Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336265

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:45:
I've taken the CHS sub and put it under another movie. I can select several encoding options, Big5 and GBK looking the most logical. I took two screenshots, please see if this suits your needs.

http://downloads.eminent-online.com/7080-big5.jpg
http://downloads.eminent-online.com/7080-gbk.jpg

Again, this is with the CHS subtitle, that i don't know if it contains big5 or traditional encoding. Note, the subs are very big, i did that on purpose..
Thanks for the quick response!
CHS means Chinese simplified
ChT means Chinese traditional
big5 is for tradtional and Gbk is for simplified.
I really hope it's working.
BTW, i can't open your links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

hansvanzet schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:43:
[...]
Ik schat zo tussen de 30 en de 40 cm. Kan het niet exact opmeten want dan moet ik alles weer van plaats trekken....
(ooops verkeerde quote.... hoort bij twee posts omhoog.... )
Da's niet lang. Zou er dus evt. een extra bij moeten bestellen. Is de optische kabel ook van dezelfde lengte?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 16:50
Vandaag de eminent 7080 binnen gekregen en direct getest. Ik stream films vanaf mijn nas (ds409+) via een gigabit netwerk. Mijn eerste indrukken zijn positief. De afstandsbediening reageert goed, het menu kent een duidelijke interface. Ik heb wel wat zaken die ik nog niet snap, dan wel, die niet werken. Hopenlijk kan de eminent helpdesk mij helpen:

1. Indien ik een film wil afspelen die een video_ts map kent dan moet ik vts_01_01.vob selecteren, komt er nog een mogelijkheid om gewoon de map te selecteren en dan op ok te drukken zodat de film dan begint?
2. Doordat ik steeds het eerste vob bestand moet selecteren bij video_ts mappen heb ik geen dvd menu en begint de film direct.
3. Ik moet nu 3 keer op ok klikken om een bestand te laten afspelen (video film). Indien ik een film selecteer en ik klik op play dan gebeurt er niets.
4. Ik krijg altijd een afbeelding van een handje in een cirkel indien ik een bestand selecteer en op ok klik, als ik nog twee keer op ok klik speelt de film pas
5. forwarden werkt goed, maar ik kan nergens de functie "next" vinden zoals op een standaard dvd speler wel kan
6. Geen enkele iso film speelt af, ik krijg de melding: ongeldig bestand. Dit heb ik inmiddels bij 7 iso's van standaard dvd's. Deze spelen wel vanaf mijn laptop. Ik dacht dat iso bestanden ondersteund werden? Het lijkt me sterk dat het aan de bestanden ligt.
7. De subtitles starten standaard in het engels, kan ik ook ergens aangeven dat er standaard voor dutch gekozen moet worden? Nu kan ik het natuurlijk aanpassen indien de film start, dus niet echt noodzakelijk maar wel een nice to have.
8.Ik heb een film als bdmv formaat (mpeg_ts video file, 8Gb). Indien ik deze wil afspelen (door op ok te klikken) dan krijg ik de mappen te zien. In mijn geval zijn dat:
/backup/
/clip inf/
/play list/
/stream/

Indien ik in de map stream het video bestand selecteer dan krijg ik een fatal error melding te zien. De film speelt dus niet af. Op mijn laptop wel. Ondersteunt deze mediaspeler geen bdmv bestanden?
9. Ik heb een full hd tv. Bij instellingen heb ik bij tv system hdmi auto geselecteerd. Is dat "het beste" of moet ik daar voor 1080p kiezen?

Ik hoop dat het afspelen van Iso wel gewoon kan en ik ergens een foute instelling heb staan. Dit was wel een van de redenen waarom ik deze mediaspeler heb gekozen namelijk.

Ik heb overigens geupdate naar de laatste versie en dat ging geheel zonder problemen.

Verder moet ik zeggen dat ik het kunnen vergroten en verkleinen van de subtitle echt super vind werken.

Indien bovenstaand is op te lossen dan is het voor mij een ideaal aparaat.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 16:50
Ps. voor mij is die standaard meegeleverde hdmi kabel precies goed. Ik heb een simpel steuntje bij de bouwmarkt opgehaald en deze onder mijn lcd aan de muur vastgemaakt. Daar staat de eminent op (dus direct onder de tv aan de muur). De hdmi kabel past precies :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27
Wat ik ook probeer
- firmware upgraden via menu
- firmware upgraden door em7080 aan te zetten terwijl ik de knop aan de onderkant ingedrukt houd
- usb-stick in onderste of bovenste poort
het lukt me niet om de firmware te ugraden naar versie 1.0.2.5.
Ik blijf de melding houden dat het firmware 1.0.2.4 is.

Naar 1.0.2.4fix is wel gelukt, want ik zie 'Firmware update' in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mark_vs: Download de fw eens opnieuw van de site. Hij is er in de loop v/d middag opnieuw opgezet. Mogelijk gebruik je nog een oude file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336108

Hallo MW 2010
Wat betreft afspelen Iso bestanden het volgende zodra je op de harde schijf ISO ziet en als je deze slecteert dan zal de speler
hem direct als voorbeeld afspelen NIET MEER DAN 1 KEER op OK DRUKKEN anders loopt de speler op 1 of andere manier "vast": en zal inderdaad aangeven bij het selecteren van een volgende ISO ongeldig bestand
speler opnieuw opstarten is voor mij de enige oplossing op dit moment misschien is hier nog wat aan te doen daar je gauw een keer te snel op de OK toest drukt is ook een kwestie van gewenning en geduld.
m.vr.gr.Aart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het is inderdaad wel vervelend dat je elk bestand twee keer moet aanklikken voordat ie hem afspeelt. Wat hierboven wordt vermeld klopt dus niet, want ik heb moviepreview uit staan. Het is ook bij mij dat de 7080 dat vrijwel _altijd_ bij de eerste keer aanklikken linksboven in beeld het handje met streep erdoorheen weergeeft. Pas bij de tweede keer aanklikken speelt ie af.

Wat mijn inziens nog veel vervelender is, is dat je uberhaupt pas kan afspelen nadat ie de file kort geanalyseerd heeft om de bestandsgrootte e.d. weer te geven. Bij DVD ISO's geen probleem, maar bij grote HD files (vanaf 8GB) kost dit veel tijd en de speler loopt in die tijd kortstondig vast. Als je die film daadwerkelijk gaat kijken is die paar seconden extra wachten geen ramp. Maar het gebeurt bij iedere file die je langsgaat om bij de uiteindelijke file te komen die je wilt gaan afspelen. Als je veel grote files in je map hebt staan, dan is dat bijzonder irritant en kan het best lang duren voordat je bij de gewenste file bent. Dus ga je door je lijst heen om een file te zoeken en kom je tijdens het naar beneden scrollen langs een grote file, dan zit ie dus vast om die file te analyseren en kun je niet verder. Een optie om deze 'analyse' uit te zetten zou erg wenselijk zijn, zodat je lekker door de lijst met files kunt gaan zonder dat ie bij iedere grote file vast loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door joblamie op 23-12-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336087

@Eminenthelpdesk

Ik heb de firmware 1.0.2.5. geinstalleerd. Echter behalve dat het cijfer van 1.0.2.4 naar 1.0.2.5 veranderd is kan ik geen andere veranderingen waarnemen die in de firmware aangekondigd zijn zoals default keuze nederlandse ondertitels en NZB get. Zou je e.e.a. kunnen toelichten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BullT: Deze wijzigingen komen in een toekomstige update. De 'Video-preview-is-uit-maar-previewt-toch-bug' wordt opgepakt. Ivm kerst en vakanties lopen dingen op dit moment wat traag, maar in het nieuwe jaar kunnen er nog een hoop leuke dingen worden verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
tomdfireman schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:31:
Ik ben van plan om een EM7080 te kopen, maar heb nog een vraagje.

thuis heb ik een NAS, een Synology ds107. De bedoeling is dat ik daar blu-ray materiaal vanaf ga streamen maar hoe moet ik dat dan instellen? ik heb gehoord van UPnP en van NSF maar wat is de beste manier?
Je kan via UPnP de filsm bekijken (je zet hiervoor de mediaserver in het instellingen menu (webconfig) van je DS107 aan). Nadeel is dat je niet een MKV met losse ondertitels kan streamen. Je zal de ondertiteling in de MKV moeten zetten met bijvoorbeeld MKVmerge (duurt een paar minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb hem inmiddels ook binnen,

Pluspunten voor mij tot nu toe:

+ dvd's, iso's netjes met menu.
+ hij is snel.
+ mooi klein en glimmend design.
+ afstandsbediening reageert goed.

Minpunten voor mij tot nu toe:

- die saaie zwarte achtergrond.
- hij schijnt moeite (schokkende beelden) te hebben met video opgenomen met mijn Toshiba Gigashot GSC-A40FE Full HD-Camcorder (dit ben ik nog verder aan het testen).
- De fan is een beetje te horen.
- Internet video functionaliteit
- Kan geen hoesje of afbeelding invoegen voor een file (volgens mij kan de 7075 dit wel?).

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetzone.nl/images/em7075-3.jpg

(Dit bedoel ik dus met mijn laatse minpunt, het zou toch super zijn als de 7080 dit straks ook kan?, het oog wil ook wat!) d:)b

[ Voor 36% gewijzigd door Dessie op 28-12-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299136

Binnetie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:27:
[...]

Je kan via UPnP de filsm bekijken (je zet hiervoor de mediaserver in het instellingen menu (webconfig) van je DS107 aan). Nadeel is dat je niet een MKV met losse ondertitels kan streamen. Je zal de ondertiteling in de MKV moeten zetten met bijvoorbeeld MKVmerge (duurt een paar minuten).
probeer je .srt file eens als ANSI te saven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
Ik kan wel ondertitels streamen via het netwerk maar dat gaat niet via UPnP, maar via 'gedeelde mappen'.

Anoniem: 144742

gisteren de 7080 gehaald met 1 Tb Hd. Wat een geweldig apparaat is dit. Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om eea te testen maar de eerste indruk is erg positief.
1 minpunt na het uitpakken : de ventilator ratelde enorm. Even de onderkant eraf geschroefd en het bleek dat de ventilator tegen een draad aankwam. De ventilator hoor ik nu nauwelijks, de interne HD iets maar absoluut niet storend.
Mooi design.
Even snel een ISO getest van Planet Earth : prima weergave
HDMI kabel is inderdaad niet erg lang maar voldoet (voorlopig) voor mij prima.
Ondertitels zijn fijn in te stellen kwa positie en grootte.
Top gewoon :)

Anoniem: 336036

Gisteren eindelijk de speler ontvangen.
In combinatie met een externe hdd a 1.5 tb heb ik alles aangesloten.
Dat bleek echt simpel te zijn. Eerst een firmware update gedaan en daarna testen met de media die ik al op de externe hdd heb staan. Hierbij heb ik echt veel verschillende soort bestanden getest. Vast niet alles maar ik heb niets kunnen ontdekken wat hij niet pakt. Mooi! :)
Gisteren meteen een film gekeken. 14Gb mkv bestand met Nl ondertitel. Dit op een panasonic viera full hd 42 inch plasma scherm i.c.m. onkyo dts receiver. 1 woord, prachtig!
Ik heb tot nu toe 1 nadeel kunnen ontdekken. Het scrollen bij muziek of andere bestanden zou sneller moeten kunnen. Misschien kan dat nog worden aangepast via firmware?

Het streamen moet ik uitproberen. Ik zie hier dat ik poort 8080 moet gebruiken. Handig om te weten.

Een tevreden gebruiker.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:24
@eminenthelpdesk:
Ik zie dat jullie zowel de 7071 als de 7075 als de 7080 naast elkaar voeren.
Helaas kan ik geen mooie vergelijkingssheet ontdekken, maar heeft het voordelen om nu nog een 7071 of 7075 te kopen?

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 22:22
Ik heb hem ook sinds een paar uur :)

Eerste indrukken:

- Op netwerk aansluiten ging snel, binnen 5 minuten gepiept.
- Veel meegeleverd, alhoewel de HDMI kabel inderdaad aan de korte kant is
- Overzichtelijk, alles snel in te stellen
- Fan maakt wel een vrij hard geluid

Bouwkwaliteit is wel matig. Mn dekselkap (bevestigd met dubbelzijdig plakband) was na het openen van de verpakking al los. Aandrukken helpt niet. Raakt aan dezelfde kant steeds los. Heb zelf wel dubbelzijdig plakban, maar wel een slechte zaak dat dit voor gebruik al is

-edit- Dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/7/92vbzu8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/2/x4925wh.jpg

Later volgt een uitgebreider verslag..

[ Voor 21% gewijzigd door Remcooo87 op 25-12-2009 13:17 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
Maar zit die fan erop voor als je er een hardeschijf in zet? Of ook puur om de warmte van de chips af te voeren?, anders zou je gewoon een externe hd kunnen nemen en dan de fan uit kunnen zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Dessie op 25-12-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
DeSSie! schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:08:
Maar zit die fan erop voor als je er een hardeschijf in zet? Of ook puur om de warmte van de chips af te voeren?, anders zou je gewoon een externe hd kunnen nemen en dan de fan uit kunnen zetten?
De fan draait ook wanneer je een zware film afspeelt vanaf een externe hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Remcooo87 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:33:Bouwkwaliteit is wel matig. Mn dekselkap (bevestigd met dubbelzijdig plakband) was na het openen van de verpakking al los. Aandrukken helpt niet. Raakt aan dezelfde kant steeds los. Heb zelf wel dubbelzijdig plakban, maar wel een slechte zaak dat dit voor gebruik al is
Ik krijg de mijne Ma of Di binnen. Als dit bij mij ook zo is, gaat het ding retour leverancier. Ik hoop dat dit een incident is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@All: Fijne kerstdagen gewenst!
Mn dekselkap (bevestigd met dubbelzijdig plakband) was na het openen van de verpakking al los. Aandrukken helpt niet.
De kap van Remcooo87 die hoor niet zo los te zitten. Het probleem bestond al toen de doos open ging. Zoals op de foto's te zien is, de kap is ontzet in één hoek. Dit lijkt echt door transport te zijn gekomen, en is een eenmalige zaak. De EM7080 zit in een dikke laag foam/plastic dus dit zou niet mogen gebeuren. De oplossing: Als je na de kerstdagen contact met ons opneemt (support [at] eminent-online.com) dan kunnen we dit snel voor je oplossen. (retour leverancier+omruil duurt lang, handiger is dan dat wij een goede kap naar je kunnen sturen.) Stuur even een link mee naar deze topic / reply als je wilt, dan kunnen mijn collega's dit oppakken.

@DeSSie!: De fan is nauwelijks hoorbaar, en vereist om o.a. de harddisk en de cpu koel te houden. Losmaken verkort de levensduur van de Realtek aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En de beste wensen van mij retour. :)

Enne.... ga nu maar kerstfeest vieren. Problemen zijn er na de kerst vast nog wel. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Kijk aan :) Ik zal er na de kerst een mail naar toe sturen :)

Ik vond het ook geen enorm probleem of iets dergelijks, want verder werkt hij prima! Daarnaast heb ik er twee besteld (1 voor een kameraad), en die had dit probleem inderdaad niet :)

Wordt dan overigens de hele 'cover' (dus met bevestiging van de schroefjes) vervangen, of alleen het 'topdek' (bovenplaatje) zeg maar?

Thanks alvast voor de support en goeie feestdagen!

[ Voor 37% gewijzigd door Remcooo87 op 25-12-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Remcooo87: De hele bovenkant. We kunnen je een nieuwe sturen, de oude kan dan gratis naar ons antwoordnummer tzt. Wel even de topic / betreffende posts quoten.

Ivm. Kerst + oud & nieuw zullen we op het forum (en op de zaak) afwezig zijn. Ik ben er zelf na 4 januari pas weer. Veel plezier met kerstkado's, eten, drinken enzovoorts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
@EminentHelpdesk

Nou hij is wel degelijk te horen hoor tijdens de film, niet echt een groot probleem maar ik dacht meer aan de fan vervangen of zo, al denk ik dat het geluid wordt veroorzaakt door dat plastic roostertje waar ie de lucht doorheen blaast. Na de kerstdagen maar even naar kijken!

Fijne feestdagen mensen! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Dessie op 25-12-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Prachtig apparaat. Een stuk sneller dan mijn Popcorn A – 110. Deze kan bijna op marktplaats.

Het enige probleem is dat ik er met geen mogelijkheid DTS HD geluid uit krijg. De speler vertaalt alles naar gewone DTS.

Het ligt toch echt aan EM7080 want vanaf de Popcorn is het geen probleem.

Bitstream staat uit op RAW en de speler is uiteraard via HDMI 1.3 aangesloten op een Onkyo TX-SR875.

Ben ik de enige met dit probleem? Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299136

via glasvezel kabeltje is het geen probleem. Deze direct op je versterker aansluiten. Dan alleen RAW kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165585

Hallo allemaal,

Ook ik ben nu een week na aanschaf een tevreden gebruiker.
Inderdaad zijn er mooiere interfaces met cover afbeeldingen etc, maar wie weet.....

Ik ben wel tegen een probleempje aangelopen, als ik de NZB server down breng en weer start, kan ik niet meer op de pagina komen via ip-eminent:8080.

Pas na uit en aanzetten kan ik alles weer bereiken.

Dit had tevens tot gevolg dat mijn BT downloads halverwege afgebroken werden, en na het opnieuw opstarten het percentage v/d download m.i. niet overeenkomt met wat er inmiddels al op de schijf staat.

Heeft iemand hier ervaring mee, ikzelf ben met BT en NZB nog een newbie.

Alvast bedankt, Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
  • Laatst online: 06-10-2024
Anoniem: 299136 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:52:
via glasvezel kabeltje is het geen probleem. Deze direct op je versterker aansluiten. Dan alleen RAW kiezen
Helaas kan je geen dts hd signalen sturen via een optische uitgang. Dit kan alleen via HDMI 1.3.

Heeft iemand anders de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337069

Hallo mensen,

Ik heb mijn EM7080 sinds een week binnen,
geweldig apparaat vooral het feit dat hij zoveel verschillende formaten af kan spelen bevalt me.

Even een hint: ik zag dat er op de website van Eminent al meerdere update's staan dus ik zou zeggen voor iedereen die hem al heeft:

Updaten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

/me Welkom op GoT, T.R.
Je kunt er op rekenen dat 99,9% van de mensen hier de laatste update al hebben. In enkele gevallen is dit topic zelfs de aanleiding voor een update. Toch bedankt hoor.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

ik heb NZBget uitgeprobeerd, het downloaden ging verder vrij goed, een bestand van 24GB was in 8-9 gedownload, maar het uitpakken duurt langer dan het downloaden zelf? dat ding staat sinds vanmiddag al uit te pakken, maar is nog lang niet klaar. Dit kan toch niet waar zijn he, wie heeft hier hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64665

Ondersteunt de EM7080 .m3u playlists? (ik vermoed van wel maar ik kan het nergens vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334669

Ik heb op Youtube een filmpje van de EM7080 gezien. War mij opviel was dat je in de filmkeuzeschermen alleen de bestandsnaam van de film zag en geen plaatje.

Is dit altijd zo want dan vind ik dat een grote terugstap t.o.v. andere mediaspelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Anoniem: 334669 schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:29:
Ik heb op Youtube een filmpje van de EM7080 gezien. War mij opviel was dat je in de filmkeuzeschermen alleen de bestandsnaam van de film zag en geen plaatje.

Is dit altijd zo want dan vind ik dat een grote terugstap t.o.v. andere mediaspelers?
Je ziet inderdaad geen plaatje, wel een bewegende preview van de film indien gewenst (dit kun je uitschakelen bij instellingen, het kan namelijk nogal irritant zijn omdat de preview ook geluid bevat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijker
  • Laatst online: 05-09-2021
Hoe werkt het NZB gebeuren. Ik heb hem aangesloten en werkt maar waar stel ik het NZB gebeuren in?
Wat ik nu zie is een verkeerde dag/tijd en dat hij mijn usenet niet kan vinden. Dit klopt want ik heb dat nog nergens ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowe1981
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-01 19:28
huizenga32 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:47:
Prachtig apparaat. Een stuk sneller dan mijn Popcorn A – 110. Deze kan bijna op marktplaats.

Het enige probleem is dat ik er met geen mogelijkheid DTS HD geluid uit krijg. De speler vertaalt alles naar gewone DTS.

Het ligt toch echt aan EM7080 want vanaf de Popcorn is het geen probleem.

Bitstream staat uit op RAW en de speler is uiteraard via HDMI 1.3 aangesloten op een Onkyo TX-SR875.

Ben ik de enige met dit probleem? Wie weet een oplossing?
Ik heb zelf ook dit probleem. Ik dacht dat het aan m'n versterker lag, maar ik vreesde al dat het hieraan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automotive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-03 23:49
DeSSie! schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:34:
@EminentHelpdesk

Nou hij is wel degelijk te horen hoor tijdens de film, niet echt een groot probleem maar ik dacht meer aan de fan vervangen of zo, al denk ik dat het geluid wordt veroorzaakt door dat plastic roostertje waar ie de lucht doorheen blaast. Na de kerstdagen maar even naar kijken!

Fijne feestdagen mensen! :)
Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Algemene vraag: Doet de e-sata poort dienst als host of is via deze aansluiting de mediaspeler te gebruiken als externe HD?

Algemene vraag #2: Is er een mogelijkheid om films/ muziek te ordenen in mappen en te sorteren naar datum toegevoegd en wellicht andere criteria? Lijkt me onmisbaar als je bv. 1TB aan films er op hebt staan.

[ Voor 14% gewijzigd door automotive op 28-12-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinvdlinde
  • Laatst online: 09-04-2022
Beste allemaal,

Ik ben de gelukkige bezitter van een EM7080 met 1.5 TB HDD en tevreden.

FULL HD en DVD formaat worden zonder morren weergegeven, echter heb ik met de films op de Windows 7 machine een probleem.

Iedere film die ik over wil zetten via het thuisnetwerk, gaat er steeds langer over doen. Eerste tien minuten een response van ongeveer 3500 Kb/Psec, maar aan het einde komt de EM7080 niet verder dan 280 Kb/Psec, en dan een kopie van een BlueRay een lange tijd duren.

Andere mensen dit probleem ook.

:D Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269336

Jullie hebben me overgehaald met dit apparaat.
En, valt niet tegen. Speelt alles af wat ik hier in huis heb.
Wat mij wel opvalt is de volumebalk. Wanneer je het volume via de EM7080 hoger of lager wilt zetten valt de balk precies over de ondertiteling. Kan deze niet boven in het beeld gezet worden?
Zover even mijn bevindingen.
Super mediaplayer. Pc is de kamer uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik ben weer twee puntjes tegengekomen waarvan ik denk dat er verbetering mogelijk is:

Waar ik me sinds enige tijd aan erger is dat er na het aanzetten van de speler pas na enkele seconden de melding in beeld verschijnt dat er een interne hdd gevonden is, terwijl je op dat moment eigenlijk al naar je mappen aan het navigeren bent. Dit blijft vrij lang in beeld staan en gedurende dit moment staat de speler ook vast. Dit duurt circa 4 a 5 seconden. Geen ramp, maar redelijk irritant. Ik ben nu geneigd de speler altijd aan te laten staan, maar dat zal de levensduur denk ik niet ten goede komen. Als het detecteren van de hardeschijf eerder zou kunnen plaatsvinden (bijvoorbeeld tijdens of direct na het loading-scherm) zou dat denk ik natuurlijker overkomen en minder irritatie-gevoelig zijn.

Ik heb ook regelmatig dat de ondertiteling te ver naar onderen staat waardoor de onderste gedeelten van letters als de J en Y wegvallen. Gelukkig heeft de EM7080 de mogelijkheid deze handmatig hoger te zetten en is er dus geen sprake van een ramp, maar het lijkt erop dat de standaard hoogte niet de meest ideale is. Ik heb overigens de beeldinstellingen goed staan, netjes op 16:9 verhouding en resolutie op auto-hdmi.

[ Voor 31% gewijzigd door joblamie op 28-12-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334669

Weet iemand waar deze in Almere (of in de buurt) tegen een redelijke prijs te koop is? Ik heb voorkeur voor fysieke winkels.

De verkooppunten op de Eminent site zijn allemaal van die "nep" verkopers. IT bedrijfjes die ook nog proberen op hardware gebied een graantje mee te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijker
wijker schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:22:
Hoe werkt het NZB gebeuren. Ik heb hem aangesloten en werkt maar waar stel ik het NZB gebeuren in?
Wat ik nu zie is een verkeerde dag/tijd en dat hij mijn usenet niet kan vinden. Dit klopt want ik heb dat nog nergens ingevuld.
Weet nu hoe het NZB gebeuren werkt (IP:8080) maar hoe kan ik de tijd goed zetten van mijn apparaat en klopt het dat het heel erg langzaam is met data overzetten via het netwerk?
Want ik doe het via een 100MB switch met kabels en hij doet 1MB/s en zo duurt het heel erg lang voordat ik mijn HD film over heb gezet.

Voor de rest is het een mooi apparaat en erg gemakkelijk in het gebruik.

Alvast bedankt voor de hulp mbt de tijd goedzetten. Want 2004 is al even geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165545

Heb net de EM7080 binnen, slick apparaat, net als de 7071 e.a.
Mis alleen de internetvideo functionaliteit... die wél in de 7071 zit... komt dit nog in een nieuwe firmware release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ook hier binnen. Morgen maar eens op m'n gemak aansluiten.

[ Voor 48% gewijzigd door Guardian Angel op 28-12-2009 20:17 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:24
Zit ook aan de eminent 7080 te denken. Heb hier nog een vraag over het downloaden van torrents. Want ik wil niet meer dat mijn computer met hoog stroomverbruik dag en nacht aanstaat. En wil dan de Eminent hard laten werken om 24-7 te downloaden.

Kortom ik zou graag ervaringen willen weten over het torrent downloaden van de eminent.
Verder zou ik graag willen weten wat de voor en tegens zijn van de Eminent 7080 t.o.v. de popcorn A110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japijo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 21:52
Weet iemand of deze al in de Logitech Harmony te zetten is.
Ik kan de EM7080 niet vinden misschien dat ik de verkeerde keuze maak.
Heeft iemand deze al in zijn Harmony remote staan?
Welke type apparaat heb je dan gekozen?
Als ik dit weet dan kan ik de EM7080 ook wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 21:36
Je zou het moeten vinden bij MediaPC en dan voor Eminent moeten kiezen.
De EM7071 zit er wel in, de EM7080 ben ik ook nog niet tegengekomen.
Moet wel zeggen dat ik nog niet heel erg veel mijn best heb gedaan.
Mocht het nog niet online staan moet je zelf aan de slag ;( Ik baal ook hoor mocht dat het geval zijn.
Dit is trouwens al eens gemeldt in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf een harmony 525 en heb gisteren contact gezocht met logitech.
Helaas hadden zij nog niets in de database en ben ik zelf aan de slag gegaan. Deze gegevens zijn naar logitech gestuurd en zouden toegevoegd worden aan de database.
Er waren wat problemen met scrollen maar dat heeft logitech vanacht gelijk na melding opgelost. (was half 2 en kreeg 10 minuten later de oplossing). Dit noem ik een top service. :*)

Tips:
Wanneer je klaar bent met kijken kan je alle apparaten in 1 keer met de powertoets op de afstandbediening uitzetten. Je kan op de logitech instellen dat een apparaat altijd aan moet blijven staan. Best wel handig als je de EM7080 altijd aan heb staan.
Je kan knoppen aanmaken met scripts. Bijv ga voor films naar een map op de harddisk of ga naar een map op usb. Stel ondertiteling in. Zo wordt de EM7080 nog gebruiksvriendelijker. ;)

Ik heb het apparaat nu 1 dag en heb veel gespeeld met instellingen. Mijn conclussie is super.
De interface is simpel maar doet en zegt precies dat wat nodig is. De handleiding heb ik ongebruikt in de doos liggen. Ik kan er alleen maar vrolijk van worden. _/-\o_
Wat wel vervelend is is het gebrom van de ingebouwde harddisk. Denk dat ik deze moet gaan vervangen voor een "green" versie. Ik twijfel alleen of ik een 5400 of een 7200 toeren moet nemen. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:07
Ja, de western digital green versie die ik heb, blijft actief. Ook als er niet gedownload wordt, maakt hij nog toeren. Vond ik vreemd voor een green versie. Zonde van de slijtage / energie, leek me. Iemand een idee waarom dat ding niet in slaapstand gaat? Schijnt wel vaker zo te zijn bij externe HD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337049

Halo
Ben nieuw op dit forum,heb de 7080 nu een kleine week en heb nog enkele grijze haren bij gekregen !!
De eerste keer dat ik de harde schijf had geinstaleerd speelde de 7080 deze wel/niet weer (schijf met de films al op !)na op dit forum te lezen de upgrade gedaan en alle films direct in de root gezet =>geen enkele film meer te zien,had tevens een eigen film (HD) met *.m2t ext. erop gezet =>verkeerde file ????ik bewerk m'n films met EDIUS 5 en deze geeft verschillende mogelijkheden om te exporteren dus dat zal ik (als ik het werkend heb gekregen)nog moeten uitzoeken welk de beste manier is.
Hierna de schijf via de 7080 geformateerd=> twee partities : een Linux de andere NTFS en weer geen enkele film te zien (na deze er terug op te zetten !)
Ben nog steeds geen stap verder ! m'n vraag: hoe moet ik de schijf indelen om alles te kunnen weergeven??
Deze schijf heeft nog nooit problemen gegeven,ik kan ze ook als externe schijf gebruiken maar dit wil ik vermijden (al dat gedoe met kabels ! )
Ondanks alle positieve reakties op dit forum en in de pers,begint ik er een slecht gevoel in te krijgen!
Dus alle hulp is meer dan welkom
Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199492

Ik heb hem in mijn Harmony One zitten, in eerste instantie de EM-7070 gekozen, en toen de knoppen aangepast die nodig waren. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijker
Ik zie deze foutmelding staan als ik bij NZBget ben:

Notice: Directory /tmp/hdd/volumes/HDD1/nzbget does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line 330

Ik kan nergens dit vinden om het aan te passen ofzo. Iemand een idee waar ik dit moet aanpassen?

Voor de rest top apparaat en hij staat lekker te stampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337551

hallo

Ik heb nu een week de EM7080 in huis en ben echt een leek op dit gebied
maar ik moet zeggen dat door het lezen van dit topic hier een heel eind op weg ben gekomen om het apparaat goed aan het werk te krijgen
zo ben ik er achter gekomen dat de meeste problemen zoals die van WIJKER

Notice: Directory /tmp/hdd/volumes/HDD1/nzbget does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line 330

op te lossen is door op www.eminent-online.com/pr...tap2.php?dt=1&ps=00907080
de nieuwste fw en dergelijke te installeren

wel vind ik er een wat betere gebruiksaanwijzing mag komen waar onder andere meer uitgelegd word over NZBGet (instellen)

tevens wil het mij niet lukken om te streamen via samba omdat hij maar blijft vragen om een netwerkgebruikers id en wachtwoord maar dat ligt denk ik meer aan vista dan aan de EM7080

Verder ben ik heel erg tevreden en vind ik het een pracht ding voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Anoniem: 337551 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:00:
wel vind ik er een wat betere gebruiksaanwijzing mag komen waar onder andere meer uitgelegd word over NZBGet (instellen)
Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens, maar niet geheel. Omdat het als selling point wordt gebruikt vind ik dat er inderdaad een handleiding van beschikbaar moet zijn op de EM7080 product pagina. Deze handleiding behoort Eminent zelf echter niet te maken, want NZBget wordt op zoveel mediaspelers geleverd en is niet geen eigen software van Eminent. Met een beetje Googlen moet je er denk sowieso wel uitkomen.
Anoniem: 337551 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:00:tevens wil het mij niet lukken om te streamen via samba omdat hij maar blijft vragen om een netwerkgebruikers id en wachtwoord maar dat ligt denk ik meer aan vista dan aan de EM7080
Ik krijg het ook niet aan de praat onder Windows 7. Ik snap er eerlijk gezegd totaal niet van en de handleiding komt totaal niet overeen met de schermen die ik tegenkom. Dus ik denk dat de handleiding op dit punt sterk verbeterd kan worden.

[ Voor 29% gewijzigd door joblamie op 29-12-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Laatst online: 08-05 10:41
tevens wil het mij niet lukken om te streamen via samba omdat hij maar blijft vragen om een netwerkgebruikers id en wachtwoord maar dat ligt denk ik meer aan vista dan aan de EM7080
Ook ik krijg alleen maar de melding 'Login Failed'. Zou dus zo ook niet weten of ik tevreden ben over het apparaat...de 720p en 1080p files die ik wil afspelen staan op mijn Windows 7 pc en ik heb zo geen hdd over die ik in het apparaat kan drukken...

De upnp tversity server die op mijn pc draait herkent hij wel maar dan blijft hij bij die files maar 'ongeldig bestand' geven. Ik denk dat dit door tversity komt...maar door de samba problemen weet ik dit dus niet zeker.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik draai onder Vista en heb een gebruiker EM7080 aangemaakt. Als je mappen deelt moet je deze gebruiker toegang geven al of niet met het gekozen paswoord.

Als je dan Samba opstart en naar je netwerk gaat moet je je aanmelden als EM7080 en het paswoord. Zo werkt het tenminsite bij mij wel.

Wat ik vervelend vind is dat muziekfiles niet willen afspelen op mijn receiver (toslink) in de raw-stand. Ik moet pcm kiezen. Wil ik DTS in films dan moet ik nweer de instellingen wijzigen. Dat is niet handig.

Direct een film vanaf het netwerk levert erge haperingen op. Direct van dezelfde schijf aangesloten via USB werkt wel goed. Nog maar even prutsen aan het netwerk want daar ligt de oorzaak.

Verder prima apparaat en vrijwel alles is erg simpel in te stellen. Desondanks is het even aanklooien maar dat komt wel goed. Heb tot nu toe totaal geen spijt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guardian Angel schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:17:
Ik draai onder Vista en heb een gebruiker EM7080 aangemaakt. Als je mappen deelt moet je deze gebruiker toegang geven al of niet met het gekozen paswoord.

Als je dan Samba opstart en naar je netwerk gaat moet je je aanmelden als EM7080 en het paswoord. Zo werkt het tenminsite bij mij wel.
Dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd ,ga ik gelijk eens ff doen
Het is namelijk het enige wat ik nog niet aan de praat heb ,wel het straemen via upnp maar dan herkent hij niet alle bestanden zoals video TS (is overigens bekent hoor)

p.s. nzbget was een kleine puzzel maar werkt ondertussen als een trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337642

Woensdag 23 december em 7080 binnengekregen via informatique.
Aangesloten en meteen een probleem. Mediaplayer scherm zegt "Loading" en na 15 sec zwart beeld.
Daarna weer "Loading" en weer zwart beeld, enz enz.
Van alles geprobeerd ,maar kwam maar niet in het menu.
Mailtje gestuurd naar eminent en volgende dag mail terug (goede service) dat ik hem beter terug kon brengen/ruilen.
Dit gister gedaan en daar hebben ze de player getest en werkt naar behoren.Raar, maar dat gezien te hebben, terug naar huis.
Hier weer alles aangesloten en hetzelfde probleem.Er moest iets fout zitten, maar wat.
Na een uurtje kwam ik erachter.Het probleem is mijn hdmi kabel van 5 meter.
Deze ooit gekocht voor naar mijn laptop en gaat dus niet tussen de EM7080 en de panasonis plasma.
Daardoor dus geen verschijning van het menu.

Je moet het maar weten ,dus bij deze.

Zal dit ook laten weten aan Eminent, voor als ze meerdere mails krijgen.
Player draaid perfect van usb schijf, moet alleen nog stoeien met mijn netwerk.
Vraagt steeds gebruikers id en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Guardian Angel schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:17:

Dit ook onder Windows 7 geprobeerd. Aparte user aangemaakt met simpel wachtwoord. Deze user toegang geven tot de gedeelde mappen. Nog steeds blijft de EM7080 maar het volgende zeggen: 'Logon Fail'.

Ik heb dit met meerdere users geprobeerd. Ik weet ook zeker dat de namen en wachtwoorden kloppen. De EM7080 blijft maar zeggen: 'Logon Fail'. Met andere apparaten (een NAS) gaat het wel goed. Zal dus in de combi EM7080 en Windows 7 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowe1981
Ga naar geavanceerde instellingen voor delen in je thuisgroep:
(Configuratiescherm > Netwerk en internet > Thuisgroep > Geavanceerde instellingen voor delen)
Kies onderaan voor "Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken".
Ga je nu naar netwerk, dan zie je gelijk dat Venus erbij komt staan; de EM7080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Ik krijg zo de Eminent binnen.
Om het software up tedaten kan ik dat doen via de externe HD,of kan dat alleen met een USB stick.
Ik heb namelijk geen USB stick tot beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, sinds ik de firmware heb bijgewerkt van 1.0.2.4 naar 1.0.2.5 werkt er helemaal niets meer van de Samba lijkt het wel. Bv, mijn NAS (WD NetCenter) die hij eerst wel zag ziet hij voor geen meter... :(

Kan ik het ding ook weer downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijker
Anoniem: 199492 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:47:
hmm, sinds ik de firmware heb bijgewerkt van 1.0.2.4 naar 1.0.2.5 werkt er helemaal niets meer van de Samba lijkt het wel. Bv, mijn NAS (WD NetCenter) die hij eerst wel zag ziet hij voor geen meter... :(

Kan ik het ding ook weer downgraden?
Volgens mij kan je hem resetten zoals dat beschreven staat op de eminent site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijker
hallo

Ik heb nu een week de EM7080 in huis en ben echt een leek op dit gebied
maar ik moet zeggen dat door het lezen van dit topic hier een heel eind op weg ben gekomen om het apparaat goed aan het werk te krijgen
zo ben ik er achter gekomen dat de meeste problemen zoals die van WIJKER

op te lossen is door op www.eminent-online.com/pr...tap2.php?dt=1&ps=00907080
de nieuwste fw en dergelijke te installeren
Hallo Frans66,
Natuurlijk heb ik alles geupdate via de site en daarna heb ik nog steeds deze meldingen.
Ook kan ik nergens vinden waar je de tijd/datum kan invullen op het apparaat. Niet in dit forum en zeker niet op de site.

Hopelijk zijn ze van Eminent snel weer beschikbaar online om mij te helpen met dit puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wijker schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:57:
[...]

Volgens mij kan je hem resetten zoals dat beschreven staat op de eminent site.
Ja, ok, maar dat doet 'ie in principe ook na een firmware upgrade, 't kreng ziet werkelijk geen één apparaat meer via Samba. Ook als ik de firmware weer downgrade naar 1.0.2.4 zie ik niets :(

Heb er nu toch maar 1.0.2.5 opgezet, toch vreemd dat het enige apparaat wat 'ie moet zien en tot voor de upgrade altijd zag nu niet meer ziet....

Edit: na een paar uur uitgestaan te hebben (de EM7080 dan, de rest van 't netwerk stond gewoon aan) ziet hij ineens wel alles met Samba.... weird...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 199492 op 30-12-2009 19:49 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337691

Ik heb vandaag mijn EM7080 met 1 TB disk binnen.
Nu wil ik vanaf mijn PC de harddisk benaderen maar helaas zonder succes.
Snap dat ik dat met een USB kabel kan maar het ding staat in de woonkamer en de computer ergens anders.
Om er nou steeds te gaan slepen mee vind ik niks. Kun je de disk in de EM7080 vanaf het netwerk benaderen? En zo ja Hoe?

oja ..ik draai windows XP pro

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 337691 op 30-12-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Rowe1981 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:32:
Ga naar geavanceerde instellingen voor delen in je thuisgroep:
(Configuratiescherm > Netwerk en internet > Thuisgroep > Geavanceerde instellingen voor delen)
Kies onderaan voor "Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken".
Ga je nu naar netwerk, dan zie je gelijk dat Venus erbij komt staan; de EM7080.
Werkt nog steeds niet :( Login Fail. Zie ook geen Venus bij Netwerk staan...maar dat komt misschien omdat ik geen hdd er in heb en wellicht samba op de EM7080 daarom niet draait?

Net voor de zekerheid via mijn laptop geprobeerd (ook windows 7) en die kan gewoon verbinding maken met mijn pc met de door mij aangemaakte user....en ik zie hier ook alle shares...snap niet waarom de em7080 blijft zeggen dat de login failed...

[ Voor 28% gewijzigd door Scorpinus op 30-12-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Anoniem: 337691 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:11:
Ik heb vandaag mijn EM7080 met 1 TB disk binnen.
Nu wil ik vanaf mijn PC de harddisk benaderen maar helaas zonder succes.
Snap dat ik dat met een USB kabel kan maar het ding staat in de woonkamer en de computer ergens anders.
Om er nou steeds te gaan slepen mee vind ik niks. Kun je de disk in de EM7080 vanaf het netwerk benaderen? En zo ja Hoe?

oja ..ik draai windows XP pro
Zorg dat je de nieuwste firmware draait en installeer daarna de Samba uitbreiding in het bestand EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip dat te downloaden is op http://www.eminent-online...hp?dt=1&ps=00907080&pg=14. Je kunt daarna je HDD benaderen via het netwerk. De EM7080 heet VENUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die samba uitbreiding was me effe ontgaan. Heb hem geinstalleerd en werkt.
Thanks ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 02-01-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu 1.0.2.5 firmware
Daarna de 3 ipk bestanden(uit EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip) op USB stick gezet
systeem bijwerken gedaan..
zie dan niets gebeuren
systeem info zegt :
samba niet geinstalleerd
bittornt niet geinstallerd
met gele OK button eronder..

in verkenner IP nummer intypen opent

internet explorer met

A simple html+cgi example

Lijkt me niet helemaal oke gaan...iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:43:
@Remcooo87: De hele bovenkant. We kunnen je een nieuwe sturen, de oude kan dan gratis naar ons antwoordnummer tzt. Wel even de topic / betreffende posts quoten.

Ivm. Kerst + oud & nieuw zullen we op het forum (en op de zaak) afwezig zijn. Ik ben er zelf na 4 januari pas weer. Veel plezier met kerstkado's, eten, drinken enzovoorts!
Gisteren keurig een mail terug gehad waar om mijn NAW gegevens werden gevraagd, en vandaag kreeg ik van de post een nieuwe cover! :) En deze is inderdaad correct.

Bedankt voor de snelle service! Oude komt zsm die kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ook even 1.0.2.4 geinstaleerd op maar nog steeds samba server not installed..
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je wel een harddisk ingebouwd?
En heb je deze geformateerd via het menu in de EM7080 zodat er een linux partitie aangemaakt is?

Dat is het enige wat ik me kan bedenken.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 30-12-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja er zit een 1 TB disk in
Heb daar overigens niets aangedaan zat er al in bij aankoop

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 337691 op 30-12-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En heb je deze geformateerd via het menu in de EM7080 zodat er een linux partitie aangemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope heb niks geformateerd, kan er wel gewoon bestanden heen copieren via het menu... dus geformatreed is ie zeker. Of dat een linux partitie is weet ik niet..maar werkt het apparaat ook als het geen linux partitie is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet hem eerst formateren. Die partitie word dan aangemaakt en daar worden de installs opgezet.
Let wel op.
Al je gegevens die nu op de schijf staan worden gewist.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 09-01-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowe1981
Anoniem: 337691 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:06:
Heb nu 1.0.2.5 firmware
Daarna de 3 ipk bestanden(uit EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip) op USB stick gezet
systeem bijwerken gedaan..
zie dan niets gebeuren
systeem info zegt :
samba niet geinstalleerd
bittornt niet geinstallerd
met gele OK button eronder..

in verkenner IP nummer intypen opent

internet explorer met

A simple html+cgi example

Lijkt me niet helemaal oke gaan...iemand een suggestie?
Die simple html+cgi example krijg je inderdaad als je naar http://ipadres van em7080 gaat.
(bijv. http://192.168.0.1)
In dit geval moet je echter poort 8080 invullen (dus: http://192.168.0.1:8080 ) om naar nzbget te gaan.
Ik heb zelf die 1.0.2.5 geinstalleerd en als het goed is, hoef je daarna die 3 files niet te installeren.
(je zou nu ook gewoon systeem bijwerken kunnen doen zonder die usb en die 3 files)..

ik moet zelf toegeven dat het allemaal wat onduidelijk is zonder handleiding.

[ Voor 15% gewijzigd door Rowe1981 op 30-12-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowe1981
Ik vind die 1MB per seconde wel erg langzaam met overzetten via het netwerk... zou een toekomstige update misschien kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

port 8080 na het ip adres invullen geeft geen verbetering..
het toegekende ip adres is overigens 192.168.1.12
maar dat is even bijzaak..
Zal morgens de disk even formatteren, maar mijn instinct zegt dat dat niet zal helpen..
mischien dat de medewerker van Eminent wat duidelijkheid kan scheppen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Vast wel.... na 3 januari. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even de hardisk via het menu geformateerd, en inderdaad toen lukte het wel de samba server aan de praat te krijgen. Mooi alles werkt nu als een speer..Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337691 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:15:
Net even de hardisk via het menu geformateerd, en inderdaad toen lukte het wel de samba server aan de praat te krijgen. Mooi alles werkt nu als een speer..Bedankt!
Graag gedaan.

Je kan de schijf op 3 manieren benaderen.

Http://192.168.1.12
Via deze link krijg je een scherm waarin je de torrentclient kan beheren en torrents uploaden.

Http://192.168.1.12:8080
Via deze link krijg je een scherm waarin je nzbget kan beheren en nzb's kan uploaden.

\\192.168.1.12
Deze voer je in een adresbalk van je venster om de mappen te benaderen van de EM7080

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 09-01-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wijker schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:59:
[...]

Hallo Frans66,
Natuurlijk heb ik alles geupdate via de site en daarna heb ik nog steeds deze meldingen.
Ook kan ik nergens vinden waar je de tijd/datum kan invullen op het apparaat. Niet in dit forum en zeker niet op de site.

Hopelijk zijn ze van Eminent snel weer beschikbaar online om mij te helpen met dit puntje.
hallo WIJKER

Ik had echt hetzelfde probleem ;Notice: Directory /tmp/hdd/volumes/HDD1/nzbget does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line

Ik heb eerst de schijf geformatteerd en daarna de nieuwe FW en ook alle andere bestandjes hierna was het probleem over

Nog ff terug komen op het SAMBA gebeuren ik heb inderdaad een gebruiker aangemaakt,in eerste instantie als gast en dat werkte niet waarna ik een gebruiker als administrator aan heb gemaakt en dit werkt ik heb nu (uiteraard wel ff je mappen en of schijven delen) volledig toegang op mijn vista systeem en werkt als een trein

Ik moet zeggen ,het was allemaal wel een uitzoeken hoor ,heb al heel wat haren uit mijn hooft 7(8)7 getrokken maar kan zeggen ,mensen geef niet op het eindresultaat mag er wezen *O*

Ik ben aan het zoeken gegaan.
Op deze wiki pagina staat het duidelijkst welke instellingen gewijzigd moeten worden.
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7
Ik heb een gebruiker EM7080 aangemaakt zonder wachtwoord met admin rechten.
Een map aangemaakt, gedeeld en "iedereen" en "EM7080" lees en schijfrechten geven.

En toen lukte het eindelijk. :D
Voor de schijf de gebruikersnaam invoeren, daarna bij de gedeelde map moet je niks invullen. Gewoon op ok klikken.

Ik heb nog gekeken of een thuisgroep invloed heeft op de share, maar wel of geen thuisgroep had geen invloed.

Succes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 31-12-2009 17:04 ]

Vraagje

Shortcuts: Hoe kan ik deze aanmaken en hoe kunnen deze weer verwijderd worden?
Ik zie dat ik een shortcut kan maken op moment dat ik me moet aanmelden, maar verder zie ik geen mogelijkheid om een shortcut te maken.

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ben de bittorrent client aan het instellen, weet iemand of er nog een specifieke poort opengezet moet worden. Hierover kan ik verder geen informatie vinden.

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik ben van plan een EM7080 te bestellen (na de jaarwisseling).Ik wil alleen graag de eminent bestanden laten downloaden via usenet van 4 tot 8 gb. De downloadsnelheid is mij bekend en is wat mij betreft ook snel genoeg maar ik zou graag wat ervaringen horen over de snelheid van het rarren en parren? Als dat echt extreem traag gaat dan weet ik niet of een interne hardeschijf meerwaarde zal bieden.

• joblamie
  • Niet online
Chrisg schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:44:
Ik ben van plan een EM7080 te bestellen (na de jaarwisseling).Ik wil alleen graag de eminent bestanden laten downloaden via usenet van 4 tot 8 gb. De downloadsnelheid is mij bekend en is wat mij betreft ook snel genoeg maar ik zou graag wat ervaringen horen over de snelheid van het rarren en parren? Als dat echt extreem traag gaat dan weet ik niet of een interne hardeschijf meerwaarde zal bieden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik alweer overgeschakeld ben op downloaden via mijn PC. Om één of andere reden download die sowieso exact 2 keer zo snel (De Eminent doet 1MB per seconde, mijn PC 2MB), maar ook het unrarren en eventueel parren duurt vele malen langer dan op de PC. In totaal duurt het circa 3 a 4 keer zo lang op de Eminent als op mijn PC. Ik durf niet te zeggen of dat aan de Eminent ligt of aan een onjuiste configuratie. Veel van de NZBget instellingen begrijp ik namelijk niet geheel.

Maar in principe kun je 's nachts de Eminent wel belasten met je downloads, je wacht er dan immers toch niet op. De volgende ochtend zullen je downloads dan wel klaar zijn, afhankelijk van hoeveel het was natuurlijk.

Dus als ik snel HD content wil downloaden dan doe ik dat niet via de Eminent, maar via de PC.
Als er niet zoveel haast bij is, dan laat ik het wel aan de Eminent over en laat ik mijn PC uit.

• Chrisg
Bedankt! Dat is waar ik zelf ook al een beetje op rekende. Als je content via de pc download, kopieer je het dan via Samba naar je Eminent? Of heb je je Eminent via usb slave op je pc aangesloten?

• joblamie
  • Niet online
Chrisg schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:03:
Bedankt! Dat is waar ik zelf ook al een beetje op rekende. Als je content via de pc download, kopieer je het dan via Samba naar je Eminent? Of heb je je Eminent via usb slave op je pc aangesloten?
Als ik de tijd heb kopieer ik het via Samba, heb ik haast dan gebruik ik de USB kabel. Nadeel van de USB kabel is dat je moet gaan slepen met de Eminent of je PC. Via Samba duurt het echter aanzienlijk veel langer dus iedere manier heeft zijn voordelen en nadelen.

Anoniem: 269336 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:12:
Ik ben aan het zoeken gegaan.
Op deze wiki pagina staat het duidelijkst welke instellingen gewijzigd moeten worden.
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7
Ik heb een gebruiker EM7080 aangemaakt zonder wachtwoord met admin rechten.
Een map aangemaakt, gedeeld en "iedereen" en "EM7080" lees en schijfrechten geven.

En toen lukte het eindelijk. :D
Ik heb nog gekeken of een thuisgroep invloed heeft op de share, maar wel of geen thuisgroep had geen invloed.

Succes ;)
hmmm, heb het ook op deze manier geprobeerd, maar de EM7080 wil maar niet op de shares van mijn Windows 7 pc komen....

• Chrisg
Super! Dat was wat ik wilde weten! Lijkt me een leuke toevoeging op mijn huidige apparatuur. Ik ga maar eens even bestellen straks. Fijne jaarwisseling!

Ik download gewoon via de EM7080
Downloadsnelheid is dezelfde als op mijn pc.
Alleen het controleren en unrarren duurt wat langer.
Een dvd 3 kwartier. Weet niet hoe lang het gaat duren als er gerepareerd moet worden.

Torrents is afhankelijk van de seeders. Eenmaal binnen hoeft er in de meeste gevallen niet geunrarred worden.
T.o.v. de pc heb je daar geen verlies mee en is de EM7080 hiermee net zo snel als de pc.

Wanneer je een harde schijf gaat inbouwen kan je via samba de films van je pc overzetten naar de EM7080.

Succes met je keuze.

Anoniem: 199492 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:13:
[...]

hmmm, heb het ook op deze manier geprobeerd, maar de EM7080 wil maar niet op de shares van mijn Windows 7 pc komen....
Heb je instellingen overgenomen van de wiki pagina? En heb je de local policy - network access aangepast?
Wat je ook nog kan proberen is de firewall uit te zetten. Ik heb deze nl standaard uitstaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 269336 op 31-12-2009 12:23 ]

Ik heb een film met een losse subtitle srt file.. maar dat zijn wel erg grote koeie letters! Kun je dat ergens instellen?
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!