Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
word de mac mini door de i5 processor niet in 1 keer een heel stuk duurder ? dat zou ik wel jammer vinden want ik wilde juist de nieuwe mac mini als eerste mac kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is niet gezegd dat er een i5 inkomt, maar de introductieprijs van de i5 is niet veel anders dan de introductieprijs van de C2D Penryn's indertijd.

Het beleid van Apple lijkt de laatste tijd sowieso te zijn om de nieuwe generatie gewoon dezelfde prijs te geven als de vorige generatie. De "misser" bij de huidige generatie Mac Mini hebben ze uiteindelijk ook rechtgezet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik hoop ook dat er een mac mini met een core i5 en 4gb geheugen komt voor 700 euro.

Als die komt, verkoop ik 2 pc's en wordt dat mijn nieuwe mediacenter :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-06 11:10

Maduth

Probeersel

Dat is precies mijn plan... Mini als medacenter icm TC... moet goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:39
Jammer, dan toch maar even tot de zomer wachten.
Het zou mijn eerst Mac gaan worden.

Ik ben van plan het te gaan gebruiken als Mediacenter en om gewoon op te werken.
Even afwachten hoe ik dat ga aanpakken met 2 schermen.

Verwachten jullie een grafische kaart zoals in de Macbook Pro 13" serie (de Intel HD 3000) of de Radeon 6750 zoals in de nieuwe iMacs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404729

yorroy schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:13:
Jammer, dan toch maar even tot de zomer wachten.
Het zou mijn eerst Mac gaan worden.

Ik ben van plan het te gaan gebruiken als Mediacenter en om gewoon op te werken.
Even afwachten hoe ik dat ga aanpakken met 2 schermen.

Verwachten jullie een grafische kaart zoals in de Macbook Pro 13" serie (de Intel HD 3000) of de Radeon 6750 zoals in de nieuwe iMacs?
Ga er bij een Mac Mini maar van uit dat het de Intel HD3000 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
ik denk (hoop) dat je misschien als een optie een grafische kaart kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Baal wel... was er helemaal er vanuit gegaan dat de mini ook een upgrade zou krijgen en nu moeten we weer wachten (geduld is een schone zaak.... me $%## ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
yorroy schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:13:
Vanwege de prijs zal het wel een Intel HD 3000 worden.

Maar goed, voor films kijken e.d. is dat prima. De processor vind ik belangrijker. Ik wil wel gewoon vloeiend 1080p MKV'tjes kunnen kijken ermee :) Daarom koop ik de huidige ook niet.. een core 2 duo is hier en daar net te traag.

Op mijn MBP met i5 en intel 3000 (en extern 1080p scherm) werken de filmpjes perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53
Video wordt tegenwoordig altijd door de gpu gedaan. Die HD3000 kan prima 1080p materiaal verwerken.

Ik heb hier een oud ION systeem (atom/ouderwetse gefore) en die kan ook prima 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:39
Lethalis schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:55:
[...]
Vanwege de prijs zal het wel een Intel HD 3000 worden.

Maar goed, voor films kijken e.d. is dat prima. De processor vind ik belangrijker. Ik wil wel gewoon vloeiend 1080p MKV'tjes kunnen kijken ermee :) Daarom koop ik de huidige ook niet.. een core 2 duo is hier en daar net te traag.

Op mijn MBP met i5 en intel 3000 (en extern 1080p scherm) werken de filmpjes perfect :)
Dan is het ook prima. Het gaat mij er inderdaad ook om dat ik 1080p gewoon vloeiend kan spelen.
Voor games heb ik een Xbox360, dus dat is het probleem niet.

Nu maar hopen dat Apple een beetje opschiet met de nieuwe Mini's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
lowfi schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:11:
Video wordt tegenwoordig altijd door de gpu gedaan. Die HD3000 kan prima 1080p materiaal verwerken.

Ik heb hier een oud ION systeem (atom/ouderwetse gefore) en die kan ook prima 1080p
Het wordt idealiter door de gpu gedaan ;) Helaas niet altijd.. en dan is een goede cpu vereist.

Ik heb hier een 1080p MKV'tje van Yogi Bear liggen die het erg slecht doet op een AMD Athlon X2 4400 met Nvidia Geforce 9600 GT. Aan de videokaart zal het niet liggen..

Anyways, datzelfde filmpje draait vloeiend op mijn MBP i5 met intel 3000 en ook goed op een Core 2 duo 6750 met zwakkere Nvidia 8400 GS kaart. De processor maakt dan toch het verschil.

[ Voor 31% gewijzigd door Lethalis op 04-05-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Op mijn mac mini 2010 met kleine uograde(lees: 8GB geheugen, 7200 rpm seagate momentus XT) is een 1080P geen probleem. Ik speel alle films zonder enkele glitch af. Zijn er mensen die hier wel problemen mee hebben dan?

Echter mocht de nieuwe serie een I3 of nog beter een I5 hebben, dan ben ik toch bang dat mijn model op marktplaats beland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 16:56
Als mac mini collega's,

Wat kan ik krijgen voor mijn (standaard) late 2009 Mac Mini 2,26 Ghz Intel Core Duo 2 met 2 gig geheugen.

Geheel standaard dus. Wat denken jullie?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:47
SirMemeAlot schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:04:
Op mijn mac mini 2010 met kleine uograde(lees: 8GB geheugen, 7200 rpm seagate momentus XT) is een 1080P geen probleem. Ik speel alle films zonder enkele glitch af. Zijn er mensen die hier wel problemen mee hebben dan?

Echter mocht de nieuwe serie een I3 of nog beter een I5 hebben, dan ben ik toch bang dat mijn model op marktplaats beland ;)
Mac mini Server met 2.66Ghz en 4GB Ram speelt ook alles moeiteloos af.
Heb deze aan m'n TV aangesloten, samen met m'n Popcorn Hour A-110.

Mocht de nieuwe lijn Mac mini de i5/i7 bevatten (90% zeker) en goede graphics dan koop ik deze voor aan m'n 27" LED Cinema Display, waar nu m'n MacBook Pro aanhangt.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40

World Citizen

FreeReef.nl

krizzziz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:56:
Als mac mini collega's,

Wat kan ik krijgen voor mijn (standaard) late 2009 Mac Mini 2,26 Ghz Intel Core Duo 2 met 2 gig geheugen.

Geheel standaard dus. Wat denken jullie?
Een cursus google... ;)
http://www.mac2sell.net/

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Om maar gelijk het uit de wereld te helpen.
Hier ook een Mac Mini 2.66 GHz met 4GB RAM en 500GB 7200RPM en 1080P werkt hier ook gewoon goed.

Geen stotter of wat dan ook in bijv. Plex of VLC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 00:27
Ik lees zojuist dat OS X Lion geen Core2Duo cpu's meer ondersteund, er is voor de testversie een hack waarmee het wel lukt, maar deze optie zal in de final versie waarschijnlijk niet meer werken.

Mogen we hieruit concluderen dat de nieuwe Mac Mini binnen nu en twee maanden wel uit MOET uitkomen?
Ik neem aan dat wanneer OS X 10.7 uit ze geen OS X 10.6 meer zullen verkopen samen met een nieuwe Apple!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Ik zou eens beginnen met een bron vermelding, en checken of het een serieuze bron is, of gewoon een roeptoeter die meer verkeer voor zijn site wil genereren.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sjaak_Banaan schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:36:
Ik lees zojuist dat OS X Lion geen Core2Duo cpu's meer ondersteund, er is voor de testversie een hack waarmee het wel lukt, maar deze optie zal in de final versie waarschijnlijk niet meer werken.
Hier geloof ik helemaal niets van. Apple gaat never nooit de huidige generatie MacBook Air en Mac Mini en de vorige generatie MacBook Air, Mac Mini, MacBook(Pro) en iMac zo ineens uitsluiten van een upgrade naar Lion.
Mogen we hieruit concluderen dat de nieuwe Mac Mini binnen nu en twee maanden wel uit MOET uitkomen?
Ik neem aan dat wanneer OS X 10.7 uit ze geen OS X 10.6 meer zullen verkopen samen met een nieuwe Apple!?!
Antwoord lijkt me duidelijk: nee, dit mogen we niet concluderen. Tenzij je een mailtje van Steve Jobs kunt laten zien waar dit in staat.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
De bron van de OS X hack: klik
Daar wordt uitgelegd hoe je OS X Lion aan de gang krijgt met o.a. een niet ondersteunde Core2Duo.

Nadat ik het stukje opnieuw heb gelezen zie ik dat ze over 'unsupported Intel based systems' praten, mogelijk dat ze dus wel support bieden aan de 'oudere' core2duo macs... my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
precies... wat er staat is dat ze een plist verwijderen waar system id's in staan van mac die standaard met een core-solo en core-duo kwamen. Sommige mensen hebben die mac's zelf voorzien van een core2duo, maar dat zorgt er niet voor dat ze een ander system id krijgen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Vind dit niet representatief. €320 voor een Mac Mini 2,26Ghz Core 2 Duo uit mei 2010.....Nieuwprijs een jaar geleden was €550. Afschrijven kan, weggooien niet. En als ik op marktplaats kijk is €320 ook geen gangbare prijs.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
krizzziz schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:50:
[...]
Vind dit niet representatief. €320 voor een Mac Mini 2,26Ghz Core 2 Duo uit mei 2010.....Nieuwprijs een jaar geleden was €550. Afschrijven kan, weggooien niet. En als ik op marktplaats kijk is €320 ook geen gangbare prijs.
Ik vind de prijzen ook aan de lage kant.. ga de site wel onthouden voor als ik een 2e hands mac wil. De verkopende partij proberen ervan te overtuigen dat ze er toch echt teveel voor vragen haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:46

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dan zal dat wel de reden zijn dat mijn oude Mini al weer bijna een jaar in de kast ligt stof te vangen. Ga ik hem liever gebruiken als hobby Macje als ik daar (ooit) eens behoefte aan heb. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 11-05-2011 11:51 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sjaak_Banaan schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:29:
Nadat ik het stukje opnieuw heb gelezen zie ik dat ze over 'unsupported Intel based systems' praten, mogelijk dat ze dus wel support bieden aan de 'oudere' core2duo macs... my bad.
Was dat niet allang bekend? Lion zou de support gaan droppen voor 32-bit intels (Core Solo, Core Duo), niet voor de 64-bit Core 2 Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Ik heb met een cli commando gecheckt en bezit de 64-bit versie (early 2010 mac mini) een paar puntjes:

-Waarom zou Apple support voor 64bit prev-gen Macs (mini's niet in het bijzonder) eruit gooien?
-De mini support geen 64-bit, om e.o.a. reden, als je dit omzet blijft hij toch stug 32-bit booten, is hier een hack voor en zou dit de reden zijn, waarom Lion niet werkt op (witte) mini's, 64-bit EFI of niet?
-Iemand had het hier over 8GB mem in zijn mini, volgens mij ook een vorig model, maar ik lees overal dat deze maar 4GB max. support- how can? :)

Hoe hack je dat gedoe met die 64-bit (wil ook native 64-bit draaien graag) en enable je die optie voor 8GB mem?

Laatste vraag (ook in het SSD-topic gesteld, zonder antwoord), kan je nieuwe generatie mini's (eerste platte zeg maar) ook SATA600 aan, ivm SSD-aanschaf, of alleen nog SATA300? Gek genoeg vind ik dit nergens terug...

:9~ Bij de gedachte van een Mini i3 of i5 met HD3000 en SATA600 SSD 550/500 MB/s en min. 8GB mem... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 13:11

breinonline

Are you afraid to be known?

- Doen ze niet: zie de post boven je. Vanaf Core 2 Duo blijft alles werken onder OS X Lion.
- Nee, is geen hack voor en is ook niet nodig.
- De witte Intel core 2 Mac's (early 2009 - server late 2009) kregen van Apple uit maximaal 4GB mee maar kunnen technisch 8GB hebben (2x4GB). De versies erna (nieuwe model) ondersteunen ook vanaf Apple 8GB.
- SSD: volgens Mactracker is het een 3Gbps SATA poort.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59

4POX

Everybody is wired

Dreamvoid schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:35:
[...]

Was dat niet allang bekend? Lion zou de support gaan droppen voor 32-bit intels (Core Solo, Core Duo), niet voor de 64-bit Core 2 Duo.
Ik denk dat het complexer is. Mijn Mac Mini uit 2006 heb ik in 2009 voorzien van een core2duo. Als ik hierop Lion zet krijg ik bij de reboot een groot stopbord in mijn beeld te zien.

Misschien filtert Apple op de EFI.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breinonline schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 08:21:
- Doen ze niet: zie de post boven je. Vanaf Core 2 Duo blijft alles werken onder OS X Lion.
- Nee, is geen hack voor en is ook niet nodig.
- De witte Intel core 2 Mac's (early 2009 - server late 2009) kregen van Apple uit maximaal 4GB mee maar kunnen technisch 8GB hebben (2x4GB). De versies erna (nieuwe model) ondersteunen ook vanaf Apple 8GB.
- SSD: volgens Mactracker is het een 3Gbps SATA poort.
Dus mijn maccie uit 2010 2,26GHz pakt ook gewoon 8GB mem? Dat is een 'acknowledge' bij deze? :9~
Maar een 32-bits systeem kan toch niet meer dan 3,2GB aanspreken, wat heeft die andere 4,8GB dan voor zin?
Ik las dat er een soort 'trucje' is waardoor Snow Leopard 64-bit software onder een 32-bit omgeving draait, spreekt hij dan voor die programma's wel die 8GB aan?

Enerzijds leuk die vaagheid (is weer eens wat anders), maar anderzijds koop je allerlei 'add-ons' die misschien niet eens benut worden, beetje zonde in dat geval. :/

Je zegt dat er geen hack nodig is, om de mini in 64 bit te laten draaien, ik neem aan dat je daarmee doelt op hetgeen ik net geschreven heb, of bedoel je dat jij wel je mac (met vasthouden van de 6 en 4 key tijdens boot of permanent via de cli) native altijd in 64-bit mode hebt draaien?
Mijn mac doet dit niet hoor, ook al heb ik gelukkig wel een 64-bit EFI (gecheckt, zoals ik al schreef.)
Ik krijg deze mac gewoon niet 'native' omgezet naar 64-bit, wat ik ook probeer. Daarom heb ik zo mijn twijfels over Lion, misschien een beta downloaden om te testen, desnoods in een VM. :)

Als iemand echt 110% kan bevestigen, dat die 8GB echt werkt in een mac 2010, dan ga ik upgraden.
SL is toch wel een vrij ''log' OS, dat veel mem vreet lijkt het (met 2x een VM'tje aan en 200 tabs in Safari geopend ;)) Na 3x in standby met die tabs open, is dat ding zo traag als dikke str....

@4POX: correcte aanname, het OS kijkt naar je EFI. Niet alle 'oude' mini's draaien een 64-bit EFI, ik heb het even opgezocht voor je:

ioreg -l -p IODeviceTree | grep firmware-abi

Met dit commando kun je checken welke versie je mac bezit.
Volledige link: http://www.ihackintosh.com/2009/08/snow-leopard-106-and-64-bit-what-you-need-to-know/
(Gewoon een willekeurige site na een Google-search, dus let verder niet op de hackintosh zooi... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat hij niet in 64 bits mode boot klopt, maar dat neemt niet weg dat het OS gewoon 64 bits is en draait. Alle Macs met een oorspronkelijke Core 2 processor ondersteunen voor zover bekend 10.7. Die gegevens haalt Apple waarschijnlijk uit de EFI en men kijkt niet naar upgrades die mensen zelf hebben uitgevoerd aangezien ze dat officieel niet ondersteunen.

De 2010 Mini kan al vanaf Apple 8 GB intern krijgen, zie de store. Hoeveel bevestiging zoek je dan nog?

[ Voor 10% gewijzigd door breinonline op 14-05-2011 10:57 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breinonline schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:53:
[...]
De 2010 Mini kan al vanaf Apple 8 GB intern krijgen, zie de store. Hoeveel bevestiging zoek je dan nog?
Ik kan op de Apple site alleen het nieuwe 2011 model selecteren, zo ook bij de geheugen upgrades- waar heb jij dat gezien v.w.b. de 2010-upgrade? (Link zou makkelijk zijn!)

Om miscommunicatie te voorkomen, ik heb een witte mac mini uit feb 2010, 2,26GHz C2D processor die je met een plamuurmes open moet maken.

Niet het grijze, platte (2011) model, dat je aan de onderzijde open kunt draaien.
Je zegt dat de Mac sowieso wel 64-bit draait, maar waarom moet je dan bij andere macs 6+4 vasthouden tijdens het booten, waarna deze dan expliciet "64-bit kernel" aangeeft bij de systeminfo, terwijl dit gewoon hardcoded uitgeschakeld is door Apple, op alle mini's?
Wat heeft die expliciete vermelding op die andere mac's dan nog voor zin?
Ook al maakt een willekeurig 64-bit programma (als ik die überhaupt al draai, ik weet het niet) vanzelf dan wel gebruik, ik wil dat het gehele OS native in 64-bit draait, net als de 6+4 methode.

Is daar een hack voor? (Vond hem zelf niet op internet, maar je weet nooit met handige tweakers hier?! :P)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 14-05-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005

Daan_

Alles op zijn tijd !!

volgens mij is laatste model Mini van 15 Juni 2010 ? ;-)

[ Voor 78% gewijzigd door Daan_ op 15-05-2011 10:29 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Should advise people that Apple has definitely limited the new Mac mini to only being able to properly utilizing up to 4.0GB of memory. Whether it's a real chipset limitation or an EFI Apple set limitation - while the Mac mini will accept 2 x 4GB and show 8GB of memory installed, once you get applications that result in more than 4.0GB being utilized, the whole system slows down to a crawl. The MacBook Unibody 13" and Unibody Pro 15" has the same issue with more than 6.0GB installed - fine up to 6GB utilized, craps out when 8GB is installed as soon as the 6GB memory utilization point hit... At least in the case on the Unibody, doesn't seem to be an Apple set EFI limit as Apple officially supports up to 4GB in those MacBooks while up to 6GB does work and offer benefit.

Bottom line - don't try to put 8GB into a new Mac mini (or any Mac mini for that matter..) as it's a no go."

Dit is de reden waarom ik twijfel- en verbaasd was over de andere tweaker (naam kwijt, sorry) die 8GB in zijn mac mini (oude stijl) gepropt heeft.
Ik lees dat er twijfel bestaat over de 9400 GPU-chipset, die het gelimiteerd is op 8GB, dus het gewoon aan zou moeten kunnen:

"The newer minis (early and late 2009) both use the Nvidia 9400m chipset that officially supports up to 8 GB of memory. Apple uses this chipset on other Macs like the MacBook, MacBook Air and MacBook Pro. Every MacBook Pro officially supports up to 8 GB of memory. Apple limited both the MacBook and Mac mini to 4 GB for a very obvious reason: more differentiation between their products (with 8 GB...why would one still buy the more expensive options?). The MacBook Air is a bit different as it has soldered on memory chips. I think they are limited to space on the circuit board as well as the cost of the memory chips which made them limit the amount to 2 GB of memory (I'm speculating). Apple has provided early 2009 Mac mini users with a new EFI version that has better support for some memory kits. It appeared that this new firmware version also made it possible to use 8 GB of memory without slowing down or crashing (that happened before the update). The late 2009 models already come with that version apparently."

Ik voel er niet zoveel voor om 8GB door het toilet te spoelen, dus als iemand met een 9400 Mac mini kan bevestigen dat het echt goed werkt (en niet vertraagd, zoals de eerste alinea beschrijft), dan voer ik een upgrade uit, met alle liefde- anders niet. :)

Bron: http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-662014.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-06 15:49

Bosmonster

*zucht*

Ik heb 8GB in mn mini en werkt prima? Hij wordt wel retetraag als ik veel open heb, maar volgens mij is dat pas bij het gebruiken van 8GB en komt meer doordat de rest van dat ding traag is (HD met name).

Zal zo eens kijken als ik op mn werk ben :)

(we hebben hier meerdere last-gen mini's met 8GB).

edit: ow gaat niet over de laatste gen, je quote blijkbaar een wat ouder bericht die het heeft over "the latest mac mini".

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, scherp blijven ;)

Ik bedoel de 9400 Chipset Mini's met de Nvidia 9400 GPU erin. (2009-2010 ongeveer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 22:29
gisteren 4 Gb Geheugen besteld voor mn mac min E09.

Er zit nu 1 Gb in. Ik merk steeds meer dat bij open hebben van Plex, SabNZBD Apache, MySQL e.d. beestje erg traag wordt en geen 1080p aan kan. Oplossing is buiten Plexx om de films te bekijken.

als het mee zit zal dit opgelost zijn met de mem upgrade.. vorig jaar gekeken voor een upgrade. Ik was toen ruim 150 euro kwijt nu 40!!! prijzen zijn erg gedaald!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
To_Tall schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:29:
gisteren 4 Gb Geheugen besteld voor mn mac min E09.

Er zit nu 1 Gb in. Ik merk steeds meer dat bij open hebben van Plex, SabNZBD Apache, MySQL e.d. beestje erg traag wordt en geen 1080p aan kan. Oplossing is buiten Plexx om de films te bekijken.

als het mee zit zal dit opgelost zijn met de mem upgrade.. vorig jaar gekeken voor een upgrade. Ik was toen ruim 150 euro kwijt nu 40!!! prijzen zijn erg gedaald!!
Waar besteld?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53
Dus met Lion wordt de Mini Server ook goedkoper? Afaik betaal je bij de huidige versie vooral voor de software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Bron: http://www.macrumors.com/...erver-headed-for-refresh/
It looks like the next month or so is shaping up to be a fairly busy month for the Mac. In addition to OS X Lion, our sources are already expecting new MacBook Airs and Time Capsules fairly soon – due to supply shortages and now Mr. X tells 9to5Mac that Apple’s Mac mini Server and Mac Pro Server are constrained with no shipment date yet in place for new models.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Oeh spannend. Een mac mini met i5 en 4gb oid zou een geweldig mediacenter en mooie reserve mac zijn voor als er iets met mijn mbp gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de 2e-hands prijzen van de Mac Mini. Ik vind ze bizar hoog namelijk. Een 1.83 Core2Duo uit 2007 (dus 4 jaar oud!) zou nog steeds 350 euro moeten opbrengen? Dus een Mac schrijft maar 50% af in 4 jaar tijd? Ik vind het van de zotten. Dan kan ik beter wat geld bijleggen voor een nieuwe.

(motivatie achter deze rant is dat ik voor een projectje een goedkoop maar vlot Mac Minitje zoek. Een Core2Duo die ik een beetje kan upgraden zou ideaal zijn... Maar ik ga echt geen 350 euro betalen voor een machine uit 2007, echt niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 14:07
Ik heb die van mij voor €375 verkocht meen ik, dat was eentje uit maart 2010, met 2.25 GHz (meen ik), 2Gb, 160Gb, 9400M. Dat vond ik nog wel redelijk, maar 350 voor eentje uit 2007 lijkt me ook wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
sebastius schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:12:
Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de 2e-hands prijzen van de Mac Mini. Ik vind ze bizar hoog namelijk. Een 1.83 Core2Duo uit 2007 (dus 4 jaar oud!) zou nog steeds 350 euro moeten opbrengen? Dus een Mac schrijft maar 50% af in 4 jaar tijd? Ik vind het van de zotten. Dan kan ik beter wat geld bijleggen voor een nieuwe.

(motivatie achter deze rant is dat ik voor een projectje een goedkoop maar vlot Mac Minitje zoek. Een Core2Duo die ik een beetje kan upgraden zou ideaal zijn... Maar ik ga echt geen 350 euro betalen voor een machine uit 2007, echt niet.)
Gewoon een mailtje sturen met "Ik wil x euro betalen voor jouw mac mini en kom hem meteen ophalen als hij naar behoren werkt. Wat vind je ervan?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ja, maar ik vind voor zo'n oud gebakkie iets van 200 euro meer dan genoeg(bijna teveel zelfs al)! Ben ik nou zo'n krent of wat?

[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 10-06-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
sebastius schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:31:
Ja, maar ik vind voor zo'n oud gebakkie iets van 200 euro meer dan genoeg(bijna teveel zelfs al)! Ben ik nou zo'n krent of wat?
Tsja, het blijft een vraag en aanbod issue. Als de vraag naar 2e hands Apple producten hoger is dan 2e hands pc producten, zullen ze duurder zijn.

Qua specs ben ik het met jou eens.. maar als anderen er meer voor willen betalen zit je in een lastig pakket.

Anyways, Mac mini voor 200 euro:

http://computer-software....gEWhJ%2F9&fta_ind=27&fs=1

[ Voor 47% gewijzigd door Lethalis op 10-06-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386752

Ik wil ook een MAC en heb al een mooi scherm. Dan is een Mac Mini een logische keus. Ik vraag me echter af hoelang die al niet is ge-update. Stel dat er een jaar al geen update is gedaan dan koop ik hem niet, ik vind m behoorlijk duur om eerlijk te zijn, voor deze specs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Anoniem: 386752 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:06:
Ik wil ook een MAC en heb al een mooi scherm. Dan is een Mac Mini een logische keus. Ik vraag me echter af hoelang die al niet is ge-update. Stel dat er een jaar al geen update is gedaan dan koop ik hem niet, ik vind m behoorlijk duur om eerlijk te zijn, voor deze specs dan.
Je kan ook een macbook pro aan het scherm hangen. Dan krijg je voor 1100 euro een core i5 met 4gb ram etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

De verwachting is nu dat de nieuwe Mac Mini begin augustus uitkomt.
Zie

http://www.123macmini.com/news/story/1642.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Yeah.........vanaf van mijn vakantie......zie ik het goede nieuws/gerucht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Ben echt heel benieuwd of ze een stuk sneller zullen zijn dan de 2010 variant.

Zo ja, dan moet ik mijn mac mini 2010 maar snel op marktplaats zetten :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 15:45

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Minder is dat Macrumors denkt dat de GPU die van intel zal zijn ipv 3rd party. Dat vind ik toch wel een stuk minder....
As expected, the new Mac mini will be receiving Thunderbolt and Sandy Bridge processors. As a side effect of this upgrade, the new Mac minis will end up using Intel's HD integrated graphics rather than an NVIDIA solution. This should be no surprise as Apple has made this same compromise in their low-end MacBook Pros using the recent Sandy Bridge processors.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat zou echt balen zijn! Wil gewoon een Nvidia chip erin hebben.
Al zal het wel niet. Want minimum videokaart voor bijvoorbeeld FCP X is een Intel 3000 chip.

[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 22-06-2011 10:35 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Shark.Bait schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:59:
Minder is dat Macrumors denkt dat de GPU die van intel zal zijn ipv 3rd party. Dat vind ik toch wel een stuk minder....
Heb je alleen maar last van als je spelletjes wil spelen of zwaarder grafisch werk mee doet.

Als media center of standaard werkstation werkt het prima iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Lethalis schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:03:
[...]

Heb je alleen maar last van als je spelletjes wil spelen of zwaarder grafisch werk mee doet.

Als media center of standaard werkstation werkt het prima iig.
is dat wel zo? je kunt toch alleen VDA (hardware acceleratie) gebruiken als je een ondersteunde (nvidia) GPU hebt?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Nerpissad schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:07:
[...]

is dat wel zo? je kunt toch alleen VDA (hardware acceleratie) gebruiken als je een ondersteunde (nvidia) GPU hebt?
Technisch gezien kan een GMA > 3100 het ook. Plex e.d. maken er alleen geen gebruik van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Rivanov schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:35:
Dat zou echt balen zijn! Wil gewoon een Nvidia chip erin hebben.
Al zal het wel niet. Want minimum videokaart voor bijvoorbeeld FCP X is een Intel 3000 chip.
de intel 300 chip is de IGP, zie ook de nieuwste macbook pro. Waarschijnlijk zal de imac soortgelijke specs krijgen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hopen dat de i5/i7 in ieder geval Quad-Core wordt i.p.v. Dual-Core zoals in de MBP 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Maar ondersteunt de Intel 300 grafische chip nu hardware accelaratie of niet.
Ik wil hem namelijk als mediacenter gebruiken dus het is erg belangrijk om te weten
of hardware accelaratie ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De huidige generatie Mac mini kan al perfect dienen als mediacenter. Speelt moei-te-loos Full-HD MKV's met Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Anoniem: 256899 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:30:
Maar ondersteunt de Intel 300 grafische chip nu hardware accelaratie of niet.
Ik wil hem namelijk als mediacenter gebruiken dus het is erg belangrijk om te weten
of hardware accelaratie ondersteund wordt.
ik heb n.a.v. zAo's post eventjes gezocht naar wat officiële info:
This reference describes the Video Decode Acceleration framework available on Mac OS X v10.6.3 and later with Mac models equipped with the NVIDIA GeForce 9400M, GeForce 320M, GeForce GT 330M, ATI HD Radeon GFX, Intel HD Graphics and others.
het lijkt er dus inderdaad op dat, indien er een geïntegreerde intel HD GPU in de nieuwe mini's komt, deze 'gewoon' VDA ondersteunt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik heb een Sandy Bridge MBP en heb een H.264 video met hoge bitrate getest met zowel de integrated graphics (HD 3000) als de losse Radeon 6490M videokaart. De Intel graphics hadden zelfs nog een iets lager cpu gebruik dan de Radeon, dus ik denk dat het prima zal voldoen. De Radeon ondersteunt volgens AMD wel iets meer videoformaten (o.a. xvid) maar voor het gros van de video's zal het prima werken.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 22:23
Zijn er gebruikers die ervaring hebben met het openen van een Mac Mini Server (Late 2009)? Ik speel namelijk met de gedachte om de boel te vervangen voor een 120GB Vertex2, 1TB Scorpio Blue en 8GB RAM.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

diotav schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:58:
Zijn er gebruikers die ervaring hebben met het openen van een Mac Mini Server (Late 2009)? Ik speel namelijk met de gedachte om de boel te vervangen voor een 120GB Vertex2, 1TB Scorpio Blue en 8GB RAM.
Gaat grofweg hetzelfde als een A1283 model. Ik heb al een keer een hdd vervangen, geheugen vervangen en een optibay met ssd geplaatst. Dat gaat prima, als je zeker wilt weten dat je niet je behuizing beschadigd met het plamuurmes, dan kan je daar beter een aparte tool voor aanschaffen. Het kan overigens zonder, maar als je weet hoe het moet en daar kom je wellicht net te laat achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 22:23
Ik ga het er maar op wagen. Zojuist een 120GB Vertex 2, 1TB Scorpio Blue en 8GB Kingston geheugen besteld. Wil de Mini Server voor meerdere doeleinden gebruiken dan nu het geval is.

[ Voor 3% gewijzigd door diotav op 13-07-2011 00:27 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb zo'n witte Mini 's moeten repareren voor een klant. Nieuw geheugen erin. Was een leuk klusje met het plamuurmes. Maar het was gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
diotav schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:27:
Ik ga het er maar op wagen. Zojuist een 120GB Vertex 2, 1TB Scorpio Blue en 8GB Kingston geheugen besteld. Wil de Mini Server voor meerdere doeleinden gebruiken dan nu het geval is.
Laatst nog mijn Mac Mini 2009 geupgrade met geheugen. Fluitje van een cent.

Weet niet hoe dat zit met de Mac Mini Server (Is dit nou alleen een mac Mini met server OSX software?) maar let er wel even op dat de "normale" Mac Mini (niet de laatste versie) niet meer dan 4gig geheugen accepteert naar mijn weten. Je kan er meer indoen, maar effectief gebruik je max maar 4 gig.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Je zou 'm natuurlijk ook snel kunnen verpatsen, ik lees net op 9to5mac dat er misschien morgen al nieuwe mini's gereleasd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Zit er echt met smart op te wachten om te kijken wat het thuis bij mij wordt: HTPC of MacMini. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402395

Ik hoop dat de nieuwe Mac Mini's snel komen! Zelf zit ik nog wel erg te twijfelen tussen de Popcorn Hour C-200 of de nieuwe Mac Mini.

De Mac Mini in combinatie met Plex is natuurlijk grafisch een stuk beter, maar met 3D heb ik momenteel (Macbook Pro & Plex) veel problemen. Zo is het onmogelijk om Blu-Ray ISO's af te spelen, ondertiteling werkt niet standaard en de menu's worden verkeerd weergegeven tijdens een 3D film.

De Popcorn Hour C-200 kan deze dingen allemaal wel (volgens mij?), echter is de hardware wel verouderd (2009). En de prijs is natuurlijk een stuk lager.

Heeft iemand goed advies over deze keuzes?
Prijs maakt me persoonlijk niet uit en in de toekomst wil ik er ook graag nog een NAS server bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Besides the new MacBook Air line, which we just revealed, Apple will also drop an upgraded Mac mini line. These new Mac minis will likely retain their currently aluminum unibody design but will pack faster processors and more hard drive space. In addition, the new LED Cinema Display – now called the “Apple Thunderbolt Display” – will debut this week. These new displays will have an optional VESA mount.

The new Mac minis:

The base model will include a 2.3 GHz processor with 2GB of RAM, and 500 GB of hard drive storage space
The more expensive model will include a 2.5 GHz processor with 4GB of RAM, and 500 GB of hard drive space.
Finally, the new Mac mini line will also include a new server model with a 2.0 GHz processor, 4 GB of RAM, and two 500GB hard drives of storage. This new server model should include OS X Lion server, but that’s just a reasonable assumption.
These new Mac minis will likely be powered by the new Intel Sandy Bridge chipsets and include Thunderbolt ports. These new computers should launch by the end of the week, possibly tomorrow – but that is unconfirmed. Thanks, Mr. X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

http://store.apple.com/

The store is offline ...mij benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Het kan misschien aan mij liggen, maar ik vind dit als ik het zo lees nog niet echt een noemenswaardige upgrade t.o.v. mijn Mini uit 2010.

Ik had eerlijk gezegd verwacht/gehoopt dat ze dit keer wel een grotere upgrade er tegen aan zouden gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Er zit geen disc in de mini... wat een faal actie (als je hem als mediaplayer wil hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Ze zijn er weer. Geen cd drive meer zo te zien. Dan valt hij zeer waarschijnlijk hier ook af voor mijn vader. Hielden deze in het oog als optie.
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/macmini/images/design_energy_efficient.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

This convenient feature of OS X lets you wirelessly “borrow” the optical drive of a nearby Mac or PC. So you can install applications from a DVD or CD and have full access to an optical drive without having to carry one around.
Of het wat is, dat is nog maar de vraag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Maduth schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:50:
[...]

Of het wat is, dat is nog maar de vraag :S
Dat doen ze al jaren sinds de eerste MacBook Air, dat werkt prima, maar hoe vaak heb je nou nog een schijfje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dus een DVD-tje afspelen met me MacBook voor de kids geen probleem? Hmmm... wil er een als mediaplayer/huiskamerPC maar weet nog niet welke ..

Als je 2g upgrade dan zit je nog maar 100 euro onder de 4g versie met beter videokaart. Maar ja, videokaart heb ik niet nodig om HD te draaien... twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
sebastius schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:55:
[...]

Dat doen ze al jaren sinds de eerste MacBook Air, dat werkt prima, maar hoe vaak heb je nou nog een schijfje nodig?
Heel weinig inderdaad, maar mijn huidige Mac Mini vervangt ook mijn DVD-speler. Die zou je nu weer uit de kast moeten halen voor die ene keer dat. Of je moet je DVD drive gaan delen met je iMac/Macbook wat ik weer omslachtig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
sebastius schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:55:
[...]

Mijn ouders hebben nog al eens een cd met audio. Voel er weinig voor dat ze die eerst op mijn iMac in komen lezen. Zij gelukkig ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nieuwe Mac mini is nice!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Ik ben opzoek naar een mac mini als mediaplayer. Het gaat vooral om 1080p/720p MKV films die ik ga afspelen en wat muziek. Hoeft niet persee een hdmi aansluiting te hebben. Welke mac mini zou ik minimaal moeten hebben voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 14-06 15:18
thijskl schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:46:
Ik ben opzoek naar een mac mini als mediaplayer. Het gaat vooral om 1080p/720p MKV films die ik ga afspelen en wat muziek. Hoeft niet persee een hdmi aansluiting te hebben. Welke mac mini zou ik minimaal moeten hebben voor dit?
Maakt niet uit, Zelfs in 2008 was de 2Ghz met 2GB ram hier al voldoende voor, de huidige generatie heeft daar zeer zeker geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
thijskl schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:46:
Minimaal de Mini met de 9400m, dus dat is generatie 2009 (model Macmini 3,1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Maduth schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:47:
Er zit geen disc in de mini... wat een faal actie (als je hem als mediaplayer wil hebben).
Als media player heb je er toch niet zo veel aan zonder blu-ray player en die had er zeker niet in gezeten.

Ik zou hem eigenlijk wel een beetje missen nu ik er zo over nadenk. Mijn mini is echt mijn bureau-werkpaard op dit moment en ik brand er regelmatig een schijfje op. Maar extern is niet duur, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Trouwens, even voor de expert: Welk model zou ik het beste kunnen nemen?

Icm met het volgende:

- 46" Sony Scherm
- Denon AVR-1910 receiver

Instap model lijkt me dus okee maar vraag me af of 2gig voldoende is?

Als ik die namelijk erbij doe, zit maar 100 euro onder model 2 (zoals eerder aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 11:57
Wow, een mini met dedicated GPU, hij wordt ineens eens stuk interessanter.
Geen DVD maakt me niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Waar zou ik het meeste baat bij hebben voor FCP X?
De Quad-Core i7 of de AMD dedicated video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402395

Mooi ding! Ik heb 'm besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Laatst online: 13-06 22:03
Heb hem ook besteld. het instap model. Ik ga hem gebruiken als media center en downloaden van torrents. Wil wel graag het geheugen opwaarderen. Weet iemand waar ik goedkoop/goed geheugen kan kopen voor de nieuwe mac mini? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Ben benieuwd naar hoe makkelijk het vervangen van onderdelen in deze mini is. In de versie van 2010 vond ik het nogal een vervelend karwei!

Want die prijzen bij mac blijven veel en veel te hoog voor relatief kleine upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Ook ik ben overstag! Volg al lange tijd de Mac Mini. Heb veel op Marktplaats gekeken voor een 2e hands. Nu voor €599,- het 2011 model gekocht op de Apple Store.

Het wordt mijn eerste Mac - ben benieuwd! Ga de Mac gebruiken als iTunes server (voor de AppleTV2) en om m'n eerste iPhone app mee te ontwikkelen.

[ Voor 4% gewijzigd door J.apiooo op 21-07-2011 00:45 ]

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-06 15:49

Bosmonster

*zucht*

Voor XCode had ik er denk ik wel alleen 4GB in genomen. 2GB wordt wat krap voor de IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martk2280 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:56:
Heb hem ook besteld. het instap model. Ik ga hem gebruiken als media center en downloaden van torrents. Wil wel graag het geheugen opwaarderen. Weet iemand waar ik goedkoop/goed geheugen kan kopen voor de nieuwe mac mini? Alvast bedankt
Pricewatch? :')

Die nieuwe mini is erg nice indeed...nu maar uitzoeken of er 2x sata-600 inzit, zodat je twee Crucial M4 128GB ssd's in raid0 kunt draaien...snelheden >800MB/sec worden dan haalbaar denk ik.
(Jammer dat usb niet gelijk usb3.0 is gemaakt, maar dat zal met TB te maken hebben vermoed ik, het lijkt mij niet chipset gerelateerd, maar dit is een aanname.)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 21-07-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
SirMemeAlot schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:22:
Ben benieuwd naar hoe makkelijk het vervangen van onderdelen in deze mini is. In de versie van 2010 vond ik het nogal een vervelend karwei!

Want die prijzen bij mac blijven veel en veel te hoog voor relatief kleine upgrades.
http://www.apple.com/nl/macmini/features.html#memory
Zit een klep onderop die je er zo af kan halen. Zeer gemakkelijk om te doen zo te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door jip_86 op 21-07-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouTube is je vriend, of je nu wilt leren stucadoren, metselen of je mac mini uit elkaar meubelen- watch it, do it, learn it. Je brein is niet voor niets uitgerust met spiegelneuronen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Het geheugen vervangen is makkelijk idd. Maar bij het 2010 model heb ik ook de harde schijf vervangen, en deze werkt een stuk sneller dan de standaard.

Ook ben ik benieuwd of je zelf de CPU kan vervangen, ondanks dat de kans de apple dat gedaan heeft nihil is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:25:
Waar zou ik het meeste baat bij hebben voor FCP X?
De Quad-Core i7 of de AMD dedicated video?
FCP X maakt vrij veel gebruik van OpenCL om de boel te versnellen, dus dan is die AMD kaart wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001

Puck

W32.Deadcode.A

Eindelijk een nieuwe Mac mini. Zat hierop te wachten om in te zetten als mediaplayer. Met de nieuwe GPU zelfs interessant voor gaming. Ontbreken van de optical-drive vindt ik niet zo erg, kijk toch geen DVD's, maar zit er wel aan te denken om een USB Blu-Ray drive erop aan te sluiten.

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.