Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343339

Mijn specs:

MSI P55-GD65
Intel Core i7-860
4GB GeiL Black dragon 1333mhz
Huntkey 500Watt
LG DVD Writer
club3d Ati Radeon HD5770 1GB
Western Digitals 250GB HDD

Eerst had ik de driver 10.1 geinstalleerd die deed het niet. En daarna 9.12 geinstalleerd en deed het ook niet.
Ik kan wel langer dan 1minuut in safe modus blijven. En hoe uninstall je dan handmatig iets in safe modus?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328302

Heb je wel de 9.12 hotfix geïnstalleerd? De 9.12 gaf bij mij ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat niet, maar hoe moet ik hem installeren als ik maar 1minuut in windows kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de hotfix kunnen installeren, maar nu word het scherm na een tijd ineens grijs. Ik snap het niet meer hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Anoniem: 343339 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:48:
Hoe doe je dat? En had je hem eerst overgeclockt want ik heb nog niks aangeraakt had net een uurtje windows erop staan, drivers geinstalleerd en kreeg gelijk dit.
Ja ik heb het niet over stock clocks. Mijn CPU was al geOCed, maar ik ging nog iets hoger OCen, dit vond mijn systeem icm de 5850 niet goed (kreeg strepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik heb nog niks overgeclockt. Ik had de hotfix geinstalleerd en toen ging het heel even goed en toen kreeg ik weer een streepjesbehang.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 343339 op 02-02-2010 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Oke dikke prut, nieuwe pc gehaald (zelfbouw) met 5770; heb ik dit ook :P. Pas na een win7(64bit) thema met bewegende achtergronden. Nu weer 'stille' achtergrond en is weer wat stabieler (tot nu toe..).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Anoniem: 343339 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:37:
Oke, ik heb nog niks overgeclockt. Ik had de hotfix geinstalleerd en toen ging het heel even goed en toen kreeg ik weer een streepjesbehang.
Heb je alles geupdate? windows update/chipset drivers/bios mobo etc voordat je de drivers installeerd...

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 02-02-2010 12:04 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het niet zeker of ik alles geupdate had... moet dan even windows weer opnieuw installeren want lukt niet om die driver te uninstallen... Maar is het niet beter om mijn videokaart te ruilen, want ik moet sowieso al mijn werkgeheugen gaan ruilen, omdat die al dood was toen ik hem binnenkreeg :S dus ik stuur ze beide wel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als ze ermee akkoord gaan,waarom niet.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 17:44
Geheugen naar zijn grootje? Hoogstwaarschijnlijk ook meteen de oorzaak voor je blauwe/witte/grijze scherm in windows...

[ Voor 5% gewijzigd door DeGrand op 02-02-2010 15:06 ]

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus hoeft niet per se me videokaart te zijn? of is dat het ook? want ik zie wel heel licht streepjes behang

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 343339 op 02-02-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 18:30

bReChThOu

Team Belgium

Ik krijg nu meer en meer vastlopers op mijn xfx 5770 :\ Ik krijg dan gewoon een vlak oranje scherm met vertikale strepen. Zelfs bij het surfen of openen van bv mirc krijg ik dit. Ik heb al 101x de drivers volledig verwijderd en zowat alle driver versies herinstalled. Maar het blijft gewoon gebeuren. Ik vind 10 vastlopers op een dag toch echt van het goede teveel. Zou dit aan de kaart zelf kunnen liggen misschien? Ik draai 32b XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tqwan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06-2021
Er is nog een oplossing die ik hier heb gevonden,
namelijk:

2 aparte kabels gebruiken vanaf je voeding.

Er was nog een oplossing, deze heb ik niet geprobeerd. Kan ook t topic niet meerterug vinden maar het kwam neer op dit:

2 kabels met een converter naar 1x 8 pin kabel en deze in bijde aansluitingen stoppen.

Ik heb zelf alle onderstaande oplossing(behalve downclocken) en gebruikte zelf al meteen vanaf t begin 2 aparte kabels uit mn voeding.

Ik krijg het probleem zeer zelden.
Ook kan ik confirmeren dat het NIET een hitte probleem is, omdat mijn pc 4 tering grote koelers heeft.

Ik Draai trouwens Windows 7 64 bit.

Ik heb deze problemen bij: Cod MW2, Left 4 Dead 2, League of Legends.
Sagaris schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:31:
Verschillende oplossingen die zijn aangedragen:

- Het uitschakelen van de aparte ATI HD Audio Driver in apparaatbeheer.
- Het terugklokken van de kaart naar een geheugenwaarde ten minste onder de 1250.
- Het flashen van een nieuwe bios (moet je even in een van de laatste pagina's kijken van het ervaringen-topic).
- Het installeren van de Beta5 drivers.
- Het installeren van de Dirt2 hotfix.
- Het opschroeven van de fansnelheden naar ten minste 40%.

Het enige wat bij mij de problemen een beetje doet verminderen is het terugklokken van de kaart (ook een XFX 5870 XXX) naar 875/1250.

ATI heeft het probleem in ieder geval bevestigd en wijt het aan problemen met drivers bij Windows 7. Ze zijn er in ieder geval mee bezig.

Andere oorzaken die zijn aangedragen:
- Windows 7 64-bit
- Problemen met Modern Warfare 2 (ht gebeurd bij mij ook soms als mijn computer net is opgestart)
- Het overschakelen van de kaart van 2D naar 3D, PowerPlay. Handmatig clocken van de kaart zou dit uitzetten.

Dat is alles wat voorzover bij mij bekend is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tqwan op 02-02-2010 20:58 ]

OS: Windows 7 64 Bit Processor: Intel Core i7 860 Moederboard: MSI P55-GD65 Memory: OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK Power supply: Antec TruePower TP-650 Hard disk: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Videocard: XFX HD 5870 XXX 1024 MB GDDR5 PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Ik heb gewoon XP en heb hier minstens evenzeer last van, zou het dan wat anders zijn, gewoon niet alleen met win7 te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09-2023
anathema schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:25:
[...]

Probeer aero es uit te zetten en daarna weer een cold boot te doen. Als dat wel goed gaat dan is het toch het probleem dat de kaart vanuit een koude start het niet aankan in 2D en er fouten optreden met laden ATI drivers.
Dat helpt helaas ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73209

Oplossing voor mij is eerst in safe mode booten en daarna reboot in normaal windows.
Heel erg simpel weet ik maar het werkt al 2 dagen goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 11:34
Anoniem: 73209 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:30:
Oplossing voor mij is eerst in safe mode booten en daarna reboot in normaal windows.
Heel erg simpel weet ik maar het werkt al 2 dagen goed :)
Tja, iets degelijks werkte voor mij ook wel maar dat zou ik voor lange termijn niet acceptabel vinden voor een duurbetaalde kaart. De meest simpele kaart van 10 euro kan nog normaal booten en dan deze dingen niet zeker 8)7 Vind t nog steeds belachelijk dat die kaarten niet beter getest zijn, maar gelukkig heeft die bios flash t voor mij opgelost.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Echt het wordt tijd dat ATI die fix online gooit.

3 keer in MW2 (bij een goed potje) strepen en dus drie keer moeten rebooten.
<insert vloekwoorden + hele hele diepe zucht>

Schandalig vind ik het.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Ik heb er voornamelijk last van in 2D toepassingen, in game het nog maar 1x gehad (in een menu weliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-07 13:16
Echt belachelijk dit, je neemt toch aan dat ze die kaarten een keer testen op wat systemen en met wat spellen? Ze moeten dit geweten hebben lijkt me.

Hebben mensen hier die oplossing met het verhogen van voltage in de xml van ccc geprobeerd? Op het ati/amd forum schijnt het mensen te helpen het voltage voor idle en 2d gelijk te zetten met het 3d voltage. Zelf durf ik dat niet te doen en als er toch bijna een hotfix komt...

Zelf heb ik het probleem alleen met mw2 gehad, speel ook geen andere games. Wel blijft mijn pc hangen als ik full screen video kijk, maar niet zon grijs beeld/streepjes behang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Cerebriform schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:02:
Zelf durf ik dat niet te doen en als er toch bijna een hotfix komt...
Er is niks gevaarlijks aan, aangezien je onmogelijk hiermee iets kan slopen, nou ja misschien je Windows install maar dan moet je echt "goed" zijn. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 04-07 14:19
Ook hier last van een zwart scherm die eigenlijk nog aanstaat (WinXP). Catalyst 10.1 geinstalled en aansluiting via HDMI. Tevens wilt CCC niet geheel installeren, alleen de drivers worden geinstalleerd en voor de rest krijg ik een error.
Heb 9.12 nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen.

edit:
Is een 5850 btw

[ Voor 4% gewijzigd door Kraziey op 05-02-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
  • Laatst online: 19-11-2024
Hebben jullie toevallig smartdoctor geinstalleerd, ik had eerst ook last van veel strepen de ene keer op mijn hoofdscherm en vandaag om mijn tv (uitrbeiding bureaublad) vervolgens ging ik wat spelen met smartdoctor en Asus GamerOSD en draaide me om en weg waren de strepen. Zelf heb ik windows 7 ultimate x64. asus HD 5870 en als drivers ati 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

NTB_Appie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:58:
Hebben jullie toevallig smartdoctor geinstalleerd, ik had eerst ook last van veel strepen de ene keer op mijn hoofdscherm en vandaag om mijn tv (uitrbeiding bureaublad) vervolgens ging ik wat spelen met smartdoctor en Asus GamerOSD en draaide me om en weg waren de strepen. Zelf heb ik windows 7 ultimate x64. asus HD 5870 en als drivers ati 10.1
Yep.

Ik heb Smartcooling al aanstaan en heb zelfs de nieuwste Smartdoctor al geïnstalleerd.

Nu zet ik hem op Manual 32 % (fan) en gebruik een ATI profile (400/900) dan lijkt het goed te gaan. Maar goed ene keer paar keer achter elkaar moeten rebooten en gisteren geen enkel probleem gehad ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Kraziey schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:58:
Ook hier last van een zwart scherm die eigenlijk nog aanstaat (WinXP).
Oh shit, ik zat al terug te denken waar dit aan kon liggen, omdat ik voor zover ik me kon herinneren niets had veranderd, behalve dan de nieuwe drivers geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
http://support.amd.com/us...cal-line-corruptions.aspx

Hopelijk werkt het! :)

"Catalyst 10.1 hotfix update - http://budurl.com/zy8s - for grey screen issues on 5850/70 (download link will be live shortly)"

EDIT: Link is gefixed! hopelijk is het probleem nu verholpen...

[ Voor 72% gewijzigd door Pytox op 05-02-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Hier een 5770; maar vanavond fix meteen installeren! Hopelijk is het dus ook van toepassing op de 57** serie.. (en ouder)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fix voor de 57XX serie komt later, zie http://twitter.com/catalystmaker

Ik heb het probleem gehad met een 5850 en ook met mijn huidige 5770. Ik ben al lang blij dat het geen hardwarematig probleem is (schijnbaar), al vertrouw ik het gebruik van het woord 'alleviates' op die pagina niet, dat zou betekenen dat ze wel weten waar het probleem zit, maar dat het nog niet _helemaal_ opgelost is.
Ben trouwens best benieuwd wat nou eigenlijk het probleem is/was, vraag me af of we dat nog te horen krijgen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Maximize op 05-02-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arc.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 14:47
Ik heb het allemaal geïnstalleerd voor mijn XFX HD5870 XXX, maar nee hoor. Gewoon hetzelfde. Ik weet alleen niet of ik dezelfde grijze strepen heb als iedereen, want ik vind maar geen plaatjes in de topic. Heeft iemand een foto van zijn/haar scherm met de grijze strepen aanwezig? De mijne komen altijd als ik een spel of benchmark (een inspanning voor de videokaart dus) start.

EDIT: Foto van mijn scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door arc. op 06-02-2010 00:39 . Reden: Foto bijgevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

Dat zijn de strepen die iedereen heeft!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arc.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 14:47
V3g3ta schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 03:13:
Dart zijn de strepen die iedereen heeft!
Dank je, dat stelt me al heel wat gerust. Nu nog een werkende hotfix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Flare
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 14:19
Goed... Aardig dat ze de 5800 series gepatched hebben. Leuk dat de 5700 serie nog komt. Maar waarom hoor ik ze niet over de 5970? Heb met die kaart dezelfde problemen... en volgens mij ben ik niet de enige. Mag toch hopen dat ze die ook mee nemen... Ben voorlopig dus toch aangewezen op de 'definitieve' fix in (hopelijk) Catalyst 10.2. Tenminste... dat denk...

En ik heb zo uitgekeken naar deze hotfix... :'(

Not being paranoid doesn't mean nobody is following you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
arc. schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:22:
Ik heb het allemaal geïnstalleerd voor mijn XFX HD5870 XXX, maar nee hoor. Gewoon hetzelfde. Ik weet alleen niet of ik dezelfde grijze strepen heb als iedereen, want ik vind maar geen plaatjes in de topic. Heeft iemand een foto van zijn/haar scherm met de grijze strepen aanwezig? De mijne komen altijd als ik een spel of benchmark (een inspanning voor de videokaart dus) start.

EDIT: Foto van mijn scherm.
Hoe heb je de drivers geinstalleerd?Gewoon over de oude ?

Probeer anders eerst netjes de ati software via het configscherm te deinstalleren, als ie erom vraagt ,de pc rebooten en dan de drivers pas installeren .Evt custom installeren zonder de hdmi-drivers en daarna weer rebooten.
Normaliter werkt het als je over de oude installed, maar als je daarna problemen hebt,gewoon eerst netjes deinstalleren en dan pas installeren.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Ik heb dus gewoon eerst 10.1 verwijderd, vervolgens in safe boot driversweeper restjes verwijderd, reboot en vervolgens hotfix geinstalleerd daarna weer reboot. Nu maar hopen dat me 5850@5870 bios niet meer vast loopt midden in de game of als ik terug naar bureaublad ga. Met de 5870 bios heb ik geen streepjes meer, maar loopt dus spontaan vast. Als ik het nog steeds heb even maar de msi 5850 unlock bios flashen.

@bullus op welke bios zit jij en heb je ook last van strepen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de mensen met een HD5970 worden weer genaaid leuk!
Wanneer worden onze kaarten eens gefixt >.< :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe vaak heb je je problemen doorgegeven aan AMD? Geen één? Tja als niemand of een enkeling dat doet dan komt er natuurlijk ook geen fix voor een probleem wat niet bekend is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
An1mA schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:22:
Ik heb dus gewoon eerst 10.1 verwijderd, vervolgens in safe boot driversweeper restjes verwijderd, reboot en vervolgens hotfix geinstalleerd daarna weer reboot. Nu maar hopen dat me 5850@5870 bios niet meer vast loopt midden in de game of als ik terug naar bureaublad ga. Met de 5870 bios heb ik geen streepjes meer, maar loopt dus spontaan vast. Als ik het nog steeds heb even maar de msi 5850 unlock bios flashen.

@bullus op welke bios zit jij en heb je ook last van strepen?
Nope, ik heb wel dat als ik msi ab opstart ,een vcore heb van 1.125V! Als je gewoon op reset klikt dan verspringt de vcore naar 1.1625V In het begin wis ik dat niet en crashte dus vaak als ik ging gamen. Nu heb ik een profiel gemaakt in msi ab met 1.1625V (default vcore voor 5870) wat opstart in windows. Nu geen crashes meer.

5850 met unlock msi 5870 bios met aanpassing in msi ab config voor de vcore.

Je zou even kunnen checken hoeveel je vcore is ,als je gamed of ff furmark in windowed draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 06-02-2010 12:47 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:37:
Hoe vaak heb je je problemen doorgegeven aan AMD? Geen één? Tja als niemand of een enkeling dat doet dan komt er natuurlijk ook geen fix voor een probleem wat niet bekend is.
Wat denk je nou zelf, check AMD forums er zijn zat mensen die dit melden.
Als ze gewoon hun eigen forums eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Pytox schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:53:
http://support.amd.com/us...cal-line-corruptions.aspx

Hopelijk werkt het! :)

"Catalyst 10.1 hotfix update - http://budurl.com/zy8s - for grey screen issues on 5850/70 (download link will be live shortly)"

EDIT: Link is gefixed! hopelijk is het probleem nu verholpen...
Geprobeerd, heb het probleem nog steeds, zojuist weer een crash na zo'n 15 minuutjes spelen (oh wat voelde dat goed zeg, 15 min spelen zonder angst voor strepen, helaas was dat gevoel blijkbaar ongegrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:53
Heeft de 10.1 hotfix bij mensen nou gewerkt? Ik heb hem zojuist geïnstalleerd, en hoop dat de strepen nou wegblijven. (Gaat om een HD5970 overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178117

Ik had steeds problemen in 2D. Afspelen van filmpjes op het internet, etc. Ik heb de fix twee uur geleden geïnstalleerd en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad. Ook niet als ik in een klein venster televisie kijk en op Youtube een filmpje draai. :) :) Een 3D toepassing heb ik nog niet geprobeerd, maar daar had ik nooit problemen. Mijn videokaart is een Sapphire 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

En me scherm blijft ook nog steeds licht geven als deze op standby staat (donkere pixels met licht erachter ipv scherm uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Al dagen geen problemen, maar ga toch de hotfix installeren over de huidige 10.1 heen.

Ik ga even leek doen (of dwars) en daarna mw2 spelen (zonder trucen/profiles ed)

-Update-

En zojuist met hotfix weer stepen in beeld.
Post dus nu na een reset.

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 06-02-2010 23:31 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Anoniem: 73209 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:32:
En de mensen met een HD5970 worden weer genaaid leuk!
Wanneer worden onze kaarten eens gefixt >.< :(
die hotfix voor de 58xx serie behoort ook gewoon te werken op de 5970, deze is immers niets meer dan 2x 5870 in crossfire.

dussss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178117

Als ik de eerste berichten zo lees, dan lijkt het erop dat de problemen in 2D zijn opgelost, maar de problemen in 3D nog niet. ATi heeft dus nog het nodige werk te doen. Maar voor mezelf ben ik blij dat mijn problemen verleden tijd zijn. Hopelijk worden de andere problemen ook binnenkort opgelost. Sterkte als je nog in de prut zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Anoniem: 178117 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 08:37:
Als ik de eerste berichten zo lees, dan lijkt het erop dat de problemen in 2D zijn opgelost, maar de problemen in 3D nog niet. ATi heeft dus nog het nodige werk te doen. Maar voor mezelf ben ik blij dat mijn problemen verleden tijd zijn. Hopelijk worden de andere problemen ook binnenkort opgelost. Sterkte als je nog in de prut zit!
Ik moet zeggen dat tijdens het gebruiken van 3d applicaties ik geen polygonen en textures meer zie flitsen, maar er zijn alsnog crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-07 00:16
Zelfs na installatie van deze zogenaamde hotfix .. problemen.

Ik ga maar eens langs de winkel om deze ellende uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
maxers1973 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:52:
Zelfs na installatie van deze zogenaamde hotfix .. problemen.

Ik ga maar eens langs de winkel om deze ellende uit te leggen.
Denk eerlijk gezegd dat zij je ook niet kunnen helpen, aangezien het een softwarematig probleem is. Ik denk dat het gewoon wachten is op een hotfix die voor iedereen werkt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344361

Kraziey schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:25:
[...]

Denk eerlijk gezegd dat zij je ook niet kunnen helpen, aangezien het een softwarematig probleem is. Ik denk dat het gewoon wachten is op een hotfix die voor iedereen werkt.. :/
Ik heb alle versies getest. Nu met de 10.1 hotfix. Ikzelf heb een 5870 kaart maar geen enkele fix werkt. ik heb reeds gebeld met een maat van mij die gespecialiseerd is in zo'n zaken. Hij zei dat er een slecht component zat in de eerste versie van die kaarten. met patchen etc kun je dit voor 75% oplossen maar na verloop van tijd zal je weer hetzelfde tegenkomen. Per computersysteem is het weer een andere instelling en dat lukt niet met een hotfix.

Ikzelf heb 10-tallen mensen al opgebeld hieromtrend en iedereen zegt hetzelfde: weken/maanden wachten op een kaart en allemaal met massa's problemen. Omruilen = alweer hetzelfde. Dan 2 maand wachten op een "fix". Ze zullen nu al de financiele kant voelen met zoveel "reclame" omtrend de kaarten. Nvidea zal zijn pollekes aan het wassen zijn nu om de fabricant KO te slaan met hun volgende kaart die wellicht weer 50% sneller zal zijn ZONDER problemen!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 344361 op 08-02-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Ik heb alle versies getest. Nu met de 10.1 hotfix. Ikzelf heb een 5870 kaart maar geen enkele fix werkt. ik heb reeds gebeld met een maat van mij die gespecialiseerd is in zo'n zaken. Hij zei dat er een slecht component zat in de eerste versie van die kaarten. met patchen etc kun je dit voor 75% oplossen maar na verloop van tijd zal je weer hetzelfde tegenkomen. Per computersysteem is het weer een andere instelling en dat lukt niet met een hotfix
Niet dat ik je niet geloof hoor, want zelf heb ik er niet zoveel verstand van.
Als dat zo is dan heeft iedereen die de eerste batch heeft gehad dus een defecte kaart. En dan zou het toch mogelijk moeten zijn om deze te ruilen voor een goed werkende kaart, immers er is een defect product op de markt gebracht door AMD.
Iemand die een auto koopt waarbij de remmen niet werken, heeft toch ook recht op iig remmen die wel werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kraziey schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:59:
[...]

Als dat zo is dan heeft iedereen die de eerste batch heeft gehad dus een defecte kaart. En dan zou het toch mogelijk moeten zijn om deze te ruilen voor een goed werkende kaart, immers er is een defect product op de markt gebracht door AMD.
Iemand die een auto koopt waarbij de remmen niet werken, heeft toch ook recht op iig remmen die wel werken??
Als je remmen niet werken, dan kan je het meestal niet meer navertellen.
Het gaat hier om een nieuwe kaart waarbij voor problemen zijn. Nu is het een hotfix die dus maar een paar procent oplost. Misschien maar omruilen voor een Nvidia kaart als de leverancier meewerkt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kraziey schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:59:
[...]

Mja maar de leveranciers blijven erbij dat het met een patch kan opgelost worden...een patch die al 2 maand in de wachtrij stond. Mensen die een auto kopen, en er loopt iets mis, zoals de Volvo met zijn antidiefstalsysteem die de auto plots laat stoppen zonder waarschuwing, zal men ook niet een nieuwe volvo geven omdat een component kapot is. Zelf al weten ze nog niet wat er scheelt, na vervangen van enkele componenten, een nieuwe auto geven behoord niet tot de oplossing. Hetzelfde wordt toegepast bij de grafische kaarten. Waarom de kaart vervangen als men het "wellicht" kan oplossen door een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Ok, misschien is de vergelijking met een auto inderdaad niet op zijn plek. Maar wat ik probeer te zeggen is dat als het probleem van hardwarematige aard is dit, het gewoon een defect product is wat gemaakt kan worden. En volgens mij is een hardwarematig probleem niet te fixen dmv een softwarematige oplossing (hotfix). Uiteraard als het een softwarematig probleem is (compatibiliteit, software niet correct geprogrammeerd) dan zou dit wel d.m.v. een softwarematige oplossing kunnen.

Nogmaals, ik ben geen pro op dit gebied maar het lijkt mij gewoon dat indien het een hardwarematige probleem is, je een vervangend of gereviseerd product ervoor terug moet krijgen. (mijn beeldscherm functioneerde ook niet correct (hardwarematig probleem), maar na terugsturen werd deze vervangen door een goed functionerende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kraziey schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:58:
Ok, misschien is de vergelijking met een auto inderdaad niet op zijn plek. Maar wat ik probeer te zeggen is dat als het probleem van hardwarematige aard is dit, het gewoon een defect product is wat gemaakt kan worden. En volgens mij is een hardwarematig probleem niet te fixen dmv een softwarematige oplossing (hotfix). Uiteraard als het een softwarematig probleem is (compatibiliteit, software niet correct geprogrammeerd) dan zou dit wel d.m.v. een softwarematige oplossing kunnen.

Nogmaals, ik ben geen pro op dit gebied maar het lijkt mij gewoon dat indien het een hardwarematige probleem is, je een vervangend of gereviseerd product ervoor terug moet krijgen. (mijn beeldscherm functioneerde ook niet correct (hardwarematig probleem), maar na terugsturen werd deze vervangen door een goed functionerende).
Denk jij dat AMD zijn kaarten gaat terugroepen en zo een gezichtverlies lijden? Nvidea staat al klaar voor en lachsaldo

... :*)

Maar je hebt gelijk, ze zouden dit moeten doen maar voorlopig zullen ze zo lang mogelijk fixen en hotfixen uitbrengen die de problemen telkens doet verminderen. Naar mijn gedacht nooit volledig maar laat ons hopen dat men de consument niet in de waan zal laten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 344361 op 08-02-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Denk jij dat AMD zijn kaarten gaat terugroepen en zo een gezichtverlies lijden? Nvidea staat al klaar voor en lachsaldo
Ik denk inderdaad dat ze dat niet gaan doen helaas.. Wel moet ik toegeven dat ik pas ook in het bezit ben van een 5850 die tot op heden (nog) geen problemen op heeft geleverd. Maar als ik had geweten dat dit een hardwarematig probleem was, (dacht altijd dat het een softwarematig probleem was omdat ze gingen hotfixen) dan had ik wel 2x nagedacht over de aanschaf ervan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kraziey schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:17:
[...]

Ik denk inderdaad dat ze dat niet gaan doen helaas.. Wel moet ik toegeven dat ik pas ook in het bezit ben van een 5850 die tot op heden (nog) geen problemen op heeft geleverd. Maar als ik had geweten dat dit een hardwarematig probleem was, (dacht altijd dat het een softwarematig probleem was omdat ze gingen hotfixen) dan had ik wel 2x nagedacht over de aanschaf ervan.....
Denk nu niet dat alle kaarten de vuilbak inmogen hé! De problemen kunnen grotendeels opgelost worden met fixen maar allemaal niet. Wat de meeste irriteerd is de termijn voor het maken van een fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De hotfix bv hielp om een spel 2 tot 4 uur te spelen voor hij weer stilviel, de tweede keer 25 min. terwijl bij kennissen de hotfix hielp voor alles...

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 344361 op 08-02-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Ik heb de FIX gevonden !

De kaart moet je in zijn orginele verpakking doen en met de bon richting de winkel.
Kaart omgeruild.

En voila ! opgelost.

Vanaf vanmorgen/middag uitvoerig kunnen testen en tot nu toe geen; Streep behang ,flikkerend beeld bij opstarten systeem.

Edit @Kraziey

Je hebt gelijk dat moet ik er zeker bijzetten.

De Firma YORCOM te vlaardingen! 1 warme douche voor U
*O*

[ Voor 19% gewijzigd door MaXeRs op 08-02-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Wow, dat is best netjes van de winkel!! Vooral omdat er bekend is dat er aan een fix wordt gewerkt (ok, al meer dan 2 maanden). Welke winkel was dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256488

@Boonsed
Als ik jou berichten lees en ook de rest van de berichten in dit forum, denk ik dat ik je gelijk moet geven in die problemen.
Ik hoopte voor mijzelf ook een HD5870 te kopen omdat AMD/ATI een veel betere prijs/performance heb.
Dit topic hou ik ook al van het begin al in de gaten en eerst hoor je helemaal niks (ook door vakantie bij AMD) dan komt er een hotfix en die helpt maar enkele gebruikers. Ik vind het ook zeer aannemelijk dat er een component niet goed is of de BIOS van de kaart is niet goed.
Echt allemaal heel jammer :(
maxers1973 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:49:
Ik heb de FIX gevonden !

De kaart moet je in zijn orginele verpakking doen en met de bon richting de winkel.
Kaart omgeruild.

En voila ! opgelost.
LOL.
De beste fix idd.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 08-02-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Flare
  • Laatst online: 10-07 14:19
Jorn1986 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:04:
Heeft de 10.1 hotfix bij mensen nou gewerkt? Ik heb hem zojuist geïnstalleerd, en hoop dat de strepen nou wegblijven. (Gaat om een HD5970 overigens).
Hier ook de 10.1 hotfix geïnstalleerd voor een HD5970 ... maar helaas... ;(

3D Draait nog steeds als een tierelier... geen enkel probleem gehad, maar steeds weer in 2D modus, na een cold-boot of na een periode van inactiviteit (afkoelen van de grafische processor???) diverse keren strepen/blokjes/freezes gehad...

Ik blijf hopen op de volgende fix...

Not being paranoid doesn't mean nobody is following you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

maxers1973 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:49:
Ik heb de FIX gevonden !

Kaart omgeruild.

En voila ! opgelost.

Vanaf vanmorgen/middag uitvoerig kunnen testen en tot nu toe geen; Streep behang ,flikkerend beeld bij opstarten systeem.

Edit @Kraziey

Je hebt gelijk dat moet ik er zeker bijzetten.

De Firma YORCOM te vlaardingen! 1 warme douche voor U
*O*
Helaas hebben al velen voor jou dit gedaan en die kregen soms een nog instabielere kaart terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Laatst online: 25-03 11:38
Tis zo ver, 2 keer bruin scherm 1 keer blauwe en zwarte strepen verticaal over heel mijn scherm. Enkel reboot helpt maar dat is geen oplossing. Ik draai 10.1 drivers en deze kaart gaat morgen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Oeh, geweldig. Volgens mij heeft de 10.1 hotfix mijn succesvolle solution voor 3 maanden van 875/1250 clocks compleet verkloot. Net met BC2 zo'n mooi behang gehad met die clocks. GRRRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sagaris schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:30:
Oeh, geweldig. Volgens mij heeft de 10.1 hotfix mijn succesvolle solution voor 3 maanden van 875/1250 clocks compleet verkloot. Net met BC2 zo'n mooi behang gehad met die clocks. GRRRR.
Als je geen problemen meer had met de vorige driver, waarom dan de hotfix nemen?
Of was het onder het motto van "If it ain't broke, fix it 'till it is" :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Mag schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:33:
[...]

Helaas hebben al velen voor jou dit gedaan en die kregen soms een nog instabielere kaart terug.
Wie? ..vele van hier ? :/ Mag zou je willen aangeven wie diegene zijn. :?

[ Voor 11% gewijzigd door MaXeRs op 08-02-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Heb de hotfix nog niet geprobeerd aangezien het duidelijk nog geen oplossing is voor de problemen, ik doe hem liever nu weg nu het nog kan (binnen de 7 dagen) dan dat strax niet meer kunnen doen. Ik wacht to Fermi en koop dan een serie kaart en dan bidden dat ik een kaart van een nieuwere batch heb die de problemen niet hebben of gewoon hopen dat nieuwe drivers het probleme verhelpen.

Ik kan de hotfix installeren maar dan kan ik nog niet testen of het probleme weg is, soms duurt het een dag voor aleer het probleem terug komt maar het kan evengoed een week duren. Ik ga voor safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
n0valyfe schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:29:
Heb de hotfix nog niet geprobeerd aangezien het duidelijk nog geen oplossing is voor de problemen
Voor heel veel mensen is het wel een oplossing, maar het staat er ook bij dat het niet voor iedereen een oplossing is. De echte oplossing wordt pas in Catalyst 10.2 verwacht.

Overigens kun je hem wel RMA sturen, maar als de winkel hem gaat testen met de nieuwe driver en ze vinden geen probleem kost het jouw alleen maar geld en krijg je de kaart weer gewoon terug.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
-The_Mask- schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:27:
[...]

Voor heel veel mensen is het wel een oplossing, maar het staat er ook bij dat het niet voor iedereen een oplossing is. De echte oplossing wordt pas in Catalyst 10.2 verwacht.

Overigens kun je hem wel RMA sturen, maar als de winkel hem gaat testen met de nieuwe driver en ze vinden geen probleem kost het jouw alleen maar geld en krijg je de kaart weer gewoon terug.
Gewoon duidelijk omschrijven en doorverwijzen naar ATi en onder andere dit soort topic's.
Je kan je kaart met een gerust hart terug sturen naar de winkel.

Sommige onder de getroffen gebruikers zitten al sinds september met dit PROBLEEM.
Fijn is dan het gevoel als je de zogenaamde hotfix geinstalleerd hebt en je zit binnen een dag al tegen streep behang aan te kijken,of in sommige gevallen binnen een paar dagen.

9.12 zou de oplossing zijn Oh nee 10.1 oh wacht 10.1 hotfix ... ja sjit sorry 10.2 was het toch echt. :w

Ik ben echter wel van mening dat een echte oplossing voor dit probleem het flashen van de bios is ,met daarin de voltage verhoging.
Misschien voor diegene die op 1 of andere manier zijn kaart niet kan terug sturen naar de winkel. :)

[ Voor 15% gewijzigd door MaXeRs op 08-02-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

maxers1973 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:47:
[...]

Wie? ..vele van hier ? :/ Mag zou je willen aangeven wie diegene zijn. :?
Ik heb geen namen onthouden maar ik zou deze thread, en dat van andere fora (AMD forum bijvoorbeeld), maar eens terugbladeren. Uit frustratie volgde ik echt threads op een heleboel verschillende locaties in de hoop dat iemand een oplossing zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
maxers1973 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:34:
[...]

9.12 zou de oplossing zijn Oh nee 10.1 oh wacht 10.1 hotfix ... ja sjit sorry 10.2 was het toch echt. :w
Er is nooit gezegt door ATi/AMD dat 9.12 of 10.1 een oplossing zou bieden voor het probleem, dat sommige mensen dat jouw willen laten geloven is iets anders. :p
ATi/AMD heeft wel gezegt dat de 10.1 hotfix drivers de problemen voor heel wat mensen oplossen dat dat klopt schijnbaar ook, aangezien het bij een aantal mensen nu wel goed werkt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Blijkbaar toch niet een hele slechte vergelijking :o ;)
http://www.nu.nl/economie...ta-roept-prius-terug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34331

Meer mensen die zelfde problemen hebben met 4xxx serie? Ik heb sinds een aantal weken niks anders dan problemen met mijn hd4850.. strepen behang, flikkeringen, spontaan freezes. Sinds kort een andere hd4850 erbij en niks anders dan problemen.

Al gedowngrade naar 9.1 driver mocht niet baten. NB. door spontane reboots enz. boot sector kadoek. Lekker bezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:51

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien, misschien niet...

Voor ervaringen met je HD4k kaart moet je in elk geval niet hier zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-07 08:24
Nou mijn coldboot problemen lijken te zijn opgelost met 10.1 hotfix. :) Nog een aantal dagen testen om te kijken of het ook echt zo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ter info

ik heb inmiddels 2 keer een verticaal strepen scherm gehad.

Echter is dit in een periode van 2 a 3 weken. Op zich vervelend, maar gezien de situatie en problemen ga ik er verder niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Ik heb nu de 10.1 geinstalleerd maar nog altijd hetzelfde probleem.. hoop geflikker en vasthangers in windows :( Ik denk er aan om hem RMA te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Net de hotfix geïnstalleerd en nu bidden... :p Ik hoop zo hard dat het neit meer voor valt, zonder van zo een mooie kaart (HD5850)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Ah een echte hotfix voor de 5700 reeks komt er pas in 10.2 zie ik nu :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb de 10.2 beta geinstalleerd, maar heb er nog steeds last van. niet heel erg vaak maar soms wel.
Ook heb ik er niet minder last van dan met 9.12 en 10.1.
Ik krijg de strepen alleen als ik in het menu ben van bijv mw2. nooit tijdens het spelen. Wel als ik klaar ben en weer terug keer naar het menu.
Ook een keer tijdens het laden van de battlefield BC2 beta. vlak voordat hij het spel in wilde gaan.
Maar het zou fijn zijn als de officiele 10.2 alles oplost.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Ik sinds de hotfix van 10.1 tot nu toe geen vastlopers meer, dus ik had ipv streepjes vastlopers. Wel had ik eerst streepjes als ik op een 5850 bios zat vreemd genoeg. Dus misschien kunnen mensen die er nog steeds last van hebben een andere bios er op flashen? Naast dat je hogere hogere clocks hebt kan dat ook helpen. Maar LET OP je bent je garantie kwijt als je dat doet, hoewel je gewoon de oude bios terug kan flashen geef ik wel even een waarschuwing er over =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
  • Laatst online: 30-06 16:36
Ik zeg: 'Ik wacht op de nvidia kaarten' :) Ati is wel heel stoer als eerste met de DirectX 11 gekomen etc.
Maar het werkt bij de meeste gewoon niet of half.

Kunnen wij hier ook gewoon onze videokaart weer opsturen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 09:49
Wurmpje schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:42:
Ik zeg: 'Ik wacht op de nvidia kaarten' :) Ati is wel heel stoer als eerste met de DirectX 11 gekomen etc.

Overdrijven is ook een vak hoor... 8)7
De meeste mensen hebben geen problemen, echter is er een hoger dan gemiddeld aantal personen (tov van een andere videokaart-launch) die wel problemen hebben. Maar dat is nog steeds verre van de meerderheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:17
Wurmpje schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:42:

Het leuke hieraan is dat je vaak alleen maar hoort over de slechte ervaringen. Goede ervaringen hoor je nooit, omdat wij mensen nu eenmaal goed zijn in klagen.
Ik zelf heb ook vanaf de launch een 5850 van Sapphire, maar heb er sinds het begin 0,0 problemen mee gehad. Nog nooit een streep/flikker/crash gehad. En ik speel ook gewoon de nieuwste games als MW2 etc.

Kortom er zijn genoeg mensen waarbij alles wel normaal werkt ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Meekoh op 10-02-2010 12:22 . Reden: typo ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moshe85 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:22:
[...]

Het leuke hieraan is dat je vaak alleen maar hoort over de slechte ervaringen. Goede ervaringen hoor je nooit, omdat wij mensen nu eenmaal goed zijn in klagen.
Ik zelf heb ook vanaf de launch een 5850 van Sapphire, maar heb er sinds het begin 0,0 problemen mee gehad. Nog nooit een streep/flikker/crash gehad. En ik speel ook gewoon de nieuwste games als MW2 etc.

Ik denk dat je lichtjes verkeerd bent! Bij de meeste werkt alles? Als ik zo in mijn omgeving rondvraag is er niemand die GEEN problemen heeft:s:s:s

Sommigen hebben MINDER problemen, 1 keer screen freeze om de 3 weken door de kaart... maar dat zou toch niet mogen???

Ps waar kan ik de beta 10.2 terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm ik heb gisteren na een cold boot (na 30 min ongeveer andere dingen) Mw2 opgestart met default settings en geen problemen gehad.

Ik moet zeggen dat sinds 10.1 hotfix er na een herstart toch aanzienlijk danwel geen problemen meer zijn.

Maar goed vanavond na mijn studie weer even kijken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Moshe85 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:22:
[...]

Kom op zeg, hoe bedoel je je kop in het zand steken. Lees alle fora er eens op na, er is een stortvloed aan deze problemen, als dit NVIDIA was geweest dan was de wereld te klein geweest.

Ben nu gelukkig van mijn probleem af, 5870 eruit en mijn oude gtx 280 er weer in en mijn systeem werkt weer als een zonnetje, wacht wel op Fermi aangezien ATI geen betrouwbare kaarten op het moment kan uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
XenoMorph_LV426 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:38:
[...]

Kom op zeg, hoe bedoel je je kop in het zand steken. Lees alle fora er eens op na, er is een stortvloed aan deze problemen, als dit NVIDIA was geweest dan was de wereld te klein geweest.

Ben nu gelukkig van mijn probleem af, 5870 eruit en mijn oude gtx 280 er weer in en mijn systeem werkt weer als een zonnetje, wacht wel op Fermi aangezien ATI geen betrouwbare kaarten op het moment kan uitleveren.
Dit is nu wat ik bedoel, het internet wordt alleen maar gebruikt om gal te spuwen.
Als ik iedereen in mijn omgeving vraag naar hoe zijn HD 5K kaart werkt hoor ik alleen maar happy gamers.
Dit heeft niets te maken met mijn hoofd in het zand steken! Kom dan met goede argumenten. Daarnaast heb jaren lang plezier gehad van mijn Geforce 4 :Y) TNT2 heb ik veel driver issues mee gehad, maar verder wel ok. Ben absoluut niet anti-nv of zo. kom op zeg 7(8)7

Heb zelf een 2900XT gehad hiervoor en dat was absoluut niet mijn beste aankoop geweest, dat geeft ik toe.
Ik zeg alleen maar dat niet iedereen gezeik heeft met die 5k serie. Er zijn echt wel mensen waarbij het wel werkt, maar die hoor je nooit... -O-

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moshe85 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:19:
[...]

Dit is nu wat ik bedoel, het internet wordt alleen maar gebruikt om gal te spuwen.
Als ik iedereen in mijn omgeving vraag naar hoe zijn HD 5K kaart werkt hoor ik alleen maar happy gamers.
Dit heeft niets te maken met mijn hoofd in het zand steken! Kom dan met goede argumenten. Daarnaast heb jaren lang plezier gehad van mijn Geforce 4 :Y) TNT2 heb ik veel driver issues mee gehad, maar verder wel ok. Ben absoluut niet anti-nv of zo. kom op zeg 7(8)7

Heb zelf een 2900XT gehad hiervoor en dat was absoluut niet mijn beste aankoop geweest, dat geeft ik toe.
Ik zeg alleen maar dat niet iedereen gezeik heeft met die 5k serie. Er zijn echt wel mensen waarbij het wel werkt, maar die hoor je nooit... -O-
Even tussenkomen: je had driver problemen zei je? Waren ze in die aard dat geen enkel spel meer dan 15 min werkt? Dus dat is de reden WAAROM men zo een kaart koopt?!?

En gal spuwen, kijk als men gans et internet staat al vol met goede zaken over de 5*** reeks. Ik noem dat reclame. Zie je ons gal? neen en dat is de reden. Kijk maar eens rond!!! 85% heeft problemen met de kaart. IS DAT NORMAAL? ah neen wacht:

De kaart is fantastisch snel! De qualiteit dat die kaart uitspuwd!!!! De laatste game op de hoogste resolutie en nog geen lag of schokken! Vloeiend dvd's of HD bekijken! Al direct x 11!!!! de kaart voor de toekomst en heden!!!!! ze gaat alleen maar 15min mee in een game MAAAR je mag een game niet te lang spelen want dan epileptie dus NIETS DAN GOED!

:) :) :) :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 14:42

Format-C

Tracing Rays

Een goed argument lijkt mij toch wel een topic met 28 pagina's vol mensen met problemen, een chipbakker die erkent dat er problemen zijn en zegt het te fixen terwijl het nog niet 100% gefixt is, en diverse fora vol mensen met problemen. Er is een probleem, en dat probleem is nog niet opgelost. Ik vind zelfs dat AMD/ATi zichzelf een beetje verschuilt door niet keihard te zeggen wat nu daadwerkrlijk het probleem is.

Ik geef XenoMorph_LV426 toch wel enigszins gelijk hoor.

Je kan niet volhouden dat dit de meest probleemloze kaarten zijn. Integendeel. En het is logisch, en algemeen bekend, dat de mensen die problemen hebben direkt fora volposten, maar wat moet je anders? Op zich vind ik dat een logisch gevolg. :)

Ik ben persoonlijk blij dat ik geen problemen heb, en ben wél erg blij met mijn kaarten, maar ik heb medelijden met de mensen die al een hele tijd zitten te wachten totdat er een fix komt. Die vervolgens ellenlang op zich laat wachten.

Het lijkt wel of er niks negatiefs gezegd mag worden... :?

Je zal maar om de haverklap dit zien:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y161/evilmadboy/463835303_1620587117_0.jpg

Ik kan de ophef wel begrijpen. Alleen ik had mijn kaart, als ik dit probleem zou hebben, op dag 1 meteen teruggestuurd. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 10-02-2010 14:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvV
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 10:25

TvV

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van een poll naar die vraag; om erachter te komen hoeveel van de mensen met zo'n kaart nu eigenlijk problemen hebbben. Misschien leuk voor de frontpage. Ik heb zelf gelukkig geen problemen met m'n 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, die poll kan ik nog wel opzoeken, alleen is die natuurlijk niet echt representatief, omdat mensen die geen problemen hebben misschien niet hebben geklikt.

Hier:

Poll: Heb jij last van instabiliteit bij jouw HD5XXX?
Ja, ik heb een HD5850
Ja ik heb een HD5870
Ja ik heb een andere HDXXX
Nee, ik heb geen HDXXX
Nee, mijn HDXXX heeft geen problemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=348324&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

-157 mensen hebben gestemd,
-23 mensen hebben geen HDXXXX

Dus er zijn 134 mensen die dat wel hebben. Waarvan 56 met problemen, wat neerkomt op 41%.

En dan had de poll eigenlijk moeten zeggen bij 1 van de keuzes; ja in heb een andere HD5XXX, en niet HDXXXX. Al horen die mensen natuurlijk bij de 41% van de mensen met problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 10-02-2010 14:55 . Reden: typootjessss ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvV
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 10:25

TvV

Zoiets inderdaad. Interessant. Kun je 'm niet nog een keer doen? En dan moeten eigenlijk ook wat meer mensen stemmen. Speelt natuurlijk wel mee dat hier meer mensen mét problemen komen. Het echt achterhalen blijft moeilijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

TvV schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:53:
Kun je 'm niet nog een keer doen?
Deze kan gewoon gebruikt blijven. Je kan maar 1x per IP stemmen. :)

Maar het zou idd misschien leuk zijn om zo'n poll op de FP te zetten.

Daar kijken soms tienduizenden mensen naar. :P

Edit; deze hadden we ook nog trouwens:

Poll: Ik heb problemen met mijn HD5800 kaart, en draai als OS:
Windows Vista
Windows 7
Windows XP
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=348530&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

:)

[ Voor 84% gewijzigd door Format-C op 10-02-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Format-C schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:30:
[...]

Een goed argument lijkt mij toch wel een topic met 28 pagina's vol mensen met problemen, een chipbakker die erkent dat er problemen zijn en zegt het te fixen terwijl het nog niet 100% gefixt is, en diverse fora vol mensen met problemen. Er is een probleem, en dat probleem is nog niet opgelost. Ik vind zelfs dat AMD/ATi zichzelf een beetje verschuilt door niet keihard te zeggen wat nu daadwerkrlijk het probleem is.

Ik geef XenoMorph_LV426 toch wel enigszins gelijk hoor.

Je kan niet volhouden dat dit de meest probleemloze kaarten zijn. Integendeel. En het is logisch, en algemeen bekend, dat de mensen die problemen hebben direkt fora volposten, maar wat moet je anders? Op zich vind ik dat een logisch gevolg. :)

Ik ben persoonlijk blij dat ik geen problemen heb, en ben wél erg blij met mijn kaarten, maar ik heb medelijden met de mensen die al een hele tijd zitten te wachten totdat er een fix komt. Die vervolgens ellenlang op zich laat wachten.

Het lijkt wel of er niks negatiefs gezegd mag worden... :?

Je zal maar om de haverklap dit zien:

[afbeelding]

Ik kan de ophef wel begrijpen. Alleen ik had mijn kaart, als ik dit probleem zou hebben, op dag 1 meteen teruggestuurd. :)
Kijk ik geef je ook niet ongelijk. Het is inderdaad kut als je dit probleem hebt en er zijn ook veel mensen die dit probleem ervaren. Dat heb ik nog nooit ontkend. Ik maakte alleen deze opmerking omdat er meteen een lijn wordt doorgetrokken dat alles bij iedereen die deze kaart heeft kut is. En dat is niet zo want bij mij en in mijn omgeving werkt alles goed. Beetje meer een "FYI het kan ook anders" post.
Van mij mag je best iets negatiefs zeggen, ieder zij mening/ervaring natuurlijk. Ik wil dit topic alleen wat opvrolijken met mijn goede ervaringen.

edit: @Rappie Waar heb je die polls vandaan gehaald? Stonden die hier al ergens in het topic? _/-\o_

en offtopic @Boonsed
Driver issues hield in dat game a het doet met driver 1 en game b niet.
maar game a doet het niet met driver 2 waabij game b het wel doet.
Ook erg frustrerend. Iedereen maakt fouten, beide partijen Nvidia en AMD zijn hierin niet heilig

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Moshe85 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:06:

edit: @Rappie Waar heb je die polls vandaan gehaald? Stonden die hier al ergens in het topic? _/-\o_
Hier had ik er 1 gemaakt:

Format-C in "ATI HD5xxx Strepen probleem??"

Mbt het OS.

En deze had Bor de Wollef gemaakt:

Bor de Wollef in "Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - ..."

Dat was de hoofd poll zeg maar.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Anoniem: 344361 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat je lichtjes verkeerd bent! Bij de meeste werkt alles? Als ik zo in mijn omgeving rondvraag is er niemand die GEEN problemen heeft:s:s:s

Sommigen hebben MINDER problemen, 1 keer screen freeze om de 3 weken door de kaart... maar dat zou toch niet mogen???

Op het forum van guru3d heb ik hem gevonden.
Ati driver 8.70 RC2 (10.2 beta?)

Trouwens over de kaart problemen. Ik heb samen met een maat van me precies hetzelfde mobo, cpu, geheugen, HDD, en een msi 5770 kaart gekocht. We draaien beide dezelfde windows 7.
Wat eventueel anders kan zijn is de software hier en daar.
Ik heb wel problemen en hij totaal niet. We spelen beide veel mw2.
Ik krijg binnen een paar dagen m'n intel X25 binnen. Misschien dat na een verse install het probleem weg is.
Ookal is de install van nuook maar 1 week oud.

[ Voor 35% gewijzigd door _MB_ op 10-02-2010 20:05 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301160

Anoniem: 344361 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:55:
[...]

Alsof we nog nooit freezes hebben gehad met videokaarten, ik heb momenteel een 9800GTX+ maar heb vaak zat freezes en kleurtjes over me scherm gehad. Natuurlijk niet dagelijks, maar ik heb ze zo nu en dan wel eens.

Dus als je met een ATi 5xxx series eens in de 3 weken een freeze hebt is het nog geen ramp en niets nieuws.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste