https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Voor de rest staat er eigenlijk geen nieuws in hun posting
Division BrabanderT
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Mee eens, maar het is net wat meer effort dan bijvoorbeeld een user bij BOINC maken. Als er mensen even PSP-PRP willen draaien om ons in de vault wat te sponsoren, kan dat misschien een struikelblok(je) zijn, wat we met een soort catchall account kunnen opvangen.Xaverius schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:01:
Ik heb al een account (moet nog even afgestoft worden) maar ik zie het probleem niet om even te registeren voor PSP-PRP.
O, en als je een accountje maakt, dan wel even op het forum van PSP roepen dat je bij DPC wilt.
* DigiK-oz heeft ook een eigen accountje
Whatever
Anoniem: 47852
Whatever
Division BrabanderT
Anoniem: 321707
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 01-05-2010 17:56 ]
Stop de verwelking!
*kuch*DigiK-oz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:27:
[...]
Ik heb de nieuwe client ff opgehaald en draai het ding nu naast de oude client op 1 bakkie...
... Over een dag of 5 zijn zowel de oude als de nieuwe clients klaar met een WU, dan zal ik een handleidinkje in de WIKI prakken (tenzij iemand me voor is natuurlijk)
Ej DigiK-oz, welke versie heb je gedownload om PSP-PRP onder windows te draaien, ik snap het verschil even niet tussen deze twee...
1
2
| * prpclient-2.4.7-windows.zip [1.77 MB] * prpclient-2.4.7-windows-llr-3.8.0.zip [1.86 MB] |
Stop de verwelking!
Ik heb net de wiki aangepast aan de hand van de handleiding die eerder gegeven is, dus eigenlijk vertaald.
Ik heb de client zelf nog niet geïnstalleerd dus als de wiki niet klopt dan hoor ik het graag.
[ Voor 34% gewijzigd door Xaverius op 29-04-2010 10:50 ]
Stop de verwelking!
Ik had degene met llr 3.8.0. Die andere zit llr ook bij, maar een oudere versie. Overigens heb ik inmiddels een veel recentere client opgehaald (3.2.4 ipv 2.4.7) nadat ik wat trubbels had met het ding. Ik heb alleen even geen idee meer waar ik die versie van heb gedownloadXaverius schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:20:
[...]
*kuch*
Ej DigiK-oz, welke versie heb je gedownload om PSP-PRP onder windows te draaien, ik snap het verschil even niet tussen deze twee...
code:
1 2 * prpclient-2.4.7-windows.zip [1.77 MB] * prpclient-2.4.7-windows-llr-3.8.0.zip [1.86 MB]

Als je een nieuwere gaat draaien, haal dan toch eerst de oude versie op, want daar zit een ini file bij met de juiste instellingen voor PSP-PRP.
Kleine toevoeging : Stop de client mbc control-C i.p.v. het command window te sluiten. Doe je dat laatste, sluit het geheel niet netjes af en zal bij de volgende start begonnen worden vanaf het laatste "checkpoint". Een checkpoint gebeurt bij LLR eens in het half uur, EN bij het "netjes" afsluiten.Xaverius schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:49:
Ik heb net de wiki aangepast aan de hand van de handleiding die eerder gegeven is, dus eigenlijk vertaald.
Ik heb de client zelf nog niet geïnstalleerd dus als de wiki niet klopt dan hoor ik het graag.
[ Voor 27% gewijzigd door DigiK-oz op 29-04-2010 16:25 ]
Whatever
Stop de verwelking!
Volgens mij heb je dan toch de langzamere LLR client.DigiK-oz schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:19:
[...]
Ik had degene met llr 3.8.0. Die andere zit llr ook bij, maar een oudere versie. Overigens heb ik inmiddels een veel recentere client opgehaald (3.2.4 ipv 2.4.7) nadat ik wat trubbels had met het ding. Ik heb alleen even geen idee meer waar ik die versie van heb gedownload![]()
Als je een nieuwere gaat draaien, haal dan toch eerst de oude versie op, want daar zit een ini file bij met de juiste instellingen voor PSP-PRP.
[...]
Kleine toevoeging : Stop de client mbc control-C i.p.v. het command window te sluiten. Doe je dat laatste, sluit het geheel niet netjes af en zal bij de volgende start begonnen worden vanaf het laatste "checkpoint". Een checkpoint gebeurt bij LLR eens in het half uur, EN bij het "netjes" afsluiten.
De nieuwste client voor PSP-PRP is toch de 2.4.7.
En voor de mensen die de handleiding zoeken; die staat hier: http://www.psp-project.de/guides/prp.html
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Anoniem: 321707
Ik hoop dat het programma beter integer kan rekenen
* Cow_tipping geeft de schuld aan koninginnenacht
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Minder goed nieuws is dat één van onze trouwe companen zijn koeien aan de wilgen heeft gehangen na onenigheid tijdens de stampede.

De animo voor PSP-PRP is nog niet overweldigend, een aantal mensen geeft de koeien wat rust na het stampede-geweld. Desondanks hoop ik dat we op 31 mei kunnen terugkijken op een succesvolle kraak!
* DigiK-oz doet maar 2 weekjes mee, en dan vakantie
Whatever
PSP is toch HET project om dik op te scoren en ik vind het zonde als
ik daar geen bijdrage aan kan leveren.
Ik ben er zelf dus ook maar de helft van de tijd. Dit zal de komende maanden vast voor meer mensen gaan gelden. Ik zou dus zelfs voor willen stellen om i.v.m. vakanties mei/juni en juli/agustus beide als een 2-maands kraak in te stellen.
Voor degenen die PSP draaien en een hekel hebben aan command windows:

[ Voor 26% gewijzigd door DigiK-oz op 03-05-2010 16:49 ]
Whatever
Stop de verwelking!
Yes. Bij afsluiten van het ding stuurt ie eerst netjes een signal (ctrl-C) naar de clients, zodat er een checkpoint wordt geschreven en geen werk verloren gaat.Xaverius schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:12:
De probleempjes met het eindigen van de consoles zijn dus opgelost?
Alleen had ik vanmorgen wel dat ik 1 invalid packet inleverde (en dus geen punten kreeg
UPDATE: Net weer 2 WU's ingeleverd die wel geaccepteerd werden, lijkt een éénmalige fout dus. Duurt wel weer even voordat ik weer wat inlever, dus testers welkom....op eigen risico
UPDATE 2: versie 0.1.1 online
[ Voor 15% gewijzigd door DigiK-oz op 04-05-2010 16:36 ]
Whatever
Zit er ook een "readme" bij? Ik ben nogal knullig met dit soort dingenDigiK-oz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:54:
[...]
Yes. Bij afsluiten van het ding stuurt ie eerst netjes een signal (ctrl-C) naar de clients, zodat er een checkpoint wordt geschreven en geen werk verloren gaat.
Alleen had ik vanmorgen wel dat ik 1 invalid packet inleverde (en dus geen punten kreeg), dus ik kijk het nog even aan, vanavond wordt er weer wat ingeleverd. Enige voorzichtigheid is dus nog geboden, ik zou het nog niet massaal gaan gebruiken...update volgt.
UPDATE: Net weer 2 WU's ingeleverd die wel geaccepteerd werden, lijkt een éénmalige fout dus. Duurt wel weer even voordat ik weer wat inlever, dus testers welkom....op eigen risico
UPDATE 2: versie 0.1.1 online

Dan kan ik begin juni meteen vol aan de bak op PSP.
Progsel zoekt alle subdirectories af naar PRPCLIENT.EXE én PRPCLIENT.INI
Directories waar deze allebei in staan wordt de .EXE gestart, als er 1 mist wordt die directory overgeslagen.
De programs directory wordt bij installatie gebruikt, en bevat dus geen .INI file. Hiervoor verschijnt een melding in het scherm : Not all required files present in directory : programs. No worries, dat hoort zo
Whatever

is dit een beetje een normaal beeld na 4 dagen?
het is een athlon xp 3200+ met 2 gig
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Mag ik een paar requests maken?
- Het lijkt er op dat er snel de voortgang van de clients bekeken wordt want zo elke seconde zie ik de groene balken bewegen. Zou je een intervalmogelijkheid voor het controleren van de voortgang kunnen maken?
- Ik vind het altijd makkelijk wanneer mijn DC-programma's in de systray zitten, minimize to tray zou welkom zijn
- Een autostart-optie, dus de controller wordt gestart en dan gaan meteen de clients starten.
Ik denk het wel, PSP-PRP duurde altijd al lang bij mij.white_panther schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:11:
is dit een beetje een normaal beeld na 4 dagen?
het is een athlon xp 3200+ met 2 gig
[ Voor 19% gewijzigd door Xaverius op 05-05-2010 00:14 ]
Stop de verwelking!
Dat groene balken geneuzel is de standaard progressbar van .NET en kan niet zomaar aangepast worden.Xaverius schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:13:
Vet cool dat je een controller gemaakt heb DigiK-oz.
- Het lijkt er op dat er snel de voortgang van de clients bekeken wordt want zo elke seconde zie ik de groene balken bewegen. Zou je een intervalmogelijkheid voor het controleren van de voortgang kunnen maken?
- Ik vind het altijd makkelijk wanneer mijn DC-programma's in de systray zitten, minimize to tray zou welkom zijn
- Een autostart-optie, dus de controller wordt gestart en dan gaan meteen de clients starten.
Minimize to tray ga ik bakken, autostart ook.
Whatever
Altijd handig die controllers van jou. Die van eOn heb ik ook goed gebruik van kunnen maken. L)
Stop de verwelking!
0.1.2 online. 1e punt gedeeltelijk aangepakt, 2e en 3e klaar (I hope)Xaverius schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:13:
Vet cool dat je een controller gemaakt heb DigiK-oz.
Welcome Iconized bij de PSP-PRP club
[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 05-05-2010 20:42 ]
Whatever
Ik probeerde je via je forum te bereiken, maar die is offline ( http://www.digik-oz.nl/DigiForum)
Overigens, DigiK-oz, nog een feature request.
Ik ben ook een lichte gamer en PSP-PRP gaat niet samen met mijn spel want die gaat dan haperen. Nu stop ik de clients met de controller en start handmatig even twee clients zodat mijn spel soepel loopt.
Mijn vraag is, is het makkelijk om een start- en stopknop in de controller aan het einde van de %-balk te fabriceren? Dan kan ik dat wat makkelijker doen .
Stop de verwelking!
Je kijkt niet bij de combined stats (first pass en second pass samen)? Toen je dit postte, was je DinkeyToy daar nog niet voorbij (nu wel)Xaverius schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:53:
Zo, DinKeyToy is ingehaald.StugIII zal nog even tijd kosten maar die zit er ook aan te komen.
Verse versie online.Overigens, DigiK-oz, nog een feature request.
Ik ben ook een lichte gamer en PSP-PRP gaat niet samen met mijn spel want die gaat dan haperen. Nu stop ik de clients met de controller en start handmatig even twee clients zodat mijn spel soepel loopt.
Mijn vraag is, is het makkelijk om een start- en stopknop in de controller aan het einde van de %-balk te fabriceren? Dan kan ik dat wat makkelijker doen .
Whatever
Een goede tip, ik wist dat de stats nu gecombineerd zijn maar ik had deze nog niet op mijn persoonlijke pagina gezet. Meteen maar even gedaan.DigiK-oz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:14:
[...]Je kijkt niet bij de combined stats (first pass en second pass samen)? Toen je dit postte, was je DinkeyToy daar nog niet voorbij (nu wel)
Cool, ik heb net nog wat nationals neergeschoten met 2 clients op de achtergrond. Ik zal de volgende keer eens zien of het met 3 ook goed werkt.Verse versie online.
De grafische kaart mag in ieder geval geen werk doen bij spellen, dat is niet bevorderlijk voor mijn gameplay...
Stop de verwelking!
- Als ie als service zou kunnen draaien zou helemaal geweldig zijn.
- Om het nieuwe gebruikers makkelijker te maken zou het mooi zijn als het tooltje zelf het aantal mappen kopieert en de ini instelt aan de hand van parameters die je in kunt vullen.

Edit:
En dan nog maar een vraag, wat is het verschil tussen de downloads?
prpclient-2.4.7-windows.zip [1.77 MB]
prpclient-2.4.7-windows-llr-3.8.0.zip [1.86 MB]
[ Voor 27% gewijzigd door schrik op 08-05-2010 10:00 ]
Stop de verwelking!
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Als service, ben ik naar aan het kijken. Maar ik wil niet twee verschillende versies maken, dus moet het in 1 .exe die zowel als service als normaal kan draaien. En dat lijkt nogal ingewikkeld. Dus dat duurt nog wel "even", zeker aangezien ik over een paar dagen op vakantie gaschrik schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:50:
Tool ziet er gaaf uit. Nog 2 requests om m nog mooier te maken:
Zit er trouwens veel verschil tussen versie 2.4.3 en 2.4.7? Ik zag dat ik nog een beetje achter loop...
- Als ie als service zou kunnen draaien zou helemaal geweldig zijn.
- Om het nieuwe gebruikers makkelijker te maken zou het mooi zijn als het tooltje zelf het aantal mappen kopieert en de ini instelt aan de hand van parameters die je in kunt vullen.
Edit:
En dan nog maar een vraag, wat is het verschil tussen de downloads?
prpclient-2.4.7-windows.zip [1.77 MB]
prpclient-2.4.7-windows-llr-3.8.0.zip [1.86 MB]
Directories kopiëren ga ik niet doen, het is vrijwel onmogelijk om te bepalen of de user dit zelf al heeft gedaan, eventueel met aparte .ini files etc. Daarnaast kan de PRPclient ook andere projecten draaien dan PSP-PRP, en daar heb ik helemaal geen zicht op. Dan zou ik dus directories gaan kopieren met al deels verwerkte WU's erin, en wordt het een zooitje.
Inmiddels wel weer een verse versie online
En we komen op stoom, nog geen extreem steile lijn in de grafieken, maar wel 10+ mensen die pending tests hebben, waarvan er 7 al wat hebben ingeleverd de afgelopen week. Er komen er dus nog een paar bij
Whatever
en ik heb op mijn andere pc collantz ook maar weer aan het werk gezet, dus daar komen de punten ook weer lekker binnen.
[ Voor 53% gewijzigd door white_panther op 10-05-2010 00:20 ]
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Whatever
Ik had eerst 4 grote en daarna 4 kleine om nu weer 4 grote WU's te crunchen. Zou wel humor zijn als dit standaard zo gaat.
Stop de verwelking!
Waar zie je die pending tests? Ik heb eind zaterdag 8 tests ingeleverd, maar (nog) geen punten ontvangen... Vrees dat ie verder is gegaan waar ik een paar maand geleden op stop heb gedrukt...DigiK-oz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:22:
[...]
En we komen op stoom, nog geen extreem steile lijn in de grafieken, maar wel 10+ mensen die pending tests hebben, waarvan er 7 al wat hebben ingeleverd de afgelopen week. Er komen er dus nog een paar bij

Je moet die koeien ook gewoon door laten grazen...

Ik krijg trouwens in windows 7 nog een foutmelding als ik een shutdown doe en vergeet eerst je applicatie af te sluiten. Dan wordt er een melding weergegeven mbt SendSignal. Als je de exacte foutmelding wilt hebben moet ik even kijken of ik je die vanavond kan sturen.
Pending test hier : http://tools.1up.no/psp/stats/schrik schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:42:
[...]
Waar zie je die pending tests? Ik heb eind zaterdag 8 tests ingeleverd, maar (nog) geen punten ontvangen... Vrees dat ie verder is gegaan waar ik een paar maand geleden op stop heb gedrukt...![]()
Je moet die koeien ook gewoon door laten grazen...![]()
Ik krijg trouwens in windows 7 nog een foutmelding als ik een shutdown doe en vergeet eerst je applicatie af te sluiten. Dan wordt er een melding weergegeven mbt SendSignal. Als je de exacte foutmelding wilt hebben moet ik even kijken of ik je die vanavond kan sturen.
Net even getest, en er verschijnt inderdaad een foutmelding. Om de client netjes af te sluiten, moet ik sendsignal uitvoeren. Helaas, als windows in shutdown mode is, kan er geen enkel proces meer gestart worden. Ik zal zorgen dat het netjes afsluiten van de client wordt overgeslagen bij shutdown. Je verliest wel wat werk (max 30 min) als je vergeet het ding af te sluiten, maar je krijgt geen foutmelding meer. Volgende stap is kijken of ik dat sendsignal ding kan integreren, maar dat moet ik nog uitzoeken.
Whatever
wellicht is dit de rede dat Schrik geen punten heeft.
Hoe lang blijven die dingen "normaal" op pending staan dan? Er zitten namelijk ook units bij de wel vers opgehaald zijn en niet oud zouden moeten zijn.Cpt00kirk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:26:
dit staat onder de lijst van hierboven! : Test are considered old after 14 days (28 days is task limit).
wellicht is dit de rede dat Schrik geen punten heeft.
Ik neem aan dat FP en SP for First Pass en Second Pass staan? Hoe gaat dit in zijn werk? Wordt nadat een eerste berekening gedaan is de tweede pas uitgegegeven of worden beide tegelijk uitgegeven?
First pass wordt uitgegeven, als deze is ingeleverd wordt pas de second pass uitgegeven. Deze second pass dingen lijken 2x zo snel te draaien, en de helft van de punten te geven.
Whatever
Ach ja project switch heeft wel bijna 750K aan PRP-PSP credits opgeleverd
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Los daarvan, goed gedaan want dat scheelt ons nu behoorlijk wat dagen tot de volgende plekwinst.
Stop de verwelking!

Op deze democratische dag wordt het tijd om na te denken over ons volgende target, en volgens democratisch gebruik kiezen uit de mogelijkheden
Ik wil vast wat mogelijke kandidaten aandragen
- GIMPS, dat staat straks op #1 in onze flop-10
- DPAD, een project waar DPC al eeuwen aan meedoet, we staan 2e, maar levert wel 140 punten op, en een #1 is altijd lekker
- Niet 1 project, maar 1 categorie. De #16 bij bio & medic is me een doorn in het oog. Maar wat dan met stats? En : gpugrid is ons slechtste project daar, en die ondersteunen (nog) geen ATI dus is beperkt tot de Nvidia vaulters.
- Wieferich. Hier kunnen we naar #1 stijgen en zowel de noren als de techische aarsen inhalen en dus een dreun uitdelen. Maar dat project is recent aan de beurt geweest.
Andere suggesties?
Whatever
ook al doen relatief aardig wat mensen mee met de wat kleinere projecten (ikzelf doe regelmatig wat voor SIMAP, Poem@home en Docking@home)
mijn videokaart is helaas niet geschikt voor gpugrid anders had ik daar al lang en breed mee gedaan
maar dat is inderdaad een project waar nog flink punten zijn te scoren.
SIMAP is een project wat maar een paar dagen werk heeft, dus die zal sowieso altijd afvallen
verder kijken waar de punten te halen zijn bij de categorie bio&medical, om daar even wat in te halen
edit:
nog even gekeken op de vault site, ook bij mathmetical is volgens mij winst te halen
ook al staan we daar 3e, we staan wel even 6.000 punten achter norway en ars technica
dus ook daar is flink winst te halen, ook al pakken we binnenkort nog wel flink vanwege PSP
[ Voor 18% gewijzigd door Rubeo38 op 09-06-2010 19:32 ]
GPUgrid lijkt wel kandidaat te worden voor 1 van de aankomende vault stampedes.
dan denk ik zelf aan GIMPS waar we ook nog een aardige slag kunnen slaan.
ik ga zelf volgende week vrijdag voor 2 weken op vakantie, ik kom 2 juli terug dan ga ik er weer tegenaan.
hopelijk wordt het in ieder geval een project met wat minder grote WU`s dan nu
dan doe ik ook zeker mee
heb Gimps opgestart, geeft me even 16 TF taken, kijken wanneer het klaar is
ik draai het iig tot aan mijn vakantie, daarna kijken we weer verder
is er ergens nog een site met raadpleegbare stats hiervoor?
[ Voor 14% gewijzigd door Rubeo38 op 10-06-2010 20:13 ]
Ik ben benieuwd wat het volgende project gaat zijn.
Er zijn trouwens bij Ars Technica een paar grote jongens weggegaan met een ruzie en hebben daar waar moglijk hun punten meegenomen naar Free-DC. Dit had vorige week wat verschuivingen in de stats opgeleverd. Helaas maakte dit voor de Vault niet veel uit. Wel jammer dat voor sommigen deze hobby zo serieus kan worden dat mensen over de zeik kunnen raken.
Klinkt goed

Aangezien ik geen nvidia GPU's heb wordt het dan 100% GIMPS voor mij.
Heeft iemand een linkje + handige tips hoe GIMPS het beste te draaien?

Ik weet dat Elteor stats heeft (had?) van GIMPS, zal eens kijken of ik ook wat kan bakken. Teamstats lukt sowieso wel, userstats is wat lastiger, zijn dacht ik alleen beschikbaar voor ingelogde users etc...Ik ga mijn best doen.
Whatever
alleen vraag ik me 1 ding af, we staan de afgelopen week elke keer in de min kwa aantal punten, hoe krijgen we dat nu weer voor mekaar?
Hieronder even de huidige stand van zaken waarbij opgemerkt dient te worden dat de voorkeur ging na een periode van Boinc en een periode van niet Boinc.
Onze standen overall en in de diverse categorieën
Project | Position | Week | Points | Week | Behind | Ahead |
---|---|---|---|---|---|---|
Overall | 3 | ![]() | 366.909,85 | ![]() | 7.480,84 | 6.098,01 |
Biological And Medical Science | 16 | ![]() | 87.372,34 | ![]() | 195,33 | 31,86 |
Mathematical | 3 | ![]() | 132.346,48 | ![]() | 5.904,32 | 5.682,41 |
Miscellaneous | 5 | ![]() | 39.025,88 | ![]() | 152,58 | 173,68 |
Physical Science | 5 | ![]() | 108.165,13 | ![]() | 93,83 | 533,42 |
Onze standen per project (top 10 projecten waar we de minste punten hebben)
Project | Vault Position | Week | Vault Points | Week | PPP | Weekly users |
---|---|---|---|---|---|---|
PSP - PRP | 6 | ![]() | 8.214,28 | ![]() | 357,15 | 14 |
GIMPS | 45 | ![]() | 8.382,35 | ![]() | 36,77 | |
GPUGRID ![]() | 73 | ![]() | 8.923,76 | ![]() | 14,95 | 7 |
SoB - Sieve | 6 | ![]() | 9.137,93 | ![]() | 172,42 | |
PSP - Sieve | 3 | ![]() | 9.259,25 | ![]() | 370,38 | |
Wieferich@Home | 4 | ![]() | 9.433,96 | ![]() | 188,68 | 1 |
POEM@Home ![]() | 39 | ![]() | 9.519,59 | ![]() | 12,65 | 13 |
Docking@Home ![]() | 34 | ![]() | 9.530,58 | ![]() | 14,23 | 8 |
yoyo@home ![]() | 25 | ![]() | 9.547,16 | ![]() | 18,87 | 2 |
Rectilinear Crossing Number ![]() | 47 | ![]() | 9.551,65 | ![]() | 9,75 | 5 |
Bron
DC-Vault homepage
Al gevonden: er is een functie 'highlight teams' die e.e.a. in een cookie opslaat. Ik kan me niet heugen dat gedaan te hebben, maar blijkbaar toch...
Ik stel voor om juli/augustus GIMPS te doen, omdat die tegen die tijd op plaats 1 in de Flop-10 staat. September kunnen we dan mooi gebruiken om de BOINC-projecten in de categorie Bio & Medical te doen: GPUGRID, POEM & Docking. Eventueel is het voor degenen met een goede GPU ook een idee om GPUGRID van juli t/m september te doen (erbij), omdat GIMPS geen GPU ondersteunt. Bovendien scoren we een stuk hoger in Bio & Medical als we flink wat punten op GPUGRID erbij halen.
Wat zeggen jullie daarvan?
[ Voor 21% gewijzigd door Noordvogel op 11-06-2010 14:10 ]
Maar als jullie het niet erg vinden ga ik nu de stal uitmesten, ik denk dat mijn stal binnenkort een nieuwe bewonder krijgt.
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
om te bepalen dat we gaan voor een bepaalde positie, dan voor 1 of 2 maanden.
Er wordt daar door alle teams om ons heen aardig doorgewerkt, dus dan valt het resultaat van een maandje
crunchen al snel weer weg doordat we ingehaald worden.
Als we willen scoren op medical, dan moeten we wel significante resultaten behalen!
Dus stel voor dat we op docking voor plaats #20 gaan, dan moeten we 3,5 miljoen erbij scoren.
Ervan uitgaande dat we ongeveer 180K per week doen, dan zijn we 20 weken onderweg om dat te halen.
Pfffftttt...da's 5 maanden....geen wonder dat we niet zo hoog staan bij medical....
5 maanden cunchen voor nog geen 200 Vault punten

Kunnen we beter voor de #1 op GIMPS gaan.
Anyway, just my 2 cents.

We hebben nog 2 weken om het volgende project aan te wijzen. GIMPS lijkt een logische keuze, omdat dat binnenkort onze flop-1 is. Ik heb inmiddels stats voor GIMPS online, nog niet helemaal ok, maar dat komt de komende dagen wel.
Nummers 7 t/m 10 in de flop-10 is BOINC, dat geeft ook te denken. GPUGRID laat ik nog even buiten beschouwing, Nvidia hebben we niet zoveel aan boord geloof ik. Wie Nvidia draait, en de Vault een warm hart toedraagt, gaat daar NU heen.
Wat mij betreft gaan we GIMPS pakken voor Juli/Augustus. 45e schiet niet op, maar hoe hard we kunnen stijgen daar kan ik (nog) niet echt inschatten. Maar he, het is de flop-#1, en 36+ punten per plek....
Na Augustus is het dan wat mij betreft weer BOINC-tijd.
My EUR 0,02...Andere suggesties natuurlijk welkom.
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 11-06-2010 20:04 ]
Whatever
Bij RCN heb je maar 1.000.000 punten nodig om 21 plaatsen te stijgen. Dat is ook ca. 200 puntenAnoniem: 47852 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:47:
[...]
5 maanden cunchen voor nog geen 200 Vault punten![]()
Kunnen we beter voor de #1 op GIMPS gaan.
Anyway, just my 2 cents.
* Rubeo38 sluit zich hier bij aan.[b][message=34168714,noline]
Het cherrypicken is zo langzamerhand voorbij en dat werpt de vraag op of we onze strategie niet moeten
aanpassen. Willen we ooit de #2 binnenhalen, dan is het van belang om de Noren te passeren bij projecten.
Het kan een idee zijn om een project te selecteren waar de Noormannen drie keer niets aan punten inleveren
en ons dan tot doel te stellen om ze te passeren. Dat geeft dan wel een duidelijk signaal af![]()
Anyway, deze discussie wordt al in het Vault-topic gevoerd, dus ik raak off-topic.
als we een aantal plekken kunnen stijgen bij GIMPS is dat natuurlijk altijd lekker, dit i.c.m. de aankomende punten van de PSP hunt kunnen we hier wel een bruggetje slaan naar Team Norway.
we staan nu 8,5 duizend punten achter, na de PSP hun zal dit nog maar 7duizend nogwat zijn.
bij het gedeelte mathmetical staan we zo rond de 6 duizend punten achter waar natuurlijk PSP en volgende maand GIMPS we wel een stukkie inlopen.
berekend hoeveel Vault-punten er gescoord kunnen worden.
Je hebt dan een vakje "projectkeuze", een vakje "aantal maanden deelname aan project" ,een vakje "verwachtte gemiddelde score per dag" en een vakje "gewenste positie in project".
Erachter hangt een database met daarin de benodigde data.
Zo kun je dan uitvogelen wat er op welk project nodig is om x hoeveelheid punten te behalen.
Awwww...ik zie het al helemaal voor me, maar ik ben een ongelovelijke knuppel op programmeergebied

Deze tool zou het bepalen van een goede strategie goed kunnen ondersteunen

Stop de verwelking!
[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 13-06-2010 10:33 ]
Whatever
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ars : uFluids +10%, Collatz +72%,Aqua +76%, Wieferich + 76%
Norway : Aqua +24%, Wieferich +57%, Lattice +70%
Whatever
daar is Borislav van TEB even aan het knallen op het moment
wat gaan we nu afspreken voor juli?
Maar : we gaan dus voor GIMPS? Iemand tegen? Of doen we een stampede-like stemming?
* DigiK-oz draait nog wel 2 weekjes PSP, en 1 stand-alone bakkie Wieferich
Whatever
Daarna dan wel 3 maanden op een BOINC project lijkt me; dat zet tenminste zoden aan de dijk.
Ik neem aan dat de ervaren GIMPS gebruikers nog een "how to" hier op het forum plaatsen?
Maar, om mezelf maar even te quoten uit het PSP stats topic:
Qua taktiek zou ik iedereen willen aanraden om, naast whatever kraakproject we draaien, BOINC te connecten aan the Lattice Project. Dat project heeft maar zo eens in de paar maanden werk, dus het kost meestal niks voor het kraakproject. Maar ALS er werk is, is daar veel te halen (en veel te verliezen als we de boot missen).
Whatever
Overigens zou SIMAP ook constant aan mogen staan. Voor dat project geldt hetzelfde als Latice.
[ Voor 15% gewijzigd door Noordvogel op 17-06-2010 23:02 ]
Ik heb ze beide aanstaan, krijg niks, dus het zit het kraakproject niet in de weg tot ze werk uitgeven. Misschien krijg je een verdwaalde unit binnen die door een andere user aborted of expired is.Anoniem: 47852 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:22:
Moet ik Lattice en SIMAP nu al aanzetten?
Beide projecten hebben heel af en toe werk, en dan heb je het bij Lattice over batches van 1500 WU's of iets dergelijks, die wel lang duren daar (20 uur ongeveer). Meestal is die batch dan binnen die 20 uur volledig uitgedeeld, dus kost het een dag power op het kraakproject.
Gelukkig werden die minpunten gecompenseerd door PSPCow_tipping schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:11:
Vandaag hebben we op GIMPS een plekje verloren, dus dat waren weer 37 minpunten. Met een 46e plek ben ik benieuwd op welke plek we uit zullen komen na een vakantie crunch.
EDIT: * DigiK-oz heeft een minuut geleden zo'n "verdwaalde" Lattice WU binnengehengeld
[ Voor 33% gewijzigd door DigiK-oz op 18-06-2010 09:26 ]
Whatever
nog steeds op 1%. Echt belachelijk hoeveel geheugen die dingen opvreten: bijna 1 GB per wu!

Leuk als ik er straks 8 op m'n i7 heb lopen met maar 3 Gb aan geheugen erin
Om eerst maar eens te kijken hoe het loopt heb ik voorlopig maar geen nieuw werk aangenomen.
Herstel: Bij m'n voorkeuren heb ik Garli-wu's uitgesloten.
[ Voor 12% gewijzigd door Crack op 18-06-2010 18:58 ]
Ik heb hun forum ff gechecked. De huidige WU's checkpointen de eerste pak hem beet 25 uur niet, gaan dan naar 5% en dan loopt het gewoon op tot ongeveer 95, waar het weer een dag kan durenAnoniem: 47852 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:45:
20 uur per Lattice wu? Kweenie...maar die Garli-wu's die ik binnen heb gehaald staan na 20 uur crunchen
nog steeds op 1%. Echt belachelijk hoeveel geheugen die dingen opvreten: bijna 1 GB per wu!![]()
Leuk als ik er straks 8 op m'n i7 heb lopen met maar 3 Gb aan geheugen erin![]()

Dat betekent dat je deze dingen niet wilt draaien op een systeem wat niet 24 uur per dag aan staat. Zodra je BOINC stopt, en weer start, valt de WU namelijk terug naar het laatste checkpoint....en dat red je dus alleen als je 24/7 draait. Maar dan ook alleen als je zat geheugen hyebt, 800M per WU is "normaal"

De WU die ik had heb ik maar afgebroken, draaide op mijn niet-24/7 bak en zou dus nooit verder komen dan 1%.
Whatever
Heb m'n virtuele geheugen opgekrikt op de koetjes, dus die moeten nu wel wat kunnen hebben.
Toch al zo'n 15 Garli wu's binnengeharkt inmiddels, dus dat ziet er wel goed uit
Dit topic is gesloten.