Ben het ook zeker me je eens dat overdrijven fout is maar het was ook een reactie op "En begin niet over dat camber positief is voor driften/grip in de bochten of weet ik veel wat voor een smoes, mensen die dat zeggen hebben nog nooit serieus naar een wielophanging gekeken."Hakkow schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:10:
[...]
Een Formule1 auto heeft niet eens zulke extreme camber, simpelweg omdat het niet nodig is. Als een F1 auto het niet nodig heeft als hij volgas door Eau Rouge blaast, waarom zou een gezinsauto het wel nodig hebben als hij met 30 door de rotonde sjeest?
Camber is functioneel, klopt. Maar overdrijven = fout
Dan kan ik het toch nog wel lelijk en onnodig vinden, ook al is het orgineel?NoFearCreations schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:32:
Lol, geen verstand van Subaru blijkbaar, luchthapper is 100% origineel, net als de 2-tone lak.
Ik zie geen enkele reden voor een ad hominem. Ik rijd gewoon een fabriek-standaard autootje, gekocht, is daar wat mis mee dan? Ik rijd er in ieder geval niet als een achterlijke bij.Aan de reacties te zien, gok ik lease-wieldoppenrijder....
Beide dus gevalletje 'foutje afwerking'. Je maakt iets erg moois, zoals die Preza+ bizar strak in de lak zit, maar dan gooi je er zulke onzin van velgen onder. Dát is fout, dat is een Panda perfect tunen (kan dat?) en vervolgens 21inch velgen eronder knikkeren.Bas. schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:15:
Super netjes gepoetst en strak op de 2 tone lak, verlaging en velgen na lijkt hij origineel. Met andere velgen en de buikschuifmodus uitgeschakeld mag die best bij mij op de oprit!
Wat ik mij afvraag; post je het omdat het niet origineel is, dus dat je het daardoor per definitie als fout bestempeld? Ik vraag mij af of er dan ook auto's bestaan die optisch aangepast zijn, maar niet door de poster als fout bestempeld worden.
Volgens mij is die 2-tone niet origineel, er waren wat plusjes met aparte bumper/skirt kleuren, maar niet met zo'n extra sierlijn erboven, en dat was dacht ik pas vanaf 2003 model.NoFearCreations schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:32:
Lol, geen verstand van Subaru blijkbaar, luchthapper is 100% origineel, net als de 2-tone lak. Aan de reacties te zien, gok ik lease-wieldoppenrijder....
En fyi, ik rij een GTT
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jawel, deze two tone is orgineel geleverd op de plus:SinergyX schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:07:
[...]
Beide dus gevalletje 'foutje afwerking'. Je maakt iets erg moois, zoals die Preza+ bizar strak in de lak zit, maar dan gooi je er zulke onzin van velgen onder. Dát is fout, dat is een Panda perfect tunen (kan dat?) en vervolgens 21inch velgen eronder knikkeren.
[...]
Volgens mij is die 2-tone niet origineel, er waren wat plusjes met aparte bumper/skirt kleuren, maar niet met zo'n extra sierlijn erboven, en dat was dacht ik pas vanaf 2003 model.
En fyi, ik rij een GTT

[ Voor 9% gewijzigd door Casejunkie op 29-08-2014 13:01 ]
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Haha, die ben ik nog tegengekomen op een festival pas. Kwam wel een bak geluid uit die karBas. schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:15:
Ik zie hier soms auto's voorbij komen die stiekem toch wel strak zijn. Deze Audi RS4 bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Rijdt menig auto het snot voor de ogen, verlaagd, andere velgen en een aanhanger waarvan ik inderdaad afvraag of het zo functioneel is, maar fout kan ik het niet noemen. Geen rare tierelantijn of iets.
android since G1.
Ja maar... dat is zowat hetzelfde als dat ik zeg dat een record- of pauzeknop onnodig is.ktf schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:56:
[...]
Dan kan ik het toch nog wel lelijk en onnodig vinden, ook al is het orgineel?
Beetje gek toch.
Die luchthapper zit daar met een functie (koeling dus). Hoe kun je zoiets nou onnodig vinden?
Dat je het lelijk vind, OK.
Maar onnodig, tja... dan kunnen we zowat bijna alles als onnodig gaan bestempelen aan auto's.
LM velgen? Onnodig!
Wieldoppen? Onnodig!
Armsteun? Onnodig!
3e remlicht? Onnodig!
Elektrische ramen? Onnodig!
etc etc etc
3e remlicht is al een tijdje verplichtNeutraleTeun schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:24:
[...]
Ja maar... dat is zowat hetzelfde als dat ik zeg dat een record- of pauzeknop onnodig is.
Beetje gek toch.
Die luchthapper zit daar met een functie (koeling dus). Hoe kun je zoiets nou onnodig vinden?
Dat je het lelijk vind, OK.
Maar onnodig, tja... dan kunnen we zowat bijna alles als onnodig gaan bestempelen aan auto's.
LM velgen? Onnodig!
Wieldoppen? Onnodig!
Armsteun? Onnodig!
3e remlicht? Onnodig!
Elektrische ramen? Onnodig!
etc etc etc
Voor nieuwe auto's wellicht (vanaf welk jaar?), maar voor de auto's vóór die tijd is het dus niet verplicht.
Toen niet verplicht, nu wel? Nee, onnodig dan toch!
De eerste hit die ik zie op google geeft aan vanaf 30 december 2001NeutraleTeun schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:44:
[...]
Voor nieuwe auto's wellicht (vanaf welk jaar?), maar voor de auto's vóór die tijd is het dus niet verplicht.
Toen niet verplicht, nu wel? Nee, onnodig dan toch!
En wat een lelijk ding is dat!Casejunkie schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:01:
[...]
Jawel, deze two tone is orgineel geleverd op de plus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zit totaal geen lijn in, die gaat het richting het rijtje Fiat Multipla...
Het is onnodig hem zo in het zicht te plaatsen. Het hoeft geen luchthapper te zijn, het kan ook een gewone luchtinlaat zijn. Ze hadden hem vast ook anders kunnen plaatsen dan gewoon plompverloren een gat in de motorkap te zagen.NeutraleTeun schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:24:
Ze konden ook geen motorkap plaatsen?ktf schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:47:
[...]
Het is onnodig hem zo in het zicht te plaatsen. Het hoeft geen luchthapper te zijn, het kan ook een gewone luchtinlaat zijn. Ze hadden hem vast ook anders kunnen plaatsen dan gewoon plompverloren een gat in de motorkap te zagen.
Verdiep je eens even in sommige auto's voordat je gaat roepen ONNODIG!
Want volgens mij zit de intercooler bovenop het blok? Ergo happer aan de bovenkant.
Als ik het me goed herinner zit er onder die hoodscoop een intercooler, welke wel redelijk belangrijk is voor het goed functioneren van de motor. Het is waar dat deze ergens anders geplaatst zou kunnen worden, maar met de manier waarop het motorblok in elkaar steekt en waar de turbo en inlaat zitten bij deze auto's, is dit een makkelijke oplossing.
Dat het wel of niet mooi is, daar zullen de meningen over verschillen.
Dat het wel of niet mooi is, daar zullen de meningen over verschillen.
edit:
Wat ToyotaMR2 zegt. [ Voor 4% gewijzigd door Rhannie op 29-08-2014 15:01 ]
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Geen idee hoe het onder de kap allemaal zit, maar 9 van de 10 auto's hebben de intercooler gewoon achter de bumper.
Ze hebben die scoop er gewoon op willen hebben om een bepaald publiek aan te spreken.
Als het qua design niet gewenst was dan hadden ze het onder de kap anders opgelost.
Nu zal het niet gemakkelijk meer aan te passen zijn, dit is immers vanaf het begin meegenomen bij het ontwerp van de auto, dus ook met de plaatsing van de motor e.d.
Vergeet niet dat tegenwoordig elke diesel een intercooler heeft, dus ook busjes. Op enkele uitzonderingen na heeft bijna geen enkele auto zo'n scoop...
Ze hebben die scoop er gewoon op willen hebben om een bepaald publiek aan te spreken.
Als het qua design niet gewenst was dan hadden ze het onder de kap anders opgelost.
Nu zal het niet gemakkelijk meer aan te passen zijn, dit is immers vanaf het begin meegenomen bij het ontwerp van de auto, dus ook met de plaatsing van de motor e.d.
Vergeet niet dat tegenwoordig elke diesel een intercooler heeft, dus ook busjes. Op enkele uitzonderingen na heeft bijna geen enkele auto zo'n scoop...
Boxer blok dus die is sowieso niet zoals 9 van de 10 auto'sdude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:08:
Geen idee hoe het onder de kap allemaal zit, maar 9 van de 10 auto's hebben de intercooler gewoon achter de bumper.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Standaard zit de intercooler van een Impreza boven de motor:
http://i17.photobucket.com/albums/b67/2002pete/2002wrx.jpg
Of dat ook de ideale plaats is voor een intercoolor (zo dicht bij de hittebron) laat ik even in het midden
http://i17.photobucket.com/albums/b67/2002pete/2002wrx.jpg
Of dat ook de ideale plaats is voor een intercoolor (zo dicht bij de hittebron) laat ik even in het midden
[ Voor 13% gewijzigd door Hakkow op 29-08-2014 15:19 ]
*blah blah blah*

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Hey hey! Ik denk nog steeds na om een WRX+ te gaan kopen..dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:40:
En wat een lelijk ding is dat!![]()
Er zit totaal geen lijn in, die gaat het richting het rijtje Fiat Multipla...
(met een station 90% van het verkeer eruit te rijden.. heerlijk
Als dat ding al meer dan 15 jaar daar weldoordacht functioneert (er zijn trouwens ook minder opvallende versies - buiten dat er diverse auto's hetzelfde principe gebruiken, zoals Mitsubishi en Toyota), stukje icoon-item aan deze auto, waarom er een probleem van maken? Audi heeft ook al jarenlang de grootste bbq-grill op de voorkant zitten, zal er ook allemaal met een reden zitten.dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:08:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar die busjes rijden geen rally?dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:08:
Tja misschien rijdt het leuk, maar is naar mijn mening gewoon niet mooi.SinergyX schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:25:
[...]
Hey hey! Ik denk nog steeds na om een WRX+ te gaan kopen..![]()
(met een station 90% van het verkeer eruit te rijden.. heerlijk)
De gehele achterkant klopt in mijn ogen qua design niet.
Dan zou ik eerder een dikke Forester kopen als je toch een soep moet rijden.
Kijk en hier geef je aan dat de rest van je geblaat totaal irrelevant is.dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:08:
2 dingen: boxer motor en ruimte. En ja als je wilt is alles mogelijk, dan kun je zelfs die intercooler (met of zonder scoop) in je kofferbak bouwen. Of het de handigste oplossing is is een andere discussie.Ze hebben die scoop er gewoon op willen hebben om een bepaald publiek aan te spreken.
[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 29-08-2014 15:48 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Wat als ze nu een Saab neusje hebben?dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:39:
[...]
Tja misschien rijdt het leuk, maar is naar mijn mening gewoon niet mooi.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dan maar gewoon een Mitsubishi legacydude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:39:

Buiten het puntje dat Subaru zelf al jaren niet meer meedoet met de WRC, hun mogelijke comeback is op z'n vroegst volgend jaar.dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:41:
[...]
Een door de dealer verkochte Subaru ook niet...
Bovendien is Subaru al jaren niet meer de top speler in de WRC. Iedereen heeft het altijd maar over Subaru met hun rally auto's, maar ze werden jaren geleden al weggereden door Citroën.
Ideale plaatsing van de turbo is zo natuurlijkHakkow schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:18:

Alleen nu ook de interkoeler nog buiten boord, dan kan die luchthapper eraf.
Oke, ik zal mijn statement iets bijschaven: van lelijk en onnodig naar onnodig lelijk. Zo goed?NeutraleTeun schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:00:
Verdiep je eens even in sommige auto's voordat je gaat roepen ONNODIG!
Die roze bat-mobile doet me denken aan dat intro tekstje van zo'n oude Batman tv serie: "To the batmobile let's go! Atomic bateries to full, okay let's move out!" Ta na na na na nanananaa nananana Batman!Gutteguttegut schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:23:
*blah blah blah*![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heel toepasselijke tekst voor bij een Tesla.
Die Ass family sticker is ook wel grappig, verzin het maar.
You need camber?

Or prefer big wheels

With special dragstuff

Meer kleur dan? (niet persé fout, maar die kleur..)

Of beetje meer scoop-da-swoop?

Ok, dan maar zoiets

Or prefer big wheels

With special dragstuff

Meer kleur dan? (niet persé fout, maar die kleur..)

Of beetje meer scoop-da-swoop?

Ok, dan maar zoiets
Ik doelde dan ook meer op het feit dat de Impreza een bak is die gebouwd en gebruikt werd voor de WRX.dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:41:
[...]
Een door de dealer verkochte Subaru ook niet...
Homologatie etc blah blah... Maar dan heb je dus een auto (in die staat, met hoodscoop) die ook zo aan het publiek wordt aangeboden (min aantal WRX-functies).
Waarom dan nog een keer kosten maken om zo'n auto aan te passen naar 'geen happer'.
Zoals bv ook de GT4. Nu heeft die geen scoop maar een groot gat met nog 3 kleinere gaten.
Nu kun je daarover ook nog discussieren of je dat mooi(er) vind of niet.
Maar punt blijft dat het functioneel ontworpen is (WRX) en ook zo aan de man brachten.
Daarom zei ik dat die vergelijking met busjes van tegenwoordig een beetje mank liep.
[ Voor 7% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-08-2014 17:04 ]
Dat is gewoon onafhankelijke ophanging icm luchtvering.... luchtvering leeg is vette camber. Vering op rijhoogte is normale stance.vhal schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:02:
Troost je, je bent niet de enige die heel het camber"tuning" niet snapt.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Juist, wheelybar en flink breed rubber achter, op een voorwiel aangedreven autoSinergyX schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:42:
Or prefer big wheels
[afbeelding]
With special dragstuff
[afbeelding]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Ik vermoed eigenlijk dat die auto niet meer voorwielaangedreven is, maar het zou inderdaad allemaal nog voor de show kunnen zijn.Gisae schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:00:
[...]
Juist, wheelybar en flink breed rubber achter, op een voorwiel aangedreven auto![]()
![]()
![]()
![]()
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Helaas...!null schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:21:
[...]
Ik vermoed eigenlijk dat die auto niet meer voorwielaangedreven is, maar het zou inderdaad allemaal nog voor de show kunnen zijn.
1 YES its still front wheel drive
2 YES its still an automatic
3 YES it still has the stock headunit
4 YES he did win a trophy
5 NO the nitrious is not hooked up

Geen differentieel achter.
[ Voor 11% gewijzigd door Rhannie op 29-08-2014 21:25 ]
@ Subaru discussie over "luchthapper"
Die "luchthapper" is 100% origineel, is namelijk de lucht inlaat voor de intercooler bij de turbo modellen....
spuit11
Die "luchthapper" is 100% origineel, is namelijk de lucht inlaat voor de intercooler bij de turbo modellen....
spuit11
De auto van een of ander afdelingshoofd van Google, 1 april grap van z'n medewerkers
[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 29-08-2014 21:37 ]
whoops
[ Voor 96% gewijzigd door FastFred op 29-08-2014 21:37 ]
Ok jammer. Dan toch liever de Fensport Celica, die is tenminste verbouwd naar 4x4 en 600pkRhannie schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:22:
[...]
Helaas...
[...]
[afbeelding]
Geen differentieel achter.
Dat viel mij direct al op, vandaar mijn reactie
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Die Mitsubishi Sigma was destijds (half/eind jaren '90) een zwaar ondergewaardeerde auto terwijl het met het V6 blok een heerlijke reisauto was waar ik echt met heel veel plezier in gereden heb (en ik was ook een van de weinige, écht veel zie/zag je ze niet). Dat tupperware eraf en 't is nog steeds een mooie wagen, IMHO
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 29-08-2014 22:04 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Euh, nee. Dat is echt geen normale onafhankelijjke ophaning meer. Kijk eens hoe je eigen auto inveert als je hem naar beneden duwt. Dan gaan je wielen echt niet zo scheef staan. Met een redelijk standaard MacPherson, multilink of double wishbone krijg je echt niet zo'n camber.warhamstr schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:30:
[...]
Dat is gewoon onafhankelijke ophanging icm luchtvering.... luchtvering leeg is vette camber. Vering op rijhoogte is normale stance.
Dan maakt het echt niet uit of je dat nou veert met ouderwetse dempers, lucht of zelfs lichtgevend sperma van een eenhoorn.
Punctuality is the politeness of kings
Met een "Double Wishbone" houd je zelfs continue 't zelfde camber en dus wegcontact én grip qua rubber (bij een 100% goede uitlijning).dreamscape schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:08:
[...]
Euh, nee. Dat is echt geen normale onafhankelijjke ophaning meer. Kijk eens hoe je eigen auto inveert als je hem naar beneden duwt. Dan gaan je wielen echt niet zo scheef staan. Met een redelijk standaard MacPherson, multilink of double wishbone krijg je echt niet zo'n camber.
Dan maakt het echt niet uit of je dat nou veert met ouderwetse dempers, lucht of zelfs lichtgevend sperma van een eenhoorn.
Bij drifters zetten ze juist extra camber om minder grip te krijgen (en dus gemakkelijker te kunnen driften). Je zou zo'n auto voor de gein eens een rondje circuit moeten laten rijden tegen een "af fabriek" versie van 't zelfde model
Driften is géén teken van te veel vermogen, eerder een teken van te weinig grip!!
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 30-08-2014 00:14 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat was deze auto voor de verpesting er van? Een maserati ghibli?
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Het kan aan mij liggen maar volgens mij is dit gewoon een Galant Wagon?wimmel_1 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:01:
[...]
Die Mitsubishi Sigma was destijds (half/eind jaren '90) een zwaar ondergewaardeerde auto terwijl het met het V6 blok een heerlijke reisauto was waar ik echt met heel veel plezier in gereden heb (en ik was ook een van de weinige, écht veel zie/zag je ze niet). Dat tupperware eraf en 't is nog steeds een mooie wagen, IMHO
Is dat niet die auto uit die Disc.channel series? Die London/bangladesh garage zut?
Verwijderd
Jij snapt er echt niks vanwimmel_1 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:48:
[...]
Bij drifters zetten ze juist extra camber om minder grip te krijgen (en dus gemakkelijker te kunnen driften). Je zou zo'n auto voor de gein eens een rondje circuit moeten laten rijden tegen een "af fabriek" versie van 't zelfde model
Driften is géén teken van te veel vermogen, eerder een teken van te weinig grip!!
het is gedeeltelijk wel waar, het hele "stretched tires" gebeuren heeft 3 redenen, 1: goedkope banden en toch je mooie brede velgen kunnen gebruiken, 2: doordat de wangen strakstaan kunnen ze niet flexen, en verliezen de banden abrubter grip, waardoor je beter kan driften. 3: met schuine wangen, is de kans dat ze nog net binnen je spatborden passen zonder aan te lopen groter (de meeste spatborden lopen vanaf de opening naar boven toe taps of rond toe, waardoor het wiel te breed zou zijn bij inveren als de band even breed is als de velg. (persoonlijke mening: dan zijn je velgen gewoon nutteloos breed)
Wat ook vaak gedaan word bij driftauto's is de stuurinrichting en ophanging voor aanpassen, zodat er sneller gestuurd wordt en verder ingestuurd word, zodat je "dwarser" kan driften. een van de resultaten daarvan is dat de wielen bij rechtuitstand een beetje meer camber krijgen. De achterwielen hebben vaak al wat meer camber dan voor, bij veel RWD auto's. (kijk maar naar BMW)
En dan zijn dr mensen die willen dingen "omdat het dr uit ziet als een racewagen" en dan zetten ze teveel camber op hun auto, en een te grote spoiler, en een neppe luchthapper, en weetikwat..
en dan hebben wij weer materiaal om te posten in dit topic.
Wat ook vaak gedaan word bij driftauto's is de stuurinrichting en ophanging voor aanpassen, zodat er sneller gestuurd wordt en verder ingestuurd word, zodat je "dwarser" kan driften. een van de resultaten daarvan is dat de wielen bij rechtuitstand een beetje meer camber krijgen. De achterwielen hebben vaak al wat meer camber dan voor, bij veel RWD auto's. (kijk maar naar BMW)
En dan zijn dr mensen die willen dingen "omdat het dr uit ziet als een racewagen" en dan zetten ze teveel camber op hun auto, en een te grote spoiler, en een neppe luchthapper, en weetikwat..
[ Voor 64% gewijzigd door AlexanderB op 30-08-2014 14:03 ]
Chop shop garage bedoel jeSinergyX schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:38:
[...]
Is dat niet die auto uit die Disc.channel series? Die London/bangladesh garage zut?
Ik vond van Chop Shop London garage die Capri die ze hadden verbouwd voor zon rugbyspeler altijd baas!
Volgensmij is dit em:

[ Voor 42% gewijzigd door Momentumlol op 30-08-2014 13:36 ]
3, met stretched tires kan je je auto lager leggen.AlexanderB schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:51:
het is gedeeltelijk wel waar, het hele "stretched tires" gebeuren heeft 2 redenen, 1: goedkope banden en toch je mooie brede velgen kunnen gebruiken, 2: doordat de wangen strakstaan kunnen ze niet flexen, en verliezen de banden abrubter grip, waardoor je beter kan driften.
De Nederbelg !
Met lagere serie banden kan je je auto lager leggen.
Met getrokken banden kan je ze eerder mooier in de kasten krijgen als je echter laag wilt..
Like this:
Met getrokken banden kan je ze eerder mooier in de kasten krijgen als je echter laag wilt..
Like this:
Nog over het camber gebeuren. Ik weet dat mijn Accord "last" heeft van natural camber als je hem verlaagd. Ik lig niet zoooo plat, zeker niet achteraan, banden net gelijk met de wielkast en ik had -3° camber wat je dus stock niet kan bij regelen bij mijn auto.
Hier een voorbeeld van natural camber op een auto zoals de mijne:
Hoe meer je zakt hoe meer negatief camber je krijgt.
Hier een voorbeeld van natural camber op een auto zoals de mijne:
Hoe meer je zakt hoe meer negatief camber je krijgt.
De Nederbelg !
Ja, die had ik ook al, was m'n post nog aan het editen.Jellabie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:48:
[...]
3, met stretched tires kan je je auto lager leggen.
Ja, dat is dus hellaflush, en fout imho.maikel_rox schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:51:
Like this:
[afbeelding]
Verwijderd
Echte driftauto's hebben 0 camber achter gewoon omdat je anders de wielen scheef afslijten niks anders dan dat
http://www.corbeau-seats....44710072_1116871112_n.jpg
http://www.epracing.co.uk...814112120100418141121.jpg
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 18:58 ]
Als je de wielen mooi in de wielkasten wilt krijgen, moet je velgen nemen die wél binnen de wielkasten passen. Zelfs mijn dochter van vijf snapt datmaikel_rox schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:51:
Like this:
[afbeelding]
Een goede grap mag vrienden kosten.
neen dat was een brakke auto die ze met isolatie foam hebben bespoten en dan zo gesneden hebben dat het zo "mooi" is.Momentumlol schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:49:
[...]
Wat was deze auto voor de verpesting er van? Een maserati ghibli?
Captian obviousTomatoman schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:04:
[...]
Als je de wielen mooi in de wielkasten wilt krijgen, moet je velgen nemen die wél binnen de wielkasten passen. Zelfs mijn dochter van vijf snapt dat
In Amerika heeft die de Sigma geheten. Die was er in Nederland ook wel als een soort luxe versie van de Galant. Overigens een top auto, dit jaar voor de vakantie meegehad, bijzonder comfortabel voor lange ritten.Momentumlol schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:51:
[...]
Het kan aan mij liggen maar volgens mij is dit gewoon een Galant Wagon?
Bijna goed, in de jaren tachtig heeft een versie van de galant sigma geheten, echter niet hier. Die Sigma hier (station eigenlijk vooral voor de Australische markt, sedan voor dd thuis markt) was in der daad een stuk luxer maar ook een totaal andere auto (hoewel hij er wel op leek ja), meer na de quote:
een versie van de galant heeft wel op een andere markt legnum geheten maar nooit hier in Nederland.
Jup Sigma is ouder en een stuk groter. En een Mistubish Legacy bestaat niet, dat is een subaru.Momentumlol schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:51:
[...]
Het kan aan mij liggen maar volgens mij is dit gewoon een Galant Wagon?
[ Voor 40% gewijzigd door GoldenSample op 01-09-2014 01:23 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Eigenlijk is het allemaal heel simpel, die scoop van een impreza. Een boxer (die je dus bijna alleen in impreza's ziet) heeft de turbo achter het blok zitten. Door de layout van het blok en de uitlaat kan ie alleen maar daar zitten.dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:08:
Op het gebied van intercoolers is één aspect erg belangrijk, namelijk de lengte en "bochtigheid" van het buizentraject. Die wil je zo kort mogelijk houden. Een TMIC (top mount intercooler) heeft een inlaattraject van pak-em-beet 40cm, terwijl een FMIC (front mount intercooler) een traject heeft van pak-em-beet 2 meter. Dat laatste kun je nog wel een stuk inkorten door je inlaat om te draaien, de radiator te verplaatsen en de buizen er tussendoor te laten lopen, maar dan heb je nog een best lange buis met gegarandeerd een paar haakse bochten er in (ook heel nadelig). En dan heb je als autofabrikant ook nog rekening te houden met het feit dat zo'n auto ook massaal geproduceerd moet worden.
Om voldoende lucht door de intercooler te krijgen én het inlaattraject optimaal te houden is de plaats boven de versnellingsbak (het blok ligt verder naar voren), in combinatie met een scoop, de enige fatsoenlijke oplossing.
Overigens is de plaatsing van een intercooler boven een bak/blok alleen nadelig bij stilstand. Dan is er geen luchtstroom en warmt de turbo de IC heel erg op. Op het moment dat je dan weg rijdt kan je inlaattemperatuur goed richting de 70/80 graden gaan.
Een oplossing daar voor is het gebruik van een watergekoelde TMIC. Daar blijft je inlaattemperatuur altijd laag, ook als je stil staat. Nadeel van zo'n watergekoelde IC is het formaat wat een probleem kan zijn bij hogere vermogens (400+) om dan nog voldoende te koelen.
Sterker nog: ik ken iemand (Johan Halvarsson) die heeft zelfs een beetje positief camber op zijn achterwielen ter compensatie van het naar-beneden-trekken van de auto onder vol vermogen, om zo de wielen weer recht op de weg te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:56:
Echte driftauto's hebben 0 camber achter gewoon omdat je anders de wielen scheef afslijten niks anders dan dat
[ Voor 11% gewijzigd door Barracuda_82 op 01-09-2014 08:51 ]
Hoewel ik een Forester 2.5turbo zeker kan aanraden (als je teminste genoeg poen hebt om de benzine te betalen (in stadsverkeer haalde ik soms maar 300km uit een tank..), heeft een Impreza station ook voordelen: kleiner, lichter, lager ->betere wegligging..dude88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:39:
[...]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zet er genoeg mensen in, camber trekt wel recht
Dat is wel een gevalletje van foute tuning, ja.
Als die quad tip gekoppeld is aan een 2JZ: go ahead!Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:20:
Is een volvo 940 estate met quad tip foute tuning? dat ga ik doen namelijk xD
Verwijderd
nee, een 2.5 liter rödblock a 500+ pkBarracuda_82 schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:43:
[...]
Als die quad tip gekoppeld is aan een 2JZ: go ahead!
[afbeelding]
Geeft wel een hele nieuwe betekenis aan 'vleugeldeuren' haha!
Ik vind een Z4 al lelijk van zichzelf, maar dit is echt een verschrikking.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Ik durf te wedden dat die goud gespoten is nadat die plastic troep erop gekomen is. Velgen zijn volgens mij ook op de auto gespoten, lekker wielbouten meespuiten joh!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
The tiles making up the dragon scales have all been individually painted with a surprising level of detail. However, the most important question remains unanswered: why? Well, it certainly wasn’t done to improve performance. The significant amount of extra weight the car must now be carrying, along with the unpredictable new aerodynamics, must mean that the car is now comically horrible to drive. Whatever the reason, we’re impressed with the amount of time and energy that went into it, but we absolutely do not want one of our own.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Honda Accord Groen? Ding is toch echt blauw volgens mij, of niet?
HENG HENG
Originele kleur is groen.Spacecowboy schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:39:
[...]
Honda Accord Groen? Ding is toch echt blauw volgens mij, of niet?
Als je bij het maken van de advertentie je kenteken invoert dan vult Marktplaats automatisch de gegevens (en categorie etc) voor je in.
Zo lelijk trouwens, die enorme gaten tussen de bumpers en de banden.
En zijn er serieus mensen die dat zo mooi vinden om bijna alles in het interieur mee te nemen in dezelfde kleur als de buitenkant?
@ToyotaMR2, Heb je wel eens de oude Toyota's gezien van eind jaren 80 begin jaren 90? Er waren versies van bijvoorbeeld de T18 Celica, waarbij het exterieur mooi blauw was, maar het interieur ook. Matten en kunststof/rubber van de interieur panelen ook allemaal blauw, maar niet erg fel.
Jongens dit is gewoon beste investering ooit! 40k aan materiaal en crap, voor maar krap 6k!Volgens de vorige eigenaar is aan deze auto meer dan € 40000,- geïnvesteerd!!
Ok, toch jammer, had altijd in gedachte om nog een keer een 2.0 accord te willen kopen, maar als het in dit segment zit.. neuh dank je
De punt. Een ondergewaardeerd stijlelement:
Een volledig nieuw lederen interieur alarm met afstands bediening
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
voor 40k geïnvesteerd? iemand is behoorlijk genaaid met prijzen.SinergyX schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:17:
[...]
Jongens dit is gewoon beste investering ooit! 40k aan materiaal en crap, voor maar krap 6k!
Ok, toch jammer, had altijd in gedachte om nog een keer een 2.0 accord te willen kopen, maar als het in dit segment zit.. neuh dank je
@null... Foto?
Ik gok erop dat dat een stuk subtieler is en zonder gekleurd stuur?
Die Accord gaat al lang mee.
Was erg dik in de jaren 2000. Nu natuurlijk volledig outdated.
Was erg dik in de jaren 2000. Nu natuurlijk volledig outdated.
De Nederbelg !
Wel subtieler, maar wel een gekleurd stuurNeutraleTeun schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:55:
@null... Foto?
Dit was in ieder geval beschikbaar op T16 en T18 modellen van de Celica, misschien op wel meer. Maar het is vrij zeldzaam, iig voor de Europese markt.
Niks aparts
Volvo's kon je in de jaren '80 ook met zo'n blauw interieur (inclusief dashboard) krijgen, zelfs in het bordeaux rood
Vaak bu'j te bang!
Ik bedoelde meer aan te geven dat fabrikanten dat dus ook deden vroeger, en niet alleen maar de petjes
(en het gaat dus niet alleen om de interieurkleur, maar het matchen met de buitenkant)
(en het gaat dus niet alleen om de interieurkleur, maar het matchen met de buitenkant)
Groote Uit laat pijp?!?!?!
die kende ik nog niet.
Mij lijkt een oude Mercedes S-klasse nog wel eens leuk. In het wit met een rood interieur, airride eronder en grote chromen wielen
The ramblings of an idiot
Hm, daar moet je wel heel erg goed kijken om kleurverschil op te merken!null schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:51:
[...]
Wel subtieler, maar wel een gekleurd stuur![]()
Dit was in ieder geval beschikbaar op T16 en T18 modellen van de Celica, misschien op wel meer. Maar het is vrij zeldzaam, iig voor de Europese markt.
[afbeelding]
Naja, ik weet niet... het valt altijd zo op (op een negatieve manier) bij deze 'tunersbakken'.
Als je bv naar een leuke oldtimer kijkt
https://c2.staticflickr.c...32111739_af82d3ac44_z.jpg
of iets dergelijks, dan zou ik het meer dan prima vinden om zoiets voor mijn deur te hebben.
Dus op zich vind ik een gekleurd interieur niet erg.
Maar het is dan meer het soort auto waar het gebruikt wordt of de afwezigheid van enige finesse of kwalteit.
Die MR2 valt nog mee. Dit was een fabrieksoptie van Porsche, voor de 944 en 968:

Ook in bordeauxrood en ik dacht zelfs aubergine.
Nee, doe mij maar zwart, bruin of cognac leder met zwart interieur.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Saab Viggen kan er ook wat van:noes schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:53:
Die MR2 valt nog mee. Dit was een fabrieksoptie van Porsche, voor de 944 en 968:
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De splinternieuwe Citroen Cactus al gezien?

Maarja, die auto is op meer manieren dan dat vrij excentriek

Maarja, die auto is op meer manieren dan dat vrij excentriek
Doet mij hieraan denken..vhal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:52:
"Zo zijn de voorstoelen ontworpen als een sofa, voor een gezellige en ontspannen sfeer."
-
Cactus
Jup, een knalgele graag.
Nice daar heeft iemand flink aan lopen kietelen. ben benieuwdVerwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:41:
[...]
nee, een 2.5 liter rödblock a 500+ pk
die laatste:
Formule 1 Stoelen
Alles In kleur
Super Dik geluid
Groote Uit laat pijp
Spoiler
Gewoon een kanon Van een Honda
-> jep echt eentje om in een kanon te steken en af te schieten
ik wil die wel inruilen voor een woordenboek - zodat ze volgende keer zonder taalfouten hun auto's kunnen aanprijzen op het internet.
edit: waar zien jullie een MR2? die blauwe toyota hierboven ergens is een Celica, geen MR2 ...
( * soulrider kijkt even naar de naam van het plaatje en naar de foto's van de eigen mr2...)
[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 06-09-2014 12:22 ]
NeutraleTeunsoulrider schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:13:
[...]
<knip>
edit: waar zien jullie een MR2? die blauwe toyota hierboven ergens is een Celica, geen MR2 ...
( * soulrider kijkt even naar de naam van het plaatje en naar de foto's van de eigen mr2...)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.