Ghost Dog schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:54:
[...]
[...]
Huntkey, en Sweex en Trust blijft in mijn ogen gewoon troep. Bijna alle geteste voedingen van die merken die door HardwareSecrets of JohnnyGuru zijn getest (naast SPCR ongeveer de enige sites die voedingen goed testen) onploften of vlogen in de fik op minder dan de gespecificeerde belasting.
Oordeel zelf

:
[...]
Even
googelen levert al aardig wat reviews op die melden dat Huntkey voedingen bij hogere belasting ontploffen, zoals te zien in dit filmpje van Hardwaresecrets (op 0:37):
[
video]
of in deze (2:05):
[
video]
en ook in deze (0:08):
[
video]
Dat krijg je als je dus uit een Huntkey of andere el-cheapo voeding trekt wat ie volgens zijn specs zou moeten kunnen hebben.
Goedkope voedingen worden vaak gemarket met de piekbelasting, waar goede voedingen soms wel 125% van hun spec-belasting kunnen hebben.
Ja, je belast je voedingen altijd tot aan hun uiterste maximum
Bij het laatste filmpje zitten ze ook gewoon 60watt boven de max van die voeding.
Huntkey is een B-merk ok, maar het werkt. Mensen met verstand van zaken/hardware kopen wat anders, maar iemand die z'n 3 jaar oude pc bij de winkel brengt met "Hij doet het niet meer, na het onweer van vorige week" interesseert het geen drol wat voor voeding er in gaat als het maar werkt, die voedingen zijn niet gemaakt om hun aangegeven maximale belasting te leveren continue. Ik heb de 2 jaar dat ik bij verschillende stage bedrijven gewerkt heb, talloze goeie voedingen die slachtoffer waren van bliksem, vervangen door Spire/Konig/Sweex voedingen etc. En die pc's werken daarna gewoon weer, dus whats the point?
Een tweaker koopt geen Trust/Spire/Konig/Sweex/Huntkey/X-gear/MS-tech/Q-tec voedingen, mensen met minder verstand wel, omdat ze de power van een fatsoenlijke voeding niet nodig hebben.
En bij deze eindig ik de discussie, die totaal niks toevoegt aan dit topic
[
Voor 23% gewijzigd door
FastFred op 21-06-2010 00:10
]