Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 65 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 91.519 views

Verwijderd

Euhm, waar gaat deze discussie dan nog over?

Iedereen is het eens :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Het is geen discussie, het is OORLOG :P
Maar nu alle gekheid op een stokje.

Kzit nog met een vraag over die jasper chipset. Een vriend van me heeft al een tijdje een xbox (meer dan een jaar geloof ik). Nu was hij een keer ergens zijn voeding vergeten. Nu wilde we die van mij halen (kheb sinds augustus een xbox). Maar de voeding paste niet in zijn xbox. Kan dit er mee te maken hebben dat ik een jasper chipset heb (die zuiniger is) en dus een andere voeding heeft?

Verwijderd

Laat maar ......

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 14:09 ]

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:05:

Kzit nog met een vraag over die jasper chipset. Een vriend van me heeft al een tijdje een xbox (meer dan een jaar geloof ik). Nu was hij een keer ergens zijn voeding vergeten. Nu wilde we die van mij halen (kheb sinds augustus een xbox). Maar de voeding paste niet in zijn xbox. Kan dit er mee te maken hebben dat ik een jasper chipset heb (die zuiniger is) en dus een andere voeding heeft?
Ja, de nieuwere voedingen hebben een andere aansluiting. Ze zijn ook een stuk kleiner geloof ik.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:05:

Kzit nog met een vraag over die jasper chipset. Een vriend van me heeft al een tijdje een xbox (meer dan een jaar geloof ik). Nu was hij een keer ergens zijn voeding vergeten. Nu wilde we die van mij halen (kheb sinds augustus een xbox). Maar de voeding paste niet in zijn xbox. Kan dit er mee te maken hebben dat ik een jasper chipset heb en zuiniger is en dus een andere voeding heeft?
Sinds de Jasper is inderdaad de stekker anders, waarschijnlijk een stukje beveiliging zodat je niet de verkeerde (oude) voeding op je console aansluit(?).

edit: jup ^^

:D

Verwijderd

Een goedkope kabel wil zeggen dat de beschermhuls niet veel voorstelt en de connectoren e.d. van mindere kwaliteit zijn. Maar ik zie in dat filmpje dat een deel van het beeld ineens op een andere locatie getoond wordt en weer gelijk wegflitst. Lijkt me eerder een defecte grafische kaart in die PS3 of een fout in de tv, dan in de kabel. Laat ik het zo zeggen: Ik kan niet bedenken wat er in de kabel fout kan gaan dat een deel van het beeld ineens verplaatst op je scherm flitst.
Maar misschien dat een expert mij kan verbeteren :P

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De HDMI-kabels van de Action (€2,99) zorgen er in ieder geval al tijden voor dat mijn 360 perfect werkt!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:17:
Ik ben geen expert, maar ik heb ook slechte ervaringen met goedkope HDMI kabels.
Ik heb er twee dus kan ik prima testen welke wel en niet werkt op mijn PS3.
In het kort: mijn €12,50 el-cheapo "bart smit" kabel trekt géén 1080p, maar mijn dure 'merk' kabel €50,- trekt dit wel.
Resolutie 720p werkt wel.
Ook is de dure kabel significant sterker en beter afgewerkt.

Blu-ray (1080p) werkt ook niet bij de goedkope. Het beeld blijft gewoon zwart. Geen artefacten, gewoon géén beeld. (Dus digitaal: het werk of het werkt niet). DVD werkt weer wel op beide.

Dit is een XBOX forum en ik de XBOX wil niet afkraken, maar als XBox alleen 720p signaal genereerd zal elke goedkope HDMI kabel werken, maar mijn evaringen met 1080p op mijn PS3 is anders.

Getest met Philips 32PFL9604

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BeerenburgCola schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:31:
[...]

Ik ben geen expert, maar ik heb ook slechte ervaringen met goedkope HDMI kabels.
In het kort: mijn €12,50 el-cheapo "bart smit" kabel trekt géén 1080p, maar mijn dure 'merk' kabel €50,- trekt dit wel.

Blu-ray (1080p) werkt ook niet bij de goedkope. Het beeld blijft gewoon zwart. Geen artefacten, gewoon géén beeld. (Dus digitaal: het werk of het werkt niet). DVD werkt weer wel op beide.

Dit is een XBOX forum en ik de XBOX wil niet afkraken, maar als XBox alleen 720p signaal genereerd zal elke goedkope HDMI kabel werken, maar mijn evaringen met 1080p op mijn PS3 is anders.

Even als klein herstel, de Xbox kan weldegelijk 1080p uitsturen. Sommige games (Virtua Tennis 3 bijv.) zijn native 1080p. Ook de meeste PS3 spellen zijn 720p, maar zowel de PS3 alsmede de 360- kunnen 1080p films afspelen in dat formaat.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:17:
[...]

Een goedkope kabel wil zeggen dat de beschermhuls niet veel voorstelt en de connectoren e.d. van mindere kwaliteit zijn. Maar ik zie in dat filmpje dat een deel van het beeld ineens op een andere locatie getoond wordt en weer gelijk wegflitst. Lijkt me eerder een defecte grafische kaart in die PS3 of een fout in de tv, dan in de kabel. Laat ik het zo zeggen: Ik kan niet bedenken wat er in de kabel fout kan gaan dat een deel van het beeld ineens verplaatst op je scherm flitst.
De bij het filmpje horende tekst:
See what a bad HDMI cable can do: Blinking with my PS3. Maybe a HDCP handshake problem? I bought a new HDMI cable from Altona. Works perfect now, no blinking.

Verwijderd

[...]

Huh? Maar dat wil dus zeggen dat goedkope varianten niet genoeg 'bandbreedte' hebben om de hoeveelheid data over te pompen? Want het signaal verschilt niet of het nou 720p of 1080p is, alleen de hoeveelheid data (neem ik aan).

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:34:
[...]
De bij het filmpje horende tekst:

[...]
Ja, maar wat moet er dan in hemelsnaam in de kabel gebeuren dat ineens een stuk beeld verplaatst op het scherm? Ik zie ook wel dat het niet goed gaat op het filmpje, maar om dat gelijk de conclusie te trekken dat het aan de kabel ligt... Dan wil ik ook graag horen HOE dat dan kan en wat er dus aan de hand is.

• BeerenburgCola
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:36:
[...]

Huh? Maar dat wil dus zeggen dat goedkope varianten niet genoeg 'bandbreedte' hebben om de hoeveelheid data over te pompen? Want het signaal verschilt niet of het nou 720p of 1080p is, alleen de hoeveelheid data (neem ik aan).
Goed punt!
Toen ik kabels ging shoppen stond er op sommige kabels een data limit.
Goedkope kabels gingen tot 1GBit/s duurdere tot 10-20Gbit/s.

Ik neem aan dat bij HDMI een vorm van compressie gebruikt wordt, dus dat 720p/1080p niet eens van belang is maar de hoeveelheid (nieuwe?) pixels.

Deze theorie kan ik testen door Worms in 1080p te spelen met de goedkope kabel.
(weining veranderende pixels, maar wel 1080p!)

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:51
fredkroket schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:21:
De HDMI-kabels van de Action (€2,99) zorgen er in ieder geval al tijden voor dat mijn 360 perfect werkt!
bij mij ook al een jaar en hetzelfde geldt voor mn upscaling home cinema... niks geen probleem mee. Maatje van me zn ps3 ook met zo'n action kabeltje. Werkt ook gewoon. Connectoren zijn iets slechter, mja als het zit dan zit het, prima toch

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Precies. Het zal allemaal best dat de afwerking beter is en dat het beter afschermt tegen ruis, maar in de praktijk heb ik perfect beeld met die Action kabel. Gebruik 'm ook met m'n digitale tv-ontvanger. En ik hoef ook m'n Xbox niet rond te slingeren aan die kabel of zo, dus het zal me ook een zorg zijn of 'ie wel extreem goed aansluit. Het is ook niet zo dat een zuchtje wind de kabel eruit doet vallen of zo (integendeel, zit wat mij betreft gewoon prima). De buren hebben ook geen kerncentrale in de huiskamer, dus ook qua interferentie zal het allemaal wel meevallen. Ik merk er iig 0,0 van.

[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 10-12-2009 15:01 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
[...]

Goedkoop betekend niet per definitie slecht, ze zijn er goldplated voor HDMI 1.3 voor 7,50€ verkrijgbaar als je goed zoekt.
Je moet vooral kijken naar welke versie HDMI word ondersteund door de kabel.
Wikipedia: HDMI Version_Comparison
Er zijn zat goede goedkope kabels verkrijgbaar, maar je moet ff weten welke. :)
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• BeerenburgCola
BAS80 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:08:

Goedkoop betekend niet per definitie slecht, ze zijn er goldplated voor HDMI 1.3 voor 7,50€ verkrijgbaar als je goed zoekt.
Je moet vooral kijken naar welke versie HDMI word ondersteund door de kabel.
...
+2 interessant.

Vraag is dan welke HDMI variant je nodig hebt voor je console ?
Ik vond het volgende via wiki:
- XBox elite: hdmi 1.2.
- PS3: hdmi 1.3a

Elke 1.3 kabel zou dan goed moeten zijn.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:37:
Dat kan inderdaad niet, als het signaal aankomt is het goed. Komt het (gedeeltelijk) niet aan dan heb je geen (of blokkerig) beeld, maar dat heb ik beide nog niet meegemaakt.

Ghosting komt sowieso niet door de kabel, maar door het scherm ;)
Ik heb bij mijn 10 meter budget kabel dat in het zwart rode ruis zichtbaar word. Dat is bij 1080p. Verder werkt het prima, zeker met kortere kabels.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Verwijderd

kdeboois schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:28:
[...]

Ik heb bij mijn 10 meter budget kabel dat in het zwart rode ruis zichtbaar word. Dat is bij 1080p. Verder werkt het prima, zeker met kortere kabels.
Nou dit is precies wat ik dan niet snap. Hoe kan het zwarte vlak bij jou nou rood gaan kleuren ten gevolge van ruis?
Met analoog beeld zou ik dat prima snappen, want dit is vervorming van het weergegeven beeld. Maar hoe kan dit probleem nou gebeuren op een digitaal signaal? Dan moeten dus ineens de bitjes die de kleur zwart doorgeven zodanig zijn aangepast dat op een bepaalde plek (ik neem aan vlakbij elkaar, een soort vlek) ze nu de code doorgeven die bij de kleur rood hoort.

• dapyroo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:25:
[...]

Nou dit is precies wat ik dan niet snap. Hoe kan het zwarte vlak bij jou nou rood gaan kleuren ten gevolge van ruis?
Met analoog beeld zou ik dat prima snappen, want dit is vervorming van het weergegeven beeld. Maar hoe kan dit probleem nou gebeuren op een digitaal signaal? Dan moeten dus ineens de bitjes die de kleur zwart doorgeven zodanig zijn aangepast dat op een bepaalde plek (ik neem aan vlakbij elkaar, een soort vlek) ze nu de code doorgeven die bij de kleur rood hoort.
Ik ben geen expert dus maak maar een educated guess:

Het digitale signaal wordt omgezet in bepaalde ampitudes (zoals AM radio) of verschillende frequenties (Zoals FM). Geen idee hoe het zit bij HDMI.

Misschien worden voor het rood, groen en blauw een los signaal of door een losse ader doorgegeven.

Het zou kunnen dat de verschillende kleuren op andere frequentie worden doorgezonden. De kabel zou slecht kunnen zijn afgeschermd tegen 1 bepaalde frequentie, of die frequentie is toevallig sterk aanwezig op de plek van die kabel (bv: magnetron, wifi of telefoon straling). Daardoor wordt bij het terughalen van het digitale signaal niet volledig het correcte originele signaal terggehaald maar gecombineerd met de ruis van buitenaf. Hierdoor komt er verkeerde info op het scherm.

of de ader voor de rode kleur is niet goed afgeschermd.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Leuk bedacht, maar het amplitudeverhaal is niet echt van toepassing aangezien je een blokgolf doorgeeft. Die blokgolf mag zelfs vrij hard verstoord worden voordat je er iets van merkt (zolang het eindpunt de eentjes en de nulletjes maar kan onderscheiden). Het is echter niet zo dat je bitjes voor bepaalde kleuren selectief kan gaan omzetten van [0 0 0] naar [ff 0 0] door storing.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:20:
Leuk bedacht, maar het amplitudeverhaal is niet echt van toepassing aangezien je een blokgolf doorgeeft. Die blokgolf mag zelfs vrij hard verstoord worden voordat je er iets van merkt (zolang het eindpunt de eentjes en de nulletjes maar kan onderscheiden). Het is echter niet zo dat je bitjes voor bepaalde kleuren selectief kan gaan omzetten van \[0 0 0] naar [ff 0 0] door storing.
Precies, dus dan is die zwart naar rood verkleuring van de poster hierboven toch raar?
Ik kan het niet verklaren, en ik heb ook alleen maar educated guesses. Er moet toch op GoT wel iemand zijn die WEET hoe dit werkt en wat wel en niet waar is over de invloed van de kabel op je beeld.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Waarom is juist nu die Live Marketplace server overbelast...wil ik eindelijk een keertje van mn punten gebruik gaan maken kan ik ze niet eens inleveren...of "redeemen".

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 10-12-2009 17:40 ]

Verwijderd

Nou eindelijk een xbox 360 controller voor de PC gekocht, heb ik blijkbaar de verkeerde besteld zonder wireless reciever aangezien ik hem met mijn PC wil gebruiken.

Natuurlijk al open gemaakt dus gaan ze moeilijk doen met terug sturen (ook al is dit volgens mij perfect mogelijk volgens de wet kopen op afstand), dus ik dacht ik vraag eerst hier of iemand die meerdere controllers heeft gekocht er misschien 1 over heeft voor een redelijke prijs?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
De hele HDMI-kabel discussie is zo zinloos, voor 15 pond heb je een van de best beoordeelde hdmi kabels van dit moment, op een installatie van gemiddeld toch al snel bijna 1000 Euro (xbox + full hd tv + toebehoren), ga je dáár toch niet op bezuinigen? Natuurlijk zijn die kabels van 50+ Euro onzin, maar om nou een kabel van 3 Euro te kopen vind ik weer de (extreme) andere kant van het spectrum.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Outlandos schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:19:
De hele HDMI-kabel discussie is zo zinloos, voor 15 pond heb je een van de best beoordeelde hdmi kabels van dit moment, op een installatie van gemiddeld toch al snel bijna 1000 Euro (xbox + full hd tv + toebehoren), ga je dáár toch niet op bezuinigen? Natuurlijk zijn die kabels van 50+ Euro onzin, maar om nou een kabel van 3 Euro te kopen vind ik weer de (extreme) andere kant van het spectrum.
Als een kabel van €3 goed werkt, waarom niet?

trouwens was mijn full HD scherm van LG (LG W2261V) €179, de XBOX360 pro was €185 in juli. Verder gebruik ik t scherm voor de game-PC en de PS3.

Totaal inderdaad €1000 ofzo. maar waarom zou je teveel uit gaan geven aan een kabel? Dát snap ik weer niet. Zo heb ik ook 10m Cat5e bij de Action gehaald voor €2,45. Waarom? Omdat het kan, en ik niet bedonderd wil worden.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 10-12-2009 19:07 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Outlandos schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:19:
Maar het discussiepunt is júist dat het niet uit zou maken! Dus kom nou eens met onderbouwing waarom wij met onze kabel van 3 Euro minder kwaliteit zouden krijgen!
Voor zover ik nu kan zien is het puur je onderbuik gevoel dat zegt "jouw kabel is 5 keer zo goedkoop als die van mij terwijl ik die van mij al niet zo duur vond, dus die van jou moet wel slecht zijn want anders had ik er ook wel 5 kunnen kopen".

[ Voor 0% gewijzigd door Exar op 10-12-2009 19:12 . Reden: klein spelfoutje ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• GAIAjohan
  • Nu online
Exorcist schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:33:
[...]

Even als klein herstel, de Xbox kan weldegelijk 1080p uitsturen. Sommige games (Virtua Tennis 3 bijv.) zijn native 1080p. Ook de meeste PS3 spellen zijn 720p, maar zowel de PS3 alsmede de 360- kunnen 1080p films afspelen in dat formaat.
Sterker als je je XBOX360 gewoon als 1080p instelt worden de spellen gewoon geüpscaled en geeft je beeldscherm ook 1080p aan.

ALs ik de PS3 op 1080p hebt geeft mijn beeldscherm 720p aan in games :).

Dus de X360 vervoert de beelden ook gewoon over 1080p geüpscaled. Als jullie het niet geloven maak ik er wel even een foto van. :)

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 10-12-2009 19:14 ]

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik keek vanmiddag (15:30 uur) even op de Bart Smit site in de koopjeshoek en zag daar een xbox 360 pro bundel tussen staan voor 150 euro... Ik heb er één besteld (was ook meteen de laatste, daarna kon ik er niet nog 1 bestellen) en nu is deze aanbieding ook niet meer te vinden op de site. Het lijkt er op dat er zo nu en dan toch nog scherp geprijsde pakketten op de site verschijnen.

code:
1
2
3
4
5
6
Productnaam                   Prijs            Aantal         Totaal
360 Pro + Halo Wars + Halo 3  EUR   150,00     1        EUR   150,00

Bezorgkosten: EUR     2,95
                                                       ------------ +
                                               Totaal: EUR   152,95

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Schweino schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:36:
Ik keek vanmiddag (15:30 uur) even op de Bart Smit site in de koopjeshoek en zag daar een xbox 360 pro bundel tussen staan voor 150 euro... Ik heb er één besteld (was ook meteen de laatste, daarna kon ik er niet nog 1 bestellen) en nu is deze aanbieding ook niet meer te vinden op de site. Het lijkt er op dat er zo nu en dan toch nog scherp geprijsde pakketten op de site verschijnen.

code:
1
2
3
4
5
6
Productnaam                   Prijs            Aantal         Totaal
360 Pro + Halo Wars + Halo 3  EUR   150,00     1        EUR   150,00

Bezorgkosten: EUR     2,95
                                                       ------------ +
                                               Totaal: EUR   152,95
Wat moet je met zoveel xboxen

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Schweino
Wat moet jij met zoveel telefoons?

• GAIAjohan
  • Nu online
pinokkia schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:37:
[...]

Wat moet je met zoveel xboxen
Euhm met 3 xbox'en kan je mooi triple screen Forza 3 spelen :P
Alleen moet je dan ook nog 3 monitoren en 3x Forza 3 hebben :P

• pinokkia
Schweino schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:41:
Wat moet jij met zoveel telefoons?
Das een goeie. Maar zonder gekheid op een stokje. Ik ben een liefhebber van verschillende gsms. Maar wat gaat jij allemaal doen met de xboxen?

[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 10-12-2009 19:45 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Exar schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:10:
[...]

Maar het discussiepunt is júist dat het niet uit zou maken! Dus kom nou eens met onderbouwing waarom wij met onze kabel van 3 Euro minder kwaliteit zouden krijgen!
Voor zover ik nu kan zien is het puur je onderbuik gevoel dat zegt "jouw kabel is 5 keer zo goedkoop als die van mij terwijl ik die van mij al niet zo duur vond, dus die van jou moet wel slecht zijn want anders had ik er ook wel 5 kunnen kopen".
Hier is geloof ik een apart topic voor voor dit soort gezeur: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Binnenkort ga ik eens een post maken met wat ik hiervan weet. Ik studeer natuurkunde en ik heb daarbij een cursus/practicum digitale overdrachtstechnieken gedaan. Zal dan proberen het een en ander duidelijk te maken maar dit moet ik even voorbereiden

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

S1W schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:47:
Gisteren de E-Plaza bundel al binnengehad. Wat zat er in de doos:

* Extra controller in losse verpakking
* Elite doos met de bekende Panda en Lego zooi + controller
* HDMI kabel, allerlei fantastische connectoren en kabels
* 14,4 A/h voeding dus geen Jasper (boeiuh)
Waren de afmetingen va je pakket toevallig 405x325x240??

Floccinoccinihilipilification

• pinokkia
RamO schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:51:
[...]

Waren de afmetingen va je pakket toevallig 405x325x240??
Meestal xbox360 met extra draadloze controller wordt deze maat 460x305x295 gebruikt.

• Schweino
pinokkia schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:44:
[...]

Das een goeie. Maar zonder gekheid op een stokje. Ik ben een liefhebber van verschillende gsms. Maar wat gaat jij allemaal doen met de xboxen?
Ik heb er twee in gebruik, deze maakt dus nummer 3 welke ik waarschijnlijk als reserve achter de hand ga houden (voor zo'n klein bedrag is het handig om een reserve te hebben) of op mijn PC monitor aan ga sluiten op mijn kantoor zodat ik me tijdens het thuiswerken kan vermaken ;). En de spellen ga ik gewoon spelen natuurlijk.

Daarnaast verzamel ik consoles, zo heb ik 6 N64s, 5 Dreamcasts, 3 Saturns, etc etc (letterlijk tientallen dozen vol).

Verwijderd

KoffieNT schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:11:
[...]

Sinds de Jasper is inderdaad de stekker anders, waarschijnlijk een stukje beveiliging zodat je niet de verkeerde (oude) voeding op je console aansluit(?).

edit: jup ^^
Volgens mij niet helemaal correct.
De voeding is idd korter maar de voeding kabel (die in de Xbox gaat) is identiek.
Ik heb een Falcon en Jasper en wilde de Jasper testen en had geen zin om de voeding netjes weg te leggen dus gewoon ff de oude voeding (175W) gebruikt en ging er prima in, alles werkte.
Nu de 150W Jasper voeding erop en ook alles gewoon werkend.

Kortom nieuwe voeding kleiner/korter en minder wattage (150 ipv 175).

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Exar schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:10:
[...]

Ik heb hier even een verhaaltje gepost met wat ik ervan weet.

R420R in "HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2"

Veel plezier met lezen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:48:
[...]

De voeding is idd korter maar de voeding kabel (die in de Xbox gaat) is identiek.
Ik heb een Falcon en Jasper en wilde de Jasper testen en had geen zin om de voeding netjes weg te leggen dus gewoon ff de oude voeding (175W) gebruikt en ging er prima in, alles werkte.

Ik heb sinds juli een jasper, fabrikatiedatum 22-1-09 en die voeding vond ik al huge... Als je dat vergelijkt wat er bij de vroegere consoles zat :P.
Die vand e NES en SNES zagen er net zo uit als wat je tegenwoordig veel direct in stopcontact ziet. N64 was een half in de console gezet ding die je eruit kon halen. Die van de Gamecube was weer ouderwets erbuiten en redelijk klein. Die van de PS2 is plat en vrij lang. En die van de PS3 zit ingebouwd, (Maar nu is de PS3 ook wel idioot groot)

Ik vind het trouwens rot dat de X360 geen fysieke aan/uitknop heeft. Waardoor als ik mijn x360 controller op de pc wil gebruiken ik altijd eerst evend e stekker van de x360 eruit haal, omdat die anders aangaat als ik op de startknop druk van de controller.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 10-12-2009 20:57 ]

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:48:
[...]

Ah, ik las vorig jaar juist ergens dat de stekker wel een keer is veranderd. (zal misschien sinds de Falcon zijn dan?)
Dat wattage klopt idd :).

:D

• Scipionyx
  • Niet online
Misschien maakt dit het één en ander duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/microsoft/jasper/identifying.jpg
*clickable*

:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Hey mensen even een vraagje.

Ik heb mijn hdmi kabel in men xbox aangesloten. Maar ik heb ook zo'n audio out kabeltje. (standaard bij geleverd) en aangesloten via e AV poort.
Aan de audio outs heb ik dan 2 boksen van men 5.1 systeem aangesloten om gewoon even te testen. Maar de xbox pikt die boxen niet op ...
Doe ik iets verkeerd , wie kan me helpen?

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Na mijn halve miskoop van Bomberman Live (dacht veel online matches te vinden maar dat is dus niet zo)... wil ik graag weten of ik ergens kan zien hoeveel mensen er online zijn met een game.

Wil nu misschien Call of Duty3 aanschaffen en dat wil ik zowel single als multiplayer spelen. Maar als niemand dat spel meer speelt op Xbox live... tja dan moet ik er nog maar eens over nadenken. Weet iemand of je zoiets kan vinden online?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Stalllone schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:30:
Na mijn halve miskoop van Bomberman Live (dacht veel online matches te vinden maar dat is dus niet zo)... wil ik graag weten of ik ergens kan zien hoeveel mensen er online zijn met een game.

Wil nu misschien Call of Duty3 aanschaffen en dat wil ik zowel single als multiplayer spelen. Maar als niemand dat spel meer speelt op Xbox live... tja dan moet ik er nog maar eens over nadenken. Weet iemand of je zoiets kan vinden online?
Major Nelson publiceert ongeveer 1 keer per week een lijst van de meest gespeelde spellen op Xbox Live.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

MetroidPrime schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:38:
[...]

Major Nelson publiceert ongeveer 1 keer per week een lijst van de meest gespeelde spellen op Xbox Live.
Ja zoiets dus... maar dan een Top 100 ofzo :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Major Nelson heeft trouwens de schedule voor december vrijgegeven.
21 tot 27 december is de deal of the week Shadow Complex, wat ik heel warm kan aanraden aan iedereen die ooit genoten heeft van Castlevania of Metroid. Het doet zijn genre echt eer aan en speelt heerlijk weg. Heeft in de pers ook zeer hoge scores gekregen :).

December 16: Alien Breed: Evolution. Weet nog niet goed wat ik ervan moet denken, zal de demo eerst wel uitgebreid spelen. Multiplayer co-op mode klinkt echter wel erg interessant.
December 23: Trials HD uitbreidingspack *O* * boe2 plant rond die tijd een sociaal isolement.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Schweino schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:31:
[...]

Ik heb er twee in gebruik, deze maakt dus nummer 3 welke ik waarschijnlijk als reserve achter de hand ga houden (voor zo'n klein bedrag is het handig om een reserve te hebben) of op mijn PC monitor aan ga sluiten op mijn kantoor zodat ik me tijdens het thuiswerken kan vermaken ;). En de spellen ga ik gewoon spelen natuurlijk.

Daarnaast verzamel ik consoles, zo heb ik 6 N64s, 5 Dreamcasts, 3 Saturns, etc etc (letterlijk tientallen dozen vol).
Momenteel hebben we ook 2 xboxen360. :) Nummer 3 komt waarschijnlijk vandaag of morgen binnen. :9 Die is voor de oudste zoon, want ik word gek van mijn 2 kinderen. Hun maken geregeld ruzie. :( Wie op de ps3 of xbox360. Dus gaat de 3de exbox naar de slaapkamer van mijn oudste zoon en is het probleem :) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Gisteren mijn E-Plaza pakket binnen gehad. Zoals aangegeven op de site was de doos wel behoorlijk beschadigd. Dit komt, omdat er waarschijnlijk stickers op hebben gezeten die er met weinig tact af zijn gescheurd. De Xbox zelf doet het prima en ik heb gisteravond meteen een transferkit besteld voor mijn oude HDD. Helaas moet ik nog wel 10 tot 15 dagen wachten op dat ding. Beetje irritant, omdat ik toch wel graag wil beginnen met het installeren van spellen :).

De extra controller zat er niet bij, maar na een telefoontje met de klantenservice van E-Plaza/Bart Smit wordt de controller nagestuurd. Heb meteen even gevraagd of ze me een zwarte controller willen toesturen :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:24:
[...]

Precies, dus dan is die zwart naar rood verkleuring van de poster hierboven toch raar?
Ik kan het niet verklaren, en ik heb ook alleen maar educated guesses. Er moet toch op GoT wel iemand zijn die WEET hoe dit werkt en wat wel en niet waar is over de invloed van de kabel op je beeld.
Ik weet niet of het klopt, maar ik vermoed het volgende.

Er worden (zoals bekend) enen en nullen verstuurd. Voor zwart is dat bijvoorbeeld 0101. Als door ruis per ongeluk 1 bit verandert zodat je 0111 krijgt, dan is dat bijvoorbeeld rood.

Hij geeft ook aan dat hij een kabel van 10 meter heeft. Ik weet niet of zijn tv daadwerkelijk 10 meter van de xbox oid af staat. Als de xbox onder of naast de tv staat is het natuurlijk niet slim een kabel van 10 meter te kopen. Want dan krijg je dat de opgerolde kabel zichzelf gaat verstoren. Als hij compleet is uitgerold zou het een minder probleem moeten zijn.

Zoals ik zei, ik weet niet of het klopt, maar het zou een verklaring kunnen zijn.
R420R schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:45:
[...]

Hier is geloof ik een apart topic voor voor dit soort gezeur: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Binnenkort ga ik eens een post maken met wat ik hiervan weet. Ik studeer natuurkunde en ik heb daarbij een cursus/practicum digitale overdrachtstechnieken gedaan. Zal dan proberen het een en ander duidelijk te maken maar dit moet ik even voorbereiden
Ik studeer zelf ook natuurkunde en zou graag willen weten waar je het studeert. Kan je die post zo snel mogelijk maken want ik ben benieuwd wat jij als mede natuurkundige er van vind/weet :P

Kheb het al gelezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalllone schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:30:
Dat is inderdaad erg jammer en wel meer Live Arcade spellen hebben hier last van. Het wordt nog eens extra vervelend als er ook online achievements zijn, die je dus niet kan halen (daarom pleit ik er ook voor om online achievements af te schaffen).

Echter met momenten zijn er wel wat online matches Bomberman Live, voornamelijk in het weekend.
Het zou inderdaad wel gaaf zijn als men ergens realtime kan zien hoeveel mensen/matches er van een bepaald spel bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 16:21

Sagat

Is pappa x2!

@boeboe
Lol, hd trials uitbreiding net nu ik ongeveer vrede heb met het spel, ik wil wel even weten wat er ongeveer in gaat zitten, want nog meer extreme tracks heb ik weinig behoefte aan

Oh alien breed is trouwens een oude shooter serie van de amiga, lijkt een beetje op commando, the chaos engine, smash tv, dat soort spellen. Het wordt een twin stick shooter en ik heb er zelf iig wel interesse in.

@online achievements
Ik heb inderdaad een paar spelen waar ik ze wsl niet meer ga halen, maar als je het echt wilt zijn er mogelijkheden. Je kan bijvoorbeeld hier pijlen of er mensen zijn met interesse in je spel, of als je het op grotere schaal wil doen ook achievements sites waar je kan aangeven dat je een spel nog 'uitspelen' op achievement gebied of bepaalde co-op/multiplayer achievements wilt halen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:36:
[...]

[...]

Ik studeer zelf ook natuurkunde en zou graag willen weten waar je het studeert. Kan je die post zo snel mogelijk maken want ik ben benieuwd wat jij als mede natuurkundige er van vind/weet :P

Kheb het al gelezen.
Ik studeer ook natuurkunde!! Wil je ook weten waar ik studeer? In Utrecht!!

Ontopic: @Schweino. Ik vind 150 euro niet bepaald een klein bedrag om een Xbox voor op zolder te zetten. Ik ben al blij dat ik laatst een 2e hands had gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat.hi.as schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:12:
[...]

Ik studeer ook natuurkunde!! Wil je ook weten waar ik studeer? In Utrecht!!

Ontopic: @Schweino. Ik vind 150 euro niet bepaald een klein bedrag om een Xbox voor op zolder te zetten. Ik ben al blij dat ik laatst een 2e hands had gekocht :)
Dus je studeert geen technische natuurkunde, dat doe ik namelijk in eindhoven. Is het dan geen theoretische natuurkunde wat je doet? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze tegenwoordig de naam van de studie in utrecht/nijmegen/amsterdam hebben verandert in natuur en sterrenkunde (of iets dergelijks).

Ontopic:
Er zijn mensen die geen student zijn en het geld er dus voor hebben om een reserve xbox in huis te hebben :P Ik ben al helemaal blij met mijn pro die ik in augustus heb gehaald (200 euro inclusief 4 spellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Het grote verschil tussen het digitale HDMI signaal en bijv analoog component is dat HDMI een discreet signaal is, en analoog component een continu signaal is.

Stel de sterkte van de kleur rood wordt door een analoog signaal doorgegeven door het varieren van de spanning tussen 0 en 1 V (fictief, kan bijv ook FM zijn). Aangezien er oneindig veel waardes tussen 0 en 1 V liggen, kun je in principe oneindig veel rood-waardes doorgeven, maar ben je natuurlijk gelimiteerd door de gevoeligheid van de sampler en de kwaliteit van je beeldbuis.

Bij een digitaal signaal wordt bijvoorbeeld de rood-waarde doorgegeven door een rij van N nullen(0V) en enen (5V). Aangezien je hiermee maar 2^N combinaties kunt maken, kun je maar 2^N roodwaardes tussen de minimale en maximale roodwaarde aangeven, dus alleen discrete waarden. Je bereik is dus eigenlijk minder, hoewel het snel beter wordt met toenemende N.

Het grote voordeel van een digitaal over analoog signaal, is dat een kleine EM verstoring de code niet per se hoeft te verstoren. Een analoog signaal (denk aan een sinus) wordt een klein beetje verandert, en aangezien het bereik continu is wordt ook je signaal anders door de sampler in je TV geïnterpreteerd. Een EM verstoring verandert misschien ook een beetje de opeenvolging van 0V en 5V, maar zolang de samples bijvoorbeeld meer dan 1V meet, interpreteert hij dit als een 1, en lager dan 1V als een 0. Je verstoring moet dus groot zijn om de uiteindelijke interpretatie van je signaal te verstoren, aangezien je sampler "afrondt" naar de dichtsbijzijnde discrete waarde.

En over die rode vlek in je zwarte beeld, heeft dit niet met compressie te maken? Hoewel ik niet denk dat er enige compressie in een HDMI signaal zit. Maar je ziet bijv wel vaker bij brakke foto's (JPEG) rode vlekken in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:36:
[...]
Er worden (zoals bekend) enen en nullen verstuurd. Voor zwart is dat bijvoorbeeld 0101. Als door ruis per ongeluk 1 bit verandert zodat je 0111 krijgt, dan is dat bijvoorbeeld rood.
Volledig zwart is sowieso 0 en als we uitgaan van 24-bit kleuren zal je toch 8 bits moeten wijzigen om van zwart naar volledig rood te gaan. Het lijkt me sterk dat je een digitaal signaal desdanig verstoort dat juist die 8 bits iedere keer wijzigen.
Misschien inderdaad een compressieprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:46:
[...]

Volledig zwart is sowieso 0 en als we uitgaan van 24-bit kleuren zal je toch 8 bits moeten wijzigen om van zwart naar volledig rood te gaan. Het lijkt me sterk dat je een digitaal signaal desdanig verstoort dat juist die 8 bits iedere keer wijzigen.
Ik gaf slechts als voorbeeld.
Als het een compressieprobleem is lijkt het mij niet aan de hdmi kabel te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

wanneer is Last FM nu eindelijk bij ons beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Hoe zit het eigenlijk met de grafische kwaliteit van de games de laatste tijd, voornamelijk als je speelt op full hd tv met een hdmi kabel.

Zit zelf te twijfelen tussen een ps3 en 360. Wil hem zo ie zo als media center gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:55:
Hoe zit het eigenlijk met de grafische kwaliteit van de games de laatste tijd, voornamelijk als je speelt op full hd tv met een hdmi kabel.

Zit zelf te twijfelen tussen een ps3 en 360. Wil hem zo ie zo als media center gaan gebruiken.
Ligt er aan wat voor games je speelt. Als je games speelt die op beide consoles uitkomt (modern warfare, nfs: shift etc) dan maakt het niets uit welke console je koopt. Wil je echter uncharted oid spelen dan moet je toch een ps3 kopen. Halo? --> xbox

Wil je blu-ray afspelen, ook dan moet je een ps3 kopen. Dit is in mijn ogen toch wel het grote voordeel van de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Dus je studeert geen technische natuurkunde, dat doe ik namelijk in eindhoven. Is het dan geen theoretische natuurkunde wat je doet? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze tegenwoordig de naam van de studie in utrecht/nijmegen/amsterdam hebben verandert in natuur en sterrenkunde (of iets dergelijks).

Ontopic:
Er zijn mensen die geen student zijn en het geld er dus voor hebben om een reserve xbox in huis te hebben :P Ik ben al helemaal blij met mijn pro die ik in augustus heb gehaald (200 euro inclusief 4 spellen).
Yup, dat is theoretisch. En het heet inderdaad Natuur & Sterrenkunde, terwijl de sterrenkunde kant niet verplicht is :z (maar ik volg m wel)

Student zijn heeft nadelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Boeboe schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:46:
[...]

Rode gloed vlek? Niet van een digitaal signaal want een digitaal signaal wijzigt niet, en zal hoogstens wegvallen nadat het een nieuwe bit heeft aangevraagd en het nogmaals niet heeft gekregen.

Compressie problemen lijken mij dan ook 'hoogst 'onwaarschijnlijk om een rode gloed te creëren op je scherm...
Ik denk eerder dat de light engine (met name de R chip van RGB chips) of de witte lamp van de LCD tè warm word, waardoor rood langzaam naar voren komt.
Overigens eer duur geintje als dat kapot is......

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online

Vrijwel alles is 720p hè. Grafisch zit er volgens mij niet meer zoveel rek in de x360, maar volgens mij ook niet in de PS3 al zullen we met GT5 pas echt zien wat die console kan.

Wat Forza3 doet in photo mode is natuurlijk fantastisch 720p, 4 of 8x AA lijkt het op alleen verder ziet het spel er minder uit imo. Het ziet er wel goed uit, maar veel minder dan in photo mode.

Verder doet de X360 aan upscaling als je 1080p instelt en ik heb sterk het idee dat FIFA10 op de xbox360 met upscaling scherper is dan op de PS3 op 720p. Een top-game-pc heeft mooiere graphics tegenwoordig imo. Ik vraag me dan ook af hoe lang de PS3 en XBOX360 het nog volhouden. We zullen zien :)

Ik heb zelf erg het idee dat spellen die zowel op de X360 als PS3 uitkomen er beter uitzien op de X360. Maar ik vond FIFA10 lekkerder spelen op de PS3 en dus heb ik die versie gekocht. :)

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 11-12-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:56:
[...]
Ik vind het trouwens rot dat de X360 geen fysieke aan/uitknop heeft. Waardoor als ik mijn x360 controller op de pc wil gebruiken ik altijd eerst evend e stekker van de x360 eruit haal, omdat die anders aangaat als ik op de startknop druk van de controller.
Ik hoop dat je een grapje maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Goeie game pc heb ik wel maar is ook wel fijn om tegen je vrienden te gamen (die 360 hebben). Zoveel game ik niet echt. Maar forza lijkt mij echt mooi. PGR racing heb ik destijds wel eens gespeeld wat toen al mooi er uit zag op een standaard tv.

Voordeel van de ps3 is dat deze weer bluray heeft, maar koop vrijwel nooit een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:09:
[...]

Nee. Als jij een betere oplossing weet dan hoor ik die graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:10:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.blade.cc/images/hardware/xbox360-power.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:09:
[...]

Ik begrijp wat hij bedoelt, je kan 'm niet helemaal uit zetten. Hij zal namelijk altijd reageren op je controller (als je die dus voor je PC wilt gebruiken), je kan 'm niet nog met een extra switch (zoals bijvoorbeeld de oude ps2 had) helemaal uit zetten. Hij staat toch altijd nog wat stroom te gebruiken om te kunnen reageren als je op de guide button drukt op je controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Walkman op 11-12-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Als je gaat twijfelen tussen een PS3 of 360, zal je (zoals hierboven aangegeven) vooral moeten kijken naar de games. Ik zou de keuze niet laten afhangen van de grafische kwaliteit, aangezien beide systemen gewoon Full HD aankunnen.

Wat misschien verder voor jou van belang is, zijn aan de ene kant de BR speler van de PS3, en aan de andere kant de Media Center (ism windows) mogelijkheden van de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

GAIAjohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:10:
[...]

Heb je die hele grote knop aan de voorkant van je XB360 al eens bekeken? Dat lijkt verdacht veel op een fysieke powerbutton.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Walkman schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:12:
[...]

Ik begrijp wat hij bedoelt, je kan 'm niet helemaal uit zetten. Hij zal namelijk altijd reageren op je controller (als je die dus voor je PC wilt gebruiken), je kan 'm niet nog met een extra switch (zoals bijvoorbeeld de oude ps2 had) helemaal uit zetten. Hij staat toch altijd nog wat stroom te gebruiken om te kunnen reageren als je op de guide button drukt.
Fixed! :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.lexro.nl/webici/usrimages/lexro/stekkerdoos6%5B1%5D.jpg

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Ik bedoel een knop waardoor de stroom geheel van het systeem afgaat. De PS3 heeft zo'n ding op de acterkant zitten en imo had MS die wel op de voeding mogen plakken.

Als je hem uit hebt staan. En je drukt op de startknop van de controller dan gaat ed XBOX360 aan. Dus dan zou ik na het opstarten van de X360 nog even op het connectieknopje op zowel de pc-ontvanger als op de controller moeten drukken en daarna de xbox uitzetten door de knop die jij aangeeft in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ken het probleem,
Als ik met mn mediacenter AB op de groeneknop druk gaat mn xbox360 aan....
Binnenkort maar even de ir ontvanger afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb mijn eplaza 2de batch Xbox binnen, met Pure en Lego Batman. MF date is 28-09 dus vrijwel nieuw. Tweede controller zat er bij mij ook bij dus allemaal top!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
rob1n schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:12:
[...]

Als je gaat twijfelen tussen een PS3 of 360, zal je (zoals hierboven aangegeven) vooral moeten kijken naar de games. Ik zou de keuze niet laten afhangen van de grafische kwaliteit, aangezien beide systemen gewoon Full HD aankunnen.

Wat misschien verder voor jou van belang is, zijn aan de ene kant de BR speler van de PS3, en aan de andere kant de Media Center (ism windows) mogelijkheden van de Xbox.
Dan kies ik liever voor media center, aangezien ik alle films binnenhaal via het net :+
Pc zal ik ook nog af en toe gebruiken om te gamen, voornamelijk voor de shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
PS3 kan ook als mediacenter :)
Playstation 3 als media center - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ja dat had ik gelezen, maar de 360 kan weer backup games spelen om het zo maar te noemen. ;)

Ook ben ik zeer geinterseerd in natal, nu zijn de geruchten dus al de sony ook met iets komt. Maar kies dan liever voor Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
G.Scholtens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:31:
[...]

Ja dat had ik gelezen, maar de 360 kan weer backup games spelen om het zo maar te noemen. ;)

Ook ben ik zeer geinterseerd in natal, nu zijn de geruchten dus al de sony ook met iets komt. Maar kies dan liever voor Microsoft.
Tsja ze hebben elk hun voordeel. Al vind ik wel dat Sony de laatste tijd nogal veel afkijkt... Daarnaast is PSN niet in staat Live te overtreffen ondanks dat het gratis is. En daarnaast die €35 voor een Live gold van 12 maanden.. Ach.. Vind ik niet eens duur aangezien het onderhouden van servers ook wel wat kost, en MS echt kwaliteit levert met Live.. Wel vind ik dat bv de wlan ontvanger voor de xbox360 te duur is, terwijl die bij de PS zit ingebouwd.. maar daar staat tegenover dat een DS3 weer veel duurder is dan een X360 controller, Keuzes hè :).

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 11-12-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:14:
Ik ken het probleem,
Als ik met mn mediacenter AB op de groeneknop druk gaat mn xbox360 aan....
Binnenkort maar even de ir ontvanger afplakken.
Kun je dat niet verhelpen door in de 360 in te stellen dat hij alleen op z'n eigen remote reageert en niet op mediacenter remotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:38:
[...]

Kun je dat niet verhelpen door in de 360 in te stellen dat hij alleen op z'n eigen remote reageert en niet op mediacenter remotes?
Volgens mij niet, want ik kan mn Xbox360 remote ook met Windows Media Center gebruiken...
Maar ik weet dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

G.Scholtens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:31:
[...]

Niet op feiten gebaseerd maar deels op vermoedens en deels op eigen ervaring.
Als je xbox gebant wordt moet je niet uitsluiten dat het mediacenter gedeelte ook moeilijk gaat doen.
Zelf gebruik ik TVersity en toen mijn lijn paar maand terug lag te haperen deed de stream het ook niet lekker vanaf mijn pc.
Ombouwen is leuk maar als het ook je mediacenter functies killed......

Overigens komt Sony met een soortgelijk iets als de Wii heeft. Natal is vooralsnog de enige waar je echt niks hoeft vast te houden

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
De belangrijkste NPD cijfers van het jaar zijn uit:

MW2 op 360 owned alles en iedereen.

360 console doet het beter dan PS3 console (tegen alle verwachtingen in)
Wii gaat onderuit.

Meer op http://news.vgchartz.com/news.php?id=6161

[ Voor 6% gewijzigd door yzf1kr op 11-12-2009 14:46 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wel belangrijk, het zijn de US cijfers ;) In de EU zullen de aantallen anders verdeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Bart Smit / Eplaza actie ontvangen... alleen zonder extra controller.
Gebeld en wordt nabezorgd.
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Tekken 6 ( heerlijk knoppen rammen met vriendin) besteld bij Zavvi.

Was wel even nieuwsgierig hoe snel de orders bij jullie liepen? 3-4 daagjes? Of ben ik dan te optimistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

yzf1kr schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:45:
De belangrijkste NPD cijfers van het jaar zijn uit:

MW2 op 360 owned alles en iedereen.

360 console doet het beter dan PS3 console (tegen alle verwachtingen in)
Wii gaat onderuit.

Meer op http://news.vgchartz.com/news.php?id=6161
Ik verbaas me vooral over Dragon Age. Speel 'm zelf op 360, maar ik lees in het topic en op andere fora voornamelijk PC spelers. En toch staat de 360 versie wel in de top zoveel en de andere versies niet...

Ook reviews melden allemaal dat 't vooral een PC game is. Ah well.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
Dennis Lammers schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:07:
Bart Smit / Eplaza actie ontvangen... alleen zonder extra controller.
Gebeld en wordt nabezorgd.
Ben benieuwd...
Same here..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:21:
[...]

Was wel even nieuwsgierig hoe snel de orders bij jullie liepen? 3-4 daagjes? Of ben ik dan te optimistisch
Ze maken gebruik van de poefterpost, dus reken maar op een kleine twee weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Willybubba schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:43:
[...]
Ik verbaas me vooral over Dragon Age. Speel 'm zelf op 360, maar ik lees in het topic en op andere fora voornamelijk PC spelers. En toch staat de 360 versie wel in de top zoveel en de andere versies niet...

Ook reviews melden allemaal dat 't vooral een PC game is. Ah well.
Tsja piracy? Then again waarom dan niet op de 360....ik denk toch dat door live en het bannen ervan mensen toch voorzichtiger zijn geworden met back ups spelen. Daarnaast is wat ik uit de reviews haal dat de pc versie idd het beste is, maar dat de ps3 en 360 versies ook prima zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

GAIAjohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:06:
[...]

Vrijwel alles is 720p hè. Grafisch zit er volgens mij niet meer zoveel rek in de x360, maar volgens mij ook niet in de PS3 al zullen we met GT5 pas echt zien wat die console kan.
Ik denk dat het mooiste uit die console gehaald wordt met uncharted 2, niet GT5.
Wat Forza3 doet in photo mode is natuurlijk fantastisch 720p, 4 of 8x AA lijkt het op alleen verder ziet het spel er minder uit imo. Het ziet er wel goed uit, maar veel minder dan in photo mode.
Wat Forza3 dan ook eigenlijk moet doen, is niet het laten zien van oogverblindende graphics, maar goede physics. En met 360 'fps' op physics gebied een prestatie van formaat neer.
Verder doet de X360 aan upscaling als je 1080p instelt en ik heb sterk het idee dat FIFA10 op de xbox360 met upscaling scherper is dan op de PS3 op 720p. Een top-game-pc heeft mooiere graphics tegenwoordig imo. Ik vraag me dan ook af hoe lang de PS3 en XBOX360 het nog volhouden. We zullen zien :)
Het is alleen jammer dat het gros van de nieuwe titels een afgeleide is van een consoletitel. Helaas dus met de assets van de console versie en de slechte besturing. Er zijn maar een paar goede uitschieters.
Ik vind nog dat deze generatie het erg goed uithoudt. Moet je kijken waar de makkelijkst programmeerbare HD-console het mee moet doen. Petje af hoor.
Ik heb zelf erg het idee dat spellen die zowel op de X360 als PS3 uitkomen er beter uitzien op de X360.
Dat gat wordt steeds meer gedicht. Het probleem dat blijft bestaan is dat die prestaties ergens vandaan moeten komen. Als voorbeeld: als je zowel een 360 hebt als een PS3, dan ben je het toch weer aan jezelf verplicht om Assassin's Creed 2 en Modern Warfare 2 op de 360 aan te schaffen:
http://www.eurogamer.net/...creed-ii-face-off-article
http://www.eurogamer.net/...modern-warfare-2-face-off

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:21:
Vandaag Tekken 6 ( heerlijk knoppen rammen met vriendin) besteld bij Zavvi.

haha nou vanaf het moment van verzenden meestal 5-10 dagen

op sommige meer dan een maand gewacht.. zelfs 2 maanden.

maar blijf positief! ;)

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32

D4NG3R

kiwi

:)

Tegen al die PS3 posts hierboven.

De PS3 heeft veel (maar dan ook echt veel) meer processorkracht (maar ik heb nog weining spellen gezien waarbij ik het gevoel heb dat echt alle 7 cpu's gebruikt worden.. -de 8e word niet gebruikt tijdens games- , Er kan meer op de schijfjes gepropt worden (maar dit is op weinig spellen nog gedaan) en er zit BR in.

De xbox 360 heeft veel meer Grafische kracht, de videokaart is (bijna) 2x zo snel. Upscaling gebeurt HARDWARE MATIG, op de PS3 gebeurt dit softwarematig. Hierdoor zien upgescalede games/DVD's er over het algemeen beter uit als op de PS3.

Het grootste probleem bij de PS3 v X360 is dat de PS3 veel moeilijker is om games voor te maken, vraag het bijvoorbeeld Valve (makers van Half life 2) maar na, Zij kozen de 360 boven de PS3 uit vanaf dat The Orange Box uitkwam.

Google het allemaal maar als iemand me niet geloofd ;) -Nee ik ben geen fanboy xD, ik houd het bij facts-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

D4NG3R NL schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:41:

De PS3 heeft veel (maar dan ook echt veel) meer processorkracht (maar ik heb nog weining spellen gezien waarbij ik het gevoel heb dat echt alle 7 cpu's gebruikt worden.. -de 8e word niet gebruikt tijdens games- , Er kan meer op de schijfjes gepropt worden (maar dit is op weinig spellen nog gedaan) en er zit BR in.
Ik dacht dat dit ondertussen ook wel al ontkracht was. Ja hij heeft meerdere cores, maar het aantal cores bepaalt niet rechtsreeks hoe snel een processor is. Belangrijkste verschil is dat de ps3 processor gespecialiseerd is in specifieke rekenkundige taken, waarbij de processors in andere consoles meer all-round zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Iemand al "Avatar The Game" gekocht? en wat is de eerste indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15

S2S

D4NG3R NL schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:41:

De xbox 360 heeft veel meer Grafische kracht, de videokaart is (bijna) 2x zo snel. Upscaling gebeurt HARDWARE MATIG, op de PS3 gebeurt dit softwarematig. Hierdoor zien upgescalede games/DVD's er over het algemeen beter uit als op de PS3.

Het grootste probleem bij de PS3 v X360 is dat de PS3 veel moeilijker is om games voor te maken, vraag het bijvoorbeeld Valve (makers van Half life 2) maar na, Zij kozen de 360 boven de PS3 uit vanaf dat The Orange Box uitkwam.

Google het allemaal maar als iemand me niet geloofd ;) -Nee ik ben geen fanboy xD, ik houd het bij facts-
Kleine toevoeging:
De 8ste SPE zal helemaal nooit gebruikt worden, deze is namelijk altijd uitgeschakeld omdat de yields niet goed zijn. 1 Spe is gereserveerd voor het OS en wat ik zo weet voor een deel maar bruikbaar, dus je zit met 6 spe's die je wel kan gebruiken.

Upscaling van DVD's videomateriaal ziet er beter uit op de PS3 ;) De CELL is uitermate geschikt voor dit soort berekeningen, ik zie dit ook terug in mijn huis. Verschil met divx upscalling is ook te merken tussen X360 en PS3.

Games upscallen op de PS3 is een ander verhaal, dat gaat softwarematig op de PS3 en dan wat ik zo ver weet alleen horizontaal (of verticaal 1 van de beide), hierdoor zien PS3 games die geupscalled worden naar 1080p er minder scherp uit.

(en nee ik ben geen fanboy heb ook een PS3)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
S2S schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:32:
[...]

Kleine toevoeging:
De 8ste SPE zal helemaal nooit gebruikt worden, deze is namelijk altijd uitgeschakeld omdat de yields niet goed zijn. 1 Spe is gereserveerd voor het OS en wat ik zo weet voor een deel maar bruikbaar, dus je zit met 6 spe's die je wel kan gebruiken.

Upscaling van DVD's videomateriaal ziet er beter uit op de PS3 ;) De CELL is uitermate geschikt voor dit soort berekeningen, ik zie dit ook terug in mijn huis. Verschil met divx upscalling is ook te merken tussen X360 en PS3.

Games upscallen op de PS3 is een ander verhaal, dat gaat softwarematig op de PS3 en dan wat ik zo ver weet alleen horizontaal (of verticaal 1 van de beide), hierdoor zien PS3 games die geupscalled worden naar 1080p er minder scherp uit.

(en nee ik ben geen fanboy heb ook een PS3)
Even een vraagje dan: op welke resolutie worden Xbox 360 en PS3 games dan gerenderd? En wat houdt dat upscalen dan precies in? Gewoon hetzelfde als een plaatje vergroten met allerlei effecten, zodat het er beter uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15

S2S

danielkraak schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:46:
[...]

Even een vraagje dan: op welke resolutie worden Xbox 360 en PS3 games dan gerenderd? En wat houdt dat upscalen dan precies in? Gewoon hetzelfde als een plaatje vergroten met allerlei effecten, zodat het er beter uitziet?
Meeste X360 games en PS3 games worden op 720p en lager gerenderd ;) MW2 is bijvoorbeeld intern 640p.

Voordeel van de X360 is dus dat deze zowel verticaal als horizontaal hardwarematig die games netjes naar 1080p kan scalen zonder echt merkbaar verlies.

Je definitie van upscalling is correct.

BTW er zijn wel wat native 1080p games maar de huidige generatie is niet krachtig genoeg om dit met de meest prachtige games ook te doen.

GT5 wordt bijvoorbeeld gerenderd op 1280x1080 als ik het zo uit mijn hoofd doe (in ieder geval geen echt 1080p wat 1920x1080p is) door het laatste getal 1080 te laten verliezen ze niet al te veel detail als je de game op 1080p speelt en de AA gaat naar 2xMSAA, GT5 op 720p spelen heeft 4x MSAA (tenminste dat was een jaar geleden zo)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:26:
[...]

Tsja piracy? Then again waarom dan niet op de 360....ik denk toch dat door live en het bannen ervan mensen toch voorzichtiger zijn geworden met back ups spelen. Daarnaast is wat ik uit de reviews haal dat de pc versie idd het beste is, maar dat de ps3 en 360 versies ook prima zijn.
De x360 versie is zeker prima, tuurlijk zal het met klikken net iets lekkerder werken. Ik vermaak me in ieder geval meer dan prima met dragon age tot nu toe, de interactie tussen de characters in mijn party is zo goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Klopt, ik heb er nu 35 uur ofzo opzitten en ik heb het gevoel dat ik m'n partymembers ook echt ken, voor zover dat mogelijk is met computergegenereerde karakters :P

Ik weet wat ik moet zeggen om ze mee te krijgen, ik weet wat ze wel of niet leuk vinden.

Ook fantastisch dat de keuzes die je moet maken in de campaign gewoon niet zwart wit goed slecht zijn. Alle opties hebben voordelen en nadelen, lange termijn is de optie die nu het beste lijkt soms slechter. Heel leuk gedaan.

BioWare is echt een meester. Ik kan dan ook niet wachten op Mass Effect 2.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.