Euhm, waar gaat deze discussie dan nog over?
Iedereen is het eens
Iedereen is het eens
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Ja, de nieuwere voedingen hebben een andere aansluiting. Ze zijn ook een stuk kleiner geloof ik.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:05:
Het is geen discussie, het is OORLOG
Maar nu alle gekheid op een stokje.
Kzit nog met een vraag over die jasper chipset. Een vriend van me heeft al een tijdje een xbox (meer dan een jaar geloof ik). Nu was hij een keer ergens zijn voeding vergeten. Nu wilde we die van mij halen (kheb sinds augustus een xbox). Maar de voeding paste niet in zijn xbox. Kan dit er mee te maken hebben dat ik een jasper chipset heb (die zuiniger is) en dus een andere voeding heeft?
Sinds de Jasper is inderdaad de stekker anders, waarschijnlijk een stukje beveiliging zodat je niet de verkeerde (oude) voeding op je console aansluit(?).Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:05:
Het is geen discussie, het is OORLOG
Maar nu alle gekheid op een stokje.
Kzit nog met een vraag over die jasper chipset. Een vriend van me heeft al een tijdje een xbox (meer dan een jaar geloof ik). Nu was hij een keer ergens zijn voeding vergeten. Nu wilde we die van mij halen (kheb sinds augustus een xbox). Maar de voeding paste niet in zijn xbox. Kan dit er mee te maken hebben dat ik een jasper chipset heb en zuiniger is en dus een andere voeding heeft?
:D
Verwijderd
Een goedkope kabel wil zeggen dat de beschermhuls niet veel voorstelt en de connectoren e.d. van mindere kwaliteit zijn. Maar ik zie in dat filmpje dat een deel van het beeld ineens op een andere locatie getoond wordt en weer gelijk wegflitst. Lijkt me eerder een defecte grafische kaart in die PS3 of een fout in de tv, dan in de kabel. Laat ik het zo zeggen: Ik kan niet bedenken wat er in de kabel fout kan gaan dat een deel van het beeld ineens verplaatst op je scherm flitst.
Ik ben geen expert, maar ik heb ook slechte ervaringen met goedkope HDMI kabels.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:17:
Maar misschien dat een expert mij kan verbeteren
Even als klein herstel, de Xbox kan weldegelijk 1080p uitsturen. Sommige games (Virtua Tennis 3 bijv.) zijn native 1080p. Ook de meeste PS3 spellen zijn 720p, maar zowel de PS3 alsmede de 360- kunnen 1080p films afspelen in dat formaat.BeerenburgCola schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:31:
[...]
Ik ben geen expert, maar ik heb ook slechte ervaringen met goedkope HDMI kabels.
Ik heb er twee dus kan ik prima testen welke wel en niet werkt op mijn PS3.
In het kort: mijn €12,50 el-cheapo "bart smit" kabel trekt géén 1080p, maar mijn dure 'merk' kabel €50,- trekt dit wel.
Resolutie 720p werkt wel.
Ook is de dure kabel significant sterker en beter afgewerkt.
Blu-ray (1080p) werkt ook niet bij de goedkope. Het beeld blijft gewoon zwart. Geen artefacten, gewoon géén beeld. (Dus digitaal: het werk of het werkt niet). DVD werkt weer wel op beide.
Dit is een XBOX forum en ik de XBOX wil niet afkraken, maar als XBox alleen 720p signaal genereerd zal elke goedkope HDMI kabel werken, maar mijn evaringen met 1080p op mijn PS3 is anders.
Getest met Philips 32PFL9604
De bij het filmpje horende tekst:Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:17:
[...]
Een goedkope kabel wil zeggen dat de beschermhuls niet veel voorstelt en de connectoren e.d. van mindere kwaliteit zijn. Maar ik zie in dat filmpje dat een deel van het beeld ineens op een andere locatie getoond wordt en weer gelijk wegflitst. Lijkt me eerder een defecte grafische kaart in die PS3 of een fout in de tv, dan in de kabel. Laat ik het zo zeggen: Ik kan niet bedenken wat er in de kabel fout kan gaan dat een deel van het beeld ineens verplaatst op je scherm flitst.
Maar misschien dat een expert mij kan verbeteren
See what a bad HDMI cable can do: Blinking with my PS3. Maybe a HDCP handshake problem? I bought a new HDMI cable from Altona. Works perfect now, no blinking.
Verwijderd
Huh? Maar dat wil dus zeggen dat goedkope varianten niet genoeg 'bandbreedte' hebben om de hoeveelheid data over te pompen? Want het signaal verschilt niet of het nou 720p of 1080p is, alleen de hoeveelheid data (neem ik aan).BeerenburgCola schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:31:
[...]
Ik ben geen expert, maar ik heb ook slechte ervaringen met goedkope HDMI kabels.
In het kort: mijn €12,50 el-cheapo "bart smit" kabel trekt géén 1080p, maar mijn dure 'merk' kabel €50,- trekt dit wel.
Blu-ray (1080p) werkt ook niet bij de goedkope. Het beeld blijft gewoon zwart. Geen artefacten, gewoon géén beeld. (Dus digitaal: het werk of het werkt niet). DVD werkt weer wel op beide.
Dit is een XBOX forum en ik de XBOX wil niet afkraken, maar als XBox alleen 720p signaal genereerd zal elke goedkope HDMI kabel werken, maar mijn evaringen met 1080p op mijn PS3 is anders.
Verwijderd
Ja, maar wat moet er dan in hemelsnaam in de kabel gebeuren dat ineens een stuk beeld verplaatst op het scherm? Ik zie ook wel dat het niet goed gaat op het filmpje, maar om dat gelijk de conclusie te trekken dat het aan de kabel ligt... Dan wil ik ook graag horen HOE dat dan kan en wat er dus aan de hand is.Gutteguttegut schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:34:
[...]
De bij het filmpje horende tekst:
[...]
Goed punt!Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:36:
[...]
Huh? Maar dat wil dus zeggen dat goedkope varianten niet genoeg 'bandbreedte' hebben om de hoeveelheid data over te pompen? Want het signaal verschilt niet of het nou 720p of 1080p is, alleen de hoeveelheid data (neem ik aan).
bij mij ook al een jaar en hetzelfde geldt voor mn upscaling home cinema... niks geen probleem mee. Maatje van me zn ps3 ook met zo'n action kabeltje. Werkt ook gewoon. Connectoren zijn iets slechter, mja als het zit dan zit het, prima tochfredkroket schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:21:
De HDMI-kabels van de Action (€2,99) zorgen er in ieder geval al tijden voor dat mijn 360 perfect werkt!
[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 10-12-2009 15:01 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Goedkoop betekend niet per definitie slecht, ze zijn er goldplated voor HDMI 1.3 voor 7,50€ verkrijgbaar als je goed zoekt.BeerenburgCola schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:31:
[...]
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
+2 interessant.BAS80 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:08:
Goedkoop betekend niet per definitie slecht, ze zijn er goldplated voor HDMI 1.3 voor 7,50€ verkrijgbaar als je goed zoekt.
Je moet vooral kijken naar welke versie HDMI word ondersteund door de kabel.
...
Ik heb bij mijn 10 meter budget kabel dat in het zwart rode ruis zichtbaar word. Dat is bij 1080p. Verder werkt het prima, zeker met kortere kabels.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:37:
Dat kan inderdaad niet, als het signaal aankomt is het goed. Komt het (gedeeltelijk) niet aan dan heb je geen (of blokkerig) beeld, maar dat heb ik beide nog niet meegemaakt.
Ghosting komt sowieso niet door de kabel, maar door het scherm
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Verwijderd
Nou dit is precies wat ik dan niet snap. Hoe kan het zwarte vlak bij jou nou rood gaan kleuren ten gevolge van ruis?kdeboois schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:28:
[...]
Ik heb bij mijn 10 meter budget kabel dat in het zwart rode ruis zichtbaar word. Dat is bij 1080p. Verder werkt het prima, zeker met kortere kabels.
Ik ben geen expert dus maak maar een educated guess:Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:25:
[...]
Nou dit is precies wat ik dan niet snap. Hoe kan het zwarte vlak bij jou nou rood gaan kleuren ten gevolge van ruis?
Met analoog beeld zou ik dat prima snappen, want dit is vervorming van het weergegeven beeld. Maar hoe kan dit probleem nou gebeuren op een digitaal signaal? Dan moeten dus ineens de bitjes die de kleur zwart doorgeven zodanig zijn aangepast dat op een bepaalde plek (ik neem aan vlakbij elkaar, een soort vlek) ze nu de code doorgeven die bij de kleur rood hoort.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Precies, dus dan is die zwart naar rood verkleuring van de poster hierboven toch raar?Boeboe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:20:
Leuk bedacht, maar het amplitudeverhaal is niet echt van toepassing aangezien je een blokgolf doorgeeft. Die blokgolf mag zelfs vrij hard verstoord worden voordat je er iets van merkt (zolang het eindpunt de eentjes en de nulletjes maar kan onderscheiden). Het is echter niet zo dat je bitjes voor bepaalde kleuren selectief kan gaan omzetten van \[0 0 0] naar [ff 0 0] door storing.
[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 10-12-2009 17:40 ]
Verwijderd
Als een kabel van €3 goed werkt, waarom niet?Outlandos schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:19:
De hele HDMI-kabel discussie is zo zinloos, voor 15 pond heb je een van de best beoordeelde hdmi kabels van dit moment, op een installatie van gemiddeld toch al snel bijna 1000 Euro (xbox + full hd tv + toebehoren), ga je dáár toch niet op bezuinigen? Natuurlijk zijn die kabels van 50+ Euro onzin, maar om nou een kabel van 3 Euro te kopen vind ik weer de (extreme) andere kant van het spectrum.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 10-12-2009 19:07 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Maar het discussiepunt is júist dat het niet uit zou maken! Dus kom nou eens met onderbouwing waarom wij met onze kabel van 3 Euro minder kwaliteit zouden krijgen!Outlandos schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:19:
De hele HDMI-kabel discussie is zo zinloos, voor 15 pond heb je een van de best beoordeelde hdmi kabels van dit moment, op een installatie van gemiddeld toch al snel bijna 1000 Euro (xbox + full hd tv + toebehoren), ga je dáár toch niet op bezuinigen? Natuurlijk zijn die kabels van 50+ Euro onzin, maar om nou een kabel van 3 Euro te kopen vind ik weer de (extreme) andere kant van het spectrum.
[ Voor 0% gewijzigd door Exar op 10-12-2009 19:12 . Reden: klein spelfoutje ]
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Sterker als je je XBOX360 gewoon als 1080p instelt worden de spellen gewoon geüpscaled en geeft je beeldscherm ook 1080p aan.Exorcist schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:33:
[...]
Even als klein herstel, de Xbox kan weldegelijk 1080p uitsturen. Sommige games (Virtua Tennis 3 bijv.) zijn native 1080p. Ook de meeste PS3 spellen zijn 720p, maar zowel de PS3 alsmede de 360- kunnen 1080p films afspelen in dat formaat.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 10-12-2009 19:14 ]
1
2
3
4
5
6
| Productnaam Prijs Aantal Totaal 360 Pro + Halo Wars + Halo 3 EUR 150,00 1 EUR 150,00 Bezorgkosten: EUR 2,95 ------------ + Totaal: EUR 152,95 |
Wat moet je met zoveel xboxenSchweino schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:36:
Ik keek vanmiddag (15:30 uur) even op de Bart Smit site in de koopjeshoek en zag daar een xbox 360 pro bundel tussen staan voor 150 euro... Ik heb er één besteld (was ook meteen de laatste, daarna kon ik er niet nog 1 bestellen) en nu is deze aanbieding ook niet meer te vinden op de site. Het lijkt er op dat er zo nu en dan toch nog scherp geprijsde pakketten op de site verschijnen.
code:
1 2 3 4 5 6 Productnaam Prijs Aantal Totaal 360 Pro + Halo Wars + Halo 3 EUR 150,00 1 EUR 150,00 Bezorgkosten: EUR 2,95 ------------ + Totaal: EUR 152,95
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Euhm met 3 xbox'en kan je mooi triple screen Forza 3 spelen
Das een goeie. Maar zonder gekheid op een stokje. Ik ben een liefhebber van verschillende gsms. Maar wat gaat jij allemaal doen met de xboxen?Schweino schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:41:
Wat moet jij met zoveel telefoons?
[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 10-12-2009 19:45 ]
Hier is geloof ik een apart topic voor voor dit soort gezeur: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2Exar schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:10:
[...]
Maar het discussiepunt is júist dat het niet uit zou maken! Dus kom nou eens met onderbouwing waarom wij met onze kabel van 3 Euro minder kwaliteit zouden krijgen!
Voor zover ik nu kan zien is het puur je onderbuik gevoel dat zegt "jouw kabel is 5 keer zo goedkoop als die van mij terwijl ik die van mij al niet zo duur vond, dus die van jou moet wel slecht zijn want anders had ik er ook wel 5 kunnen kopen".
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Waren de afmetingen va je pakket toevallig 405x325x240??S1W schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:47:
Gisteren de E-Plaza bundel al binnengehad. Wat zat er in de doos:
* Extra controller in losse verpakking
* Elite doos met de bekende Panda en Lego zooi + controller
* HDMI kabel, allerlei fantastische connectoren en kabels
* 14,4 A/h voeding dus geen Jasper (boeiuh)
Floccinoccinihilipilification
Meestal xbox360 met extra draadloze controller wordt deze maat 460x305x295 gebruikt.RamO schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:51:
[...]
Waren de afmetingen va je pakket toevallig 405x325x240??
Ik heb er twee in gebruik, deze maakt dus nummer 3 welke ik waarschijnlijk als reserve achter de hand ga houden (voor zo'n klein bedrag is het handig om een reserve te hebben) of op mijn PC monitor aan ga sluiten op mijn kantoor zodat ik me tijdens het thuiswerken kan vermakenpinokkia schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:44:
[...]
Das een goeie. Maar zonder gekheid op een stokje. Ik ben een liefhebber van verschillende gsms. Maar wat gaat jij allemaal doen met de xboxen?
Verwijderd
Volgens mij niet helemaal correct.KoffieNT schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:11:
[...]
Sinds de Jasper is inderdaad de stekker anders, waarschijnlijk een stukje beveiliging zodat je niet de verkeerde (oude) voeding op je console aansluit(?).
edit: jup ^^
Ik heb hier even een verhaaltje gepost met wat ik ervan weet.Exar schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:10:
[...]
Maar het discussiepunt is júist dat het niet uit zou maken! Dus kom nou eens met onderbouwing waarom wij met onze kabel van 3 Euro minder kwaliteit zouden krijgen!
Voor zover ik nu kan zien is het puur je onderbuik gevoel dat zegt "jouw kabel is 5 keer zo goedkoop als die van mij terwijl ik die van mij al niet zo duur vond, dus die van jou moet wel slecht zijn want anders had ik er ook wel 5 kunnen kopen".
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik heb sinds juli een jasper, fabrikatiedatum 22-1-09 en die voeding vond ik al huge... Als je dat vergelijkt wat er bij de vroegere consoles zatVerwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:48:
[...]
Volgens mij niet helemaal correct.
De voeding is idd korter maar de voeding kabel (die in de Xbox gaat) is identiek.
Ik heb een Falcon en Jasper en wilde de Jasper testen en had geen zin om de voeding netjes weg te leggen dus gewoon ff de oude voeding (175W) gebruikt en ging er prima in, alles werkte.
Nu de 150W Jasper voeding erop en ook alles gewoon werkend.
Kortom nieuwe voeding kleiner/korter en minder wattage (150 ipv 175).
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 10-12-2009 20:57 ]
Ah, ik las vorig jaar juist ergens dat de stekker wel een keer is veranderd. (zal misschien sinds de Falcon zijn dan?)Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:48:
[...]
Volgens mij niet helemaal correct.
De voeding is idd korter maar de voeding kabel (die in de Xbox gaat) is identiek.
Ik heb een Falcon en Jasper en wilde de Jasper testen en had geen zin om de voeding netjes weg te leggen dus gewoon ff de oude voeding (175W) gebruikt en ging er prima in, alles werkte.
Nu de 150W Jasper voeding erop en ook alles gewoon werkend.
Kortom nieuwe voeding kleiner/korter en minder wattage (150 ipv 175).
:D
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Major Nelson publiceert ongeveer 1 keer per week een lijst van de meest gespeelde spellen op Xbox Live.Stalllone schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:30:
Na mijn halve miskoop van Bomberman Live (dacht veel online matches te vinden maar dat is dus niet zo)... wil ik graag weten of ik ergens kan zien hoeveel mensen er online zijn met een game.
Wil nu misschien Call of Duty3 aanschaffen en dat wil ik zowel single als multiplayer spelen. Maar als niemand dat spel meer speelt op Xbox live... tja dan moet ik er nog maar eens over nadenken. Weet iemand of je zoiets kan vinden online?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ja zoiets dus... maar dan een Top 100 ofzoMetroidPrime schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:38:
[...]
Major Nelson publiceert ongeveer 1 keer per week een lijst van de meest gespeelde spellen op Xbox Live.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Momenteel hebben we ook 2 xboxen360.Schweino schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:31:
[...]
Ik heb er twee in gebruik, deze maakt dus nummer 3 welke ik waarschijnlijk als reserve achter de hand ga houden (voor zo'n klein bedrag is het handig om een reserve te hebben) of op mijn PC monitor aan ga sluiten op mijn kantoor zodat ik me tijdens het thuiswerken kan vermaken. En de spellen ga ik gewoon spelen natuurlijk.
Daarnaast verzamel ik consoles, zo heb ik 6 N64s, 5 Dreamcasts, 3 Saturns, etc etc (letterlijk tientallen dozen vol).
uhm...
Verwijderd
Ik weet niet of het klopt, maar ik vermoed het volgende.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:24:
[...]
Precies, dus dan is die zwart naar rood verkleuring van de poster hierboven toch raar?
Ik kan het niet verklaren, en ik heb ook alleen maar educated guesses. Er moet toch op GoT wel iemand zijn die WEET hoe dit werkt en wat wel en niet waar is over de invloed van de kabel op je beeld.
Ik studeer zelf ook natuurkunde en zou graag willen weten waar je het studeert. Kan je die post zo snel mogelijk maken want ik ben benieuwd wat jij als mede natuurkundige er van vind/weetR420R schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:45:
[...]
Hier is geloof ik een apart topic voor voor dit soort gezeur: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2
Binnenkort ga ik eens een post maken met wat ik hiervan weet. Ik studeer natuurkunde en ik heb daarbij een cursus/practicum digitale overdrachtstechnieken gedaan. Zal dan proberen het een en ander duidelijk te maken maar dit moet ik even voorbereiden
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 10:47 ]
Verwijderd
Dat is inderdaad erg jammer en wel meer Live Arcade spellen hebben hier last van. Het wordt nog eens extra vervelend als er ook online achievements zijn, die je dus niet kan halen (daarom pleit ik er ook voor om online achievements af te schaffen).Stalllone schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:30:
Na mijn halve miskoop van Bomberman Live (dacht veel online matches te vinden maar dat is dus niet zo)... wil ik graag weten of ik ergens kan zien hoeveel mensen er online zijn met een game.
10 second ninja DONE
Ik studeer ook natuurkunde!! Wil je ook weten waar ik studeer? In Utrecht!!Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:36:
[...]
[...]
Ik studeer zelf ook natuurkunde en zou graag willen weten waar je het studeert. Kan je die post zo snel mogelijk maken want ik ben benieuwd wat jij als mede natuurkundige er van vind/weet
Kheb het al gelezen.
Verwijderd
Dus je studeert geen technische natuurkunde, dat doe ik namelijk in eindhoven. Is het dan geen theoretische natuurkunde wat je doet? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze tegenwoordig de naam van de studie in utrecht/nijmegen/amsterdam hebben verandert in natuur en sterrenkunde (of iets dergelijks).mat.hi.as schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:12:
[...]
Ik studeer ook natuurkunde!! Wil je ook weten waar ik studeer? In Utrecht!!
Ontopic: @Schweino. Ik vind 150 euro niet bepaald een klein bedrag om een Xbox voor op zolder te zetten. Ik ben al blij dat ik laatst een 2e hands had gekocht
Volledig zwart is sowieso 0 en als we uitgaan van 24-bit kleuren zal je toch 8 bits moeten wijzigen om van zwart naar volledig rood te gaan. Het lijkt me sterk dat je een digitaal signaal desdanig verstoort dat juist die 8 bits iedere keer wijzigen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:36:
[...]
Er worden (zoals bekend) enen en nullen verstuurd. Voor zwart is dat bijvoorbeeld 0101. Als door ruis per ongeluk 1 bit verandert zodat je 0111 krijgt, dan is dat bijvoorbeeld rood.
Verwijderd
Ik gaf slechts als voorbeeld.Boeboe schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:46:
[...]
Volledig zwart is sowieso 0 en als we uitgaan van 24-bit kleuren zal je toch 8 bits moeten wijzigen om van zwart naar volledig rood te gaan. Het lijkt me sterk dat je een digitaal signaal desdanig verstoort dat juist die 8 bits iedere keer wijzigen.
Misschien inderdaad een compressieprobleem?
Verwijderd
Ligt er aan wat voor games je speelt. Als je games speelt die op beide consoles uitkomt (modern warfare, nfs: shift etc) dan maakt het niets uit welke console je koopt. Wil je echter uncharted oid spelen dan moet je toch een ps3 kopen. Halo? --> xboxG.Scholtens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:55:
Hoe zit het eigenlijk met de grafische kwaliteit van de games de laatste tijd, voornamelijk als je speelt op full hd tv met een hdmi kabel.
Zit zelf te twijfelen tussen een ps3 en 360. Wil hem zo ie zo als media center gaan gebruiken.
Yup, dat is theoretisch. En het heet inderdaad Natuur & Sterrenkunde, terwijl de sterrenkunde kant niet verplicht isDus je studeert geen technische natuurkunde, dat doe ik namelijk in eindhoven. Is het dan geen theoretische natuurkunde wat je doet? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze tegenwoordig de naam van de studie in utrecht/nijmegen/amsterdam hebben verandert in natuur en sterrenkunde (of iets dergelijks).
Ontopic:
Er zijn mensen die geen student zijn en het geld er dus voor hebben om een reserve xbox in huis te hebbenIk ben al helemaal blij met mijn pro die ik in augustus heb gehaald (200 euro inclusief 4 spellen).
Rode gloed vlek? Niet van een digitaal signaal want een digitaal signaal wijzigt niet, en zal hoogstens wegvallen nadat het een nieuwe bit heeft aangevraagd en het nogmaals niet heeft gekregen.Boeboe schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:46:
[...]
Volledig zwart is sowieso 0 en als we uitgaan van 24-bit kleuren zal je toch 8 bits moeten wijzigen om van zwart naar volledig rood te gaan. Het lijkt me sterk dat je een digitaal signaal desdanig verstoort dat juist die 8 bits iedere keer wijzigen.
Misschien inderdaad een compressieprobleem?
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Vrijwel alles is 720p hè. Grafisch zit er volgens mij niet meer zoveel rek in de x360, maar volgens mij ook niet in de PS3 al zullen we met GT5 pas echt zien wat die console kan.G.Scholtens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:55:
Hoe zit het eigenlijk met de grafische kwaliteit van de games de laatste tijd, voornamelijk als je speelt op full hd tv met een hdmi kabel.
Zit zelf te twijfelen tussen een ps3 en 360. Wil hem zo ie zo als media center gaan gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 11-12-2009 12:08 ]
Verwijderd
Ik hoop dat je een grapje maakt.GAIAjohan schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:56:
[...]
Ik vind het trouwens rot dat de X360 geen fysieke aan/uitknop heeft. Waardoor als ik mijn x360 controller op de pc wil gebruiken ik altijd eerst evend e stekker van de x360 eruit haal, omdat die anders aangaat als ik op de startknop druk van de controller.
Nee. Als jij een betere oplossing weet dan hoor ik die graag.
Verwijderd
GAIAjohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:10:
[...]
Ik begrijp wat hij bedoelt, je kan 'm niet helemaal uit zetten. Hij zal namelijk altijd reageren op je controller (als je die dus voor je PC wilt gebruiken), je kan 'm niet nog met een extra switch (zoals bijvoorbeeld de oude ps2 had) helemaal uit zetten. Hij staat toch altijd nog wat stroom te gebruiken om te kunnen reageren als je op de guide button drukt op je controller.
[ Voor 5% gewijzigd door Walkman op 11-12-2009 12:14 ]
Als je gaat twijfelen tussen een PS3 of 360, zal je (zoals hierboven aangegeven) vooral moeten kijken naar de games. Ik zou de keuze niet laten afhangen van de grafische kwaliteit, aangezien beide systemen gewoon Full HD aankunnen.G.Scholtens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:55:
Heb je die hele grote knop aan de voorkant van je XB360 al eens bekeken? Dat lijkt verdacht veel op een fysieke powerbutton.GAIAjohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:10:
[...]
Launching containers into space
Fixed!Walkman schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:12:
[...]
Ik begrijp wat hij bedoelt, je kan 'm niet helemaal uit zetten. Hij zal namelijk altijd reageren op je controller (als je die dus voor je PC wilt gebruiken), je kan 'm niet nog met een extra switch (zoals bijvoorbeeld de oude ps2 had) helemaal uit zetten. Hij staat toch altijd nog wat stroom te gebruiken om te kunnen reageren als je op de guide button drukt.
Launching containers into space
Ik bedoel een knop waardoor de stroom geheel van het systeem afgaat. De PS3 heeft zo'n ding op de acterkant zitten en imo had MS die wel op de voeding mogen plakken.
HOI.
Dan kies ik liever voor media center, aangezien ik alle films binnenhaal via het netrob1n schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:12:
[...]
Als je gaat twijfelen tussen een PS3 of 360, zal je (zoals hierboven aangegeven) vooral moeten kijken naar de games. Ik zou de keuze niet laten afhangen van de grafische kwaliteit, aangezien beide systemen gewoon Full HD aankunnen.
Wat misschien verder voor jou van belang is, zijn aan de ene kant de BR speler van de PS3, en aan de andere kant de Media Center (ism windows) mogelijkheden van de Xbox.
Ja dat had ik gelezen, maar de 360 kan weer backup games spelen om het zo maar te noemen.GAIAjohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:24:
PS3 kan ook als mediacenter
Playstation 3 als media center - deel 2
Tsja ze hebben elk hun voordeel. Al vind ik wel dat Sony de laatste tijd nogal veel afkijkt... Daarnaast is PSN niet in staat Live te overtreffen ondanks dat het gratis is. En daarnaast die €35 voor een Live gold van 12 maanden.. Ach.. Vind ik niet eens duur aangezien het onderhouden van servers ook wel wat kost, en MS echt kwaliteit levert met Live.. Wel vind ik dat bv de wlan ontvanger voor de xbox360 te duur is, terwijl die bij de PS zit ingebouwd.. maar daar staat tegenover dat een DS3 weer veel duurder is dan een X360 controller, Keuzes hèG.Scholtens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:31:
[...]
Ja dat had ik gelezen, maar de 360 kan weer backup games spelen om het zo maar te noemen.![]()
Ook ben ik zeer geinterseerd in natal, nu zijn de geruchten dus al de sony ook met iets komt. Maar kies dan liever voor Microsoft.
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 11-12-2009 12:36 ]
Verwijderd
Kun je dat niet verhelpen door in de 360 in te stellen dat hij alleen op z'n eigen remote reageert en niet op mediacenter remotes?Gutteguttegut schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:14:
Ik ken het probleem,
Als ik met mn mediacenter AB op de groeneknop druk gaat mn xbox360 aan....
Binnenkort maar even de ir ontvanger afplakken.
Volgens mij niet, want ik kan mn Xbox360 remote ook met Windows Media Center gebruiken...Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:38:
[...]
Kun je dat niet verhelpen door in de 360 in te stellen dat hij alleen op z'n eigen remote reageert en niet op mediacenter remotes?
Niet op feiten gebaseerd maar deels op vermoedens en deels op eigen ervaring.G.Scholtens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:31:
[...]
Ja dat had ik gelezen, maar de 360 kan weer backup games spelen om het zo maar te noemen.![]()
Ook ben ik zeer geinterseerd in natal, nu zijn de geruchten dus al de sony ook met iets komt. Maar kies dan liever voor Microsoft.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 6% gewijzigd door yzf1kr op 11-12-2009 14:46 ]
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Verwijderd
Ik verbaas me vooral over Dragon Age. Speel 'm zelf op 360, maar ik lees in het topic en op andere fora voornamelijk PC spelers. En toch staat de 360 versie wel in de top zoveel en de andere versies niet...yzf1kr schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:45:
De belangrijkste NPD cijfers van het jaar zijn uit:
MW2 op 360 owned alles en iedereen.
360 console doet het beter dan PS3 console (tegen alle verwachtingen in)
Wii gaat onderuit.
Meer op http://news.vgchartz.com/news.php?id=6161
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Same here..........Dennis Lammers schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:07:
Bart Smit / Eplaza actie ontvangen... alleen zonder extra controller.
Gebeld en wordt nabezorgd.
Ben benieuwd...
Ze maken gebruik van de poefterpost, dus reken maar op een kleine twee weken...Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:21:
[...]
Was wel even nieuwsgierig hoe snel de orders bij jullie liepen? 3-4 daagjes? Of ben ik dan te optimistisch
Tsja piracy? Then again waarom dan niet op de 360....ik denk toch dat door live en het bannen ervan mensen toch voorzichtiger zijn geworden met back ups spelen. Daarnaast is wat ik uit de reviews haal dat de pc versie idd het beste is, maar dat de ps3 en 360 versies ook prima zijn.Willybubba schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:43:
[...]
Ik verbaas me vooral over Dragon Age. Speel 'm zelf op 360, maar ik lees in het topic en op andere fora voornamelijk PC spelers. En toch staat de 360 versie wel in de top zoveel en de andere versies niet...
Ook reviews melden allemaal dat 't vooral een PC game is. Ah well.
10 second ninja DONE
Ik denk dat het mooiste uit die console gehaald wordt met uncharted 2, niet GT5.GAIAjohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:06:
[...]
Vrijwel alles is 720p hè. Grafisch zit er volgens mij niet meer zoveel rek in de x360, maar volgens mij ook niet in de PS3 al zullen we met GT5 pas echt zien wat die console kan.
Wat Forza3 dan ook eigenlijk moet doen, is niet het laten zien van oogverblindende graphics, maar goede physics. En met 360 'fps' op physics gebied een prestatie van formaat neer.Wat Forza3 doet in photo mode is natuurlijk fantastisch 720p, 4 of 8x AA lijkt het op alleen verder ziet het spel er minder uit imo. Het ziet er wel goed uit, maar veel minder dan in photo mode.
Het is alleen jammer dat het gros van de nieuwe titels een afgeleide is van een consoletitel. Helaas dus met de assets van de console versie en de slechte besturing. Er zijn maar een paar goede uitschieters.Verder doet de X360 aan upscaling als je 1080p instelt en ik heb sterk het idee dat FIFA10 op de xbox360 met upscaling scherper is dan op de PS3 op 720p. Een top-game-pc heeft mooiere graphics tegenwoordig imo. Ik vraag me dan ook af hoe lang de PS3 en XBOX360 het nog volhouden. We zullen zien
Dat gat wordt steeds meer gedicht. Het probleem dat blijft bestaan is dat die prestaties ergens vandaan moeten komen. Als voorbeeld: als je zowel een 360 hebt als een PS3, dan ben je het toch weer aan jezelf verplicht om Assassin's Creed 2 en Modern Warfare 2 op de 360 aan te schaffen:Ik heb zelf erg het idee dat spellen die zowel op de X360 als PS3 uitkomen er beter uitzien op de X360.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
haha nou vanaf het moment van verzenden meestal 5-10 dagenVerwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:21:
Vandaag Tekken 6 ( heerlijk knoppen rammen met vriendin) besteld bij Zavvi.
Was wel even nieuwsgierig hoe snel de orders bij jullie liepen? 3-4 daagjes? Of ben ik dan te optimistisch
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik dacht dat dit ondertussen ook wel al ontkracht was. Ja hij heeft meerdere cores, maar het aantal cores bepaalt niet rechtsreeks hoe snel een processor is. Belangrijkste verschil is dat de ps3 processor gespecialiseerd is in specifieke rekenkundige taken, waarbij de processors in andere consoles meer all-round zijn.D4NG3R NL schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:41:
Tegen al die PS3 posts hierboven.
De PS3 heeft veel (maar dan ook echt veel) meer processorkracht (maar ik heb nog weining spellen gezien waarbij ik het gevoel heb dat echt alle 7 cpu's gebruikt worden.. -de 8e word niet gebruikt tijdens games- , Er kan meer op de schijfjes gepropt worden (maar dit is op weinig spellen nog gedaan) en er zit BR in.
Kleine toevoeging:D4NG3R NL schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:41:
Tegen al die PS3 posts hierboven.
De PS3 heeft veel (maar dan ook echt veel) meer processorkracht (maar ik heb nog weining spellen gezien waarbij ik het gevoel heb dat echt alle 7 cpu's gebruikt worden.. -de 8e word niet gebruikt tijdens games- , Er kan meer op de schijfjes gepropt worden (maar dit is op weinig spellen nog gedaan) en er zit BR in.
De xbox 360 heeft veel meer Grafische kracht, de videokaart is (bijna) 2x zo snel. Upscaling gebeurt HARDWARE MATIG, op de PS3 gebeurt dit softwarematig. Hierdoor zien upgescalede games/DVD's er over het algemeen beter uit als op de PS3.
Het grootste probleem bij de PS3 v X360 is dat de PS3 veel moeilijker is om games voor te maken, vraag het bijvoorbeeld Valve (makers van Half life 2) maar na, Zij kozen de 360 boven de PS3 uit vanaf dat The Orange Box uitkwam.
Google het allemaal maar als iemand me niet geloofd-Nee ik ben geen fanboy xD, ik houd het bij facts-
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Even een vraagje dan: op welke resolutie worden Xbox 360 en PS3 games dan gerenderd? En wat houdt dat upscalen dan precies in? Gewoon hetzelfde als een plaatje vergroten met allerlei effecten, zodat het er beter uitziet?S2S schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:32:
[...]
Kleine toevoeging:
De 8ste SPE zal helemaal nooit gebruikt worden, deze is namelijk altijd uitgeschakeld omdat de yields niet goed zijn. 1 Spe is gereserveerd voor het OS en wat ik zo weet voor een deel maar bruikbaar, dus je zit met 6 spe's die je wel kan gebruiken.
Upscaling van DVD's videomateriaal ziet er beter uit op de PS3De CELL is uitermate geschikt voor dit soort berekeningen, ik zie dit ook terug in mijn huis. Verschil met divx upscalling is ook te merken tussen X360 en PS3.
Games upscallen op de PS3 is een ander verhaal, dat gaat softwarematig op de PS3 en dan wat ik zo ver weet alleen horizontaal (of verticaal 1 van de beide), hierdoor zien PS3 games die geupscalled worden naar 1080p er minder scherp uit.
(en nee ik ben geen fanboy heb ook een PS3)
Meeste X360 games en PS3 games worden op 720p en lager gerenderddanielkraak schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:46:
[...]
Even een vraagje dan: op welke resolutie worden Xbox 360 en PS3 games dan gerenderd? En wat houdt dat upscalen dan precies in? Gewoon hetzelfde als een plaatje vergroten met allerlei effecten, zodat het er beter uitziet?
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
De x360 versie is zeker prima, tuurlijk zal het met klikken net iets lekkerder werken. Ik vermaak me in ieder geval meer dan prima met dragon age tot nu toe, de interactie tussen de characters in mijn party is zo goed gedaan.Sagat schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:26:
[...]
Tsja piracy? Then again waarom dan niet op de 360....ik denk toch dat door live en het bannen ervan mensen toch voorzichtiger zijn geworden met back ups spelen. Daarnaast is wat ik uit de reviews haal dat de pc versie idd het beste is, maar dat de ps3 en 360 versies ook prima zijn.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq