Even in de regionen bij de top users gekeken. De echte grote jongens houden alles verborgen maar bij 1 met een ATI kaartje zag ik dat hij/zij toen het werkstukje werd ingeleverd ± 12000 punten over 12 uur kauwen kreeg overgemaakt. Met alleen cpu ben je kansloos als o.a. 'Bold Seeker' e.a. met pc parken daar losgaan.Noordvogel schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:07:
Misschien dat ik AQUA 1 maand wil doen, mits je met een CPU niet teveel in het nadeel bent t.o.v. een GPU. Kan iemand bevestigen dat dat zo is (ik had het ergens gelezen, maar weet het niet zeker).
CC kun je beter toch helemaal niet met CPU doen, omdat een GPU superieur is qua punten/sec?
Over welk project heb je het nu?
Zal wel CC zijn want bij Aqua wordt een ATI-kaart niet ondersteund. Of dat moet veranderd zijn.
Een ATI-4870 doet ongeveer 3000 punten per uur bij CC. Tenminste mijn kaartje...
Zal wel CC zijn want bij Aqua wordt een ATI-kaart niet ondersteund. Of dat moet veranderd zijn.
Een ATI-4870 doet ongeveer 3000 punten per uur bij CC. Tenminste mijn kaartje...
Division BrabanderT
Sorry, mijn fout. Zag bij Aqua een persoon waar in de pc wel een ATI kaart aanwezig was. Zal wel zo zijn dat BOINC deze zag en vermeldde maar het project geeft zelf aan dat alleen Nvidia kaarten ondersteunt worden.RoyalFlusher schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:47:
Over welk project heb je het nu?
Okee, AQUA it is then. Voordeel van de twijfel, dus gaan met die koe 
Ik zal niet veel kunnen bijdragen, geen Nvidia kaart en maar 1 systeem waarop BOINC kan/mag draaien. Maar we kunnen daar flink wat plekken inpikken
Nog een weekje Wieferich, dan staan we rond de 2 meloenen daar, en daarmee heel stevig op #4, zodat we dat project even "met rust kunnen laten". Maar inderdaad, we'll be back for more!
Ik zal niet veel kunnen bijdragen, geen Nvidia kaart en maar 1 systeem waarop BOINC kan/mag draaien. Maar we kunnen daar flink wat plekken inpikken

Nog een weekje Wieferich, dan staan we rond de 2 meloenen daar, en daarmee heel stevig op #4, zodat we dat project even "met rust kunnen laten". Maar inderdaad, we'll be back for more!
Whatever
Het AQUA project gebruikt op dit moment geen GPU's, omdat het rekenwerk hierop nog steeds niet lekker loopt voor het inmiddels gewijzigde rekenmodel bij AQUA. Er wordt achter de schermen nog wel gewerkt aan een applicatie voor GPU's, maar wanneer dit gereed zal zijn is niet bekend. Het lijkt ook een lagere prioriteit te hebben, eerst moet het rekenmodel voor CPU's goed werken en dat model is een tijdje terug al gewijzigd.
Maandag. Vault-stats dag. Maar ook de dag waarop de DPC Stampede weer is aangekondigd! De koeien gaan zich weer een maand lang focussen op 1 project, en iedereen kan stemmen om te bepalen welk project het dit jaar gaat worden. Misschien kunnen we voor de stampede weer een vault-team aanmelden, net als vorig jaar?
De vault knokploeg focust zich inmiddels al 3 weken op Wieferich, en het resultaat mag er zijn. We hebben daar de 4e plek te pakken, en de laatste week van februari wordt gebruikt om deze plek nog steviger in handen te krijgen.
In onze flop-10 zien we dan ook een plaats stijging voor Wieferich. Ook is er een rood pijltje te vermelden, op een project waarvan ik traditiegetrouw de naam niet noem. Maar op dat project zal binnenkort ook regelmatig een groen pijltje te bewonderen zijn vermoed ik, gezien het feit dat de knokploeg voornemens is om daar eens te gaan kraken
Verderop een plus voor einstein, wat één van de mogelijke stampede-projecten is. Wat rode pijltjes, weinig bijzondere zaken, dus tijd voor stats
Onze standen overall en in de diverse categorieën
Onze standen per project (top 10 projecten waar we de minste punten hebben)
Bron
DC-Vault homepage
De vault knokploeg focust zich inmiddels al 3 weken op Wieferich, en het resultaat mag er zijn. We hebben daar de 4e plek te pakken, en de laatste week van februari wordt gebruikt om deze plek nog steviger in handen te krijgen.
In onze flop-10 zien we dan ook een plaats stijging voor Wieferich. Ook is er een rood pijltje te vermelden, op een project waarvan ik traditiegetrouw de naam niet noem. Maar op dat project zal binnenkort ook regelmatig een groen pijltje te bewonderen zijn vermoed ik, gezien het feit dat de knokploeg voornemens is om daar eens te gaan kraken
Verderop een plus voor einstein, wat één van de mogelijke stampede-projecten is. Wat rode pijltjes, weinig bijzondere zaken, dus tijd voor stats

Project | Position | Week | Points | Week | Behind | Ahead |
---|---|---|---|---|---|---|
Overall | 3 | ![]() | 374.080,79 | ![]() | 9.410,17 | 4.473,50 |
Biological And Medical Science | 16 | ![]() | 87.317,34 | ![]() | 154,08 | 323,75 |
Mathematical | 3 | ![]() | 140.287,03 | ![]() | 7.673,52 | 5.438,30 |
Miscellaneous | 5 | ![]() | 38.978,53 | ![]() | 175,97 | 172,76 |
Physical Science | 6 | ![]() | 107.497,88 | ![]() | 97,56 | 244,05 |
Project | Vault Position | Week | Vault Points | Week | Points per position | Weekly users |
PSP - PRP | 7 | ![]() | 7.777,77 | ![]() | 370,38 | |
GIMPS | 45 | ![]() | 8.247,01 | ![]() | 39,85 | |
PSP - Sieve | 4 | ![]() | 8.888,88 | ![]() | 370,38 | |
GPUGRID ![]() | 66 | ![]() | 8.905,72 | ![]() | 16,84 | 8 |
Seventeen Or Bust - Sieve | 6 | ![]() | 9.107,14 | ![]() | 178,58 | |
Aqua@Home ![]() | 54 | ![]() | 9.129,72 | ![]() | 16,43 | 10 |
EulerNet | 22 | ![]() | 9.273,35 | ![]() | 34,61 | |
Wieferich@Home | 4 | ![]() | 9.411,76 | ![]() | 196,08 | 17 |
Collatz Conjecture ![]() | 27 | ![]() | 9.465,02 | ![]() | 20,58 | 32 |
POEM@Home ![]() | 38 | ![]() | 9.485,39 | ![]() | 13,91 | 10 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
En bedankt weer voor de Stats!
Overigens hebben we mazzel bij Aqua omdat er nu ook single-core werk is. Fokker-Planck wu's. De hoofd applicatie van Aqua werkt schijnbaar alleen maar op CPU's met twee of meer cores.
Overigens hebben we mazzel bij Aqua omdat er nu ook single-core werk is. Fokker-Planck wu's. De hoofd applicatie van Aqua werkt schijnbaar alleen maar op CPU's met twee of meer cores.
Division BrabanderT
Wat doen we trouwens met het stemmen en de Stampede?
Stemmen we ieder voor zich? Of gaan jullie als subteam-leden stemmen?
En waarop gaan we stemmen? Nog een weekje de tijd:
Stemmen we ieder voor zich? Of gaan jullie als subteam-leden stemmen?
En waarop gaan we stemmen? Nog een weekje de tijd:
Stemmen is mogelijk vanaf heden en sluit op 7 maart 2010 om 23:59:59
Division BrabanderT
Ik vind persoonlijk dat een subteam geen invloed hoort te hebben om het stemgedrag van zijn leden, dat is ook niet de insteek van een stampede. Het is bij de stampede ook niet de bedoeling dat subteamleden elkaar in een stampedeteam opzoeken, je zit de rest van het jaar al met die lui "opgescheept" je kan vast wel even een maandje een frisse blik/wind gebruiken.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Timewarp initiated....
Maandag, 1 maart bereikt....
Plekkie omhoog in categorie physical, mede dankzij AQUA waar we gaan kraken deze maand. 51e, dat ziet er volgende week vast beter uit

Bron
DC-Vault homepage
Maandag, 1 maart bereikt....
Plekkie omhoog in categorie physical, mede dankzij AQUA waar we gaan kraken deze maand. 51e, dat ziet er volgende week vast beter uit

Overall | 3 | ![]() | 374.246,82 | ![]() | 9.415,51 | 4.522,70 |
Biological And Medical Science | 16 | ![]() | 87.346,99 | ![]() | 88,04 | 346,18 |
Mathematical | 3 | ![]() | 140.343,12 | ![]() | 7.615,16 | 5.443,29 |
Miscellaneous | 5 | ![]() | 38.962,04 | ![]() | 193,84 | 153,83 |
Physical Science | 5 | ![]() | 107.594,65 | ![]() | 494,50 | 23,78 |
Project | Vault Position | Week | Vault Points | Week | Points per position | Weekly users |
GIMPS | 45 | ![]() | 8.260,86 | ![]() | 39,53 | |
GPUGRID ![]() | 66 | ![]() | 8.913,04 | ![]() | 16,73 | 7 |
SoB - Sieve | 6 | ![]() | 9.107,14 | ![]() | 178,58 | |
Aqua@Home ![]() | 51 | ![]() | 9.203,82 | ![]() | 15,93 | 12 |
EulerNet | 22 | ![]() | 9.273,35 | ![]() | 34,61 | |
Wieferich@Home | 4 | ![]() | 9.423,07 | ![]() | 192,31 | 17 |
Collatz Conjecture ![]() | 27 | ![]() | 9.474,74 | ![]() | 20,21 | 31 |
POEM@Home ![]() | 38 | ![]() | 9.488,95 | ![]() | 13,82 | 10 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Yep. Benieuwd hoe lang deze voorraad het uithoudt, maar zelfs mijn ouwe servertje knaagt nu AQUA, we moeten die top 30 in!Wiethoofd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:24:
En sinds vanochtend zijn ook de dualcore WU's voor AQUA weer fatsoenlijk op voorraad, dus gaan we helemaal lekker
Misschien een idee om 'Seventeen Or Bust - Sieve' naar 'SoB - Sieve' aan te passen, dan verspringt de tabel niet meer in de oude layout
Oude layout? Verspringen?

Whatever
Hij versprong in http://gathering.tweakers...5515?templateset=tweakers 
Misschien als volgende project na de stampede GPUGRID opperen, staan we zelfs 66e.
Misschien als volgende project na de stampede GPUGRID opperen, staan we zelfs 66e.
En weer een week voorbij. Een week waarin koning winter met een laatste (?) krachtsinspanning nog wat sneeuw wist te produceren in een deel van ons landje. Een week met verkiezingen, voor zowel de gemeenteraad als de jaarlijkse DPC Stampede. Bij deze laatste is einstein@home als winnaar uit de bus gekomen, dus kunnen we op dat project in april mooie scores verwachten!
In Vault-land zien we ook mooie scores. Bijna 250 punten omhoog, vooral te danken aan AQUA, ons kraakproject deze maand, waar we maar liefst 10 plaatsen gestegen zijn
Een paar rode pijltjes kunnen daar niet tegenop 
Ons kraakproject van vorige maand, Wieferich, is zo geschrokken van ons vertrek daar, dat de WU's nu wel erg weinig punten meer opleveren. Mooi zo, dan duurt het des te langer voordat er weer iemand in onze achteruitkijkspiegel verschijnt
. Ondanks de lage waardering zijn een paar achterblijvers van plan om ons door de 2 meloenen heen te rammen vandaag!
Het kraakproject voor volgende maand is dus einstein, we gaan natuurlijk meestampen om DPC daar door de stats te laten racen.
Bron
DC-Vault homepage
In Vault-land zien we ook mooie scores. Bijna 250 punten omhoog, vooral te danken aan AQUA, ons kraakproject deze maand, waar we maar liefst 10 plaatsen gestegen zijn
Ons kraakproject van vorige maand, Wieferich, is zo geschrokken van ons vertrek daar, dat de WU's nu wel erg weinig punten meer opleveren. Mooi zo, dan duurt het des te langer voordat er weer iemand in onze achteruitkijkspiegel verschijnt
Het kraakproject voor volgende maand is dus einstein, we gaan natuurlijk meestampen om DPC daar door de stats te laten racen.
Overall | 3 | ![]() | 374.465,94 | ![]() | 9.324,66 | 4.774,79 |
Biological And Medical Science | 16 | ![]() | 87.336,47 | ![]() | 108,67 | 324,07 |
Mathematical | 3 | ![]() | 140.415,29 | ![]() | 7.551,13 | 5.449,29 |
Miscellaneous | 5 | ![]() | 38.958,55 | ![]() | 198,09 | 156,13 |
Physical Science | 5 | ![]() | 107.755,61 | ![]() | 307,78 | 216,36 |
GIMPS | 45 | ![]() | 8.274,50 | ![]() | 39,22 | |
GPUGRID ![]() | 67 | ![]() | 8.900,00 | ![]() | 16,67 | 7 |
EulerNet | 22 | ![]() | 9.275,86 | ![]() | 34,49 | |
Aqua@Home ![]() | 42 | ![]() | 9.351,26 | ![]() | 15,83 | 24 |
Wieferich@Home | 4 | ![]() | 9.433,96 | ![]() | 188,68 | 15 |
Collatz Conjecture ![]() | 28 | ![]() | 9.465,34 | ![]() | 19,81 | 31 |
POEM@Home ![]() | 38 | ![]() | 9.493,15 | ![]() | 13,70 | 10 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Anoniem: 47852
Misschien is het wel een leuk idee om als stampede team een Vault team in te brengen?
Zoiets als "Vault Hunters" of "Team Vault going for Gold"
Zoiets als "Vault Hunters" of "Team Vault going for Gold"
Vault Hunters lijkt me een goede naam. Dus bij deze hebben we alvast de vereiste 3 members
Whatever
ik zal mij bij deze ook wel aansluiten bij het team, dan hebben we er al 4
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Verse Vault-stats!
In de categorieen stabiel, maar wel ruim 114 punten verdiend afgelopen week. In de flop-10 een +7
voor Aqua, waar we onvermoeibaar door blijven kraken. Het mooiste daarvan is dat we binnenkort Team Norway inhalen daar, 1 van de 2 teams die denkt DPC op de 3e plaats overall te moeten houden. Ook nog een welkom plusje voor Collatz. Minnetje...ach ja 
Buiten de flop-10 een +3 voor Einstein, iemand enig idee hoe dat komt?
Ook dit jaar hebben we een stampede-team geregistreerd, de Vault Hunters. Dus als je je nog niet aangemeld hebt, doe dat dan nu!

Bron
DC-Vault homepage
In de categorieen stabiel, maar wel ruim 114 punten verdiend afgelopen week. In de flop-10 een +7
Buiten de flop-10 een +3 voor Einstein, iemand enig idee hoe dat komt?

Ook dit jaar hebben we een stampede-team geregistreerd, de Vault Hunters. Dus als je je nog niet aangemeld hebt, doe dat dan nu!

Overall | 3 | ![]() | 374.591,75 | ![]() | 9.205,72 | 4.889,56 |
Biological And Medical Science | 16 | ![]() | 87.338,63 | ![]() | 109,07 | 292,08 |
Mathematical | 3 | ![]() | 140.398,64 | ![]() | 7.558,43 | 5.404,41 |
Miscellaneous | 5 | ![]() | 38.946,05 | ![]() | 211,62 | 142,60 |
Physical Science | 5 | ![]() | 107.908,42 | ![]() | 164,54 | 358,10 |
Project | Vault Position | Week | Vault Points | Week | PPP | Weekly users |
PSP - PRP | 7 | ![]() | 7.777,77 | ![]() | 370,38 | 21 |
GIMPS | 45 | ![]() | 8.274,50 | ![]() | 39,22 | |
GPUGRID ![]() | 67 | ![]() | 8.919,80 | ![]() | 16,37 | 6 |
Wieferich@Home | 4 | ![]() | 9.433,96 | ![]() | 188,68 | 6 |
POEM@Home ![]() | 39 | ![]() | 9.485,09 | ![]() | 13,56 | 14 |
Aqua@Home ![]() | 33 | ![]() | 9.500,00 | ![]() | 15,63 | 26 |
Collatz Conjecture ![]() | 27 | ![]() | 9.500,95 | ![]() | 19,20 | 34 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Heb deze week een HD5850 gehaald en deze eens even op collatz gezet.
Ik moet zeggen dat ding wil wel
* Bio1ogics is beetje low-profile, wil eerst plekje terugwinnen bij POEM en gaat dan meedoen met stampede, maar lekker niet met een team
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Heb POEM@Home ook maar als back-up project naast Einstein gezet, want Einstein is niet echt vrijgevig in het weggeven van tasks.
"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::
Zal die ook toevoegen voor als ze duocore pakketjes weggeven.
Toegevoegd, dus laat ze maar komen dan!
Toegevoegd, dus laat ze maar komen dan!
[ Voor 27% gewijzigd door woolysheep op 18-03-2010 16:00 ]
"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::
* DigiK-oz draait ook POEM, als backup-project naast AQUA.
Poem 10% van de resource-capaciteit, AQUA 90. Dit op een dualcore bakkie, dus als AQUA geen FP units meer heeft, wordt dit (tijdelijk) automatisch 100% POEM.
Poem 10% van de resource-capaciteit, AQUA 90. Dit op een dualcore bakkie, dus als AQUA geen FP units meer heeft, wordt dit (tijdelijk) automatisch 100% POEM.
Whatever
Anoniem: 47852
Pas je op voor je stroomrekening? Die wil namelijk ook wel als je je GPU 24x7 laat pruttelen.Elrond-NL schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:22:
Heb deze week een HD5850 gehaald en deze eens even op collatz gezet.
ik blijf het jammer vinden dat mijn videokaart niet op GPUGrid kan 
maarja, ik doe voorlopig even wat projectjes die vallen onder Biological And Medical Science
aangezien we daar overall 16e staan valt daar natuurlijk flink wat in te verbeteren, nog evt suggesties voor projecten die wat kleinere WU`s hebben?
of die deels met GPU werken?
F@H draai ik op het moment even niet
en ik zag dat Simap er tot 1 april uitligt, is dat een evt optie met wat kleinere WU`s ?
maarja, ik doe voorlopig even wat projectjes die vallen onder Biological And Medical Science
aangezien we daar overall 16e staan valt daar natuurlijk flink wat in te verbeteren, nog evt suggesties voor projecten die wat kleinere WU`s hebben?
of die deels met GPU werken?
F@H draai ik op het moment even niet
en ik zag dat Simap er tot 1 april uitligt, is dat een evt optie met wat kleinere WU`s ?
ligt eruit op dit moment volgens mij 
maar ik zal het proberen zodra die het doet
maar ik zal het proberen zodra die het doet
Voor een volledig overzicht wat je zou kunnen draaien met je GPU: http://boinc.berkeley.edu/gpu.php
draait collatz met alleen GPU of deels GPU (zeg maar net als einstein of net als F@H?
)
Full GPU. (die 0.1% CPU die hij meeneemt is de moeite niet)
Wel even netjes instellen (read the readme), en hij zou het moeten doen.
Wel even netjes instellen (read the readme), en hij zou het moeten doen.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
gisteren is het niet meer gelukt om verbinding te krijgen met CC, dus vanavond de volgende poging 
ik heb ondertussen ook POEM@Home aangezet aangezien ik zag dat die nog in de Flop-10 zat, daar komen dus af en toe ook puntjes van mij bij, en na de stampede van april ga ik nog even kijken welk project als vault-hunter project wordt gekozen om te kijken of ik daar mee ga doen
ik heb ondertussen ook POEM@Home aangezet aangezien ik zag dat die nog in de Flop-10 zat, daar komen dus af en toe ook puntjes van mij bij, en na de stampede van april ga ik nog even kijken welk project als vault-hunter project wordt gekozen om te kijken of ik daar mee ga doen
Dan is het eigenlijk een schande dat je niet bij de Vault Hunters meedoet voor de komende stampedeRubeo38 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:09:
na de stampede van april ga ik nog even kijken welk project als vault-hunter project wordt gekozen om te kijken of ik daar mee ga doen
Even dimmenWiethoofd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:12:
[...]
Dan is het eigenlijk een schande dat je niet bij de Vault Hunters meedoet voor de komende stampede![]()
![]()
dat zou je wel willen he Wiethoofd 
volgend jaar misschien beter voor je
heeft CC vaker problemen met verbinden of was dit gewoon een incidentje?
volgend jaar misschien beter voor je
heeft CC vaker problemen met verbinden of was dit gewoon een incidentje?
CC heeft nogal eens problemen, omdat MilkyWay (dat ook GPUs gebruikt) regelmatig vlak gaat, waarna iedereen bij CC komt buurten. Het is een niet al te groot project, en Slicker (de admin) heeft nog wat ruzie met de BOINC-serverside... Oftewel, ja, zo af en toe vliegt ie eruit. Meestal is het binnen een paar uur weer opgelost, soms duurt het wat langer.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Donders ende duvels: 4 f@cking puntjes
te weinig by POEM voor een mooie mijlpaal:

code:
1
2
| Project Rank Team Yesterday Results 39 Dutch Power Cows 6,882 2,999,996 |
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
code:
1
| 39 3.001.635,64 Dutch Power Cows 3.602,73 |
Inmiddels dus wel 3 meloenen!
Whatever
nou zeg, het heeft even geduurd maar CC draait nu goed bij me 
tis inderdaad 0.15 CPU en 1.00 GPU, dus we gaan eens kijken wat mij dat gaat opleveren
tis inderdaad 0.15 CPU en 1.00 GPU, dus we gaan eens kijken wat mij dat gaat opleveren
[ Voor 46% gewijzigd door Rubeo38 op 20-03-2010 20:54 ]
ligt er nu weer uit,
zijn er nog andere GPU only projectjes die ik als back-up kan doen?
ik heb er ondertussen wel 2 afgerond dus punten komen vanzelf
zijn er nog andere GPU only projectjes die ik als back-up kan doen?
ik heb er ondertussen wel 2 afgerond dus punten komen vanzelf
dat klopt wel, alleen is het 1 CPU + 1 GPU anders doettie het niet 
heb geen ati kaart dus dat is geen optie
krijg er gelukkig weer 1 binnen, dus weer even niet nodig
heb geen ati kaart dus dat is geen optie
krijg er gelukkig weer 1 binnen, dus weer even niet nodig
[ Voor 21% gewijzigd door Rubeo38 op 20-03-2010 21:15 ]
Waarvan dus 2 via boinc en F@H viel afAnoniem: 321707 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:24:
3 projecten voor ATI: Folding, Milkyway en Collatz
Nieuwe vault-stats!
Allemaal groene pijltjes onder het kopje "week" bij de categorieen. In alle categorieen gestegen dus, en dat is goed
Helaas geen groene pijltjes bij de projecten. Het goede nieuws is dan weer dat er ook geen rode pijltjes zijn. De flop-10 is dus stabiel. Maar AQUA dan? Is het stijgen daar al afgelopen? Nee, dat niet, maar AQUA heeft dankzij de kraakmaand de flop-10 al lang verlaten, en bivakkeert nu op plaats 14 met 4 plaatsen stijging deze week.
QMC en Cosmology pakken ook een plaatsje, en de pre-stampede-effecten worden zichtbaar bij Einstein, waar we 6 plekken winst pakken.
Nog een dikke week kraken op AQUA, daarna gaan we lekker stampen op einstein met zijn allen (toch?) en dan weer terug naar de vault. Denk vast na over het kraakproject van mei, bij sommige non-Boinc projecten is wel wat voorbereidingstijd nodig, dus het is wellicht handig als we half april weten welk project we in mei versteld gaan doen staan

Bron
DC-Vault homepage
Allemaal groene pijltjes onder het kopje "week" bij de categorieen. In alle categorieen gestegen dus, en dat is goed
Helaas geen groene pijltjes bij de projecten. Het goede nieuws is dan weer dat er ook geen rode pijltjes zijn. De flop-10 is dus stabiel. Maar AQUA dan? Is het stijgen daar al afgelopen? Nee, dat niet, maar AQUA heeft dankzij de kraakmaand de flop-10 al lang verlaten, en bivakkeert nu op plaats 14 met 4 plaatsen stijging deze week.
QMC en Cosmology pakken ook een plaatsje, en de pre-stampede-effecten worden zichtbaar bij Einstein, waar we 6 plekken winst pakken.
Nog een dikke week kraken op AQUA, daarna gaan we lekker stampen op einstein met zijn allen (toch?) en dan weer terug naar de vault. Denk vast na over het kraakproject van mei, bij sommige non-Boinc projecten is wel wat voorbereidingstijd nodig, dus het is wellicht handig als we half april weten welk project we in mei versteld gaan doen staan

Overall | 3 | ![]() | 374.741,90 | ![]() | 9.104,08 | 5.157,54 |
Biological And Medical Science | 16 | ![]() | 87.354,30 | ![]() | 88,32 | 279,53 |
Mathematical | 3 | ![]() | 140.433,74 | ![]() | 7.535,33 | 5.407,03 |
Miscellaneous | 5 | ![]() | 38.951,79 | ![]() | 208,73 | 149,32 |
Physical Science | 5 | ![]() | 108.002,05 | ![]() | 90,08 | 437,03 |
PSP - PRP | 7 | ![]() | 7.777,77 | ![]() | 370,38 | 2 |
GIMPS | 45 | ![]() | 8.287,93 | ![]() | 38,92 | |
GPUGRID ![]() | 67 | ![]() | 8.928,57 | ![]() | 16,24 | 10 |
Wieferich@Home | 4 | ![]() | 9.433,96 | ![]() | 188,68 | 3 |
POEM@Home ![]() | 39 | ![]() | 9.489,24 | ![]() | 13,45 | 17 |
Collatz Conjecture ![]() | 27 | ![]() | 9.511,27 | ![]() | 18,80 | 39 |
Rectilinear Crossing Number ![]() | 49 | ![]() | 9.519,51 | ![]() | 10,02 | 5 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Terwijl iedereen bezig is met deze maand's kraakproject en de voorbereidingen treft voor de Stampede hebben we toch nog een plekje weten te winnen op een ander project, t.w. Majestic-12. Tegenwoordig slechts 35 punten voor een plekje en met de 5e plek overall niet meer interessant als vault project maar toch in 2 jaar van ver gekomen.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Goed bezig!
Alle punten zijn er weer een paar de goeie kant op. En 35 stuks, dat moeten we met de stampede voorlopig nog maar eens zien te halen met einstein op 1,11 per plaats.
Ik zag ook weer beweging @ PSP-Sieve. Langzaaaaaam, maar heeeeel zeker...
Ik ben laatst eens alle projekten langsgelopen om te kijken hoe of wat. Er zijn een heleboel "kleine" crunchers die er dagelijks voor zorgen dat we op heel veel kleinere projekten stabiel zijn en zelfs af en toe een plekje winst pakken. De grote jongens en de kraak-acties vallen op, maar bij deze : HULDE aan de dagelijkse workforce op alle projecten
Ik zag ook weer beweging @ PSP-Sieve. Langzaaaaaam, maar heeeeel zeker...
Ik ben laatst eens alle projekten langsgelopen om te kijken hoe of wat. Er zijn een heleboel "kleine" crunchers die er dagelijks voor zorgen dat we op heel veel kleinere projekten stabiel zijn en zelfs af en toe een plekje winst pakken. De grote jongens en de kraak-acties vallen op, maar bij deze : HULDE aan de dagelijkse workforce op alle projecten
Whatever
GPUGRID, ok, maar Nvidia-only toch? Dan misschien voor de non-Nvidia krakers een relatief klein BOINC project erbij..POEM en/of Rectilinear zijn pareltjes qua punten verdienen met relatief weinig power.
Einstein heeft wel GPU WU's, maar die vereisen ook nog een complete CPU, en versnellen de WU dan met ongeveer 20% t.o.v. CPU-only (althans, dat was een paar weken geleden zo).
Einstein heeft wel GPU WU's, maar die vereisen ook nog een complete CPU, en versnellen de WU dan met ongeveer 20% t.o.v. CPU-only (althans, dat was een paar weken geleden zo).
Whatever
Ons mei-project zou natuurlijk PSP (PRP + Sieve) kunnen worden, omdat dat de nr.'s 1 en 3 uit de Flop-10 zijn. Kunnen we bij die projecten in 1 maand een significant verschil maken? Leuk als we dagelijks op nr. 1 staan bij PSP-PRP, maar als het 2 maanden duurt voordat we iemand inhalen, schiet het niet echt op.
Ik heb trouwens geen goede GPU, dus GPUGRID wordt 'm voor mij sowieso niet.
Ik heb trouwens geen goede GPU, dus GPUGRID wordt 'm voor mij sowieso niet.
hoe groot zijn de WU`s van PSP ongeveer? als ze niet al te lang duren doe ik mei wel mee
blijf ik daarnaast collatz draaien net als nu,
april ga ik gpu/cpu doen bij einstein
blijf ik daarnaast collatz draaien net als nu,
april ga ik gpu/cpu doen bij einstein
Volgens de openingspost van dit topic duren de WU's van PSP ongeveer 4 tot 20 uur. Lijkt me een alleszins redelijke tijd. Voordeel van PSP is verder dat het weinig geheugen kost; nadeel is dat de installatie iets lastiger is dan een BOINC-project. Verder is het project (volgens mij) multi-platform, dus niet alleen Windows. Correct me if I'm wrong
4-20 uur is zeker te doen, count me in dan voor mei voor PSP-PRP
Ik sieve gewoon lekker verder, het kost me ongeveer 20 dagen om 10000GT weg te werkenop me 9450 maar hij rekend gewoon lekker verder de gehele dag.
Vind wel dat SOB sieve erg lang duurt voor je daar je puntjes bij krijgt maar goed dat is een vat wat ook elke keer bijgevuld word.
Vind wel dat SOB sieve erg lang duurt voor je daar je puntjes bij krijgt maar goed dat is een vat wat ook elke keer bijgevuld word.
Dan wordt het tijd om de openingspost eens te herzienNoordvogel schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:57:
Volgens de openingspost van dit topic duren de WU's van PSP ongeveer 4 tot 20 uur. Lijkt me een alleszins redelijke tijd. Voordeel van PSP is verder dat het weinig geheugen kost; nadeel is dat de installatie iets lastiger is dan een BOINC-project. Verder is het project (volgens mij) multi-platform, dus niet alleen Windows. Correct me if I'm wrong
Ik draai momenteel PSP-PRP op een bakkie waar geen BOINC op kan (geen internet). AMD Athlon x64 X2 4200. En die doet toch echt bijna 6 dagen over een PSP-PRP WU per core. Recentere CPU's kunnen dat uiteraard sneller, maar minder dan een uur of 80 zal het niet worden. Tielemans draait ook PSP-PRP momenteel, misschien kan hij ook even zijn bevindingen posten?
Een WU levert ongeveer 3K punten op. Dus mijn bakkie doet ongeveer 1000 punten per dag, 500 per CPU. We staan 1.4 miljoen achter, dat is 2800 dagen cpu, is dus pak hem beet 100 CPU's gedurende een maand.
Als we er van uit gaan dat onze CPU's gemiddeld 25% sneller zijn dan die X2, dus een 75 CPU's nodig. 10 i7 HT systemen 24 uur pd will do the trick
Installatie en runnen van PSP-PRP is niet ingewikkeld, alleen het user-registratiesysteem is een beetje vaag. Minpuntje is dat het ding niet overweg kan met een proxy voor het ophalen en versturen van resultaten.
Whatever
1 i7 hebben we dan al.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Ik zie trouwens net dat onze concurrent voor de Vault, Team Norway (nr. 2 overall), zowel bij PSP-PRP als bij PSP-Sieve bovenaan staat (10k punten in de Vault). Die zullen we daar dus niet gaan inhalen in mei, hoewel het wel veel punten per plek zijn.
Mooi! Bij POEM is weer een plaatsje winst. Ik blijf er nog even op om wat afstand te nemen, en dan over naar Einstein voor de stampede. Lekker getimed
De afgelopen week hebben we weer flink ons best gedaan. 153 punten in de plus is geen kattenpis!
De flop-10 is stabiel, het kraakproject AQUA pakt nog 1 plekje. Niet dat we daar niet hard meer gaan, maar we zijn daar een beetje in niemandsland terecht gekomen. De afstand met de teams onder ons is in ieder geval dusdanig groot geworden dat we de gewonnen plaatsen niet zo snel weer zullen kwijtraken
Verder best wel veel groene pijltjes, waarbij uiteraard einstein opvalt met een +8. Daar staan we 69e inmiddels, hoe zou dat over een dikke maand zijn? Top 30?
De meimaand lijkt PSP-maand te worden, de nummer 1 in onze flop-10. Ik zal binnenkort weer eens kijken welke BOINC-projecten veel opleveren om in juni flink uit te halen. Maar nu eerst : STAMPEDE! Laten we de wereld weer eens verbazen met onze powerrrrrrrrrr
Bron
DC-Vault homepage
De flop-10 is stabiel, het kraakproject AQUA pakt nog 1 plekje. Niet dat we daar niet hard meer gaan, maar we zijn daar een beetje in niemandsland terecht gekomen. De afstand met de teams onder ons is in ieder geval dusdanig groot geworden dat we de gewonnen plaatsen niet zo snel weer zullen kwijtraken
Verder best wel veel groene pijltjes, waarbij uiteraard einstein opvalt met een +8. Daar staan we 69e inmiddels, hoe zou dat over een dikke maand zijn? Top 30?
De meimaand lijkt PSP-maand te worden, de nummer 1 in onze flop-10. Ik zal binnenkort weer eens kijken welke BOINC-projecten veel opleveren om in juni flink uit te halen. Maar nu eerst : STAMPEDE! Laten we de wereld weer eens verbazen met onze powerrrrrrrrrr

Overall | 3 | ![]() | 374.902,39 | ![]() | 8.982,14 | 5.345,29 |
Biological And Medical Science | 16 | ![]() | 87.367,59 | ![]() | 82,85 | 273,68 |
Mathematical | 3 | ![]() | 140.471,83 | ![]() | 7.487,71 | 5.361,28 |
Miscellaneous | 5 | ![]() | 39.024,05 | ![]() | 140,77 | 233,81 |
Physical Science | 5 | ![]() | 108.038,90 | ![]() | 77,21 | 489,42 |
GIMPS | 45 | ![]() | 8.294,57 | ![]() | 38,76 | |
GPUGRID ![]() | 67 | ![]() | 8.937,19 | ![]() | 16,11 | 7 |
Wieferich@Home | 4 | ![]() | 9.433,96 | ![]() | 188,68 | 3 |
POEM@Home ![]() | 39 | ![]() | 9.492,65 | ![]() | 13,36 | 16 |
Collatz Conjecture ![]() | 27 | ![]() | 9.522,93 | ![]() | 18,35 | 42 |
Docking@Home ![]() | 32 | ![]() | 9.530,30 | ![]() | 15,16 | 9 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Gaan ze je vragen stellen, ben je verplicht na te gaan denken wat je wachtwoord voor GOT ook alweer wasDigiK-oz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:27:
[...]
Dan wordt het tijd om de openingspost eens te herzien
Ik draai momenteel PSP-PRP op een bakkie waar geen BOINC op kan (geen internet). AMD Athlon x64 X2 4200. En die doet toch echt bijna 6 dagen over een PSP-PRP WU per core. Recentere CPU's kunnen dat uiteraard sneller, maar minder dan een uur of 80 zal het niet worden. Tielemans draait ook PSP-PRP momenteel, misschien kan hij ook even zijn bevindingen posten?
Een WU levert ongeveer 3K punten op. Dus mijn bakkie doet ongeveer 1000 punten per dag, 500 per CPU. We staan 1.4 miljoen achter, dat is 2800 dagen cpu, is dus pak hem beet 100 CPU's gedurende een maand.
Als we er van uit gaan dat onze CPU's gemiddeld 25% sneller zijn dan die X2, dus een 75 CPU's nodig. 10 i7 HT systemen 24 uur pd will do the trick![]()
Installatie en runnen van PSP-PRP is niet ingewikkeld, alleen het user-registratiesysteem is een beetje vaag. Minpuntje is dat het ding niet overweg kan met een proxy voor het ophalen en versturen van resultaten.
Draai het op een paar systemen waarvan ik geen idee heb hoe lang per dag aanstaan. Alleen m'n eigen P4 3ghz met ht doet er per core drie dagen over. En daar komt bij ik heb nog de oude client, niet de versie die een half jaar geleden is uitgekomen. Geen idee dus of daar nog een wezenlijk verschil in zit.
Was net van plan alles langzaam om te gaan zetten naar gimps, laat ze nu lekker op PSP-PRP staan
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Ik heb Boinc nu ook mijn desktop gezet, draaide hem vroeger alleen op de laptop.
Wel maar tot 30% CPU vanwege hitte- en stroomkosten maar volle petoet op mijn 5850 (milkyway@home)
Wel maar tot 30% CPU vanwege hitte- en stroomkosten maar volle petoet op mijn 5850 (milkyway@home)
Nou.... hier dus ook maar boinc geinstalled
bij alle projecten ook maar even bij dpc aangemeld
Draaide eerst F@H op mn 955 en 2c 9800GT, sinds de 5870 is dit falikant verkeerd gegaan
f@h cpu client nog steeds actief, en nu punten aan het binnenhalen met mn 5870 en de 9800GT die ik ernaast heb geprikt
Nu bezig met Collatz Conjecture en milkyway (nadruk wil ik leggen op collatz, omdat die beide kaarten pakt).
Wellicht als ik redelijke stats haal knal ik F@H er gewoon uit... ik zie dat ik hier even keihard punten binnenhaal met een snelheid waar je u tegen zegt
Draaide eerst F@H op mn 955 en 2c 9800GT, sinds de 5870 is dit falikant verkeerd gegaan

f@h cpu client nog steeds actief, en nu punten aan het binnenhalen met mn 5870 en de 9800GT die ik ernaast heb geprikt
Nu bezig met Collatz Conjecture en milkyway (nadruk wil ik leggen op collatz, omdat die beide kaarten pakt).
Wellicht als ik redelijke stats haal knal ik F@H er gewoon uit... ik zie dat ik hier even keihard punten binnenhaal met een snelheid waar je u tegen zegt
Nu vraag ik me af:
Die 9800GT die ik erbij geprikt heb, geeft gpu-z 0% load aan... Betekent dit dat hij alleen het werk op de shaders doet? (temperatuur ligt wel een tikje hoger, DUS hij wordt belast )
Zal ik veel/positief verschil ervaren als ik de shaders wat overclock en de gpu clock zelf underclock?
Kaart kan (als ik het wc-blok erop ram) 750/1875/1200 oid kunnen doen ipv 600/1500/900 zoals nu standaard.
Kreng zal hooguit wat physx dingen doen als ik aant gamen ben...voorderest
edit: Andere vraag : ik wil graag bionic op een lagere prio hebben op mn GPU (ivm gamen)... echter kan ik dit nergens echt instellen?
Die 9800GT die ik erbij geprikt heb, geeft gpu-z 0% load aan... Betekent dit dat hij alleen het werk op de shaders doet? (temperatuur ligt wel een tikje hoger, DUS hij wordt belast )
Zal ik veel/positief verschil ervaren als ik de shaders wat overclock en de gpu clock zelf underclock?
Kaart kan (als ik het wc-blok erop ram) 750/1875/1200 oid kunnen doen ipv 600/1500/900 zoals nu standaard.
edit: Andere vraag : ik wil graag bionic op een lagere prio hebben op mn GPU (ivm gamen)... echter kan ik dit nergens echt instellen?

[ Voor 12% gewijzigd door KaWaReZ op 04-04-2010 18:09 ]
Anoniem: 84213
weet niet of het hier moet maar om apart draadje te starten...
Komt er ook een DPC team voo het WUprop@home project? Weet niet precies waar het over gaat, iets met WU'tjes analyseren ofzo
Komt er ook een DPC team voo het WUprop@home project? Weet niet precies waar het over gaat, iets met WU'tjes analyseren ofzo
Collatz gaat het hard, ja. Vooral met ATI.KaWaReZ schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:48:
Nou.... hier dus ook maar boinc geinstalled
Als GPU-z 0% aangeeft, lijkt me dat er iets niet helemaal jofel is. Bij Collatz zegt GPU-z bij mij echt 98%. Andere projecten iets minder soms, maar nooit 0%. Dat het ding iets warmer wordt ligt waarschijnlijk aan die andere kaart die als kacheltje dientKaWaReZ schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:09:
Nu vraag ik me af:
Als het project in DC-Vault komt, gaan wij er mee aan de slagAnoniem: 84213 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:24:
weet niet of het hier moet maar om apart draadje te starten...![]()
Komt er ook een DPC team voor het WUprop@home project? Weet niet precies waar het over gaat, iets met WU'tjes analyseren ofzo
EDIT: altijd weer die Wiethoofd die me voor is
Whatever

En nog over het GPU-load detectie gedoe, download eens de nieuwste GPU-Z 0.4.2 en kijk of het wel correct aan wordt gegeven.
DigiK-oz schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:36:
[...]
Collatz gaat het hard, ja. Vooral met ATI.

draai collatz met 5750, geen double precision dus geen MilyWay voor mij
[...]
EDIT: altijd weer die Wiethoofd die me voor is![]()

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 84213 op 08-04-2010 20:54 . Reden: ....tjes en [ ]jes en maar edite ]
He, een weekje stats overgeslagen. Tsja, we hebben even een maandje een andere focus 
Flop-10 laat twee rode pijltjes zien. Daarentegen gaat Einstein (het stampede-project) als een speer en dat is nu even belangrijker. Over 2 weken gaan we wel weer echt naar de vault kijken.
Diverse projecten worden als kandidaat genoemd om in de vault te komen. Één hiervan, QuatumFIRE alpha, heb ik maar vast aan mijn statspagina toegevoegd. Blijkt gelijk dat we daar ook al 3 flushers hebben rondlopen
Mocht je projecten aan de statspagina's toegevoegd willen zien, just shout. BOINC projecten is in een uurtje geregeld, andere projecten kan een weekje duren.
Al met al toch nog een positieve weekscore
En ik stel voor om, ALS er een project aan de vault wordt toegevoegd, dit project per definitie de maand erop als kraakproject te benoemen.

Bron
DC-Vault homepage
Flop-10 laat twee rode pijltjes zien. Daarentegen gaat Einstein (het stampede-project) als een speer en dat is nu even belangrijker. Over 2 weken gaan we wel weer echt naar de vault kijken.
Diverse projecten worden als kandidaat genoemd om in de vault te komen. Één hiervan, QuatumFIRE alpha, heb ik maar vast aan mijn statspagina toegevoegd. Blijkt gelijk dat we daar ook al 3 flushers hebben rondlopen
Mocht je projecten aan de statspagina's toegevoegd willen zien, just shout. BOINC projecten is in een uurtje geregeld, andere projecten kan een weekje duren.
Al met al toch nog een positieve weekscore

Overall | 3 | ![]() | 375.081,30 | ![]() | 8.910,27 | 5.328,39 |
Biological And Medical Science | 16 | ![]() | 87.366,42 | ![]() | 88,28 | 188,30 |
Mathematical | 3 | ![]() | 140.582,38 | ![]() | 7.396,42 | 5.441,30 |
Miscellaneous | 5 | ![]() | 39.031,65 | ![]() | 135,12 | 214,72 |
Physical Science | 5 | ![]() | 108.100,84 | ![]() | 105,58 | 524,08 |
GIMPS | 45 | ![]() | 8.333,33 | ![]() | 37,88 | |
GPUGRID ![]() | 68 | ![]() | 8.938,19 | ![]() | 15,85 | 6 |
Wieferich@Home | 4 | ![]() | 9.433,96 | ![]() | 188,68 | 2 |
POEM@Home ![]() | 38 | ![]() | 9.511,22 | ![]() | 13,22 | 14 |
Docking@Home ![]() | 33 | ![]() | 9.522,38 | ![]() | 14,93 | 6 |
Rectilinear Crossing Number ![]() | 47 | ![]() | 9.543,19 | ![]() | 9,94 | 4 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Anoniem: 321707
Na de stampede ga ik ook meedoen met de VH, verandering van spijs doet nu eenmaal grazen 
PSP -PRP staat op het menu geloof ik?
Vraagje: Ik meen gelezen te hebben dat voor Windows-systemen (ongeacht x86 of x64) PSP - PRP beter is en voor x64 Linux-systemen er beter voor Sieve gekozen kan worden, klopt dit?
PSP -PRP staat op het menu geloof ik?
Vraagje: Ik meen gelezen te hebben dat voor Windows-systemen (ongeacht x86 of x64) PSP - PRP beter is en voor x64 Linux-systemen er beter voor Sieve gekozen kan worden, klopt dit?
Zou ik je zo niet durven zeggen. Feit is wel dat we op PSP-Sieve de nummer 3 naderen met een aantal trouwe sievers, en dat er daarna weinig meer te winnen valt op korte termijn (als in : we moeten ons totaal ver-4-voudigen om van 3 naar 2 te gaan).
Op PSP-PRP ligt dat wat anders, hoewel we ook daar een soort aardverschuiving nodig hebben om echt te scoren, ligt het daar wat dichter bij elkaar.
En natuurlijk welkom bij ons clubje, inderdaad : verandering van gras doet grazen
Op PSP-PRP ligt dat wat anders, hoewel we ook daar een soort aardverschuiving nodig hebben om echt te scoren, ligt het daar wat dichter bij elkaar.
En natuurlijk welkom bij ons clubje, inderdaad : verandering van gras doet grazen
[ Voor 9% gewijzigd door DigiK-oz op 12-04-2010 19:32 ]
Whatever
Hoe lang doe jij over je pakketjes?Anoniem: 84213 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:46:
[...]
reken maar
![]()
naar KaWaRez, gister je ingehaald
![]()
draai collatz met 5750, geen double precision dus geen MilyWay voor mij
Hier met ATi Radeon HD5770, dus ook geen DP, zo rond de 10:30-11:00 minuten. Wel net m'n eerste pakketje ooit gehad die klaar was in 09:26, was nog nooit eerder sub-10-min geweest
Maar dat ding stampt wel vrolijk door hoor, jongens wat gaat dat hard.
PSP-PRP, dat was dat gedoe met jezelf aanmelden op een of ander forum, toch?
Division BrabanderT
Yes sir, helaas wel. Maar we kunnen natuurlijk 1 generiek account aanmelden (of een bestaand account gebruiken), wat vervolgens door alle krakers wordt gebruikt die geen account hebben. Zie je alleen niet wie wat doet, maar of dat nou erg is voor een maandje?
Whatever
Is volgens mij juist wel leuk, met z'n allen onder 1 account. Scheelt ook weer een stapel registraties of een statstopic
En natuurlijk de concurrentie even laten schrikken 
Naam voor de nieuwe user wordt dan natuurlijk: [DPC]VaultHunters (spaties of zonder tag is ook mogelijk
)
Naam voor de nieuwe user wordt dan natuurlijk: [DPC]VaultHunters (spaties of zonder tag is ook mogelijk
[ Voor 24% gewijzigd door Wiethoofd op 12-04-2010 21:12 ]
Wow wat hard! Ik doe met mijn overgeclockte 3850 (GPU op 770mhz) zo'n 40 minuten over een WU van Collatz.Jejking schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:15:
[...]
Hoe lang doe jij over je pakketjes?
Hier met ATi Radeon HD5770, dus ook geen DP, zo rond de 10:30-11:00 minuten. Wel net m'n eerste pakketje ooit gehad die klaar was in 09:26, was nog nooit eerder sub-10-min geweest
ik zit zo rond de 11:30 minimaalJejking schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:15:
[...]
Hoe lang doe jij over je pakketjes?
goedkoop stampen
veel gebeurd in 2 generaties, ik had zelf een 9800pro t/m een half jaartje geledenPeaceNlove schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:40:
[...]
Wow wat hard! Ik doe met mijn overgeclockte 3850 (GPU op 770mhz) zo'n 40 minuten over een WU van Collatz.
Ja, m'n ouwe HD4890 deed in de 'zuinige' stand iets van 20 minuten over een WU (525/2500) ipv 13 minuten @ 850/3900, scheelde 60w per uur.PeaceNlove schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:40:
[...]
Wow wat hard! Ik doe met mijn overgeclockte 3850 (GPU op 770mhz) zo'n 40 minuten over een WU van Collatz.
Nu met die HD5770 dus rond de 10.5 minuten @ 940/5250 (stock 850/4800) en dan verbruikt ie evenveel als de 4890 in economy mode, prestatie is bij benadering twee keer zo goed!
Wat je zegt, lowpower crunching on a budgetAnoniem: 84213 schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:27:
[...]
ik zit zo rond de 11:30 minimaalmaar heb em wel ge-oced naar 880/1370 core/mem
goedkoop stampen
Ik sluit me bij dit voorstel aan. Anders gezegd: als er binnen twee weken een project aan de Vault wordt toegevoegd, gaan we die in mei doen; anders doen we PSP. Ok?DigiK-oz schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:41:
Al met al toch nog een positieve weekscoreEn ik stel voor om, ALS er een project aan de vault wordt toegevoegd, dit project per definitie de maand erop als kraakproject te benoemen.
Anoniem: 222617
Als malaria in mei nog weinig doet, dan stamp ik wel een maandje mee op dat project.
Ik zie dat er een nieuwe client gekomen is voor PSP-PRP sinds de laatste keer dat ik het gedraaid heb. Voor het geval dat iemand dat nog niet opgevallen is (ik hoop niet dat ik de enige ben) hier wat linkjes.
Info-draadje: http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=12239
Downloadlocatie: http://tools.1up.no/psp/prpclient/
Als iemand al aan het draaien is geweest zou die zo vriendelijk willen zijn om de wiki aan te passen?
http://wiki.dutchpowercows.org/index.php/PSP_PRP
Als iemand al aan het draaien is geweest zou die zo vriendelijk willen zijn om de wiki aan te passen?
Stop de verwelking!
Ik vind het best, ik dacht dat er in de config ook een email-adres stond, moeten we daarvoor dan ook niet allemaal hetzelfde invullen? En welk emailadres wordt dat dan?Wiethoofd schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:11:
Is volgens mij juist wel leuk, met z'n allen onder 1 account. Scheelt ook weer een stapel registraties of een statstopicEn natuurlijk de concurrentie even laten schrikken
Naam voor de nieuwe user wordt dan natuurlijk: [DPC]VaultHunters (spaties of zonder tag is ook mogelijk)
Division BrabanderT
Voor de stampede draaide ik een weekje of 2 proef met mijn 5770 op CC en was idd een crunch-fest.Jejking schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:13:
[...]
Ja, m'n ouwe HD4890 deed in de 'zuinige' stand iets van 20 minuten over een WU (525/2500) ipv 13 minuten @ 850/3900, scheelde 60w per uur.
Nu met die HD5770 dus rond de 10.5 minuten @ 940/5250 (stock 850/4800) en dan verbruikt ie evenveel als de 4890 in economy mode, prestatie is bij benadering twee keer zo goed!
[...]
Wat je zegt, lowpower crunching on a budget
Kreeg zonder verhogen van de core voltage (niet mogelijk met de Vapor-X editie van Sapphire) de GPU/geheugenklok naar 970/1325=5300.
Merkte wel dat de CC app geheugenhonger heeft, de GPU klok kon naar beneden zonder prestatieverlies.
GPU-Z laat dat mooi bemonsteren.
Geheugenhonger? Als je die ff kan toelichten samen met nog wat systeemspecs, graag. Ik ben altijd in voor wat wattjes schaven aan het verbruik zonder scoreverlies
Da's vreemd, de 4770 (vorige editie, true) had juist vooral voordeel van kloksnelheid omhoog, en minder van de (gratis) RAM-boost. Stock(750-800) : 1050-1100 seconden / WU, OCed (900/1000) ergens 900-950. Nog niet geprobeerd er meer uit te halen, ivm hitte en stabiliteit (en stroomverbruik, maar da's toch al best laag).
Ding was in Nature(3Dm01) trouwens mem-limited.
Ding was in Nature(3Dm01) trouwens mem-limited.
Kan resultaten nu even niet reproduceren, voor EAH heb ik even een oude 8600 GT teruggezet.
Maar uit mijn hoofd:
975/1325 (was niet stabiel) gaf GPU-Z een GPU belasting aan van 92%
970/1325 gaf 93-94% en verder duurde een WU niet langer
Overclock percentages (default is 850/1200):
970/850 ≈ 1,141
1325/1200 ≈ 1,104
De GPU is een stukje zwaarder overclocked dan het geheugen en lijkt dat de geheugenbandbreedte hier de bottleneck is.
Maar uit mijn hoofd:
975/1325 (was niet stabiel) gaf GPU-Z een GPU belasting aan van 92%
970/1325 gaf 93-94% en verder duurde een WU niet langer
Overclock percentages (default is 850/1200):
970/850 ≈ 1,141
1325/1200 ≈ 1,104
De GPU is een stukje zwaarder overclocked dan het geheugen en lijkt dat de geheugenbandbreedte hier de bottleneck is.
Gezien mijn fluctuaties ( rustig een procentje tussen de 2e en 3e run, en tot 10% tussen opnieuw opstarten en programmas laden), denk ik dat je beter 970/1200 en 850/1300 kunt testen, en dan op de CC site kijken naar tijden. (mijn mooie plotje om gpu en mem tegen Nature3D01 uit te zetten liep gruwelijk mis door een paar geforceerde reboots... en mijn CC-WU tijden, die ik over een nachtje gemiddeld heb, zijn ook niet echt stabiel...)
Zou trouwens best kunnen dat je mem-limited bent, gezien je een tikje meer shaders hebt (800 vs 640) met snellere GPU, tegen een 50% sneller geheugen. Close, so to say. Tijden schalen trouwens dan wel mooi met mem-speed (17 minuten op 800, tegen 11 minuten op 1200). Misschien ga ik het ding nog wel eens verder pushen.
Zou trouwens best kunnen dat je mem-limited bent, gezien je een tikje meer shaders hebt (800 vs 640) met snellere GPU, tegen een 50% sneller geheugen. Close, so to say. Tijden schalen trouwens dan wel mooi met mem-speed (17 minuten op 800, tegen 11 minuten op 1200). Misschien ga ik het ding nog wel eens verder pushen.
Ik heb de nieuwe client ff opgehaald en draai het ding nu naast de oude client op 1 bakkie wat niet mee kan doen met stampede (geen netwerk). De nieuwe is geen install, gewoon wat batchfiles. Client start op in een command window (en daar heb je er dan dus 2 van op een dual core, 4 op een quad etc). Het draaien met de oude client wordt afgeraden omdat men van die servers af wil.Xaverius schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:02:
Ik zie dat er een nieuwe client gekomen is voor PSP-PRP sinds de laatste keer dat ik het gedraaid heb. Voor het geval dat iemand dat nog niet opgevallen is (ik hoop niet dat ik de enige ben) hier wat linkjes.
Over een dag of 5 zijn zowel de oude als de nieuwe clients klaar met een WU, dan zal ik een handleidinkje in de WIKI prakken (tenzij iemand me voor is natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 23-04-2010 15:31 ]
Whatever
Graag, DigiK-oz! Als je iets nuttigs voor de TEAM van dit topic hebt, plaats het dan gerust, dan pruts ik (of een mede-auteur) het er in.
Nope, niks nieuws so far, dus het gaat PSP-PRP worden.
* DigiK-oz is al wat aan het prutsen om het wat makkelijker te maken om de boel te draaien en van die suffe cmd-windows van de PSP-PRP client af te zijn
* DigiK-oz is al wat aan het prutsen om het wat makkelijker te maken om de boel te draaien en van die suffe cmd-windows van de PSP-PRP client af te zijn
Whatever
Ik kreeg van Opyrt (PSP_PRP admin) nog de mededeling dat op dit moment sommige DPCers nog gebruik maken van de langzame LLR net client. De nieuwe PRPNet client is hier te downloaden: http://tools.1up.no/psp/prpclient/
Hier staat een handleiding van de nieuwe client. http://www.psp-project.de/guides/prp.html
Hier staat een handleiding van de nieuwe client. http://www.psp-project.de/guides/prp.html
Dit topic is gesloten.