DC-Vault Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.967 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 23:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Ah! Ze leven nog!
Voor de rest staat er eigenlijk geen nieuws in hun posting :)

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Oja, zolang er nog geen beslissing is genomen over de naam+email adres dat we zouden kunnen gaan gebruiken bij PSP-PRP ga ik daar onder mijn DinkKeyToy-account verder.

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Ik heb al een account (moet nog even afgestoft worden) maar ik zie het probleem niet om even te registeren voor PSP-PRP. :)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 14:55
Xaverius schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:01:
Ik heb al een account (moet nog even afgestoft worden) maar ik zie het probleem niet om even te registeren voor PSP-PRP. :)
Mee eens, maar het is net wat meer effort dan bijvoorbeeld een user bij BOINC maken. Als er mensen even PSP-PRP willen draaien om ons in de vault wat te sponsoren, kan dat misschien een struikelblok(je) zijn, wat we met een soort catchall account kunnen opvangen.

O, en als je een accountje maakt, dan wel even op het forum van PSP roepen dat je bij DPC wilt.

* DigiK-oz heeft ook een eigen accountje

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

Ik ga niet meedoen aan PSP, omdat ik m'n koetjes en mezelf :P een paar weekjes vakantie gun 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Briljant idee! Ik ben zelf ook maar iets van 14 dagen van de partij, daarna vakantie :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Helaas voor jullie gaat het belang van velen voor het belang van een individu en gaat die hele vakantie niet door :)

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321707

tsja vakantie het weer is er alweer naar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 01-05-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-06 13:08

Elrond-NL

Kluizenaar?

Yay, plaats 5 @ collatz is van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Nice, ik zit nu op plekje 45 maar stijg rustig door. Ik ben nog mijn pending aan het vullen aangezien ik drie dagen niet thuis ben geweest en dan de PC uit staat. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
Ik ga (helaas) aan het mei-project ook maar 2 weken meedoen. Ik ben de eerste twee weken van mei er niet. Verder vind ik het natuurlijk geen probleem om een eigen PSP-accountje te regelen, mits er een duidelijke & up-to-date handleiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 10:32
Ik zal helemaal geen acte de présence geven bij PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
DigiK-oz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:27:
[...]

Ik heb de nieuwe client ff opgehaald en draai het ding nu naast de oude client op 1 bakkie...
... Over een dag of 5 zijn zowel de oude als de nieuwe clients klaar met een WU, dan zal ik een handleidinkje in de WIKI prakken (tenzij iemand me voor is natuurlijk :) )
*kuch*
Ej DigiK-oz, welke versie heb je gedownload om PSP-PRP onder windows te draaien, ik snap het verschil even niet tussen deze twee...
code:
1
2
    * prpclient-2.4.7-windows.zip [1.77 MB]
    * prpclient-2.4.7-windows-llr-3.8.0.zip [1.86 MB]

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 09-06 23:17
Aan de eerdere reactie van Cow_tipping te zien is de LLR client langzamer dan de niet-LLR

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Volgens mij is er geen een nieuwe client uitgekomen, deze nieuwe client is ~20% sneller dan de oude client. En bij de nieuwe client zie ik twee windows-versies, één zonder en één mèt LLR in de naam...

Ik heb net de wiki aangepast aan de hand van de handleiding die eerder gegeven is, dus eigenlijk vertaald. ;)
Ik heb de client zelf nog niet geïnstalleerd dus als de wiki niet klopt dan hoor ik het graag. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Xaverius op 29-04-2010 10:50 ]

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Xaverius schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:20:
[...]

*kuch*
Ej DigiK-oz, welke versie heb je gedownload om PSP-PRP onder windows te draaien, ik snap het verschil even niet tussen deze twee...
code:
1
2
    * prpclient-2.4.7-windows.zip [1.77 MB]
    * prpclient-2.4.7-windows-llr-3.8.0.zip [1.86 MB]
Ik had degene met llr 3.8.0. Die andere zit llr ook bij, maar een oudere versie. Overigens heb ik inmiddels een veel recentere client opgehaald (3.2.4 ipv 2.4.7) nadat ik wat trubbels had met het ding. Ik heb alleen even geen idee meer waar ik die versie van heb gedownload 8)7

Als je een nieuwere gaat draaien, haal dan toch eerst de oude versie op, want daar zit een ini file bij met de juiste instellingen voor PSP-PRP.
Xaverius schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:49:

Ik heb net de wiki aangepast aan de hand van de handleiding die eerder gegeven is, dus eigenlijk vertaald. ;)
Ik heb de client zelf nog niet geïnstalleerd dus als de wiki niet klopt dan hoor ik het graag. :)
Kleine toevoeging : Stop de client mbc control-C i.p.v. het command window te sluiten. Doe je dat laatste, sluit het geheel niet netjes af en zal bij de volgende start begonnen worden vanaf het laatste "checkpoint". Een checkpoint gebeurt bij LLR eens in het half uur, EN bij het "netjes" afsluiten.

[ Voor 27% gewijzigd door DigiK-oz op 29-04-2010 16:25 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Pagina aangevuld met de ctrl-C optie. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

DigiK-oz schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:19:
[...]

Ik had degene met llr 3.8.0. Die andere zit llr ook bij, maar een oudere versie. Overigens heb ik inmiddels een veel recentere client opgehaald (3.2.4 ipv 2.4.7) nadat ik wat trubbels had met het ding. Ik heb alleen even geen idee meer waar ik die versie van heb gedownload 8)7

Als je een nieuwere gaat draaien, haal dan toch eerst de oude versie op, want daar zit een ini file bij met de juiste instellingen voor PSP-PRP.
[...]

Kleine toevoeging : Stop de client mbc control-C i.p.v. het command window te sluiten. Doe je dat laatste, sluit het geheel niet netjes af en zal bij de volgende start begonnen worden vanaf het laatste "checkpoint". Een checkpoint gebeurt bij LLR eens in het half uur, EN bij het "netjes" afsluiten.
Volgens mij heb je dan toch de langzamere LLR client.
De nieuwste client voor PSP-PRP is toch de 2.4.7.

En voor de mensen die de handleiding zoeken; die staat hier: http://www.psp-project.de/guides/prp.html

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321707

lol 2.4.7 is nieuwer dan 3.2.4 en 3.8.0 is nog ouder?
Ik hoop dat het programma beter integer kan rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Nee, 2.4.7 is de versie van PRPclient, die uhm, gebruikt maakt van LLR net 3.8.0. Ik was gewoon een beetje abuis.
* Cow_tipping geeft de schuld aan koninginnenacht

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zo, de einstein units zijn op. PSP-PRP draait en als we deze maand daar een plaatsje weten te winnen, levert dat dik 370 punten op. Het mooie is dat ook het andere PSP project, PSP-Sieve, binnenkort datzelfde aantal punten gaat opleveren. Kon wel eens een mooi maandje worden voor ons! :Y

Minder goed nieuws is dat één van onze trouwe companen zijn koeien aan de wilgen heeft gehangen na onenigheid tijdens de stampede. ;w Hopelijk bedenkt hij zich nog....

De animo voor PSP-PRP is nog niet overweldigend, een aantal mensen geeft de koeien wat rust na het stampede-geweld. Desondanks hoop ik dat we op 31 mei kunnen terugkijken op een succesvolle kraak!

* DigiK-oz doet maar 2 weekjes mee, en dan vakantie :9~

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik voorstellen om de hunt op PSP door te trekken naar eind juni?
PSP is toch HET project om dik op te scoren en ik vind het zonde als
ik daar geen bijdrage aan kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik ben voor :)

Ik ben er zelf dus ook maar de helft van de tijd. Dit zal de komende maanden vast voor meer mensen gaan gelden. Ik zou dus zelfs voor willen stellen om i.v.m. vakanties mei/juni en juli/agustus beide als een 2-maands kraak in te stellen.

Voor degenen die PSP draaien en een hekel hebben aan command windows:

Afbeeldingslocatie: http://www.DigiK-oz.nl/images/PSPrun.png

[ Voor 26% gewijzigd door DigiK-oz op 03-05-2010 16:49 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 15:37

schrik

Boe

Kijk dat is nou nog eens een handig tooltje! Ga het vanavond eens uit testen op een 2008 server. 't zou alleen nog mooier zijn als ie als service zou kunnen draaien. Nu moet ik altijd een sessie open laten staan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
De probleempjes met het eindigen van de consoles zijn dus opgelost?

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Xaverius schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:12:
De probleempjes met het eindigen van de consoles zijn dus opgelost?
Yes. Bij afsluiten van het ding stuurt ie eerst netjes een signal (ctrl-C) naar de clients, zodat er een checkpoint wordt geschreven en geen werk verloren gaat.

Alleen had ik vanmorgen wel dat ik 1 invalid packet inleverde (en dus geen punten kreeg :( ), dus ik kijk het nog even aan, vanavond wordt er weer wat ingeleverd. Enige voorzichtigheid is dus nog geboden, ik zou het nog niet massaal gaan gebruiken...update volgt.

UPDATE: Net weer 2 WU's ingeleverd die wel geaccepteerd werden, lijkt een éénmalige fout dus. Duurt wel weer even voordat ik weer wat inlever, dus testers welkom....op eigen risico :)

UPDATE 2: versie 0.1.1 online

[ Voor 15% gewijzigd door DigiK-oz op 04-05-2010 16:36 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DigiK-oz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:54:
[...]

Yes. Bij afsluiten van het ding stuurt ie eerst netjes een signal (ctrl-C) naar de clients, zodat er een checkpoint wordt geschreven en geen werk verloren gaat.

Alleen had ik vanmorgen wel dat ik 1 invalid packet inleverde (en dus geen punten kreeg :( ), dus ik kijk het nog even aan, vanavond wordt er weer wat ingeleverd. Enige voorzichtigheid is dus nog geboden, ik zou het nog niet massaal gaan gebruiken...update volgt.

UPDATE: Net weer 2 WU's ingeleverd die wel geaccepteerd werden, lijkt een éénmalige fout dus. Duurt wel weer even voordat ik weer wat inlever, dus testers welkom....op eigen risico :)

UPDATE 2: versie 0.1.1 online
Zit er ook een "readme" bij? Ik ben nogal knullig met dit soort dingen :z
Dan kan ik begin juni meteen vol aan de bak op PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Om verwarring en paniek te voorkomen :

Progsel zoekt alle subdirectories af naar PRPCLIENT.EXE én PRPCLIENT.INI

Directories waar deze allebei in staan wordt de .EXE gestart, als er 1 mist wordt die directory overgeslagen.

De programs directory wordt bij installatie gebruikt, en bevat dus geen .INI file. Hiervoor verschijnt een melding in het scherm : Not all required files present in directory : programs. No worries, dat hoort zo :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Afbeeldingslocatie: http://white-panther.mine.nu/wouter/pspprp.jpg
is dit een beetje een normaal beeld na 4 dagen?
het is een athlon xp 3200+ met 2 gig

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Vet cool dat je een controller gemaakt heb DigiK-oz. :)

Mag ik een paar requests maken?
  • Het lijkt er op dat er snel de voortgang van de clients bekeken wordt want zo elke seconde zie ik de groene balken bewegen. Zou je een intervalmogelijkheid voor het controleren van de voortgang kunnen maken?
  • Ik vind het altijd makkelijk wanneer mijn DC-programma's in de systray zitten, minimize to tray zou welkom zijn
  • Een autostart-optie, dus de controller wordt gestart en dan gaan meteen de clients starten.
white_panther schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:11:
is dit een beetje een normaal beeld na 4 dagen?
het is een athlon xp 3200+ met 2 gig
Ik denk het wel, PSP-PRP duurde altijd al lang bij mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Xaverius op 05-05-2010 00:14 ]

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Xaverius schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:13:

• Het lijkt er op dat er snel de voortgang van de clients bekeken wordt want zo elke seconde zie ik de groene balken bewegen. Zou je een intervalmogelijkheid voor het controleren van de voortgang kunnen maken?
  • Ik vind het altijd makkelijk wanneer mijn DC-programma's in de systray zitten, minimize to tray zou welkom zijn
  • Een autostart-optie, dus de controller wordt gestart en dan gaan meteen de clients starten.
Dat groene balken geneuzel is de standaard progressbar van .NET en kan niet zomaar aangepast worden. :( Is mij ook een doorn in het oog. Working on it, maar kan even duren.

Minimize to tray ga ik bakken, autostart ook.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Cool!
Altijd handig die controllers van jou. Die van eOn heb ik ook goed gebruik van kunnen maken. L)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Xaverius schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:13:

0.1.2 online. 1e punt gedeeltelijk aangepakt, 2e en 3e klaar (I hope)

Welcome Iconized bij de PSP-PRP club :) De inhaalstats zeggen inmiddels al < 100 dagen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 05-05-2010 20:42 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Digik-oz, kun je mij een mailtje sturen?
Ik probeerde je via je forum te bereiken, maar die is offline ( http://www.digik-oz.nl/DigiForum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Zo, DinKeyToy is ingehaald.StugIII zal nog even tijd kosten maar die zit er ook aan te komen. :)
Overigens, DigiK-oz, nog een feature request.

Ik ben ook een lichte gamer en PSP-PRP gaat niet samen met mijn spel want die gaat dan haperen. Nu stop ik de clients met de controller en start handmatig even twee clients zodat mijn spel soepel loopt.

Mijn vraag is, is het makkelijk om een start- en stopknop in de controller aan het einde van de %-balk te fabriceren? Dan kan ik dat wat makkelijker doen . :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Xaverius schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:53:
Zo, DinKeyToy is ingehaald.StugIII zal nog even tijd kosten maar die zit er ook aan te komen. :)
Je kijkt niet bij de combined stats (first pass en second pass samen)? Toen je dit postte, was je DinkeyToy daar nog niet voorbij (nu wel)
Overigens, DigiK-oz, nog een feature request.

Ik ben ook een lichte gamer en PSP-PRP gaat niet samen met mijn spel want die gaat dan haperen. Nu stop ik de clients met de controller en start handmatig even twee clients zodat mijn spel soepel loopt.

Mijn vraag is, is het makkelijk om een start- en stopknop in de controller aan het einde van de %-balk te fabriceren? Dan kan ik dat wat makkelijker doen . :)
Verse versie online.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
DigiK-oz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:14:
[...]Je kijkt niet bij de combined stats (first pass en second pass samen)? Toen je dit postte, was je DinkeyToy daar nog niet voorbij (nu wel)
Een goede tip, ik wist dat de stats nu gecombineerd zijn maar ik had deze nog niet op mijn persoonlijke pagina gezet. Meteen maar even gedaan. :)
Verse versie online.
Cool, ik heb net nog wat nationals neergeschoten met 2 clients op de achtergrond. Ik zal de volgende keer eens zien of het met 3 ook goed werkt. :)
De grafische kaart mag in ieder geval geen werk doen bij spellen, dat is niet bevorderlijk voor mijn gameplay...

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik

schrik

Boe

Tool ziet er gaaf uit. Nog 2 requests om m nog mooier te maken 8) :
  1. Als ie als service zou kunnen draaien zou helemaal geweldig zijn.
  2. Om het nieuwe gebruikers makkelijker te maken zou het mooi zijn als het tooltje zelf het aantal mappen kopieert en de ini instelt aan de hand van parameters die je in kunt vullen.
Zit er trouwens veel verschil tussen versie 2.4.3 en 2.4.7? Ik zag dat ik nog een beetje achter loop... :X

Edit:
En dan nog maar een vraag, wat is het verschil tussen de downloads?
prpclient-2.4.7-windows.zip [1.77 MB]
prpclient-2.4.7-windows-llr-3.8.0.zip [1.86 MB]

[ Voor 27% gewijzigd door schrik op 08-05-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
De onderste heeft de meeste actuele LLR-client heeft. Er zal vast performanceverschil zijn dus ik zou voor die gaan. De bovenste heeft overigensLLR-client 3.7.1c.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik draai monteel geen PSP-PRP client meer, omdat mijn server waarop ik het draaide te langzaam is om testen in te leveren, zodanig dat ze niet eens voor secondpass in aanmerking kwamen. Zolang de client geen tussetijdse resultaten verzend, blijft dit zo.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
schrik schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:50:
Tool ziet er gaaf uit. Nog 2 requests om m nog mooier te maken 8) :
  1. Als ie als service zou kunnen draaien zou helemaal geweldig zijn.
  2. Om het nieuwe gebruikers makkelijker te maken zou het mooi zijn als het tooltje zelf het aantal mappen kopieert en de ini instelt aan de hand van parameters die je in kunt vullen.
Zit er trouwens veel verschil tussen versie 2.4.3 en 2.4.7? Ik zag dat ik nog een beetje achter loop... :X

Edit:
En dan nog maar een vraag, wat is het verschil tussen de downloads?
prpclient-2.4.7-windows.zip [1.77 MB]
prpclient-2.4.7-windows-llr-3.8.0.zip [1.86 MB]
Als service, ben ik naar aan het kijken. Maar ik wil niet twee verschillende versies maken, dus moet het in 1 .exe die zowel als service als normaal kan draaien. En dat lijkt nogal ingewikkeld. Dus dat duurt nog wel "even", zeker aangezien ik over een paar dagen op vakantie ga :9~ Voorlopig kan je iets vergelijkbaars krijgen (althans, in Windows 7 en Vista) door het ding in task scheduler te mikken en laten draaien at system startup.

Directories kopiëren ga ik niet doen, het is vrijwel onmogelijk om te bepalen of de user dit zelf al heeft gedaan, eventueel met aparte .ini files etc. Daarnaast kan de PRPclient ook andere projecten draaien dan PSP-PRP, en daar heb ik helemaal geen zicht op. Dan zou ik dus directories gaan kopieren met al deels verwerkte WU's erin, en wordt het een zooitje.

Inmiddels wel weer een verse versie online :)

En we komen op stoom, nog geen extreem steile lijn in de grafieken, maar wel 10+ mensen die pending tests hebben, waarvan er 7 al wat hebben ingeleverd de afgelopen week. Er komen er dus nog een paar bij d:)b

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

zo ik heb na 9 dagen de eerste 3K aan punten binnen :)

en ik heb op mijn andere pc collantz ook maar weer aan het werk gezet, dus daar komen de punten ook weer lekker binnen.

[ Voor 53% gewijzigd door white_panther op 10-05-2010 00:20 ]

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yep, echt opschieten doen die units niet. Met een beetje geluk heb ik vandaag wel een soort mini-megaflush, ik heb 8 units op mijn I7 draaien die allemaal op 85%+ zitten :9

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Dat is met de grote WU's toch 26k. :)
Ik had eerst 4 grote en daarna 4 kleine om nu weer 4 grote WU's te crunchen. Zou wel humor zijn als dit standaard zo gaat.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik

schrik

Boe

DigiK-oz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:22:
[...]
En we komen op stoom, nog geen extreem steile lijn in de grafieken, maar wel 10+ mensen die pending tests hebben, waarvan er 7 al wat hebben ingeleverd de afgelopen week. Er komen er dus nog een paar bij d:)b
Waar zie je die pending tests? Ik heb eind zaterdag 8 tests ingeleverd, maar (nog) geen punten ontvangen... Vrees dat ie verder is gegaan waar ik een paar maand geleden op stop heb gedrukt... 8)7

Je moet die koeien ook gewoon door laten grazen... |:(

Ik krijg trouwens in windows 7 nog een foutmelding als ik een shutdown doe en vergeet eerst je applicatie af te sluiten. Dan wordt er een melding weergegeven mbt SendSignal. Als je de exacte foutmelding wilt hebben moet ik even kijken of ik je die vanavond kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
schrik schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:42:
[...]

Waar zie je die pending tests? Ik heb eind zaterdag 8 tests ingeleverd, maar (nog) geen punten ontvangen... Vrees dat ie verder is gegaan waar ik een paar maand geleden op stop heb gedrukt... 8)7

Je moet die koeien ook gewoon door laten grazen... |:(

Ik krijg trouwens in windows 7 nog een foutmelding als ik een shutdown doe en vergeet eerst je applicatie af te sluiten. Dan wordt er een melding weergegeven mbt SendSignal. Als je de exacte foutmelding wilt hebben moet ik even kijken of ik je die vanavond kan sturen.
Pending test hier : http://tools.1up.no/psp/stats/

Net even getest, en er verschijnt inderdaad een foutmelding. Om de client netjes af te sluiten, moet ik sendsignal uitvoeren. Helaas, als windows in shutdown mode is, kan er geen enkel proces meer gestart worden. Ik zal zorgen dat het netjes afsluiten van de client wordt overgeslagen bij shutdown. Je verliest wel wat werk (max 30 min) als je vergeet het ding af te sluiten, maar je krijgt geen foutmelding meer. Volgende stap is kijken of ik dat sendsignal ding kan integreren, maar dat moet ik nog uitzoeken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 19:23
dit staat onder de lijst van hierboven! : Test are considered old after 14 days (28 days is task limit).

wellicht is dit de rede dat Schrik geen punten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik

schrik

Boe

Cpt00kirk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:26:
dit staat onder de lijst van hierboven! : Test are considered old after 14 days (28 days is task limit).

wellicht is dit de rede dat Schrik geen punten heeft.
Hoe lang blijven die dingen "normaal" op pending staan dan? Er zitten namelijk ook units bij de wel vers opgehaald zijn en niet oud zouden moeten zijn. :?

Ik neem aan dat FP en SP for First Pass en Second Pass staan? Hoe gaat dit in zijn werk? Wordt nadat een eerste berekening gedaan is de tweede pas uitgegegeven of worden beide tegelijk uitgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zo te zien heb jij nu 19 units die "vers" zijn. Als een unit na 28 dagen niet is ingeleverd, wordt hij opnieuw uitgegeven en krijg je er geen punten meer voor als je hem alsnog inlevert.

First pass wordt uitgegeven, als deze is ingeleverd wordt pas de second pass uitgegeven. Deze second pass dingen lijken 2x zo snel te draaien, en de helft van de punten te geven.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:59
Het ziet er naar uit dat Eulernet nu definitief uit de vault is geknikkert (ik hoop het wel). Was er graag mee verder gegaan indertijd. Maar een half jaar geleden kreeg ik alleen maar foutmelding als de app contact zocht met de server. Heb nog voor 5 maanden aan credits staan en Jean de beheerder was zo vriendelijk om niet te helpen, alles lag zogenaamd aan mijn computers. Ik stel voor het van de OP weg te halen, misschien komt het project weer terug maar er gaat toch niemand van ons meer meedoen gok ik......

Ach ja project switch heeft wel bijna 750K aan PRP-PSP credits opgeleverd ;)

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En mij m'n eerste plekje afgepakt! :X

Los daarvan, goed gedaan want dat scheelt ons nu behoorlijk wat dagen tot de volgende plekwinst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
En de aandacht van ons op PSP-PRP heeft weer resultaat opgeleverd! Maar liefst 357,142857 punten hebben we gekregen voor onze plek winst gisteren. Er zijn nog twee teams die we in ons vizier kunnen krijgen dus ligt er nog 714,285714 punten voor ons klaar. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Over een week of 3 gaan we weer op een ander project roeleren :Y

Op deze democratische dag wordt het tijd om na te denken over ons volgende target, en volgens democratisch gebruik kiezen uit de mogelijkheden :)

Ik wil vast wat mogelijke kandidaten aandragen

- GIMPS, dat staat straks op #1 in onze flop-10
- DPAD, een project waar DPC al eeuwen aan meedoet, we staan 2e, maar levert wel 140 punten op, en een #1 is altijd lekker
- Niet 1 project, maar 1 categorie. De #16 bij bio & medic is me een doorn in het oog. Maar wat dan met stats? En : gpugrid is ons slechtste project daar, en die ondersteunen (nog) geen ATI dus is beperkt tot de Nvidia vaulters.
- Wieferich. Hier kunnen we naar #1 stijgen en zowel de noren als de techische aarsen inhalen en dus een dreun uitdelen. Maar dat project is recent aan de beurt geweest.

Andere suggesties?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 11:45
ik denk dat het verstandig is om eerst de #16 aan te pakken bij de bio&medic
ook al doen relatief aardig wat mensen mee met de wat kleinere projecten (ikzelf doe regelmatig wat voor SIMAP, Poem@home en Docking@home)
mijn videokaart is helaas niet geschikt voor gpugrid anders had ik daar al lang en breed mee gedaan ;)
maar dat is inderdaad een project waar nog flink punten zijn te scoren.
SIMAP is een project wat maar een paar dagen werk heeft, dus die zal sowieso altijd afvallen :)
verder kijken waar de punten te halen zijn bij de categorie bio&medical, om daar even wat in te halen :)

edit:
nog even gekeken op de vault site, ook bij mathmetical is volgens mij winst te halen
ook al staan we daar 3e, we staan wel even 6.000 punten achter norway en ars technica
dus ook daar is flink winst te halen, ook al pakken we binnenkort nog wel flink vanwege PSP :P

[ Voor 18% gewijzigd door Rubeo38 op 09-06-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
Het maakt mij in feite niet uit. Ik heb alleen geen DC-geschikte GPU, dus projecten zoals Milkyway@home en GPUGRID vallen dus voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik zal m'n DC-bak weer eens op GPUGRID zetten, laatste weken zeer rustig bij mij op DC-gebied, 't mag wel weer eens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Je weet dat we met z'n allen nu bij PSP zitten he?
GPUgrid lijkt wel kandidaat te worden voor 1 van de aankomende vault stampedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
GPUGrid is een GPU only project, dus eventueel handig om er nog een CPU project naast te doen?
dan denk ik zelf aan GIMPS waar we ook nog een aardige slag kunnen slaan.

ik ga zelf volgende week vrijdag voor 2 weken op vakantie, ik kom 2 juli terug dan ga ik er weer tegenaan.
hopelijk wordt het in ieder geval een project met wat minder grote WU`s dan nu :P
dan doe ik ook zeker mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
GIMPS heeft net als PrimeGrid verschillende soorten WU's; sommige (trial factoring?) units duren minder dan een uur, bepaalde primes duren daaaagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Inderdaad. Bij GIMPS de voorkeur op TF zetten als je niet 2 weken wilt wachten voor output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
zo, heb de daad bij het woord gevoeg dan maar :P
heb Gimps opgestart, geeft me even 16 TF taken, kijken wanneer het klaar is :P
ik draai het iig tot aan mijn vakantie, daarna kijken we weer verder :P

is er ergens nog een site met raadpleegbare stats hiervoor? :D

[ Voor 14% gewijzigd door Rubeo38 op 10-06-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

ik ga zelf ook over een weekje voor 2 weken weg dus dan even geen output van mij van de thuismachientjes.
Ik ben benieuwd wat het volgende project gaat zijn.

Er zijn trouwens bij Ars Technica een paar grote jongens weggegaan met een ruzie en hebben daar waar moglijk hun punten meegenomen naar Free-DC. Dit had vorige week wat verschuivingen in de stats opgeleverd. Helaas maakte dit voor de Vault niet veel uit. Wel jammer dat voor sommigen deze hobby zo serieus kan worden dat mensen over de zeik kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp dat we vanaf 1 juli GIMPS gaan doen en de jagers met nvidia-kaarten GPUGRID erbij?
Klinkt goed :Y
Aangezien ik geen nvidia GPU's heb wordt het dan 100% GIMPS voor mij.
Heeft iemand een linkje + handige tips hoe GIMPS het beste te draaien?
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik vind het een goed plan. Heb zelf ook geen Nvidia, maar bij GPUGRID zijn ze bezig met ATI ondersteuning, dus wie weet.

Ik weet dat Elteor stats heeft (had?) van GIMPS, zal eens kijken of ik ook wat kan bakken. Teamstats lukt sowieso wel, userstats is wat lastiger, zijn dacht ik alleen beschikbaar voor ingelogde users etc...Ik ga mijn best doen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
ik zie inderdaad bij Elteor de stats van Gimps,
alleen vraag ik me 1 ding af, we staan de afgelopen week elke keer in de min kwa aantal punten, hoe krijgen we dat nu weer voor mekaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik geloof niet dat we officieel hebben gestemd over het volgende project, dan wel collectief besloten hebben om GIMPS te gaan doen per 1 juli dus misschien moeten we die discussie nu maar even houden.
Hieronder even de huidige stand van zaken waarbij opgemerkt dient te worden dat de voorkeur ging na een periode van Boinc en een periode van niet Boinc.

Onze standen overall en in de diverse categorieën

ProjectPositionWeekPointsWeekBehindAhead
Overall3Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif366.909,85Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif23,757.480,846.098,01
Biological And Medical Science16Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif87.372,34Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif24,80195,3331,86
Mathematical3Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif132.346,48Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif8,975.904,325.682,41
Miscellaneous5Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif39.025,88Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif25,25152,58173,68
Physical Science5Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif108.165,13Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif15,2293,83533,42

Onze standen per project (top 10 projecten waar we de minste punten hebben)

ProjectVault PositionWeekVault PointsWeekPPP Weekly users
PSP - PRP6Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif8.214,28Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif357,1514
GIMPS45Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif8.382,35Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif5,9736,77 
GPUGRID Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QXkEzvoEFLKFcqhOzPQnFIyT/full.png73Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif8.923,76Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif4,8514,957
SoB - Sieve6Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9.137,93Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif172,42 
PSP - Sieve3Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9.259,25Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif370,38 
Wieferich@Home4Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9.433,96Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif188,681
POEM@Home Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QXkEzvoEFLKFcqhOzPQnFIyT/full.png39Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9.519,59Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3,0612,6513
Docking@Home Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QXkEzvoEFLKFcqhOzPQnFIyT/full.png34Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9.530,58Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2,0114,238
yoyo@home Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QXkEzvoEFLKFcqhOzPQnFIyT/full.png25Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif19.547,16Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif18,0518,872
Rectilinear Crossing Number Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QXkEzvoEFLKFcqhOzPQnFIyT/full.png47Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9.551,65Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif0,879,755

Bron
DC-Vault homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
Weet iemand trouwens waarom Team Norway en wij gehighlight zijn als je naar http://www.dc-vault.com gaat?
Al gevonden: er is een functie 'highlight teams' die e.e.a. in een cookie opslaat. Ik kan me niet heugen dat gedaan te hebben, maar blijkbaar toch...

Ik stel voor om juli/augustus GIMPS te doen, omdat die tegen die tijd op plaats 1 in de Flop-10 staat. September kunnen we dan mooi gebruiken om de BOINC-projecten in de categorie Bio & Medical te doen: GPUGRID, POEM & Docking. Eventueel is het voor degenen met een goede GPU ook een idee om GPUGRID van juli t/m september te doen (erbij), omdat GIMPS geen GPU ondersteunt. Bovendien scoren we een stuk hoger in Bio & Medical als we flink wat punten op GPUGRID erbij halen.

Wat zeggen jullie daarvan?

[ Voor 21% gewijzigd door Noordvogel op 11-06-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:59
Zat zelf ook al te denken aan GIMPS als vaste nieuwe project voor mijn verwegstaande koetjes. De meeste van mijn koetjes staan bij familie waar ik niet zo vaak kom dus alles snel omzetten zal niet lukken. Toch wil ik het gaan proberen alles om te krijgen.

Maar als jullie het niet erg vinden ga ik nu de stal uitmesten, ik denk dat mijn stal binnenkort een nieuwe bewonder krijgt. }:O

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even terugkomend op het runnen van poem en docking: voor deze projecten ben ik meer voorstander
om te bepalen dat we gaan voor een bepaalde positie, dan voor 1 of 2 maanden.
Er wordt daar door alle teams om ons heen aardig doorgewerkt, dus dan valt het resultaat van een maandje
crunchen al snel weer weg doordat we ingehaald worden.
Als we willen scoren op medical, dan moeten we wel significante resultaten behalen!
Dus stel voor dat we op docking voor plaats #20 gaan, dan moeten we 3,5 miljoen erbij scoren.
Ervan uitgaande dat we ongeveer 180K per week doen, dan zijn we 20 weken onderweg om dat te halen.
Pfffftttt...da's 5 maanden....geen wonder dat we niet zo hoog staan bij medical....
5 maanden cunchen voor nog geen 200 Vault punten :F
Kunnen we beter voor de #1 op GIMPS gaan.

Anyway, just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
5 maanden? Da's geen hunt meer, maar een levenstaak :X Als we 5 maanden Wieferichen, staan we daar eerste :)

We hebben nog 2 weken om het volgende project aan te wijzen. GIMPS lijkt een logische keuze, omdat dat binnenkort onze flop-1 is. Ik heb inmiddels stats voor GIMPS online, nog niet helemaal ok, maar dat komt de komende dagen wel.

Nummers 7 t/m 10 in de flop-10 is BOINC, dat geeft ook te denken. GPUGRID laat ik nog even buiten beschouwing, Nvidia hebben we niet zoveel aan boord geloof ik. Wie Nvidia draait, en de Vault een warm hart toedraagt, gaat daar NU heen.

Wat mij betreft gaan we GIMPS pakken voor Juli/Augustus. 45e schiet niet op, maar hoe hard we kunnen stijgen daar kan ik (nog) niet echt inschatten. Maar he, het is de flop-#1, en 36+ punten per plek....

Na Augustus is het dan wat mij betreft weer BOINC-tijd.

My EUR 0,02...Andere suggesties natuurlijk welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 11-06-2010 20:04 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:59

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Anoniem: 47852 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:47:
[...]
5 maanden cunchen voor nog geen 200 Vault punten :F
Kunnen we beter voor de #1 op GIMPS gaan.

Anyway, just my 2 cents.
Bij RCN heb je maar 1.000.000 punten nodig om 21 plaatsen te stijgen. Dat is ook ca. 200 punten ;)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
uit het PSP topic een opmerking van Bold_Seeker
[b][message=34168714,noline]
Het cherrypicken is zo langzamerhand voorbij en dat werpt de vraag op of we onze strategie niet moeten
aanpassen. Willen we ooit de #2 binnenhalen, dan is het van belang om de Noren te passeren bij projecten.
Het kan een idee zijn om een project te selecteren waar de Noormannen drie keer niets aan punten inleveren
en ons dan tot doel te stellen om ze te passeren. Dat geeft dan wel een duidelijk signaal af >:)
Anyway, deze discussie wordt al in het Vault-topic gevoerd, dus ik raak off-topic.
* Rubeo38 sluit zich hier bij aan.
als we een aantal plekken kunnen stijgen bij GIMPS is dat natuurlijk altijd lekker, dit i.c.m. de aankomende punten van de PSP hunt kunnen we hier wel een bruggetje slaan naar Team Norway.

we staan nu 8,5 duizend punten achter, na de PSP hun zal dit nog maar 7duizend nogwat zijn.
bij het gedeelte mathmetical staan we zo rond de 6 duizend punten achter waar natuurlijk PSP en volgende maand GIMPS we wel een stukkie inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat we eigenlijk nog missen is een tool die op basis van gemiddelde dagelijkse output
berekend hoeveel Vault-punten er gescoord kunnen worden.
Je hebt dan een vakje "projectkeuze", een vakje "aantal maanden deelname aan project" ,een vakje "verwachtte gemiddelde score per dag" en een vakje "gewenste positie in project".
Erachter hangt een database met daarin de benodigde data.
Zo kun je dan uitvogelen wat er op welk project nodig is om x hoeveelheid punten te behalen.
Awwww...ik zie het al helemaal voor me, maar ik ben een ongelovelijke knuppel op programmeergebied |:(

Deze tool zou het bepalen van een goede strategie goed kunnen ondersteunen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Si senor. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, een goed idee. Ik zal komende week eens kijken of ik tijd kan vinden om er een beginnetje mee te maken. De benodigde data is beschikbaar. En ook nog iets bakken om na te gaan waar we het snelste een bepaald team kunnen inhalen. Want om te stijgen in de vault, zullen we toch ook de Noren en AT-ers op een paar projecten moeten inhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 13-06-2010 10:33 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik denk dat je dan beter kunt uitvogelen hoeveel punten we ongeveer reeel kunnen halen op dat project ( bij BOINC-achtigen is de slagkracht ruwweg 1 ton / dag), en dan kijken waar we hoeveel punten kunnen halen. Sommige projecten staan op dit moment bijna stil, maar er is wel veel te halen. Helaas gaat dat niet op voor GPU-projecten en andere afwijkers.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik heb de Noren en Ars eens vergeleken met onze scores. Op veel projecten moeten we onze huidige totaalscore minstens verdubbelen om een van hen in te halen. De uitzonderingen :

Ars : uFluids +10%, Collatz +72%,Aqua +76%, Wieferich + 76%
Norway : Aqua +24%, Wieferich +57%, Lattice +70%

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik zie 2x Wieferich en 2x Aqua staan, ik slinger voorlopig eerst Wieferich wel weer aan naast m'n GPUGRID (doe even nog niet mee aan het huidige kraakproject)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
Bij Aqua staat team norway op de nominatie om binnen een maandje ingehaald te worden :)
daar is Borislav van TEB even aan het knallen op het moment :P

wat gaan we nu afspreken voor juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
moet er voor GIMPS voor een bepaalde tijd een WU af zijn? ik ga vrijdag op vakantie en weet niet of ik deze voor mijn vakantie ga afkrijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Er zijn bij GIMPS wel limieten, maar vrij ruim dacht ik, zal eens kijken. Als je alleen WU's van het type TF vraagt, deze zijn vrij klein, ergens tussen 1 en 4 uur of zo. Een hele opluchting om straks een tijdje geen 80+ uur WU's te draaien :P

Maar : we gaan dus voor GIMPS? Iemand tegen? Of doen we een stampede-like stemming?

* DigiK-oz draait nog wel 2 weekjes PSP, en 1 stand-alone bakkie Wieferich

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een maandje GIMPS is goed.
Daarna dan wel 3 maanden op een BOINC project lijkt me; dat zet tenminste zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
wel een project dat even flink kan scoren bij de vault, moet dus beetje berekend worden hoe en wat precies met het aantal punten wat te vergaren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
En even checken of er genoeg werk is (structureel). Maar er was sowieso toch al besloten dat het volgende kraakproject juli+augustus duurt i.v.m. vakanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 maandjes GIMPS is ook goed!
Ik neem aan dat de ervaren GIMPS gebruikers nog een "how to" hier op het forum plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Oke, 2 maanden GIMPS it is wat mij betreft. Daarna zien we wel, is eigenlijk BOINC wel weer aan de beurt, en er zijn tegen die tijd zat BOINC projecten die langzaam weer de flop-10 zijn ingedruppeld.

Maar, om mezelf maar even te quoten uit het PSP stats topic:
Qua taktiek zou ik iedereen willen aanraden om, naast whatever kraakproject we draaien, BOINC te connecten aan the Lattice Project. Dat project heeft maar zo eens in de paar maanden werk, dus het kost meestal niks voor het kraakproject. Maar ALS er werk is, is daar veel te halen (en veel te verliezen als we de boot missen).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
Is het genoeg om Lattice 10% van je CPU-tijd te gunnen? Of liever meer, zodat er veel gedaan wordt als er veel werk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Gewoon op 100 laten staan het programma doet niks zonder werk. Als je GIMPS draait dan kost het je dus alleen wat geheugen.

Overigens zou SIMAP ook constant aan mogen staan. Voor dat project geldt hetzelfde als Latice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Attached SIMAP :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet ik Lattice en SIMAP nu al aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
Simap heeft sowieso nu geen werk voor zover ik weet dat komt begin elke maand, en draait meestal tussen de 7 en 10 dagen dat ze WU`s hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
Als Bold_Seeker Lattice en SIMAP aanzet, is er voor de rest niets meer te doen, ook al sturen ze er werk uit :P

[ Voor 15% gewijzigd door Noordvogel op 17-06-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Vandaag hebben we op GIMPS een plekje verloren, dus dat waren weer 37 minpunten. Met een 46e plek ben ik benieuwd op welke plek we uit zullen komen na een vakantie crunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Anoniem: 47852 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:22:
Moet ik Lattice en SIMAP nu al aanzetten?
Ik heb ze beide aanstaan, krijg niks, dus het zit het kraakproject niet in de weg tot ze werk uitgeven. Misschien krijg je een verdwaalde unit binnen die door een andere user aborted of expired is.

Beide projecten hebben heel af en toe werk, en dan heb je het bij Lattice over batches van 1500 WU's of iets dergelijks, die wel lang duren daar (20 uur ongeveer). Meestal is die batch dan binnen die 20 uur volledig uitgedeeld, dus kost het een dag power op het kraakproject.
Cow_tipping schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:11:
Vandaag hebben we op GIMPS een plekje verloren, dus dat waren weer 37 minpunten. Met een 46e plek ben ik benieuwd op welke plek we uit zullen komen na een vakantie crunch.
Gelukkig werden die minpunten gecompenseerd door PSP :P 37 punten per plaats is ook best veel. Met een verdubbeling van onze punten zouden we rond plek 30 terecht komen. Voorlopig zien de inhaalstats op GIMPS er nog bedroevend uit, maar dat gaat vast binnenkort veranderen :+

EDIT: * DigiK-oz heeft een minuut geleden zo'n "verdwaalde" Lattice WU binnengehengeld

[ Voor 33% gewijzigd door DigiK-oz op 18-06-2010 09:26 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

20 uur per Lattice wu? Kweenie...maar die Garli-wu's die ik binnen heb gehaald staan na 20 uur crunchen
nog steeds op 1%. Echt belachelijk hoeveel geheugen die dingen opvreten: bijna 1 GB per wu! :F
Leuk als ik er straks 8 op m'n i7 heb lopen met maar 3 Gb aan geheugen erin :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik heb hier ook 1 Latice-wu draaien. Van het forum heb ik begrepen dat een wu soms wel dagen op 95% kan staan, maar dat ze uiteindelijk wel voltooien.
Om eerst maar eens te kijken hoe het loopt heb ik voorlopig maar geen nieuw werk aangenomen.
Herstel: Bij m'n voorkeuren heb ik Garli-wu's uitgesloten.

[ Voor 12% gewijzigd door Crack op 18-06-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Anoniem: 47852 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:45:
20 uur per Lattice wu? Kweenie...maar die Garli-wu's die ik binnen heb gehaald staan na 20 uur crunchen
nog steeds op 1%. Echt belachelijk hoeveel geheugen die dingen opvreten: bijna 1 GB per wu! :F
Leuk als ik er straks 8 op m'n i7 heb lopen met maar 3 Gb aan geheugen erin :9 :+
Ik heb hun forum ff gechecked. De huidige WU's checkpointen de eerste pak hem beet 25 uur niet, gaan dan naar 5% en dan loopt het gewoon op tot ongeveer 95, waar het weer een dag kan duren :F

Dat betekent dat je deze dingen niet wilt draaien op een systeem wat niet 24 uur per dag aan staat. Zodra je BOINC stopt, en weer start, valt de WU namelijk terug naar het laatste checkpoint....en dat red je dus alleen als je 24/7 draait. Maar dan ook alleen als je zat geheugen hyebt, 800M per WU is "normaal" 7(8)7

De WU die ik had heb ik maar afgebroken, draaide op mijn niet-24/7 bak en zou dus nooit verder komen dan 1%.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig draai ik wel 24/7.
Heb m'n virtuele geheugen opgekrikt op de koetjes, dus die moeten nu wel wat kunnen hebben.
Toch al zo'n 15 Garli wu's binnengeharkt inmiddels, dus dat ziet er wel goed uit :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.