Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Sp!tfire: Het maakt niet uit waar je hem koopt, er zit altijd 5 jaar garantie op via ons. Wel de bon goed bewaren natuurlijk. Waar je hem koopt, moet je helemaal zelf bepalen. Een review is zeer welkom. Ik zou nog heel even wachten tot we met wat speciaals komen qua firmware bijv..

@Keffmann: NL ondertitels zijn nog niet standaard in te stellen maar dit komt in een toekomstige update. (Geld alleen voor BluRay iso en DVD overigens, aan een SRT kunnen we niet zien welke taal het is..)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote: henri1967
Merk tv is Versel die heeft 2 scart aanluitingen en ook de welbekende gele tulp aansluiting heeft hij wel.
Op alle 3 de aansluitingen heb ik geen kleur en de EM7080 staat op pal.
Mijn dreambox en UPC kabel box doen het wel in kleur, wel moet ik hierbij vermelden dat bijde boxen op RGB staan. Het vreemde vind ik dat mijn oude EM7071 wel in kleur weergeeft.
Het is mogelijk dat de EM7080 niet compatible is met de TV, dit komt echter haast niet voor. Het lijkt eerder alsof de TV het verschil tussen pal/ntsc niet goed ziet. Ik zou persoonlijk eerst achterhalen of de tv goed kan omgaan met een PAL signaal.

Is het mogelijk om de dreambox eens op de gele tulpaansluiting aan te sluiten ? We kunnen dan uitsluiten of de tv om kan gaan met een PAL signaal op de gele tulp. Als het beeld hier ook zwart-wit blijft, dan is er helaas iets mis met je televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Over de ondertiteling: komt dit al in de volgende update? En heel belangrijk: kun je al een kleine tip van de sluier...? Ik ben bijv. heel erg benieuwd naar de interface van dit systeem, die schijnt vrij simpel te zijn en niet echt uit te blinken in de looks...

Ik wil dus best wachten tot de firmware, maar wanneer kunnen we hem dan zo ongeveer verwachten? En ook belangrijk: ben je dan al je instellingen weer kwijt? Anders heb ik hem net helemaal ingesteld en dan doe ik een firmware update, ben ik alles weer kwijt (qua instellingen, de harde schijf zal niet aangeraakt worden tijdens een update). Die ellende heb ik ook bij mijn HTC Hero waarop ik veel applicaties heb geïnstalleerd: als ik hem wil updaten moet ik alles weer opnieuw erop zetten!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sp!tfire: Ondertitels zal nog niet in de volgende firmware zitten. Wel iets met on-line dienst(en?) in Full HD waarschijnlijk.. Meer kunnen we niet verklappen, het is nog niet klaar..
De EM7080 is niet als een telefoon :) 'alles kwijt' gebeurt hier niet als je hem upgrade. UI afbeeldingen heb ik op het moment niet beschikbaar. Hij is simpel en functioneel, verder is het een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Maar er gaat dus niets gebeuren omtrend de UI? Dat vind ik wel erg zonde.. Online diensten zijn voor mij niet relevant, tenzij het Uitzending Gemist is natuurlijk! Ik ben zeer benieuwd naar de update..

Gelukkig dat ik niet alles kwijt ben, scheelt me weer een hoop tijd!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan deze speler eigenlijk overweg met mijn Apple (MacBook)?
En dan met name het downloaden van nzb's via nieuwsgroepen, ik zie nl. alleen een webvermelding naar een pc, niet naar een Mac.
En kan hij overweg met mijn NAS die via SMB loopt?
En ook met mijn 2 Tb usb-HDD's die HFS+ geformateerd zijn en nu perfekt spelen op de 2 WD-TV's die ik momenteel heb?
Ik wil nu iets met een ethernet aansluiting: nu download ik mijn films op mijn MacBook en moet ik vervolgens mijn usb-HDD aan mijn MB hangen en daarna de usb-HDD weer terug aan de WD-TV hangen.
Het mooiste zou zijn als ik met deze Eminent rechstreeks kan downloaden met nzb's zodat ik de films naderhand niet omslachtig van de MB naar een aangesloten usb-HDD hoef te kopieren. Of kan dat zonder loskoppelen ook via het netwerk?

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Guardian Angel schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:25:
Ge Someone schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:11:
request: Ik zou het ook handig vinden wanneer geluid via HDMI en SPDIF tegelijk zou werken,

.. telkens naar het menu te gaan om het uitgangssignaal om te zetten erg omslachtig en tijdrovend.
Na wat experimenteren ontdekte ik dat met de setting Digital Out op: HDMI (raw)
zowel het geluid naar de TV (bij mij via HDMI) als naar de versterker (bij mij via SPDIF) het doet. Ook was het geluid op de versterker (in dit geval) Dolby Digital 5.1.
Dus hoera als dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pch: Welkom op Tweakers.net. Groeten of berichten ondertekenen is hier niet nodig :)
Om je vragen te beantwoorden:
- Ja, je kunt me Safari of Firefox of welke browser dan ook, de NZBget interface in de 7080 besturen.
- Ja, hij kan overweg met je NAS die SMB shares zal hebben
- HFS+ kan hij helaas niet lezen. Ext2 of Ext3 wel , mogelijk kun je de schijven converteren, dit weet ik niet zeker.
- Je kunt een harddisk inbouwen in de EM7080, en daar worden de NZB downloads op opgeslagen. (Dit is overigens een vereiste, NZBget download niet naar USB harddisks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:48:
Maar er gaat dus niets gebeuren omtrend de UI? Dat vind ik wel erg zonde.. Online diensten zijn voor mij niet relevant, tenzij het Uitzending Gemist is natuurlijk! Ik ben zeer benieuwd naar de update..

Gelukkig dat ik niet alles kwijt ben, scheelt me weer een hoop tijd!
@Sp!tF!re
Even v.w.b. de inderface: Ik lees in topics van andere mediatanks vaak dat de interface er gelikt uit ziet, maar dat het apparaat traag reageerd, wat weer een logisch gevolg is van die extra ballast. Dus het zal altijd een kwestie van afwegen zijn of je een mooie interface wilt of niet (ok, ik ben het met je eens het oog wil natuurlijk ook wat). Ik hoop in ieder geval dat als er iets met de interface wordt gedaan dat je er voor kunt kiezen deze wel op niet te installeren, zonder daar andere updates/bugfixes door mis te lopen.
Het zou naar mijn mening in ieder geval geen reden mogen zijn om niet voor dit apparaat te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:20:
@Pch: Welkom op Tweakers.net. Groeten of berichten ondertekenen is hier niet nodig :)
Om je vragen te beantwoorden:
- Ja, je kunt me Safari of Firefox of welke browser dan ook, de NZBget interface in de 7080 besturen.
- Ja, hij kan overweg met je NAS die SMB shares zal hebben
- HFS+ kan hij helaas niet lezen. Ext2 of Ext3 wel , mogelijk kun je de schijven converteren, dit weet ik niet zeker.
- Je kunt een harddisk inbouwen in de EM7080, en daar worden de NZB downloads op opgeslagen. (Dit is overigens een vereiste, NZBget download niet naar USB harddisks.)
OK, betekent dat wel dat ik nadat ik met mijn MacBook de NZBget interface heb bestuurd ik vervolgens mijn laptop uit kan zetten? Of moet die ook altijd aan staan tijdens het downloaden van de Eminent?
En de Eminent kan m.b.v. NZBget net als mijn huidige programma SABNZBd+ alles automatisch? Dus ik importeer 1 nzb en de rest gaat automatisch?
En moet ik dan ergens in NZBget mijn usersaccount en wachtwoord van mijn usenetdienst invoeren?
Wel erg cool als dit met deze Eminent allemaal goed zou werken!
En ik kan dus ook bestanden meteen streamen en/of kopieren vanaf mijn MacBook of mijn NAS naar de Eminent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit het eigenlijk met de "automatische" beeldresolutie uitgang?
Past hij zich eenmalig aan aan de resolutie van de tv of kan hij bij elk af te spelen bestand zien welke ideale resolutie gekozen moet worden? dvd b.v. dan 576p en BD 1080p etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pch: Hij past de resolutie aan naar het formaat wat de tv maximaal ondersteunt. Dus niet dynamisch, aan de hand van het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:24:
@Ge Someone: Wat is het exacte type van de Onkyo die je hebt ? Stoort de EM7080 ook op de Onkyo zelf, of alleen andersom ?
De receiver is een Onkyo TX-SR702E het type van de afstandsbediening is RC-588M.
De EM7080 reageert altijd op de genoemde AB als de surr(ound mode) knop gebruikt wordt, door uit of aan te gaan. Bij een snelle test reageerde de Onkyo niet op de aan/uit van de EM AB.
Mbt. RAW, er komt dan inderdaad 'raw' audio uit, dus ook een raw mp3 stream.. (die de decoder dan zelf moet decoden.) We zijn bezig om te kijken of er voor bepaalde audiosoorten een uitzondering kan worden gemaakt zodat hij MP3 er altijd als 2 kanaals PCM uitstuurt.
Het lijkt me stug dat er versterkers zijn die mp3 decoderen via SPDIF en, zoals ik zei, FLAC doet het wel en dat begrijpt de versterker ook niet RAW. Een uitzondering of configurabel maken lijkt een heel goed idee (misschien zijn er ook gebruikers die wel DD maar geen DTS kunnen decoderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Nog even een laatste vraag (ik denk dat ik dan op houd ;) ):
Ik werk met een Logitech Harmony waarbij ik kan instellen dat alle apparten met een druk op de knop uitgezet worden, maar: gaat de Eminent meer in een soort standby of sluit je hem echt af? Ik wil namelijk niet dat hij automatisch afsluit waardoor ik dus niet meer kan downloaden met NZBget: voor mij zou een standby modus dus uitkomst bieden (waarin hij wel gewoon zijn services draait, maar dus geen beeld e.d. geeft)..
Ik ben er een beetje bang voor dat deze modus niet bestaat waardoor hij dus altijd 'drukker' bezig is dan hoeft en nog veel belangrijker: ik zal hem dan in de praktijk altijd aan laten staan waardoor hij dus meer stroom zal slurpen.. Wat is het verbruik eigenlijk van deze Eminent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ge Someone schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:18:
[...]
Na wat experimenteren ontdekte ik dat met de setting Digital Out op: HDMI (raw)
zowel het geluid naar de TV (bij mij via HDMI) als naar de versterker (bij mij via SPDIF) het doet. Ook was het geluid op de versterker (in dit geval) Dolby Digital 5.1.
Dus hoera als dit de oplossing is.
Ja, dat is al bekend, maar om daarna MP3 af te spelen lukt me niet. Ik zou op mijn Denon eens kunnen kijken of daar voor mezelf geen oplossing voor is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:57:
@pch: Hij past de resolutie aan naar het formaat wat de tv maximaal ondersteunt. Dus niet dynamisch, aan de hand van het bestand.
Hmmm....Da's jammer!
Heb je ook nog een antwoord op de vraag daarboven over NZBget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09-2021
wijker schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:23:
Ik zie deze foutmelding staan als ik bij NZBget ben:

Notice: Directory /tmp/hdd/volumes/HDD1/nzbget does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line 330

Ik kan nergens dit vinden om het aan te passen ofzo. Iemand een idee waar ik dit moet aanpassen?

Voor de rest top apparaat en hij staat lekker te stampen :)
Heb oplossing gevonden.
Ik heb de oplossingen gezien door opnieuw te formateren en dan opnieuw software erop te zetten maar er staat al data op en het opnieuw over copy'en duurt mij te lang.

Dus met telnet sessie naar EM geconnect en heb die directory aangemaakt (mkdir nzbget) en alles doet het zoals het moet!!!

Hopelijk komt er snel een fix aan die zorgt dat ik met normale snelheid data kan overzetten via UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist met mijn dreambox getest via de gele tulp stekker, en het beeld is wel in kleur
Ook nog even voor de zekerheid de UPC box en een dvd speler achter de gele tulp aansluiting gehangen ook deze geven bijde gewoon in kleur weer.
Alleen als ik de instelling van mijn dreambox op s-video of YPbPr schakeld die over naar zwart wit, bij RGB of CVBS geeft hij wel kleur weer.
Verder staan de instellingen van mijn dreabox op pal en op 16.09.
Ik zou het toch leuk vinden als dit opgelost zou kunnen worden.
Groeten Henri
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:36:
[...]

Het is mogelijk dat de EM7080 niet compatible is met de TV, dit komt echter haast niet voor. Het lijkt eerder alsof de TV het verschil tussen pal/ntsc niet goed ziet. Ik zou persoonlijk eerst achterhalen of de tv goed kan omgaan met een PAL signaal.

Is het mogelijk om de dreambox eens op de gele tulpaansluiting aan te sluiten ? We kunnen dan uitsluiten of de tv om kan gaan met een PAL signaal op de gele tulp. Als het beeld hier ook zwart-wit blijft, dan is er helaas iets mis met je televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri1967

Je zou nog kunnen kijken of hij via je UPC box aan te sluiten is
Ik weet dat het uiteraard niet echt de bedoeling is maar dan zou je kunnen zien of het dan wel kleur is

Ik denk overigens,als ik je berichten zo lees dat het probleem toch echt in je TV zit omdat je al zei dat hij bij je zoon wel kleur geeft

misschien een idee om ff je TV gegevens op te geven (type en nr)
en of je woonplaats dan is er misschien iemand bij jou in de buurt die ff met zijn EM7080 langs wil komen om te kijken ,ik zou dat graag voor je doen als je in de provincie Zeeland woonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik muziek in DTS formaat afspeel krijg ik gewoon stereo. Als ik een DVD video met DTS en Dolby Digital afspeel kan ik alleen Dolby Digital krijgen en geen DTS (maar wel stereo). Klopt dit of doe ik iets verkeerd?
Heb de mediaspeler op diverse manieren aangesloten op mijn DTS reciever (helaas geen HDMI ingang) maar wel optisch of digital coax. Heb vervolgens via HDMI naar LCD en vanaf LCD met digital out naar reciever geprobeerd, ook zonder resultaat.
Eigenlijk is mijn vraag, kan je DTS geluid uit de mediaspeler krjgen? en zo ja Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb het idee dat je ergens DTS Downmixing to Stereo aan hebt staan. Dan wordt een DTS signaal dus omgezet naar Stereo... Ik weet alleen niet waar je dit kan instellen, dat staat vast wel in de handleiding! :)

HDMI naar LCD en dan Digital Out werkt overigens in veel gevallen niet heb ik begrepen (dit is mijn huidige constructie vanaf mijn eigen laptop en ik stuur wel DTS uit, maar krijg slechts stereo binnen op mijn home cinema, iets met rechten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dat heb ik al getest maar dat brengt ook geen kleur in huis dus ook dat werkt niet
wel raar dat de EM 7071 wel kleur weergeeft op de zelfde tv.
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:39:
henri1967

Je zou nog kunnen kijken of hij via je UPC box aan te sluiten is
Ik weet dat het uiteraard niet echt de bedoeling is maar dan zou je kunnen zien of het dan wel kleur is

Ik denk overigens,als ik je berichten zo lees dat het probleem toch echt in je TV zit omdat je al zei dat hij bij je zoon wel kleur geeft

misschien een idee om ff je TV gegevens op te geven (type en nr)
en of je woonplaats dan is er misschien iemand bij jou in de buurt die ff met zijn EM7080 langs wil komen om te kijken ,ik zou dat graag voor je doen als je in de provincie Zeeland woonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo,

ik ben hartstikke nieuw hier :9 en Ik wil graag weten of ik mn mediaplayer op juiste manier ga aansluiten. Ik wil de mediaplayer gebruiken voor films te kijken, als het kan in HD en voor muziek te luisteren.

Beeld: Mediaplayer via HDMI naar Receiver. Van Receiver via HDMI-DVI naar TV (heeft geen HDMI alleen DVI)
Geluid: Mediaplayer via Toslink naar Receiver. (HDMI van mn receiver laat geen geluid door)

Beeld: HD-recorder via HDMI naar Receiver.
Geluid: HD-recorder via coaxiaal Naar Receiver.

Mediaplayer Eminent 7080 - 1 Tb Hard disk intern.
Receiver - Sony STR DA 1200ES (HDMI 3x in 1x uit)
HD-Recorder - Sony RDR- HX825 (1x HDMI)
LCD TV - Philips 32PF9966/10 (DVI)

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Zeer goeie manier maar zoals gezegd moet je er wel rekening mee houden dat MP3 bestanden niet goed schijnen af te spelen (als je de films in ieder geval in topgeluid wil afspelen): je moet dan elke keer de geluidsmodus aanpassen (hierover kun je een aantal posts terug meer over lezen). Verder heb ik er niets op aan te merken, maar dan ga ik ervan uit dat je Receiver maar 1x optisch in heeft óf je HD-recorder geen optisch uit :)

Het HDMI>DVI heb je al getest met je HD recorder, dus dat zou geen problemen moeten opleveren. Dus het zou op deze manier volgens mij qua geluid e.d. helemaal goed moeten komen (en ook qua beeld natuurlijk!) Veel plezier ermee, heb je hem zelf al in huis staan of dat nog niet? :)

@Henri: Zou je nog eens precies willen plaatsen wat je precies getest hebt? Crosstests zijn in dit soort gevallen erg belangrijk en het is dan niet makkelijk om alle gegevens bij elkaar te moeten zoeken ;) Dat maakt het voor Eminent ook wat makkelijker om je tips te geven (en voor ons uiteraard ook).

[ Voor 17% gewijzigd door Arjan90 op 06-01-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef81
  • Laatst online: 06-01-2024
Bedankt voor alle tips, ik heb het voor elkaar alle bestanden worden nu gezien in de mediaspeler.

Nu heb ik alleen het probleem dat zowel iso als Video-TS bestanden heel schokkerig afspelen.
Kan best zijn dat de film een kwartier perfect doet en dan gaat haperen maar soms ook constant.
Dusdanig hinderlijk dat er niet naar te kijken valt.

Kan dit in instelling in de EM7080 zijn of zijn er meer mensen die dit hebben ?? zo ja hoe heb je dit opgelost.

Ps de films zijn gedeeld vanaf een pc die draadloos met de router in verbinding staat, ik weet niet of dat het probleem kan veroorzaken maar dit mag niet uitmaken volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 09:03:
Even gezocht en de tijd en datum is als volgt in te stellen:
[..]
/ # hwclock -w en alles is oke!
Dan nog even in /etc/profile
hwclock -r
toevoegen, dan wordt de tijd ook weer gelezen na het opstarten.
(de timezone($TZ) klopt wel niet maar dat doet er in dit geval niet zo toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:33:
@Flavio: Je research/verhaaltje klopt, en de 23.xx fps mode = 24p. DVD's worden geupscaled, maar HD materiaal ziet er echt 10x beter uit natuurlijk. De 20-30gb 'remuxed' versies met SRT worden gewoon ondersteund door de EM7080.
Kijk eens aan, dus blu-ray's met 23,xxxp speelt hij dus ook moeiteloos af, evenals dat de Eminent EM7080 remuxed versies van soms wel tientallen gb's moeiteloos pakt! Ben toch wel blij met deze informatie, zo blij dat ik toch besloten heb om deze mediaplayer te gaan bestellen volgende week!

Off-topic, top dat je hier zit om mensen te woord te staan. Wordt zeker te weten erg gewaardeerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmh01
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
Na het verwijderen van AVG kom ik al een stap verder, al is het zonder handleiding allemaal erg vaag en ingewikkeld. Na het 'importeren' van een NZB-bestand, krijg ik onderstaande foutmelding te zien:

Connection to sslreader.eweka.nl failed!: ErrNo 128, Resolver error

Wat gaat er niet goed?

update: 16-01-2010
In eerste instantie wilde de 7080 niet lekker in mijn netwerk opgenomen worden: DHCP not ready Dit had ik opgelost door een vast IP-adres toe te kennen. Zojuist heb ik het apparaat maar weer 'ns ingesteld dat ie een IP-adres toegewezen krijgt en nu lukte dat wél zonder die DHCP-foutmelding. Tot mijn verbazing en nog groter genoegen, bleek NZBget nu ineens te werken. De eerste download komt momenteel binnen :)

[ Voor 42% gewijzigd door remmh01 op 16-01-2010 00:27 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Laatst online: 28-12-2024
@Sp!tfire: Dank je voor de uitleg.
Wat je eerder vroeg:
Mijn receiver heeft optisch 3x in en 1x uit en 2x coaxiaal uit.
HD-Recorder heeft 1x optisch uit en 1x coaxiaal uit. Ik heb bij de HD-recorder gekozen voor coaxiaal omdat mij is verteld dat dit beter zou zijn dan optisch! Zou ik dit moeten veranderen dan?

De Eminent 7080 zou morgen of anders vrijdag bij de plaatselijke computer boer binnen zijn dus ik kan in het weekend uitproberen. 8)7

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Ik heb de EM7080 nu ook een paar dagen binnen. De eerste indrukken kwa looks van het kastje waren direct positief, en kon me dan ook prima vinden in de woorden staande in simmayor's review: "Het design van de EM7080 bevalt me wel, het lijkt een beetje op de Apple Mac Mini"

Direct na ontvangst een -nog rondslingerende- harddisk van 250Gig ingebouwd (oude 7200 toeren Hitachi Deskstar), ging zeer gemakkelijk. Kan eigenlijk weinig fout gaan.

Aangesloten via HDMI, direct daarna een firmware update (1.0.2.5) gedaan, de samba/torrent uitbreiding geinstalleerd - ging allemaal vlekkeloos.

Wat eigenlijk wel direct opviel tijdens het eerste gebruik, was dat de fan toch niet geheel stil bleek te zijn. Maar wat nog erger was: een gruwelijk gezoem van de harddisk. Mede doordat de EM7080 zich op een houten ondergrond bevindt (kast), klinkt deze zoem nog harder door. Nu heeft dat weinig te maken met de EM7080 zelf natuurlijk, maar daardoor ben ik wel gaan kijken naar een goedkope SSD (volledige stilte graag!) oplossing (puur voor tijdelijk opslag, torrent downloads etc) in de EM7080. Een 2.5" SSD lijkt niet te gaan passen, daarvoor heb ik een goedkope 3.5" behuizing op het oog:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Dpjpmlb5L._AA280_.jpgAfbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31XWYwTEckL._AA280_.jpg

Een SSD in de EM7080 lijkt me toch geen probleem te vormen? (Lees: Geen zwaar prestatie degraderende firmware/SSD incompatibiliteiten etc?)

Het andere afspeel werk gaat dan wel plaatsvinden via samba/upnp.

De fan lijkt trouwens wat 'indraai' tijd nodig te zijn, ik hoor deze nu nauwelijks meer (ik stoor me er i.i.g niet aan, en ik kan me nog al redelijk gauw aan zulke dingen storen :+ )

Het menu is idd misschien wat sober, maar wel functioneel en bovenal: Reageert direct!

Kwa materiaal speelt de EM7080 vanaf HDD alles af wat ik em heb voorgeschoteld (AVCHD iso's tot aan opgenomen transport streams van m'n dreambox. flac etc) - had ik ook niet anders verwacht. Zonder haperen.

Goed, toen de EM7080 maar eens verhuist van een HDMI/LCD combo naar een SCART/(4:3)Beeldbuis opstelling. Bakje aangesloten (met scart verloop) op composiet/AudioL+R, en wat me het eerste opviel: Het langzaam roterende bandpatroon in beeld op de TV! Dit lijkt me een typisch geval van EMI (Electromagnetic interference) op de analoge aansluitingen- door de harddisk (niet voor niets kom je soms de aanbevelingen tegen om een HDD op de kop te monteren in bijv. sommige satelliet tuners). De mogelijkheid om een HDD ondersteboven te monteren in de EM7080 is er in iedergeval niet. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Of is hier iets anders aan de hand? Ook is het menu uitgerekt in 4:3 weergave t.o.v. de 16:9 weergave.

Tot nu toe heb ik als laatste de samba/upnp mogelijkheden getest. Samba i.c.m. met Windows 7 is een hel lijkt het wel. Mede af te leiden uit de berichten in dit topic, vele op het www, en uit eigen ervaring: Het is geen gelukkige combinatie. Wat voor de een werkt, hoeft voor de ander helemaal niet te werken. Geen 'golden rule' zo op het eerste oog. Op Windows XP (x64) liep samba daarentegen eigenlijk probleemloos.

De upnp(-av) mogelijkheden heb ik getest m.b.v. DBViewer Pro/Recording Service (op Win XP x64) en WMP 12 op Windows 7:
De EM7080 ziet de upnp server van DVBViewer (programma om satelliet kanalen te ontvangen) direct, en laat ook alle satelliet kanalen zien. Zo is zappen door deze kanalen heen ook via de EM7080 mogelijk (alhoewel het bakje soms wel heel lang blijft 'hangen' op een 1ste kanaal die in een bepaalde provider map staat). Ook moet ik dit nog VEEL uitgebreider testen, want ik ben wat fout meldingen tegengekomen (audio stream to slow - o.i.d.?) die achteraf te wijten waren aan gecodeerde kanalen. Zappen door de FTA kanalen (geen FTA HD kanalen kunnen testen helaas to nu toe) gaat over het algemeen goed, alleen was soms een druk op de pauze/play knop nodig om audio/video synchroon te laten lopen, dan wel een bepaalde 'schokkerigheid' eruit te krijgen (of dit eventueel aan de DVBViewer config ligt wordt nog getest).

De WMP 12 upnp server werdt ook direct gevonden. Alleen deed ik hier wel hele vreemde constateringen.
Ik zal eerst even uitleggen hoe ik het getest heb:
-Rechtsklik op het netwerk icoontje (in 'systeemvak' naast klok)
-Netwerkcentrum openen
-Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen (links in menu)
-Iets naar beneden toe scrollen, en Opties voor mediastreaming selecteren...
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2zzt5ig.jpg

Kies (bij 'Onbekend apparaat' in mijn geval) voor Aanpassen (eventueel eerst nog 'toegestaan'), en vink daar aan 3x de lijntjes beginnende met "Alle ...."
Daarna alles bevestigen, en het testen kan beginnen.

Open Windows Media Player 12, en kies links in het menu video.
Nu heb ik in het vak rechts ervan, allerlei video's gesleept. Opgenomen transport streams (*.ts), avi's etc.
Bestanden die WMP niet kan afspelen, kunnen daar ook niet in komen te staan (dus geen .mkv's etc. zo lijkt het). Ok, volgende stap: De EM7080 laten zoeken naar de upnp server. Vindt ie direct. Alle video's -zojuist erin gesleept- ook. En dan de vreemde bevindingen:
Video's die perfect via HDD of Samba (en ook in WMP12 zelf) afgespeeld kunnen worden doen het niet. Dit komt voor met opgenomen *.ts files (vanaf dreambox) (Zie FatalError !!):
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2db2q9t.jpg

Maar ook met een bestand als: heroes.412.hdtv-lol.avi (Zie ongeldig bestand !!!)
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2mdjh2q.jpg

Voor wat betreft de bestanden die het wel doen (video, afbeeldingen en audio doen het perfect via WMP12-upnp), ze worden allemaal weergegeven met 29.79fps, terwijl ze bijv 25.00fps zijn!! (Ondanks diverse PAL/NTSC etc instellingen)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ajt505.jpg

Dit heeft een nogal 'stroperige' weergave tot gevolg.

Dezelfde bestanden vanaf HDD/Samba worden dan wel op de juiste manier weergegeven:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nyutxk.jpg

Dit zijn wat eerste constateringen, en het kan goed zijn dat het 1 en ander aan WMP12 ligt. Of aan wat niet perfecte configuraties misschien, maar dat leidt me wel tot de volgende vragen:
  • Is een Solid State Drive (SSD) probleemloos mogelijk in de EM7080 (al dan niet in 3.5" behuizing)?
  • De menu verhoudingen kloppen niet helemaal in 4:3 modus, t.o.v. 16:9. Beeld instellingen (in EM7080 menu) veranderen hier niets aan. Een beetje als het 16:9 versus 4:3 menu gebeuren op DVD's (knoppen posities, uitgerekte iconen). Kan een firmware update dit cosmetische detail verhelpen?
  • Het roterende bandpatroon zichtbaar via analoge aansluiting is dat normaal, en hebben meer gebruikers hier er last van? Of?
  • Alle bestanden afspeelbaar via HDD/Samba dienen toch ook via upnp afspeelbaar te zijn? Of is dit een typische WMP12 fout?
  • Wie heeft nog meer problemen met alleen 29.97fps weergave (niet alleen het getalletje he, ook zichtbaar minder vloeiende weergave) in upnp (via WMP12) modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:42:
[OK, betekent dat wel dat ik nadat ik met mijn MacBook de NZBget interface heb bestuurd ik vervolgens mijn laptop uit kan zetten? Of moet die ook altijd aan staan tijdens het downloaden van de Eminent?
En de Eminent kan m.b.v. NZBget net als mijn huidige programma SABNZBd+ alles automatisch? Dus ik importeer 1 nzb en de rest gaat automatisch?
En moet ik dan ergens in NZBget mijn usersaccount en wachtwoord van mijn usenetdienst invoeren?
Wel erg cool als dit met deze Eminent allemaal goed zou werken!
En ik kan dus ook bestanden meteen streamen en/of kopieren vanaf mijn MacBook of mijn NAS naar de Eminent?
Ja, als de EM7080 aan het downloaden is kun je de MacBook uitzetten. De EM7080 zal gewoon z'n werk blijven doen. Je moet natuurlijk wel je usenet account gegevens opgeven in de config van nzbget. Spreekt allemaal voor zich en is vrij simpel. Over nzbget is genoeg te vinden op het internet, is een vrij populair progje voor dit soort apparaten.
remmh01 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:00:
Na het verwijderen van AVG kom ik al een stap verder, al is het zonder handleiding allemaal erg vaag en ingewikkeld. Na het 'importeren' van een NZB-bestand, krijg ik onderstaande foutmelding te zien:

Connection to sslreader.eweka.nl failed!: ErrNo 128, Resolver error

Wat gaat er niet goed?
Nzbget is een vrij simpel prog, waar zoals gezegt genoeg van online te vinden is. Probleem is dat je EM7080 niet de naam sslreader.eweka.nl kan vinden. Staan je DNS instellingen wel goed? Even googelen en je had het volgende gevonden:
http://www.networkedmedia...1353&pid=180377#pid180377

Waarschijnlijk lost dat je probleem op.

[ Voor 26% gewijzigd door Scorpinus op 07-01-2010 07:55 ]

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EaS schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 04:29:
  • Het roterende bandpatroon zichtbaar via analoge aansluiting is dat normaal, en hebben meer gebruikers hier er last van? Of?
@Eas
Dit had ik in het begin ook, toen ik hem net had aangesloten op mijn beeldbuisje.
Nadat ik de TV instellingen aan had gepast naar PAL was dit helemaal weg.
Dan kloppen de verhoudingen ook meteen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk de hdd van de 7071 uit te wisselen met de 7080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eas: Een heel epistel. Als eerste de FPS via WMP: Dit wordt door de UPnP server aangepast. Hij kijkt naar de files, en geeft deze info door aan de client. UPnP heeft nogal wat haken en ogen, je kunt er veel bestanden niet mee streamen (MKV, M2TS, ISO.. allemaal onmogelijk) en het is een simpel (en beperkt) protocol.
Samba werkt vele malen beter.
Bandpatroon kan optreden bij verkeerde tv-instelling, gebruik de knop TV mode op de remote eens om hier doorheen te schakelen.)

@All de hwclock & time sync(NTP) worden meegenomen in een komende update.

@Escargo: Dit is helaas niet mogelijk vanwege een andere indeling.

[ Voor 5% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 07-01-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Wilde ik hem vandaag gaan kopen, blijkt mijn tv defect (ondanks een reparatie van een maand geleden voor hetzelfde euvel), balen! Hij was toch nog niet leverbaar (hopelijk morgen of overmorgen binnen bij de lokale computerboer).. Hij had er al wel veel vraag naar! :)

De TV duurt vast even om te laten repareren, dus dat is wel flink balen (kan ik geen HD testen en dan moet ik hem dus gewoon via de SCART verbinden, blegh!). Ik heb nog wel een omzetstukje voor composiet > SCART, maar heeft deze er wel kabels voor bij zitten (voor composiet)? Anders heeft het voor mij geen zin om hem al te kopen (die TV is oud, heeft enkel 1 SCART aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:53:
[...]

Ja, als de EM7080 aan het downloaden is kun je de MacBook uitzetten. De EM7080 zal gewoon z'n werk blijven doen. Je moet natuurlijk wel je usenet account gegevens opgeven in de config van nzbget. Spreekt allemaal voor zich en is vrij simpel. Over nzbget is genoeg te vinden op het internet, is een vrij populair progje voor dit soort apparaten.

[...]

Nzbget is een vrij simpel prog, waar zoals gezegt genoeg van online te vinden is. Probleem is dat je EM7080 niet de naam sslreader.eweka.nl kan vinden. Staan je DNS instellingen wel goed? Even googelen en je had het volgende gevonden:
http://www.networkedmedia...1353&pid=180377#pid180377

Waarschijnlijk lost dat je probleem op.
OK, da's mooi om te horen!
Om in te haken op de 2e quote: ik werk ook met Eweka (en SABnzbd+) en ik snap de uitleg in de link totaal niet over hoe dan i.p.v. de regel "sslreader.eweka.nl" een IP-adres in te vullen?
Ik heb altijd graag dat ik de boel allemaal helemaal snap alvorens tot aanschaf (van deze Eminent EM-7080)
over te gaan.
En klopt het overigens da deze EM-7080 erg lijkt op de Asus iOPlay en de A.C.Ryan players en door de Realtek-chip een iets mindere beeldkwaliteit en mindere netwerkstreaming hebben dan b.v. de WD-TV Live met de Sigma chip?
DVD-menu's en chapters skippen hebben ze dan weer wel wat de WD-TV Live nog steeds niet schijnt te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:20:
[...]
ik snap de uitleg in de link totaal niet over hoe dan i.p.v. de regel "sslreader.eweka.nl" een IP-adres in te vullen?
De foutmelding die je krijgt suggereert dat de EM7080 de server sslreader.eweka.nl niet kan vinden / omzetten in een IP. Vandaar dat ze zeggen dat je direkt het IP moet proberen. In het geval van sslreader.eweka.nl is dat 81.171.88.252 in de configuratie van nzbget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:30:
[...]
In het geval van sslreader.eweka.nl is dat 81.171.88.252 in de configuratie van nzbget.
Is dat een vaststaand IP-adres van de sslreader van Eweka of van nzbget?
Of anders: hoe kom jij (of ik) aan dat IP-adres?
En werkt de Eminent Em-7080 en/of nzbget alleen maar met een SSL-reader of ook met de gewone News-reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:38:
[Is dat een vaststaand IP-adres van de sslreader van Eweka of van nzbget?
Of anders: hoe kom jij (of ik) aan dat IP-adres?
En werkt de Eminent Em-7080 en/of nzbget alleen maar met een SSL-reader of ook met de gewone News-reader?
Dat is het vaste ip van sslreader.eweka.nl (doe in een dos box maar eens: ping sslreader.eweka.nl)

Nzbget ondersteunt ook normale servers. Foutmelding ging over de ssl server van eweka vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:52:
[...]

Dat is het vaste ip van sslreader.eweka.nl (doe in een dos box maar eens: ping sslreader.eweka.nl)

Nzbget ondersteunt ook normale servers. Foutmelding ging over de ssl server van eweka vandaar.
OK, maar als ik de newsserver van Eweka invul, krijg ik dan ook vast niet een foutmelding en moet ik dan ook niet het IP-adres invullen? Wat is dan het vaste IP_adres van de Eweka News-reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sp!tfire: Alle kabels zitten er bij, dus ook composiet kabel. Je kunt hem dus tijdelijk op een analoge tv gebruiken.

@PCH: Als je het ip-adres van je EM7080 eens vast instelt, met als DNS server en gateway het ip-adres van je router dan zou deze melding over de resolver moeten verdwijnen. Op dit moment heeft de EM7080 schijnbaar geen goede netwerkinstellingen, en werkt het omzetten van een naam naar een ip-adres niet. Beeldkwaliteit is een kwestie van smaak. De chip is inderdaad een Realtek chip en zet prima HD beelden neer.

Voor de liefhebbers, er staat een nieuwe firmware (1.0.2.6) op de Eminent website bij de downloads beschikbaar. De belangrijkste wijzigingen staan hieronder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Version 1.0.2.6 (7-1-2009)
- NTP Time synchronisation added (system should be correct now.)
  Linux experts may change TZ in /usr/local/etc/profile if needed.
  (Default TZ = Central European Time)
- System speedup: HDD1 Plug-in message will disappear after 3-5 seconds now.
- Smaller flash size, boot-up time (with hdd) is now <25 seconds.
- Translations updated

Known issues:
- In some cases "HDD1 Plug-in" can stay on-screen after a boot. It will disappear after
  playing a media file & pressing stop. This is being investigated.
- Timezone can not be set by TV (Will be added in the future.)

[ Voor 42% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 07-01-2010 16:06 . Reden: Firmware 1.0.2.6 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09-2013
Sp!tF!re schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:45:
Kun je ook instellen dat hij maximaal upscaled naar 720P? Ik heb namelijk een HD Ready TV die dus het beste op 720P beelden ontvangt (hij kan wel 1080P downscalen naar 720P maar dit is natuurlijk niet bevordelijk voor de kwaliteit).

Is er overigens ook een winkelketen á la Expert/MediaMarkt e.d. die de Eminent aanbiedt? Ik wil hem namelijk graag even zien van dichtbij voordat ik hem zou kopen...
Heb hem aangeschaft bij MediaMarkt maar moest er wel om vragen. Ze willen wel eerst van hun voorraadje EM-7071s af. Dus ff vragen naar de EM-7080, uitleggen dat de EM-7071 niet alles afspeeld, dan willen ze misschien wel even achterin het magazijn kijken of ze er nog een hebben staan.

Mvgr,

--Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
HyperBart schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:34:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de EM7080 en de EM7071?
Want zoals ik het nu lees heeft de 7080 meer functies dan de 7071 en toch is hij goedkoper.

Beiden hebben toch netwerkfunctionaliteiten, kunne bestanden bekijken over het netwerk. Maar ik zie de verschillen niet en de eminent website is daar ook vrij onduidelijk over...
De EM-7080 is sneller en heeft een betere UI (imho). Speelt bestanden af die de EM-7071 niet aankon.
Heeft alleen geen internet-portal met InternetRadio, YouTube.

En ik vind de BitTorrent client in de EM-7080 stuk minder goed.

Mvgr,

--Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:04:
@eminent helpdesk

...
Ik wil de USB schijf aangesloten op de EM7080 ook delen vanuit Samba zodat deze zichtbaar is voor alle pc's in huis. Via putty kan ik met succes wel wijzigen doen in smb.conf maar die wordt iedere keer bij een herstart overschreven
...
Dit wil ik ook heel graag!!!!! Kan dat alsjeblieft worden veranderd?

(De EM-7071 deed dat wel. Heel prettig, en ik vond het ook heel logisch).

Mvgr,

--Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beeldkwaliteit is een kwestie van smaak. De chip is inderdaad een Realtek chip en zet prima HD beelden neer.
Nee, beeldkwaliteit is geen kwestie van smaak (anders dan b.v. geluidskwaliteit)!
Dus m.a.w. heeft deze Eminent EM-7080 een goede beeldkwaliteit net als de Sigma-spelers, kan hij b.v. 1080p/23,976 afspelen naast 1080p/24?
Scaled en deinterlaced hij de lagere resoluties goed net als de Sigma-spelers?
Dat is allemaal geen kwestie van smaak. Is het scherp zoals het hoort, ook geen kwestie van smaak?

Ik heb het idd niet over een aanpassing in scherpte/kleur/softtone etc., dat heeft idd allemaal wel te maken met smaak.

Beeldkwaliteit van de WD-TV vind ik nl. goed, en vraag me dus af of ik er met deze Eminent niet in beeldkwaliteit op achteruit ga?

Voordeel van deze Eminent zouden zijn: netwerkondersteuning, nzb-download en dvd-menu's en daardoor chapter-ondersteuning! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over het installeren van nieuwe firmware's.
Ik zie op de website van Eniment een FW_1.0.2.4_fix.zip en FW_1.0.2.5.zip.
Ik neem dat deze firmware's in de juiste volgorde geinstalleerd moet worden. Dus eerst 1.0.2.4 en dan 1.0.2.5.
Alleen kan ik de NZB support niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:23:
Even een vraag over het installeren van nieuwe firmware's.
Ik zie op de website van Eniment een FW_1.0.2.4_fix.zip en FW_1.0.2.5.zip.
Ik neem dat deze firmware's in de juiste volgorde geinstalleerd moet worden. Dus eerst 1.0.2.4 en dan 1.0.2.5.
Alleen kan ik de NZB support niet vinden....
Je kunt gewoon direkt de 1.0.2.5 installeren. Maar lees een aantal berichten hierboven dat de 1.0.2.6 uit is. Deze kun je installeren. Als je een HDD in je Em7080 hebt zal hij ook direkt nzb voor je installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
Guardian Angel schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:25:
[...]

De "bug" is inderdaad vervelend en telkens naar het menu te gaan om het uitgangssignaal om te zetten erg omslachtig en tijdrovend.

Dat kan vast beter. :)
Ik heb behalve de S/PDIF ook de tulpstekkers aangesloten. In mijn versterker (Yamaha) moet ik dan wel weer handmatig de juiste audio-ingang kiezen per soort bestand ... (Analoog vs Digitaal ingang voor het gekozen apparaat).

De automatische selectie van de Yamaha versterker werkt om een of andere reden niet hierbij.

Automatisch downmixen van stereo-audio over de S/PDIF uitgang zou heel erg tof zijn. Of anders zorgen dat er helemaal geen signaal over komt, zodat mijn versterker automatisch de analoge input kiest?

Mvgr,

--Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
Guardian Angel schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:40:
[...]

Ja, dat is al bekend, maar om daarna MP3 af te spelen lukt me niet. Ik zou op mijn Denon eens kunnen kijken of daar voor mezelf geen oplossing voor is.
Voor mij was de oplossing: tulpstekkers ook aansluiten. Dan komt de stereo audio daarop bij de versterker binnen. Even er op letten dat de versterker de analoge ingang kiest, ipv. de digitale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk de SAMBA applicatie geinstalleerd. Dit werkt prima totdat ik vanaf de EM7080 mijn pc of laptop wil benaderen. Hij ziet ze wel, maar ik kom niet verder dan login fail. Ik kan vanaf de pc's wel de EM7080 benaderen en gebruiken.
Ik heb uiteraard voorgaande posts betrffende dit probleem ook nagelezen, helaas kom ik niet verder. Ik heb een andere account aangemaakt zonder wachtwoord, iedereen toestemming om te delen gegeven, echter geen resultaat. Ik werk overigens met windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:04:
Ik heb vandaag eindelijk de SAMBA applicatie geinstalleerd. Dit werkt prima totdat ik vanaf de EM7080 mijn pc of laptop wil benaderen. Hij ziet ze wel, maar ik kom niet verder dan login fail. Ik kan vanaf de pc's wel de EM7080 benaderen en gebruiken.
Ik heb uiteraard voorgaande posts betrffende dit probleem ook nagelezen, helaas kom ik niet verder. Ik heb een andere account aangemaakt zonder wachtwoord, iedereen toestemming om te delen gegeven, echter geen resultaat. Ik werk overigens met windows 7
Het ging bij mij pas werken na de register aanpassingen. Staat beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:23:
[...]
Nee, beeldkwaliteit is geen kwestie van smaak (anders dan b.v. geluidskwaliteit)!
Ik heb zojuist een stukje geripped uit Coral Reef van IMAX film bekeken. Ik ben echt diep onder de indruk van de prestaties van de 7080. Het beeld is schitterend en bijzonder rijk van kleur. Mijn Samsung 6000 Led geeft aan dat het Full HD is dus dat zal dan wel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:10:
[...]

Het ging bij mij pas werken na de register aanpassingen. Staat beschreven.
Bedankt voor je reactie !
Ik heb het allemaal precies zo gedaan zoals beschreven. Ik krijg wel toegang tot pc's en zie ook de shared mappen.
Echter als ik deze wil openen krijg ik weer de login/ww vraag. Enig idee wat ik fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:04:
code:
1
2
3
4
5
6
Version 1.0.2.6 (7-1-2009)
- NTP Time synchronisation added (system should be correct now.)
  Linux experts may change TZ in /usr/local/etc/profile if needed.
  (Default TZ = Central European Time)
[..]
- Timezone can not be set by TV (Will be added in the future.)
Wat ik al gemerkt had toen ik zelf de tijd had ingesteld... nzbget wordt waarschijnlijk gestart zonder dat /etc/profile uitgevoerd wordt. Dus als je een tijdzone <> 0 instelt (nu default is +1) heb je een uur tijdsverschil in de logging van nzbget, 's zomers 2 uur (van de BTclient weet ik het niet).
Ik zei al eerder dat het volgens mij in dit geval niet zo heel belangrijk is als TZ niet helemaal goed staat, maar als alle daemons en andere programma's dezelfde timezone gebruiken is het wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:27:
[...]
Bedankt voor je reactie !
Ik heb het allemaal precies zo gedaan zoals beschreven. Ik krijg wel toegang tot pc's en zie ook de shared mappen.
Echter als ik deze wil openen krijg ik weer de login/ww vraag. Enig idee wat ik fout doe ?
Ik merkte zelf dat ik een map in mijn Gebruikers map aan het sharen was. Die zijn beveiligd met een wachtwoord en moet je dus het juiste ww meegeven (van de gebruiker waar die map van is), en niet die van de extra user of gast account of zo.

Uiteindelijk heb ik mijn Downloads map gewoon in de c-root gezet. Ging ook het slotje van de map (na Iedereen rechten te geven op de map) en kon ik er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip, op onze website, bij de productinfo van de EM7080 staan een aantal faqs (vraag & antwoord):http://www.eminent-online.com/faq.php?prod=00907080&dt=1
Windows 7 sharing / gedeelde mappen komt daar ook aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scorpinus
@Eminenthelpdesk
Het is eindelijk gelukt. Bedankt voor de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Heerlijk om te zien dat er vaak nieuwe software is, er wordt dus volop aan gewerkt. En de hulp van de helpdesk hier op het forum is ook super, mijn complimenten! _/-\o_

Als ik de Eminent 7080 op hdmi auto zet schokken de beelden niet van mijn Toshiba HD Camcorder, denk dat het er iets mee te maken heeft dat het geen pal camera is omdat hij ook met 29,970 fps opneemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net update gedaan naar 1.0.2.6.

De HD Plugin message duurt hier nog steeds +- 12 a 13 seconde.
Heb de secondes echt bijgehouden.

Na de firmware update leek het er eerst op dat de HD Plugin message iets van 6 seconde duurde.
Maar toen ik de schijf via het menu had geformateerd om samba en bt te laten installeren toen duurde het weer 12 a 13 seconde.

Dus er zit iets nog niet helemaal goed in die firmware heb ik het vermoeden.

Hoop dat er in de toekomst in het menu ook nog een optie komt een de ondertitel grootte vast te zetten.
Je kan nu wel lettertype kieze maar de grootte moet je steeds los doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
Snelle vraag: Moet ik na het installeren van nieuwe FW (1.0.2.6) opnieuw de HD formatteren om BT & Samba te blijven gebruiken? Nee toch -- dat zijn toch alleen maar wat extra directories die dan aangemaakt worden? Dirs die er dan al staan?

Mvgr,

--Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

tnleeuw schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:05:
Snelle vraag: Moet ik na het installeren van nieuwe FW (1.0.2.6) opnieuw de HD formatteren om BT & Samba te blijven gebruiken? Nee toch -- dat zijn toch alleen maar wat extra directories die dan aangemaakt worden? Dirs die er dan al staan?

Mvgr,

--Tim
nee, dat hoeft niet
wel moet je de extra pakketen opnieuw installeren na de firmware upgrade, instellingen blijft hij onthouden.
Na firmware update wel je eminent resetten anders installeert hij de extra pakketten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik hoop dat het afspelen van DTS HD wordt gefixd in de volgende update!

Ik blijf hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Ik heb nu eens een directory met audio files afgespeeld (wavs), maar zogauw de screensaver actief is wordt na het beeindigen van een track niet naar de volgende gegaan. Met 1.0.2.6.
Nog een bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Laatst online: 08:05
Met de kerstdagen ook de EM7080 aangeschaft. Speelt bijna alles. Wat ik nog mis is het afspelen van mediacenter opnames. Mij lijkt dat dit voor eminent makkelijk te implementeren is, aangezien DVR-MS niets anders is dan een container waarin mpeg-2 video en mpeg-1 layer2 of ac3 audio zit. Allemaal codecs die de EM7080 toch al ondersteund...

Verder zit er ook nog een bug in het apparaat met .tiff afbeeldingen. Als je deze probeert te bekijken, dan bevriest het apparaat. Ik heb hier inmiddels al een mail voor gestuurd naar Eminent, en ze erkennen het probleem, en proberen het in een volgende firmware update op te lossen.

(het zou mij niet eens wat uitmaken als ze .tiff niet zouden ondersteunen, maar het apparaat mag natuurlijk nooit bevriezen, ongeacht het bestand.)

Verder een geniaal ding! Zeker voor zo'n laag bedrag.

--
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

weet iemand toevallig hoe ik het NZBget web interface poort kan veranderen van 8080 nar bijv. 8081?

[ Voor 27% gewijzigd door alvv op 10-01-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 12:06
Kun ook rechtstreeks een usb dvd speler aansluiten,
en hier film van afspelen, b.v. de Samsung se s084c. (

Wanneer komt er een mogelijkheid om tijdsvertraging in te stellen,
blijf het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
De EM-7080 heeft een andere BitTorrent web interface dan de EM-7071 had. Eigenlijk vind ik die van de EM-7071 veel prettiger in het gebruik dan Neighbor Web.

De EM-7071 had eigenlijk zelfs 2 BitTorrent web interfaces, een met blauwe achtergrond en nog een andere. Die met blauwe achtergrond was het prettigst te gebruiken, maar ik geloof dat die andere de handige feature had dat je een URL kon opgeven, en niet perse een torrent file hoefde te uploaden.
In ieder geval had ik ze allebei liever dan de Neighbour Web interface van de EM-7080.

Is het misschien mogelijk om daar in een toekomstige firmware update iets aan te doen? Wat was de reden om NeighourWeb te gebruiken, ipv die anderen (waarvan ik de namen helaas alweer vergeten ben)?

En wat vinden andere gebruikers daar eigenlijk van?

--Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje vreemd.
voor de firmware update werd een dvd5 in 3 kwartier uitgepakt.
Nu anderhalf uur.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen085
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 23:26
Kan het zijn dat de EM7080 een harddisk vereist voor de Samba en Bittorrent installatie.
Dit wil bij mij niet lukken.
Software update is correct uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veen085 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:19:
Kan het zijn dat de EM7080 een harddisk vereist voor de Samba en Bittorrent installatie.
Dit wil bij mij niet lukken.
Software update is correct uitgevoerd.
Je moet idd een harddisk ingebouwd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Een paar mensen hier wil ik even wijzen op Het algemeen beleid en dan met name over het deel "De Groeten". zoals daar te lezen hoef je niet onder elke post je naam te zetten.

Volgende punt is het meerdere malen onder elkaar posten van een bericht. Mocht je iets toe willen voegen aan een oude of vorige post gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop

Dan krijgen we geen situaties zoals hier.

Alvast bedankt :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Kan iemand mij iets vertellen over het stroomverbruik van de 7080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me niet om via de Eniment mijn pc te benaderen via Samba om video's te streamen.
Ik draai Windows 7 en op de website van Eniment bij vraag en antwoord de vraag "Ik kan niet bij mijn Windows 7 gedeelde mappen komen?" uitgevoerd.
Ik kan wel andere mappen benaderen maar niet de map die ik specifiek gedeeld heb voor video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat als je eventjes een video naar een andere map kopieërt? Werkt het dan wel?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
darkdevil1 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:27:
Kan iemand mij iets vertellen over het stroomverbruik van de 7080?
Ik heb het verbruik, met ingebouwde HDD, net op 12 watt gemeten.

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Eminent EM7080 ook geschikt voor internter radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is er wel geschikt voor maar heeft nog niet de mogelijkheid daartoe.
De EM7080 is net uit en volop in ontwikkeling. Wanneer en wat gaat komen is nog onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige dagen geleden heb ik gevraagd of het mogelijk zou zijn om XBMC op dit apparaat te installeren.

Helaas heeft niemand daarop gereageerd, en ga ik er van uit dat het niet bekend of onmogelijk is.

Mocht iemand toch weten of dit kan en hoe dat moet, hoor ik het graag!

Ik heb een usb stick met een speciale bootable Linux distro waarin alleen XBMC is opgenomen.
Mijn Acer Revo 3600 (Atom met ION chip) was binnen no time omgetoverd tot een mooi uitziende media player. Echter is deze pc te traag voor het afspelen van HD content.

Vandaar dat ik me afvraag of deze installatie zal werken als ik de EM7080 opstart met deze stick erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:59:
Enige dagen geleden heb ik gevraagd of het mogelijk zou zijn om XBMC op dit apparaat te installeren.

Helaas heeft niemand daarop gereageerd, en ga ik er van uit dat het niet bekend of onmogelijk is.

Mocht iemand toch weten of dit kan en hoe dat moet, hoor ik het graag!

Ik heb een usb stick met een speciale bootable Linux distro waarin alleen XBMC is opgenomen.
Mijn Acer Revo 3600 (Atom met ION chip) was binnen no time omgetoverd tot een mooi uitziende media player. Echter is deze pc te traag voor het afspelen van HD content.

Vandaar dat ik me afvraag of deze installatie zal werken als ik de EM7080 opstart met deze stick erin....
Aangezien ik niet de behoefte heb aan een mooi uitziende media player, en gewoon iets wil hebben wat mijn content afspeelt. Heb ik dit niet geprobeerd. Voor zover ik kan zien aan hoe de updates etc gaan, doet de EM7080 niets met je usb stick tijdens het opstarten. Tenzij je hem een update laat doen, dan start hij opnieuw op en gaat opzoek naar install.img op de usb stick. Dus mogelijk dat je daar iets mee kunt.

Maar zoals gezegd, geen behoefte dus niet geprobeerd. Wellicht sloop je er de EM7080 mee.

Zelf ga ik er van uit dat Eminent het uiterlijk van de GUI nog wel aanpast...want hij is wel erg karig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik krijg mijn 7080 komende week binnen.
Ik heb al een harddisk liggen die ik wil gaan inbouwen (2 terrabite), is het mogelijk dat als ik deze schijf alvast formateer (NTFS) en de komende 48 uur vol laat lopen met ISO bestanden?
Gaat deze schijf eenmaal ingericht met ISO en MPG bestanden gewoon werken in de 7080 of gaan er nog dingen overschreven worden ofzo of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

René van Gaalen schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:24:
Ik krijg mijn 7080 komende week binnen.
Ik heb al een harddisk liggen die ik wil gaan inbouwen (2 terrabite), is het mogelijk dat als ik deze schijf alvast formateer (NTFS) en de komende 48 uur vol laat lopen met ISO bestanden?
Gaat deze schijf eenmaal ingericht met ISO en MPG bestanden gewoon werken in de 7080 of gaan er nog dingen overschreven worden ofzo of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
als je van plan bent om bt en nzbget te gebruiken dan zou de partities ingedeeld moeten worden door de eminent. hij moet dus de boel formatteren, alles wordt dus leeg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
alvv schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:01:
[...]

als je van plan bent om bt en nzbget te gebruiken dan zou de partities ingedeeld moeten worden door de eminent. hij moet dus de boel formatteren, alles wordt dus leeg gehaald.
Bedankt voor het snelle antwoord.
nzbget en bt ga ik zeker niet gebruiken, als er geen andere obstakels zijn ga ik maar beginnen met het inrichten van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
zit er over te denken deze ook aan te gaan schaffen, maar vindt de interface nog erg mager, (wel duidelijk ) zo wil ik bv als ik muziek wil afspelen een plaatje van de cover hebben, en dat je die dan kan kiezen en afspelen, en dat ook bij dvd's ik geloof dat de 7075 dat kon , komt daar nog een update voor , of kan dit , albumcover erbij zetten ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik heb enkele dagen geleden een post neergezet met de vraag over hoe de 7080 omgaat met ondertitels.

Als antwoord daarop kreeg ik dat een avi-bestand en het srt-bestand dezelfde naam moeten dragen, met uitzondering van de extensie.

Dan heb ik daaropvolgend weer een vraagje: stel nu dat je een meertalig gezelschap hebt, en je wil snel kunnen schakelen tussen een Engelse en Nederlandse ondertitel, hoe gaat dit dan in zijn werk? Want je kan geen twee bestanden met dezelfde naam in een map plaatsen.

Ik kan me voorstellen dat de "ondertitel-knop" op de afstandsbediening meer biedt dan alleen het aan- en uitschakelen van de ondertitels? Hoe wordt de naamgeving dan gedaan voor de ondertitels om dit werkend te krijgen?

Is het vanuit de ontwikkelaars van Eminent ook mogelijk om deze ondersteuning in te bouwen zodat je door alle SRT-bestanden kan "cyclen"/doorlopen als je een map hebt met daarin één avi en meerdere SRT's die niet dezelfde naam dragen? Het zou voor mij alvast een groot gemak zijn, en ik kan me moeilijk voorstellen dat alle Tweakers hier dit ook geen handige toevoeging zouden vinden. Voor mij is dit nog het enige wat mij tegenhoudt om een NMT van Eminent aan te schaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 10-01-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:59:
Ik denk dat je zelf ook wel kan begrijpen dat dit ding geen pc is..? :/

Werkt ook ietwat anders dan een pc, programmatuur zit ingebakken in een ROM; het is niet zo dat er een harde schijf in zit waar dit ding alles vandaan opstart als in een pc. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@HyperBart: de 'ondertitel-knop' is voor de BluRay en DVD bestanden (o.a. ISO bestanden). Hetzelfde nut als op je BD/DVD-speler dus.

Wellicht dat Eminent wel een ondersteuning kan bieden door bijvoorbeeld dezelfde bestandsnaam met daarachter _nl of _en en dat hij dan dit laatste stuk 'uitfiltert' (zodat je tussen 'nl' en 'en' wisselen). Zoals aangegeven moet je, voor wat jij wilt, toch echt meer bij een HTPC zijn (AsRock ION bijv.). Twee bestanden met dezelfde naam is inderdaad niet mogelijk: je zou dus bijvoorbeeld met twee mapjes kunnen werken die je erbij zet waarin je de ondertiteling zet. Dus:
/media/video/foobar/foobar.mpg
/media/video/foobar/nl/foobar.srt
/media/video/foobar/en/foobar.srt

Maar ja, dat is voor jou geen oplossing voor het snel wisselen tussen je bronnen. Jouw oplossing vind ik persoonlijk ook niet ideaal: dan zou ik door alle ondertiteling binnen 1 map moeten scrollen? Ik heb vaak alle afleveringen van een seizoen in 1 map staan met daarbij dus ook alle ondertitelingen. Ik moet er niet aan denken om bij de 24e aflevering te zijn en dan vanaf de 1e ondertiteling naar beneden te moeten scrollen, dat is nog veel inefficiënter!

Maar ja, uiteindelijk kan alleen Eminent antwoord geven en dat hebben ze al gedaan. Volgens mij blijkt uit die reactie ook wel dat het er in ieder geval niet binnenkort aan zit te komen (zo interpreteer ik het berict in ieder geval).

Persoonlijk snap ik het nut van jouw voorbeeld ook niet, als je meertalig gezelschap hebt ga je toch niet elke ondertiteling wisselen van taal, of het vorige deel terugspoelen (per scène bijv.) en dan de andere ondertiteling eronder knallen?

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 10-01-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

HyperBart schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:38:
Het zou voor mij alvast een groot gemak zijn, en ik kan me moeilijk voorstellen dat alle Tweakers hier dit ook geen handige toevoeging zouden vinden. Voor mij is dit nog het enige wat mij tegenhoudt om een NMT van Eminent aan te schaffen.
Ik zou dan zeker ook eens bij de concurrent gaan kijken of die het wel kunnen.

Vooralsnog zie ik het nut van die functie niet in tenzij het de bedoeling is om vooraf de taalkeuze te kunnen bepalen. Wisselen van de taal tijdens een film of serie lijkt me maar zelden noodzakelijk.

Wat mij betreft lijkt het me belangrijker om:
  • de bediening verder te vereenvoudigen cq te optimaliseren zodat snel alle functies zonder al te veel moeite kunnen worden aangepast.
  • pas daarna te kijken hoe en met wat de GUI uitgebreid kan worden.
  • compleet nieuwe functies die het apparaat nu niet heeft en niet echt node worden gemist in een later stadium beschikbaar te maken.
Ik heb totaal geen ervaring met dit soort producten en misschien mis ik daarom niets.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brutus26 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:47:
Kun ook rechtstreeks een usb dvd speler aansluiten,
en hier film van afspelen, b.v. de Samsung se s084c. (
Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar! Als je dan een DVD-speler via USB aan zou sluiten, dan zou hij die DVD's ook moeten upscalen! Dat is wel beter dan een aparte, oude DVD-speler via scart..

Zag hier ook nog een vraag over Dolby DTS, dit is weer wat anders dan True HD en LCPM zag ik.. True HD of LCPM is dus nog beter van kwaliteit, maar dat kan je niet afspelen met de EM7080?

Heb hem in ieder geval besteld! Hoop hem deze week binnen te krijgen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik zou het in ieder geval handig vinden moest de 7080 de optie bieden om als ik op de ondertitelingsknop duw een menu'tje tevoorschijn komen waarbij ik kan kiezen uit bv ondertitel 1 tot en met 24 als ik mijn seizoenen aan het bekijken ben.

Geen 7080 voorlopig voor mij zolang die functie er niet inzit dan...

EDIT: hoe maakt de 7080 verbinding met een fileserver? Mijn Windows-server vraagt altijd om een login, en dat hoort ook zo, dat is by design gedaan door mezelf, maar kan men op de 7080 ook ergens instellen dat hij bepaalde credentials moet gebruiken?

[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 11-01-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hyperbart (en alle anderen)

1. Ondertiteling: Er zit support voor MovieName.EN.srt en MovieName.NL.srt in de volgende beta
2. De EM7080 gebruikt de guest user credentials om in te loggen. Als je de auto login uitzet dan mag je zelf een user en password intikken.
3. DVD-Speler op USB port zou moeten werken, maar wordt niet gegarandeerd. (ook niet in de specs genoemd.)

@Hyperbart: We proberen met onze producten altijd zoveel mogelijk eindgebruikers blij te maken. Dit is echter niet altijd mogelijk, en we vragen daarvoor begrip. 99% van de gebruikers heeft de subs in één taal nodig, meer niet. (XBMC-Functionaliteit is niet altijd zomaar toe te passen, wij moeten binnen een bepaald systeem werken.)

In dit geval hebben we de functie al toegevoegd, zonder dat je ons product gekocht hebt. Dat is geweldig toch ? Verder hieronder de changelog, en zodra de beta is vrijgegeven, wordt hij geupload.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
1.0.3.2 Beta 11-1-2010 Notes:
- BT and Samba modules do not need re-installing normally. 
- HDD Format behaviour is untested! (format it on 1.0.2.6 before using this beta.)

1. Multiple SRT support. : Simply name you subs 'movie.lang.srt' and place them in the same folder.
   For Example: King.King.mkv -> King.Kong.NL.srt -> King.Kong.EN.srt -> King Kong.DE.srt and so fort.
  (Press the 'subtitle' button to see and select the available SRT files.)
2. On-Line/WEB services test release. All services are BETA and subject to change.
3. RSS news feed support
4. YouTube support (in full HD 720P when movie source is available. Search for 720p for example)
5. YouTube search option added.
6. Picasa Photo service added. 
7. Weather service added.
8. M3U support now working. (see *6 below.)
9. By request: Port 8066 added for nzbget in case your ISP blocks 8080. 

Known issues:

1. NZBget function will not always start. (use telnet and run /opt/init/nzbget.sh start &)
2. Weather service reports wrong temperatures in some cases.
3. Time zone forced to CET still. 
4. When in preview/browse mode, and screensaver activates, it will corrupt the playback.
5. Please note: Not all YouTube videos will play because of rights issues.
6. Seamless playback not working correctly for mp3/m3u
7. Not all RSS feeds work (needs support in our backend.)
8. MP3:Please ensure your MP3 files have correct UTF-8 formatted tags for info display.
9. TIFF: Some files may cause memory corruption, this is under investigation.

[ Voor 13% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 11-01-2010 14:21 . Reden: changelog bijgewerkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
heeft iemand misschien een specifieke wifi dongle voor mij die het doet? ik weet dat het realtek chipsets moeten zijn, maar ook in het geval van de acryan werken ze niet allemaal. om nou alle sticks op te kopen vind ik ook zo wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

@Eminenthelpdesk

Kan je misschien onderstaande vraag beantwoorden?
Poort 8080 is door de provider geblocked of zij hebben hem zelf in gebruik voor de proxy, dus ik moet poort 8080 wijzigen in NZBget om vanaf buiten erbij te kunnen komen.
alvv schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:54:
weet iemand toevallig hoe ik het NZBget web interface poort kan veranderen van 8080 nar bijv. 8081?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:26:

3. RSS news feed support
4. YouTube support (in full HD 720P when movie source is available. Search for 720p for example)
5. YouTube search option added.
6. Picasa Photo service added.
7. Weather service added.
Geweldig! wanneer mogen we de volgende firmware ongeveer verwachten? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

Nog een ander probleem gevonden:

Ik heb mijn opstelling via een optische kabel aangesloten op een dts receiver. Ik heb als audio gekozen voor SPDIF RAW. Maar als ik movie files (.avi, .mkv etc.) met mpeg2 of aac2 als audio afspeelt dan komt er geen geluid uit. Ik moet hem handmatig zetten op SPDIF LCPM, dan speelt ie hem wel af. Maar ik wil dit niet elke keer switchen tussen verschillende audio channgels, dit kan toch wel automatisch geregeld worden neem ik aan. volgens mij is dit gewoon een BUG.
Eminenthelpdesk, kan je wat hier over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Alvv: Last-minute jou verzoek er bij gezet. NZBget extra op port 8066 komt er bij in de beta. RAW betekend dat alle audio er RAW uitkomt. Er zijn (nog) geen opties om per formaat specifiek in te stellen of het PCM of RAW moet zijn. (Dit is dus geen bug, het zit er gewoon niet in.) Het verzoek ligt er wel trouwens, maar meer kunnen we er op dit moment niet over zeggen.

Beta staat over 30 minuten op http://downloads.eminent-...M7080_FW_BETA_1.0.3.2.zip
Changelog is aangepast, zie eerdere post. Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
@Eminent helpdesk !

Even mijn complimenten voor op de wijze waarop hier support wordt geleverd, volgens mij een top product en dat kan alleen nog maar beter worden !

Support voor Youtube, en Picassa , super om te horen ! zit nog een paar dingen uit te pluizen en gaf hierboven al aan, komt er in de toekomst , een mogelijkheid om covers af te beelden ( al dan niet bv aan te zetten ) naast elkaar voor cd's en DVD's , Vrouwen zijn niet zo handig in dat soort dingen en dat is wat overzichtelijker voor ze, persoonlijk vindt ik het wel wat hebben btw !

Ondersteuning is er tot 1, 5 TB is er al getest met 2 TB toevallig ?

En mischien kan het al (heb gisteren even alle 20 pagina's nagekeken dus kan zijn dat ik er over heen gezien heb .. wat me leuk lijkt ,, RSS feeds !

Nogmaals mijn complimenten voor deze wijze van ondersteuning, Het geeft je het gevoel serieus genomen te worden en als koning klant behandeld te worden !

En ja ik snap dat er ook onmogelijkheden in het apperaat zitten ivm licenties en hardware beperkingen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 18-09 15:41
@Eminent Helpdesk

Product net ontvangen en speel echt alle HD video formaten tot nu toe zonder problemen af. Geweldig product! PC gaf altijd problemen en haperingen.

Nog 2 problemen:

Ik kan de standaard transport stream .ts van de dreambox niet afspelen. Standaard MPEG-2 transport stream opgenomen van sateliet.

De *.ipk files: uit > EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip op een usb stick gezet en in de bovenste usb-poort gedaan. Wil niet installeren via Instellingen -> Systeem -> Systeem Bijwerken -> Uitbreidingen installeren.
Laatste FW 1.0.2.6 geïnstalleerd. Dit ging wel goed.
De USB stick wordt gelezen en ik kan de *.ipk bestanden zien staan in de bestandsmanager (op de EM7080).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gandalf68: Bedankt voor je opbouwende kritiek. Covers e.d. komen wellicht in de toekomst, maar we willen geen verwachtingen gaan scheppen, dus geen garanties op dit soort uitspraken. Een 2Tb disk zou in theorie moeten werken, maar is ongetest op het moment. RSS zit in de laatset beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:26:
1. Ondertiteling: Er zit support voor MovieName.EN.srt en MovieName.NL.srt in de volgende beta
Dus het is niet gewoon zo dat als je een .SRT-file hebt dat het dan altijd werkt?

Maar Nederlands en Engels worden sowieso ondersteund? Dan zijn ook degene die ik gebruik.

Andere extensies dan .SRT worden niet ondersteund? Dus b.v. .SUB.

Kan er ook een blu ray-schijfje in het apparaat?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Arie van Dijk schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:27:
@Eminent Helpdesk

Ik kan de standaard transport stream .ts van de dreambox niet afspelen. Standaard MPEG-2 transport stream opgenomen van sateliet.
Verander de extentie .ts eens in .mpg en waarschijnlijk is je probleem opgelost.
Deze manier heb ik al vaak toegepast met .ts streams van mijn dreambox maar nog niet met de EM7080 omdat ik die nog niet binnen heb.
Laat mij svp even weten of dit werkt.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!