfeld merken, ik kan me niet voorstellen dat als je zo'n debacle nu 2 of meer keer hebt meegemaakt met een bepaald merk, dat je dan nog een keer voor dat merk kiest in die hoek van de betreffende markt.

En dit soort gedoe levert dan misschien een paar keer wat geld op op de korte termijn, maar op de lange termijn draaien bedrijven die dit soort dingen hebben zichzelf de nek om. Maar ja, dan zit jantje of pietje al niet meer op die directeursstoel en dus boeit het hen waarschijnlijk niet zoveel. En zitten ze er nog wel, dan krijgen ze een mooie optorpremie mee. Van het geld wat wij neergeteld hebben voor een inferieur product. Fijne gedachte, nietwaar?

En ik vraag me af, als je nou een retailer bent en je loopt tegen deze problematiek aan, wat vertel je je niet technisch onderlegde klant dan die terecht zoiets heeft van: luister, ik betaal 3xx nogwat voor een kaart waar de rest van het systeem ook op gericht is ivm performance waar een totaal prijskaartje van 13xx of meer aan hangt uiteindelijk... Ik mag verwachten dat het gewoon werkt...
Ik ben het met je eens. Het grootste probleem ligt hem inderdaad in het feit dat mensen het toch kopen, terwijl men weet dat er productieproblemen zijn.

Ik had ook graag een HD5850 willen kopen, maar ik vertik het gewoon want het lijkt me onverstandig. ik baal er ook serieus van dat dit gebeurd is.. Ik wil ook wel een nieuwe state of the art videokaart om mijn i7 te complimenteren, maar nu hou ik mijn HD4850 nog wel even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

Met de RC2 zijn de strepen bij mij niet meer verschenen, echter heb ik nu vaak een BSOD, tijdens gamen maar ook gewoon random.... :(

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328302

Bullus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:15:

FEEDBACK

Mis ik het of staat XFX er niet bij Product Manufacturer?

Ah: heb de boel maar beter uitgelegd in de: 'steps to reproduce'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Anoniem: 73209 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:11:
Net getest en denk dat je gelijk hebt.
Opgestart, mw2 multiplayer en na 10 min. baf strepen.
reboot, mw2 nogmaals en geen problemen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.tomshardware.c...Screen-Fix-5870,9549.html

Beetje onzin aangezien volgens mij bijna de helft dit probleem heeft.
En het ook bij 5900 kaarten gebeurt >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als er zoveel miljoen kaarten al verkocht zijn en er maar weinig mensen die de
CATALYST CREW FEEDBACK
invullen dan gaan ze uit van dat, denk ik en rma natuurlijk.
Er zullen heus wel meerdere mensen die dat probleem hebben ,maar dat niet doorgeven.
En degene die geen problemen hebben, die ziet men hier- of elders in forums niet (de meeste).

[ Voor 36% gewijzigd door Bullus op 30-01-2010 16:36 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mega_Mouse
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Had het zelfde probleem. Slechts met alleen de desktop open, een notepad en diskdefrag op de achtergrond en dan plotsklaps een 'driver recovery'. Probleem is dan ook dat na een dergelijk recovery, de klok niet meer terug gaat naar 157 Mhz en de GPU load op 100% blijft staan. Ik heb van alles geprobeerd power management te herstellen, maar dat lukt niet. Alleen een reboot hielp.

Het artikel van Tom's hardware bracht me echter op een idee:

"Let’s recall: without Aero turned on, the DWM is deactivated, so there’s also no more 2D acceleration, either (this applies equally to Windows 7 as it does to Vista). Because we ran into this error repeatedly on test systems with Radeon HD 5750s and Radeon HD 5870 installed (in two different test configurations), we forcibly deactivated Aero across the board. After this evasive maneuver, these errors no longer appeared. Interestingly, the exact same situation (and remedy) also presented itself to us on a notebook PC with GeForce graphics. Whether this is just a massive coincidence or an indication of a conflict among DWM, drivers, and 2D hardware graphics acceleration, only time will tell."

Na alles wat ik tot dusverre heb gezien, zit het probleem idd in het switchen tussen 2.xD en 3D (en de bijbehorende clocks en voltages). Het switch te vaak en te snel heen en terug.

Ik gebruik Vista64 Premium met een Sapphire 5870 Vapor-X en heb n.a.v. Tom's artikel de DWM service toch maar eens voor de grap uitgezet. Alles draait nu in classic mode, geen fancy windootjes meer, maar ook geen enkele crash meer gehad (geen streepjes behang meer gezien tijdens games en ook geen recovery op de desktop). Ik heb daarnaast ook nog het voltage en de core clock iets opgeschroefd van 2D.

Het gedrag van de kaart is nu echt compleet anders. Klok blijft laag bij flash en youtube en switcht nu niet meer de hele tijd tussen een hoge en lage klok. Met enige regelmaat zie ik nu een klok van 400 of 600 en voorheen vrijwel nooit.

Gepost op http://forums.amd.com/gam...TVAR_FORUMVIEWTMP=Linear:

1) install 10.1 driver
2) restore factory defaults (op het hoogste niveau)
3) Disable Vista aero completely and use classic GUI mode
4) Disable service DWM or set to manual. Just make sure it does not run.
5) Disable HDMI audio driver (wellicht niet noodzakelijk, maar voor de zekerheid ook maar even gedaan)
6) In addition, I've raised the low 2D clock and voltage a bit and I also lowered 3d clock a bit:

"<Profile>
<Caste name="Graphics">
<Groups>
<Group name="Overdrive5">
<Feature name="TimeUnlocked" />
<Feature name="OverclockEnabled">
<Property name="OverclockEnabledProperty" value="True" />
</Feature>
<Feature name="CoreClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="22000" />
<Property name="Want_1" value="60000" />
<Property name="Want_2" value="85000" />
</Feature>
<Feature name="MemoryClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="30000" />
<Property name="Want_1" value="90000" />
<Property name="Want_2" value="120000" />
</Feature>
<Feature name="CoreVoltageTarget_0">
<Property name="Want_0" value="1063" />
<Property name="Want_1" value="1063" />
<Property name="Want_2" value="1163" />
</Feature>

220 Mhz seems to be the magic spot using CCC (voor mijn 5870). If I increase it by a few extra Mhz, the cards power management seems to kick in and a lot of clock/voltage switching starts. I've settled for 220 and it has proven to be stable at that clock. Right now, it's more stable with Vista64 than ever before. At one time I thought, now it would crash because a windows could not be drawn, but it didn't. Before, this would have certainly lead to a 'driver recovery'.

I also played some games of course just to see if the stripes/hangs were gone, and up until now I haven't seen a single one. Too early to say if all errors have gone, but the Vista desktop and overall system stability is way better now."

Draai er nu 3 dagen mee en heb geen enkele crash meer gehad. Geen streepjesbehang meer gehad, geen driver recoveries meer gezien en Vista desktop voelt een stuk sneller aan. Windootjes bewegen sneller en GUI is voelbaar sneller en meer ' snappy'. Het plotsklap bevrieven van de desktop met bijbehorende recovery is tot dusverre geen enkele keer meer gebeurt _/-\o_

Gelukkig is ATI nu ook bekend met het probleem en heeft gezegd dat er binnen ~ 2 weken een hotfix uitkomt voor dit probleem, maar wellicht kun je bovenstaande ook eens proberen en kijken of het ook helpt.

Mvg,
Mark

-------------------------
ASUS P5K
C2Q 9300 @ default clock
6Gb DDR2 PC5300
X-Fi Music
Sapphire Radeon HD 5870 VaporX @ (almost) default clock
Vista x64 SP2 Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Interessant, maar het blijft een workaround.
Het is toch van de gekke dat je nu dingen in Windows moet gaan uitschakelen??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Hm, dit is het eerste dat ik hier hoor wat daadwerkelijk het probleem lijkt te verhelpen. Heb aero uitgezet en PC start perfect op na een uur uit te hebben gestaan.
Dit betekent dus dat de kaart niet in staat is om vanuit een cold boot windows aero te draaien.
Wat me ook altijd verbaasde was dat als ik eenmaal strepen had op mn desktop deze niet weg zijn te krijgen door clocks te verhogen of whatever. Alleen maar door een game op te starten en weer te sluiten. Zou dit betekenen dat windows niet goed wordt geladen in het video geheugen en dat dit zo blijft totdat je een spel opstart en sluit, waardoor je aero zeg maar ook sluit en herstart?
Dit zou er op kunnen duiden dat het videogeheugen faalt vanuit een cold boot. 2D clocks verhogen via software helpt niet, maar daar kan ik me iets bij voorstellen aangezien dat pas wordt geladen na de foute start..
Mn geplande RMA laat ik denk ik wel door gaan, de kaart werkt gewoon niet goed, maar 2D ram clocks verhogen in de bios zou ik toch wel es kunnen testen...

edit: Ik geloof dat ik begin te begrijpen waar het probleem vandaan komt. Ik had altijd artefacts in VLC. Nu es film geprobeerd zonder aero=> geen artefacts!
Aero weer aangezet, alleen geheugen clock met ATT verhoogd van 300 mhz naar 500 mhz=> geen artefacts!

Ik denk dat mn videogeheugen op 300 Mhz niet genoeg is om aero samen met VLC aan te sturen. Daar gaat een driverupdate echt niets aan doen vrees ik, maar eeen bios flash met een hoge 2D geheugensnelheid wel denk ik. Het geheugen is op zich niet rot want draai probleemloos 1300 mhz in games.

[ Voor 21% gewijzigd door anathema op 31-01-2010 16:37 ]

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:34

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor de wanhopigen onder ons, even een crosspost:

AMD geeft commentaar op de problemen met het 'streepjesbehang':
http://www.tomshardware.c...-Fix-5870,news-32676.html
"The team is testing a driver hotfix and initial tests indicate that it resolves the issue," Mr Erskine said. "We need to test it further but we expect to make the hotfix available shortly."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Nyarlathotep schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:26:
Totdat MS of ATI met een fix komen wel ja.

Zat toch in de goede richting
Bullus in "Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - ..."

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Gisteravond bios ge-edit en geflasht, 2D clocks geheugen vaan 300 naar 600 Mhz gebracht => Probleem verholpen!! Perfecte cold boot nu en geen streep gezien. 2D clocks met software verhogen was dus niet genoeg aangezien dit pas na de windows load gebeurt.
Toch custom bios dus, hoewel de kaart dus niet goed werkt op standaard settings is dit wel prima oplossing, RMA maar afzeggen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op maandag 01 februari 2010 @ 07:35:
Gisteravond bios ge-edit en geflasht, 2D clocks geheugen vaan 300 naar 600 Mhz gebracht => Probleem verholpen!! Perfecte cold boot nu en geen streep gezien. 2D clocks met software verhogen was dus niet genoeg aangezien dit pas na de windows load gebeurt.
Toch custom bios dus, hoewel de kaart dus niet goed werkt op standaard settings is dit wel prima oplossing, RMA maar afzeggen.
Heb je ook nog wat aan de voltages verandert ? of echt alleen maar de mem clocks verhoogt ? In ieder geval mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:36:
[...]

Heb je ook nog wat aan de voltages verandert ? of echt alleen maar de mem clocks verhoogt ? In ieder geval mooi dat het opgelost is.
Nee, core snelheid en voltages niet aangeraakt. Core loopt dus nog steeds op 157 Mhz met 0.95 volt in 2D.

Trouwens, voor mensen die dit ook doen. Hoger dan 600 Mhz zou ik de memory 2D clock niet zetten, aangezien ik zag dat als je een 2e display aansluit de memory clock verdubbeld wordt. Dit betekent voor mij nu 1200 Mhz, dus met een hogere 2D clock ga je overklokken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mega_Mouse
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:26:
Klopt ;-) Het is dan ook niet goed dat ATI wel performance verbeteringen voor games heeft doorgevoerd in 10.1, maar heeft nagelaten deze m.i. zeer ernstige bug aan te pakken. Dat was een fout die hun waarschijnlijk klanten gaat kosten, want dit verspreid zich als een lopend vuurtje. Waarom ze daar voor gekozen hebben, is me dan ook een raadsel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:59:
[...]

Nee, core snelheid en voltages niet aangeraakt. Core loopt dus nog steeds op 157 Mhz met 0.95 volt in 2D.

Trouwens, voor mensen die dit ook doen. Hoger dan 600 Mhz zou ik de memory 2D clock niet zetten, aangezien ik zag dat als je een 2e display aansluit de memory clock verdubbeld wordt. Dit betekent voor mij nu 1200 Mhz, dus met een hogere 2D clock ga je overklokken.
Ik vraag me af of het simpelweg verdubbelt wordt. Volgens mij gebruikt hij dan een andere tabel waar hogere speeds in staan. Er zijn namelijk twee tabellen met low,mid en high power.

Vak 1-2-3 is er een de vakken 1-4-5 is de 2e. Die laatste zou volgens sommige invloed hebben als je meerdere display's gebruikt. Mensen die last van hadden van flikkerend beelt in hun 2e display moesten die clocks gelijk trekken. (was voor mensen die aan het overclocken waren).

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 01-02-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:27:
[...]

Ik vraag me af of het simpelweg verdubbelt wordt. Volgens mij gebruikt hij dan een andere tabel waar hogere speeds in staan. Er zijn namelijk twee tabellen met low,mid en high power.

Vak 1-2-3 is er een de vakken 1-4-5 is de 2e. Die laatste zou volgens sommige invloed hebben als je meerdere display's gebruikt. Mensen die last van hadden van flikkerend beelt in hun 2e display moesten die clocks gelijk trekken. (was voor mensen die aan het overclocken waren).
OK, ik dacht dat omdat hiervoor mn geheugen dus op 300 liep en met 2 displays op 600. Nu is dus 1200 met 2 displays en 600 met 1.
Zal nog es in die bios kijken, maar 2 displays activeer ik alleen als ik films kijk op mn tv dus 1200 is wel prima.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Laatst online: 06-04 19:40
anathema schreef op maandag 01 februari 2010 @ 07:35:
Graag meer reacties van mensen die ook custom bios flash doen en dan hun ervaringen. Als dit dus waar is dan hebben de tweakers hier het knelpunt te pakken en kan ATI aan de slag met een nieuwe bios ! Alvast hulde aan de doorzetters _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens heb ik dit weekend nog 1 keer het streepjes behang gehad.

Dit was tijdens de game Prototype, ik schakelde continue over naar windows omdat ik ook een film aan het kijken was, na meerdere keren liep die vast. Verder geen problemen meer gehad, dit is de eerste keer in 2/3 weken sinds mijn nieuwe kaart. Ik houd het op een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik zit met een heel vreemd probleem en kom er maar niet uit.
Als ik mijn pc aanzet krijg ik maar een klein gedeelte van mijn desktop te zien.
Alleen de linkerbovenhoek is zichbaar en die wordt dan in het midden van mijn scherm getoond.
Als ik dan Ctrl Alt Del doe dan kan ik net aan op andere gebruiker klikken en dan is mijn beeld wel meteen weer normaal en ik klik dan op mijn naam en alles is goed.
Als ik dan mijn pc uitzet en weer aan krijg ik weer hetzelfde probleem maar als ik hem laat herstarten is alles meteen de goede grote dus het heeft ook iets met koude start te maken. Ik heb geen last van een streepjes behang.
Ik heb alle drivers geprobeert, bios is geupdate W7 32 bit geeft hetzelfde probleem en ook onder Vista heb ik dit probleem.
Is er iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet.
Mijn systeem:
Core i7 860
4 gb OCZ geheugen
MSI P55-GD65
Sapphire 5750
Intel 80 gb SSD
W7 64 bit
LG W2453v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
johnnyk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:00:
Ik zit met een heel vreemd probleem en kom er maar niet uit.
Als ik mijn pc aanzet krijg ik maar een klein gedeelte van mijn desktop te zien.
Alleen de linkerbovenhoek is zichbaar en die wordt dan in het midden van mijn scherm getoond.
Als ik dan Ctrl Alt Del doe dan kan ik net aan op andere gebruiker klikken en dan is mijn beeld wel meteen weer normaal en ik klik dan op mijn naam en alles is goed.
Als ik dan mijn pc uitzet en weer aan krijg ik weer hetzelfde probleem maar als ik hem laat herstarten is alles meteen de goede grote dus het heeft ook iets met koude start te maken. Ik heb geen last van een streepjes behang.
Ik heb alle drivers geprobeert, bios is geupdate W7 32 bit geeft hetzelfde probleem en ook onder Vista heb ik dit probleem.
Is er iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet.
Probeer aero es uit te zetten en daarna weer een cold boot te doen. Als dat wel goed gaat dan is het toch het probleem dat de kaart vanuit een koude start het niet aankan in 2D en er fouten optreden met laden ATI drivers.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343339

Als ik in windows7 64bit kom dan krijg ik gelijk al na 1minuut het blauwe scherm en kan voor de rest niks doen en dat is elke keer. En kan de driver ook niet uninstallen, omdat daar te weinig tijd voor is. Dus als de nieuwe fix uit is kan ik hem niet eens installeren weet iemand of ik hier iets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Anoniem: 343339 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:31:
Als ik in windows7 64bit kom dan krijg ik gelijk al na 1minuut het blauwe scherm en kan voor de rest niks doen en dat is elke keer. En kan de driver ook niet uninstallen, omdat daar te weinig tijd voor is. Dus als de nieuwe fix uit is kan ik hem niet eens installeren weet iemand of ik hier iets aan kan doen?
Mijn CPU OC verminderen heeft bij mij geholpen, krijg nu helemaal geen strepen meer (60 uur probleemloos, gamen en surfen). Dus als je echt geen opties meer hebt kun je dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe doe je dat? En had je hem eerst overgeclockt want ik heb nog niks aangeraakt had net een uurtje windows erop staan, drivers geinstalleerd en kreeg gelijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Anoniem: 343339 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:31:
Denk dat het niks te maken heeft met de streepjes behang, als je zeg blauwe scherm, dan denk ik aan een bsod en dat kan van alles zijn.
Mischien handiger om een eigen topic aan te maken?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dat is het niet het is een licht blauw scherm met heel licht witte streepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ok, wat zijn jouw specs?
Welke driver heb je geinstalled?

Kun je wel langer dan 1 minuut in windows komen in safe modus?
(handmatig) uninstallen in safe modus.

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste