Even los van de AP, sorcerror's boots zijn nog altijd heel erg goed op fiddle. Elke champ heeft aan het begin van de game ong 20-30 MR, en ik merk dat Merc Treads en/of Aegis toch hele populaire items zijn, en regelmatig zie ik nog een Visage voorbij komen. De kans dat een gemiddelde speler rond de 30-50 MR zit in late game, is meer dan reeel.
Je moet overigens een paar dingen in acht nemen: je hebt Magic Penetration, en Reduction. Abyssal en Fiddle's Passive vallen onder Redecution, Deze stat heeft de mogelijkheid om de MR van een bepaalde champ, zelfs onder 0 te brengen, waar Magic Penetration, nooit onder de 0 kan komen.
Dus een Fiddle met zijn aura/passive, Abbysal en Sorc boots, is behoorlijk sterk, en kan zonder moeite de MR van een gemiddelde carry (zeker wanneer je midden in een teamfight ult) makkelijk onder de 0 krijgen en ze sneller neerkrijgen dan je voor mogelijkhoud.
Ik ben verder geen uber Fiddle kenner, maar ene build die naar mijn mening echt bijzonder effectief is, niet te duur is, maar wel afhankelijk is van jungle + blue buff =
Sorc Boos, Abyssal Scepter en Spirit Visage.
Korte toelichting: Abyssal Aura stacked heerlijk met je Passive, Boots verlagen de MR van je doel, Spirit Visage geeft je CDR, en met een paar CDR runes/masteries is de cooldown van je drain gelijk aan de duur, dus non stop drainen en je healt ook nog meer, en je krijgt minder magic damage (daar dat meestal de grootste boosdoener is voor casters, tanks beschermen ze tegen carries, maar spells komen vaak een stukje verder). Verder is dit een hele compacte en goedkope core build voor Fiddle, die zijn sterke punten flink benadrukt. Hierna zou je een Hourglass kunnen maken, voor de AP + armor en in ieder geval ook nog een item dat je wat health geeft (denk aan een Rylais o.i.d.), maar early tot mid game zijn de belangrijkste stages van de game (merk ik in ieder geval), dus een goedkope doch sterke core, is echt een vereiste.