• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

jelleeelco schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:00:
Heb 1 ding gevonden dat het misschien kan zijn. Ik probeer de file atvclient.xml aan te maken via FTP (met winscp). Maar root van ubuntu is beschermd; sudo kan dat overbruggen...dus niet via ftp. Hoe heb jij de file aangemaakt?
Sorry, kan me niet herinneren dat ik een atvclient.xml bestand heb aangemaakt :?
Ook: ik krijg gelijk die foutmelding bij de eerste opdracht.. cd atvclient (no such directory exists). Ik vraag mij af of ik wel in de root van de apple tv zit als ik dat doe (dus opstart en inlog met putty). Heb je misschien eerst sudo -s gedaan om in de root te komen??
En ik zit ook niet in de root. Ik heb alles in mijn homedir gedaan. Zou best kunnen dat dat niet netjes is, ben best wel een linux n00b :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:04
Hmm...je schrijft namelijk even terug:

"
Na het succesvol updaten moet je de file atvclient aanmaken in de dir etc/default/ met inhoud:
code: OPTIONS="-m"
"
Ik zag dezelfde opdracht op de link die je stuurde, dus ik ging er van uit dat ik dat moest aanmaken...Ik denk dat ik helemaal mis zit, want er is wel een directory atvclient onder XBMC...

Heb je enkel de update uitgevoerd van die website of het hele verhaal? Sorry voor alle vragen....!

• Acolyte57

Acolyte57

jelleeelco schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:49:
Hmm...je schrijft namelijk even terug:
"Na het succesvol updaten moet je de file atvclient aanmaken in de dir etc/default/ met inhoud:
code: OPTIONS="-m"
"
Excuus, dat klopt en heb ik via ssh gedaan, maar is geen xml file, hij heeft gewoon geen extensie. Ik heb met:
sudo touch atvclient
de file in die directory aangemaakt, en toen met de editor Vi handmatig die regel ingetypt. Het zou misschien makkelijker kunnen, maar as I said, ben zelf nog best een n00b.
Heb je enkel de update uitgevoerd van die website of het hele verhaal? Sorry voor alle vragen....!
Voorzover ik me herinner was er niet echt een 'update' mogelijk dus heb gewoon het hele pakket geinstalleerd.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acolyte57 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:03:
[...]

Excuus, dat klopt en heb ik via ssh gedaan, maar is geen xml file, hij heeft gewoon geen extensie. Ik heb met:
sudo touch atvclient
de file in die directory aangemaakt, en toen met de editor Vi handmatig die regel ingetypt. Het zou misschien makkelijker kunnen, maar as I said, ben zelf nog best een n00b.
Alzo:
sudo echo "atvclient -m" > /etc/default/atvclient

:P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Acolyte57

Acolyte57

What he said ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Acolyte57 op 22-09-2010 18:20 ]

• jelleeelco
Heren, mijn dank is groot! Ik ga dit vrijdag proberen.

Net geprobeerd..Krijg een "permission denied".

Wat is de manier om te editen met VI?

Edit: gelukt.. Even googlen hoe vi werkt doet wonderen :)

[ Voor 62% gewijzigd door jelleeelco op 23-09-2010 19:20 ]

• jelleeelco
Nou, het is toch niet gelukt. Ik krijg nu een knipperend lampje en de apple remote werkt niet meer. Als ik ssh en intyp:

Sudo /etc/init.d/atvclient stop

Krijg ik de melding dat er geen atvclient draait.

Heeft iemand step-by-stepinstructies?
Ik heb de aanwijzingen van de wiki gevolgd. Enig verschil is dat ik het in de root geinstalleerd heb (dus wiki voorafgaan met sudo -s).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb100
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 12:17
na de bekende fora te gelezen te hebben inclusief deze, krijg ik het gewoon weg niet lekker aan de praat. 't ja en zonder linux kennis wordt het allemaal nog lastiger. Ik heb atv + Crystel HD (de meest recente) en via image van zowel Pin87a als van Sam krijg ik de volgende problemen:

hdmi via mijn versterker Denon avr 1611 lukt het alleen maar om beeld en geluid te krijgen als: ik eerst opstart met hdmi via tv...daarna de hdmi verwissel en dan vingers gekruist houden... lukt het soms om toch beeld en geluid te krijgen via de versterker. hdmi instellingen binnen xbmc staan op custom (plughw:0;3)....resolutie 1920*1080@24 herts.

Daarnaast, als er beeld en geluid is via de denon, dan is het geluid smooth, maar beeld vere van. Dit is ook het geval als ik rechtstreeks aansluit via hdmi op de tv (Panasonic plasma). Zelfs dvd5 heeft dit, terwijl via aTV flash (dus geflashte atv) dit zonder problemen werkt.

Atv kan ik nog terugsturen, maar is eigenlijk mijn eer te na....daarom twee vragen:
1.) jullie is het gelukt om zonder enige problemen heerlijk en ongestoord te genieten van full blu-ray, mkv en dvd5 formaten?

2.) wat zou ik kunnen doen om dit ook voor elkaar te kunnen krijgen.

Alvast bedankt,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het probleem is dat de linux library 16 DMA-buffers gebruikt, en dat zorgt in combinatie met het beperkte geheugen van de AppleTV voor problemen (de OS X library gebruikt maar 8 DMA-buffers).

Ik heb zelf de DMA-buffers gewijzigd van 8 naar 16 maar dat is een PKGBUILD voor Arch, en ik neem aan dat de meesten Ubuntu gebruiken. Daar kan het natuurlijk ook, maar je moet de library hercompileren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ah, davilla's omgebouwde driver met 8 buffers is natuurlijk specifiek de aTV OS versie, niet de Linux :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Inderdaad, ik had die commit een tijdje terug gezien en dacht dat het ook wel voor Linux op de AppleTV zou werken, maar dat is dus niet zo.

offtopic:
Gelukkige verjaardag btw :P

• jelleeelco
Dvd 5 moet sowieso werken; de crystalhd kaart wordt alleen gebruikt voor hd materiaal.
Ik heb dvd5 en 720p kunnen draaien zonder crystalhd (kaart is onderweg), zowel onder atv os als linux. Zou adviseren om je log file via pastebin om het crysyalubuntu forum te zetten; davilla en anderen kunnen gauw aangeven waar het probleem zit.

Heb je zelf xbmc al geupdate? En de crystalhd drivers naar r157? Ik lees dat je de nieuwe kaart hebt, die heeft 157 nodig anders werkt het niet goed.

Veel mensen draaien full hd met dezelfde hardware, dus het MOET kunnen. Begin met xbmc en de drivers t updaten, zie volgende link (gebruik het programma putty om contact te maken met de apple tv, nadat je de apple tv met usb stick hebt opgestart).

http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=571919&postcount=668

[ Voor 24% gewijzigd door jelleeelco op 25-09-2010 09:28 ]

• hb100
Dank jelleeelco, dit geeft de burger weer moed. Dit had ik idd nog niet gedaan. Inmiddels wel en heeft nog niet tot resultaat dat denon het accepteert. Rechtstreeks heeft tot resultaat dat bij afspelen er een mooi groene laag over het beeld komt. En ondanks dat ik de instelling zo gezet heb dat geluid via optical moet lopen, toch geluid te horen (niet om aan te horen). Maw het enige signaal dat over hdmi zou moeten gaan zou beeld moeten zijn, maar dat is niet het geval. Wel zie ik dat cpu gebruik niet meer op 100% zit, dus hij gebruikt idd nu de crystel card.

Met "lspci | grep Broadcom" kreeg ik dan ook terug:
02:00.0 Multimedia controller: Broadcom Corporation Unknown device 1615

Volgende stap is dus logfile opzoeken...maar welk commando kan ik dan het beste gebruiken en hoe dit dan het beste te kopieren?

Had dit gevonden en gebruikt:
tail -f /var/log/apport.log
more /var/log/xorg.0.log
cat /var/log/mysql.err
less /var/log/messages
grep -i fail /var/log/boot

'tja en dan...

Groet een linux nitwit

• jelleeelco
Helaas, ben zelf een nog grotere linux nitwit. Maar ik heb gelezen dat anderen hetzelfde probleem hadden (groene waas) en het opgelost hadden. Het crystalubuntu forum geeft op bijna alle vragen antwoord, maar soms is het inderdaad wat cryptisch omschreven omdat de mensen die het schrijven linux kenners zijn.

Het volgende schiet mij te binnen... In xbmc, rendere op AGB ( of arb) in plaats van auto. Maar ik meen dat dat was omdat mensen helemaal geen beeld hadden.

Je schrijft dat je voor geluid optical gekozen hebt; heb je goede speaker setup gekozen?

• hb100
inmiddels de gehele post doorlopen en uitgevoerd zie http://forum.xbmc.org/sho...&highlight=green&page=104 voor een goede samenvatting.

Tot slot nog de laatste opmerking van Sam doorgevoerd:
mkdir chd
cd chd
svn checkout --revision 156 http://crystalhd-for-osx.googlecode.com/svn/trunk crystalhd-r156
cd crystalhd-r156/crystalhd/linux_lib/libcrystalhd
make
sudo make install
cd ../../driver/linux
autoconf
./configure
make
sudo make install
sudo modprobe crystalhd
cd \
rm -rf chd

En...tot mijn grote verbazing...beeld via mijn versterker...hmmm ik zie wel een patroon...tijdens het opstarten zag ik dat de verkeerde hdmi kabel in atv zat, en heb toen geswitch...en dat is wellicht de toevalstreffer dat de versteker het soms pakt c.q. linux. Bij reboot, werkt het namelijk niet meer...

Andere vreemde is dat de geluid instelling op optical staat, maar er wordt wel degelijk geluid over hdmi meegestuurd (als ik rechtstreeks aansluit op mijn panasonic tv).

Zo frustrerend dit.

...morgen uitzoeken hoe ik een log file kan opvragen binnen linux e.d.

iemand nog suggesties?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je beter een apart topic opent voor je problemen :).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik gebruik de pin87a image die ik heb geinstalleerd naar de HDD van de aTV.

Ik zit alleen met een probleempje.

Als ik namelijk video kijk, en dan op de menu knop druk, dan wordt m'n beeld zwart en gebeurt er niks.

De aTV reageert ook niet meer op de afstandsbediening dan. Ik moet de stroom eruit trekken en opnieuw opstarten.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen?

Dit bleek te liggen aan de optie van "Verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video" bij Systeem > Video > Afspelen d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

hb100, de SVN die je nu pakt is nog steeds r156. Die heb ik ook, maar werkt bij mijn oude kaart ook prima. Echter:
jelleeelco schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:13:
En de crystalhd drivers naar r157? Ik lees dat je de nieuwe kaart hebt, die heeft 157 nodig anders werkt het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het enige verschil tussen r156 en r157 is de release tag (3.6.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Weet iemand nog tips en/of trucs om de pin87a XBMC image sneller te laten laden?

Ik heb hem op de interne Apple TV hdd staan, maar ik vind het booten nog redelijk lang duren, duurt toch zeker wel een minuut of 2 a 3 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Laat je je Apple TV niet aanstaan dan? Ik zou hem niet iedere keer uit zetten; dat apparaat is ontwikkeld om juist aan te blijven staan.

Heeft iemand trouwens ervaring met de levertijden van Logic Supply? Ik heb vorige week maandag de melding gekregen dat de broadcom kaart verstuurd is; enig idee hoe lang het dan duurt? Ik heb de "normale" shipping optie gekozen...

Trouwens: er schijnt een nieuwe versie van de Broadcom driver aan te komen, zie link:

http://forum.xbmc.org/sho...p?p=612159&postcount=1099

Yep, versie R160 is uit (na 158, 159 in 1 weekend). Naast een nieuwe driver is DMA aangepast:
"[linux] drop DMA buffers from 16 to 8, helps on low mem platforms like the AppleTV"

[ Voor 34% gewijzigd door jelleeelco op 27-09-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je SVN commits verwart met releases ;). Een nieuwe commit = een hoger nummer, heeft echt niks te maken met een release.

Wat dat 'always-on' gedoe trouwens betreft: Apple heeft dat ding misschien gemaakt om altijd aan te staan, maar daar ben je niks mee als Xbmc-gebruiker. ik heb dat ding aan een stekkerblok met een schakelaar gehangen, en dat gaat gewoon uit als ie niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik vind het always-on aspect wel fijn eigenlijk, dat ik m'n TV kan switchen naar de HDMI ingang en meteen een serie kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke dan laat ik hem gewoon aanstaan :P

Binnenkort eens meten met m'n Cresta meter wat dat ding eigenlijk verbruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Borromini schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:27:
Ik denk dat je SVN commits verwart met releases ;). Een nieuwe commit = een hoger nummer, heeft echt niks te maken met een release.

Wat dat 'always-on' gedoe trouwens betreft: Apple heeft dat ding misschien gemaakt om altijd aan te staan, maar daar ben je niks mee als Xbmc-gebruiker. ik heb dat ding aan een stekkerblok met een schakelaar gehangen, en dat gaat gewoon uit als ie niet gebruikt wordt.
Dat dacht ik ook, maar Davilla schrijft: "New patch set from Broadcom coming in". Is dat dan een svn update of een nieuwe release??

Iemand nog ervaring met levertijden van Logic Supply???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De releases worden getagd. 3.6.0, 1.3.0, etc., dat zijn releases. Al die r***-dingen zijn commits (revisies). Releaseversie 3.6.0 komt bv. overeen met revisie 157.
ThinkPadd schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:07:
Oke dan laat ik hem gewoon aanstaan :P

Binnenkort eens meten met m'n Cresta meter wat dat ding eigenlijk verbruikt :P
~25 W volgens m'n Cresta hier.

[ Voor 45% gewijzigd door Borromini op 27-09-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Acolyte57 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:20:
En m'n stick met deze guide omgebakken om de 4gb extra vrije ruimte te gebruiken:
http://forum.xbmc.org/sho...p?p=604349&postcount=1021
Is dit jouw in 1 keer gelukt? Zodra ik Ubuntu start, een scherm open (en via Gparted weet ik wat de drive is van mijn usbstick) en het tweede command intik gaat het mis...

eerste command (geen reactie van shell):
sudo swapoff -a

tweede command:
sudo parted /dev/sbd --> reactie: /dev/sbd is not a directory

Enig idee wat ik fout doe? Ik run linux van cd (de laatste ubuntu die te downloaden is).
Ook parted -s, of print geeft geen resultaat.

Is parted dan wel geinstalleerd? Kan ik het ook met Gparted doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

sdb is de tweede harde schijf, als er maar een harde schijf in zit gaat dat niet werken ;).

sda is in principe wat je nodig hebt. Je kan best eerst even fdisk gebruiken om te checken welke block device aan welke schijf gelinkt is (fdisk laat je de grootte van de schijven/partities zien).

$ fdisk -l

Sowieso, stelregel in een goede command line-omgeving: geen feedback = alles in orde. Voor hetzelfde geld kan programma X je hele harde schijf vrolijk aan 't wissen zijn, maar jij hebt de PC evengoed gezegd dat ie dat mocht doen :P.

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 28-09-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Jep. Ubuntu Live CD gepakt, daarmee opgestart en dan die instructies gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik snap het niet...ik run Linux live Cd van een laptop. Gparted zegt dat mijn USB drive SDB is.....

Maar dat is dus niet zo?

En Ubuntu live CD...dat is de download zoals in de post waarnaar je wijst? Die cd branden, opstarten, en dan kiezen "try ubuntu"?

[ Voor 34% gewijzigd door jelleeelco op 28-09-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Jep, that's it. Beter kan ik je helaas ook niet helpen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jelleeelco schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:01:
Ik snap het niet...ik run Linux live Cd van een laptop. Gparted zegt dat mijn USB drive SDB is.....

Maar dat is dus niet zo?
In principe worden eerst de interne harde schijven genummerd, dus sdb is logischerwijs de USB-stick ja (ik had een optisch station in gedachten waarvan je bootte, maar het blijft een AppleTV natuurlijk 8)7. My bad O-)

Edit: als je je commando letterlijk geknipt en geplakt hebt, dan heb je een tikfout gemaakt - jouw post zegt namelijk sbd en niet sdb.

[ Voor 12% gewijzigd door Borromini op 28-09-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Nee hoor, niet geknipt / geplakt...maar heb wel last van lichte "woordblindheid" dus ga het vanavond nog maar weer eens proberen...

Jammer dat het zo ONTZETTEND lang duurt voordat de pc is opgestart met linux cd! Ik start overigens Linux Live op vanaf een notebook met interne HDD, en inderdaad van een CD rom station... maakt dat nog wat uit? Gparted geeft wel aan dat de usb stick sdb is.

• jelleeelco
:) Het is gelukt...beetje spelen met Parted, maar uiteindelijk toch gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ondertussen draai ik nu op de dharma beta3. Merk weinig verandering meer. Transparency is nu ook als officiele skin in de add-on repo gekomen, al ben ik ondertussen zo gewend aan confluence dat ik niet weet of ik nog terug ga. Iemand al op een hogere svn dan 156 van de CrystalHD drivers aan het draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

3.8.0 is al een tijdje uit hoor (r164). Draait hier heel stabiel, in combinatie met een recente SVN build van Xbmc loopt 720p/1080p playback zo goed als perfect. Ook zero-day encodes lopen een stuk beter (daar wordt serieus in geknipt om de reclameblokken eruit te halen en dat is blijkbaar problematisch met timecodes e.d., wat dan weer vaak de afspeelbaarheid zou verslechteren). Video is ook veel sneller gebufferd dan bij de eerdere versies, en ik kan weer verschillende bestanden achter mekaar afspelen zonder dat swap helemaal gevuld raakt en playback choppy wordt. Zo goed als ready for prime time zou ik zeggen, al dient aan die tv rips nog wat gewerkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Okee, dan zet ik 'm ook even op 164. 171 is nog niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen idee, voor zover ik kan zien zijn de wijzigingen tegenover 3.8.0 minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Volgende week komt er (hopelijk) een nieuwere versie voor Apple tv; OpenElec. Een minimale Linux install helemaal gericht op Apple tv en Xbmc. Heeft iemand al een beta geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

jelleeelco schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:41:
Volgende week komt er (hopelijk) een nieuwere versie voor Apple tv; OpenElec. Een minimale Linux install helemaal gericht op Apple tv en Xbmc. Heeft iemand al een beta geprobeerd?
Heb de posts op XBMC forum gezien, heb 't nog niet geprobeerd want heb deze install eindelijk lekker draaien :') jij mag onze beta tester zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jelleeelco schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:41:
Nog niet geprobeerd, maar zie het wel zitten! Een hele poos geleden had ik er al wat over gelezen en het lijkt erop dat de ontwikkeling tbv ATV in een stroomversnelling is geraakt. Nog even wachten dus voor een final release. Zou mooi zijn als het opstarten wat sneller gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Acolyte57 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 03:21:
[...]

Heb de posts op XBMC forum gezien, heb 't nog niet geprobeerd want heb deze install eindelijk lekker draaien :') jij mag onze beta tester zijn denk ik ;)
Ha, ik ga het proberen zodra het uit is / ik tijd heb en zal mijn bevindingen hier posten. Ik heb nog een paar USB sticks liggen, dus hoef niet andere te verwijderen (ik vind het dus een groot voordeel om van USB te werken; je kunt een 'werkende' klaar hebben en daarnaast een 'test' stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Acolyte57 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:55:
Okee, dan zet ik 'm ook even op 164. 171 is nog niet aan te raden?
Ik heb nu ook geupdate, maar ik krijg "revision R171 checked out". Welk commando moet ik invoeren om speciaal R164 te nemen? Ik heb jouw link gebruikt en ipv R156 dus R164 ingetypt; maar ik denk dat de trunk commando gewoon de laatste pakt?

Maw...hoe kan ik een speciale versie pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je moet -r 164 toevoegen aan het einde van je commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Hartelijk dank, dat werkte!

Nou nog wachten op mijn crystalhd kaart... Al sinds 22 september verstuurd door logicsupply, maar nog steeds niet ontvangen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
even een vraagje voor de linux experts onder ons...

Ik wilde de interne harde schijf uit de Apple tv halen; ik draai alleen maar vanaf USB en hij wordt door de hdd alleen maar onnodig warm. Echter, bij het opstarten kom ik erachter dat de USB gefixed staat in com.apple.boot.plist als /dev/sdb. Ik heb al op het crystalbuntu forum gechecked en ik moet com.apple.boot.plist aanpassen; simpel weg sdb vervangen door sda.

Echter....ik ben zo onhandig geweest en heb de interne ide kabel kennelijk kapot gemaakt. Ik kan dus niet meer via de apple tv inloggen en de boot.plist aanpassen. Ik moet het via een Linux pc doen, maar het lukt me niet.

Ik doe het volgende:
1. Normale pc opstarten vanaf cd, ubuntu live cd. Alle interne hdd's ontkoppeld voor de zekerheid.
2. als pc is opgestart, steek ik USB erin
3. USB krijgt drive /dev/sda (dat zie ik in Gparted, maar ook in blkid vanaf de command prompt)
4. Vervolgens probeer ik met de volgende commando's de file te wijzigen:
sudo mount /dev/sda1 /mnt
sudo vi /mnt/com.apple.Boot.plist
ik krijg dan een waarschuwing dat het een read-only file is...en hij tevens gebruikt wordt door een swap file, die zou staan in /var/tmp/ en de swap file is com.apple.Boot.plist.swap
Ik gebruik express VI, omdat ik dacht dat ik de read-only kon overschrijven...met :w!
Maar ook dat werkt niet omdat hij de file niet kan openen, omdat de file al gebruikt wordt door een swap file.

Heeft IEMAND een idee hoe ik dit kan oplossen? Booten vanaf apple tv gaat niet meer, dus ik moet het met Ubuntu Live cd doen.... iedere hulp is welkom! momenteel ligt apple tv er een beetje dood bij (en zowel open.elec als sam komen binnenkort met nieuwe images!).

Allvast bedankt,
Jelle
:)
Opgelost dankzij Sam en Scott (Davilla)!!

[ Voor 1% gewijzigd door jelleeelco op 25-10-2010 13:35 . Reden: fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Waarschuwing voor wie wil updaten naar de CrystalHD r172 NIET DOEN!

Er zijn serieuse problemen met deze versie welke met XBMC je aTV volledig vast laten lopen.
Zie o.a.hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=69321&page=29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
jelleeelco schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:28:
even een vraagje voor de linux experts onder ons...

Ik wilde de interne harde schijf uit de Apple tv halen; ik draai alleen maar vanaf USB en hij wordt door de hdd alleen maar onnodig warm. Echter, bij het opstarten kom ik erachter dat de USB gefixed staat in com.apple.boot.plist als /dev/sdb. Ik heb al op het crystalbuntu forum gechecked en ik moet com.apple.boot.plist aanpassen; simpel weg sdb vervangen door sda.

Echter....ik ben zo onhandig geweest en heb de interne ide kabel kennelijk kapot gemaakt. Ik kan dus niet meer via de apple tv inloggen en de boot.plist aanpassen. Ik moet het via een Linux pc doen, maar het lukt me niet.

Ik doe het volgende:
1. Normale pc opstarten vanaf cd, ubuntu live cd. Alle interne hdd's ontkoppeld voor de zekerheid.
2. als pc is opgestart, steek ik USB erin
3. USB krijgt drive /dev/sda (dat zie ik in Gparted, maar ook in blkid vanaf de command prompt)
4. Vervolgens probeer ik met de volgende commando's de file te wijzigen:
sudo mount /dev/sda1 /mnt
sudo vi /mnt/com.apple.Boot.plist
ik krijg dan een waarschuwing dat het een read-only file is...en hij tevens gebruikt wordt door een swap file, die zou staan in /var/tmp/ en de swap file is com.apple.Boot.plist.swap
Ik gebruik express VI, omdat ik dacht dat ik de read-only kon overschrijven...met :w!
Maar ook dat werkt niet omdat hij de file niet kan openen, omdat de file al gebruikt wordt door een swap file.

Heeft IEMAND een idee hoe ik dit kan oplossen? Booten vanaf apple tv gaat niet meer, dus ik moet het met Ubuntu Live cd doen.... iedere hulp is welkom! momenteel ligt apple tv er een beetje dood bij (en zowel open.elec als sam komen binnenkort met nieuwe images!).

Allvast bedankt,
Jelle
:)
Opgelost dankzij Sam en Scott (Davilla)!!
Hoi,

misschien kun je nog hier posten hoe je het opgelost hebt? Ik wil die hd er ook best uit hebben, gebruik de schijf toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Kijk hier:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=74992&page=126

Je moet wel linux installeren (of in vm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Je moet naar pg 128 gaan en vandaar lezen; oplossing door Sam Nazarko op pg 129 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de volgende instructies mijn Harmony werkend gekregen op mijn Atv die draait op Pin's image:

sudo apt-get install git-core libusb-dev pkg-config
git clone git://github.com/Evinyatar/atvclient.git
cd atvclient

Get this file here: http://pastebin.com/download.php?i=ZSwp7snn
and rename it to atvclient.cpp
Then:

cp atvclient.cpp src/atvclient.cpp
./configure && make
sudo make install
sudo /etc/init.d/atvclient restart
cd ..

Werkt prima, maar nu ben ik mijn Codecinfo knop kwijt (menu ingedrukt houden op de Appleremote). Zou hem graag weer terug zien voor dropped-frame checks.

Ben behoorlijk lang al bezig geweest met keymaps, maar krijg het nog niet voor elkaar. Any clue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Yep, ik heb het gevonden... In de Harmony software moet je onder Aangepaste knoppen ROOD toevoegen. Dit is de Codec Info.

Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe kopieren jullie dat atvclient.cpp bestand naar de Apple TV vanaf een Windows PC ?

Ik doe het SSH werk met PuTTY, en bestanden kopieren meestal met WinSCP, maar waar moet ik dat atvclient.cpp bestand neerzetten als ik het upload met WinSCP?

[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Neerzetten in de atvclient dir onder xbmc (heb ik ook gedaan met winscp). dan alle instructies volgen, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het is nu gelukt :)

Werkt STUKKEN beter :P Was al helemaal zat van dat kleine k*t afstandsbedieninkje :P

[ Voor 211% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb zon beetje het topic doorgelezen, maar ik snap niet, en ik moet daarbij zeggen dat ik een iPhone en een Macbook Pro heb, waarom je nou precies voor een Apple TV zou kiezen, ipv een mediaspeler die zonder omwegen 1080p afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
The Great HooD schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:32:
Ik heb zon beetje het topic doorgelezen, maar ik snap niet, en ik moet daarbij zeggen dat ik een iPhone en een Macbook Pro heb, waarom je nou precies voor een Apple TV zou kiezen, ipv een mediaspeler die zonder omwegen 1080p afspeelt?
Op de AppleTV kun je XBMC draaien, wat je op een andere mediaspeler niet kunt ;) En XBMC valt heel erg goed te customizen (andere skins e.d.) wat bij andere mediaspelers minder goed kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Sabbi

je denkt aan mij.

Voor XBMC natuurlijk! :*)

Elke speler kan filmpjes draaien, maar xbmc doet het met een deftige library, en ziet er tenminste een beetje goed uit. en een tweedehands appletv is dan een goed(kop)e optie, ipv een ion htpc bouwen oid.

En ik stream ook Spotify dmv airtunes wireless muziek vanaf de laptop naar de stereo, dat is ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

The Great HooD schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:32:
waarom je nou precies voor een Apple TV zou kiezen, ipv een mediaspeler die zonder omwegen 1080p afspeelt?
We kiezen niet zozeer voor de aTV, als wel voor XBMC. En lange tijd was de aTV de betaalbaarste manier om een HD mediacenter op XBMC basis te bouwen. Die situatie is nu veranderd, en ik zou ook niemand meer een aTV met CrystalHD aanraden nu de Boxee Box beschikbaar is, maar desondanks blijft het een fijn apparaat. Sowieso superieur aan elk niet-XBMC based standalone mediaspelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Mijn vriendin had nog een €50-waardecheque van wehkamp liggen en die heb ik dus gebruikt om een
AppleTV 160GB te kopen welke al afgeprijst was naar €170. Ik betaal nu dus €120 voor de AppleTV. :7

Nu lees ik hier echter alleen maar dingen over linux/ubuntu en xmbc, is de AppleTV echt zo belabberd dat
hij 'standaard' niet voldoet aan de verwachtingen en je dus gebruik moet maken van andere software e.d.? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Opa_vertelt schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:44:
Mijn vriendin had nog een €50-waardecheque van wehkamp liggen en die heb ik dus gebruikt om een
AppleTV 160GB te kopen welke al afgeprijst was naar €170. Ik betaal nu dus €120 voor de AppleTV. :7

Nu lees ik hier echter alleen maar dingen over linux/ubuntu en xmbc, is de AppleTV echt zo belabberd dat
hij 'standaard' niet voldoet aan de verwachtingen en je dus gebruik moet maken van andere software e.d.? :?
Ligt nogal aan het doel waarvoor je hem wil gebruiken.
Als je de ATV voornamelijk gebruikt voor iTunes films huren (dmv amerikaanse iTunes account).
Gemakkelijk al je series bekijken (dmv iTunes max 720p), muziek afspelen, foto's bekijken, youtube, internet radio dan is het out-of-the box een prima apparaat.
Mijn vrouw en jonge kinderen kunnen het bedienen zonder handleiding etc.

Wil je het ook als een full-hd media speler gebruiken (1080p) dan heb je de Crystal HD decoder nodig en XBMC onder linux (dmv live usb stick simpel te booten).

Als je XBMC wil gebruiken en niet persee op 1080p wil draaien kan je het ook vanaf de (patched) apple tv starten. Dan zit je wel tegen de max aan betreffende specs, maar voldoet ook redelijk.

Wat ik nogal jammer vind is dat het me nog niet lukt om dmv PIN's XBMC Live cd (via USB stick) bluray af te spelen. Maar dat ligt meer aan XBMC dan aan ATV geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Het gaat me eigenlijk puur om mijn gedownloadde series te bekijken, lijkt
me niet dat ik daar xbmc voor nodig heb zolang het niet boven de 720P is.

Ik zie trouwens nu pas dat er ook een AppleTV2 uit is, heb ik dat weer..
..koop ik eens wat nieuws, is het al verouderd voordat ik het in huis heb. 8)7

Oh well. /care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je mist weinig, de nieuwe ATV kan (nu in elk geval) niks meer dan de oude. Hij is alleen kleiner en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij kun je op de nieuwe ATV nog geen XBMC zetten. En die nieuwe ATV heeft minder aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

ThinkPadd schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:07:
Volgens mij kun je op de nieuwe ATV nog geen XBMC zetten. En die nieuwe ATV heeft minder aansluitingen.
Er is al een proof of concept van een Plex client op een gejailbreakte aTV2. Dan wordt de decoding op een Mac gedaan en de video gestreamed naar de aTV2.

Ik heb nog steeds liever echte XBMC, maar 't is een aardig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Hmm, toch maar geannuleerd, heb niet echt zin om te betalen voor zo'n ding
als hij nog geen derde van de populaire formaten out-of-the-box kan afspelen.

Heb dus maar een D-Link Boxee besteld voor €156. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Pffff ben je nou een tweaker of niet? :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

ThinkPadd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:56:
Pffff ben je nou een tweaker of niet? :/ :+
Ik word er gewoon te oud voor.. :+
Nee, die boxee lijkt me ook gewoon
wat interessanter qua specs en zo. ;)

• Acolyte57

Acolyte57

Hij draaide op b2 met r156 vrij stabiel, maar ik moest natuurlijk weer kutten dus was naar b4 met r-nogwat gegaan... Slecht idee. 720p films die probleemloos draaiden krijgen nu haperingen om de zoveel minuten :|

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb nauwelijks klachten hier, r164 met r35239.

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Acolyte57 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:02:
Hij draaide op b2 met r156 vrij stabiel, maar ik moest natuurlijk weer kutten dus was naar b4 met r-nogwat gegaan... Slecht idee. 720p films die probleemloos draaiden krijgen nu haperingen om de zoveel minuten :|
Toevallig embedded subtitles in de mkv? Dit geeft bij mij problemen met beta 4. Subs uitzetten en het loopt weer prima (met 1080p films). Losse .srt filetjes erbij gaat wel prima :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

The_FrankO schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:25:
Toevallig embedded subtitles in de mkv? Dit geeft bij mij problemen met beta 4. Subs uitzetten en het loopt weer prima (met 1080p films). Losse .srt filetjes erbij gaat wel prima :)
Ow, ja, toevallig wel idd. Had 2 musicals gekeken (die zijn handiger met subs erbij) en 2 animes (nieuwe Neon Genesis Evangelion films), die trek ik namelijk erg slecht zonder engelse subs :')

Zal het morgen eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:32
LeGato23 schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:50:

5. dd if=/dev/zero of=/dev/sda (duurt best lang!)
6. sudo dd if=/dev/sdb of=/dev/sda (duurt best lang!)
7. Apple TV opnieuw opstarten
Enig idee hoe lang?
Via SSH zie ik alleen een blokje.. krijg ik een melding indien gereed?
Ik zie niet eens of 't wel werkt zo

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen nieuws is goed nieuws, ook op Linux. Als dd z'n werk gedaan heeft krijg je een 'rapport' - X records in, zelfde aantal records out.

Wikipedia: dd (Unix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
RC1 is uitgebracht; iemand al geupdate? Ik ga het dit weekend proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik draai de Dharma SVN branch, dus hij draait hier al. Was aangenaam verrast om die -rc1 erachter te zien verschijnen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik heb net de Pin image op een externe hd gezet, maar die werkt waardeloos voor mij. Een film laad niet, of het duurt minuten voordat hij eindelijk begint, en het crashed.
Ik denk dat het sowieso zou helpen als het geupdate zou worden naar de nieuwste rc, maar ik heb tot donderdag geen Internet.
Is dit ook de ervaring van anderen, of zou die image het sowieso beter moeten doen? Ik moet er wel bij melden dat de films geladen worden vanaf een Time capsule, maar dat is tot nu toe met xbmc op apple tv's osx geen probleem geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb de image op de interne HDD geinstalleerd staan (vraag me niet meer hoe ik dat gedaan heb, was een k*tklus :P ) en dat werkt perfect, films starten direct en zonder enig probleem. En updaten kan bij mij prima nadat hij geinstalleerd was.

Ik laad de films van een gedeelde map op m'n Windows server.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ThinkPadd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:34:
Ik heb de image op de interne HDD geinstalleerd staan (vraag me niet meer hoe ik dat gedaan heb, was een k*tklus :P ) en dat werkt perfect, films starten direct en zonder enig probleem. En updaten kan bij mij prima nadat hij geinstalleerd was.

Ik laad de films van een gedeelde map op m'n Windows server.
maar startten die films ook voor enige updates, of nadat je een recentere xbmc e.d. had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

datadevil schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:30:
Ik moet er wel bij melden dat de films geladen worden vanaf een Time capsule, maar dat is tot nu toe met xbmc op apple tv's osx geen probleem geweest..
Time Capsule is AFP, niet SMB toch? Daar heeft XBMC wel vaker last van. Probeer het eens tijdelijk met een SMB share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
datadevil schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:43:
[...]

maar startten die films ook voor enige updates, of nadat je een recentere xbmc e.d. had?
Ook voor updates al geloof ik. Maar zoals hierboven is gezegd is Windows share SMB, en van je Time Capsule is anders, dus misschien dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Ik gebruik nu de Apple TV icm de Crystal HD (BCM70015) en het afspelen van blu-ray (.m2ts) bestanden gaat nog voor geen meter..

Draait dit bij jullie wel?

Ik gebruik de Mac OS versie van XBMC, latest SVN versie (RC1 geloof ik).
Crystal HD drivers r 174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Acolyte57 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:50:
[...]

Time Capsule is AFP, niet SMB toch? Daar heeft XBMC wel vaker last van. Probeer het eens tijdelijk met een SMB share.
Nou nee, als je zero conf gebruikt dan bied de apple tv een smb share aan. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is op linux niveau de mount maken ipv via xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akadjuh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2023
Mensen, ik zit met een probleem..

Enkele maanden terug dus een atv gekocht en recent ook een broadcom 70015 full hd chhip...deze heb ik geïnstalleerd zodat ik mn mkv'tjes goed kan afspelen

Mijn atv is al geflashed met atv flash van atv fire core. Nadat ik de chip had geinstalleerd heb ik daarna de drivers geinstalleerd via maintenance en toen geprobeerd via xmbc de instellingen goed te zetten..en dat gebeurde dus niet..want als het goed is moet je de mogelijkheid krijgen om je broadcom chrystal hd chip te gebruiken via de video instellingen van xbmc.. toen ik dat niet kreeg te zien besloot ik xmbc af te sluiten. Helaas liep daarna mijn atv ineens vast..na een reset krijg ik een atv in beeld met een blinkend vraagteken erboven.. wtf ??

Detail: Ik heb de wireless card eruit getrokken maar NIET de kabeltjes los gehaald..ik heb het ingetaped in de atv gelaten (met het idee dat het weer eenvoudig aangesloten kan worden/garantie), en nog verbonden met de rode en blauwe draad... Zou dat een probleem kunnen vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik lees toch vaak dat mensen problemen hebben met de 'pin image'. Ik heb zelf dit allemaal zelf gedaan volgens de guide: http://wiki.xbmc.org/inde..._over_HDMI_on_the_AppleTV en heb geen problemen ermee. Het is niet moeilijk en het is nog leuk en leerzaam ook.

Ook compile ikzelf XBMC in plaats van de onbetrouwbare PPA :) Aangezien ik het standaard besturingssysteem toch niet gebruik heb ik alleen Ubuntu met XBMC erop staan. Dit werkt allemaal perfect.

@ akadjuh: Ik heb een soort vergelijkbaar probleem. Ik heb een keer een andere harddisk in gezet en sinds dien heb ik hetzelfde probleem. Tijdens het afspelen van een film stopt hij ermee, na een restart krijg je alleen een logotje van de AppleTV met een vraagteken erboven... Ik heb hem nu open liggen (op z'n kop en de onder deksel er scheef op) en heb nu geen problemen meer...
Zou hij dan toch te warm worden? Ook nadat ik weer de originele harddisk erin had gedaan kreeg ik dit probleem.

Overigens heb ik zelf wel het wireless kaartje er helemaal uit.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akadjuh
Thx frank!

Op de een of andere magische wijze deed ie het wel weer toen ik um ondersteboven, open, aansloot aan de tv

Ik heb tevens de broadcom chip gefixt.. ff zoeken op internet leverde me dit op:

1. Run the Smart Installer to complete installation.

2. Install Crystal HD through Maintenance --> Install Extras menu.

3. Load drivers through nitoTV --> Settings --> Utilities --> Kernel Extension Manager

a. Highlight 'BroadcomCrystalHD.kext' item and press center (play/pause) button. This will enable the driver until the AppleTV restarts.

b. For auto start, highlight the same item and press the right arrow (>>) button. Then choose the option to 'Add to rc.local'. This will ensure the driver loads automatically when the AppleTV restarts.

4. Install XBMC 'SVN' version through XBMC/Boxee --> Downloads menu.

5. Launch XBMC by clicking XBMC under the XBMC/Boxee menu.

6. Once XBMC is running navigate to the Settings menu.

Het oogt miss wat lastig maar het is zeer simpel.. Ik heb 720p mkv getest via xmbc en het speelt indd stukken beter af! Daarnaast heb ik ineens ook dts onderseuning, wat ik voorheen ook niet had...een magisch dag dus

Hopelijk blijft alles zo goed gaan want echt mega stabiel en vertrouwd oogt atv flash nog niet echt.. maar goed..tis het puzzelen wel waard vind ik (xmbc rulezz!)

• akadjuh
Okee..inmiddels dus enkele mkv'tjes getest en sommige speelt die dus niet zo soepel af als gehoopt.. vooral bij een animatiefilm liep het zeker niet soepel met veel haperingen..en dat nog bij 720p

Weet iemand of dit ligt aan de ondersteuning/geschikte drivers of aan de chip zelf? Kan me niet voorstellen dat een dedicated 1080p chip moeite heeft met f720p films

Iemand een suggestie/tip om dit probleem te verhelpen (op het kopen van een nw mediaplayer na dan) ?

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
akadjuh schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:21:
Okee..inmiddels dus enkele mkv'tjes getest en sommige speelt die dus niet zo soepel af als gehoopt.. vooral bij een animatiefilm liep het zeker niet soepel met veel haperingen..en dat nog bij 720p

Weet iemand of dit ligt aan de ondersteuning/geschikte drivers of aan de chip zelf? Kan me niet voorstellen dat een dedicated 1080p chip moeite heeft met f720p films

Iemand een suggestie/tip om dit probleem te verhelpen (op het kopen van een nw mediaplayer na dan) ?
Momenteel is het even zoeken naar de juiste combinatie van versie drivers en xbmc release. Maar geen paniek; nog even wachten en dan komt er vanzelf weer een nieuw Pin87a of Sam.Nazarko image voor diegene die niet zelf willen gaan pionieren. Ik dacht gelezen te hebben dat er voor kerst weer een nieuw kant-en-klaar image komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik dacht dat beide heren zouden wachten tot de nieuwe XBMC stable uitkwam? Of is de verwachting daarvoor al voor de kerst? Vind RC1 namelijk nog lang niet zo stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje heb al aardig wat gelezen maar wil toch even zekerheid. Ik krijg van de week een apple tv 40GB tezamen met een broadcom chip binnen. Hij gaat dienen als vervanger voor mijn popcorn hour A-110.
Nu is mijn vraag hoe zit dat nu met het installeren van de broadcom. Kan dit binnen de atv flash firmware of moet ik er perse linux opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat kan perfect met de Apple-software zelf, maar de Xbmc-ontwikkelaar die CrystalHD-ondersteuning in Xbmc mogelijk maakte heeft zelf al meermaals gezegd dat je voor Full HD beter gewoon Linux op dat ding zet (de software van Apple beperkt de output tot 720p blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, kan ik dan een dual boot van linux en apple software er op zetten? en is er dan ergens een goede tutorial
van hoe ik er linux op zet ( ben een totale linux noob )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik heb de pin image nu op een externe harde schijf, en geupdate met apt-get update, apt-get upgrade, apt-get install xbmc, en daarna nog de CHD drivers naar 174 geupdate met een make/make install in de lib en de drivers dir.
Het probleem is nu dat ik bijna geen enkel formaat film meer kan afspelen, weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:24:
Oke, kan ik dan een dual boot van linux en apple software er op zetten? en is er dan ergens een goede tutorial
van hoe ik er linux op zet ( ben een totale linux noob )?
Je kan Linux op een USB-stick zetten en van de stick booten, in deze thread zit een schat aan informatie hierover :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zou het werken als ik de HDD van de Apple TV (een 160GB schijf in mijn geval) vervang door een Compact Flash kaartje + adapter naar 2.5" PATA connector ?

De hardeschijf in m'n AppleTV maakt namelijk nogal lawaai, en draagt volgens mij ook bij aan de hitte die m'n Apple TV genereert.

Vraag me alleen af hoe groot m'n CF kaartje dan moet zijn. Zou ik aan 8GB genoeg hebben? (Ik draai nu pin87a's image vanaf de HDD) Ik draai alleen het OS erop, media trek ik allemaal van een server in m'n netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ThinkPadd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:47:
Zou het werken als ik de HDD van de Apple TV (een 160GB schijf in mijn geval) vervang door een Compact Flash kaartje + adapter naar 2.5" PATA connector ?

De hardeschijf in m'n AppleTV maakt namelijk nogal lawaai, en draagt volgens mij ook bij aan de hitte die m'n Apple TV genereert.

Vraag me alleen af hoe groot m'n CF kaartje dan moet zijn. Zou ik aan 8GB genoeg hebben? (Ik draai nu pin87a's image vanaf de HDD) Ik draai alleen het OS erop, media trek ik allemaal van een server in m'n netwerk.
je kan beter de harde schijf gewoon wegdoen en een usb stick erin laten als die snel genoeg is...staat ook wat over in het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mijn Arch-installatie neemt met moeite 1,5 GB in beslag, Ubuntu zal wel iets zwaarlijviger zijn, maar 8 GB is volgens mij ruimschoots voldoende - zeker als je zo goed als alles streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
datadevil schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:30:
[...]

je kan beter de harde schijf gewoon wegdoen en een usb stick erin laten als die snel genoeg is...staat ook wat over in het forum...
Hmmm wist niet eens dat dat kon, dacht dat hij zonder HDD niet wou booten.

Dan doe ik dat wel, want een USB stickje van 8GB is goedkoper dan een CF kaart + converter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ThinkPadd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:36:
[...]

Hmmm wist niet eens dat dat kon, dacht dat hij zonder HDD niet wou booten.

Dan doe ik dat wel, want een USB stickje van 8GB is goedkoper dan een CF kaart + converter :P
Moet er voor de duidelijkheid even bij zeggen dat het het xbmc apple forum was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:29:
ik heb de pin image nu op een externe harde schijf, en geupdate met apt-get update, apt-get upgrade, apt-get install xbmc, en daarna nog de CHD drivers naar 174 geupdate met een make/make install in de lib en de drivers dir.
Het probleem is nu dat ik bijna geen enkel formaat film meer kan afspelen, weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Heb hier overigens iets meer uitgevonden: het gaat om een probleem waarbij de films vanaf een time capsule smb mount worden gespeeld, en dat lijkt nu niet goed meer te gaan.
Ik heb nog een Apple AFP mount gemaakt, maar die segfault af en toe, dus ik denk dat ik maar een grote externe harde schijf aan mijn apple tv ga hangen...
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste