Swain is eindeloos beter dan Urgot, ik geloof dat hij makkelijk te onderschatten is. Een paar dingen uit persoonlijke ervaring:
Zij AP ratios zijn redelijk laag, stack voor veel Magic Penetration in plaats van AP, hier valt het meeste winst te behalen als we kijken naar damage output. Aan te raden item: Haunting Guise, Abyssal Scepter, Socreror's Boots.
Een van zijn core items is echter DeathFire Grasp. Je E skill doet bonus damage gebasseerd op hoeveel damage doet tijdens de debuff van deze skill (volg je het nog?

) Dus open met E, gebruik je Grasp, kan makkelijk tot 50% totale HP damage doen.
Rylais is ook een erg leuke item, een Slow na zijn Snare, zijn ult slowt dan ook dus je kan makkelijker chasen/escapen. Maar bouw zeker ook een Aegis of een Guardian Angel, want als een Mage blijf je kwetsbaar.
Zijn early game is op zich redelijk, maar niet spectaculair. Hij kan goed harassen en is een goede mid. Mensen moeten nog leren hoe hij gespeeld word voor hij bij zijn volle potential komt, hopelijk helpt mijn uitleg een beetje hierbij.
Als je al ervaring hebt met het spelen van Morgana of Anivia, voelt hij op zich redelijk vertrouwd, en zul je weinig moeite hebben met het gebruiken van zijn skillshot.
Let wel, mijn uitleg is niet DE manier waarop hij gespeeld moet worden, maar gezien zijn skills en AP ratios, is dit wel iets wat ik aan wil raden. En ik mag graag geloven dat ik al wat redelijk ervaring heb, dus ik weet wel waar ik het over heb