en niet iedereen gaat 1000+ posts af om te kijken of de plaatsje al eens voorbij is geweestNeutraleTeun schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:11:
Niemand reageert omdat iemand die beetje bekend is in de scene deze Japanse camber dingen allang kent.
Plus het feit dat als je dit topic een beetje volgt die dingen ook al 100x voorbij zijn gekomen.
Dito voor die Grachan/Bosozoku pareltjes.
Deze mag hier ook wel toch?
http://www.marktplaats.nl...riteo&utm_content=336x280
Zonde van een leuke Golf 3 imho.
Interieur gaat nog wel.
http://www.marktplaats.nl...riteo&utm_content=336x280
Zonde van een leuke Golf 3 imho.
Interieur gaat nog wel.
zeer dikke auto is al een foute tuning beschrijving
Anoniem: 472287
tis nog erger, het is geen dikke auto, het is "dikke muziek".redbullet schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:06:
zeer dikke auto is al een foute tuning beschrijving
Dat ligt er natuurlijk maar net aan welk cd-tje je erin schuift

Anoniem: 97348
die bumper aan de voorkant ligt bij mij in de straat bij de eerste beste drempel af.
En waarom die Lambo deuren? Ziet er niet uit....
maargoed voor 1000 euro kun je niet klagen....denk ik
En waarom die Lambo deuren? Ziet er niet uit....
maargoed voor 1000 euro kun je niet klagen....denk ik
hij is inderdaad niet heel verkeerd geprijsd... eindelijk niet een "maar er is 10.000 geinvesteerd" prijs.
Hoewel ik er nog niet in zou rijden als ik er 1000euro bij kreeg, maar dat terzijde.
Hoewel ik er nog niet in zou rijden als ik er 1000euro bij kreeg, maar dat terzijde.
Deze auto accepteert daarom alleen dubbelalbumsAnoniem: 472287 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:13:
[...]
tis nog erger, het is geen dikke auto, het is "dikke muziek".
Dat ligt er natuurlijk maar net aan welk cd-tje je erin schuift![]()
Staan wel meer gekke auto's als ik zo kijk naar de site van het bedrijf.
Maar volgens mij kan je een dergelijke auto beter uit elkaar trekken en de onderdelen los verkopen. Zal misschien wat meer tijd en ruimte kosten, maar ik denk dat de opbrengsten met wat geluk x2 kunnen zijn. VW paupers genoeg die dergelijke onderdelen willen

Maar volgens mij kan je een dergelijke auto beter uit elkaar trekken en de onderdelen los verkopen. Zal misschien wat meer tijd en ruimte kosten, maar ik denk dat de opbrengsten met wat geluk x2 kunnen zijn. VW paupers genoeg die dergelijke onderdelen willen
http://voorraad.ml-cars.n...ealers.aspx?did=2804&pw=1TheBrut3 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:06:
Staan wel meer gekke auto's als ik zo kijk naar de site van het bedrijf.
SUPER KANON... met 54pk...

http://voorraad.ml-cars.n...ealers.aspx?did=2804&pw=1
"Audi Cabriolet 2.8 Cabriolet camelion kleur super special"....
'DAK HEEFT SCHEUR BOVEN OP MIDDEN'
'rest nieuwstaat'
http://voorraad.ml-cars.n...ealers.aspx?did=2804&pw=1
"BMW 3-SERIE 316i coupe M3-look apk 7-5-16 bj 95 rijd goed" ......
met voorgescheurde bumper en lijkt voor geen meter op een M3.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Je weet dat je nu 3x de identieke url post die steeds naar hetzelfde overzicht gaat? Iets met bagger design
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
verrek... zelfs de website is fout getuned..SinergyX schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:44:
Je weet dat je nu 3x de identieke url post die steeds naar hetzelfde overzicht gaat? Iets met bagger design
op de laatste pagina staat de golf III met lambo design deuren. dat hok voor 995 euro. staat nu te koop voor 1295 euro... blijkbaar stijgt tupperware heel snel!!! Snel kopen dus!!! zometeen is die 20.000 euro waard!!!ToolkiT schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:50:
[...]
verrek... zelfs de website is fout getuned..
Of hij update de marktplaats sneller dan zijn eigen site.Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:10:
[...]
op de laatste pagina staat de golf III met lambo design deuren. dat hok voor 995 euro. staat nu te koop voor 1295 euro... blijkbaar stijgt tupperware heel snel!!! Snel kopen dus!!! zometeen is die 20.000 euro waard!!!
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Golf kan dus vliegen, heeft deuren (dus zonder bijbetalen krijg je deuren erbij), je eigen radio hoef je niet meer mee te nemen, en om echt de piraat uit te hangen krijg je er ook een kanon bij. dat maakt het al heel wat meer waard
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 97348 op 23-02-2016 18:17 ]
Dit is wel een mooi voorbeeld van je auto mooier willen maken, er een hoop tijd en geld insteken, om de waarde juist alleen maar verder te doen dalen.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
En een 2.0 GTI ook nog een 'kanon' durven noemen

The ramblings of an idiot
Anoniem: 235591
Jaaaaah, maar vroeger.... Mijn hemel wat heb ik gelachen lange tijd geleden. Ik had een AR33 QV die iets gekieteld was en reed er menig GTI-tje mee uit. Dat werd niet gewaardeerd door het petjes volk.McBoom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:57:
Das nogsteeds hoor als je in een alfa een petjes type auto zoek scheurt.Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:09:
[...]
Jaaaaah, maar vroeger.... Mijn hemel wat heb ik gelachen lange tijd geleden. Ik had een AR33 QV die iets gekieteld was en reed er menig GTI-tje mee uit. Dat werd niet gewaardeerd door het petjes volk.
Alleen zijn de petjes nu ge-upgrade.
Alleen had je weer het probleem dat de uitlaat er onder vandaan viel als je bij het volgende stoplicht aankwamAnoniem: 235591 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:09:
[...]
Jaaaaah, maar vroeger.... Mijn hemel wat heb ik gelachen lange tijd geleden. Ik had een AR33 QV die iets gekieteld was en reed er menig GTI-tje mee uit. Dat werd niet gewaardeerd door het petjes volk.
Nope. De QV had ik toen overgekocht van een vriend van mij. Complete motor gereviseerd en de onderkant was helemaal behandelt. Uitlaat was van voor naar achter aangepast. En ja het was foute tuning, maar het was ook 'die tijd'. Hij had zelf de spoilers gemaakt met mallen, dat dan weer wel. Uniek was ze zeker en wat heb ik er plezier mee gehad. Helaas zijn ze enorm zeldzaam, zeker in originele staat.

Ach dat nog liever dan de CRX types toen die al meer wegrotte dan de hele alfa collectieMcBoom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:13:
[...]
Alleen had je weer het probleem dat de uitlaat er onder vandaan viel als je bij het volgende stoplicht aankwam
*kuche*AlfaSud*kuche*Mektheb schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:26:
[...]
Ach dat nog liever dan de CRX types toen die al meer wegrotte dan de hele alfa collectie
De Golf 3 Gti werd er nog uitgereden door een standaard Corolla. Ik snap niet dat die dingen nog serieus genomen werden. Toen ze begonnen met de Golf Gti was het wat nieuws en hadden ze denk ik een leuke positie (betaalbaar en vlot). Maar de Golf 3 is niet de beste Golf denk ik. Zeker als je er al uitgereden wordt door een standaard Corolla.
En ja ze hadden de VR6, maar daarvan begreep ik van verschillende eigenaren dat de garage rekeningen toch wel hoog waren.
En ja ze hadden de VR6, maar daarvan begreep ik van verschillende eigenaren dat de garage rekeningen toch wel hoog waren.
Je kon in die tijd van de Golf 3 GTI/VR6 ook gewoon naar de Subaru dealer lopen voor een Impreza met 218pk die ook nog makkelijk te kietelen was naar 260pk. Volgens mij was er weinig verschil in prijs tussen de Impreza en de VR6.
Dan had je gelijk een verrassend ruime auto, die luchthapper hoef je er later niet op te knutselen en een zeer betrouwbare auto.
Dan had je gelijk een verrassend ruime auto, die luchthapper hoef je er later niet op te knutselen en een zeer betrouwbare auto.
Het prijsverschil tussen een GTI en een Impreza was toch zo'n 10.000 euro (laten we zeggen 22.000 gulden), toch een behoorlijk bedrag. De VR6 was 1500 euro (3300 gulden) goedkoper dan de Impreza. Lijkt misschien nu niet veel, maar gezien de prijzen van die tijd procentueel gezien toch aardig. De tijd dat je voor 20-30.000 een rappe uitvoering van een beetje gezinsauto voor de deur hebt staan is wel (al jaren) voorbij.TheBrut3 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:27:
Je kon in die tijd van de Golf 3 GTI/VR6 ook gewoon naar de Subaru dealer lopen voor een Impreza met 218pk die ook nog makkelijk te kietelen was naar 260pk. Volgens mij was er weinig verschil in prijs tussen de Impreza en de VR6.
Ik wist niet dat er nog zoveel verschil met de VR6 was, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wist dat de Golf 3 GTI maar 15k was.
Maar de stijging van de auto's zelf valt best mee. Een Impreza turbo had je toen vanaf €25k maar tegenwoordig heb je in Amerika nog een WRX voor $27k en een WRX STI vanaf $35k. Het probleem hier in Nederland is de belasting, maar de basisprijs van de auto valt echt wel mee.
Even voor het beeld, de WRX wordt niet meer in Nederland geleverd maar de kosten van de WRX STI zijn:
Auto: €33.357 (niet duur!)
BTW: €7.005 (totaal dus €40.362, valt ook nog mee!)
En dan komt het, BPM: € 45.663?!?!? DAT IS MEER DAN DE AUTO ZELF!!!
Totaal betaal je in Nederland dus €85.995 door die belachelijke BPM, terwijl een benzine WRX STI een minder schadelijke (fijnstof) uitstoot heeft dan welke diesel dan ook. In Amerika begrijpen ze dat gelukkig, in Nederland helaas nog niet. Maar de prijs van de auto zelf valt best mee in vergelijking met 20 jaar geleden.
Maar de stijging van de auto's zelf valt best mee. Een Impreza turbo had je toen vanaf €25k maar tegenwoordig heb je in Amerika nog een WRX voor $27k en een WRX STI vanaf $35k. Het probleem hier in Nederland is de belasting, maar de basisprijs van de auto valt echt wel mee.
Even voor het beeld, de WRX wordt niet meer in Nederland geleverd maar de kosten van de WRX STI zijn:
Totaal betaal je in Nederland dus €85.995 door die belachelijke BPM, terwijl een benzine WRX STI een minder schadelijke (fijnstof) uitstoot heeft dan welke diesel dan ook. In Amerika begrijpen ze dat gelukkig, in Nederland helaas nog niet. Maar de prijs van de auto zelf valt best mee in vergelijking met 20 jaar geleden.
Tja, een terecht verschil. Die Golf GTI werd er dus al uitgereden door een 1.6 Corolla die 5000 euro goedkoper was.McBoom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:59:
[...]
Het prijsverschil tussen een GTI en een Impreza was toch zo'n 10.000 euro (laten we zeggen 22.000 gulden), toch een behoorlijk bedrag.
(de sportieve versie van de Corolla zou hem er nog veel harder uitrijden, maar die was niet in Nederland te koop
Eh als ik bij Autoweek kijk dan is de Impreza toch echt goedkoper?De VR6 was 1500 euro (3300 gulden) goedkoper dan de Impreza. Lijkt misschien nu niet veel, maar gezien de prijzen van die tijd procentueel gezien toch aardig.
Helemaal als je hem zou vergelijken met een VR6 syncro, een iets eerlijkere vergelijking qua techniek. Dan is ie dus langzamer en duurder.
[ Voor 8% gewijzigd door !null op 24-02-2016 09:19 ]
de 2.0 8v reed uitstekend, maar snel? nee.McBoom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:57:
Toch heb ik er met veel plezier in gereden een kleine twee jaar.
McBoom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:59:
[...]
Het prijsverschil tussen een GTI en een Impreza was toch zo'n 10.000 euro (laten we zeggen 22.000 gulden), toch een behoorlijk bedrag. De VR6 was 1500 euro (3300 gulden) goedkoper dan de Impreza. Lijkt misschien nu niet veel, maar gezien de prijzen van die tijd procentueel gezien toch aardig. De tijd dat je voor 20-30.000 een rappe uitvoering van een beetje gezinsauto voor de deur hebt staan is wel (al jaren) voorbij.
GOLF R:TheBrut3 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:16:
Ik wist niet dat er nog zoveel verschil met de VR6 was, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wist dat de Golf 3 GTI maar 15k was.
UK: From £31,120
http://www.volkswagen.co.uk/new/golf-gti-vii/configure
NL: Vanaf € 49.290*
http://www.volkswagen.nl/modellen
Tja, met die BPM kan je idd geen snelle golf voor 30K meer krijgen in NL..
94er Impreza GT Turbo!null schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:18:
[...]
Eh als ik bij Autoweek kijk dan is de Impreza toch echt goedkoper?
94er Golf VR6
Ik zie toch echt een verschil van zo'n €1500 in het voordeel van de Golf
De syncro is inderdaad een flink stuk duurder, dat zal ook de reden dat die niet echt als warme broodjes over de toonbank gingen.Helemaal als je hem zou vergelijken met een VR6 syncro, een iets eerlijkere vergelijking qua techniek. Dan is ie dus langzamer en duurder.
Maar als je het vergelijkt met een moderne Impreza (in de carbase gaat die niet verder dan 2010) is die weer een flink stuk duurder dan een Golf R (2010)
Wij hebben 6 jaar in een 20-jahre editie op gas rondgecrosst. Wel veel lol aan beleeft en ondanks z'n KM stand (350.000+) en leeftijd (kwam uit '96) werkte alles en ook geen lekkend schuif/kanteldak, want dat wilde ook nog wel eensDaniel36 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:41:
[...]
de 2.0 8v reed uitstekend, maar snel? nee.
Toch heb ik er met veel plezier in gereden een kleine twee jaar.
*Kuch schijfremmen achterAnoniem: 235591 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:22:
Nope. De QV had ik toen overgekocht van een vriend van mij. Complete motor gereviseerd en de onderkant was helemaal behandelt. Uitlaat was van voor naar achter aangepast. En ja het was foute tuning, maar het was ook 'die tijd'. Hij had zelf de spoilers gemaakt met mallen, dat dan weer wel. Uniek was ze zeker en wat heb ik er plezier mee gehad. Helaas zijn ze enorm zeldzaam, zeker in originele staat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Over foute tuning gesproken
Als je nou de Impreza 555 had genomen was ie juist goedkoper dan een VR6 Golf. En sneller. 6,6 sec ipv 7,8 sec naar de 100, en je vermogen tenminste op de weg kunnen zetten met 4wd.McBoom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:22:
[...]
94er Impreza GT Turbo
94er Golf VR6
Ik zie toch echt een verschil van zo'n €1500 in het voordeel van de Golf
Het blijft gewoon veel meer auto voor hetzelfde geld.
Vraagje van mijn kant, had die VR6 wel zoiets als dubbele draagarmen of iets dergelijks, of een sperdiff ofzo? Dat had het in de bochten nog een beetje kunnen goed maken.
[ Voor 12% gewijzigd door !null op 24-02-2016 10:43 ]
Ik neem aan dat hij doelt dat op een sportieve wagen wel schijven achter horen.. zeker met zulke open velgen..Anoniem: 235591 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:24:
[...]
De 33 heeft geen schijfremmen achter. Ik heb dan ook geen idee wat je bedoelt.
Geel geverfde trommels is wel een beetje fout idd..
Alfa heeft dat niet gedaan om wat voor reden ook. En ja, zo kocht ik hem toen. Hier rolde hij net uit de garage van mijn vriend. De Sparco stoelen zitten er nog in evenals alle multimedia. Dat heb ik er toen niet bij gekocht.
Foute tuning? Jazeker. Maar wat rijdt zo'n 33 fijn als ik eraan terug denk.
Foute tuning? Jazeker. Maar wat rijdt zo'n 33 fijn als ik eraan terug denk.
De Alfa 33 is al een beetje ouder inmiddels, toen waren schijven rondom nog geen gemeengoed.
Zelfs niet bij sportieve hatches.
Ik heb als jongentje vaak staan kwijlen bij 33 QV's, wij hadden slechts een 33 1.3s met wel 90 pk's...
Om het over de Sprint en de GTV maar niet te hebben.
Zelfs niet bij sportieve hatches.
Ik heb als jongentje vaak staan kwijlen bij 33 QV's, wij hadden slechts een 33 1.3s met wel 90 pk's...
Om het over de Sprint en de GTV maar niet te hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Daniel36 op 24-02-2016 11:33 ]
Dat bedoelde ik inderdaadToolkiT schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]
Ik neem aan dat hij doelt dat op een sportieve wagen wel schijven achter horen.. zeker met zulke open velgen..
Geel geverfde trommels is wel een beetje fout idd..
Met zo veel mods mag je toch verwachten dat die lelijke geverfde trommels wel een upgrade hadden gehad naar schijf.
Het is het foute tuning topic en ik vind dit persoonlijk fout
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
In die tijd was het toch normaal om voor schrijven te hebben en achter trommels? De grootste remkracht wordt toch geleverd door de voorkant en volgens mij zijn trommels een stuk goedkoper en makkelijker in techniek. Voor 95% van de huidige auto's (in Nederland misschien 99%) is enkel schijven voor ruim voldoende.
Kijk je in een markt zonder al die debiele extra belastingen (ik vergelijk het liefst in Amerika), dan valt het verschil in prijs tussen de wagens echt wel mee. Daar heb je een Golf R of WRX STI voor bijna dezelfde vanaf prijs en tussen de GTI of WRX zit ook niet zoveel verschil in prijs.
De uitleg over de prijs in Nederland heb ik al eerder gegeven. Volkswagen geeft om verkopen in Nederland, dus doet er alles aan om uitstoot op papier zo laag mogelijk te krijgen. Subaru (en andere Japanse merken) boeit de verkopen hier echt geen drol. Dat is ook de reden dat de WRX (STI) of Lancer EVO hier niet of nauwelijks meer wordt verkocht.McBoom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:22:
Maar als je het vergelijkt met een moderne Impreza (in de carbase gaat die niet verder dan 2010) is die weer een flink stuk duurder dan een Golf R (2010)
Kijk je in een markt zonder al die debiele extra belastingen (ik vergelijk het liefst in Amerika), dan valt het verschil in prijs tussen de wagens echt wel mee. Daar heb je een Golf R of WRX STI voor bijna dezelfde vanaf prijs en tussen de GTI of WRX zit ook niet zoveel verschil in prijs.
De 555 was een gelimiteerde oplage toch? Ik ben gewoon van de 'huis-tuin-en-keuken' versie uitgegaan.!null schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:42:
[...]
Als je nou de Impreza 555 had genomen was ie juist goedkoper dan een VR6 Golf. En sneller. 6,6 sec ipv 7,8 sec naar de 100, en je vermogen tenminste op de weg kunnen zetten met 4wd.
Ach, anders was er nog wel de Vento VR6Het blijft gewoon veel meer auto voor hetzelfde geld.
Daar zat het z.g.n. Plus-onderstel onder. 5-gaats naven i.p.v. 4-gaats en stabilisatorstangen voor en achter. Maar geen dubbele draagarmen of sper. Sowieso is een VR6 ook niet een super bochtenridder door het hogere gewicht van de 6-cylinder voor de vooras. Maar zo was ie ook niet bedoeldVraagje van mijn kant, had die VR6 wel zoiets als dubbele draagarmen of iets dergelijks, of een sperdiff ofzo? Dat had het in de bochten nog een beetje kunnen goed maken.
Kan allemaal wel, maar we leven in Nederland met bijbehorende prijzen en belastingen. Wat zo'n auto in het buitenland kost... Tja, daar hebben we niet zoveel mee te maken.TheBrut3 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:58:
[...]
De uitleg over de prijs in Nederland heb ik al eerder gegeven. Volkswagen geeft om verkopen in Nederland, dus doet er alles aan om uitstoot op papier zo laag mogelijk te krijgen. Subaru (en andere Japanse merken) boeit de verkopen hier echt geen drol. Dat is ook de reden dat de WRX (STI) of Lancer EVO hier niet of nauwelijks meer wordt verkocht.
[ Voor 36% gewijzigd door McBoom op 24-02-2016 13:45 ]
Haha, dit soort dingen vind ik dus zo grappig. Want een stabilisatorstang is toch iets wat totaal niet bijzonder meer is in de jaren 90?McBoom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:35:
Daar zat het z.g.n. Plus-onderstel onder. 5-gaats naven i.p.v. 4-gaats en stabilisatorstangen voor en achter. Maar geen dubbele draagarmen of sper. Sowieso is een VR6 ook niet een super bochtenridder door het hogere gewicht van de 6-cylinder voor de vooras. Maar zo was ie ook niet bedoeld
Ik had ze zelfs al (voor+achter) 1 op mijn jaren 80 zeepkist terreinwagen.
Ik bedoel, de Golf 3 werd geloof ik zelfs nog wel geleverd met koppelingskabel waar de rest allang een hydraulische koppeling had.
En de VR6 klonk leuk, dus ik begrijp de liefde voor de VR6 wel. Maar echt hard ging het ook niet, een 2 liter Jap of Alfa kon hem wel bijhouden.
Met de Golf 1 Gti hadden ze wat leuks en liepen ze voorop (met paar anderen), daarna niet echt meer.
Inmiddels wel weer, omdat ze auto's maken in dit segment met 300pk waar de rest al gestopt is. Of je hebt het over een fors duurdere auto van bijv Mercedes of BMW.
[ Voor 12% gewijzigd door !null op 24-02-2016 13:57 ]
3x raden welke auto 

edit.. naam staat er op
Grappig hoe dat ding best lijkt op een Impreza.

edit.. naam staat er op

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 24-02-2016 15:11 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je de lijnen van een Impreza kent vind ik het wel meevallen, maar ik kan me indenken dat een leek dat verschil moeilijker ziet. Persoonlijk had ik gegokt op een oude BMW, gekeken naar de lijnen vanaf de deuren naar voor.SinergyX schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:11:
Oude kadett toch? Of was het toen al astra?
[ Voor 43% gewijzigd door zonoskar op 24-02-2016 15:53 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dank je. Toen kon het nog wel, nu zou ik er nooit meer aan denken om er in te rijden. Het is trouwens ook mijn enige auto geweest die er zo uitzag. Ik heb verder altijd standaard auto's gehad, op de wielen na.
Lijkt wel op een Opel. Zo'n oude Kadett.SinergyX schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:11:
3x raden welke auto
[afbeelding]
edit.. naam staat er op![]()
daewoo nexia -> kadett ezonoskar schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:53:
Oude kadett toch? Of was het toen al astra?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
nee het is officeel een daewoo , geen opel
Ik keek meer gefocused op de achterkant, als je daar naar kijkt, lijkt het aardig op de 2005 WRX.TheBrut3 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:48:
[...]
Als je de lijnen van een Impreza kent vind ik het wel meevallen, maar ik kan me indenken dat een leek dat verschil moeilijker ziet. Persoonlijk had ik gegokt op een oude BMW, gekeken naar de lijnen vanaf de deuren naar voor.
edit, was dus niet de enige

33 met schijven achter is niet zo makkelijk, behoorlijk wat knutselwerk aangezien de enige 33ers met schijven achter de ABS versies waren en dat brengt weer een hoop ander gedoe met zich meeImprezzion schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:49:
[...]
Dat bedoelde ik inderdaad![]()
Met zo veel mods mag je toch verwachten dat die lelijke geverfde trommels wel een upgrade hadden gehad naar schijf.
Het is het foute tuning topic en ik vind dit persoonlijk fout
Populaire upgrade bij de 33 is dan ook om voor klauwen van een grote Opel en grotere schijven te monteren.
en inderdaad, die 33 is behoorlijk fout. Maar gezien de tijdsgeest, tja.
Dan sluit je de ABS toch niet aan?
Mijn MR2 uit 1985 heeft wel schijven rondom, maar dat heeft er meer mee te maken dat er achter meer gewicht is, en dus ook achter meer geremd moet worden. Een iets andere rembalans.
Mijn MR2 uit 1985 heeft wel schijven rondom, maar dat heeft er meer mee te maken dat er achter meer gewicht is, en dus ook achter meer geremd moet worden. Een iets andere rembalans.
Heb ik vroeger ook nog gehad, een zwart (onderkant) met rode AW11. 125 brute pktjes uit het 1.6 blok, als ik het me goed herinner. Wat een heerlijk stuurautootje is dat, met de motor achterin !!null schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:07:
Dan sluit je de ABS toch niet aan?
Goed, deze discussie is ook al talloze malen gevoerd.!null schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:53:
Maar echt hard ging het ook niet, een 2 liter Jap of Alfa kon hem wel bijhouden.
Alfa 145 QV
Celica 2.0i
Een sportwagen die anderhalf keer zo duur is dan een Golf VR6, maar toch ontlopen de prestaties elkaar niet eens zoveel. De MR2 idem dito, iets sneller, maar wereldschokkend? Nou, nee..
En voor de rest... Ik kan wel (weer) een heel relaas gaan houden over vermogen, kleppen, cilinderinhoud en het aantal PKs per liter om aan te tonen dat het in het hoofd van veel mensen anders zit dan het feitelijk is, maar ik ga daar geen tijd meer in steken. Dat beeld zit er nu eenmaal in en dat krijg je er toch nooit uit.
De Celica was inderdaad erg duur. Maar stuur ze allemaal een rondje het circuit over en je weet waarom. Ik heb die Celica gehad, en met dubbele draagarmen en limited slip diff is het echt een geweldige auto, voor een voorwielaandrijver dan. De MR2 is totaal anders rijden, ook veel leuker.
Die Alfa was dan eigenlijk wel weer erg goeie deal als je het zo ziet, al is het wel de kleinste van allemaal.
Ik weet niet wat je relaas over motoren gaat helpen? Ik denk dat de discussie over prijs dan inderdaad relevanter is. Want ja, er was technisch wel wat beters op de markt dan de Golf, maar goed, als het fors duurder is dan is het ook niet zo relevant.
Maar de vergelijking met de Subaru gaat wel op, want veel sneller en ook nog eens veel beter om het vermogen op de weg te krijgen in de bochten.
Maar goed, dat bedoel ik, het is het tegenoverstelde ten opzichte van de Golf 1 Gti wat gewoon een goeie deal was en vooruit liep qua techniek.
Die Alfa was dan eigenlijk wel weer erg goeie deal als je het zo ziet, al is het wel de kleinste van allemaal.
Ik weet niet wat je relaas over motoren gaat helpen? Ik denk dat de discussie over prijs dan inderdaad relevanter is. Want ja, er was technisch wel wat beters op de markt dan de Golf, maar goed, als het fors duurder is dan is het ook niet zo relevant.
Maar de vergelijking met de Subaru gaat wel op, want veel sneller en ook nog eens veel beter om het vermogen op de weg te krijgen in de bochten.
Maar goed, dat bedoel ik, het is het tegenoverstelde ten opzichte van de Golf 1 Gti wat gewoon een goeie deal was en vooruit liep qua techniek.
[ Voor 8% gewijzigd door !null op 24-02-2016 20:42 ]
Los dat de uitstootdiscussie lang niet zo zwart/wit is als je hem hier stelt, all things being equal zou je bij een (hypothetische) dieseluitvoering nog veel meer BPM hebben moeten betalen.TheBrut3 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:16:
Of de Amerikanen dat begrijpen? Ik vermoed van niet, gezien de loopholes waarmee zwaar vervuilende auto's daar onbelast blijven.
Maar goed, da's allemaal een beetje off-topic.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Anoniem: 58485
Niet bijzonder maar voor veel auto's voegt een goede stang (voor / achter / onder / boven) natuurlijk wat toe.!null schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:53:
[...]
Haha, dit soort dingen vind ik dus zo grappig. Want een stabilisatorstang is toch iets wat totaal niet bijzonder meer is in de jaren 90?
Ik heb de VR6 voor ongeveer 1.5 jaar gereden. Natuurlijk is het het geluid maar ook de snelheid. Het was de snelste 'golf 3' die er beschikbaar was. En ook niet duur in onderhoud. Een VR6 ging pas echt knallen zodra je er een turbo op kwakte. De kop (12V) was namelijk niet geschikt voor veel vermogen zonder turbo.En de VR6 klonk leuk, dus ik begrijp de liefde voor de VR6 wel. Maar echt hard ging het ook niet, een 2 liter Jap of Alfa kon hem wel bijhouden.
De VR6 is uiteindelijk in vele modellen geplant, van de Corrado tot aan de toureg bus. Vooral het koppel van de VR6 vs een standaard 4-in-lijn blok was wat de VR6 zo interessant maakte.
Anti-foute tuning
http://www.2dehands.be/au...mpress-yah-273452790.html
http://www.2dehands.be/au...mpress-yah-273452790.html
De wagen heeft leuke opties :
Voor een beter zicht zijn de ruiten niet getint
Om makkelijker over drempels te scheuren is de auto niet verlaagd.
Om er voor te zorgen dat u geen gasboete krijgt zijn er geen extragrote speakers ingebouwd.
Deze is toch beter:
(en inderdaad, mijne zit 200k+ en nog steeds motorisch 100%)De motor draait beter dan het elftal van onze leuke noorderburen en kan nog zeker een tijd mee.
Bekende heeft zo'n ding verkocht met 5 ton op de teller en rijdt nog steeds rond in Nederland.
Ook de 1.6 benzine. Niet kapot te krijgen dus.
Ook de 1.6 benzine. Niet kapot te krijgen dus.
Voor degenen die 'm nog niet hadden gezien, Mighty Car Mods heeft een nieuw filmpje live, de $3000 Turbo Car Challange, en Marty heeft een wel heel foute Mitsubishi Lancer op de kop getikt:
Heb je de auto van Moog al gezien?Weemism schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:52:
Voor degenen die 'm nog niet hadden gezien, Mighty Car Mods heeft een nieuw filmpje live, de $3000 Turbo Car Challange, en Marty heeft een wel heel foute Mitsubishi Lancer op de kop getikt:
[video]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
SAAAB 900tututututututututututututuurbooooooooo

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 04-03-2016 19:41 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Blijft gaaf spul, echt enorm gaaf. 
Doet mij denken aan deze, volgens mij een mede tweaker:
YouTube: Saab 900 Classic Turbo T16 with Simons exhaust sound -- Part 1 --
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Anoniem: 58485
Die doen wel vaker aan japanse import ja. Ik ken ook iemand die zo'n import (schade) auto momenteel herstelt en weer de verkoop in doet. Qua schade was er een kleine frontale botsing, intercooler en dergelijk kapotgedrukt, maar niet duur om te herstellen. Heel apart ding. Stuur rechts, turbo-timer erop, koplampen en signalering dat het niet doet enzo, heel clean onderstel, dat wel.Weemism schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:52:
[video]
Maar typische bij dat soort japanse auto's is dat er altijd gebruik wordt gemaakt van een 'apart' framework voorin dat moet dienen als bescherming bij een botsing. Totaal anders dan wat we hier in europa zijn gewend.
Omdat die auto's zo licht zijn zijn ze ook behoorlijk rap. Maar helaas fout in meerdere opzichten omdat mensen er rotzooi op plakt wat daar helemaal niet thuishoort.
Bij MCM houden ze wel van JDM style idd, maar deze auto van Marty is wel toppunt van fout.. daarom hebben ze hem ook gekozen denk ik.Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 03:26:
[...]
Die doen wel vaker aan japanse import ja. Ik ken ook iemand die zo'n import (schade) auto momenteel herstelt en weer de verkoop in doet. Qua schade was er een kleine frontale botsing, intercooler en dergelijk kapotgedrukt, maar niet duur om te herstellen. Heel apart ding. Stuur rechts, turbo-timer erop, koplampen en signalering dat het niet doet enzo, heel clean onderstel, dat wel.
Maar typische bij dat soort japanse auto's is dat er altijd gebruik wordt gemaakt van een 'apart' framework voorin dat moet dienen als bescherming bij een botsing. Totaal anders dan wat we hier in europa zijn gewend.
Omdat die auto's zo licht zijn zijn ze ook behoorlijk rap. Maar helaas fout in meerdere opzichten omdat mensen er rotzooi op plakt wat daar helemaal niet thuishoort.
en de Saab turbo als tegenhanger..
Geweldig youtube kanaal trouwens..
Verschrikkelijk die uitlaat in dat filmpje, typisch geval van een civic rijder die per ongeluk een Saab heeft gekocht.Joopieboy schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:50:
Blijft gaaf spul, echt enorm gaaf.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Yep, en die is een heel stuk minder fout
Ze hebben als het goed is hun auto gekozen zonder te weten wat de ander ging kiezen. In tegenstelling tot Top Gear is het bij MCM niet allemaal gescript, dus heerlijk dat deze combinatie eruit is gekomen.ToolkiT schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 08:42:
[...]
Bij MCM houden ze wel van JDM style idd, maar deze auto van Marty is wel toppunt van fout.. daarom hebben ze hem ook gekozen denk ik.
en de Saab turbo als tegenhanger..
Geweldig youtube kanaal trouwens..
[ Voor 5% gewijzigd door Weemism op 06-03-2016 22:14 ]
Bedenk dit, iemand loopt elke dag met een glimlach naar deze auto.
Smaak is iets waar we lang over kunnen praten, maar dit, wow.
Smaak is iets waar we lang over kunnen praten, maar dit, wow.
Wetende dat de Opel GT er normaal zo uit hoort te zien:Deadsy schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:00:
Bedenk dit, iemand loopt elke dag met een glimlach naar deze auto.
[...]

kan ik er anders oprecht alleen maar van janken, maar inderdaad, over smaak valt niet te twisten, kuch....
Het origineel heeft nog een mooie lijn.Weemism schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:09:
[...]
Wetende dat de Opel GT er normaal zo uit hoort te zien:
[afbeelding]
kan ik er anders oprecht alleen maar van janken, maar inderdaad, over smaak valt niet te twisten, kuch....
Bij dat zilveren blik, de voorkant is meh maar van de zijkant is het echt ... ik denk niet dat er een toepasselijk woord bestaat in de Nederlandse taal.
Echt? Dat dat zilveren blik zo lelijk is dat het woord niet bestaat om het te beschrijven.Anoniem: 235591 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:28:
Wat bazel je nou?
Had de link over het hoofd gezienWeemism schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:09:
[...]
Wetende dat de Opel GT er normaal zo uit hoort te zien:
[afbeelding]
Ik was net aan het kijken wat het in hemelsnaam was
Echt WTF om een GT zo te vernachelen. Terwijl ik dat zon leuke autotjes vind
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dit is wel handig, dan kan de auto zonder grote aanpassingen aan de stoelen worden teruggebouwd naar originele staat

Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik had werkelijk waar geen idee waar je het over had. Zeg dan gewoon dat het een schijthok isDeadsy schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:31:
[...]
Echt? Dat dat zilveren blik zo lelijk is dat het woord niet bestaat om het te beschrijven.
Dat vind ik een belediging voor schijthokken.Anoniem: 235591 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:41:
[...]
Ik had werkelijk waar geen idee waar je het over had. Zeg dan gewoon dat het een schijthok is
Bij de meeste auto's waar teveel aan ''getuned'/verbouwd'' is vind je altijd nog wel iets dat mooi is.
Een bepaalde hoek of onderdeel welke wel leuk gedaan is, maar bij dat ding is gewoon elk detail lelijk.
Doordat de verhoudingen niet kloppen kan het gewoon nooit iets worden.
Bijvoorbeeld die bak van Leepu welke FFW gepost heeft vind ik lelijk, maar de gril vind ik wel wat hebben.
Gevalletje "Ik had geen geld voor een IROC Z28, dus ik verbouw maar een andere auto, zodat 'ie er enigzins op lijkt."
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Het kenteken van die vernachelde GT doet me denken aan onze oude Sierra..
KF-97-TB
KF-97-TB
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Mwa, ook interessant!GAIAjohan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:00:
Het kenteken van die vernachelde GT doet me denken aan onze oude Sierra..
KF-97-TB
Maar ik denk dat die GT reen tamelijk uniek verzamelaarsobject is eerlijk gezegd. Van een een of andere vergeten Duitse tuner.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Banham Audi TT Cabrio replica kitcar rover 100
ik dacht een ford ka
Banham Audi TT Cabrio replica kitcar rover 100
ik dacht een ford ka

serieus zoek de verschillen;

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

"special uitbouw kit"

http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr
Met alle respect, maar als je dit inruilt als handelaar ben je toch echt wanhopig...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Het enige wat leuk is aan die auto is de kentekenplaat
Zolang er mensen zijn die zoiets bouwen, zijn er ook mensen die zoiets willen kopen omdat ze zelf niet zo handig zijn. Of het kopen voor de onderdelen - in welk geval de auto ws meer oplevert dan als geheelkuusj98 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:53:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"special uitbouw kit"
![]()
http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr
Met alle respect, maar als je dit inruilt als handelaar ben je toch echt wanhopig...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nogal wat weinig voor een auto van 24 jaar oud. Terug 'gedraaid' much?Tellerstand: 104.216
De meest overbodig dingen bij de 'overige' neerzetten. En dan zit her er nog niet eens op ookachterruitwisser en sproeier

Er zitten wel meer van die "opties" niet op, zoals de elektrisch verstelbare buitenspiegels en de mistlampen...McBoom schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:23:
[...]
Nogal wat weinig voor een auto van 24 jaar oud. Terug 'gedraaid' much?
[...]
De meest overbodig dingen bij de 'overige' neerzetten. En dan zit her er nog niet eens op ook

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom mensen een complete bodykit op zo'n wagen zetten, de wagen volledig laten overspuiten en vervolgens niet eens de moeite nemen om zo'n hok te verlagen? Dat lijkt wel heel vaak te gebeuren bij dat soort wagens.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Omdat dan bij de eerste drempel alle Tupperware eraf valt denk ik.Rhannie schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:07:
[...]
Er zitten wel meer van die "opties" niet op, zoals de elektrisch verstelbare buitenspiegels en de mistlampen...![]()
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom mensen een complete bodykit op zo'n wagen zetten, de wagen volledig laten overspuiten en vervolgens niet eens de moeite nemen om zo'n hok te verlagen? Dat lijkt wel heel vaak te gebeuren bij dat soort wagens.
Aye, zoals hij nu is zul je bij bepaalde drempels al problemen hebben. Leg hem lager en als je in bepaalde buurten woont zul je geeneens de buurt uit kunnen komen ermee.Daniel36 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:10:
[...]
Omdat dan bij de eerste drempel alle Tupperware eraf valt denk ik.
Bij een Golf 3 gaat de teller bij 300.000 terug naar 0.McBoom schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:23:
[...]
Nogal wat weinig voor een auto van 24 jaar oud. Terug 'gedraaid' much?
Alleen het woordje total verdwijnt dan, zelf mogen ervaren...
NEE: dit is geen signature...
Dat is raar, lijkt me logischer als ie doortelt tot 999.999. Nouja, bij 3 ton zijn de meeste Golfjes van die generatie ook een keer weggeroest
Ach, bij mijn Citroën C4 gaat de tripteller na 2000km weer op 0 staan. Ook zoiets, en het is gewoon een digitaal display, dus simpelweg door laten tellen tot 9999km is gewoon mogelijk...
Ach, bij mijn Citroën C4 gaat de tripteller na 2000km weer op 0 staan. Ook zoiets, en het is gewoon een digitaal display, dus simpelweg door laten tellen tot 9999km is gewoon mogelijk...
[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 19-03-2016 21:02 ]
Aantal eigenaren tot en met nu: 18 ....
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
De elektrisch verstelbare buitenspiegels wel. Op de deur van de bijrijder zie ik geen verstelknop voor handverstelling zitten en die 'M3' spiegels zijn ook wel elektrisch verstelbaar te krijgen.Rhannie schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:07:
[...]
Er zitten wel meer van die "opties" niet op, zoals de elektrisch verstelbare buitenspiegels en de mistlampen...
Ik ook... Maar een VR6 met 4 ton achter de kiezen... Dan moet er wel een heel dik boekje die het onderhoud aan kan tonen bij zitteniambig schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:37:
[...]
Bij een Golf 3 gaat de teller bij 300.000 terug naar 0.
Alleen het woordje total verdwijnt dan, zelf mogen ervaren...

Waarschijnlijk vanaf maandag ben ik eigenaar van een Peugeot 206 x-line.
Alleen de vorige eigenaar heeft em een GTI look proberen te geven. Met de nadruk op PROBEREN.
Foute voorspoiler/bumper, foute achter-onder spoiler (je ziet precies waar de uitlaat te heet wordt) en "witte achterlichtunits".....
Mocht er iemand zijn die dat wel mooi vind. Die bende is te ruil voor origineel....
Alleen de vorige eigenaar heeft em een GTI look proberen te geven. Met de nadruk op PROBEREN.
Foute voorspoiler/bumper, foute achter-onder spoiler (je ziet precies waar de uitlaat te heet wordt) en "witte achterlichtunits".....
Mocht er iemand zijn die dat wel mooi vind. Die bende is te ruil voor origineel....
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Dit topic is gesloten.
Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.