• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-11 03:18
Zijn ze 5oct ook koopbaar eigenlijk de 8th gen? Ik kan niet vinden in winkels, normaal zou je ook kunnen pre orderen? zelfs dat doet geen een.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:50
rejer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:44:
Zijn ze 5oct ook koopbaar eigenlijk de 8th gen? Ik kan niet vinden in winkels, normaal zou je ook kunnen pre orderen? zelfs dat doet geen een.
In principe moeten ze inderdaad gelijk te koop zijn.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Er is niets gezegd over andere release dates, dus ik ga er inderdaad ook uit van 5 oktober. Al ben ik ook toch een beetje bang.

Ik zit me nog wel af te vragen of ik de 8400 wil, of de 8600K. Met wat ik heb verkocht zit mijn budget daar waarschijnlijk tussen in (uitgaande van 205 euro voor de 8400 en 290 voor de 8600K, wat op de Hardware.info pagina's van de CPU's te zien is).

[ Voor 51% gewijzigd door Amanoo op 02-10-2017 22:12 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
Amanoo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:38:
Er is niets gezegd over andere release dates, dus ik ga er inderdaad ook uit van 5 oktober. Al ben ik ook toch een beetje bang.

Ik zit me nog wel af te vragen of ik de 8400 wil, of de 8600K. Met wat ik heb verkocht zit mijn budget daar waarschijnlijk tussen in (uitgaande van 205 euro voor de 8400 en 290 voor de 8600K, wat op de Hardware.info pagina's van de CPU's te zien is).
Voor gaming liggen de clocks erg laag zonder overclock.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

sdk1985 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:26:
[...]

Voor gaming liggen de clocks erg laag zonder overclock.
Het heeft echter wel hoge turbo clocks. Ook voor alle 6 cores. 3,8GHz op 6 cores, en 4GHz op 1.

• sdk1985
Amanoo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:32:
[...]

Het heeft echter wel hoge turbo clocks. Ook voor alle 6 cores. 3,8GHz op 6 cores, en 4GHz op 1.
Een 7600K doet 3.8 base tm 4.2 boost, architectuur zelf is niet noemenswaardig veranderd dus dan ga je in het gros van de games het toch echt afleggen. Tenzij je hem op 4.x kunt zetten.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

sdk1985 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:35:
[...]

Een 7600K doet 3.8 base tm 4.2 boost, architectuur zelf is niet noemenswaardig veranderd dus dan ga je in het gros van de games het toch echt afleggen. Tenzij je hem op 4.x kunt zetten.
4GHz turbo op alle 4, en 4.2 op single. Dus dat is maar 0.2GHz hogere turbo dan de 8400. Een verschil van slechts 5%. Maar de 8th gen CPU's hebben wel 2 extra cores.

Ik denk eigenlijk dat ik wel voor de 8400 ga. Overklokken is leuk en aardig, maar ik heb nu nog een GTX770. Voorlopig kan ik niet meer dan GTX1060 6GB veroorloven, De GTX1070 wordt hooguit een klein beetje gebottlenecked door de i5-7400 in sommige games, maar eigenlijk niet genoeg om een i7 te verantwoorden. In heel enkele games shceelt het meer dan 10% in framerate. De 8400 heeft een heel ietsjes lagere base, maar wel 3,8GHz boost op alle cores waar de 7400 slechts 3,3 doet. En dan nog 2 extra cores. Kortom, als de 7400 al nauwelijks een GTX1070 bottleneckt behalve in een handvol games, dan zal een 8400 die GPU helemaal niet bottlenecken. Misschien dat de 8400 wel de GTX1080 zou bottlenecken (en dat is al de vraag), maar voordat ik zo'n sterke GPU kan kopen zijn we wel een paar jaar verder. Tegen die tijd koop ik toch een nieuwe CPU. De enige reden om een 8600K te kopen zou voor mij puur zijn om te future-proofen over een periode van meerdere jaren.

Long story shot: de 7400 is al nauwelijks een bottleneck voor de krachtigste videokaart die ik me in de voorzienbare toekomst zal kunnen veroorloven. Een 8400 heeft een halve GHz hogere turbo boost, en ook nog 2 extra cores, dus die zou helemaal niet meer mogen bottlenecken. Het gaat nog meerdere jaren duren voordat ik een GPU kan betalen die iets sterkers nodig heeft dan de 8400.

[ Voor 12% gewijzigd door Amanoo op 02-10-2017 23:13 ]

• sdk1985
De ervaring leert dat je dief bent van eigen portemonnee wanneer je niet voor het K model gaat. Denk aan de i5 2400 met zijn 3.4 Ghz wat toen ook 'zat' was. Met Ivy bridge en Haswell zijn de meeste meteen weer gaan upgraden. Wie destijds voor een k cpu heeft gekozen hoeft nu pas te upgraden (7 jaar later).

De skylakes zaten juist stock al dicht bij hun top waarbij het K model wat waarde verloor. Maar zoals het er nu naar uit ziet is Coffee lake de nieuwe Sandby bridge. Immers je kan van 3.6 naar 5.1 overclocken.

Los daarvan heb ik momenteel andere ervaringen met de GTX 1070 icm een 2500K op 4.5 Ghz.. Momenteel is de 2500K op 4.5 Ghz bottleneck in RB6 Siege, BF One en Ghost recon wildlands. Lijkt er op dat deze lijst in een rap tempo groeit. Een 7400 met 3-3.5 GHz gaat dit echt niet trekken. Sterker nog F1 2011 icm met een GTX 460 had in 2010 al niet genoeg aan 3.6 GHz.

edit: Lol de dual core verslaat de 7400 in 2 vd 4 geteste games:

Afbeeldingslocatie: https://techspot-static-xjzaqowzxaoif5.stackpathdns.com/articles-info/1332/bench/Gaming_01.png
Afbeeldingslocatie: https://techspot-static-xjzaqowzxaoif5.stackpathdns.com/articles-info/1332/bench/Gaming_02.png

[ Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2017 02:04 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
sdk1985 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:57:
De ervaring leert dat je dief bent van eigen portemonnee wanneer je niet voor het K model gaat. Denk aan de i5 2400 met zijn 3.4 Ghz wat toen ook 'zat' was. Met Ivy bridge en Haswell zijn de meeste meteen weer gaan upgraden. Wie destijds voor een k cpu heeft gekozen hoeft nu pas te upgraden (7 jaar later).
De meeste mensen die nu nog hun 2500K hebben (of 2600K) hebben die veelal overclocked draaien. Dat moet je ook maar liggen, anders indien je niet wil overclocken is een niet-K model een betere koop.

Die winnende i3 in je grafieken is overclocked, staat er ook achter. Niet zo vreemd dat die dan bij single threaded games wint van een stock i5.

Ik denk dat een Core i5 8400 ook een goede CPU zal zijn voor gaming, zeker als je nu al weet nooit te willen overclocken.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

sdk1985 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:57:

De skylakes zaten juist stock al dicht bij hun top waarbij het K model wat waarde verloor. Maar zoals het er nu naar uit ziet is Coffee lake de nieuwe Sandby bridge. Immers je kan van 3.6 naar 5.1 overclocken.

Los daarvan heb ik momenteel andere ervaringen met de GTX 1070 icm een 2500K op 4.5 Ghz.. Momenteel is de 2500K op 4.5 Ghz bottleneck in RB6 Siege, BF One en Ghost recon wildlands. Lijkt er op dat deze lijst in een rap tempo groeit. Een 7400 met 3-3.5 GHz gaat dit echt niet trekken. Sterker nog F1 2011 icm met een GTX 460 had in 2010 al niet genoeg aan 3.6 GHz.

edit: Lol de dual core verslaat de 7400 in 2 vd 4 geteste games:

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze Overwatch benchmark is in combinatie met een Titan? Als het een Titan of 1080 is valt het mee, iets van dat kaliber ga ik de eerstkomende jaren toch niet kopen. Daarvan wist ik ook al dat je een sterke CPU erbij moet nemen. Maar de 1070 kan nog een optie zijn, als die iets goedkoper wordt en ik iets meer geld heb.

Zelf weet ik nog niet helemaal zeker hoe graag ik wil overklokken. Het heeft niet mijn prioriteit, maar mijn kast heeft wel ruimte voor airflow en ik heb een prima CPU koeler. Wat dat betreft is het een optie.

• sdk1985
CMD-Snake schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:27:
[...]

De meeste mensen die nu nog hun 2500K hebben (of 2600K) hebben die veelal overclocked draaien. Dat moet je ook maar liggen, anders indien je niet wil overclocken is een niet-K model een betere koop.

Die winnende i3 in je grafieken is overclocked, staat er ook achter. Niet zo vreemd dat die dan bij single threaded games wint van een stock i5.

Ik denk dat een Core i5 8400 ook een goede CPU zal zijn voor gaming, zeker als je nu al weet nooit te willen overclocken.
Overclocken stelt tegenwoordig niets meer voor. Je verandert de multiplier en je cpu verbruikt wat meer stroom een that's it. Vroeger was het een ander verhaal. Dan had je duur geheugen en een duur moederbord nodig en moest je op trial en error gaan kijken wanneer de BSOD/freezes kwamen. Nu overclocken veel moederborden standaard je K cpu in de vorm van de enhanced turbo. Daarbij krijg je out of the box de maximale boost frequentie bij alle loads.

Verder vind ik het persoonlijk best opvallend dat je het in 2 moderne titels (beiden uit 2016) nog met een overclocked dualcore kunt wegkomen. Dat onderschrijft mijn punt dat een hoger geclockte 6 core voor gaming niet handig is. Die 6 core wordt pas interessant wanneer je de clock achterstand kunt wegnemen. Wat dus niet kan bij de 8400.
Amanoo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:28:
[...]

Deze Overwatch benchmark is in combinatie met een Titan? Als het een Titan of 1080 is valt het mee, iets van dat kaliber ga ik de eerstkomende jaren toch niet kopen. Daarvan wist ik ook al dat je een sterke CPU erbij moet nemen. Maar de 1070 kan nog een optie zijn, als die iets goedkoper wordt en ik iets meer geld heb.

Zelf weet ik nog niet helemaal zeker hoe graag ik wil overklokken. Het heeft niet mijn prioriteit, maar mijn kast heeft wel ruimte voor airflow en ik heb een prima CPU koeler. Wat dat betreft is het een optie.
GPU ontwikkelingen gaan relatief hard. Reken op 30%-40% per architectuur. Kijk maar eens terug naar de top kaarten uit 2010 en vergelijk dat eens met de mid-range kaarten in de 9xx en 10xx serie. Dit is de nieuwe grote sprong voor de komende 4 jaar. Dus als je die mee pakt zit je weer 4-6 jaar goed.

[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2017 15:20 ]

• Dennism
Wederom eentje voor de categorie "voor wat het waard is"

Zie hieronder:

[ Voor 46% gewijzigd door Dennism op 03-10-2017 18:00 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:31

Saven

Administrator

Dennism schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:40:
Wederom eentje voor de categorie "voor wat het waard is"

[afbeelding]
Staat geen hotlinking toe; fix:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NFVqj8W.jpg

22 cores, nondeju :P

• Dennism
Hmm, ik zie mijn plaatje anders prima :o, zal wel een cache issue zijn oid dan :D

[ Voor 33% gewijzigd door Dennism op 03-10-2017 17:51 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:50:
Hmm, ik zie mijn plaatje anders prima :o
Natuurlijk, zolang je je cache niet wist blijft die wel beschikbaar. Overigens natuurlijk niet meer dan zelf verzonnen door iemand die zich verveelde.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Dennism
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:51:
[...]

Natuurlijk, zolang je je cache niet wist blijft die wel beschikbaar. Overigens natuurlijk niet meer dan zelf verzonnen door iemand die zich verveelde.
Grote kans van uiteraard, daarom ook de categorie "voor wat het waard is", al heeft die chinees die dit postte schijnbaar regelmatig wel leaks die achteraf redelijk lijken te kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 03-10-2017 17:59 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03
Kennelijk zal Coffee Lake schaars beschikbaar zijn?

https://www.reddit.com/r/...city_for_the_rest_of_the/

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Deze stond ook al op r/Intel. Het hele verhaal is terug te leiden naar één bron van een Zweedse site. Geen idee hoeveel waarde je daar aan moet hechten. In feite maakt Intel (en AMD) dit mee met elke nieuwe generatie CPU's die uitkomen. Nu zal maar weinigen nog een Kaby Lake processor kopen en wachten op Coffee Lake. Idem met alle voorgaande generaties.

Maar goed, voor degenen die zitten te wachten op de 5e, Coffee Lake bingo!
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/a8wdmv5cujpz.png

Ik heb mijn advocaatje al ingeschonken. ;)

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-11 18:22

The Chosen One

Zie signature!

Moederbord roundup voor als iemand nog wat te 'lezen/kijken' wilt; http://wccftech.com/intel...msi-asrock-aorus-gigabyte.

Heb nu een Gigabyte 1080TI en wil Gskill RGB ram halen dus ff kijken hoe en wat met Sync. Het is geen must natuurlijk maar Asus werkt wel met Gskill maar dan niet met de GPU. Gigabyte mobo wel natuurlijk maar dan niet met de ram. Serieuze zaken hier. B)

[ Voor 46% gewijzigd door The Chosen One op 03-10-2017 21:57 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Verwijderd

Vind het knap dat er nog echt niks gelekt is over beschikbaarheid en prijzen. Ik weet wel dat morgen de eerste Asus Z370 strix moederborden bij 1 van de distributeurs liggen in duitsland en naar verwachting de 17e in NL beschikbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.imagebam.com/9c/fd/2f/5e179a617339493.jpg

prijzen zijn inkoop ex btw trouwens.

Hoop deze maand mijn Core i5-8600K met GTX 1070i te kunnen bouwen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2017 22:34 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Geruchten gaan rond dat de 8xxx serie extreem slecht leverbaar zal zijn, de komende 3 of zo maanden. Een Zweedse tech site heeft er al het een en ander over geschreven.

Reddit topic
Vertaling van het Zweedse artikel

Anders koop ik toch maar een tweedehandse 7700K of zo. Aan de andere kant iemand heeft al een delidded 8700K te koop staan op V&A.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Oh inderdaad. Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Hoop dat er niet veel waar is van die geruchten omtrent de levertijd in ieder geval. Het liefste neem ik toch een 8-serie.

[ Voor 57% gewijzigd door Amanoo op 04-10-2017 00:01 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In mijn beleving waren Intel chips bij launch grosso modo altijd prima leverbaar.

Zou toch wel bijzonder zijn als Intel de aantallen niet kan leveren en er maanden shortages zijn.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Verwijderd

Inkoop prijzen nederland. Tel de btw erbij op en hooguit een tientje en dan weet je de verkoopprijs morgen:)

https://i.imgur.com/Z9O62g0.jpg

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Help!!!! schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:55:
In mijn beleving waren Intel chips bij launch grosso modo altijd prima leverbaar.

Zou toch wel bijzonder zijn als Intel de aantallen niet kan leveren en er maanden shortages zijn.
Ze zouden de boel hebben gerushed vanwege AMD, en niet genoeg tijd hebben gehad voor een goede yield. Aldus de geruchtenmolen. Misschien is er niets van waar, of in ieder geval overdreven. Dat hoop ik.
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:24:
Inkoop prijzen nederland. Tel de btw erbij op en hooguit een tientje en dan weet je de verkoopprijs morgen:)

https://i.imgur.com/Z9O62g0.jpg
Ik vind dat best acceptabele prijzen als dat zo is. Ik had iets hoger verwacht.

[ Voor 35% gewijzigd door Amanoo op 04-10-2017 10:29 ]

• Saven

Saven

Administrator

Amanoo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Ze zouden de boel hebben gerushed vanwege AMD, en niet genoeg tijd hebben gehad voor een goede yield. Aldus de geruchtenmolen. Misschien is er niets van waar, of in ieder geval overdreven. Dat hoop ik.

[...]

Ik vind dat best acceptabele prijzen als dat zo is. Ik had iets hoger verwacht.
Nu nog benieuwd wat de mobo's gaan kosten en of alle aangekondigde borden ook direct te leveren zijn.

Morgenochtend hopelijk meteen bestellen :P

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Nu nog benieuwd wat de mobo's gaan kosten en of alle aangekondigde borden ook direct te leveren zijn.

Morgenochtend hopelijk meteen bestellen :P
Ik vind het lastig dat bijvoorbeeld bij MSI die borden zo op elkaar lijken qua features. En hun vergelijk functie werkt voor geen meter, want laat geen verschillen zien. Hoe heb jij je moederbord gekozen?

• Saven

Saven

Administrator

Sj44k13 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Ik vind het lastig dat bijvoorbeeld bij MSI die borden zo op elkaar lijken qua features. En hun vergelijk functie werkt voor geen meter, want laat geen verschillen zien. Hoe heb jij je moederbord gekozen?
Ik heb eigenlijk altijd mijn moederborden van Asus. Niet zozeer fanboy, maar heeft altijd prima zn werk gedaan en heeft een goede naam :P Dus dan blijf je daar snel in hangen.

Wilde nu eens een micro-atx bordje zodat ik niet een enorm grote kast hoef te halen. Dan blijft er nog maar één over: pricewatch: Asus ROG Strix Z370-G Gaming :+

Enige wat ik jammer vind is dat er geen USB-C aansluiting op zit. Maar goed dat is de trade off. Had anders voor de Prime Z370-A gegaan, maar dat is een gewoon ATX bord.

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Ik ben heel benieuwd naar de eerste BBG. Ik wil rond de kerst mijn upgrade uit gaan voeren. Moederbord + processor + geheugen +koeler. De rest is prima up-to-date :-)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Ik heb eigenlijk altijd mijn moederborden van Asus. Niet zozeer fanboy, maar heeft altijd prima zn werk gedaan en heeft een goede naam :P Dus dan blijf je daar snel in hangen.

Wilde nu eens een micro-atx bordje zodat ik niet een enorm grote kast hoef te halen. Dan blijft er nog maar één over: pricewatch: Asus ROG Strix Z370-G Gaming :+

Enige wat ik jammer vind is dat er geen USB-C aansluiting op zit. Maar goed dat is de trade off. Had anders voor de Prime Z370-A gegaan, maar dat is een gewoon ATX bord.
Ik heb nu ook een Asus bord voor mijn i7 920. Die heeft echter wel de bug dat hij eens in de 20x niet opstart bij mijn overclock. Verder is hij overigens prima. Maar ga nu ook de alternatieven eens goed bekijken.

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 16:42
Ik heb morgen en vrijdag vrij genomen. Ik denk dat ik deze nacht wakker blijf en hoop stiekem zelfs dat we bijvoorbeeld om 20h deze avond al kunnen orderen zo dat het morgen allemaal geleverd word!
Word een compleet nieuwe build!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik koop gewoon het eerste het beste mITX bord. Volgens mij is het allemaal redelijk één pot nat. Natuurlijk zijn er verschillen. Grote borden hebben meer sloten, kleinere minder, sommige borden hebben WiFi, andere niet. Naar mijn weten komen er in de eerste instantie maar 2 mITX borden uit (althans, ik heb maar 2 aankondigingen gezien, en die zijn door Asus en Asrock. Beiden hebben geloof ik WiFi, en verschillen eigenlijk maar weinig van elkaar naar mijn weten sowieso is mijn grote eis mITX. Verder verwacht ik toch weinig interessante verschillen.

Ik moet morgen maar eens een beetje vroeg mijn wekker zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 04-10-2017 14:48 ]

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 22:15
Ik ben zelf ook regelmatig aan het checken of hij al te koop/reserveren is, maar ik heb er een hard hoofd in. Newegg is al 'sold-out'. Ik verwacht dat hij hier pas morgen om 16.00uur in de verkoop gaat. Nou ja, als hij niet te reserveren/verkrijgen valt ga ik denk ik voor de 7820x.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-11 18:22

The Chosen One

Zie signature!

Eerst ff reviews van CPU en moederbordjes afwachten en de mogelijk nieuwe CM H500P case. Als ik goed upgrade dan doe ik de case er ook gelijk bij.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• futuwes
Beste Wesly,

Hartelijk dank voor je mail.

De gevraagde artikelen zijn helaas nog niet in onze webshop verkrijgbaar. Indien deze artikelen verkrijgbaar zijn in onze webshop worden deze op de website gezet en kan je deze via de website bestellen. Bij het bestellen van het artikel kan je kiezen voor de eerst mogelijke leverdatum. De levertijd staat tevens bij het desgewenste artikel vermeld op onze website.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Ans
Team Megekko
Ze laten nog niks los... |:(

• rejer
Beste

Hartelijk dank voor de e-mail.

Helaas hebben wij hierin nog geen inzicht.
Met vriendelijke groet,

Megekko Webshop-team

Ze laten niets los idd

als ze morgen niks hebben haal ik wel een ryzen uit duitsland.

[ Voor 8% gewijzigd door rejer op 04-10-2017 18:19 ]

• Kayos
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09-2021
Heb vandaag toevallig zo'n mail naar Alternate gestuurd, ook daar kreeg ik eenzelfde bericht. Maar afwachten en morgen elk kwartier even de websites afstruinen. Wacht al maanden op de release van deze CPU, geen zin om de boot te missen.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

rejer schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

Beste

Hartelijk dank voor de e-mail.

Helaas hebben wij hierin nog geen inzicht.
Met vriendelijke groet,

Megekko Webshop-team

Ze laten niets los idd
Ik heb onlangs ook Azerty.nl gebeld. Zelfde antwoord.

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36
Iemand toevallig nog meer nieuws over de i7 8700k of moet ik nog geduldig afwachten? :) (m.b.t. het bestellen)

[ Voor 11% gewijzigd door tumtum100 op 04-10-2017 19:20 ]

• rejer
tumtum100 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:20:
Iemand toevallig nog meer nieuws over de i7 8700k of moet ik nog geduldig afwachten? :) (m.b.t. het bestellen)
Geen winkel wil iets zeggen.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Ha, idem hier. Wou eerst een ATX build maar dat staat te lomp op het bureau. Heb m'n build al samengesteld, wacht alleen nog op de CPU en het moederbord. :p Hoop dat het moederbord niet al te duur wordt. :X

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zag ook dat er meerdere mITX bordjes in de Pricewatch staan. Ik wil zelf iets dat in mijn tas past. Groter dan mITX mag dus niet.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Welgeteld twee, dus dat valt ook nog mee. :p

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik herinnerde me er 3. Dan is er waarschijnlijk een weggehaald. Dacht dat de Arsrock Z370M-ITX/ac er ook tussen stond.

Nog meer berichten dat de nieuwe serie zeer slecht leverbaar is: https://www.pcgamesn.com/intel-coffee-lake-limited-stock
Ik krijg de indruk dat ze al uitverkocht zijn voordat ze überhaupt te koop zijn, omdat ze zo slecht leverbaar zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Amanoo op 05-10-2017 00:09 ]

• futuwes
https://www.newegg.com/Pr...=0&N=100007627&isNodeId=1

Z370 borden zijn live op newegg! 8700k processors waren gisteren al uitverkocht.

Dit geeft een goede indicatie over welke borden we mogen verwachten die meteen leverbaar zijn.

• Saven

Saven

Administrator

futuwes schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 06:11:
https://www.newegg.com/Pr...=0&N=100007627&isNodeId=1

Z370 borden zijn live op newegg! 8700k processors waren gisteren al uitverkocht.

Dit geeft een goede indicatie over welke borden we mogen verwachten die meteen leverbaar zijn.
geen Asus STRIX G gaming ?(micro-atx) verdomme }:| }:| }:| }:| }:|

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 15:35
Ik heb gehoord dat de NDA om 1 uur vervalt. De voorraden moederborden lijken echter wel tegen te vallen.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Natuurlijk valt het tegen, de moederbordbouwers en OEMs willen van hun bestaande voorraden af kunnen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Saven

Saven

Administrator

dstyle_nl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:08:
Ik heb gehoord dat de NDA om 1 uur vervalt. De voorraden moederborden lijken echter wel tegen te vallen.
https://www.centralpoint....mb0w00-m0eay0-num-7863661

19 oktober is wel een beetje laat ja :P

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:48
Prijzen update bij een duitse shop

8600K 289.-
8700 349.-
8700K 419.-

Geen voorraad pas einde van de maand.

[ Voor 46% gewijzigd door FNale op 05-10-2017 09:30 ]

• Saven

Saven

Administrator

ChrisdeW schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:26:
Prijzen update bij een duitse shop

8600K 289.-
8700 349.-
8700K 419.-

Geen voorraad pas einde van de maand.
Ik hoop dat het een voorraadbug is en dat ze gewoon nog niet in de verkoop zijn :$

• FNale
Dit zijn gewoon de prijzen op de website (nu weer offline)

Intel Core i7-8700K, 6x 3.70GHz, boxed ohne Kühler (BX80684I78700K) € 419,90
Intel Core i7-8700, 6x 3.20GHz, boxed (BX80684I78700) € 349,90
Intel Core i5-8600K, 6x 3.60GHz, boxed ohne Kühler (BX80684I58600K) € 289,90

[ Voor 74% gewijzigd door FNale op 05-10-2017 09:42 ]

• futuwes
Juist van Azerty bericht gehad dat processors en moederborden in de loop van de dag online komen!!! F5 toets gaat eraan vandaag...

• FNale
Maar hebben ze ook voorraad?

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb Azerty gevraagd over beschikbaarheid/levertijd. Hier het antwoord:

We hebben daarover geen indicatie ze komen misschien in kleine aantallen binnen, u kunt het beste onze site goed in de gaten houden

• Saven

Saven

Administrator

Maar ja lullig als je de CPU bestelt en je kunt t mobo nergens krijgen :P

• rejer
waardeloos van intel. het lijkt echt te gaan om een haast klusje.

• Dennism
Dat valt inderdaad wel wat tegen, normaal hebben ze toch een redelijke voorraad bij launch, al zie je dan nog wel dat bij redelijke belangstelling de Day 1 voorraad wel snel uitverkoopt.

• FNale
Proshop.de heeft heel even alle cpu's en Z370's die hun hebben online gezet en onderstaande was bij hun op voorraad.

https://www.heise.de/prei...loc=de&plz=&dist=&sort=lz

[ Voor 9% gewijzigd door FNale op 05-10-2017 10:23 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik moet zeggen dat ik de ASUS ROG Strix Z370-I Gaming toch wel duur vind. 230 euro. Ik had meer gerekend op 150. Misschien dat een ander merk met een goedkoper mITX bordje aan komt.

• Saven

Saven

Administrator

ChrisdeW schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:23:
Proshop.de heeft heel even alle cpu's en Z370's die hun hebben online gezet en onderstaande was bij hun op voorraad.

https://www.heise.de/prei...loc=de&plz=&dist=&sort=lz
toch raar geen enkele micro atx :X

• FNale
Hoezo raar? ik noem het strategie

Waarom goedkope bordjes verkopen als je met de launch ook je duurdere kan verkopen mensen die dag 1 coffee lake willen hebben moeten dan wel.

• rejer
Intel Coffee Lake Core i5-8600K vs 7600K at 5GHz (mini) Review
https://www.hardocp.com/a...vs_7600k_at_5ghz_review/1

• Mday
  • Laatst online: 11-11 21:26
Elke keer als ik hardware wil kopen ben ik jaloers op die amerikaanse prijzen...

https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16819117827

• FNale
ES cpu zegt niks over hoe de retail versie gaat overclocken.
Mday schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:32:
Elke keer als ik hardware wil kopen ben ik jaloers op die amerikaanse prijzen...

Ach hun adverteren zonder tax he beetje state tax is zo 9%

[ Voor 73% gewijzigd door FNale op 05-10-2017 10:33 ]

• Saven

Saven

Administrator

ChrisdeW schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:31:
Hoezo raar? ik noem het strategie

Waarom goedkope bordjes verkopen als je met de launch ook je duurdere kan verkopen mensen die dag 1 coffee lake willen hebben moeten dan wel.
Volgens mij is de asus strix z370-g gaming niet goedkoper dan de rest

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

ChrisdeW schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:32:
ES cpu zegt niks over hoe de retail versie gaat overclocken.

[...]

Ach hun adverteren zonder tax he beetje state tax is zo 9%
Ik snap ook wel waarom ze daar zo extreem tegen belastingen. Natuurlijk betaal ik ook liever minder dan meer, maar als mijn boodschappen elke keer aan de kassa spontaan duurder zouden worden zou ik het ook snel zat zijn.

• Mday
  • Laatst online: 11-11 21:26
Tot hoe laat is het review embargo eigenlijk?

• FNale
Saven schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Volgens mij is de asus strix z370-g gaming niet goedkoper dan de rest
Volgens mij had je het over m atx?

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mday schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:37:
Tot hoe laat is het review embargo eigenlijk?
Ik zag ergens iemand 1 uur zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 05-10-2017 10:38 ]

• FNale
1 uur in welke time zone :P

• Saven

Saven

Administrator

• FNale
Ik bedoelde het meer over het algemeen, ROG en STRIX daar gelaten. De meeste basis borden zie je niet bij de launch omdat ze ook premium kunnen verkopen. Mijn ervaring is wel dat speciale Matx bordjes zoals ROG Gene ect. vroeger altijd iets later uitkwamen net als de ITX versies. Maargoed nu hebben ze blijkbaar bij proshop al wel een ITX in het assortiment. Maar goed dat is één shop zegt natuurlijk niks over beschikbaarheid van borden in het algemeen.

• Timx2
Zojuist de 8700k besteld bij alternate.nl voor 389,-. Levering 2017... We zullen zien wat dat inhoud... Succes allen!

[ Voor 27% gewijzigd door Timx2 op 05-10-2017 10:56 ]

Verwijderd

Ik heb zojuist alternate even gebeld. Je kunt de i7 8700k daar pre-orderen maar ze hebben nog geen idee wanneer ze hem kunnen leveren.

• FNale
Staat bij levering in 2017

Intel® Core i7-8700K 3700 1151V2 BOX processor
Preorder
Levering in 2017 2

[ Voor 60% gewijzigd door FNale op 05-10-2017 10:58 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik denk dat ik toch maar een oudere tweedehands Core i7 neem. Ik heb steeds meer het idee dat het nog even kan duren voor je je hardware krijgt, en ik heb wel een computer nodig. Ik kan me niet veroorloven om zoveel weken te wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Amanoo op 05-10-2017 10:58 ]

• Timx2
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:56:
Ik heb zojuist alternate even gebeld. Je kunt de i7 8700k daar pre-orderen maar ze hebben nog geen idee wanneer ze hem kunnen leveren.
Klopt, ik blijf de andere shops in de gaten houden. Desnoods bestel ik hem dubbel... Kwijt kom ik hem wel😊. Maar ik verwacht niet dat andere webshops eerder leveren dan alternate. Mijn ervaring is wat dat betreft goed met alternate. Daarnaast vind ik de prijs prima. In Duitse webshop vraagt men 469,- (hiq24.de)

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 15:35
Een bron gaf vanacht aan over 14 uur en dat was toen 10 uur geleden ik het doorgerekend naar 1 uur Nederlandse tijd :p

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Saven

Saven

Administrator

Timx2 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:54:
Zojuist de 8700k besteld bij alternate.nl voor 389,-. Levering 2017... We zullen zien wat dat inhoud... Succes allen!
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:56:
wat een ellende ;(

• LuckyLuke16
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-07 16:56
Even vraagje is het 't waard om de 8700K ipv de 8700 te bestellen als je toch niet gaat overklokken? De specs zijn wel iets beter (normale kloksnelheid), maar niet veel. Als het niet veel scheelt ga ik denk ik toch voor de K. Geen haast op zich, wel zin in! :P

Verwijderd

als iemand wat geld over heeft kan je voor 2900 euro een 8700k bij centralpoint bestellen

https://www.centralpoint....80684i78700k-num-7876583/

• rejer
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:03:
als iemand wat geld over heeft kan je voor 2900 euro een 8700k bij centralpoint bestellen

Maar wel met gratis verzending!

• Agumy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-11 14:58
Bij Alternate zijn ze er alweer afgehaald. De i5-8600K en de i7-8700k.

• Saven

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:03:

komma vergeten denk ik :+
Agumy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:05:
Bij Alternate zijn ze er alweer afgehaald. De i5-8600K en de i7-8700k.
nee? https://www.alternate.nl/...duct/1380849?event=search

[ Voor 30% gewijzigd door Saven op 05-10-2017 11:06 ]

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:06
Die hardopc review schetst niet echt een rooskleurig beeld....

Verwijderd

19 oktober komen ze pas in Nederland lijkt het. Zijn wel per versie duizenden stuks onderweg.

http://images.imagebam.com/5c/8b/b3/e19648618610163.jpg

Let op dit zijn inkoopprijzen dus reken er nog wel btw bij en wat marge voor de verkoper.

Gok dat dit de laagste prijzen worden inc btw en verzending.

8400: 189 euro
8600k: 269 euro
8700: 319 euro
8700k: 379 euro

• Agumy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-11 14:58

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:10:
19 oktober komen ze pas in Nederland lijkt het. Zijn wel per versie duizenden stuks onderweg.

http://images.imagebam.com/5c/8b/b3/e19648618610163.jpg

Let op dit zijn inkoopprijzen dus reken er nog wel btw bij en wat marge voor de verkoper.

Gok dat dit de laagste prijzen worden inc btw en verzending.

8400: 189 euro
8600k: 269 euro
8700: 319 euro
8700k: 379 euro
Dan weet ik het wel. Dan neem ik gewoon een tweedehandse i7. Dat is goedkoper, en dan heb ik het eerder. Krijgt Intel mijn geld maar niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 05-10-2017 11:20 ]

• FNale
8350K direct leverbaar
https://www.alternate.nl/...ge.html?articleId=1380845

i3 8100 direct leverbaar
https://www.alternate.nl/...ge.html?articleId=1380841

i5 8400 preorder
https://www.alternate.nl/...ge.html?articleId=1380844

[ Voor 70% gewijzigd door FNale op 05-10-2017 11:36 ]

• futuwes
https://www.alternate.nl/...ge.html?articleId=1380845

De i3 is leverbaar! Alternate.be helaas nog niks voor mij...

• Dennism
Mday schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:32:

Hou er wel rekening mee dat in de US alles zonder BTW (Sales tax) aangeboden wordt.

Als je die prijs pakt, onze BTW er bij optelt en omrekent naar euro's ben je zelfs een euro duurder uit dan bij Alternate :+

• futuwes
Review list die doorheen de dag wel updates zal krijgen!

https://videocardz.com/73...fee-lake-s-review-roundup

• FNale
Net even rondgebeld heck ik ben toch vrij vandaag.

4 shops geven hetzelfde aan processoren komen vandaag op de website vraag welke rond welke tijd (moeilijk, moeilijk kunnen wij niet zeggen)
Core i3's liggen bij 2/4 in het magazijn klaar I5 / I7 geeft 4/4 aan niet te weten op welk termijn ze voorraad hebben.

• Dennism
@baddon schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:
Die hardopc review schetst niet echt een rooskleurig beeld....
Eigenlijk schetst die precies de verwachting en wat de geruchten al aangaven.

Geen echte IPC verbetering was al bekend.
Meer cores was al bekend
En het gerucht van vrij goede overclockbaarheid zelf zonder delid lijken ze ook redelijk te bevestigen.

• futuwes
https://azerty.nl/product...-i7-7700k-4-2-ghz-4-cores

Dat is wel heeel goedkoop!

Edit: Foutje... Ingelogd met zakelijke account op azerty en zie zo de prijs zonder BTW... Niks aan de hand dus O-)

[ Voor 37% gewijzigd door futuwes op 05-10-2017 12:01 ]

• rejer
edit laat maar.

/deleteme

[ Voor 125% gewijzigd door rejer op 05-10-2017 12:04 ]

• Saven

Saven

Administrator

ChrisdeW schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:49:
Net even rondgebeld heck ik ben toch vrij vandaag.

4 shops geven hetzelfde aan processoren komen vandaag op de website vraag welke rond welke tijd (moeilijk, moeilijk kunnen wij niet zeggen)
Core i3's liggen bij 2/4 in het magazijn klaar I5 / I7 geeft 4/4 aan niet te weten op welk termijn ze voorraad hebben.
Vreemd hoor, de grootste winkels die geen voorraad hebben gekregen van het hogere segment |:(
Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.