En de image is uit, ik hoop dat ik snel kan vernemen of en hoe (goed) het werkt!LeGato23 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:01:
[...]
Het lijkt erop dat deze post bovenstaande post vervangt.
Hiermee is het mogelijk om snel en eenvoudig 'over te stappen' van ATV MAC OS naar Linux.
Wanneer het image klaar is ga ik dit zeker proberen. Ik lees toch steeds meer dat de performance van XBMC op een ATV beter is wanneer het draait onder Linux.
Ik wil hiervoor een nieuwe USB stick aanschaffen van 4 of 8GB. Iemand ideeen/ervaringen welke stick een goede prijs/snelheid heeft en compatible is, of is elke willekeurige (bv DataTraveler of Cruzer) stick geschikt?
Ik hier een SanDisk Extreme® Contour™ van 8 GB voor gekocht en dat werkt uitstekend. Van Kingston Datatravelers wil de AppleTv bij mij niet booten! Van de Cruzers schijnt alleen de Ultra Titanium in de buurt van de Contour te komen qua snelheid.LeGato23 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:01:
[...]
Het lijkt erop dat deze post bovenstaande post vervangt.
Hiermee is het mogelijk om snel en eenvoudig 'over te stappen' van ATV MAC OS naar Linux.
Wanneer het image klaar is ga ik dit zeker proberen. Ik lees toch steeds meer dat de performance van XBMC op een ATV beter is wanneer het draait onder Linux.
Ik wil hiervoor een nieuwe USB stick aanschaffen van 4 of 8GB. Iemand ideeen/ervaringen welke stick een goede prijs/snelheid heeft en compatible is, of is elke willekeurige (bv DataTraveler of Cruzer) stick geschikt?
Vanmorgen een nieuwe Imation Nano Pro 4GB gehaald.woziak schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:20:
[...]
Ik hier een SanDisk Extreme® Contour™ van 8 GB voor gekocht en dat werkt uitstekend. Van Kingston Datatravelers wil de AppleTv bij mij niet booten! Van de Cruzers schijnt alleen de Ultra Titanium in de buurt van de Contour te komen qua snelheid.
Echter bij Restore Image krijg ik de melding 'The image file is too big for the selected USB device!'
Inmiddels met meerdere tools de partitie verwijderd, maar steeds weer dezelfde melding.
Misschien lukt het met een kleiner image wel, maar vooralsnog met deze stick no go helaas.
[ Voor 0% gewijzigd door LeGato23 op 04-06-2010 14:44 . Reden: typo ]
mm... 67.7MB at 555.0KB/s eta: 1:56:44 1% [= ]
Dat is niet echt een snelle USB key denk ik? Zou XBMC daar een beetje van draaien, of is schrijven totaal niet gerelateerd aan lezen en is schrijven niet belangrijk in XBMC?
Dat is niet echt een snelle USB key denk ik? Zou XBMC daar een beetje van draaien, of is schrijven totaal niet gerelateerd aan lezen en is schrijven niet belangrijk in XBMC?
zucht..en nu boot ie dus niet van de usb key, zal wel een incompatible model hebben

De AppleTV draait lekker vanaf de USB-stick (Kingston Datatraveler 150 32 GB). Wel lastig(er) sources toevoegen, ik kon niet door SBM bladeren, heb alle shares er handmatig in moeten zetten, maar dat was een van de weinige minpunten, andere was de spartaanse afstandsbediening met de Apple Remote en geen optie tot het gebruiken van de Plex-instellingen op de Harmony. Ook had ik moeite met de externe HDD (op Apple-os-XBMC), ik kon deze nergens met geen mogelijkheid vinden, iemand tips? Ben ook wel benieuwd of het draait vanaf de USB-stick via een hub met daarin dan ook nog de externe hdd.
[ Voor 9% gewijzigd door dezeppo op 07-06-2010 14:53 ]
Er wordt een symlink gezet in de standaardmap 'movies' op de interne HD, van daar uit verder browsendezeppo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:51:
Ook had ik moeite met de externe HDD (op Apple-os-XBMC), ik kon deze nergens met geen mogelijkheid vinden, iemand tips?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
AAAH! Okee, dit helpt, in de map Movies, ik ga meteen kijken vanavond! Beter zoeken de volgende keer, bedankt.Acolyte57 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:21:
[...]
Er wordt een symlink gezet in de standaardmap 'movies' op de interne HD, van daar uit verder browsen
Ik kon 'm ook niet vinden hoor, vond het ergens in een obscure xbmc forumpost terug. Staat volgens mij ook niet in hun wiki.dezeppo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:47:
AAAH! Okee, dit helpt, in de map Movies, ik ga meteen kijken vanavond! Beter zoeken de volgende keer, bedankt.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Mijn Sandisk is 3.83 GB in werkelijkheid en de Imation is 3.73 GB... Dat scheelt dus net iets...LeGato23 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:43:
[...]
Vanmorgen een nieuwe Imation Nano Pro 4GB gehaald.
Echter bij Restore Image krijg ik de melding 'The image file is too big for the selected USB device!'
Inmiddels met meerdere tools de partitie verwijderd, maar steeds weer dezelfde melding.
Misschien lukt het met een kleiner image wel, maar vooralsnog met deze stick no go helaas.
Wil XBMC een beetje vlot booten en draaien moet je een stick hebben die meer dan 20 MB/s haalt...datadevil schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:51:
mm... 67.7MB at 555.0KB/s eta: 1:56:44 1% [= ]
Als ik bovenstaande snelheid zie dan duurt het ongeveer een half uurtje om XBMC te booten van die stick...

mja, vraag is dus of het ding misschien niet ook voor lezen is geoptimaliseerd. Maar goed, dat is niet zo interessant aangezien het blijkbaar ook nog eens een model is wat niet boot op de appletv..woziak schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:34:
[...]
Wil XBMC een beetje vlot booten en draaien moet je een stick hebben die meer dan 20 MB/s haalt...![]()
Als ik bovenstaande snelheid zie dan duurt het ongeveer een half uurtje om XBMC te booten van die stick...
Iemand nog een voordelig model wat wel boot?
Zie http://usbspeed.nirsoft.net/ voor vele test resultaten...datadevil schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:49:
[...]
mja, vraag is dus of het ding misschien niet ook voor lezen is geoptimaliseerd. Maar goed, dat is niet zo interessant aangezien het blijkbaar ook nog eens een model is wat niet boot op de appletv..
Iemand nog een voordelig model wat wel boot?
Welke wel werken voor XBMC:
Sandisk Cruzer Titanium
Sandisk Extreme Contour
Kingston Datatravelers willen bij mij niet werken op de ATV (maar ik heb natuurlijk niet alle modellen...)
Ondertussen is er een nieuw exemplaar van Pin87a's image beschikbaar, zie de post op het xbmc forum.
Dit image past wel op mijn 4GB Imation Nano Pro usb stick, en waarschijnlijk ook op vele anderen die ook net iets te klein waren voor het eerst image van Sam.Nazarko en Pin87a.
Helaas na het schrijven van het image naar de stick met behulp van USB Image Tool, start de AppleTV niet juist op met het image. Het is me nog niet helemaal duidelijk of dit in het image zit, of aan mijn usb stick ligt.
Na de melding 'waiting for root file system' duurt het een aantal minuten en dan komt er de foutmelding '/dev/sdb3 does not exist'. Hierna krijgt men een commandprompt.
Dit image past wel op mijn 4GB Imation Nano Pro usb stick, en waarschijnlijk ook op vele anderen die ook net iets te klein waren voor het eerst image van Sam.Nazarko en Pin87a.
Helaas na het schrijven van het image naar de stick met behulp van USB Image Tool, start de AppleTV niet juist op met het image. Het is me nog niet helemaal duidelijk of dit in het image zit, of aan mijn usb stick ligt.
Na de melding 'waiting for root file system' duurt het een aantal minuten en dan komt er de foutmelding '/dev/sdb3 does not exist'. Hierna krijgt men een commandprompt.
[ Voor 12% gewijzigd door LeGato23 op 09-06-2010 17:23 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ik blijf steken op dezelfde error.... Misschien toch maar eens zelf nog een keer xbmc/linux installeren. Vorige keer liep ik toen echter in de problemen met een zeer langzame netwerkverbinding. Files van de MBP naar de appletv kopieren ging zeeeeeeeeeer traaag.
Na veelvuldig mijn nieuw aangeschafte Imation Nano Pro 4GB proberen te voorzien van een ATV/Linux/XBMC image heb ik de moed opgegeven. Deze stick gaat niet werken, en blijft telkens 'hangen' op de melding 'Waiting for root file system'. Ik vermoed dat de oorzaak een zg. Secure Partition is, die ik niet kan verwijderen.woziak schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:12:
[...]
Welke wel werken voor XBMC:
Sandisk Cruzer Titanium
Sandisk Extreme Contour
Kingston Datatravelers willen bij mij niet werken op de ATV (maar ik heb natuurlijk niet alle modellen...)
Ten einde raad heb ik inmiddels een SanDisk Cruzer Micro U3 4GB gekocht.
Met behulp van de SanDisk Launchpad Removal tool heb ik de U3 partitie verwijderd, en daarna met USB Image Tool de R2 image erop gezet. Inpluggen in de ATV en jawel, deze stick werkt zonder problemen!
Nu nog even wachten totdat het R3 image binnen is, zodat ook het netwerkgedeelte goed werkt en dan ben ik erg benieuwd naar de performance bij het afspelen van HD materiaal!
Gebruikte je samba of AFP? Er zijn problemen bekend met AFP netwerk access.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:18:
Files van de MBP naar de appletv kopieren ging zeeeeeeeeeer traaag.
Oeh zag ik dat nou goed - is er een nieuwe nightly?
Zie op de xbmc fora wat klachten dat de nieuwe nightly niet zo stabiel is als de oude pre-merge. Iemand hier het al geprobeerd?
Toch maar op een nightly overgestapt. Werkt in principe aardig, hoewel CrystalHD playback er niet beter op geworden is (1080 nog steeds bagger, 720 nog steeds redelijk - behalve dat sommige files nu z/w of andere rare dingen hebben). De nieuwe add-on manager is cool, maar heeft als nadeel dat alle add-ons (dus skins, plugins, scripts, etc) eerst goedkeuring van de staff moeten krijgen voordat ze in de officiële repository komen. Ik draai nu dus een heel kale versie van XBMC
SVN draait hier best stabiel, en ik draai al een tijdje post-merge SVN-versies.
CrystalHD lijkt hier ook terug op z'n pootjes terechtgekomen. Revisie 31516. Volgens een van de ontwikkelaars zijn bepaalde h.264-profielen problematisch, en die profielen (high@L4.1 en high@L5.1 in combinatie met een bepaald aantal reference frames) worden vaak gebruikt voor (Full) HD-rips.
CrystalHD lijkt hier ook terug op z'n pootjes terechtgekomen. Revisie 31516. Volgens een van de ontwikkelaars zijn bepaalde h.264-profielen problematisch, en die profielen (high@L4.1 en high@L5.1 in combinatie met een bepaald aantal reference frames) worden vaak gebruikt voor (Full) HD-rips.
[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 04-07-2010 04:44 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ben alleen wel benieuwd waar die CrystalHD afspeel problemen dan vandaan komen (XBMC of de CHD-driver).Borromini schreef op zondag 04 juli 2010 @ 04:43:
SVN draait hier best stabiel, en ik draai al een tijdje post-merge SVN-versies.
Beetje vaag dat de broadcom ontwikkelaars al een half jaar de problemen met bepaalde profielen en interlacing niet onder de knie krijgen...
Ik had al een tijdje de Crystal HD met driver 1.0.3 draaien onder Linux. Helemaal perfect geen problemen mee gehad.
Nadat ik zeer positieve reacties had gelezen heb ik toch besloten om te upgraden naar r133 van http://code.google.com/p/crystalhd-for-osx/ Maar nu heb ik dat tijdens het starten van een film dat het even duurt voordat er beeld is, vervolgens is er behoorlijk wat distortion en daarna gaat alles zonder problemen. Toch ben ik daar niet helemaal tevreden over aangezien ik dat met de oude drivers niet had.
Nu zie ik op de googlecode pagina dat de drivers aanwezig zijn via een public git upstream, hier zou de laatste versie van de Linux driver aanwezig moeten zijn. Echter als ik kijk zie ik wel een oudere wijziging datum staan.
Meer mensen die zijn geswitched naar de git upstream?
Nadat ik zeer positieve reacties had gelezen heb ik toch besloten om te upgraden naar r133 van http://code.google.com/p/crystalhd-for-osx/ Maar nu heb ik dat tijdens het starten van een film dat het even duurt voordat er beeld is, vervolgens is er behoorlijk wat distortion en daarna gaat alles zonder problemen. Toch ben ik daar niet helemaal tevreden over aangezien ik dat met de oude drivers niet had.
Nu zie ik op de googlecode pagina dat de drivers aanwezig zijn via een public git upstream, hier zou de laatste versie van de Linux driver aanwezig moeten zijn. Echter als ik kijk zie ik wel een oudere wijziging datum staan.
Meer mensen die zijn geswitched naar de git upstream?
Een van de belangrijkste ontwikkelaars (davilla) raadt het gebruik van git ten sterkste af. In hoeverre dat ook op de reële staat van de code gebaseerd is kan ik niet zeggen, ik heb wel een tijdje git gedraaid (recente checkouts, begin juni), en dat liep vlot, tot ik met een bepaalde Xbmc-revisie tegen een probleem met CrystalHD aanliep, en toen heb ik 1.0.3 stable geïnstalleerd. Maar dat loste het probleem evenmin op, dus...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
code:
1
| r137 back to new firmware from broadcom, decoding is better than previous |
Dat klinkt dan wel weer hoopvol.
Niks boeiends. Ik update netjes de nightlies en sommige rare bugs zijn verschenen en verdwenen, maar vooral op HD-afspeel-gebied zie ik weinig vernieuwing. Ik wacht op een nieuwe stable build van de drivers, eigenlijk
Om hier nog even op terug te komen: er zijn bepaalde profielen gedefinieerd, en Broadcom geeft duidelijk aan welke profielen door de kaart ondersteund worden (het zijn dus niet alle profielen, net zoals VDPAU ook niet alles afspeelt). Daar is niks vreemd aan, da's gewoon een beperking van de hardware. Daarnaast gebruiken veel encoders ook hogere profielen dan nodig (H@L5.1 bijvoorbeeld) of gigantisch veel reference frames, of niet-standaardprofielen (wat dan vaak opduikt als 'Unknown'). Het is niet omdat het niet werkt met CrystalHD dat het altijd aan de hardware zelf ligtwoziak schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:39:
[...]
Ben alleen wel benieuwd waar die CrystalHD afspeel problemen dan vandaan komen (XBMC of de CHD-driver).
Beetje vaag dat de broadcom ontwikkelaars al een half jaar de problemen met bepaalde profielen en interlacing niet onder de knie krijgen...
Nieuwe CrystalHD driver (r156) in het menu!!! Erg benieuwd, is nu aan het downloaden.
Ik draai 'm al een paar dagen, in vergelijking met r144 niet veel verschil qua performance en stabiliteit. Zou wel teruggeschaald geweest zijn van 16 naar 8 DMA-buffers, vanwege de beperkte hoeveelheid RAM op de AppleTV.
Ah, die heb ik helemaal gemist dan. Ik zat nog op r26 ofzo, die ene uit maart.Borromini schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:21:
Ik draai 'm al een paar dagen, in vergelijking met r144 niet veel verschil qua performance en stabiliteit.
ik heb net een dag eerder met pijn en moeite handmatig de driver geüpdate, maar toch mooi dat dat nu gemakkelijk kan
Hij lijkt stabieler, maar de issue dat ie soms hapert tot je pauzeert en weer verder gaat blijft erin zitten
Eerste keer na een reboot altijd. Daarna niet, voor zover ik tot nu toe getest heb.Borromini schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 03:16:
Inderdaad. Zijn er ook mensen die bij het laden van video bevroren beeld hebben? Als ik een video start blokkeert die vaak de eerste keer.
Okee, misschien moet ik ook de USB stick oplossing eens proberen of gewoon een harde linux install doen. Sinds de nieuwe CrystalHD drivers en de recente nightlies van XBMC is zelfs 720p HD echt bagger, maar ook reguliere files knallen soms met een error 11 eruit
.
wat is er met de prijs van die broadcom kaartjes gebeurd? Ik zie hier prijzen van 16 en 25 euro voorbij komen en op ebay zie ik dat de prijzen tussen de 50 en de 80 euro liggen. Is er nog een adresje voor de "oude" prijzen?
Volgens mij zijn de prijzen nogal omhoog geknald nadat ze nieuwe layout en nieuwe chips zijn gaan gebruiken.
Okee, de aTV doet zo vervelend dat ik ook de linux on a stick image ga proberen. Heeft iemand hier nog behulpzame tips voor me? Voorzover ik uit de huge xbmc thread kan halen moet ik pin's image op een 4GB stick zetten, vervolgens een update scriptje draaien om de nieuwe SVN en crystalHD drivers erop te zetten, en dan zou het allemaal heeeerlijk moeten werken?...
Ik ben benieuwd naar je bevindingen Acolyte57
Hier kan je de usb images downloaden. Er zijn er twee; namelijk die van Sam.Nazarko en een van Pin87a. Onderin de startpost staat Pin87's image.Acolyte57 schreef op zondag 05 september 2010 @ 02:41:
Okee, de aTV doet zo vervelend dat ik ook de linux on a stick image ga proberen. Heeft iemand hier nog behulpzame tips voor me? Voorzover ik uit de huge xbmc thread kan halen moet ik pin's image op een 4GB stick zetten, vervolgens een update scriptje draaien om de nieuwe SVN en crystalHD drivers erop te zetten, en dan zou het allemaal heeeerlijk moeten werken?...
Ik gebruik zelf naar tevredenheid Pin87a's image.
Gebruik USB Image Tool om het image naar je USB stick te schrijven, daarna de stick in je ATV en aanzetten... that's it!
Het updaten van XBMC en de Crystal HD drivers heb ik zelf nog niet gedaan, maar wat ik ervan gelezen heb is dat tamelijk eenvoudig uit te voeren met een scriptje of een paar commando's.
Ik ben een beetje lui en zit stiekem te wachten op een nieuw kan-en-klaar image van Pin87
Ik heb ook Pin's image gebruikt en heb net deze script gepakt om het update verhaal te doen:
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=571919&postcount=668
Erg benieuwd, hij is net gereboot dus ga nu beetje testen of het allemaal werkt...
Erg benieuwd, hij is net gereboot dus ga nu beetje testen of het allemaal werkt...
Okee, eerste probleem, geen sound
. Redelijk killing uiteraard. Even uitzoeken of ik dat kan oplossen als linux n00b.
Edit: Iets randoms aangeklikt in de audio settings en nu heb ik sound! Weet alleen niet zo zeker wat
Maar prima... Mijn audio gaat via HDMI naar de TV, en vanuit daar weer door naar m'n versterker. HDMI/HDMI instellen werkte echter niet, hij moest op HDMI (output) en custom (met standaardwaarde op device) staan. Bleek ook gewoon in de startpost van de crystalbuntu thread te staan 
Edit: Iets randoms aangeklikt in de audio settings en nu heb ik sound! Weet alleen niet zo zeker wat
Eerste paar stress tests met 720p MKVtjes gaan heerlijk probleemloos, op een paar willekeurige framedrops ergens in het midden. Dit blaast echt nieuw leven in het aTVtje!For sound output over HDMI in XBMC with ALSA 1.0.19, use custom device: "plughw:0,3".
[ Voor 89% gewijzigd door Acolyte57 op 07-09-2010 00:16 ]
Ai, eerste drempel: Ik had een 8GB drive gekocht om ruimte te hebben voor m'n library en fanart, die ik extensief gebruik. Zonder library is XBMC voor mij veel minder interessant, dan kan ik ook een WD of PCH kopen.
Helaas is de drive door de image erop te zetten omgezet tot een 4gb drive. Mijn relatief kleine library (stuk of 134 films, 10 series met enkele seizoenen per stuk) hebben de laatste paar MB's aan ruimte op die 4gb dus volledig opgemaakt
De schijf herpartitioneren om de overige 8gb te gebruiken blijkt door de manier waarop het eropgezet is moeilijk te zijn, met veel linux commando's waar ik nog nooit van gehoord heb. Joy...
Helaas is de drive door de image erop te zetten omgezet tot een 4gb drive. Mijn relatief kleine library (stuk of 134 films, 10 series met enkele seizoenen per stuk) hebben de laatste paar MB's aan ruimte op die 4gb dus volledig opgemaakt
De schijf herpartitioneren om de overige 8gb te gebruiken blijkt door de manier waarop het eropgezet is moeilijk te zijn, met veel linux commando's waar ik nog nooit van gehoord heb. Joy...
Mis ik nu iets, of wil/kan je Xbmc niet op je HD installeren? Ik begrijp niet dat mensen de voorkeur geven aan een live image dat ze vanaf USB-stick laden, die dingen zijn omslachtiger dan de OS X-variant op de AppleTV met Xbmc of een Linux-install met Xbmc. Zeker aangezien de meeste van die live-varianten meestal wel specifieke tweaks aan boord hebben voor Xbmc en multimedia playback...
Sowieso heeft zo'n stick ook maar een beperkte levensduur, ik zou daar geen OS op willen installeren, al werkt een live OS natuurlijk weer ietsje anders, het blijft niettemin een heikel punt.
Sowieso heeft zo'n stick ook maar een beperkte levensduur, ik zou daar geen OS op willen installeren, al werkt een live OS natuurlijk weer ietsje anders, het blijft niettemin een heikel punt.
[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 07-09-2010 22:31 ]
Ik wil niet aTV OS volledig eraf halen, en ik ben niet vaardig genoeg om een dualboot linux install from scratch te doen. Een specifiek voor de aTV met CrystalHD gebouwde XBMC live stick was daarom een goede tussen oplossing. Alleen minder als ik er dus geen library op kan draaienBorromini schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:30:
Mis ik nu iets, of wil/kan je Xbmc niet op je HD installeren?
Edit: en XBMC Dharma op aTV OS met huidige CrystalHD drivers draait nu onbegrijpelijk bagger. Slechter dan het begin januari draaide, zeg maar.
[ Voor 13% gewijzigd door Acolyte57 op 07-09-2010 22:56 ]
Met de nieuwe atvclient (nieuwer dan in pin87a's image zat) in multiremote stand (OPTIONS="-m") kun je een volledige Harmony remote die als Plex Player ingesteld staat gebruiken. Dat is onbegrijpelijk fijn, ik was de aTV remote alweer goed zat.
Die zat dus niet in pin's image gebakken, vandaar dat ie het niet deed.Borromini schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:27:
De ondersteuning daarvoor was al een tijdje aanwezig, al moest je daarvoor wel Zeldi's patch gebruiken.
En m'n stick met deze guide omgebakken om de 4gb extra vrije ruimte te gebruiken:
http://forum.xbmc.org/sho...p?p=604349&postcount=1021
http://forum.xbmc.org/sho...p?p=604349&postcount=1021
Heb nu de USEDDSFANART setting aangezet: wow. Zie http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=59115
Dat maakt echt een bizar hoop verschil uit. DDS files kunnen door de GPU worden verwerkt, terwijl XBMC de JPGs in software moet afhandelen. Waar de aTV 4 seconden over het laden van een fanart deed is ie nu splitsecond klaar. De fanarts worden huge (1mb per stuk ongeveer) maar ik kan nu wel wat extra ruimte teren nu ik 4gb extra heb
Als je build recent genoeg is hoef je alleen:
toe te voegen aan je advancedsettings.xml en worden automatisch dds files gegenereerd van de fanarts als je ze bekijkt. Je zult dus rustig 1 rondje door je huidige library heen moeten klikken, zodat je elke fanart te zien gekregen hebt.
Dat maakt echt een bizar hoop verschil uit. DDS files kunnen door de GPU worden verwerkt, terwijl XBMC de JPGs in software moet afhandelen. Waar de aTV 4 seconden over het laden van een fanart deed is ie nu splitsecond klaar. De fanarts worden huge (1mb per stuk ongeveer) maar ik kan nu wel wat extra ruimte teren nu ik 4gb extra heb
Als je build recent genoeg is hoef je alleen:
code:
1
2
3
| <advancedsettings> <useddsfanart>true</useddsfanart> </advancedsettings> |
toe te voegen aan je advancedsettings.xml en worden automatisch dds files gegenereerd van de fanarts als je ze bekijkt. Je zult dus rustig 1 rondje door je huidige library heen moeten klikken, zodat je elke fanart te zien gekregen hebt.
[ Voor 42% gewijzigd door Acolyte57 op 15-09-2010 03:34 ]
Super om te horen dat het goed en snel werkt! Heb net zelf in het buitenland spotgoedkoop een AppleTV op de kop getikt (nieuw, 160gb voor 125 euro). Wil ook met Pin87 USB stick gaan draaien; alles naar Linux overzetten zie ik niet zitten.
Ik had paar vragen; ik hoop dat je kan helpen.
1. Hoe kun je de codes invoeren, via PC en dan terminal met putty in Apple TV...of....?
2. Pas je ook zo je advanced settings aan? of anders?
3. En heeft de update guide die je gebruikt hebt tevens ATV client toegevoegd (ik heb ook een harmony remote...)?
alvast enorm bedankt!
Jelle
Ik had paar vragen; ik hoop dat je kan helpen.
1. Hoe kun je de codes invoeren, via PC en dan terminal met putty in Apple TV...of....?
2. Pas je ook zo je advanced settings aan? of anders?
3. En heeft de update guide die je gebruikt hebt tevens ATV client toegevoegd (ik heb ook een harmony remote...)?
alvast enorm bedankt!
Jelle
[ Voor 41% gewijzigd door jelleeelco op 16-09-2010 14:29 ]
Wat is precies die pin87 disk image?
Ik verwacht de TNT over een uurtje aan de deur met mijn Apple TV (160GB), en ik wil er ook XBMC op zetten omdat dat zover ik weet het meeste geschikt is.
Ik kan niet echt wat over die pin87 vinden, dus kan iemand mij uitleggen wat dat precies is?
En is XBMC het beste voor een AppleTV? Of is er iets beters?
Ik verwacht de TNT over een uurtje aan de deur met mijn Apple TV (160GB), en ik wil er ook XBMC op zetten omdat dat zover ik weet het meeste geschikt is.
Ik kan niet echt wat over die pin87 vinden, dus kan iemand mij uitleggen wat dat precies is?
alle info over o.a. pin87's image is hier te vinden.ThinkPadd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:39:
Wat is precies die pin87 disk image?
Ik verwacht de TNT over een uurtje aan de deur met mijn Apple TV (40GB), en ik wil er ook XBMC op zetten omdat dat zover ik weet het meeste geschikt is.
Heb je ook een CrystalHD kaart besteld? Zonder zo'n kaart wordt het afspelen van HD content nog steeds een niet al te fijne ervaring, ook onder linux. En het helpt echt om van tevoren even uit te zoeken wat de snelste merken USB stick zijn hiervoor, mijn Kingston is dat zeker niet. Oh en de USB stick moet bootable zijn, Sandisks bv zijn dat ook niet.jelleeelco schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:20:
Super om te horen dat het goed en snel werkt! Heb net zelf in het buitenland spotgoedkoop een AppleTV op de kop getikt (nieuw, 160gb voor 125 euro). Wil ook met Pin87 USB stick gaan draaien; alles naar Linux overzetten zie ik niet zitten.
Jep, SSH'n naar de aTV. Even onthouden wat z'n IP is (normaal met aTV OS werkt appletv.local ook maar dat doet ie niet meer onder ubuntu). Login en password op pin's image zijn xbmc/xbmc.1. Hoe kun je de codes invoeren, via PC en dan terminal met putty in Apple TV...of....?
Voor advancedsettings moet je even de aTV in FTP'n en in je userdata directory (vanuit de homedir moet je naar de hidden dir .xbmc, dan zie je userdata) het bestand advancedsettings.xml aanmaken. Daar kun je ook alle overige advancedsettings in kwijt, zie:2. Pas je ook zo je advanced settings aan? of anders?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Advancedsettings.xml
Er zit wel een aTVClient in pin87's bestand (anders werkt de reguliere aTV afstandsbediening ook niet) maar die heeft Zeldi's patch er nog niet in zitten. Updaten moet je dus handmatig doen, zie deze pagina's:3. En heeft de update guide die je gebruikt hebt tevens ATV client toegevoegd (ik heb ook een harmony remote...)?
http://github.com/Evinyatar/atvclient/wiki
http://wiki.github.com/Ev...nstallation-on-ubuntu-804
Na het succesvol updaten moet je de file atvclient aanmaken in de dir etc/default/ met inhoud:
code:
1
| OPTIONS="-m" |
Dan gaat atvclient in multiremote stand (als ik het goed begrepen heb doet atvclient dan alsof hij signalen ontvangt van meerdere aTV remotes, maar mapt ze dan naar verschillende functies in XBMC) en moet je alleen nog op je Harmony de Plex Player instellen als apparaat. Standaard keymaps kun je gewoon houden.
Ik heb trouwens uit nieuwsgierigheid Aeon65 (de nieuwste Dharma-compatible versie) erop gezet om te kijken of die een beetje draait op XBMC Dharma b2. Is toch de mooiste skin die XBMC heeft op dit moment. Het simpele antwoord: nee hoor. Makkelijk 15 seconden wachttijd tussen menu's. Tot iemand een geoptimaliseerde 720p versie ervan mod kun je dat ook onder crystalbuntu vergeten.
Met DDS-fanart zou je toch wel een verbetering moeten merken, zeker bij de achtergronden. Helaas neemt het wel wat tijd in beslag om zo'n DDS te genereren natuurlijk
. Qua geheugen is die Aeon-skin pure zelfmoord op de AppleTV.
[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 16-09-2010 16:47 ]
Die DDS kun je op je PC maken als ik het goed lees?Borromini schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:47:
Met DDS-fanart zou je toch wel een verbetering moeten merken, zeker bij de achtergronden. Helaas neemt het wel wat tijd in beslag om zo'n DDS te genereren natuurlijk. Qua geheugen is die Aeon-skin pure zelfmoord op de AppleTV.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=59115
Secondly, you need your fanart converted to .dds. If you're on windows, you can use the batch file and script in the attached .zip file. Simply place the MakeDDS.exe and Convert.bat script in your fanart folders (UserData/Thumbnails/Video/Fanart and UserData/Thumbnails/Music/Fanart) and run the convert.bat batch file. with convert.bat *.tbn It'll take a few seconds and 1-2MB per image. NOTE: You'll need the SDL libraries (SDL.dll, SDL_image.dll) in your path - you can place them in windows/system32 or next to MakeDDS. Grab them from the SDL website if you don't have them.
Heb het gevoel dat Aeon nog veel meer aan het doen is, de aTV kon het iig niet heel erg waarderenBorromini schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:47:
Met DDS-fanart zou je toch wel een verbetering moeten merken, zeker bij de achtergronden. Helaas neemt het wel wat tijd in beslag om zo'n DDS te genereren natuurlijk. Qua geheugen is die Aeon-skin pure zelfmoord op de AppleTV.
Hoeft niet meer, de functionaliteit is sinds een build van begin dit jaar ingebouwd. Van een vertoonde jpg wordt automatisch een dds aangemaakt, en als hij een dds in de fanart dir vindt heeft die prio boven het origineel.ThinkPadd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:50:
Die DDS kun je op je PC maken als ik het goed lees?
Je moet dus nog wel heel de library rustig doorklikken om elke fanart die je nu hebt op beeld te krijgen, anders wordt er geen dds van gebouwd.
[ Voor 38% gewijzigd door Acolyte57 op 16-09-2010 17:08 ]
Ik weet dat ik 'm één keer geprobeerd heb en dat hij m'n AppleTV dadelijk deed crashen... Combineer dat met het feit dat UPnP shares op Xbmc officieel wel mogelijk zijn (je kan ze ook toevoegen) maar in de praktijk bagger werken door code die niet onderhouden wordt en je kan je al voorstellen wat mijn eerste indrukken van Xbmc warenAcolyte57 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:06:
[...]
Heb het gevoel dat Aeon nog veel meer aan het doen is, de aTV kon het iig niet heel erg waarderen
Zo! Mijn Apple TV heeft nu ook XBMC 
Vanmiddag eerst die pin87 image op m'n USB stick gezet en dat geprobeerd, dat werkte goed.
Toen XBMC geinstalleerd op de HDD via atvusbcreator
Maar ik heb het gevoel dat XBMC op het Apple TV OS langzamer is dan wanneer hij vanaf USB draait met die pin87 image
Kan dat kloppen? Anders misschien even uitzoeken hoe ik die pin87 image op de HDD gooi, want de standaard Apple TV gui gebruik ik toch niet, en het scheelt me dan ook weer een extra stap (ik moet nu eerst wachten tot Apple TV is opgestart en dan XBMC nog eens aanklikken).
Vanmiddag eerst die pin87 image op m'n USB stick gezet en dat geprobeerd, dat werkte goed.
Toen XBMC geinstalleerd op de HDD via atvusbcreator
Maar ik heb het gevoel dat XBMC op het Apple TV OS langzamer is dan wanneer hij vanaf USB draait met die pin87 image
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 16-09-2010 23:13 ]
Dat klopt. aTV OS slokt een hoop geheugen op die XBMC ook graag zou willen gebruiken, door op Ubuntu linux te draaien ipv aTV OS is pin's image een stuk sneller en responsiever. Zou nog beter moeten zijn als je 'm op de HD installeert. Er is een uitleg voor in die huge-ass Crystalbuntu thread op the xbmc forum.ThinkPadd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:02:
Maar ik heb het gevoel dat XBMC op het Apple TV OS langzamer is dan wanneer hij vanaf USB draait met die pin87 imageKan dat kloppen?
Super bedankt! Ik ben alle posts doorgelopen van het xbmc forum (zowel over de crystal kaart en de USB versie van Linux), maar kon die drie simpele vragen niet vinden. Ik ben zeker van plan een CrystalHD kaart te kopen. Ik ben echter nu zoveel mogelijk aan het inlezen (zit nog in Australie waar ik de AppleTV gekocht heb) om later er zo min mogelijk tijd aan te hoeven spenderen...Acolyte57 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:41:
[...]
Heb je ook een CrystalHD kaart besteld? Zonder zo'n kaart wordt het afspelen van HD content nog steeds een niet al te fijne ervaring, ook onder linux. En het helpt echt om van tevoren even uit te zoeken wat de snelste merken USB stick zijn hiervoor, mijn Kingston is dat zeker niet. Oh en de USB stick moet bootable zijn, Sandisks bv zijn dat ook niet.
...
Ben ook aan het kijken om de interne HDD te vervangen voor een SSD versie, vanwege de warmte-ontwikkeling (of eventueel de interne HDD uitschakelen als ik van USB linux werk, ik heb toch alle data op een NAS staan).
Ik heb ook inmiddels een forum gevonden op XBMC waar men de USB disks weergeeft die werken. Sandisk bijvoorbeeld werkt meestal wel, alleen de oude (kleine) sticks niet.
Heb je misschien een linkje? Want ik heb gezocht, maar kon niks vinden.Acolyte57 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:32:
[...]
Dat klopt. aTV OS slokt een hoop geheugen op die XBMC ook graag zou willen gebruiken, door op Ubuntu linux te draaien ipv aTV OS is pin's image een stuk sneller en responsiever. Zou nog beter moeten zijn als je 'm op de HD installeert. Er is een uitleg voor in die huge-ass Crystalbuntu thread op the xbmc forum.
Op xmbc.org staat echt een enorme berg aan nuttige info.ThinkPadd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:18:
[...]
Heb je misschien een linkje? Want ik heb gezocht, maar kon niks vinden.
Met deze link moet het zeker lukken om het linux image op je ATV HD te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door LeGato23 op 17-09-2010 18:57 ]
*tehulpschiet*
http://code.google.com/p/atv-bootloader/wiki/InstallingLinux
http://wiki.xbmc.org/inde..._over_HDMI_on_the_AppleTV
ik had ze gebookmarked, ga het binnenkort ook doen dus ben geinteresseerd in je ervaringen! Ik denk dat de 2e de meest straight forward versie is..
Hmmm maar dan begin je helemaal vanaf 0 met linux, terwijl die image van pin87a perfect werkt.
Ik wil dus die pin87a naar de Apple TV HDD schrijven.
Sorry als ik misschien zeurderig overkom, maar ik heb echt 0,0 verstand van linux, vandaar dat ik ook liever die USB stick image op de een of andere manier op de HDD pleur ipv zelf Ubuntu te installeren.
Sorry als ik misschien zeurderig overkom, maar ik heb echt 0,0 verstand van linux, vandaar dat ik ook liever die USB stick image op de een of andere manier op de HDD pleur ipv zelf Ubuntu te installeren.
dit dan?ThinkPadd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:44:
Hmmm maar dan begin je helemaal vanaf 0 met linux, terwijl die image van pin87a perfect werkt.
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=552288&postcount=356
[ Voor 5% gewijzigd door datadevil op 17-09-2010 21:21 . Reden: link erbij ]
Beste Alcolyte...
Heb jij kunnen updaten zonder issues? Ik krijg een foutmelding na de twee echo regels en succesful binnehalen van de nieuwe key:
Type 'sudo' is not known on line 5 in source list /etc/apt/sources.list.d/xbmc.org.list
enig idee? dit niet gehad?
Heb jij kunnen updaten zonder issues? Ik krijg een foutmelding na de twee echo regels en succesful binnehalen van de nieuwe key:
Type 'sudo' is not known on line 5 in source list /etc/apt/sources.list.d/xbmc.org.list
enig idee? dit niet gehad?
Jep. Geen problemen gehad. Zou idd even checken of je nergens typo's maakt.jelleeelco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:31:
Heb jij kunnen updaten zonder issues?
Nope, geen typo's...
Kan het zijn dat de apple tv niet xbmc mag runnen? Moet ik eerst xbmc afsluiten?
En als dat het geval is, is daar een commando voor via ssh? Heb helaas niet de mogelijkheid om het via tv te doen / zien wat apple tv doet.
Kan het zijn dat de apple tv niet xbmc mag runnen? Moet ik eerst xbmc afsluiten?
En als dat het geval is, is daar een commando voor via ssh? Heb helaas niet de mogelijkheid om het via tv te doen / zien wat apple tv doet.
[ Voor 40% gewijzigd door jelleeelco op 18-09-2010 16:30 ]
Volgens mij heb ik 'm niet afgesloten...jelleeelco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:27:
heb je dan alle commando's van de echo regel achter elkaar ingetypt? dus inculsief het gedeelte achter | of is dat een apart regel?
of is het echt | en dan de sudo...?
of is het echt | en dan de sudo...?
Hele regel letterlijk zoals ie er staat.jelleeelco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:17:
heb je dan alle commando's van de echo regel achter elkaar ingetypt?
ok..GELUKT.
Moest de repository verwijderen met sudo -rm......etc.
Nu probeer ik atvclient te installeren, maar ik krijg een melding dat ik niet gemachtigd ben om atvclient.xml aan te maken in etc/defaults.
Is dit etc/defaults in de home directory? of in xbmc?
Moest de repository verwijderen met sudo -rm......etc.
Nu probeer ik atvclient te installeren, maar ik krijg een melding dat ik niet gemachtigd ben om atvclient.xml aan te maken in etc/defaults.
[ Voor 73% gewijzigd door jelleeelco op 18-09-2010 18:20 ]
Super bedankt! Ik ga als ik eens echt tijd heb er even voor zitten, want dit is duidelijk niet iets wat je zo even in een halfuurtje doet.
Bedenk me net dat ik ook de al geïnstalleerde en draaiende atvclient eerst moest stoppen voordat ik eroverheen mocht installeren. Ik denk:jelleeelco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:34:
code:
1
| sudo /etc/init.d/atvclient stop |
Maar weet het niet zeker.
geen dank, ben benieuwd hoe het bevalt. Moet zelf er ook nog eens voor gaan zitten, en even usb keyboard van werk lenen want heb hier alleen andere keyboards.ThinkPadd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:56:
[...]
Super bedankt! Ik ga als ik eens echt tijd heb er even voor zitten, want dit is duidelijk niet iets wat je zo even in een halfuurtje doet.
Lees net op XBMC forum dat Flash in de nieuwe linux beta ook CrystalHD support heeft. Dat zou wel sweet zijn voor de YouTube plugin!
Omdat ik toch het gevoel kreeg dat xbmc vanaf de hdd net iets soepeler werkt dan vanaf een usb stick heb ik vandaag besloten om xbmc vanaf de interne hdd te gaan draaien. Echter wilde ik wel graag de bestaande software van de usb stick overzetten naar hdd vanwege mijn reeds gemaakt xbmc instellingen en dus geen nieuw 'out-of-the-box' image of gedoe met meerdere usb sticks. Uiteindelijk hier gevonden wat ik zocht.
1. Eerst heb ik de interne hdd vervangen door een hdd die ik nog had liggen (Seagate 40GB) om de originele hdd met frontrow te bewaren als backup. Vervangen was eenvoudig, even de AppleTV openschroeven door de vier torx schroeven aan de onderzijde op de hoeken los te maken. Daarna de rubber cover aan de onderzijde iets verder los gemaakt zodat de vier torx schroeven (maatje kleiner dan behuizing) van de hdd zichtbaar werden en deze losgemaakt. Voorzichtig de ide connector losgekoppeld en het rechthoekige gele 'isolatie' rubber flapje op de nieuwe hdd geplakt en het zilverkleurige schuimpje overgezet. De nieuwe hdd aangesloten en vastgeschroeft en de Apple TV weer dichtgemaakt.
2. usb stick met Pin87's R3 image in Apple TV en Apple TV aanzetten
3. ssh in Apple TV (usr: xbmc / pwd: xbmc)
4. sudo -s
5. dd if=/dev/zero of=/dev/sda (duurt best lang!)
6. sudo dd if=/dev/sdb of=/dev/sda (duurt best lang!)
7. Apple TV opnieuw opstarten
8. ssh in Apple TV (usr: xbmc / pwd: xbmc)
9. sudo fsck.hfsplus /dev/sda2
10. sudo mount /dev/sda2 /mnt
11. sudo nano /mnt/com.apple.boot.plist
12. change the entry with /dev/sdb3 to /dev/sda3
13. save en exit nano
14. verwijder usb stick uit de Apple TV en reboot
15. de Apple TV en xbmc wordt nu vanaf de hdd gestart
16. gereed!
1. Eerst heb ik de interne hdd vervangen door een hdd die ik nog had liggen (Seagate 40GB) om de originele hdd met frontrow te bewaren als backup. Vervangen was eenvoudig, even de AppleTV openschroeven door de vier torx schroeven aan de onderzijde op de hoeken los te maken. Daarna de rubber cover aan de onderzijde iets verder los gemaakt zodat de vier torx schroeven (maatje kleiner dan behuizing) van de hdd zichtbaar werden en deze losgemaakt. Voorzichtig de ide connector losgekoppeld en het rechthoekige gele 'isolatie' rubber flapje op de nieuwe hdd geplakt en het zilverkleurige schuimpje overgezet. De nieuwe hdd aangesloten en vastgeschroeft en de Apple TV weer dichtgemaakt.
2. usb stick met Pin87's R3 image in Apple TV en Apple TV aanzetten
3. ssh in Apple TV (usr: xbmc / pwd: xbmc)
4. sudo -s
5. dd if=/dev/zero of=/dev/sda (duurt best lang!)
6. sudo dd if=/dev/sdb of=/dev/sda (duurt best lang!)
7. Apple TV opnieuw opstarten
8. ssh in Apple TV (usr: xbmc / pwd: xbmc)
9. sudo fsck.hfsplus /dev/sda2
10. sudo mount /dev/sda2 /mnt
11. sudo nano /mnt/com.apple.boot.plist
12. change the entry with /dev/sdb3 to /dev/sda3
13. save en exit nano
14. verwijder usb stick uit de Apple TV en reboot
15. de Apple TV en xbmc wordt nu vanaf de hdd gestart
16. gereed!
NICE!! Dat is precies wat ik zoek!! Bedankt voor het posten van de handleiding 
De HDD die je er in stopte was gewoon leeg begrijp ik?
Kan ik niet met Acronis True Image de originele Apple schijf even klonen naar een 3.5" HDD die ik hier heb liggen? Of er een image van maken? Ik heb namelijk geen 2.5" schijfjes meer liggen
Kan ik niet met Acronis True Image de originele Apple schijf even klonen naar een 3.5" HDD die ik hier heb liggen? Of er een image van maken? Ik heb namelijk geen 2.5" schijfjes meer liggen
[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 19-09-2010 21:18 ]
Ik ben ook nog aan het uitzoeken wat nu precies de handigste en snelste manier is om xbmc en de crystal hd drivers te updaten. Zodra het gelukt is zal ik hier weer een kleine 'how-to' neerzetten.ThinkPadd schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:13:
NICE!! Dat is precies wat ik zoek!! Bedankt voor het posten van de handleiding
De harddisk was niet leeg. Daarom heb ik eerst 'sudo -s' en 'dd if=/dev/zero of=/dev/sda' gedaan om de disk leeg te maken en geen last te hebben van aanwezige data.
Ik verwacht dat Acronis True Image gaat werken, maar zeker weten doe ik het niet. Er staat wel veel info op 't net over klonen met behulp van een Mac... maar aangezien ik geen Mac tot m'n beschikking heb, heb ik maar gekozen voor vervangen van de hdd.
[ Voor 26% gewijzigd door LeGato23 op 19-09-2010 21:28 . Reden: aanvulling ]
Dit werkte bij mij probleemloos op pin's image:LeGato23 schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:21:
Ik ben ook nog aan het uitzoeken wat nu precies de handigste en snelste manier is om xbmc en de crystal hd drivers te updaten. Zodra het gelukt is zal ik hier weer een kleine 'how-to' neerzetten.
Na de eerste keer kun je nightlies installeren door te SSH'n en
code:
1
2
| sudo apt-get update sudo apt-get install xbmc |
te doen.
Het updaten van xbmc en de crystal hd drivers ging inderdaad perfect met bovenstaande procedure.Acolyte57 schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:39:
[...]
Dit werkte bij mij probleemloos op pin's image:
Ik kreeg echter wel ineens zwart/wit beeld bij het afspelen van HD materiaal.
Opgelost door rendering te wijzigen in Eenvoudige Shaders (ARB)
Systeem -> Instellingen -> Video -> Afspelen -> Rendermethode wijzigen naar Eenvoudige Shaders (ARB)
Edit: De oorzaak van het zwart/wit beeld was uiteindelijk niet de rendermethode, maar de optie 'Verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video' welke na de xbmc update ineens aan stond. Deze uitgezet en de rendermethode weer op 'Automatisch detecteren' geeft weer kleur bij HD materiaal.
[ Voor 20% gewijzigd door LeGato23 op 22-09-2010 20:03 . Reden: vernieuwde inzichten ]
Ik had in de crystalbuntu thread gelezen dat dat wel eens kon gebeuren, maar heb 'm zelf nog op Auto staan en al mijn HD materiaal werkt nog gewoon...
Als ik het goed begrijp het je dus 1 groot volume voor Linux? Kun je die ook gebruiken voor data, of niet?
hoe ervaar je het snelheids verschil...usb vs hdd?
[ Voor 18% gewijzigd door jelleeelco op 21-09-2010 12:26 ]
Het image van de usb stick is overgezet naar de interne HDD. Wat betreft de grootte van de partitie en of je deze voor data kan gebruiken.. De grootte van de actieve partitie waar xbmc op staat is volgens mij 4GB. Het overige, ongebruikte deel van je HDD zal best bruikbaar zijn voor data. Voor mji heeft dit weinig toegevoegde waarde omdat ik alles via het netwerk benader.jelleeelco schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:26:
Als ik het goed begrijp het je dus 1 groot volume voor Linux? Kun je die ook gebruiken voor data, of niet?
Het snelheidsverschil is niet echt enorm, alhoewel je natuurlijk snel gewend en verwend bent. Waarschijnlijk is deze beleving voor iedereen anders, mede ook afhankelijk van de snelheid van de usb stick die je gebruikt. De algemene mening is dat xbmc net iets 'snappier' werkt vanaf de HDD en dit vind ik eigenlijk ook wel.
Overigens.. wat van mij wel sneller mag is het opstarten van de Apple TV. Duurt best lang ten opzichte van de opstarttijd van mijn 'good old Xbox classic' .
Ok, ik snap het. Ik denk dat ik dan toch een high speed usb stick ga aanschaffen.
Ik vind het wel een fijn idee dat ik altijd terug kan naar frontrow. Davila (zoals jullie ongetwijfeld kennen als developer) is bezig met het enhancen van de crystal driver voor frontrow.
Ik heb nu wel een probleem waar ik niet uit kom. Momenteel een 4gb stick, maar ik kan geen fanart zien in de library mode. Ligt dat aan de (beperkte) grootte? Heb wel compressed fanart aanstaan en hij vindt ook alle films. Iemand een idee?
Ik vind het wel een fijn idee dat ik altijd terug kan naar frontrow. Davila (zoals jullie ongetwijfeld kennen als developer) is bezig met het enhancen van de crystal driver voor frontrow.
Ik heb nu wel een probleem waar ik niet uit kom. Momenteel een 4gb stick, maar ik kan geen fanart zien in de library mode. Ligt dat aan de (beperkte) grootte? Heb wel compressed fanart aanstaan en hij vindt ook alle films. Iemand een idee?
Als je wel in een view zit waar je fanart hoort te zien (niet alle skins hebben dat in alle views) kan het zijn dat je idd geen ruimte meer hebt. Mijn nog niet opgewaardeerde 8gb stick (= dus 4gb) met pin's image was na een filmpje of 100 al vol qua fanart, en dan waren ze nog niet eens DDS. Tijd voor een grotere stick, of toch op de HDjelleeelco schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:33:
ah ok, misschien heb ik gewoon niet goed genoeg gekeken... Je had toch de 8gb opgewaardeerd naar volle 8gig?
Ik denk dat ik gewoon een snelle 16 gig stick koop...ik heb de Corsair Flash Mini op het oog; razendsnel, bootable en zal waarschijnlijk werken (de normale "niet-mini" werkt ook).
Andere vraag. ik heb gisteren een andere usb stick helemaal geprepareerd. Alles ging goed (niet meer de eerdere foutmeldingen). Maar wat heb je precies gedaan om Atvclient te updaten? Ik heb eerst het update verhaal van de site geprobeerd (git fetch) maar dat werkte niet; ook bestond er nog geen directory atvclient.
Ik heb op forum xbmc.org gekeken, maar kan er niets over vinden. Dan nog iets anders...ik wil alleen maar mijn harmony kunnen gebruiken; volgens een post van Davila hoef je dan niets anders te doen dan LIRC te installeren. Heb je dit gedaan? Zo ja, welke IR-Receiver heb je gekozen?
Ik denk dat ik gewoon een snelle 16 gig stick koop...ik heb de Corsair Flash Mini op het oog; razendsnel, bootable en zal waarschijnlijk werken (de normale "niet-mini" werkt ook).
Andere vraag. ik heb gisteren een andere usb stick helemaal geprepareerd. Alles ging goed (niet meer de eerdere foutmeldingen). Maar wat heb je precies gedaan om Atvclient te updaten? Ik heb eerst het update verhaal van de site geprobeerd (git fetch) maar dat werkte niet; ook bestond er nog geen directory atvclient.
Ik heb op forum xbmc.org gekeken, maar kan er niets over vinden. Dan nog iets anders...ik wil alleen maar mijn harmony kunnen gebruiken; volgens een post van Davila hoef je dan niets anders te doen dan LIRC te installeren. Heb je dit gedaan? Zo ja, welke IR-Receiver heb je gekozen?
Jep, met de link die ik enkele posts hierboven poste. Sindsdien werkt alles naar behoren.jelleeelco schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:12:
ah ok, misschien heb ik gewoon niet goed genoeg gekeken... Je had toch de 8gb opgewaardeerd naar volle 8gig?
Euh. Dat zou ik zo snel niet meer kunnen reproduceren. Ik heb ook in de XBMC topic over atvclient rondgeneusd, misschien dat ik daar de juiste commando's heb opgepikt:Andere vraag. ik heb gisteren een andere usb stick helemaal geprepareerd. Alles ging goed (niet meer de eerdere foutmeldingen). Maar wat heb je precies gedaan om Atvclient te updaten? Ik heb eerst het update verhaal van de site geprobeerd (git fetch) maar dat werkte niet; ook bestond er nog geen directory atvclient.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=63513
Je hebt in principe 2 opties: of je installeert Lirc, of je installeert Atvclient. Ik weet niet of die naast elkaar kunnen draaien, pin's image bevat al atvclient, dus ik heb voor het updaten van de laatste gekozen.ik wil alleen maar mijn harmony kunnen gebruiken; volgens een post van Davila hoef je dan niets anders te doen dan LIRC te installeren. Heb je dit gedaan? Zo ja, welke IR-Receiver heb je gekozen?
Dank je wel, veel info...hier kan ik weer wat mee!
Heb 1 ding gevonden dat het misschien kan zijn. Ik probeer de file atvclient.xml aan te maken via FTP (met winscp). Maar root van ubuntu is beschermd; sudo kan dat overbruggen...dus niet via ftp. Hoe heb jij de file aangemaakt?
Ook: ik krijg gelijk die foutmelding bij de eerste opdracht.. cd atvclient (no such directory exists). Ik vraag mij af of ik wel in de root van de apple tv zit als ik dat doe (dus opstart en inlog met putty). Heb je misschien eerst sudo -s gedaan om in de root te komen??
Heb 1 ding gevonden dat het misschien kan zijn. Ik probeer de file atvclient.xml aan te maken via FTP (met winscp). Maar root van ubuntu is beschermd; sudo kan dat overbruggen...dus niet via ftp. Hoe heb jij de file aangemaakt?
Ook: ik krijg gelijk die foutmelding bij de eerste opdracht.. cd atvclient (no such directory exists). Ik vraag mij af of ik wel in de root van de apple tv zit als ik dat doe (dus opstart en inlog met putty). Heb je misschien eerst sudo -s gedaan om in de root te komen??