Uhmmm - de 'subtitle' button op je afstandsbediening misschien? ......Anoniem: 337691 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:25:
Ik heb een film met een losse subtitle srt file.. maar dat zijn wel erg grote koeie letters! Kun je dat ergens instellen?
Anoniem: 337691
pff wat een sukkel ben ik...ja inderdaad op de afstandsbediening, alles is dus instelbaar :-),
Anoniem: 269336
even wat cijfers
Mijn laptop met windows 7 draadloos in het netwerk. EM7080 via utp.
Dvd5 via de EM7080 opgehaald van de laptop. Tijdsduur 30 minuten.
Dvd5 streamen vanaf de laptop probleemloos zonder haperingen.
Zoals je ziet. Alles is mogelijk. Ook met windows 7
Mijn laptop met windows 7 draadloos in het netwerk. EM7080 via utp.
Dvd5 via de EM7080 opgehaald van de laptop. Tijdsduur 30 minuten.
Dvd5 streamen vanaf de laptop probleemloos zonder haperingen.
Zoals je ziet. Alles is mogelijk. Ook met windows 7
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 31-12-2009 12:52 ]
Anoniem: 199492
Yep, alles precies zoals daar staat, firewall uit, antivirus nu ook uit, nog steeds niets ...blijft maar met Logon Fail komenAnoniem: 269336 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:21:
[...]
Heb je instellingen overgenomen van de wiki pagina? En heb je de local policy - network access aangepast?
Wat je ook nog kan proberen is de firewall uit te zetten. Ik heb deze nl standaard uitstaan.
Ik heb bij de Lokaal beleid - beveiligingsopties nog het volgende wat afwijkt van de screenshot:
Netwerktoegang: model voor delen en beveiliging voor lokale accounts: Klassiek - lokale gebruikers als zichzelf verifieren
Start daarna de pc/laptop en EM7080 eens opnieuw op.
ps.
Gebruiker is toch wel zonder wachtwoord?
Netwerktoegang: model voor delen en beveiliging voor lokale accounts: Klassiek - lokale gebruikers als zichzelf verifieren
Start daarna de pc/laptop en EM7080 eens opnieuw op.
ps.
Gebruiker is toch wel zonder wachtwoord?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 31-12-2009 13:38 ]
nah, 't is me gelukt
ik kan nu inloggen met het standaard guest-account zonder wachtwoord.
Ik heb uiteindelijk ook de tweaks uitgevoerd zoals ze op: http://www.patriotmem.com/forums/showthread.php?t=2080 staan in de eerste post
ik zie overigens nu ook alle systeem-shares zoals bv. C$, D$, etc. Niet dat ik daarin kan, maar vind het vreemd dat ik ze zie.
'k ga nog wel eens uitzoeken wat er nu precies nodig is aan instellingen, maar van 't jaar niet meer
'k weet in ieder geval dat het kan werken met Windows 7, daar ging het me even om.
Overigens heb ik een Windows 7 Ultimate 64 bits draaien.
Bedankt voor het meedenken iig
Goeie jaarwisseling iedereen !
Ik heb uiteindelijk ook de tweaks uitgevoerd zoals ze op: http://www.patriotmem.com/forums/showthread.php?t=2080 staan in de eerste post
ik zie overigens nu ook alle systeem-shares zoals bv. C$, D$, etc. Niet dat ik daarin kan, maar vind het vreemd dat ik ze zie.
'k ga nog wel eens uitzoeken wat er nu precies nodig is aan instellingen, maar van 't jaar niet meer
'k weet in ieder geval dat het kan werken met Windows 7, daar ging het me even om.
Overigens heb ik een Windows 7 Ultimate 64 bits draaien.
Bedankt voor het meedenken iig
Goeie jaarwisseling iedereen !
Super dat het gelukt is.
Wat ook ik net constateerde bij het aanmaken van een nieuwe share is dat je voor de schijf de gebruikersnaam moet invoeren en idd bij de gedeelde map moet je niks invullen.
De C$ en D$ zijn systeem shares. Ik meende dat deze gewoon op je pc verwijderd kunnen worden zodat je ze niet meer ziet. Ga dat nog wel effe uitzoeken.
Ook van mij kant een gezellig jaarwisseling en een gezond 2010
Fer
Wat ook ik net constateerde bij het aanmaken van een nieuwe share is dat je voor de schijf de gebruikersnaam moet invoeren en idd bij de gedeelde map moet je niks invullen.
De C$ en D$ zijn systeem shares. Ik meende dat deze gewoon op je pc verwijderd kunnen worden zodat je ze niet meer ziet. Ga dat nog wel effe uitzoeken.
Ook van mij kant een gezellig jaarwisseling en een gezond 2010
Fer
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 31-12-2009 17:09 ]
Vraagje,
de toslinkaansluiting van mijn home-cinemaset wordt al gebruikt door mijn Humax. Wat moet ik doen om het geluid van de Eminent te regelen zonder kwaliteitsverlies?
Op de home-cinemaset (Sony davis 10) is nog een coax-aansluiting vrij.
Andere vraag, is de AB infrarood? Dit i.v.m. mijn Logitech.
de toslinkaansluiting van mijn home-cinemaset wordt al gebruikt door mijn Humax. Wat moet ik doen om het geluid van de Eminent te regelen zonder kwaliteitsverlies?
[ Voor 35% gewijzigd door volvojos op 31-12-2009 22:31 ]
Het is me met die register tweaks en een reboot ook eindelijk gelukt. Geweldig! Bedankt voor de hulp.Anoniem: 199492 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:13:Ik heb uiteindelijk ook de tweaks uitgevoerd zoals ze op: http://www.patriotmem.com/forums/showthread.php?t=2080 staan in de eerste post
De $ shares zijn trouwens standaard shares die elk windows systeem heeft. Is handig voor admins. Als je waarschijnlijk aanlogt met je admin account (zoals ik doe) en niet een guest account kun je er wel in.
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Volgens mij is het toch wel duidelijk welke mogelijkheden de EM7080 heeft om geluid door te geven.volvojos schreef op donderdag 31 december 2009 @ 21:06:
Vraagje,
Het is aan jou om te beslissen waar jij je prioriteit aan geeft. En ook afhankelijk van de mogelijkheden die je heb op je apparaten
Over de logitech is al geschreven in deze topic. Effe lezen en je weet alles
Zal je een stukje op weg helpen. Logitech AB kan je gebruiken voor bediening van de EM7080. Maar dat gaat niet zomaar. Je zal hem zelf moeten instellen.
Nou, ik heb ditzelfde probleem en al van alles geprobeerd!Anoniem: 337551 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:51:
[...]
Ik had echt hetzelfde probleem ;Notice: Directory /tmp/hdd/volumes/HDD1/nzbget does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line
Ik heb eerst de schijf geformatteerd en daarna de nieuwe FW en ook alle andere bestandjes hierna was het probleem over
- Firmware 1.0.2.5 upgrade
- Format schijf + installatie BT,NZBGET&SMB
- Format schijf
...... allemaal zonder resultaat
Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info
Ik kan de 7080 nog steeds niet vinden. Heeft iemand hier al succes mee gehad?Anoniem: 269336 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 08:46:
Ik heb zelf een harmony 525 en heb gisteren contact gezocht met logitech.
Helaas hadden zij nog niets in de database en ben ik zelf aan de slag gegaan. Deze gegevens zijn naar logitech gestuurd en zouden toegevoegd worden aan de database.
Er waren wat problemen met scrollen maar dat heeft logitech vanacht gelijk na melding opgelost. (was half 2 en kreeg 10 minuten later de oplossing). Dit noem ik een top service.
Staat er idd niet in. Neem eens contact op met de helpdesk.
Zij kunnen je verder helpen, lijkt mij.
Succes
Zij kunnen je verder helpen, lijkt mij.
Succes
1. firmware updatesimmayor schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:27:
[...]
Nou, ik heb ditzelfde probleem en al van alles geprobeerd!
- Format schijf
...... allemaal zonder resultaatNog steeds dezelfde error. Kan iemand precies vertellen in welke volgorde hij de stappen heeft doorlopen?
2. Format harddisk
3. install EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip
Ik heb gisteren de EM7080 i.c.m met een Samsung 1.5 TB ontvangen.
Installatie van de HD is extreem eenvoudig en was in 1 minuut gedaan.
De installatie daarna is wat lastiger omdat de handleiding daarbij weinig tot geen uitleg over geeft.
1. Download 1.0.2.5
2. Formatteer USB stick
3. Pak ZIP uit en plaats op de USB
4. USB in EM7080
5. Ga in het menu (em7080) naar Instellingen -> Systeem -> Systeem bijwerken
6. Duurt even ... wacht rustig af
7. IP aangemaakt en netwerk settings ingevoerd (heb de EM7080 niet via DHCP aan het netwerk hangen)
8. Daarna HD formatteren
9. Gevraagd wordt om SMB te installeren (JA)
10. EM7080 hier zichtbaar in het netwerk
NZBGet werkt prima i.c.m. Newzilla (xs4all) alleen UNRAR krijg ik nog niet voor elkaar via de EM7080
Telnet werkt ook .. login root (geen WW)
Al met al een leuk ding, ik denk wel dat het voor een doorsnee gebruiker zonder IT kennis niet te doen is om dit apparaat snel werkend te krijgen.
Iemand een idee hoe UNRAR werkend te krijgen ?
Installatie van de HD is extreem eenvoudig en was in 1 minuut gedaan.
De installatie daarna is wat lastiger omdat de handleiding daarbij weinig tot geen uitleg over geeft.
1. Download 1.0.2.5
2. Formatteer USB stick
3. Pak ZIP uit en plaats op de USB
4. USB in EM7080
5. Ga in het menu (em7080) naar Instellingen -> Systeem -> Systeem bijwerken
6. Duurt even ... wacht rustig af
7. IP aangemaakt en netwerk settings ingevoerd (heb de EM7080 niet via DHCP aan het netwerk hangen)
8. Daarna HD formatteren
9. Gevraagd wordt om SMB te installeren (JA)
10. EM7080 hier zichtbaar in het netwerk
NZBGet werkt prima i.c.m. Newzilla (xs4all) alleen UNRAR krijg ik nog niet voor elkaar via de EM7080
Telnet werkt ook .. login root (geen WW)
Al met al een leuk ding, ik denk wel dat het voor een doorsnee gebruiker zonder IT kennis niet te doen is om dit apparaat snel werkend te krijgen.
Anoniem: 337947
Sinds een paar dagen maak ik gebruik van de EM7080, en dit tot volle tevredenheid wat de Mediaspeler zelf betreft. Alleen lukt het mij niet om een netwerk verbinding te krijgen zodat ik, in eerste instantie, bestanden kan overzetten van de pc naar de EM7080.
Ik gebruik een draadloosnetwerk. De EM7080 is op dit netwerk aangesloten dmv een Linksys WET610N Wireless-N Internet Bridge.
Het ip adres van deze bridge is 192.168.1.107
Het ip adres welke door de EM7080 zelf is aangemaakt is 192.168.1.108
Als ik in de browser van de pc http:192.168.1.108 intik, dan zie de de pagina Neighbor Web pagina.
Dus lijkt het mij dat er wel een verbindig is. Maarl als ik bv een torrent wil uploaden, dan krijg ik een foutmelding.
Ga ik op de pc naar de netwerk instellingen, dan zie ik alleen die bridge, doch niet de EM7080.
De nieuwste versie van de software is geinstalleerd alsmede de Samba en UPnP clients.
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik een draadloosnetwerk. De EM7080 is op dit netwerk aangesloten dmv een Linksys WET610N Wireless-N Internet Bridge.
Het ip adres van deze bridge is 192.168.1.107
Het ip adres welke door de EM7080 zelf is aangemaakt is 192.168.1.108
Als ik in de browser van de pc http:192.168.1.108 intik, dan zie de de pagina Neighbor Web pagina.
Dus lijkt het mij dat er wel een verbindig is. Maarl als ik bv een torrent wil uploaden, dan krijg ik een foutmelding.
Ga ik op de pc naar de netwerk instellingen, dan zie ik alleen die bridge, doch niet de EM7080.
De nieuwste versie van de software is geinstalleerd alsmede de Samba en UPnP clients.
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
@coenw
1. Heb je de harde schijf ingebouwd en geformateerd via het menu in EM7080?
2. Heb je de laatste fimware 1.0.2.5 er op staan?
3. Heb je daarna EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip gedownload en geinstalleerd?
De firmware en de EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip kan je downloaden van: http://www.eminent-online...hp?dt=1&ps=00907080&pg=14 onder aan de pagina.
succes
De firmware en de EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip kan je downloaden van: http://www.eminent-online...hp?dt=1&ps=00907080&pg=14 onder aan de pagina.
succes
@feplasAnoniem: 269336 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:39:
@coenw
succes
Dank voor de reactie.
Alle drie genoemde punten heb ik zo uitgevoerd. Doch mocht niet helpen.
Wat ik zelf niet goed begrijp is het feit dat, vanuit de pc gezien, er twee ip adressen voorkomen, die van de bridge en die van de EM7080. Dus lijkt mij dat de oplossing gezocht moet worden in de wijze waarop de EM7080 zich aanmeldt bij het netwerk.
Nog een fijne dag verder.
Anoniem: 337069
Je kan een switch aanschaffen waarmee je kunt kiezen welke audio bron je wilt.volvojos schreef op donderdag 31 december 2009 @ 21:06:
Vraagje,
Ook zijn er apparaten in de handel die tos link converteren naar coaxiaal,het is toch het zelfde alleen de 1e is met licht verstuurd en de andere met elektriciteit.
kwa verlies zal het wel mee vallen tenslotte is het digitaal dus allemaal eentjes en nulletjes die verstuurd worden dus zolang je het niet te lang maakt komt alles goed.
succes ermee!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 337069 op 01-01-2010 19:56 ]
Kijk, daar kan ik wat mee! Dank je wel.Anoniem: 337069 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:55:
[...]
Je kan een switch aanschaffen waarmee je kunt kiezen welke audio bron je wilt.
Ook zijn er apparaten in de handel die tos link converteren naar coaxiaal,het is toch het zelfde alleen de 1e is met licht verstuurd en de andere met elektriciteit.
kwa verlies zal het wel mee vallen tenslotte is het digitaal dus allemaal eentjes en nulletjes die verstuurd worden dus zolang je het niet te lang maakt komt alles goed.
succes ermee!
Anoniem: 337991
Wat je ook even moet controleren is of de juiste directory is aangemaakt.
Zie in de config:WEB-INTERFACE - DISPLAY - CheckSpaceDir: /tmp/hdd/volumes/HDD1/Download/NZBget
Controleer of deze ook daadwerkelijk te benaderen is of pas deze regel aan of maar deze directory aan.
Suk6, gr. Brian
Zie in de config:WEB-INTERFACE - DISPLAY - CheckSpaceDir: /tmp/hdd/volumes/HDD1/Download/NZBget
Controleer of deze ook daadwerkelijk te benaderen is of pas deze regel aan of maar deze directory aan.
Suk6, gr. Brian
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 337991 op 01-01-2010 21:24 ]
Anoniem: 337551
Wanneer je in je NZBGet interface zit heb je links onder het blokje Servercontrole -klik hier op CONFIG dan op PAR CHECK/REPAIR hier heb je diverse instellingen,ik heb ze allemaal op YES staanxxtremexx schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:06:
en alles gaat automatisch
Als je 1.0.2.4(fixed) of 1.0.2.5 firmware hebt zou je het SAMBA pakket niet meer nodig hebben, dat zit er al bij. Als alles goed gaat wordt dat na het formatteren automatisch geïnstalleerd (zie stappen van xxtremexx).Anoniem: 269336 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:39:
Bij mij was dat echter ook niet helemaal gelukt (installatie mislukt). Na een 2e keer formatteren (al mijn data en settings bleven behouden) waren zowel SAMBA(server) als BTclient aanwezig.
@Ge Someone
Dank voor je reactie. Heb jouw suggesties gevolgd en ook voor de tweede keer de HD geformatteerd.
Ook alle netwerkinstellingen nogmaals ingevoerd.
Ik zie de EM7080 nog steeds niet in het netwerk.
Wel kan ik nu de NZB funtionaliteit gebruiken, moet wel inloggen als http:\\192.168.1.108:8080
Als ik http:\\192.168.1.108 gebruik dan krijg ik de login pagina met velden voor login en wachtwoord.
Voordat ik de HD voor de 2e formatteerde ging in automatisch door, zonder een wachtwoord etc te hoeven invoeren.
Ik begrijp dat bij jouw het e.e.a. goed werkt. Op welke manier heb je de EM7080 aan het netwerk verbonden? Met een fysieke kabel naar de router of een andere oplossing?
Dank voor je reactie. Heb jouw suggesties gevolgd en ook voor de tweede keer de HD geformatteerd.
Ook alle netwerkinstellingen nogmaals ingevoerd.
Ik zie de EM7080 nog steeds niet in het netwerk.
Wel kan ik nu de NZB funtionaliteit gebruiken, moet wel inloggen als http:\\192.168.1.108:8080
Als ik http:\\192.168.1.108 gebruik dan krijg ik de login pagina met velden voor login en wachtwoord.
Voordat ik de HD voor de 2e formatteerde ging in automatisch door, zonder een wachtwoord etc te hoeven invoeren.
Ik begrijp dat bij jouw het e.e.a. goed werkt. Op welke manier heb je de EM7080 aan het netwerk verbonden? Met een fysieke kabel naar de router of een andere oplossing?
@frans66:
Bedankt, ga ik vanavond even testen.
@coenw:
De EM7080 hangt bij mij via UTP aan een router, wireless via een dongle oid gebruik ik verder niet.
Probeer eens via TELNET in te loggen op de EM7080 ?
Telnet IP_EM7080
user : root
en controleer dan een of de SAMBA service überhaupt functioneerd.
Bedankt, ga ik vanavond even testen.
@coenw:
De EM7080 hangt bij mij via UTP aan een router, wireless via een dongle oid gebruik ik verder niet.
Telnet IP_EM7080
Hoe kan ik mijn Films van de pc streamen met deze mediaplayer??
Ik neem aan dat ik hiervoor de UPNP moet gebruiken ik krijg echter alleen mijn standaard windows filmpjes te zien.
Via Samba zie ik wel alle films maar kan ik ze niet afspelen maar ik neem aan dat samba alleen bedoeld is voor het overzetten van films.
Ik werk met windows 7, ik heb de map gedeeld waar de films instaan maar ik kan ze niet vinden in de mediaspeler.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar ik heb geen idee wat.
HELP !!!
Ik neem aan dat ik hiervoor de UPNP moet gebruiken ik krijg echter alleen mijn standaard windows filmpjes te zien.
Via Samba zie ik wel alle films maar kan ik ze niet afspelen maar ik neem aan dat samba alleen bedoeld is voor het overzetten van films.
Ik werk met windows 7, ik heb de map gedeeld waar de films instaan maar ik kan ze niet vinden in de mediaspeler.
HELP !!!
Wie kan mij helpen met samba?
Ik heb een schijf extern aan de usb hangen van de EM7080. Deze wil ik vanaf een pc kunnen benaderen.
Via putty ben ik gaan zoeken en kom uit op een smb.conf script.
Daarin staat bij share de HDD1 ingesteld
Wanneer ik datzelfde doet voor de usb lukt het me om de usb schijf die aangesloten is op de EM7080 vanaf elke windows pc te benaderen en dat gaat goed..
Nu komt het probleem.
Wanneer ik de EM7080 uitzet en weer opnieuw opstart gaat de smb.conf opnieuw opgebouwd worden?. De aanpassingen die ik heb gedaan voor de usb staan niet meer in het scipt.
Wie weet hoe ik kan voorkomen dat de smb.conf overschreven wordt?
En dan nog een probleem.
Wanneer ik de schijven wil benaderen vanaf een windows verkenner duurt het enige tijd totdat ik de inhoud ziet. Wat kan hier aan de hand zijn? Ik heb dit probleem op alle systemen hier in huis. Zowel xp als windows 7.
Ik heb een schijf extern aan de usb hangen van de EM7080. Deze wil ik vanaf een pc kunnen benaderen.
Via putty ben ik gaan zoeken en kom uit op een smb.conf script.
Daarin staat bij share de HDD1 ingesteld
Wanneer ik datzelfde doet voor de usb lukt het me om de usb schijf die aangesloten is op de EM7080 vanaf elke windows pc te benaderen en dat gaat goed..
Nu komt het probleem.
Wanneer ik de EM7080 uitzet en weer opnieuw opstart gaat de smb.conf opnieuw opgebouwd worden?. De aanpassingen die ik heb gedaan voor de usb staan niet meer in het scipt.
Wie weet hoe ik kan voorkomen dat de smb.conf overschreven wordt?
En dan nog een probleem.
Wanneer ik de schijven wil benaderen vanaf een windows verkenner duurt het enige tijd totdat ik de inhoud ziet. Wat kan hier aan de hand zijn? Ik heb dit probleem op alle systemen hier in huis. Zowel xp als windows 7.
Anoniem: 299136
Chef81 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:25:
Hoe kan ik mijn Films van de pc streamen met deze mediaplayer??
nee... zonder HDD kan je streamen vanaf PC naar EM7080
gebruik ik niet
een paar post terug zie je wat je moet doen om je share zichtbaar te krijgen met Windows 7.
daarna via EM7080 naar de share gaan en kies je film / music / picture
HELP !!!
@xxtremexxxxtremexx schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:38:
@coenw:
Telnet IP_EM7080
dank voor je reactie. Als ik met TEL wil inloggen dan zie ik:
Venus login:
Heb geen idee wat het wachtwoord is om er in te komen. Maar er schijnt dus wel iets te gebeuren.
Misschien moet ik in de EM7080 ergens een wachtwoord uitzetten of zo iets?
De system informatie van de EM7080 geeft:
sambaserver actief
bittorrent actief
Het is mij inderdaad gelukt om een bittorrent bestand te uploaden vanaf de pc en ook succesvol uit te pakken.
@coenw:
Login is root er is geen wachtwoord ingesteld
Met het commando "ps -ef | grep smb" krijg je een overzicht van de processen en kan je controleren of SMB ook echt actief is.
Ik denk overigens dat er geen probleem is met de EM7080 maar dat het een security instelling van de PC is ... probeer het eens met de firewall uitgeschakeld ?
Met het commando "ps -ef | grep smb" krijg je een overzicht van de processen en kan je controleren of SMB ook echt actief is.
Ik denk overigens dat er geen probleem is met de EM7080 maar dat het een security instelling van de PC is ... probeer het eens met de firewall uitgeschakeld ?
ja dat heb jeAnoniem: 287369 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:27:
heb ik een interne hdd nodig om van de nzbfunctie gebruik te maken.
Anoniem: 338147
Hoi, ga mijn cfullhdma vervangen door de em 7080, via gigabit naar mijn nas (ch3snas) vroeg me af wat de beste mappen-indeling voor de nas schijf is.
Mannen, het is wellicht een domme vraag maar een antwoord zou me helpen
Mannen, het is wellicht een domme vraag maar een antwoord zou me helpen
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 338147 op 03-01-2010 12:13 ]
@xxtremexxxxtremexx schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:16:
@coenw:
dank
ik krijg de volgende melding:
2614 root 1562 S N /tmp/package/samba/sbin/smbd -d
1624 root 1560 S N /tmp/packate/samba/sbin/smbd -d
3432 root 304 S grep smb
Dit is voor mij allemaal geheimtaal. Ik ga ook nog eens aan de kant van de pc kijken.
@allen
Inmiddels is het mij gelukt om de netwerk verbinding via het draadloos netwerk en de Cisco bridge in te stellen.
Ik heb windows 7 mappen ingesteld zoals bv in de faq van Eminent http://www.eminent-online.com/faq.php?prod=00907080&dt=1
Alleen lukte het mij om de mappen in Windows 7 te zien door "Openbare mappen deln op inschakelen te zetten". Als ik voor uitschakelen koos dan zag de EM7080 de mappen op de pc met Windows 7 niet.
Maar nu loop ik tegen een ander probleem op. De EM7080 ziet alleen de videos met de extenise WMV. Alle andere bestanden blijven onzichtbaar.
Heeft iemand een idee waarom dit is en hoe dit opgelost kan worden?
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 337947 op 09-01-2010 18:26 ]
Anoniem: 337800
Hallo allemaal ik heb nu ook een EM7080 aangeschaft, en ik moet zeggen na alle tevredenheid.
Alleen zit ik nog met 1 probleempje.
Ik heb nog een oude tv zonder HDMI aansluiting maar ik krijg het niet voor elkaar de EM7080 de films ik kleur te laten weergeven.
Als ik de film via mijn pc kijk is die gewoon in kleur en via de tv niet.
Ook heb ik al van alle instellingen geprobeerd maar tot op heden zonder suc6.
Nu dacht ik zelf dat het aan mijn tv moet liggen, maar als ik mijn dreambox of kabelbox aan zet via de zelfde scart aansluiting heb ik wel gewoon goed beeld in kleur.
Op internet gezocht maar ook niets gevonden wat mij zou kunnen helpen.
Op mijn EM7080 draaid de nieuwste firmware en hij heeft een interne HDD van 1TB
Is er hier iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
BVD Henri
Alleen zit ik nog met 1 probleempje.
Ik heb nog een oude tv zonder HDMI aansluiting maar ik krijg het niet voor elkaar de EM7080 de films ik kleur te laten weergeven.
Als ik de film via mijn pc kijk is die gewoon in kleur en via de tv niet.
Ook heb ik al van alle instellingen geprobeerd maar tot op heden zonder suc6.
Nu dacht ik zelf dat het aan mijn tv moet liggen, maar als ik mijn dreambox of kabelbox aan zet via de zelfde scart aansluiting heb ik wel gewoon goed beeld in kleur.
Op internet gezocht maar ook niets gevonden wat mij zou kunnen helpen.
Op mijn EM7080 draaid de nieuwste firmware en hij heeft een interne HDD van 1TB
Is er hier iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
BVD Henri
@Henri1967: Mogelijk 60Hz in plaats van 50Hz ingesteld?
[ Voor 12% gewijzigd door MonkeeMKII op 03-01-2010 01:39 ]
Anoniem: 150297
Ik heb net een film op hd gezet van ruim 20 gig,maar ik merk dat de ondertiteling zeker 5 sec vertraging heeft.
Dus na 5 sec komt de ondertiteling op beeld.
Wat kan ik hier aan doen...
Dus na 5 sec komt de ondertiteling op beeld.
Wat kan ik hier aan doen...
Anoniem: 165585
Enkele vragen geleden is gesteld hoe de tijd (en datum) goed te zetten.
Weet iemand hier het antwoord op?
Bij mij is het op mijn EM gelukkig wel januari, maar dan in het jaar 2000......
Het is niet zo belangrijk, maar ik vind het wel netjes als dat goed staat.
Via NZB een aantal films op de EM gezet, en uit laten pakken etc. en het lijkt erop dat dat helemaal goed gaat. Het duurt even, maar hij staat toch aan zullen we maar zeggen.
Nog een paar puntjes:
- In de Popcorn kun je als ik het goed heb, een URL naar een server invullen, bijvoorbeel YAMJ om je media op een 'mooie' manier te presenteren. Kan dat op de EM ook?
De firmware / OS op de EM is open voor zover ik begrepen heb.
- Zijn er al tovenaars die zelf iets gemaakt hebben voor dit apparaat?
- Is het daarmee ook mogelijk om bijvoorbeeld XBMC op de EM te installeren?
- Als werkelijk alles misgegaan is, kun je dan de originele firmware weer terugzetten?
Ik ben benieuwd!
Weet iemand hier het antwoord op?
Bij mij is het op mijn EM gelukkig wel januari, maar dan in het jaar 2000......
Het is niet zo belangrijk, maar ik vind het wel netjes als dat goed staat.
Via NZB een aantal films op de EM gezet, en uit laten pakken etc. en het lijkt erop dat dat helemaal goed gaat. Het duurt even, maar hij staat toch aan zullen we maar zeggen.
Nog een paar puntjes:
- In de Popcorn kun je als ik het goed heb, een URL naar een server invullen, bijvoorbeel YAMJ om je media op een 'mooie' manier te presenteren. Kan dat op de EM ook?
De firmware / OS op de EM is open voor zover ik begrepen heb.
- Zijn er al tovenaars die zelf iets gemaakt hebben voor dit apparaat?
- Is het daarmee ook mogelijk om bijvoorbeeld XBMC op de EM te installeren?
- Als werkelijk alles misgegaan is, kun je dan de originele firmware weer terugzetten?
Ik ben benieuwd!
Heb ik ook al na gekeken maar zowel op 50 als op 60 Hz zwart wit beeld. 
MonkeeMKII schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:38:
@Henri1967: Mogelijk 60Hz in plaats van 50Hz ingesteld?
Wel een erg omslachtige manier, dit zou natuurlijk met de speler zelf moeten kunnen. Ik krijg het idee dat hij perse voor kerst in de winkels moest liggen (al die kleine dingetjes die nog ontbreken).Anoniem: 165585 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 09:03:
Te snel gevraagd!
Even gezocht en de tijd en datum is als volgt in te stellen:
Telnet IP(EM)
Login root
pas [geen]
/ # date -s MMDDhhmmYY
Op het moment dat ik het deed, was dat
/ # date -s 010308572010
Daarna
/ # hwclock -w en alles is oke!

[ Voor 4% gewijzigd door Dessie op 03-01-2010 10:57 ]
Weet iemand of het ook mogelijk is de EM7080 op RGB te zetten?
Als ik namelijk in het menu van mijn dreambox kijk staat hij op RGB, daarmee heb ik namelijk wel kleur.
Als ik namelijk in het menu van mijn dreambox kijk staat hij op RGB, daarmee heb ik namelijk wel kleur.
Heb net ff gekeken voor je maar RGB instelling zit er niet bijAnoniem: 337800 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:24:
Weet iemand of het ook mogelijk is de EM7080 op RGB te zetten?
PAL daarin tegen zou gewoon kleur moeten geven via (ik neem aan dat je via de tulp aansluiting wil kijken)video ingang op je tv ,wel moet je dit op je TV ook ff nakijken of hij op pal staat,(wel zo belangrijk anders communiceert het niet lekker met elkaar)
Ik weet uit ervaring dat het via de dreambox met alle aansluitingen kleur geeft ,maar dat heeft meer met de slimheid van de dreambox te maken
Op de tv heb ik alle mogelijke instellingen al gehad, maar het blijft zwart wit.
Ik heb de EM7080 aangesloten op de scart aansluiting van de tv.
Ik had gehoopt dat het mischien mogelijk zou zijn de EM 7080 via telnet op RGB te zetten
De dreambox en de UPC box werken gewoon goed op de zelfde aansluiting.
Dus ik snap er niet veel meer van, heeft er nog iemand een oplossing voor dit probleem?
BVD Henri
Ik had gehoopt dat het mischien mogelijk zou zijn de EM 7080 via telnet op RGB te zetten
Dus ik snap er niet veel meer van, heeft er nog iemand een oplossing voor dit probleem?
BVD Henri
Anoniem: 337551 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:42:
[...]
Heb net ff gekeken voor je maar RGB instelling zit er niet bij
PAL daarin tegen zou gewoon kleur moeten geven via (ik neem aan dat je via de tulp aansluiting wil kijken)video ingang op je tv ,wel moet je dit op je TV ook ff nakijken of hij op pal staat,(wel zo belangrijk anders communiceert het niet lekker met elkaar)
Ik weet uit ervaring dat het via de dreambox met alle aansluitingen kleur geeft ,maar dat heeft meer met de slimheid van de dreambox te maken
Heb je al geprobeerd de EM7080 op een andere tv aan te sluiten?Anoniem: 337800 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:54:
Op de tv heb ik alle mogelijke instellingen al gehad, maar het blijft zwart wit.
BVD Henri
[...]
Zo ja, heb je dan wel kleur.
Heb zojuist een test gedaan op de tv van mijn zoon daar heb ik wel gewoon kleur.
Op mijn tv kan ik geen instelling vinden waarmee ik toch in kleur naar mijn EM 7080 kan kijken.
Wat ik wel raar vind is dat ik hiervoor een EM 7071 heb gehad die wel gewoon kleur weergeeft op deze tv.
Heeft er nog iemand een oplossing?
Op mijn tv kan ik geen instelling vinden waarmee ik toch in kleur naar mijn EM 7080 kan kijken.
Wat ik wel raar vind is dat ik hiervoor een EM 7071 heb gehad die wel gewoon kleur weergeeft op deze tv.
Heeft er nog iemand een oplossing?
Anoniem: 269336 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:47:
[...]
Heb je al geprobeerd de EM7080 op een andere tv aan te sluiten?
Zo ja, heb je dan wel kleur.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 337800 op 03-01-2010 15:18 ]
Anoniem: 237458
Ik heb wel oren naar de 7080. Weet iemand of hij ook via een USB draadloos is te verbinden in mijn netwerk?
Lees de startpost even. Weet je gelijk wat hij allemaal kanAnoniem: 237458 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:49:
Ik heb wel oren naar de 7080. Weet iemand of hij ook via een USB draadloos is te verbinden in mijn netwerk?
Je kan ook op wireless of draadloos zoeken. Dan weet je gelijk wat er allemaal over geschreven is.
Succes
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 04-01-2010 11:03 ]
Anoniem: 257391
Welke chip is eigenlijk sneller.
Die van de EM7080 of de PCH C-200.
En dan met name als het gaat om parren en unrarren.
Bedankt..
Die van de EM7080 of de PCH C-200.
En dan met name als het gaat om parren en unrarren.
Bedankt..
Ik begin nu zo langzaam wel een beetje een hekel te krijgen aan de EM7080
waar ik in het begin zo tevreden was begin ik me nu toch wel te ergeren
Eerst veel moeite moeten doen om samba aan het werk te krijgen en als het dan eenmaal werkt denk je dat je het voor elkaar heb,maar helaas telkens als je de EM7080 uit heb gezet moet je van alles gaan doen om weer verbinding met je PC te maken zoals modum opnieuw opstarten ,PC opnieuw opstarten ,de EM7080 opnieuw opstarten en dit net zolang tot er weer verbinding is (meestal een keer of 2a3)
Nu ben ik alweer een uur of anderhalf bezig maar de EM7080 zit mijn PC niet meer ,andersom wel ik kom wel met mijn PC in de EM7080
Maar om een of andere mysterieuze reden krijg ik mijn PC niet meer met samba te zien WEL MET UPNP
Ik ga zo maar eens met de helpdesk bellen en als ik geen bevredigend antwoord krijg gaat het apparaat terug naar de winkel,ik heb geen zin om mij telkens te gaan lopen ergeren aan iets wat niet werkt kost mij teveel energie
Mocht het zo zijn dat het niet aan de EM7080 ligt laat ik het ook zeker hier weten
Eerst veel moeite moeten doen om samba aan het werk te krijgen en als het dan eenmaal werkt denk je dat je het voor elkaar heb,maar helaas telkens als je de EM7080 uit heb gezet moet je van alles gaan doen om weer verbinding met je PC te maken zoals modum opnieuw opstarten ,PC opnieuw opstarten ,de EM7080 opnieuw opstarten en dit net zolang tot er weer verbinding is (meestal een keer of 2a3)
Nu ben ik alweer een uur of anderhalf bezig maar de EM7080 zit mijn PC niet meer ,andersom wel ik kom wel met mijn PC in de EM7080
Maar om een of andere mysterieuze reden krijg ik mijn PC niet meer met samba te zien WEL MET UPNP
Ik ga zo maar eens met de helpdesk bellen en als ik geen bevredigend antwoord krijg gaat het apparaat terug naar de winkel,ik heb geen zin om mij telkens te gaan lopen ergeren aan iets wat niet werkt kost mij teveel energie
Mocht het zo zijn dat het niet aan de EM7080 ligt laat ik het ook zeker hier weten
Anoniem: 336738
Je schrijft: "gaat het apparaat terug naar de winkel,ik heb geen zin om mij telkens te gaan lopen ergeren aan iets wat niet werkt kost mij teveel energie"
Het is wel heel gemakkelijk om de winkel de schuld te geven. Wie zegt dat ze het apparaat terugnemen. Je hebt toch vele aanpassingen aan het apparaat aangebracht.
Het is wel heel gemakkelijk om de winkel de schuld te geven. Wie zegt dat ze het apparaat terugnemen. Je hebt toch vele aanpassingen aan het apparaat aangebracht.
Ik geloof dat je niet goed lees ,ik heb in mijn hele bericht nergens de winkel de schuld gegevenAnoniem: 336738 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:41:
Je schrijft: "gaat het apparaat terug naar de winkel,ik heb geen zin om mij telkens te gaan lopen ergeren aan iets wat niet werkt kost mij teveel energie"
Maar laat wel duidelijk zijn dat als je iets koopt dat je er van uit mag gaan dat het werkt en in de winkel was het zo dat je de EM7080 aan moest sluiten en dat hij dan werkte en is mij niet verteld over nieuwe HW er op zetten enzo enzo
begrijp me niet verkeert ik heb er heus geen moeite mee om enige moeite en energie te steken om iets aan het werk te krijgen maar het houd een keer op
Ik begrijp jou opmerking (;Wie zegt dat ze het apparaat terugnemen. Je hebt toch vele aanpassingen aan het apparaat aangebracht.)
niet zo goed want als je iets koop en je heb garantie en het werkt niet moeten ze wel
Het zou beter zijn geweest als je met een mogelijke oplossing kwam net zoals zoveel mensen op dit topic hier doen
Tevens heb ik contact gehad met de helpdesk en krijg van hun een mail met de oplossing ,het schijnt namelijk een meer voorkomend probleem te zijn alleen was het nog niet bekent met de EM7080 maar wel met zijn voorganger
Ik wacht dit rustig af,moet wel zeggen dat de service van de helpdesk heel goed is en daar konden ze het wel begrijpen als ik er mijn geld voor terug vroeg als het niet werkt
weet iemand hoe ik de webgui vanaf buiten kan bereiken?
ik heb poort 8080 geforwarded naar de juiste ip van de eminent player, maar ik kom er niet op.
ik heb de search gebruikt en er wordt gesuggereerd om poort 8066 te forwarden, maar de webgui draait helemaal niet op poort 8066
ik heb poort 8080 geforwarded naar de juiste ip van de eminent player, maar ik kom er niet op.
ik heb de search gebruikt en er wordt gesuggereerd om poort 8066 te forwarden, maar de webgui draait helemaal niet op poort 8066
Ik ben er achter hoor en wil het hier ff laten weten zodat anderen die dit tegenkomen weten wat er aan de hand is wanneer je na het inloggen via samba klikt op copy naar MY_shortcuts dan staat de verbinding dus in je map MY-shortcutsAnoniem: 337551 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:37:
Ik begin nu zo langzaam wel een beetje een hekel te krijgen aan de EM7080
Blijft wel raar dat je PC niet meer via samba te benaderen is,hier raakt een mens van in de war
Ook jammer dat ze het bij de helpdesk niet wisten ,maar ja ze kunnen ook niet alles direct weten he
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 337551 op 04-01-2010 14:08 ]
Anoniem: 338406
Tot nu een tevreden gebruiker van de EM7080, echter heb ik een klein probleem ontdekt icm Samsung Anynet. Dit is een HDMI-CEC functie die mijn TV en DVD koppelt om zo een AB te kunnen gebruiken en zodra ik mijn DVD start en TV direct omschakelt. Deze functie werkt niet meer zodra de HDMI aansluiting van de EM7080 in de tv zit.
Herkent iemand dit probleem ook met andere combinatie. Ik weet nl niet of ik dit nu in de Samsung of EM moet zoeken.
Herkent iemand dit probleem ook met andere combinatie. Ik weet nl niet of ik dit nu in de Samsung of EM moet zoeken.
Anoniem: 233910
Ben ook al een tijdje op zoek naar een mediaplayer. Via FTD (KNiCKER) kwam ik erachter dat de Dune 3.0 een enorm goed apparaat is, maar die is maar liefst meer dan 300 euro. Wel erg prijzig! Wel zegt degene dat het beeld mooier is dan via zijn eerder mediaplayer (een TVIX 6500), maar dit kan toch eigenlijk helemaal niet? Het beeld is toch gewoon hetzelfde bij alle mediaplayers?
Na een lange zoektocht kwam ik dan toch uit bij de Eminent EM7080, omdat deze volgens mij aan mijn bescheiden wensenlijstje voldoet.
Waar heb ik deze NIET voor nodig:
- ik ga er niet meer op internet
- ik sluit hem (voorlopig) niet aan op het thuisnetwerk (later wellicht draadloos, via USB dongle)
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor m2ts bestanden (met .srt ondertiteling). Dit zijn echter wel bestanden van 30/40 gb per stuk en volgens mij gaat deze mediaplayer daardoor niet haperen (itt andere mediaplayers). Ik stream deze bestanden dmv een externe harde schijf. Neem aan dat hij deze dus probleemloos afspeeld?
Daarnaast kan ik hiermee ook mijn overige dvd's bekijken (alles ook via externe harde schijf), zowel .iso als video_ts. Deze player geeft ook de menu's van de dvd's weer, dus ideaal. Las ook dat hij blu-ray iso's accept, dus volgens mij pakt hij eigenlijk alle bestandsformaten.
Nu zullen jullie denken, dit is gewoon een verhaaltje en geen vraag.. Bovenstaande zijn eigenlijk mijn conclusies na mijn eigen research, klopt dit allemaal wel?
Dan heb ik eigenlijk nog twee 'technische' vraagjes, waar jullie hopelijk wel een antwoord op weten. Las dat blu-ray (allemaal 1080p) afgespeeld werden met 24p, maar sommige echter met 23.xxx p. Kan deze mediaplayer dat allemaal aan/goed afspelen, zodat ik niet met haperingen of weigeringen zit?
en als laatste vraag.. Als ik nu mijn dvd's afspeel (via een externe harde schijf) en deze media-player op een full-hd lcd tv, worden deze dvd's dan 'geupscaled'? Of blijven ze dan in de oude resolutie? Kon hier niet echt duidelijkheid over krijgen, zag het ook niet op de site staan..
Na een lange zoektocht kwam ik dan toch uit bij de Eminent EM7080, omdat deze volgens mij aan mijn bescheiden wensenlijstje voldoet.
Waar heb ik deze NIET voor nodig:
- ik ga er niet meer op internet
- ik sluit hem (voorlopig) niet aan op het thuisnetwerk (later wellicht draadloos, via USB dongle)
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor m2ts bestanden (met .srt ondertiteling). Dit zijn echter wel bestanden van 30/40 gb per stuk en volgens mij gaat deze mediaplayer daardoor niet haperen (itt andere mediaplayers). Ik stream deze bestanden dmv een externe harde schijf. Neem aan dat hij deze dus probleemloos afspeeld?
Daarnaast kan ik hiermee ook mijn overige dvd's bekijken (alles ook via externe harde schijf), zowel .iso als video_ts. Deze player geeft ook de menu's van de dvd's weer, dus ideaal. Las ook dat hij blu-ray iso's accept, dus volgens mij pakt hij eigenlijk alle bestandsformaten.
Nu zullen jullie denken, dit is gewoon een verhaaltje en geen vraag.. Bovenstaande zijn eigenlijk mijn conclusies na mijn eigen research, klopt dit allemaal wel?
Dan heb ik eigenlijk nog twee 'technische' vraagjes, waar jullie hopelijk wel een antwoord op weten. Las dat blu-ray (allemaal 1080p) afgespeeld werden met 24p, maar sommige echter met 23.xxx p. Kan deze mediaplayer dat allemaal aan/goed afspelen, zodat ik niet met haperingen of weigeringen zit?
en als laatste vraag.. Als ik nu mijn dvd's afspeel (via een externe harde schijf) en deze media-player op een full-hd lcd tv, worden deze dvd's dan 'geupscaled'? Of blijven ze dan in de oude resolutie? Kon hier niet echt duidelijkheid over krijgen, zag het ook niet op de site staan..
Ik heb er van die HomePlugs tussen zitten, voor het netwerk te vergelijken met een kabel. (Ze storen helaas een beetje op mijn receiver, maar daar kan de EM7080 niets aan doen).Anoniem: 337947 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:54:
Ik begrijp dat bij jou [SMB] goed werkt. Op welke manier heb je de EM7080 aan het netwerk verbonden? Met een fysieke kabel naar de router of een andere oplossing?
Ik heb het apparaat nu aangesloten en heb in windows een map aangemaakt waar ik alle films in heb staan.
Nu heb ik deze map gedeeld zodat ik met de mediaspeler deze map kan benaderen.
Als ik dat doe zie ik alleen een lege map op de 7080 terwijl er toch echt iets instaat.
Moeten de bestanden in de root van die map staan of kan je in de gedeelde map ook submappen aanmaken of worden deze niet herkend.
Heb dat ding nu een paar dagen in huis maar nog geen film kunnen kijken.
Wat doe ik verkeerd.
Want om een film te kijken neem ik aan dat je naar samba moet dan naar workgroup en inloggen ( hier word ook aangegeven dat dit gelukt is)
Dan kan ik idd bladeren naar mijn map films maar er staat niets in.
Nu heb ik deze map gedeeld zodat ik met de mediaspeler deze map kan benaderen.
Als ik dat doe zie ik alleen een lege map op de 7080 terwijl er toch echt iets instaat.
Moeten de bestanden in de root van die map staan of kan je in de gedeelde map ook submappen aanmaken of worden deze niet herkend.
Heb dat ding nu een paar dagen in huis maar nog geen film kunnen kijken.
Wat doe ik verkeerd.
Want om een film te kijken neem ik aan dat je naar samba moet dan naar workgroup en inloggen ( hier word ook aangegeven dat dit gelukt is)
Dan kan ik idd bladeren naar mijn map films maar er staat niets in.
chef81
Ik ga hier ff proberen uit te leggen hoe ik het heb gedaan
Er van uitgaan dat je dit met VISTA doet
Ik doe dit stap voor stap dus het kan best zijn dat je bepaalde stappen over kan slaan omdat je dit al gedaan heb
1...Maak een nieuwe gebruiker aan..noem deze voor het gemak EM7080...
2...geef deze Administrator rechten
3...en een paswoord...ik lees steeds dat dit niet nodig is maar bij mij wel, anders werkt het niet
4...start de PC ff opnieuw op
5...Ga via configuratiescherm naar Netwerkcentrum en doe hier ; Bestanden delen
inschakelen en niet onbelangrijk ..Met wachtwoord delen Uitschakelen
6...Ga daarna naar de map die je wilt delen...klik rechtermuisknop ...delen..selecteer hier de persoon die u wilt toevoegen ..in dit geval EM7080..en klaar
6a Soms /vooral bij het delen van een hd is het... GEAVANCEERD delen...MACHTIGINGEN..TOEVOEGEN..wederom GEAVANCEERD...NU ZOEKEN...hier zie je een rijtje met namen ,zoek hier EM7080 en DUBBELKLIK deze aan ..OKE...OKE..OKE
start voor alle zekerheid je pc nogmaals op
P.S. ik heb mijn sub mappen apart gedeeld (dit is misschien niet nodig)
Even voor de duidelijkheid dit werkt voor mij er zullen waarschijnlijk andere manieren zijn maar deze werkt
mocht je Windows 7 gebruiken kijk dan ff op http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
hier word het een en ander uitgelegd
Ik ga hier ff proberen uit te leggen hoe ik het heb gedaan
Er van uitgaan dat je dit met VISTA doet
Ik doe dit stap voor stap dus het kan best zijn dat je bepaalde stappen over kan slaan omdat je dit al gedaan heb
1...Maak een nieuwe gebruiker aan..noem deze voor het gemak EM7080...
2...geef deze Administrator rechten
3...en een paswoord...ik lees steeds dat dit niet nodig is maar bij mij wel, anders werkt het niet
4...start de PC ff opnieuw op
5...Ga via configuratiescherm naar Netwerkcentrum en doe hier ; Bestanden delen
inschakelen en niet onbelangrijk ..Met wachtwoord delen Uitschakelen
6...Ga daarna naar de map die je wilt delen...klik rechtermuisknop ...delen..selecteer hier de persoon die u wilt toevoegen ..in dit geval EM7080..en klaar
6a Soms /vooral bij het delen van een hd is het... GEAVANCEERD delen...MACHTIGINGEN..TOEVOEGEN..wederom GEAVANCEERD...NU ZOEKEN...hier zie je een rijtje met namen ,zoek hier EM7080 en DUBBELKLIK deze aan ..OKE...OKE..OKE
start voor alle zekerheid je pc nogmaals op
Even voor de duidelijkheid dit werkt voor mij er zullen waarschijnlijk andere manieren zijn maar deze werkt
mocht je Windows 7 gebruiken kijk dan ff op http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 337551 op 04-01-2010 19:44 ]
Anoniem: 287369
hoi,mijn pc herkent de eminent niet als ik hem via usb aansluit.heeft iemend anders dit probleem ook.
@Ge SomeoneGe Someone schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:49:
[...]
Ik heb er van die HomePlugs tussen zitten, voor het netwerk te vergelijken met een kabel. (Ze storen helaas een beetje op mijn receiver, maar daar kan de EM7080 niets aan doen).
Dank voor de info. Dan gebruik zo ongeveer de zelfde verbinding die ik heb. Want het netwerk zit de verbinding als een kabel (router - draadloos - internet bridge). Om het e.e.a. voor mij te begrijpen en een oplossing te zoeken. Als je naar de netwerk locaties kijkt, zie jij dan verschillende ip adresses voor de HomePlugs, een bij de pc en de ander bij de mediaspeler plus een ander ip adres voor de EM7080?
Anoniem: 337069
hallo mensen,
samba (smb) werkt bij mij perfect in combinatie met een samba server, namelijk de gigashare van eminent.
ik kan probleemloos alles zien en ook afspelen.
alleen een vraag:
is er iemand achter hoe je bij de EM7080 SHORTCUTS neerzet?
als je naar film gaat en dan samba dan staat er shortcuts hoe zet ik er een link naar mijn nas die er overgens al wel bij samba en dan workgroups staat..
iemand????
samba (smb) werkt bij mij perfect in combinatie met een samba server, namelijk de gigashare van eminent.
ik kan probleemloos alles zien en ook afspelen.
alleen een vraag:
als je naar film gaat en dan samba dan staat er shortcuts hoe zet ik er een link naar mijn nas die er overgens al wel bij samba en dan workgroups staat..
iemand????
De functie zit diep verstopt. Kwam er toevallig achter door op de blauwe knop de drukken.Anoniem: 337069 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:14:
alleen een vraag:
iemand????
Dus, wanneer je in shortcuts zit kan je d.m.v. de blauwe knop netwerkkoppelingen toevoegen.Helaas alleen maar op ip niveau.
Succes
Als ik via het IP-adres mijn EM7080 wil benaderen, wordt dit tegengehouden door AVG met onderstaande melding:
Gevaar: AVG Search-Shield heeft actieve bedreigingen gedetecteerd op deze pagina en heeft de toegang geblokkeerd om u te beschermen.
Ik kan dan nog wel een schermpje verder klikken en kom dan terecht in een scherm Neighbor Web. Ik kom dan weer niet bij de button Account Management. Dat wordt weer geblokkeerd door AVG.
Hoe los ik dit op.......?
Gevaar: AVG Search-Shield heeft actieve bedreigingen gedetecteerd op deze pagina en heeft de toegang geblokkeerd om u te beschermen.
Ik kan dan nog wel een schermpje verder klikken en kom dan terecht in een scherm Neighbor Web. Ik kom dan weer niet bij de button Account Management. Dat wordt weer geblokkeerd door AVG.
Hoe los ik dit op.......?
Submappen apart delen is inderdaad niet nodig. Ik ben zelf een Windows 7 gebruiker en kan bevestigen dat de oplossing in de genoemde link werkt voor Windows 7.Anoniem: 337551 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:06:
Who is General Failure and why is he reading my disk?
@Frans66 (en anderen) dit probleem wordt veroorzaakt doordat niet alle werkstations met shares in een netwerk even snel, of consequent reageren als er een lijst met domain/werkgroep e.d. wordt gevraagd via de EM7080. De oplossing is inderdaad om hem in "My Shares" vast te zetten, dan kan je er altijd weer direct op.
@Remmh01: AVG er af ? Er zitten geen virii op die pagina, dit is een fout in het AVG pakket, niet in de EM7080.
@Dribbel19: Als je de EM7080 aansluit via USB (voorzien van interne harddisk) dan zou deze na enkele seconden door het systeem gezien moeten worden.
@Flavio: Je research/verhaaltje klopt, en de 23.xx fps mode = 24p. DVD's worden geupscaled, maar HD materiaal ziet er echt 10x beter uit natuurlijk. De 20-30gb 'remuxed' versies met SRT worden gewoon ondersteund door de EM7080.
@200sxpower: USB Draadloos wordt in een later stadium toegevoegd. (net zoals internet services e.d.)
@Remmh01: AVG er af ? Er zitten geen virii op die pagina, dit is een fout in het AVG pakket, niet in de EM7080.
@Dribbel19: Als je de EM7080 aansluit via USB (voorzien van interne harddisk) dan zou deze na enkele seconden door het systeem gezien moeten worden.
@Flavio: Je research/verhaaltje klopt, en de 23.xx fps mode = 24p. DVD's worden geupscaled, maar HD materiaal ziet er echt 10x beter uit natuurlijk. De 20-30gb 'remuxed' versies met SRT worden gewoon ondersteund door de EM7080.
@200sxpower: USB Draadloos wordt in een later stadium toegevoegd. (net zoals internet services e.d.)
https://www.act-connectivity.com
hoeveel ram heeft deze kist eigenlijk? is lastig te vinden op het interweb
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
@Razwer: Er is 128Mbyte ram aanwezig, en 256Mbyte flash (yaffs2)
Daarnaast is er een swap partitie van 512Mbyte, als er een interne HDD geplaatst is.
Daarnaast is er een swap partitie van 512Mbyte, als er een interne HDD geplaatst is.
[ Voor 40% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 05-01-2010 13:38 . Reden: Swap toegevoegd ]
Kun je ook instellen dat hij maximaal upscaled naar 720P? Ik heb namelijk een HD Ready TV die dus het beste op 720P beelden ontvangt (hij kan wel 1080P downscalen naar 720P maar dit is natuurlijk niet bevordelijk voor de kwaliteit).
Is er overigens ook een winkelketen á la Expert/MediaMarkt e.d. die de Eminent aanbiedt? Ik wil hem namelijk graag even zien van dichtbij voordat ik hem zou kopen...
Is er overigens ook een winkelketen á la Expert/MediaMarkt e.d. die de Eminent aanbiedt? Ik wil hem namelijk graag even zien van dichtbij voordat ik hem zou kopen...
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
@Sp!tFire: De EM7080 is in te stellen op nagenoeg alle standaardresoluties zoals 720P/60h/50hz enzvoort. De beelden worden aangepast naar de maximale resolutie die jij instelt. (Dus 1080P beelmateriaal wordt op 720P 'gedownscaled', dvd's worden naar 720P geupscaled, etc.)
De EM7080 is bij een groot aantal Mediamarkten, Office Centers en Experts verkrijgbaar (en vele andere on-line winkels natuurlijk.) Waarschijnlijk kun je de verkooppunten wel vinden via onze website. (Via Tweakers zijn er aan deze account voorwaarden verbonden, waardoor we je niet direct een URL kunnen geven.)
De EM7080 is bij een groot aantal Mediamarkten, Office Centers en Experts verkrijgbaar (en vele andere on-line winkels natuurlijk.) Waarschijnlijk kun je de verkooppunten wel vinden via onze website. (Via Tweakers zijn er aan deze account voorwaarden verbonden, waardoor we je niet direct een URL kunnen geven.)
Ik heb jullie website al bezocht, maar hier staan alleen lokale computerboeren bij.. De Expert in mijn dorp wordt ook niet genoemd (deze bood me ook alleen de AC Ryan aan als mogelijkheid). Ik zie inderdaad dat de MediaMarkt ze wel heeft, niet verder gekeken dan mijn neus lang is
Ik zal vandaag eens kijken bij de lokale computerboer of hij hem op voorraad heeft.
Goede zaak dat ik alles kan instellen qua resolutie, dan kan ik dat ook nog mooi vergelijken!
Voor degenen die hem al hebben: hoe is de geluidsproductie? Mijn vriendin's laptop loeit altijd en dat wil ik absoluut niet hebben bij een mediaspeler: dat verknoeit de sfeer tijdens een stil moment in een film. En als aanvulling daarop, als hij wel aardig geluid maakt: is er al bekend of je de fan kan vervangen? Ik kon dit niet vinden in het topic..
Goede zaak dat ik alles kan instellen qua resolutie, dan kan ik dat ook nog mooi vergelijken!
Voor degenen die hem al hebben: hoe is de geluidsproductie? Mijn vriendin's laptop loeit altijd en dat wil ik absoluut niet hebben bij een mediaspeler: dat verknoeit de sfeer tijdens een stil moment in een film. En als aanvulling daarop, als hij wel aardig geluid maakt: is er al bekend of je de fan kan vervangen? Ik kon dit niet vinden in het topic..
[ Voor 18% gewijzigd door Arjan90 op 05-01-2010 14:02 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik had daar ook een vraag over. Mijn TV ondersteunt zowel 720p50 als 720p60, waarom wordt dat niet afhankelijk van het af te spelen materiaal bepaald?ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:51:
@Sp!tFire: De EM7080 is in te stellen op nagenoeg alle standaardresoluties zoals 720P/60h/50hz enzvoort.
@Sp!tF!r
Het geluid wordt voornamelijk bepaald door de eventuele harddisk die je erin zet. De fan hoor je daar normaal niet bovenuit.
[ Voor 15% gewijzigd door Ge Someone op 05-01-2010 14:32 . Reden: reactie op fan geluid ]
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de EM7080 en de EM7071?
Want zoals ik het nu lees heeft de 7080 meer functies dan de 7071 en toch is hij goedkoper.
Beiden hebben toch netwerkfunctionaliteiten, kunne bestanden bekijken over het netwerk. Maar ik zie de verschillen niet en de eminent website is daar ook vrij onduidelijk over...
Want zoals ik het nu lees heeft de 7080 meer functies dan de 7071 en toch is hij goedkoper.
Beiden hebben toch netwerkfunctionaliteiten, kunne bestanden bekijken over het netwerk. Maar ik zie de verschillen niet en de eminent website is daar ook vrij onduidelijk over...
@EminentHelpdesk
Ik kan de webgui van buitenaf niet bereiken. http://externe.ip:8080 geeft pagina kan niet gevonden worden
ik heb poort 8080 geforward naar juiste interne ip van mijn eminent speler.
hoe moet ik dit oplossen?
Ik kan de webgui van buitenaf niet bereiken. http://externe.ip:8080 geeft pagina kan niet gevonden worden
De EM7080 is gebaseerd op een ander merk(nieuwe) chipset. Daarom is hij ook wat goedkoper. De EM7071 is 'end-of-life' en wordt niet meer gemaakt. Hij wordt nog wel verkocht. Het grootste verschil is Blu-Ray/M2TS/PGS ondersteuning, en de user interface op de EM7080 is sneller als de EM7071.
Kun je dat niet bronafhankelijk instellen dan? Dat zou wel zuur zijn... Mijn TV kan ook beide aan en een bestand hoeft niet van frequentie veranderd te worden wat mij betreft, alleen de resolutie is voor mij belangrijk (TV kan ook 24P aan).Ge Someone schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:28:
[...]
Ik had daar ook een vraag over. Mijn TV ondersteunt zowel 720p50 als 720p60, waarom wordt dat niet afhankelijk van het af te spelen materiaal bepaald?
@Sp!tF!r
Het geluid wordt voornamelijk bepaald door de eventuele harddisk die je erin zet. De fan hoor je daar normaal niet bovenuit.
Over de fan: dan moet ik daar even rekening mee houden als ik een harde schijf ga kopen, bedankt voor je reactie!
Wat ik overigens nog wel jammer vind is dat hij nog niet in de Logitech Harmony software staat, moet ik alles handmatig erin gaan zetten, blegh
Dan nog een vraagje, en dat is een van de belangrijkste: hoe gaat hij om met ondertiteling?
Want ik heb bv films in mapjes staan op mijn thuisserver, maar het srt bestand draagt niet altijd (meer niet als wel) dezelfde bestandsnaam. Als ik dan op de ondertitelingstoets duw, krijg ik dan alle mogelijke subtitles van de hele map of moeten ze dezelfde naam dragen? Kan iemand met een NMT van Eminent hier wat over vertellen uit eigen ervaring?
Want ik heb bv films in mapjes staan op mijn thuisserver, maar het srt bestand draagt niet altijd (meer niet als wel) dezelfde bestandsnaam. Als ik dan op de ondertitelingstoets duw, krijg ik dan alle mogelijke subtitles van de hele map of moeten ze dezelfde naam dragen? Kan iemand met een NMT van Eminent hier wat over vertellen uit eigen ervaring?
@HyperBart: 99% van alle mediaspelers, inclusief de Eminent 707x en 708x serie, hebben bestanden nodig met exact dezelfde naam+extensie .srt. Alleen pc's en bijv. XBMC bieden extra flexibel de optie om aparte subs te kiezen als het bestand al draait.
@eminent helpdesk
Ik probeer een schijf aan te sluiten via e-sata maar deze zie ik nergens terug komen in het menu.
Ik wil de USB schijf aangesloten op de EM7080 ook delen vanuit Samba zodat deze zichtbaar is voor alle pc's in huis. Via putty kan ik met succes wel wijzigen doen in smb.conf maar die wordt iedere keer bij een herstart overschreven
De volumebalk komt over de ondertiteling wanneer je deze activeer. Kan de volumebalk bovenin het scherm gezet worden?
Ik probeer een schijf aan te sluiten via e-sata maar deze zie ik nergens terug komen in het menu.
Ik wil de USB schijf aangesloten op de EM7080 ook delen vanuit Samba zodat deze zichtbaar is voor alle pc's in huis. Via putty kan ik met succes wel wijzigen doen in smb.conf maar die wordt iedere keer bij een herstart overschreven
De volumebalk komt over de ondertiteling wanneer je deze activeer. Kan de volumebalk bovenin het scherm gezet worden?
Hoi Eminent Helpdesk,OldButNotSoWise schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:38:
@EminentHelpdesk
wil je bovenstaande vraag misschien beantwoorden?
@Feplas: Heb je deze schijf ook extern gevoed(stroom) ? Wat voor schijf is het precies ? Heb je ook een interne schijf geplaatst op dit moment ?
@OldButNotSoWise: Kan je de deze pagina wel intern openen ? Hoe is je netwerk geconfigureerd ? Modem ? Router ? Twee routers achter elkaar toevallig ?
@OldButNotSoWise: Kan je de deze pagina wel intern openen ? Hoe is je netwerk geconfigureerd ? Modem ? Router ? Twee routers achter elkaar toevallig ?
Ik kan intern de website zonder problemen bereiken, ik heb getest of de poort wat ik geforward echt open is en die is open. mijn configuratie is als volgt.ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:51:
ADSL modem/router---> Wireless Acces Point--> eminent speler en de rest van de computers.
alles is via het bekabeld netwerk aangesloten
[ Voor 5% gewijzigd door OldButNotSoWise op 05-01-2010 17:10 ]
Hoe heb je dat getest? Het werkt immers niet...
Dus hij is kennelijk niet open!
In principe heb je er een Wireless Access Point tussen zitten, die moet dus alles weer forwarden naar je ADSL Modem (dit kun je dan weer testen door het IP adres van het Wireless AP in te vullen met de poort erachter).. Vervolgens moet het ADSL Modem ook alles weer forwarden (in principe moet je dus tweemaal forwarden).
In principe heb je er een Wireless Access Point tussen zitten, die moet dus alles weer forwarden naar je ADSL Modem (dit kun je dan weer testen door het IP adres van het Wireless AP in te vullen met de poort erachter).. Vervolgens moet het ADSL Modem ook alles weer forwarden (in principe moet je dus tweemaal forwarden).
Ik wil graag eerst een bug melden (ik heb 1.2.5)
Bij gebruik van de S/PDIF uitgang kun je kiezen uit 1) downmix to stereo en 2) Bitstream (raw)
Ik moet 2) gebruiken zodat surround geluid bij films (en/of DTS muziek) werkt.
Met deze instelling wil de 7080 echter geen MP3s afspelen, de tijd wordt wel geteld maar je hoort niets. Een ander formaat zoals FLAC doet het wel. Ook met instelling 1) doen de MP3s het wel.
request: Ik zou het ook handig vinden wanneer geluid via HDMI en SPDIF tegelijk zou werken, voor TV programma's/series is het TV geluid voldoende en bij een film kan dan de versterker gebruikt worden (zonder naar menu te gaan).
Iets anders wat voor mij wel onhandig is: Als ik met de afstandsbediening van mijn Onkyo receiver de surround mode omschakel gaat de EM7080 resp. uit of aan! Is daar nog iets aan te doen (andersom reageert de Onkyo niet).
Ik heb het een paar keer gehad (voor ik het door had) terwijl nzbget bezig was. Ik moest alle queue files weggooien om het weer aan de praat te krijgen.
Bij gebruik van de S/PDIF uitgang kun je kiezen uit 1) downmix to stereo en 2) Bitstream (raw)
Met deze instelling wil de 7080 echter geen MP3s afspelen, de tijd wordt wel geteld maar je hoort niets. Een ander formaat zoals FLAC doet het wel. Ook met instelling 1) doen de MP3s het wel.
request: Ik zou het ook handig vinden wanneer geluid via HDMI en SPDIF tegelijk zou werken, voor TV programma's/series is het TV geluid voldoende en bij een film kan dan de versterker gebruikt worden (zonder naar menu te gaan).
Iets anders wat voor mij wel onhandig is: Als ik met de afstandsbediening van mijn Onkyo receiver de surround mode omschakel gaat de EM7080 resp. uit of aan! Is daar nog iets aan te doen (andersom reageert de Onkyo niet).
Ik heb het een paar keer gehad (voor ik het door had) terwijl nzbget bezig was. Ik moest alle queue files weggooien om het weer aan de praat te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Ge Someone op 05-01-2010 17:38 . Reden: request ]
Heb je misschien in de Onkyo iets van HDMI Synchronization aan staan? TV's hebben dat ook wel eens: als je dan een apparaat aanzet gaat de TV automatisch ook aan, als je hem dan uitzet... Afijn
Misschien dat jou Onkyo versterker dit ook ondersteunt? Dan ga ik er even van uit dat je de EM7080 met HDMI hebt verbonden met de Onkyo.
Mijn receiver had nog geen HDMI. Het gaat puur via de afstandsbediening van de Onkyo (dit ding dus, knopje "surr") waar de EM7080 op reageert.Sp!tF!re schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:30:
Heb je misschien in de Onkyo iets van HDMI Synchronization aan staan?
volgens http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp zit hij er nu wel in.Sp!tF!re schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:11:
[...]
Wat ik overigens nog wel jammer vind is dat hij nog niet in de Logitech Harmony software staat, moet ik alles handmatig erin gaan zetten, bleghMaar ja, even een middagje voor gaan zitten.
Met de hand invoeren ging trouwens ook prima, werkt hier als een zonnetje
@ Eminent helpdesk:
Allereerst lof voor de actieve feedback, echt een geweldig stukje extra service.
Nu dan mijn vraag:
In uw post van 5 jan 14:38 zegt u in een vergelijking tussen de EM7071 en EM7080:
"De EM7080 is gebaseerd op een ander merk(nieuwe) chipset."
Eerder is er door Eminent gezegd dat de speler geen nieuwere chipset heeft. Dit valt te lezen in uw post op 1 december:
"Als een apparaat niet stabiel is, dan brengen wij hem niet direct op de markt. Dat is ook één van de redenen dat we gewacht hebben met de introductie van de EM7080. De chipset is RT1073, een RT1083 is overwogen maar uiteindelijk niet nodig gebleken"
Mijn vraag is welk chipset de EM7080 nu bevat. Dit omdat in de toekomst de speler met een RT1083 waarschijnlijk meer mogelijkheden kan bieden ten opzichten van elke RT1073 concurrent.
Allereerst lof voor de actieve feedback, echt een geweldig stukje extra service.
Nu dan mijn vraag:
In uw post van 5 jan 14:38 zegt u in een vergelijking tussen de EM7071 en EM7080:
"De EM7080 is gebaseerd op een ander merk(nieuwe) chipset."
Eerder is er door Eminent gezegd dat de speler geen nieuwere chipset heeft. Dit valt te lezen in uw post op 1 december:
"Als een apparaat niet stabiel is, dan brengen wij hem niet direct op de markt. Dat is ook één van de redenen dat we gewacht hebben met de introductie van de EM7080. De chipset is RT1073, een RT1083 is overwogen maar uiteindelijk niet nodig gebleken"
Mijn vraag is welk chipset de EM7080 nu bevat. Dit omdat in de toekomst de speler met een RT1083 waarschijnlijk meer mogelijkheden kan bieden ten opzichten van elke RT1073 concurrent.
Eminent helpdesk
Hallo een paar postingen terug heb ik het probleem aangegeven dat alles wat ik afspeel op de EM7080 in zwart wit weergegeven wordt.
via mijn dreambox en UPC box kan ik wel gewoon in kleur kijken.
Hebben jullie hier nog een oplossing voor?
De EM7080 zit gewoon op de scart aansluiting, dan lijkt het mij tocht dat ik in kleur moet kunnen kijken.
Groeten Henri
Hallo een paar postingen terug heb ik het probleem aangegeven dat alles wat ik afspeel op de EM7080 in zwart wit weergegeven wordt.
via mijn dreambox en UPC box kan ik wel gewoon in kleur kijken.
Hebben jullie hier nog een oplossing voor?
De EM7080 zit gewoon op de scart aansluiting, dan lijkt het mij tocht dat ik in kleur moet kunnen kijken.
Groeten Henri
Hallo helpdesk,ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:51:
@Feplas: Heb je deze schijf ook extern gevoed(stroom) ? Wat voor schijf is het precies ? Heb je ook een interne schijf geplaatst op dit moment ?
De externe schijf is een samsun hd103sj. Deze heb ik in een dock staan van freecom en maakt gebruik van externe voeding.
Deze kan via usb maar ook via e-sata aangesloten worden. Via de usb ziet de EM7080 de schijf wel.
Als ik dat doe via e-sata gebeurd er niets.
Ik heb een interne schijf geplaatst.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 09-01-2010 19:07 ]
@D2D Christiaan: Met 'nieuw' wordt in deze bedoeld dat de chipset recenter is als de oudere SMP8635 die je in de EM7071 vind. Zoals op onze site te lezen is, zit er een RT1073DD chip in de EM7080. Dit staat ook letterlijk in de quote die je post: "De chipset is RT1073". (De 50mhz extra van de 1283/1083 etc. biedt weinig extra's overigens..)
Je kunt natuurlijk wachten tot er een nieuwe generatie spelers komt, en dan weer wachten op de volgende generatie etc. Alleen, tijdens het wachten heb je dan geen speler in huis, en kun je geen films kijken.
@Henri1967: Welk merk televisie gebruik je ? Zit er op de televisie een GELE tulp aansluiting of heb je die zelf via een scart plug/verloop op de tv gemaakt ? Staat de EM7080 op PAL ingesteld bij Instelling -> Beeld ?
@Ge Someone: Wat is het exacte type van de Onkyo die je hebt ? Stoort de EM7080 ook op de Onkyo zelf, of alleen andersom ? Mbt. RAW, er komt dan inderdaad 'raw' audio uit, dus ook een raw mp3 stream.. (die de decoder dan zelf moet decoden.) We zijn bezig om te kijken of er voor bepaalde audiosoorten een uitzondering kan worden gemaakt zodat hij MP3 er altijd als 2 kanaals PCM uitstuurt.
Je kunt natuurlijk wachten tot er een nieuwe generatie spelers komt, en dan weer wachten op de volgende generatie etc. Alleen, tijdens het wachten heb je dan geen speler in huis, en kun je geen films kijken.
@Henri1967: Welk merk televisie gebruik je ? Zit er op de televisie een GELE tulp aansluiting of heb je die zelf via een scart plug/verloop op de tv gemaakt ? Staat de EM7080 op PAL ingesteld bij Instelling -> Beeld ?
@Ge Someone: Wat is het exacte type van de Onkyo die je hebt ? Stoort de EM7080 ook op de Onkyo zelf, of alleen andersom ? Mbt. RAW, er komt dan inderdaad 'raw' audio uit, dus ook een raw mp3 stream.. (die de decoder dan zelf moet decoden.) We zijn bezig om te kijken of er voor bepaalde audiosoorten een uitzondering kan worden gemaakt zodat hij MP3 er altijd als 2 kanaals PCM uitstuurt.
Merk tv is Versel die heeft 2 scart aanluitingen en ook de welbekende gele tulp aansluiting heeft hij wel.
Op alle 3 de aansluitingen heb ik geen kleur en de EM7080 staat op pal.
Mijn dreambox en UPC kabel box doen het wel in kleur, wel moet ik hierbij vermelden dat bijde boxen op RGB staan
Het vreemde vind ik dat mijn oude EM7071 wel in kleur weergeeft.
Verder wil ik nog even kwijt dat ik dit een super service vindt
Groeten Henri
Op alle 3 de aansluitingen heb ik geen kleur en de EM7080 staat op pal.
Mijn dreambox en UPC kabel box doen het wel in kleur, wel moet ik hierbij vermelden dat bijde boxen op RGB staan
Het vreemde vind ik dat mijn oude EM7071 wel in kleur weergeeft.
Verder wil ik nog even kwijt dat ik dit een super service vindt
Groeten Henri
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:24:
@D2D Christiaan: Met 'nieuw' wordt in deze bedoeld dat de chipset recenter is als de oudere SMP8635 die je in de EM7071 vind. Zoals op onze site te lezen is, zit er een RT1073DD chip in de EM7080. Dit staat ook letterlijk in de quote die je post: "De chipset is RT1073". (De 50mhz extra van de 1283/1083 etc. biedt weinig extra's overigens..)
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 337800 op 06-01-2010 12:31 ]
De "bug" is inderdaad vervelend en telkens naar het menu te gaan om het uitgangssignaal om te zetten erg omslachtig en tijdrovend.Ge Someone schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:11:
Ik wil graag eerst een bug melden (ik heb 1.2.5)
Dat kan vast beter.
ARME AOW’er
Vandaag geregistreerd, maar liefst 1 bericht geplaatst: erg jammer dat je op deze manier dit topic kaapt om reclame te maken voor een Mede8er. De mensen kijken hier omdat ze interesse hebben in deze mediaspeler, om dan op een andere speler gewezen te worden is natuurlijk altijd fijn maar op jouw manier is dit wel érg ongeloofwaardig.
Heeft iemand toevallig gezien hoe duur dit ding is bij de MediaMarkt? Onze lokale computerboer heeft hem namelijk ook, voor 145 euro... @Helpdesk: maakt het uit of je dit apparaat bij een officiële dealer koopt of niet? De lokale computerboer staat bij jullie niet als officiële dealer maar hij kan ze wel leveren (wat mij betreft dus dikke prima, scheelt mij weer
).
Heeft iemand toevallig gezien hoe duur dit ding is bij de MediaMarkt? Onze lokale computerboer heeft hem namelijk ook, voor 145 euro... @Helpdesk: maakt het uit of je dit apparaat bij een officiële dealer koopt of niet? De lokale computerboer staat bij jullie niet als officiële dealer maar hij kan ze wel leveren (wat mij betreft dus dikke prima, scheelt mij weer
Met behulp van software kan je testen of bepaalde poorten open zijn na het portfwarden, dus daarom weet ik dat de poort wat ik geforward hebt open staat.Sp!tF!re schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:11:
Hoe heb je dat getest? Het werkt immers niet...Dus hij is kennelijk niet open!
Wireless access point werkt als switch en is geen router dus jou idee zal niet gaan werken
Anoniem: 176470
Nou Eminent helpdesk en mede forumers... dit topic heeft mij doen besluiten om de Eminent EM7080 aan te schaffen.
Gisteren binnen gekregen, 1,5 Tb schijfje er in (Samsung Eco Green) en draaien met die handel.
Top apparaatje zeg ik: Lekker snelle no-nonsense gebruikers interface en heldere indeling.
Ik zie na de firmware upgrade dat deze 1.0.2.5 is maar zie alleen nog geen nog geen mogelijkheid om Nederlandse ondertitels als standaard in te stellen. Volgens mij heb ik dat al ergens voorbij zien komen hier maar ik vroeg me af of dat nu na de laatste upgrades/updates wel mogelijk zou moeten zijn.
Verder ben ik er zeer content mee en ga ik 'm 1 dezer dagen aan m'n netwerkje koppelen (eerst nog even een kabeltje trekken) en dan met nsbget aan de slag.
Gisteren binnen gekregen, 1,5 Tb schijfje er in (Samsung Eco Green) en draaien met die handel.
Top apparaatje zeg ik: Lekker snelle no-nonsense gebruikers interface en heldere indeling.
Ik zie na de firmware upgrade dat deze 1.0.2.5 is maar zie alleen nog geen nog geen mogelijkheid om Nederlandse ondertitels als standaard in te stellen. Volgens mij heb ik dat al ergens voorbij zien komen hier maar ik vroeg me af of dat nu na de laatste upgrades/updates wel mogelijk zou moeten zijn.
Verder ben ik er zeer content mee en ga ik 'm 1 dezer dagen aan m'n netwerkje koppelen (eerst nog even een kabeltje trekken) en dan met nsbget aan de slag.
Die laatste konden ze vroeger wel gebruiken denk ikAnoniem: 176470 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:41:
Ik denk dat je nzbget bedoelt!
Verder ben ik erg benieuwd naar je ervaringen, wellicht tijd om een review te plaatsen? Dat stellen anderen vast ook op prijs!
Anoniem: 176470
Auw... ja, laten we het maar op nzbget houden inderdaad ;-)
Ik ga m'n bevindingen noteren en zal er eens een een review aan wagen idd.
Ik ga m'n bevindingen noteren en zal er eens een een review aan wagen idd.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 176470 op 06-01-2010 14:15 . Reden: aanvulling ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.
Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.
Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!