De Nederbelg !
en dan nog niet eens te spreken over bassweergave, lekker zn sub zonder kastYdieresiS schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:20:
[...]
Haha, dat snap ik. Maar de plaatsing midden in de achterbank. Ik zou dat dus echt nooit willen. Lijkt me super onpraktisch.
Gewoon deze importeren:Jellabie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:23:
Nog heel even over die nummerplaten:
[afbeelding]

oke, het is een render, maar zo zien ze er wel uit in het echt.
Een Holden Commodore SS (SuperSport), mag je prima bij mij voor de deur neer zetten
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Bijvoorbeeld Camero SS. (Staat ook hier voor Super Sport)
Op zich kan er prima een subwoofer in de achterbank zitten:YdieresiS schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:55:
Wtf is dit dan op die civic?:
[afbeelding]
Dat zou ik dus echt nooit in mijn auto willen. Lekker praktisch ook als je een keer extra passagiers mee wilt nemen.

Dit is dé plek waar bij een oude 3-serie cabrio de sub wordt geplaatst (daar zit hij ook in mijn auto, maar dan de originele).
Verschil is natuurlijk wel dat bij deze cabrio's de sub dieper ligt dan de rugleuning van de bank en er normaal bescherming overheen zit.
Waarschijnlijk heeft die sub een super kast, namelijk de hele kofferbakredbullet schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:23:
[...]
en dan nog niet eens te spreken over bassweergave, lekker zn sub zonder kast
Neemt niet weg dat dit wel een mega knudde uitvoering
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Nu is het natuurlijk wel zo dat je in een cabrio ook niet zo snel 5 man gaat vervoeren.deepbass909 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:01:
[...]
Op zich kan er prima een subwoofer in de achterbank zitten:
[afbeelding]
Dit is dé plek waar bij een oude 3-serie cabrio de sub wordt geplaatst (daar zit hij ook in mijn auto, maar dan de originele).
Verschil is natuurlijk wel dat bij deze cabrio's de sub dieper ligt dan de rugleuning van de bank en er normaal bescherming overheen zit.
[...]
Waarschijnlijk heeft die sub een super kast, namelijk de hele kofferbakHeeft mijn cabrio ook (de voorkant van de sub is de kofferbak in gericht) en dat geeft toch echt wel een lekker geluid.
Verwijderd
Doe het dan niet.deepbass909 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:01:
Het is oerlelijk om dat op die manier in je auto te verwerken.
Sinds dat ik een auto heb waarbij de sub verwerkt zit in het wielchassis, ben ik er ook van overtuigd dat het veel beter kan dan een losse kist of speaker in dit geval.
Pff, gepimpte Omega, dat ding kan echt niet meer qua onderstel/techniek.DropjesLover schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:46:
[...]
Gewoon deze importeren:
[afbeelding]
Een Holden Commodore SS (SuperSport), mag je prima bij mij voor de deur neer zetten
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
die onderste was al eens voorbij gekomen, bovenste niet en die is wel nog een stukje erger jaVerwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 20:48:
Deze tuning is zo fout dat het bijna weer mooi wordt.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat redt mijn saaie Passat Variant burgerbak ook nog wel opitsleon schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:38:
[...]
snelle auto ( 0 tot 100 in <9 seconden ) - Snel???
The ramblings of an idiot
Bij Holden heten de snelle modellen toch VXR?DropjesLover schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:46:
[...]
Gewoon deze importeren:
[afbeelding]
Zo'n beetje de intercooler van een groot deel van de VAG turbo modellen..

Zit normaal in de wielkast, zo dus.
[ Voor 26% gewijzigd door AlexanderB op 12-09-2014 23:07 ]
AlexanderB schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:05:
[...]
Zo'n beetje de intercooler van een groot deel van de VAG turbo modellen..
[afbeelding]
Zit normaal in de wielkast, zo dus.
JIj weet zeker dat je weet wát een intercooler(tje) doet?
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 12-09-2014 23:24 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zonder intercooler wordt de dichtheid bij toenemende turbodruk zo snel lager dat dat zelfs leid tot vermindering in vermogen.
Anyway, en bij die hele serie VW auto's die van de Golf was afgeleid zat ie in de wielkast "naast" de radiator, dus koude lucht in van voren via de bumper, en warme lucht uit bij het wiel.
[ Voor 15% gewijzigd door AlexanderB op 12-09-2014 23:37 ]
Dat zo'n intercooler langs de "normale" radiateur geplaatst wordt heeft geen nadelige gevolgen voor de koeling hoor. Enige rede om 't ding elders te plaatsen: Steenslag!!AlexanderB schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:35:
De lucht die door adiabatische compressie in de turbo opgewarmd wordt, weer (een beetje) afkoelen, zodat de dichtheid groter wordt en er dus meer zuurstof in de verbrandingskamer is, waardoor er meer brandstof verbrand kan worden, en er meer vermogen ontwikkeld wordt. Een tweede voordeel is dat bij lagere temperaturen, het vlamfront langzamer gaat, en het risico op detonatie dus lager wordt.
Zonder intercooler wordt de dichtheid bij toenemende turbodruk zo snel lager dat dat zelfs leid tot vermindering in vermogen.
Anyway, en bij die hele serie VW auto's die van de Golf was afgeleid zat ie in de wielkast "naast" de radiator, dus koude lucht in van voren via de bumper, en warme lucht uit bij het wiel.
Het is ook niet zo'n hele grote intercooler, dus wordt vaak wel geupgraded naar een grotere die voor de radiator staat, maar functioneel is het prima, en compact.
Hilter....Jellabie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:23:
Nog heel even over die nummerplaten:
[afbeelding]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ach, andere mensen hebben dit op hun auto:YdieresiS schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:55:
Wtf is dit dan op die civic?:
Dat zou ik dus echt nooit in mijn auto willen. Lekker praktisch ook als je een keer extra passagiers mee wilt nemen.
![]() | ![]() |
of dit

of dit

of dit

of dit (voor een Volkswagen Jetta)

of dit, inclusief draadje:

of dit, voor op je namaakvelgen:
Een goede grap mag vrienden kosten.
Beter wel.Tomatoman schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:15:
[...]
Ach, andere mensen hebben dit op hun auto:
...
of dit
[afbeelding]
Verwijderd
Toch wel knap dat je een auto nog lelijker kan maken dan dat ie al was.Tomatoman schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:22:
Dit pareltje had ik nog niet voorbij zien komen:
[afbeelding]
Nee Holden heeft HSV (Holden Special Vehicles) VXR is van Vauxhaul, die wel weer gerebadgde Holdens/Pontiacs verkopen onder die naam..t_captain schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:34:
[...]
Bij Holden heten de snelle modellen toch VXR?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Ja. Ik heb zelf een auto met 2 intercoolers zowel links & rechtsvoorin, met kiewen aan de zijkant van de bumper. Het ziet er ongeveer zo uit:wimmel_1 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:15:
[...]
[...]
JIj weet zeker dat je weet wát een intercooler(tje) doet?

Doelend op de eerdere foto kats scheef gemonteerd in de voorbumper ziet het er gewoon niet uit.

Sommigen van jullie zullen dit een extreem fout project vinden, en dat kan ik ook wel begrijpen. Maar dit is de auto waarvan ik al vanaf ik 3 was wilde dat ik erin kon rijden (De E46 werd voor het eerst gemaakt in 1999, toen ik 3 was. Mijn vader werkte bij een autoschadebedrijf en had dus een van de eerste E46's binnenkomen. Foto's gemaakt en ik was meteen helemaal
Maargoed, dit kan al een vrij foute mod zijn in de ogen van sommigen. Echter wilde ik het 'BMW GTR Project' willen laten zien:
http://blog.e-kereta.com/...peed-project-most-wanted/
Dit is de meest slechte poging om die BMW na te maken denkbaar. Om maar even het slechte oog voor detail te beschrijven:
- De basis in de game is Topasblau Metallic (364), in het project gebruiken ze Estorilblau Metallic (335).
- De panelen zijn plakchrome, in de game wordt daar óf Titansilber Metallic (354) óf Alpinweiss II (300) voor gebruikt. Het is lastig te bepalen want er zit een hoop kleurdistortion in de game.
- De panelen lopen volledig verkeerd. Naast het feit dat ze niet goed doorlopen over de voorbumper, kijk naar het chroom plakplastig op het midden van de motorkap.
- etc etc etc
Er is genoeg om op te noemen, en natuurlijk is dit maar promotiemateriaal, MAAR... het is echt niet zo lastig om dit op basis van een BMW met Topasblau Metallic te doen in plaats van een mislukte kleur. Het plakplastic in ieder geval op de motorkap had gewoon verder doorgetrokken moeten worden. Dat de bumper niet wordt meegenomen snap ik nog, lastig te plakken, etc. Maar op het midden van de motorkap, het meest vlakke onderdeel, gewoon een iets groter stuk gebruiken...
En tot slot: Je bouwt geen PlayStation in in een auto, en zeker niet voor de bestuurder.
...want auto's rijden altijd rond met geopende motorkap en iedereen spreekt er schande van: kijk, daar rijdt weer zo'n Volkswagen met een asymmetrisch gemonteerde intercooler! En de oliedop is ook al niet mooi uitgelijnd met de dop op het reservoir van de ruitensproeiervloeistof!Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:27:
[...]
Doelend op de eerdere foto kats scheef gemonteerd in de voorbumper ziet het er gewoon niet uit.
En dan te bedenken dat er auto's zijn met maar één uitlaat die niet in het midden van de achterbumper zit!
Of bedoelde je dat niet?
Maar je hebt best veel auto's die de intercooler gewoon voor de radiator hebben zitten. En die draaien ook veel vermogen. Kan dus blijkbaar wel qua hitte.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:27:
[...]
Ja. Ik heb zelf een auto met 2 intercoolers zowel links & rechtsvoorin, met kiewen aan de zijkant van de bumper. Het ziet er ongeveer zo uit:
[afbeelding]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Zolang je er geen M labeltjes op gaat plakken en geen 316 pakt om om te bouwen (en het uiteraard netjes doet) vind ik dit geen foute tuning maar gewoon een mooi project.naarden 4ever schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:21:
Zelf heb ik nog altijd de droom om een E46 om te bouwen naar een 100% exacte replica van de BMW M3 GTR in de game Need For Speed: Most Wanted (2005). Foto:
[afbeelding]
Sommigen van jullie zullen dit een extreem fout project vinden, en dat kan ik ook wel begrijpen. Maar dit is de auto waarvan ik al vanaf ik 3 was wilde dat ik erin kon rijden (De E46 werd voor het eerst gemaakt in 1999, toen ik 3 was. Mijn vader werkte bij een autoschadebedrijf en had dus een van de eerste E46's binnenkomen. Foto's gemaakt en ik was meteen helemaal) en toen deze auto in Most Wanted werd gebruikt werd ik gek. Ik heb een vriend gemaakt op de middelbare school die exact dat ook wilt doen, dus dit wordt over een aantal jaren ons zondagmiddag project.
Maargoed, dit kan al een vrij foute mod zijn in de ogen van sommigen. Echter wilde ik het 'BMW GTR Project' willen laten zien:
http://blog.e-kereta.com/...peed-project-most-wanted/
Dit is de meest slechte poging om die BMW na te maken denkbaar. Om maar even het slechte oog voor detail te beschrijven:
- De basis in de game is Topasblau Metallic (364), in het project gebruiken ze Estorilblau Metallic (335).
- De panelen zijn plakchrome, in de game wordt daar óf Titansilber Metallic (354) óf Alpinweiss II (300) voor gebruikt. Het is lastig te bepalen want er zit een hoop kleurdistortion in de game.
- De panelen lopen volledig verkeerd. Naast het feit dat ze niet goed doorlopen over de voorbumper, kijk naar het chroom plakplastig op het midden van de motorkap.
- etc etc etc
Er is genoeg om op te noemen, en natuurlijk is dit maar promotiemateriaal, MAAR... het is echt niet zo lastig om dit op basis van een BMW met Topasblau Metallic te doen in plaats van een mislukte kleur. Het plakplastic in ieder geval op de motorkap had gewoon verder doorgetrokken moeten worden. Dat de bumper niet wordt meegenomen snap ik nog, lastig te plakken, etc. Maar op het midden van de motorkap, het meest vlakke onderdeel, gewoon een iets groter stuk gebruiken...
En tot slot: Je bouwt geen PlayStation in in een auto, en zeker niet voor de bestuurder.
De Nederbelg !
Vind het eigenlijk nog niet zo verkeerd....lijkt wel wat raar (Audi gril?).GioStyle schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:58:
Altijd een zwak gehad voor VW Lupo's, maar sommige Lupo's....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier in de buurt rijd (of reed) wel een verklote Lupo rond, plat aan de grond (lekker met al die drempels hier), te overdreven dikke uitlaat eronder, en een partij velgen die totaal niet staan onder een Lupo. En een vermogen jonguh! m'n brommobiel kwam volgens mij nog sneller van z'n plek af.
Over brommobielen gesproken, reden hier ook wat fout getunede van rond. Dikke luchthapper erop (nee dat helpt

Gedaan, niet gevonden.Jellabie schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:40:
Zoek even op google "luporsche" is van een kennis.
[ Voor 30% gewijzigd door Tomatoman op 14-09-2014 17:24 ]
En toen verschenen er welgeteld nul gifgroene Lupo's.
GioStyle schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:58:
Altijd een zwak gehad voor VW Lupo's, maar sommige Lupo's....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jij moest je boodschappen zeker ook aan de voorkant van je auto inladenNeutraleTeun schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:18:
Ik had mijn intercooler gewoon ergens achter in mijn auto zitten
Verwijderd
Een fortuin gekost terwijl je dan voor dat geld een fatsoenlijke auto had kunnen kopen. Tuning of niet, je bent compleet van de pot af als je zoveel geld in een auto steekt, om er vervolgens 0 voor terug te krijgen als je hem ooit verkoopt.Jellabie schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:40:
Zoek even op google "luporsche" is van een kennis. Ding heeft ondertussen een fortuin gekost.
Niet goed gezocht dan
Eerste resultaat van "Bing" : http://www.tuningsuche.de...m-Porsche-Stil-91470.html

En op de "Air-Ride" ná vind ik 't persoonlijk eigenlijk best een érg gaaf karretje
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 14-09-2014 17:59 ]
Heb enkel gezegd dat een kennis van mij ook zo een ding heeft
Edit, ok. Toegegeven ik heb het niet zo duidelijk vermeld
Edit2, ik weet dat het interieur alleen al +6k€ heeft gekost.
[ Voor 37% gewijzigd door Jellabie op 14-09-2014 18:11 ]
De Nederbelg !
Dat is dus inderdaad een grille om je Volkswagen op een Audi te laten lijken. Niet zo tof.Nemesizz schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:11:
[...]
Vind het eigenlijk nog niet zo verkeerd....lijkt wel wat raar (Audi gril?).
Hier in de buurt rijd (of reed) wel een verklote Lupo rond, plat aan de grond (lekker met al die drempels hier), te overdreven dikke uitlaat eronder, en een partij velgen die totaal niet staan onder een Lupo. En een vermogen jonguh! m'n brommobiel kwam volgens mij nog sneller van z'n plek af.
Over brommobielen gesproken, reden hier ook wat fout getunede van rond. Dikke luchthapper erop (nee dat helpt) en vorige week zag ik er een die ook plat op de grond was gegooid, helemaal lekker als je met zo'n klein ding over drempels of gaten rijdt, zou je rug nog breken.
Een Lupo moet je wel verlagen, want standaard staat dat ding zo hoog op zijn poten.
[ Voor 76% gewijzigd door GioStyle op 14-09-2014 18:46 ]
Verbaast me niets. En toegegeven: dat leren interieur vind ik allesbehalve fout. Mooie kleur leer. Sorry GioStyle, maar ik meen het echtJellabie schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:09:
Edit2, ik weet dat het interieur alleen al +6k€ heeft gekost.
Best jammer, zijn huidige wielen zien er gewoon niet uit, ook het concept van luporsche is weg:

Inbouw is imo wel mooier geworden:
De Nederbelg !
Je hebt achterin in ieder geval geen gordel nodig...Jellabie schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:57:
Elk jaar veranderd die iets aan de Lupo, want ja... je kan onmogelijk elk seizoen met hetzelfde aankomen hé?
Best jammer, zijn huidige wielen zien er gewoon niet uit, ook het concept van luporsche is weg:
[afbeelding]
[afbeelding]
Inbouw is imo wel mooier geworden:
[afbeelding]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Het interieur vind ik ook niet fout, maar 6000 euro in het interieur stoppen, terwijl de auto zelf amper de helft waard is? Dat vind ik wel fout.Tomatoman schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:49:
[...]
Verbaast me niets. En toegegeven: dat leren interieur vind ik allesbehalve fout. Mooie kleur leer. Sorry GioStyle, maar ik meen het echt
Boodschappen ook achter hoor... Voor had ik gereedschap e.d. liggen.wimmel_1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:46:
[...]
Jij moest je boodschappen zeker ook aan de voorkant van je auto inladen
EenschGioStyle schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:02:
[...]
Het interieur vind ik ook niet fout, maar 6000 euro in het interieur stoppen, terwijl de auto zelf amper de helft waard is? Dat vind ik wel fout.
Verwijderd
Als ik denk (aan de foto's te zien) te weten welke garage dit is dan zou ik er maar ver uit de buurt blijven. Inkopen, door de wasstraat en een stofzuiger er doorheen en doorjassen naar een volgende maar, met alle gebreken van dien. Ja, ik spreek uit ervaring bij deze garage.Edd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:58:
Bij deze dan
[afbeelding]
[afbeelding]
Interesse? Hij staat te koop op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m841305109
En nee, hij is niet van mij
Technisch gezien is een Audi ook gewoon een Volkswagen met een andere grille hoorGioStyle schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:45:
Precies. Ik heb namelijk ook een witte Lupo, verlaagd, brede banden, ramen geblindeerd etc.. Maar ik ga niet het interieur compleet 'verlederen'.
[...]
Dat is dus inderdaad een grille om je Volkswagen op een Audi te laten lijken. Niet zo tof.
Een Lupo moet je wel verlagen, want standaard staat dat ding zo hoog op zijn poten.
Het is maar hóe je het wilt zien.mark-k schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:46:
[...]
Technisch gezien is een Audi ook gewoon een Volkswagen met een andere grille hoor
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
De Audi 50 was een VW polo, totdat je onderdelen nodig had
Haha, dat is fantastisch. Doet me denken aan dit soort types: YouTube: Breaking A Windshield w/ LOUD BASS SBN 2011 - Pipo Sanchez Shatters Glass Window w/ Car Audio FLEX
Ontzettend blij omdat ze hun glas (en waarschijnlijk hun trommelvliesen) kapot kunnen trillen met hun auto.

Net zo mooi als die Lupo...
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Dit moet bijna wel een parodie op de uit de hand gelopen tuningwereld..
En als dit een serieuze poging is dan hoop ik dat ze de beste man/vrouw het rijbewijs afnemen want het is werkelijk een verschrikking in het straatbeeld.
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Vraag me altijd af waarom mensen zo'n grote AutoStyle toerenteller op het dashboard plakken.
Heb je een toerenteller nodig in die snelle oude gezinswagen (want dat zijn het meestal)?
Kun je niet rijden zonder toerenteller?
(dit is dan nog een heule dure: http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=2637&)
Doe dan enkel een shiftlight (lekker subtiel), als je toch wat 'zekerheid' wilt met snel schakelen.
(ik had zelf ook een Ecliptech in mijn auto, maar ook heel snel weer uitgezet en verkocht. Zo nutteloos voor een straatauto... en dan had ik nog wel de power ervoor)
de meeste moderne wagens zijn zo stil dat je het toerental van de motor niet echt meer kunt horen ...NeutraleTeun schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:45:
Die toerenteller ook echt
Vraag me altijd af waarom mensen zo'n grote AutoStyle toerenteller op het dashboard plakken.
Heb je een toerenteller nodig in die snelle oude gezinswagen (want dat zijn het meestal)?
Kun je niet rijden zonder toerenteller?
.....
maar je kunt natuurlijk ook op je snelheidsmeter rijden....
(in mijn mr2 was het vooral om te zien wanneer ik aan de rode lijn van 7.5k rpm zat want vlak erna verloor die blok zijn vermogen
en er zijn veel rijscholen die nog altijd leren: "opschakelen bij 2000 of 2500 toeren, lager schakelen bij 1500 of 1000" afh. van de leeftijd van je wagen)
[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 16-09-2014 04:02 ]
Dat je auto vermogen verliest na de redline lijkt mee nogal wiedes.
Beste schakel moment is dan ook niet je redline maar en stukje ervoor... Daar waar je vermogenscurve weer afneemt.
Ik kon het beste schakelen rond de 6000/6200 toeren om het meeste vermogen vast te kunnen houden.
dus in zijn een door naar 5500, schakelen naar 2 zou hij naar 4000 moeten gaan, door naar 5500 en naar z'n drie etc. Maar dit is per auto verschillend.
Dat rijscholen je aanleren om bij 2000-2500 te schakelen is puur voor het milieu. Meeste mensen hebben bij dagelijks gebruik weinig zin om in de stoel gedrukt te worden en constant op de toerenteller te moeten kijken, dus door te schakelen bij 2000-3000 tpm kom je ook wel vooruit.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
De Nederbelg !
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Voor het onmogelijk slechte Nederlands dat bij de advertentie hoorde: Verwijderd in "Het foute tuning topic deeltje 23"
Nog een oude post: Verwijderd in "Het foute tuning topic deeltje 23"
Of Dupje in "[auto] Foute Tuning - Deel 16"
http://www.google.nl/search?q=db+dragPaganstars schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:40:
Mijn god... Wat de neuk ligt daar voor conus in? Als dat ding maximaal uitslaat staat je dak bol en je assen slepen over de grond
[ Voor 22% gewijzigd door Rhannie op 16-09-2014 09:52 ]
Mijn auto heeft het ook standaard erin zitten. Tuurlijk kan je het horen maar als je aan het racen ben kijk je niet meer zovaak naar het toerental. Dus als je dan een lampje ziet branden weet je wanneer je moet schakelen. Het is niks meer dan een handigheidje.NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 06:13:
Als je niet hoort en/of voelt wanneer je moet schakelen, moet je ver uit de buurt van tuningsartikelen blijven.
Dat je auto vermogen verliest na de redline lijkt mee nogal wiedes.
Beste schakel moment is dan ook niet je redline maar en stukje ervoor... Daar waar je vermogenscurve weer afneemt.
Ik kon het beste schakelen rond de 6000/6200 toeren om het meeste vermogen vast te kunnen houden.
Dat ding valt onder de klasse extreme. +die sub presteerde gewoon slecht. Ziet er alleen indrukwekkend uit maar kan nooit meespelen met de echte jongens.Rhannie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:42:
[...]
http://www.google.nl/search?q=db+drag
edit:Is het niet een idee om wat veel voorkomende tjoening termen toe te voegen aan de topicstart? Dingen als low and slow, hellaflush, oni camber, etc.
Die kia is gebouwd puur voor show.
* Jellabie werkt bij DB-drag Benelux
[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 16-09-2014 12:08 ]
De Nederbelg !
[ Voor 98% gewijzigd door Jellabie op 16-09-2014 12:08 ]
De Nederbelg !
---RAWE CEEK!!!---
Jellabie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:05:
Die kia is gebouwd puur voor show.
Eerlijk is eerlijk: ik vind dat Kia met recente modellen goed bezig is, die zien er heel behoorlijk uit.
Wie plakt er nou Audi wielen onder z'n Seat?
HENG HENG
Even een crosspost uit het SJAT dan maar:

Als je niet meer kunt sturen, ach dan trek je je spatbordrand toch gewoon wat naar buiten met een waterpomptang. Rechter voorspatbord was net zo krom.
Oh ja, dat lelijke groene hok van mij doet ook nog een beetje kiekeboe op de eerste foto.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
IS dat de T1 van een ander GoT persoon hier (achtergrond)?NoFearCreations schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:51:
Alleen die wielen op die seat zijn niet mooi, maar verder alle 3 erg nette auto's. En niet beginnen dat die laatste 2 te laag zijn, google op airride.
Die laatste 2 vind ik wel degelijk _veel_ te laag, ik vind het geen gezicht. Wat heb je nou aan een airride-systeem als de auto er stilstaand uitziet als een schildpad die zijn poten heeft ingetrokken? Die wielen zitten er toch niet voor niets onder?NoFearCreations schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:51:
Alleen die wielen op die seat zijn niet mooi, maar verder alle 3 erg nette auto's. En niet beginnen dat die laatste 2 te laag zijn, google op airride.
Wielen? Zijn dat dan geen wieldoppen? Wie neemt er nou lichtmetalen velgen die eruit zien als plastic wieldoppenSpacecowboy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:54:
[...]
Wie plakt er nou Audi wielen onder z'n Seat?![]()
Geen auto, maar met 48 cilinders (
Tomatoman schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:04:
[...]
Die laatste 2 vind ik wel degelijk _veel_ te laag, ik vind het geen gezicht. Wat heb je nou aan een airride-systeem als de auto er stilstaand uitziet als een schildpad die zijn poten heeft ingetrokken? Die wielen zitten er toch niet voor niets onder?
[...]
Wielen? Zijn dat dan geen wieldoppen? Wie neemt er nou lichtmetalen velgen die eruit zien als plastic wieldoppen![]()
![]()
![]()
![]()
Geen auto, maar met 48 cilinders () zó fout dat het weer leuk wordt:
[afbeelding]
Dolmar kettingzaag spullen, óók leuk

Verder gaande op de MR2's:

Turbo time! haha of beter gezegd turbine time?
Of gewoon origineel (en een beetje schraal)
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
En da's geen foute tuning
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 16-09-2014 21:29 ]
Omdat die echt races heeft meegedaan
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat zijn geen Parabolen of Fat Five's maar Norwegian Monoblocks.wd200 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:16:
nette wielen hoor die th smiths op de rocco maar het moet je smaak zijn overigens vind ik de parabool wielen ook erg mooi alleen ze staan iets minder onder de ibiza , passat 3b kan het beter hebben.
Een kleine auto heeft inderdaad niet genoeg body om de massiviteit af te leiden van de velgen, helemaal met zo'n platte/getrokken bandjes als hier. Onder alles groter dan een A4 en met een beetje wanghoogte staat het prima.
[ Voor 7% gewijzigd door max op 16-09-2014 21:34 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Al eens op een meeting rond gelopen en gekeken wat voor lowbudget auto's daar staan maar wel met een mooie instal ed?Tomatoman schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:51:
Jellabie, lees nog even terug wat je hebt geschreven:
[...]
Kia staat al jaren bekend om zijn showcars in het boodschappenwagensegment
![]()
Eerlijk is eerlijk: ik vind dat Kia met recente modellen goed bezig is, die zien er heel behoorlijk uit.
De Nederbelg !
Serieus? Echt, die sneeuwschuiver voorop die Seat, de sideskirts en wielkastuitstulpingen van die Audi en de velgen van de laatste, dat vind je niet fout?NoFearCreations schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:51:
Oke. Dat kan
Dit topic is gesloten.
![]()
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.