Vandaag de eminent 7080 binnen gekregen en direct getest. Ik stream films vanaf mijn nas (ds409+) via een gigabit netwerk. Mijn eerste indrukken zijn positief. De afstandsbediening reageert goed, het menu kent een duidelijke interface. Ik heb wel wat zaken die ik nog niet snap, dan wel, die niet werken. Hopenlijk kan de eminent helpdesk mij helpen:
1. Indien ik een film wil afspelen die een video_ts map kent dan moet ik vts_01_01.vob selecteren, komt er nog een mogelijkheid om gewoon de map te selecteren en dan op ok te drukken zodat de film dan begint?
2. Doordat ik steeds het eerste vob bestand moet selecteren bij video_ts mappen heb ik geen dvd menu en begint de film direct.
3. Ik moet nu 3 keer op ok klikken om een bestand te laten afspelen (video film). Indien ik een film selecteer en ik klik op play dan gebeurt er niets.
4. Ik krijg altijd een afbeelding van een handje in een cirkel indien ik een bestand selecteer en op ok klik, als ik nog twee keer op ok klik speelt de film pas
5. forwarden werkt goed, maar ik kan nergens de functie "next" vinden zoals op een standaard dvd speler wel kan
6. Geen enkele iso film speelt af, ik krijg de melding: ongeldig bestand. Dit heb ik inmiddels bij 7 iso's van standaard dvd's. Deze spelen wel vanaf mijn laptop. Ik dacht dat iso bestanden ondersteund werden? Het lijkt me sterk dat het aan de bestanden ligt.
7. De subtitles starten standaard in het engels, kan ik ook ergens aangeven dat er standaard voor dutch gekozen moet worden? Nu kan ik het natuurlijk aanpassen indien de film start, dus niet echt noodzakelijk maar wel een nice to have.
8.Ik heb een film als bdmv formaat (mpeg_ts video file, 8Gb). Indien ik deze wil afspelen (door op ok te klikken) dan krijg ik de mappen te zien. In mijn geval zijn dat:
/backup/
/clip inf/
/play list/
/stream/
Indien ik in de map stream het video bestand selecteer dan krijg ik een fatal error melding te zien. De film speelt dus niet af. Op mijn laptop wel. Ondersteunt deze mediaspeler geen bdmv bestanden?
9. Ik heb een full hd tv. Bij instellingen heb ik bij tv system hdmi auto geselecteerd. Is dat "het beste" of moet ik daar voor 1080p kiezen?
Ik hoop dat het afspelen van Iso wel gewoon kan en ik ergens een foute instelling heb staan. Dit was wel een van de redenen waarom ik deze mediaspeler heb gekozen namelijk.
Ik heb overigens geupdate naar de laatste versie en dat ging geheel zonder problemen.
Verder moet ik zeggen dat ik het kunnen vergroten en verkleinen van de subtitle echt super vind werken.
Indien bovenstaand is op te lossen dan is het voor mij een ideaal aparaat.