Het probleem met een game zoals deze is, dat niet iedereen snapt, dat ze `m realistisch hebben gemaakt ( voor zo ver dat kan ). Wat je dan krijgt, is dat een groot deel niet snapt hoe je moet spelen......
Veel gehoorde klachten.....
1. Er zitten zoveel snipers......oplossing : blijf in dekking lopen, verplaats je snel, sprint dus van cover-plek naar cover-plek, geef je teamleden suppressing fire, zodat deze op kunnen rukken en gebruik vooral je rookgranaten op de kleine open stukjes. Dat betekend dus, dat wanneer je het aanvallende team bent, dat er niet meer als 4 snipers in je team zouden moeten zitten op een volle server, deze zouden ook mee moeten oprukken en niet blijven hangen.
2. Maps zijn te klein.......oplossing : je kunt nadat je dood bent gegaan, op veel verschillende manieren, naar de plek lopen waar je naar toe wilt.....je kan binnendoor, omhoog, via het ene gebouw of het andere, enzv.....dus ook hier geldt, denk na.
3. De wapens hebben weinig recoil.......dat hebben moderne wapens nou eenmaal.....oplossing : ga een WII shooter spelen, maar nee, daar zijn we ook op uitgekeken ( mensen hebben nou eenmaal al zoveel games gespeeld en zijn behoorlijk verwend geraakt

).
4. Het nodigt uit tot campen......het punten-systeem is juist zo gemaakt, dat je voor kills en ondersteunende acties punten krijgt en dus worden de aanvallers toch enig sinds gecompenseerd voor hun acties. Het is normaal in een echte oorlog, dat de aanvallende partij 2 x zoveel doden heeft en bij urban warfare loopt dit zelfs op tot 10 x ! . Lui die alleen maar zitten te campen en zich druk maken over hun k/d ratio, spelen vaak alleen maar om hun ego te boosten.....het wordt pas leuk als je in een server zit, waar de teams bezig zijn om de doelen te halen......probleem is dan alleen, niet iedereen kan snel inzichtelijk handelen en dat zul je het moeten leren of je komt er achter, dat je dat niet kunt.....het is dus niet een game voor de massa en dus zul je veel horen zeggen.....wat een kut game.....ipv. dat ze gewoon zeggen, het is niet mijn soort game.
Ik ken een aantal mensen, die helemaal weg zijn van GTA, ik heb de game hier en heb `m +/- 25 uur gespeeld, het is niet mijn soort game. Fallout 3 hetzelfde verhaal, 2 vrienden van me vinden het de beste game ooit die ze gespeeld hebben, ik heb de game een kans gegeven en `m 25/30 uur gespeeld......ik vindt `m aardig en niet meer dan dat. En zo kan ik nog wel even doorgaan ( discussies over voetbal spellen, race sims, enzv........conclusie is dan gewoon, smaken verschillen).
5. Er zitten zoveel cheaters, je wordt met 1 shot al gekilled.......duh, als je in je hoofd geschoten wordt, dan ben je idd met 1 schot dood !.....en door de lag, denk je soms nog weg te kunnen duiken, maar was je toch net te laat !.....en natuurlijk kom je af en toe mensen tegen, die heel erg goed en snel zijn ( als je niet tegen je verlies kunt, komt dat hard aan, want dan krijgt je ego een flinke deuk ( en dat soort mensen moeten door een minderwaardigheidscomplex, hun ego voortdurend boosten en kunnen niet uitstaan, dat ze ge`ownd worden )).....tuurlijk zullen die overal ranten, dat het een kutgame is vol met cheaters......en nee, ik ben niet iemand die steeds bovenaan staat, ik sta vaak nog met een negatief k/d, ik vind het ook veel leuker om de doelen proberen te halen en als dat m`n k/d verneukt, dat zal dan wel.
Conclusie is dan ook, je zult de game moeten proberen en kijken of het je smaak is.
Hou je niet van MP, dan vind ik een bedrag van 30 E al te veel voor een SP van maar 4/5 uur.....
Bij IGN zag ik dat de bezoekers ( 123 ) gemiddeld een 7,3 geven......daarbij zitten er dus ook genoeg, die de game een behoorlijk slecht cijfer geven en dus gaat het gemiddelde van de mensen die de game wel goed vonden ( en dus een aardig cijfer geven ) flink naar beneden.
Het is gewoon een lastige keuze......of je vindt er niks aan en koopt een kat in de zak of de game ligt je wel..... en dus zou ik er niet meer als 30/35 E aan uitgeven, mits je geïnteresseerd bent in de MP.