Natuurlijk heb ik het dan over meerdere mensen op 1 pc.
Daar zaten we al midden in.

Dan kan het natuurlijk zo zijn dan er niemand zo stom is de verkeerde kant op te lopen. Dan heb je met Eve alsnog hetzelfde voordeel als met alle andere carries; het voordeel dat je precies op het goede moment "tevoorschijn" komt en hun carry, squishy, whatever pakt. Als Eve in zicht is of uit stealth komt en wordt ze gefocussed heb je dan vaak genoeg tijd/health om de teamfight te overleven omdat ze zo'n bak health terug krijgt van de gekillede champions.
Juist niet hetzelfde voordeel; je moet als Eve er midden in duiken en bent enorm squichy. Je bent of een belangrijke target, meteen gefocussed en dood, of je bent niet genoeg snowballed en ze kunnen je even ignoren. Eve hoort trouwens geen carry te zijn.
Verder nog: 1op1 is Eve de meeste squishies de baas (nou vooruit dan moet ze wel gefeed zijn, maar dat is natuurlijk het hele idee van carries) als ze late game een buff pakken. Maar dat hoeft ze natuurlijk niet alleen te doen. Je hebt meer map awareness, dus je kan (of belangrijker nog: weet of je kan) zo iemand makkelijk vinden en pakken. Eve is dan een goede initiator.
Weer; je mag bij Eve niet uitgaan van rol als carry. Als je hele team afhankelijk is van Eve dan ga je het nog heel erg moeilijk krijgen. Verder zeg je er zelf al bij dat je gefeed moet zijn; ook niet echt een positief punt.
Je hebt zeker in het begin meer map awereness ja maar zodra de anderen oracles gaan kopen moet je heel erg op gaan passen en verlies je mogelijk map awareness door jullie wards die ze nu kunnen zien.
Ben trouwens benieuwd of mensen hier op basis van nadelen van Eve, Shaco en Twitch even zo waardeloos vinden. Zijn hele andere champions, maarja.. een ward en een oracle en ze kunnen niets meer..
Twitch is ranged en shaco heeft een escape-ability. Ze zijn allemaal niet al te makkelijk om te spelen, maar over het algemeen zijn die andere 2 minder feed-gevoelig.
[...]
Dan doe je het dus niet goed.. kwestie van voorzichtig spelen. Ik zie het zelf ook vaak zat hoor. Maar dan staat Eve gewoon op de verkeerde plek of houd ze geen rekening met oracles en/of wards.. Daarbij, elke carry is met een stun en een heel team op haar dak meteen dood. Dat is niets perse ten nadele van Eve
Wel omdat Eve dus melee is. Daarom zul je bij de meeste teams die iets fatsoenlijks proberen samen te stellen wel een ranged carry vinden.
Hier zie ik ook weer de fout die je vaak in je denkwijze maakt. Je gaat er van uit dat jij als eve alles goed doet, en de andere fouten maken. Als dat zo gaat dan is het natuurlijk fantastisch. Maar ook jij of je team gaat fouten maken, en ook de tegenstander kan enorm goed samenwerken. In dat geval ga je het als Eve enorm lastig krijgen, en zal je tijdens het verloop van de game steeds minder kunnen inbrengen in teamfights. Je hebt dan enkel nog je stun, die je als je hem al gedaan krijgt, ook meteen je dood betekend.
[...]
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het feit dat de meeste mensen niet weten hoe met Eve te spelen.
Velen zullen het inderdaad niet weten, maar velen weten ook hoe game-verloop-afhankelijk ze is. Er is een reden dat je haar (bijna) niet op de hogere elo's ziet.
Maar nogmaals, Eve kan een prima champion zijn om te spelen, ieder zijn eigen ding. Maar ze is niet zo nuttig op de hogere niveau's als dat ze is op lagere elo. Daarom zei ik ook dat de hele discussie omtrent Eve weinig zinvol was.