Toon posts:

[PC] League of Legends OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:
  • 94.594 views

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb mijn doel bereikt. Een LeBlanc die oracles bleef kopen omdat ze de gigantische hoeveelheid mushrooms dusdanig zat was dat ze die uitgave er (keer op keer) voor over had.
Opzich logisch omdat het ze tot 3 keer toe een baron-faal opleverde vanwege mushroom bij de ingang. (de 3e keer was het een baronsteal omdat we eindelijk eens het team dood kregen zonder zelf dood te gaan)

En verder heeft hun Tryndamere een wedstrijdje gedaan samen met hun Udyr van "vind de mushroom".
En volgens mij vond vooral Udyr dat niet leuk want ik heb nog nooit zo vaak en zo enorm hard weg moeten rennen van een Udyr. Ene kant van de map naar de andere kant en zelfs een towerdive erbij en alles terwijl onze beide teams totaal met iets anders bezig waren.
We stonden op 23 minuten iets van 5 vs 20 kills ofzo en de game an-sich had ik al opgegeven maar zat ik me helemaal klem te lachen over de hoeveelheid keren dat mensen mijn mushrooms in renden. (Minimap humor)
Alle standaard brush-paths waren voorzien. De push lanes voorzag ik steeds aan de zijkanten van mushrooms wat hun LeBlanc en Sona als enige doorhadden (die bleven steeds angstvalling alleen maar in het midden lopen)

Psychological warfare!

EDIT:
En we hadden voor de gelegenheid een Nunu in het team gepropt voor het "nunu bot effect" slow, slow, slow.
Wat zijn nog meer heerlijk irritante skills? Want we willen een ultiem trollface team gaan bouwen :P (Karthus met zijn ulti hadden we er ook al bij bedacht maar niemand heeft Karthus en/of kan hem spelen)

[Voor 11% gewijzigd door MazeMouse op 08-02-2011 23:39]

sudo apt-get rekt

Anoniem: 184982

MazeMouse schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:36:
Ik heb mijn doel bereikt. Een LeBlanc die oracles bleef kopen omdat ze de gigantische hoeveelheid mushrooms dusdanig zat was dat ze die uitgave er (keer op keer) voor over had.
Opzich logisch omdat het ze tot 3 keer toe een baron-faal opleverde vanwege mushroom bij de ingang. (de 3e keer was het een baronsteal omdat we eindelijk eens het team dood kregen zonder zelf dood te gaan)

En verder heeft hun Tryndamere een wedstrijdje gedaan samen met hun Udyr van "vind de mushroom".
En volgens mij vond vooral Udyr dat niet leuk want ik heb nog nooit zo vaak en zo enorm hard weg moeten rennen van een Udyr. Ene kant van de map naar de andere kant en zelfs een towerdive erbij en alles terwijl onze beide teams totaal met iets anders bezig waren.
We stonden op 23 minuten iets van 5 vs 20 kills ofzo en de game an-sich had ik al opgegeven maar zat ik me helemaal klem te lachen over de hoeveelheid keren dat mensen mijn mushrooms in renden. (Minimap humor)
Alle standaard brush-paths waren voorzien. De push lanes voorzag ik steeds aan de zijkanten van mushrooms wat hun LeBlanc en Sona als enige doorhadden (die bleven steeds angstvalling alleen maar in het midden lopen)

Psychological warfare!

EDIT:
En we hadden voor de gelegenheid een Nunu in het team gepropt voor het "nunu bot effect" slow, slow, slow.
Wat zijn nog meer heerlijk irritante skills? Want we willen een ultiem trollface team gaan bouwen :P (Karthus met zijn ulti hadden we er ook al bij bedacht maar niemand heeft Karthus en/of kan hem spelen)
Zilean, met zijn achterlijk irritante bombs en zijn revive. Lux/Ezreal met hun ulti. Rammus met zijn taunt en OP'ness.

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:32
Anoniem: 184982 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:59:
[...]

Zilean, met zijn achterlijk irritante bombs en zijn revive. Lux/Ezreal met hun ulti. Rammus met zijn taunt en OP'ness.
Omg zilean -.-' ik speelde laast met akali (in mijn ogen een redelijk slechte early gamer) tegen een zilean. Ik had gewoon t/m level 6 geen schijn van kans, en hij speelde ook nog eens met een shen. als ik ook maar een beetje in de buurt kwam kreeg ik bomb/slow/taunt/bomb..... mja gelukkig heb ik ze late game compleet ingemaakt. Maar MAN wat heb ik er een schijt hekel aan om tegen zilean te spelen met slechte early gamers,

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-02 10:45
Intruder schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:20:
[...]

Omg zilean -.-' ik speelde laast met akali (in mijn ogen een redelijk slechte early gamer) tegen een zilean. Ik had gewoon t/m level 6 geen schijn van kans, en hij speelde ook nog eens met een shen. als ik ook maar een beetje in de buurt kwam kreeg ik bomb/slow/taunt/bomb..... mja gelukkig heb ik ze late game compleet ingemaakt. Maar MAN wat heb ik er een schijt hekel aan om tegen zilean te spelen met slechte early gamers,
Eens, die bomb is echt OP early game.

Vicariously I live while the whole world dies

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 12:46

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Vicarious schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:38:
[...]

Eens, die bomb is echt OP early game.
Ik vind Zillian helemaal niet OP.
So what dat hij een bomb heeft voor harras, maar wat wil hij dan doen?
Je wat langzamer maken en zichzelf sneller?

Als kennen heb ik al mijn throwing shuriken en mijn lightning rush en surge en dan heb ik al veel meer harass gedaan en is de andere champ nog gestund ook.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Early game harrassen is een goede tactiek om meteen een grote voorsprong te krijgen.
Maar inderdaad, Zilean stelt niet veel voor.

• Vicarious
Ik vind hem in handen van een goede speler wel erg lastig. Als ik naar onze tower gepusht word ben ik normaal gesproken in de buurt van de tower redelijk safe. Zilean kan een bom op mn hoofd leggen en ruim op tijd weg zijn voor hij ontploft (en dus tower aggro trekt). Ik moet dus redelijk vaak recallen in dat geval en dan loop ik XP mis. Late game ga je dat wel merken.

• Intruder
Ik zelf vind zilean ook niet OP, en met een aantal champions is hij heel erg makkelijk te counteren, Zilean is bijvoorbeeld niet zo goed tegen ranged carry's. Maar met bijvoorbeeld akali, nja eigenlijk elke phycical carry, moet in de buurt komen om minions af te kunnen maken of te kunnen herassen. Als zilean hier goed op in speelt word je early game compleet verneukt.

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nou is Akali sowieso wel ultiem squishy in de early game. Daar hoef je alleen al boos naar te kijken en ze is d'r halve HP kwijt :'(

Zilean met zijn bommetjes is inderdaad ook nog wel een verschrikkelijke optie.
De Rammus Taunt hadden we inderdaad ook al overwogen.

sudo apt-get rekt

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 12:37
Ik bedacht me gisteren ineens, na een paar potjes weer met Kog'Maw te hebben gespeeld, da tik best wel veel 6300 IP champs heb:

Corki
Anivia
Kog'Maw (duh)
Vladimir
Blitzcrank
Renekton
Kennen
Swain

Heb het gevoel dat ik er een paar vergeet, straks maar even checken. Het meeste speel ik toch wel Kog'Maw, gewoon omdat hij erg leuk is. en altijd wel in een team past.

Wel is het zo dat ik mijn core build voor hem heb aangepaast naar wat goedkoper en effectiever (zal niet iedereen het mee eens zijn though ;)) maar ben nog aan het expirimenteren.

In eerste instantie was Moakai een must buy toen ik over de aankondiging last in PC Gamer. Echter blijkt nu dat hij voornamelijk gericht zal zijn op support, waar ik hoopte op een tank. Ik hou hem nog wel even in de gaten, maar ik had echt graag een goede nieuwe tank gehad :(

-

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Vicarious schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:46:
Ik vind hem in handen van een goede speler wel erg lastig. Als ik naar onze tower gepusht word ben ik normaal gesproken in de buurt van de tower redelijk safe. Zilean kan een bom op mn hoofd leggen en ruim op tijd weg zijn voor hij ontploft (en dus tower aggro trekt). Ik moet dus redelijk vaak recallen in dat geval en dan loop ik XP mis. Late game ga je dat wel merken.
Ik geloof dat het plaatsen van die bommetjes al aggro opwekt, dat hebben ze een boel patches terug al gefixed.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01-2018
E skill -> bom op iemands hoofd -> wegwezen = Succesful harras without taking any damage.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Dat kost wel erg veel mana, wat ik altijd doe als Zilean is lanen met een carry die ik alle last hits laat pakken. Ik ga dan campen in het voorste bosje en gooi bommetjes op mensen als ze te dichtbij komen. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Awaken1

Awaken1

g0tanks schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:20:
Dat kost wel erg veel mana, wat ik altijd doe als Zilean is lanen met een carry die ik alle last hits laat pakken. Ik ga dan campen in het voorste bosje en gooi bommetjes op mensen als ze te dichtbij komen. :p
Misschien is het ook handig als jij wat last-hits meepakt?
Gold is altijd nodig, ongeacht of je carry of support bent.

Gister nog een paar heerlijke potjes gespeelt met een team van mensen die ik tijdens het levelen heb ontmoet.

Team:
Tryndamere - tank, bot
Zilian - support, bot
Warwick - tank/dps hybrid, jungle - ik
Fiddlesticks - ranged carry, mid
Ashe/sivir - ranged carry, solo top

3 games binnen een uur gewonnen met 6 deaths en 34 kills voor.
Vanavond hopelijk weer met dit team en dan ben ik klaar met mijn 3 potjes voor het voetbal.

• Nazanir
Even over Zilean, vergeet niet dat die bommetjes het enige is wat hij heeft, als het op laning aankomt. Ja het is heel irritant, maar niet meer of minder irritant dan een Vladimir die Transfusion spamt, een Annie die Fireballs blijft gooien, etc. Het is meer een psychologisch aspect denk ik, omdat je de bommetjes ziet aftellen, voor ze iets doen. Voor de rest heeft hij een skill die zijn cooldowns lowered met 10s, een buff/debuff die kan hasten/slowen en een extra leven ult.

Verder heeft hij niets direct offensiefs en toch en behoorlijke skill cap. Dus ja, het is irritant, maar probeer zelf eens Zilean te spelen, en dan ook echt -goed- te spelen. Veel minder makkelijk dan het lijkt, dat beloof ik je.

-

Nazanir schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:33:
Even over Zilean, vergeet niet dat die bommetjes het enige is wat hij heeft, als het op laning aankomt. Ja het is heel irritant, maar niet meer of minder irritant dan een Vladimir die Transfusion spamt, een Annie die Fireballs blijft gooien, etc. Het is meer een psychologisch aspect denk ik, omdat je de bommetjes ziet aftellen, voor ze iets doen. Voor de rest heeft hij een skill die zijn cooldowns lowered met 10s, een buff/debuff die kan hasten/slowen en een extra leven ult.

Verder heeft hij niets direct offensiefs en toch en behoorlijke skill cap. Dus ja, het is irritant, maar probeer zelf eens Zilean te spelen, en dan ook echt -goed- te spelen. Veel minder makkelijk dan het lijkt, dat beloof ik je.
Geef een goede speler een zilean, en hij heeft om de 30 seconden zijn ult klaar late game (dat is elke teamfight 2x tegen hun carry vechten), een hele dikke slow en bombs die gewoon nog decent dmg doen.
Nee, geef mij maar een goede vladimir of annie, daarbij is dood gewoon dood. Goede zilean laat je totaal rage af en toe :p.

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 15:24
Zilean is de bomb (pun intended)!
Hij is niet voor niets naar Tier 1 verhuisd!

Anoniem: 63800

Anoniem: 184982 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:04:
[...]

Geef een goede speler een zilean, en hij heeft om de 30 seconden zijn ult klaar late game (dat is elke teamfight 2x tegen hun carry vechten), een hele dikke slow en bombs die gewoon nog decent dmg doen.
Nee, geef mij maar een goede vladimir of annie, daarbij is dood gewoon dood. Goede zilean laat je totaal rage af en toe :p.
momenteel sweer ik bij miss fortune

wat is die ulty al die luitjes die wegrennen die je dan ff inhaalt en afblaft terwijl ze eigenlijk je visual al uitgelopen zijn.
Wat een heerlijke champ is dit. Vooral met de secret agent skin. Ja speciaal hiervoor ff een smsje gestuurd d-;
Ook caitlyn vind ik geweldig

momenteel ben ik ff tegen bots aan het spelen om een lekkere build voor mordekaiser te maken. Van mijn iptjes gekocht ging gister leuk met 3v3 dus had het zo.
En dan online eens proberen. word mijn eerste echte niet caster die ik ga proberen d-:

• Nazanir
SaphuA schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:17:
Zilean is de bomb (pun intended)!
Hij is niet voor niets naar Tier 1 verhuisd!
Zelf hect ik dus 0,0 waarde aan TIer lijsten. Simpel weg omdat geen 2 spelers 1 champ hetzelfde zullen spelen. Ik heb het dan niet eens alleen over item build, rune setup en masteries, maar ook over de daadwerkelijke speelstijl, thinking outside of the box en eventuele mindgames.

Betekend het, dat hij in Tier 1 staande, dat jij met hem automatisch meer games gaat winnen? absoluut niet. Ik heb heel wat slechte Zileans gezien, omdat hij in essentie heel erg makkelijk lijkt, maar een goede speler zal met Zilean een game veranderen. Maar een goede speler kan dit ook doen, door met een andere champion te spelen.

Een Tier lijst kan ook nooit werken, omdat geen 2 spelers even goed zouden zijn. Een Tier lijst, werkt alleen in een vacuum: gelijke spelers, gelijke items, gelijke runes en masteries. Dat gaat echter nooit gebeuren, omdat er ook nog 4 anderen in je team spelen, met verschillende champions die misschien wel of minder goed aansluiten op jouw champion. Er zijn absoluut Champions die bepaalde dingen beter doen, dan anderen. Maar dat komt omdat ze een andere mechaniek hebben, of manier van spelen. Dat wilt niet zeggen dan iemand met een "mindere" Tier champion, jou niet compleet met de grond gelijk zal maken.

Dit vind ik ook een heel groot probleem met Ranked games. ALs je niet een "Top Tier" champ zou kiezen, word er al heel vaak geflamed/raged tegen je. Dat ik een wat minder gangbare keuze zal maken (ten opzichte van de Tier lijst natuurlijk), wilt abosluut niet zeggen dat ik geen aanvulling voor het team zou zijn.

Echter, uit ervaring, heb ik meegemaakt, dat je het nog zo goed kan doen als je wilt (even uit mijn hoofd, ooit met een Nunu een score gehaald van 10/3/35) ik was echt een support master en goede tank, maar toch bleven mensen op mij zeiken, terwijl ze op de andere kant van de map waren, en een domme actie deden die tot hun dood leidde. We wonnen die game, spelers die dan flame in /all en mij bleven afzeiken. Het mooiste was toen nog, dat het andere team mij complimenteerde voor het hele goede spel dat ik neer had gezet. Gelijk stil waren die mensen.

Maar het verspest de game ervaring toch wel.

-

• Intruder
Ik ben an de ene kant wel met je eens dat die tier lijsten het spel redelijk verpesten maar.....
Ik ben het niet eens dat je er helemaal niks aan hebt en dat ze niks zeggen. Er zijn namelijk champions met veel CC en ook nog eens veel damage die moeilijk te counteren zijn.
Als je bijvoorbeeld een katarina hebt, die is redelijk makkelijk te counteren met een stun/taunt, als je dit doet heeft ze niet meer zo veel te brengen in een teamfight, een eventuele kennen daarintegen kan een teamfight in rushen en het gevecht voor je bepalen. Zo heb je in de hogere tiers de bepalende champions en in de lagere de wat makkelijker te counteren champions. In dat opzicht heeft het dus wel iets.

Mja wat ik hierboven ook al zij, als die grote tier lijsten (die van elementz) offline zou gaan dan zou ik er geen enkel probleem mee hebben, want of een champion veel brengt in een teamfight ofniet kan iedereen wel bepalen en je krijgt er uiteindelijk alleen maar gezeik mee.

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 16:22
Ach kijk eens naar Master Yi of Ashe, die zijn bij mij weten ook Tier 1 (kosten 450 IP) en dat zijn ook game changing champs. Een Master Yi is late game niet te stoppen met z'n Highlander en buffs!! Dus het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Maar zelfs een Tier 1 champ is in de handen van een goede speler een zeer dodelijke champ! Het ligt gewoon aan de items en de skills van de speler.

• Nazanir
Jveer schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:54:
Ach kijk eens naar Master Yi of Ashe, die zijn bij mij weten ook Tier 1 (kosten 450 IP) en dat zijn ook game changing champs. Een Master Yi is late game niet te stoppen met z'n Highlander en buffs!! Dus het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Maar zelfs een Tier 1 champ is in de handen van een goede speler een zeer dodelijke champ! Het ligt gewoon aan de items en de skills van de speler.
Een goede Sion, Teemo, Olaf, Jax, Anivia, Annie, Malzahar, Swain en vast nog een paar anderen, maken gehakt van Yi zonder al te veel moeite, Highlander of niet.

Yi vind ik zeker geen Tier 1 champ, omdat hij bijzonder makkelijk te counteren is, en daarbij nog eens squishy is. Iemand met een stun of voldoende burst, laat niets over van Yi.

-

• SaphuA
@Nazanir, zo'n tier-list is natuurlijk een richtlijn. Champions in tier 1 zijn nu eenmaal vaak een betere toevoeging aan een team dan champions uit een lagere tier. Dat wil niet zeggen dat een lower-tier champions slecht zijn, het hangt er maar net vanaf wat de samenstelling van je team is en of je premade of solo speelt. Een stukje inzicht heb je natuurlijk altijd nodig.

Zilean de laatste tijd een veel gewilde champion en het is dan ook geen wonder dat hij een onder de tier 1 champions valt. Dit wil niet zeggen dat hij altijd in je team moet zitten, maar ik heb toch liever Zilean als first pick dan (ik noem maar wat) een Nidalee.

@Jver, volgens mij haal je de tiers door elkaar, want tier 1 zijn vaak de betere keuzes. Yi is inderdaad een low-tier, maar Ashe daarentegen is toch een echte tier 1 champion. Haar ulti zegt genoeg ;)

ik zou bijna zeggen wat een gelul allemaal voor een spelletje wat je gewoon lekker voor je plezier moet spelen.

Leuk al die tiers maar ik pak lekker een champion waarmee ik het gewoon naar mijn zin heb en op dat moment goed presteer.

Aan de andere kant ik ben pas lvl 12 dus kan nog even oefenen voordat ik me over ranked druk moet maken d-;

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tierlijsten zijn eigenlijk gewoon (populaire) meningen. :+

Ze worden gebaseerd op eigen speelervaringen en zijn dus meestal ook nogal elo-afhankelijk. Ze staan hevig onder invloed aan FotM's en dergelijke (revive eve anyone?) en je kunt er niet echt veel meer aan afleiden dan de populariteit van de champions op dat moment (als "goed" beschouwde champs worden automatisch meer gespeeld). Elements tier-lijst zal bijvoorbeeld niet zo kloppend zijn op lage elo.

Maar tierlijsten zullen het altijd wel goed blijven doen omdat mensen nu eenmaal behoefte hebben aan een richtlijn in hun keuze/mening, en in Elements geval ook omdat hij dan een top-elo speler is.

Ik ben het verder ook met Nazanir eens. Kies gewoon een champ die je leuk vind (welke dan ook), leer deze goed spelen, en hij staat binnen de korste keren op tier 1... voor jezelf :+. Tierlijsten kunnen mij aan mijn kont condenseren... ik trek m'n eigen conlusies wel ingame. :)

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:31
Yi is me main. Koop altijd een schoen op het begin en voeg E toe. Meestal gelijk een double kill of 1 kill.
Dan koop ik na een beetje farmen B.F sword en own heel het team :) Heb ook al 3 a 4 penta's met hem.

• RTG
  • Niet online
Loopt het niet wat ongemakkelijk met maar 1 schoen? :Y)

• SaphuA
Tuurlijk is het spel voor plezier, maar speel dan gewoon normal ;) Ik baal zelf enorm van het aantal spelers op ranked dat gewoon schijt aan het spel heeft, en als last pick perse een twitch pakt, omdat hij hem net gekocht heeft.

SaphuA schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:34:
Tuurlijk is het spel voor plezier, maar speel dan gewoon normal ;) Ik baal zelf enorm van het aantal spelers op ranked dat gewoon schijt aan het spel heeft, en als last pick perse een twitch pakt, omdat hij hem net gekocht heeft.
Sorry maar dat slaat nergens op.
Die champions zitten in het spel en als ik besluit met een bepaalde champ in ranked te spelen dan mag ik dat zelf weten...
Dat het niet jouw keuze zou zijn ok maar een ander kan er erg gelukkig mee zijn.
Zo zou ik nooit met amumu uit de voeten kunnen maar heb ik vannacht toch iemand keihard ermee zien ownen.

Wat de champ ook is. Wat Jij er zelf ook van vind als iemand een champion kiest om mee te spelen in ranked laat hem lekker is zijn keus...

Zelf heb ik een veel grotere hekel aan leavers en afk-ers
Laatste 5 potjes 4 keer een afker of leaver gehad in mijn of de ander zijn team.

• Jeffroiscool
Ja maar als je als laatste moet kiezen word je verplicht om te tanken in 9/10 gevallen >_> zo werkt het eenmaal in mijn ELO :/

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:51
SaphuA schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:34:
Ik ben het hier wel mee eens, een ranked team zonder tank is sowieso crap. Dat is da nook eigenlij kde reden waarom ik shen ben gaan spelen, dan zit mijn team teminste nooit zonder tank :P

• Awaken1

Awaken1

Jeffroiscool schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:29:
Ja maar als je als laatste moet kiezen word je verplicht om te tanken in 9/10 gevallen >_> zo werkt het eenmaal in mijn ELO :/
Voor deze dingen is maar 1 oplossing:
Fuck SOLO ranking!

Zoek wat mensen waarmee je lekker kan spelen en ga dan ranked arranged team.
Het spel moet wel voor je plezier zijn/

Overigens vindt ik het niet erg om te tanken.
Je kent toch wel het moment waar een champ terug de base in rent met 1 bar aan health.
Nou ik ren gewoon voorbij die torens als tank en dan gank ik ze alsnog.
Ik pak altijd warwick en dan jungle ik tot ongeveer level 6 en dan ganken.
Gaan voor Spirit Visage geeft mij zo veel healing van mijn Q, niet normaal.

• RTG
  • Niet online
Jeffroiscool schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:29:
Ik denk dat het (zeker) op z'n elo ook helemaal niet uitmaakt hoe je teamsamenstelling is. Bij soloque is het hoofdzakelijk een kwestie van goed (samen)spelen en de minste fouten maken. Samenspelen wordt natuurlijk wel wat makkelijker met een "ideale" teamsamenstelling, maar vaak worden soloque games al mentaal (ja daar ga ik weer :)) beslist voordat er uberhaubt échte 5v5 teamfights plaatsvinden.

Dan bedoel ik niet dat je met 5x melee AD makkelijk kunt winnen, maar dat het echt niet essentieel is dat je een tank nodig hebt. Ik heb vaak genoeg games verloren waarbij ik van tevoren dacht dat we een hele mooie samenstelling hadden tov de tegenstander, en omgekeerd.

Als je als laatste geen tank wilt kiezen dan probeer het meteen kenbaar te maken en als niemand er rekening mee houdt dan pak gewoon wat je wilt pakken. Als je denkt dat je minder kans maakt omdat jullie geen tank hebben dan maak je ook inderdaad minder kans, maar alleen omdat je je daar dan al mentaal op insteld.

5v5 Ranked zal het zaakje iets anders liggen om logische redenen. :)

• Nazanir
Anoniem: 63800 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:37:
[...]

Die champions zitten in het spel en als ik besluit met een bepaalde champ in ranked te spelen dan mag ik dat zelf weten...
Dat het niet jouw keuze zou zijn ok maar een ander kan er erg gelukkig mee zijn.
Zo zou ik nooit met amumu uit de voeten kunnen maar heb ik vannacht toch iemand keihard ermee zien ownen.
Ja en nee, laat ik vooropstellen, dat ik jouw redenering begrijp:

Het is een team based game, jij en 4 anderen. Bedenk wel even, dat jij het spel voor 4 anderen op een negatieve manier kan beinvloeden, en dat zij er dan terecht over klagen. Let wel, mensen spelen Ranked omdat het een stuk serieuzer is en men speelt om te winnnen. Het is dan gewoon een must om meerdere champs te bezitten, zodat je een rol kan vervullen, die vereist is.

Als je wilt kiezen wat je wilt, raad ik aan het bij normal te houden, of anders op te houden met spelen. Ik zal zeker niet de mensen verdedigen, die dan gaan lopen zeuren, omdat jij een twitch kiest. Maar bedenk wel, dat als jij in een 5man ranked zit, en het team heeft een support, een mage en een carry en bijv een goede initiator, is er nog een tank nodig. En bedenk eens hoe het op de anderen zal overkomen: "Ik ga Twitch spelen, omdat het mag en kan!"

Ten eerste, je weet niet hoe Twitch moet spelen, je team heeft nu al een nadeel, immer spelen ze meer een 4v5 dan een 5v5, omdat jij eigenlijk geen idee hebt wat je moet doen met Twitch, en wat voor itembuild je zou moeten volgen. Daarbij, ben je supersquishy, terwijl het team misschien een tank nodig had, om te kunnen winnen.

Je hebt volkomen gelijk in je redenering, maar het is een competatief spelletje, waar je speelt om te winnen. Ik denk dat een voetballer ook niet midden op het veld gaat zitten borduren, omdat het kan? Bedenk goed, dat je het spel voor 4 anderen verpest op deze manier. En als je zegt, dat zij het spel plezier voor jou verpesten? Jammer, je kan niet verwachten ranked te spelen, als je nieuwe Champions daar wilt proberen (wat op zijn zachst gezegd, niet gewaardeerd zal worden), of als je niet bereid bent, een bepaalde rol op je te nemen. Ga dan a.u.b. normal games spelen, of beter zelfs nog, practice games. Leer je Champion spelen voor je daar de normale en zeker ranked games mee wilt betreden.

(Overigens, dit is geen persoonlijke aanval op jou, maar ben je bewust, van hoe jij overkomt op de rest van je team. Als jij Twitch zou nemen als last pick, en we moeten nog een tank hebben, zou ik ook redelijk pissig op je zijn, nog erger als je zegt dat je hem nog nooit eerder hebt gespeeld en je het recht voorbehoud om hem te proberen, want daarmee verziek je namelijk wel MIJN spel ervaring en dat van 3 anderen).

-

ja maar hoe kom jij over om zonder overleg de laatste maar met de tank op te zadelen.

terwijl die persoon er misschien nogwel veel slechter in is als dat jij dat bent.
Moet die laatste dan afgezeken worden omdat hij de tank niet is???

of moeten de 4 voor hem afgezeken worden omdat zei hem ermee opgezadeld hebben en niks hebben overlegd?

al met al snap ik jullie redenering en zal ik zelf nooit zo'n keuze maken.
Alleen vind ik dat niet speler nummer 5 altijd zo afgezeken moet worden omdat hij niet de tank speelt zodat jij niet je dingetje kan doen met je dps of cc...

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 09-02-2011 16:39]

Anoniem: 288252

enige, die echt onafhankelijk kan kiezen is keuze 1 imo, de rest moet gewoon ff goed kijken/overleggen wat andere nemen, dan kun je vaak wel afspreken dat nummer 2/3/4 een tank pakt.

• Jeffroiscool
Op hoger elo misschien, op 1000-1100 kent de helft vaak maar engels :(

(afgezien van FEEDER, N00B enzo)

• Nazanir
In ranked zou het inderdaad niet mogen gebeuren, dit hoort in goed overleg te gaan, maar vergeet niet dat je toch echt wel alle rollen zou moeten kunnen spelen Ranked, dus in dat opzichte geef ik je wel gelijk.

-

• Jveer
@Jver, volgens mij haal je de tiers door elkaar, want tier 1 zijn vaak de betere keuzes. Yi is inderdaad een low-tier, maar Ashe daarentegen is toch een echte tier 1 champion. Haar ulti zegt genoeg ;)
Hmm het ziet er naar uit dat ik ze inderdaad door mekaar had gehaald |:(

Maar zelfs Happy Tree Friend Teemo (een van me favoriete champs) heeft het nog moeilijk tegen een Master Yi hoor. De duration van blind is niet zo lang en sinds Exhaust generfed is, vind ik het persoonlijk nog behoorlijk tricky om tegen over een goede Master Yi te staan.

Nazanir schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:02:
In ranked zou het inderdaad niet mogen gebeuren, dit hoort in goed overleg te gaan, maar vergeet niet dat je toch echt wel alle rollen zou moeten kunnen spelen Ranked, dus in dat opzichte geef ik je wel gelijk.
tuurlijk moet je alles kunnen spelen of in ieder geval meer als 1 class.

Alleen valt het me op hoe makkelijk ik sommige (ook hier op het forum) meteen naar persoon 5 zien wijzen..

Sorry maar dan heb ik het WTF gevoel kijk bij jezelf waarom heb jij die tank niet??
ow vind je die minder leuk omdat je kills en je gold wat minder hard gaan??? of wat je reden dan ook is.

Alles wat ik bedoel te zeggen. Zoals hier wel vaker door mensen word gezegd. Kijk bij jezelf dan bij een ander..

Dit is geen persoonlijke aanval nazanir maar gewoon mijn mening uitgelegd (-:

Om duidelijk te zijn. ik zou geen twitch nemen als dat het team zou schaden. maar als ik een class niet zou kunnen spelen speel ik hem niet of ik nou laatste of eerste keus heb...
Want als je iets niet snapt kan je beter iets doen dat je wel snapt kom je altijd verder toch (-:

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nou heb ik draft-mode nog nooit gespeeld dus daar heb ik geen ervaring mee. (Maar ik heb inmiddels genoeg verschillende posities/champions dat ik alleen de Jungler positie nog niet accepteer :))

In normal games heb ik tegenwoordig vaak premades dus het probleem van snelle lockers weinig. Maar als we wel premaden met bijvoorbeeld maar 2 of 3 man dan laat ik mijn keuze ZIEN zonder te locken en dan wacht ik op wat de rest doet. Vaak komt op die manier al een goed team tevoorschijn of pas ik mezelf er op aan.

Ik begin het wel opvallend te vinden hoe "populair" een hoop tanks geworden zijn. Vrijwel iedere game heeft er tegenwoordig wel eentje die in recordtijd ingelocked is. Voornamelijk Rammus en Mordekaiser (en een enkele Malphite) maar in het geheel opvallend dat ik nu al tijden lang geen tank meer heb aangeraakt om die reden.

sudo apt-get rekt

• Nazanir
Ik ben het absoluut met je eens, een ranked team zou ook moeten overleggen over wie wat doet, maar het is een psychologish iets denk ik. Als je willens en wetens als nr 5, een team gaat schaden, hebben de anderen gelijk.

Als de eerdere 4 allemaal instalocks zijn met squishies, heeft nummer 5 gelijk, omdat de eerdere 4 gewoon eikels zijn, die alleen maar hun poppetje willen spelen, zonder overleg over team opbouw, of counterpicks ten opzichte van het vijandelijke team (want daar dient draft toch voor).

Dus als 4 mensen als hebben gekozen zonder te overleggen, maakt het niet meer uit wat jij kiest. Maar je kan jezelf dan nog afvragen, of het zin heeft om ook dwars te gaan liggen, of kijken over je er nog een overwinning uit kan halen. Maar dat laatste ligt natuurlijk geheel aan jezelf, en jou valt ook niets te verwijten.

Het is overigens ook geen persoonlijke aanval naar jou Semmy (:

Overigens, zijn dit voor mij over het algemeen de redenen om ranked echt niet te spelen, tezijn ik met 5 man premades doe. Solo ranked is gewoon niets voor mij, en duo ranked is wel beter, maar dan is het nog steeds 2 tegen de andere 3.

-

ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd 1 of 2 vrienden heb die ik ingame heb ontmoet waarmee ik speel.

Dan kun je al gauw een beetje op elkaar afstellen en zul je niet 2 squishies nemen.

Zelf wil ik vanavond even wat op mijn tanken oefenen (-: en dan zullen hun dus lekker dps spelen

• Intruder
Anoniem: 63800 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:37:
[...]

Wat de champ ook is. Wat Jij er zelf ook van vind als iemand een champion kiest om mee te spelen in ranked laat hem lekker is zijn keus...

Zelf heb ik een veel grotere hekel aan leavers en afk-ers
Laatste 5 potjes 4 keer een afker of leaver gehad in mijn of de ander zijn team.
Nja maar het is niet de hekel aan bepaalde champions (ik heb zelf niks met eve en katarina, maar ik heb mensen wonderen zien verrichten met die champions). Maar heb meer een hekel aan mensen die met een net nieuw gekochte champion ranked gaat spelen. Ranked doe je namelijk wat meer om te winnen en champion tets doe je in custom of normal. Maar gewoon niet in ranked. En bij ranked moet je altijd paraat staan om een champion te kiezen wat goed uitkomt voor het team, omdat er een grote kans is dat de champions die jij graag wilt spelen niet meer beschikbaar zijn. Je kunt nooit een ranked in gaat met de gedachte van *IK GA TWITCH* terwijl we misschien hard een AP champion nodig hebben of een tank.

waarom ligt die pvp chat er trouwens zo vaak uit

word er soms niet goed van

• Intruder
Anoniem: 63800 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:52:
waarom ligt die pvp chat er trouwens zo vaak uit

word er soms niet goed van
Het is een lange tijd erg goed gegaan, maar de laatste tijd heeft PVP.net weer veel problemen ja.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 15:56
Waarom breken ze nou elke keer weer die custom matches? Als ik op wat vrienden aan het wachten ben wil ik wel eens gewoon een custom potje tegen bots doen. Of om een champion uit te proberen. Maar dan moet je ineens weer met z'n 2-en zijn. Geëmmer. Meh :(

Hallo met Tim

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

En zelfs al wil je met twee man customs doen kan dat niet omdat de chat, en dus je friendslist, eruit ligt...

sudo apt-get rekt

1 leaver at start
1 leaver nadat hij 2 keer stierf
1 leaver omdat hij moest eten in een 5v5
1 potje 5v5 naar de klote )-:

on a side note
nog wel ff een lekker 3v3 potje eruit kunnen stampen maar ging goed gelijk op

met mijn mordekaiser toen ik hem eindelijk doorhad en mijn sunfire cape had.
Batste ik er op 1 geweldige push doorheen

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 09-02-2011 21:35]

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Speel laatste tijd veel shen, omdat hij super fun is. Ben voornamelijk alleen maar mensen aan het redde, wat ik heel leuk vind. Was vanmiddag zelfs legendary met hem omdat ik 9/0/23 was gaan staan. Deed de meest maffe dingen, maar ze kregen me nie dood.

Tanken vind ik erg leuk, maar soms kom je in teams die niet begrijpen welke rol je vervult.

Vandaag ook een potje verloren(late game) tegen sona, zile, trundle, renekton en mundo. Het ging in het begin heel goed. Totdat mijn team (as ussual) kills belangrijker vind dan torens. En geen bloodthirster bouwd tege 3 hele beeffy champs met regen. Zo zuur als je een tank bent en je eigen team niet genoeg burst heeft om een champ neertehalen. Renekton en trundle hadden maar een madreds bloodthirster gehaald omdat die shen de hele tijd hun kills verklote 8)

• Vicarious
Ik kan gewoon niet met shen omgaan. Farmen is lastig dus ik doe er te lang ove rom strakke items te krigjen, en hoe mensen met hem killen snap ik al helemaal niet. Met Rammus en Amumu kan ik prima tanken en mn ding doen, maar met Shen ben ik te zwak. Teach me ;(

• Anoniem: 44492
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shen last hit pretty easy met zijn vorbal blade + auto attack combo.
Beste vind ik shen in een solo lane, zo kun je lekker rustig doorfarmen, en heb je snel je ult om je team bij te staan.
Ik neem wel vaak ook TP zodat ik terug na me lane na mijn ulti.
Ook zonder solo lane vind ik shen best lekker farmen, meestal als het tegenstanders team niet compleet uit AP bestaat ga ik voor een sunfire, dat maakt het nog iets makkelijker.

• Intruder
nieuwe bot system live stream = http://www.own3d.tv/live/8624
misschien voor de mensen die het leuk vinden om te kijken.
Bots gaat eigenlijk best lekker, nu moet ik wel zeggen dat ik het gevoel heb dat de lui van riot erg ingehouden spelen of ze zijn gewoon erg slecht.
Kan nu trouwens helemaal niet meer wachten om zelf tegen die bots te spelen.

• RTG
  • Niet online
Intruder schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:43:
nieuwe bot system live stream = http://www.own3d.tv/live/8624
misschien voor de mensen die het leuk vinden om te kijken.
Bots gaat eigenlijk best lekker, nu moet ik wel zeggen dat ik het gevoel heb dat de lui van riot erg ingehouden spelen of ze zijn gewoon erg slecht.
Kan nu trouwens helemaal niet meer wachten om zelf tegen die bots te spelen.
Humor om te zien en dan verliezen ze ook nog van de bots. :+

Ik neem aan dat ze niet enorm serieus gespeeld hebben, maar van wat ik gezien heb (vanaf dat de bots de base pushten) hebben ze toch redelijk stug volgehouden met verdedigen. Mooi ook om te zien hoe sorakabot gewoon onverwachts wint van olaf. Ze lijken gewoon zelf alles mee te rekenen om zo te kijken of ze een gevecht kunnen winnen, of weg gaan rennen.

De bots lijken in ieder geval al goed genoeg om champions een stuk serieuzer uit te proberen.

• Vicarious
RTG schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:13:
[...]
De bots lijken in ieder geval al goed genoeg om champions een stuk serieuzer uit te proberen.
En dat is voor mij al meer dan voldoende :)

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

En nu wachten op de ragers die de bots OP vinden. :P

sudo apt-get rekt

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 05:43
RTG schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:13:
Humor om te zien en dan verliezen ze ook nog van de bots. :+
Weer een game die makkelijk gewonnen had kunnen worden als iemand niet vanaf level 1 had zitten afk'en in de spawn. Zelfs in feature matches ontkom je niet meer aan die trieste figuren. -O-

On a more serious note: ik ben wel benieuwd hoe sterk ze de bots verbeterd hebben. Ze maken nu in ieder geval ook gebruik van summoner spells en potions, en ze gaan veel minder één-op-één duels aan met de turret, maar zouden ze ook flexibele builds gebruiken? Passen ze hun builds aan de situatie aan, of is Void Staff soms één van Nunu's recommended items? Zou wel zo handig zijn als Soraka bot geen Mana Manipulator koopt om vervolgens met Shen bot een lane in te rennen; of misschien zelfs dat Cho'Gath bot ziet dat de Warwick en Kog'Maw van het andere team een Madred's Bloodrazor bouwen, en besluit om zijn Chain Vest toch nog maar even niet uit te bouwen in een Sunfire Cape.

Hoe dan ook, kan haast niet wachten om die bots zelf eens even flink te testen. ;)

• Anoniem: 44492
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ging vandaag ff solo que-en, heb alle solo rankeds gewoon gewonnen tot nu toe :O
Gaat wel lekker zo me elo omhoog helpen.
Cho gath is zon monster, en erg leuk om te spelen.

• Jeffroiscool
Baristo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:35:
Speel laatste tijd veel shen, omdat hij super fun is. Ben voornamelijk alleen maar mensen aan het redde, wat ik heel leuk vind. Was vanmiddag zelfs legendary met hem omdat ik 9/0/23 was gaan staan. Deed de meest maffe dingen, maar ze kregen me nie dood.

Tanken vind ik erg leuk, maar soms kom je in teams die niet begrijpen welke rol je vervult.

Vandaag ook een potje verloren(late game) tegen sona, zile, trundle, renekton en mundo. Het ging in het begin heel goed. Totdat mijn team (as ussual) kills belangrijker vind dan torens. En geen bloodthirster bouwd tege 3 hele beeffy champs met regen. Zo zuur als je een tank bent en je eigen team niet genoeg burst heeft om een champ neertehalen. Renekton en trundle hadden maar een madreds bloodthirster gehaald omdat die shen de hele tijd hun kills verklote 8)
Serieus? Een Renekton met een Madreds? Kan je nog beter Last Whisper gaan of black cleaver die beter is voor zijn W skill.

• Nazanir
Met Renekton wil je in eerste instantie CDR + een beetje survivability. Daarna een combinatie van AD/AS en armorpen. Ik heb ook een guide over Rekenton gepost met mijn build voor hem. Ik heb daarmee redelijk wat succes geboekt, dus kijk er eens naar zou ik willen zeggen. Het is echter niet aan te raden om een Madred's te rushen. Sterker nog, voor Renekton zou ik dat geheel af willen raden:

Hij geeft je wat attack speed, wat leuk is voor je Rage, maar daar buiten, bied het geen enkel voordeel: Het item heeft geen CDR, biedt slechts een klein beetje physical damage, geen armorpen aangezien all je skills AD based zijn en daarmee scalen. En je bent voornamelijk een burster, je zal heel veel je Q en je W spammen en Madred's biedt daarvoor geen enkel voordeel. Ik zou die 3800 gold toch echt anders besteden: Heart of Gold, Brutalizer en boots naar keuze. Dan houdt je nog gold over ook.

Maar zoals ik al zei, kijk eens naar mijn build, staat een paar pagina's terug.

-

• Jeffroiscool
Nazanir schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:49:
Met Renekton wil je in eerste instantie CDR + een beetje survivability. Daarna een combinatie van AD/AS en armorpen. Ik heb ook een guide over Rekenton gepost met mijn build voor hem. Ik heb daarmee redelijk wat succes geboekt, dus kijk er eens naar zou ik willen zeggen. Het is echter niet aan te raden om een Madred's te rushen. Sterker nog, voor Renekton zou ik dat geheel af willen raden:

Hij geeft je wat attack speed, wat leuk is voor je Rage, maar daar buiten, bied het geen enkel voordeel: Het item heeft geen CDR, biedt slechts een klein beetje physical damage, geen armorpen aangezien all je skills AD based zijn en daarmee scalen. En je bent voornamelijk een burster, je zal heel veel je Q en je W spammen en Madred's biedt daarvoor geen enkel voordeel. Ik zou die 3800 gold toch echt anders besteden: Heart of Gold, Brutalizer en boots naar keuze. Dan houdt je nog gold over ook.

Maar zoals ik al zei, kijk eens naar mijn build, staat een paar pagina's terug.
Had hem inderdaad gelezen. Het was overigens al bewezen dat attack speed useless is voor z'n rage.

Wat overigens ook een leuke item is in plaats van die heart of gold is een sunfire cape, deze is goed voor zijn survivability en synergized goed met zijn ultimate :)

[Voor 6% gewijzigd door Jeffroiscool op 10-02-2011 10:12]

• Nazanir
Het idee achter het Heart of Gold is, om deze uit te bouwen naar Randuin's Omen:

Deze geeft iets minder HP dan Sunfire, maar meer armor, geeft CDR en heeft een active die niet alleen geweldig is icm je ultimate, maar ook zeker in teamfights zeer hulpzaam is. Hij is iets duurder dan Sunfire, dus waarom niet? Je verdiend het verschil toch makkelijk terug als je HoG early in het spel koopt.

-

• Baristo
Deze renekton had waarschijnlijk een madreds gehaald om die vervelende shen af te maken (mij dus) door sona, zile en zijn ult kon hij uiteindelijk lang genoeg zijn AA spammen.

Last hitten is niet moeilijk met shen, maar hij kan niet snel farmen (geen AoE). Ik vind shen leuk om te spelen maar misschien een beetje UP vergeleken met andere tanks (rammus!).

Maarja, gister lvl 30 geworden met 159/159 win losses. veel potjes verloren in premades met n00b broer.
Als iemand ranked met me wil doen add "My LoL Account".

• Jeffroiscool
Nazanir schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:47:
Het idee achter het Heart of Gold is, om deze uit te bouwen naar Randuin's Omen:

Deze geeft iets minder HP dan Sunfire, maar meer armor, geeft CDR en heeft een active die niet alleen geweldig is icm je ultimate, maar ook zeker in teamfights zeer hulpzaam is. Hij is iets duurder dan Sunfire, dus waarom niet? Je verdiend het verschil toch makkelijk terug als je HoG early in het spel koopt.
Ok daar zit wat in idd, probleem is altijd bij mij is dat ik Randuin's Omen's active vergeet :(

Dus als ik de build zo eens probeer:

Doran's Blade/Shield -> CDR Boots -> Brutalizer of Brutalizer -> CDR Boots (afhankelijk van hoe het lanen ging) en daarna straight to Heart of Gold -> Last Whisper

Dit zou een solid core opleveren? ^^

• Intruder
the Virtual schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 04:02:
[...]
Weer een game die makkelijk gewonnen had kunnen worden als iemand niet vanaf level 1 had zitten afk'en in de spawn. Zelfs in feature matches ontkom je niet meer aan die trieste figuren. -O-

On a more serious note: ik ben wel benieuwd hoe sterk ze de bots verbeterd hebben. Ze maken nu in ieder geval ook gebruik van summoner spells en potions, en ze gaan veel minder één-op-één duels aan met de turret, maar zouden ze ook flexibele builds gebruiken? Passen ze hun builds aan de situatie aan, of is Void Staff soms één van Nunu's recommended items? Zou wel zo handig zijn als Soraka bot geen Mana Manipulator koopt om vervolgens met Shen bot een lane in te rennen; of misschien zelfs dat Cho'Gath bot ziet dat de Warwick en Kog'Maw van het andere team een Madred's Bloodrazor bouwen, en besluit om zijn Chain Vest toch nog maar even niet uit te bouwen in een Sunfire Cape.

Hoe dan ook, kan haast niet wachten om die bots zelf eens even flink te testen. ;)
Die afker, was Phreak een medewerker van riot, en ze hebben extra voor deze bot match een 6 v 5 tijdelijk aangemaakt zodat de zesde man (Phreak dus) kon spectaten en commentaar kon geven. Had daar dus niks mee te maken.

Anyway erg leuk om te zien die match en voor de mensen die hem graag nog een keer willen zien klik hier
kun je ook zien dat het eigenlijk 6 v 5 is in het begin.

• Nazanir
Je hoeft toch ook niet snel te kunnen farmen? Zeker in het begin niet. Zeker met Vorpal Blade en zijn passive, kun je prima last hitten. Maar zeker in het begin, wilt je niet te snel naar een tower pushen, of laten pushen. Last hitten is een prima manier om je lane onder controle te houden. Later in het spel wil je wel sneller kunnen pushes, maar daar zijn andere Champs veel beter voor uitgerust. Maar Shen is zeker een sterke laner tussen zijn Feint en Vorpal Blade.

-

• Jeffroiscool
Nazanir schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:41:
Je hoeft toch ook niet snel te kunnen farmen? Zeker in het begin niet. Zeker met Vorpal Blade en zijn passive, kun je prima last hitten. Maar zeker in het begin, wilt je niet te snel naar een tower pushen, of laten pushen. Last hitten is een prima manier om je lane onder controle te houden. Later in het spel wil je wel sneller kunnen pushes, maar daar zijn andere Champs veel beter voor uitgerust. Maar Shen is zeker een sterke laner tussen zijn Feint en Vorpal Blade.
Dat is het probleem in sommige ELO, hier pushen ze altijd als een gek early game zodat je naast je tower kunt blijven staan of mee gaan autoattacken. Ik weet dat het slecht is omdat je heel vurnable bent voor ganks maarja :/ Wat doe je er dan aan.

• Vicarious
Nazanir schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:41:
Nouja, lasthitten bedoel ik dus. Ik krijg dat niet heel makkelijk voor elkaar met Shen, maar dat kan gewoon aan mij liggen. Ik push zelden in mn eentje of met 2 man torens omver, meestal wacht ik tot we dat als team gaan doen.

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:10:
[...]
Nouja, lasthitten bedoel ik dus. Ik krijg dat niet heel makkelijk voor elkaar met Shen, maar dat kan gewoon aan mij liggen. Ik push zelden in mn eentje of met 2 man torens omver, meestal wacht ik tot we dat als team gaan doen.
Ik vind dit juist heel simpel gaan, je neemt bij het begin 1 punt in Vorpal Blade en levelt daarna Feint en je Taunt. Je gaat je taunt namelijk meer lategame gebruiken en als je earlygame moeite ondervind omdat bijvoorbeeld Caitlyn je harrassed gewoon als je wilt last hitten je schild aanzetten en snel met Vorpal Blade een minion lasthitten ^^

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jeffroiscool schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:46:
[...]

Dat is het probleem in sommige ELO, hier pushen ze altijd als een gek early game zodat je naast je tower kunt blijven staan of mee gaan autoattacken. Ik weet dat het slecht is omdat je heel vurnable bent voor ganks maarja :/ Wat doe je er dan aan.
Dat ik juist de reden dat ik heel erg aan het oefenen ben gegaan met last-hitten onder de toren. Een 1v2 situatie vind ik al lang niet meer eng omdat ik dan misschien wel een langzamere gold-farm heb maar ik toch kan last-hitten EN ondertussen meer XP opbouw dan de 2 harde pushers. (en als ze denken te diven hebben ze vaak ruzie met de toren)
En 2v2 is het hopen dat ze een mooie dive proberen zodat we onze CC kunnen pakken om ze onder de toren te houden :) (altijd minimaal 1 stun en 1 slow. Soms zelfs nog een extra slow in de vorm van exhaust)
En als er een gank uit mid komt staan ze vast tussen een hoger level carry en ons :)

Dus extreme pushers vind ik niet zo erg. Extreme harassers vind ik dan vervelender want dan weet je nooit wanneer die laatste burst gaat komen.

sudo apt-get rekt

• Jeffroiscool
MazeMouse schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:37:
[...]

Dat ik juist de reden dat ik heel erg aan het oefenen ben gegaan met last-hitten onder de toren. Een 1v2 situatie vind ik al lang niet meer eng omdat ik dan misschien wel een langzamere gold-farm heb maar ik toch kan last-hitten EN ondertussen meer XP opbouw dan de 2 harde pushers. (en als ze denken te diven hebben ze vaak ruzie met de toren)
En 2v2 is het hopen dat ze een mooie dive proberen zodat we onze CC kunnen pakken om ze onder de toren te houden :) (altijd minimaal 1 stun en 1 slow. Soms zelfs nog een extra slow in de vorm van exhaust)
En als er een gank uit mid komt staan ze vast tussen een hoger level carry en ons :)

Dus extreme pushers vind ik niet zo erg. Extreme harassers vind ik dan vervelender want dan weet je nooit wanneer die laatste burst gaat komen.
Time jij nu net 13:37 of ben je gewoon 1337 xD

Onder de toren lasthitten in inderdaad heel wat moeilijker omdat caster minions dood zijn in 2 tower hits en melee minions in 3 tower hits (deze kan je makkelijk lasthitten) de caster minions alleen als je genoeg dmg hebt.

Tegen extreme harrassers zou je eigenlijk een laneswitch moeten aanvragen als je ze niet aankan. Zelf ondervind ik dat champions zoals Nunu een leuke counter ertegen is. met je E skill lekker harrassen (en ze kunnen net niet terug harrassen omdat je ze dik slowed :D) en als ze je alsnog raken ff een minion opeten en weg is hun harras :)

Laatste tijd begin ik wel te lezen dat Jungle Nunu veel beter is? Iemand hier ervaring mee?

• Vicarious
Malphite is een hele goede solo-laner, die is door zijn passive heel lastig te harassen. Tevens ook een slow met zijn seismic shard.

• RTG
  • Niet online
Jeffroiscool schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:58:
[...]
Laatste tijd begin ik wel te lezen dat Jungle Nunu veel beter is? Iemand hier ervaring mee?
Nomnomnom
Nunu is een fijne jungler en goede ganker. Je moet alleen je rol later in de game goed kunnen leren bepalen adhv de situatie.

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jeffroiscool schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:58:
[...]

Time jij nu net 13:37 of ben je gewoon 1337 xD
ROFL! Dat was me zelf nog niet eens opgevallen :D
Onbewust 1337-timing skillz!

Ik hoor inderdaad dat Nunu een prima jungler is maar heb het nog niemand zien doen.

EDIT:
Een keer een unharrassable lane meegemaakt... Cho'gath met Sona... Sona bleef ver genoeg achter dat we haar niks konden doen en ik wil iemand cho'gath zien harrassen... helemaal als Sona er continu heal achter staat te spammen.

[Voor 25% gewijzigd door MazeMouse op 10-02-2011 14:39]

sudo apt-get rekt

• Baristo
Nunu zeker goede jungler. Hij kan goed ganke, heeft veel hp in de jungle (tege counter) en heeft geen smite nodig. Late game is hij alleen nog maar support :(. Zijn ulti is meer een cc lure dan dat je er dmg mee kan doen. Maar hij kan je carry wel lekker booste met AS en runspeed. Max lvl is het een gratis phantom dancer.

Ben blij dat het forum veel word gebruikt xD

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 20:30

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik gisteren met Galeo een paar potjes gedaan, de laatste gewonnen maar niet vanwege mijn l33t skillz '( Ik ging early game gewoon belachelijk veel dood, en als tank zijnde ging ik veel te snel dood eigenlijk. 4 AP champions (+ Renek), dus had ontzettend veel Magic Resist gestacked, maar toch lag ik bij teambattles ontzettend hard tegen de grond...

Iemand wat tips, of lag 't niet aan mij maar aan de champion? :P Met Amumu heb ik geen problemen, maar daar jungle ik ook mee...

Surfin' paradise!

• diax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-06-2022
ik ben sinds kort ook begonnen met LoL en het spel is erg leuk. vooral als je bij het winnende team zit. ik ben op dit moment lvl 18.
Ik heb de champion Mundo gekocht en deze champion bevalt me erg goed. Ook heb ik laats xin gekocht ook een erg leuke champion. toch heb ik met xin een beetje moeite met het last hitten van minions... het zal wel even wennen zijn.
ik zelf loop terug met mijn champion en probeer ze dan te last hitten, ik hoor ook veel mensen zeggen probeer het een met s. maar dit valt tegen..

ps: nog wat mensen op eu die die na 8én meestal zin hebben in een potje of 3 ?

• Vicarious
MazeMouse schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:35:
[...]

ROFL! Dat was me zelf nog niet eens opgevallen :D
Onbewust 1337-timing skillz!

Ik hoor inderdaad dat Nunu een prima jungler is maar heb het nog niemand zien doen.

EDIT:
Een keer een unharrassable lane meegemaakt... Cho'gath met Sona... Sona bleef ver genoeg achter dat we haar niks konden doen en ik wil iemand cho'gath zien harrassen... helemaal als Sona er continu heal achter staat te spammen.
Ditzelfde heb ik gehad met Mordekaiser en Sona. Met dat hoerige gebuffte schild van hem krijg ik die dude alleen dood als we 3v1 op hem gaan.

• Vicarious
diax schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:51:
ik ben sinds kort ook begonnen met LoL en het spel is erg leuk. vooral als je bij het winnende team zit. ik ben op dit moment lvl 18.
Ik heb de champion Mundo gekocht en deze champion bevalt me erg goed. Ook heb ik laats xin gekocht ook een erg leuke champion. toch heb ik met xin een beetje moeite met het last hitten van minions... het zal wel even wennen zijn.
ik zelf loop terug met mijn champion en probeer ze dan te last hitten, ik hoor ook veel mensen zeggen probeer het een met s. maar dit valt tegen..

Ik ben redelijk vaak online 's avonds. Voeg me maar toe, ik sta in de playertable inde openingspost.

• Baristo
Snappie88 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:41:
Ik gisteren met Galeo een paar potjes gedaan, de laatste gewonnen maar niet vanwege mijn l33t skillz '( Ik ging early game gewoon belachelijk veel dood, en als tank zijnde ging ik veel te snel dood eigenlijk. 4 AP champions (+ Renek), dus had ontzettend veel Magic Resist gestacked, maar toch lag ik bij teambattles ontzettend hard tegen de grond...

Iemand wat tips, of lag 't niet aan mij maar aan de champion? :P Met Amumu heb ik geen problemen, maar daar jungle ik ook mee...
Zorg dat je ult gebruikt als je hele team er is zodat je extra veel dmg kan doen. Gebruik je schild als een dmg booster. De mag res die het je geeft toch weer 20 ap erbij. En Galio is niet een echte tank (geen stun, spammable taunt) dus speel als een mage totdat je een Force of nature hebt. Ik speel galio deze week met mag pen en def runes en 9/21/0 masteries. Clarity is handig als je solo of mid laned.

Rush de chalise beker en mercury boots als eerst (core). Daarna een banshee of een Force of nature. Abyssel scepter kan ook nice zijn als het xtreem goed gaat. mid-late game ook wat armor nemen, ander ga je dood terwijl je ult.

Vind galio een sterke champ, alleen zijn cooldowns zijn erg lang om heel effectief te zijn. (vooral als je een skillshot mist -.-)

• diax
Vicarious schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:04:
[...]
Ik ben redelijk vaak online 's avonds. Voeg me maar toe, ik sta in de playertable inde openingspost.
okee ik zal je later op de dag toevoegen ben op stage op dit moment :)

• Baristo
diax schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:51:
Sure add "My LoL Account"

• diax
top ! kunnen we zo een premade team maken :) nog 2 mensen er bij

• SaphuA
... Of join gewoon de TS server als je wilt spelen ;)

• Baristo
Heb net en stukje gekeken RIOT vs BOTS, heel saai dus zette het maar uit.

Maar wat me opviel is dat Armors van abilities/passives, wit in de HP balk worden laten zien. Zou cool zijn als dat in de nieuwe patch komt. Of is dat altijd al zo en heb ik die optie nooit geklikt?

• RTG
  • Niet online
Baristo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:42:
Maar wat me opviel is dat Armors van abilities/passives, wit in de HP balk worden laten zien. Zou cool zijn als dat in de nieuwe patch komt. Of is dat altijd al zo en heb ik die optie nooit geklikt?
Yup lijkt een nieuwe feature te zijn. Is al heel lang door de community gevraagd en Riot heeft mooi geluisterd. :)

• Nazanir
Dat is eingelijk Champion afhankelijk, ik zal even alle vormen doornemen voor zover ik ze ken:

Garen en Katarina hebben alleen maar een HP balk, hun skills kosten geen mana, en ze hebben dan ook geen mana bar. Mana items zoals regen hebben ook geen enkele zin.

Shen, Akali en Kennen gebruiken het Energy systeem. Een gele balk onder de HP balk is het kenmerk. ze krijgen per seconde 5 energy en ook zij hebben geen baat aan mana gerelateerde items. Ze hebben alle 3 een max van 200 Energy. Wel is het de moeite van het vermelden waard, dat er Energy runes bestaan. Ze geven of snellere Energy regen, of meer Energy (dus de max van 200 kan omhoog). In de praktijk zijn deze runes echter niet zo goed.

Renekton gebruikt het Rage systeem. Per hit genereert hij 5 rage, met een max van 100. Wanneer hij niet in combat is, verlies hij 5 rage per 2 seconden. Zijn ult, wanneer actief, genereert 5 rage per seconde, zowel in als out of combat. Er bestaan geen Rage gerelateerde runes, en ook Renekton heeft geen baat aan mana gerelateerde items. Zijn Rage heeft een grijze kleur in zijn balk, tot hij 50 of meer Rage heeft, dan kleurt de balk rood en hoor je een soort zware ding. Dit is een indicatie dat zijn volgende skill, meer damage zal doen, of een extra effect genereerd.

Mordekaiser heeft een passive genaamd Iron Man. Deze passive kenmerkt zich aan een donker grijze balk, die zich langzaam vult. In essentie is het een verlengstuk van je HP balk. Alle skills die Mordekaiser heeft, vullen deze balk wanneer ze damage doen. Dit is gebasseerd op een % van de gedeelde damage. Mordekaiser verliest 3% van zijn max shield op elk gegeven moment. Wel is het zo, dat het max van deze shield omhoog gaat, naarmate je in level stijgt. Het shield haalt wel voordeel uit items dor armor/MR geven. Ook Mordekaiser heeft geen baat aan mana gerelateerde items, en er bestaan geen runes die zijn shield direct helpen (zoals bij Energy wel het geval is).

Volgens mij heb ik ze zo wel, of ik moet er een vergeten zijn :)

-

• Awaken1

Awaken1

add mij ook maar oxb of oxbr

• Vicarious
Dit zijn ze wel, maar ze bedoelen iets anders. Karma kan mij een shield geven (net als bijv. Janna). Dat shield kan bijv. 200 dmg voor mij absorben. Dan komt er bij mijn healthbar (die groene dus) een wit stukje bij dat gelijk staat aan die 200 dmg. Heeft dus niets met die tweede bar te maken die voor rage, energy of morde-shield wordt gebruikt.

[Voor 68% gewijzigd door Vicarious op 10-02-2011 16:35]

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 20:30

Snappie88

Mr. Hollywood

Baristo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:04:
[...]

Zorg dat je ult gebruikt als je hele team er is zodat je extra veel dmg kan doen. Gebruik je schild als een dmg booster. De mag res die het je geeft toch weer 20 ap erbij. En Galio is niet een echte tank (geen stun, spammable taunt) dus speel als een mage totdat je een Force of nature hebt. Ik speel galio deze week met mag pen en def runes en 9/21/0 masteries. Clarity is handig als je solo of mid laned.

Rush de chalise beker en mercury boots als eerst (core). Daarna een banshee of een Force of nature. Abyssel scepter kan ook nice zijn als het xtreem goed gaat. mid-late game ook wat armor nemen, ander ga je dood terwijl je ult.

Vind galio een sterke champ, alleen zijn cooldowns zijn erg lang om heel effectief te zijn. (vooral als je een skillshot mist -.-)
Thanks voor de tips! Ik vroeg al in het character selection screen continue om een tweede tank, maar je weet hoe dat gaat in PUG's... Anyway, ik begon inderdaad met Meki Pendant + 2 health pots into Chalice of Harmory, vervolgens Mercury Boots en daarna Banshee's Veil. Veel verder dan dat ben ik niet gekomen om eerlijk te zijn :$ Af en toe wel mooie momenten met Flash + Ulti (en één maal teleport naar een mushroom van Teemo + ulti) en op dat soort momenten ging 't ook wel erg lekker, maar zoals je al zei ben je early game gewoon erg squishy.

Surfin' paradise!

• Jeffroiscool
SaphuA schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:33:
... Of join gewoon de TS server als je wilt spelen ;)
Welke TS server? :P

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:29

Hu9o

Schokkend

De PIVO TS server uit de start post.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• diax
ik zou graag iedereen willen adden maar op dit moment ligt pvp.net chat er heletijd uit ....

• Jveer
diax schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:40:
ik zou graag iedereen willen adden maar op dit moment ligt pvp.net chat er heletijd uit ....
Inderdaad, ik begin het wel een beetje zat te worden dat gezeur met die pvp.net chat. :(

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als alternatief ging ik met drie andere vrienden 2v2 doen in een custom game (die werken nog wel), op de 3v3 map met random champions. Ik als Udyr met een Evelynn tegen LeBlanc en Kennen, uiteindelijk toch gewonnen terwijl je zou denken dat het andere team veel betere champions heeft. :p

• diax
pff net twee keer even een pot gedaan , enjah alweer alle 2 verloren.. met een OP karthus in hun team..
zijn ulti is gewoon niet leuk meer

• Intruder
diax schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:10:
pff net twee keer even een pot gedaan , enjah alweer alle 2 verloren.. met een OP karthus in hun team..
zijn ulti is gewoon niet leuk meer
Koop een banshees veil of een zhonya's hourglass
Zijn de 2 beste counters voor zijn idd goede ulti.

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

In solo-que ga ik alleen nog maar "trollen" met irritante champions. Voor die enkele keer dat het goed gaat zijn zulke champions prima om goed te spelen. En als het kut gaat krijg ik mijn lolletje uit het eikelen tegen de tegenstanders :P

sudo apt-get rekt

MazeMouse schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:40:
In solo-que ga ik alleen nog maar "trollen" met irritante champions. Voor die enkele keer dat het goed gaat zijn zulke champions prima om goed te spelen. En als het kut gaat krijg ik mijn lolletje uit het eikelen tegen de tegenstanders :P
9/10 keer scheld ik jouw dan waarschijnlijk uit ;).

Ik kan begrijpen dat je graag een champion speelt die je zelf ook leuk vind, maar pas je AUB aan aan je teamgenoten. Als er 4 inlocken, kan ik begrijpen dat je zelf ook zo'n idee hebt van: fok jullie!

Helaas zijn er ook genoeg mensen die nooit een tank spelen omdat ze die niet "kunnen" spelen, en dus bij het begin van het spel meteen een carry in-locken. Ik probeer dan meestal zelf even snel te overleggen met mede teamgenoten wat de rest doet. Vaak genoeg zijn er mensen die zelf willen tanken, en anders heb ik er geen moeite mee om af en toe amumu/rammus te kiezen.

Mensen die toch besluiten om alleen voor zichzelf te spelen: je verneukt vaak je eigen potje door egoïstisch te zijn, en je maakt het voor de rest ook niet leuker. Ga alsjeblieft een 1v1 strategy spelen waarbij je het voor de rest niet verneukt.

even mijn mordekaiser build...

misschien dat jullie wat tips kunnen geven..
Ik begin met E dan W en dan Q voor de eerste drie lvls dan natuurlijk op 6 mijn ulti en elke keer als de ulti kan

Eerst probeer ik altijd Q en W vol te krijgen en dan pas de E

beginnende met doran's shield
Kwa items neem ik eigenlijk altijd die boots die mijn ability cooldowns korter maken.
Dan natuurlijk de sunfire cape
gevolgd door force of nature
dan rylai's crystal scepter en frozen mallet
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee