Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
En level 20, stelt echt niet zo heel veel voor, level 30 ook nog niet, dan heb je net 200 ofzo potjes gespeeld en heb je de basis (hopelijk) aardig onder de knie. Maar zelfs mensen die honderden games hebben gespeel, ragequitten nog wel eens. Dus level is altijd niet doorslag gevend.
-
Dat doe ik alleen als ik daarmee de first blood maak, voor de first blood doe ik allesBaristo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:57:
Met towerdiven is niks mis... Als je maar weet dat je de kill krijgt en het overleeft.
Als een ashe of yi alleen een toren probeert te huggen, krijg je minder dmg als je hem ff killt, dan als je ze probeert te negeren. Tip doe het met ze 2en, en een stun maakt het wat makelijker.
Soms word ik gedived voor lvl 6 en dan gaan we allebij dood, dat snap ik zelf ook nooit, want daar is geen winat te behalen.
@Hierboven Klopt helemaal, alleen ranked zijn er gelukkig wel een stuk minder leavers dan normal games.
[ Voor 10% gewijzigd door -Mike- op 28-01-2011 23:24 ]
Ben de laatste tijd ook steeds meer bezig met ranked, gaat erg aardig moet ik zeggen, heb daar wel twee leaves maar dat was tijdens de matchmaking ('ik moet eigenlijk echt gaan studeren'). Wist niet dat dat ook je rating omlaag haalde
Mijn favorieten zijn nu Malphite, Zilean en Warwick (heb ik ook mooi AD, AP, Tank en Jungler) ^^. Dus als iemand vragen of deze champions heeft, schroom niet!
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Wrom het is maar +100 Gold, en je mist exp en CS daardoor...
Kan je niet gewoon beter 4 minions killen?
sudo apt-get rekt
Wel vervelend als het een 2 vs 1 lane was. (dat is heel veel voordeel voor de duo lane)
Zelf hou ik niet van potjes met extreem veel kills, veelste chaotisch. Vind 20-30 kills per team in 40 minuten game ruim voldoende.
Dat was een van de meest afschuwelijk hectische games die ik ooit gehad heb.
Daar tegenover ook een game gehad waar het rond de 30 minuten mark 40-ish vs 30-ish stond en we eigenlijk gewoon een grandioos saaie stalemate hadden waarbij we over en weer elkaar aan het slachten waren maar alle teambattles eindigden in net genoeg overlevenden dat er niet fatsoenlijk gepushed kon worden.
EDIT:
Holy hell, vanavond eventjes giga-hard aan het knallen geweest met Taric. 4 games, 3 gewonnen.
1: 2/0/10 (Stompgame 25 minute surrender victory)
2: 4/0/14 (Stompgame 25 minute surrender victory)
3: 2/4/9 (Wij werden compleet geowned door hun Malphite dus dikke loss)
4: 3/6/24 (Epic van iets meer dan een uur met over de 50 kills aan beide zijden)
Dat roze geval heerscht best hard
[ Voor 22% gewijzigd door MazeMouse op 29-01-2011 23:38 ]
sudo apt-get rekt
Vicariously I live while the whole world dies
Altijd als ik een custom skin Vlad in 't spel tegenkom heb ik zoiets van 'gaan we weerrr...', over 't algemeen loopt dat persoon kwa leeftijd / sociaal doen wel wat achter op de rest
Niet dat ik iets tegen custom skins heb overigens, koop maar raak! Riot heeft een prachtig spel gemaakt en verdient het geld wat ervoor binnen komt.
Surfin' paradise!
Verwijderd
Want ach als je meer dan 2000 posts hebt en je bent 1 van de weinige actieve topics in strategy.
maar wat denk je )-:
ik zit eraan
klotezooi d-;
Customs skins zijn inderdaad de "extremen" heb ik gemerkt.Snappie88 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 07:14:
Custom skins
Altijd als ik een custom skin Vlad in 't spel tegenkom heb ik zoiets van 'gaan we weerrr...', over 't algemeen loopt dat persoon kwa leeftijd / sociaal doen wel wat achter op de rest
Niet dat ik iets tegen custom skins heb overigens, koop maar raak! Riot heeft een prachtig spel gemaakt en verdient het geld wat ervoor binnen komt.
Of het zijn de mensen die hun champion volledig beheersen en je compleet wegvegen. Of het zijn mensen die compleet weggeveegd worden.
sudo apt-get rekt
Verwijderd
humor man met zo'n helikoptertje rondcrossen d-;
Verwijderd
maar dat je echt even moet nadenken over wat je doet.
eerste potje 2 kills 20 deaths ofzo
tweede potje 10 kills 6 deaths en 8 assists
maarja 3e potje komt eraan d-;
Gisteren een potje gezien met een Corki aan hun kant tegen Heimel aan onze kant.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:20:
ik weet niet hoe goed die is maar die corki is gewoon te cool
humor man met zo'n helikoptertje rondcrossen d-;
High-tech war
Pro tip: blijven oefenenVerwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:02:
mijn eerste bevindingen zijn dat het niet zo even een rush en kill spell is
maar dat je echt even moet nadenken over wat je doet.
eerste potje 2 kills 20 deaths ofzo
tweede potje 10 kills 6 deaths en 8 assists
maarja 3e potje komt eraan d-;

Surfin' paradise!
Verwijderd
ah dank je.Snappie88 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:49:
[...]
Gisteren een potje gezien met een Corki aan hun kant tegen Heimel aan onze kant.
High-tech war
[...]
Pro tip: blijven oefenenIn de basis is het heel makkelijk en 't spel speelt ook heel anders op level 1 dan op level 30. Check sowieso de site www.mobafire.com zo nu en dan. Staat veel uitgelegd over oa. characters + builds.
Ik heb net ff popi en corki gekocht.
vond ik er allebei cool uitzien. en moet zeggen dat ik met corki weinig klaarspeel maar met popi kom ik wel ergens
gewoon deze 2 chars rotaten en dan kom ik er vanzelf.
Vind het wel jammer dat je niet ff snel een potje kan spelen ze duren eigenlijk altijd wel lang d-;
Yay lvl 3 al
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
wordt het GoT channel nog maar weinig gebruikt?
Ik vond hem wel makkeljik spelen, maar dan moet je wel de attack damage variant nemen en niet de ability power variant.g0tanks schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:18:
Corki is echt een top-tier champion, ook een van de betere carries, die heel moeilijk onder de knie te krijgen is.
sudo apt-get rekt
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik speel regelmatig Sivir, maar ik kan me altijd wel nuttig maken. JE moet alleen even naar de rest van je team kijken om te kijken welke items je koopt, maar een pusher komt altijd van pas.MazeMouse schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:12:
En je moet je team niet vergeten. Sommige champions heerschen enorm hard in bepaalde teambuilds maar komen totaal niet tot hun recht als het niet bij elkaar past. Sivir is er zo eentje, kan enorm hard heerschen als het team klopt maar als het team niet klopt is een Sivir ook meteen compleet deadweight.
Verwijderd
Ik speel sinds 1 week ook lol en wil een goeie support hero kopen (ook voor hoger level, ik ben nu pas
Verwijderd
Sinds het item genaamd Innovating Locket is weggehaald zal ik geen Sona pakken, sona is wel egt 100% support. Beetje AP en MagicPen-Boots en je krijgt redelijk wel wat damage.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:07:
Hoi jongens,
Ik speel sinds 1 week ook lol en wil een goeie support hero kopen (ook voor hoger level, ik ben nu pas. Ik dacht zelf aan Sona, wat denken jullie?
Wat je beter kunt doen, is Morgana (snare, farmskill, spellshield ), doet redelijk wat damage en maakt zich erg nuttig met zijn spellshield.
Zijn damage doet vanaf 150+- sicke damage.
Morg is wel redelijk moeilijk poppetje maar dat leer je wel;)
hf
Verwijderd
en ik moet er nog erg aan wennen eerlijk gezegd.
Maar met poppa poppi whatever gaat het een stuk makkelijker alleen farmen is niet het sterkste punt
Zover ik Sivir's heb gezien deden ze vanaf het moment dat er geen mapcontrol meer was weinig echt nuttigs meer. Pushen is prima maar zodra je in je eigen basis gedrukt staat valt er vaak toch op te merken dat een Sivir an sich weinig directe damage doet. Dat bedoelde ik dus te zeggenVicarious schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:18:
[...]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik speel regelmatig Sivir, maar ik kan me altijd wel nuttig maken. JE moet alleen even naar de rest van je team kijken om te kijken welke items je koopt, maar een pusher komt altijd van pas.
Als je tegen een Sivir speelt ben je op zo'n moment slechts 1 ace verwijderd van al je torens kwijt (
Zelfs met mijn Sona durfde ik de 1v1 met een Sivir best aan. Nou zal dat misschien aan die specifieke Sivirs gelegen hebben maar als de rest van het team in de teamfights niet presteert komt een Sivir ernstig over als die 5e persoon die er een beetje bijloopt en zo nu en dan een boomerang rondgooit.
Sona is wel een PURE support. Je hebt slechts 1 damage skill (Ultimate is voornamelijk voor de stun in teamfights) en je moet verder dus zorgen dat je in de buurt van je team blijft en de nuttige Aura's stacken.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:07:
Hoi jongens,
Ik speel sinds 1 week ook lol en wil een goeie support hero kopen (ook voor hoger level, ik ben nu pas. Ik dacht zelf aan Sona, wat denken jullie?
Je doet op jezelf dan niet veel damage en je bent voornamelijk de skills letterlijk aan het spammen om de aura's zoveel mogelijk up te houden.
En ook heel erg teamafhankelijk. Als er te weinig damage is dan ga je dat met Sona niet opvangen
sudo apt-get rekt
I

Aura sona voor squishys
Ap sona als er meer fighters zijn (jax, pan etc)
Probeer ook veel dmg te absorberen, want om ieman te healen heal je ook jezelf
Sona was een erg goede support champion tot dat ze die inervating locket hebben verwijderd ja.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:07:
Hoi jongens,
De betere support champions om het moment zijn in mijn ogen de volgende:
Taric (sicke heal, aura's (dat je alle allies om je heen buft) en een stun)
Janna (shield je allies en je ulti kan je in teamfights redden, voor de rest kun je chasers stoppen met je slow/nock in the air)
Zilean (bombs plaatsen voor de damage, revive/speed aan alies en slow aan enemies) wat wil je nog meer? pro support dus.
Rest van de support zijn in mijn mening niet zo goed, soraka is in lane wel erg goed maar als je een beetje burst damage in je team hebt dan is ze in teamfights minder als je het mij vraagd.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Verwijderd
wat een humor zeg nou echt een leuk team gehad iedereen hielp elkaar en het speelde lekker door.
jammer dat de tegenstander ook een redelijk team had
Janna? Shielden, whirlwind voor push + CC en een slow? en een high elo char.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:11:
[...]
Sinds het item genaamd Innovating Locket is weggehaald zal ik geen Sona pakken, sona is wel egt 100% support. Beetje AP en MagicPen-Boots en je krijgt redelijk wel wat damage.
Wat je beter kunt doen, is Morgana (snare, farmskill, spellshield ), doet redelijk wat damage en maakt zich erg nuttig met zijn spellshield.
Zijn damage doet vanaf 150+- sicke damage.
Morg is wel redelijk moeilijk poppetje maar dat leer je wel;)
hf
Net een game gespeeld met wat vrienden premade.
Zij: Gragas, Zilean, Tryndamere, Tristana, Miss Fortune
Wij: Fiddle (Random gozer), Ryze, Amumu, Malphite, Nasus (ik, aan de hand van Hyfe's Guide to the Competitive Nasus omdat we al 2 AP mensen hadden en dus wat AD nodig hadden)
Solo lane top vs Gragas & Zilean.
In het begin towerhuggen als een malle en zo goed en kwaad als het ging mijn Q-levellen met last-hits. Daarna via een Amumu gank 2 mooie kills gescoord (epic luck towerdive, kwam met 40HP weg) en vanaf de Sheen gewoon gigantisch aan het Heerschen (met hoofdletter H) gegaan. Met Malphite + Amumu + Nasus gewoon 3v5 onder hun toren 3 man wegvegen EN de toren meenemen in de retreat.
Serieus, Amumu + Malphite is het tankcombo dat gewoon NIET dood gaat en Nasus Q_Q'd de torens neer
Waarom heeft niemand mij eerder vertelt hoe geniaal hard Nasus is?
Ok, granted. Gezien onze team-opbouw kan ik me voorstellen dat de tegenstanders eerst voornamelijk op MR zijn gaan focussen en daardoor wat makkelijker neergingen tegen de (zelfs vooor mij) opvallend hoge damage-output.
En granted, ze hadden maar 1 "tank" tegenover onze 2 ubertanks.
Maar ook gezien onze team-opbouw opvallend dat ik op 11/0/13 geëindigt ben en onze Malphite op 12/4/11 terwijl zowel Ryze als Fiddle beiden voornamelijk deaths en assists aan het opbouwen waren
Verder vandaag ook wat heerlijke games gespeeld met Morgana. Hoewel ik nog steeds heel erg op Support characters blijf hangen begin ik me wel steeds meer thuis te voelen op verschillende characters.
Janna, Sona, Morgana, Taric en Nasus zijn nu wel een verzameling waar ik me goed bij voel. Cho'gath of Galio indien het echt nodig is. En Lux, Kayle en LeBlanc als het echt niet anders kan
sudo apt-get rekt
Als je als team terwijl je Sivir bent niet zo goed gaat, bouw je dus een aura-hoer. Je maakt een stark, je bouwt een aegis en dan kijk je of je wat armor pen. zoals bijv. black cleaver kan maken als je daar nog aan toekomt. Met al die lifesteal en flink snel (stark geeft attackspeed!) rondvliegende ricochets doe je verdacht veel damage terwijl je bijna niet kapot te krijgen bent. Zeker met je ult aan val je ook nog supersnel aan en kun je ook snel wegwezen als het misgaat. Wat mij betreft zeker niet waardeloos... dan heb je minder aan een niet doorvoede Mundo die maar een beetje rond loopt te rennen.MazeMouse schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:38:
[...]
Zover ik Sivir's heb gezien deden ze vanaf het moment dat er geen mapcontrol meer was weinig echt nuttigs meer. Pushen is prima maar zodra je in je eigen basis gedrukt staat valt er vaak toch op te merken dat een Sivir an sich weinig directe damage doet. Dat bedoelde ik dus te zeggen
Edit: en ik krijg het niet voor elkaar om een echt goede Nasus te maken. Het was mn eerst gekochte heroe dus heb er best veel mee gespeeld. Ik doe het altijd wel redelijk binnen een team en hou sowieso altijd mn lane, maar echte dominante potjes heb ik er niet mee kunnen spelen nog. Snap er geen hol van...
[ Voor 13% gewijzigd door Vicarious op 31-01-2011 02:14 ]
Verwijderd
ik wil dat ook wel eens proberen dat healen bevalt me al erg goed
Sivir! Als je minions wilt slopen kent Sivir bijna geen gelijke met ricochet. Ashe kan ook wel aardig lasthitten en ik vind Karthus altijd wel lekker farmen. Corki is ook niet verkeerd met die lava-skill van hem. Kennen, Heimerdinger en Miss Fortune hebben ook allen een aardige farm-skill waarbij Kennen als voordeel heeft dat zijn energy praktisch nooit opraakt terwijl Heimer in het begin van de game snel zonder mana zit.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:08:
wat is een goede farm dps mage?
ik wil dat ook wel eens proberen dat healen bevalt me al erg goed
Hmmm, zal het nog eens proberen danVicarious schreef op maandag 31 januari 2011 @ 02:12:
[...]
Als je als team terwijl je Sivir bent niet zo goed gaat, bouw je dus een aura-hoer. Je maakt een stark, je bouwt een aegis en dan kijk je of je wat armor pen. zoals bijv. black cleaver kan maken als je daar nog aan toekomt. Met al die lifesteal en flink snel (stark geeft attackspeed!) rondvliegende ricochets doe je verdacht veel damage terwijl je bijna niet kapot te krijgen bent. Zeker met je ult aan val je ook nog supersnel aan en kun je ook snel wegwezen als het misgaat. Wat mij betreft zeker niet waardeloos... dan heb je minder aan een niet doorvoede Mundo die maar een beetje rond loopt te rennen.
Edit: en ik krijg het niet voor elkaar om een echt goede Nasus te maken. Het was mn eerst gekochte heroe dus heb er best veel mee gespeeld. Ik doe het altijd wel redelijk binnen een team en hou sowieso altijd mn lane, maar echte dominante potjes heb ik er niet mee kunnen spelen nog. Snap er geen hol van...
Verder was die Nasus heersch echt een resultaat van alle mogelijke positieve factoren die ervoor zorgde dat ondanks de PEBKAC een positieve situatie ontstond
-Ryze + Fiddle in mijn team zodat de tegenstanders MR gingen stacken. Hallo Q+Sheenproc AD Nuke!
-Amumu + Malphite in mijn team (Epic tanks) terwijl zij alleen een Gragas hadden.
-Vrijwel geen CC in hun team op hun Exhausts en slows na. Geen stuns, geen suppressions, geen snares, niks. Wij hadden 2 stuns een fear en een snare. Exhausts niet meegeteld.
-Disorder in hun team. Amumu met 1 death, Malphite ondertussen op 4 en Nasus heb je in het geheel nog niet doodgekregen. Wie focus je dan als ze steeds op je hele team afrennen alsof die toren er niet eens staat?
Lees die guide van Hyfe maar eens op Leaguecraft. Want dat was mijn enige kennis die ik over Nasus had. Dit was mijn eerste non-custom botstomp potje als Nasus namelijk
[ Voor 41% gewijzigd door MazeMouse op 31-01-2011 12:15 ]
sudo apt-get rekt
Plus met Sivir kan je wanneer je een Chalice koopt, je farm-skill altijd aan hebbenVicarious schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:22:
[...]
Sivir! Als je minions wilt slopen kent Sivir bijna geen gelijke met ricochet. Ashe kan ook wel aardig lasthitten en ik vind Karthus altijd wel lekker farmen. Corki is ook niet verkeerd met die lava-skill van hem. Kennen, Heimerdinger en Miss Fortune hebben ook allen een aardige farm-skill waarbij Kennen als voordeel heeft dat zijn energy praktisch nooit opraakt terwijl Heimer in het begin van de game snel zonder mana zit.
Anyways gisteren weer een potje gespeeld en ging verassend goed. Al had ik 0/2/7 niet me beste score met Malzahar, maar dat komt meer door een kamaraad van me. Die is namelijk heel goed in het ks'en met een champ. als Lux of zelfs met Akali. Maar goed dat maakt ook niet echt veel uit een assist is natuurlijk net zo goed (of bijna) als een kill. Zo lang we winnen vind ik het prima!
Met een Manamune ook, betekent alleen niet dat je het ook moet doen. Met een beetje mana management (en eventueel zo nu en dan blue buff opeisen) kan je veel beter andere items kopen.Jveer schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:58:
[...]
Plus met Sivir kan je wanneer je een Chalice koopt, je farm-skill altijd aan hebben
KS staat ook niet voor Kill Steal maar voor Kill Secured!Jveer schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:58:
[...]
Die is namelijk heel goed in het ks'en met een champ. als Lux of zelfs met Akali. Maar goed dat maakt ook niet echt veel uit een assist is natuurlijk net zo goed (of bijna) als een kill.
Manamune op een Sivir is niet eens zo'n enorm slecht idee.g0tanks schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:07:
[...]
Met een Manamune ook, betekent alleen niet dat je het ook moet doen. Met een beetje mana management (en eventueel zo nu en dan blue buff opeisen) kan je veel beter andere items kopen.
De core-builds die ik geprobeerd heb waren:
Chalice + Mercury + Starks
Manamune + Berserkers + Banshees
Wat zou dan een betere core zijn?
Ik definieer core als 3-4 items onder de 6000 gold die je BIJNA alle games haalt. Tenzij je 5 AP damage dealers ziet en je meteen je Banshees + Force of Nature erbij wil hebben of zoveel AD dat zelfs Janna een Randuins Omen + Frozen Heart heel interessant begint te vinden.
EDIT: Enigsinds situational natuurlijk. Mijn core voor Taric is bijvoorbeeld Chalice + Mercury + Aegis maar als iemand anders Aegis gaat neem ik wel een ander Survivability item of een Nashor's
[ Voor 7% gewijzigd door MazeMouse op 31-01-2011 12:37 ]
sudo apt-get rekt
Manamune + Stark's. Lekker wat damage, attack speed, aura, etc. Daarna nog een Warmog's + Atma's de rest mag je zelf in vullen.
Over core's je hebt wel gelijk ja, een zo goedkoop mogelijke compacte build waar je altijd van uit gaat, waar je toch ruimte hebt voor aanpassingen waar nodig. Het liefst heb ik een core van 2-3 items, die ik toch wel op alle champions die ik speel haal, Sivir is de uitzondering met 4, en is ook iets duurder. Aan de andere kant, ze farmed als geen ander dus heeft ook meer geld te besteden. Ik meende ook mijn build + speelstijl te hebben gepost wat pagina's terug, ik zal eens kijken voor je.
@Vicarious: Pst, Manamune kan maar max 1000 bonus mana krijgen, dus er zit wel een cap op de bonus damage die het item geeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Nazanir op 31-01-2011 14:11 ]
-
Mijn core bij Sivir:
- Manamune
- Merctreads
- Starks
- Aegis
En daarna ga je bouwen aan items die je attack speed ophogen en liefst nog wat voordelige team-effects hebben. Zoals bijv. Black Cleaver. Dit levert je 58 magic resist, 30 armor en 20% lifesteal op als survivability en je bent een behoorlijke strakke teamplayer met aardige damage.
Elke champion heeft andere items nodig om effectief te zijn. De items die je absoluut nodig hebt en die je in principe ELKE game koopt, dat is je core. Voor een Garen-speler is zijn core over het algemeen boots + sunfire cape. Daarmee bouwt hij survivability en een beetje damage en farming capability op.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:31:
nu hoor ik iedereen over cores praten.
vertel en leg uit ik snap er geen hout van d-:
Daarna bouw je 'situational' items, items die afhankelijk zijn van de situatie waarin je je bevindt of de samenstelling van jouw team of die van de tegenstander. Als je Garen weer als voorbeeld neemt: tegen een zwaar magical team zou je als situational items Banshees Veil en/of Force of Nature kunnen nemen, tegen een zwaar DPS-team kun je bijvoorbeeld gaan voor Thornmail.
Verwijderd
Ok ik speel dus veel met poppa corki en annieVicarious schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:40:
[...]
Elke champion heeft andere items nodig om effectief te zijn. De items die je absoluut nodig hebt en die je in principe ELKE game koopt, dat is je core. Voor een Garen-speler is zijn core over het algemeen boots + sunfire cape. Daarmee bouwt hij survivability en een beetje damage en farming capability op.
Daarna bouw je 'situational' items, items die afhankelijk zijn van de situatie waarin je je bevindt of de samenstelling van jouw team of die van de tegenstander. Als je Garen weer als voorbeeld neemt: tegen een zwaar magical team zou je als situational items Banshees Veil en/of Force of Nature kunnen nemen, tegen een zwaar DPS-team kun je bijvoorbeeld gaan voor Thornmail.
wat zou ik daarvoor standaard moeten gebruiken?
Ik ga uit van een attack damage build. Dan zou ik voor Boots + sheen gaan, die Sheen upgrade je later naar Trinity Force. Vervolgens een AD-item met lifesteal zoals bloodthirster. Dat is je core, daarna situational. Als je gefocussed wordt en veel doodgaat kun je voor Warmorgs, force of nature en/of banshees veil gaat. Zo nee: meer damage! Infinity edge en phantom dancers bijv. Grootste nadeel: je zal vaak zonder mana komen. Je zou dus manamune kunnen bouwen.
PoppY:
Ook PoppY heeft vooral boots + sheen nodig. Ook die sheen kun je weer upgraden naar trinity force, en dan is de rest weer situational. Ondanks dat de speelstijlen van beide champs heel verschillend zijn is hun itembuild vrijwel hetzelfde. Je kan dus voor flink wat extra attack damage gaan om ook je sheen-damage te upgraden, maar je kan ook voor tank-items gaan, afhankelijk van de game. Warmogs zou ik niet doen aangezien poppy niet zo goed minions kan farmen, maar banshees veil en force of nature zijn bijv. prima opties.
Dus eigenlijk gewoon mijn cores combinerenVicarious schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:58:
Mijn core bij Sivir:
- Manamune
- Merctreads
- Starks
- Aegis
EDIT:
Opzich logisch en met een vrij makkelijke progressie. Vroeg de Tear kopen om alvast mana stacks te bouwen. Daarna boots + starks en dan kijken wat er nodig is.
Meer damage => Manamune eerst afmaken
Meer MR en CCreduc => Mercury eerst afmaken
Meer Survivability => Aegis eerst halen.
[ Voor 39% gewijzigd door MazeMouse op 31-01-2011 15:18 ]
sudo apt-get rekt
Ik ben iemand die earlygame zeer defensive speelt maar ik ben wel iemand die graag damage doet. Probleem hiermee is dat de meeste carry's zo snel dood gaan als het maar kan, (of alsnog hard gefocused worden zoals Renekton
Wie zouden jullie aanraden op basis van die eigenschappen?
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Verwijderd
Lux, geen echte carry maar is makkelijk om safe mee te spelen, en kan toch aardig dmg doen.Jeffroiscool schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:13:
Ik zoek een nieuwe champion voor me
Ik ben iemand die earlygame zeer defensive speelt maar ik ben wel iemand die graag damage doet. Probleem hiermee is dat de meeste carry's zo snel dood gaan als het maar kan, (of alsnog hard gefocused worden zoals Renekton)
Renekton is juist vrij aggressief in dat opzicht. Misschien eens kijken naar zijn broer NasusJeffroiscool schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:13:
Ik ben iemand die earlygame zeer defensive speelt maar ik ben wel iemand die graag damage doet. Probleem hiermee is dat de meeste carry's zo snel dood gaan als het maar kan, (of alsnog hard gefocused worden zoals Renekton)
Nunu is opzich ook leuke optie (goede harasser)
Gewoon kijken naar alle "off-tank" opties als je survivability wil met redelijke damage mogelijkheden. Maar onthoud wel dat als je echte pure damage wil je toch op carries uitkomt. (De glass cannons)
sudo apt-get rekt
Sion! Kun je AP of AD bouwen, is al vanaf het begin tanky en lastig te ganken door zijn stun. Later met AP gaat hij enorme burst damage doen en lategame met de AD build ben je gewoon unstoppable met je stun + absorberende shield + 700 damage crithits die enorme lifesteal geven.Jeffroiscool schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:13:
Verwijderd
wat houd manamune in?Vicarious schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:07:
Corki:
Ik ga uit van een attack damage build. Dan zou ik voor Boots + sheen gaan, die Sheen upgrade je later naar Trinity Force. Vervolgens een AD-item met lifesteal zoals bloodthirster. Dat is je core, daarna situational. Als je gefocussed wordt en veel doodgaat kun je voor Warmorgs, force of nature en/of banshees veil gaat. Zo nee: meer damage! Infinity edge en phantom dancers bijv. Grootste nadeel: je zal vaak zonder mana komen. Je zou dus manamune kunnen bouwen.
PoppY:
Ook PoppY heeft vooral boots + sheen nodig. Ook die sheen kun je weer upgraden naar trinity force, en dan is de rest weer situational. Ondanks dat de speelstijlen van beide champs heel verschillend zijn is hun itembuild vrijwel hetzelfde. Je kan dus voor flink wat extra attack damage gaan om ook je sheen-damage te upgraden, maar je kan ook voor tank-items gaan, afhankelijk van de game. Warmogs zou ik niet doen aangezien poppy niet zo goed minions kan farmen, maar banshees veil en force of nature zijn bijv. prima opties.
sorry voor mijn domme vragen echte beginnen n00b hier om maar heel duidelijk te zijn d-;
nooit gedacht dat ik ooit geen tijd had om dingen uit te zoeken. maar je word ouder kinderen je kent het d-;
Verwijderd
ah ok dan gaan we corki eens proberen.Vicarious schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:28:
Manamune is gewoon een itemGeeft permanent extra mana als je een ability gebruikt en een percentage van je mana wordt omgezet in damage.
klinkt ook wel handig voor annie aangezien ik daar ook mee door mijn mana ketste
Bij annie niet doen! De damage is attack damage en annie moet het van haar abilities hebben! Voor Annie moet je Archangel Staff bouwen. Die doet iets vergelijkbaars maar dan met Ability Power.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:30:
[...]
ah ok dan gaan we corki eens proberen.
klinkt ook wel handig voor annie aangezien ik daar ook mee door mijn mana ketste
Archangel staff is een pro item daarvoorVicarious schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:32:
[...]
Bij annie niet doen! De damage is attack damage en annie moet het van haar abilities hebben! Voor Annie moet je Archangel Staff bouwen. Die doet iets vergelijkbaars maar dan met Ability Power.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Lees wat guides op sites als mobafire en leaguecraft. Daarin staan ook vaak goede itembuilds vermeld.
sudo apt-get rekt
Verwijderd
ik doe mijn best maar kinderen huishouden nieuw huis in aanbouwMazeMouse schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:42:
Tip voor Semmy:
Lees wat guides op sites als mobafire en leaguecraft. Daarin staan ook vaak goede itembuilds vermeld.
zorgt ervoor dat ik eigenlijk alleen op mijn werk surf als ik de tijd heb en kans krijg om info te winnen voor de schamele uurtjes dat ik kan gamen d-;
vandaar dat ik jullie hulp en input gigantish waardeer
EDIT:
Ik ben trouwens steeds meer bezig om te leren hoe en waar te warden. Vooral in de mid positie gisteren met Morgana was het echt hemels om aan de zijkanten die wards te hebben staan en alle ganks van zover te zien aankomen dat het als cheaten aanvoelde
(Vooral hoe hun Rammus steeds liep te klagen als ik ineens spontaan terug begon te sprinten als hij de river op kwam powerballen
[ Voor 60% gewijzigd door MazeMouse op 31-01-2011 16:27 ]
sudo apt-get rekt
Same here. Tijdens het laden van de game kun je vaak al even naar de quick item build scrollen. Die mobafire heeft een cheat-sheet bovenaan de builds staan, die is wel errug handig.MazeMouse schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:54:
Bij nieuwe champions zoek ik altijd eventjes snel een guide erbij en alt+tab tussen game en guide (zodat ik tussendoor snel de itembuilds kan checken)
De dorans items zijn duurder (met een kleine buf) waardoor de combinatie met een pot niet meer mogelijk is en daarnaast nog nerfs in masteries/runes met health/manaregen en health terwijl de natuurlijke manaregen van alle champs is verhoogd, zoals aangekondigd in de patch preview. Ik ben benieuwd hoe groot de impact op early game zal zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door RTG op 01-02-2011 08:33 ]
Nouja de natuurlijke regen van champs is volgens mij percentagegewijs, dus early game zul je minder kunnen spammen. Dat zal met name voor casters vervelend zijn, dus een indirecte buff voor melee (auto-attack) champs. Waarom die Doran's items zijn aangepakt is mij een raadsel, volgens mij waren ze wel prima zo.RTG schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:30:
Release Notes v1.0.0.110
De dorans items zijn duurder (met een kleine buf) waardoor de combinatie met een pot niet meer mogelijk is en daarnaast nog nerfs in masteries/runes met health/manaregen en health terwijl de natuurlijke manaregen van alle champs is verhoogd, zoals aangekondigd in de patch preview. Ik ben benieuwd hoe groot de impact op early game zal zijn.
Verder een beetje jammer dat mijn dure healthrunes nu minder goed zijn
Nee hoor... ik zou zeggen lees de gelinkte patch preview eerst eens.Vicarious schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:03:
[...]
Nouja de natuurlijke regen van champs is volgens mij percentagegewijs, dus early game zul je minder kunnen spammen. Dat zal met name voor casters vervelend zijn, dus een indirecte buff voor melee (auto-attack) champs. Waarom die Doran's items zijn aangepakt is mij een raadsel, volgens mij waren ze wel prima zo.
Een Core bestaat meestal uit 2-3 items, die je altijd wel kan maken, ook al speel je niet helemaal top. Tis goedkoop, snel te behalen en complimenteerd je character in wat hij doet.
Ik zal je even mijn Olaf Core build geven bijv:
Merc threads, Frozen Mallet en Stark's:
Mallet geeft je extra HP en een slow. De extra HP zorgt voor bonus damage wanneer je je Vicious Strikes activeert (geeft je een flat bonus damage + een % van je max HP), Starks zorgt voor attack speed (werkt netjes met Mallet), Lifesteal (werkt ook weer leuk met je Vicious strikes) en verlaagt het armor van vijanden om je heen (wat weer heel mooi samenwerkt met de passive bonus van je Ultimate, want die geeft armor pen). Zo hoef je voor Olaf niet heel veel damage items te kopen, om toch harde klappen uit te delen.
Andere dingetjes zoals voor Poppy, Nasus, Blitzcracnk verplicht een Sheen kopen, omdat ze alle drie een skill hebben die bonus damage doet met hun volgende hit (Power Fist, Siphoning Strike, Poppy's naam even kwijt), dus zo doe je nog meer damage.
Situational items bouw je, afhankelijk van het vijandige team. Dus zie je veel casters, een Hexdrinker of een Banshee's. zie je veel physical DPS, een Thornmail of Omen. Er is altijd ruimte om wat te expirimenteren met dingetjes en setups, maar belangrijk is wat jij fijn vind spelen. Zolang je maar geen domme build maakt
Zoals ik al eerder aangaf, niet iedereen zal dezelfde builds hanteren, maar zoek wel naar items die echt iets voor je doen.
-
Persoonlijk heb een grondige hekel aan zekers greeves, ze doen niets voor je behalve 25% attackspeed, andere items + je passive geven al meer, dan heb je veel meer aan merc threads, want die geven je meer effective hit points en zorden dat bijv stuns minder lang duren, samen met je ult, is dat een heerlijke combo.
-
Mjah maar je lifesteal heeft toch pas zin als je veel damage doet? Mallet en Starks leveren namelijk weinig damage op en kosten samen toch flink wat centjes. Ik zou toch echt eerst je damage opbouwen voor je voor een stark gaat. En over boots: tuurlijk kun je attack speed ergens anders vandaan halen, maar in het begin niet. Dan offer je namelijk damage op, en juist in het begin wil je onwijs veel damage doen om kills te scoren. Als je de rest van je build afhebt kun je altijd je boots even ruilen, kost je toch slechts 1k gold ofzo als je die andere verkoopt.Nazanir schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:59:
Het is niet echt een dure Core hoor, Je koopt mallet ook niet ineens, maar in stukjes: Je begint met Phage, kootp daarna een Belt en als laatste heb je Mallet. Elke stukje geeft weer voordeel. Dat is op zich ook het mooie van deze build, ook voor Starks: eerst Emblem voor de lifesteal, of eerste de recurve bow, en dan gewoon langzaam weer in elkaar knutselen.
Persoonlijk heb een grondige hekel aan zekers greeves, ze doen niets voor je behalve 25% attackspeed, andere items + je passive geven al meer, dan heb je veel meer aan merc threads, want die geven je meer effective hit points en zorden dat bijv stuns minder lang duren, samen met je ult, is dat een heerlijke combo.
Je bent gelukkig niet alleen afhankelijk, van bijv een B.F. Sword voor je damage, ik zal even uitleggen, waarom deze build voor Olaf, toch goed werkt:Vicarious schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:23:
[...]
Mjah maar je lifesteal heeft toch pas zin als je veel damage doet? Mallet en Starks leveren namelijk weinig damage op en kosten samen toch flink wat centjes. Ik zou toch echt eerst je damage opbouwen voor je voor een stark gaat. En over boots: tuurlijk kun je attack speed ergens anders vandaan halen, maar in het begin niet. Dan offer je namelijk damage op, en juist in het begin wil je onwijs veel damage doen om kills te scoren. Als je de rest van je build afhebt kun je altijd je boots even ruilen, kost je toch slechts 1k gold ofzo als je die andere verkoopt.
Over het algemeen, neemt men voor een physical DPS, toch wel armorpen runes en masteries. Wanneer de game begint, zit ik al op 31 armor pen (25 van runes, 6 van masteries), daarbij voegt de passive van zijn Ultimate 10 armorpen per level van de skill toe, en Stark's verlaagt het armor van degene in bereik, met 20.
Even optellen: 31 van masteries/runes, 30 van je passive en 20 van Stark's, dat is 81 armorpen. De meesten zullen rond leven 18, rond de 80 armor hebben. Dit komt ong neer op 50% damage reduction van physical damage (even voor het gemak afgerond op 50%, rekent makkelijk). Stel je doet 100 damage per hit, er blijft door de armor, nog maar 50 damage over. Om 50 extra damage te doen, en aan de 100 damage te komen, zou de dan 2 BF Swords moeten kopen, immers, de armor van je tegenstander, halveert de effectieve damage. 2 BF swords zijn overigens 3700 Gold, das duur voor slechts 50% effectiviteit nee?
Door de armorpen die je hebt met deze build, hoef je niet eens veel extra damage te hebben, want je hit voor de volle 100% damage, op een target die 80 armor heeft. Oh en nog eens sneller, en met een slow attack. Terwijl jij meer HP hebt gekregen dankzij je Mallet (je leeft dus langer) en nog eens sneller aanvalt dankzij je Stark's.
Echter, je ziet 1 ding compleet over het hoofd: Olaf zijn Vicious strikes geeft bonus damage en bonus damage gebasseerd op 1.3% van je max HP. Hoe meer HP, hoe meer bonus damage. Je hoeft dus echt geen damage items te kopen met Olaf, om hele harde klappen uit te delen. Deze skill kan je makken +50-60 damage geven, of een BF sword in damage, die ook nog eens 100% effectief is, dankzij al je armor pen.
-
edit: ik bouw ghostblade dus verlies zelfs helemaal geen armorpen. tov jouw build. Ik steal alleen meer life en doe meer damage.
[ Voor 8% gewijzigd door Vicarious op 01-02-2011 13:56 ]
Over de patchnotes, ik ben best wel blij met de Renekton buff. Tis niet een spectaculair buff ofzo, nummertjes zijn een beetje getweaked (iets lagere cooldowns, iets meer base damage voor skills, iets meer HP gain en starting HP). Dus als Renekton speler (ik speelde hem constant na release), word ik hier wel blij van, niets om wakker van te liggen, maar over het algemeel zal mn performance weer net iets beter zijn.
Ik weet echter nog niet wat ik moet vinden van de Doran's item changes. Ze zijn nu allemaal ietsje beter geworden (yay pluspunt!), maar ook ietsje duurder, waardoor je dus niet meer een Doran's + pot kan nemen, dit heeft op zich wel een beetje impact op early game en betekend voor mijn gevoel, dat je wat voorzichter gaat spelen, omdat je geen potion meer bij hebt.
De HP Quints nerf vind ik niet zo heel erg, meestal gebruik ik toch armorpen of magic pen quints, maar ze willen early game wat spannender maken. We zullen wel zien hoe het daadwerkelijk is. Ik denk ook echter dat voor sommige junglers, als die HP quints gebruikten althans, dit ook ietwat negatief uit kan pakken. Maarja, eerst maar field testen.
-
sudo apt-get rekt
Mjah voor casters is dat inderdaad wel prima, maar ik speel meestal tanky builds en dan heeft zo'n pendant totaal geen zinMazeMouse schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:49:
Veel van mijn builds begonnen toch al vaak met Meki Pendant + pot dus voor mij veranderd er niet zoveel met die Doran's items. Ik gebruikte ze al vrijwel niet, en nu helemaal niet meer. Liever meteen aan de core beginnen
sudo apt-get rekt
Verwijderd
Kan ik aan de spelerslijst toegevoegd worden?
het gaat met elk potje beter
krijg mijn skills door en het spel zelf
Je merkt gewoon het verschil tussen normale spelers en prutsers.
Gister een team wat snapte wat het deed.
Dan kan je mooi even je char doorgronden de mappen en het spel
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 18:33 ]
Wij: Sona (ik, premade), Amumu (premade), Cho'gath (premade), Caitlyn, (Zilean leaver)
Zij: Singed, Jax, Sivir, Zilean, Warwick
Korte samenvatting:
Onze Zilean geeft FirstBlood op en ragequit. Caitlyn pushed hun midtower als eerste toren weg. AP stacken op Sona en Amumu. Cho ging full-HP met Atma's. Cait was verbazingwekkend goed (voor een random personage) in d'r ulti timing en had dus mooie feed. Kills opstapelen omdat zij steeds heel stom diven en zich verkijken op het feit dat ik zo'n dikke heal heb. Zij halen baron. 2 minuten later acen wij hun. Inhibitor down en surrender vote 5 for 0 against.
Wat ik geleerd heb:
Sona's heal is belachelijk met veel AP. (Sona dps bursts kende ik al)
Amumu heeft angstaanjagend veel damage met AP
Singed is eng met zijn fling-skill
Zilean moet dood met zijn bommetjes continu
Baron is niet zaligmakend
WARDS ZIJN PURE LIEFDE!
En als je dan toch een ragequiter hebt helpt het om te zeggen "whatever, dan maar omgloldps-builds doen" en kanonhard in de verdediging te duiken. Voor het eerst een Nashor's Tooth op Sona gemaakt. Towerpushing Sona ftw
sudo apt-get rekt
Je "huil" skill (vergeet de naam even) deelt een % max hp van je tegenstander als magical damage, met Scepter verlaag je de MR van je tegenstadner, evenals met je auto attacks, dus meer damage, ik meen dat de AP ratio was 100AP voor 1% extra damage, maar dat zou ik moeten checken. Ook leuk om te weten, deze skill werkt samen met Rylais, dus hij slowt daarna ook nog eens.
-
Helaasch heb ik bijna geen kans om 't uit te proberen, omdat er op dit moment een zwaar tekort aan tanks heerst, maar ik wil als 't spel voorspoedig gaat nog wel eens een Zhonya's Hourglass en/of een Abyssal Scepter toevoegen aan m'n Amumu build.MazeMouse schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:44:
Amumu heeft angstaanjagend veel damage met AP
Laatst een potje gespeeld tegen Warwick, Evelyn, Mordekaiser en nog twee hero's, en eigenlijk had iedereen wel een supression of een dot, en heb eigenlijk vrij snel een Quicksilver Sash gevolgd door een Randuin's Omen gebouwd. Man, die Quicksilver Sash heeft talloze malen mijn leven gered en wat een ondergewaardeerd item! Ben op 't begin door wat ganks drie keer dood gegaan voordat ik m'n core + Quicksilver Sash kon bouwen, maar ben daarna niet meer doodgegaan. Teamfight, initiëren, Despair + Tantrum aan, active van Randuin's aan, iets later de ulti eroverheen gooien, activ van Quicksilver aan en weg flashen
Surfin' paradise!
Hier wordt alles gezecht over ap en meer damage doen. Maar bestempelen wij hier niet iets verkeerd?Nazanir schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:24:
Amumu met AP, kan je meer zien als een caster eigenliijk. Al zijn skills hebben AP ratios, alleen hij heeft wat minder survivability. Het beste kan je een combinatie van semi tank items + AP nemen, denk aan een RoA, Abysall Scepter en een Zhonya's hourglass: Je krijgt zo toch wel leuk wat AP, en armor + mr vanwegen Zhonya's en Scepter. AP Amumu is zeker niet slecht, maar een stuk moeilijker te spelen, want je bent een stuk kwetsbaarder, en je hebt niet zulke spambare skills, zoals een gemiddelde caster/mage dat wel heeft.
Je "huil" skill (vergeet de naam even) deelt een % max hp van je tegenstander als magical damage, met Scepter verlaag je de MR van je tegenstadner, evenals met je auto attacks, dus meer damage, ik meen dat de AP ratio was 100AP voor 1% extra damage, maar dat zou ik moeten checken. Ook leuk om te weten, deze skill werkt samen met Rylais, dus hij slowt daarna ook nog eens.
Ik denk zelf dat amumu niet diegene is die zich op damage moet gaan richten. Amumu heeft in mijn ogen de taak om zoveel mogelijk gefocused te worden en lang te blijven overleven zodat je je team kunt helpen. Dit bereik je door defense items te kopen en niet door ap items met hp te gaan kopen.
Als je je team goed opbouwt zijn er mensen die focusen op damage en die moet je dan ook zo gebruiken.
Als je niet je hele team premade hebt is een "goed team bouwen" niet zo makkelijk als je zou denken als mensen gewoon maar willekeurig iets inlocken in de eerste 2 secondes van Champion Select...dragon3016 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:57:
[...]
Hier wordt alles gezecht over ap en meer damage doen. Maar bestempelen wij hier niet iets verkeerd?
Ik denk zelf dat amumu niet diegene is die zich op damage moet gaan richten. Amumu heeft in mijn ogen de taak om zoveel mogelijk gefocused te worden en lang te blijven overleven zodat je je team kunt helpen. Dit bereik je door defense items te kopen en niet door ap items met hp te gaan kopen.
Als je je team goed opbouwt zijn er mensen die focusen op damage en die moet je dan ook zo gebruiken.
Dus "wij" werden als de premade al verplicht om tanks uit te gaan zoeken omdat de 2 randommers meteen Caitlyn en Zilean hadden gelocked
Als dan een van onze damage dealers dan meteen besluit te ragequiten dan ben je best een bonk damage kwijt en moet je dat toch opvangen
En "zoveel mogelijk gefocussed worden" gebeurde uiteindelijk OMDAT hij zo belachelijk veel damage deed... voor zover er overlevenden waren om hem te focussen
Sowieso, een 4v5 dus het is niet alsof we dit altijd zo gaan doen. Archangels + Mercuries + Nashor's is ook niet een combinatie die je iedere dag op een Sona tegenkomt
[ Voor 5% gewijzigd door MazeMouse op 02-02-2011 12:15 ]
sudo apt-get rekt
@Vicarious
Dit klopt helemaal nou merk ik zelf nooit zoveel verschil als iemand Abysal scepter items heeft ca damage output maar dit heb ik ook niet ge theorycraft zeg maar
Zijn ulti is zeer handig maar als jij grap+stun doet word je al snel gefocused dit geeft jou team al een voordeel als jij na die grap langer in leven blijft heeft je team hier mee profijt van dit bereik je in mijn ogen door meer defense items te kopen.
Aan de andere kant is mischien ap toch nog geen slecht idee bedenk ik me net. Want als ik speel focus ik de tank niet snel dit komt omdat hij in de meeste gevallen weinig damage doet. Ook al zou hij meer damage doen dan alsnog zou ik hem niet direct focusen dit omdat andere champions deze taak beter uitvoeren en daarom prioriteit hebben.
Het kan dus bij nader inzien in mijn ogen in beiden gevallen goed of slecht uitpakken.
En zelfs dan. Als er een Malphite en/of Shen bij komen dan is pure tank amumu ook niet meer noodzakelijk als zij al Tank gaandragon3016 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:00:
@mazemouse het was ook bedoeld als een comment voor een echt team die je samen goed samensteld. Tevens ook bedoeld voor amumu als je niet samen aan het spelen bent met bekenden of vrienden.
EDIT:
En een slim team focussed toch eerst de pure dps carries voor ze achter de tank aan gaan
Dus alleen de tanks met Taunt "moeten" puur tanky gaan. Non-taunt tanks kunnen vaak wel wegkomen met ineens enorm veel burst-dps omdat mensen dat niet verwachten.
[ Voor 23% gewijzigd door MazeMouse op 02-02-2011 15:38 ]
sudo apt-get rekt
daarom bouw ik het ook pas NA mijn core, dan heb ik genoeg health en armor en heb ik nog magic resist nodig. daar zorgt dat item ook voordragon3016 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:00:
@mazemouse het was ook bedoeld als een comment voor een echt team die je samen goed samensteld. Tevens ook bedoeld voor amumu als je niet samen aan het spelen bent met bekenden of vrienden.
@Vicarious
Dit klopt helemaal nou merk ik zelf nooit zoveel verschil als iemand Abysal scepter items heeft ca damage output maar dit heb ik ook niet ge theorycraft zeg maar
Zijn ulti is zeer handig maar als jij grap+stun doet word je al snel gefocused dit geeft jou team al een voordeel als jij na die grap langer in leven blijft heeft je team hier mee profijt van dit bereik je in mijn ogen door meer defense items te kopen.
Aan de andere kant is mischien ap toch nog geen slecht idee bedenk ik me net. Want als ik speel focus ik de tank niet snel dit komt omdat hij in de meeste gevallen weinig damage doet. Ook al zou hij meer damage doen dan alsnog zou ik hem niet direct focusen dit omdat andere champions deze taak beter uitvoeren en daarom prioriteit hebben.
Het kan dus bij nader inzien in mijn ogen in beiden gevallen goed of slecht uitpakken.
Tering die gast vindt zichzelf wel heel goedg0tanks schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:45:
Nieuw, de HotshotGG soundboard: http://www.soundboard.com/sb/ihawk007.aspx
Wanneer ik zeg niet helemaal eerlijk:
Hij kijkt naar de stream van iemand van de tegenpartij, om zo zelf voordeel te halen, en bijv. alles kunnen zien wat hun zien. Nooit meer geganked worden enzo. Dit word ook wel ghosting genoemd. Ook is het zo, dat hij zijn "macht" heeft misbruikt, door mensen die zijn stream kijken en in de game zelf zitten, reports te laten maken voor feeders, afkers, etc. Terwijl dit nooit aan de orde is geweest. Wel jammer, hij is niet slecht, maar door dergelijke dingen, heb ik alles behalve respect voor hem.
-
whaha dat is wel heel sneu.Nazanir schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:44:
Tis alleen jammer dat het zo'n zelf ingenomen zak is, die niet altijd helemaal eerlijk speelt en nog al last heeft van rage buien.
Hij kijkt naar de stream van iemand van de tegenpartij, om zo zelf voordeel te halen
Wordt echt tijd dat ze daar wat aan gaan doen
Doe mij dan maar gewoon 1300 ELO en 50/50 goed team/crap teamNazanir schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:44:
Tis alleen jammer dat het zo'n zelf ingenomen zak is, die niet altijd helemaal eerlijk speelt en nog al last heeft van rage buien.
Hij kijkt naar de stream van iemand van de tegenpartij, om zo zelf voordeel te halen, en bijv. alles kunnen zien wat hun zien.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
Whehe die 1300 ELO kom ik bij lange na niet aan. Ik heb nu geloof ik 1 win en 8 losses (allemaal solo queue)Zyppora schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:15:
[...]
Doe mij dan maar gewoon 1300 ELO en 50/50 goed team/crap teamIk speel het spel dus echt niet om koste wat kost #1 te worden, maar om gewoon wat lol te hebben en een uurtje te doden.
Waha mijn eerste ranked matches waren allemaal losses (ik dacht 1 win en 7 losses ofzo), constant leavers en mensen aan het flamen.Vicarious schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:54:
[...]
Whehe die 1300 ELO kom ik bij lange na niet aan. Ik heb nu geloof ik 1 win en 8 losses (allemaal solo queue). Het lijkt wel of ik iedere keer zelf in een team zit dat elkaar steeds loopt te flamen en tegen een team speel dat minimaal semi-goed georganiseerd is.
Vanaf dat moment heb ik besloten om alleen nog maar te duo queuen, en dan gewoon dusdanig veel characters goed te leren dat je altijd een goede match voor je team hebt.
Junglers (shaco en udyr)
Physical carry (ashe, miss fortune, tristana, irelia)
Ap carry (lux, morgana, karthus, vladimir)
Tank (malphite, rammus, udyr, mundo, morde)
Support (janna, zilean, sona)
Ik moet zeggen dat dit erg goed voor mij werkt, ik zit nu op 31 winns en 25 losses geloof ik, ongeveer 1300 ELO.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Ik moet wel zeggen dat Renekton zwaar geboost is
Dit topic is gesloten.