Hmm, ik had ook al een beetje die indruk

. Ondertussen heb ik de RCA jacks aangesloten op m'n versterker, dan moet het voorlopig maar zo. M'n Sony KDL-40V4000 lijkt de RCA jacks (die bij de composite-aansluiting staan) niet te kunnen/willen combineren met video over HDMI (ik heb de handleiding al doorgespit). Was wel leuk geweest, dat beetje extra flexibiliteit.
Ik heb niet zo'n hekel aan de software van Apple (die draai je toch nauwelijks als je er Xbmc op gooit

) maar de hacks zijn tergend irritant om toe te passen met zo'n kreupele command line. Die DMG downloaden, er SSH en de launcher in duwen, dat ding installeren, al de hacks toepassen om CrystalHD draaiend te krijgen, etc., dat neemt even lang in beslag als Arch Linux erop zetten. En dat proces moet je elke keer weer opnieuw herhalen als je een nieuwe firmware wil installeren (wat niet naar mijn zin is).
Ondertussen ben ik erachter gekomen dat Xbmc zowat altijd crasht hier (zowel op ATV OS als op Linux) tijdens het binnenhalen van metadata. Onder Linux zie ik het gestaag al het RAM opvreten (swap is soms voor meer dan 256 MB in gebruik

), en daarna wordt het proces vrolijk gekilled. Dat is zo met 9.11 maar ook met de SVN-versies die ik gecompileerd heb (r28086, r28121, r28146, r28177, r28212, r28256 en r28276). Het systeem gebruikt op een Full HD TV 27 MB RAM in runlevel 3, dat wil zeggen dat X en Xbmc samen zo'n 200 MB zelf nog kunnen gebruiken. Tijdens het afspelen lijkt dat geen probleem te zijn. 720p h.264 speelt vlot af met de SVN-versies (CPU wordt voor zo'n 30% belast), ik heb nog geen 1080p kunnen testen.
Ik heb nu Xbmc op m'n laptop geïnstalleerd (2 GB RAM) en ik zie Xbmc daar tot meer dan 1,5 GB RAM gebruiken, en dan weer terugvallen (maar er niet uit klappen, het blijft draaien en op z'n gemak metadata binnenhalen).
Zijn er mensen die metadata binnenhalen met Xbmc op hun AppleTV? Ik neem aan van wel... Ik vraag me af hoe Xbmc ooit op Xboxes gedraaid heeft, want die hebben maar 64 MB RAM begrijp ik

.
Oh! En Xbmc.org is eindelijk terug online

. Man wat heb ik die site gemist de laatste dagen! Google cache is ook niet alles

.
[
Voor 17% gewijzigd door
Borromini op 17-03-2010 16:45
]