~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
En hij draait als een zonnetje! Airplay werkt feilloos, alleen heel af en toe een kort kraakje te horen. Foto's en video's verstuur ik vanaf mijn ikFoon naar m'n TV, heerlijk!Acolyte57 schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:44:
September update is uit!
http://www.stmlabs.com/20...tu-update-september-2011/
This title is for sale, please send me a PM
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ja, werkt hier prima, laadt af en toe wat langzaam maar verder geen probleem.Acolyte57 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 03:19:
Doet bij jullie de YouTube plugin het nog op crystalbuntu?
Bij mij loopt de aTV vast als ik een search probeer te doen. Zie op de XBMC fora dat het niet alleen aan de aTV ligt maar dat meer mensen er last van hebben, maar daar schiet ik natuurlijk weinig mee opthe-body schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:40:
Ja, werkt hier prima, laadt af en toe wat langzaam maar verder geen probleem.
Verwijderd
Ik heb deze al een paar keer aangeraden gekregen. Nog niet zelf getest, maar hij schijnt erg goed te zijn. Ik vraag me alleen af wat je gaat gebruiken als controller... het remote-je?datadevil schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:34:
Weet iemand een goede how-to om emulators aan je Apple TV met XBMC setup toe te voegen? Ik zat hier naar te kijken om te gebruiken: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70115&page=1
Verwijderd
Enig idee hoe ik meer skins op mijn xbmc kan krijgen? Ik heb het gevoel dat niet alle skins 'actief' meegeleverd worden met de Crystalbuntu xbmc installler.
Achtergrond:
Ik heb een ATV 1st gen met Crystalbuntu en XBMC er native op geïnstalleerd. Deze staat op de HDD en er is (voor zover ik merk) geen Apple OS meer te vinden.
nee, ik wilde mijn 2 usb controllers aansluiten via een hubje, maar het is nogal een gedoe om de emulators goed werkend te krijgen onder linux, met goede geluids en beeldinstellingen, en dingen als teruggaan naar xbmc willen ook nog niet zo lukken. Heb er ff geen zin meer in..Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:07:
[...]
Ik heb deze al een paar keer aangeraden gekregen. Nog niet zelf getest, maar hij schijnt erg goed te zijn. Ik vraag me alleen af wat je gaat gebruiken als controller... het remote-je?
Crystalbuntu draait ivm een aantal gewenste optimalisaties die nog niet in de stable versie zaten al op de Pre-Eden release van XBMC, zeg maar de alpha van de volgende versie. Nog niet alle plugins en skins zijn al stable omgeschreven om ook op pre-eden te werken, dus behalve de 4 genoemde skins in de officiële repo kun je standaard nog niks vinden. Wat je even moet doen is opzoeken welke onofficiële repo's gebruikt worden door de bouwers van de skins van jouw keuze. Vaak gaat het dan wel om ontwikkelingsversies, die nog wel eens foutjes her en der kunnen bevatten en regelmatig weer aangepast en geupdate worden. Transparency is bv te verkrijgen via de Passion-XBMC.org repo.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:10:
Enig idee hoe ik meer skins op mijn xbmc kan krijgen? Ik heb het gevoel dat niet alle skins 'actief' meegeleverd worden met de Crystalbuntu xbmc installler.
Het installeren van een repo gaat door het downloaden van een zip bestandje van de betreffende repo, die je dan naar jouw aTV kopieert. Daarna kun je 'm via de install from zipfile methode in het add-on stuk van de instellingen installeren. Dan moet ie even de inhoud van die repo downloaden (dat kan soms even duren) en dan heb je de extra opties erbij.
Verwijderd
Fantastisch! Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan. Ik dacht eerst dat ik iets fout gedaan had, omdat ik ik het gevoel kreeg wel gewoon toegang te hebben tot de volledige 'official' repo van XBMC. Ook bij de download page van de skin stond dat deze 'gewoon' te downloaden is via de 'official' repo. Nu extra repos toegevoegd, werkt als een zonnetjeAcolyte57 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 06:34:
[...]
Crystalbuntu draait ivm een aantal gewenste optimalisaties die nog niet in de stable versie zaten al op de Pre-Eden release van XBMC, zeg maar de alpha van de volgende versie. Nog niet alle plugins en skins zijn al stable omgeschreven om ook op pre-eden te werken, dus behalve de 4 genoemde skins in de officiële repo kun je standaard nog niks vinden. Wat je even moet doen is opzoeken welke onofficiële repo's gebruikt worden door de bouwers van de skins van jouw keuze.
Verwijderd
Verwijderd
Ik gok dat ik de schrijfrechten op de atv kan herstellen middels een SSH terminal, maar ben nogal een leek in SSH en linux. Kan iemand me vertellen hoe ik de schrijfrechten op de atv hdd controleer/herstel ?
Veel dank alvast
En dat is dus ook zo, zolang je dus niet al op Pre-Eden draaitVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:48:
Ook bij de download page van de skin stond dat deze 'gewoon' te downloaden is via de 'official' repo.
[ Voor 46% gewijzigd door Acolyte57 op 24-11-2011 22:41 ]
Verwijderd
Ik ben van plan een crystal HD kaart te kopen, omdat ik merk dat sommige video schokkerig afspeelt. Echter maak ik nog gebruik van composiet op een oudere tv. Vraag: gaat de crystal HD kaart ook gewoon werken met de composiet uitgang van de apple tv? Het gaat me niet perse om hoge resolutie, maar wel om het vloeiend afspelen van grote video formaten. http://www.logicsupply.com/products/bcm970015
Ik weet trouwens niet wat je bedoelt met 'grote formaten' als dat niet op HD slaat btw?
[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 26-11-2011 19:48 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Waar ligt het haperen aan? Me computer? Me verbinding? De Apple TV zelf? Ik dacht dat XBMC gewoon in staat was om 1080P te kunnen afspelen..
Verwijderd
Zoals je het nu stelt kan het aan veel verschillende dingen liggen. Mijn eerste gok is je netwerk. Hoe vloeiend werkt de film als je hem op je computer afspeelt? Wat voor computer heb je? En hoe zit je netwerk in elkaar?Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:27:
Heb dus van de week ook maar is een Apple TV 2 aangeschaft en aTV Black erop geinstaleerd. Nu haperen 1080p films enorm, 720 werkt overigens wel prima met XBMC.
Waar ligt het haperen aan? Me computer? Me verbinding? De Apple TV zelf? Ik dacht dat XBMC gewoon in staat was om 1080P te kunnen afspelen..
Verwijderd
Test het eens met een kabeltje? Goede kans dat dat de oorzaak is inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:22:
verder is me Apple TV verbonden met WiFi en dus niet bekabeld
Verwijderd
idd, om zeker te weten of het wel/niet aan wifi ligt kun je het (tijdelijk) even met een kabel proberen. Zorg er dan ook voor dat de rest van de functionaliteit 'fris en fruitig' is, zodat het daar niet aan ligt. Dus apple tv ff reboot, pc (of mac?) reboot etc. Zo kun je stap voor stap de crux boven halen.Acolyte57 schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:44:
[...]
Test het eens met een kabeltje? Goede kans dat dat de oorzaak is inderdaad.
Verwijderd
Airplay werkt wel vanaf mn iphone naar mn macbook (met AirServer). Direct en zonder problemen. Ik gok dat XBMC op de appletv (middels native crystalbuntu) op de 1 of andere manier iets niet kan opslaan / wegschrijven. Nog andere suggesties naast opnieuw installeren?Acolyte57 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:39:
Airplay zou idd out of the box moeten werken. Ik heb gehoord dat Airplay sowieso wel eens lastig doet op netwerken waar Bonjour niet goed werkt, door bv een router die daar niet lief mee omgaat. Heb je wel andere apparaten waar Airplay het wel op doet aan je netwerk hangen?
Verwijderd
Nu is me computer waarop de films staan nog wel draadloos verbonden met me router, enkel de Apple TV is nu met draad. Is er een manier om me netwerk sneller draadloos te maken? In de computer zit nu gewoon een goedkoop usb wifi-stick van een 10tje..
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:06:
[...]
idd, om zeker te weten of het wel/niet aan wifi ligt kun je het (tijdelijk) even met een kabel proberen. Zorg er dan ook voor dat de rest van de functionaliteit 'fris en fruitig' is, zodat het daar niet aan ligt. Dus apple tv ff reboot, pc (of mac?) reboot etc. Zo kun je stap voor stap de crux boven halen.
Verwijderd
je voelt hem al aankomen.. beide bedraad aanleggen. WiFi heeft vaak nou eenmaal niet de beste 'frequentie gehalte' om vlot data door te krijgen (streamen) tov kabel. Of dit; of voor lagere stream kwaliteit gaan.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:38:
2 films getest met kabel, beide 1080P. Echter hapert 1 van de 2 nog wel, deze is 10.8GB. Degene die wel goed afspeelt slechts 7.55GB. Het kabeltje helpt dus wel want draadloos haperde de film van 7.55 GB ook al.
Nu is me computer waarop de films staan nog wel draadloos verbonden met me router, enkel de Apple TV is nu met draad. Is er een manier om me netwerk sneller draadloos te maken? In de computer zit nu gewoon een goedkoop usb wifi-stick van een 10tje..
[...]
Nou, ook weer achter gekomen hoe dat zit. Eergister Crystalbuntu er fris op gezet omdat ik wat probleempjes had, alles weer fris en fruitig. En meteen als eerste de YT plugin getest, die deed het ook weer! Hoezee.Acolyte57 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 03:19:
Doet bij jullie de YouTube plugin het nog op crystalbuntu?
Vervolgens alles verder ingesteld qua settings, plugins, skin, etc...
En toen ik net de nieuwe setup inc YT plugin wou tonen aan huisgenoten crashde hij weer. Damnit.
Na langzaam alle geïnstalleerde plugins een voor een te disablen lijkt het er dus op dat m'n SVN Aeon Nox skin de oorzaak is van de YT crash (ongeacht of hij in gebruik is!). Als ik die disable en opnieuw opstart doet de plugin het weer. Ik heb geen flauw idee hoe een skin - zeker als ik voor een test Confluence draai ipv AN - ervoor kan zorgen dat een compleet aparte plugin op z'n bek gaat, maar goed, mocht iemand anders een vergelijkbaar probleem hebben met de YT plugin, doe dan eens een voor een al je add-ons disablen en rebooten.
Verwijderd
ik heb een crystal HD kaart ontvangen, dus heb lekker de apple tv uit elkaar gesloopt. Wifi is vervangen door crystal HD. Het leek me een goed moment om crystalbuntu weer vers te installeren. December update erop, alles werkt als een zonnetje.
Echter, ook 'uit de box' krijg ik airplay niet werkend. Ik heb dus een clean apple tv / crystalbuntu draaien. Het enige wat ik gedaan heb, is onder system -> network -> recieve airplay content aangezet. Op mijn iPhone kan ik wel airplay afspelen naar mijn macbook (op de mb staat AirServer), maar de AppleTV staat er niet tussen.
Enig idee wat/wie mij kan helpen?
Verwijderd
ik zet muziek vaak via FTP op de apple tv (crystalbuntu). Met user atv heb ik alleen schrijf rechten tot de /home/user/atv map. Ik kan via FTP ook de externe hdd benaderen, die op de apple tv aangesloten zit, maar ik kan hem alleen lezen, niet schrijven. Als ik de externe HDD handmatig zelf aan mijn macbook koppel, dan kan ik er wel gewoon naar schrijven.
Weet iemand hoe ik de FTP rechten van atv op een crystalbuntu zo instel dat ik wel bij de externe schijf kan?
Als die een SMB share heeft kan dat gewoon jadoggy1 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:41:
Kun je met deze Apple TV ook je bestanden die ik nu op mij Etrayz heb staan afspelen via het netwerk, zoals ik dat nu mbv Xtreamer doe?
Jailbreaken en XBMC erop krijgen ging prima, had ff wat moeite met NFS shares op m'n Synology NAS maar daar moest je kennelijk even voor trucken (zie de wiki van xbmc), maar goed, ook gelukt.
Via wifi ging streamen best aardig, iig tm 720p. Sommige 1080 films had ie wat moeite mee maar niks onoverkomelijks (of wat een kabel, die ik ff niet had, op kan lossen). Werd wel een paar keer naar het Springboard gegooid (XBMC crash dus), meer mensen die dit hebben ervaren? Kan dit te maken hebben met een te zware skin oid? Welke word eigenlijk aangeraden op de ATV2?
Ik heb zelf geen aTV2 maar heb 'm wel bij vrienden met XBMC geïnstalleerd, en daar viel mij hetzelfde op. Het is allemaal nog niet super-stabiel blijkbaar. Prima bruikbaar, maar je moet accepteren dat je 'm soms even opnieuw moet opstarten.Servor schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:53:
Werd wel een paar keer naar het Springboard gegooid (XBMC crash dus), meer mensen die dit hebben ervaren?
Ben ook nog aan het kijken naar aTV Flash maar dat kost weer 30 euro zo te zien.
bedoeling is om er linux of crystalbuntu oid op te zetten, ik heb geen apple dingen verder, dus de originele apple software heb ik niet nodig.
vraag me nu wel af hoe ik de apple tv eigenlijk aan en uit zet, dat ding heeft geen power knop, werkt dat via de afstandsbediening, ook onder xbmc?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Voordat ik de ATV uitzet, sluit ik wel altijd netjes XBMC af. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met corrupte bestanden, hdd, etc.
Ik doe dit al meer dan een jaar op deze manier, dus deze methode is ondertussen 'proven' wat mij betreft.
Ik zet altijd lomp met een stekkerblok de stroom aan en uit, en tot nu ook geen corrupties...ext3 kan wel aardig wat hebben...LeGato23 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:33:
In het kader van energiebesparing heb ik mijn ATV generatie 1 achter een 'klik-aan klik-uit' gehangen. Eenvoudig met een afstandbediening in- en uitschakelen.
Voordat ik de ATV uitzet, sluit ik wel altijd netjes XBMC af. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met corrupte bestanden, hdd, etc.
Ik doe dit al meer dan een jaar op deze manier, dus deze methode is ondertussen 'proven' wat mij betreft.
dat kan natuurlijk ook, en mocht er iets corrupt worden, dan is het alleen je besturingssysteem, niet je muziek of films.datadevil schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:21:
[...]
Ik zet altijd lomp met een stekkerblok de stroom aan en uit, en tot nu ook geen corrupties...ext3 kan wel aardig wat hebben...
hoeveel is het verbruik van zo'n apple tv eigenlijk? kan er naast mediacenter natuurlijk ook een altijd aanstaand download servertje van maken, dan kan de nas overdag en s nachts gewoon uit, wellicht netto nog voordeliger ook.
toch een watt of 30 geloof ik...dj1981 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:55:
[...]
dat kan natuurlijk ook, en mocht er iets corrupt worden, dan is het alleen je besturingssysteem, niet je muziek of films.
hoeveel is het verbruik van zo'n apple tv eigenlijk? kan er naast mediacenter natuurlijk ook een altijd aanstaand download servertje van maken, dan kan de nas overdag en s nachts gewoon uit, wellicht netto nog voordeliger ook.
maar goed, kan er ook een aan uit knop in klussen oid.
hier heeft iemand nog een handleiding geschreven om xbmc softwarematig uit te zetten voordat je de stekker uit het systeem trekt: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=67732
Volgens mij is dat een script voor als je nog steeds het aTV OS erop hebt zitten; als je overgaat op crystalbuntu draai je in principe linux dus heb je dat niet meer.dj1981 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:22:
hier heeft iemand nog een handleiding geschreven om xbmc softwarematig uit te zetten voordat je de stekker uit het systeem trekt: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=67732
http://willmonwah.blogspo...vs-power-consumption.htmlBorromini schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:31:
[...]
Dat fluctueerde hier rond de 22W, gemeten met zo'n Cresta RCE-1106 (wat dus rommel blijkt te zijn). Dat was wel zonder draadloos, het kaartje was vervangen door een CrystalHD-kaart.
Ik ssh naar binnen, voor zover geen probleem. Eerst moet ik de git clonen, maar hoe? En in welke folder? Geen duidelijke instructies in de readme, maar een vlugge Google actie geeft me aan dat ik blijkbaar "git clone https://github.com/jdembski/xbmc-addon-vuplus.git " moet doen. De terminal vertelt me vervolgens dat hij het commando git niet kent. Wat doe ik fout?
[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 04-05-2012 13:53 ]
Vanwege een projectje had ik even de 012 kaart weer in de aTV geswapt (015 is in een laptop gegaan om een mobiele XBMC te maken) en ik moet zeggen, dat merk je zo achteraf toch wel zeg. Die is toch een stuk slechter ondersteund dan de 015 kaart: moeite met opstarten van HD videos, veel dropped frames en out of sync zijn aan het begin, niet leuk doen bij het voor/achteruit spoelen en sommige H264 encodings slaan helemaal op hol als je die met de oude 012 probeer af te spelen. Ik heb het een maandje volgehouden en toen maar op ebay weer een extra 015 kaart gekocht. Eigenlijk stom, want deze aTV wordt zsm vervangen door een Zotac setup, maar ik kon er echt niet meer mee leven.Acolyte57 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:52:
Ik geloof dat deze topic vrij dood is, maar alsnog: ik heb net mijn 012 crystalHD verwisseld met een 015. Is een directe swap, je hoeft niet van driver te wisselen. Lijkt nu ietsje stabieler 720 en 1080 te draaien, maar heeft nog steeds last van dezelfde stottering bij het opstarten van een stilstand.
Hou het forum en de website in de gaten!
De nieuwe website is inmiddels ook beschikbaar: http://www.crystalbuntu.com/
[ Voor 27% gewijzigd door LeGato23 op 18-01-2013 08:37 ]
Crystalbuntu 2.0 is officieel gereleased!LeGato23 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:44:
Crystalbuntu 2 komt eraan.
Hou het forum en de website in de gaten!
De nieuwe website is inmiddels ook beschikbaar: http://www.crystalbuntu.com/
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als ik een toetsenbord nodig heb om even iets in te typen pak ik mijn ipad met XBMC Constellation, ik denk dat de meeste andere XBMC remotes ook wel iets van toetsenbord ondersteuning hebben?
Dit is opzich niet zo erg moeilijk, zie http://www.raspbmc.com/wiki/technical/kernel/ . Dit is voor raspbmc, maar gaat op dezelfde manier als crystalbuntu. je moet de buildFS die Sam beschikbaar stelt en het script uit de svn om de kernel te compilen downloaden. Dan de kernel configuratie aanpassen, compilen, installeren.
Was van plan de ATV1 te laten booten vanaf usb-stick (Openelec). Echter, in die situatie is het USB-slot in gebruik en is de wifi afwezig vanwege de HD-kaart. Ik was van plan een externe HDD te gaan gebruiken voor opslag of zelfs een NASje aan te schaffen en van een van beide apparaten dus de content te betrekken.
Is het mogelijk een usb-hub aan te sluiten waar vervolgens de bootstick, een wifistick en een USB-harddisk op aan te sluiten zijn? Geeft de ATV voldoende spanning over USB of zal de hub dan toch powered moeten worden?
Mijn n00bigheid vooralsnogDreamvoid schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:24:
Wat is er mis met OpenELEC installeren op de interne HDD?
Ik vroeg mij zojuist echter af: is de ATV1 eigenlijk nog wel interessant? Heb het idee dat hij nu voorbij gelopen wordt door de Atom / ION boxjes...
[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 04-09-2013 12:50 ]
Ik kon hem goedkoop overnemenThinkPadd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:49:
Zag toevallig dit topic gekickt worden, en aangezien ik 3 jaar terug ook nog een ATV1 had wou ik eens even kijken.
Ik vroeg mij zojuist echter af: is de ATV1 eigenlijk nog wel interessant? Heb het idee dat hij nu voorbij gelopen wordt door de Atom / ION boxjes...
[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 04-09-2013 13:14 ]
Maar inderdaad, een Atom/ION boxje is definitely beter.
Ik heb mijn aTV1 net aan een vriendin geschonken die van plan was een Pi te kopen, dit is imho de superieure keuze.
Pi staat ook nog op mijn 'wil hebben' lijstje. In de tussentijd zag ik deze te koop en dacht ik daar maar eens mee te rommelen.Acolyte57 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:51:
Nee, de broadcom support van de 015 versie is nu zo goed dat 1080p ook vlekkeloos loopt. Ik zou de aTV1 nu superieur aan de Pi beschouwen.
Maar inderdaad, een Atom/ION boxje is definitely beter.
Ik heb mijn aTV1 net aan een vriendin geschonken die van plan was een Pi te kopen, dit is imho de superieure keuze.
Grote voordeel van de ATV1 vind ik de analoge audio-out. Zo is deze ook direct aan mijn wat oudere versterker te koppelen om mp3 af te spelen en dan vanaf de iPhone of iPad te bedienen zonder de TV aan te hoeven zetten.
Grootste nadeel van de ATV1 is het hoge verbruik. Hij verbruikt 25W in idle en in gebruik (er zit nul power management in), dat is echt veel. De bovenkant is continu warm. Dat betekent dat je eigenlijk een aan/uit schakelaar eraan moet hangen.
[ Voor 39% gewijzigd door Dreamvoid op 04-09-2013 15:17 ]
que? De Pi heeft ook een minijack uit toch?neanderthaler schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:26:
[...]
Pi staat ook nog op mijn 'wil hebben' lijstje. In de tussentijd zag ik deze te koop en dacht ik daar maar eens mee te rommelen.
Grote voordeel van de ATV1 vind ik de analoge audio-out. Zo is deze ook direct aan mijn wat oudere versterker te koppelen om mp3 af te spelen en dan vanaf de iPhone of iPad te bedienen zonder de TV aan te hoeven zetten.
Ik heb Openelec op andere devices draaien (oa mijn huidige main HTPC) en dat is prima, maar van die actievere community krijg je niks mee als je gewoon de stable draait hoorDreamvoid schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:14:
OpenELEC ondersteunt ook de Broadcom kaartjes (al gebruik ik een 'vanilla' ATV1 zonder zo'n kaartje). Ik ben juist van Crystalbuntu naar OpenELEC overgeschakeld vanwege de veel actievere community/updates.
Ik las iets over problemen met de audio via de eigen jackport. Men adviseert dan een usb-audiokaart te gebruiken.datadevil schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:49:
[...]
que? De Pi heeft ook een minijack uit toch?
Anyway; lijkt mij dat wanneer je een vergelijkbaar OS van USB of Sd draait, de ATV1 (icm Crystal HD) toch wel beter zou moeten presteren dan de Pi?
Heb gisteren even proefritje gemaakt zowel met het originele OS op HD als Openelec op stick; beide draaiden lekker, maar heb dus nog geen audio/video/netwerk kunnen proberen aangezien ik geen usb-hub kon vinden. Terwijl ik er wel 2 zou moeten hebben liggen. Minstens!
Straks nog maar even langs de Kruidvat (ligt op route
[ Voor 4% gewijzigd door neanderthaler op 05-09-2013 14:30 ]
Ik heb met diverse kabels vanaf diverse punten geprobeerd een netwerkverbinding te maken, maar er gaat dan niet eens een ledje op de router aan dat er een verbinding wordt gemaakt. Zou de lan-aansluiting niet goed werken?
Vorige eigenaar heeft de fan losgemaakt en de broadcom HD erin gezet, wat hem een prima allesspelert maakt. Leek mij leuk om er een USB-schijf aan te hangen met films en muziek en te bedienen met zowel de apple remote als de xbmc-app op de iphones/ipad/ipod die we in huis hebben.
Probleempje vind ik nog wel dat het apparaat in de 'stand-by' stand eigenlijk gewoon aan staat en spanning verbruikt. Ideaal zou dus een echt harde aan/uit schakelaar op de spanning zetten of een klik-aan-klik-uit.
Ik heb al gedacht om de ATV1 en harddisk samen in de behuizing van een oude dvd-speler ofzo te bouwen. Of een Shuttle-kastje ofzo. Was zoiets toch al van plan met een Raspberry Pi totdat de ATV hier in de V&A te koop stond. Moet in principe helemaal niet ingewikkeld zijn; ik zou het mainboardje/voeding etc los kunnen halen en overzetten, maar veel makkelijker zou natuurlijk zijn de open ATV ondersteboven met dubbelzijdig tape in die andere behuizing vast te zetten, net zoals de usb harddisk. Ik ben echter nog geen enkel voorbeeld hiervan op internet tegen gekomen van iemand die dit eerder heeft gedaan.
Maar die heeft weinig effect volgens mij, aangezien de behuizing van de ATV1 geen ventilatieopeningen heeft
Iemand wist mij te vertellen dat hij zijn ATV1 na verwijdering van de rubberen mat de ATV1 op 'pootjes' had gezet enzo dus een grotere luchtopening had gecreeerd.
Anyway; ik heb nu dus Crystalbuntu op zowel harddisk als USB-stick gezet. Wil liefst van USB draaien maar ik krijg de ATV niet gestart als ik de USB stick in een USB-hub stop. Ik had gehoopt dat ik hem van USB kon draaien en dan tegelijkertijd de bestanden ook op een andere stick of externe USB-harddisk heb staan. Ik heb nog geen NAS draaien dus streamen via netwerk zit er nog niet in. Aangezien ik de ATV echt wil kunnen uitzetten (dus echt power off) lijkt het mij niet verstandig dit te doen als hij van harddisk draait, dit zou toch slecht kunnen zijn voor de harddisk?
Iemand ervaring met het draaien van CB vanaf USB-stick icm een USB-hub? Zijn er misschien andere opties? Kan je CB vanaf een USB-harddisk kunnen draaien en dan een grote partitie vrijhouden of vrijmaken om daar films en muziek op te zetten?
http://quixventure.com/20...de-part-4-the-first-boot/
Toen ik het probeerde, verknalde het de install op de usb-stick en kon ik potdulleme weer helemaal opnieuw gaan installerenIsaac Murillo • 11 months ago −
Hey Mark! I just bought a used ATV1 and did exactly as you said. Everything is PERFECT! BUT...I want to use this to play movies off an external hard drive. Can I do this? In other words, how are people able to watch their own movies on this if you had us take out the internal HD? Can I run a usb hub to the ATV1 and have the usb stick to boot off of and then plug in a external HD? Please help! I have NO idea how to watch my movies now. FYI-I have an iMac I would like to stream movies wirelessly to if that is possible cause my ATV1 is plugged via Ethernet to my Apple Airport Express. HELP!
Mark (QuixVenture) Mod Isaac Murillo • 11 months ago
Hi - Yes! You can use a USB Hub to add ports. Most will work, but be VERY careful since there is not much protection on the circuit and some hubs may pull too much power. I use a cheap hub myself and have no issues, but be sure to use a self powered USB hard drive.
As for streaming, this is the whole point of removing the drive! Just make sure that you have shared folders on your Mac and connect to them via FTP, SMB or AFP in XBMC
Hier nog steeds twee ATV1's in gebruik, één in woonkamer (met 015 Crystal HD) en één in slaapkamer (met 012 Crystal HD).neanderthaler schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:17:
Ben een beetje klaar met die ATV1, wel veel gehannes. Ga denk ik maar een Raspberry Pi aanschaffen.
Ondanks dat ik uitermate tevreden ben, heb ik wel eens gekeken en gezocht naar vervanging van de ATV1's. Tot nu toe kom ik elke keer weer tot de conclusie dat de ATV1's met Crystalbuntu voor mij nog steeds prima voldoen als mediaplayer. Ik zie de toegevoegde waarde van alternatieven nog niet.
Wellicht zit het probleem in CB1, en zou ik over moeten naar CB2?
M'n CB1 werkt op zich prima, dus ik zou liever geen update naar CB2 uitvoeren.
Ook een upgrade naar iOS 7 doe ik liever niet, indien niet noodzakelijk.
Werkt wederom prima!
Handmatige installatie uitgevoerd middels ssh en deze link;
http://forum.stmlabs.com/...4010&pid=101142#pid101142
Ik zag ergens iets langskomen over een automatische update wanneer de ATV1 met internet verbonden is?LeGato23 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:11:
Vandaag mijn ATV1 voorzien van XBMC v13 final Gotham.
Werkt wederom prima!
Handmatige installatie uitgevoerd middels ssh en deze link;
http://forum.stmlabs.com/...4010&pid=101142#pid101142
Dat is die van mij momenteel niet, dus ook geen update.
Heb je trouwens verbeteringen in de performance opgemerkt? Ik draai nog de vorige CB en die speelde MKV's en MP4's allemaal vlekkeloos, alleen juist de oldskool divx en xvid bestanden had hij moeite mee. Komt dat bekend voor?
Ik heb ook gelezen dat de update automatisch geïnstalleerd zou worden. Bij mij was dat echter niet het geval, vandaar mijn handmatige installatie.neanderthaler schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:53:
[...]
Ik zag ergens iets langskomen over een automatische update wanneer de ATV1 met internet verbonden is?
Heb je trouwens verbeteringen in de performance opgemerkt? Ik draai nog de vorige CB en die speelde MKV's en MP4's allemaal vlekkeloos, alleen juist de oldskool divx en xvid bestanden had hij moeite mee. Komt dat bekend voor?
Over de verschillen in performance kan ik niets zinvols zeggen. Mijn ATV boven met CB2 en XBMC 13 heeft een BCM970012 kaart, welke sowieso iets minder goede performance heeft dan een BCM970015.
Mijn ATV beneden met CB1 en XBMC 11 heeft een BCM970015 en draait geweldig. Ook met betrekking tot divx en xvid.
Heb onlangs mini-pctje gekocht van Aopen met mobile C2D er in, als die helemaal goed draait, gaat de ATV1 waarschijnlijk ook de V&A in. Of ik ga hem casemodden ofzo.
De installer is momenteel nog enkel voor het live runnen vanaf USB stick, maar mogelijk komt er ook een installer om OSMC op de interne HDD te installeren.
Klopt. Er zit alleen nog een bugje in, waarbij de HDD installatie alleen werkt wanneer je de USB stick laat zitten bij een reboot. (blijkbaar is de bootpartitie nog nodig vanaf USB stick)neanderthaler schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:56:
Op de downloadpagina van OSMC staat nu ook image voor HDD voor de ATV1
De ontwikkelaar Sam Nazarko is bezig met een oplossing. Waarschijnlijk is het slechts een kwestie van dagen totdat het probleem is opgelost en een correcte HDD installer beschikbaar is.
Bedankt voor de melding, dan wacht ik het nog even af.LeGato23 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:55:
[...]
Klopt. Er zit alleen nog een bugje in, waarbij de HDD installatie alleen werkt wanneer je de USB stick laat zitten bij een reboot. (blijkbaar is de bootpartitie nog nodig vanaf USB stick)
De ontwikkelaar Sam Nazarko is bezig met een oplossing. Waarschijnlijk is het slechts een kwestie van dagen totdat het probleem is opgelost en een correcte HDD installer beschikbaar is.
Heb je een linkje naar deze info?
Zeker. Hier staat de post en thead voor HDD installatie van OSMC op een Apple TV1.neanderthaler schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:08:
[...]
Bedankt voor de melding, dan wacht ik het nog even af.
Heb je een linkje naar deze info?
Het zit 'm echt in de USB installer en het aanmaken van de bootpartitie. Inmiddels zijn er al mensen geweest die de HDD uit de ATV hebben gehaald, geplaatst in een pc, en daarna middels 'dd' het image naar de HDD van de ATV hebben geschreven en de HDD weer in de ATV hebben ingebouwd.
Met deze methode schijnt het dus wel goed te werken.
Ikzelf wacht nog even totdat de USB installer aangepast is. Heb voldoende vertrouwen dat dit goed komt.
Enige probleem is dat er geen ondertitel addon in de originele xbmc-repo lijkt te zijn inbegrepen. Iemand enig idee hoe ik dit alsnog toegevoegd krijg?
https://discourse.osmc.tv...ons-now-possible/10272/95
Komt goed uit; ik heb nog een reserveschijfje en een 2.5 inch mini-IDE naar USB-convertertje
[ Voor 15% gewijzigd door neanderthaler op 07-12-2015 15:15 ]