Zo, het hele topic doorgelezen. Veel nieuwe info verwerkt en er is me veel duidelijker geworden, maar nog lang niet alles.
Ik heb de apple tv kant en klaar gekocht (dus met broadcom chip erin). Nu heb ik wat problemen, ik heb de atv bootloader met alle programma's zoals nitoTV en xbmc etc. Maar in xbmc wordt de broadcom kaart soms 'vergeten'. Hij is er dan ineens niet meer. Verder valt de playback allemaal wat tegen, ik wil er dus echt linux op gaan zetten. Nu lees ik dat ik dat gewoon kan doen door een live usb te creeeren van bv pin of de xbmc live 'cd'. Kan ik die dan gewoon achterin de apple tv stoppen en werkt het vervolgens al?
Verder ben ik wel benieuwt of meer mensen het probleem kennen dat xbmc ineens de broadcom kaart niet meer ziet en hoe ik dat kan verhelpen. Hoe kan ik bv nieuwe drivers voor dat ding downloaden?
edit: net even getest, maar 1080p files gaan echt niet werken, 720p is ok, maar ook soms een lichte slowdown.
edit2: Ik had hier een mooie guide gevonden die wel heel simpel was, helaas werkt het uiteindelijk niet. Hij wil het bestand patchstick.sh niet uitlezen:
http://unstdio.org/openelec-on-atv/
Ik zie door de bomen het bos niet meer, hoe kan ik nou het beste een simpele usb stick maken voor mn atv?
edit3: net een image van pin87a geprobeerd, werkt wat soepeler, maar 1080p great migrations aflevering 2 werkt niet soepel, is een zware mkv, maar mijn popcornhour had hier nooit problemen mee. De tweede mkv was een mkv van the good wife (een serie) en daarbij liep xbmc direct vast. Nu dus even opnieuw opstarten. Ik weet niet wat de instellingen zijn om de audio via hdmi naar de tv door te ggeven en dan via de tv optical out naar mijn receiver te laten lopen.
Ik heb mijn apple tv direct op mijn receiver gezet. En nu werkt het gewoon. Valt me op dat de xbmc versie uit de image van pin een oudere versie is. Waar kan je de onderlinge versies controleren en hoe kan je een update uitvoeren?
[
Voor 57% gewijzigd door
DarkShadow op 01-01-2011 14:42
]