Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 204 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.380 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 11:35
Inferno schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:15:
[...]

Mja de enige reden dat ik nog AT dailies doe is dat ik alle mounts er van wil, gold ervan is een "bonus". Ik raid, ik PvP, neem voor alles de beste enchants en epic gems, en d'r komt alleen maar geld bij zonder eigenlijk moeite te doen.

Inderdaad, niemand kan eigenlijk nog gold problemen hebben... en dat is een economisch probleem voor nieuwkomers.
jah ok, maar alle epic gems en enchants betaal ik ook niet echt veel gold voor, gewoon zelf farmen of guildie's die bijv. transmute doen. Als je beetje zelf aan tradeskills doet en guildie's/vrienden hebt die dat ook hebben kun je alles vrij eenvoudig goedkoop krijgen. ik heb aardig lang op 200g gestaan, maar wel alle kosten repairs, gems zo af en toe van AH, maar gewoon van raiden en daily heroic bleef ik rond de 200g en daar hoefde ik niks voor te doen. er kwam wat bij en er ging wat af, en dat zo'n beetje weken lang. ik maak me niet echt druk om geld, ik hoef ook nie persee 10k gold te hebben, als ik rondkom met altijd 200g dan ben ik tevreden. kep wel beschikking tot meer mocht het echt nodig zijn maar dat is zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
thewizard2006 schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:57:
[...]

was dit jullie eerste week aan tries of ben je al meerdere weken aan het wipen?
Wij zitten inmiddels ook al weer 2 weken op Anub en toch al rond de 70 wipes ofzo?
probleem is elke keer dat mensen aggro pakken bij de adds /slap l2use omen. Zomg I R Highest on DMG METER!!!splat. Het kiten van de boss gaat opzich aardig dus dat is geen probleem. Paar keer in phase 3 gekomen maar dan begint het. Totems en VT en Judgement of Light? houdt iedereen wel op. Punt is dus om penetrating cold snel te healen (we hebben mensen toegewezen). Echter ben je vaak zo gefocussed op de health van de tanks etc dat je echt moet haasten :) En de tankhealers pakken dan ook weer aggro van de adds en dood..... zucht. Zo moeilijk moet het toch niet zijn :P
Dit was de 4e week voor ons, met iets van +/- 150 tries in de broekzak (2 weken 50 en resp 49 tries kunnen pakken, vorige week een stuk of 25 en nu dus 16)

en ja, het is wel zo moeilijk, maar het heeft allemaal met positioneren te maken, bij ons pakken de healers ook initiele aggro over de Towt en MD's heen, echter moeten ze langs de tank die met een snelle slag weer aggro oppakt.
RickN
Als die agro jullie zoveel problemen geeft, moet je rogues en hunters assignen om te misdirecten. Wij hebben voor alle 4 de adds een rogue of hunter. Goeie rogues kunnen met een TotT op het goede moment en 1 of 2 fan of knives die adds perfect aan je tank plakken hoor. Daarna ze gewoon met gematigde AoE downen. Zo snel spawnen ze toch niet.
Ik weet niet hoe jij dit voor mekaar krijgt, aangezien MD niet stackt (max 1 op de tank) dus je kan maximaal met 1 hunter werken. Daarnaast zitten zowel rogues als hunters met range problemen, max 30 yards van de tank. een rogue zal dus nooit de zuiderlijke add kunnen pakken als je in het noorden tankt wegens range.

Bij ons pakt de tank dus zelf ook 2 adds op, en 1 door hunter MD'd (Zuid-Oost) en 1 door rogue TotT (Noord-Oost)

[ Voor 24% gewijzigd door DrFlash op 23-11-2009 16:58 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
3.3 change op MD kan je wel meerdere MD's op 1 target hebben, daarnaast heb je met SV spec nog een talent die je range verlengt met 6yrd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

SinergyX schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:14:
3.3 change op MD kan je wel meerdere MD's op 1 target hebben, daarnaast heb je met SV spec nog een talent die je range verlengt met 6yrd.
Belangrijker dan dat is dat MD dan gewoon een periode wordt waarin threat naar de tank gaat, zo krijg je dus niet dat je dit hebt:
* Inferno DPS'd boss
*add spawn*
*cast MD op OT*
*tick SrS op boss*
*tick BA op boss*

En dan dus misschien 1 auto / aimed die wel threat naar de off-tank brengt voor de net gespawnde add. Althans, dat vond ik tot nu toe het meest irritante (en in 3.3 kan je dus ook gewoon explo gebruiken voor MD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de TS voorzien van een nieuwe kopje onder de Links-sectie. Het gaat hierbij om Nederlandse WoW sites.

Mocht jij nog meer goede fansites (nederlands of internationaal) weten, zie ik graag een DM van je ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister lekker met iemand van de guild (lvl 80) naar stormwind stockade gegaan ik zelf ben lvl 17 en heb lekkere buit binnen gehaald.. ik mocht alles houden (master loot) ben nu aan het kijken waar ik het beste kan lvlen? iemand ideetjes? ik doe atm westfall alleen quests beginnen op teraken
human lvl 17 warlock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49

junglebeast

hier staat iets

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:34:
gister lekker met iemand van de guild (lvl 80) naar stormwind stockade gegaan ik zelf ben lvl 17 en heb lekkere buit binnen gehaald.. ik mocht alles houden (master loot) ben nu aan het kijken waar ik het beste kan lvlen? iemand ideetjes? ik doe atm westfall alleen quests beginnen op teraken
human lvl 17 warlock..
Je kan naar Darkshore gaan, het plaatsje Auberdine. (via SW). Of je kijkt eens in Redridge Mountains, dat is naar het oosten van Elwyn Forest.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
junglebeast schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:08:
[...]

Je kan naar Darkshore gaan, het plaatsje Auberdine. (via SW). Of je kijkt eens in Redridge Mountains, dat is naar het oosten van Elwyn Forest.
Ik denk dat een Alliance char (en meer bepaald human, dwarf en gnome) gemakkelijk tot level 40 in Eastern Kingdom kan blijven questen, misschien zelfs nog langer. Kalimdor is wat te omslachtig voor Alliance omdat de twee grote steden allebei in het noorden liggen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu een maandje of 7 WoW en nu ik nr 1 van de guild ben (wow-heroes), zou ik ook wel weten hoe ik mijn warrior (arms) wat meer kan fine tunen.

Qua gear ben ik wel klaar voor ToTC, maar velen van mijn guildies nog niet.
Hoop dat het commentaar van jullie "die hards" mijn warrior op een hoger dmg niveau kunnen krijgen.

http://eu.wowarmory.com/c...dusus&gn=Clubbed+to+Death

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Vanavond door een paar guildies door de Dead Mines geboost, mooi loot aan over gehouden. 2 daggers, 2 swords, mooi voor m'n dual wielding. En nog een cape, braces, en als kersje op de slagroom een parrot :P

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 17:23
juist via bidding 10 spellweave kunnen kopen voor 190g en meteen via /2 doorverkocht voor 1300g.
En halleluja het is fijn om epic flying te hebben op mijn freshly dinged lock, vooral aangezien mijn vorige main op een andere server staat en geen gold kon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:55:
Ik speel nu een maandje of 7 WoW en nu ik nr 1 van de guild ben (wow-heroes), zou ik ook wel weten hoe ik mijn warrior (arms) wat meer kan fine tunen.

Qua gear ben ik wel klaar voor ToTC, maar velen van mijn guildies nog niet.
Hoop dat het commentaar van jullie "die hards" mijn warrior op een hoger dmg niveau kunnen krijgen.

http://eu.wowarmory.com/c...dusus&gn=Clubbed+to+Death
Enige advies wat ik kan geven is jezelf gaan inlezen over gemmen als DPS Warrior. STR>AP en socketbonusses leveren te weinig op om het niet gebruiken van een STR of ARP gem te rechtvaardigen.

Verder als Arms Warrior wil je een ARP proc trinket om zo je softcap te kunnen bepalen. In Ulduar 10 hardmodes dropped er 1 en anders Naxx 25 waar Grim Toll van 4 bosses kan droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo goedemorgen allemaal!

gisteren weer een druk dagje gehad,wat bezig geweest met het pilgrim gebeuren en gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om cooking te lvlen..zit alweer op lvl 405 :) ennuh die guide van 1-350 werkte goed was alleen daarna het pad een beetje kwijt maar via wowhead wat vendor recipes in nagrand gevonden en toen kon ik weer verder,kan nu al van die Great Feast's maken..op naar het Fish feast! oow crap moet ik fishing weer voor lvlen hahaha :P

na de gebruikelijke dagelijkse pvp (die fiks ingekort werd door mijn kook avontuur) nog even de heroic daily gedaan en toen had ik zelfs nog wat tijd over dus besloot ik mezelf beschikbaar te stellen in ruil voor een breezer...ehh in ruil voor de emblems die droppen :P
eerste runnetje was Toc5hc werd door een tank gewhispered of ik wou komen healen dus ik erheen en de enige dps die we ehh technisch gezien hadden was de hunter waren ook een priest bij en een deathknight maar die waren Groen/blauw (nou ok niet helemaal blauw/groen want DK had 1 epic lvl 200 necklace haha)

vond het heel sportief dat de groep ook inzag dat hun gear te laag was en vroegen of ik wou blijven maar dat ze het ook begrepen als ik niet mee zou willen en ze dat ook ok vonden,besloot uiteindelijk mee te gaan en het was weer ff geleden maar heb weer hard moeten werken als healer haha in totaal wel 2x gewiped (bij die nare blacknicht) maar verder heel veel lol gehad..op een gegeven moment gingen die 2 dpsers steeds dood en de tank,ik en de hunter bleven staan en die lui steeds heen en weer rennen kamikaze style en nog voor ze in healing range waren gingen ze weer de pijp uit,verder waren ze wel gelukkig aan het eind,DK mocht edge of ruin hebben en de priest had die Gaze of the unknown..daarna ging de priest weg en heb ik een guildie toegevoegd en zijn we met de zelfde groep nog naar VH-hc geweest wat uiteraart easy mode was en 3 (bijna)gratis emblems op leverde..zit alweer op 51 emblems of conquest dus vandaag even mijn cloth helmpje inruilen "gaze of the unknown"voor een Tier8 token :) en daarna nog iets van 15 van die triump tokens en dan kan ik die leuke plate shoulders kopen :D deze casual pve'er heeft dr zin in!!..

(en dan te bedenken dat ik eerst alleen holy had gerolled om meer groups te krijgen om die Edge of ruin te scoren in toc hc!had niemand mij hier kunnen waarschuwen dat healen zo verslavend is haha??!)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Gisteren Naxx10 gedaan met mijn guild en het ging niet zo lekker als de vorige keren. Bij die boss dat je bij positief en negatief moet switchen, ging het verkeerd omdat ik dacht dat ik moest switchen, maar dit niet diende te gebeuren. Verder, bij die bossfight met die 4 paarden moest ik achterin een hoekje gaan staan en aggro houden op dat paard. Af en toe slaan en met name in leven blijven. Alleen ging ik hard OOM als een malle en wipe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Gisteren eventjes inlogged en meteen maar geprobeerd om Nexus HC of ToTC5 HC te joinen voor een nieuw wapen. Ik loop nu nog steeds rond met het wapen van de Ampitheater of Anguish (Chilly Slobberknocker) dus wilde daar wel een leuke upgrade voor. Echt binnen no-time had een groep mij gevonden voor ToTC5 HC en wat inspects later bleek het om een redelijk goede groep te gaan, gelukkig, want met mijn whopping 1511 SpellPower (incl. Pilgrims Bounty eten en Imp. Inner Fire) is het soms hard healen ;)

Dus, best wel pech gehad met de Champions (kreeg de Shaman, Rogue en Hunter) maar die met 1 death (stomme DeathKnight bleef in de Poison Cloud staan) toch neer gekregen en uiteraard geen leuke loot gevonden. Daarna kregen we, gelukkig, Eadric the Pure (vind ik persoonlijk best makkelijk). Eigenlijk zonder problemen deze neergekregen en dankzij de tip van het dispellen van de hammer ook vrij weinig damage gekregen op de groep. Met minimale inspanning toch een hele mooie prestatie neergezet en na het looten dropte toch Mariel's Sorrow! Echt een hele dikke upgrade.

Daarna door naar de BlackKnight en die eigenlijk na 1 wipe neer kunnen krijgen. Wipe was beetje zuur.. ik wilde Divine Hymn casten en moest gaan bewegen door de Desecration en in dat moment was ik te laat met bij healen en viel iedereen om :P Achja, opnieuw geprobeerd en daarna ging het foutloos!

Later nog even Faces of Doom als OffHand gepakt en ik was een gelukkig Priest en logde met een grote smile uit! Nu een lekkere 1700 SpellPower (wel met Inner Fire) en het begint nu eindelijk ergens op te lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
RaseriaN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:20:
Gisteren eventjes inlogged en meteen maar geprobeerd om Nexus HC of ToTC5 HC te joinen voor een nieuw wapen. Ik loop nu nog steeds rond met het wapen van de Ampitheater of Anguish (Chilly Slobberknocker) dus wilde daar wel een leuke upgrade voor. Echt binnen no-time had een groep mij gevonden voor ToTC5 HC en wat inspects later bleek het om een redelijk goede groep te gaan, gelukkig, want met mijn whopping 1511 SpellPower (incl. Pilgrims Bounty eten en Imp. Inner Fire) is het soms hard healen ;)

Dus, best wel pech gehad met de Champions (kreeg de Shaman, Rogue en Hunter) maar die met 1 death (stomme DeathKnight bleef in de Poison Cloud staan) toch neer gekregen en uiteraard geen leuke loot gevonden. Daarna kregen we, gelukkig, Eadric the Pure (vind ik persoonlijk best makkelijk). Eigenlijk zonder problemen deze neergekregen en dankzij de tip van het dispellen van de hammer ook vrij weinig damage gekregen op de groep. Met minimale inspanning toch een hele mooie prestatie neergezet en na het looten dropte toch Mariel's Sorrow! Echt een hele dikke upgrade.

Daarna door naar de BlackKnight en die eigenlijk na 1 wipe neer kunnen krijgen. Wipe was beetje zuur.. ik wilde Divine Hymn casten en moest gaan bewegen door de Desecration en in dat moment was ik te laat met bij healen en viel iedereen om :P Achja, opnieuw geprobeerd en daarna ging het foutloos!
Eadric the Pure is ook makkelijker dan Paltress, enige nadeel is dat die hammer naatje kan zijn. En je hebt af en toe retards die niet andere kant op kijken bij radiance. Maarja.. voor de rest simpel gevecht.. Gz met Mariel's Sorrow.. die moet ik ook nog.. op het moment heb ik de dagger.

Blackknight is laatste phase BL poppen en chainhealen todat je erbij neervalt :p best simpel als shaman.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menace_1981 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:12:
Gisteren Naxx10 gedaan met mijn guild en het ging niet zo lekker als de vorige keren. Bij die boss dat je bij positief en negatief moet switchen, ging het verkeerd omdat ik dacht dat ik moest switchen, maar dit niet diende te gebeuren. Verder, bij die bossfight met die 4 paarden moest ik achterin een hoekje gaan staan en aggro houden op dat paard. Af en toe slaan en met name in leven blijven. Alleen ging ik hard OOM als een malle en wipe...
Wat voor class speel je dan? Die horsemen achterin is een kwestie van een klapje uitdelen en jezelf healen. Op 10 man deden wij gewoon een warlock en een druid achterin. Warlock demon armor op en drain life casten, druid healt zichzelf en warlock. Werkt prima. Damage achterin kan je ook prima minimaliseren door sides te switchen zodra je de debuf verliest in plaats van wachten tot een bepaald aantal applications.

Voorin hangt het van je dps af, maar met een beetje dps hoef je niet te wisselen en heb je een boss dood met max 4 applications. (in naxx10 gear te halen). Daarna de andere en de tank en healer van die boss naar achteren dps-en.
SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:27:
[...]

Eadric the Pure is ook makkelijker dan Paltress, enige nadeel is dat die hammer naatje kan zijn. En je hebt af en toe retards die niet andere kant op kijken bij radiance. Maarja.. voor de rest simpel gevecht.. Gz met Mariel's Sorrow.. die moet ik ook nog.. op het moment heb ik de dagger.

Blackknight is laatste phase BL poppen en chainhealen todat je erbij neervalt :p best simpel als shaman.
Als de healer een resto druid is kan hij gewoon altijd met zn rug naar Eadric staan. Geen enkele spell vereist dat je naar je healing target kijkt. Andere healing classes hebben geloof ik allemaal wel een spell die dat wel eist, maar ik heb iig al eens een priest gezien die ook gewoon helegevecht met rug naar Eadric stond.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Borlin's dagboek,

Met de start van Pilgrim's week besloot ik om mijn kookkunsten te verbeteren. Iedereen die een dwerg heeft gezien weet dat de liefde van een dwerg door de maag gaat vaak met een pul bier. *har har har!
Het ging allemaal goed tot ik rond de 200 kwam qua kookkunst. Ik moest naar Darnassus, de hoofdstad van de nachtelven. Nu wilde ik die stad altijd al zien vanwege het vrouwelijk....euh de mooie grote boom waar hij in is gebouwt maar ik had de stad nog niet ontdekt. Erger nog, ik had Kalimdor nog nooit bezocht!

Gelukkig vond ik een mage in ironforge die mij wel wilde teleporteren naar Dalaran, de stad van de magiers. De uitzuiger vroeg zeven goudstukken en ik zweer dat toen ik werd geteleporteerd hem hardop zijn goud hoorde tellen! Toen de magische energie op trok en ik erin was geslaagt mijn lunch binnen te houden stond ik midden in Dalaran. Wat een ongeloofelijke drukte was het daar! Er waren horde krijgers daar die mij met hun adem alleen al naar de eeuwige jachtvelden konden sturen.

Ik sprak met de innkeepster, die er overigens wel mocht zijn en maakte de inn mijn nieuwe huis. Daarna ging ik naar Darnassus en levelde mijn skills tot 280!

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 07:02:
op een gegeven moment gingen die 2 dpsers steeds dood en de tank,ik en de hunter bleven staan en die lui steeds heen en weer rennen kamikaze style en nog voor ze in healing range waren gingen ze weer de pijp uit
Ik heb ook zoiets meegemaakt in ToC hc eergisteren. Ik tankte met mijn pally en nog een guildie hunter was meegegaan, de rest was pug (dk, warrior en druid healer). Als combo kregen we de shaman, warrior en mage.

Die shaman kregen we pas neer nadat de DK en Warrior tot drie keer toe stierven en terug de instance in liepen |:( Zelfs de healer was er in geslaagd om dood te gaan, terwijl ik toch stevig aggro had op alle drie de mobs :? Volgens mij werden de warrior en dk keer op keer ge-oneshot door de warrior boss met zijn whirlwind, en de warrior speler had geen flauw benul van markings en zat gewoon het verkeerde target te 'nuken' (met een whopping 900 dps).

Aan het einde van de rit waren alleen ik en mijn guildie er zonder kleerscheuren uitgekomen en we stonden nr 1 en 2 in dps (zelfs zonder jousting event te tellen). Helaas geen upgrades.

Omgekeerd heb ik het ook al meegemaakt, een DK die zich op voorhand excuseerde voor zijn crappy gear maar toch behoorlijke dps deed (2000+). Blijkbaar zijn de mensen die zich bewust zijn van hun 'crappy' gear betere spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:27:
Ik had er af en toe 1 die niet wegkeek, maarja kan ook lag zijn, dus dispel, shield en renew en klaar ;)
Maar bedankt!
Helaas, ben een Priest dus zal het zonder lolheal moeten stellen. Lekker lang Prayer of Healing casten ftw! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@ moneysinks:

Gisteren maar eens uit verveling de Mechano-Hog gemaakt. Kleine 15K gold lichter, nog altijd 31k gold over. Staat mooi naast mn Traveler's Tundra Mammoth :)

Ik heb in totaal 5 level 80 characters, allemaal voorzien van Artisan Flying skill, Cold Weather Flying en Dual-Spec.

Hoe ik aan zoveel gold kom? Geen idee eigenlijk, in het verleden veel verdiend met Jewelcrafting (crafting+disenchanting trick). Nu met de disenchanting change komt er zoveel extra dust de markt op dat het bijna niet meer lonend is om het nog langer vol te houden. Mn priest zit dus nog met een kleine 1000 dusts. Die zullen in Cataclysm wel weer wat meer waard worden :P

Wat echt enorm veel bergen gold binnen brengt is het volgende: Questen @ max level terwijl je nog genoeg gold-for-experience bonus erbij krijgt. Met een middagje questen op level 80 in bijvoorbeeld Grizzly Hills kan je makkelijk 1000-1500G bij elkaar verdienen. Levellen met rested experience is hier key. Iedereen probeert zo snel mogelijk de 80 te bereiken maar het is uiteindelijk makkelijker om gewoon op je gemak te levellen en questen. Als je elke gebied in 1 keer doet (of in meerdere dagen) zonder in andere gebieden te gaan questen puur omdat je level te hoog zou zijn voor de mobs in dat gebied, ga dan gewoon lekker door. Overpowered voelen is ook best lekker :P

Ik heb nog een druid en een mage, resp level 60 en 61. Die zijn als volgende aan de beurt. Binnenkort maar eens een paar keer door de eerste 4-5 dungeons van Outland laten boosten voor gear. Gemmen met Northrend Greens en vrijwel niks wat er in Outland nog dropt is nog interessant. Misschien is het zelfs nog wel de moeite om er wat cheap enchants op te gooien :)

Gold is easy! Je moet er alleen niet te lang op blijven zitten. Overigens heeft Auredium wel een punt. 80G voor een stack Thorium? Doe ff lekker en ga het zelf halen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Kapoen schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:32:
[...]

Omgekeerd heb ik het ook al meegemaakt, een DK die zich op voorhand excuseerde voor zijn crappy gear maar toch behoorlijke dps deed (2000+). Blijkbaar zijn de mensen die zich bewust zijn van hun 'crappy' gear betere spelers :)
Ik voel mezelf altijd naatje als ik net 80 ding. vind het dan gewoon kut dat ik mezelf moet laten dragen door andere mensen.

Waar ik alleen wel ff mee zit.. is dat ik WoW wel weer een beetje gezien heb.. maar 3.3 duurt nog 2 3 weken o.i.d. Misschien dat ik dan nog ff verder ga.. :/

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:29:
[...]
Wat voor class speel je dan? Die horsemen achterin is een kwestie van een klapje uitdelen en jezelf healen. Op 10 man deden wij gewoon een warlock en een druid achterin. Warlock demon armor op en drain life casten, druid healt zichzelf en warlock. Werkt prima. Damage achterin kan je ook prima minimaliseren door sides te switchen zodra je de debuf verliest in plaats van wachten tot een bepaald aantal applications.

Voorin hangt het van je dps af, maar met een beetje dps hoef je niet te wisselen en heb je een boss dood met max 4 applications. (in naxx10 gear te halen). Daarna de andere en de tank en healer van die boss naar achteren dps-en.
Ja, dat zei de RL ook, klapje uitdelen en mezelf healen. Ik ben speciaal nog hiervoor geswitched naar Prot spec, zodat ik meer HP zou hebben, maar die klappen van het paard kwamen hard aan en met het spammen van FoL kon ik niet voorkomen dat mijn HP bleef dalen waardoor ik af en toe ook HoL moest gebruiken... En nee, ik bleef niet in die zones staan ;) Inderdaad moest ik op aanwijzing van hem switchen van side, maar ik zat al op 10% als ik moest switchen en amper mana.

Speel een Retri Pala btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
DrFlash schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:50:
[...]

Ik weet niet hoe jij dit voor mekaar krijgt, aangezien MD niet stackt (max 1 op de tank) dus je kan maximaal met 1 hunter werken. Daarnaast zitten zowel rogues als hunters met range problemen, max 30 yards van de tank. een rogue zal dus nooit de zuiderlijke add kunnen pakken als je in het noorden tankt wegens range.

Bij ons pakt de tank dus zelf ook 2 adds op, en 1 door hunter MD'd (Zuid-Oost) en 1 door rogue TotT (Noord-Oost)
Die dingen die je noemt zijn allemaal geen echte problemen.

- 2 hunters kunnen best misdirecten, zolang ze het maar na elkaar doen, 1 dus vroeg op een noordelijke add en 1 later op een zuidelijke add b.v. 2 hunters kunnen dat best afstemmen.
- Als dat een probleem voor je is, neem je 3 rogues. Of je laat de tank er zelf 1 pakken.
- Range is al helemaal geen issue omdat die adds helemaal niet op 30+ yards al gemisdirect moeten worden, zolang het maar gebeurt voor ze bij de raid zijn.

Het probleem waar het om ging is dat healers agro krijgen en de oplossing daarvoor is gewoon je tank(s) zoveel mogelijk initiele agro te geven met slimme MD/tott. Hoe wij dat voor elkaar krijgen is niet anders dan hoe 100+ andere guilds het doen.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
SinergyX schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:14:
Daar heb je dus nu helemaal niets aan dat het eraan gaat komen...

Zou gisteren nog even bij vriendje algalon op bezoek gaan, maar helaas wat healers afwezig wegens ziekte (frappant!) dus even de daily's gedaan, wat rogues afgeschoten en maar weer gelogged om fifa en cod mw2 te spelen :)

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
RickN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:47:
[...]

Die dingen die je noemt zijn allemaal geen echte problemen.

- 2 hunters kunnen best misdirecten, zolang ze het maar na elkaar doen, 1 dus vroeg op een noordelijke add en 1 later op een zuidelijke add b.v. 2 hunters kunnen dat best afstemmen.
- Als dat een probleem voor je is, neem je 3 rogues. Of je laat de tank er zelf 1 pakken.
- Range is al helemaal geen issue omdat die adds helemaal niet op 30+ yards al gemisdirect moeten worden, zolang het maar gebeurt voor ze bij de raid zijn.

Het probleem waar het om ging is dat healers agro krijgen en de oplossing daarvoor is gewoon je tank(s) zoveel mogelijk initiele agro te geven met slimme MD/tott. Hoe wij dat voor elkaar krijgen is niet anders dan hoe 100+ andere guilds het doen.
Voor ons is dit dus 'geen' probleem, aangezien we de kill hebben. echter als je over dit soort strategieen na gaat denken moet je je ook wel afvragen of je het niet gewoon handiger kan fixen door positionering.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:29:

Als de healer een resto druid is kan hij gewoon altijd met zn rug naar Eadric staan. Geen enkele spell vereist dat je naar je healing target kijkt. Andere healing classes hebben geloof ik allemaal wel een spell die dat wel eist, maar ik heb iig al eens een priest gezien die ook gewoon helegevecht met rug naar Eadric stond.
ik sta als shaman ook constant de andere kant op te loeren. Chainlightning kun je gewoon casten.. en alle healingspells eigenlijk wel :) volgens mij moet je met Penance en andere channeled spells alleen naar je target facen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:56:
ik sta als shaman ook constant de andere kant op te loeren. Chainlightning kun je gewoon casten.. en alle healingspells eigenlijk wel :) volgens mij moet je met Penance en andere channeled spells alleen naar je target facen.
Penance moet je inderdaad naar de Target kijken anders gaat het niet goed. Maargoed, met Deadly Boss Mods krijg je een dikke RADIANCE - LOOK AWAY in beeld, dus zelf heb ik het eigenlijk nooit fout gedaan :P. Maar toch wederom bedankt voor de tip, scheelt altijd weer!

Leer elke dag weer bij met healing en moet zeggen, ik ben blij verrast en vind het super leuk!
Wie weet gaat mn Rogue wel weer de vrieskist in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 19-09 10:03
RaseriaN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:20:

Later nog even Faces of Doom als OffHand gepakt en ik was een gelukkig Priest en logde met een grote smile uit! Nu een lekkere 1700 SpellPower (wel met Inner Fire) en het begint nu eindelijk ergens op te lijken!
Gz! Priests zijn tof he :)
Wat je het beste kan doen in zo'n BK ph3 fight is pom up houden op de tank, en dan shield + PoH spammen (cancelen als niemand dmg krijgt). Evt. een penance op degene die die debuff krijgt en niemand gaat af. Of: iedereen op elkaar staan en Holy nova spammen :D
DrFlash schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:54:
[...]

Voor ons is dit dus 'geen' probleem, aangezien we de kill hebben. echter als je over dit soort strategieen na gaat denken moet je je ook wel afvragen of je het niet gewoon handiger kan fixen door positionering.
Staat de raid al niet op de tank dan? Niet echt handig anders?

[ Voor 8% gewijzigd door porn* op 24-11-2009 10:09 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Zelfs zonder DBM zie je 'Look away!' in beeld staan. Belachelijk hoe sommige nieuwelingen het na 3 keer nog steeds niet door hebben. Dan weet je in ieder geval zeker dat er een aap achter dat toetsenbord zit die je niet wilt tegenkomen in raids :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:45:
[...]
Ik voel mezelf altijd naatje als ik net 80 ding. vind het dan gewoon kut dat ik mezelf moet laten dragen door andere mensen.
Ik ook, toen mijn pally drie weken geleden aan de heroic instance grind begon heb ik me ook vaak genoeg op voorhand geexcuseerd. Best veel mensen tegen gekomen die hetzelfde hadden meegemaakt bij het gearen van hun tank alt, moeten dps-en om token gear te kopen. Dus die maakten er geen probleem van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

RaseriaN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:59:
[...]

Penance moet je inderdaad naar de Target kijken anders gaat het niet goed. Maargoed, met Deadly Boss Mods krijg je een dikke RADIANCE - LOOK AWAY in beeld, dus zelf heb ik het eigenlijk nooit fout gedaan :P. Maar toch wederom bedankt voor de tip, scheelt altijd weer!

Leer elke dag weer bij met healing en moet zeggen, ik ben blij verrast en vind het super leuk!
Altijd leuk als je ouwe spelers ziet die een nieuwe class "ontdekken" en nog steeds dingen ontdekken. Toevallig had ik ook pas op mn pala ontdekt dat je die hammer kon disspellen en dat dat aanzienlijk veel dmg scheelt ;) Blijft leuk zolang je bij blijft leren. Helaas denken sommige alles al te weten (zelf was ik ook wel een beetje zo)

Zeker als healer of tank kan je wel een beetje de groep maken of kraken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

porn* schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:08:
Gz! Priests zijn tof he :)
Wat je het beste kan doen in zo'n BK ph3 fight is pom up houden op de tank, en dan shield + PoH spammen (cancelen als niemand dmg krijgt). Evt. een penance op degene die die debuff krijgt en niemand gaat af. Of: iedereen op elkaar staan en Holy nova spammen :D
Sowieso begin ik aan het einde van de 2e Phase al met het opgooien van PW:S (die healen ook voor 900 tot 1k voor mij nu) en kan daarna beginnen met spammen van PoH. Opzich houd ik dat wel vol, zolang ik maar niet hoef te lopen. Holy Nova heb ik niet eens aan gedacht :$.
Maar Priests zijn inderdaad tof, de weg naar 80 was een hel! (Tot 40 sowieso en daarna richting 60 was ook geen pretje) maar daarna op 80 is het wel de moeite waard :)
RichardvdD schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:09:
Zelfs zonder DBM zie je 'Look away!' in beeld staan. Belachelijk hoe sommige nieuwelingen het na 3 keer nog steeds niet door hebben. Dan weet je in ieder geval zeker dat er een aap achter dat toetsenbord zit die je niet wilt tegenkomen in raids :')
Klopt, maarja, je kan ook wat pech hebben natuurlijk. Als een DPS'er dat overkomt vind ik het niet eens zo heel erg, maar een Tank kan best wel vervelende gevolgen hebben. Vaak zat gezien dat de healer daarna het loodje legt ;)
Kapoen schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:11:
Ik ook, toen mijn pally drie weken geleden aan de heroic instance grind begon heb ik me ook vaak genoeg op voorhand geexcuseerd. Best veel mensen tegen gekomen die hetzelfde hadden meegemaakt bij het gearen van hun tank alt, moeten dps-en om token gear te kopen. Dus die maakten er geen probleem van ;)
Hoezo? Bedoel iedereen is met weinig begonnen en nu moet je alleen een grotere achterstand inhalen. Kijk, ik geef ook wel aan dat mijn gear niet is wat ze gewend zijn (zit net ilvl200 gear en niet in ilvl232+) en dus ietsje voorzichtiger moeten zijn met AoE/Rushen. Maargoed, je blijft eikels houden ingame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
RaseriaN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:27:
Hoezo? Bedoel iedereen is met weinig begonnen en nu moet je alleen een grotere achterstand inhalen. Kijk, ik geef ook wel aan dat mijn gear niet is wat ze gewend zijn (zit net ilvl200 gear en niet in ilvl232+) en dus ietsje voorzichtiger moeten zijn met AoE/Rushen. Maargoed, je blijft eikels houden ingame :P
Ik bedoelde dat ik altijd meeging als dps en dat ik me excuseerde omdat mijn dps 'laag' was (nuja 2000+ toch altijd). Daarbij zei ik ook dat ik alleen ging om tank gear te verzamelen en dat dps voor mij een bijzaak was. Uiteraard heb ik wel nooit de tank van dienst een upgrade ontnomen, zo'n lootwhore ben ik nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
MantaMania schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:27:
[...]

Altijd leuk als je ouwe spelers ziet die een nieuwe class "ontdekken" en nog steeds dingen ontdekken. Toevallig had ik ook pas op mn pala ontdekt dat je die hammer kon disspellen en dat dat aanzienlijk veel dmg scheelt ;) Blijft leuk zolang je bij blijft leren. Helaas denken sommige alles al te weten (zelf was ik ook wel een beetje zo)

Zeker als healer of tank kan je wel een beetje de groep maken of kraken ;)
Hoe dispell je die hammer dan met een pala?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Menace_1981 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:39:
[...]

Met een Dispell die magic kan curen :) that's it.. of trinket gebruiken. Als je niet stunned bent vang je de hammer van Eadric.. hiermee kun je "the faceroller" halen.

Edit: Op hc difficulty natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Dakreal op 24-11-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RaseriaN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:27:
Wij hebben eigenlijk ( een x aantal members in de guild ) de mening als de tank 1 dps en 1 healer vanuit de guild komen we de minst gegearde mensen mee nemen voor bevoorbeeld een avondje badge farmen of daily heroic doen. Dit puur voor 2 dingen :

1) De 2 personen in kwestie hebben er ook nog echt wat aan
2) Het geeft ons te minste wat te doen
3) Misschien niet heel eerlijk we kunnen igg lachen op vent om de fouten die er gemaakt worden.

Meestal resulteerd dit dan ook na een avondje dat de persoon in kwestie redelijk op weg is kwa gear en ieder geval kan instappen bij pug raids pre3.2. In 99% van de gevallen leverd dat een dankbaar persoon op en laten we eerlijk zijn de meeste in onze Guild gebruiken de conquest badges voor PVP gear of epic gems.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gisteren dan eindelijk The Explorer titel gehaald, searing gorge en dun gorogh stonden als laatste op de lijst, omdat ik niet helemaal wist hoe ik er moest komen. Gecombineerd met Pelgrim Peril meteen IronForge bezocht (man man wat is dat een mooie plek). Ook nog naar de start zone, toevallig waren er een paar hordes bezig met die turkey gun dus iemand had een lvl1 rogue gemaakt, ook in de pocket :)

Daarna nog 2 HC's gedaan, DBM ging even raar doen in AN. Eerste boss sta ik nu met record van een 9 seconde kill :P En voor het eerst, sinds ik OK doe op mijn hunter, niet dood gegaan op die faceless boss :D Even snel omgespect naar mijn eigen fabrikant van pvp spec (welke het best goed doet), combinatie van stun, silince, dazed en 50% heal reduction gingen ze nog makkelijk neer ook.

Arena staat nu 5-8, niet slecht voor een newbie team met amper resillience gear :P

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 24-11-2009 11:04 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
ShadowBumble schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:57:
[...]

Wij hebben eigenlijk ( een x aantal members in de guild ) de mening als de tank 1 dps en 1 healer vanuit de guild komen we de minst gegearde mensen mee nemen voor bevoorbeeld een avondje badge farmen of daily heroic doen. Dit puur voor 2 dingen :

1) De 2 personen in kwestie hebben er ook nog echt wat aan
2) Het geeft ons te minste wat te doen
3) Misschien niet heel eerlijk we kunnen igg lachen op vent om de fouten die er gemaakt worden.

Meestal resulteerd dit dan ook na een avondje dat de persoon in kwestie redelijk op weg is kwa gear en ieder geval kan instappen bij pug raids pre3.2. In 99% van de gevallen leverd dat een dankbaar persoon op en laten we eerlijk zijn de meeste in onze Guild gebruiken de conquest badges voor PVP gear of epic gems.
Het is jammer dat ik dergelijke guilds nooit vind.. als ik in een guild zit.. is het altijd gewhine en dergelijk op elkaar en op alles en nog wat. Alleen raids, en hc's worden nooit gedaan.

Daarom ben ik nu ook koos guildloos.. als ik een dergelijke guild tegenkom sta ik er met 2 handen voor open.. ik ben in voor gezelligheid en teamplay.. maar helaas zijn de meeste guilds pixelnaaiers die door de pixels het sociale aspect hebben verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Moet zeggen dat de eerste run met de nieuwe guild waar ik in zit ook erg netjes was, ondanks dat ik amper wat ervan wist, combinatie met vent en wat whispers gingen we toch redelijk succesvol erdoorheen. Ook na wipes geen gescheld of dergelijke, iedereen er weer in en weer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 21-07 14:51
Gisteren een hele leuke avond gehad! Mijn guild had de faction champions 25 man op heroic zondagavond neergelegd. Vanavond stonden de twins op het programma. Uiteraard gebruikten we de door tactic.

Eerste 2 tries gingen fout doordat er wat te weinig healing was op de orb eaters. Die dingen dood en toen ook de dps in de deur uiteraard. Na ik denk try 4 ging het supergoed. We hadden als eerste special ability het zwarte shield gehad (dps was black), dus besloten we de twins te laten healen.

Toen als een bezetene DPS-en en zorgen dat je die enrage timer haalt. Twins zaten op 15% ofzo en de 5e special was aan de beurt. LIGHT SHIELD! w000t!!!

Enrage Timer kwam dichtbij toen we op 5% zaten. We hadden toen nog 5-10 seconden over denk ik. Gaan met die banaan en even later waren de twins down!!! Ik was nr 2 op overall damage + DPS met 12k DPS :) Best netjes.

Skyweaver Robes mogen looten! Ik had wat problemen met mijn hitcap als ik mn bejeweled bracers en rod of imprisoned souls droeg. Een try op Anub geprobeerd, maar onze tanks moeten nog die speciele avoidance cap halen 102.4% ofzo?

Daarna met een setje guildies naar ToC10 Heroic gegaan voor een try op Insanity. eerste 2 bosses gingen vrij simpel down! Faction Champions ging ook goed met de 50% HP tank tactic en dps op max range.

Twins waren easy op normal tactics. Toen de laatste... Anub.

We kwamen relatief eenvoudig op P3. Dan giert de spanning uiteraard door je lichaam. Anub op 10% en een healer ging dood. Boomkin caste snel een CR en we konden door. Uiteindelijk ook Anub neer!!! Super!!! De achievement binnen. SP/Haste cloak was voor een druid die de roll won en de mount ook voor hem.

Dit moeten we vaker doen! M'n cloak kan wel een upgrade gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34
Carnagy schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:24:

Skyweaver Robes mogen looten! Ik had wat problemen met mijn hitcap als ik mn bejeweled bracers en rod of imprisoned souls droeg. Een try op Anub geprobeerd, maar onze tanks moeten nog die speciele avoidance cap halen 102.4% ofzo?
Ik weet niet of het nodig is voor toc10hc, maar 102.4% zorgt er voor dat een warrior of pally tank (weet niet of dit ook geldt voor druids en DK's) unhittable wordt. Dat wil zeggen dat ze elke mep die een boss doet resulteerd in een: miss/dodge/parry/block dit scheelt enorm in de incoming damage.
Faction Champions ging ook goed met de 50% HP tank tactic en dps op max range.
Welke tactic is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

Menace_1981 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:39:
[...]

Control links klik op grid ;) nee een pala is toch juist de disspell clas moet je weten ;) vroeg was dat het enige wat we deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gisteren ook ff de achievements voor Pilgrim titel afgemaakt op m'n lock. Turkinator eerste try gehaald en ook ondertussen nog alle turkeys geloot voor de cooking achievements. De laatste rogue die ik moest schieten was Orc en dat bleek echt lastig. Er waren sowieso best veel mensen in trade chat aan het vragen naar Orc rogues. Toen er tenslotte 1 opdaagde was die natuurlijk al snel gekalkoend en ging er een hele sliert mensen achteraan hopend dat ze als volgende konden knallen, lol! Uitendeindelijk kreeg ik m te pakken in de engineering shop in Dala, waar hij netjes iedere keer de turkey debuff wegklikte en afwachtte voor de volgende. M'n lockje is nu Pilgrim yay. Die pet is trouwens echt te grappig, mocht je het nog niet gezien hebben: loop er eens mee naar een cooking fire (wordt voor gewaarschuwd in de brief die bij de pet zit als je hem toegestuurd krijgt).

Daarna op m'n shaman ook aan de Pilgrim achievements begonnen. Daar lukte Turkinator niet zo vlot (Elwynn), 2x gestrand op 39 turkeys :X en een heel aantal keer al veel eerder. Ook nog ff in Tirisfall geprobeerd maar dat werd nota bene platgecampd door allies. Laat op de avond nog twee keer in Elwynn geprobeerd. De eerste keer liep ik vast op 35 omdat het pad van een andere turkey hunter en mij elkaar kruisden, ging ie me helemaal verrot schelden omdat ie al op 20 zat :X Wat een sukkel. Bij de 2e poging kwam ik diezelfde gast weer tegen en snaaide ik mijn 40e turkey recht voor zijn neus weg met een instant shock, *boing* Squidface gets achievement: Turkinator hehehe, gastje weer helemaal over de rooie en ik lachend mounten en rondjes om hem heen springen. Kom op zeg, het is een MMO:RPG dus je bent niet de enige die turkeys jaagt, belachelijk om kinderachtig te doen als iemand anders de turkey nuket die jij ook wilde hebben. Volgende keer beter, is mij ook vaak genoeg overkomen.

Nu nog rogues knallen, horde tafels bezoeken en Seth doen en dan heb ik m'n turkey pet ook op m'n pet collector (bij mijn lock ging het meer om de title en de achievement).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
MantaMania schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:40:
[...]
Control links klik op grid ;) nee een pala is toch juist de disspell clas moet je weten ;) vroeg was dat het enige wat we deden.
Behalve dat ik net een aantal maanden speel dus voor mij bestaat er geen vroeger ;) En als je niet eerder zoiets tegenkomt / leert, gebruik je het ook niet. Dit soort antwoorden helpt mij ook niet verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Ik ben geloof ik steeds blijer ben met mijn Guild, als ik dat zo lees over achievements en gear die vereist worden. Het zal schelen dat ik ze persoonlijk ken, maar ze nemen ons (vriendje en ik, zijn net met WoW begonnen) graag mee door een Instance, of we nou wel of niet goede gear hebben.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
-Trouble- schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:52:
Ik ben geloof ik steeds blijer ben met mijn Guild, als ik dat zo lees over achievements en gear die vereist worden. Het zal schelen dat ik ze persoonlijk ken, maar ze nemen ons (vriendje en ik, zijn net met WoW begonnen) graag mee door een Instance, of we nou wel of niet goede gear hebben.
In een guild is het veelal nooit een probleem, de achievements en gear gaan puur over de pugs :P

Gister wel een leuke in /1, ze zochten mensen voor die Immortal (ofzo) in naxx10 (niemand dood?):
GR 5000 REQ!11!!one!1eleventlyone!

Ja hoor, de nieuwe hype die gearrating heet, met 1 of andere bagger addon is het de nieuwe e-peen standaard. Van mij part heb je 9001 rating, failen op naxx kan nog elke idioot.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 24-11-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

SinergyX schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:54:
[...]

In een guild is het veelal nooit een probleem, de achievements en gear gaan puur over de pugs :P

Gister wel een leuke in /1, ze zochten mensen voor die Immortal (ofzo) in naxx10 (niemand dood?):
GR 5000 REQ!11!!one!1eleventlyone!

Ja hoor, de nieuwe hype die gearrating heet, met 1 of andere bagger addon is het de nieuwe e-peen standaard. Van mij part heb je 9001 rating, failen op naxx kan nog elke idioot.
Beetje gefrustreerd dat je niet mee mocht?

Als ik pug ga ik ook geen crap-geared mensen meenemen, al helemaal niet als ik voor een bepaalde achievement wil gaan. Natuurlijk zegt het lang niet alles over een speler, maar naast de gearscore hou je uiteraard de achievements om te checken of hij wat in z'n mars heeft.

Overigens zelf ooit wel eens raidleader geweest van een pug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
5000 gearrating minimaal, haha!

Vanaf 4800 ben je al gemiddeld dik over de i232 heen.
Menace_1981 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:45:
[...]

Behalve dat ik net een aantal maanden speel dus voor mij bestaat er geen vroeger ;) En als je niet eerder zoiets tegenkomt / leert, gebruik je het ook niet. Dit soort antwoorden helpt mij ook niet verder :P
Cleanse

Dispelled als een van de weinigen (enige?) ook magic effects. Ook handig in PVP bijvoorbeeld, net zoals purge van een shaman.

[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 24-11-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
RichardvdD schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:21:
5000 gearrating minimaal, haha!

Vanaf 4800 ben je al gemiddeld dik over de i232 heen.

[...]
Cleanse

Dispelled als een van de weinigen (enige?) ook magic effects. Ook handig in PVP bijvoorbeeld, net zoals purge van een shaman.
Is purge niet dat je andermans buffs dispelled?
Echt zwaar irritant om tegen een shammy te pvpen in 2vs2 arena. Ben iedere keer mijn beacon of light kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Cleanse

Dispel Magic van een Priest en afaik heeft een Mage ook die mogelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ossi schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:39:
[...]

Ik weet niet of het nodig is voor toc10hc, maar 102.4% zorgt er voor dat een warrior of pally tank (weet niet of dit ook geldt voor druids en DK's) unhittable wordt. Dat wil zeggen dat ze elke mep die een boss doet resulteerd in een: miss/dodge/parry/block dit scheelt enorm in de incoming damage.

[...]

Welke tactic is dat?
1 (Avoidance): Dat verhaal ging over de 25 man heroic version. 10 heroic is een eitje voor onze tanks nu.

2. Wall of Text alert:
Background: Ever since the Faction Champions encounter was released, I have been making it a particular project to understand and codify the AI behind these foes, in order to better perfect the process of controlling this seemingly uncontrollable encounter. After many weeks or pouring over frapses, parses, and testing individual concepts on my own each week.

While I am still attempting to work out the exact formula for their threat determination, the exact numbers are by and large unimportant. The important part are the general concepts behind the way their threat functions.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

General Concepts

The first important point to understand about faction champions is that nothing is random, as much as it may seem so upon first learning the fight. Every action the mobs take is governed by very specific rules, all of which may be controlled to your favor by understanding the priority system behind their AI.

The most important principle to understand is that all the Faction Champions are governed by threat. It is often said that they have no threat table, but this is a myth. You can even see their threat table on omen when you target one of the mobs.

How is this testable?
Look at omen while targeting a Faction Champion. Observe the fact that threat drop abilities such as Feign Death or Fade work as normal on Faction Champions, even on Heroic Difficulty. Observe the fact that taunt effects function as normal on Normal Difficulty, indicating that threat rules exist and can be manipulated using the normal tools, even if they function according to unusual rules.

The cause of the misunderstanding that Faction Champions have no threat is the fact that their threat is not the result of damage taken or healing sensed. It is calculated by different rules than any other encounter in the game.

These are those rules.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Melee DPS Champions

Melee DPS Faction Champions calculate their threat based on an additive combination of 3 factors. Each of the three appear to share equal priority for determining target, and the threat list constantly updates.
These factors are ARMOR, PROXIMITY, and HEALTH DEFICIT.

ARMOR
Armor is the first factor of targeting priority and refers to the exact armor value displayed on your character tab. The lower the absolute value of armor on a potential target, the higher the threat.
LOWER ARMOR = HIGHER THREAT

How is this testable?
Have two warlocks stand exactly on top of each other. Have them both activate the spell Fel Armor. Warlocks are one of the highest priority targets in general for Melee when all other factors are equal because they have one of the lowest relative armor values. At some point, one of the melee will be almost guaranteed to target and attempt to attack one of the warlocks wearing Fel Armor. When that happens, have the warlock who was targeted activate Demon Armor, which grants greatly increased additional armor value. Unless outside factors interfere, the melee DPS Faction Champion should always immediately switch targets to the other lock standing in the same spot as the first one, due to the lower armor value.

How does this knowledge help me?
Depending on the class, the understanding of Armor Value's contribution to the aggro calculation can be exploited in various ways. One of the most universal is the ability to have your more vulnerable raid members pre-pot an Indestructible Potion right before entering combat, granting them an additional 2500 armor and thus a much lower threat signature. Similarly, a player who finds themselves vulnerable and unable to escape a melee DPS attacking them may re-actively use an Indestructible Potion to help them drop threat.
Tanks attempting to pick up a target or hold it may wish to put on DPS gear or remove their shield. Players with access to some form of Armor increasing effect such as Inner Fire should pay particular attention to keeping it active at full strength unless they wish to deliberately cause Faction Champions to attack them. Another example is a druid shape-shifting into a higher armor form if focused, such as a feral druid shifting from cat to bear. Warlocks are the class most frequently focus-fired by melee DPS Faction Champions, and their primary threat-signature tool, Demon Armor, was mentioned in the example above.

PROXIMITY
The second piece to the melee DPS Faction Champion threat calculation is proximity; the distance from the Faction Champion to the player. The shorter the distance, the higher the threat.
CLOSER PROXIMITY = HIGHER THREAT

How is this testable?
Have a deathknight Death Grip a melee DPS Faction Champion far away from everyone else in the raid. Then Stun or otherwise CC that Faction Champion. Have any player stand right next to the CC'd Faction Champion, and have everyone else move far, far away. Unless significant outside factors interfere, the Faction Champions will always attempt to attack the player right next to them. For testing purposes, use a class with fairly low relative armor to ensure that the armor and health deficit threat signature of someone else does not override the testing player's proximity threat signature.

It doesn't really, since the proper way of handling this knowledge is intuitive already. Melee DPS Faction Champions can only attack you from melee range, and thus it is natural to want to move away from them if they are attacking you. This applies to melee DPS attacking the faction champion too though. It is good practice for a melee DPS who is targeted by a Faction Champion they are DPSing to run away from the Faction Champion and cause it to target switch or to be ineffective at causing any damage until someone else's proximity threat signature overrides theirs and they begin attempting to attack someone else. Reducing as much damage taken by the raid as possible is a primary focus of the entire raid, as the less damage that goes out, the more the healers can focus on dispelling, which results in a far more stable control over the encounter. It is also advisable to keep various forms of snares and movement inhibiting debuffs on melee DPS Faction Champions as often as possible.

HEALTH DEFICIT
The third and final component of a player's threat signature for a melee DPS Faction Champion is their health deficit. This is defined in terms of the absolute value of hp that player is below their maximum hp. This is the factor which causes the seemingly random "insta-gibs" where multiple Faction Champions all target the same player at once and deliver a devastating combination of attacks. This generally occurs when someone takes a DoT tick or a low armor value player is clipped by an aoe effect like Bladestorm. It gives the illusion of intelligence by causing them to attempt to target whoever is weakest in your raid.
HIGHER HEALTH DEFICIT (more damage taken) = HIGHER THREAT

How is this testable?
Have a deathknight Death Grip a melee DPS Faction Champion far away from the rest of the raid. Then Stun it or otherwise CC it. Have two warlocks or roughly equal armor value stand directly on top of the CC'd Faction Champion. Have one of them Life Tap to half health or lower to create a great enough health deficit threat signature to override any minor differences in armor value threat signature between the two warlocks. When the Faction Champion comes out of CC, unless outside factors interfere it will always attempt to attack the warlock at lower health due to the health deficit from Life Tapping.

The biggest application of this aspect of the threat signature is focusing a large amount of attention to defensively dispelling DoT and Debuff effects from your raid. The better your raid's dispelling, the more controllable the fight will be because there will be no random health deficits all over the place causing unpredictable target switching to occur. DoTs tick for hard enough to be a significant danger to raid members by setting them up for an insta-gib situation where their health deficit threat signature causes multiple Faction Champions to all switch targets to them at once.
The other aspect of this knowledge that can be exploited is that if you are a tank attempting to control a mob, and you can get a melee DPS Faction Champion far enough away from the rest of the raid that you have a proximity threat signature advantage to compensate for your lower armor value threat signature, if the Faction Champion starts attacking you it will tend to remain attacking you because it will be constantly causing a health deficit on you unless outside factors interfere.
Another application of this applies to warlocks, who should be encouraged to not Life Tap unless positioned a significant distance away from dangerous Faction Champions or receiving immediate healing.

SUMMARY

ARMOR VALUE + PROXIMITY + HEALTH DEFICIT = THREAT SIGNATURE

Note: The rules for melee DPS Faction Champions all also apply to the Hunter and both the Hunter pet and the Warlock pet. Both pets are subject to taunt even in Heroic Difficulty.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ranged DPS Faction Champions

Ranged DPS Faction Champions function on very similar lines to melee DPS Faction Champions, with one difference. Instead of Armor Value being part of their threat calculation, they instead compare Resistance to their school of magic.

RESISTANCE + PROXIMITY + HEALTH DEFICIT = THREAT

RESISTANCE
This aspect of the threat calculation is much less noticeable than the armor value part for melee DPS, since resistance levels tend to be the same for everyone in the raid due to raid wide buffs like Mark of the Wild, Auras, and Totems. Some classes have abilities which grant them higher resistance to magic than normal, and will thus tend to not be targeted by the caster Faction Champions, but in general casters will simply deliver killing blow insta-gibs to raid members already being attacked by melee Faction Champions as health deficit is the primary determining factor in their targeting.

How is this testable?
Stun or otherwise CC a caster Faction Champion. Quickly move the entire raid to the complete opposite side of the room so that they will be out of range of that Faction Champion's attacks. Have two players, one buffed with Mark of the Wild, one without Mark of the Wild, stand directly on top of the CC'ed Faction Champion. When the Faction Champion comes out of CC, unless outside factors interfere, they should always attack the player without Mark of the Wild.

If you have players which you find are vulnerable to being focused down by casters, have them use a Flask of Lesser Resistance (+50 all resists), which should help significantly to prevent caster Faction Champions from targeting them unless they have a significant proximity and health deficit threat signature.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Healers

Healers heal based on a very easily recognizable principle. They place priority on their healing targets based on the lowest absolute hp among friendly targets. What this means is that out of all Faction Champions with a health deficit, no matter how big, the one with the lowest numerical amount of health will be selected as the target of their healing. This is why it is relatively easy to burn down high health targets at first, but when they reach lower health all enemy healers will pour massive amounts of healing into the target and it will be much more difficult to finish off.

How is this testable?
Have one player spend the entire fight DPSing the hunter or warlock pet. Since the pets have much lower absolute health than any of the actual Faction Champions, as long as the one player is constantly doing damage to the pet the healers will focus their primary attention on spamming the pet with healing and HoTs. An enhancement shaman is ideal for this as they can purge off the HoTs. Observe the healing received meters following the engagement.

Save your CC diminishing returns on enemy healers for when your kill target is reaching lower levels of health, and then chain them in sequence to solidify a kill. As in the method of testing, assign one player, or alternatively all your raid's pets, to constantly DPS the enemy pets. Be sure not to kill them. All heals directed at these pets your interrupters can simply let go through, and save their shocks and kicks for any heals directed at non-pets. This allows you to do a much more effective job at eliminating healing onto your kill target.

LOWER ABSOLUTE HEALTH = HIGHER HEALING PRIORITY

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

RaseriaN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:59:
[...]

Het is wel triest gestelt met WoW vandaag de dag.. add-ons die de game voor je spelen.
Het enige wat je hoeft te doen is op wat knopjes drukken en doen wat de add-on zegt dat je moet doen.
Dat is toch niet leuk meer? g elijk heel de uitdaging weg.
Het enige wat het geen autoplay maakt is dat die add-on je char niet gelijk bestuurt.

Mag ik jullie oprechte mening over hoe jullie over die add-ons denken? WoW wordt gepromoot als top PvE game met vele uitdagingen maar tegelijkertijd wordt elke vorm van uitdaging weggenomen door add-ons, die je precies vertellen hoe wat waar wanneer; geen eigen inzicht meer nodig of common sense of wat dan ook..

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:01:
[...]

Het is wel triest gestelt met WoW vandaag de dag.. add-ons die de game voor je spelen.
Het enige wat je hoeft te doen is op wat knopjes drukken en doen wat de add-on zegt dat je moet doen.
Het enige wat het geen autoplay maakt is dat die add-on je char niet gelijk bestuurt.

Mag ik jullie oprechte mening over hoe jullie over die add-ons denken? WoW wordt gepromoot als top PvE game met vele uitdagingen maar tegelijkertijd wordt elke vorm van uitdaging weggenomen door add-ons, die je precies vertellen hoe wat waar wanneer; geen eigen inzicht meer nodig of common sense of wat dan ook..
Boss addons zijn er al voor WoW sinds vanilla wow dus je stelling "vandaag de dag" is bij deze al onderuit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
[...]

Dit is simpel op te lossen, speel zonder addons :) Zoals ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

dan zet je ze toch uit? :P het hoeft niet he ....

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Kaap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:09:
[...]

Boss addons zijn er al voor WoW sinds vanilla wow dus je stelling "vandaag de dag" is bij deze al onderuit gehaald.
Ik vroeg je opinie over all die add-ons die letterlijk alles voorkauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
Die addons spelen de game helemaal niet voor je. Wat ze doen is op een inzichtelijke manier informatie visualiseren die in veel gevallen cruciaal is om het spel goed te kunnen spelen. De standaard Blizzard UI faalt daar vaak gewoon in.

Wat die addons doen is niks anders dan het combatlog parsen (iets wat redelijkerwijs als mens niet mogelijk is) en belangrijke gebeurtenissen daaruit filteren en ze op een duidelijke manier presenteren. Vervolgens moet jij daar als speler nog steeds zelf en op de juiste manier op reageren, iets wat je ook had gemoeten als je diezelfde informatie wel zelf uit de standard UI of combatlog had gefilterd.

En blizzard is het daarmee eens want ze zijn steeds meer dingen, die eerder alleen met mods beschikbaar waren nu ook in de standaard UI aan het verwerken. Meestal nog steeds in een iets minder practische versie dan de orginele mods, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:11:
[...]

Ik vroeg je opinie over all die add-ons die letterlijk alles voorkauwen.
En ik beargumenteer je stelling dat het iets van de laatste tijd is.

Verder is deze discussie al zo vaak voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

Menace_1981 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:45:
[...]

Jij vraagt hoe een paladin disspelt nou ja dat logisch natuurlijk met een disspell zoals gezegt cleanse, had je zelf ook ff kunnen bekijken. Het kwam meer op mn over alsof jij bedoelde van een paladin kan toch geen dispel. En als je zoiets wilt leren kan je het ook opzoeken thottbot en wowhead zijn erg handig.

Cleanse

Tis handig in pvp maar niet zoals een purge van een shaman helaas was het maar zo. Als je zelf een pala en shaman hebt hoor je dat te weten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MantaMania op 24-11-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Kaap schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:16:
[...]

En ik beargumenteer je stelling dat het iets van de laatste tijd is.

Verder is deze discussie al zo vaak voorbij gekomen.
Onze AION fan komt hier wel vaker trollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
imho is het 'gezeur' over makkelijke raids etc onderdeel van die addons, logisch gezegt: WoW heeft ondersteuning dus waarom gebruik je ze niet? Al vraag ik me af hoe de raids ontworpen worden, naar mijn idee toch nog altijd zoals 'core client' werkt en niet dus met alles face-roll style addon-mode. Er zal ongetwijfeld wel rekening mee worden gehouden, maar niet initieel.

Het is ook pas sinds vorige week dat ik Grid (puur voor AV's met mn druid) en DBM ben gaan draaien (VoA hoofdzakelijk), anders was mijn UI/addon nog steeds erg karig. Daarnaast is er in de WoW client zelf natuurlijk ook flink wat toegevoegd, van wat simpel UI tracking tot agro 'warning' en zelfs toekomstige quest-helpertjes.

Dan kom je in 2 gebieden, UI costumisation (puur cosmetisch) en 'gameplay' addons. Tot hoeverre 'eisen' mensen deze 2 onderdelen, costumisation is persoonlijk en puur voor het 'fijner' spelen, waar gameplay addons gewoon voor dingen zijn waar je vroeger zelf moest voor opletten, nu wordt het voor je gedaan.. gameplay wordt dus makkelijker (efficienter). Veelal hebben andere games enkel het eerste deel, al dan niet via 3rd party tools (Guildwars heeft een erg mooie UI costumiser).

Addons voor UI costumisation vind ik handig, goed, best. Gameplay addons zijn imho deels oorzaak van het 'gezeur' over easy-mode bla bla. Stel nu eens dat WoW zulke gameplay addons zou blokkeren, welke groep zou dan zonder problemen nog steeds kunnen doorspelen? De UI groep, of de gameplay groep? (uitgaande van een 'nieuwe' instance, relatief onbekende).
SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:20:
Omdat hij een aardig punt heeft, elke ex-wow speler 'eist' costumisation/addons binnen elke andere MMO die hij daarna tegenkomt, terwijl het gros (zeg eigelijk de rest) nooit met een addon heeft gespeeld. Verwend door deze 'luxe' (overbodig staat ter discussie), maar eigelijk niet eens speelbaar meer zonder zijn 'vaste' addons. Geef een die-hard speler een kale interface, hoe lang houd hij het ingame vol?

Dan pak ik het motto van Nvidia erbij: The way it is meant to be played.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 24-11-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BornFlippy
  • Laatst online: 20-09-2023
[...]

Als casual speler die net aan het raiden begonnen ben ik het niet met je eens.
De "gewone" dungeons en tot zelfs heroics worden inderdaad iets gemakkelijker met die addons, maar dat maakt het ook haalbaar voor de casuals om deze goed door te komen (nochtans meestal toch niet zo maar eventjes op 15min doen, dus nog altijd moeite doen uiteraard).
Als je dan gaat kijken naar Raids, zelfs met addons en goeie gear blijven deze een hele uitdaging. Daar leveren de addons wat meer info maar geen effectief voordeel van automatisatie ... .
Enkel het levellen is inderdaad met addons als questhelper en dergelijk veel gemakkelijker, maar zelfs met deze tools heb je ondertussen nog altijd massief veel plezier en moet je gewoon wat minder lang (doelloos) rondcrossen op zoek naar dat ene beestje.
WOW is veel te groot om telkens zelf te moeten uitvissen waar je exact moet zijn, anders maakten ze er beter een reis-sim van :P

En je bent trouwens niet verplicht om enige addon te gebruiken ...

WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
@ Spots

Op Stormscale hebben we een leuke NL guild waarbij het sociale aspect hoog in het vaandel staat. De top guildies raiden dan end content, maar dat worden er steeds meer. Het is zeker geen hardcore guild, maar ook weer niet zo casual dat je er suf van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Carnagy schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:35:
[...]

1 (Avoidance): Dat verhaal ging over de 25 man heroic version. 10 heroic is een eitje voor onze tanks nu.

2. Wall of Text alert:

[...]
Tx :)
Heb je hier een linkje voor naar de source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

SinergyX schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:20:

Omdat hij een aardig punt heeft, elke ex-wow speler 'eist' costumisation/addons binnen elke andere MMO die hij daarna tegenkomt, terwijl het gros (zeg eigelijk de rest) nooit met een addon heeft gespeeld. Verwend door deze 'luxe' (overbodig staat ter discussie), maar eigelijk niet eens speelbaar meer zonder zijn 'vaste' addons. Geef een die-hard speler een kale interface, hoe lang houd hij het ingame vol?

Een die hard speler zonder addons speelt nog steeds goed hoor alleen je bent sneller met addons dat is alles. Addons doen nog steeds niet dingen automatisch voor je. Dan mensen het easy mode vinden is gewoon onzin het is gewoon je "systeem" tweaken en perfect maken. Met grid en clique kan ik snel healer healen in een grote groep daarbij vind ik het ook overzichtelijker. Uiteraard kan dit ook met de standaard groepen en klikken terwijl ik op de bij behorende heal druk. Dat heeft niks te maken met easy maar alles met snelheid imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:20:
[...]

Hou ook van jou <3

Add-ons die alles voor je analyseren en in het groot op je scherm neerzet, haalt een groot deel van de gameplay "immersion" weg en de uitdaging.

Als jij tussen het healen of DPSen door op de boss moet letten, wanneer hij welke handelingen doet zodat je weet wanneer je weg moet wezen.. dan bouwt dat ook spanning op en zorgt ervoor dat je niet gewoon op je dooeie gemakje je ding kan doen en pas echt wakker schiet als er een add-on een toeter geluid maakt dat je aandacht erbij moet zijn en in het groot op je scherm geschreven staat waar die toeter voor diende.

Je zit met een groep van.. 10-20 tegen een episch monster te vechten, waarbij teamwork vereist is om dat grote monster klein te krijgen.
Je zit op het puntje van je stoel, goed te observeren hoe en wat; terwijl je zorgt dat je je basis job goed doet.
Je scant de omgeving en vooral de baas goed zodat je optijd weet wat er gebeuren gaat zodat je daar op kan reageren. Dit neemt spanning en uitdaging met zich mee en zorgt ervoor dat je raid members een IQ Boven de 70 moeten hebben.

Zo hoort het te zijn vind ik. en "Je hoeft die add-ons niet te gebruiken" is een non-argument; veel guilds dwingen je die add-ons te gebruiken en als je het een keertje fout doet dan krijg je gelijk op je kop, vooral als ze er achter komen dat je die add-ons niet gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
imho is het 'gezeur' over makkelijke raids etc onderdeel van die addons, logisch gezegt: WoW heeft ondersteuning dus waarom gebruik je ze niet? Al vraag ik me af hoe de raids ontworpen worden, naar mijn idee toch nog altijd zoals 'core client' werkt en niet dus met alles face-roll style addon-mode. Er zal ongetwijfeld wel rekening mee worden gehouden, maar niet initieel.

Het is ook pas sinds vorige week dat ik Grid (puur voor AV's met mn druid) en DBM ben gaan draaien (VoA hoofdzakelijk), anders was mijn UI/addon nog steeds erg karig. Daarnaast is er in de WoW client zelf natuurlijk ook flink wat toegevoegd, van wat simpel UI tracking tot agro 'warning' en zelfs toekomstige quest-helpertjes.

Dan kom je in 2 gebieden, UI costumisation (puur cosmetisch) en 'gameplay' addons. Tot hoeverre 'eisen' mensen deze 2 onderdelen, costumisation is persoonlijk en puur voor het 'fijner' spelen, waar gameplay addons gewoon voor dingen zijn waar je vroeger zelf moest voor opletten, nu wordt het voor je gedaan.. gameplay wordt dus makkelijker (efficienter). Veelal hebben andere games enkel het eerste deel, al dan niet via 3rd party tools (Guildwars heeft een erg mooie UI costumiser).

Addons voor UI costumisation vind ik handig, goed, best. Gameplay addons zijn imho deels oorzaak van het 'gezeur' over easy-mode bla bla. Stel nu eens dat WoW zulke gameplay addons zou blokkeren, welke groep zou dan zonder problemen nog steeds kunnen doorspelen? De UI groep, of de gameplay groep? (uitgaande van een 'nieuwe' instance, relatief onbekende).

[...]

Leuk man een 25 mans pug, zie alle pallies maar eens de juiste buffs te laten geven zonder pallypower (kom het helaas vaak genoeg nog tegen :(). Wat een retards lopen er ingame rond zeg :(

Ik vind addons over het algemeen erg fijn, puur vanwege het beter weergeven van functionaliteit.
Ook wordt het healen een stuk aangenamer door het gebruik van een healing addon. Ga maar eens AV healen zonder addons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:29:
[...]

Hou ook van jou <3

Add-ons die alles voor je analyseren en in het groot op je scherm neerzet, haalt een groot deel van de gameplay "immersion" weg en de uitdaging.

Als jij tussen het healen of DPSen door op de boss moet letten, wanneer hij welke handelingen doet zodat je weet wanneer je weg moet wezen.. dan bouwt dat ook spanning op en zorgt ervoor dat je niet gewoon op je dooeie gemakje je ding kan doen en pas echt wakker schiet als er een add-on een toeter geluid maakt dat je aandacht erbij moet zijn en in het groot op je scherm geschreven staat waar die toeter voor diende.

Je zit met een groep van.. 10-20 tegen een episch monster te vechten, waarbij teamwork vereist is om dat grote monster klein te krijgen.
Je zit op het puntje van je stoel, goed te observeren hoe en wat; terwijl je zorgt dat je je basis job goed doet.
Je scant de omgeving en vooral de baas goed zodat je optijd weet wat er gebeuren gaat zodat je daar op kan reageren. Dit neemt spanning en uitdaging met zich mee en zorgt ervoor dat je raid members een IQ Boven de 70 moeten hebben.

Zo hoort het te zijn vind ik. en "Je hoeft die add-ons niet te gebruiken" is een non-argument; veel guilds dwingen je die add-ons te gebruiken en als je het een keertje fout doet dan krijg je gelijk op je kop, vooral als ze er achter komen dat je die add-ons niet gebruikt hebt.
:O

Kom nu eens met goede argumenten....

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Wootlock schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:34:
[...]

:O

Kom nu eens met goede argumenten....
Iedereen gebruikt die add-ons voortaan en dus is de standaard hoger gelegd omdat er aangenomen wordt dat die add-ons iets algemeens zijn en iedereen ze gebruikt.

Als je ze niet gebruikt voldoe je in veel gevallen niet aan de snelheid en oplettendheid die benodigd is bij raiden en wordt je als "minder" gezien wat je reputatie schaadt en wat op lange termijn je gameplay limiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ossi schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:29:
Leuk man een 25 mans pug, zie alle pallies maar eens de juiste buffs te laten geven zonder pallypower (kom het helaas vaak genoeg nog tegen :(). Wat een retards lopen er ingame rond zeg :(
Dit bedoel ik enigzins, iemand die dus 'core' speelt (en mogelijk qua kennis/ervaring erg ver zit), wordt dus retart om het moment dat je een bepaalde addon niet draait. Makkelijk natuurlijk, iemand die op zo'n niveau zit zou eigelijk nog functioneler/efficienter kunnen zijn met zulke addons.

Sprak recent zelfs iemand die uit een naxx10 stapte (gewone mage dps), omdat hij dus in een cafe ofzo zat waar 'zijn' addons niet draaide. Zo ging hij dus echt geen wow spelen.
MantaMania schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:26:
Een die hard speler zonder addons speelt nog steeds goed hoor alleen je bent sneller met addons dat is alles. Addons doen nog steeds niet dingen automatisch voor je. Dan mensen het easy mode vinden is gewoon onzin het is gewoon je "systeem" tweaken en perfect maken. Met grid en clique kan ik snel healer healen in een grote groep daarbij vind ik het ook overzichtelijker. Uiteraard kan dit ook met de standaard groepen en klikken terwijl ik op de bij behorende heal druk. Dat heeft niks te maken met easy maar alles met snelheid imo.
Ik denk dat ik hier en daar wel verkeerde woordkeuze heb genomen, met iets te veel schepjes 'generaliseren' en 'overdrijven' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Laatst online: 20-09 10:23
Imo mag je alleen zeggen dat spelen met addons wow makkelijk maakt als je Yogg+0 en Anub 25 hc ed neer hebt. Als je deze fights nooit gedaan hebt, heb je echt geen idee hoe moeilijk wow kan zijn, FC is dan echt een lachertje.
Voor progress raids en de moeilijkste fights in het spel heb je veel addons gewoon nodig.
Ik ken iig geen enkele guild, die hard modes raid, die niet minimaal DBM/BW+omen verplicht heeft gesteld.

Voor de rest is deze discussie idd al 204x gevoerd ;)
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:29:
[...]
Zomg, toeten noch blazen...

[ Voor 23% gewijzigd door Nivado op 24-11-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:36:
[...]

Iedereen gebruikt die add-ons voortaan en dus is de standaard hoger gelegd omdat er aangenomen wordt dat die add-ons iets algemeens zijn en iedereen ze gebruikt.

Als je ze niet gebruikt voldoe je in veel gevallen niet aan de snelheid en oplettendheid die benodigd is bij raiden en wordt je als "minder" gezien wat je reputatie schaadt en wat op lange termijn je gameplay limiteert.
Enige 2 addons die ik uberhaupt geinstalleerd heb zijn idd voor een raid. 1 is er één die me duidelijke raidframes geeft (default van Blizzard zijn slecht ontworpen) en de 2de is Deadly boss mod.
Ik denk als ik beide disable en gewoon een raid join, dat 90% niet kan zien dat ik geen addons draai; de encounters die er nu inzitten (Sartharion na) kan je simpel zonder addons doen.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

Carnagy schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:24:
Een try op Anub geprobeerd, maar onze tanks moeten nog die speciele avoidance cap halen 102.4% ofzo?
Het is 101.6% (voor Warriors en Paladins. DKs zouden 101.2% moeten halen en Druids 100.8%, maar voor deze classes is dit niet mogelijk) miss+dodge+parry+block.

Het behalen van de cap is niet essentieel. Er zijn basically 2 basis taktieken voor adds bij Anub25-hard.

De eerste is om alle adds door 1 tank te laten tanken. Omdat iedere add een 100% haste buff geeft aan z'n maatjes die dicht bij zijn, betekent dit dat je 4x 0.48 attackspeed adds op je tank hebt. Ze stacken een debuff op de tank die je damage-intake verhoogt met 225%. Dit komt neer op hits van ~13K. En dat 8x per seconde (minus avoided attacks). Echter, als je een attack blocked, dan wordt eerst de basis-damage verlaagd met je blockvalue en daarna wordt pas de debuff doorgerekend. Dus als een add voor 4K damage mept, dan is dat met 2K blockvalue nog maar 2K, wat vervolgens 6.5K wordt als je een volledige debuff stack hebt. Da's al flink minder dan de 13K van een niet geblockte aanval. Tel daar bij op dat tanks wel meer BV zullen hebben dan 2K en Warriors bij 60% van hun blocks voor het dubbele blocken (Critical Block talent). Als je dus kunt zorgen dat je add-tank nooit geraakt wordt door een niet geblockte aanval, dan kun je de adds bij elkaar tanken en dat maakt AoE een stuk makkelijker.

De tweede methode is om 2 tanks te gebruiken en die ieder aan een andere kant van de boss te plaatsen. Je hebt dan 2 frostpatches nodig aan beide kanten van de boss. De tanks moeten de adds zo positioneren dat de AoE van de spelers alle adds raakt, maar dat de adds niet zo dicht bij elkaar staan dat ze elkaar buffen met de haste-buff. Hiervoor heb je geen "block-capped" tanks nodig. Desondanks is block-rating wel verreweg beste stat om te stacken, ook met deze taktiek. De hoeveelheid damage die je voorkomt ermee is enorm. Waarom block-rating en niet dodge/parry/defense? 2 redenen: Block-rating geeft veel meer block% per rating-punt dan de andere drie stats en er zit geen diminishing returns op block, dus je wordt niet afgeremd als je het stacked.

Mijn guild gebruikt sinds kort een hybride methode: We hebben 1 tank die 1-2 Naxx drops van de block-cap verwijdert is (dus maar ~3% kans op een non-blocked hit) en een tank die er nog wat verder vanaf zit, maar wel al flink wat block-gear heeft. Ze pikken ieder 2 adds op en tanken die bij elkaar op 1 frostpatch. Voordeel ten opzichte van de 2-patch taktiek is dat de adds veel sneller in positie zijn en de AoE altijd alles goed raakt, adds gaan dus veel sneller neer. Daarnaast hou je een extra frostpatch over die gebruikt kan worden als het kiten in p2 verkeerd gaat. Nadeel is dat de add-tanks meer damage krijgenn dan toen ze nog op verschillende frost patches stonden. Maar beide tanks hebben voldoende gear dat dit wel vol te houden is.

Gisteren overigens weer een nette Insanity-10 run gehad. De vorige paar weken ging het allemaal net niet (49 attempt-kills en soms ook een ouderwets wipefest). Maar gisteren begonnen we om 20:00 met ToC10 normal en om 21:10 verlieten we ToC10 heroic, iets van 3-4 nieuwe mensen hun Insanity-achievement en een wolfje erbij :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Safri7879 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:24:
@ Spots

Op Stormscale hebben we een leuke NL guild waarbij het sociale aspect hoog in het vaandel staat. De top guildies raiden dan end content, maar dat worden er steeds meer. Het is zeker geen hardcore guild, maar ook weer niet zo casual dat je er suf van wordt.
Ik heb net vrijwel al m'n chars naar Twisting Nether getransferred en gefaction changed naar Horde :P word beetje dure grap om vervolgens weer naar een andere realm te gaan.. en cba to roll a new char.. Maar thx iig voor de heads up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:36:
[...]

Ach Addons is nog niet eens het ergste, bij ons zeiken ze je oren van je kop als je klikt...
Keybind > Clicker

dus dan is het ook gelijk bij je application : declined..
Waarom geen idee maatje van me is ook clicker maar die is echt wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
MantaMania schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:20:
Tis handig in pvp maar niet zoals een purge van een shaman helaas was het maar zo. Als je zelf een pala en shaman hebt hoor je dat te weten ;)
PVE > PVP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mektheb schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:42:
[...]

Ach Addons is nog niet eens het ergste, bij ons zeiken ze je oren van je kop als je klikt...
Keybind > Clicker

Oooh ook zo'n gevaarlijke discussie, click vs keypress :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Mektheb schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:42:
[...]

Keybind > Clicker

Ik gebruik geen raid addons.. enige wat ik gebruik is questhelper eigenlijk. Hebben we het wel gehad.. en ik heb nooit problemen met iets kwa healing of dps. Als je encounters kent heb je echt geen raid monitor nodig of een Bossmod.

Maar om niet weer een discussie te starten hierover ;-) iedereen staat vrij hoe die zijn of haar addons gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
imho is het 'gezeur' over makkelijke raids etc onderdeel van die addons
Nee hoor, de meeste raids nu zijn makkelijk omdat ze makkelijk zijn.

Blizzard is prima in staat om moeilijke encounters te maken, ondanks het bestaan van addons. Kijk b.v. naar Sunwell. Bijna alles daar was echt wel moeilijk voor de meeste guilds en al het type addons dat je nu ziet bestond toen ook al. Als blizzard een echt moeilijke encounter maakt, dan vereenvoudigen addons het hooguit van onmogelijk naar gewoon heel moeilijk, maar sommige dingen zijn ook met addons niet te trvialiseren. Is vaak een kwestie van tuning, fight mechanics gewoon zo onvergeefelijk voor fouten maken dat het gewoon heel, heel, heel erg moeilijk wordt om die perfect uitgevoerde try te doen die een kill wordt. Hi Muru.

In WotLK wil Blizzard gewoon niet meer zulke moeilijke encounters maken, dat hebben ze zelfs letterlijk gezegd. Dat wil niet zeggen dat alles super eenvoudig is geweest deze expansion. Mensen die Sarth+3 deden een paar weken na release hadden het echt wel moeilijk hoor, zeker de 10man versie. Of mensen die 5 minute Malygos (ja 5, niet 6) deden in hooguit wat Naxx gear. Yogg-Saron-0 voor z'n nerfs was misschien wel de moeilijkste (non-bugged) encounter ooit.

En toen kwamen de Hard modes. Ook daar zitten best wat pittige dingen tussen, zeker op het gearlvl waarvoor het is ontworpen. Maar vervolgens zie je mensen die op normal alle content doen en dan gaan klagen dat ze het te makkelijk hebben. Is de schuld van Blizzard natuurlijk, er is gewoon niet genoeg beloning voor het doen van hardmodes. Maar als dan blijkt dat hard modes te moeilijk zijn voor veel van deze "klagers" gaan ze de hardmodes vooraan in de instance nerfen om toch een soort van progressie pad te bieden....

Nee, ze moeten encounters gewoon moeilijker maken door ze moeilijker te maken. Addons uitschakelen maakt het alleen frustrerend dat je niet fatsoenlijk kunt zien wie welke debuffs op welk moment krijgt en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
SinergyX schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:36:
[...]
Dit bedoel ik enigzins, iemand die dus 'core' speelt (en mogelijk qua kennis/ervaring erg ver zit), wordt dus retart om het moment dat je een bepaalde addon niet draait. Makkelijk natuurlijk, iemand die op zo'n niveau zit zou eigelijk nog functioneler/efficienter kunnen zijn met zulke addons.
[...]
Heb je het gezeur wel eens aangehoord in een 25 mans pug over pala buffs?
Dus ja, je bent inderdaad een retard als je als paladin geen pallypower gebruikt!

Dit staat compleet los van kennis of speelervaring. Ik ben genoeg "goede" dps/healing/tank pallies tegen gekomen die gewoon goed kunnen spelen, maar enorm falen met de buffs. En waarom falen ze? Omdat ze geen pallypower gebruiken ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:44:
[...]

Ik gebruik geen raid addons.. enige wat ik gebruik is questhelper eigenlijk. Hebben we het wel gehad.. en ik heb nooit problemen met iets kwa healing of dps. Als je encounters kent heb je echt geen raid monitor nodig of een Bossmod.

Maar om niet weer een discussie te starten hierover ;-) iedereen staat vrij hoe die zijn of haar addons gebruikt.
Daar is dit topic toch voor ;)? WoW gerelateerde discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Gisteren een drukke dag qua raiding.
Eerst met de guild ony10 gedaan (guildfirst) daarna gingen ze naar Totc10 maar ik mocht niet mee omdat men dps te laag zou zijn (4k,4,5k) dus toen maar ony25 gepugd, Achievement gehaald. En toen we de loot aan het verdelen was kreeg ik een whisper van de RL in Totc10 of ik mee wou, waarop ik antwoorde dat mijn dps te laag was (met hoog sarcasme gehalte). Hij gelijk: Ja maar je doet wel ony25 met gemak (dr zat nog een guildie in die pug die de dps meter poster in gchat) dus kun je dit ook wel. Toen maar gejoined en die ook maar first try (voor mij dan) gedowned :D. Heb alleen geen gear erbij :(. Heb zon pech met loot laatste tijd als ik mee ga dropt er alleen plate tank of plate healing gear. En laat ik nou net een Retri pala zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Idifix schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:05:
Gisteren een drukke dag qua raiding.
Eerst met de guild ony10 gedaan (guildfirst) daarna gingen ze naar Totc10 maar ik mocht niet mee omdat men dps te laag zou zijn (4k,4,5k) dus toen maar ony25 gepugd, Achievement gehaald. En toen we de loot aan het verdelen was kreeg ik een whisper van de RL in Totc10 of ik mee wou, waarop ik antwoorde dat mijn dps te laag was (met hoog sarcasme gehalte). Hij gelijk: Ja maar je doet wel ony25 met gemak (dr zat nog een guildie in die pug die de dps meter poster in gchat) dus kun je dit ook wel. Toen maar gejoined en die ook maar first try (voor mij dan) gedowned :D. Heb alleen geen gear erbij :(. Heb zon pech met loot laatste tijd als ik mee ga dropt er alleen plate tank of plate healing gear. En laat ik nou net een Retri pala zijn
lal 4k is meer dan genoeg voor totc 10 :S totc 10 kun je runnen in full ilvl 226.. en das echt niet veel meer/minder dan wat jij op het moment hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Heb je het gezeur wel eens aangehoord in een 25 mans pug over pala buffs?
Dus ja, je bent inderdaad een retard als je als paladin geen pallypower gebruikt!
Heeft niks met addons te maken, gewoon van te voren afspreken wie wat bufft. Daar heb je geen addon voor nodig. Maar zelfs 1 buff gooien op elke class is tegenwoordig zelf te moeilijk voor de meeste paladins.

Of warriors die janken om Blessing of Might terwijl ze zelf geshout hebben :') Wat dat betreft is deze game nog steeds te moeilijk voor een groot aantal spelers..

[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 24-11-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:06:
[...]

lal 4k is meer dan genoeg voor totc 10 :S totc 10 kun je runnen in full ilvl 226.. en das echt niet veel meer/minder dan wat jij op het moment hebt.
Ik heb niet zulk goeie gear hoor. Kijk maar is op wow-heroes.com. Daar server quel thalas in voeren en charname Grotehenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RichardvdD schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:07:
[...]
Heeft niks met addons te maken, gewoon van te voren afspreken wie wat bufft. Daar heb je geen addon voor nodig. Maar zelfs 1 buff gooien op elke class is tegenwoordig zelf te moeilijk voor de meeste paladins.

Of warriors die janken om Blessing of Might terwijl ze zelf geshout hebben :') Wat dat betreft is deze game nog steeds te moeilijk voor een groot aantal spelers..
Shamans die whinen over Blessing of Wisdom terwijl ze zelf wel elke keer hun Mana Stream Totem neerpleuren. Daarna het gewhine van alle andere mana users ... *zzzzzz*

I stopped caring

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

Addons zijn geen substituut voor skill, ik ken weinig gevechten waar addons die mate van impact hebben die mensen er aan toedichten, het nerfen nav slacker gezeur de laatste expansie heeft meer negatieve invloed gehad op het spel dan addons ooit zullen hebben ;)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

99% van de tijd kun je prima af zonder die ene extra blessing. Dus gewoon iedereen Kings en pullen maar!

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:06:
[...]
TotC 10 kan je zelfs prima runnen met een groep met niet hoger dan 219 gear. Zelfs met een tank die in een mix van 200/219 gear loopt. TotC is volgensmij de eerste raid in WoW die makkelijker is dan de voorgaande Tier.

Enkele Hardmodes in Ulduar zijn makkelijker dan heel TotGC 10, eigenlijk is het gewoon een trieste bezigheids therapie. Wachten op ICC en hopen dat dat wat meer challenge is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Owjeej, het komt ook weer onder zn steen vandaan gekropen om weer iets negatiefs te kunnen posten.
Standaard in deze encounter wordt al een warning gegeven, DBM geeft alleen een andere warning.
Zonder die addon zou ik het nog steeds kunnen, en ik denk vele met mij mee.
Welke uitdagingen? Wat is er zo spannend om te weten wanneer iets gebeurd? Dat is hetzelfde als een RL hebben die de Combat Log in de gaten houdt en op een macro rost als er iets gebeurd. BWL anyone?
Het is niet zo dat een AddOn ineens de game voor je speelt en dat je daarvoor ineens easy door alles heenrolt. Maargoed, je mag denken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Species5618 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:15:
99% van de tijd kun je prima af zonder die ene extra blessing. Dus gewoon iedereen Kings en pullen maar!
E-peen jwtz :P Gief moar DPS
RichardvdD schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:07:
[...]
Dat is nou juist het probleem, de mensen reageren niet op dat soort afspraken in pugs.
Als je pallypower hebt kun je voor iedere pala (met pallypower) de buffs centraal instellen.
Ook hoef je dan niet handmatig een speler van een bepaalde class te selecteren om die class te buffen.
Daarnaast wordt het mooi inzichtelijk gemaakt wie wel gebuffed is en wie niet, oftewel je vergeet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

blouweKip schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:14:
[...]

Addons zijn geen substituut voor skill, ik ken weinig gevechten waar addons die mate van impact hebben die mensen er aan toedichten, het nerfen nav slacker gezeur de laatste expansie heeft meer negatieve invloed gehad op het spel dan addons ooit zullen hebben ;)
De eerste keer dat ik een ToC10 pug kon joinen omdat ik epic had en er geen full achievement werd geeist had ik alleen vluchtig de boss beschrijvingen van wowhead gelezen. Kwamen we bij Twins, werd er gevraagd wie dat nog nooit had gedaan. Ik (en met mij de helft van de raid): "Me." Werd geen tacts uitgelegd, gewoon: "Take dark buff, eat dark orbs and do whatever DBM tells you to do." Dus dat was een perfecte 1-shot.

Soms maken addons wow echt wel erg makkelijk.

En nee voor hardcore raiding guilds zal die invloed natuurlijk niet zo groot zijn. Ik verwacht heus niet dat je in ToGC25 de Twins zomaar omlegt alleen omdat je DBM hebt. De invloed is het grootst voor casuals met mindere gear, mindere raidvoorwaarden (bv niet iedereen op vent / TS, niet iedereen flasked en max buffed) etc. Maar voor die mensen ligt er dankzij addons volgens mij echt wel meer content open. Ik prijs me er op wat uitzonderingen na gelukkig mee.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Ik zie wel dat iedereen opeens agressief wordt en reacties negeren zodra er iets negatiefs over WoW gezegd wordt.

Dan wordt alles stug ontkent "nee dat is niet zo" of er wordt met Argumentum ad hominem gegooit zo van "Deze AION fan trollt hier wel vaker" of "kom nou eens met goede argumenten *gaap*" terwijl het geen dat was aangekaart(met bijbehorende argumenten) gewoon een goed punt van discussie is.

Die argumenten hebben hun houvast, ik heb zelf ook langdurig WoW gespeeld en dit zijn toch wel altijd punten geweest waar ik mijn vraagtekens bij gezet heb.

Dus komop, wat volwassener reageren en meedoen in on topic discussies die buiten je "WOW IS SUPER!!!" doelstelling valt, mag best.

Als je het niet eens bent met mij, best.. maar vertaal dat dan richting goede argument ipv het op de man te spelen of het weg te wuiven omdat wow klaarbljikelijk perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Species5618 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:15:
Ach als je zo beredeneerd dan kan je Power of Fortitude ook wel weglaten. En de bonus van Gift of The Wild kan je ook wel missen. En en en en en en en....

Laten we dus maar alle buffs schrappen omdat jij te lui bent om maximaal te buffen.
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:35:
Ik zie wel dat iedereen opeens agressief wordt en reacties negeren zodra er iets negatiefs over WoW gezegd wordt.

Dan wordt alles stug ontkent "nee dat is niet zo" of er wordt met Argumentum ad hominem gegooit zo van "Deze AION fan trollt hier wel vaker" of "kom nou eens met goede argumenten *gaap*" terwijl het geen dat was aangekaart(met bijbehorende argumenten) gewoon een goed punt van discussie is.

Die argumenten hebben hun houvast, ik heb zelf ook langdurig WoW gespeeld en dit zijn toch wel altijd punten geweest waar ik mijn vraagtekens bij gezet heb.

Dus komop, wat volwassener reageren en meedoen in on topic discussies die buiten je "WOW IS SUPER!!!" doelstelling valt, mag best.

Als je het niet eens bent met mij, best.. maar vertaal dat dan richting goede argument ipv het op de man te spelen of het weg te wuiven omdat wow klaarbljikelijk perfect is.
Discussie over het gebruik van boss addons is al vaker gevoerd. Om even in GoT beleid te blijven: heb je de search al gebruikt.

[ Voor 54% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-11-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De add-ons gebruik ik voornamelijk om wat te blijven zien van WOW. Ik speel niet op een heel groot scherm en de standaard interface in een 25 man raid is dan snel erg vol met alle draakjes, grote knoppen en portretfoto's. Add-on erover om alles te verkleinen, allerlei kunstwerken weg te halen en overzicht te creeren.
Ik heb ook add-ons die helpen met whispers. Het chatvak is niet al te groot door mijn keus en in Dalaran is het bijna niet te doen om guildchat en whispers te volgen met alle trade en general chat erbij.

Voor het helpen met spelen heb ik zoiets als dbm. Ik kan niet blindelings toestencombinaties vinden op mijn laptop, dus tijdens een bossfight is het wel prettig dat de speakers luid beginnen te schreeuwen als ik in snel-doodga-shit sta terwijl ik net de 2 toets weer probeer te vinden (en niet de F1, F2, F3, 1, 3, `, tab, esc, q en w die er strak tegenaanzitten)

Spelen met add-ons is dus iets heeeel erg persoonlijks (met extra nadruk op het persoonlijke deel) en systeemafhankelijk (groot scherm, klein scherm, gamerstoetsenbord met 36 programeerbare knoppen of een laptop toetsenbord waar alles inelkaar is gedrukt, etc) en ligt aan je eigen speelstijl en welke class je speelt (een healer heeft andere info nodig dan een dps'er -> kijkt naar andere dingen op het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
redfoxert schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:11:
[...]
Shamans die whinen over Blessing of Wisdom terwijl ze zelf wel elke keer hun Mana Stream Totem neerpleuren. Daarna het gewhine van alle andere mana users ... *zzzzzz*

I stopped caring
Ik ben ook een shaman die 'whined' over Blessing of Wisdom, simpelweg omdat ik liever mijn healingstream totem drop dan mijn manastream als je een pally in de groep hebt zitten die een Blessing of Wisdom kan geven. Ik zie dus absoluut het probleem niet. Daarnaast is het ook wel handig om een B o W te hebben als je in fights zit waar een cleansing totem wordt gedropped, want daar lopen meer dan genoeg mensen ook om te 'whinen'..

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:35:

WoW is niet super :) wow is een kutspel.. maar door gebrek aan beter speelt iedereen het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

SpoTs schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:42:
[...]

WoW is niet super :) wow is een kutspel.. maar door gebrek aan beter speelt iedereen het nog :)
http://www.youtube.com/watch?v=5PAM0wr7cZ8 grote aion update O-)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.