[PC] League of Legends Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:
  • 96.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Zo, eindelijk level 30! *O*

Na win #164 level 30 geworden, 4600 takedowns en heul veul minion kills! Nu m'n laatste rune invullen en dan maar eens de ranked ladders gaan bestormen O-)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik ben jaloers, nog steeds maar lvl 17.
Ik ben er inmiddels wel achter dat custom games (15 minuutjes) sneller exp geven dan normale games (25+ min), dus op die manier probeer ik een beetje te boosten. Al zijn normale games natuurlijk wel veel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ugh, net zo'n kutgame gehad door een stel idioten.

Wij: Janna (ik), Akali, Heimerdinger, Vlad, Rammus
Zij: Shaco, Ashe, Jax, Yi, Shen

Na 15 minuten hadden wij hun buitenste 3 torens weg en stond het 28 v 12 teamkills. En toen besloot onze Rammus dat Akali continu aan het "killstealen" was en daar steeds over te zeiken ipv fatsoenlijk door te spelen. Wtf? Ga dan geen tank spelen! Hij had verdomme 4/1/8 aan zijn stats staan wat in mijn ogen voor 15 minuten geen bizar slechte score is... eindigt ie op 4/8/11 omdat ie ging lopen kutten met zijn maat en zeiken in de chat ipv door te spelen.
En ipv dat we een lane pushten en hun nexus sloopten eindigde de game uiteindelijk in een surrender bij 31 v 34 teamkills, vrijwel al onze torens weg en een compleet gefeede Ashe en Jax...

Er is een reden dat ik buiten de premades met de mensen van hier bijna alleen nog maar Custom Games speel :(

EDIT:
En dan net de game na deze rant is er gelijk weer eentje waar iedereen het lijkt te begrijpen. :? Paar feeds op onze pantheon en vanaf dat moment is hij aan het steamrollen gegaan! 22/0/4...
Persoonlijk minder tevreden met mijn 7/2/6 Galio optreden (3 van die kills hadden assists moeten zijn naar onze Jax en beide deaths waren brak getimede ults) maar toch een win en ik ga eens wat meer Galio spelen :)

[ Voor 19% gewijzigd door MazeMouse op 15-01-2011 22:13 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:01

g0tanks

Moderator CSA
Moest net tegen iemand spelen waarvan z'n naam maar een letter verschilde met die van mij. Toevallig? :P

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/qp2la9.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Mooie 50/50 heb je daar in je wins/losses :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:45:
[...]
trouwens hoop ik dat ik nooit met jouw hoef te spelen :x. Iemand die nooit tanks speelt is echt waardeloos, aangezien ik dan veel te vaak moet tanken en dan wil ik niet ;(.
Ik heb het gedaan, Rammus gekocht en ben nu aan het oefenen met hem =) Moet wel zeggen dattie early game toch wel een beetje squishy is, zeker alstie gefocused wordt. Maar verder gewoon een lekkere champ waar ik denk ik wel mee uit de voeten kan. Moet nog wel oefenen op mijn skillcombos en ik moet van die R afblijven als die niet nodig is :( Al een paar keer gehad dat ik die gewoon verspil. Magoed, dat zal met ervaring wel goedkomen denk ik.

Ben er wel achter gekomen dat Sunfire Cloak ook een nadeel heeft. Towerpushen terwijl er een enemy champ in de buurt is = aggro van de tower. Same goes for Tremors. Kwestie van op blijven letten denk ik dan.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Zyppora schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:57:
[...]

Ik heb het gedaan, Rammus gekocht en ben nu aan het oefenen met hem =) Moet wel zeggen dattie early game toch wel een beetje squishy is, zeker alstie gefocused wordt. Maar verder gewoon een lekkere champ waar ik denk ik wel mee uit de voeten kan. Moet nog wel oefenen op mijn skillcombos en ik moet van die R afblijven als die niet nodig is :( Al een paar keer gehad dat ik die gewoon verspil. Magoed, dat zal met ervaring wel goedkomen denk ik.

Ben er wel achter gekomen dat Sunfire Cloak ook een nadeel heeft. Towerpushen terwijl er een enemy champ in de buurt is = aggro van de tower. Same goes for Tremors. Kwestie van op blijven letten denk ik dan.
Mjah da's alleen midgame vervelend. Vroeg in het spel heb je hem nog niet, en later in het spel zijn die towerhits net als een soort speldeprikjes voor je. Merk je geen fuck van.

Let wel op dat je vooral armor en magic resist opbouwt met Rammus, en niet flat health. Die armor heeft bij Rammus namelijk nog meer voordelen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

100 armor => 25AD! Altijd lekker

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:00
Vergeet ook z'n W-ability niet die meer inkomende damage retour stuurt naarmate je armor hoger wordt. Desnoods een Thornmail erbij en je kunt de squishy physicals haast laten suicideren met een goed geplaatste taunt. Dat laatste kan overigens ook met Fortify, een ietwat ondergewaardeerde spell die naar mijn idee prima met Rammus te combineren is.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcks schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:41:
Vergeet ook z'n W-ability niet die meer inkomende damage retour stuurt naarmate je armor hoger wordt. Desnoods een Thornmail erbij en je kunt de squishy physicals haast laten suicideren met een goed geplaatste taunt. Dat laatste kan overigens ook met Fortify, een ietwat ondergewaardeerde spell die naar mijn idee prima met Rammus te combineren is.
Heb ooit inderdaad met een rammus een tryndamere gemold terwijl ik alleen de inhibitor raakte :D.
Thornmail + W, en die kerel molde zichzelf gewoon zonder dat ik iets deed (had wel R aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zat net in een (ranked) team met Soraka en Janna. Blijkbaar had Soraka niet gezien dat we al een Janna hadden waardoor ze instant lock in had gedaan. |:(

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb zelf ook enkele games gespeeld met Janna waar er ook een Soraka in het team zat (wel normal)
Niet perfect maar het ging opzich wel :) (maar ja, Soraka die Legendary gaat :D)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Vicarious schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Mjah da's alleen midgame vervelend. Vroeg in het spel heb je hem nog niet, en later in het spel zijn die towerhits net als een soort speldeprikjes voor je. Merk je geen fuck van.

Let wel op dat je vooral armor en magic resist opbouwt met Rammus, en niet flat health. Die armor heeft bij Rammus namelijk nog meer voordelen.
Da's waar. Ik vind het alleen wel moeilijk om zowel Armor als MRes te bouwen. Meestal neig ik met hem toch naar Armor (ook vanwege zijn passive), en dan blijf je (in elk geval midgame) een squishy voor bepaalde champs * Zyppora kijkt naar Ryze :(
Marcks schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:41:
Kijk, nog een die het gesnapt heeft =D Fortify + Taunt + Shield + Tremors = dode enemy champ. Maakt niet uit wie het is en hoeveel HP hij heeft. En als hij toch nog leeft na de Taunt -> Exhaust + Rolling Ball attack \o/
g0tanks schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:29:
Zat net in een (ranked) team met Soraka en Janna. Blijkbaar had Soraka niet gezien dat we al een Janna hadden waardoor ze instant lock in had gedaan. |:(
Ik zal het nog maar een keer zeggen: ik zal NIEMAND op zijn champkeuze beoordelen voordat het spel begint. Als ik een team krijg waarin Sona, Janna en Soraka zitten, zal ik daar niks van zeggen, hoewel ik wel zoiets zou hebben van 'nou, dat wordt leuk :/ '. Maar ik heb liever dat ze die champ kiezen die ze echt goed kunnen spelen dan dat ze voor iets anders gaan omdat dan de team composition beter is, maar waar ze eigenlijk niet echt mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
g0tanks schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:19:
Moest net tegen iemand spelen waarvan z'n naam maar een letter verschilde met die van mij. Toevallig? :P

[afbeelding]
Hé grappig, volgens mij heb ik wel eens een match met jou gespeeld. Herken je naam iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
-Mike- schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:42:
[...]

Hé grappig, volgens mij heb ik wel eens een match met jou gespeeld. Herken je naam iig.
Zou best kunnen, ik kom in ieder geval een hoop Nederlanders tegen. Wat is je ingame naam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Een goede Soraka + Janna zijn beangstigend. Janna heeft heerlijke farm/harras en samen met Soraka hebben deze 2 fantastische lane control. Als je dan nog een goede tank + DPS/AP hebt, heb je toch een fantastisch goed team:

Tussen de heals van Soraka en de Shields van Janna, ben je in staat je carries goed te beschermen, daarbij kan Janna lekker slowen een een combinatie van hun ults betekend dat je tijdens teamfights sterke heals en controle hebt over het gevecht.

Ik zie het zeker niet als een slechte keuze, of het de meest optimale keuze is? Afhankelijk van de spelers en het andere team. Maar slecht is het zeker niet, maar je eigen team moet er wel een beetje op aangepast worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nazanir schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:26:
Een goede Soraka + Janna zijn beangstigend. Janna heeft heerlijke farm/harras en samen met Soraka hebben deze 2 fantastische lane control. Als je dan nog een goede tank + DPS/AP hebt, heb je toch een fantastisch goed team:

Tussen de heals van Soraka en de Shields van Janna, ben je in staat je carries goed te beschermen, daarbij kan Janna lekker slowen een een combinatie van hun ults betekend dat je tijdens teamfights sterke heals en controle hebt over het gevecht.

Ik zie het zeker niet als een slechte keuze, of het de meest optimale keuze is? Afhankelijk van de spelers en het andere team. Maar slecht is het zeker niet, maar je eigen team moet er wel een beetje op aangepast worden.
Nu heeft Janna over het algemeen redelijke Lane pushing als je de Howling Gale oppompt. Dus top konden we al snel permanent tegen hun eigen toren aanpushen. Hun mid zat ook permanent aan zijn eigen toren gelijmd en met de Soraka in de bot ging het daar ook redelijk aggressief.

Als je ze op die manier vroeg in de game veel farm kunt ontzeggen (omdat hun torens steeds de minions lasthitten) en een paar kills kunt wegsnipen heb je met een minuut of 10/15 al snel een best flink voordeel staan. Het is vanaf dat punt een kwestie van dat voordeel uitbouwen tot een groter voordeel.
"When you're ahead, get more ahead"

EDIT:
Persoonlijk vind ik het geen schande om 2 supports te hebben. Vooral omdat de meeste mensen al snel de DPS van support onderschatten. (tegen de mid-game wil je echt niet meer per ongeluk een volledig opgeladen howling gale op je champion krijgen. En ik ga ook niet voor mijn plezier in de starfall van een gefeede Soraka staan :))

EDIT2:
Helemaal heerlijk wordt het als je de enige support bent in een team vol carries terwijl de tegenstander uberhaupt alleen carries heeft. Dat is bijna een default win omdat je met je support gewoon alleen je best hoeft te doen je eigen carries langer in leven te houden dan hun 5 carries :D (shield slow shield throw-in-air shield heal shield slow throw-in-air heal) :D

[ Voor 19% gewijzigd door MazeMouse op 17-01-2011 19:57 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
g0tanks schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:49:
[...]

Zou best kunnen, ik kom in ieder geval een hoop Nederlanders tegen. Wat is je ingame naam? :)
Darkscythe.

Overigens, wat vinden jullie hiervan?
http://eu.leagueoflegends...-tribunal-coming%E2%80%A6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
Excuses, zag het nieuwsbericht vandaag voor het eerst in mijn game launcher verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zegt me zo snel niets, maar ik zal het onthouden voor als we elkaar nog eens tegenkomen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Release Notes v1.0.0.109

't Ziet eruit als een leuke patch, geen vreemde dingen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
RTG schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:21:
Release Notes v1.0.0.109

't Ziet eruit als een leuke patch, geen vreemde dingen in ieder geval.
Ziet er idd leuk uit. Alleen snap ik niet dat ze twitch sterker hebben gemaakt. Een goed positionerende twitch kan hele teams uitroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik krijg toch wel erg kriebels om Renekton te testen, alleen zijn passive snap ik niet helemaal. Ik snap hoe het Fury systeem werkt, begrijp me niet verkeerd, echter snap ik niet dat het Fury systeem zijn passive is, dat zou net zoiets zijn als dat Kennen, Shen en Akali de passive Energy system hebben.

Maar hij ziet er zeker heel interessant uit als een offtank/dpser. Ik vraag me ook af, of hij het goed zou doen als jungler.

@Vicarious

Jah dat dacht ik ook, maar hij heeft maar eens in de zoveel tijd 1 lifsteal, waar Warwick en Xin een passive life gain hebben (tis niet steal, want ze krijg per 1 of 3 hits gewoon HP erbij), en Olaf heeft een skill die zijn lifesteal (ook al beperkt) activeerd. Maar mijn angst ligt dat hij niet genoeg burst heeft om de mobs down te krijgen op level 1. Maar is zeker wel iets wat ik wil gaan proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Nazanir op 18-01-2011 11:06 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nazanir schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:31:
Ik krijg toch wel erg kriebels om Renekton te testen, alleen zijn passive snap ik niet helemaal. Ik snap hoe het Fury systeem werkt, begrijp me niet verkeerd, echter snap ik niet dat het Fury systeem zijn passive is, dat zou net zoiets zijn als dat Kennen, Shen en Akali de passive Energy system hebben.

Maar hij ziet er zeker heel interessant uit als een offtank/dpser. Ik vraag me ook af, of hij het goed zou doen als jungler.
Dat denk ik wel ja. Hij heeft lifesteal, sterke attacks en kan zich supersnel door de jungle heen bewegen. Kun je dus heel snel levelen door je jungle uit te moorden en vervolgens helpen bij een gank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Laatst online: 09:55
Toch wel de nodige veranderingen in de patch.
Zo zie ik dat de stun van pantheon verkort is waardoor dei spear aanval minder effect zal hebben.
En Tryndamere zijn ulti is verkort naar 5 seconden wat ook voor frustratie kan zorgen omdat je als je je ulti popt je afhankelijk bent van sommige andere spells die mogelijk op cd zijn waarmee je kunt ontsnappen of healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:09
Release notes zijn ook vrij gegeven.
Klik

Ik ga renekton zeker uitpoberen, lijkt me een leuke champion en aan de spotlight te zien ook wel krachtig.
Nu ben ik me ervan bewust dat de spotlights niet altijd een reëel beeld geven van de champion. zo leek swain ook erg sterk en caithlyn ook een erg goede champion.
Maar ik ben gewoon benieuwd naar het fury system.

Edit:
@Nazanir
linkje van de spotlight = hier

[ Voor 12% gewijzigd door Intruder op 18-01-2011 12:38 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Over de spotlight gesproken, even geen linkje bij de hand:

De skills van Renekton zullen precies zijn zoals in de spotlight, echter zijn zijn nummertjes wat getweaked, zodat hij minder damage doet dan je zag in het filmpje, omdat het een niveau van Xin Xhao benaderde toen hij released werd. Dit is door een red post bevestigd op de US forums (waar ik dan actief speel).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:00
Ze zijn wel stevig aan het nivelleren geslagen met de laatste patches. De duur van Sight en Vision wards is gelijk getrokken. De kosten ervan liggen ook minder ver uiteen. Champions wier kracht voornamelijk in early- of midgame lag, worden aangepakt opdat ze in elke fase van de match ongeveer even waardevol zijn. De pieken in damage door critical hits en dodges worden afgevlakt, waardoor ze zich qua functie minder onderscheiden van een permanente damage increase danwel reduction. De overweging om tot relatief ver in de game Doran items te blijven stacken is door een rework wat minder interessant gemaakt...

Sinds kort zie je veel Eve-spelers met Smite en Revive rondlopen. Dat soort geintjes maken het misschien moeilijker de balans een beetje op orde te houden, maar een beetje creatieve speelstijl maakt het spel wel leuker. Ik heb nu het idee dat ze eenieders kracht en zwaktes voorzichtig aan het wegpoetsen zijn.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Marcks hoe bedoel je dat met crits worden afgevlakt?
Doen de critical strikes nu minder damage dan voorheen?
En dodge is nu effectiever dan voorheen of minder? Want ze hebben laatst wel de dodge weggehaald bij phantom wat ik wel jammer vond bij mijn tryndamere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Marcks schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:51:
Ze zijn wel stevig aan het nivelleren geslagen met de laatste patches. De duur van Sight en Vision wards is gelijk getrokken. De kosten ervan liggen ook minder ver uiteen. Champions wier kracht voornamelijk in early- of midgame lag, worden aangepakt opdat ze in elke fase van de match ongeveer even waardevol zijn. De pieken in damage door critical hits en dodges worden afgevlakt, waardoor ze zich qua functie minder onderscheiden van een permanente damage increase danwel reduction. De overweging om tot relatief ver in de game Doran items te blijven stacken is door een rework wat minder interessant gemaakt...

Sinds kort zie je veel Eve-spelers met Smite en Revive rondlopen. Dat soort geintjes maken het misschien moeilijker de balans een beetje op orde te houden, maar een beetje creatieve speelstijl maakt het spel wel leuker. Ik heb nu het idee dat ze eenieders kracht en zwaktes voorzichtig aan het wegpoetsen zijn.
Tja, op zich heb je gelijk, maar ik denk wel dat ze toch met name de zaken aanpakken die het spel behoorlijk uit balans kunnen brengen. Op dit moment zijn bepaalde champions gewoon overpowered en als ze door een goede speler worden gespeeld winnen ze gewoon 80% van de games. En dat is nou net niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
dragon3016 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:30:
Marcks hoe bedoel je dat met crits worden afgevlakt?
Doen de critical strikes nu minder damage dan voorheen?
En dodge is nu effectiever dan voorheen of minder? Want ze hebben laatst wel de dodge weggehaald bij phantom wat ik wel jammer vond bij mijn tryndamere.
Dodge en crits zijn nu meer random, terwijl het voorheen nogal streaky was. Kon je met een crit chance van 10% zomaar 25x geen crit maken en dan ineens 5 op rij. Nu is het meer random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Oh oke bedankt :)
Ja klopt heb ik wel eens meerdere keren meegemaakt zelf. Vind het dan een goed teken als het random meer gebeurt. Maar hoe geld dit op hoger crit change als ik bijv 70 procent crit chance heb dan heb ik veel meer kans op een crit dus zou het ook vaker achter mekaar mogen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Vicarious schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:32:
[...]

Dodge en crits zijn nu meer random, terwijl het voorheen nogal streaky was. Kon je met een crit chance van 10% zomaar 25x geen crit maken en dan ineens 5 op rij. Nu is het meer random.
Juist niet ;) Dodge en crit zijn een stuk minder random, waardoor ze veel meer overeen komen met hun waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
SaphuA schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:56:
[...]

Juist niet ;) Dodge en crit zijn een stuk minder random, waardoor ze veel meer overeen komen met hun waarde.
We have changed how critical strike and dodge chance work. You will now get fewer ‘lucky’ or ‘unlucky’ streaks where you get no critical hits/dodges in a row, or a lot of them in a row. Your average chance to get a crit is the same as before though – if you have a 50% crit rate, and you make 100 attacks, you’ll still crit about 50 times.

Volgens mij bedoelen we hetzelfde maar zeggen we het met iets andere woorden. Ofwel: minder streaks in crits, maar in totaal nog steeds evenveel als je volgens de waarde zou mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Bedankt :)
Zal na de patch eens het een en ander gaan testen gebaseerd op crit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Nou ik heb 2 vrienden van me overgehaald LoL ook is te proberen. Ze waren op zoek naar wat anders en LoL is heel wat anders dan ze gewendt zijn :P Dus heb ook maar een nieuw account gemaakt zodat ik ook weer lvl 1 ben (inmiddels 2, Garen is gaaf!) En ik ben ze nu de game tactics aan het leren. Zoals niet domweg langs de turret lopen als er geen minions zijn of als je de aggro hebt, niet met je auto atk de enemy aanvallen als je bij een turret staat, dat soort tips geef ik ze nu mee. Ik speel vanavond een custom game met ze, gaan ik en me broertje beide een van hun op sleeptouw nemen, 2 vs 2 dus. Ze vonden het al wel interessant om te proberen na het zien van een aantal filmpjes. De 1 kiest Ashe als main voorlopig, de andere moet ik nog een tip geven voor een main champ. hebben jullie tips?

En ik ga me wat meer focussen op tanken. Ik ben aan het twijfelen tussen Garen en Mordekaiser/Poppy. Misschien een beetje een vreemde keuze ivm de normale tanks, maar deze champs. heb ik al wel is gespeeld en ben ik wat bekender mee. Ik heb nu net iets over 3200 IP dus Garen kan ik al kopen (is nu nog gratis yay!) Maar goed misschien hebben jullie wel een hele andere kijk hierop en kunnen jullie me een beter advies geven kwa tanking en tank champ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Jveer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:28:
De 1 kiest Ashe als main voorlopig, de andere moet ik nog een tip geven voor een main champ. hebben jullie tips?
Master Yi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Master Yi is voor nieuwe spelers een lastige champ hoor. Ik zou dan eerder voor Nunu, Sivir of Tristana oid. gaan. Nunu omdat ie wat tankier is voor een champ met relatief korte range en omdat ie kan healen (langere lane staying), Sivir omdat je daarmee zelfs als je de skill- en itembuild verkloot iig nog snel minions kan farmen en towers kan pushen en Tristana omdat het een van de sterkere en simpelere ranged champions is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nou ik heb 2 vrienden van me overgehaald LoL ook is te proberen. Ze waren op zoek naar wat anders en LoL is heel wat anders dan ze gewendt zijn :P Dus heb ook maar een nieuw account gemaakt zodat ik ook weer lvl 1 ben (inmiddels 2, Garen is gaaf!) En ik ben ze nu de game tactics aan het leren. Zoals niet domweg langs de turret lopen als er geen minions zijn of als je de aggro hebt, niet met je auto atk de enemy aanvallen als je bij een turret staat, dat soort tips geef ik ze nu mee. Ik speel vanavond een custom game met ze, gaan ik en me broertje beide een van hun op sleeptouw nemen, 2 vs 2 dus. Ze vonden het al wel interessant om te proberen na het zien van een aantal filmpjes. De 1 kiest Ashe als main voorlopig, de andere moet ik nog een tip geven voor een main champ. hebben jullie tips?

En ik ga me wat meer focussen op tanken. Ik ben aan het twijfelen tussen Garen en Mordekaiser/Poppy. Misschien een beetje een vreemde keuze ivm de normale tanks, maar deze champs. heb ik al wel is gespeeld en ben ik wat bekender mee. Ik heb nu net iets over 3200 IP dus Garen kan ik al kopen (is nu nog gratis yay!) Maar goed misschien hebben jullie wel een hele andere kijk hierop en kunnen jullie me een beter advies geven kwa tanking en tank champ.
Goede tanks imo zijn:
- Galio
- Amumu
- Rammus
- Shen
- Chogath

Die hebben allemaal een methode om de aandacht te houden. Amumu en Galio kunnen hele teams snaren met hun ult, Rammus kan goed initieren met zijn powerball move en daarna een paar spelers taunten, shen heeft ook een leuke taunt en zijn ultimate is geweldig, en chogath is gewoon een bigass mofo waardoor iedereen hem wel aan MOET klikken :P

Garen is een goede champ (speel laatste tijd ook veel met hem), maar zie ik meer als offtank. Hij kan wel wat hebben, maar kan niet zo goed een teamfight initieren en de aandacht op zich houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman

Veigar is voor je team een goede optie. Kan wegens met zijn stun meerdere champions stunnen en op datzelfde zelfde moment veel damage uitdelen. En met zijn ulti kun je de glass canons die meestal veel dmg doen maar hierdoor ook zwakker zijn doden of althans ze laten realiseren dat ze beter kunnen wegrennen.
Ook kun je met veigar goed farmen met minions en heb je deze ook dood mid-endgame met een spell.

Hij is mischien wat lastig om te leren maar als je eenmaal zijn stun goed kan plaatsen ben je bijna onmisbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

De 1 kiest Ashe als main voorlopig, de andere moet ik nog een tip geven voor een main champ. hebben jullie tips?
Peuter ze aan het verstand dat ze de skill/item descriptions een keer goed lezen. Ik heb al een aantal Ashes tegen gehad die continu Hawkshot aan het spammen waren op ons :P Doet echt 0,0 pijn. En leer ze het verschil tussen een targeted skill en een skillshot.

Voor wat betreft een goede beginners champ, tja ... Eigenlijk is het gewoon kijken wat er gratis is en daaruit een selectie maken. Laat ze maar van verschillende champs proeven en vraag ze eens welke lekkerder speelde. Je kunt denk ik niet zeggen 'champ A is voor jou geschikt', daar moet je vriend al doende zelf achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Je kunt ze het beste laten afvragen welke rollen het meeste aanspreken (carry, support, tank, offtank, jungle, melee, ranged, mage, physical... etc) en dan de makkelijkere champions daaruit kiezen. Maar het is in het begin sowieso even een kwestie van gewoon spelen en de globale metagame een beetje snappen, dan kom je er vanzelf achter wat je leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Zyppora schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:32:
[...]

Peuter ze aan het verstand dat ze de skill/item descriptions een keer goed lezen. Ik heb al een aantal Ashes tegen gehad die continu Hawkshot aan het spammen waren op ons :P Doet echt 0,0 pijn. En leer ze het verschil tussen een targeted skill en een skillshot.

Voor wat betreft een goede beginners champ, tja ... Eigenlijk is het gewoon kijken wat er gratis is en daaruit een selectie maken. Laat ze maar van verschillende champs proeven en vraag ze eens welke lekkerder speelde. Je kunt denk ik niet zeggen 'champ A is voor jou geschikt', daar moet je vriend al doende zelf achter komen.
Hahaha trust me dat komt zeker goed!
En nou ja ik ben van mening dat het beter is om een vrij goedkope champ vrij te spelen en die een tijdje als main champ te hebben. Dan krijgen ze wat feeling met het spel en komen ze vanzelf erachter hoe de enemy champs zijn. Dan kunnen ze altijd nog voor een nieuwe champion sparen. Maar puur om die eerst 5 a 6 lvl's door te komen lijkt het me beter als ze even een vaste champ nemen en zo het spel te leren.

@Vicarious
Thx voor de tips, Cho'Gath (die big ass mofo :P) is gratis deze week dus ik zal die even proberen. Wat heb ik een hekel aan die champ gehad zeg... Ik kon het team wel verrot schelden als ze hem aan het feeden waren (als in lekker groot laten worden en niet counteren) En daarna in teambattles hem alsnog proberen te doden terwijl de DPS'ers achter hem stonden en leuk aan het pew pew(en?) op me team mates... 8)7
Gallio lijkt me een hele leuke tank om te spelen, gewoon een flash, of die skill met die whirlwind doen en de enemy team in rennen ulti poppen en dan zien die er als eerst valt. Alleen is die nog best duur, dus zal maar even moeten sparen. *Kiest snel weer Malzahar*

@dragon3016
Ik hou zo erg van Veigar's stun O+ Het is al vaker voorgekomen dat Veigar een heel team weet te stunnen en dan z'n meteor skill doet op 3/5 champs, tot slot nog even z'n ulti op de zwakste en zo win je een teambattle met Veigar :p Toegegeven de maat van die Veigar speelde was echt abnormaal goed met hem. Maar thx voor de tip, zometeen een custom match met ze doen en als ze weten hoe het een beetje gaat een normal game doen. Want die players op lvl 1 moeten na 1 custom match een piece of cake zijn lol :+ *Heeft al 2 potjes gespeeld met z'n nieuwe acc*

Anyways bedankt voor de tips ik zal nog wel laten weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jveer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:59:
[...]

@Vicarious
Thx voor de tips, Cho'Gath (die big ass mofo :P) is gratis deze week dus ik zal die even proberen. Wat heb ik een hekel aan die champ gehad zeg... Ik kon het team wel verrot schelden als ze hem aan het feeden waren (als in lekker groot laten worden en niet counteren) En daarna in teambattles hem alsnog proberen te doden terwijl de DPS'ers achter hem stonden en leuk aan het pew pew(en?) op me team mates... 8)7
Dat "lekker groot laten worden" kun je eigenlijk NIKS tegen doen behalve hem continu dood houden :P
Feast zorgt namelijk voor maximaal 6-stacks en werkt ook op minions. Dus wat doen de meeste cho'gath spelers? Gewoon maximaal aantal stacks feasten op minions voor je aan champions gaat knagen.
Niks tegen te doen, in 6 minuten tijd heeft iedere cho'gath 6 stacks. Minder tijd met Cooldown Reduction.
Opzich niet zo'n heel enorme ramp, het levert hem alleen meer health en formaat op. Als je hem dan alsnog negeert is zijn damage niet zo bijzonder.
Het vervelende aan cho is dat je door zijn ingebouwde health enorm veel armor en MR erop kunt stacken voor alsnog bijna 4k life die gewoon verder niet dood wil tenzij je hem compleet vast kunt CC'en voor zolang als het nodig is om hem dood te krijgen. En houd er daarna rekening mee dat hij met zijn guardian angel vaak NOG een keer doodgemaakt moet worden. En als je pech hebt en hij speelt samen met een Zilean NOG een keer :P

En Galio is inderdaad best een leuke tank. Vooral omdat je hem al naar gelang de situatie helemaal op survivability kunt bouwen of als support caster met stiekem best flink wat damage.
Mijn core-items op Galio zijn nu: Chalice of Harmony (890), Mercury Threads (1200), Zonya's Hourglass (3300)
Totaal 5390 gold. Best wel wat MR (wat bij Galio 50% naar AP gaat) en Armor met wat AP en Mana Regen. En je kunt inflashen, ultipoppen, na je ulti meteen zonya-active poppen zodat je vijanden hun focus verleggen of 2 secondes nutteloos zijn en dan met W+E maken dat je weg komt of achter een runner aan om hem met Q tegen te houden.
Daarna kijk ik of ik eerst voor Survivability of eerst voor Damage ga afhankelijk van hoe we ervoor staan. Guardian/Aegis/Banshee of Rabadons/Abyssal/Void.

EDIT:
Als enige tank neem ik de Guardian/Aegis/Banshee route (beginnen met welke er het hardst nodig is). Als er nog een andere betere tank is (Rammus/Shen/Amumu/Malphite) ga ik voor de Support route met Rabadons/Abyssal/Void.

[ Voor 4% gewijzigd door MazeMouse op 19-01-2011 09:48 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

MazeMouse schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:35:
[...]
EDIT:
Als enige tank neem ik de Guardian/Aegis/Banshee route (beginnen met welke er het hardst nodig is). Als er nog een andere betere tank is (Rammus/Shen/Amumu/Malphite) ga ik voor de Support route met Rabadons/Abyssal/Void.
Het enige wat aan die tweede build echt Support is, is Abyssal vanwege de debuff aura. En dat is wat mij betreft niet eens echt om over naar huis te schrijven. De rest is gewoon DPS. De items die je noemt zou ik ook op Katarina (wat dus absoluut geen Support is) bouwen.

Ik heb Galio zelf ook wel eens uitgeprobeerd toen hij gratis was. Best een leuke champ, niet te squishy, mooie farming abilities en als je een paar enemies bij een van je turrets kunt verrassen, is die ulti best wel dodelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Zyppora op 19-01-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
MazeMouse schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:35:
[...]

@stukje over Cho'Gath

@stukje over Galio
Ik bedoelde dan meer dat wanneer Cho'Gath zo lekker groot geworden is, er dan altijd van die retards waren die op hem gingen focussen in plaats van de DPS'ers die achter hem stonden en ons natuurlijk na een 3 of 4 seconde een ace hadden gescoord..

En wat een nasty manier om te spelen met Galio zeg :o Even in het enemy team flashen, ulti poppen en na je ulti meteen Zhonya's Hourglass poppen... Nice! _/-\o_ Bedankt voor je build ook, jammer dat ik het voorlopig niet kan uitproberen. Ach ik kijk wel welke tank champs gratis zijn de komende weken. Want ik moet nog wel even sparen wie weet kom nog wel een andere leuke tank tegen.
Maar ik zal Galio zeker vrij spelen! Het lijkt me een hele leuke champ. om te spelen (zowel als tank en als support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Galio zag ik in het begin heel vaak, maar na de laatste paar patches waarin hij generfed is eigenlijk nooit meer. Ik heb nu altijd al het idee gehad dat hij een beetje slecht is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Zyppora schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:14:
[...]

Het enige wat aan die tweede build echt Support is, is Abyssal vanwege de debuff aura. En dat is wat mij betreft niet eens echt om over naar huis te schrijven. De rest is gewoon DPS. De items die je noemt zou ik ook op Katarina (wat dus absoluut geen Support is) bouwen.

Ik heb Galio zelf ook wel eens uitgeprobeerd toen hij gratis was. Best een leuke champ, niet te squishy, mooie farming abilities en als je een paar enemies bij een van je turrets kunt verrassen, is die ulti best wel dodelijk.
Abyssal MR => extra AP op Galio.

Support spelen is meer dan je team voorzien van leuke aura effectjes via je items maar ook je manier van spelen die erbij komt kijken.
Anders zou iedere support build SoulShroud/WillOfTheAncients/AbyssalScepter/Aegis/FrozenHeart/StarksFervor/etc verkondigen...
De "Sona-Support" zoals ik het dan maar noem. Je kunt zelf bijzonder weinig maar toch is het fijn als je erbij bent.

Galio in support is in mijn ogen combat support. Je shield rondspammen om zoveel mogelijk van je team te redden. Je Gust en Smite rondspammen (CC vijanden, versnel je team) die ineens verdacht veel damage doen waardoor mensen meer uit je buurt blijven. En je ulti is ineens niet alleen meer een aoe taunt maar doet ook ineens een gigantische bak damage waardoor ze net iets paniekeriger uit je buurt proberen te blijven.
Tegelijk ben je door je core-items al relatief taai en ga je niet 1-2-3 neer maar als je op dezelfde manier zou spelen als de tanky build ben je ineens verdomde squishy. Dus niet meer inflashen-ultpoppen maar wachten tot je rammus/shen/amumu/netwie initiate en pas tijdens de teambattle je ult poppen en daarna uitflashen.
Mijn core voor Janna heeft helemaal geen aura items, o wat een slechte support ben ik wel niet... Supporten doe je eerst met je champion skills en je speelstijl. Daarna pas met je items.
Aan het einde 3/1/23 staan met een Ashe kun je nog zo'n leuke DPS build gehad hebben maar je speelstijl was op dat moment Support :P (en to be honest kijkend naar de skills; een toggle-autoattackslow, multi-slow, clairvoyant-achtig-iets en een stun... klinkt aardig supporty "ik houd ze hier, jullie doen de damage" :P)
Jveer schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:37:
[...]
En wat een nasty manier om te spelen met Galio zeg :o Even in het enemy team flashen, ulti poppen en na je ulti meteen Zhonya's Hourglass poppen... Nice! _/-\o_ Bedankt voor je build ook, jammer dat ik het voorlopig niet kan uitproberen. Ach ik kijk wel welke tank champs gratis zijn de komende weken. Want ik moet nog wel even sparen wie weet kom nog wel een andere leuke tank tegen.
Maar ik zal Galio zeker vrij spelen! Het lijkt me een hele leuke champ. om te spelen (zowel als tank en als support)
Je moet er wel op vertrouwen dat je team niet als een stel makke schapen blijft staan kijken maar als het goed getimed wordt is het een zekere ace. Complete chaos.
Eerst 2 secondes taunt en daarna 2 secondes immune (die ze waarschijnlijk nog op jou focussen omdat je midden tussen ze in staat) en in 4 secondes kan er een hoop gebeuren :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk een fijne build voor fiddle gevonden en gebruikt. Heb nu in het begin van het spel 15 magic pen + 15% en die bouw ik op naar ongeveer 50 (abyssal sceptre/boots). en door solo lane te doen krijg ik snel en veel geld/level waardoor ik tot nu toe de potjes die ik met deze build heb gespeeld allemaal heb gewonnen.

Eindelijk weer fiddle powwwwaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Caw caw caw?
(Fiddle ultimate nightmares :()

[ Voor 57% gewijzigd door MazeMouse op 19-01-2011 12:42 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe als ik ff denken mijn rod of ages/boots/sceptre heb is het zeker zeer nasty. Ik merk nu dat die magic pen, wel erg veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

MazeMouse schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:25:
[...]

Abyssal MR => extra AP op Galio.

Support spelen is meer dan je team voorzien van leuke aura effectjes via je items maar ook je manier van spelen die erbij komt kijken.
Anders zou iedere support build SoulShroud/WillOfTheAncients/AbyssalScepter/Aegis/FrozenHeart/StarksFervor/etc verkondigen...
De "Sona-Support" zoals ik het dan maar noem. Je kunt zelf bijzonder weinig maar toch is het fijn als je erbij bent.

Galio in support is in mijn ogen combat support. Je shield rondspammen om zoveel mogelijk van je team te redden. Je Gust en Smite rondspammen (CC vijanden, versnel je team) die ineens verdacht veel damage doen waardoor mensen meer uit je buurt blijven. En je ulti is ineens niet alleen meer een aoe taunt maar doet ook ineens een gigantische bak damage waardoor ze net iets paniekeriger uit je buurt proberen te blijven.
Tegelijk ben je door je core-items al relatief taai en ga je niet 1-2-3 neer maar als je op dezelfde manier zou spelen als de tanky build ben je ineens verdomde squishy. Dus niet meer inflashen-ultpoppen maar wachten tot je rammus/shen/amumu/netwie initiate en pas tijdens de teambattle je ult poppen en daarna uitflashen.
Mijn core voor Janna heeft helemaal geen aura items, o wat een slechte support ben ik wel niet... Supporten doe je eerst met je champion skills en je speelstijl. Daarna pas met je items.
Aan het einde 3/1/23 staan met een Ashe kun je nog zo'n leuke DPS build gehad hebben maar je speelstijl was op dat moment Support :P (en to be honest kijkend naar de skills; een toggle-autoattackslow, multi-slow, clairvoyant-achtig-iets en een stun... klinkt aardig supporty "ik houd ze hier, jullie doen de damage" :P)
Klinkt nog steeds erg als DPS ;) Ook 3/1/23 (of wat mij betreft 3/1/63) heeft weinig te maken met al dan niet Support zijn. Een Support champ is m.i. iemand die NIET het gros van de damage doet, maar juist op andere manieren het team helpt. Heals, CC, auras, zone controle, etc. zijn wat mij betreft Support taken die weinig met DPS te maken hebben.

Ja, je kunt Galio als Support bouwen, dat betwist ik ook niet ;)

Wanneer je Galio bouwt met Rabadon/Abyssal/Void ben je volgens mij gewoon keihard DPS aan het bouwen, en wel via AP. Of het de juiste keuze voor een Support champ is, tja. Ik denk niet dat ik het zo aangepakt zou hebben, maar goed, zo vaak speel ik geen Support.

Overigens kan Sona flink irritant zijn als ze de kans krijgt. Vooral die ulti :/
MazeMouse schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:42:
Caw caw caw?
(Fiddle ultimate nightmares :()
Die zie ik overdag op het werk ook wel eens voor mijn ogen :/ Ook die dubbele hold van Lux zie ik wel eens gewoon uit het niets voor mijn ogen vliegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zyppora op 19-01-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:33:
hehe als ik ff denken mijn rod of ages/boots/sceptre heb is het zeker zeer nasty. Ik merk nu dat die magic pen, wel erg veel uitmaakt.
Hangt ook af van builds van de tegenstander. Je hebt als fiddle sowieso al -10 MR debuff aura (wat geloof ik later in de game nog oploopt) + penetration runes. Met sorcerer boots kun je dan al dik over iemands MR (zonder MR items) heengaan wat eigenlijk een verspilling van je geld is op dat moment. Ik heb ook heel lang sorc boots standaard gebouwd op fiddles maar ben na verloop overgestapt op speedboots/mercs of nu de nieuwe cd boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
RTG schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:12:
[...]

Hangt ook af van builds van de tegenstander. Je hebt als fiddle sowieso al -10 MR debuff aura (wat geloof ik later in de game nog oploopt) + penetration runes. Met sorcerer boots kun je dan al dik over iemands MR (zonder MR items) heengaan wat eigenlijk een verspilling van je geld is op dat moment. Ik heb ook heel lang sorc boots standaard gebouwd op fiddles maar ben na verloop overgestapt op speedboots/mercs of nu de nieuwe cd boots.
Fiddle zijn magic penetration is altijd 10. Tevens doet Magic pen veel meer voor je damage dan gewoon AP stacken, zie een paar paginas terug voor een uitgebreidde post + math van mij.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Trouwens:
Jungle monsters that previously had negative magic resistance now have magic resistance of zero
Probeer maar eens te junglen met de nieuwe patch, het is een stuk moeilijker geworden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
MazeMouse schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:25:
[...]
Zou je is je build voor Janna kunnen posten? Of hoe je over het algemeen met Janna speel. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar geworden.
Ik heb Janna een tijd als support gespeeld (aura items + heal) Een erg fijne champ. met dr slow, knock up, push en heal! Ik had geloof ik jammer genoeg gelezen dat ze generfed was een enkele patch geleden. Maar toen had ik Malzahar al ontdekt dus speelde ik Janna toch al niet meer zoveel >:)

Maar ik ben de DPS class eigenlijk een beetje zat aan het worden. Overal met elk spel ben ik meestal de DPS'er en wil nu wel is wat anders proberen. Dus vandaar dat ik wat vragen had over de tanks in LoL :) In solo games kon je toch heel weinig tanks tegen en als ik met vrienden speel, dan speel ik een off-tank champ. (Nasus) of een support (ja ik heb wel is Sorkana gekozen :P)

Abyssal Scepter is echt nice op Galio -> 70 AP + (57/2=) 28.5 AP extra. En de 57 MR niet te vergeten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Nazanir schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:33:
[...]
Fiddle zijn magic penetration is altijd 10. Tevens doet Magic pen veel meer voor je damage dan gewoon AP stacken, zie een paar paginas terug voor een uitgebreidde post + math van mij.
Ik doelde er juist op dat MP-boots minder waard zijn op fid vanwege z'n passive, AP heb ik het niet over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jveer schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:57:
[...]

Zou je is je build voor Janna kunnen posten? Of hoe je over het algemeen met Janna speel. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar geworden.
Ik heb Janna een tijd als support gespeeld (aura items + heal) Een erg fijne champ. met dr slow, knock up, push en heal! Ik had geloof ik jammer genoeg gelezen dat ze generfed was een enkele patch geleden. Maar toen had ik Malzahar al ontdekt dus speelde ik Janna toch al niet meer zoveel >:)
Summoner spells:
Teleport + Flash

Core tegen mixxed en physical:
-Tear of the Godess (Later door in Archangels)
-Mercury Threads
-Rod of Ages

Core tegen veel AP users:
-Chalice of Harmony
-Mercury Threads
-Rod of Ages

Flavor na je core: Zonya en/of Abyssal en/of Rylai (Als je voelt dat je meer HP, MR of Armor nodig denkt te hebben een van dezen)

Lategame (deze komt zelden):
Rabadons (Je ulti heal is geniaal met flink wat AP, minionwaves smelten voor je howling gale, je shield is geniaal en iedereen is blij met je slow-nuke)

Je howling gale maxen want die geeft je waanzinnige lane-pushing early game. Ook maakt een volle chargetimer je howling gale onvoorspelbaar omdat ze hem wel zien opladen maar niet weten waar het naartoe gaat. Het psychologische effect van "dat ding doet pijn als ik erin kom" maakt je tegenstanders vaak een stuk voorzichtiger (en dus makkelijker terug te pushen. En ik ben de tel al kwijt van de hoeveelheid kills die ik gemaakt heb omdat die low-health persoon toch perongeluk de gale inwandeld ipv terug naar zijn basis te gaan. Tikje luck nodig, dat wel. Maar als ze tegen hun toren gepinned zijn krijgen ze minder geld omdat de toren steeds last-hit. Alle voordeeltjes pakken)
Secundary-skill afhankelijk van je lane-partner preference. Altijd minimaal 1 punt in je shield en je slow-nuke. Als je lane-partner graag overextend is de shield-maxen een goed idee. Anders je "nuke" wat meer power geven.
Vergeet niet dat je je shield ook op een toren kunt gooien voor wat extra secondes die het verschil kunnen maken.
Later in de game je howling gale + slow gebruiken om runners tegen te houden en opletten of je met een flash+ult combo een van hun out-of-position personen jouw team in kunt blasten of juist een van je eigen out-of-position mensen kunt redden door die eve weg te knallen, slowen en je sicke healing er tegenaan te gooien.

Zoals je ziet in mijn items niet veel aura werk maar juist AP om mijn skills (vooral ultiheal en shield) sterker te maken en wat survivability zodat ik in positie kan komen om die skills goed te gebruiken.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTG schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:46:
[...]

Ik doelde er juist op dat MP-boots minder waard zijn op fid vanwege z'n passive, AP heb ik het niet over gehad.
ik draag ze wel en je merkt gewoon dat je als je veel MP hebt, je meer dmg doet, geen zin in theorycraften hier, aangezien de tegenstander een -MP krijgt. dus mijn inziens zijn MP boots zeker wel handig, vooral als hun tank een beetje MP neemt dan schiet het al snel op. Meeste mensen zie je vaak ook met MR boots rondlopen dus dan is de MP sowieso nodig om te cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb wel eens potjes die erg goed beginnen, maar de laatste was wel erg extreem. Als Cho bot met Caitlyn (met 19 attack damage aan runes, vertelde ze later), tegen Nasus en Vlad. Nasus weet vrijwel geen enkele rupture te ontwijken, wat leidt tot een snelle double kill. Nog voor ze terug zijn hebben we de toren neer, drie minuten in de game. :') Vervolgens blijven we doorpushen (zij hadden geen jungler), krijgen we weer een makkelijke kill op Nasus, en na de zevende minuut hebben we de tweede toren neer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
RTG schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:46:
[...]

Even los van de AP, sorcerror's boots zijn nog altijd heel erg goed op fiddle. Elke champ heeft aan het begin van de game ong 20-30 MR, en ik merk dat Merc Treads en/of Aegis toch hele populaire items zijn, en regelmatig zie ik nog een Visage voorbij komen. De kans dat een gemiddelde speler rond de 30-50 MR zit in late game, is meer dan reeel.

Je moet overigens een paar dingen in acht nemen: je hebt Magic Penetration, en Reduction. Abyssal en Fiddle's Passive vallen onder Redecution, Deze stat heeft de mogelijkheid om de MR van een bepaalde champ, zelfs onder 0 te brengen, waar Magic Penetration, nooit onder de 0 kan komen.

Dus een Fiddle met zijn aura/passive, Abbysal en Sorc boots, is behoorlijk sterk, en kan zonder moeite de MR van een gemiddelde carry (zeker wanneer je midden in een teamfight ult) makkelijk onder de 0 krijgen en ze sneller neerkrijgen dan je voor mogelijkhoud.

Ik ben verder geen uber Fiddle kenner, maar ene build die naar mijn mening echt bijzonder effectief is, niet te duur is, maar wel afhankelijk is van jungle + blue buff =

Sorc Boos, Abyssal Scepter en Spirit Visage.

Korte toelichting: Abyssal Aura stacked heerlijk met je Passive, Boots verlagen de MR van je doel, Spirit Visage geeft je CDR, en met een paar CDR runes/masteries is de cooldown van je drain gelijk aan de duur, dus non stop drainen en je healt ook nog meer, en je krijgt minder magic damage (daar dat meestal de grootste boosdoener is voor casters, tanks beschermen ze tegen carries, maar spells komen vaak een stukje verder). Verder is dit een hele compacte en goedkope core build voor Fiddle, die zijn sterke punten flink benadrukt. Hierna zou je een Hourglass kunnen maken, voor de AP + armor en in ieder geval ook nog een item dat je wat health geeft (denk aan een Rylais o.i.d.), maar early tot mid game zijn de belangrijkste stages van de game (merk ik in ieder geval), dus een goedkope doch sterke core, is echt een vereiste.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
@MazeMouse
Mag ik ervan uit gaan dat je wat meer de DPS kant op gaat met Janna? Sure je speelt nog steeds je rol als support met je shield, Howling Gale (target de enemy die vliegt :P) en ulti. Ook nog een goede manier om het enemy team in verwarring te brengen, even flash en ulti en met een beetje geluk heeft je team een kill (of twee) en met de AP scaling is je shield + healing sterk genoeg om je in leven te houden tot dat je teammates de andere enemies gaan focussen.

Maar thx voor de toelichting. Ik zal het is proberen wanneer ik met wat maten van school weer ga spelen. Meteen een mooie "oefening" voor het richten van focus. Dat gaat helaas nog wel is mis bij ons... Zorgt wel weer voor wat leuke opmerking na de teambattle :P

@All
Hoe speelt Renekton guys? Of hoe is het om tegen over hem te staan? Ik kon gisteren helaas niet een potje doen. Maar van me broertje hoorde ik dat die lastig te spelen was, maar hij stond nog niet tegen over een enemy met Renekton dus dat wist hij vanochtend niet te melden :p Nadat ik de spotlight heb gezien, kreeg ik het idee dat het niet meteen een OP champ. was maar dat je wel weer een nienuwe manier van spelen moet verzinnen. Wat natuurlijk wel weer leuk is, alleen maar dezelfde speelstyle wordt ook zo snel saai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
@Jveer
Renekton speelt erg leuk, al vind ik hem redelijk zwak t/m level 6 en daarna kun je met je ulti in rennen en gewoon in het rond slicen, al had ik gister een potje first blood bij 1 minute mark, meteen terug gegaan en boots/3 extra health pots gekocht. Wat hebben de tegenstanders een enorme rot lane gehad door dat item voordeel.
Mid/late game issie wel erg squishy en word je snel gefocussed, daarom koop ik er meteen een frozen malet bij en in sommige gevallen een sunfire cape/force of nature, ligt aan het andere team.
voor de rest gewoon voor een pure dmg build gaan met als het kan zo veel mogelijk cdr omdat zijn moves geen mana kosten is het makkelijk om ze te spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik heb alleen ervaring VS Renekton:

Zie hem een beetje als Pantheon, hij kan namelijk, net als Pant, in korte tijd aanzienlijk damage doen. Beetje melee/physical burst zeg maar. Leer hoever zijn Slice en Dice komt. Het heeft niet een heel groot bereik maar houdt er rekening mee dat hij zo heel makkelijk naar je toe kan komen, of het als escape mechanism kan gebruiken. Vergeet niet, dat hij dan nog een beetje AoE range erbij krijgt met zijn andere skills.

Tevens, hij is net als Kat en Garen, zijn abilities kosten niets, maar let heel heel goed op zijn rage meter. Kans is groot dat hij voor een sterke aanval wilt gaan, zeker als hij vol is. Maak hier gebruik van, beetje defensief opstellen en harassen. Let wel op dat hij redelijk lage cooldowns heeft, en door zijn Slice & Dice, in staat is heel goed melees te harrassen. Als je merkt dat het te moeilijk word, ruil dan alsjeblieft met een ranged physical of caster.

In teamfights, nadat hij zijn ult popped, probeer hem te negeren en ga voor squishies. Met zijn ult is hij instaat veel damage op te vangen als uit te delen. Door hem te negeren, doe je afbreuk aan de effectiviteit van zijn ult. Hij is op zich een prima jungler, dus let heel erg op als je ongv 4-5 minuten in het spel zit, de kans dat hij dan de jungle heeft gecleared en komt ganken is aanzienlijk, en Slice n Dice + Red Buff, betekend dat als je verder geen escape/flash hebt, heel moeilijk van hem wegkomt. Hij is erg goed als semitank/dpser dus hij moet niet je main focus zijn tijdens een teamfight.

Als je merkt dat hij gaat junglen (smite heeft), probeer dan als dat lukt, zijn junglen te verhinderen/vetragen, hierdoor verliest hij early game flink aan effectiviteit en is hij ook late game wat beter te handlen (echter geldt dit wanneer het vijandige team een jungler heeft altijd, tis een beetje een vuistregel).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ik vind hem zelf (alleen tegen gespeeld) early game redelijk sterk met die grote bijl van hem en mid-game is hij op zn sterkst. Dan heeft hij meestal al wat kunnen farmen en killen en wat items kunnen kopen, en dan is hij een behoorlijk goede DPS-er, vooral als zijn ult aanstaat. Alleen late game verliest hij zijn bruikbaarheid omdat zijn survivability niet zo groot meer is. Hij heeft niet zoals XinZhao een slow + knockup dus kan ook wat makkelijker gesloopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jveer schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:06:
@MazeMouse
Mag ik ervan uit gaan dat je wat meer de DPS kant op gaat met Janna? Sure je speelt nog steeds je rol als support met je shield, Howling Gale (target de enemy die vliegt :P) en ulti. Ook nog een goede manier om het enemy team in verwarring te brengen, even flash en ulti en met een beetje geluk heeft je team een kill (of twee) en met de AP scaling is je shield + healing sterk genoeg om je in leven te houden tot dat je teammates de andere enemies gaan focussen.

Maar thx voor de toelichting. Ik zal het is proberen wanneer ik met wat maten van school weer ga spelen. Meteen een mooie "oefening" voor het richten van focus. Dat gaat helaas nog wel is mis bij ons... Zorgt wel weer voor wat leuke opmerking na de teambattle :P
Zo goed als geen magic penetration is geen noemenswaardige dps ;)
Die AP scaling is echt om je shield later in de game viable te houden en die heal tot ziekelijk hoge niveaus te brengen. (die "nuke" en de howling gale doen op het eind vrijwel niks meer behalve dat opgooien en slowen. Alhoewel als je je gale volledig laat opladen doet ie best wel... maar tegen die tijd is de teambattle ook alweer afgelopen :D)

EDIT:
Je hebt met deze build eigenlijk geen excuus om niet minimaal in de top3 minionkills te staan aan het eind van de game. Farmen is echt waanzinnig makkelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door MazeMouse op 20-01-2011 10:44 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Nazanir schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:31:
Even los van de AP, sorcerror's boots zijn nog altijd heel erg goed op fiddle. Elke champ heeft aan het begin van de game ong 20-30 MR, en ik merk dat Merc Treads en/of Aegis toch hele populaire items zijn, en regelmatig zie ik nog een Visage voorbij komen. De kans dat een gemiddelde speler rond de 30-50 MR zit in late game, is meer dan reeel.

Je moet overigens een paar dingen in acht nemen: je hebt Magic Penetration, en Reduction. Abyssal en Fiddle's Passive vallen onder Redecution, Deze stat heeft de mogelijkheid om de MR van een bepaalde champ, zelfs onder 0 te brengen, waar Magic Penetration, nooit onder de 0 kan komen.

Dus een Fiddle met zijn aura/passive, Abbysal en Sorc boots, is behoorlijk sterk, en kan zonder moeite de MR van een gemiddelde carry (zeker wanneer je midden in een teamfight ult) makkelijk onder de 0 krijgen en ze sneller neerkrijgen dan je voor mogelijkhoud.

Ik ben verder geen uber Fiddle kenner, maar ene build die naar mijn mening echt bijzonder effectief is, niet te duur is, maar wel afhankelijk is van jungle + blue buff =

Korte toelichting: [...]
Wederom; ik zei ook niet dat sorc boots niet goed kunnen zijn, ik zei dat ze minder een no-brainer zijn op fid dan op andere casters vanwege z'n passive. Samen met runes/masteries ga je met sorc boots soms meer penetraten dan ze daadwerkelijk MR hebben, en zoals je zelf zegt ga je met penetration niet onder de 0. Oftewel je bent geld aan het verspillen als je vroeg in de game "te veel" penetration hebt.

In theorie klinkt je build leuk maar zijn de items wat te situatie-afhankelijk naar mijn smaak. Je hebt veel MR die misschien niet eens nodig is met daarbij bijna geen health. Ik ga liever voor een RoA en Rylais waardoor je tankier bent en een stuk minder aantrekkelijk bent om gefocussed te worden zodra je met je ulti midden in het teamfight beland. Een abys is een heel mooi item op fid, maar die pak ik liever later als de tegenstander MR heeft gebouwd en er sterke casters bij de tegenstander zitten. Ik heb lang fiddles als main gehad, veel builds gezien en het blijft uiteindelijk toch ook een persoonlijke voorkeur mede afhankelijk van speelstijl. :)
MazeMouse schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:40:
Zo goed als geen magic penetration is geen noemenswaardige dps ;)
Die AP scaling is echt om je shield later in de game viable te houden en die heal tot ziekelijk hoge niveaus te brengen. (die "nuke" en de howling gale doen op het eind vrijwel niks meer behalve dat opgooien en slowen. Alhoewel als je je gale volledig laat opladen doet ie best wel... maar tegen die tijd is de teambattle ook alweer afgelopen :D)

EDIT:
Je hebt met deze build eigenlijk geen excuus om niet minimaal in de top3 minionkills te staan aan het eind van de game. Farmen is echt waanzinnig makkelijk :)
Dus je zegt dat je end-game eigenlijk alleen nog maar support (shield/heal) maar dat je wel bij de top farm hoort te zitten? Farmen is leuk maar hoort vooral gedaan te worden door de carries die endgame de damage moeten doen.

[ Voor 16% gewijzigd door RTG op 20-01-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
RTG schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:52:
[...]

Wederom; ik zei ook niet dat sorc boots niet goed kunnen zijn, ik zei dat ze minder een no-brainer zijn op fid dan op andere casters vanwege z'n passive. Samen met runes/masteries ga je met sorc boots soms meer penetraten dan ze daadwerkelijk hebben, en zoals je zelf zegt ga je met penetration niet onder de 0. Oftewel je bent geld aan het verspillen als je vroeg in de game "te veel" penetration hebt.

In theorie klinkt je build leuk maar zijn de items wat te situatie-afhankelijk naar mijn smaak. Je hebt veel MR die misschien niet eens nodig is met daarbij bijna geen health. Ik ga liever voor een RoA en Rylais waardoor je tankier bent en een stuk minder aantrekkelijk bent om gefocussed te worden zodra je met je ulti midden in het teamfight beland. Een abys is een heel mooi item op fid, maar die pak ik liever later als de tegenstander MR heeft gebouwd en er sterke casters bij de tegenstander zitten. Ik heb lang fiddles als main gehad, veel builds gezien en het blijft uiteindelijk toch ook een persoonlijke voorkeur mede afhankelijk van speelstijl. :)

[...]

Dus je zegt dat je end-game eigenlijk alleen nog maar support (shield/heal) maar dat je wel bij de top farm hoort te zitten? Farmen is leuk maar hoort vooral gedaan te worden door de carries die endgame de damage moeten doen.
Mijn build voor janna is puur om zoveel mogelijk je howl te gebruiken en shielden zodat je je team echt helpt.
- Chalice of harmony (voor mana regen en beetje magic resist)
- Boots of mobility (samen met zijn slow spell die jou ook extra speed geeft kun je hiermee van hot naar her racen. Wat ik meerdere malen als zeer nuttig heb beschouwd je bent namelijk veel sneller dan de tegenstander)
- Nasher tooth (voor attack speed om towers te pushen, en de cooldown reduction zodat je je spells sneller beschikbaar zijn)
- Archangel (Meer mana zodat je tijdens hevige gevechten niet steeds terug hoeft naar de base)
De rest van de items bepaal ik aan de hand van wat het team nodig is en tegen welk team ik speel. Meestal neem ik dan survive items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

dragon3016 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:09:
Mijn build voor janna is puur om zoveel mogelijk je howl te gebruiken en shielden zodat je je team echt helpt.
- Chalice of harmony (voor mana regen en beetje magic resist)
- Boots of mobility (samen met zijn slow spell die jou ook extra speed geeft kun je hiermee van hot naar her racen. Wat ik meerdere malen als zeer nuttig heb beschouwd je bent namelijk veel sneller dan de tegenstander)
- Nasher tooth (voor attack speed om towers te pushen, en de cooldown reduction zodat je je spells sneller beschikbaar zijn)
- Archangel (Meer mana zodat je tijdens hevige gevechten niet steeds terug hoeft naar de base)
De rest van de items bepaal ik aan de hand van wat het team nodig is en tegen welk team ik speel. Meestal neem ik dan survive items.
Ik weet niet waarom je mij daarbij quote maar toch een reactie dan maar ;)...
Je hebt als janna al een hoge movespeed en enorm goede kitemogelijkheden dus mobboots lijken mij redelijk overkill; ik ga dan liever voor de cdboots om meer shield te kunnen spammen.
Daarnaast heb je al 2 manaregen items en bouw je nog eens archangel omdat je mana-issues hebt? Ik heb ook altijd chalice + een ander item met manaregen en heb bijna nooit problemen met mana. Howl kost het meeste qua mana dus als je deze misschien wat minder spamt hoef je niet nog eens een duur mana-item te kopen. Howl kun je het beste gebruiken om een ulti te disablen of voor het kiten/chasen wanneer mensen weinig health hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Eens met RTG, je build is niet echt optimaal voor wat je wil. Ik doe altijd het volgende:
- Doran's Ring, of eventueel een Meki Pendant als je verwacht niet veel damage te vangen.
- Tear of the Goddess.
- Boots, Mercury bij veel CC of anders CDR boots. Zoals RTG al zei, je bent al ontzettend snel als Janna.
- Soul Shroud, hele goede support item omdat het je team CDR geeft.
- Archangel's Staff.

Meestal is de game dan al voorbij als ik zover ben met m'n item build. Goede aura items zijn nog bijvoorbeeld Aegis of the Legion, alhoewel deze late game niet zo heel veel meer toevoegt, beter is het dus om een tank het te laten kopen early game. Will of the Ancients is ook nog een optie, een underrated item die je eigenlijk bijna nooit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
@all
Thx voor de reacties over Renekton. Vanavond kan ik weer een potje spelen, dus ik weet een beetje waar ik mee moet oppassen. Ik dacht eigenlijk dat deze champ. veel sterker early game zou zijn, vanwege z'n eerste skill(waar die zich ook mee healt) en de dubbele atk skill.

@g0tanks
Zo speel ik ook een beetje met Janna, alleen haal ik een Mana Manipulator als eerste item. Daarna boots 1 en maak ik de Soul Shroud af, daarna de CC boots. Op dit punt is het meestal verschillend, soms haal ik een Abyssal Scepter of een Zhonya's Hourglass.

Een Will of the Ancients zie je inderdaad weinig. Ik kwam er wel is 1 tegen op een Ryze maar of dat de bedoeling is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Will of ancients gebruik ik op kennen nadat ik rylia"s heb gebouwd. Spell vamp en aura zijn goed in team fights die je rond die tijd alleen nog maar hebt. Als je met spell vamp blue gollem pakt heb je weer fulll hp. Die bonus ap voor je team maakt ook echt een verschil. Daarna word het meestal abysall scepter, voor extra synergy. Allebij de auras zitten in je ulti, en zijn allebij ook def/offensive. Daarna pas deathcap of hourglass, vind die items net iets te duur en slecht te bouwen voor mid game.

Voor morgana en fiddle zou het ook goed werken denk ik.

Ben sinds kort aan het tanken met shen, heb nooit echt getanked (behalve met sona toen inervating locket nog bestond). Vind het best leuk om te doen, alleen heb ik paar potjes verloren omdat de rest van me team niet begrijpt dat ze dmg moetten doen terwijl ik erin spring. Dus ik speel alleen nog maar shen als 4 man gelijk squishies lockt. Anders carry ik liever zelf met kennen of een andere random champ. Mijn Favo's zijn nu Ashe (Ofcourse !!) Kennen, Eve (FTW!!), Sona, Shen en Poppy. En Yi is superfun !! Gister potje stond 2/6/3 na een slecht begin, toen iemand andere teamzei dat ik vorig potje nog arogant deed. 10 sec een triple kill, 4 minuten daarna gewonnen terwijl hun ons roflstompte

[ Voor 43% gewijzigd door Baristo op 20-01-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Yi is voor mij de leukste champ die er is, vooral ook omdat je er zoveel kanten mee opkan. Inmiddels heb ik ze allemaal wel geprobeerd en ik vind eigenlijk alleen de AP-variant zwak (te squishy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 08:27

psyy138

blackbulls.nl

Vicarious schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:52:
Yi is voor mij de leukste champ die er is, vooral ook omdat je er zoveel kanten mee opkan. Inmiddels heb ik ze allemaal wel geprobeerd en ik vind eigenlijk alleen de AP-variant zwak (te squishy).
wat is alle kanten?
ap, atk speed , atk dmg ? veel movement speed ,egt grappig ooit geprobeerd met ghost en allerlij movementspeed items zat ik op 700 ofzo of zelfs iets meer weet niet meer precies.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
psyy138 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:18:
[...]

wat is alle kanten?
ap, atk speed , atk dmg ? veel movement speed ,egt grappig ooit geprobeerd met ghost en allerlij movementspeed items zat ik op 700 ofzo of zelfs iets meer weet niet meer precies.
- AP Yi,voor sterke alpha strike en meditation en LANGE ultimate. Dan kun je midden in een teamfight gewoon meditaten en als je niet door alle 5 gefocussed wordt kom je er nog levend uit ook. Die Alpha wordt dan zo sterk dat je met 1 goed geplaatste alpha bijna het hele team op halve health kan brengen. Nadeel: geen armor, beetje magic resist en geen health extra, dus heel squishy.
- AD Yi, de standaard gebouwde Yi met zoveel mogelijk attack damage en een beetje attack speed. Nadeel: ook heel squishy, maar dan ook nog eens melee. Ik hou niet zo van deze build
- Lifesteal Yi. Eigenlijk gewoon een AD Yi met wat lifesteal items (stark bijv.). Door je hoge attack damage steal je zoveel life terug dat je elke 1v1 wel wint (zeker met ult aan), maar in teamfights vind ik hem niet zo sterk
- Tank Yi. Warmogs + Atma's bouwen en daarna kun je eigenlijk alle kanten op, afhankelijk van de tegenstander en je eigen team. Dit is mijn favoriet. Je doet door Wuju Style + Atma's ook gewoon 200+ damage met auto attack, maar je bent ook nog eens heel lastig dood te krijgen. Betekent dat je kunt towerdiven als een malle, en ook heel makkelijk turrets kan slopen (zelfs zonder minions!). Die warmogs heb je met alpha strike in no-time helemaal opgepompt dus je hebt iets van 3k health. Als je core af is (6600 gold) kun je feitelijk doen wat je wilt. Je zou voor AP kunnen gaan met Lich bane, dan wordt je Alpha Strike een stuk sterker, je krijgt magic resist EN je auto-attack na je alpha strike wordt heel sterk, maar je zou ook voor bijvoorbeeld phantom dancers + infinity edge kunnen gaan (fat chance dat je het afkrijgt trouwens).

Die movement speed die je noemde lijkt me eigenlijk ook wel lollig:
- Boots of mobility
- Sword of the occult
- Phantom Dancers
- Trinity Force

Ga ik eens proberen for the lulz :D Volgens mij kun je dan gewoon in no-time van de ene naar de andere kant van de map om te helpen een 2v2 een 3v2 te maken :D Survivability komt van je speed en je trinity force en damage zit bij Yi dankzij wuju style altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Riot heeft net een post geplaatst over coop Vs AI
Zie link hier
In feite dus gewoon een soort van custom match, maar dan met verbeterde AI.
Klinkt in mijn ogen handig om nieuwe champions te gaan testen, dit is met de AI van nu gewoon niet te doen. Bots zijn dusdanig slecht dat je geen goed beeld krijgt van de champion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Intruder schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:17:
Riot heeft net een post geplaatst over coop Vs AI
Zie link hier
In feite dus gewoon een soort van custom match, maar dan met verbeterde AI.
Klinkt in mijn ogen handig om nieuwe champions te gaan testen, dit is met de AI van nu gewoon niet te doen. Bots zijn dusdanig slecht dat je geen goed beeld krijgt van de champion.
Goed bezig daar! Inderdaad handig om nieuwe champs of free2play champs te testen zodat je niet hoeft te falen in een normal game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Baristo; ik heb Kennen voor een hele tijd gemained, ik speel hem nog steeds regelmatig. Ik wil je heel graag afraden om Will of the Ancients te gebruiken. De AP bonus is zekers wel nice, maar het punt is dat spellvamp icm AoE spells, verminderd word tot 33%. Alleen je Shuriken zal er dus 100% baat bij hebben, en je andere skills worden allemaal gezien als AoE.

Mijn Corebuild was meestal:

Rush Rylais, pick een SS op en Sorc Boots. SS kan je nu laten vallen, en voor Zhonya's Hourglass gaan. Dankzij de HP van Rylais en de armor van Zhonya's kan je ineens veel meer hebben van physicals, en als je in een teamfight ult -> stasis doet, hoef je ook nooit meer bang zijn om gefocussed te worden. Let echterwel op, dat als ze dit doorkrijgen, je je stasis voor een gunstiger moment bewaart. Maak ook gebruike van het feit, dat als je je ult klaar hebt, en de tegenpartij dit weet, je redelijk intimiderend kan zijn. Je Shuriken heeft een lange range, en als ze dichtbij komen, kan je no time een heal team minstens 2x stunnen (Lightning rush -> ult -> je W skill (naam kwijt) resulteert bijna altijd in een dubbele stun.

Andere goede items: Void Staff/Abyssal (hangt af van het team, of de een, of de ander), Deathcap (200AP van een enkel item? Ja graag!). Zelden zullen games lang genoeg duren om al die items te krijgen, maar het is me ooit gelukt om de volgende build te doen: 2x Deathcap, Rylais, Zhonya's en Sorc boots en ik was bezig met abyssal. Mijn ult sloopte letterlijk teams, maar de game duurde ook redelijk lang en ik was gigantisch gefed. Maar core: Rylais, Sorc Boots en Zhonya's.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
Ik speel LoL sinds een paar maanden, lvl22 op de NA servers, lvl 10 EU.

Het komt regelmatig voor dat ik verlies, om wat voor reden dan ook. Het valt me op dat ik vaak word uitgescholden als het team verliest en ik een slechte score heb of fouten heb gemaakt. Ik speel al jarenlang games op internet, maar het gebrek aan begrip en tolerantie dat ik op LoL tegenkom is een dieptepunt.

Eigenlijk hoop ik dat dit een fenomeen is van de lagere lvls. Wordt dit beter in de ranked games?

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Nazanir schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:57:

Rush Rylais, pick een SS op en Sorc Boots. SS kan je nu laten vallen, en voor Zhonya's Hourglass gaan.
wat bedoel je met SS? soulstealer?

EDIT: Stack items vind ik niet zo relaxt omdat je niet meer suicidal kan spelen ook als dat ff nodig. Vlad en Akali hebben er wel veel baat bij. Elke Eve die stacked, zie ik falen tegenover de "OP" jungle build. Elke Kennen die gaat stacken verliest ook altijd (in mijn ervaring).

[ Voor 35% gewijzigd door Baristo op 21-01-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
ydegart schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:12:

Eigenlijk hoop ik dat dit een fenomeen is van de lagere lvls. Wordt dit beter in de ranked games?
Nee... probeer premades te doen met vrienden.

Rage hoort een beetje bij LoL, zelf vind ik het te veel type werk.
Moet altijd lachen om nerds die hun rage op het toetsebord loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

ydegart schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:12:
Het komt regelmatig voor dat ik verlies, om wat voor reden dan ook. Het valt me op dat ik vaak word uitgescholden als het team verliest en ik een slechte score heb of fouten heb gemaakt. Ik speel al jarenlang games op internet, maar het gebrek aan begrip en tolerantie dat ik op LoL tegenkom is een dieptepunt.

Mensen die meteen gaan schelden/ragen gewoon onmiddelijk ignoren of muten;
/ignore naam (voor altijd; te verwijderen in je ignorelijst)
/mute naam (voor de duur van de betreffende game)
Ze voegen niks toe en zorgen er alleen maar voor dat mensen zich gaan ergeren en nog slechter spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ik laat het altijd gewoon aanstaan zodat ik ook zie wat ze tegen anderen zeggen. Kan ik tenminste mijn teammates nog aan hun verstand brengen dat ze die dude maar moeten negeren. Vaak zijn die ragers zelf overigens de slechtste spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Als ik zie dat er nog altijd reacties van anderen zijn zeg ik het ze alsnog een keer dat ze beter kunnen muten ipv flamewars in de chat te bouwen. Zolang ik het geflame van de veroorzaker niet zie kan ik me er ook niet meer aan ergeren, maar als de anderen ook beginnen gaan ze net zo goed op mute.

Flamewars in de chat betekend tegenwoordig bijna automatisch dat je die pot gaat verliezen. Dus je kunt je best doen het meteen de kop in te drukken, wat nog wel eens wil helpen als de game niet al te slecht gaat, of gewoon negeren en jezelf niet helemaal het plezier uit het spel ontnemen zodat je erna nog verder zin hebt om te spelen. Meedoen kan natuurlijk ook maar dan verdien je het verlies gewoon en moet je naderhand niet zeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
RTG schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:33:
Als ik zie dat er nog altijd reacties van anderen zijn zeg ik het ze alsnog een keer dat ze beter kunnen muten ipv flamewars in de chat te bouwen. Zolang ik het geflame van de veroorzaker niet zie kan ik me er ook niet meer aan ergeren, maar als de anderen ook beginnen gaan ze net zo goed op mute.

Flamewars in de chat betekend tegenwoordig bijna automatisch dat je die pot gaat verliezen. Dus je kunt je best doen het meteen de kop in te drukken, wat nog wel eens wil helpen als de game niet al te slecht gaat, of gewoon negeren en jezelf niet helemaal het plezier uit het spel ontnemen zodat je erna nog verder zin hebt om te spelen. Meedoen kan natuurlijk ook maar dan verdien je het verlies gewoon en moet je naderhand niet zeuren. :)
Gewoon niet reageren en laat ze maar lekker flamen zeg ik altijd maar. En anders probeer ze vriendelijk te benaderen of ze willen ophouden met als punt dat het potje zo verloren wordt. Als iemand flamed en niemand reageerd dan gaat die kerel ook zijn tijd niet verdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:31:
[...]

Korte toelichting: Abyssal Aura stacked heerlijk met je Passive, Boots verlagen de MR van je doel, Spirit Visage geeft je CDR, en met een paar CDR runes/masteries is de cooldown van je drain gelijk aan de duur, dus non stop drainen en je healt ook nog meer, en je krijgt minder magic damage (daar dat meestal de grootste boosdoener is voor casters, tanks beschermen ze tegen carries, maar spells komen vaak een stukje verder). Verder is dit een hele compacte en goedkope core build voor Fiddle, die zijn sterke punten flink benadrukt. Hierna zou je een Hourglass kunnen maken, voor de AP + armor en in ieder geval ook nog een item dat je wat health geeft (denk aan een Rylais o.i.d.), maar early tot mid game zijn de belangrijkste stages van de game (merk ik in ieder geval), dus een goedkope doch sterke core, is echt een vereiste.
interessante jungle build, zal hem wel eens testen. Ik zelf ga eigenlijk altijd voor ROA omdat de extra hp + mana + ap altijd super goed werkt voor welke magic dd dan ook. je hebt in principe op fiddle als je de blauwe buff hebt geen verdere cd reduction nodig aangezien je drain dan al langer duurt dan de cd.

voor pure core zou ik gaan
sorc boots, Roa (deze alleen als je kunt lanen, want fiddle is echt een belachelijke farmer als je zijn aoe bouncy dinges eerst levelt), abyssal sceptre. je hebt dan lekker ap/mr en magic reduction.

Daarna zou ik rylais bouwen voor de HP + slow + ap, daarna niet hourglass maar die andere aangezien je als je je ult gebruikt je juist wel wilt rondbewegen omdat iedereen scattered. meestal als je dit gebouwd heb ben je een god op het veld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
@B.K.

De reden dat ik voor deze core koos, is omdat Visage ook wat extra hP geeft, het is makkelijk te doen voor de midgame periode is afgelopen, en ik merk gewoon dat hoe de early en midgame stages van spel, beslissend zijn voor de uitkomst van de game (niet in 100% de gevallen, maar toch zeker wel 90%), dus wat ik dan veelal probeer te doen, is een compacte goedkope core build te vinden, die je sterke punte complimenteren, en ruimte geven voor persoonlijke/situationele uitbreiding.

Een Rylais zie ik als een mwah keuze op fiddles, maar RoA na midgame bouwen is nog minder wenselijk, omdat het 10min duurt voor je alle charges hebt. In dat opzichte is Rylais wel een hele goede keuze en leuke aanvulling voor o.a. zijn ult. Ik besef me dat mijn build totaal geen mana/regen heeft, maar daar heb je de blue buff voor denk ik dan, je bent per slot van rekening een jungle Fiddle. Als ik zou lanen met Fiddle zou ik inderdaad eerder voor een RoA gaan, omdat de kans op geganked worden veel hoger is, en ook nog een Spirit Visage en een Haunting Guise erbij misschien. Maar ik speel nog wat mijn Fiddle builds :).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
RTG schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:38:
[...]

Mensen die meteen gaan schelden/ragen gewoon onmiddelijk ignoren of muten;
/ignore naam (voor altijd; te verwijderen in je ignorelijst)
/mute naam (voor de duur van de betreffende game)
Ze voegen niks toe en zorgen er alleen maar voor dat mensen zich gaan ergeren en nog slechter spelen.
/mute kende ik nog niet, goeie tip!

En gelukkig is meer dan 95% van de mensen die spelen gewoon ok :)

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Eindelijk lvl 20 op EU server, kan eindelijk runes inslaan.

Maar nu een vraag, ik hou van de ninja chars. Kennen, shen en akali maar zou ik daar ook runes voor halen?

Op alle forums vage antwoorden maar wat is het resultaat van een halve/hele runepage?
is er eigenlijk iemand die het echt heeft onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Waarom zou je er geen runes voor halen? Je hebt er altijd wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Speel regelmatig kennen en heb daar geen aparte energy runes voor. Gebruik gewoon AP/MPEN runes die ik voor andere mages ook gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Baristo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:06:
Eindelijk lvl 20 op EU server, kan eindelijk runes inslaan.

Maar nu een vraag, ik hou van de ninja chars. Kennen, shen en akali maar zou ik daar ook runes voor halen?

Op alle forums vage antwoorden maar wat is het resultaat van een halve/hele runepage?
is er eigenlijk iemand die het echt heeft onderzocht?
Volgens mij is er sprake van een verwarring. Kennen en Akali gebruiken beide een zogeheten energy systeem, ten op zicht van mana. Dat betekend dat runes zoals mana en mana regen, 0 effect op hun hebben. Dit brengt wel als voordeel mee dat je ipv mana gerelateerde runes, andere runes kan aanchaffen, zonder dat je hoeft in te leveren.

Runes zijn toch zeker op level 30, een MUST. 100HP mear early, extra armor, armorpen of magic pen zijn essentieel gewoon, net zoals het wel gebruiken van je masteries. Iemand die geen runes heeft, heeft een nadeel ten op zichte van iemand die wel runes heeft als beide partijen dezelfde champ spelen. Degene met runes heeft dan misschien meer HP, kan meer damage doen dankzij armorpen, of kan misschien zelfs sneller rennen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nazanir schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:56:
[...]

Volgens mij is er sprake van een verwarring. Kennen en Akali gebruiken beide een zogeheten energy systeem, ten op zicht van mana. Dat betekend dat runes zoals mana en mana regen, 0 effect op hun hebben. Dit brengt wel als voordeel mee dat je ipv mana gerelateerde runes, andere runes kan aanchaffen, zonder dat je hoeft in te leveren.

Runes zijn toch zeker op level 30, een MUST. 100HP mear early, extra armor, armorpen of magic pen zijn essentieel gewoon, net zoals het wel gebruiken van je masteries. Iemand die geen runes heeft, heeft een nadeel ten op zichte van iemand die wel runes heeft als beide partijen dezelfde champ spelen. Degene met runes heeft dan misschien meer HP, kan meer damage doen dankzij armorpen, of kan misschien zelfs sneller rennen.
Overigens moet je er wel bij vermelden dat er ook runes voor energy bestaan, deze zijn echter wel geldverspilling omdat er veel betere bestaan die je kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
g0tanks schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:23:
[...]

Overigens moet je er wel bij vermelden dat er ook runes voor energy bestaan, deze zijn echter wel geldverspilling omdat er veel betere bestaan die je kan kopen.
Gewoon Magic pen, Def, CDR en HP?

Met elke ninja is je E erg effectief maar kost veel energy... zoude die runes er niet voor kunnen zorgen dat je het 2 x achter elkaar kan spammen net zoals dat kan als je de blue buff hebt?? (die zorgt voor extra energy regen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Nee, de energy regen runes zijn waardeloos. Met kennen zou ik aanraden: red magic pen, yellow mr/level, blue armor/level of cdr en quints hp.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Met Shen ongeveer hetzelfde:
- HP quintessences
- Rood: magic penetration (meer dmg van je Q en eventueel Sunfire Cape) of tank: armor/lvl
- Geel: dodge
- Blauw: CDR (altijd handig) of tank: magic resist/lvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Net even een potje gespeeld dat redelijk gelijk op ging. (Hun voordeeltje, wij voordeeltje, hun voordeeltje, wij voordeeltje...
En toen ging onze Mundo eventjes heel positief compleet uit zijn plaat. 19/1/15
Waar hij die ziekelijke damage vandaan haalde ontging me compleet maar verdomd dat ik nog nooit zo snel een Vladimir heb zien wegsmelten.

En dezelfde Mundo die ik een 4v1 onder een toren in zie rennen en met een double kill en gesloopte toren weer zie wegrennen (we waren allemaal net te ver weg om meteen mee te kunnen doen dus hij heeft er 1 zelf weten te killen, de 2e met hulp. Daarna de toren met hulp en toen moest hij weg omdat hij bijna dood was...)
Edit: en uiteraard na afvuren van zijn ultimate was hij ook weer zo terug.... MundOP :P

[ Voor 23% gewijzigd door MazeMouse op 22-01-2011 00:03 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
MazeMouse schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:01:
Net even een potje gespeeld dat redelijk gelijk op ging. (Hun voordeeltje, wij voordeeltje, hun voordeeltje, wij voordeeltje...
En toen ging onze Mundo eventjes heel positief compleet uit zijn plaat. 19/1/15
Waar hij die ziekelijke damage vandaan haalde ontging me compleet maar verdomd dat ik nog nooit zo snel een Vladimir heb zien wegsmelten.

En dezelfde Mundo die ik een 4v1 onder een toren in zie rennen en met een double kill en gesloopte toren weer zie wegrennen (we waren allemaal net te ver weg om meteen mee te kunnen doen dus hij heeft er 1 zelf weten te killen, de 2e met hulp. Daarna de toren met hulp en toen moest hij weg omdat hij bijna dood was...)
Edit: en uiteraard na afvuren van zijn ultimate was hij ook weer zo terug.... MundOP :P
Jah zo'n Mundo heb ik ook een keer gezien! Snapte er ook geen hol van. Heb het later ook nog eens geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan gewoon geen heel goede Mundo maken. Wel een redelijke, maar geen hele goede. Ik doe gewoon te weinig damage om iets te kunnen uitrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Het is mij opgevallen dan Mundo erg veel last heeft van een bepaald bereik waarin hij praktisch onsterfelijk is. Als de nummers kloppen tegen je tegenstanders heb je precies genoeg hp-regen om niet dood te gaan omdat ze te weinig damage doen. Het gebeurt mij ook wel eens dat de ene team-battle, ik als Mundo, zomaar dood ben, en een team-battle later en een paar items verder krijgen ze er nog geen deuk in.Dan kan het zelfs dat een paar minuten later alles weer ongedraaid is terwijl er alleen wat gelvl'ed is.
Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.