even een vraagje voor de linux experts onder ons...
Ik wilde de interne harde schijf uit de Apple tv halen; ik draai alleen maar vanaf USB en hij wordt door de hdd alleen maar onnodig warm. Echter, bij het opstarten kom ik erachter dat de USB gefixed staat in com.apple.boot.plist als /dev/sdb. Ik heb al op het crystalbuntu forum gechecked en ik moet com.apple.boot.plist aanpassen; simpel weg sdb vervangen door sda.
Echter....ik ben zo onhandig geweest en heb de interne ide kabel kennelijk kapot gemaakt. Ik kan dus niet meer via de apple tv inloggen en de boot.plist aanpassen. Ik moet het via een Linux pc doen, maar het lukt me niet.
Ik doe het volgende:
1. Normale pc opstarten vanaf cd, ubuntu live cd. Alle interne hdd's ontkoppeld voor de zekerheid.
2. als pc is opgestart, steek ik USB erin
3. USB krijgt drive /dev/sda (dat zie ik in Gparted, maar ook in blkid vanaf de command prompt)
4. Vervolgens probeer ik met de volgende commando's de file te wijzigen:
sudo mount /dev/sda1 /mnt
sudo vi /mnt/com.apple.Boot.plist
ik krijg dan een waarschuwing dat het een read-only file is...en hij tevens gebruikt wordt door een swap file, die zou staan in /var/tmp/ en de swap file is com.apple.Boot.plist.swap
Ik gebruik express VI, omdat ik dacht dat ik de read-only kon overschrijven...met :w!
Maar ook dat werkt niet omdat hij de file niet kan openen, omdat de file al gebruikt wordt door een swap file.
Heeft IEMAND een idee hoe ik dit kan oplossen? Booten vanaf apple tv gaat niet meer, dus ik moet het met Ubuntu Live cd doen.... iedere hulp is welkom! momenteel ligt apple tv er een beetje dood bij (en zowel open.elec als sam komen binnenkort met nieuwe images!).
Allvast bedankt,
Jelle
Opgelost dankzij Sam en Scott (Davilla)!!
[
Voor 1% gewijzigd door
jelleeelco op 25-10-2010 13:35
. Reden: fixed ]