Hoop dat ik het mis heb maar ik denk dat we nog een week of 2/3 mogen wachten op de 8700(k).
review linkje gevonden: http://www.techpulse.be/r...iew-core-i5-8770k-getest/
Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9
Nog 2 uur en 37 minuten totdat het embargo verloopt!
Geduld is een schone zaak
Geduld is een schone zaak
Het is gewoon een totale haast klus geworden. Alles om AMD een hak te zetten (lijkt het)ChrisdeW schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:20:
Niet alleen op de processors er is nog geen één z370 online gekomen.
Zit wat te kijken op de reddit van Intel en verschillende posts melden contact gehad te hebben met shops in duitsland, england, usa, ... en overal hetzelfde verhaal. De shops mogen geen info lossen voor de NDA vervalt. 15:00 CET
Kunnen dus nog 2.5h wachten!
Ik vind hun conclusies wel erg pro-AMD. Niet dat AMD niet competitief is, dat zijn ze zeker, maar Intel lijkt mij nog steeds de betere keuze als je gewoon wil gamen. Puur door de single-thread performance. Een miljard cores en het dubbele aan threads is erg leuk, maar 6-cores is al meer dan veel games echt kunnen gebruiken. AMD levert meer potentiële kracht voor minder geld, maar in de praktijk wint in veel omstandigheden Intel zelfs met hun oudere generaties. Maar dat ligt er natuurlijk aan wat je doet. Ga je ook streamen, dan wordt het heel anders.
Dat is dus ook op punt van levertijd?futuwes schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:23:
Zit wat te kijken op de reddit van Intel en verschillende posts melden contact gehad te hebben met shops in duitsland, england, usa, ... en overal hetzelfde verhaal. De shops mogen geen info lossen voor de NDA vervalt. 15:00 CET
[ Voor 21% gewijzigd door Amanoo op 05-10-2017 12:28 ]
Ja vond ik ook hoor, maar ik wilde jullie de review niet onthouden 
Amanoo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:27:
[...]
Ik vind hun conclusies wel erg pro-AMD. Niet dat AMD niet competitief is, dat zijn ze zeker, maar Intel lijkt mij nog steeds de betere keuze als je gewoon wil gamen. Puur door de single-thread performance. Een miljard cores en het dubbele aan threads is erg leuk, maar 6-cores is al meer dan veel games echt kunnen gebruiken. AMD levert meer potentiële kracht voor minder geld, maar in de praktijk wint in veel omstandigheden Intel zelfs met hun oudere generaties. Maar dat ligt er natuurlijk aan wat je doet. Ga je ook streamen, dan wordt het heel anders.
[...]
Dat is dus ook op punt van levertijd?
Zijn niet bijster enthousiast...
Waarvoor zitten jullie te kijken naar een upgrade? Voor mij heb ik puur op gaming niveau de behoefte en ik hoef niks te renderen of te streamen. Ik had goede hoop op Ryzen, maar die deden het op de game-benches stukken minder goed. Denk in ieder geval dat mijn 2500k wel toe is aan een pensioen...
Volgens mij heb je te veel slechte reviews gelezen, niet vreemd ook er zijn bijna geen sites welke CPU tests fatsoenlijk uitvoeren. Een goede review zal de game testen op verschillende zware momenten tijdens games en dan kijken naar framerates en frametimes. Dan zie je bijvoorbeeld dat je zeker geen i5 meer wil en een i7 7700K eigenlijk alleen nog een interessante optie is voor de oudere snellere shooters die je op 300 fps wil spelen. En voor die personen met een 240Hz scherm.Amanoo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:27:
[...]
Echter test bijna iedereen enkele seconden of hooguit een minuut, neemt vaak alleen de single player mee, test geen frametimes, test niet op de zwaarste momenten en ga zo maar door. Lees je zulke reviews dan ga je idd hele scheve conclusies krijgen. In zulke tests wordt vaak genoeg ook nog een i5 aangeraden, terwijl een i5 (Kaby Lake of ouder) voor een gamer die moderne games speelt een afrader is. Op zware momenten gaat namelijk bij deze CPU belasting naar 100% en krijg je dipjes in de framerate, wat je goed kunt meten door frametimes.
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 05-10-2017 12:41 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Klopt. Ze mogen helemaal niks prijs geven.
Ik heb een 7700k, ik wil graag het nieuwste. Ik stream ook en voor mij zijn 2 extra core's een uitkomst.
Daarbij scoort Intel over het algemeen beter dan Ryzen en dit komt door de performance per core. Met name oudere games schalen minder goed over meerdere cores. Ook voor het maken van muziek is single core performance heel belangrijk. 1 volledige patch straat van effecten die je aan elkaar lust tot aan de master kan namelijk maar over 1 core berekend worden. Anders zou het geluid namelijk later aan kunnen komen dan gewenst.
Voor Gaming en muziek producties zou ik altijd voor intel gaan, zeker nu je er 2 cores (4 threads) bij krijgt
Daarbij scoort Intel over het algemeen beter dan Ryzen en dit komt door de performance per core. Met name oudere games schalen minder goed over meerdere cores. Ook voor het maken van muziek is single core performance heel belangrijk. 1 volledige patch straat van effecten die je aan elkaar lust tot aan de master kan namelijk maar over 1 core berekend worden. Anders zou het geluid namelijk later aan kunnen komen dan gewenst.
Voor Gaming en muziek producties zou ik altijd voor intel gaan, zeker nu je er 2 cores (4 threads) bij krijgt
Mday schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Zijn niet bijster enthousiast...
Waarvoor zitten jullie te kijken naar een upgrade? Voor mij heb ik puur op gaming niveau de behoefte en ik hoef niks te renderen of te streamen. Ik had goede hoop op Ryzen, maar die deden het op de game-benches stukken minder goed. Denk in ieder geval dat mijn 2500k wel toe is aan een pensioen...
@dstyle_nl Streamen via de CPU cores is het minst efficiënt, IGP of videokaart kunnen dat normaal gesproken efficiënter.
Oudere games zijn ook minder zwaar en zullen dus ook prima lopen op een CPU met lagere single thread performance. Dat deden ze immers ook altijd al. Sandy Bridge heeft bijvoorbeeld een lagere single thread performance als Ryzen.
Oudere games zijn ook minder zwaar en zullen dus ook prima lopen op een CPU met lagere single thread performance. Dat deden ze immers ook altijd al. Sandy Bridge heeft bijvoorbeeld een lagere single thread performance als Ryzen.
AMD Nieuwsdiscussie
Goed, dat daar gelaten merk ik perfomance impact wanneer ik stream en dan met name in CPU heavy games.
Daarbij sorry dat ik het zeg maar wat ben je nou voor vergelijkingen aan het maken hier?
Je vergelijkt ryzen met een intel chip uit 2011? Zou ook schandalig zijn als AMD niet sneller was geweest met een processor die dit jaar uit is gekomen (6 jaar later!!).
Ik wilde ryzen een kans geven. evenals ik vega een kans wilde geven. Maar uiteindelijk zit ik gewoon weer bij Intel en Nvidia (7700k en GTX 1080ti) want ik wil gewoon het beste.
Ik denk dat we jou wel in de categorie amd fanboy kunnen plaatsen
Daarbij sorry dat ik het zeg maar wat ben je nou voor vergelijkingen aan het maken hier?
Je vergelijkt ryzen met een intel chip uit 2011? Zou ook schandalig zijn als AMD niet sneller was geweest met een processor die dit jaar uit is gekomen (6 jaar later!!).
Ik wilde ryzen een kans geven. evenals ik vega een kans wilde geven. Maar uiteindelijk zit ik gewoon weer bij Intel en Nvidia (7700k en GTX 1080ti) want ik wil gewoon het beste.
Ik denk dat we jou wel in de categorie amd fanboy kunnen plaatsen
-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
@dstyle_nl Streamen via de CPU cores is het minst efficiënt, IGP of videokaart kunnen dat normaal gesproken efficiënter.
[ Voor 9% gewijzigd door dstyle_nl op 05-10-2017 13:00 ]
Ik heb nog altijd een i7 930, dus word eens tijd. Gebruik voor video editing / animatie (veel switchen tussen verschillende adobe programma's) en voor gaming. Weet alleen nog niet of ik voor de 8700 of 8700K ga...
Moederbord is ook nog een vraag. Liefst een met 8 of meer sata aansluitingen en niet te schreeuwerige gaming styling, dus denk de Z370 Extreme4.
Moederbord is ook nog een vraag. Liefst een met 8 of meer sata aansluitingen en niet te schreeuwerige gaming styling, dus denk de Z370 Extreme4.
Zit in datzelfde schuitje. Ben wel benieuwd naar geluidskwaliteit van de line-up, sommigen begreep ik hebben een ingebouwde DAC...LuckyLuke16 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:00:
Ze hebben allemaal in ingebouwde DAC
maar een aantal heeft een luxere DAC
Asus R.O.G Maximus en de Gigabyte Aorus Gaming 7
Deze hebben ook een 121 Signal to noise ratio ipv 120
Asus R.O.G Maximus en de Gigabyte Aorus Gaming 7
Deze hebben ook een 121 Signal to noise ratio ipv 120
Mday schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:02:
[...]
Zit in datzelfde schuitje. Ben wel benieuwd naar geluidskwaliteit van de line-up, sommigen begreep ik hebben een ingebouwde DAC...
Elke dag leer ik weerdstyle_nl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:04:
Ze hebben allemaal in ingebouwde DACmaar een aantal heeft een luxere DAC
[...]

Zelfs ik kwam er niet op om zo pedantisch te doen, en ik ben nota bene autistischdstyle_nl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:04:
Ze hebben allemaal in ingebouwde DACmaar een aantal heeft een luxere DAC
[...]
Had die Asrock nog niet gezien. Heel veel van die borden lijken maar 6 sata poorten te hebben.LuckyLuke16 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:00:
Ik heb nog altijd een i7 930, dus word eens tijd. Gebruik voor video editing / animatie (veel switchen tussen verschillende adobe programma's) en voor gaming. Weet alleen nog niet of ik voor de 8700 of 8700K ga...
Het is afwachten, het is denk ik het niet waard vanaf een 6700k.
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
Welke wordt aanbevolen voor gamen denk je? i5 8600k of toch de dure i7 8700k
Naar ik begrijp voegt een 7700K weinig toe aan een 6700K, en is naar alle waarschijnlijkheid de 8600K maar een kleine upgrade t.o.v de 7700K. Denk dus inderdaad niet dat het het waard wordt. Zelf zit ik ook alvast te kijken naar een tweedehands 7700K of 6700K, mocht dit spul slecht leverbaar zijn. De nieuwe generatie heeft alleen iets betere upgrademogelijkheden, want je kan een 6-core i7 kopen, wat wel 50% meer potentiele kracht toevoegt (en ik hoorde ook dat er wellicht later nog een 8-core nog uitkomt voor Z370).Julian-Intel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:08:
Het is afwachten, het is denk ik het niet waard vanaf een 6700k.
Ik probeer jou uit te leggen dat oude games veel minder zwaar voor de CPU zijn, immers waren die oude games ook goed te spelen toen er minder snelle CPU's zoals Sandy Bridge waren.dstyle_nl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:59:
Goed, dat daar gelaten merk ik perfomance impact wanneer ik stream en dan met name in CPU heavy games.
Dat je streamen door de CPU merkt in CPU heavy games, lijkt mij ook logisch. Ik zeg namelijk net dat het de minst efficiënte manier is...
Ik denk dat ze jou wel een cursus begrijpend lezen kunnen aanbieden...Ik denk dat we jou wel in de categorie amd fanboy kunnen plaatsen
AMD Nieuwsdiscussie
Klopt, beetje jammer. Dat is ook de enige met 8 die ik kan vinden. Maar lijkt me wel een fijn bord verder, ken het merk alleen niet.Sj44k13 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:07:
[...]
Had die Asrock nog niet gezien. Heel veel van die borden lijken maar 6 sata poorten te hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door LuckyLuke16 op 05-10-2017 13:16 ]
@-The_Mask-
Ik zie mijzelf als hardcore gamer, ik ga namelijk altijd voor de hoogste FPS, zo heb ik ook een 240hz scherm. Oudere games draaien makkelijker uiteraard, dan nog games van 2 a 3 jaar hebben al geen goede multi-core schaling. Ik kan overigens heel goed begrijpend lezen, ook tussen de lijntjes, wat me nog niet eens opgevallen was is ook nog dat je het draadje van AMD tot je hebt genomen.
I rest my case.
Ik zie mijzelf als hardcore gamer, ik ga namelijk altijd voor de hoogste FPS, zo heb ik ook een 240hz scherm. Oudere games draaien makkelijker uiteraard, dan nog games van 2 a 3 jaar hebben al geen goede multi-core schaling. Ik kan overigens heel goed begrijpend lezen, ook tussen de lijntjes, wat me nog niet eens opgevallen was is ook nog dat je het draadje van AMD tot je hebt genomen.
I rest my case.
Ik moet toch nog n maand of 1 a 2 wachten op de Z370 Asus ROG Maximus Extreme haha.. Maximaal klokken die hap! Maar eerst wachten op de benchmarks.
Je broeder van een andere koeler. (Het rijmt zolang je wil dat het rijmt.)
Minst efficiënt wel inderdaad, maar volgens mij bij lage bitrates (zoals bijv Twitch) nog steeds wel de beste kwaliteit.-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
Streamen via de CPU cores is het minst efficiënt, IGP of videokaart kunnen dat normaal gesproken efficiënter.
En bijv. voor veel MMO spelers, veel MMO's doen nog steeds alle afhandelingen op van wat er ingame gebeurt op 1 core en multithreaden maar beperkt andere zaken naar andere cores.. Intel is wat betreft in dat genre in de regel ook nog steeds "gewoon" koning. Al heb je er uiteraard geen 7700K voor nodig, maar wil je gewoon de zo hoogst mogelijk overklokbare Intel cpu die je kan krijgen.-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:39:
Dan zie je bijvoorbeeld dat je zeker geen i5 meer wil en een i7 7700K eigenlijk alleen nog een interessante optie is voor de oudere snellere shooters die je op 300 fps wil spelen. En voor die personen met een 240Hz scherm.
[ Voor 51% gewijzigd door Dennism op 05-10-2017 13:47 ]
Met de IGP in een Intel CPU heb je geen enkele CPU belasting op de cores, maar idd niet een hele hoge bitrate. Maar als je stream ook niet met een hoge bitrate gaat dan maakt dat natuurlijk weinig uit. Dan zie je toch geen of amper verschil door de videocompressie op de stream.Dennism schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:41:
[...]
Minst efficiënt wel inderdaad, maar volgens mij bij lage bitrates (zoals bijv Twitch) nog steeds wel de beste kwaliteit.
Videokaart kun je gemakkelijker in hoge kwaliteit streamen zonder al te hoge inpakt op de prestaties.
[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 05-10-2017 13:46 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Same, 240hz 4 lifeee, 1080ti en binnekort of n 8700k of 7820x. Zolang ik maar maximale performance krijg, money is geen issue.dstyle_nl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:21:
@-The_Mask-
Ik zie mijzelf als hardcore gamer, ik ga namelijk altijd voor de hoogste FPS, zo heb ik ook een 240hz scherm.
Als ik de uitleg van streamers die ik ken hoor is het juist andersom, hoe hoger de bitrate, hoe dichter GPU encoders bij de kwaliteit van software encoding komen. En juist omdat Twitch alleen relatief lage bitrates toestaat schijnt software encoding op de cpu daar de voorkeur te hebben omdat deze op lagere bitrates voor minder artefacten zorgt. Terwijl zou Twitch juist hogere bitrates (10mbit of hoger) toestaan dan zou juist GPU encoding veel interessanter worden.-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:44:
[...]
Met de IGP in een Intel CPU heb je geen enkele CPU belasting op de cores, maar idd niet een hele hoge bitrate. Maar als je stream ook niet met een hoge bitrate gaat dan maakt dat natuurlijk weinig uit. Dan zie je toch geen of amper verschil door de videocompressie op de stream.
Videokaart kun je gemakkelijker in hoge kwaliteit streamen zonder al te hoge inpakt op de prestaties.
Nog 1 uur.. Tromgeroffel... nergens op voorraad.
[ Voor 4% gewijzigd door FNale op 05-10-2017 14:01 ]
Ja zat ik er toch naast
uurtje.. spannoooondd
ChrisdeW schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:01:
Ga er maar niet vanuit. Alternate had de i3 wel in stock, maar de i7's waren pre-order.Blackvoice22 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:05:
Mag het hopen van wel toch
Ja beschikbaarheid tot nu toe is:
8100 1 dag
8350K direct leverbaar
8600K pre order
7700 pre order
7700K pre order
8100 1 dag
8350K direct leverbaar
8600K pre order
7700 pre order
7700K pre order
Zou fijn zijn als we in h2 2018 we netjes naar die 8900k kunnen switchen met een bios update op je z370 ipv een z390 moeten kopen.. anders voel ik me best genaaid eigenlijk..
Wat een achterlijk gedoe zegVerwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:11:
Krijg nu te zien dat de 16e voorraad in duitsland aankomt en de 19e in nl moet zijn.

Ja baal ik wel beetje van als dit echt zo is

Beetje voorbarig geweest deze keer vrees ik

Die i3 8100 lijkt me erg geschikt voor een budget game-build... maar zou inderdaad wel fijn zal als je 'oude' moederborden kan gebruiken om hier een build mee te maken...
Less = more
Verwijderd
Ja ik vind het ook vreemd. Maar moederborden staan ook op de 19e. Dus kan best eens kloppen. Nadeel is dat het ook alleen de high end strix bordjes zijn. Dus goedkope z370 zal wel later dit jaar uitkomen 
Misschien dat andere leveranciers het wel eerder krijgen hoor. Even afwachten ben ik bang.
Misschien dat andere leveranciers het wel eerder krijgen hoor. Even afwachten ben ik bang.
Verwijderd
Testresultaten staan al bij de specificaties...ChrisdeW schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:01:
Cinebench R15 1T | 202 |
Cinebench R15 nT | 1.436 |
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2017 14:30 ]
Het gaat mijn niet zo om de benchmarks meer om hoe leverbaar alles is.
4+2 is natuurlijk altijd vooruitgang als je PC ook echt werk moet verzetten wat multithreaded kan.
X299 ook naar gekeken maar investering is ook flink voor een 8 of 10 core.
4+2 is natuurlijk altijd vooruitgang als je PC ook echt werk moet verzetten wat multithreaded kan.
X299 ook naar gekeken maar investering is ook flink voor een 8 of 10 core.
[ Voor 146% gewijzigd door FNale op 05-10-2017 14:38 ]
202 is wel sexy, op 4.8 ghz heeft n 7700k 198 ofzo.. dus met een stevige oc op de 8700k kan het nog leuk wordenVerwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:28:
[...]
Testresultaten staan al bij de specificaties...
Cinebench R15 1T 202 Cinebench R15 nT 1.436
iemand al een plek gevonden waar hij te koop is?
Alternate belgie heeft moederborden en i3's online staan. Geen i5 of i7...
De asus mini itx is in iedergeval onderweg
De processor komt wel
De processor komt wel
lekker goedkoop
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
https://www.coolblue.nl/p...i7-8700k-coffee-lake.html coolblue toch 10x goedkoper
maar ook zij kunnen m nog niet leveren

Ik heb via azerty net een ROG STRIX Z370-E moederbord en Strix 1080TI besteld.
Contact met ze gehad en de 8700k word binnen enkele dagen verwacht...
Hoe dan? Ik kan nergens iets vinden van z370 mobo's op hun websitefutuwes schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:23:
Ik heb via azerty net een ROG STRIX Z370-E moederbord en Strix 1080TI besteld.
Met veel moeite bij alle sites/reviewers wat exemplaren kunnen bezorgen... voor de 'normale' mensen blijft het wachten geblazen tot de processoren op voorraad komen en er ook moederborden beschikbaar komen...rejer schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:22:
Het is gewoon een totale haast klus geworden. Alles om AMD een hak te zetten (lijkt het)
Totale haastklus kunnen we inderdaad wel van spreken...

Less = more
https://azerty.nl/intel_coffee_lake_oktober_2017Saven schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Hoe dan? Ik kan nergens iets vinden van z370 mobo's op hun website
Via een ad op hun homepagina kom je op de link hierboven.
Hier kan je verder naar alle moederborden en de 8600k, 8700 en 8700k.
Heb bij deze ook de 8700k besteld en betaald ook al staat deze als niet leverbaar.
Lijkt erop dat de meeste stock in de US beland is, paar man op een WoW forum schijnen via Newegg en vooral Amazon cpu's besteld te hebben (8600K, 8700 en 8700K's) nu al wel weer uitverkocht.
Thanks voor de link. Direct de Gigabyte Z370 Gaming 7 besteld. Nu hopen dat mijn i7 8700K, die ik om 11.30u via Alternate.nl per toeval kon bestellen, snel wordt geleverd... vast niet... maar hoop doet levenfutuwes schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:32:
[...]
https://azerty.nl/intel_coffee_lake_oktober_2017
Via een ad op hun homepagina kom je op de link hierboven.
Hier kan je verder naar alle moederborden en de 8600k, 8700 en 8700k.
Heb bij deze ook de 8700k besteld en betaald ook al staat deze als niet leverbaar.
https://www.megekko.nl/pr...-1151/Intel-Core-i5-8600K
https://www.megekko.nl/pr...-1151/Intel-Core-i7-8700K
ook geen voorraad.
https://www.megekko.nl/pr...-1151/Intel-Core-i7-8700K
ook geen voorraad.
[ Voor 40% gewijzigd door rejer op 05-10-2017 15:50 ]
Jammer maar ik heb toch een tientje uitgespaard door bij azerty te bestellen...

Morgen dus moederbord en videokaart in huis maar geen processor.
De rest van mijn wishlist voor case, koeling, voeding, ssd, geheugen ect wacht ik nu maar mee om te bestellen. Had een Phanteks P400S in de lijst staan, maar aangezien ik toch geen processor heb kan ik maar beter wachten op de nieuwe Cooler Master H500P en de MasterLiquid ML240L RGB die normaal 10 oktober beschikbaar moeten zijn.
Weet er iemand of de MSI Z370 gaming pro carbon ergens anders dan op megagekko te pre-orderen valt?
De grote afwezige lijkt de i5 8400 te zijn bijna nergens te vinden.
Terwijl hij het kwa games heel goed doet.
Terwijl hij het kwa games heel goed doet.
Bericht van Alternate Belgie gehad. De 8100, 8350k en 8700 is beschikbaar en al de rest is niet leverbaar...
Dit is toch echt niet te snappen... Wat heb je aan een release met z370 borden en een 8700 processor...
Dit is toch echt niet te snappen... Wat heb je aan een release met z370 borden en een 8700 processor...
Toch wel bijzonder dat de meeste game-benches de i5 8600k toch als beste uit de bus komen. Alleen...
in de review staat:
"Ook in de Witcher Medium zijn de i5-processors net iets sneller dan de i7, maar in Ultra is de oude generatie iets sneller. Dat zullen, gezien de overige resultaten, ongetwijfeld kinderziektes zijn."
Hoe worden die kinderziektes opgelost? Zijn de benches wel valide?
in de review staat:
"Ook in de Witcher Medium zijn de i5-processors net iets sneller dan de i7, maar in Ultra is de oude generatie iets sneller. Dat zullen, gezien de overige resultaten, ongetwijfeld kinderziektes zijn."
Hoe worden die kinderziektes opgelost? Zijn de benches wel valide?
Ondertussen duikt de eerste informatie al op dat het gewoon een paper launch is. Swedeclockers, dus even een vertaal linkje. Het komt erop neer dat er zo goed als geen voorraad is voor oktober of november, en dat december zeer twijfelachtig is. Paper launch dus, en dat lijken we ook te zien. Overal een paar chips als launch kwantiteit, en dat is het meteen ook.
https://translate.google....sta-generation&edit-text=
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mag toch hopen dat er binnen een maandje toch wel een soort van voorraad is.DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:30:
Ondertussen duikt de eerste informatie al op dat het gewoon een paper launch is. Swedeclockers, dus even een vertaal linkje. Het komt erop neer dat er zo goed als geen voorraad is voor oktober of november, en dat december zeer twijfelachtig is. Paper launch dus, en dat lijken we ook te zien. Overal een paar chips als launch kwantiteit, en dat is het meteen ook.
Tja, ik hield al een tijdje rekening met wat Intel hier lijkt te doet. Intel komt elke januari met hun nieuwe lijn chips. Dat doen ze omdat ze zo hun inventaris van de vorige generatie grotendeels kunnen verkopen met het feestseizoen. Q3 en Q4 is ook de periode waar de echte winsten worden gemaakt. Alles van "back to school" tot kerst is cashen.Gilan11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:36:
[...]
Mag toch hopen dat er binnen een maandje toch wel een soort van voorraad is.
Coffee Lake stond ook al een tijd op de roadmap, voor 2018. Nu opeens oktober 2017 is drie maanden te vroeg. Dat zijn drie maanden waar normaal gesproken chips worden geproduceerd voor de launchvoorraden het volgende jaar. Sla je deze periode over, dan krijg je dit. CPU's zijn ook relatief makkelijk te produceren. Het zijn relatief kleine stukjes silicon en verder zijn er ook maar weinig onderdelen. Ze zijn ook relatief goedkoop om te maken. Er is simpelweg geen barrière, anders dan tijd, waarom je geen launch kan uitvoeren met goede beschikbaarheid. Zeker vergeleken met bijvoorbeeld GPU's waar het vaak gebeurd dat een launch met bijna geen inventaris is. GPU's zijn heel wat lastiger te produceren.
Ik zie de chips de komende maanden dus maar mondjesmaat verschijnen, dan moet je er snel bij zijn want anders zijn ze weer weg. Verder is je beste kans om er eentje te bemachtigen waarschijnlijk al verkeken. Die was namelijk een paar uur geleden, bij het moment van de launch.

Dit heeft overigens ook een motief. Intel probeert hier de verkopen van Ryzen af te remmen voor het kerstseizoen met "oh look, shiny". Dat je ze niet kan kopen is dan niet erg relevant, want je denkt er wel aan. Dat Intel hier ondertussen ook de moederboordfabrikanten mee naait, want wie koopt er nu nog een Z270, is een irrelevant detail. Dat niemand nu nog Kaby Lake koopt, is een offer dat ze willen maken om AMD maar te dwarsbomen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb net een INTEL CORE i7 8700 bestelt bij alternate. Nu een moederbord bij azerty haha. YEEEEEEES!!!!!!!
[ Voor 6% gewijzigd door thecrazygun11 op 05-10-2017 17:48 ]
succes met wachtenthecrazygun11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:36:
Ik heb net een 8700 bestelt bij alternate. Nu een moederbord bij azerty haha. YEEEEEEES!!!!!!!
[ Voor 9% gewijzigd door rejer op 05-10-2017 17:38 ]
Ik twijfel om hem daar zo ook te bestellen maarja de +10 werkdagen levertijd..thecrazygun11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:36:
Ik heb net een 8700 bestelt bij alternate. Nu een moederbord bij azerty haha. YEEEEEEES!!!!!!!
Misschien is die morgen ineens ergens anders wel direct leverbaar.
Als de output van lage kwaliteit is, dan is een hoge kwaliteit input van veel minder belang. Terwijl als de output van hoge kwaliteit is je ook een hoge input kwaliteit wil hebben anders valt de lage input kwaliteit direct op.Dennism schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:51:
[...]
Als ik de uitleg van streamers die ik ken hoor is het juist andersom, hoe hoger de bitrate, hoe dichter GPU encoders bij de kwaliteit van software encoding komen. En juist omdat Twitch alleen relatief lage bitrates toestaat schijnt software encoding op de cpu daar de voorkeur te hebben omdat deze op lagere bitrates voor minder artefacten zorgt. Terwijl zou Twitch juist hogere bitrates (10mbit of hoger) toestaan dan zou juist GPU encoding veel interessanter worden.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb hetzelfde gedaan! Ik kon toch niet wachten hahahathecrazygun11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:36:
Nu heb ik wel 2 processors gekocht, maar zodra de 8700k geleverd word gaat de 8700 in de verkoop
Morgen al dit lekkers
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 395,80 | € 395,80 |
1 | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING | € 819,- | € 819,- |
1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Wit | € 84,- | € 84,- |
1 | Cooler Master 1-to-3 RGB Splitter Cable | € 12,04 | € 12,04 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 16,95 | € 16,95 |
1 | Phanteks 4-Pin RGB LED Adapterkabel Aura | € 2,99 | € 2,99 |
1 | Phanteks Enthoo Luxe Multicolor LED Strip 2 meter | € 19,51 | € 19,51 |
1 | Cooler Master Masterliquid 240 | € 70,49 | € 70,49 |
1 | Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Balance 3 In 1 RGB, 120mm | € 61,20 | € 61,20 |
2 | Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB | € 23,95 | € 47,90 |
1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR | € 191,95 | € 191,95 |
1 | Corsair RM750x Wit | € 133,- | € 133,- |
1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 229,90 | € 229,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.084,73 |
Morgen heb ik hemrejer schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:37:
[...]
succes met wachten(net als de rest die nog niet besteld heeft
)
Voor de snelle! https://www.alternate.be/.../product/1380848?lk=17680
Ik was snel alleen zag dat het niet de K versie was net op tijd haha
Idd ga ik ook doen als ik een i7 8700K kan kopen.futuwes schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:44:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan! Ik kon toch niet wachten hahaha
Nu heb ik wel 2 processors gekocht, maar zodra de 8700k geleverd word gaat de 8700 in de verkoop![]()
Morgen al dit lekkers![]()
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i7-8700 Boxed € 0,- € 0,- 1 Intel Core i7-8700K Boxed € 395,80 € 395,80 1 Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING € 819,- € 819,- 1 Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Wit € 84,- € 84,- 1 Cooler Master 1-to-3 RGB Splitter Cable € 12,04 € 12,04 1 Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM € 16,95 € 16,95 1 Phanteks 4-Pin RGB LED Adapterkabel Aura € 2,99 € 2,99 1 Phanteks Enthoo Luxe Multicolor LED Strip 2 meter € 19,51 € 19,51 1 Cooler Master Masterliquid 240 € 70,49 € 70,49 1 Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Balance 3 In 1 RGB, 120mm € 61,20 € 61,20 2 Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB € 23,95 € 47,90 1 G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR € 191,95 € 191,95 1 Corsair RM750x Wit € 133,- € 133,- 1 Samsung 960 EVO 500GB € 229,90 € 229,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 2.084,73
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus STRIX-GTX1080-A8G-11GBPS | € 645,39 | € 645,39 |
1 | Corsair Crystal 570X RGB Zwart | € 148,95 | € 148,95 |
1 | LG 34UC89G-B Zwart | € 807,- | € 807,- |
1 | Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15W | € 186,50 | € 186,50 |
1 | Corsair RM850x Wit | € 152,50 | € 152,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.940,34 |
Is mijn huidige invetaris + de i7 8700. Nu rustig de rest kopen.
[ Voor 16% gewijzigd door thecrazygun11 op 05-10-2017 17:56 ]
De i7 8700K is nu ook te pre orderen bij Azerty.
Je bent je bewust dat een GTX 1080 niet in Tri-SLI kan en dat daarom een 850W voeding niks toevoegt.thecrazygun11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:54:
[...]
Is mijn huidige invetaris + de i7 8700. Nu rustig de rest kopen.
AMD Nieuwsdiscussie
Vind ik niet erg, als een voeding 10 jaar mee kan of langer.-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:05:
[...]
Je bent je bewust dat een GTX 1080 niet in Tri-SLI kan en dat daarom een 850W voeding niks toevoegt.
Een meer overdreven voeding gaat normaal gesproken niet langer mee, hogere kwaliteit voeding gaat normaal gesproken wel langer mee.
AMD Nieuwsdiscussie
Stel dat ik ooit 2x 1280 koop, of nog een 1080 dan vind ik de marge nog leefbaar.-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:09:
Een meer overdreven voeding gaat normaal gesproken niet langer mee, hogere kwaliteit voeding gaat normaal gesproken wel langer mee.
[ Voor 5% gewijzigd door thecrazygun11 op 05-10-2017 18:12 ]
Dan weet je één ding zeker, de voeding is overdreven en je had voor hetzelfde geld ook één van hogere kwaliteit kunnen halen die ook nog eens efficiënter is.thecrazygun11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:11:
[...]
Stel dat ik ooit 2x 1280 koop, of nog een 1080
[ Voor 35% gewijzigd door -The_Mask- op 05-10-2017 18:12 ]
AMD Nieuwsdiscussie
De HXI had volgens jou geen condensatoren voor de riple. En ik gebruik graag producten van Corsair. En ik bespaar op sleeved cables.-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:12:
Dan weet je één ding zeker, de voeding is overdreven en je had voor hetzelfde geld ook één van hogere kwaliteit kunnen halen die ook nog eens efficiënter is.
[ Voor 17% gewijzigd door thecrazygun11 op 05-10-2017 18:30 ]
Z370-moederborden: USB 3.1-header blijkt soms USB 3.0
Aan bovenstaande kan Intel verder natuurlijk ook niks doen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
HXi serie heeft wel condensators voor het filteren van ripple, dat moet wel anders kun je er niks mee omdat ze veel te onstabiel zijn. De HXi serie heeft geen condensators in de kabels waardoor de kabels veel minder dik zijn.thecrazygun11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:13:
[...]
De HXI had volgens jou geen condensatoren voor de riple. En ik gebruik graag producten van Corsair.
AMD Nieuwsdiscussie
Dit heb jij gezegd in jouw advies:-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:16:
[...]
HXi serie heeft wel condensators voor het filteren van ripple, dat moet wel anders kun je er niks mee omdat ze veel te onstabiel zijn. De HXi serie heeft geen condensators in de kabels waardoor de kabels veel minder dik zijn.
Corsair HX750i is op hetzelfde platform gebaseerd als de RM750x, maar heeft platte zwarte kabels. Dit zijn kabels zonder feedback draden voor de spanning en zonder condensators voor ripple onderdrukking. Voordeel van deze kabels is dat ze een stuk gemakkelijker zijn weg te werken, de prestaties zijn echter wel een stukje minder goed, al merk je in de praktijk geen verschil. De fan is bij deze voeding ook verbeterd, in deze voeding bevindt zich namelijk een FDB fan. Ook heeft deze voedingen standaard Over Current Protection aan staan op de 12V, wat eventueel via de software is uit te schakelen. Via dezelfde software kun je ook het verbruik uitlezen, het rendement en de spanningen van de voedingen uitlezen. Ander verschil met de RMx serie is het iets hogere rendement. Ook deze voeding komt met 10 jaar garantie, maar ook van deze voeding mag je een nog langere levensduur verwachten.
Review: http://www.tomshardware.c...s-platinum-750w,3997.html
Ik wou deze nochtans kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door thecrazygun11 op 05-10-2017 18:35 ]
Eh HWI heeft een curcusje USB 3.1 Gen 1 en USB 3.1 Gen 2 nodig?Help!!!! schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:14:
Z370-moederborden: USB 3.1-header blijkt soms USB 3.0
![]()
Het staat gewoon overal goed op de site van de fabrikant.
Bij Gigabyte staat:
Bij Asrock staat:1 x USB Type-C™ header, with USB 3.1 Gen 1 support
Staat gewoon goed aangegeven dus.1 x Front Panel Type C USB 3.1 Gen1 Header
Klopt dat heb ik geschreven, maar daar staat hetzelfde dan wat ik nu zeg alleen met andere woorden.thecrazygun11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:18:
[...]
Dit heb jij gezegd in jouw advies:
Corsair HX750i is op hetzelfde platform gebaseerd als de RM750x, maar heeft platte zwarte kabels. Dit zijn kabels zonder feedback draden voor de spanning en zonder condensators voor ripple onderdrukking. Voordeel van deze kabels is dat ze een stuk gemakkelijker zijn weg te werken, de prestaties zijn echter wel een stukje minder goed, al merk je in de praktijk geen verschil. De fan is bij deze voeding ook verbeterd, in deze voeding bevindt zich namelijk een FDB fan. Ook heeft deze voedingen standaard Over Current Protection aan staan op de 12V, wat eventueel via de software is uit te schakelen. Via dezelfde software kun je ook het verbruik uitlezen, het rendement en de spanningen van de voedingen uitlezen. Ander verschil met de RMx serie is het iets hogere rendement. Ook deze voeding komt met 10 jaar garantie, maar ook van deze voeding mag je een nog langere levensduur verwachten.
Review: http://www.tomshardware.c...s-platinum-750w,3997.html
Ik wou deze nochtans kopen.
Maar ik zal zien binnen x jaar ik zal het jouw medelen
AMD Nieuwsdiscussie
"Maar een klein aantal CPU's beschikbaar"
"mogelijk pas 19 oktober i7 8700K's verkrijgbaar in Nederland"
"Paper launch, een paar CPU's beschikbaar, de rest komt november of later pas"
Leuk, zit je je ook eens ergens al tijd op te verheugen
"mogelijk pas 19 oktober i7 8700K's verkrijgbaar in Nederland"
"Paper launch, een paar CPU's beschikbaar, de rest komt november of later pas"
Leuk, zit je je ook eens ergens al tijd op te verheugen
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Maar oké, het is een beetje overpowered-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:30:
[...]
Eh HWI heeft een curcusje USB 3.1 Gen 1 en USB 3.1 Gen 2 nodig?
Bij Gigabyte staat:
[...]
Bij Asrock staat:
[...]
Staat gewoon goed aangegeven dus.
[...]
Klopt dat heb ik geschreven, maar daar staat hetzelfde dan wat ik nu zeg alleen met andere woorden.
Misschien kon ik dan beter de 750x versie nemen of een alternatief en efficiënter.
Het is eigenlijk al jaren normaal dat elke derde generatie een incompatibele chipset krijgt .Vergeet niet dat skylake ook alweer dateert uit augustus 2015. Enige verschil is dat Intel officieel van de tik/tok strategie is afgestapt naar een tik tok tok. Daarmee werd de verwachting gewekt dat je langer met het moedebord kon doen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:56:
[...]
Tja, ik hield al een tijdje rekening met wat Intel hier lijkt te doet. Intel komt elke januari met hun nieuwe lijn chips. Dat doen ze omdat ze zo hun inventaris van de vorige generatie grotendeels kunnen verkopen met het feestseizoen. Q3 en Q4 is ook de periode waar de echte winsten worden gemaakt. Alles van "back to school" tot kerst is cashen.
Coffee Lake stond ook al een tijd op de roadmap, voor 2018. Nu opeens oktober 2017 is drie maanden te vroeg. Dat zijn drie maanden waar normaal gesproken chips worden geproduceerd voor de launchvoorraden het volgende jaar. Sla je deze periode over, dan krijg je dit. CPU's zijn ook relatief makkelijk te produceren. Het zijn relatief kleine stukjes silicon en verder zijn er ook maar weinig onderdelen. Ze zijn ook relatief goedkoop om te maken. Er is simpelweg geen barrière, anders dan tijd, waarom je geen launch kan uitvoeren met goede beschikbaarheid. Zeker vergeleken met bijvoorbeeld GPU's waar het vaak gebeurd dat een launch met bijna geen inventaris is. GPU's zijn heel wat lastiger te produceren.
Ik zie de chips de komende maanden dus maar mondjesmaat verschijnen, dan moet je er snel bij zijn want anders zijn ze weer weg. Verder is je beste kans om er eentje te bemachtigen waarschijnlijk al verkeken. Die was namelijk een paar uur geleden, bij het moment van de launch.
Dit heeft overigens ook een motief. Intel probeert hier de verkopen van Ryzen af te remmen voor het kerstseizoen met "oh look, shiny". Dat je ze niet kan kopen is dan niet erg relevant, want je denkt er wel aan. Dat Intel hier ondertussen ook de moederboordfabrikanten mee naait, want wie koopt er nu nog een Z270, is een irrelevant detail. Dat niemand nu nog Kaby Lake koopt, is een offer dat ze willen maken om AMD maar te dwarsbomen.
Echter als je kijkt hoe markt verstorend deze launch is dan kan Intel het net zo goed een tik noemen. De laatste keer dat we zo'n boost in price/performance zagen was 2011 met de 2500K.
Het grootste verschil is dat we toen een topmodel gpu hadden met een synthetische score van rond de 1200 terwijl je nu bijna 14.000 kunt halen. Zo lang de engine een beetje normaal werkt blijf je of de gpu of op de cpu hangen. Nu de videokaarten 10x sneller zijn is de kans aanzienlijk groter dat de cpu weer de bottleneck is. Het is dus niet perse het geval dat de games minder zwaar waren voor je cpu, je gpu was uberhaupt gewoon de bottleneck.-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:12:
[...]
Ik probeer jou uit te leggen dat oude games veel minder zwaar voor de CPU zijn, immers waren die oude games ook goed te spelen toen er minder snelle CPU's zoals Sandy Bridge waren.
Dat je streamen door de CPU merkt in CPU heavy games, lijkt mij ook logisch. Ik zeg namelijk net dat het de minst efficiënte manier is...
[...]
Ik denk dat ze jou wel een cursus begrijpend lezen kunnen aanbieden...
Disclaimer: Daarmee ontken ik overigens niet dat games an sich niet zwaarder zijn geworden voor de cpu. Natuurlijk zijn er heel wat games die toen al 90 fps haalde en waar je er nu dus 300 neer zet. Terwijl nieuwe games op 40-70 blijven steken. Alleen die gpu ontwikkeling is gewoon erg hard gegaan.
Overigens had ik direct bij launch al een overclock naar 4x 3.8 Ghz nodig voor f1 2011 in de Monaco track. Zonder die OC was ik ook met de gpu van toen cpu limited.
[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 05-10-2017 18:57 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
double post
[ Voor 98% gewijzigd door sdk1985 op 05-10-2017 18:55 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Helemaal geen apart statement, logica noemen we dat.sdk1985 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:42:
Aparte statement. Het verschil is dat we toen een topmodel gpu hadden met een synthetische score van rond de 1200 terwijl je nu bijna 14.000 kunt halen. Zo lang de engine een beetje normaal werkt blijf je of de gpu of op de cpu hangen. Nu de videokaarten 10x sneller zijn is de kans aanzienlijk groter dat de cpu weer de bottleneck is. Het is dus niet perse het geval dat de games minder zwaar waren voor je cpu, je gpu was uberhaupt gewoon de bottleneck.
AMD Nieuwsdiscussie
De reviews zijn aan het binnenkomen, hier een verzameling van de bekendere tech sites voor de lezers:
Tom's Hardware
Anandtech
GamersNexus
Ars Technicana
Tech Report
Hardware.info
De nieuwe Core i5 lijkt in elk geval de nieuwe sweetspot te worden voor de gamers. En de Core i7 8700K weet zich uitstekend te meten met de R7 1800X. AMD lijkt de nieuwe i7 bij vrijwel alles voor te moeten laten gaan, enkel tests die draaien om pure aantallen cores zijn in het voordeel van AMD.
Al met al lijkt Coffee Lake een mooie generatie te zijn.
https://www.reddit.com/r/...z270_had_to_be_abandoned/
De Coffee Lake-S modellen waren hier vooral afhankelijk van om ze mogelijk te maken. Het is dus meer noodzaak.
Tom's Hardware
Anandtech
GamersNexus
Ars Technicana
Tech Report
Hardware.info
De nieuwe Core i5 lijkt in elk geval de nieuwe sweetspot te worden voor de gamers. En de Core i7 8700K weet zich uitstekend te meten met de R7 1800X. AMD lijkt de nieuwe i7 bij vrijwel alles voor te moeten laten gaan, enkel tests die draaien om pure aantallen cores zijn in het voordeel van AMD.
Al met al lijkt Coffee Lake een mooie generatie te zijn.
De incompatibiliteit tussen Coffee Lake en Z270 is niet het gevolg van een politieke beslissing van Intel. Op Reddit staat er een mooi stukje over, Coffee Lake heeft wel dezelfde socket, maar vooral de pinnen voor de stroomtoevoer moesten op de schop:sdk1985 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:42:
Het is eigenlijk al jaren normaal dat elke derde generatie een incompatibele chipset krijgt .Vergeet niet dat skylake ook alweer dateert uit augustus 2015. Enige verschil is dat Intel officieel van de tik/tok strategie is afgestapt naar een tik tok tok. Daarmee werd de verwachting gewekt dat je langer met het moedebord kon doen.
https://www.reddit.com/r/...z270_had_to_be_abandoned/
De Coffee Lake-S modellen waren hier vooral afhankelijk van om ze mogelijk te maken. Het is dus meer noodzaak.
[ Voor 10% gewijzigd door CMD-Snake op 05-10-2017 19:20 ]
thecrazygun11 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:08:
[...]
Vind ik niet erg, als een voeding 10 jaar mee kan of langer.
Even een beetje crosspost/offtopic-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:09:
een 550w voeding (Corsair RM550x) besteld voor de nieuwe build, neem aan dat dit genoeg is
Het artikel gaat m.i. erover dat de gemiddelde consument bij een 3.1 header ook de maximaal mogelijke snelheid verwacht en dan bedrogen uitkomt.-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:30:
[...]
Eh HWI heeft een curcusje USB 3.1 Gen 1 en USB 3.1 Gen 2 nodig?
Bij Gigabyte staat:
[...]
Bij Asrock staat:
[...]
Staat gewoon goed aangegeven dus.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ze krijgen ook de maximaal mogelijke snelheid, die van USB 3.1 Gen 1 is maximaal 5 Gbit/s, alleen USB 3.1 Gen 2 kan 10 Gbit/s. Dat er een USB Type-C header op het moederbord komt naast de normale grote header lijkt mij ook logisch. Er komen immers steeds meer behuizingen met USB Type-C, als moederborden dan niet zo'n header erop zetten kun je er niks mee.Help!!!! schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:27:
[...]
Het artikel gaat m.i. erover dat de gemiddelde consument bij een 3.1 header ook de maximaal mogelijke snelheid verwacht en dan bedrogen uitkomt.
USB-C is alleen maar de vorm van de connector. Kan USB 2.0 (480Mbit/s), 3.1 Gen 1 (5 Gbit/s) en 3.1 Gen 2 (10 Gbit/s) zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 05-10-2017 19:40 ]
AMD Nieuwsdiscussie
voor nu een i3k gekocht dan swappen hem later wel met een i7
kan ik in iedergeval gaan bouwen.
kan ik in iedergeval gaan bouwen.
Dit topic is gesloten.