pino22 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:50:
[...]
Bedankt voor de link.
Dat word volgend jaar dus een 5850 of 5870 van Asus.
vraag me nu dan af oe ver kan een 5870 dan gaan met dat programmatje.. als die ook 25% sneller kan gaan draaien zou dat ook de moeite waard zijn.
Al kwa bang for buck de 5850 voor mijn porto de enige juiste keuze zou zijn.
Geeft Asus dus de volle 100% garantie met dat programma? omdat ze min of meer aanmoedigen om te oc-en
Dan vraag ik me direct af hoe zit het met de garantie.
Ik kan niet voor ASUS spreken, maar MSI moedigt het gebruik van MSI Afterburner juist aan. We proberen overklokken bij een groter publiek aan de man (of vrouw) te brengen. Dit zie je niet alleen aan het feit dat we bijvoorbeeld bij onze N240GT en R5970 overvoltage pushen als standaard feature (iets wat tot dan toe geen enkele VGA fabrikant officieel in persberichten durfde te zetten vanwege angst voor hoge RMA cijfers), maar ook aan het feit dat bv bijna al onze P55 moederborden over OC features bevatten zoals OC Genie (One Button Overclocking) en Direct OC buttons.
We zijn natuurlijk niet voor niets in zee gegaan met Unwinder, de creator van Rivatuner, om Afterburner tot de populaire OC tool te maken die het nu is. En dat we nu ook samenwerken met en de developer van Furmark om Furmark te integreren in Afterburner (onder de naam Aftermark) voor (waarschijnlijk) versie 1.5 van Afterburner, zegt ook wel iets over het vertrouwen in de kwaliteit van het programma en de producten. Dat we speciale OC biossen op ons Afterburner forum op Guru3D pushen om ook op videokaarten van andere kaarten te flashen, geeft natuurlijk ook wel aan hoe zeker we zijn over het product en de bios. Wat dat betreft zijn we de laatste tijd erg actief geweest om te luisteren naar de community zodat we onze engineers een tool konden laten maken die het beste aansluit bij wensen van de eindgebruiker. En dat luisterend oor blijft er voorlopig nog wel.

En ik vraag mij tevens af omdat ik paar posts terug las dat het natuurlijk niets origineels is wat ik direct aan neem welke fabrikanten nog meer dit soort software mee geven en hoe het met de garanties zit
Dus misshcien dat iemand die verstand heeft van deze materie kan/wil reageren dan graag

Asus heeft dus een OC tooltje. EVGA heeft de Precision OC Tool (ook gebaseerd op Rivatuner)., En wij hebben Afterburner. Maar wat betreft functionaliteit heeft Unwinder dit keer wel erg z'n best gedaan om van MSI Afterburner een bijzonder krachtige OC tool te maken (waar het Asus tooltje bij verbleekt). En dat zeg ik niet alleen vanwege m'n achtergrond, maar ook omdat veel tech-sites liever Afterburner bruiken om te OC-en (zelfs al hebben ze bv Asus hardware incl desbetreffende OC software).
Nu is het wel zo dat wij natuurlijk niet de enige zijn die ons zelf continue proberen te verbeteren. Ook andere fabrikanten zijn continue bezig om hun producten te optimaliseren. Dus het blijft interessant om alles te volgen en continue te kijken naar welk programma het beste bij je past.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.