Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Edmin schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:34:
[...]

:| Ik geloof niet dat ik ooit meer dan 50 heb gehad. Ik zit met water in de mond naar al die tomes en dure items te kijken.
Ow die had ik allemaal al gekocht :+ (die tomes dan :P)
edit: en Gaxkang kan mijn rug op. Die kerel healt sneller dan ik dps.
Die krijg je op lage levels ook niet neer. En tegen dat healen heb je een mooie spell natuurlijk :+ Anti-heal shizzle + spellblocking shizzle en genoeg DPS en hij is zo neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:38:
Ja Warden's Keep DLC, als je die hebt uitgespeeld heb je een kist.

Ik heb inmiddels maar de DAZIP los gedownload en geinstalleerd en ben vertrokken naar Ostagar! Alleen staat de failed download nog steeds in mn spel, weet iemand hoe je dat wegkrijgt? Zal toch wel ergens in een bestandje verborgen zitten?
Mag ik vragen hoe je de dazip hebt gedownload? Ik kan me indenken dat je de url kunt sniffen als het spel aan het downen is, maar misschien is er een makkelijkere manier. Ik wil ook deze DLC wel weer hebben, op voorwaarde dat ik ook een losse "archiveerbare" versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logic schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:00:
[...]

Ik ben ook op zoek naar de boeken, heb jij die toevallig ergens in nederland weten te regelen? of heb je buitenland moeten raadplegen zoals amazon? ben zelf helaas niet in het bezit van een creditcard
bij bol.com bv zie ik alleen het eerste boek.. :(
Dit heb ik al eens eerder gepost, maar vooruit :)

Van Stockum - Dragon Age: Stolen Throne
Van Stockum - Dragon Age: The Calling

Goede winkel met snelle levertijden en goed assortiment. Ik kom er al lang, als alternatief voor Bol.com :)

• Bosmonster
Katsunami schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:18:
[...]

Mag ik vragen hoe je de dazip hebt gedownload? Ik kan me indenken dat je de url kunt sniffen als het spel aan het downen is, maar misschien is er een makkelijkere manier. Ik wil ook deze DLC wel weer hebben, op voorwaarde dat ik ook een losse "archiveerbare" versie heb.
http://social.bioware.com...-FAQ-PC-Only-81613-1.html

Hier staan ook links naar alle DAZIP's (gewoon van de Bioware server overigens, je zult nog steeds moeten kopen om ze te kunnen gebruiken natuurlijk)

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik ga pas mods installeren en gebruiken als ik klaar ben met mijn eerste playthrough.

Eerst maar eens zonder walkthroughs en mods het spel uitspelen, daarna kijken wat er nog meer te halen valt :)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Warden's Keep uit. Erg kort, maar wat verwacht je voor €3,50. Wel mooie armor aan overgehouden. Voor het eerst heb ik mijn Blood Dragon Armor uitgedaan! Wel erg jammer dat die Helm of Honnleath, die ik nu draag, een afschuwelijk lelijk ding is.

Maakt het eigenlijk ergens nog uit wat ik met Avernus doe aan het einde van de quest?

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ik heb hem toendertijd laten leven, vermoorden gaf toch geen goed item :+

Heeft geen signature.

• _Peter2_
dommerick schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:06:
Geeft toch wel weer XP? >:)

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Ik heb hem gewoon voor me aan het werk gezet met de belofte dat hij zich niet meer met demonen bezig houdt. Kan alle hulp wel gebruiken.

Wel iets vreemds meegemaakt gisteren. Had al een tijdje geleden de keus moeten maken tussen Leliana en Morrigan. Destijds nooit met Leliana de tent ingedoken dus uiteindelijk maar voor Morrigan gekozen.
Nu had ik deze keuze gemaakt voordat ik de persoonlijke quest van Leliana gemaakt had. Die had ik dus eindelijk ook maar een keertje gedaan van het weekend. Kom ik gisteravond terug in het kamp en klets ik maar weer wat met haar en ineens zijn er weer romanceopties. Aangezien nu de rating al op +97 stond was de optie er ook al meteen om met haar het bed in te duiken. Dat ook maar gedaan en ik was er meteen al vanuit gegaan dat Morrigan hier boos over zou zijn aangezien ik toch echt eerder had gezegd dat ik voor haar zou kiezen.
Niets van dat alles en dus ook met haar weer naar bed. Nu kan ik dus gezellig met beiden een romance onderhouden (allebei op +100). Eens zien waar dit naartoe leidt.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Verwijderd

dommerick schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:06:
Avernus heeft een goede mage cape voor een blood mage.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met die twee stukken dlc heb je die XP niet nodig. Zeker niet als je alle sidequests afstruint, zoals ik. Level 20 haal je toch wel.

• Bosmonster
_Peter2_ schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:22:
Ik ga pas mods installeren en gebruiken als ik klaar ben met mijn eerste playthrough.

Eerst maar eens zonder walkthroughs en mods het spel uitspelen, daarna kijken wat er nog meer te halen valt :)
Ik weet niet op welke post dit een reactie is, maar het ging over DLC's, niet over mods :)

DLC's laten liggen lijkt me nogal onzinnig.
Edmin schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:28:
Warden's Keep uit. Erg kort, maar wat verwacht je voor €3,50. Wel mooie armor aan overgehouden. Voor het eerst heb ik mijn Blood Dragon Armor uitgedaan! Wel erg jammer dat die Helm of Honnleath, die ik nu draag, een afschuwelijk lelijk ding is.
Huh, je Blood Dragon Armor vervangen door die zooi? :+

(nou ja ik had die DLC redelijk vroeg gespeeld en schijnt zich aan te passen aan het level waar je het op haalt, dus kan zijn dat het bij jouw beter was dan bij mij)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 11-02-2010 13:14 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De Warden Commander Armor leek me toch een klein beetje beter... of zie ik dat verkeerd?
Oghren draagt nu de Blood Dragon Armor (Allistair is nog niet sterk genoeg) en dat ziet er niet uit :+
Sten draagt nu de Juggernaut set uit het Brecilian Forest.

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:34:
[...]

Thx. Ben net begonnen met Warden's Keep en daar regent het Lyrium potions. Oh well.

[...]

:| Ik geloof niet dat ik ooit meer dan 50 heb gehad. Ik zit met water in de mond naar al die tomes en dure items te kijken.

edit: en Gaxkang kan mijn rug op. Die kerel healt sneller dan ik dps.
Gaxkang is een kutgevecht ja. Vannacht ook gedaan: eerste poging ging ie nauwelijks omlaag, zoveel healde ie. Uiteindelijk partywipe, was niet tegenaan te healen. Poging 2 ging vrij eenvoudig eigenlijk, hij leek zn heal veel minder vaak te doen. Je moet denk ik een beetje mazzel hebben ook met dat gevecht welke spells ie cast op welk moment en welke je resist.

• _Peter2_
Bosmonster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:12:
Ik weet niet op welke post dit een reactie is, maar het ging over DLC's, niet over mods :)

DLC's laten liggen lijkt me nogal onzinnig.
Opmerking was meer in het algemeen, niet echt een reactie op een specifieke post.

DLC's installeer (en speel) ik ook, maar andere mods (zoals meer shapshift vormen, kist in basis camp etc) wil ik pas gebruiken als ik klaar ben met mijn eerste playthrough.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:21:
[...]
Gaxkang is een kutgevecht ja. Vannacht ook gedaan: eerste poging ging ie nauwelijks omlaag, zoveel healde ie. Uiteindelijk partywipe, was niet tegenaan te healen. Poging 2 ging vrij eenvoudig eigenlijk, hij leek zn heal veel minder vaak te doen. Je moet denk ik een beetje mazzel hebben ook met dat gevecht welke spells ie cast op welk moment en welke je resist.
Dit gevecht kan ik me inderdaad ook nog wel herinneren van mijn eerste play through.
Bij mij ging het goed op het moment dat ik elke mogeljke debuf//curse/poison op hem knalde die mijn party members tot hun beschikking hadden. En dan continue vernieuwen natuurlijk.

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
SePtiCTaNk schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:27:
15 uur voor 25 euro staat niet in verhouding tot de full game voor 32 euri bij launch. Ik heb Awakenings evengoed al wel in preorder staan heur.
Met wat ben je aan 't vergelijken? Webshops verkochten DA aan 32 euro, maar de Fnac/FRS dan weer aan 50 euro (nog steeds).

Verwijderd

Heeft iemand van jullie eigenlijk al de archievement heavy hitter gehaalt? (deal 250 damage with one hit with your main character). Zo ja, hoe dan? Welke skills en stats enzo?

Mij lukt dat nog totaal niet. Met Leliana ben ik op 240 gekomen met arrow of slaying op lvl 15 ofzo, dus daarmee zou het wel moeten kunnen. Maargoed, Leliana is weer niet de main character. Ik had gehoopt dat mn 2h warrior het wel zou lukken, maar momenteel kom ik niet ver boven de 100 uit, dus moet ik nog het dubbele. >.<

• Bosmonster
Als archer is het makkelijk te doen, met andere classes erg lastig zonder mega hoeveelheden debuffs.

Leliana heb ik al 450 ofzo gehaald.

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
T-CM11 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:07:
[...]

Met wat ben je aan 't vergelijken? Webshops verkochten DA aan 32 euro, maar de Fnac/FRS dan weer aan 50 euro (nog steeds).
Met webshops ja.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hoe hebben jullie Leliana dan gespect als archer? Mijn damage is helemaal niet zo indrukwekkend.

• Bosmonster
Edmin schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:14:
Hoe hebben jullie Leliana dan gespect als archer? Mijn damage is helemaal niet zo indrukwekkend.
Das alleen met Arrow of Slaying skill. Die doet absurd veel damage, zeker als target debuffed is.

Verder is de damage redelijk matig idd, daarom heb ik haar ranger gemaakt. Die pets compenseren dan weer aardig en kunnen ook nog een melee bezig houden hier en daar.

• T-CM11
Dan zal je 't wel ergens goedkoper dan 25 euro vinden ;)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

T-CM11 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:07:
[...]

DAO vlak voor kerst voor minder dan €20 online besteld ;)

• SePtiCTaNk
T-CM11 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:56:
[...]

Dan zal je 't wel ergens goedkoper dan 25 euro vinden ;)
Atm is 25,50 de laagste prijs.

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Dat gaat over de uitbreiding die nog moet komen. Volgens mij gaan de andere posts over de gewone versie. :P

Ben trouwens sinds vorige week ook op m'n gemak aan het spelen, geweldig spel. Ben al een keer of tig opnieuw begonnen om allerlei dingen uit te proberen. (oa de verschillende origins) Ga denk ik echt spelen met een DW warrior of een rogue, nog niet helemaal uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar screenshotjes van vanavond:

ash demon=duif?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2iu9qaq.jpg

Mn DLCcontent is bugged, zodra ik met shale praat wordt mn main character buiten de map geport. Best bizar, maar ook wel grappig:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/350487d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2h2gsaw.jpg

Leliana O+Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2sb4m7c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Hoe kom je aan die coole armor van Leliana?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://dragonagenexus.com/downloads/file.php?id=599

Het is niet perfect, op de armen kun je plekken zien waar de texture niet goed is. Maar het zorg alsnog wel voor een hele sexy Leliana (in combi met haar nieuwe haar natuurlijk) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Thnx! Moet ook effe nieuwe Leliana en Morrigan downloaden, zo jammer dat ze ingame niet zo leuk zijn als in de trailer, daar zijn ze stoerder, sexyer en knapper!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Leliana geef je toch gewoon het Ancient Elven armor? Bij mij heeft ze het hele spel niks anders gedragen.

(Wat items betreft vond ik het sowieso een beetje tegenvallen, heb echt zelden geupgradet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ziet er alleen niet zo leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Bosmonster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:12:
[...]

Huh, je Blood Dragon Armor vervangen door die zooi? :+

(nou ja ik had die DLC redelijk vroeg gespeeld en schijnt zich aan te passen aan het level waar je het op haalt, dus kan zijn dat het bij jouw beter was dan bij mij)
Verkoop die "zooi" aan de dwerg in je kamp ga ff travellen kom terug/koop het terug en voila geupgrade naar je huidige level.

Commanders armor is samen met Heavy Dragonscale, de beste 2 Massive armors die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:50:
Leliana geef je toch gewoon het Ancient Elven armor? Bij mij heeft ze het hele spel niks anders gedragen.

(Wat items betreft vond ik het sowieso een beetje tegenvallen, heb echt zelden geupgradet)
Looks>stats. ^^

Zelfde reden waarom ik nooit mn blood armour gebruik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf ben ik na bijna 2 maanden afwezigheid (tijdgebrek; werk, studie. So, shoot me :P) weer gestart met Dragon Age. In een forumthread zag ik een mod langskomen die me wel interesseerde: een nieuwere versie van de "Large conversation text", die ook de UI kan upscalen, met aanpasbare lettergroottes. Tevens kan hij de zwarte balken uit DA:O weghalen die je ziet tijdens een gesprek, en de conversatietekst op een lichtergekleurde achtergrond zetten. Het ziet er nu werkelijk heel mooi uit, en de grote GUI en tekst is een verademing om mee te werken (zelfs op een 1280x1024 19" monitor, die al niet zo'n hoge dpi heeft, moet je nagaan...). Voor de wat minder bedeelden wat betreft zichtvermogen is deze mod zeer aan te raden. Hier wat screens, hoe het er nu uitziet in 1280x1024 (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/sdao-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/sdao-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/sdao-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/sdao-4.jpg

Dragon Age ziet er nu in mijn ogen uit zoals het er vanaf het begin uit had moeten zien. Ik hoop dat de expansion de GUI niet verandert, zodat deze mod blijft werken. (Of dat de mod snel wordt geüpdate, indien nodig.)

Ik ben blij DA:O nu ook scherp te kunnen spelen, net als Jade Empire. (Die had wel een meeschalende GUI en tekst.) Ik heb gezien dat er een dergelijke mod ook bestaat voor Neverwinter Nights 2... moet ik die ook even checken. Alleen NWN1 heeft dan nog een klein lettertype en dat moet ik dan in 1024x768 blijven spelen.

Hier vind je de betreffende mod:

Grotere GUI / Text

Edit: Voor het geval de screenshots wat te licht lijken, even het volgende: dat kan kloppen. Mijn monitor is met een Spyder3 colorimeter geprofileerd, wat hem iets donkerder maakt dan wat standaard is.Daarom heb ik in het spel de gamma-regelaar van 0.50 naar 0.54 gezet. Het spel en dus de screenshots zijn dan bij de meeste mensen iets lichter dan normaal, maar ziet erbij mij goed uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 12-02-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Wat is er precies anders aan die laatste 3? :P

Ik speel op 1920/1200 en alles ziet er sowieso scherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tekst en de GUI is een stuk groter dan normaal... zoals de beschrijving zegt. Hieronder een vergelijking:

Large Text/GUI uitgeschakeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/sdao-5.jpg

Large Text/GUI ingeschakeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/dao-screens/sdao-3.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Katsunami op 12-02-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu iets van 30 mods* geïnstalleerd staan :P
(* Sommigen, zoals Improved Atmosphere heb ik opgedeeld in submods, wel zo makkelijk).

Degene die niet in *.dazip waren een mooie *.override van gemaakt met DAO Mod Manager.
Handig om te backuppen en makkelijk te installeren.
Doet me denken aan Oblivion met *.omods :)

Mooiere textures, bovenstaande FTG UI mod, Sacred Ashes gezichten, meer haar, meer oogkleuren, betere lichamen, Alley of Murders, Madd gift hupsefllups, improved atmosphere, etc.
Al mogen er wel wat meer quests bij, maar dat komt vast nog wel :)

Maakt het allemaal een stuk leuker. Al ziet mijn character er nu wel freaky uit met paars haar en witte ogen :+

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 12-02-2010 23:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat mods in het verleden hier meer naar de *** hebben geholpen dan dingen hebben verbeterd, probeer ik ze te vermijden. FTGUI is echter voor mij wel vereist als ik hoger dan 1024x768 wil gaan. Tevens ben ik wel geïnteresseerd in de mods die je noemt. Ik weet alleen niet echt wat er mis is met de lichamen in het spel, en de atmosfeer....

Wat betreft de textures: die vind ik persoonlijk een tikje soft uitzien. Dat zou gedaan kunnen zijn omdat het spel ook op consoles werkt, en TV's hebben meestal een (vreselijke hoge :X) verscherping die niet aangepast kan worden. (Gelukkig kan dat bij mijn TV wel, zodat mijn HTPC scherm niet zo'n letters heeft met van die vieze witte randen.) Ik heb gelezen dat er een texture-mod is met verscherpte textures. Is dat degene die je bedoelt? Ik heb overigens het idee dat deze mod niet meer werk met het expansion pack, of zelfs de installatie ervan in de war kan schoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Katsunami schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:16:
Tevens ben ik wel geïnteresseerd in de mods die je noemt. Ik weet alleen niet echt wat er mis is met de lichamen in het spel
In principe niets, het voegt ook weinig toe.
en de atmosfeer....
Improved Atmosphere is een heel pakket aan kleine verbeteringetjes waardoor er 'meer leven in de brouwerij' komt. Soms staan personen elders, figuren hebben wat meer animaties, etc. Ook zitten er een soort 'bugfixes'. Gelukkig is het helemaal modulair, dus je kan zelf kiezen wat je wel en niet installeert. Zie de lange readme op de pagina van de mod.
Wat betreft de textures: die vind ik persoonlijk een tikje soft uitzien. Dat zou gedaan kunnen zijn omdat het spel ook op consoles werkt, en TV's hebben meestal een (vreselijke hoge :X) verscherping die niet aangepast kan worden. (Gelukkig kan dat bij mijn TV wel, zodat mijn HTPC scherm niet zo'n letters heeft met van die vieze witte randen.) Ik heb gelezen dat er een texture-mod is met verscherpte textures. Is dat degene die je bedoelt?
Waarschijnlijk wel.
Ik heb het over JBTextures.
Het is inderdaad wat scherper en mooier, maar (en dat is smaakafhankelijk) het is volgens mij ook wat glimmender.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k9lWh9TMlO68N11mtJXi6Qm4/thumb.jpg
Ik heb overigens het idee dat deze mod niet meer werk met het expansion pack, of zelfs de installatie ervan in de war kan schoppen...
Als je DAO Mod Manager gebruikt en er een *.override-bestandje van maakt, dan kan je het met een klik van de muis installeren en weer verwijderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 13-02-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Laatst online: 12-09 10:56
anandus schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:06:
Improved Atmosphere is een heel pakket aan kleine verbeteringetjes waardoor er 'meer leven in de brouwerij' komt. Soms staan personen elders, figuren hebben wat meer animaties, etc. Ook zitten er een soort 'bugfixes'. Gelukkig is het helemaal modulair, dus je kan zelf kiezen wat je wel en niet installeert. Zie de lange readme op de pagina van de mod.

[...]
Waarschijnlijk wel.
Ik heb het over JBTextures.
Het is inderdaad wat scherper en mooier, maar (en dat is smaakafhankelijk) het is volgens mij ook wat glimmender.
[afbeelding]
Improved Atmosphere vond ik maar niks. Een deel van de veranderingen doe vrijwel niets (wat maakt het nu uit of een character op plaats x staat 20 cm verderop aan een bed) of een ander deel maakt gewoon belachelijke veranderingen (Anora lijkt wel een hoer).

JBTextures heb ik een tijdje gebruikt: vreemde shimmer op een deel van de textures en de meeste textures zijn gewoon onnatuurlijk scherp alsof een kleuter met photoshop bezig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Neverwinterx schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:04:
[...]

Improved Atmosphere vond ik maar niks. Een deel van de veranderingen doe vrijwel niets (wat maakt het nu uit of een character op plaats x staat 20 cm verderop aan een bed) of een ander deel maakt gewoon belachelijke verandering (Anora de hoer enzo :p).
Ja, het zijn ook niet echt onwijze spelveranderende dingen, ik vind het wel grappig.
JBTextures hebben een tijdje gebruikt: vreemde shimmer op een deel van de textures en de meeste textures zijn gewoon onnatuurlijk scherp alsof een kleuter met photoshop bezig is geweest.
Ja, die glans vind ik ook een beetje heftig, maar ik vind de textures wel mooier dan de vanilla fuzziness-textures. En zolang er nog geen alternatief is houd ik het bij JBTextures.

Maar alles is smaakafhankelijk, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de ietwat softe texturing komt doordat het spel ook op de XBox enzo moet werken, en zoals gezegd hebben TV's vaak zware, en niet uitschakelbare verscherping. Waarschijnlijk is hiermee rekening gehouden.

Dragon Age vraagt ook niet veel van de grafische kaart. Het lijkt, net als Jade Empire, gecapt te zijn op 30 FPS. Ik draai het nu op 1280x1024 met alles op max, op slechts een 9600GT. Het spel draait constant met 30 FPS volgens FRAPS, en dat wrodt niet hoger als ik instellingen verlaag.

FRAPS heeft het volgens mij wel correct, want andere spellen laten wel andere en/of schommelende framerates zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

Nou ik ben bang dat ik deze nooit ga uitspelen.

Blijkbaar is het op casual nog steeds idioot belachelijk moeilijk om die archdemon te verslaan.

Het is maar goed dat ik hem geleent heb van een vriend want ik weiger nog langer game-ontwikkelaars te steunen die totaal geen rekening houden met mensen die beperkte vaardigheden hebben maar wel graag een spel willen spelen.

Is het nu zo moeilijk om bij te houden hoe vaak men een stuk speelt en daarin dood gaat om vervolgens gewoon de boel wat bij te stellen zodat die persoon verder kan?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien niet, maar dat wil de rest van ons misschien weer niet? ;)

edit: overigens vraag ik me ag hoeveel uur je erin hebt zitten, aangezien je pas een week geleden ME2 hebt afgemaakt. Niet dat dat slecht zou zijn, maar wellicht heb je veel quests laten liggen en ben je wat laag in level.

[ Voor 62% gewijzigd door Edmin op 13-02-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:51:

Blijkbaar is het op casual nog steeds idioot belachelijk moeilijk om die archdemon te verslaan.

Het is maar goed dat ik hem geleent heb van een vriend want ik weiger nog langer game-ontwikkelaars te steunen die totaal geen rekening houden met mensen die beperkte vaardigheden hebben maar wel graag een spel willen spelen.

Is het nu zo moeilijk om bij te houden hoe vaak men een stuk speelt en daarin dood gaat om vervolgens gewoon de boel wat bij te stellen zodat die persoon verder kan?
Je kan ook om help vragen in plaats gelijk te gaan klagen. :)

Welke mensen heb je mee, en wat is je main character? En waar gaat het mis? Tactic guide al doorgelezen? Welk lvl ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Wat voor level is trouwens aan te raden voor Flemeth? Ging er gelijk na de tower naartoe, maar we (Alistair, Wynne, Lelianna en ik op m'n rogue) werden nogal snel afgemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik was level 16 AFAIK. Het is best een pittige gevecht; het kostte me toch wel een paar lyrium potions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Katsunami schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:56:
Ik denk dat de ietwat softe texturing komt doordat het spel ook op de XBox enzo moet werken, en zoals gezegd hebben TV's vaak zware, en niet uitschakelbare verscherping. Waarschijnlijk is hiermee rekening gehouden.

Dragon Age vraagt ook niet veel van de grafische kaart. Het lijkt, net als Jade Empire, gecapt te zijn op 30 FPS. Ik draai het nu op 1280x1024 met alles op max, op slechts een 9600GT. Het spel draait constant met 30 FPS volgens FRAPS, en dat wrodt niet hoger als ik instellingen verlaag.

FRAPS heeft het volgens mij wel correct, want andere spellen laten wel andere en/of schommelende framerates zien.
Op de pc is het niet gecapt op 30fps voorzover ik kan zien. Bij mij draait het op 1920x1200 met alles in game op max (met Vsync aan, 8xAA geforced in Catalyst) op bijna constant 60fps (alleen op de markt in Denerim wil de fps nog wel eens zakken naar 50) op mijn 4870X2. FPS is overigens wel omhoog gegaan van een E8400 @ 3.8Ghz naar een i7 860 @ stock nu. Maar het is ook bekend dat DA:O gevoelig is voor cpu. Al met al een hele nette performance. Na installen van de JBTextures mod (pas bij tweede playthrough) gebruikt het aanzienlijk meer geheugen, maar fps drop is beperkt tot 2-3fps tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

Edmin schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 23:01:
Misschien niet, maar dat wil de rest van ons misschien weer niet? ;)

edit: overigens vraag ik me ag hoeveel uur je erin hebt zitten, aangezien je pas een week geleden ME2 hebt afgemaakt. Niet dat dat slecht zou zijn, maar wellicht heb je veel quests laten liggen en ben je wat laag in level.
Ik was al met DA:O begonnen en heb deze opzij gelegt voor ME2 en Bioshock.

En ze hoeven het niet automatisch makkelijker te maken als jij 10x dood gaat maar ze kunnen wel de vraag stellen of ze misschien de boel wat simpeler moeten maken voor de 11e poging zodat je alsnog verder kunt
Uitdagingen zijn leuk maar het moet niet frustrerend worden. Ik speel namelijk voor mijn plezier.
Als ik gefrustreerd wil worden, ga ik wel terug naar mijn oude werkgever ofzo.

Ben zelf level 18 geloof ik. Mens, adel, ridder. Heb die alistair bij me, Wynne en die elf.
Kom tot halverwege de health van dat kreng en dan komen er een paar miljoen darkspawn op mij af.
Irritante is dat ik elk ander stuk zonder grote problemen ben doorlopen |:(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Sorry, hoor, maar ga je nu de game-ontwikkelaars de schuld geven dat je niet met een spelletje om kan gaan?

Welk team heb je? Zijn ze goed gelevelled (eg. gespecialiseerd)? Maak je goed gebruik van taktiek en samenwerken tussen de poppetjes?
Edit:
L1nt schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:45:
[...]

Ik was al met DA:O begonnen en heb deze opzij gelegt voor ME2 en Bioshock.

En ze hoeven het niet automatisch makkelijker te maken als jij 10x dood gaat maar ze kunnen wel de vraag stellen of ze misschien de boel wat simpeler moeten maken voor de 11e poging zodat je alsnog verder kunt
Uitdagingen zijn leuk maar het moet niet frustrerend worden. Ik speel namelijk voor mijn plezier.
Als ik gefrustreerd wil worden, ga ik wel terug naar mijn oude werkgever ofzo.

Ben zelf level 18 geloof ik. Mens, adel, ridder. Heb die alistair bij me, Wynne en die elf.
Kom tot halverwege de health van dat kreng en dan komen er een paar miljoen darkspawn op mij af.
Irritante is dat ik elk ander stuk zonder grote problemen ben doorlopen |:(
Wie is 'die elf'? Zevran? Probeer het eens met Morrigan.
Het helpt ook als je iedereen 'met de hand' doet. Wynne laat je alles healen wat los en vast zit, Morrigan van een afstandje spreuken gooien, en met Alistair en jezelf hakken.
Lekker veel spells en skills gebruiken (let op de cooldown) en zorg dat je genoeg health potions hebt om handmatig te healen (zet ze in je quickbar!).

En dat andere stuk is inderdaad heel makkelijk, zeker op casual, dat hebben ze expres gedaan, zodat je een 'Damn, I'm awsome'-gevoel krijgt (volgens mij :) )

En misschien was het makkelijker geweest als je op normal gespeeld had, dan had je hem bij de archdemon een tandje makkelijker kunnen zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 14-02-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mn 2e playthrough helemaal uitgespeelt, en wat blijft het toch een heerlijk vet spel. :)

Voor de archdemon:
spoiler:
Positioning is key. Halvewege vliegt de draak de lucht in, en gaat ergens zitten waar je er met melee niet bij komt. Loop dan nu met al je mannen helemaal naar de hoek (ik geloof dat het oost is, weet het niet zeker), waar een ballista staat. Hiermee kun je op de archdemon schieten. Als je nog ranged hebt, kun je daar ook nog mee pewpewen. De archdemon doet alleen wat ranged pewpew op je, maar daar is makkelijk tegenaan te healen met Wynne. Op 25% moraal komt de archdemon weer omhoog, en land vlak naast je. Nu vol op de archdemon, en dan is ie zo dood.
Het punt hiervan is, is dat vrijwel alle darkspawn door de rest van de npcs wordt opgepakt. Laat die lekker het werk doen, daar zijn het npcs voor. Vervolgens kun jij gewoon zelf de archdemon killen en er met de eer vandoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XXlerator schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:35:
Op de pc is het niet gecapt op 30fps voorzover ik kan zien. Bij mij draait het op 1920x1200 met alles in game op max (met Vsync aan, 8xAA geforced in Catalyst) op bijna constant 60fps (alleen op de markt in Denerim wil de fps nog wel eens zakken naar 50) op mijn 4870X2. FPS is overigens wel omhoog gegaan van een E8400 @ 3.8Ghz naar een i7 860 @ stock nu. Maar het is ook bekend dat DA:O gevoelig is voor cpu. Al met al een hele nette performance. Na installen van de JBTextures mod (pas bij tweede playthrough) gebruikt het aanzienlijk meer geheugen, maar fps drop is beperkt tot 2-3fps tot nu toe.
Hmz. Misschien moet ik eens in mijn driver-instellingen kijken. Wellicht staat daar een of andere sync-instelling aan (V-sync in DA staat uit). Het spel loopt hier echt altijd op 30 FPS. (Ik bevind me op dit moment op de markt in Denerim.) Het doet er niet toe of ik het nou instel op 1280x1024 met alles op max, of 1024x768 met alles op min, FRAPS blijft schommelen rond de 30 FPS met een afwijking van slechts -1/+1.

Eigenlijk interesseert het me niet zo heel veel :P Ik heb het spel tot nu toe zonder enig probleem kunnen spelen. Toen ik de 9600GT kocht in juli 2008, was het de snelste passieve kaart die er te krijgen was. (Nu is dat nog steeds de HD4850, die slechts 25% sneller is; en ik wil eigenlijk niet overstappen op ATI.) Indien het nodig zou zijn, bijvoorbeeld in geval van een breedbeeldscherm later, zet ik eerst wel de AA terug naar 0 voordat ik ga kijken naar een andere graka. Ik speel te weinig spellen om een >200 euro kostende grafische kaart te verantwoorden. DA:O is het enige spel dat ik nu speel, en dan is zelfs dat nog sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Sorry hoor, maar op Casual is het zo makkelijk dat ze het niet veel makkelijker konden maken.

Maar als je er werkelijk alles aan gedaan hebt om je party zo zwak mogelijk te houden (rushen, autolevel, alleen melee), dan kunnen zelfs de makkelijkste dingen wat lastiger worden. Maar als je alleen al je partymembers switched voor wat ranged schiet het al aardig op.

Daarnaast helpt het ook wel om de archer-backup te gebruiken bij archdemon voor wat ranged backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:03:
[...]

Restart de dragon updater service eens. Werkt bij mij, ik had dezelfde melding bij wardens' keep uitbreiding.
ja daar had ik ook al aan gedacht, maar op een of andere manier niet gedaan. ik kan de game weer resumen na het restarten van de DA-service (start automatisch op), maar als ik op Shale klik om even wat te babbelen dan krijg ik een scherm dat ik 'm moet activeren (net als in zijn allereerste quest) en vervolgens op continue klik, verdwijnt alles in een soort van ondergrondse. je verdwijnt zeg maar onder het speelveld. dan kan je nog wel een stukje lopen en kom je weer bovengronds maar de partyleden volgen je dan niet meer. na een tijdje crasht de game. ik dacht juist dat Shale een personal quest had in the deep roads maar die kan ik dan weer niet spelen. zolang ik niet op hem klik om te praten dan werkt het verder wel goed. gisteravond die quest van Orzammar of hoe je dat schrijven moet, uitgespeeld. raakte uiteindelijk Shale wel kwijt omdat ik voor iets anders koos en tegen hem in gevecht kwam, maarja, maakt niet uit. het heeft iets met het synchroniseren met de servers te maken vermoed ik. ook al sta ik ingelogd, moet in de game zelf vaak ook handmatig inloggen als ik bijvoorbeeld die uitbreiding van Return to lalala wil downloaden. ik heb later mijn e-mailadres gewijzigd, zal wel daar iets mee te maken hebben. overigens werkt het automatisch inloggen wel gewoon. er zal wel iets zitten in die wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gaxkang heeft gisteravond ook het loodje gelegd :P

De crux was inderdaad die anti-helaing spell. Die had ik nog niet, dus ik moest nog een keertje levelen en een tome kopen om hem te leren. Daarna was het een vrij eenvoudig gevecht. Ik geloof dat ik slechts één keer een healing spell heb laten casten!

Daarna ben ik de Anvil of the Void maar eens gaan spelen. Heb voor Branka gekozen, omdat die golems me te waardevol lijken tegen de Archdemon. Het was een behoorlijk eenvoudig gevecht, tbh.
spoiler:
shatter de eerste non-ranked golem.
Met taunt alle damage op mijzelf (tank) laten komen.
Crushing prison op een ranked golem. Focus fire op de andere ranked golem.
Shatter de tweede unranked golem.
Focus fire op de tweede ranked golem.
Focus fire op Caridin.

Op naar de Landsmeet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet echt nog eens verder spelen. Zoals gewoonlijk heb ik zo rond de 50% van het spel weer buitensporig weinig zin om verder te spelen, en lees ik er liever over dan dat ik het zelf speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

OK, die superman referentie is hilarisch! En nu heb ik een stuk meteoor in mijn inventory.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Kan je iets leuks van laten maken in soldier's peak.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net heb ik het Market District in Denerim even doorlopen. Shitload aan quests :X Ik weet niet eens meer waar ik beginnen moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Katsunami schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:36:
Net heb ik het Market District in Denerim even doorlopen. Shitload aan quests :X Ik weet niet eens meer waar ik beginnen moet :+
Gooi Alley Of Murders er ook effe bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neej. Ik mag blij zijn als ik dit spel uit krijg voordat Dragon Age 2 uitkomt.

Spellen die ik sinds de releasedatum heb, maar nog nooit helemaal heb uitgespeeld:
Baldur's Gate II + ToB (wel BG2 los uitgespeeld)
Icewind Dale II
Temple of Elemental Evil
Neverwinter Nights 2 + Expansions
Expansions van NWN 1 (Wel NWN zelf)

Ik heb nog wat te doen, zeg maar... bijna de helft van de spellen die ik de laatste 10 jaar heb aangeschaft heb ik vanwege tijdgebrek c.q. "geen zin, andere dingen te doen" niet uitgespeeld. Gelukkig boeit het me niet of een spel nou 3 maanden oud is, 5 jaar, of 15 jaar. Als ik er zin in krijg, begin ik zonder problemen in 2015 nog aan een spelletje BG2.

Waarom denk je dat ik er zo gebrand op ben om alle DLC ook later nog, onafhankelijk van Bioware, te kunnen spelen? Ik zie mij DA:O in 2020 nog wel spelen met een beetje pech (en BG1 ook :X)... Ik vraag me af of ik dan eindelijk een emulator nodig zal hebben of een oude computer op de kop moet gaan tikken. Misschien moet ik mijn huidige bak maar niet verkopen en in een andere kast stoppen als ik voor iets anders ga kijken, want alle spellen vanaf BG1 t/m Dragon Age draaien erop... en ik heb er zowel een legale (surfspot) XP en OEM Vista voor.

[ Voor 28% gewijzigd door Katsunami op 16-02-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ach, ik speel ook lang niet alles uit wat ik koop. Deze ga ik wel halen, overigens. Heb net de High Dragon omgelegd... was niet eens echt een moeilijk gevecht. Ik heb nog wat losse eindjes in de Brecilian forest, dus die ben ik nu aan het uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
In dat Market District in Denerim staat trouwens een dwerg waar ik niet mee kan praten met 2 kisten die ik niet kan picken. Ik ben er nooit achter gekomen hoe je die geopend kan krijgen, heb ik iets simpels gemist?

Edit: ah al gevonden :+ http://dragonage.wikia.com/wiki/Crime_Wave

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:08:
Heb voor Branka gekozen, omdat die golems me te waardevol lijken tegen de Archdemon.
Dat valt tegen, want laat de zwakke plek van Golems nu net magic zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Bij de archdemon roeleren de Dalish elves. Lekker een hele sloot ranged :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In de gevechten daarvoor zullen ze me ongetwijfeld goed van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb geen enkele backup gebruikt bij de gevechten voor de archdemon, die waren allemaal redelijk simpel (soms even slim pullen met Leliana bij lastigere groepen, zo kun je vaak al makkelijk de melee's naar je toetrekken) Bij de archdemon dacht ik, laat ik toch eens zo'n backup oproepen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze alleen gebruikt in de alienage, das wel een kutgevecht met die elite emissionary. Archdemon vond ik eerlijk gezegt makkelijker dan de alienage. :s

Maar voor de archdemon zijn de elves echt perfect idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
De alienage was echt te erg.... heb dat wel een stuk of 4/5 keer moeten reloaden voordat ik er echt "redelijk" doorheen kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow. Als ik zo zie, wordt er later nog gevochten met grotere groepen.

Ga ik dat trekken met een 9600GT? Ik heb de instellingen in de driver veranderd naar "Bepalen door 3D-toepassing", en nu draait Dragon Age met een snelheid van 30-50 FPS, afhankelijk van de plek waar ik me bevind. Middenin het Market District in Denerim zakt de snelheid gemiddeld naar de genoemde 30 FPS.

Het spel draait nu maxed out op 1280x1024. Zou het erg veel helpen als ik AA terug zet naar 0, inplaats van 8x? Het lijkt van niet (paar procent, geen tientallen frames), maar ik heb het dan ook niet in veel situaties getest. De texturesettings en resolutie wil ik eigenlijk niet lager zetten.

De 9600GT was een mooie midrange-kaart toen ik hem kocht in juli 2008. Ik heb hem gekocht in de verwachting DA:O te gaan spelen in 1024x768 vanwege de tekstgrootte. Dragon Age kwam niet alleen (nog) een jaar later dan verwacht, maar ik speel het nu ook in 1280x1024 vanwege de FTGUI-mod. Misschien is de 9600GT achteraf toch wat underpowered, zeker als ik wellicht in de toekomst nog overstap op een breedbeeldscherm.

[ Voor 23% gewijzigd door Katsunami op 16-02-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Voor de Archdemon gewoon mages gebruiken als je die hebt, dan gaat het echt zowat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mages kan ook, maar die zijn maar met z'n 12'en. Bij de Dalish krijg je 50 archers en ze zijn niet in 1 klap dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Katsunami schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:39:
Het spel draait nu maxed out op 1280x1024. Zou het erg veel helpen als ik AA terug zet naar 0, inplaats van 8x?
Probeer het eerst eens met 4x of 2x AA? 8x AA is gewoon een tandje teveel voor een 9600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net heb ik even zitten testen, met het drukste stuk van de markt in Denerim in beeld, op 1280x1024, en een 9600GT. Het beeld staat dan het verst uitgezoomd, maar nog niet in overhead view.

Alles Maxed: 21 FPS
4x AA: 23 FPS (+9.5%)
2x AA: 25 FPS (+19,0%)
0x AA: 27 FPS (+28.5%)

Het spel wordt wat karteliger, maar niet echt lelijker.

"Texture Detail" terugschroeven heeft 0-1 FPS invloed, maar het spel wordt iets minder mooi. Deze setting kun je gemaxed laten staan zonder verlies, zo te zien.

Verlagen van de graphics details (rest maxed) geeft:
Alles Maxed: 21 FPS
High: 22 FPS (+4.8%)
Medium: 25 FPS (+19.0%)
Low: 29 FPS (+38.1%)

Het spel gaat er dan wel VEEL slechter uitzien. Als je snelheid wilt winnen, is het verlagen van AA een betere keuze. Vergelijkbare snelheidswinst, minste verlies in uiterlijk.

Ik heb niet met alle mogelijke combinaties getest, maar AA op 0 en Graphics details op Low levert een framerate van ongeveer 38 op. De winst is dus ongeveer 80%. Dit klopt ook, als je de winsten van de verlaging op elkaar stapelt: 1.285 x 1.381 = 1.775 (+77.5%) Het spel wordt hier wel heel lelijk door. Spellen uit 2001/2002 met de graphics maxed zien er dan beter uit.

In stukken waar het niet druk is, zoals binnen met alleen je party, draait het spel op maxed instellingen ongeveeer op 40 FPS, en de winsten zijn qua procenten vergelijkbaar met de drukke gebieden. Het spel is, ondanks de framerate van 21 FPS in het drukke gebied, wel nog steeds goed speelbaar. Het draait duidelijk trager en wat minder vloeiend, maar gaat in elk geval niet hakkelen of hangen.

In battles is het spel niet trager dan normaal, in elk geval niet met in totaal 10 figuurtjes op het scherm.

1280x1024 maxed op een 9600GT is voor deze RPG haalbaar, mits je kunt leven met de wat mindere vloeiendheid van 21 FPS. In een RPG is dit minder erg dan in een shooter natuurlijk. Heb je een hogere resolutie dan 1280x1024, dan zul je de instellingen terug moeten schroeven. 1920x1080 is waarschijnlijk niet te doen met een 9600GT, ook niet op de laagste instellingen.

nVidia heeft nog steeds niet zijn nieuwe GF100 / (GTX300?) serie geïntroduceerd, en ik ben niet van plan om geld uit te gaan geven aan een kaart die net als mijn 9600GT uit 2008 komt, of een reband hiervan, hoewel de GTX295 zich nog steeds (!) direct achter de snelste ATI-kaart van het moment bevindt (de HD5890). Tevens zou ik dan mijn voeding moeten vervangen, omdat de huidige 420W het dan mogelijk niet goed meer trekt.

De snelste passieve kaart is op dit moment de ATI 5750, maar ik vind de overstap de moeite niet waard. Hij bevindt zich op het niveau van de HD4850, waarvan bekend is dat die slechts 20-30% sneller is dan de 9600GT, afhankelijk van het spel. Overstappen naar ATI wil ik eigenlijk niet eens, en ik wil geen actief gekoelde kaart vanwege het lawaai dat ze meestal maken. Het vervangen van de heatsink is duur (~50 euro), kost je je garantie, en neemt vanwege het formaat (grotere heatsink met 120mm fan) vaak 3 plaatsen in je kast in.

Ik vind het niet de moeite om 150 euro of meer in mijn computer te steken alleen om Dragon Age sneller te krijgen. (Al mijn andere spellen zijn ouder, en lopen maxed out méér dan zat.) Deze bak is net 1,5 jaar oud en voldoet voor de rest van zijn taken meer dan prima. Ik denk dat ik alles maar zo laat, en desnoods AA maar uitzet om een kleine 30% snelheidswinst te behalen.

Over 1,5 jaar kijk ik wel verder wat er dan te krijgen is, en dan komt er dan wel weer een nieuw systeem met een quad (nu heb ik een E8500 @ 3.16 GHz), en de snelste passieve kaart van dat moment.

Edit: net heb ik als test mijn E8500 eens overgeklokt van 3.16 GHz naar 3.6 GHz. De CPU draaide op 100% op 3.16 GHz, en dat blijft zo na de overklok. Het scheelt echter slechts 1 FPS gemiddeld in de drukste situatie van hierboven. Dat is minder dan 5%, terwijl de overklok ruim 13% is. Niet de moeite waard dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Katsunami op 17-02-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik moet zeggen dat ik AA niet eens merk op 1920/1200. Heb het niet aan staan, want ik zie het verschil toch bijna niet op die resolutie.

Ik vind het vaker zelfs lelijker/waziger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb inmiddels met Morrigan gebroken en ben nu O+ met Leliana. Het is me echter nog niet gelukt haar aan de haren mijn grot in te sleuren en ik ben al bij de landsmeet. Doe ik iets verkeerd?

(Nee, dit is geen relatieprobleem :P )

Overigens dacht ik de endgame gisteravond even binnen te stappen, struikel ik nog even over Slim Couldry en Sten's persoonlijke quest.... ik ga die archdemon deze week nog niet verslaan, gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
Ik speel DA op Full detail, 4xAA, 1680x1050, +30fps op m'n 8800GT512.

Liever een licht gezoem (dat je tijdens het spelen toch bijna nooit hoort) dan perfecte stilte en compromissen moeten doen op beeldkwaliteit/vlotheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik AA ga uitzetten voor de prestatiewinst, al is 1280x1024 niet wat je noemt een hoge dpi. (Deze monitor heeft de laagste dpi c.q. grootste letters van alle monitoren, behalve een 15" @ 1024x768 en een 27+ HD-monitor.)

T-CM11: De 8800GT 512 MB is ongeveer 25% sneller dan de 9600GT. Hij is vergelijkbaar met een HD4850. Jammer dat nVidia geen passieve kaart heeft die een stuk sneller is dan de 9600GT. (Gigabyte heeft een passieve 9800GT 1GB; maar dat scheelt ook maar 25%.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
Hij is vergelijkbaar met een HD4850.
De 4830 ;)
-> http://www.tomshardware.c...-5970,review-31747-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het. Had de chart even verkeerd in mijn hoofd denk ik. Eigenlijk moet ik toegeven dat die passieve Club3D HD5750 me wel trekt.... hij is net zo snel als, c.q. vergelijkbaar met de 8800 Ultra. Dat is toch een flink stukje boven de 9600GT. (Ik heb voor mijn passieve 9600GT in juli 2008 ook iets van 130 euro betaald, vergelijkbaar met wat die passieve HD5750 nu kost.)

Ik ga eens wat reviews zoeken. Wellicht upgrade ik mijn computer wel naar een quadcore, HD5750, en een breedbeeldscherm. Verleidelijk.... maar als het puntje bij paaltje komt, heb ik dit allemaal niet nodig, behalve voor Dragon Age :P

edit: Verleidelijk is een understatement :X Die passieve HD5750 gebruikt maar 86W, hetzelfde als mijn 9600GT. Dan hoef ik zelfs mijn voeding niet te upgraden. Voor 130 euro (minus een euro of 30-40 voor de 9600GT als ik als ik die verkocht krijg), kan ik weer een hele tijd vooruit, zelfs als ik over zou stappen op een 22 inch breedbeeldmonitor.

Zou de HD5750 Dragon Age maxed out (minus wellicht AA) kunnen trekken op 1920x1080? Ondanks alles is deze kaart (nog steeds) niet zo krachtig als een (oude) GTX260, maar hij is wel passief en gebruikt veel minder stroom.

[ Voor 32% gewijzigd door Katsunami op 17-02-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb een 5770 en draai alles max op 1920/1200 supervloeiend (nergens merkbare framedrops gemerkt). Wel zonder AA, ook nooit geprobeerd eigenlijk, maar dat lijkt me ook geen probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 17-02-2010 14:05 ]

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Hopelijk kan ik deze week eindelijk de final battle afmaken. Ik zit ondertussen weer in Denerim en heb net de Marketplace en de Alienage gecleared van hun generals. Niet al te veel problemen tegen gekomen met de general in Alienage, maar dat kwam omdat ik hem tijdens de gevechten al kon bestoken door de barricades heen waardoor hij al veel minder health had toen ik er doorheen kwam. De royal palace was ook niet al te lastig alleen de entree van Fort Drakon is wat moeilijker omdat je direct in combat binnen komt.

Tot nu toe geen reinforcements gebruikt en hoop dit ook tot het einde vol te houden. Waarom? Omdat ik het wil proberen. :P

Edit:
Ik heb inmiddels met Morrigan gebroken en ben nu met Leliana. Het is me echter nog niet gelukt haar aan de haren mijn grot in te sleuren en ik ben al bij de landsmeet. Doe ik iets verkeerd?

(Nee, dit is geen relatieprobleem )
Ik neem aan dat je dit in Camp probeert? Leliana heeft een veel hogere relatie nodig om mee in de tent te duiken. Ik kan me herinneren dat het rond de 80 is.

Wel grappig dat zowel Morrigan als Leliana nog steeds een relatie hebben met mij in mijn versie. Misschien dat het de eindscenes nog anders maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Tylocke op 18-02-2010 16:27 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• _Peter2_
Ik denk dat mijn playthorugh bugged is.

spoiler:
Ik heb het Orzzamar gedeelte gedaan (A paragon of her kind), maar op het eind koos ik niet voor Bhelen, maar voor Harrowmond, hij is nu koning, maar de quest sataat nog steeds open

Ik heb nu ook geen dwarf in min camp, is mijn sessie nu bugged?

• Bosmonster
Die quest heeft bij mij opengestaan tot het einde. Je kunt hem nooit afmaken, maar maakt voor je spel verder niet uit.
Nou, ik heb nog even zitten testen.

1. Het lijkt erop dat de markt in Denerim dé plek met lage framerates is. (Volgens de resultaten die ik vind met Google.)
2. AA uitzetten verhoogt de framerate met ongeveer 30% (edit: op die plek. In andere plaatsen/savegames kan het uitzetten van AA een snelheidswinst van ruim 60% opleveren. Daar heb ik stijgingen gezien van 30 FPS @ 8xAA naar 50 FPS @ 0xAA.)
3. Overklokken van de 9600GT met 10% levert ongeveer 7% winst op.
4. Als een GTS250, HD4850 of hoger worden gebruikt, dan is de CPU de bottleneck (volgens de Google resultaten). Een upgrade naar een Quad heeft dan meer voordelen dan een nog snellere kaart.

In elk geval, op 1280x1024 met alles op max behalve AA (uit), haal ik op het slechtse punt in Denerim market 28 FPS. Afhankelijk waar ik ben op de markt kan dat oplopen naar 51 FPS, als er weinig of geen mensen zijn.

Ik laat mijn systeem zo staan zoals het staat en vervang alles wel in een keer, over 1,5 jaar. Mass Effect 1 wil ik ook nog gaan halen; die zal wel draaien, en ik denk dat ik Mass Effect 2 ook wel ermee kan spelen. Aangezien die ook een "te klein lettertype"-probleem hebben en hier mogelijk geen mod voor is met een grotere GUI, zal ik die spellen waarschijnlijk in 1024x768 gaan draaien.

Al mijn andere games zijn (veel) ouder. Het nieuwste na Dragon Age is NWN2 (met expansions), en dat draait als een raket (75-100 FPS) op 1280x1024 met alles op max.

Nu dit ook weer is opgelost, moet ik nog wat aaneengesloten tijd vinden om DA:O werkelijk te gaan spelen :X Elke keer maar een uurtje is ook niks.

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 19-02-2010 00:57 ]

• SePtiCTaNk
Meer over Awakening.

[ Voor 20% gewijzigd door SePtiCTaNk op 18-02-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

type_o schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:24:
Ik neem aan dat je dit in Camp probeert? Leliana heeft een veel hogere relatie nodig om mee in de tent te duiken. Ik kan me herinneren dat het rond de 80 is.
Net even gechecked. Ja, in Camp. Status is +100 (adore). Ik heb alleen de standaard dialoogopties/ :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:16:
[...]

Net even gechecked. Ja, in Camp. Status is +100 (adore). Ik heb alleen de standaard dialoogopties/ :S
Moet je voor haar niet eerst wat meer van haar geschiedenis weten als bard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heeft ze een persoonlijke quest? Ik heb haar wel van die Orlesian bloemetje kunnen geven en ik heb elk verhaal al van haar gehoord. Ze heeft ook eens een keer een liedje rond het kampvuur gezongen.

* Edmin is lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Edmin schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:28:
Heeft ze een persoonlijke quest? Ik heb haar wel van die Orlesian bloemetje kunnen geven en ik heb elk verhaal al van haar gehoord. Ze heeft ook eens een keer een liedje rond het kampvuur gezongen.

* Edmin is lost.
Ja ze heeft een persoonlijke quest. Al weet ik niet meer hoe ik die bemachtigd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
Je moet inderdaad eerst haar persoonlijke quest doen (Marjolaine's huis in Denerim) volgens mij moet je haar 2 Andraste's Grace geven om wat meer over Marjolaine te kunnen praten... maar zeker weten doe ik het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Bosmonster schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:18:
Die quest heeft bij mij opengestaan tot het einde. Je kunt hem nooit afmaken, maar maakt voor je spel verder niet uit.
Thanks, ik was al bang dat ik een stuk opniew kon gaan doen.

Overigens is dit iniderdaad een bekende bug, en zelfs met de dev console en een debug script dat dan gerunt kan worden kreeg ik het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Edmin schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:28:

* Edmin is lost.
Je moet haar meenemen in je groep voor haar persoonlijke quest. Onderweg naar een willekeurig punt op de kaart zal dan een event getriggered worden zodat haar persoonlijke quest gedaan kan worden.

Het feit dat ze op 'adore' staat betekend dat je geen romance opties met haar voorlopig kan doen. Heb je haar al eens afgewezen voor Morrigan? Ook als je haar hints voor romance negeert zal ze het uiteindelijk opgeven.

Goed nieuws in ieder geval: als je de persoonlijke quest van Leliana hebt gedaan krijg je weer een romance optie als je de juiste dialog opties kiest. Dit moet wel even een tijdje na het voltooien zijn.

Gisteren eindelijk het spel voltooid. Het einde was redelijk te doen voor mij ondanks dat mijn 2 magiers dood ging nadat hij op 2/3 van zijn health zat. Mijn main (rogue) en Alistair hebben uiteindelijk het werk afgemaakt samen met de 2 npc's die er ook rondlopen. Leuke finishing move van Alistair :)

Het gehele einde gedaan zonder reinforcements, maar blijkbaar is dat niet een achievement waard dus dat doe ik niet nog eens :P

spoiler:
Per ongeluk uitgevonden: Crushing Prison + Force Cage = Shockwave. Geen idee of iemand dit al eerder heeft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Yep, die combo is geniaal als je tank weer is in een crushing prison zit van een emissionary. Daar bewaar ik mn ForceField altijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Afgelopen dagen Orzammar zitten doen en de landsmeet in Denerim, maar nu kom ik erachter dat voor die romance met Leliana je echt hele specifieke antwoorden moet geven. Nu heb ik een save ontdekt van ruim 10 uur terug, dus ik ga al die zooi maar 'ns over doen de ik :P. Dat heeft in principe nog meer voordelen, ik heb nu bv ook last van die Shale glitch, en die save heeft daar nog geen last van, dus ik kan 't dan beter in de gaten houden. Ik kan ook de items beter managen, in die 10 uur kreeg ik genoeg van 't feit dat m'n inventory snel vol zat, dus ik verkocht de meeste armour, zelfs de unieke dingen, maar als ik die nou allemaal verkoop aan die gast in je camp, heb ik ze tenminste allemaal op 1 plek, mocht ik ze terug willen. En ik kan dan meteen de eventuele setjes eruit pikken. Ik zal ook alle sidequest die ik tot m'n beschikking heb doen, ik denk dat dat beter voor de landsmeet kan gebeuren. Hier horen ook de persoonlijke quests bij van de "bevriende' companions. Morrigan en Sten zijn nog steeds erg neutraal, en ik blijf weigeren ze om te kopen ;). Heb besloten alleen (plot) items te geven die ze zelf naar voren brengen in gesprekken.

Ik ga wel precies dezelfde keuzes maken, op 1 ding na misschien. Dus:
spoiler:
De save begint echt net voor 't gevecht met Branka. Wat dus wil zeggen dat ik voor Carradin gekozen heb, en ik zal de Anvil vernietigen. Geen golems voor mij dus helaas, maar moreel vond ik 't beter ;). Ik ben niet iemand die op eerder genomen beslissingen terugkomt, dus ik blijf Harrowmont steunen. Wel lachen trouwens, als je Bhelen doodt, als je langs zo'n Orzammer crier loopt. iets over een "epic fail" van Bhelen :D.

Dan Anora redden.. Voordat ik in Howe's dungeon terecht kwam, kwam ik eerst wat crows tegen.. Zevran heb ik nooit gebruikt, dus zijn approval was erg laag (enigszins positief, maar nog steeds neutral), dus hij keerde zich tegen mij.. Mjah, zijn probleem. Zorgt er wel voor dat ik 'm bij een 2de play through 'm al de 1ste keer doodt, krijg ik tenminste approval van Morrigan ;). In Howe's dungeon heb ik iedereen gered. Dan als je dat hulpje van Loghain je komt arresteren, wou ik aanvankelijk vechten, maar ik wilde ook zien wat er gebeurde als je je overgaf, aangezien ik al gelezen had over een optionele sidequest, maar ik vond 't wel een leuke afleding die ontsnapping, dus heb 't zo gelaten.

Ik heb besloten Anora te steunen, Alistair heeft er toch geen zin in, en lijkt me minder geschikt, en meer geschikt om Grey Warden te blijven. Dan de Alienage, en dit is misschien 't enige wat ik anders ga doen. Ik had die slavetraders verslagen, maar uiteindelijk die eikel laten lopen, wel zonder wat dan ook, en de slaves waren dus vrij. Ik denk dat ik 'm toch maar afmaak ;).

Bij de landsmeet ook dezelfde dialoog opties kiezen, wat moet resulteren in een een bijna unanieme vote (1 tegenstander) tegen Loghain, heb Alistair het klusje laten afmaken, maar Anora is dus Queen.

En dat dus allemaal eventjes overnieuw doen ;).

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heb ik maar weer eens een uurtje verder gespeeld.

Er zijn echt véél quests te vinden in alleen al het Market District van Denerim. Hoe krijg ik die in vredesnaam allemaal gedaan? Ik weet nu al niet meer wat waar zit. (Even opzoeken wie de BlackStone Irregulars ook al weer waren....)

Op het moment zit ik in Haven. Ik heb er maar direct de grootste / belangrijkste quest van het moment uit gepikt, en ik hoop de oplossingen van de opstaande quests mettertijd tegen te komen. Gelukkig heeft het journal een to do / done opbouw, en niet een sequentiële notitiestijl zoals Baldur's Gate destijds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Gistreren kwam een maatje van me langs en die had zijn CD versie van DA:O maar even meegenomen, deze geinstalleerd no-cd crack eroverheen en ik kan eindelijk weer spelen.

Bioware points voor Return to Ostagar had ik al dus deze meteen maar gekocht en doorgespeeld was wel interessant om daar nog weer terug te komen alleen erg kort imo.

Enige zinnige dat uit de helpdesk van EA kwam was dat ik mijn game niet via een 3rd party moet downloaden (tja als je je eigen EA downloader 3rd party vind ......), maar goed mijn Bioware account deed het dus gewoon nog, toch raar aangezien het EA bioware heeft opgekocht.

Vanavond maar weer eens verder met mijn mage, voor mijn reinstall was ik net de mage tower uit, eens zien wat dit gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Katsunami schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:51:
Vandaag heb ik maar weer eens een uurtje verder gespeeld.

Er zijn echt véél quests te vinden in alleen al het Market District van Denerim. Hoe krijg ik die in vredesnaam allemaal gedaan? Ik weet nu al niet meer wat waar zit. (Even opzoeken wie de BlackStone Irregulars ook al weer waren....)
* Bosmonster wijst naar Journal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Ik ben weer een stukje verder met mijn eerste playthrough.
Mijn mage is intussen level 18.

Gisteren de return to Ostagar DLC gedaan. Mijn mage is arcane warrior en die heb ik het armor setje aan laten trekken,

Na return to Ostagar heb ik Flemeth met een bezoekje vereerd. Nu wordt het tijd om verder te trekken richting Denerim en daar de quests op te pakken en ook nog de losse eindjes van de side quests die ik nog in mijn journal heb staan op te pakken.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste