• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
woziak schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:44:
[...]
Back on Topic: Broadcom kaartje is binnen dus kunnen we lekker gaan knutselen dit weekend!
Vraagje: zijn de laatste builds nu uberhaupt bruikbaar of kan je geen enkel bestand probleemloos afspelen?
Er zijn inderdaad wat afspeelproblemen geweest met een aantal recente builds, maar op dit moment zijn die problemen weer verholpen zover ik weet.
Daarnaast heeft elke build natuurlijk ook weer veel vebeteringen (lees: Crystal HD verbeteringen) en bug-fixes.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Leven met nightlies is op de aTV wat experimenteler dan op de XBMC. 720p draait nu vrij aardig - met soms een slowdown of een paar dropped frames na een minuut of 15 - maar ik heb nu bv het probleem dat ie bij bijna alle WMVs niet meer kan spoelen maar meteen naar het einde klikt. Niet zo handig.

Kijken wat de build van vandaag doet :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
Kon niet wachten tot het weekend... Kaartje geinstalleerd, launcher, crystalHD, XBMC en spelen maar. Het hele proces is een appeltje/eitje momenteel en het werkte allemaal gelijk.

De resultaten zijn inderdaad veel belovend maar nog wat roestig momenteel... 720p gaat inderdaad aardig, 1080p soms ook maar helemaal soepel is het nog niet.

Geduldig... :O ... soms dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

De nieuwe Boxee beta zit ook al in het aTV installatie script. Helaas lijkt die juist onstabieler te zijn op mijn aTV dan de vorige beta :'(

http://www.green-light.ca...boxee-bleeding-beta-baby/

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• woziak
Hoi, XBMC vraagje...

Hebben jullie " Pixel buffer" (in instellingen) aan of uit staan?

Default stond deze aan maar ik heb het idee dat het beter werkt zonder. En wat zou het eigenlijk moeten doen?

Grtz Woz

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 09:38

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
woziak schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:35:
Hoi, XBMC vraagje...

Hebben jullie " Pixel buffer" (in instellingen) aan of uit staan?

Default stond deze aan maar ik heb het idee dat het beter werkt zonder. En wat zou het eigenlijk moeten doen?

Grtz Woz
pixel buffer objects zou in principe altijd aan moeten staan. dit levert een performanceverbetering op .

Discogs

• Acolyte57

Acolyte57

Nerpissad schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:44:
pixel buffer objects zou in principe altijd aan moeten staan. dit levert een performanceverbetering op .
Echter kan niemand op het XBMC forum uitleggen waarom, en gaat de functie zodra ie stabiel is gewoon permanent op aan zonder een settings functie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Nieuwe CrystalHD drivers (r26) en nieuwe XBMC nightly lijken erg lekker te gaan, iig voor 720p op mijn aTV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

En comments op de laatste Boxee blogpost lijken erop te duiden dat ze van plan zijn, bij genoeg demand, om de CrystalHD code van XBMC erin te rollen. Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Acolyte57 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 01:35:
Nieuwe CrystalHD drivers (r26) en nieuwe XBMC nightly lijken erg lekker te gaan, iig voor 720p op mijn aTV!
Vrijdagmiddag MI2 in 1080p gekeken met een zeldzaam hikje erin... Echt super, het lek is boven lijkt het. Was overigens nog met de oude crystal driver (r17)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik was even benieuwd naar twee dingen;

- Op welk OS gebruiken jullie xbmc en de crystalhd? Het AppleTV OS of Linux?

- In het geval van het AppleTV OS met XBMC en de crystalhd drivers. Blijft de afspeelmogelijkheid dmv iTunes beschikbaar? Ik heb namelijk twee Airport Expressen en zou deze graag willen blijven gebruiken. Is dat mogelijk met deze combi?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Erhnam schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:16:
Ik was even benieuwd naar twee dingen;

- Op welk OS gebruiken jullie xbmc en de crystalhd? Het AppleTV OS of Linux?

- In het geval van het AppleTV OS met XBMC en de crystalhd drivers. Blijft de afspeelmogelijkheid dmv iTunes beschikbaar? Ik heb namelijk twee Airport Expressen en zou deze graag willen blijven gebruiken. Is dat mogelijk met deze combi?
AppleTV OS... Dat vind ik nou juist het mooie; de Apple TV blijft zoals ie is (lekker gebruiksvriendelijk voor andere huisgenoten) en je krijgt er gewoon een extra applicatie bij (XBMC) om mee te spelen. XBMC afsluiten en je zit weer terug in het AppleTV menu... Het beste van 2 werelden gecombineerd in 1 kastje... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hier ook aTV OS. Maar moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb of dat wel of niet fijn werkt; ik draai permanent XBMC erop.

1080 draait trouwens nog niet lekker bij mij, volgens de debug mode dropt ie geen frames maar ik zie visueel dat ie 'vreemd' haperig draait, alsof hij niet 24fps draait maar 12fps dubbel zo lang vertoont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Acolyte57 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:17:
Hier ook aTV OS. Maar moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb of dat wel of niet fijn werkt; ik draai permanent XBMC erop.

1080 draait trouwens nog niet lekker bij mij, volgens de debug mode dropt ie geen frames maar ik zie visueel dat ie 'vreemd' haperig draait, alsof hij niet 24fps draait maar 12fps dubbel zo lang vertoont...
1080p is erg verschillend per file, de ene speelt redelijk de andere totaal niet. Ik zal met mediainfo eens kijken wat de verschillen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Ik kan er weinig van maken. In mediainfo lijken de files dezelfde specs te hebben maar de ene speelt redelijk en de andere totaal niet... vreemd. Ach ja het is steeds een vette Beta-versie dus we wachten nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb mijn setje besteld, AppleTV komt hopelijk volgende week aan, mini-PCI-E is onderweg.

Ik ben me alvast aan het inlezen over hoe ik Linux moet installeren op dit ding, daarna Xmbc en gaan met die banaan >:-).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:42:
Ik heb mijn setje besteld, AppleTV komt hopelijk volgende week aan, mini-PCI-E is onderweg.

Ik ben me alvast aan het inlezen over hoe ik Linux moet installeren op dit ding, daarna Xmbc en gaan met die banaan >:-).
waarom kies je voor linux op je aTV als ik vragen mag? ben je van plan veel andere dingen er op te doen behalve XBMC-en?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voorlopig niet. Maar het is ook een knutselproject voor mij, en ik hoef die vertimmerde OS X niet :P.

Ik heb een tijdje terug Arch Linux PPC op m'n PS3 gebootstrapt, dit is iets minder exotisch maar evengoed een uitdaging om het te doen zonder dat ding te moeten openpeuteren (tenzij voor het installeren van de Crystal HD dan :)).

[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 03-03-2010 21:38 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan er iemand zeggen welke nightly er het stabielst draait? Ik draai momenteel de recentste (r28256) en dat ding klapt er na een paar minuten consequent uit en lockt de interface (ik kan nog wel rebooten via SSH maar de CLI in dat ding is om te huilen...).

Ik ga nu wat oudere revisies proberen, ik heb Davilla op het Xbmc-forum 26/2 zien melden dat de CrystalHD-gebruikers een update konden proberen (waarschijnlijk naar aanleiding van de r26 release van de OS X-driver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Borromini schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:28:
Kan er iemand zeggen welke nightly er het stabielst draait? Ik draai momenteel de recentste (r28256) en dat ding klapt er na een paar minuten consequent uit en lockt de interface (ik kan nog wel rebooten via SSH maar de CLI in dat ding is om te huilen...).
Hmm, om de paar minuten heb ik nou weer geen last van, maar hij is wel beduidend onstabieler ja. Lockt de interface best hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb dat ding al best wat mishandeld ondertussen :P. Eerst Arch Linux erop, daarna Ubuntu, daarna een gehackte firmware met SSH en die launcher etc. ...

Ik ga wat oudere builds proberen.

Edit: r28146 en r28177 vertonen hetzelfde gedrag. 720p H.264 klapt er na een paar minuten uit. Xbmc 9.11 speelt met moeite 576p H.264, maar dat is natuurlijk zonder CrystalHD-ondersteuning...

Ik denk dat ik maar bij de stable blijf voorlopig en 10.05 (of 10.06?) afwacht.

[ Voor 42% gewijzigd door Borromini op 13-03-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Borromini schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:23:
Edit: r28146 en r28177 vertonen hetzelfde gedrag. 720p H.264 klapt er na een paar minuten uit.
Deze deden het bij mij echt prima op 720p, zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Was dat h.264?

Bah. Misschien dat mijn installatie ondertussen wat verpest is...

Ik ga binnenkort nog es proberen opnieuw te flashen, ik zie de CPU tijdens het afspelen van iets zwaardere XviD-rips (1,4 GB SD rip bv.) ook al vlot over de helft gaan qua belasting... Erg vreemd, al ging het na een halfuur ofzo wel beter (minder haperingen). Ik hoop maar dat dit geen hardwareprobleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 18:07
Kan ik met dit ding alles dat ik met mijn XboX en XBMC kan en meer? Dus ook internetradio zonder eerst TV aan te moeten zetten (staat dan aangesloten op versterker en n combinatie met een Ipod Touch)
En met dit ding bedoel ik dus echt deze combinatie ; ATV/XBMC/dat HD dingetje? En is zo'n apparaat snel opgestart?

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 13-03-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ja, Bluray rip mkv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Opstarten loopt redelijk vlot maartend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 18:07
Borromini schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:47:
Opstarten loopt redelijk vlot maartend.
En wat is vlot? tijd in seconden/10-tallen seconden? minuten? Wat is idd vlot. Of kan dit ding in een soort standby tijd staan waardoor hij nog sneller opstart?

Ik zat eerst te denken om een Popcorn Hour C200 aan te schaffen, maar volgens mij kan dit ding ook alles dat ik wil. Maar ik heb er nog geen onderzoek naar gedaan, liep toevallig op dit topic.
Vandaar mijn gekke vragen.
Ding moet echt fool-proof zijn, mijn kids moeten er ook mee omgaan. Ik weet hoe XBMC op mijn oude Xdoos werkt en dat zal alleen maar verbeterd zijn.

Oja, en van welke hongkong toko is zo'n decoder afkomstig?

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 13-03-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

maartend schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:53:
En wat is vlot? tijd in seconden/10-tallen seconden? minuten? Wat is idd vlot. Of kan dit ding in een soort standby tijd staan waardoor hij nog sneller opstart?
Ik heb het niet gemeten, maar je moet eerst de aTV zelf opstarten - ik gok een seconde of 20, 30 - en daarna XBMC prog opstarten - weer zo'n 20-30 seconden. Dus zeg een minuut van koude start naar XBMC draaien. Maar de aTV staat bij mij gewoon permanent aan, dus ik merk daar niks van (de Xbox stond ook altijd aan). Hij heeft namelijk ook geen uit-knop, dus je hebt daar niet geweldig veel keuze in ;)

Weet wel dat de XBMC op de Xbox redelijk volledig uitgeevolueerd was en dus niet helemaal vergelijkbaar hiermee. De code die wij nu draaien om de CrystalHD kaart aan te sturen is zo beta als het maar kan en het is niet vreemd om eens een nightly te krijgen die gewoon basisdingen faalt te doen (ik kan bijvoorbeeld al een aantal weken met de nightlies niet meer seeken in WMV files, om maar wat te noemen). Dus niet echt kinderproof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan de AppleTV ook in standby zetten, maar dat houdt alleen in dat hij de video-uitgangen uitschakelt. Hij zou iets minder warm worden, maar het ding blijft op zich nog volledig draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Borromini schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:13:
Je kan de AppleTV ook in standby zetten, maar dat houdt alleen in dat hij de video-uitgangen uitschakelt. Hij zou iets minder warm worden, maar het ding blijft op zich nog volledig draaien.
Kan dat eigenlijk ook vanuit de XBMC interface? Nooit geprobeerd, maar zou wel aardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In principe kan het, maar hier werkt het (nog) niet. Waarschijnlijk moet ik nog wat sleutelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 13-03-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
...Ding moet echt fool-proof zijn, mijn kids moeten er ook mee omgaan. Ik weet hoe XBMC op mijn oude Xdoos werkt en dat zal alleen maar verbeterd zijn...
Als ex Popcorn gebruiker kan ik je vertellen dat die ook niet echt foolproof is... Zoals ik hierboven ook al aangaf: AppleTV voor de rest van de family (aardig foolproof en mijn zoontje van 4 kan er feiloos mee overweg) en XBMC/CrystalHD als extra app voor alles wat de ATV standaard niet kan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed. Na een kort intermezzo met het AppleTV OS toch maar beslist om er Linux terug op te installeren (en dat loopt vlot). Maar één probleem: ik krijg audio over HDMI niet aan de praat, ondanks het feit dat ALSA het ding herkent. Blijkbaar zou de nVidia binary driver audio over HDMI uitschakelen?

[stijn@mnemosyne ~]$ aplay -l
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: Intel [HDA Intel], device 0: ALC889A Analog [ALC889A Analog]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 0: Intel [HDA Intel], device 1: ALC889A Digital [ALC889A Digital]
card 0: Intel [HDA Intel], device 3: ATI HDMI [ATI HDMI]
[stijn@mnemosyne ~]$ aplay -D hw:0,3 *wav
Playing WAVE '50 Cent - Get Rich Or Die Tryin' - 01 - Intro.wav' : Signed 16 bit Little Endian, Rate 44100 Hz, Stereo
[stijn@mnemosyne ~]$

Zolang ik Xbmc niet opstart krijg ik geluid over HDMI; van zodra Xbmc gestart wordt zwijgt dat onding als vermoord :(.

Iemand een idee? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 16-03-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Borromini schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 01:59:
Goed. Na een kort intermezzo met het AppleTV OS toch maar beslist om er Linux terug op te installeren (en dat loopt vlot). Maar één probleem: ik krijg audio over HDMI niet aan de praat, ondanks het feit dat ALSA het ding herkent. Blijkbaar zou de nVidia binary driver audio over HDMI uitschakelen?

[stijn@mnemosyne ~]$ aplay -l
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: Intel [HDA Intel], device 0: ALC889A Analog [ALC889A Analog]
card 0: Intel [HDA Intel], device 1: ALC889A Digital [ALC889A Digital]
card 0: Intel [HDA Intel], device 3: ATI HDMI [ATI HDMI]
[stijn@mnemosyne ~]$ aplay -D hw:0,3 *wav
Playing WAVE '50 Cent - Get Rich Or Die Tryin' - 01 - Intro.wav' : Signed 16 bit Little Endian, Rate 44100 Hz, Stereo
[stijn@mnemosyne ~]$

Zolang ik Xbmc niet opstart krijg ik geluid over HDMI; van zodra Xbmc gestart wordt zwijgt dat onding als vermoord :(.

Iemand een idee? :)
Bekend probleem blijkbaar... Of een oudere versie van de driver gebruiken of ATV-OS gebruiken is de enige manier als je HDMI audio wil gebruiken. Ik heb alleen niet de indruk dat het probleem een hoge prioriteit heeft bij de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hmm, ik had ook al een beetje die indruk :(. Ondertussen heb ik de RCA jacks aangesloten op m'n versterker, dan moet het voorlopig maar zo. M'n Sony KDL-40V4000 lijkt de RCA jacks (die bij de composite-aansluiting staan) niet te kunnen/willen combineren met video over HDMI (ik heb de handleiding al doorgespit). Was wel leuk geweest, dat beetje extra flexibiliteit.

Ik heb niet zo'n hekel aan de software van Apple (die draai je toch nauwelijks als je er Xbmc op gooit :9) maar de hacks zijn tergend irritant om toe te passen met zo'n kreupele command line. Die DMG downloaden, er SSH en de launcher in duwen, dat ding installeren, al de hacks toepassen om CrystalHD draaiend te krijgen, etc., dat neemt even lang in beslag als Arch Linux erop zetten. En dat proces moet je elke keer weer opnieuw herhalen als je een nieuwe firmware wil installeren (wat niet naar mijn zin is).

Ondertussen ben ik erachter gekomen dat Xbmc zowat altijd crasht hier (zowel op ATV OS als op Linux) tijdens het binnenhalen van metadata. Onder Linux zie ik het gestaag al het RAM opvreten (swap is soms voor meer dan 256 MB in gebruik :o), en daarna wordt het proces vrolijk gekilled. Dat is zo met 9.11 maar ook met de SVN-versies die ik gecompileerd heb (r28086, r28121, r28146, r28177, r28212, r28256 en r28276). Het systeem gebruikt op een Full HD TV 27 MB RAM in runlevel 3, dat wil zeggen dat X en Xbmc samen zo'n 200 MB zelf nog kunnen gebruiken. Tijdens het afspelen lijkt dat geen probleem te zijn. 720p h.264 speelt vlot af met de SVN-versies (CPU wordt voor zo'n 30% belast), ik heb nog geen 1080p kunnen testen.

Ik heb nu Xbmc op m'n laptop geïnstalleerd (2 GB RAM) en ik zie Xbmc daar tot meer dan 1,5 GB RAM gebruiken, en dan weer terugvallen (maar er niet uit klappen, het blijft draaien en op z'n gemak metadata binnenhalen).

Zijn er mensen die metadata binnenhalen met Xbmc op hun AppleTV? Ik neem aan van wel... Ik vraag me af hoe Xbmc ooit op Xboxes gedraaid heeft, want die hebben maar 64 MB RAM begrijp ik :?.

Oh! En Xbmc.org is eindelijk terug online B). Man wat heb ik die site gemist de laatste dagen! Google cache is ook niet alles O-).

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 17-03-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:38:
Zijn er mensen die metadata binnenhalen met Xbmc op hun AppleTV?
jazeker. en ook nog eens nergens last van. ik draai dan wel 'gewoon' op aTV OS en niet op linux.
ook ben ik het niet met je eens dat het crystal HD ready maken van de aTV zo lang duurt. het is een kwestie van patchstick er in, URLs voor crystal HD driver en XBMC svn aan launcher toevoegen, crystal HD driver laden, XBMC laden. hoppa!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xbmc klapt er hier sowieso uit - of het nu onder ATV OS of Linux is. Linux is dus niet echt het probleem.

En wat die handigheid van ATV OS betreft: nofi, but als je ooit al met een deftige command line gewerkt hebt... Je moet een kext enabler installeren, dat ding dient elke keer geladen omdat je anders zelf geen kernelmodules kan laden - handig is anders (en ja, ik heb het toegevoegd aan de opstartscripts, dus da's niet het probleem). Er is geen tekstverwerker op dat ding (ik kan vi(m) in ieder geval niet vinden, en grep en sed zijn echt niet alles op dat vlak), dus als je bestandjes wil wijzigen moet je die elke keer van en naar de AppleTV kopiëren over SSH. Sorry, maar handig is écht wel anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 17-03-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Heb effe het topic doorgelezen, klinkt allemaal heel leuk.
Om effe een vragenlijstje te maken:
Met een middels het meermaals genoemde lijstje + broadcom dingetje gehackte appletv kan je:

1. Makkelijk 720p mkv's van het kaliber avc1 en h.264 draaien, gewoon via mac/pc te parkeren op het schijfje van de appletv.
2. Het bovenstaande doen met de standaard interface, kind kan de was doen.
3. Het is ook gewoon mogelijk middels xbmc een ander interface te gebruiken.
4. Itt. de duidelijke maar qua opties sumiere standaard interface, heb je in een interface van xbmc wél de mogelijkheid tot bijvoorbeeld keuze beeldformaat bv. stretch, crop, original etc.

Mocht dat allemaal zo zijn dan zou ook ik wel eens ebay op kunnen duiken. Lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tM3YzYQ

Het heeft niet lang geduurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Anoniem: 189219 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:38:
1. Makkelijk 720p mkv's van het kaliber avc1 en h.264 draaien, gewoon via mac/pc te parkeren op het schijfje van de appletv.
2. Het bovenstaande doen met de standaard interface, kind kan de was doen.
Nee. De aTV heeft uit zichzelf geen CrystalHD support voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:33:
Xbmc klapt er hier sowieso uit - of het nu onder ATV OS of Linux is. Linux is dus niet echt het probleem.

En wat die handigheid van ATV OS betreft: nofi, but als je ooit al met een deftige command line gewerkt hebt... Je moet een kext enabler installeren, dat ding dient elke keer geladen omdat je anders zelf geen kernelmodules kan laden - handig is anders (en ja, ik heb het toegevoegd aan de opstartscripts, dus da's niet het probleem). Er is geen tekstverwerker op dat ding (ik kan vi(m) in ieder geval niet vinden, en grep en sed zijn echt niet alles op dat vlak), dus als je bestandjes wil wijzigen moet je die elke keer van en naar de AppleTV kopiëren over SSH. Sorry, maar handig is écht wel anders.
ik ben niet zo van de command line, dus daar kan ik niet zo over meepraten. ik heb in het begin van m'n crystal HD avontuur ook linux op de aTV gezet, wat een crime was dat. maar dat ligt dan ook vooral aan m'n gebrekkige kennis...

over die kext enabler: volgens mij hoef je die niet apart te installeren als je r26 van de crystal driver installeert? als die posts op de xbmc forums zijn helaas kassiewijlen, dus ik kan het niet voor je opzoeken. maar ik weet ook niet of je hier iets aan hebt als je onder linux draait?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb 'm destijds apart geïnstalleerd met de laatste revisie van de OS X-driver. Als het allemaal geautomatiseerd is met de recentere releases, des te beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat ik de schuldige gevonden heb.

Ik heb Xbmc ook op m'n laptop geïnstalleerd om te dubbelchecken en daar vrat het onding tot 1,5 GB RAM terwijl het de metadata aan het binnenhalen was. Het bleef wel draaien (laptop heeft 2 GB RAM). Om de een of andere manier leek het altijd zowat de hele iMDB-site te willen binnentrekken, en nadat ik het z'n zin had laten doen bleek er niks aan nuttige metadata te vinden te zijn (lees: library mode stelde niet veel voor).

Uiteindelijk heb ik beslist om NFS te gebruiken en met de gemapte NFS-shares steeg het geheugengebruik nauwelijks boven de 150 MB (!) uit voor de volledige AppleTV. Het probleem zit 'm dus in de UPnP shares.

Ik heb net nog een 720p h.264 film bekeken, ding staat nu bijna 4u aan en draait nog altijd stabiel. Ik heb gisteren na een 720p film en een paar korte 1080p clips meermaals het ding hard moeten resetten, ik heb de indruk dat er een warmteprobleem is. Maar dat is weer iets anders om uit te vissen...

Voorlopig draait alles vlot, de library is echt wel een stap vooruit vergeleken met de kale presentatie die m'n HDX-1000 bood. Ik heb nu voor het eerst het gevoel dat het een investering is die z'n geld waard is :*). Qua mediacenteroplossing is dit echt wel het van het :9~.

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 19-03-2010 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Ik denk niet dat je nog terug wil naar de HDX als je dit gewend bent... :9~

@Nerpissad of LeGato23 een toevoeging voor de startpost:

De juiste regel om de live USB te maken in OSX=
code:
1
bzcat xbmc_crystalhd_r25841_hardy.img.bz2 | sudo dd if=/dev/stdin of=/dev/diskX bs=4096

waarbij je de X in /dev/diskX moet vervangen door het juiste nummer (meestal 1 of 2). :o

ps. De AppleTV is wel een beetje kritisch met booten van verschillende USB sticks. Kingstons pikt ie bij bijvoorbeeld niet maar Sandisks doen het prima. :?

[ Voor 2% gewijzigd door woziak op 19-03-2010 17:54 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
@woziak. startpost is aangepast, bedankt daarvoor!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
He dat is snel... alleen klopt de begeleidende tekst nu niet helemaal meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

woziak schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:52:
Ik denk niet dat je nog terug wil naar de HDX als je dit gewend bent... :9~
Hoef je me niet te vertellen, ik ben er nog altijd van onder de indruk :P.
ps. De AppleTV is wel een beetje kritisch met booten van verschillende USB sticks. Kingstons pikt ie bij bijvoorbeeld niet maar Sandisks doen het prima. :?
Sowieso werken U3-sticks niet. Misschien dat daar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

Sandisk = U3

En U3 kan je altijd nog verwijderen, denk dat het gewoon gaat om de geheugenchips die erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sandisk is niet per sé U3... IK heb hier vier gewone sticks van hen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Is het (als leek zijnde) aan te raden hier nu al mee te beginnen, of kan ik beter wachten tot de ChrystalHD en XBMC wat beter op elkaar zijn afgestemd? Want wat het hardwaregedeelte en het initiële softwaregedeelte betreft, begrijp ik het prima. Alleen dat getweak daarna, ik denk dat ik daarmee ga vastlopen en die frustratie wil ik mezelf besparen.
Dus: is het slim om nu te gaan zoeken naar een betaalbare AppleTV, waar ik uiteindelijk alleen 720p materiaal in de formaten mkv, avi en mp4 op wil kijken? Of kan ik beter wachten op betere firmware/software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCobra
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 14:31
Zeker als leek ook aan te raden! Wel zou ik iets dergelijks als Atv Flash adviseren; scheelt veel werk en het werkt gewoon direct!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCobra
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 14:31
En deze kan ik je ook aanraden; http://code.google.com/p/xot-uzg/

Script voor uitzending gemist; draait in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acolyte57 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:26:
[...]

Kan dat eigenlijk ook vanuit de XBMC interface? Nooit geprobeerd, maar zou wel aardig zijn.
Ondertussen heb ik het aan de praat, maar wel op Linux, dus ik weet niet of je daar veel mee bent :P. Je moet je Xorg-sessie (tijdens het opstarten ervan) registreren bij de D-bus-daemon en dan kan je gewoon als gebruiker uitschakelen/herstarten vanuit het Xbmc-menu. Suspend heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Borromini schreef op maandag 22 maart 2010 @ 08:32:
[...]

Ondertussen heb ik het aan de praat, maar wel op Linux, dus ik weet niet of je daar veel mee bent :P. Je moet je Xorg-sessie (tijdens het opstarten ervan) registreren bij de D-bus-daemon en dan kan je gewoon als gebruiker uitschakelen/herstarten vanuit het Xbmc-menu. Suspend heb ik nog niet geprobeerd.
En hoe doe ik dat registreren dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

*zucht* van mij mag die code merge wel opschieten, ik mis de nightlies. Deze build is niet onbruikbaar, maar ook niet heel erg fijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Yep, ik ben uit verveling maar wat gaan spelen met de USB-live versie zoals in de start-post vermeld. Werkt op zich wel leuk, performance is goed op een snelle stick en je kan de ATV helemaal origineel laten. Voordeel is wel dat 1080p beschikbaar hebt. Nog wat updaten en tweaken, maar ik vind het eerste resultaat niet verkeerd en zeker een goed alternatief voor de installatie op de interne schijf of in ATS-os... :)

[ Voor 0% gewijzigd door woziak op 24-03-2010 13:32 . Reden: voutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

woziak schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:51:
[...]

En hoe doe ik dat registreren dan? :?
:P

In je .xinitrc:

code:
1
2
3
if which dbus-launch >/dev/null && test -z "$DBUS_SESSION_BUS_ADDRESS"; then
    eval `dbus-launch --sh-syntax --exit-with-session`
fi

Toevoegen voor je je WM laadt.

Ik heb een paar dagen terug Xbmc r28744 (op Linux) geïnstalleerd en 1080p op m'n AppleTV getest, maar het speelt enorm choppy. Daarnaast is de Realtek NIC zo'n rommel dat het bij een 100 Mbps transfer 70% van de CPU vreet (misschien dat dit onder OS X efficiënter is, maar de NIC doet niks in hardware; de CPU moet al het werk doen). Blijkbaar is de code in niet al te beste staat momenteel, maar goed - daarvoor is het ook SVN :P. 720p h.264 speelt wel vlotjes (er wordt vaak gezegd dat de AppleTV standaard 720p ondersteunt maar dat is ook maar de 'instapversies' zegt maar - bitrate en encode moeten niet te zwaar zijn).

[ Voor 45% gewijzigd door Borromini op 24-03-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Thanks!

Welke CrystalHD source heb je gebruikt?

1080p is bij mij heel wisselend, de ene speelt redelijk, anderen zijn niet te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik gebruik de git-versie van wilsonet.com.

Edit: dit is bizar :|. Ik raadpleeg #xbmc-linux, ik krijg wat vragen van een dev, ik speel mijn 1080p mkv opnieuw af, en opeens loopt hij als een zonnetje en met zo'n 45% load op de CPU - die niet eens op 1 GHz loopt maar op 600 MHz blijft draaien... Sta ik daar wel mooi voor paal :(.

Ik hoop dat het niet af en aan is, anders wordt het wel heel lastig om te debuggen :(.

[ Voor 81% gewijzigd door Borromini op 24-03-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Gisteravond mijn USB-linux-versie geupdate naar r28256 (ppa) en de crystalhd git naar de op een na laatste versie (de laatste versie van de linux driver wil niet meer builden op oudere OS-en zoals "Hardy" ). Maar de oudere versie liep veel beter. 720p doet het nog wel maar 1080p crashed xbmc en komt dan met de ubuntu-login. Het was al laat dus ik had geen zin meer om uit te zoeken waarom...

Is r28744 de laatst beschikbare svn-versie? en die crashed niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik compileer ze zelf (draai geen Ubuntu). Ik heb geen last van crashes met 28744, dat is idd een van de nightlies die je ook voor Linux kan installeren.

Net 28790 geïnstalleerd, er zijn optimalisaties voor het gebruik van DDS-afbeeldingen toegevoegd; server heeft dat vannacht voor me gecompileerd. Als je wil kan je die versie ook proberen, die staat ook tussen de nightlies blijkbaar.

* Borromini houdt van screen

Als die stabiel draait zal ik daar waarschijnlijk bij blijven, tenzij er SVN fixes of toevoegingen zijn die van belang zijn voor mijn setup, dan zal het wel weer beginnen kriebelen :P.

Versies:
[stijn@mnemosyne ~]$ pacman -Q|grep crystal
crystalhd-firmware 20091229-1
crystalhd-git 20100323-1
libcrystalhd-git 20100318-1
[stijn@mnemosyne ~]$ pacman -Q xbmc-svn
xbmc-svn 28790-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:12
beetje offtopic, maar ligt het nou aan mij of is de BCM70012 nu nergens meer voor rond de $20 te krijgen?
Ebay doet €70 ex. verzend kosten.

Heeft iemand er nog ergens een over voor een schappelijke prijs?
Apple TV is ook niet meer tweedehands voor een leuke prijs te vinden... en opsturen uit USA is me toch ff iets te duur (als ze het al willen doen)

Wil gewoon eens ff spelen met Apple TV icm BCM70012 maar moet natuurlijk wel leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zie 'm nergens meer staan, ik zie overal 55,99 € staan...

Ik denk dat ik 'm net op tijd gekocht heb, heb 'm besteld aan 31 € inclusief verzendkosten. Sowieso is de BCM970015 beter qua ontwerp (en hij doet ook hardwarematige XviD/DivX), dus je kan beter nog even geduld oefenen tot die (terug) beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Blijkbaar heeft atvclient net ondersteuning voor universal mode gekregen.

Interessant voor diegenen die Linux op hun AppleTV gebruiken :). Je hebt natuurlijk wel de git-versie nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
RedHead schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 01:05:
beetje offtopic, maar ligt het nou aan mij of is de BCM70012 nu nergens meer voor rond de $20 te krijgen?

Apple TV is ook niet meer tweedehands voor een leuke prijs te vinden... en opsturen uit USA is me toch ff iets te duur (als ze het al willen doen)

Wil gewoon eens ff spelen met Apple TV icm BCM70012 maar moet natuurlijk wel leuk blijven.
Deze levert ze nog wel tegen een redelijke prijs (was 3 maanden geleden 12,50 goedkoper). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Ik heb mijn BCM70012 alweer een tijdje (Nerpissad bedankt!) en heb me de laatste tijd niet meer bezig gehouden met de actuele prijzen. Naar aanleiding van bovenstaande posts ben ik toch maar even gaan surfen en tot mijn verbazing zijn de prijzen inderdaad enorm gestegen! Hier hebben de early adopters dus een voordeeltje.

Misschien dat met de komst van de BCM70015, de prijzen van de BCM70012 weer wat gaan zakken?

Overigens las ik op xbmc.org dat de BCM70015 ook geen groot direct voordeel heeft in de AppleTV ten opzichte van de BCM70012, omdat het grootste verschil tussen de 70012 en 70015 de hardwarematige ondersteuing voor Xvid/Divx is, echter worden deze formaten in de AppleTV/XBMC sowieso door de CPU afgehandeld en niet door de Broadcom decoder.

[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 30-03-2010 09:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De BCM970015 zou volgens Davilla wel een betrouwbaarder ontwerp hebben. Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die hun BCM970012 DOA ontvingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:12

Ok, ik kan een aTv krijgen voor €165 tweede hands. Lijkt met wel interessant verder dan nog een BCM70012 erbij.. welke dus bijna niet te krijgen is op dit moment.

En het is maar wachten wat de BCM70015 gaat doen.

Op staat dat http://forum.atvflash.com...c.php?f=13&t=2940&start=0 Logic Supply waarschijnlijk Q2-Q3 de bcm70015 gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Al meer dan een maand geen nightlies *zucht* iemand een idee wanneer ze weer back on track zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je geduldig zal moeten wachten tot na de volgende stabiele release :). Waarschijnlijk ergens in juni te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Borromini schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 01:51:
Ik denk dat je geduldig zal moeten wachten tot na de volgende stabiele release :). Waarschijnlijk ergens in juni te verwachten...
;(

Ik dacht dat ze ergens in de tussentijd wel tevreden zouden zijn met de merge en dan weer nightlies zouden uitbrengen, maar die hoef ik dus echt niet te verwachten tot de volgende stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er zijn nog steeds nightlies, alleen niet op de Xbmc-site zelf. Uiteindelijk is het een kwestie van SVN binnentrekken en compileren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Borromini schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:35:
Er zijn nog steeds nightlies, alleen niet op de Xbmc-site zelf. Uiteindelijk is het een kwestie van SVN binnentrekken en compileren...
True, maar ik ben nogal lui :) dus auto-update vanuit Frontrow beviel me uiteraard erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je wat zoekt kan je ongetwijfeld wel een updatescriptje vinden dat OS X binaries kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Is de crystalHD GIT al weer een beetje stabiel na de migratie van 70015-code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb sinds vanmiddag lopen klooien met een AppleTV.
Meteen de patchstick eroverheen gegooid maar 3.0.2 wordt nou niet echt denderend gesupport merk ik.

SoftwareMenu = een brakke instabiele plugin die vastloopt en/of verdwijnt ineens
NitoTV = een goede plugin maar zeer veel opties terwijl ik eigenlijk enkel de USB support wil unlocken en daarna mag het verdwijnen.
Overflow = werkt niet op 3.0.2 (hier)
XMBC = goed en stabiel maar mag van mij gewoon als single application staan i.p.v onder launcher samen met Boxee.

Snap niet dat er over bovenstaande dingen niet wat meer is nagedacht.
Ben nog druk bezig om bovenstaande dingen te krijgen zoals ik wil op 3.0.2 maar jammer dat het weer met 100 verschillende plugins en manieren moet.

Wat ik dus wil is gewoon een extra 'categorie' erbij genaamd XBMC die XBMC opstart (i.p.v launcher dus)
En ik wil dat mijn usb harde schijf gelezen kan worden zonder extra menu's, categorieen etc.
Dan heb je al een perfecte AppleTV eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Anoniem: 324429 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:02:
Wat ik dus wil is gewoon een extra 'categorie' erbij genaamd XBMC die XBMC opstart (i.p.v launcher dus)
Mijn appleTV staat altijd in XBMC, dus ik merk niks van hoe het er in frontrow uitziet, is een prima oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Anoniem: 324429 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:02:
Heb sinds vanmiddag lopen klooien met een AppleTV.
Meteen de patchstick eroverheen gegooid maar 3.0.2 wordt nou niet echt denderend gesupport merk ik.

SoftwareMenu = een brakke instabiele plugin die vastloopt en/of verdwijnt ineens
NitoTV = een goede plugin maar zeer veel opties terwijl ik eigenlijk enkel de USB support wil unlocken en daarna mag het verdwijnen.
Overflow = werkt niet op 3.0.2 (hier)
XMBC = goed en stabiel maar mag van mij gewoon als single application staan i.p.v onder launcher samen met Boxee.

Snap niet dat er over bovenstaande dingen niet wat meer is nagedacht.
Ben nog druk bezig om bovenstaande dingen te krijgen zoals ik wil op 3.0.2 maar jammer dat het weer met 100 verschillende plugins en manieren moet.

En ik wil dat mijn usb harde schijf gelezen kan worden zonder extra menu's, categorieen etc.
Dan heb je al een perfecte AppleTV eigenlijk.
allereerst heb je gelijk dat het niet allemaal out of the box werkt. er wordt van je verwacht dat je e.e.a. zelf instelt zodat het doet wat jij wilt.dat is vooral in het begin nogal een onoverzichtelijke brij van info.
maar goed, twee van de zaken waar je nu tegen aan loopt zijn op een typische apple TV hack manier op te lossen ;) :
USB support zonder nitoTV
auto start XBMC on start up
succes!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Davilla heeft me inderdaad ook al de usb zonder nitoTV link gegeven.
Had ik overigens al gevonden maar stond niet specifiek bij dat die voor 3.x werkte enkel voor 2.x vandaar niet geprobeerd. Ga ik van het weekend doen.

XBMC auto-start wil ik denk ik niet, de huidige interface staat me best aan. Zal proberen om Boxee uit het Launcher menu te schrappen dan ben ik al blij, en is volgens mij alleen een kwestie van de info.plist aanpassen en de boxee referentie eruit halen.
Bedankt voor de links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ben nu lekker bezig met het opnieuw indelen van m'n Harmony Remote voor de aTV. Er waren vergeleken met m'n ouwe XBMC Xbox wat vervelende dingetjes, zoals het niet overal hebben van volume controls, die ik wou verhelpen. Wat klussen met de keymap later en ik heb de knoppen die ik toch niet gebruikte, zoals fastforward/rewind, onder de volumeknoppen zitten en aan die functies gebonden. Heerlijk, zo'n systeem dat gebouwd is om aan te kunnen klussen... Daar kan elke standalone speler nog wel wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 14:08
Nu lees ik hier al een paar keer dat de Apple TV 'fanless' is maar er zit toch (gewoon) een fan in? Die hoor je misschien niet zo goed?

Ik ben onlangs overgestapt van een Mac Mini met Plex naar een Asrock ION 330ht om minder fan-geluiden te hebben (de Mac Mini blaast zichzelf ongeveer uit de kast als je in een Plex menu zit). Nu ben ik redelijk te spreken over het fan-geluid van de ION maar het is nog steeds (goed) hoorbaar. Ook doet de afstandsbediening het niet altijd.

Ik ga waarschijnlijk dit weekend een ATV met een Crystal HD chip kopen, ben niet kapot van nightly builds maar we zien wel, ik gebruikte al XBMC voor dat het zo heette, (dus) met dat programma op zich weet ik wel weg.

Ik neem aan dat je de Harmony remote instelt op Plex en dat ie het dan doet?

Is er (trouwens) ondersteuning voor een (bluetooth) toetsenbord in ATV? (inloggen met de webinterface kan natuurlijk ook altijd nog)

[ Voor 4% gewijzigd door dezeppo op 01-06-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

dezeppo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:32:
Nu lees ik hier al een paar keer dat de Apple TV 'fanless' is maar er zit toch (gewoon) een fan in? Die hoor je misschien niet zo goed?
Volgens mij is hij fanless. Ik hoor iig niks.
Ik ga waarschijnlijk dit weekend een ATV met een Crystal HD chip kopen, ben niet kapot van nightly builds maar we zien wel, ik gebruikte al XBMC voor dat het zo heette, (dus) met dat programma op zich weet ik wel weg.
Hmmmmm, ik zou er nu niet meer aan beginnen om eerlijk te zijn. Met de Boxee Box en soortgenoten binnenkort op de loer vind ik dat de prijs/kwaliteit verhouding buiten verhouding begint te liggen. Of je moet wel heel goedkoop een aTV kunnen regelen. Verder is zonder nightlies (er is nu een code merge aan de gang dus totdat er weer een stable is even geen nightlies) en geen verdere dev aan de CrystalHD drivers op dit moment de performance nog zeker niet naar mijn tevredenheid.
Ik neem aan dat je de Harmony remote instelt op Plex en dat ie het dan doet?
Niet helemaal, je moet instellen op appleTV en dan heb je de 6 standaard Apple remote knoppen. Je kunt vervolgens de appleTV 8 nieuwe commando's bijleren van bv een oude DVD remote en die ook toewijzen. De aTV krijgt geen extra commando's van de Plex instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Alleen de Apple remote functies zeg je, dan denk ik dat ik heel snel XBMC Live ga draaien vanaf een USB stick (in het begin), als dat draait installeer ik het misschien wel op de hdd.

Ik kan er niet goedkoop aankomen maar ik ga er wel (gewoon) mee door, ik draai m waarschijnlijk eerst naast de ION om te kijken hoe de ATV loopt.

Het hoogste wat ik afspeel is 720p (televisieseries) en dat is dan ook wat ik van de ATV wil, dat ie dat speelt, 1080p is nog lang niet nodig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:51

Exirion

Gadgetfetisjist

dezeppo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:32:
Hij is fanless. Je hoort op z'n hoogst de harddisk als je je oor in de buurt houdt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
dezeppo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:09:... Het hoogste wat ik afspeel is 720p (televisieseries) en dat is dan ook wat ik van de ATV wil, dat ie dat speelt, 1080p is nog lang niet nodig voor mij.
Dat doet ie bij mij prima met XBMC op het ATV-OS... Overigens kan de ATV dat standaard ook al prima (mits 3.1 profile H264). De juiste mkv's (web-dl) hoef je alleen maar te remuxen met Subler... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Exirion schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:26:
[...]

Hij is fanless. Je hoort op z'n hoogst de harddisk als je je oor in de buurt houdt.
Fanless wil zeggen dat er geen fan in zit. En die zit er wel degelijk wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Het is goed om te lezen dat zoveel mensen denken dat er geen fan in zit! Is ie in ieder geval lekker stil en dat is toch voornamelijk wat ik zoek. De geavanceerde bediening zal ook wel kunnen met XBMC remote op de iphone of, zoals eerder gezegd, via de webinterface.

Browsen door de mappen en navigeren (file of library-mode) is wel 'snappy' genoeg of is dat wat stroperig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

dezeppo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:49:
Browsen door de mappen en navigeren (file of library-mode) is wel 'snappy' genoeg of is dat wat stroperig?
Met PM3.HD snappy genoeg, maar met Transparency in Library mode met HD fanart... uh... minder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
ik gebruik alaska (met rialto) en dat is ook nog snappy genoeg. fanart staat wel uit trouwens.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Hm, dat wordt afwachten dus. Meestal gebruik ik Confluence en Rapier, die lijken mij/zijn niet zo zwaar.

[ Voor 6% gewijzigd door dezeppo op 01-06-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je DDS-formaat gebruikt voor fanart dan zou het een stuk vlotter moeten lopen in Xbmc. Xbmc dient well al de thumbs etc. te genereren, dus dat vergt wat werk (en processortijd), maar daarna zou het merkelijk vlotter moeten lopen. Ik gebruik DDS voor m'n bibliotheek en scrollen gaat een stuk sneller en de achtergrondafbeeldingen en hoezen zijn een stuk sneller zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Fanart telt niet zwaar. Als ik naast een serie een banner of boxart zie vind ik het al goed. Misschien helemaal leuk om de XTV skin te gebruiken bij de Apple TV. Ik ben het meest benieuwd naar de snelheid van de afstandbediening en natuurlijk het afspelen van 'alle' 720p mkv's.

En de stilte natuurlijk, er zit nu een 500g hdd in, zijn er mensen die SSD's in een ATV hebben gemonteerd? Dat zou nog stiller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Ik zou niet investeren in een SSD... De atv is namelijk al gewoon stil!
De snelheid van de afstandbediening is prima, met confluence en 720p mkv's speelt ie bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Is de ATV bereikbaar via SMB? Zo ja, is (dan ook) de aan de ATV aangesloten externe HDD via dezelfde verbinding bereikbaar? FTP-en gaat ook wel maar een Samba verbinding is wel net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

dezeppo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:41:
Is de ATV bereikbaar via SMB? Zo ja, is (dan ook) de aan de ATV aangesloten externe HDD via dezelfde verbinding bereikbaar? FTP-en gaat ook wel maar een Samba verbinding is wel net zo makkelijk.
Nee. Ik ga binnenkort ook over op een RAID1 NAS constructie voor m'n library vanwege deze tekortkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Geen groot probleem voor mij, groter probleem zou zijn als de ATV geen NTFS hdd zou kunnen lezen. Ik heb ongeveer 4 tb aan video op hdd's in mn pc, daar stream ik van, bevalt me prima, ga niet aan NAS beginnen, de PC staat toch overdag altijd aan, snachts gaat hij auto-uit, sochtends auto-aan. Het zal weer wel een wik en weeg verhaal worden tussen de ION en de ATV, maar stilte staat bovenaan, we zien wel. Kan ik de ION in de verkoop doen, ook fijne machine, nu draaiend met XBMC live op een SSD en een officiele Win7 versie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

dezeppo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:56:
Geen groot probleem voor mij, groter probleem zou zijn als de ATV geen NTFS hdd zou kunnen lezen. Ik heb ongeveer 4 tb aan video op hdd's in mn pc, daar stream ik van, bevalt me prima, ga niet aan NAS beginnen,
Voorzover ik weet kan een Mac (dus ws ook de aTV) geen NTFS schrijven maar wel lezen. Echter, aangezien je de PC toch via samba benaderd maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-07 18:27
Acolyte57 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:43:
[...]

Voorzover ik weet kan een Mac (dus ws ook de aTV) geen NTFS schrijven maar wel lezen. Echter, aangezien je de PC toch via samba benaderd maakt het niks uit.
en je kan ook via upnp naar je xbmc streamen (op elk platform volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Dit lijkt me ook bijzonder interresant.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=74766

Nu maar hopen dat het (een beetje) sukkel-proof is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Het lijkt erop dat deze post bovenstaande post vervangt.

Hiermee is het mogelijk om snel en eenvoudig 'over te stappen' van ATV MAC OS naar Linux.
Wanneer het image klaar is ga ik dit zeker proberen. Ik lees toch steeds meer dat de performance van XBMC op een ATV beter is wanneer het draait onder Linux.

Ik wil hiervoor een nieuwe USB stick aanschaffen van 4 of 8GB. Iemand ideeen/ervaringen welke stick een goede prijs/snelheid heeft en compatible is, of is elke willekeurige (bv DataTraveler of Cruzer) stick geschikt?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste