Niet echt. Het aantal cores maakt niet uit, wel het aantal WUs wat
per core wordt ingeleverd. Dit is gedaan omdat de hoeveelheid CPU per WU niet van tevoren bekend is. Er kan ineens een batch WUs tussenzitten die veel minder CPU-tijd gebruiken.
Dus heeft men bij wieferich besloten om het gemiddelde aantal WUs per core als maatstaf te gebruiken. Op zich wel een idee, immers hoe meer WUs per core er gedraaid worden in een week, hoe minder CPU-tijd 1 WU heeft gebruikt. Leuk, zolang de inzet per core (24/7, 4 uur per dag etc) maar redelijk constant blijft. En nu wij ons op wieferich hebben gestort, kun je dat niet constant noemen, wij doen sinds deze week een 40% van al het werk.
Om efficient op wieferich te scoren moet je dus eigenlijk in een week maar 1 WU per core inleveren, en de week daarna voluit draaien. Dan weer een week 1 WU inleveren, etc. Met een paar CPUs beinvloed je de score nauwelijks, maar met een mini-stampede dus wel, en flink ook.
We hebben nu een week flink gedraaid, dus eigenlijk zouden we de boel maandag op "no new work" moeten zetten en een weekje wat anders gaan draaien. Dan heb je maandag een paar WUs per core gedaan en zal het gemiddelde in die week laag liggen.
Daarnaast zou iedereen die mee wil doen maar nu nog geen wieferich draait, volgende week zondag de boel moeten opstarten. Dan lever je die zondag een paar WUs in, en tellen die ook weer mee bij de berekening van het gemiddelde.
Een flut-systeem wat mij betreft, maar het is dus niet efficient om een maand lang te stampen. 4 keer een week, met steeds een week pauze ertussen, levert veel meer punten op....
Van de wieferich stats-site :
Aver.finished units/active CPU per 1 week 10.5024
Dit gemiddelde wordt met elke ingeleverde WU aangepast, en op maandagochtend 2 uur onze tijd wordt aan de hand van het dan geldende gemiddelde de waarde van WUs voor de komende week bepaald. Ik heb geen idee wat het gemiddelde vorige week was, maar ik ga er van uit dat dat fors lager was.
EDIT: Hmmm, in de google cache vond ik de statspage van 15 januari, toen was het gemiddelde ruim 12
[
Voor 11% gewijzigd door
DigiK-oz op 23-01-2010 16:46
]