Toen de IGP op het mobo zat had je keus; je kon ook een mobo kopen zonder IGP.
Nu is het zo dat je een CPU koopt
+ een GPU die, als je een dedicated videokaart of P67 mobo gebruikt, niet werkt of bruikbaar is.
Je betaalt dus voor iets wat je niet gebruikt.
Het lijkt mij dat niemand daarop zit te wachten... En toch zul je, als je een SB CPU wil, niet anders kunnen....
Edit; ook dat USB verhaal gaat imho niet helemaal op; je zoekt toch een mobo die aan boord heeft wat je nodig denkt te hebben, en geen mobo met tig features waarvan je zelf weet dat je ze nooit gebruikt?
Zou zou je bijvoorbeeld geen mobo hoeven kopen met meerdere PCI-e sloten, als je ze zoch niet gebruikt, of een mobo met 10 SATA aansluitingen als je er maar 1 gebruikt. Dan zou je met een el cheapo P67 mobo uit de voeten kunnen...
Ik kijk persoonlijk naar wat ik nodig denk te hebben, en sluit de keuze van mijn mobo daarop aan;
-minimaal 6 SATA poorten, nog liever 8 of 10
-2 PCI-e slots (die in CF/SLi op 8x 8x draaien, en niet 8x 4x) met genoeg ruimte ertussen voor koeling
-een PCI-e x1 slot boven de bovenste videokaart voor een PCI-e geluidskaart
-aansluitingen op mooie plekken zodat ze niet in de weg zitten bij CF/SLi
-en het liefst zoveel mogelijk USB poorten
Een on board videochip op de CPU hoef ik niet. Maar moet ik helaas wel betalen...
[
Voor 61% gewijzigd door
Format-C op 05-01-2011 13:26
]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX