Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Vooral de chipset werd erg warm, aangezien ik de onboard videokaart ook intensief gebruik.
Voor: opklikken voor groot

Na: opklikken voor groot

Overzicht: opklikken voor groot

Ik heb een 40mm fan op de chipsetkoeler geplaatst, boven de videokaart een 80mm, en tegen de HDD cage nog een 120mm fan. Koelt een stuk beter nu.
Ik heb slechte ervaring met dat 40mm fannetje van Fractal Design. De mijne begon na een paar weken alweer herrie te maken. Nou liep hij wel vol continu op volle (=6000) toeren, maar dan nog, het was geen succes.[b]
Ik heb een 40mm fan op de chipsetkoeler geplaatst, boven de videokaart een 80mm, en tegen de HDD cage nog een 120mm fan. Koelt een stuk beter nu.
EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O
ik zie ze bijna niet terug rond het mobo. netjes
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Eens met ^^, echt grandioos gedaanFordox schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:20:
Het is wel zeer mooi kabel management
ik zie ze bijna niet terug rond het mobo. netjes
Alle kabels die aangesloten zijn op het moederbord gaan achter het moederbord langs.
Kwestie van eerst de kabels leggen en daarna het moederbord plaatsen.
Komt de airflow hopelijk iets te goede.
Ik heb ook nog een andere 40mm fan gekocht, maar die is 2 keer dikker dan de Fractal fan. Mocht deze niet voldoen zet ik alsnog die dikkere er op.jeroen94704 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:31:
Ik heb slechte ervaring met dat 40mm fannetje van Fractal Design. De mijne begon na een paar weken alweer herrie te maken. Nou liep hij wel vol continu op volle (=6000) toeren, maar dan nog, het was geen succes.

Opklikken voor groot
Het is een beetje stoffig aan het worden, maar heb op het moment geen busje perslucht meer.
Hardware is hier te vinden.
Maar ziet er niet slecht uit. Had overal wel ietsjes strakker gekund, maar het is niet hinderlijk voor de flow.
[ Voor 23% gewijzigd door .Sjoerd op 15-09-2011 22:58 ]
Ja idd een kaze master, had liever gezien dat de kabeltjes 2x zo lang waren, dan kon ik ze achterom leggen of in ieder geval minder in het zicht..Sjoerd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:57:
Scythe kaze master pro? die tempsensors zijn iig behoorlijk hinderlijk. Ze verstoren de airflow niet, maar ze zien er zo lelijk uit.
Maar ziet er niet slecht uit. Had overal wel ietsjes strakker gekund, maar het is niet hinderlijk voor de flow.
Maarja, werkt verder wel heel goed
Verwijderd
Overdag: http://i.imgur.com/T5aSF.jpg
en 's avonds met de lampjes aan: http://i.imgur.com/mY36x.jpg
Specs:
Case: Colossus Window White
PSU: OCZ Modstream X600W
CPU: Core i5 2500K
Memory: 8GB Ripjaw 1600MHZ
GPU: MSI GTX560TI Twin Frozr OC Edition
Soundblaster X-Fi Extreme Audio PCI-E
Motherboard: Asus Z68 V-Pro
CPU Cooler: Scythe Samurai
Case Lighting: Sharkoon Dual 30CM Blue
Oud: (klik, klik!)

Nieuw: (klik, klik!)

Systeem:
CPU: Intel Core i7 2600k
Moederbord: MSI P67A-GD65 B3
Geheugen: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
PSU: Antec TP-650
CPU Cooler: Thermalright Venomous X
GPU 1: Gigabyte GV-R587UD-1GD
GPU 2: Asus EAH5870/2DIS/1GD5/V2
HD 1: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB
HD 2: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
HD 3: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB
Buitenkant dicht.

Buitenkant deurtje open

Intake fans

Hieruit blijkt dat Fractal Design niet zijn eigen fans gebruikt in deze case. De middelste heeft duidelijk meer bladen met een andere vorm dan de onderste (onderste is fractal design silent series 140mm)
Binnenkant

En draaiend

Hardware:
Case: Fractal Design Define XL (standaard met 2x 140mm en 1x 180mm. Bijgevoegd Fractal Design Silent series 1x 140mm en 1x 120mm)
Motherboard: Asus Maximus IV Extreme-Z
CPU: Intel Core i7 2600K
CPU cooler: Prolimatech Genesis (2x Noiseblocker NB-BlackSilentPro PK-3 1700RPM)
GPU: MSI N560GTX
PSU: Corsair HX850W
RAM: G-Skill Ripjaws X 16gb 1600Mhz 1.5V
HDD1: Samsung Spinpoint F3 1TB
HDD2: Western Digital Caviar Green WD20EARX 2TB
SSD: Crucial M4 128Gb
Drive: Samsung SH-B123L
En een bulk NZXT en een paar BitFenix verlengkabels
Note: Niet alles is binnen, dus binnenkort betere foto's
Zodra ik de laatste kabels binnen heb ga ik voornamelijk de 8pins cpu voeding en de rommel van kabels aan de onderkant van het mobo even netter ordenen. Even zorgen dat die nog netter zittenIanovski schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:41:
Ziet er heel gaaf uit moet ik zeggen, netjes gedaan. Is het alleen niet een idee om de kabels een beetje te ordenen?
Verwijderd
Succes

Pfff, het word zo wel erg krap met een 2e 6950 in een Antec 900
Tijd om rond te kijken voor een nieuwe case, zit aan de Corsair 600T te denken.
[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 28-09-2011 19:18 ]
Ligt aan jouVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:20:
Ligt het nu aan mij of ligt de 2de HDD van beneden nu beetje scheef?...
Cablemanangement ga ik niets meer aandoen, simpelweg omdat de kast te koop is (interesse - pm!)
http://i.imgur.com/xBYol.jpg
lampjes
http://i.imgur.com/PP0FQ.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 05-10-2011 18:09 . Reden: Zie de topicwarning betreffende grote foto's. ]
Hier dan ook een (welliswaar mindere kwaliteit) foto van het complete geheel, nadat eindelijk alles binnen is:Ianovski schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:41:
Ziet er heel gaaf uit moet ik zeggen, netjes gedaan. Is het alleen niet een idee om de kabels een beetje te ordenen?

Met een paar weken koop/ontvang ik mijn nieuwe (Alhoewel nieuw.. Alleen het CPU, Moederbord, RAM en de voeding worden vervangen (Oftewel alles behalve het GPU de HDD en de kast
Ik zal een kleine buildlog maken van het afbreken van mijn huidige systeem, en het opbouwen van het nieuwe
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Eventjes een off-topic vraagje dan maar: weet jij een releasdate voor bulldozer dan?D4NG3R schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:29:
Heel strak, kudos!
Met een paar weken koop/ontvang ik mijn nieuwe (Alhoewel nieuw.. Alleen het CPU, Moederbord, RAM en de voeding worden vervangen (Oftewel alles behalve het GPU de HDD en de kast) bulldozer systeem.
Ik zal een kleine buildlog maken van het afbreken van mijn huidige systeem, en het opbouwen van het nieuwe.
Foto's van dat systeem willen we zien
12 oktober komt de FX-8150 uit is mij verteld in het AMD discussietopic (En dit is ook de CPU welke ik icm deze hardware wil halen, er worden een aantal dingen waar onder het GPU en de HDD herbruikt uit mijn huidige systeem)Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:42:
[...]
Eventjes een off-topic vraagje dan maar: weet jij een releasdate voor bulldozer dan?
Foto's van dat systeem willen we zien
Verwijderd
Bedankt, ik wacht al een tijdje daarop,en was al van plan om een sb setup te gaan kopen,maar dat veranderd watD4NG3R schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:45:
[...]
12 oktober komt de FX-8150 uit is mij verteld in het AMD discussietopic (En dit is ook de CPU welke ik icm deze hardware wil halen, er worden een aantal dingen waar onder het GPU en de HDD herbruikt uit mijn huidige systeem)
Wat je ziet:
SilverStone Fortress FT03 + Custom Window
Corsair AX850
Samsung SN-T083C
Asus ROG Maximus IV GENE-Z
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9
Intel Core i5 2500K
Corsair H80 (2x GT 1450RPM)
MSI R6970 Lightning
Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series
2x Sharkoon Silent Eagle 80MM 2000RPM
1x Akasa Apache 120MM 1300RPM
Wat je niet ziet:
Thermalright Chill Factor 3
Crucial M4 64GB
2x Samsung F3 1TB
Randapparatuur:
Samsung P2250
Logitech G500
Logitech Illuminated Keyboard
Ratscar XXXL MousePad
Corsair HS1-A
Logitech Z-2300
En wat is nu precies de achterkant van de kast
Thanks!Blue-Tiger schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:53:
Kijk dat vind ik nou ook een mooie setup! (@hierboven)
Temperaturen zijn prima. CPU loopt momenteel op 4.2GHz. Zal straks is kijken wat de temperaturen tijdens de BF3 Beta doen.M2M schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:57:
Ik vind het knap dat het allemaal in het kastje past. Heb je geen hitteproblemen met je videokaart of andere onderdelen op je moederbord? De vloeistofkoeling haalt nogal wat airflow over je moederbord weg namelijk.
En wat is nu precies de achterkant van de kast?
hier dus de case, oud vs nieuw zie je wel

en van de (niet echt veel) airflow:

specs:
Case: HAF 912+
Motherboard: Asus p8z68-v
CPU: Intel Core i5 2500K
CPU cooler: stock, wil ik denk ik nog vervangen ivm cpu temperaturen die 80 grdaen worden tijdens battlefield, en makkelijk 85 bij stress test. (zit te denken aan zalman cnps10x performa)
GPU: sapphire radeon hd 6870 x2
PSU: ocz zs 650w
RAM: corsair vengeance 4gb 1600Mhz x2
HDD: wd caviar blue 500 gb
Drive: Samsung SH-B123L - hoezo heeft iedereen deze toch?
iemand nog tips?
Dat fan kabeltje van je CPU wat langs de Koeler van de CPU doen voor je het weet heb je 2 kabels. (spreek uit ervaring.) Dan is dat voor een dichte kast daar wel goed.
Bij de voeding kan nog wel wat gedaan worden aan de kabels. Al doe je de kabels vast met een T-rib. Dan komt dat ook ten goed voor je Airflow. ;-)
Ik heb mensen vaak genoeg tie wraps anders zien noemen maar T-ribs? Dan denk je dat je ze allemaal al kent

Zelf ook nog wat aan m'n flow lopen kloten.
M'n onboard optische toslink audio output klepje was er uit gegaan waardoor m'n Kabel niet meer er in bleef zitten. Had een geluidskaart gekocht, maar door de rare lay out van m'n Asus p67 sabertooth (maar 6 ipv 7 uitbreidingsslots) hing deze tussen m'n twee videokaarten in. Met als gevolg dat de bovenste veel minder koeling kreeg en makkelijk 70 graden werd. M'n fan om het mobo te koelen blokkeerde het bovenste PCI-e slot. Deze stak uit waardoor er geen kaart in het slot paste.
Dus heb maar het klepje teruggezet en de 40mm fan met tiewraps vast gezet om de heatsink van de chipset als nog van extra frisse lucht te voorzien.

[ Voor 4% gewijzigd door .Sjoerd op 05-10-2011 22:33 ]
Drive it like you stole it.
Blijft O zo handig:)
En dat werkt echt met zo'n klein fannetje op een aardige afstand?.Sjoerd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:24:
Dus heb maar het klepje teruggezet en de 40mm fan met tiewraps vast gezet om de heatsink van de chipset als nog van extra frisse lucht te voorzien.
Nog iets... Hoe erg is het om de CPU 2-3 uur (of misschien iets langer) per dag dan 80 graden laten lopen
En mn kaarten zijn nog een redelijke temperatuur: +- 70 graden onder load.
Edit: heb wel al zo veel mogelijk kabels achter het mobo zitten
[ Voor 12% gewijzigd door megadoom op 05-10-2011 22:53 ]
Het is niet handig..megadoom schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:52:
Nog iets... Hoe erg is het om de CPU 2-3 uur (of misschien iets langer) per dag dan 80 graden laten lopen.
Erg slecht.. Constante max load temp moet je hooguit 70c aanhouden.megadoom schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:52:
Nog iets... Hoe erg is het om de CPU 2-3 uur (of misschien iets langer) per dag dan 80 graden laten lopen.
"Redelijk" zeg maar laag, GPU's trekken met gemak 95c, 85c is wat ikzelf standaard aanhoud met de stock koeler en clocks.En mn kaarten zijn nog een redelijke temperatuur: +- 70 graden onder load.
Het is niet eens max loadD4NG3R schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:56:
[...]
Erg slecht.. Constante max load temp moet je hooguit 70c aanhouden.

Pc by wmeerkerk, on Flickr
De cpu word met een lichte overklok net geen 80°C (na een uur OCCT, linpack) de rest vande specs staan in m'n sig. Nog tips om de temp verder te verlagen? in de zeikant zit al een intake fan. Zal zo'n kant en klare waterkoeler voor de cpu veel verschil maken?
[ Voor 32% gewijzigd door warhamstr op 06-10-2011 10:05 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Je afbeelding(sstream) werkt niet, maar een CPU overgeklokt op 80c laten is een erug slecht ideewarhamstr schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:25:
Mijn nieuwe 'uitdaging' :
[afbeelding]
De cpu word met een lichte overklok net geen 80°C de rest vande specs staan in m'n sig. Nog tips om de temp verder te verlagen? in de zeikant zit al een intake fan. Zal zo'n kant en klare waterkoeler voor de cpu veel verschil maken?

Terugkomend op de temperaturen:Vraaag schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:02:
[...]
Temperaturen zijn prima. CPU loopt momenteel op 4.2GHz. Zal straks is kijken wat de temperaturen tijdens de BF3 Beta doen.En de bovenkant = achterkant.
CPU cores komen niet boven 58
GPU core niet boven 70
Mwah, minder dan toen ie op er direct op zat, maar dit is wel veel beter dan niks. Bovendien heeft 't ding nog een best redelijke luchtverplaatsing.Blue-Tiger schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:45:
[...]
En dat werkt echt met zo'n klein fannetje op een aardige afstand?
en qua temperaturen
Ik houd voor m'n CPU gewoon een max 65 (bij constante belasting max 60) en voor GPU max75 aan. Zit je altijd safe.

mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3
cpu: athlon ii x4 640 (word bulldozer over een maand)
gpu: hd5770 asus (word over 2 maand 6870 msi)
cpu koeler: spire thermax eclipse 2 (load 52, idle 26. stock (koelpasta niet goed gedaan dus kan betere temps
voeding: ms-tech 690 watt ecoseriec (word over een tijdje corsair enthisiast tx850m)
vooraan 2 120mm witte led fans
onderaan 1 120mm fan
bovenaan 1 blauwe led fan
achteraan 1 corsair 120mm fan
nieuwe voeding om 3 redenen: later crossfire, cpu voedingskabel te kort loopt nu dus over de gpu heen, en het is een ms-tech
verder niets belangrijks.
[ Voor 14% gewijzigd door Fordox op 18-10-2011 20:16 ]
dus de enige reden is MS-tech... waar ik zelf geen ervaring mee heb
ja, daag.
ik heb zelf geen verlengkabeltjes, en dan kan ik beter een betrouwbaardere voeding nemen. en het liefst ook modulair.
ik ben ook van mening dat de fan in die voeding beide kanten op blaast want ik kan er niet uitkomen of deze nou blaast of zuigt. de meeste voedingen blazen naar de voeding zelf toe. maar hier voel ik geen lucht naar buiten komen.
het lijkt me wat betrouwbaarder
[ Voor 51% gewijzigd door Fordox op 18-10-2011 22:36 ]
kwestie van naar de fan kijken in de voeding... maar zoals 99% van de voedingen zal deze gewoon blazen...Fordox schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:34:
ms-tech is een b-merk. dus haalt denk ik nooit 690 watt.
ik heb zelf geen verlengkabeltjes, en dan kan ik beter een betrouwbaardere voeding nemen. en het liefst ook modulair.
ik ben ook van mening dat de fan in die voeding beide kanten op blaast want ik kan er niet uitkomen of deze nou blaast of zuigt. de meeste voedingen blazen naar de voeding zelf toe. maar hier voel ik geen lucht naar buiten komen.
het lijkt me wat betrouwbaardervooral als ik ook nog ga overklokken met de toekomstige bulldozer met een redelijk heel hoge tdp.
ja, daag.
Vaak genoeg gekeken en hij blaast ook wel lijkt mij maar hij verplaatst bijna geen lucht. Gewoon een slechte fanRemmes_NT schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:10:
[...]
kwestie van naar de fan kijken in de voeding... maar zoals 99% van de voedingen zal deze gewoon blazen...

Hope you like it!
Zo was het...

Zo is het nu...

Voor de oplettenden onder ons, de Crossfire bridge had ik bij het maken van de foto nog niet geplaatst.
M'n componenten lijstje:
SilverStone Raven 2 Evolution
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Gigabyte GA-990FXA-UD3
2x XFX Radeon HD 6970 2GB
Samsung Spinpoint F3 1TB
Corsair Force Series 3 60GB
Samsung SH-B123L OEM
OCZ ZX Series 850W
Scythe Mugen 2 Rev. B
PS: ga eens Bulldozer kopen joh!

[ Voor 84% gewijzigd door Fid3lity op 20-10-2011 19:14 ]
Lekkere videokaart setup trouwens, ik zit ook te denken over zoiets soortgelijks.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 20-10-2011 19:10 ]
[ Voor 43% gewijzigd door [Remmes] op 20-10-2011 19:13 ]
ja, daag.
Jullie zijn snel met reageren!
Bedankt voor de complimenten!
In m'n Sharkoon Tarea (1e foto) liep de temp behoorlijk op en was push/pull daarom niet zo heel verkeerd.superwashandje schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:07:
waarom heb je eerst een push/pull op je cpu koeler en na de tijd maar 1 fan?
Het nadeel was alleen het geluid. De Scythe Slipstream liep namelijk continu op 1600rpm te bleren.
In m'n Raven 02-E blijft het daarentegen door de 3 180mm Air Penetrator fans enorm koel. Vond het daarom niet zo noodzakelijk een push/pull setup te plaatsen.
Mocht ik dat ooit nog wel doen, dan wil ik eerst een fatsoenlijke fancontroller aanschaffen

Ghehe, kan je mn gedachten lezen ofzo?3XPER7 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:05:
Heerlijk strak systeem daar
PS: ga eens Bulldozer kopen joh!Krijg je d'r zo'n luxe Kuhler 920 bij, zet je die er mooi op en dan ziet het er allemaal nog even net wat geiler uit.
Ik wacht op z'n minst nog even op de FX8170
ik zie trouwens net dat mijn kaart nog een opening heeft bij de rand van het moederbord waar ik mijn cpu voeding kan trekken. ga ik binnenkort ook doen, kan ik gelijk mooiere foto's maken
edit: wat heb je eigenlijk gedaan met je ouwe gpu's? ik zocht nog een 6870
[ Voor 10% gewijzigd door Fordox op 20-10-2011 19:40 ]
Aan het werk dan en posten die foto's!Fordox schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:39:
ik zie trouwens net dat mijn kaart nog een opening heeft bij de rand van het moederbord waar ik mijn cpu voeding kan trekken. ga ik binnenkort ook doen, kan ik gelijk mooiere foto's maken
edit: wat heb je eigenlijk gedaan met je ouwe gpu's? ik zocht nog een 6870
Ik heb ze hier begin deze week te koop aangeboden...
Ze waren echt in no time weg! Verbaasde me hoeveel belangstelling daarvoor was
Komt waarschijnlijk ook omdat ze echt in nieuwstaat verkeerden (29-08 besteld).
goede redenV.Alexander schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:17:
In m'n Sharkoon Tarea (1e foto) liep de temp behoorlijk op en was push/pull daarom niet zo heel verkeerd.
Het nadeel was alleen het geluid. De Scythe Slipstream liep namelijk continu op 1600rpm te bleren.![]()
In m'n Raven 02-E blijft het daarentegen door de 3 180mm Air Penetrator fans enorm koel. Vond het daarom niet zo noodzakelijk een push/pull setup te plaatsen.
Mocht ik dat ooit nog wel doen, dan wil ik eerst een fatsoenlijke fancontroller aanschaffen
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
komt voor de bakkerV.Alexander schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:18:
[...]
Aan het werk dan en posten die foto's!![]()
Ik heb ze hier begin deze week te koop aangeboden...![]()
Komt waarschijnlijk ook omdat ze echt in nieuwstaat verkeerden (29-08 besteld).
jammer dat ze al weg zijn... zit hier nog met een 5770
ik heb er nu nog maar 1 foto staan, de rest volgt dan een keer deze week.
Wel in een kleine (budget) behuizing zoals een Sharkoon Tarea. Airflow daarin is helaas niet "juh-van-het"superwashandje schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:49:
[...]
goede redenmaar scheelde die tweede fan dan echt zoveel? ik had altijd het idee dat een tweede fan sowieso niet veel uit maakt.
Temp van m'n cpu was daar gemiddeld 10 graden warmer dan in de Raven 02-E (zonder push/pull).
Ik betwijfel inderdaad of het in m'n huidige case nog veel zal uitmaken, maar wanneer ik weer eens ga overklokken, kan elke beetje extra koeling wel van pas komen.
Daarentegen heb ik al wel een 2e Slipstream, als outtake, boven de Mugen 2 Rev B. hangen...

Hier in dit topic? Welke pagina?Fordox schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:12:
[...]
ik heb er nu nog maar 1 foto staan, de rest volgt dan een keer deze week.
[ Voor 14% gewijzigd door V.Alexander op 20-10-2011 22:17 ]
ik vind alleen dat ze de ravens steeds lelijker maken, ik vind de ravn 1 nog steeds het mooiste..
ja, daag.
Verwijderd
Waarom niet? Het is gewoon een courant model, dan lijkt me toch dat mensen ze met korting best willen hebben.V.Alexander schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:18:
Aan het werk dan en posten die foto's!![]()
Ik heb ze hier begin deze week te koop aangeboden...![]()
vorige paginaHier in dit topic? Welke pagina?
daar stonden ook de pecs en wat ik wilde veranderen. het verouderd allemaal een beetje.
maargoed, hier zijn de anderen
op de eerste na, deze stond er dus al.

en wat vinden jullie?
[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 21-10-2011 13:33 ]
Kun je niet een verleng stukje kopen en hem dan achter je mobotray laten lopen.
kan wel, en het is een 8 pin.sebasss2 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:01:
Alleen jammer van je 4pin mobo kabel.
Kun je niet een verleng stukje kopen en hem dan achter je mobotray laten lopen.
binnenkort komt er toch een nieuwe voeding in
Ik denk dat we binnenkort een topic over je voeding krijgen
want zeg nou zelf ms-tech is gewoon rotzooi kwa alles
en al helemaal bij voedingen koop dan een ocz 500 watt of so
beter als de voeding die je nu hebt
Het is maar een tip he
Ahhh nice! (I like ur mobo
Wat ga jij veel plezier aan het inbouwen beleven zodra jij je nieuwe modulaire voeding hebt.
De case leent zich er goed voor om alles strak weg te werken!
Het kan werkelijk een "pain in the ass" zijn wanneer kabels net te kort blijken zodra je ze achter de case probeert te frummelen.
Bij mij ging het vanwege de lengte ook allemaal maar net.
dat klopt, over 2 maand komt er een Corsair Enthusiast TX850M inIk denk dat we binnenkort een topic over je voeding krijgen
want zeg nou zelf ms-tech is gewoon rotzooi kwa alles
en al helemaal bij voedingen koop dan een ocz 500 watt of so
beter als de voeding die je nu hebt
Het is maar een tip he
DankjeAhhh nice! (I like ur mobo) Vooral omdat je ook alles mooi zwart probeert te houden.
Wat ga jij veel plezier aan het inbouwen beleven zodra jij je nieuwe modulaire voeding hebt.
De case leent zich er goed voor om alles strak weg te werken!
Het kan werkelijk een "pain in the ass" zijn wanneer kabels net te kort blijken zodra je ze achter de case probeert te frummelen.
Bij mij ging het vanwege de lengte ook allemaal maar net.
de mobo is een gigabyte ga-990fxa-ud3. daarbij had ik ook nog een spire thermax eclipse 2 koeler erbij, omdat deze ook zwart vernikkeld was (en zeer goeie prestaties alleen zit mijn koelpasta niet goed. word wel vervangen bij de bulldozer
en deze case heb ik ook gekozen voor de looks, afwerking en alle opties.
mijn set-up is zeer doordacht
er komt natuurlijk ook mooi zwart geheugen bij in, een corsair vengeance kit. 8gb op 1866 (omdat de bulldozer die snelheid ondersteund).
ik heb een hele wenslijst opgesteld, voor (maar) 1000 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 21-10-2011 19:29 ]
Haha ik herken dat bij mezelf!Fordox schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:24:
[...]
Dankjeeindelijk iemand die het ziet dat ik een beetje zwart wil matchen
de mobo is een gigabyte ga-990fxa-ud3. daarbij had ik ook nog een spire thermax eclipse 2 koeler erbij, omdat deze ook zwart vernikkeld was (en zeer goeie prestaties alleen zit mijn koelpasta niet goed. word wel vervangen bij de bulldozer)
en deze case heb ik ook gekozen voor de looks, afwerking en alle opties.
mijn set-up is zeer doordacht
er komt natuurlijk ook mooi zwart geheugen bij in, een corsair vengeance kit. 8gb op 1866 (omdat de bulldozer die snelheid ondersteund).
ik heb een hele wenslijst opgesteld, voor (maar) 1000 euro.

Ons moederbord ondersteunt zelfs tot 2000mhz, maar vond dat niet de meerprijs waard.
Ben al gigantisch over m'n budget heen gegaan, dat in de 1e instantie lag op €500 (en daarna €800)
(zie link waarom: V&A aangeboden: [TKA] Sharkoon Rush Power 600 (Modulair)
Dacht al die blijft met die voeding
ik vind het ook jammer van de gele stikkers op je voeding.
ik denk dat ik toch maar een coolermaster silent pro 850m neem. ziet er wat strakker uit in mijn kast gezien hij vol zwart is
iig alles beter dan ms-tech
de msi kaart die ik wil halen is helaas ook met rood. ga ik denk ik wel overspuiten
[ Voor 24% gewijzigd door Fordox op 21-10-2011 20:55 ]
omdat je nooit genoeg usb poorten kan hebben right?
ag het zijn maar 8 usb 2.0, 2 usb 3.0, 1 firewire en 2 eSata poorten.loewie1984 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:25:
[...]
omdat je nooit genoeg usb poorten kan hebben right?
valt toch best mee right?
Verwijderd
Je hebt wel wat accenten nodig hè, anders wordt het dodelijk saai.Fordox schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:54:
de rode dingetjes kun je zwart spuiten. de kappen zijn van de kaart af te halen.
ik vind het ook jammer van de gele stikkers op je voeding.
ik zat te denken aan de look van zon asus kaart pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 zoals die strepen daarzijn.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:39:
[...]
Je hebt wel wat accenten nodig hè, anders wordt het dodelijk saai.
ik wil dat dan ook op pricewatch: MSI R6870-2PM2D1GD5/OC die kaart.
alleen zijn de strepen dan grijs/zilver kleurig
dat rode spuit ik dus zwart over (dat zijn groeven) en in de groeven zelf maak ik het dan grijs/zilver.
het frontje (waar de dvi stekkers enzo zitten) maak ik dan ook zwart.
kan even iemand dat fotosoepen? kan ik zien hoe het eruit gaat zien. ben zelf niet zo goed met fotosoep
[ Voor 21% gewijzigd door Fordox op 21-10-2011 21:47 ]
Verwijderd
het moederbord heeft de kleur grijs op de koelblokken zoals ik dat wil op de graka. en de cpu cooler heeft opzich ook die kleur. net als de nieuwe voeding.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:46:
Als je die kleur en die strepen dan elders ook nog even terug laat komen kan dat werkenOp zich is een goed doorgevoerde themakleur best tof, maar helaas werkt het juist niet zo goed als je het te ver doorvoert.
de link valt wel te leggen
desbetreffende mobo: pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3
[ Voor 14% gewijzigd door Fordox op 21-10-2011 21:51 ]
Het filmpje komt heel cheesy en niet echt duidelijk over? had foto's leuker gevonden persoonlijk
Ik ha liever ook fotos gezien dan een filmpje die overheerst wordt door effecten.
Het filmpje is helaas ook niet echt heel gedetailleerd, dus ik wil graag fotos zien
waar bestaat een filmpje uit ?Nilsepils schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:39:
[...]
Het filmpje komt heel cheesy en niet echt duidelijk over? had foto's leuker gevonden persoonlijk
ja, daag.
kwaliteit van een filmpje is echter wel 3x zo laag, daarbij vind ik inderdaad de effecten afleiden. omdat ik me soms ook nog wel is bezig wil houden met AE en Sony Vegas kijk ik sws al minder graag naar snel in elkaar geflanste filmpjes maar dan ben ik natuurlijk een van de weinigenRemmes_NT schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:55:
[...]
waar bestaat een filmpje uit ?, en vooral zo'n slideshow filmpje als dit.. XD, rare kleur voeding trouwens
Het (filmpje) is allemaal niet zo serieus bedoeld, zal morgen wel even gewoon wat foto's fixen met wat meer detailNilsepils schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:06:
[...]
kwaliteit van een filmpje is echter wel 3x zo laag, daarbij vind ik inderdaad de effecten afleiden. omdat ik me soms ook nog wel is bezig wil houden met AE en Sony Vegas kijk ik sws al minder graag naar snel in elkaar geflanste filmpjes maar dan ben ik natuurlijk een van de weinigen
.
Hier alvast een voorproefje:

Fractal Design Refine 3 BB
Did anyone see what I did here? (meer dan 1 ding
[ Voor 31% gewijzigd door mouzetc op 21-10-2011 23:19 ]
Signature
alleen jammer van de fan bovenop de kast. en de sabertooth blijft geniaal met die plaat voor de mobo.
alleen 1 vraagje, waarom heb je nog 2 outtake vans naast je corsair h(80?)?
heeft niet veel nut denk ik met zon closed loop systeem. maakt alleen maar herrie.
Fans draaien op zeer lage snelheid. Alleen de top fan van de H80 draait hoog.Fordox schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:22:
hm ziet er lekker uit moet ik zeggen
alleen jammer van de fan bovenop de kast. en de sabertooth blijft geniaal met die plaat voor de mobo.
alleen 1 vraagje, waarom heb je nog 2 outtake vans naast je corsair h(80?)?
heeft niet veel nut denk ik met zon closed loop systeem. maakt alleen maar herrie.
Maakt verder weinig geluid en heb dus nu 2 front IN, 1 bottom IN, 2 (
Temps zijn overal aanzienlijk lager dan voorheen.
Die fan @ top is inderdaad niet geweldig van bovenaf, maar aan de zijkant vind ik het nog wel wat hebben. Ga wel even kijken wat ik nog kan doen om deze een beetje mooier te laten lijken.
Signature
misschien kan je 1 schuine stukken op de bovenkant van de kast maken om de fan een geheel te laten maken met de kast.
en nee van de zei vind ik het niet wat hebben
[ Voor 68% gewijzigd door Fordox op 21-10-2011 23:42 ]
Ik wilde de slangen echt naar rechts hebben, anders komen ze altijd zo lelijk te hangen. Ik ga zondag ns aan de slag, een hoop te doen!Fordox schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:37:
ag het is goed voor je chipsetmaar je cpu of gpu moet het er niet van hebben.
misschien kan je 1 schuine stukken op de bovenkant van de kast maken om de fan een geheel te laten maken met de kast.
en nee van de zei vind ik het niet wat hebbenje kunt hem beter helemaal achterin plaatsen. achterkant van je kast zie je toch bijna nooit.
Signature
ik ben benieuwdmouzetc schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:39:
[...]
Ik wilde de slangen echt naar rechts hebben, anders komen ze altijd zo lelijk te hangen. Ik ga zondag ns aan de slag, een hoop te doen!
en ja die slangen maken ze altijd net iets te lang
dat weet ik, ik wil ook niet dat die accenten enorm opvallen. ik heb het meer met subtiele looks.Grijs en zwart conrasteren niet echt, houd daar wel rekening mee.
weet iemand trouwens nog een plek waar ik witte ledfans kan halen? er zitten nu 2 in mijn kast. is een soort silver wit, staat echt prachtig. ik wil er nog 4 in zetten
edit: al gevonden, moest blijkbaar bij pricewatch zoeken naar transparant ipv wit. lelijk
binnenkort maar s bestellen
[ Voor 53% gewijzigd door Fordox op 21-10-2011 23:50 ]
Heb ik ook besteld 2 stuks maar dan de blauwe versieFordox schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:42:
edit: al gevonden, moest blijkbaar bij pricewatch zoeken naar transparant ipv wit. lelijkmaargoed, deze kwamen eruit: pricewatch: Nexus Silent 120mm Fan White LED, 120mm
binnenkort maar s bestellen
het enigste wat mij tegen lijkt te zitten met die fans is de lucht verplaatsing. blazen ze wel lekker?Nilsepils schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:33:
[...]
Heb ik ook besteld 2 stuks maar dan de blauwe versieivm standaard cooler in de CM 690 II Advanced
vond t wel leuk om er iets meer lampjes in te hebben
maargoed, ik heb er dan 8 fans in hangen xD air flow zat dus.
De inhoud is als volgt:
Coolermaster Elite 334
I5-2300
8 GB Corsair DDR3 mem
MSI H61M-E33
Crucial M4 64GB ssd
1 TB Samsung HDD
HD6850 1 GB
OCZ modxtreme 600 watt
1 x 120mm intake en 1 x 120mm outtake
Standaard CPU fan.
Ik hou van zo compact mogelijk en niet teveel rompeslomp. CPU en GPU onder de 40 graden idle. Samsung HDD is 22 graden.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Voor de rest leuk systeempje
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.