Het foute tuning topic deeltje 27 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 792.775 views

Onderwerpen

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat ook maar:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/3/73/6u1qQGfJrx3At2pYs5OmPg==.jpg

Gezien de krasjes lijkt het schade.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SChief schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:37:
Dat ook maar:

[afbeelding]

Gezien de krasjes lijkt het schade.
Ja idd. en dat BMW logo staat ook niet recht.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja daar heb je wel gelijk in idd. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Flagg schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:43:
[...]

Ja idd. en dat BMW logo staat ook niet recht.
Die zullen wel scheef terug geplakt zijn na het wrappen |:(

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Lijkt me ook lastig wrappen die kleine vlakjes. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

280.000 die auto is schroothoop tijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:59:
280.000 die auto is schroothoop tijd.
Dat is ook wel en beetje kortzichtig. Als die auto een beetje onderhouden is kan het nog wel een tijdje mee. Maar gezien de staat van de auto heb je waarschijnlijk wel gelijk.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
TheBrut3 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:07:
[...]

Voor niet iedereen is de interweb vanzelfsprekend.

Maar als je bij Jetcars je auto koopt en vervolgens bij Ziptuning laat tunen weet je zeker dat je hard genaaid wordt (kan misschien lekker zijn?) en dat je 50pk extra hebt en 2x zo zuinig rijdt! _/-\o_
En daarna voor de vergeten APK even langs de Kwik-Fit, en wel even melden dat je hem net gekocht hebt bij een grote handelaar in Rotterdam :D

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 17:12
Mijne heeft 275.000 gelopen en is als nieuw. Lekker eenzijdig weer

There is no replacement for displacement!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:02:
Jouw auto ziet er dan waarschijnlijk ook niet uit zoals bovenstaande.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:02:
Maar deze ziet er niet uit alsof hij overgespoten is ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• _eXistenZ_
Ik had het eigenlijk nog puur over het blok en niet eens het lakwerk of de banden for that matter, 280.000 staat niet automatisch garant voor schrootwerk, mijn blok heeft hetzelfde gelopen en is prima :)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:42
Ik weet het niet zeker, volgens mij issie al eens langsgekomen. maar : :F

Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.be/f/normal/217483498_1-nissan-100-nx-tuning-full-options-a-saisir.jpg

http://www.2dehands.be/au...NL&utm_content=bannersize

Verwijderd

Yup, een post of 50 terug of zo ;) Het is een Nissan 100 Netnix :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 19:51 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:51:
Doe maar Nissan 100(x helemaal)NiX.

Verwijderd

Op zich is het wel jammer van zo'n Nissan 100NX. Ik heb er ooit in het verleen mee mogen rijden, een blauwe maandag, maar het reed helemaal niet verkeerd.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:58:
Ik had het eigenlijk nog puur over het blok en niet eens het lakwerk of de banden for that matter, 280.000 staat niet automatisch garant voor schrootwerk, mijn blok heeft hetzelfde gelopen en is prima :)
Inderdaad, mijn cabrio (BMW E36 323i) is inmiddels over de 3 ton en loopt ook nog prima. Op dit moment staat er wat onderhoud op de planning dat met ouderdom te maken heeft (slangen die poreus zijn geworden), maar het hart is nog prima. Geen olie verbruik, betrouwbaar starten, etc.

De staat van die BMW maakt mij alleen een stuk huiveriger, al zit het interieur er wel prima uit, zelfs met die dikke cassettespeler er nog in! 8)7
Jellabie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:09:
[...]

Nee hoor :) all engine, vergeet niet dat hij in het begin nog geen half gas gaf om dan plots alles open te gooien. Zo lijkt er boost te zijn.

Ronald, de baas van showoff imports had een K20 (2000cc dus) met iets van een 330pk, all engine. :9
Dat ding moet dan wel flink gekieteld zijn... Stock heeft BMW het record in handen met de S54B32 motor van de E46 M3 wat betreft vermogen per liter, en die komt op 360pk met 3,2 liter zonder turbo's of superchargers. Meer kan wel (kijk maar naar de Formule 1), maar dat tast de betrouwbaarheid wel behoorlijk aan...

[ Voor 31% gewijzigd door deepbass909 op 04-01-2015 23:03 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Euh...er is een Ariel Atom met 500-ish pk uit een 3.0 V8..... :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
deepbass909 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:59:
[...]

Dat ding moet dan wel flink gekieteld zijn... Stock heeft BMW het record in handen met de S54B32 motor van de E46 M3 wat betreft vermogen per liter, en die komt op 360pk met 3,2 liter zonder turbo's of superchargers. Meer kan wel (kijk maar naar de Formule 1), maar dat tast de betrouwbaarheid wel behoorlijk aan...
Laten we zeggen dat enkel het blok, de buitenkant, nog origineel was :P

Iets met circuitbitch.

De Nederbelg !

• _eXistenZ_
Wat betreft N/A geldt afaik:

1. John Hartley V8 in Ariel Atom 500, 3.0 liter / 500 PK (167 PK / liter)
2. Blok uit Ferrari 458 Speciale zonder naam, 4.5 liter / 605 PK (135PK / liter)
3. Honda F20C uit S2000, 2.0 liter / 241PK (120 PK / liter)
4. BMW S54B32 uit E46 M3 CSL, 3.2 liter / 360PK (113 PK / liter)

/edit de Ariel Atom toegevoegd, blok doet 10.500RPM dus dan lukt het wel ja :9~

[ Voor 36% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-01-2015 23:58 ]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:09

Sharky

Skamn Dippy!

Ik reed vanochtend achter een Freelander met (zo te zien) een naar beneden gerichte uitlaat. Blijkbaar was dat niet cool genoeg en heeft de eigenaar er zo'n chromen sierstukje opgezet dat recht naar achter wijst. Beetje lastig uit te leggen zo, maar de uitlaatgassen gingen dus nog niet eens door het sierstuk heen |:(

This too shall pass

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Haha, das om je diesel er gaver uit te laten zien... Daarbij moeten de uitlaatgassen omlaag gericht worden. Je kunt er speciale sierstukken voor kopen met een opening in de onderkant :') ²

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

warhamstr schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:05:
Haha, das om je diesel er gaver uit te laten zien... Daarbij moeten de uitlaatgassen omlaag gericht worden. Je kunt er speciale sierstukken voor kopen met een opening in de onderkant :') ²
Dat idee ja. Tamelijk kansloos inderdaad. Volgens mij hoef je je überhaupt niet te schamen voor een Freelander toch?

This too shall pass

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Wel voor een met zo'n nep stuk

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:18

DropjesLover

Dit dus ->

TheBrut3 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:51:
[...]

Doe maar Nissan 100(x helemaal)NiX.
Ik heb er zelf 3 gehad, vind het concept helemaal geniaal. Alleen een Mazda mx5 en de vroegere Toyota mr2's komen nog een beetje in de buurt...
Gewoon een goedkope sportcoupe/cabrio voor 2 personen. Veerpootbrugjes er in, klein beetje omlaag en gewoon gaan, zeker met die blokken met ketting enzo. Maarja, de rest van de wagen hield er mee op, roest en electra...

Dit is wel wat ernstig ja, maar ben wel benieuwd waar hij die rvs grille aan de voorkant vandaan heeft gehaald :P

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 06-01-2015 16:32 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Eh de 100NX is prima, maar het is niet alsof de MX5 en de MR2 een beetje in de buurt komen, het is eerder andersom. Want die hebben tenminste achterwielaandrijving en meer vermogen.

Maar jij bedoelt meer het hebben van een betaalbare praktische "cabrio" d.m.v. uitneembare targa daken. En dat is ook leuk hoor, daar niet van.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
Sharky schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:28:
Ik reed vanochtend achter een Freelander met (zo te zien) een naar beneden gerichte uitlaat. Blijkbaar was dat niet cool genoeg en heeft de eigenaar er zo'n chromen sierstukje opgezet dat recht naar achter wijst. Beetje lastig uit te leggen zo, maar de uitlaatgassen gingen dus nog niet eens door het sierstuk heen |:(
Zelfs de nieuwe Jaguar van mijn baas kwam met zo een sierstuk, zo uit de showroom.

De Nederbelg !

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 16:26

Tomatoman

Fulltime prutser

^^ Foute baas :+

Een goede grap mag vrienden kosten.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56
Sharky schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:28:
Ik zou dat juist andersom willen... bij mijn vorige auto was die pijp naar beneden gericht vlak achter de bumper en zag je hem bijna niet. Prima oplossing. Bij mijn huidige auto zit er een inham in de bumper en daar steekt die uitlaat recht door naar acheren. Ik vind dat lelijk, want ik hoef dat ding helemaal niet te zien en het behoeft ook geen enkele sier of zo. Het is namelijk de anus van mijn auto.

Punctuality is the politeness of kings

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
deepbass909 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:59:
Eind jaren 90 deed nissan al 197PK uit 1,6L. Dat heeft jaren als record van Pk's per liter voor NA productie blokken gestaan.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Hebben jullie ooit wel eens de youtube comments gelezen onder een autoweek video? Echt een hoop experts daar

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nb93xc.png

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:17:
Hebben jullie ooit wel eens de youtube comments gelezen onder een autoweek video? Echt een hoop experts daar

[afbeelding]
Ik denk dat die handles wel te matchen zijn met een aantal gebruikers hier :P

This too shall pass

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Er wordt alleen niet alleen onzin in de comments gezet onder Autoweek filmpjes. Bij zo'n beetje alle filmpjes staan er wel comments van mensen die onzin verkondigen. :D

Ook bij dragrace filmpjes van wagens met 2000+ PK zijn er nog mensen die comments plaatsen van "Mijn Honda/Subaru/insert ander merk auto is sneller."

edit:
@ Hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bb3QgYCIMAA4kBI.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Rhannie op 07-01-2015 09:40 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• TheBrut3
  • Nu online
Niks tegen VTEC yo! Mijn auto heeft het ook... Nouja, i-VTEC yo volgens het boekje.
Maar duh... Een S2000 VTEC yo is sneller dan alluz!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:25
Ik vind comments altijd het leukst.
Zowel bij Youtube als Dumpert etc.
Ga altijd stuk bij de comments.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:18
!null schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:07:
Eh de 100NX is prima, maar het is niet alsof de MX5 en de MR2 een beetje in de buurt komen, het is eerder andersom. Want die hebben tenminste achterwielaandrijving en meer vermogen.

Maar jij bedoelt meer het hebben van een betaalbare praktische "cabrio" d.m.v. uitneembare targa daken. En dat is ook leuk hoor, daar niet van.
Foei! Wil je dat even geen Targa dak meer noemen?
Dat mag alleen Porsche. 8)

• !null
PdeBie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:58:
[...]

Foei! Wil je dat even geen Targa dak meer noemen?
Dat mag alleen Porsche. 8)
Wat is dat nou weer voor een onzin? Zoveel sportwagens hebben Targa daken. Alsof Porsche daar het alleen recht op heeft. En de variant genoemd T-bar, dus eigenljk twee uitneembare panelen met nog een balk in het midden hebben nog wat meer auto's.

Echt weer typisch.. Porsche was niet eens de eerste, en zeker niet de enige.

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 07-01-2015 10:26 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Porsche heeft anders wel het trademark op de naam targa. En een Nissan 100 NX is officieel een T-top omdat de voor en achterkant van het dak met elkaar verbonden is.

Signatures zijn voor boomers.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:29
@hierboven; Chevy Corvette 1968 (C3/Stingray 2nd gen) was de eerste met een T-Top/Targa/T-Bar dak.
Maar back on topic;

350z met spaanplaat schroeven en druipers :D

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--1srJh-0J--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18ibpyot77gx5jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--445kNcp0--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18ibpyot9fch1jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--ykqfSh2F--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18ibpyuqb0sv9jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--pcaB6in---/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18ibpyuq6ff8qjpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/18ibpyyo8kdo8jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--7oCUqRWY--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18ibpz2mfb01ojpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--KRB-Dylc--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18ibpz2mf3k7kjpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--gEwgRU7Z--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18ibpz8jcwxrajpg.jpg

en nog meer plaatjes van dit juweeltje; klik

[ Voor 4% gewijzigd door Paganstars op 07-01-2015 10:44 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• !null
Maasluip schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:43:
Porsche heeft anders wel het trademark op de naam targa. En een Nissan 100 NS is officieel een T-top omdat de voor en achterkant van het dak met elkaar verbonden is.
Dat is dan een beetje een patent-troll, want ze waren niet de eerste. Wel de eerste die het zo noemde :')

Triumph TR4 en Toyota Sports 800 waren beide eerder met een dergelijke dakconstructie. En in de tijd dat de Porsche uitkwam hadden ook veel Amerikaanse wagens het.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Paganstars schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:43:
350z met spaanplaat schroeven en druipers :D
[,,,]
en nog meer plaatjes van dit juweeltje; klik
Leuk, stuur je je auto naar een "pro" om je nieuwe bodykit te spuiten en monteren, krijg je dit.. :P ik zou ook boos zijn ja,,

verhaal dr achter

[ Voor 14% gewijzigd door AlexanderB op 07-01-2015 10:55 ]

• Paganstars
Deze GTR is ook mooi;

Kerel brengt zijn gloednieuwe GT-R weg voor motorisch tunen en krijgt hem letterlijk terug met tape en touw;
The facts as we know them are as follow:

1. A shop built this vehicle for the customer with a built motor, built trans, AAM900 turbos, and supporting mods.
2. The shop delivered the car back to the customer with less than 20 miles on the new motor, and upon the first drive, the car displayed no oil pressure on the MFD.
3. Shortly thereafter, the low oil light came on in the car and it developed a knocking noise from the engine.
4. The car was shut down and delivered to us in this condition.

I'm sure there is a lot more to the story, but this is what we know right now.

Here's what we found on the initial inspection and removal of the engine from the car.

1. The BCM module harness connector was not locked down in the ECU compartment.
2. We removed the oil pan and there was a large amount of bearing material in it.
3. Several body components were missing, including the front undertrays, front tunnel support brace, and rear exhaust heat shield for the trans cooler.
4. The car was equipped with a Air to Water Intercooler with a tank in the exhaust muffler area and 10AN lines running to the front of the car. These lines ran through the transmission tunnel, and were rubbing the driveshafts, exhaust, and axles to the point of failure in several areas with minimal support.
5. The battery support bracket was missing, and a non-oem battery was being held down with twine.
6. The passenger marker light harness was disconnected and zip-tied to the oil cooler.
7. The foam bumper support was broken and secured to the car with painter's tape
8. The main structural braces on both sides of the car that secure the front carbon clip to the steel frame of the car in the fenderwells were missing.
9. The intercooler piping utilized V-Band clamps with permatex on them, which I've never seen before, and doubt that they were air tight.
10. Permatex Black was used on the threads of all AN fittings.
11. The radiator and overflow tank were filled with bearing material.
12. The front passenger ABS harness was broken and the wires were pinned directly into the female side of the harness.
13. The T1 Fuel rail feed had been tapped to accept an AN to NPT fitting, with PTFE paste on the threads, which appeared to be leaking.
14. The wastegate adjustment arms had been welded together.
15. The turbo drains had been zip-tied to the body and were rubbing on the front axle stubs.
16. One of the lower intercooler couplers was ripped.
17. The exhaust manifold gaskets were missing on both sides, and instead high temp rubber gasket sealer was used. This appeared to be leaking on the passenger side.
18. The Driver side upper control arm bolt was stripped out.
19. The PCV system had been deleted, and the PCV outlets on the valve covers had been removed, tapped for 6AN, and were open to atmosphere.
20. The front bumper support clips under the sides of the headlights were missing.
21. The front diffuser support brackets to the crash beam were missing.
22. Various misc. body fasteners and trim were missing.
23. The driver side frame had been clearanced to avoid contact with the wastegate actuator on the turbo.
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--jN5tCNnB--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18w38j922brzzjpg.jpg

Meer foto's

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:18
!null schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:48:
[...]

Dat is dan een beetje een patent-troll, want ze waren niet de eerste. Wel de eerste die het zo noemde :')

Triumph TR4 en Toyota Sports 800 waren beide eerder met een dergelijke dakconstructie. En in de tijd dat de Porsche uitkwam hadden ook veel Amerikaanse wagens het.
Klopt, maar alleen Porsche zou het officieel zo mogen noemen :)
Toyota Supra heeft ook een T-top variant.

Het blijft muggenzifterij uiteraard :P ;)

• !null
Toyota Supra heeft verschillende modellen, zowel Targa als T-bar / T-top.

Maar idd, merknaam zal beschermd zijn.

• Paganstars
Als ik het goed begrijp is er wel een verschil tussen Targa, T-Top/T-bar daken. Targa is waar een complete plaat eruit wordt gehaald, terwijl bij t-top het bestaat uit meerdere verwijderbare delen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is toch wat ik zeg? De Nissan 100 NX is een T-top omdat de voor en achterkant van het dak verbonden zijn. Bij een Targa heb je die verbinding niet.
Een 911 Targa is een targa, een 100 NX is geen targa.

Signatures zijn voor boomers.

• !null
Ja dat verschil is er, maar dan nog steeds zijn er veel meer auto's dan de 911 die een targa dak hadden, ook al eerder dan de 911. Triumph noemde het Surrey Top.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TheBrut3 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:36:
Niks tegen VTEC yo! Mijn auto heeft het ook... Nouja, i-VTEC yo volgens het boekje.
Maar duh... Een S2000 VTEC yo is sneller dan alluz!
V-tec + NOS = WOEI O-)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Paganstars schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:00:
Deze GTR is ook mooi;

Kerel brengt zijn gloednieuwe GT-R weg voor motorisch tunen en krijgt hem letterlijk terug met tape en touw;

[...]

[afbeelding]

Meer foto's
Bizar. Dat is bijna opzet.

This too shall pass

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MEN-O schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:35:
Ik weet het niet zeker, volgens mij issie al eens langsgekomen. maar : :F

[afbeelding]

http://www.2dehands.be/au...NL&utm_content=bannersize
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:51:
Nu ook opgepikt door Autoblog zie ik, na enkele 'tips', zou me niet verbazen als die dit draadje hebben gelezen 8).

"Dit staaltje Nissan-tuningvlijt is voor 2,5 mille van jou"

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:01

Nemesizz

Untouchable

Paganstars schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:00:
Deze GTR is ook mooi;

[...]

[afbeelding]

Meer foto's
Zonde van zo'n GTR.... :'(

Vind het toch wel een beetje raar, zie je vaak bij Amerikanen, heb je al een auto van dikke 550 PK, moet er zonodig nog verder opgevoerd worden naar 900 PK (soms zelfs 1200 volgens mij), met alleen maar meer risico dat je je motor opblaast... 8)7 Nu is het wel zo dat in de US die GTR's lange zo duur niet zijn als in ons 'koektrommel' landje, maar dan nog, 't is en blijft een smak geld.

• NeutraleTeun
Leuke aan de GTR, is dat er een complete kit beschikbaar is om tot die 900 en 1200 pk te komen.

Vrij makkelijk en vrij veilig.

Als ik geld had om een GTR te kopen, zou ik ook voor zo'n kit gaan.

• TheBrut3
  • Nu online
Nemesizz schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:13:
Vind het toch wel een beetje raar, zie je vaak bij Amerikanen, heb je al een auto van dikke 550 PK, moet er zonodig nog verder opgevoerd worden naar 900 PK (soms zelfs 1200 volgens mij), met alleen maar meer risico dat je je motor opblaast... 8)7 Nu is het wel zo dat in de US die GTR's lange zo duur niet zijn als in ons 'koektrommel' landje, maar dan nog, 't is en blijft een smak geld.
Waarom is dat vreemd? ALS ik een nieuwe GT-R kon betalen zou ik ook gelijk contact opnemen met TCC om er een Switzer P800 set op te zetten voor zo'n 15k. Die motor kan dat wel hebben en het is een hoop bang for your bucks.

0-200 in iets meer dan 8 sec ipv bijna 11, 90% van het Nederlandse wegverkeer zit dan nog niet eens aan de 100.
0-300 in minder dan 20 seconden ipv 35 standaard. Dat zijn echt grote verschillen.

Verwijderd

Als ik een GTR had zou ik alleen maar proberen het Nurburgring records te verbeteren

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

TheBrut3 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:48:
[...]

Waarom is dat vreemd? ALS ik een nieuwe GT-R kon betalen zou ik ook gelijk contact opnemen met TCC om er een Switzer P800 set op te zetten voor zo'n 15k. Die motor kan dat wel hebben en het is een hoop bang for your bucks.

0-200 in iets meer dan 8 sec ipv bijna 11, 90% van het Nederlandse wegverkeer zit dan nog niet eens aan de 100.
0-300 in minder dan 20 seconden ipv 35 standaard. Dat zijn echt grote verschillen.
Ja is wel leuk, maar waar mag je boven de 200 of 300KM/h?
Volgens mij bijna nergens op openbare wegen (ja Duitse Autobahn, maar ook niet overal en ze zijn er ook niet echt blij mee). Trackday misschien, maar weinig banen met een recht stuk dat lang genoeg is om dat te halen.

Goed, maakt mij verder niet uit hoor, 't is hun auto, maar vind het gewoon raar.

Als ik een GTR kon betalen bleef ie wel gewoon stock, snel zat :P

• NeutraleTeun
Er is niets dat zo snel went als vermogen.
Geloof mij. Binnen zeer korte tijd voelt dit absurde vermogen als heel normaal.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nemesizz schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:13:
[...]
Vind het toch wel een beetje raar, zie je vaak bij Amerikanen, heb je al een auto van dikke 550 PK, moet er zonodig nog verder opgevoerd worden naar 900 PK (soms zelfs 1200 volgens mij) [...]
Je bent hier wel op het Tweakersforum hè, dan zijn dit wel een beetje rare uitspraken ;).

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
TheBrut3 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:48:
[...]

Of je koopt een motor voor een derde van dat geld, zat motoren die nog harder gaan of sneller accelereren :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• NeutraleTeun
Appels en peren?
Can of worms?

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 13:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nemesizz schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:32:
[...]

Volgens mij bijna nergens op openbare wegen (ja Duitse Autobahn, maar ook niet overal en ze zijn er ook niet echt blij mee). Trackday misschien, maar weinig banen met een recht stuk dat lang genoeg is om dat te halen.
Zo'n Switzer P800 haalt die 200 km/h in minder dan 400 meter... ik ken genoeg stukken waar dat kan. :+

• TheBrut3
  • Nu online
Nemesizz schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:32:
Genoeg rustige snelwegen hier in de buurt.
Widow schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:02:
Of je koopt een motor voor een derde van dat geld, zat motoren die nog harder gaan of sneller accelereren :)
Heb ik al, maar zoals gezegd is dat appels met peren. En zoveel motoren zijn er niet die in de praktijk een GT-R P800 bijhouden.

Terug OT:
Iemand een Batmobiel kopen? 8)7

• Paganstars
Goeie genade, de probe is al een lelijke bak, maar deze hebben ze gewoon nog lelijker gekregen :D

• NeutraleTeun
Ahhhhhhh... de Astijl blussertjes.
Wat heb ik die dingen gemist zeg :')

• Deadsy
  • Laatst online: 18:13
De tekst is ook wel leuk.

Denk dat de buren blij zijn als dat gedrocht weg is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:16:
Als ik een GTR had zou ik alleen maar proberen het Nurburgring records te verbeteren
Het snelst tegen de vangrail kan idd niet zo moeilijk zijn :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dit hoort hier ab-so-luut NIET thuis maar:

Ik werd daarstraks op de rand/ring-weg van Eindhoven semi rustig ingehaald door één of andere "Amerkaan" met Duitse kentekenplaten er op gemonteerd en alleen een subtiel "SRT" logo op de kofferklep.

Toch wel nieuwsgierig geworden naar wat dát dan weer voor een "beest" was..... Hellcat .... Én zo klonk 't inderdaad wel :9~

Hoeveel BPM zou er in NL op zo'n auto komen? Lijkt me niet écht een milieuvriendelijk gebakje dus de NL Staat zal er bij grijze import wel eens het zelfde bedrag bovenop kunnen zetten :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben bang dat het bedrag zelfs hoger zal zijn dan de aanschafprijs.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:42

ktf

wimmel_1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:15:
Niet? :P

Op de website die je linkt staat:
Meet the most powerful production V8 ever*: the 6.2-liter supercharged HEMI V8 Hellcat Engine: 707 horsepower, 650 lb.-ft. torque.
[...]
*Excludes non mass production vehicles
Waarom haal je zelfs met supercharger maar 114pk/L moterinhoud? Foute tuning :+ Verder klopt de claim sowieso niet: Zie de Scania V8-serie, die gaan door tot 730pk. Dat valt ook onder mass production vehicles.

Verwijderd

En wat gebeurt er dan als je net de dealer hebt verlaten als Amerikaan?

Afbeeldingslocatie: http://icdn2.digitaltrends.com/image/hellcat-crash-front-960x640.jpg

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:50:
En wat gebeurt er dan als je net de dealer hebt verlaten als Amerikaan?

[afbeelding]
Ja, je moet er ook géén bochten mee willen maken, hè 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:50
Met 707pk heb je geen bochten nodig om te crashen.
Maar wat een heerlijke auto zo'n hellcat, mag hier op de dam komen in plaats van alles wat er ook maar uit duitsland of japan komt.

Flickr - Strava

• !null
Maar iets uit Japan (GTR) of Duitsland is misschien wel beter op de weg te houden gezien die met dit soort vermogens vaak al 4wd hebben, wel zo verstandig.

• TheBrut3
  • Nu online
Wanneer is iets dan 'mass production'? Ik neem aan dat er van die Hellcat ook geen miljoen worden verkocht.

En er zijn ook genoeg motoren die wel in massa worden geproduceerd, maar in sommige modelen worden gebruikt met extra vermogen (Brabus bijv.).

En verder kan ik me geen reden bedenken waarom ik een Amerikaan wil hebben. Die dingen hebben 0,0 wegligging vergeleken met een sportieve Jap of Duitser, een beetje het petje Golf GTI idee. Ze kunnen goed rechtuit, maar na de eerste bocht zie je ze nooit meer terug.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

edit:
Laat maar

[ Voor 94% gewijzigd door AtleX op 09-01-2015 09:43 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• !null
Amerikanen kunnen tegenwoordig wel een stuk beter de bocht om dan hierboven gedacht wordt. Ik zou nog steeds de voorkeur geven aan 4wd, maar los daarvan... Deze "lompe" amerikaanse sedan gaat sneller de nurburgring rond dan een M5 en andere concurrenten. De enige 4-deurs die sneller is, is een Panamera met een paar seconden verschil.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a2/2nd_Cadillac_CTS-V_--_04-10-2011.jpg/1920px-2nd_Cadillac_CTS-V_--_04-10-2011.jpg

De Amerikanen zijn dus niet meer zo van die zeepkisten die alleen maar rechtdoor kunnen. En doorgaans krijg je ook nog wel heel veel 'bang for buck'.

Met de CTS-V test Cadillac juist met nieuwe modellen op de ring.

[ Voor 18% gewijzigd door !null op 09-01-2015 11:02 ]

• TheBrut3
  • Nu online
Wat is de tijd dan? Ik heb hem hier op 7:59 staan, maar dat is het 2009 model.

• !null
Klopt, ze zijn volgens mij nu de nieuwe generatie aan het testen en voorbereiden.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

wimmel_1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:15:

Ik werd daarstraks op de rand/ring-weg van Eindhoven semi rustig ingehaald door één of andere "Amerkaan" met Duitse kentekenplaten er op gemonteerd en alleen een subtiel "SRT" logo op de kofferklep.

Toch wel nieuwsgierig geworden naar wat dát dan weer voor een "beest" was..... Hellcat .... Én zo klonk 't inderdaad wel :9~

Hoeveel BPM zou er in NL op zo'n auto komen? Lijkt me niet écht een milieuvriendelijk gebakje dus de NL Staat zal er bij grijze import wel eens het zelfde bedrag bovenop kunnen zetten :(
Gok maar op rond de 80k bpm, niet normaal wat de overheid hier op de prijs durft te zetten.

• NeutraleTeun
Niet verkeerd gegokt.
Maar het boeit onze fiscus des te meer. In ons CO2-gerelateerde BPM stelsel is de CTS-V met zijn ruwweg 350 gram CO2 per kilometer zwaar de pineut. De auto kost zo’n 150.000 euro, waarvan 70.000 BPM is. Ter illustratie: een nieuwe Mercedes E63 AMG Estate (234 gr.) kost 140.000 euro waarvan 30.000 euro BPM. De relatief ouderwetse motortechniek draait de Cadillac de nek om. We zullen hem daardoor in Nederland erg weinig tegenkomen. En da’s toch jammer, zeker als je op toerafstand van Duitsland zit.
Vind het wel een dikke bak.
Alleen jammer dat ze er chroom onder gooien en de dubbele mid-geplaatste uitlaten :X

[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-01-2015 13:10 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

!null schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:56:
Amerikanen kunnen tegenwoordig wel een stuk beter de bocht om dan hierboven gedacht wordt. Ik zou nog steeds de voorkeur geven aan 4wd, maar los daarvan... Deze "lompe" amerikaanse sedan gaat sneller de nurburgring rond dan een M5 en andere concurrenten. De enige 4-deurs die sneller is, is een Panamera met een paar seconden verschil.

[afbeelding]

De Amerikanen zijn dus niet meer zo van die zeepkisten die alleen maar rechtdoor kunnen. En doorgaans krijg je ook nog wel heel veel 'bang for buck'.

Met de CTS-V test Cadillac juist met nieuwe modellen op de ring.
Bang for buck zeker, alleen jammer van de millieumafia hier. :P

Edit: kak, nieuwe pagina gemist, spuit 11 dus ;(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MartijnGizmo schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:15:
[...]

Zo'n Switzer P800 haalt die 200 km/h in minder dan 400 meter... ik ken genoeg stukken waar dat kan. :+
Mocht het toch niet genoeg power zijn, de GTR kan al naar 1800pk

http://alphaperformance.c...a-16-performance-package/

(0-200 binnen 3 seconden)

[ Voor 3% gewijzigd door mark-k op 09-01-2015 17:44 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ze zitten al ver boven de 2000pk :) https://www.youtube.com/watch?v=neVfD8V44MQ

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 09-01-2015 21:28 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:11

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind het nogal loze uitspraken 'de GT-R kan al naar 1800pk', of 2000pk zoals hierboven dan.
Als je dan kijkt, blijkt het te gaan om een volledig nieuw gebouwd blok,opgeboord tot 4 liter. Daar is in feite niks 'Nissan' meer aan :P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Bij zulke vermogens mag je na elke race op een track het blok herbouwen ofzo. Come'on.... dat houdt nooit lang vol 2000 pk :P

Bedoel vind 440 PK op mijn RS4 al behoorlijk hard gaan ... :+

• !null
Dat houdt denk ik ook niet lang vol :P

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:30
Als je 80k aan BPM moet aftikken, is het misschien goedkoper om zonder kenteken rond te rijden. Zul je wel een paar flinke boetes voor krijgen, maar 80.000? Seriously? Voor een lullige 100 ton aan lifetime CO2 uitstoot t.w.v. 600 euro ofzo? Dat is geen "vervuiler betaalt", maar een soort verbod. Zolang er nog kolencentrales draaien in ons land, is het gewoon niets anders dan politiek correcte dictatuur.

Verwijderd

!null schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:13:
Enige kwaal is dat de nokkenassen nogal rap slijten maar voorlopig zit ik goed. :P

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:30
440 pk op een RS4 is toch zo goed als stock?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

!null schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:13:
Dat ligt niet aan het blok. :+

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:35:
440 pk op een RS4 is toch zo goed als stock?
Nee, een RS4 B5, de eerste dus. Standaard 380PK. Met een kleine remap en lege katalysatoren op de 440PK dus. Zet er turbo's van een RS6 op en je tikt de 500PK aan.

:9

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:24:
[...]

Enige kwaal is dat de nokkenassen nogal rap slijten maar voorlopig zit ik goed. :P
Nokkenassen die slijten? Wat een prutsers dan bij Audi, als ze dat nog niet eens in de hand hebben |:(

Vaak bu'j te bang!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Huhu te weinig olie naar boven pompen = slijtage, teveel = olie verbruik :p stomme stoomtrein blokken, mijn RX7 verbruikt geen motor olie meer, gaat 5l licht bruin in komt 5 liter zwart terug uit :) (**heb aparte 2 takt apex smering toegepast, veule beter).

Maar euhm het gaat hier over FOUTE TUNING.
Afbeeldingslocatie: http://tuning.nhlrebel.com/pics/000DCP06775_tuning.nhlrebel.com.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tuning.nhlrebel.com/pics/004_tuning.nhlrebel.com.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Damic op 09-01-2015 23:51 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Juweeltje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A7KuC1Q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nZXzswz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QWcRaEF.jpg

Verlagen door je intercooler onder de voorbumper te hangen |:( |:(
TMIC gat zit nog netjes in de motorkap, de motor die er in is gegaan komt normaal ook met een TMIC, waarom dan dit prutswerk?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Damic schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:50:
Huhu te weinig olie naar boven pompen = slijtage, teveel = olie verbruik :p stomme stoomtrein blokken, mijn RX7 verbruikt geen motor olie meer, gaat 5l licht bruin in komt 5 liter zwart terug uit :) (**heb aparte 2 takt apex smering toegepast, veule beter).

Maar euhm het gaat hier over FOUTE TUNING.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan geloof ik niet dat de nokkenas slijt, maar de kop zelf :P De nokkenas is van gehard staal gemaakt.

Die Forester, WTF! Wat is er trouwens tuning aan een setje dakdragers. Ik zie het ook vaak bij VAG auto's. 1 of andere vercractke Golf of Passat, met dakdragers, want tuning :?

Vaak bu'j te bang!

• NeutraleTeun
En dan ski's, baal stro of ander random voorwerp erop.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:33
-tom-562 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Dan geloof ik niet dat de nokkenas slijt, maar de kop zelf :P De nokkenas is van gehard staal gemaakt.

Die Forester, WTF! Wat is er trouwens tuning aan een setje dakdragers. Ik zie het ook vaak bij VAG auto's. 1 of andere vercractke Golf of Passat, met dakdragers, want tuning :?
Dat is ratlook meestal, moet je maar net bevallen en het Is denk ik meer kunst dan tuning.
soms vind ik ze wel gaaf, er staat er een in Arnhem Zuid die er wel leuk uitziet

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

'Rat-look' :') een stel dakdragers op een Golf 2 van 500 euro is geen rat-look

Vaak bu'j te bang!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Lijkt me ook niet dat die intercooler een lang en gelukkig leven zal hebben. Dat ding schraapt op de 1e foto al over de grond, kan nooit gezond zijn voor zo'n ding lijkt me.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-tom-562 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:20:
'Rat-look' :') een stel dakdragers op een Golf 2 van 500 euro is geen rat-look
Dat beweert dan ook niemand geloof ik...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
NeutraleTeun schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:48:
En dan ski's, baal stro of ander random voorwerp erop.
Kratje bier schijnt ook populair te zijn, wordt 't dus (k)ratlook :) :
Afbeeldingslocatie: http://i289.photobucket.com/albums/ll207/FnF_Racer/Meetings/1st%20Ratlook%20Meeting%20Nijmegen%2014-09-2014/2014-09-14143657_zps83cec99b.jpg
Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.