[PC] League of Legends Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:
  • 96.630 views

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
@dragon3016:

De reden dat Tryndamere er niet tussen staat, is omdat hij van alle eerder genoemde physical DPS, het meest item afhankelijk is en je moet echt een goede speler zijn om mee huis te houden.

Zijn ultimate op papier, is natuurlijk fantastich, ware het niet dat 1 stun en een ignite genoeg zijn om hem na afloop te doden. Hij is early game echt zwak vergeleken bij mijn lijstje. Hij is een ongelovelijke lategame hero. Meestal is na de laning phase, zo rond midgame, een match al beslist wie gaat winnen. Dit is meestal voor dat Tryndamere volledig tot zijn recht komt. Als hij een paar keer gegankt word, mist hij laning/gold en word het voor hem een stuk moelijker om toch een gevaar te zijn door item gebrek.

Mijn lijst, zijn stuk voor stuk allemaal champions, dit toch sterk zijn, zonder dat ze te item afhankelijk zijn. Als ze een paar keer geganked worden, is dat geen ramp. Hun skill zijn sterk om toch nog goed te helpen tijdens een teamfight. Tryndamere heeft dan enkel zijn slow.

Hij blijft heel erg tricky om te spelen, want als je tegen een goed team vecht, bewaart echt minstens 1 persoon een stun/ignite combo totdat jij je ulttimate gebruikt. Een 2s stun is genoeg of de effectiviteit te halveren of erger (stun, weglopen/kiten, weg ultimate effect).

Hij is absoluut sterker dan Yi, maar ook bijzonder afhankelijk, iets wat je minder zult hebben met de eerder genoemde champs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Nazanir schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:53:
@dragon3016:

De reden dat Tryndamere er niet tussen staat, is omdat hij van alle eerder genoemde physical DPS, het meest item afhankelijk is en je moet echt een goede speler zijn om mee huis te houden.

Zijn ultimate op papier, is natuurlijk fantastich, ware het niet dat 1 stun en een ignite genoeg zijn om hem na afloop te doden. Hij is early game echt zwak vergeleken bij mijn lijstje. Hij is een ongelovelijke lategame hero. Meestal is na de laning phase, zo rond midgame, een match al beslist wie gaat winnen. Dit is meestal voor dat Tryndamere volledig tot zijn recht komt. Als hij een paar keer gegankt word, mist hij laning/gold en word het voor hem een stuk moelijker om toch een gevaar te zijn door item gebrek.

Mijn lijst, zijn stuk voor stuk allemaal champions, dit toch sterk zijn, zonder dat ze te item afhankelijk zijn. Als ze een paar keer geganked worden, is dat geen ramp. Hun skill zijn sterk om toch nog goed te helpen tijdens een teamfight. Tryndamere heeft dan enkel zijn slow.

Hij blijft heel erg tricky om te spelen, want als je tegen een goed team vecht, bewaart echt minstens 1 persoon een stun/ignite combo totdat jij je ulttimate gebruikt. Een 2s stun is genoeg of de effectiviteit te halveren of erger (stun, weglopen/kiten, weg ultimate effect).

Hij is absoluut sterker dan Yi, maar ook bijzonder afhankelijk, iets wat je minder zult hebben met de eerder genoemde champs.
Na bovenstaand verhaal doortelezen sluit ik me hier op aan. Klopt helemaal zoals je het zegt. Hij komt inderdaad pas later in de game tot zijn recht. Niettemin heb ik met mijn slow al meerdere keren mensen gered die een lage health hadden en werden achternagezeten door een tegenstander. En met de ignite stun combo als ze deze goed combineren en niet gelijk ignite gebruiken als ik mijn ulti gebruik ben je inderdaad dood want bloodthirst geeft niet genoeg health terug om dit te outhealen.
En betreft de andere heroes die zijn inderdaad wat makkelijker in gebruik in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje moe van al die "emergency maintaince" zooi.
2e avond op een rij met down time, 2e zondag op een rij met downtime.

Server stability is our number one priority - my ass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 01:35:
Ik word een beetje moe van al die "emergency maintaince" zooi.
2e avond op een rij met down time, 2e zondag op een rij met downtime.

Server stability is our number one priority - my ass!
Komt wegens de drukte de server status wordt nu ook gewijzigd naar busy in de piekuren zodat de servers niet overbelasten. zie dit artikel : http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=36501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Er is overigens een trucje om dan wel weer in te kunnen loggen:
boven, onder, links, rechts, boven boven, onder onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

RTG schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:23:
Er is overigens een trucje om dan wel weer in te kunnen loggen:
boven, onder, links, rechts, boven boven, onder onder.
Om precies te zijn als er unavailable of busy staat kan je op de grijze play knop drukken dan de code:
up down left right up up down down

Dan zie je de play knop veranderen in blauwig en als je er dan op klikt dan kom je er wel door..

(het wil dan wel eens voorkomen dat je niet kan inloggen bij naam en password omdat soms de problemen te erstig zijn)

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

Hu9o

Schokkend

Als ik morgen avond weer terug ben (moe en gaar van die enorme hitte hier) dan doe ik weer een potje mee met de harde kern :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

:W

Ons groepje is ook druk aan het oefenen. Vorige lan waren wij allemaal verslaafd aan HoN, nu is het LoL geworden. Ben zelf druk bezig geweest met Ashe, Katarina en Sivir de laatste tijd en kan er redelijk mee uit de voeten. Ingame naam is overigens Hobbyneuker (Snappie was al bezet :') ). Iemand nog pro tips voor onze lan? Gaan met z'n tienen dus LoL doen, allemaal beginners en slechts twee hebben het spel gekocht (hoewel ik tegen die tijd waarschijnlijk aardig wat chars geunlocked heb).

Waar zijn overigens de prijzen van de characters op gebaseerd? Heb nu alle goedkope (450) gekocht en zit ondertussen op 2600 puntjes. Zal ik gewoon alle 1350's kopen of doorsparen voor een specifieke held :? Hoe persoonlijk wel van rogue-achtige characters...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

PIVO_Ace schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:39:
[...]

Om precies te zijn als er unavailable of busy staat kan je op de grijze play knop drukken dan de code:
up down left right up up down down
Dat drukken op de knop hoeft volgens mij niet eens. Gewoon na openen client de code invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTG schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:20:
[...]

Dat drukken op de knop hoeft volgens mij niet eens. Gewoon na openen client de code invoeren.
Klopt maar je moet wel wachten tot de client volledig geladen is anders werkt het niet.
Snappie88 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:11:
:W

Ons groepje is ook druk aan het oefenen. Vorige lan waren wij allemaal verslaafd aan HoN, nu is het LoL geworden. Ben zelf druk bezig geweest met Ashe, Katarina en Sivir de laatste tijd en kan er redelijk mee uit de voeten. Ingame naam is overigens Hobbyneuker (Snappie was al bezet :') ). Iemand nog pro tips voor onze lan? Gaan met z'n tienen dus LoL doen, allemaal beginners en slechts twee hebben het spel gekocht (hoewel ik tegen die tijd waarschijnlijk aardig wat chars geunlocked heb).

Waar zijn overigens de prijzen van de characters op gebaseerd? Heb nu alle goedkope (450) gekocht en zit ondertussen op 2600 puntjes. Zal ik gewoon alle 1350's kopen of doorsparen voor een specifieke held :? Hoe persoonlijk wel van rogue-achtige characters...
Dat je die 450 champions allemaal koopt begrijp ik inderdaad wel, wat betreft 1350s verschilt het een beetje. Meeste mensen kunnen toch maar 3-4 champions actief en een beetje op niveau spelen (tenzij je heel veel speelt). Daarom zou ik me eerder richten op free champs die je heel leuk vindt, en die gewoon kopen en mainen. Dat bespaart je IP die je op lvl 20 (weet niet of je dat al bent) hard nodig hebt voor tier 3 runes. De tier 1/2 runes zijn eigenlijk niet zo de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:31:
[...]

Dat je die 450 champions allemaal koopt begrijp ik inderdaad wel, wat betreft 1350s verschilt het een beetje. Meeste mensen kunnen toch maar 3-4 champions actief en een beetje op niveau spelen (tenzij je heel veel speelt). Daarom zou ik me eerder richten op free champs die je heel leuk vindt, en die gewoon kopen en mainen. Dat bespaart je IP die je op lvl 20 (weet niet of je dat al bent) hard nodig hebt voor tier 3 runes. De tier 1/2 runes zijn eigenlijk niet zo de moeite waard.
Die champions van 450 IP zijn doorgaans ook wat makkelijker te spelen dan de wat duurdere. Ik zou inderdaad eens kijken naar de free champions, en ook letten op welke andere champions je heel vaak heel goed ziet. Ik zag bijvoorbeeld toen ik begon heel vaak een Evelynn mij (en mijn team) keihard ownen en heb haar toen ook aangeschaft (al is ze niet zo goed als ze leek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Bedankt :) Ben nu level 11, en heb nog geen runes gekocht. Had al van te voren het idee van 'die koop ik op level 20 wel'. Wat betreft heroes, de tien gratis speelbare heroes wisselt iedere week toch? Zou er vandaag een nieuwe ronde moeten zijn. Maar eens even kijken of er weer wat leuks bij zit om aan te schaffen :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:00:
Bedankt :) Ben nu level 11, en heb nog geen runes gekocht. Had al van te voren het idee van 'die koop ik op level 20 wel'. Wat betreft heroes, de tien gratis speelbare heroes wisselt iedere week toch? Zou er vandaag een nieuwe ronde moeten zijn. Maar eens even kijken of er weer wat leuks bij zit om aan te schaffen :)
Q: Do the Champions rotate on the same day every week?
A: No. We often synch the Champion rotation with the new content and patches we are releasing. Because we won't release the patches until they are done, this means they sometimes don't fall on the same day each week. This leads us to rotate our Champions on different days of the week to try and get even amounts of time between Champion rotations. This is also why we don't announce the exact date of the rotation.

Free champions rotation is vaak wel op dinsdag, meestal redelijk laat in de avond. En er komt dus ook weer een nieuwe champion bij, vaak ook eens in de 1~2 weken. Vooral op het begin champions pakken die niet te afhankelijk zijn van skill-shots (ezreal, morgana, blitz etc.).

Gouden tip: nooit champions kopen omdat je ziet dat iemand anders er heel goed mee is, gaat vaak tegenvallen. Ik zou dus ook nooit een champion kopen die ik niet eerst tijdens de free-week flink kapot heb gespeeld. Bespaart je veel champions die je nooit gebruikt.

edit: addon
Ahoy all,

Here is the list of champions available in this week’s rotation (Season One - Week 09):

Amumu
Annie
Ashe
Kayle
Tristana
Tryndamere
Zilean
Poppy
Kennen
Urgot

The rotation will be implemented tomorrow night (Tuesday 07th)

Enjoy!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:47
Je ken gewoon f5 en totdat je erin kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
woopie nog meer maintenance -_- zo schiet het natuurlijk allemaal niet op.

merk zelf wel dat ik toch nog weer eventjes moet wennen aan Master Yi, na een jaar vorige week weer begonnen met Yi en haal nu of hele goeie matches of redelijk slechte, slechte als in 3-6 of goede als in 15 - 2. Was ten tijde van de Beta een van pro's met Yi en haalde gemakkelijk in de 20+ zonder death's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Je weet dat dit spel niet om # kills draait? Maar om hoe je team samenwerkt? Vind het altijd zo irritant als je een Yi/ashe/Jax/tryndamere in je team hebt die denken dat ze het best zijn omdat ze de meeste kills maken maar tegelijkertijd de hele tijd het team laten stikken...

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:17

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Helemaal mee eens! Vooral de deaths die gemaakt worden omdat iemand als een ***** achter een weg rennende tegenstander aan gaat langs een tower op level 1 hakken er altijd erg in.

• Raxious
SOEFuture schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:14:
Je weet dat dit spel niet om # kills draait? Maar om hoe je team samenwerkt? Vind het altijd zo irritant als je een Yi/ashe/Jax/tryndamere in je team hebt die denken dat ze het best zijn omdat ze de meeste kills maken maar tegelijkertijd de hele tijd het team laten stikken...
gelukkig probeer ik mijn team altijd zo goed mogelijk te helpen op welke manier dan ook. En die mensen die achter iemand aan rennen en gekilled worden door een tower zijn idd vervelend, maar tjah je doet er niks aan.

• wimjongil
  • Niet online
SOEFuture schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:14:
Je weet dat dit spel niet om # kills draait?
Maar wel om # Deaths... Als je weinig deaths hebt maakt het inderdaad eigenlijk niet uit hoeveel kills je maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door wimjongil op 09-09-2010 17:29 ]

• RTG
  • Niet online

RTG

Nee ook niet om deaths. Zoals SOEFuture zegt, het gaat om teamwork. Jezelf opofferen of baiten in het voordeel van je team is ook teamwork, ook al ga je uiteindelijk 10 keer dood erdoor. :)

• wimjongil
  • Niet online
RTG schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:05:
Nee ook niet om deaths. Zoals SOEFuture zegt, het gaat om teamwork. Jezelf opofferen of baiten in het voordeel van je het team is ook teamwork, ook al ga je uiteindelijk 10 keer dood erdoor. :)
Nouja, als je vaak sterft belandt je team in een mindere positie doordat één of meerdere tegenstanders kills (= extra gold voor betere items en extra xp voor betere stats) heeft kunnen maken, waardoor hij beter staat tegenover je andere teammates. Natuurlijk, teamwork is belangrijker, maar deaths zijn altijd nog belangrijker dan kills.

• SOEFuture
  • Niet online
wimjongil schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:28:
[...]

Nouja, als je vaak sterft belandt je team in een mindere positie doordat één of meerdere tegenstanders kills (= extra gold voor betere items en extra xp voor betere stats) heeft kunnen maken, waardoor hij beter staat tegenover je andere teammates. Natuurlijk, teamwork is belangrijker, maar deaths zijn altijd nog belangrijker dan kills.
Hoe vaker je dood gaat, hoe minder geld je waard bent.
Als je bijvoorbeeld een tank speelt, heb je soms van die potjes dat je vaak dood gaat. Dit kan juist er positief zijn omdat de tegenstanders dus alle spells en aanvallen op jou gooien in plaatjes van je teamgenoten. Hierdoor kunnen zij gemakkelijk de tegenstanders verslaan. Jij gaat hierdoor (als alles goed gaat) als enige dood.
Wat de tegenstanders veel minder geld oplevert dan bv een mage die net een mooie killstreak had.

Natuurlijk ga je als tank niet altijd dood, maar vaak is het haast niet te voorkomen. Ook kan jij (als tank) beter doodgaan dan de mages met een stacks of carries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tank hoeft niet altijd dood te gaan. hij moet zoveel mogelijk proberen gefocused te worden en in tussentijd moet de vijand dood gaan ;) met een goede healer kom je al een heel eind :)

• SOEFuture
  • Niet online
streafer schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:07:
Tank hoeft niet altijd dood te gaan. hij moet zoveel mogelijk proberen gefocused te worden en in tussentijd moet de vijand dood gaan ;) met een goede healer kom je al een heel eind :)
Klopt, maar soms is dat niet te voorkomen. Als je tank speelt en je kan jezelf opofferen om een carry/mage te redden, dan moet je dat ook zeker doen.. Beide leven is natuurlijk nog beter ^^

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 08:49
het moest ervan komen: lol cosplay; sion & kennen Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs204.ash2/46687_10150253937840556_82061850555_14599393_4247792_n.jpg

ontopic:

ik ben een van die kerels die maar al te graag sterft voor het team: ik tel het aantal abilities dat er op mij wordt toegepast. Als alle 5 de tegenstanders een ultimate op me gebruiken ben ik blij, ook al wordt het mijn dood.

veel spelletjes worden gewonnen nadat ik 'strategisch' sterf :)

btw mijn ingame name is zumatra, dan weet je wel waarover het gaat ;)

• streafer
  • Niet online
SOEFuture schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:58:
[...]

Klopt, maar soms is dat niet te voorkomen. Als je tank speelt en je kan jezelf opofferen om een carry/mage te redden, dan moet je dat ook zeker doen.. Beide leven is natuurlijk nog beter ^^
dat is waar :)
Wat dan wel weer enorm vervelend is. Dat als jij als tank erin gaat en de rest niks doet .... Dat heb ik ook al een aantal keren gehad ... :(

• Domdo
  • Laatst online: 30-06 20:29
en vervolgens schreeuwen ze (bijna) allemaal ook nog dat je een dikke noob bent.

• streafer
  • Niet online
wil trouwens nog graag nieuwe hero kopen, zat te denken aan vladimir. Is dat wat voor ranked 5on5?
Speel nu voornamelijk met:

Rammus
Twitch
Poppy

Twitch wordt over het algemeen snel gebanned ranked.
Rammus is zwakker tegenover magic.

Is vlad een goede uitbreiding?

ps. ja ik heb wel meer hero's maar daar speel ik niet tot weinig mee

Verwijderd

streafer schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:57:
wil trouwens nog graag nieuwe hero kopen, zat te denken aan vladimir. Is dat wat voor ranked 5on5?

Rammus
Twitch
Poppy

Rammus is niet zwak tegenover magic, een van de beste tanks. Twitch gaat echt niet gebanned worden in rank games omdat het gewoon een echt slechte character is. Poppy is daarintegen wel redelijk leuk, maar niet de makkelijkste.

Vlad is een redelijk balanced character, verwacht wel veel ge-rage van je enemy's als je weer eens in de grond zakt. Weet alleen niet of ik hem zou kopen voor 6300, kan wel wat leukere characters bedenken voor minder. Maar dat is natuurlijk puur afhankelijk van jouw. Zou inderdaad wel voor een magic hero gaan.

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:52
koop miss fortune ze owned =] Tenminste ik wel ermee ^^

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Nieuwe helden worden altijd te sterk gemaakt bij de launch, op die manier worden ze meer gekocht en verdienen de vrienden van Riot er aan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• streafer
  • Niet online
Dat idee heb ik ook wel een beetje. Overigens verwacht ik dat ze snel zwakker wordt. De mensen gaan beter tegen haar counteren.

Maar als er zoveel betere hero's zijn laat maar weten welke en waarom.
Voor premade 5on5 games.

• wimjongil
  • Niet online
Jeffrey0416 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:39:
koop miss fortune ze owned =] Tenminste ik wel ermee ^^
Jezus wat een schijthero is dat zeg. Die enorme vuurrange waaraan je bijna dood gaat heeft een range, niet normaal zeg :X. En ze is ook nog eens supersnel.

• MetricCandy

MetricCandy

MetricCandy

streafer schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:57:

Rammus
Twitch
Poppy

van alle potjes die ik ranked heb gespeeld word vlad in 97% (gokje (lees: bijna altijd)) gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 14:59
Hoi allemaal, net LoL geinstalleerd, speelde veel dota maar dat sterft uit en is erg laag niveau (als je niet altijd tijd hebt om te spelen). mijn ingame account is kciR, dus zet mij maar op de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Konden we gister ineens alleen nog maar 3v3 spelen :( Ik heb het zoiezo niet op 3v3, weet niet waarom...

Dit weekend wel lekker veel met morgana gespeeld, wat een heerlijke hero _O_ Ben er alleen nog niet uit of ik nou voor max hp of puur ap moet gaan, als "tank" met veel hp blijven staan is ook wel lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:37
NickH schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:33:
Konden we gister ineens alleen nog maar 3v3 spelen :( Ik heb het zoiezo niet op 3v3, weet niet waarom...

Dit weekend wel lekker veel met morgana gespeeld, wat een heerlijke hero _O_ Ben er alleen nog niet uit of ik nou voor max hp of puur ap moet gaan, als "tank" met veel hp blijven staan is ook wel lekker :9
als tank is morgana echt vet nutteloos. tenzij er geen enkele andere tank is dan is het wel nice om een beetje hp te hebben.
puur ap powned. ik doe met mijn puur ap build 1.5k tot 2k damage met snare
ulti doet dan ook 2k tot 3k damage. dan is het snare en je ulti casten en alles behalve high hp melee units gaat dood. natuurlijk ga je zelf ook vrij snel dood omdat je weinig hp hebt. maar als je zowel voor als achterj e kijkt heb je meestal tijd genoeg om snare te gooien naar degene die jou wil killen.

sowieso spelvamp je met morgana. dit komt erop neer hoe meer damage je doet met je skills, hoe meer hp je gained van die damage. als je dus voor ap build gaat kan je met snare alleen al je halve hp aanvullen.

[ Voor 10% gewijzigd door hellfighter87 op 13-09-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
hoe krijg je ooit 2k dmg voor elkaar? das zeker 400x5 dan?

even gauw iets anders, ik snap niks van die runes en hoe je ze moet krijgen, op de site staat ook niet veel. hoe werkt dat nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
Runes kan je kopen in de store. Zoals je hero's koopt maar dan onder het tabblad "runes".
Die runes kan je gebruiken om je personage sterker te worden. ( runepage staat bij je personal stuff )
Let wel op met elk level unlock je zeg maar weer rune slots. Zo kan je dus in het begin alle runes invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
ach zo... dat is op zich wel handig. maar eerst even IP sparen voor kassadin. iemand ervaring met hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
Cpt.Chaos schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:03:
hoe krijg je ooit 2k dmg voor elkaar? das zeker 400x5 dan?

even gauw iets anders, ik snap niks van die runes en hoe je ze moet krijgen, op de site staat ook niet veel. hoe werkt dat nou precies?
nee dat is 1 * 2k van snare
5* 400 damage van tormented soil
een schild wat 1.3k spell damage opvangt
en een ulti die de eerste seconde 1.5k damage doet en 4 seconde later nog eens 1.5k.

in totaal: een shitload aan damage ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Cpt.Chaos schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:06:
ach zo... dat is op zich wel handig. maar eerst even IP sparen voor kassadin. iemand ervaring met hem?
Kassadin is een erg leuke hero en kan ook erg goed zijn. Alleen moet je er niet mee initiaten omdat hij een glass cannon is, en je hebt een hele hoop mana nodig om flink te riftwalken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
hellfighter87 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:14:
[...]

en een ulti die de eerste seconde 1.5k damage doet en 4 seconde later nog eens 1.5k.

als ik dit zo lees is het dus alles dood in 1 keer. lijkt me niet echt realistisch. afijn.
speel toch even niet, ben zeer ontevreden over de server, of ligt eruit, of is traag, of w/e. dat mogen ze wel eens goed fixen. heb nog geen dag gehad dat alles stabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt.Chaos schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:53:
[...]

als ik dit zo lees is het dus alles dood in 1 keer. lijkt me niet echt realistisch. afijn.
speel toch even niet, ben zeer ontevreden over de server, of ligt eruit, of is traag, of w/e. dat mogen ze wel eens goed fixen. heb nog geen dag gehad dat alles stabiel was.
Deze getallen zijn in 95%+ van de games puur theoretisch. Het gaat uit van 20 stacks mejais soulstealer en maximale items die je normaal gesproken nooit allemaal haalt tenzij het een erg lange game is. Dan heb je het meestal over 70min+ , of wanneer je ontzettend hard gefed bent, daar moet je ook maar net geluk hebben dat je tegen een slechte speler laned en dat het enemy team geen mia callt wanneer je wil gaan ganken, als ze dit netjes callen en men luistert er naar, kom je top/bot lane aan om vervolgens je enemies te zien turrethuggen, moet je weer naar mid en heb je 2 waves aan exp gemist.

Elke champion kan met 6 items naar keuze zieke damage doen. M.i. heeft het opnoemen van deze theoretische damage weinig nut. Andere champs hebben bv dezelfde of betere AP ratios. Bovendien is dit damage voor mitigation. Normaal gaat daar nog eens zeker 40% vanaf tegen squishies en 70% tegen tanks, los van evt. mitigation skills / ultimates.

Uiteraard heb ik ook wel eens als kog'maw 950 AP (eerste keer dat ik AP speelde.. 24/3/11 en dan nog verliezen..) gehaald, je voelt je dan redelijk invincible. Maar dat wil niet zeggen dat die champ of de build super imba is. De volgende game speel je tegen een fatsoenlijk team en haal je weer gewoon 5/3/3 oid en doe je op het eind gewoon goede, niet overpowered damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy

MetricCandy

MetricCandy

hellfighter87 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:30:
[...]

als tank is morgana echt vet nutteloos. tenzij er geen enkele andere tank is dan is het wel nice om een beetje hp te hebben.
puur ap powned. ik doe met mijn puur ap build 1.5k tot 2k damage met snare
ulti doet dan ook 2k tot 3k damage. dan is het snare en je ulti casten en alles behalve high hp melee units gaat dood. natuurlijk ga je zelf ook vrij snel dood omdat je weinig hp hebt. maar als je zowel voor als achterj e kijkt heb je meestal tijd genoeg om snare te gooien naar degene die jou wil killen.

sowieso spelvamp je met morgana. dit komt erop neer hoe meer damage je doet met je skills, hoe meer hp je gained van die damage. als je dus voor ap build gaat kan je met snare alleen al je halve hp aanvullen.
lol 1,5k tot 2 k dmg met snare...

snare is op max lvl 300+90%ap
(er vanuit gegaan dat de tegenstander geen MR heeft......)
Dus 1,5 k -300 =1,2k = 90%
Dus 100% = 1333 AP

Ik heb als record max 1339 AP gehaald met 1x zonya + 5x archangel staff.

Lijkt me dus geen waarschijnlijke stelling.....
hellfighter87 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:14:
[...]

Deze wordt helemaal mooi...

2k snare is
((2000 - 300)/90)*100=1889 AP
Stelling: kan niet

500 dmg tormented soil (85 + 20% ap)
((500-85)/20)*100= 2075 AP
Stelling: kan niet

1.3k spell shield(300+100%ap)
1300-300= 1000 AP
Stelling: kan

1,5k ulti (350+100% ap)
1500-350= 1150 AP
Stelling: kan....

Voorwaarde de tegenstander heeft 0 magic resist!!!

-----------

Op een positieve note:

WCG finals:
http://www.ustream.tv/recorded/9507051
http://www.ustream.tv/recorded/9508719

De 2 finale matches!!!!!!

Erg mooi om te zien hoe die lui spelen!

[ Voor 31% gewijzigd door MetricCandy op 14-09-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
nog meer wtf momentjes. ik koop runes, en ik wil ofc hoger lvl, dus in die combiner staat doe er 5 voor een hoger level. dat doe ik, en ik krijg een of andere useless rune terug.
en weer crasht dit spel.
heb alleen ik daar last van of crasht LoL bij jullie ook na elk potje, in de shop, na alt tab of gewoon tijdens het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Nee werkt allemaal wel goed. Alleen zijn nu de servers down op de EU, denk dat het daar door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
Cpt.Chaos schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:39:
nog meer wtf momentjes. ik koop runes, en ik wil ofc hoger lvl, dus in die combiner staat doe er 5 voor een hoger level. dat doe ik, en ik krijg een of andere useless rune terug.
en weer crasht dit spel.
heb alleen ik daar last van of crasht LoL bij jullie ook na elk potje, in de shop, na alt tab of gewoon tijdens het laden?
Er is een kans dat je een betere krijgt.. geen zekerheid. wel groot verschil natuurlijk :)
Het is een beetje gokken.

• Cpt.Chaos
dus eigenlijk krijg je nooit je greater something of anything wat je wilt zeg je nu?

• hellfighter87
PIVO_Ace schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:25:
[...]

Voorwaarde de tegenstander heeft 0 magic resist!!!
natuurlijk waren eht maar estimates :(, maar de damage blijft nog steeds genoeg om bijna alle squishie heroes te ownen met 2 aanvallen.

verder om de een of andere reden, zijne r maar weinig heroes die magic resist kopen.

• Zyppora
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Ik speel dit spel nu een aantal maanden en ben hopeloos verslaafd. Ik speel zowel op US als EU onder Zyppora.

Ik speel eigenlijk alleen maar met Katarina, en ik vroeg me af of hier iemand tips/tricks heeft voor haar. En hoe tegen haar aangekeken wordt in bijv. ranked games (nog niet gespeeld).

Ik focus mijn Kat op AP en CD reduction (Cerelity Quintessences):

- Sorcerer Boots
- Rylai's Crystal Scepter

Zijn standaard slot 1 en 2. Daarna ligt het eraan of er CCers in het andere team zitten. Als dat zo is, Banshee's Veil op #3. Anders sla ik hem over en ga door met:

- Nashor's Tooth
- Zhonya's Ring

Als ik dit heb is de game meestal wel afgelopen, zeker wanneer ik Banshee's ook heb. Mocht het echt lang doorgaan, dan kan ik altijd nog kiezen voor een (of twee) van deze:

- Void Staff
- Abyssal Scepter
- Lich Bane

Soms, als ik echt veel damage krijg, kies ik voor Will of the Ancients, maar da's sporadisch. Mejai's Soulstealer kies ik eigenlijk niet vaak. Meestal denk ik er niet eens aan, maar als een pot echt goed gaat wil ik er weleens voor kiezen voordat ik Zhonya's Ring pak.

Ancient Golem Crest probeer ik ook altijd te pakken vanwege CD reduction.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Verwijderd

Zyppora schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:39:
Ik speel dit spel nu een aantal maanden en ben hopeloos verslaafd. Ik speel zowel op US als EU onder Zyppora.

Ik speel eigenlijk alleen maar met Katarina, en ik vroeg me af of hier iemand tips/tricks heeft voor haar. En hoe tegen haar aangekeken wordt in bijv. ranked games (nog niet gespeeld).

- Sorcerer Boots

Zijn standaard slot 1 en 2. Daarna ligt het eraan of er CCers in het andere team zitten. Als dat zo is, Banshee's Veil op #3. Anders sla ik hem over en ga door met:

- Nashor's Tooth
- Zhonya's Ring

Als ik dit heb is de game meestal wel afgelopen, zeker wanneer ik Banshee's ook heb. Mocht het echt lang doorgaan, dan kan ik altijd nog kiezen voor een (of twee) van deze:

- Void Staff
- Abyssal Scepter
- Lich Bane

Soms, als ik echt veel damage krijg, kies ik voor Will of the Ancients, maar da's sporadisch. Mejai's Soulstealer kies ik eigenlijk niet vaak. Meestal denk ik er niet eens aan, maar als een pot echt goed gaat wil ik er weleens voor kiezen voordat ik Zhonya's Ring pak.

Kata stelt in ranked games niet veel voor. Word ook bijna altijd onder Tier 4 geplaatst omdat de ulti gewoon zo makkelijk te countere is, en dat veruit haar beste aanval is.
Katarina heeft wel als voordeel dat ze erg goed op mid is, zal ook proberen daar te staan als ik jou was. Nachtmerrie van zo ongeveer elke tegenstander.

Heb der zelf altijd AD gespeeld, weet dus niet of je build de beste is, maar ziet er wel redelijk uit voor zover ik kan zien. Zou wel altijd mejai's pakken, want als katarina moet je toch wel redelijk gefeed worden wil je goed zijn, en dan is mejai's een heerlijke snowball.

Tip: Probeer altijd een vision ward bij je te hebben. Als je dan in jungle word geganked kan je em snel over bosje heengooien en erheen shunpo'en. Takes some practice maar je krijgt er veel rage en complimenten voor terug. Leuk als het lukt.

• Shaco
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06-2023
Weet iemand hoe je League of Legends werkende kunt krijgen op school? Ik krijg telkens deze foutmelding als ik op school probeer te spelen: http://img72.imageshack.us/img72/7711/lolfoutmelding.jpg

Volgens mij blokkeren ze bepaalde ports bij mij op school. Is er een manier om dit te omzeilen?

[ Voor 8% gewijzigd door Shaco op 16-09-2010 16:29 . Reden: typo ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik speel het sinds kort ook af en toe, maar moet zeggen dat die EUserver wel heel vaak busy of unavailable is de laatste week. Meer mensen daar last van?
Shaco schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:28:
Weet iemand hoe je League of Legends werkende kunt krijgen op school? Ik krijg telkens deze foutmelding als ik op school probeer te spelen: http://img72.imageshack.us/img72/7711/lolfoutmelding.jpg

Volgens mij blokkeren ze bepaalde ports bij mij op school. Is er een manier om dit te omzeilen?
Vraag aan de systeembeheerder of hij die poorten openzet?

• Shaco
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06-2023
Terw_Dan schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:35:
Ik speel het sinds kort ook af en toe, maar moet zeggen dat die EUserver wel heel vaak busy of unavailable is de laatste week. Meer mensen daar last van?

[...]

Vraag aan de systeembeheerder of hij die poorten openzet?
Dat is niet echt iets waar de systeembeheerder de poorten voor gaat open zetten denk ik. Is er geen andere optie?

[ Voor 7% gewijzigd door Shaco op 16-09-2010 17:00 ]

• RTG
  • Niet online

RTG

Internet via je telefoon als je dat hebt.
Terw_Dan schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:35:
Ze gebruiken de status busy om de serverdruk te ontlasten zodat het voor iedereen goed speelbaar blijft (er was vaker sprake hevige lag ingame). Je kunt het omzeilen door "boven, onder, links, rechts, boven boven, onder onder" te drukken. Werkt ook bij unavailable maar dan werkt de client sowieso niet/half, aangezien ze dan aan het patchen zijn of er weer eens serverproblemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Nashor's Tooth op Katarina is zo zonde van je gold.

Jah cooldown reduction is leuk, je hebt de attack speed totaal niet nodig en de mana regen is ook verkwist op haar.

In ranked is Kat erg slecht, bijna elk team heeft dan minstens 1 hard disable en dan ben je compleet nutteloos, die word echt wel voor je bewaart. Dit betekend dat je eigenlijk een Banshee's Veil nodig hebt, maar dit is een enorme deuk in je damage potential, omdat je hiervoor 2650 gold kwijt bent.

Speel liever Ezreal in dat geval, enorm damage potentieel, heeft alleen maar skillshots, is heel wat minder item afhankelijk om toch goed te zijn. Hij is wel wat duurder in de aanschaf, maar is nog altijd top tier vergeleken met Kat. Zij heeft alleen maar haar ult om echt een dreiging te zijn, Ezreal niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Shaco schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:53:
[...]

Dat is niet echt iets waar de systeembeheerder de poorten voor gaat open zetten denk ik. Is er geen andere optie?
Tja, en dat zal niet voor niets zijn. Als je dit soort dingen 'alternatief' op wilt lossen ben je hier niet aan het juiste adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Nazanir schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:01:
Nashor's Tooth op Katarina is zo zonde van je gold.

Jah cooldown reduction is leuk, je hebt de attack speed totaal niet nodig en de mana regen is ook verkwist op haar.
Cooldown reduction is niet zomaar 'leuk' op Katarina. Het is de enige beperking op skillspammen die ze heeft en lijkt me dus een goede keuze aangezien skills datgene zijn waar de damage van Kat in zit (tenminste, als je AP gaat). Zeker Shunpo kunnen spammen is voor mij zeer welkom.

De ulti heeft 60 seconden CD. Met Nashor is dat dus 45 seconden. Voor elke kill/assist die je maakt, gaat er nog eens 15 seconden vanaf.
[b][message=34706006,noline]In ranked is Kat erg slecht, bijna elk team heeft dan minstens 1 hard disable en dan ben je compleet nutteloos, die word echt wel voor je bewaart. Dit betekend dat je eigenlijk een Banshee's Veil nodig hebt, maar dit is een enorme deuk in je damage potential, omdat je hiervoor 2650 gold kwijt bent.
Banshee's Veil is zonder meer een vrij goed item. Hard disables zijn sowieso best wel irritant.
[b][message=34706006,noline]Speel liever Ezreal in dat geval, enorm damage potentieel, heeft alleen maar skillshots, is heel wat minder item afhankelijk om toch goed te zijn. Hij is wel wat duurder in de aanschaf, maar is nog altijd top tier vergeleken met Kat. Zij heeft alleen maar haar ult om echt een dreiging te zijn, Ezreal niet.
Zal ik eens proberen zodra die weer free2play is. Ik neem aan dat Ezreal AP gebuild moet worden?

Je hebt overigens gelijk als je zegt dat Kat d'r grootste dreiging haar ulti is, maar zeker niet haar enige. Ik ben gestopt met tellen hoevaak ik een turret hugger gedood heb door Bouncing Blades via een incoming creepwave op hem te landen. Katarina, mits goed gespeeld en een beetje gefed, kan meer dan alleen maar Shunpo-Ulti-wegrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy

MetricCandy

MetricCandy

Nieuwe f2p champs voor deze week:
Ahoy all,

Here is the list of champions available in this week’s rotation (Season One - Week 11):
Ashe
Blitzcrank
Kassadin
Sion
Soraka
Veigar
Zilean
Nidalee
Vladimir
Miss Fortune

Enjoy!
En alvast de release notes die waarschijnlijk vannacht plaats gaan vinden.
(normaal vanaf 01:00 UK tijd tot 12:00 UK tijd.... dus +1 uurtje voor onze tijd)

http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=42514

Op het eerste gezicht niet echt iets spannends.... nieuwe champ ben benieuwd..

[ Voor 6% gewijzigd door MetricCandy op 21-09-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
PIVO_Ace schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:11:
Nieuwe f2p champs voor deze week:

[...]

En alvast de release notes die waarschijnlijk vannacht plaats gaan vinden.
(normaal vanaf 01:00 UK tijd tot 12:00 UK tijd.... dus +1 uurtje voor onze tijd)

http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=42514

Op het eerste gezicht niet echt iets spannends.... nieuwe champ ben benieuwd..
Niets spanneds? ghost nerf en wat nieuwe items.
En zilean zijn ulti is ook wat slechter.
Ben ook benieuwd naar de nieuwe champion zijn spells staan mij wel aan hoop alleen dat hij 3150 kost en niet de volle pond. Hier is ook al een filmpje van met wat tips die vindt je op de begin pagina van de lol site.

[ Voor 6% gewijzigd door Ninjaman op 21-09-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
kassadin buff is pro. kassadin is een heerlijke hero.
ook matchmaking aangepast is beter. minder noobs die graag solo gaan met retarded heroes, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geleden dat er echt weinig boeiends in een patch log staat. Geen ezreal nerf meer, geen echte buffs. Eve en consorte blijven ongebruikt... Garen die toch echt weinig generfed word, had wel wat meer veranderingen verwacht bij hem.

Ghost nerf is zonde, maar merk je over het algemeen weinig van in een game.

Wel leuke nieuwe free hero's; Miss Fortune, Blitz, Kassadin.

• Ninjaman
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:29:
Lang geleden dat er echt weinig boeiends in een patch log staat. Geen ezreal nerf meer, geen echte buffs. Eve en consorte blijven ongebruikt... Garen die toch echt weinig generfed word, had wel wat meer veranderingen verwacht bij hem.

Ghost nerf is zonde, maar merk je over het algemeen weinig van in een game.

Wel leuke nieuwe free hero's; Miss Fortune, Blitz, Kassadin.
Oh dat had ik nog niet opgemerkt betreft miss fortune gratis ga ik zeker even uitproberen met een crit build.
Ja garen is op het moment erg sterk maar is niet echt een probleem verder.
Met eve bedoel je evelyn neem ik aan vindt dat deze champion namelijk redesigned moet worden zij is redelijk nutteloos op het moment.

• hellfighter87
Cpt.Chaos schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:46:
kassadin buff is pro. kassadin is een heerlijke hero.
ook matchmaking aangepast is beter. minder noobs die graag solo gaan met retarded heroes, hoop ik.
yeah alsof die nog niet sterk genoeg was :(

Verwijderd

dragon3016 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:51:
[...]

Met eve bedoel je evelyn neem ik aan vindt dat deze champion namelijk redesigned moet worden zij is redelijk nutteloos op het moment.
Dat bedoel ik ;), ze is gewoon waardeloos samen met nog wat characters. Sommige hebben gewoon dringend een re-design nodig. Maar Riot geeft prioriteit aan het toevoegen van nieuwe champions, helaas.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Zyppora schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:39:

- Sorcerer Boots

- Nashor's Tooth
- Zhonya's Ring

- Void Staff
- Abyssal Scepter
- Lich Bane

Hey! Hier nog een Katarina speler! *D

Mijn item build order begint is meestal als volgt:
- Doran's Shield
- Mercury's Treads (soms Boots of Mobility)
- Mejai's Soulstealer (als het slecht gaat Kage's Lucky Pick)

Daarna gaat het alle kanten op. Als ik goed bezig ben begin ik meestal al met Zhonya's Ring. Als ik veel AP damage binnen krijg Abyssal Scepter en als ik veel AD damage krijg een Thornmail of iets dergelijks.

Van wat ik hoor (level 16 nog maar) is Katarina in ranked games erg moeilijk te spelen omdat ze nogal een one-trick-pony is. Interupt haar Ultimate en ze doet eigenlijk voor spec en bonen mee. Word ook een AD build aangeraden in Ranked.

Wel is het handig om als Katarina mid te gaan, had laatst op het moment dat ik level 2 bereik dat ik onmiddelijk achter Ryze Shunpo, m'n summoner abilities gebruik (Ignite en Exhaust) en meteen een kill scoor! :9

Surfin' paradise!

• Ninjaman
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:38:
[...]

Dat bedoel ik ;), ze is gewoon waardeloos samen met nog wat characters. Sommige hebben gewoon dringend een re-design nodig. Maar Riot geeft prioriteit aan het toevoegen van nieuwe champions, helaas.
Waar ik meer meezit zijn die skins die ze uitbrengen en inderdaad ze kunnen beter het huidige aanbod champions bekijken en deze eerst onderhanden nemen dan een nieuwe champion uitbrengen.

Gelukkig krijgen we binnenkort een nieuwe 5vs5 map en wordt het uiterlijk van de champions meer cartoony.
Hoop dat de waardeloze champions in de huidige 5vs5 map hierdoor wat beter tot hun recht kunnen komen.

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Gisteren weer een heerlijke pot gespeeld. Ik had al 9 kills voordat ik Mejai's kocht (3de item). Uiteindelijk met 16/2/8 gewonnen. Zaten een paar killsteals tussen maar all's fair in love and war.
Snappie88 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:55:
[...]

Hey! Hier nog een Katarina speler! *D

Mijn item build order begint is meestal als volgt:
- Doran's Shield
- Mercury's Treads (soms Boots of Mobility)
- Mejai's Soulstealer (als het slecht gaat Kage's Lucky Pick)

Daarna gaat het alle kanten op. Als ik goed bezig ben begin ik meestal al met Zhonya's Ring. Als ik veel AP damage binnen krijg Abyssal Scepter en als ik veel AD damage krijg een Thornmail of iets dergelijks.
Ziet er nogal defensief uit. Ik build Kat echt als glass cannon, aangezien ze een soort hit-and-run champ is (naar mijn mening). Maar ik zal die build eens proberen, kijken of het wat voor mij is =)
Van wat ik hoor (level 16 nog maar) is Katarina in ranked games erg moeilijk te spelen omdat ze nogal een one-trick-pony is. Interupt haar Ultimate en ze doet eigenlijk voor spec en bonen mee. Word ook een AD build aangeraden in Ranked.
One-trick-pony is wat je er zelf van maakt imo. Ze leent zich daar inderdaad wel voor en erg veel variatie zit er helaas niet in. Wat betreft je een na laatste zin over haar ultimate, da's precies waarom ik Nashor's gebruik en Cerelity Quintessences. Dat zorgt ervoor dat die ulti sneller weer beschikbaar is. Tevens kan ik Shunpo en BB weer sneller gebruiken om resp. weg te springen en de chaser(s) af te remmen (Rylai's \o/).
Wel is het handig om als Katarina mid te gaan, had laatst op het moment dat ik level 2 bereik dat ik onmiddelijk achter Ryze Shunpo, m'n summoner abilities gebruik (Ignite en Exhaust) en meteen een kill scoor! :9
Yep, mid is geweldig, maar niet verplicht voor een snelle first blood. Wat mid zo awesome maakt is dat je al vrij snel kunt lane-switchen en daar kills maken, je bent ten slotte een hoger level, hebt je ulti al, bent ineens in de meerderheid (3v2) én je hebt het voordeel van de verrassing. Snelle kill maken (evt. beide tegenstanders) en daarna weer terug naar mid. Works like a buck :9

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Update is er. Maar servers zijn down :(

Verwijderd

Hu9o schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:38:
Update is er. Maar servers zijn down :(
US server ftw!

Net geraped met Miss Fortune, best leuke char alleen geen disable/escape is bocht.

Verwijderd

Servers alweer down. (Al sinds vanmiddag.)
Erg raar dat dit altijd op de EU server is, als ik niet al zoveel heroes en skins had gekocht was ik wel op de US gaan spelen.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Zyppora schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:00:
[...]

Ziet er nogal defensief uit. Ik build Kat echt als glass cannon, aangezien ze een soort hit-and-run champ is (naar mijn mening). Maar ik zal die build eens proberen, kijken of het wat voor mij is =)
Klopt. Eerste paar items zijn op verdediging gebouwd om de tegenstander op het begin een beetje te ontmoedigen mij te focussen. Meestal heb ik voor level 10 wel een vijftal kills / assist waardoor ik een aantal stacks op m'n Mejai's Soulstealer heb. Meestal compenseert dit wel het gemis van AP items.
Zyppora schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:00:
[...]

One-trick-pony is wat je er zelf van maakt imo. Ze leent zich daar inderdaad wel voor en erg veel variatie zit er helaas niet in. Wat betreft je een na laatste zin over haar ultimate, da's precies waarom ik Nashor's gebruik en Cerelity Quintessences. Dat zorgt ervoor dat die ulti sneller weer beschikbaar is. Tevens kan ik Shunpo en BB weer sneller gebruiken om resp. weg te springen en de chaser(s) af te remmen (Rylai's \o/).
Weet nog niet helemaal wat Cerelity Quintessences zijn, geloof die runes die je na level 20 unlocked? Cooldown reduction is over het algemeen wel een beetje tegenstrijdig met de passive van Katarina (-15 seconden na het slachten van een tegenstander op al je abilities) waardoor drie van je vier abilities alweer beschikbaar zijn na het doden van één tegenstander. Overigens kan je wel cooldown reduction stacken, het feit dat je ulti sneller beschikbaar is maakt je nog steeds een one-trick-pony. Je doet dat ene truckje alleen sneller ;)

Overigens heb ik vorige week toevallig ook nog gekeken naar cooldown reduction items omdat het een paar potjes wat minder ging. Nu is Nashor's Tooth inderdaad zo'n beetje de beste keuze, echter zijn er gewoon veel stats die je als Katarina niet gebruikt. De mana regen gaat geheel verloren en de attack speed maakt alleen het mobs farmen makkelijker. En tegen de tijd dat je zo veel goud hebt (bijna 3000!) ben je hopelijk al in de mid game beland. Wat ik laatst had gekocht was de Deathfire Grasp. Met de 600 AP welke je end-game hebt doe je toch wel 51% van de max HP als damage. Vergeet alleen altijd de Active's van m'n items te gebruiken |:(

Surfin' paradise!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Snappie88 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:07:
[...]

Weet nog niet helemaal wat Cerelity Quintessences zijn, geloof die runes die je na level 20 unlocked? Cooldown reduction is over het algemeen wel een beetje tegenstrijdig met de passive van Katarina (-15 seconden na het slachten van een tegenstander op al je abilities) waardoor drie van je vier abilities alweer beschikbaar zijn na het doden van één tegenstander. Overigens kan je wel cooldown reduction stacken, het feit dat je ulti sneller beschikbaar is maakt je nog steeds een one-trick-pony. Je doet dat ene truckje alleen sneller ;)
Cerelity Quintessences zijn runes die de cooldown omlaag halen van je skills =) Je hebt ook Quintessences voor Lv10, maar da's zonde van je IP.

Die twee zinnen zijn eigenlijk een beetje ongelukkig samengevallen en hielden niet echt verband met elkaar. Wat ik bedoel is dat Kat over het algemeen niet zoveel variatie te bieden heeft in gameplay, maar dat ze pas een one-trick-pony wordt op het moment dat de speler daarvoor kiest. Ik heb in mijn laatste pot gisteravond (welke overigens zeer bedroevend was -.-) meer assists gemaakt dankzij shunpo/bb dan haar ulti. Vooral tijdens chasen/junglen heb je niet veel aan de ulti. Die is alleen in team fights nuttig.
Snappie88 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:07:
Overigens heb ik vorige week toevallig ook nog gekeken naar cooldown reduction items omdat het een paar potjes wat minder ging. Nu is Nashor's Tooth inderdaad zo'n beetje de beste keuze, echter zijn er gewoon veel stats die je als Katarina niet gebruikt. De mana regen gaat geheel verloren en de attack speed maakt alleen het mobs farmen makkelijker. En tegen de tijd dat je zo veel goud hebt (bijna 3000!) ben je hopelijk al in de mid game beland. Wat ik laatst had gekocht was de Deathfire Grasp. Met de 600 AP welke je end-game hebt doe je toch wel 51% van de max HP als damage. Vergeet alleen altijd de Active's van m'n items te gebruiken |:(
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Cooldown_Reduction

Als ik voor een cooldown reduction item kies, ga ik natuurlijk voor maximale cooldown reduction, anders moet ik meerdere item slots gaan opofferen. Zoals je op die pagina ziet zijn er twee items die 25% CD Reduction geven, Nashor's Tooth en Frozen Heart. Beide niet perfect voor Katarina. Ze kosten ongeveer hetzelfde. Met een wat defensievere build is Frozen Heart misschien beter vanwege extra Armor en de passive.

En Actives vergeet ik ook altijd -.- Ben al vaak zat doodgegaan terwijl ik bijv. nog een mooie health potion in mijn itemslots heb staan.

Verwijderd

Sona gekocht, morgen maar eens testen! wat ik er tot nu toe van gezien heb is ze echt super.

• hellfighter87
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:41:
Sona gekocht, morgen maar eens testen! wat ik er tot nu toe van gezien heb is ze echt super.
tot in 2 weken dan word ze generfed en speeld bijna niemand ze meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
De nieuwe Champ Sona is echt geweldig. Alle potjes met haar tot nu toe gewonnen.

In den beginne max je Q en W zodat je lekker kan farmen/harrassen, en je lane partner en jezelf kan healen. 1 puntje in E zodat escapen wat makkelijker gaat, maar early game durf ik deze over te slaan en indien nodig max ik haar heal als eerste. Neem R elke keer wanneer het kan. In team fights ga je gefocussed worden want als je lekker aan her auradancen bent, heal versnel en verdedig je team en doe je wat leuke extra damage en je hebt een AoE stun. Je bent echter dun als papier en je hebt geen escape mechanisme. Je hebt een goed team nodig om haar tot haar recht te laten komen.

Itembuild:
Meki Pendant
Boots naar keuze
Tear of the Godess
Catalyst
Mejaj's Soulstealer
Innervating Locket
Archangel's Staff

Daarna eventueel Soulshroud.

Tussen de Locket en Angels heb je zoveel mana en regen dat je naar hartelust je skills kan spammen en je HP lekker hoog houdt. Tussen Mejajs en Angels heb je alle AP die je heals sterk maken, en je Q lekker damage laten doen. Stacks krijg je echt wel als Sona, dus Mejajs is een goede investering. Soulshroud geeft lekker veel HP en cooldown reduction voor jou en je team.

Alle items zijn relatief goedkoop, zodat je snel op je potential zit zonder in te hoeven leveren. Het belangrijkste is positionering als Sona, speel terughoudend, maar probeer je teammates zoveel mogelijk van je auras te laten genieten en bewaar je ult waneer hij echt nodig heeft. De damage er van is laag, maar kan een compleet team stunnen.

Sona is redelijk moeilijk, en is niet voor jou als je aggresief speelt. Ik heb veel mensen haar als mage zien bouwen en falen hard. Deze build is niet de beste (voor persoonlijke voorkeur is ruimte), maar ik won alles met haar met gemiddelde scores van 6/2/22.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Sona wil ik ook graag kopen (zelfs al zou ze ontzettend generft worden)...

Echter heb ik steeds vaker games waarin ik zelf 32/4/8 sta (extreem waargebeurd voorbeeld), het team het aardig doet, en er out of the blue gesurrendered wordt.. Zo krijg ik natuurlijk nooit genoeg IP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe dat is kut, mijn potjes met Sona gaan over het algemeen erg goed. Vandaag wel te horen gekregen dat ik noob was, want ik was fragile........

mijn build zit ongeveer hetzelfde in elkaar als nazanir. Die mana regen is wel, erg, erg belangrijk heb ik gemerkt omdat je toch de hele tijd aan het ' dansen' bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
In de potjes waar ik samen met een sona heb gespeeld vond ik haar niet heel indrukwekkend. Waarschijnlijk heb ik liever een Janna in mijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Hah! Het is me gelukt! (1.5 MB plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy

MetricCandy

MetricCandy

Goed nieuws!
Grats! _/-\o_
(net te laat je mejai's zie ik.. ;) )

Slecht nieuws....

Quadra = 4

in een 5 vs 5 is dat 1 tekort... 8)7

Penta kill is de max...

http://www.pivogaming.nl/images/sjors/penta/ <voorbeeldje....

Dus moraal van het verhaal netjes gedaan, en er is nog ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Verbetering? Alsof het spel draait om je max killstreak of kills, moedig aub niemand aan zeg... =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Voor kills alleen hoef je inderdaad niemand voor aan te moedigen.. maar van een Penta-kill kun je denk ik wel zeggen dat het een groot tactisch voordeel kan zijn! ;)..

[ Voor 8% gewijzigd door DominoNL op 28-09-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

PIVO_Ace schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 03:02:
[...]

Goed nieuws!
Grats! _/-\o_
(net te laat je mejai's zie ik.. ;) )
yep =/ Dikke pech dus, met de gold die ik met die quadra kill ophaalde heb ik die inderdaad kunnen bouwen.
PIVO_Ace schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 03:02:

Slecht nieuws....

Quadra = 4

in een 5 vs 5 is dat 1 tekort... 8)7

Penta kill is de max...

http://www.pivogaming.nl/images/sjors/penta/ <voorbeeldje....

Dus moraal van het verhaal netjes gedaan, en er is nog ruimte voor verbetering.
Sja ... het was geheel per ongeluk dat ik ineens 4 op een rij had =D Kijk naar mijn champ/level, en ook naar mijn k/d rate. Ben absoluut niet gefed en ulti raakt maar 2 enemies tegelijk. Juist daarom ben ik zo trots op die quadra kill! Da's bijna het onmogelijke mogelijk maken.

Die penta kill ga ik niet op zitten wachten hoor :/ heb het idee dat dat nog wel even kan duren.
SOEFuture schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 06:18:
Verbetering? Alsof het spel draait om je max killstreak of kills, moedig aub niemand aan zeg... =/
Ben het met je eens dat het niet echt in lijn met 'teamplay' ligt, maar zoals ik hierboven ook zei, twas geheel per ongeluk =) Ik had het in eerste instantie niet eens door totdat ik de chat nog eens bekeek.

• xminator
Laat ik vanavond dan ook maar is m'n pentakill met master YI plaatsen :D :*)

Verwijderd

Ok jongens het is me gelukt. Na wekenlang Vladimir grinden heb ik het gedaan. Mijn eerste pentakill :D http://i53.tinypic.com/10611c7.png. Enemies waren best wel goed, maar ik was beter hahaa. Als iemand zin heeft in een game even zeggen, speel nu even op EU want US client heeft failures :\ *not anymore*

Als iemand een keertje met mij wilt spelen mijn ign is Bakp0a =D

• Douw3rd
  • Laatst online: 23-04-2023
met welke redenen speel je normaal op us ipv eu?

Verwijderd

Douw3rd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:27:
met welke redenen speel je normaal op us ipv eu?
Meeste vrienden spelen daarop en die hebben skins etc.. maar ik prefereer EU wel boven US, daarom speel ik daar ook vaker op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
ik vind zelf de US versie toch wat beter, meer mensen, gezelliger etc. Scheelt natuurlijk ook dat ik er een hoop vrienden heb zitten dus dat maakt het nog gezelliger.

Overigens voor een paar dagen terug ruim 25 kills gehad en 3 deaths ^_^ ik begin eindelijk weer een beetje terug te komen zoals ik in de Beta met Yi speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/73f1g0.jpg

M'n eerste penta van een week geleden oid. met YI..
Had het eerst niet eens door :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Good job :D ,

Je hebt alleen wel veel speed items in je build, zal bijvoorbeeld na malady en boots een inf edge kopen. En exhaust voor mensen te slowen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xminator schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:10:
[afbeelding]

M'n eerste penta van een week geleden oid. met YI..
Had het eerst niet eens door :')
Meh... nice penta hoor, maar malady T_T starks fevor is bijna evenduur, maar je hele team heeft er ook profijt van :9
Vandaag nasus geunlockd. Hij is wel solide, easy last hits, redelijke damage met siphoning strike. Mana regen was wel om te huilen maar met wat blue manaper5, is dat zo weer over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ben voor de verandering met Warwick aan de slag gegaan. Van de zeven potjes vijf gewonnen, dus an sich niet slecht. Eén van de potjes die ik verloor kwam voornamelijk omdat twee van m'n teamleden dachten dat het wel slim was om ook te gaan junglen. Gevolg, niemand in het midden en mocht ik daar gaan staan tegen een paar levels hogere Vladimir (geloof ik). Dat was dus na 25 minuten gewoon /surrender. Ongelovelijk.

Wel een mooie item build ondertussen uitgevogeld, en het junglen gaat mij steeds beter af. Wel heb ik vaak dat ik met de draak bezig ben en er spontaan een tegenstander voorbij komt lopen... Dan is het vaak game over :(

Item build welke ik nu gebruik:

- Madred's Razors (uiteraard, essentieel voor Warwick);
- Berserker's Greaves;
- Madred's Bloodrazor
- Wit's End (4 or 5 magic users);
- Sword of the Divine.

Als we hierna nog niet klaar zijn ga ik meestal voor iets met +armor of +magic resist. Thornmail of Guardian Angel bijvoorbeeld. Iemand nog mooie tips / trucks?

Overigens één potje echt lekker bezig geweest, mede doordat onze Katarina echt goed speelde. Maar helaas blijkt dat op zondag ochtenden er heel veel kido's spelen, want ze/hij zat te chat te spammen, te triest...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Voor Warwick pak ik standaard op een van mijn itemslots Stark's Fervor. Zeer mooi item voor team battles, stackt ook mooi met je party buff en je natural lifesteal.

Eerste keer dat ik het spel uberhaupt speelde was Warwick een free2play champ :+ Had 5 of 6 Maladys in mijn eerste practice game :') Wist ik veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ach, zo had ik eens drie keer een Phantom Dancer op Ashe. Deed overigens nog steeds wel pijn :')

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Laatst online: 23-04-2023
even een noob vraagje, stakken dingen als run speed (behalve boots)? Dodge chance? etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Zyppora schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:54:

Eerste keer dat ik het spel uberhaupt speelde was Warwick een free2play champ :+ Had 5 of 6 Maladys in mijn eerste practice game :') Wist ik veel.
Naar aanleiding hier van:

Wat was jouw eerste hero?

Mijne was Sivir, toen katarina gekocht omdat ik die bouncing blades wel goed vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Hu9o schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:30:
[...]

Mijne was Sivir, toen katarina gekocht omdat ik die bouncing blades wel goed vond.
Weet ik niet is te lang gelden speelde deze game al in closed beta. Maar volgens mij was het yi of ashe.
Toen kon je namelijk ook nog zonder geld te besten of ip points runes testen. Had toen rune page met full crit dmg en dat was gewoon heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Hu9o schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:30:
[...]

Ashe of Sivir geloof ik. Daarna Evelynn omdat ik door dat stealth-wijf constant geownd werd :+ .
Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.