Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
nee, je moet het anders zien. Hoe meer intake, hoe lager het DBA niveau kan zijn om dezelfde hoeveelheid airflow te creeren.Deathchant schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:35:
sjoerd, netjes weggewerkt hoor, complimenten! Een vraagje. Ik zie je hebt een fan met tiewraps vastgemaakt in je 5,25 inch voor frisse lucht naar je V8 toe.......botst die luchtstroom niet met de opwaartse luchtstroom van je vloer-casefan? Aangezien je een sidepanel fan hebt voor je videokaarten, lijkt me die vloer-fan overbodig.
Verwijderd
Heb me kast / geheugen / voeding veranderd en dit is het resultaat:

Specs:
- Coolermaster CM690 advanced
- Gigabyte GA-990FXA moederbord.
- AMD Phenom II X6 1090T processor
- Scythe mugen 2 processor koeler
- Mushkin 8G DDR3-1600
- Coolermaster silent pro 600W modulaire voeding
- Samsung bluray speler/brander
- 1x 500 G hardeschijf
- 1x 2000 G hardeschijf
- Asus GTX 550 Ti 1G DDR5 Superclocked
Nu kijken wat we er verder nog mee gaan doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 17:11 ]
Ik moet ook meer naar 1 kleur toe. Welk 990 bord van Gigabyte is dat? Zit zelf ook te denken om van eindelijk eens over te stappen naar AMD, heb jaren lang Intel gehad. Maar nu AMD met octa-cores voor consumenten komt moet ik natuurlijk wel. Ik zit momenteel naar de Gigabyte GA-990FXA-UD5 te kijken, en daar eerst maar eens een hexa op te prikken en even te wachten tot de octa's goedkoper worden.
Ik heb zo zo'n vermoeden dat die 9** moederborden duurder gaan worden zodra de Bulldozers beschikbaar worden, dus moet heel binnenkort de knoop maar eens door hakken, braaf bij Intel blijven, of gek doen en over gaan op AMD..... moeilijk...!
Jij moet je SATA kabels alleen nog ff verruilen voor zwarte
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 01-08-2011 16:17 ]
Verwijderd
Ik heb ook dit moederbord genomen omdat ze AM3+ compatible zijn en zo de octa's kan plaatsen.
Die kabels heb ik nog liggen maar kwam ik te laat achter.
Die verander ik nog
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 16:34 ]
Overgaan op AMD natuurlijk, het beste wat je kan overkomen!FastFred schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:15:
Ah mooi hoor. Lekker alles in een kleur houden, mijn pc is nu een wirwar van kleuren, zwart/bruinig moederbord met blauwe heatsinks, videokaart met blauwe PCB en zwarte koeler, ook een V8 koeler op m'n cpu.
Ik moet ook meer naar 1 kleur toe. Welk 990 bord van Gigabyte is dat? Zit zelf ook te denken om van eindelijk eens over te stappen naar AMD, heb jaren lang Intel gehad. Maar nu AMD met octa-cores voor consumenten komt moet ik natuurlijk wel. Ik zit momenteel naar de Gigabyte GA-990FXA-UD5 te kijken, en daar eerst maar eens een hexa op te prikken en even te wachten tot de octa's goedkoper worden.
Ik heb zo zo'n vermoeden dat die 9** moederborden duurder gaan worden zodra de Bulldozers beschikbaar worden, dus moet heel binnenkort de knoop maar eens door hakken, braaf bij Intel blijven, of gek doen en over gaan op AMD..... moeilijk...!
Jij moet je SATA kabels alleen nog ff verruilen voor zwarteKlein detail!
Ik moet binnenkort ook maar eens pics posten, heb bijna al mijn hardware binnen:
Corsair obsidian 650d
Gigabyte 990fx ud3 mobo
AMD Phenom II 1090T (Antec H2O 620)
8gb Corsair vengeance 1600mhz geheugen
2*Sapphire Radeon HD6870 in CFX, jammer genoeg blauw pcb, maar nog maar even kijken hoe dat in de kcase eruit ziet. (Kase, hoe kom ik erbij

Ocz Vertex 2 120gb ssd
2*500GB gewone hdd's
Nexus RX-7000 700watt voeding
Dit is het volgens mij allemaal wel.
En dan te bedenken dat dit komt omdat ik een 2ehands pc-tje (350euro) op tweakers heb gekocht om de hobby weer op te pakken, 2weken later heb ik alleen nog maar 1HD6870 en de 2 hardeschijven over
Dus zometeen 2 pc's thuis staan
Verwijderd
Moederbord: Gigabyte GA-970A-UD3
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Videokaart: XFX Radeon HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (Dual Fan)
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G (2 X 2GB DDR3-1333)
Behuizing: Sharkoon Rebel9 Pro Economy
Voeding: XFX Pro 450W
Harddisks: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ (1TB) & Western Digital Green WD5000AACS (500GB, uit hun oude pc)

Heb zelf vorige week een pc met athlon II x3 in elkaar gezet, en daar viel de stockkoeler mij juist heel erg mee!Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:13:
Die stock fan van de CPU is trouwens echt een herrie ding, maar ze vinden het niet erg als ze de pc horen als ie aan is.
Komt niet boven de 40 graden onder full-load, en slechts licht hoorbaar in een Coolermaster Elite 333 met 2x 120mm fan.
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3
Ter vervanging van de stock koeler. Of een:
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus
Als je ook nog wat extra OC potentie wilt hebben.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hmm ik dacht dat het sowieso beter was om meer exhaust dan intake te hebben. Doordat er meer lucht naar buiten geblazen wordt dan dat erin komt, ontstaat er een bepaalde druk die goed is voor een goeie airflow. Wanneer de intake groter is dan de exhaust, dan zou je een andere druk krijgen waardoor lucht langer de tijd heeft om op te warmen. Althans zo heb ik het ooit begrepen.jbkappirossi schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:59:
[...]
nee, je moet het anders zien. Hoe meer intake, hoe lager het DBA niveau kan zijn om dezelfde hoeveelheid airflow te creeren.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Isolatie komt eigenlijk alleen voor als je helemaal geen outtake hebt.
ik probeer 't gewoon 50/50 te houden.
Dat is mij dus ook altijd verteld.Sjoerd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:07:
Mwah, met meer intake creëer je overdruk ipv onderdruk. Met onderdruk zuigt ie ook lucht door alle kieren ed aan terwijl er met overdruk stof wordt buiten gehouden. Beide hebben voor en nadelen.
Ergens vorig jaar een pc gebouwd voor een kennis van m'n ouders.
Coolermaster Elite 330
Core i5 750
Gigabyte P55 UD3 of 4 volgens mij
Silverstone 600Watt (eerst een Corsair VX550W, maar die was DOA, konden ze alleen dees nog leveren, beetje overkill)
Club3d 5770 1GB
4 (intussen upgrade gehad naar 8GB) DDR3-1333
Spinpoint F3 500GB
LG sata DVD brandertje
Heel mooi bakje, draait als een tiet, ik zet hem er neer en afgezien van wat upgrade plannen heb ik er geen omkijken meer naar
[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 03-08-2011 08:43 ]
Wat een ontzettend stoer moederbord. Is dat gaas slechts ter design of heeft het ook koel eigenschappen?.Sjoerd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:09:
Nieuw mobo, en meteen maar kabelmanagement verbeterd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb er sinds gisteren wel nog een 50mm fan op de "thermal armor" zitten, chipset wilde nog wel een beetje heet worden. Maar ding is op 4500 RPM nog redelijk stil (stiller dan die sickle flows @1700).
En de 8pins kabel heb ik al even wat strakker weggewerkt.
(kan alleen de specspagina in m'n signature niet bijwerken. Na inloggen logt ie meteen weer uit zowel in IE als in FF....)
Ziet er in ieder geval goed uit, alles matched
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Drive it like you stole it.
Echter als je geen tower koeler hebt, dus een CPU koeler met een neerwaartse luchtstroom (net als een stock koeler), dan zou je deze niet nodig moeten hebben.
En als je zo'n koeler hebt of een 50 mm fan d'r op dan blijft 't moederbord veel koeler dan een andere. Maar deze kan dus niet genieten van de airflow in je kast. Daarom had ik eerst gehoopt dat 't aluminium was en er een gigantische thermopad onderlag.
Met 50mm fan ziet het er zo uit:

Die revoltec 50mm is trouwens wel een enorme aanrader icm dit bord als je een tower cpu koeler hebt, verplaatst een hoop lucht (4500rpm) maar blijft echt opvallend stil. En die sleeving staat natuurlijk ook netjes bij icm dit mobo.
Verwijderd
Heeft bij mij voorheen op een p5w dh deluxe 975x chipset gezeten, die behoorlijk warm werd bij de mind-blowing kloksnelheden van 3 ghz (E6600) en 3,2ghz (x3220).
-NZXT Phantom
-Intel Core i5 2500k, draait momenteel nog stock 3.30ghz
-G.Skill Ripjaws 8gb 1333mhz
-Asrock P67 Extreme4
-Mugen 2 Rev. B
-Samsung Spinpoint F3 1TB
-Crucial M4 128GB
-Palit GTX 570 Sonic
-Corsair HX750w
Heb de 750w genomen om later nog een tweede 570 bij te steken, en ik ben eerder een nvidia fanaat dus amd kaarten waren uitgesloten
(foto's zijn getrokken met gsm camera wegens gebrek aan beter materiaal momenteel

*sjoerd vind een phantom er nooit mooi uit zien van binnen, te veel kale vlakken als er een ATX bord in zit*
Ja dat klopt wat je zegt. maar de praktijk wijst toch vaak uit dat directe koeling ook mee helpt, dus als je een fan op bijv. je videokaart richt.Deathchant schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:12:
[...]
Hmm ik dacht dat het sowieso beter was om meer exhaust dan intake te hebben. Doordat er meer lucht naar buiten geblazen wordt dan dat erin komt, ontstaat er een bepaalde druk die goed is voor een goeie airflow. Wanneer de intake groter is dan de exhaust, dan zou je een andere druk krijgen waardoor lucht langer de tijd heeft om op te warmen. Althans zo heb ik het ooit begrepen.
Het gene wat ik zei; is dat wanneer je 2 intakes hebt en ze beiden op 800rpm draaien ze evenveel lucht kunnen verzetten als 1 fan op 1600rpm. Nadeel van 1 fan is dat deze veel meer lawaai zal creeren door de hogere rotatie snelheid.
Zo zie je dat de hoeveelheid fans lijnrecht tegen over de rpm staat, hoe meer fans hoe zachter je ze kunt laten draaien om hetzelfde effect te krijgen. het is daarom ook handig om een fan controller te hebben zodat je makkelijk kunt expirimenteren.
Strak, maar is dit geen kleine herrieschopper? Of voldoet hij ook op bijv 5v?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
.Sjoerd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:33:
Die revoltec 50mm is trouwens wel een enorme aanrader icm dit bord als je een tower cpu koeler hebt, verplaatst een hoop lucht (4500rpm) maar blijft echt opvallend stil. En die sleeving staat natuurlijk ook netjes bij icm dit mobo.
Ik heb in de eerste instantie nog geprobeerd om de twee stekkers door dat gat te krijgen, maar met 4 sata stekkertjes was het al een beetje te druk daar.Sjoerd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:29:
Ziet er op zich netjes uit. Ik snap alleen niet waarom de 6pins stekkers van het verdere gat komen ipv de dichtstbijzijnde?
*sjoerd vind een phantom er nooit mooi uit zien van binnen, te veel kale vlakken als er een ATX bord in zit*

En tja, een phantom doet elk ATX moederbord er als een dwerg uitzien, ik heb hem gewoon gepakt omdat het een van de enige kasten was die me aanstonden, daarnaast is het ook(na de Antec 900 en HAF X) een van de beste lucht gekoelde kasten voor zover ik weet
Tot nu toe niet ontevreden over de temperatuur.
Case is simpel en functioneel, voor mij had er geen window in hoeven te zitten, alleen kabelmanagement tbv de airflow en de powerkabel via een ander gat naar bovenste hd6950 om deze kaart recht te houden... heeft immers de neiging om te hangen waardoor de fans een raspend geluid maken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Dell Ultrasharp 2407WFP | € 0,- | € 0,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 115,60 | € 115,60 |
1 | Corsair Obsidian 650D | € 140,80 | € 140,80 |
1 | Logitech Z-5450 digital | € 248,- | € 248,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 247,- | € 247,- |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 71,30 | € 71,30 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 164,- | € 164,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 51,55 | € 51,55 |
2 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 219,90 | € 439,80 |
1 | Asrock P67 Extreme4 | € 128,- | € 128,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.699,45 |

Alleen waarom heb je een 650Watt voeding? Een overclockbare i7 met een CF opstelling daarvoor zou ik minstens 750watt hebben genomen....
Nee dit gaat wel lukken. Tenzij 'ie op met de CPU op 5GHz furmark en prime95 naast elkaar gaat draaien, kunnen die XFX voedingen dit makkelijk hebben. Is goed spul. Wattage is overrated.Sjoerd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:25:
Ziet er netjes uit! (en al helemaal voor een eerste build, chapeau)
Alleen waarom heb je een 650Watt voeding? Een overclockbare i7 met een CF opstelling daarvoor zou ik minstens 750watt hebben genomen....
Dankjewel! Tja het antwoord daarop hoef ik al niet meer te geven denk ik,.Sjoerd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:25:
Ziet er netjes uit! (en al helemaal voor een eerste build, chapeau)
Toch bedankt voor het meedenken, je kon immers je zorgen niet uitspreken en in je vuistje lachen als je denkt dat de voeding het niet aan kan. Mogelijk zat ik dan met de bekende 'baked poires'
De 750 watt in mijn systeem is wel te veel omdat ik maar een i5-2400 er in heb zitten. Maar als ik op een gegeven moment 2600K geld heb dan ben ik blij dat ik niet voor de 650watt versie ben gegaan. Is persoonlijk, maar ik houd de marges 't liefst wat ruimer.
Je kunt als je het mij vraagt beter je geld in je zak houden voor zaken waar je wat aan hebt, zoals een mooi scherm of een frisse pot bier. En als je per se een X bedrag aan je voeding te besteden hebt, zou ik eerder een efficiente voeding kiezen met weinig vermogen, dan een zwaardere die enorm overkill is.
Ik heb de case gemod, heb de grills in traffic red gespoten, net als de PCI sloten en de HDD Bays. Er zijn nog wat kleine afwerkingen nodig o.a. aan de lak op de PCI sloten...

[ Voor 35% gewijzigd door Soulaiman op 09-08-2011 05:02 ]
I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Processor: Intel Core2Duo E8400 3GHz, 1333MHz FSB, 6MB cache
Koeler: Scythe Mugen
Geheugen: Geil Evo One 4GB DDR2-1066
Moederbord: Asus P5E Deluxe
Videokaarten: 2x Gainward HD4850 512MB Golden Samples
Opslag: 2x WD Caviar Raid Editions 320GB RAID-0 (640GB)
DVD-Drive: LG DVD Multi-rewriter
Voeding: Corsair Builder CX500
Dan hebben we nog:

Processor: Intel Core2Duo E7200, 1066MHz FSB, 3MB cache
Koeling: Arctic Freezer Pro
Geheugen: TakeMS 4GB DDR2-800
Moederbord: ASRock G31M-VS2 (mATX)
Videokaart: Asus Geforce GTS450 1GB GDDR5 DirectCU
Opslag: WD Caviar 500GB
Voeding: OCZ StealthXstream 500W
En tenslotte:

Processor: AMD Phenom II x4 955 Black Edition 3,2GHz
Moederbord: Asus M4A785TD-V EVO
Geheugen: OCZ Platinum DDR3 4GB
Videokaart: XFX HD5850 1GB GDDR5 Black Edition
Opslag 1: 2x WD Caviar Raid Editions 320GB RAID-0 (640GB)
Opslag 2: Samsung Spinpoint F1 1TB
DVD Drive: NEC Optiarc DVD Multi-rewriter
Voeding: CoolerMaster Realpower M620
CPU Koeling: XSPC Delta V3
Radiator: XSPC RS240 met 2x Antec Tricool 120mm fans
Reservoir: Phobya Dualbay met pomp en UV-LEDs
Fittingen: Bitspower Silver Shiny + Koolance snelkoppeling
Al deze systeempjes staan overigens te koop!
Verwijderd
http://imageshack.us/f/846/76476752.jpg
[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 15:00 ]
Backplate van je videokaart los schroeven en ook rood spuiten? wel zo mooi natuurlijkSoulaiman schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 05:00:
Dit is dus min rig. Ik ben volop bezig met upgrades ivm met koeling, je ziet dat sommige watercool elementen ook al aanwezig zijn
Ik heb de case gemod, heb de grills in traffic red gespoten, net als de PCI sloten en de HDD Bays. Er zijn nog wat kleine afwerkingen nodig o.a. aan de lak op de PCI sloten...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@ hierboven: cable management

Verwijderd
EDIT//
Cable management, veel beter dan dit kan ik het niet in deze case (geen mobo-tray gaten)

Toch al pak beter ^^
[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 15:04 ]
Ok, even ter opheldering: de backplate van een videokaart zit aan de "kale"zijde van het pcb en is bedoeld voor het koelen van wat er ook op die zijde zit, of die is geplaatst uit esthetische overwegingen. De bracket zorgt er voor dat hij recht blijft hangen aan de zijde van de beelduitgangen.FastFred schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:54:
[...]
Backplate van je videokaart los schroeven en ook rood spuiten? wel zo mooi natuurlijk
@ hierboven: cable management
Verder lijkt het alsof de verf niet helemaal netjes zit, of eigenlijk op sommige plaatsen niet. Komt dat door de camera?
Mooie mod however
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
ligt zeker niet aan cameradaantjer94 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:57:
[...]
Ok, even ter opheldering: de backplate van een videokaart zit aan de "kale"zijde van het pcb en is bedoeld voor het koelen van wat er ook op die zijde zit, of die is geplaatst uit esthetische overwegingen. De bracket zorgt er voor dat hij recht blijft hangen aan de zijde van de beelduitgangen.
Verder lijkt het alsof de verf niet helemaal netjes zit, of eigenlijk op sommige plaatsen niet. Komt dat door de camera?
Mooie mod however
ja, daag.
Verwijderd
De kosten waren al aardig hoog van de pc.
Net dus maar een airkoeler gemonteerd.
Weer me MB eruit om hem te monteren maar hij zit er en hij werkt SUPERRRR.
Van de ruim 45 graden stock naar de 28 idle

Ruimte tussen de videokaart en CPUkoeler:

Als ik het goed heb, is dat een CM 690 right?
Daarbij kun je dacht ik de voeding omdraaien, dus dat hij lucht van de bodem aanzuigt, en aan de achterkant er uit spuwt.
Verwijderd
Werd me al eerder verteld en zat er ook al aan te denken.
Vind het alleen lelijk dat de letters dan op z'n kop staan , maar idd hij blijft misschien wel koeler.
Ik heb nu het idee dat ie nu extra warme lucht naar buiten zuigt
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 01:02 ]
Maar wat een allejezus grote CPU koeler zeg o_0. Vond die van mij al groot.....
Deze al eens gezien?:.Sjoerd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:28:
Maar wat een allejezus grote CPU koeler zeg o_0. Vond die van mij al groot.....
Groot plaatje
mooi prototype onderin xD is er denk ik nooit doorheen gekomen

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Hoe heette die ook alweer (was iig een scythe)?
pricewatch: Scythe Susanoo
Edit:
hieronder was net wat sneller..
[ Voor 43% gewijzigd door .Sjoerd op 18-08-2011 16:42 ]
er is wel een review van op hardware.info
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro C1
Vanaf volgende week te koop.
Is ie een weekje gebruikt maar dan is me waterCPUkoeler binnen
haha, geweldig. ding is ook overal te koop..Sjoerd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:40:
Jaa die ken ik. En die is er wel doorheen gekomen
Hoe heette die ook alweer (was iig een scythe)?
pricewatch: Scythe Susanoo
Edit:
hieronder was net wat sneller..
mooie spiraalband wordt er meegeleverd

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Laat de kabeltjes van het front panel helemaal bovenlangs lopen, en er hangen nog erg veel kabeltjes in het zicht die gewoon achter een paneel gestopt zouden kunnen worden.
Verwijderd
Alles komt ook van achter zegmaar, of het ligt aan die kast of ik kan voor geen meter cable managment doenAbeltje130 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:30:
@pirkulet
Laat de kabeltjes van het front panel helemaal bovenlangs lopen, en er hangen nog erg veel kabeltjes in het zicht die gewoon achter een paneel gestopt zouden kunnen worden.
Een paar tie-rapjes erbij en mooie boompjes maken, ziet er met kleine moeite ineens een stuk netter uit.
Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:17:
[...]
Alles komt ook van achter zegmaar, of het ligt aan die kast of ik kan voor geen meter cable managment doen

Dat is m'n haf 922
En wrom heb je die niet in push/pull staan met je outtake?
Ram te hoog zeker...
Dat is het inderdaad, maar tegenwoordig heb ik waterkoeling, en aangezien dit ' air cooled' is heb ik toch maar een oude pic gebruiktJerdek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:03:
Ziet er netjes uit abeltje, alleen ff die vette vingers van je SM2 af he...
En wrom heb je die niet in push/pull staan met je outtake?
Ram te hoog zeker...
Ik heb hier ooit wel eens een discussie gehad met een watercooler, terwijl daar apart topic voor is.
Feit is wel dat jij een kast hebt waar je door de ruimte achter je backpanel erg goed aan kabelmanagement kunt doen, dat kan niet bij iedere kast.
Bij Pirkulet zag het er voor een eerste keer niet onaardig uit(kan nog beter), heb hier zat echte spaghetti-bossen voorbij zien komen!
edit1:
Mijn kast is bv lastiger met kabelmanagement, dit doordat ik geen ruimte heb achter backpanel.
Toch is het me aardig gelukt, incl 6 meter tempsensoren en fan-aanstuurkabeltjes(fancontroller) en een niet meer modulaire nieuwe voeding.

[ Voor 26% gewijzigd door Jerdek op 21-08-2011 19:19 ]
Ik ben trouwens groot voorstander van cases met de voeding bovenin, wat een geklooi om in een Antec 900 je kabels te krijgen waar je wilt
[ Voor 6% gewijzigd door Singular1ty op 22-08-2011 00:35 ]
edit 1: Maar als je het met gat op wel de juiste plaats dremelen kunt oplossen is dat wel handig.
Mijn kast kun je wel aan twee kanten openklappen.
Maar de backplate zit op de deksel geklikt/geschoven met haakjes( halve cm ruimte oid) en werkt dus niet als je SM2 erop hebt, das dan een gemuggel met plate erafschuiven en dan deksel en backplate los van elkaar eruit klappen.
edit2: deze heb ik, maar zonder venster http://nl.hardware.info/r...-recom-recom-powerstation
[ Voor 78% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 00:53 ]

Ik heb uiteraard rekening gehouden met een zo optimaal mogelijke flow en een goeie verdeling intake/exhaust.
Teveel onderdruk is niet goed, teveel overdruk ook niet, dus beetje kerk in het midden houden.
Echter heb ik bij mijn huidige setup een testje gedaan. In het sidepanel een exhaust fan gedaan om de hete lucht van de videokaart (die van alle kanten in de kast gedumpt wordt) sneller af te voeren. Onder load zakt ie van 66C naar 64C. De ambient temp was 37C.
Mooi! Toen had ik dus diezelfde fan omgedraaid en dus als intake gebruikt. Wat bleek? Videokaart temperatuur zakte van 66C naar 59C! Maar de ambient temp steeg wat naar 39C-40C.
Dus ik heb mij mijn toekomstige setup een Lian-Li BS-08 insteekkaartkoeler gekocht die koele lucht van buiten de kast direct op mijn videokaart blaast. Echter vraag ik me af of deze aangezogen lucht wel zo koel zal zijn aangezien de hete voedinglucht, wanneer deze mijn kast uit is geblazen, zal opstijgen door de warmte en misschien wel die BS-08 ingezogen gaat worden.
Wat denken jullie?
Ow de 140mm fans zijn gewoon van lian li (om restwarmte af te voeren), maar de 120mm fans zijn allemaal Gelid Wing 12PL 1800RPM fans (76CFM).
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 26-08-2011 16:38 ]
Persoonlijk zou ik zelfs de voorste top 140mm exhaustfan niet eens plaatsen(de rechtse op je tekening)
Koeling perfekt krijgen is toch een kwestie van experimenteren.
verder perfect
de airflow word niet verstoord door de fan rechts boven, gezien de lucht toch een beetje omhoog getrokken moet worden naar de cpu. ik zou dan zeggen dat het juist beter is gezien je meer lucht naar de cpu toe trekt.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik heb nu nog mijn OUDE build, waarmee ik die test heb gedaan (videokaart = Gainward 8800GT GS).
Ik wilde met die test gewoon aantonen dat meer outtake fans er niet perse voor zorgen dat de videokaart koeler blijft. Ik heb juist meer intake nodig om de videokaart koeler te houden, maar ik wil niet perse overdruk creeeren (warme lucht blijft langer hangen) en mijn overige componenten laten opwarmen alleen maar doordat ik mijn videokaart koeler wil houden. Schnappie?
EDIT:
Nou kep even gerekend en deze airflow/pressure guides erbij gehaald:
http://www.silverstonetek...?tid=wh_positive&area=usa
http://tech.icrontic.com/...irflow_heat_cooling_guide
http://www.demcifilter.co...nce.php#positive_pressure
De lianli top fans van 140mm hebben 72.88CFM per stuk (als het de 1200rpm versies zijn, maar dit kan ik nergens terugvinden) .
De gelid wing 12PL 120mm fans hebben 75,6CFM per stuk.
Outtake:
Lian li top fans: 2x140mm outtake = 145.76CFM
Gelid Wing fans: 1x120mm outtake = 75.6CFM
Total outtake: = 221.36CFM
Intake:
Gelid Wing front: 2x120mm intake = 151.2CFM
Gelid Wing via BS-08: 2x120mm intake = 151.2CFM
Totaal intake = 302.4CFM
Conclusie: +81CFM intake = positive airpressure.....
Hmmz, terwijl ik net voor negative pressure wilde gaan....
[ Voor 44% gewijzigd door Deathchant op 27-08-2011 12:01 ]
Het wachten is nu alleen nog op de koeling voor mijn videokaarten, 2x Arctic Accelero Twin Turbo Pro! Hier komen de foto's:
De P182, om toch even te laten zien wat zijn voorganger was:

*Deurtje is kapot*
En zijn opvolger de Raven RV03 van Silverstone:

Achterkant, kan iets netter, maar voldoet voor nu!
Veel intake (5) en 1 exhaust, geholpen door veel openingen aan de bovenkant. De 6e intake fan op het achterpaneel moet de HDD's een beetje meehelpen, hoewel die tot nu toe nog op een mooie 27 graden zitten
Al met al een hele verbetering!
[ Voor 16% gewijzigd door Shoarma kip op 27-08-2011 22:07 ]
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Verder goed kabelmanagement.
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
http://www.flurp.nl/fotoalbum/heel.jpg
http://www.flurp.nl/fotoalbum/zij.jpg
http://www.flurp.nl/fotoalbum/voorkant.jpg
http://www.flurp.nl/fotoalbum/hotswap.jpg
[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 29-08-2011 19:10 . Reden: Zie de topicwarning betreffende grote foto's. ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
Mooi!Shoarma kip schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel intake (5) en 1 exhaust, geholpen door veel openingen aan de bovenkant. De 6e intake fan op het achterpaneel moet de HDD's een beetje meehelpen, hoewel die tot nu toe nog op een mooie 27 graden zitten. Voor mij de beste oplossing omdat mijn slaapkamer een groot stofhok is
![]()
Ik krijg deze week mijn RV03B-WA (Titanium) binnen. Kan je ook een foto maken van je achterpanel met de fan?
Ik heb wel wat foto's, maar ik zou morgen nog een betere kunnen maken. Krijg dan als het goed is een interne USB 3.0 kabel binnen, die ook aan de achterkant moet komenVerwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:53:
[...]
Mooi!
Ik krijg deze week mijn RV03B-WA (Titanium) binnen. Kan je ook een foto maken van je achterpanel met de fan?
Hier 2 foto's:

Mocht je de foto op een andere manier bedoelen, dan moet je het even zeggen! Uiteindelijk kunnen de kabels nog wat beter weggewerkt worden en de 'airflow' aan de achterkant zou dan misschien nog wat beter kunnen worden. Op dit moment zijn mijn HDD's 27, 28 en 29 graden, dus ik vind het wel goed
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Verwijderd
Ik wist niet dat er op die zijkant ook een fan kon, dat lost zeker het koelingsprobleem op waar sommige reviewers over klaagden. Kabelmanagement is slim om te doen als je zeker weet dat alles op zijn plaats zit en functioneert.Shoarma kip schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:17:
[...]
Ik heb wel wat foto's, maar ik zou morgen nog een betere kunnen maken. Krijg dan als het goed is een interne USB 3.0 kabel binnen, die ook aan de achterkant moet komen
Hier 2 foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mocht je de foto op een andere manier bedoelen, dan moet je het even zeggen! Uiteindelijk kunnen de kabels nog wat beter weggewerkt worden en de 'airflow' aan de achterkant zou dan misschien nog wat beter kunnen worden. Op dit moment zijn mijn HDD's 27, 28 en 29 graden, dus ik vind het wel goed
Strakke kast Vimeo!

Mini-Lan-Bak ..SG07, 2500K, 8GB, 4X Vertex & 1X HD, 6950 2GB (flashed to 6970)
Wow ziet er zeer netjes uitVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:04:
Na 3 dagen non stop sleeven is dit het resultaat. MDPC-sleeve is de beste sleeve die er is. Heb ook mijn Fractal Design kast vervangen door een Corsair 650D. Hele goede kast trouwens !
Watercooling setup komt er binnenkort in.
[afbeelding]
Strakke foto!Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:04:
Na 3 dagen non stop sleeven is dit het resultaat. MDPC-sleeve is de beste sleeve die er is. Heb ook mijn Fractal Design kast vervangen door een Corsair 650D. Hele goede kast trouwens !
Watercooling setup komt er binnenkort in.
[afbeelding]
Wait.... wut?thiesggb schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als dat jou LAN bak is, laat dan eens je main bak eens zien dan
Athlon X2 5200, 4GB DDR2, 9800GTX als LAN bak
Main-bak heb ik niet meer, maar dat was deze bak.FastFred schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:43:
[...]
Wait.... wut?
Als dat jou LAN bak is, laat dan eens je main bak eens zien dan
Athlon X2 5200, 4GB DDR2, 9800GTX als LAN baken een 160GB SATA schijfje

En iets andere indeling met een ander mobo en slangen enz.

Specs uit hoofd waren ongeveer Lian-li V-1000, 2 aparte loops waterkoeling, crossfire (zwaar overklokte 5770's) en een I7 920 (op 4,5Ghz)
Ik heb geen twee systemen nodig, gewoon de Lan-bak hier staan als Main tegenwoordig, anders word het wel een hele dure hobby
Jammer dat er geen goede overzichtsfotos tussen zitten.Shoarma kip schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:03:
Gisteren mijn nieuwe kast en CPU koeler binnen gekregen. Na een paar jaar trouwe dienst heb ik toch maar besloten mijn P182 te vervangen, naar een kast met betere airflow mogelijkheden, meer kabel management opties en geen deurtje meer.
Zie deze kast niet vaak, zou er graag iets betere fotos van zien!!
ben je blij met deze kast?Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:04:
Heb nu een R3, ben tevreden, maar ik wil wel wat groters.
De koeling lijkt me iets slechter (minder fans), en poespas wat ik niet gebruik (4 x 5,25" bays)...
Cablemanagement van een R3 is ook niet verkeerd, hoe zit dat bij deze kast?
Verwijderd
Heel erg blij, het design spreekt me aan. De fans zijn op low niet erg hoorbaar (persoonlijk). Méér plaats in de kast om te werken. + meer cablemanagement gaten.Daan00 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:30:
[...]
ben je blij met deze kast?
De koeling lijkt me iets slechter (minder fans), en poespas wat ik niet gebruik (4 x 5,25" bays)...
Ze zijn ook soepelder dan die van Fractal. Bij de Fractal case had ik soms het probleem dat het rubber meeging met de kabel. Voor mij is de ruit ook erg handig alsook de handige hendels om de panelen te verwijderen.
Bovenaan zijn er veel mogelijkheden: 200 mm of 2 keer 120mm of 140 mm. Er is ook genoeg plaats om een radiator te bevestigen. En de hotswap bay + fancontroller voor 4 fans is een leuk extraatje.
Zal morgen wat betere foto's proberen te maken, dan komt de GPU koeling binnenDaan00 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:30:
[...]
Jammer dat er geen goede overzichtsfotos tussen zitten.
Zie deze kast niet vaak, zou er graag iets betere fotos van zien!!
[...]
ben je blij met deze kast?
Verwijderd
Specs:
AMD Phenom II X4 955BE
8Gb Corsair XMS3 DDR3 RAM
ASRock 870 Extreme3
CoolerMaster V6GT
CoolerMaster HAF912+ met advanced window
XFX HD6870 Dual Fan Black Edition
OCZ StealthXtream 500Watt
Koeling:
5 x CoolerMaster SickleFlow Blue Led aangestuurd met Zalman Fancontroller.
Vooraan 2x intake
Achteraan 1x out
Top 2x out
Temp idle: (met alle fans op laagste toerental mogelijk)
CPU: 33°
GPU: 35°
Kamertemperatuur: 25°
Toerental CM V6GT op 1000rpm (onhoorbaar)
Toerental GPU 20% (onhoorbaar)
Onder load nog niet getest ^^
ps: niet letten op de kabelrommel linksonder, daar ben ik nog volop mee bezig ^^ vooral de veel te korte kabels van de OCZ voeding zijn lastig ^^
Pics:

i5 2500K
8GB Corsair XMS 1600 DDR3
ASUS P8P67
Asus GTX570

Mooi kabelmanagement hoorötzi schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:37:
Mijn vier maanden oude bakkie ;
i5 2500K
8GB Corsair XMS 1600 DDR3
ASUS P8P67
Asus GTX570
[afbeelding]
Gisteren eindelijk mijn nieuwe GPU koeling binnen gekregen, het is wat krap maar het werkt allemaal lekker (en een stuk stillerShoarma kip schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:03:
De P182, om toch even te laten zien wat zijn voorganger was:
[afbeelding]
*Deurtje is kapot*
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Achterkant, kan iets netter, maar voldoet voor nu!
Ze zijn nu klikbaar, maar het komt de kwaliteit niet ten goede!

*2e GPU was nog aan het 'drogen', VR001 setje voor de VRMS*

Zoals ik zei, niet veel ruimte tussen de GPU's. Voorheen kwam de bovenste GPU op 96 graden (Furmark, games was 90 max), nu is dat ongeveer 80 graden (tegenover 60 van de 2e GPU
Misschien een idee om je CPU fans nog te vervangen door exemplaren die beter in het kleurenthema passen, voorderest ziet het er strak uit. Gek op Silverstone kasten, heb zelf de Raven RV02 gemod en al met custom waterkoeling.
Die dingen nemen 3 slots in, dus ruimte is er op de meeste mobo's niet meer. Over die fans, ik had al een idee over deze kast voordat ik hem kocht (zwart + witte verlichting), daarbij liep ik inderdaad ook vast op de kleur van de fans van de Silver Arrow. Voor nu laat ik het zo, maar ongetwijfeld dat ik ze een keer vervangSingular1ty schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:23:
Nemen de kaarten met die Twin Turbo's nou 2 of 3 slots in beslag? Ik zie het niet goed.
Misschien een idee om je CPU fans nog te vervangen door exemplaren die beter in het kleurenthema passen, voorderest ziet het er strak uit. Gek op Silverstone kasten, heb zelf de Raven RV02 gemod en al met custom waterkoeling.
Omg!thiesggb schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Snel gedaan, heb niet de hele dag de tijd. Kans is vrij groot dat dit binnenkort weer vervangen wordt.
Ik kwam van een Lian Li X2000F, maar die paste niet onder m'n bureau
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.