feelthepower schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:17:
[...]
Nou, een HTPC is ook niet mijn doel. Ik zoek een redelijke budget oplossing om wat te kunnen gamen. Ik heb op het moment geen heel ruim budget (denk tussen de 800 - 1000) maar daar moeten ook nog monitor toetsenbord en muis vanaf. Ik dacht te beginnen met de cheape IGP met een beest van een processor

, en als ik wat meer budget heb (binnen nu en 3 maand) een goede GPU (radeon 6900 serie)
Is de IGP enigszins te vergelijken of beter dan mijn 8600M GT? (laptop GPU)
Die IGP is waardeloos om te gamen, 1280x800 bij low/med is toch wel het hoogste wat je kunt halen.
Voor 200 euro heb je al een tobo+muis en een monitor, voor 800euro kun je wel een leuke pc samenstellen.
Als je het nu niet kan betalen zou ik wachten tot het wel kan en niet met een half brake IGP gaan gamen want dat is niks, een film draaien kan ie aan maar de nieuwste games draaien daar is ie niet voor gemaakt.
Dan zou je toch een P67 mobo moeten nemen ivm OC dan werkt die IGP dus al niet meer.
offtopic:
Ik zou gewoon de 2500K nemen en die overclocken icm met een P67 mobo met SLI en dan voor 160euro een
pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI erin steken en wanneer je budget het weer toelaat een 2e van deze kaart erbij, die kaarten zijn prachtig in SLI en prijs-prestatie is ongekend.
P67 kan van een normale SB CPU de multiplier met ik geloof 4 stapjes verhogen en de bclk met max 5-8%(100 is stock) De SB K (2500K 2600K) kun je de multiplier verhogen zoveel je wilt maar ook hier is de bclk max 5-8% hoger dan 100. De IGP is uitgeschakeld bij deze chipset.
H67 kun je niks verhogen en ook niks aanpassen qua OC wel heb je de beschikking over de IGP dus vooral nuttig voor HTPC's
[
Voor 11% gewijzigd door
naaitsab op 08-01-2011 21:48
]