* Stewie! gaf tips om in het begin een groot deel van de map te claimen met supply depots, legertjes en een bunker.
Daar wil ik even opnieuw op ingaan, aangezien ik 2 dagen later andere bevindingen had dan meteen nadat ik Stewie!'s bericht las.
Noot: ik speel met de US faction en ik praat over ranked games = 25min.
In eerste instantie is het claimen van de map iets wat je simpelweg NODIG hebt.
Je hebt heel snel heel veel geld nodig, en een beetje durf tonen met een ver afgelegen supply depot kan in je voordeel werken.
Met een stuk of 3 supply depots red je het vaak niet, zelfs niet in een 1vs1 game. Bedenk overigens dat het bouwen van een admin building riskant is in een 25 minuten potje.
Ten tweede moet je je goed realiseren dat je
defence zeer snel op orde moet zijn (dus toegespitst op de vijand), anders ben je gehakt
IN NO TIME. Maar je hebt vaak simpelweg niet genoeg geld, of tijd om je defence op te bouwen. (denk aan je vastgoedinvesteringen

die geld kosten, en je research die geld en tijd kosten).
Ten derde moet je
je vijand zo snel mogelijk terug kunnen pakken als hij jou wat flikt (supply afpakken of bombarderen is het allerergste wat je kan overkomen).
• Met infantry naar die supply toe om terug te pikken! (kost tijd, en moeite als je vijand ook al een hele berg rangers in het bos heeft zitten vlak achter de supply) Ondertussen vangt je vijand poen van die extra supply die hem maar $5 aan rangers heeft gekost.
• Of je moet weer $40 aftikken en het duurt een halve eeuwigheid voordat het opnieuw gebouwd is en je weer geld ontvangt. Bovendien blijf je uiterts kwetsbaar voor bombardementen.
Stel je vijand is Ze! Zjermans! Dan moet je een risicovolle beslissing nemen. Bouw je AA, of bouw je AT? Of bouw je een airport om zijn langeafstands artillery te bombarderen?
Stel je vijand is Engeland. Dan moet je AA bouwen, of rangers researchen en dan afsturen op populaire para-landingsplaatsen. Je AA haalt het nooit op tijd om een supply depot te beschermen, en je moet het wel terug kunnen pakken met rangers.
Ik heb gisteravond denk ik 5 potjes achter elkaar binnen 5 minuten verloren doordat mijn vijand supplies afpakte, en omdat ik mijn defence niet op tijd op de juiste plaats had. O.a. een voorbeeld met een recon plane en een stuk of 4 tanks. Ik was kansloos. En op het moment dat ik geen inkomsten had van die veroverde of vernietigde supply depots, bouwde mijn vijand er zelf nog even een stuk of 3 zelf. Die achterstand die je dan in 5 minuten oploopt haal je never nooit meer in. Je kan alleen nog hopen op een vreselijk lompe zet van je tegenstander.. maar hij heeft dan inmiddels volop inkomsten en kan flink investeren in defence tegen mij. Hij stuurt zijn defence dan naar voren, en ik sta dan voor een front waar ik nooit langs kom. Einde/surrender dan maar.
Kijk, het is maar een game. Maar jezelf in 5 minuten kansloos zien worden is echt geen pretje en na 5 verloren potjes op die manier ga je behoorlijk pissig naar bed.

Slecht voor een mens.
Enfin.. wat is jullie ervaring. Hebben jullie rocksolid tips voor me? (Andere faction maybe?)
Mijn conclusies (ieder apart, of gezamelijke oorzaak van enorm zure gameplay):
- Ik heb zelf het vermoeden dat de factions niet goed in balans zijn.
- Daarnaast vind ik de investering voor een admin building te groot (duurt 7 minuten voordat je uberhaupt 1 dollar winst maakt, dat is niet reeel in een 25 min potje).
- Ook de building trucks zijn veel te traag.
- Stel je wordt aangevallen door tanks. Je stuurt AT naar het bosje vlak naast die tanks zodat je surprise aanvallen kunt uitvoeren. Wat denk je dat je AT geschut doet? Stopt vlak voor het bosje (dus niet verstopt) en gaat schieten. Tank schiet terug.. vaarwel AT geschut. AI/eigen initiatief FAAL (klikken en alsnog het bos insturen lukt niet).
- Van heel andere orde: Die gast die tegen je praat over gebouwde dingen, of research complete, of dat je aangevallen wordt PRAAT IN DE insert F-WORD TAAL VAN DE FACTION!
[
Voor 93% gewijzigd door
Barleone op 19-03-2010 00:13
]