[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 45.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Hij stond ook al een tijdje op de NV product page trouwens..

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_310_us.html

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt het aan mij, of is dat gewoon een kaart die eigenlijk in de GF200-lijn hoort? Wat is er anders aan die kaart dat 'ie niet vergelijkbaar is met de nieuwere budget kaartjes als de GT220?

Ik wilde bijna " *O* Nvidia, gefeliciteerd met DX11! *O* " gaan typen. :P maar dat komt dus gewoon in maart ofzo...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:27
Volgens NV site
# Microsoft® DirectX® 10.1 Support
DirectX 10.1 GPU with Shader Model 4.1 support

[ Voor 0% gewijzigd door Meekoh op 25-11-2009 15:50 . Reden: sorry spuit 13 XD ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Daarom vroeg ik ook waarom dat hij nog eens moest zeggen dat het geen DX11 was dat was al drie keer daarvoor duidelijk gemaakt en ook al in deel 38 van dit topic...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:58
bwerg schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:21:
Ligt het aan mij, of is dat gewoon een kaart die eigenlijk in de GF200-lijn hoort? Wat is er anders aan die kaart dat 'ie niet vergelijkbaar is met de nieuwere budget kaartjes als de GT220?

Ik wilde bijna " *O* Nvidia, gefeliciteerd met DX11! *O* " gaan typen. :P maar dat komt dus gewoon in maart ofzo...
G310=G210 niet eens GDDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
+
Multiple sources now claim that Nvidia has promised to ship Fermi in January 2010. We are talking about GF100 Fermi, the GPU that is expected to defeat ATIs Radeon HD 5000-series offerings.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
16 Shaders, 512 mb ddr2, dx 10.1, rebrand/naam misbruik? _O-

[ Voor 44% gewijzigd door M4gick op 25-11-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
GDDR3 is nou ook bepaald niet echt nodig voor deze kaart. Los van dat, gewoon DDR3 geheugen begint aardig gelijkwaardige clocks te krijgen ten opzichte van GDDR3, maar heeft in basis een lagere spanning nodig, waardoor het zuiniger kan werken. GDDR3 zal in principe langzaamaan uitgefaseerd worden.

verder heeft Charlie natuurlijk zijn eigen view op deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
dahakon schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:16:
[...]

GDDR3 is nou ook bepaald niet echt nodig voor deze kaart. Los van dat, gewoon DDR3 geheugen begint aardig gelijkwaardige clocks te krijgen ten opzichte van GDDR3, maar heeft in basis een lagere spanning nodig, waardoor het zuiniger kan werken. GDDR3 zal in principe langzaamaan uitgefaseerd worden.

verder heeft Charlie natuurlijk zijn eigen view op deze kaart.
pssst de G210 aka G310 heeft DDR2
In de roadmap stond dat de G210 DDR2 en G310 GDDR3 zou hebben.
dahakon schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:36:
[...]
En de G310 blijkbaar dus DDR3 als grote verbetering. Zoals je het berichtje had beschreven, kwam het mij over dat je het vreemd vond dat ze DDR3 gebruiken ipv gDDR3.
Sorry voor het onduidelijk opschrijven. Ik doelde op het feit dat in de roadmap stond dat het verschil tussen de G210 en G310 het geheugen type (en daarmee snelheid) zou zijn. Nu blijkt dat het gewoon precies dezelfde kaart te zijn met precies hetzelfde geheugen

[ Voor 32% gewijzigd door Blastpe op 25-11-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Blastpe schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:33:
[...]

pssst de G210 aka G310 heeft DDR2
En de G310 blijkbaar dus DDR3 als grote verbetering. Zoals je het berichtje had beschreven, kwam het mij over dat je het vreemd vond dat ze DDR3 gebruiken ipv gDDR3 (alhoewel de huidige HP-versie en de specs op de nVidia site nog altijd over DDR2 praten, in tegenstelling tot wat roadmaps toonden).

[ Voor 16% gewijzigd door dahakon op 25-11-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49
Misschien kan iemand me helpen, Google niet in ieder geval. Ik wil weten of een 9100 chipset (embedded) full hd h.264 kan afspelen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Fascinerend hoe de gehele tekst op de site hetzelfde is bij de GT210 en GT310, enkel de naam van de kaart vervangen. Iets met onduidelijke naamgeving :( voor de tiende keer...

Al zit er volgens Charlie wel een verschil tussen de GT210 en GT310:
It is 100 better than the older 210 and 15 better than the top of the line GTX295, although it lacks a TX, that might account for something.
-O-

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 26-11-2009 00:07 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

bwerg schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:37:
Al zit er volgens Charlie wel een verschil tussen de GT210 en GT310:
-O-
Hij post ook een link naar Beyond3D.. eens kijken wie er reageert op de foto van de Geforce210Geforce310 (GT218)
quote: neliz
310 is like 15 more than a 295! .. wait.. I made that joke before..

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik geloof niet dat deze al was langsgekomen....

Waarschuwing: Als je niet van leesvoer houdt, klik dan maar gewoon niet (een echte GPU fan moet dit toch echt wel helemaal lezen O-)).

NVIDIA- Past, Present & Future: An Interview with Jen Hsun Huang

Bevat:
Launching nVidia
The initial years
The current scenario
Moving Forward
Afbeeldingslocatie: http://tech.tbreak.com/wp-content/uploads/2009/11/Abbas-and-JenHsun-600x399.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Paprika op 26-11-2009 03:20 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56
neliz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:57:
[...]

Maar de shaders zijn minder diep, lijkt meer op RV870 dan GT200 en elke Operatie op GT300 kost 2 clocks.

[...]

Rys gaat er vanuit dat hij shaderclocks haalt in de buurt van G92 ipv GT200...
Ah dat wist ik niet. Is dat dan niet een heel groot nadeel ? Als je bij de GT200 alles in 1 clock kon doen ? Ja je hebt wel meer dan het dubbele aantal shaders en waarschijnlijk een iets hogere clock. Maar dan zou je in het ergste geval iets van 20% sneller zijn dan de GT200 ?

En over de lengte. GT300 zou dan dus even lang zijn als zijn voorgangers.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:31:
Ah dat wist ik niet. Is dat dan niet een heel groot nadeel ? Als je bij de GT200 alles in 1 clock kon doen ? Ja je hebt wel meer dan het dubbele aantal shaders en waarschijnlijk een iets hogere clock. Maar dan zou je in het ergste geval iets van 20% sneller zijn dan de GT200 ?
Er veranderd natuurlijk meer dan alleen de shaders maar er zullen dus situaties zijn (net als met de HD5870) waar het voor sommige mensen het simpelweg niet waard is om te upgraden.

• Astennu
neliz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:14:
[...]

Er veranderd natuurlijk meer dan alleen de shaders maar er zullen dus situaties zijn (net als met de HD5870) waar het voor sommige mensen het simpelweg niet waard is om te upgraden.
Zo ver ik weet is er in de RV870 qua shader opbouw niet veel veranderd. Dat is RV770 x2 + DX11 + nog wat extra tweaks en mogelijkheden. Of hebben ze daar ook van dit soort dingen veranderd waardoor je soms twee clockcycles nodig hebt ?

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 26-11-2009 10:40 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:39:
Zo ver ik weet is er in de RV870 qua shader opbouw niet veel veranderd. Dat is RV770 x2 + DX11 + nog wat extra tweaks en mogelijkheden. Of hebben ze daar ook van dit soort dingen veranderd waardoor je soms twee clockcycles nodig hebt ?
Het ging mij niet om de shaders an sich maar meer over de algemene workload

ondertussen:

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/8996/oldnewnvidia.gif

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Cheezus

Luiaard

Ik heb gewoon even de site gechecked of het echt zo staat.. ja dus..
Gebruik dan tenminste een ander plaatje/andere koeler om de indruk te geven dat het een andere kaart is.

• Meekoh
neliz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:28:
[...]

ondertussen:

[afbeelding]
Omg dat is inderdaad wel erg fout |:(

Computer says no

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
De G310 staat wel onder het kopje "OEM Only" op de NV site. Directe links naar de G310 productpage laten dit niet zien. Ik krijg nu al mega veel vragen of de G310 een Fermi-based kaart is. :X

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

LoL succes CJ haha ;) |:(

• Astennu
CJ schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:22:
De G310 staat wel onder het kopje "OEM Only" op de NV site. Directe links naar de G310 productpage laten dit niet zien. Ik krijg nu al mega veel vragen of de G310 een Fermi-based kaart is. :X
En zo zie je maar weer dat nVidia's rebranding techniek werkt....... :(

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ja lach maar... :X Vraag me af hoeveel vragen ik er dit weekend op de HME 2009 over krijg. Die mensen stuur ik per direct door naar de Asus stand. :')

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

CJ schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:02:
[...]

Ja lach maar... :X Vraag me af hoeveel vragen ik er dit weekend op de HME 2009 over krijg. Die mensen stuur ik per direct door naar de Asus stand. :')
Ik zal een bord boven me hoofd houden: Vragen GT310 ga naar MSI stand vraag naar CJ :+

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

neliz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:28:
[...]

ondertussen:

[afbeelding]
Aan het plaatje te zien is 'ie wel wat groter :+

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Lijkt me wel grappig om een Geforce 400GT uit te geven, op basis van de GT210, kijken wat dan de reacties zijn :+

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Die vraag heb ik laatst al gehad omdat ik nog een GF3 kaartje heb liggen.

Is dat een Fermi? Wat issie klein..... 8)7

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan hebben ze waarschijnlijk ruzie met Ferrari die ook een 400GT in het assortiment had een hele tijd terug.

Ontopic: ik vraag me werkelijk af of Jensen iets teveel van z'n eigen marketingmedicijn heeft gesnoven. De uitspraken in dat interview zijn werkelijk te belachelijk voor woorden. DX11-moeheid, tuurlijk... :X

Anoniem: 292676

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/8996/oldnewnvidia.gif

lol, ik vraag me af of ze er een paar gaan sturen naar de reviewers ofzo

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 292676 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:10:
[afbeelding]

Ze sturen een nieuwe BIOS naar de reviewers en vragen of ze die in hun G210 willen flashen. Met bijpassende bèta driver kunnen ze de kaart herkennen als GT310 en zitten er misschien wat performance boosts in. :P

Goud is geen geld

• Meekoh
Anoniem: 292676 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:10:
[afbeelding]

Als je 1 pagina terug gaat was iemand jou al voor met dat plaatje ;)

Computer says no

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
He,

Ik heb een klein probleempje met de 195.62 drivers. Ik wil namelijk mijn PC en mijn TV clonen met elkaar, maar op mijn PC krijg ik alleen maar de max resolutie wat de tv aan kan. Dus allebei worden ze 1360 x 768.

Nou wil ik gewoon 1680 x 1050 kunnen draaien op mijn PC en op mijn tv 1360 x768 houden.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Met de 191.07 drivers had ik helemaal geen problemen kwa clonen. Ik zit btw op Windows 7 64-bit

motabeatz.com

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

NickySantoro schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:19:
He,

Ik heb een klein probleempje met de 195.62 drivers. Ik wil namelijk mijn PC en mijn TV clonen met elkaar, maar op mijn PC krijg ik alleen maar de max resolutie wat de tv aan kan. Dus allebei worden ze 1360 x 768.

Nou wil ik gewoon 1680 x 1050 kunnen draaien op mijn PC en op mijn tv 1360 x768 houden.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Met de 191.07 drivers had ik helemaal geen problemen kwa clonen. Ik zit btw op Windows 7 64-bit
Hallo piet.. je zegt CLONEN (dat is TWEE KEER IDENTIEK!)

Wil je niet gewoon in Extended Desktop draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door neliz op 26-11-2009 23:27 ]

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
neliz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:27:
[...]

Hallo piet.. je zegt CLONEN (dat is TWEE KEER IDENTIEK!)

Wil je niet gewoon in Extended Desktop draaien?
He Jan,

Nee dat wil ik niet, anders had ik dat wel gezegd ;)
Ik wil gewoon mijn desktop op mn PC en TV zien, dus 1 film op 2 schermen bijvoorbeeld :)

Wat ik dus al zei, met de 191.07 drivers had ik ook clonen aan staan en toen kon het gewoon. Nu staat er opeens iets met Duplicate displays (zelfde als clonen).

motabeatz.com

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Nieuws & discussie, niet How to & troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 11:35
Qoute uit interview met nVidia's CEO:
[...]
I’m not cynical about the market but If you give them the same thing over and over again, they’ll get tired. Look at iPod- there’s iPod fatigue. If you were to have an iPod, well, yeah- who doesn’t? If you have a Zune HD now, everybody wants to look at it- people need a new thing. It is possible to build a new thing. Thats the reason why we didn’t wanna take the GT200 and add DX11.
Waardeloze interview..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Had je iets anders verwacht van Jen Hsun?

Goed vertrouwen hebben in je eigen bedrijf is een ding, maar alle bloopers, inschattingsfouten en problemen, afdoen met een mooi verhaaltje, en vertellen dat het "by design" zo is, gaat mij iets te ver. 8)7

Maarja, totdat die fermi iets van zich laat horen, moet je toch op een manier je aandeelhouders tevreden houden. Gezien dat nog even duurd, lijkt mij, kaartje na kaartje, je volledige GT2** serie rebranden, en interviews houden niet eens zo gek plan, blijf je lekker in het nieuws. :D

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 11:35
SirNobax schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 01:04:
[...]

Had je iets anders verwacht van Jen Hsun?

Goed vertrouwen hebben in je eigen bedrijf is een ding, maar alle bloopers, inschattingsfouten en problemen, afdoen met een mooi verhaaltje, en vertellen dat het "by design" zo is, gaat mij iets te ver. 8)7

Maarja, totdat die fermi iets van zich laat horen, moet je toch op een manier je aandeelhouders tevreden houden. Gezien dat nog even duurd, lijkt mij, kaartje na kaartje, je volledige GT2** serie rebranden, en interviews houden niet eens zo gek plan, blijf je lekker in het nieuws. :D
Het enige wat nieuw is aan hun producten zijn de namen.
Het ergste is nog dat het werkt ook, meeste mensen denken gelijk aan een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben momenteel bezig met het samenstellen van een nieuwe PC (ben nu radeloos al een tijdje mijn laptop als desktop aan het gebruiken), en wil eigenlijk gezien mijn positieve ervaring met Nvidia (en die van mijn vrienden) eigenlijk wel voor een Nvidia gaan.
Maar zit iedereen hier nou te wachten op een nieuwe reeks DX11 kaarten, of kan ik ook prima die GTX285 kopen? (295 ligt net buiten mijn budget). Dan heb ik dus geen DX11, maargoed, daar kan ik mee leven. Of is het momenteel financieel niet verantwoord om een Nvidia te kopen ipv ATI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

rob1n schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:04:
Maar zit iedereen hier nou te wachten op een nieuwe reeks DX11 kaarten, of kan ik ook prima die GTX285 kopen? (295 ligt net buiten mijn budget). Dan heb ik dus geen DX11, maargoed, daar kan ik mee leven. Of is het momenteel financieel niet verantwoord om een Nvidia te kopen ipv ATI?
Volgens mij kun jij heel goed die GTX285 kopen.

maar er zijn misschien meer verantwoorde investeringen op dit moment? Als wij niet weten wat je zoekt, wat je er mee wil doen etc. is het sowieso lastig adviseren (en dat hoort in een ander topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

rob1n schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:04:
Of is het momenteel financieel niet verantwoord om een Nvidia te kopen ipv ATI?
Nee; Ati is goedkoper, zuiniger, sneller, en heeft meer features.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Dit is niet het aanschafadviestopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Modbreak niet gelezen?

[ Voor 79% gewijzigd door Edmin op 30-11-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Mask: Maak ook alvast de volgende post "Passive Geforce 320"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Die?

bios is een afkorting en dat eindigt op Systeem, Dat Systeem, Dat Basis Invoer Uitvoer Systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door neliz op 30-11-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bius? :P Volgens mij eindigt het op "system" en maakt het dus geen donder uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tot zover deze lollige intermezzo, terug ontopic ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 30-11-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

neliz schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:59:
[...]

Die?

bios is een afkorting en dat eindigt op Systeem, Dat Systeem, Dat Basis Invoer Uitvoer Systeem.
We praten hier in het Nederlands en we zeggen BIOS geen basis invoer uitvoer systeem dus Die BIOS en Dat basis invoer uitvoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Was deze al voorbij gekomen?
Galaxy and Palit GeForce GT 240 (GDDR3/5) Review

[ Voor 25% gewijzigd door Blastpe op 30-11-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Geen idee, maar hij stond allezinds nog niet in de TS.
Bij deze is hij samen met de Hardware.Info (NL!) (Point of View) review er bij gevoegd :)

Direct in dezelfde beweging een kleine typo gecorrigeerd :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:14
Xenomorphh schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:07:
[...]

We praten hier in het Nederlands en we zeggen BIOS geen basis invoer uitvoer systeem dus Die BIOS en Dat basis invoer uitvoer systeem.
Die NARIM - Nederlandse Associatie van Risk en Insurance Managers (De / die associatie)
Dat NRI - Nederlands Redactie Instituut (Het / dat instituut)
Dat BIOS - Basis Invoer Uitvoer Systeem (Het / dat systeem)

Hebben we die ook weer uit de wereld.
dat!?

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Allubz schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:32:
[...]

Dat BIOS - Basis Invoer Uitvoer Systeem (Het / dat systeem)
That BIOS - Basic Input Output System (The / that system)
Dat BIUS - Basis Invoer Uitvoer Systeem (Het / dat systeem)
(op de NL wikipedia worden "de BIOS" en "dat BIOS" door elkaar heen gebruikt trouwens)
Tot zover deze lollige intermezzo, terug ontopic ;)
Sorry, ik kan fouten niet zo goed laten staan :P

@hieronder: nee ik vertaal dus liever niet en wil alleen even aangeven dat het geen drol uitmaakt wat voor lidwoord je neemt omdat het een engelse afkorting is... (m.a.w. als je dingen verbeterd, doe het dan alleen als het ook fout is ;))

[ Voor 27% gewijzigd door bwerg op 01-12-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:17
Wat een gedoe om dat lidwoord zeg. Het is overigens een Engelse afkorting, en al zou je deze vertalen (wat jullie net als de rest van ons niet doen, of hebben jullie het over WTG in plaats van RAM?), dan nog mis je de schuine streep om het correct te houden: het is input/output.

En nu maar weer terug on topic.

Ik vind het grappig hoe ze bij die GT240 "review" het marketing plaatje van Batman erbij gooien. Dat vind ik dan weer erg jammer eigenlijk. Qua prestaties vind ik het wel mooi om te zien dat GDDR5 dus weldegelijk een verschil maakt in een setup als deze. Zonde van de prijs, want dit had best een successvolle kaart kunnen worden naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Werelds schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:28:
Zonde van de prijs, want dit had best een successvolle kaart kunnen worden naar mijn mening.
Had kunnen worden idd, nu is die al verouderd voordat die er was en is die ook nog eens veel te duur.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Misschien was het al bekend maar het schijnt dat de GPU voor de Playstation 4 door PowerVR geleverd zal gaan worden en niet nVidia.....

nieuws: 'PlayStation 4 krijgt IBM Power7-chip'

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328747

-The_Mask- schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:37:
[...]

Had kunnen worden idd, nu is die al verouderd voordat die er was en is die ook nog eens veel te duur.
Maar dat wil niet zeggen dat de concument deze kaart niet wil heben imo.
Zoals gewoo lijk gaat ook de nvidia kaartjes als warme broodjes over de toonbank
voor in kant en klare pc's vooral.

Ik vind het altijd wel lachen wingelijk. Nvidia brenkt geen super spul uit zoals ati
(vooral qwa prijs prestatie dan he) maar verkopen doen ze wel. Ik weet niet hoe ze het doen
maar ze doen het wel.

nVidia GeForce GT 240 test
http://www.hardware.info/..._GeForce_GT_240_test/14/5

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 328747 op 02-12-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 27-05 23:01
Op dezelfde manier als Intel dat altijd deed in de tijd van de Pentium 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 328747 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:59:
Ik vind het altijd wel lachen wingelijk. Nvidia brenkt geen super spul uit zoals ati
(vooral qwa prijs prestatie dan he) maar verkopen doen ze wel. Ik weet niet hoe ze het doen
maar ze doen het wel.
Nou, zo:

"Hoi, ik ben nieuw op tweakers. Ik zoek een leuke videokaart en nou vroeg ik me af wat ik moet kopen maar ik wil eigenlijk een NVidia want Ati ken ik niet"

Oke. Weer een GT240 verkocht :P Ati is voor veel mensen nog te onbekend en komt daardoor over als een B-merk. Ik weet niet of TWIMTBP nog wel nodig is, mensen kennen het logo toch al. Al moet dat voor NVidia over 10 jaar ook nog zo zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bwerg schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:54:
Nou, zo:

"Hoi, ik ben nieuw op tweakers. Ik zoek een leuke videokaart en nou vroeg ik me af wat ik moet kopen maar ik wil eigenlijk een NVidia want Ati ken ik niet"

Oke. Weer een GT240 verkocht :P Ati is voor veel mensen nog te onbekend en komt daardoor over als een B-merk. Ik weet niet of TWIMTBP nog wel nodig is, mensen kennen het logo toch al. Al moet dat voor NVidia over 10 jaar ook nog zo zijn natuurlijk.
- HTPC == nVidia kaart kopen als je ALLES wil laten versnellen door de kaart.
- ATI moet maar eens UVD een update geven en niet zoals altijd zo'n beetje half werk leveren... Tripple screen gedoe heeft geen 3 RAMDACS voor 3x VGA ... WTF !!!
- ATI moet meer reclame maken gewoon net als AMD. Doen ze dat niet dan is dat pech gehad !!

Dus nee ... zo simpel is het niet wat mij betreft :)

* nero355 is happy camper met ION S775 mobo in de HTPC O+
Game PC blijft voorlopig ATI based, maar als nVidia wat lekkers bakt dan vind ik dat ook geen probleem :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

nero355 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:39:
Dus nee ... zo simpel is het niet wat mij betreft :)
Natuurlijk verkoopt NVidia ook wel kaarten op kwaliteit, het is immers gewoon een A-merk. Maar veel mensen die een graka kopen doen dat niet om de technische redenen die jij noemt maar omdat NVidia gewoon bekender is. Dat is zeker een sterke factor want de situatie die ik schetste klopt toch echt. Als iemand aangeeft niets van videokaarten te weten, wil diegene meestal NVidia (terwijl hij/zij de technische verschillen niet kent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 27-05 23:01
nero355 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:39:
[...]
- ATI moet maar eens UVD een update geven en niet zoals altijd zo'n beetje half werk leveren... Tripple screen gedoe heeft geen 3 RAMDACS voor 3x VGA ... WTF !!!
Moet ik nu antwoorden met "nVidia kan maar 2 beeldschermen aansturen... WTF !!!"

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

spNk schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:45:
Moet ik nu antwoorden met "nVidia kan maar 2 beeldschermen aansturen... WTF !!!"

?
Je snapt niet wat ik bedoel denk ik :

Matrox maakt al jaren videokaarten met 3x RAMDAC en ATI komt ineens met iets "nieuws" dat bij mij achteraf redelijk in de categorie "Iemand blij maken met een dooie mus" is gevallen.
Welke mafkees (om het maar zacht uit te drukken!) bedenkt zoiets als een DisplayPort verplichting, terwijl er heel weinig monitoren zijn met zo'n aansluiting en er ook nog gamers zijn die gewoon lekker met een CRT voor hun neus zitten :? (Ik heb er zelfs 2 :P )

Avivo Video Converter met al zijn beperkingen wil ik het niet eens over hebben ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

nero355 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:06:
[...]

Matrox maakt al jaren videokaarten met 3x RAMDAC en ATI komt ineens met iets "nieuws" dat bij mij achteraf redelijk in de categorie "Iemand blij maken met een dooie mus" is gevallen.
Welke mafkees (om het maar zacht uit te drukken!) bedenkt zoiets als een DisplayPort verplichting, terwijl er heel weinig monitoren zijn met zo'n aansluiting en er ook nog gamers zijn die gewoon lekker met een CRT voor hun neus zitten :? (Ik heb er zelfs 2 :P )

Avivo Video Converter met al zijn beperkingen wil ik het niet eens over hebben ...
probeert gij maar een 3d spel te spelen met een matrox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ nero. Conclusie: ATi brengt een feature voor een hele andere (professionele) markt naar de gamerswereld. Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:21

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Liever het door drukken van een nieuwe standaard met genoeg ondersteuning voor 2 oude monitoren, dan helemaal niks nieuws maar hetzelfde bieden als voorheen.

Lijkt mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA GeForce GT315 duikt op

Board configuration Specification Description
Graphics Chip D10M2-20 (GT216) GT220
Core clock 625 MHz
Memory clock 790 MHz
Frame buffer 1GB DDR3, 128-bit
Core power 52 W (Max board power)

Just another rebrand...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

en er ook nog gamers zijn die gewoon lekker met een CRT voor hun neus zitten :? (Ik heb er zelfs 2 :P )
Face it, jij bent voor een fabrikant als partij maar weinig interessant. De doelgroep met CRT gebruikende gamers is marginaal en krimpt elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:14
-The_Mask- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:29:

NVIDIA GeForce GT315 duikt op

Board configuration Specification Description
Graphics Chip D10M2-20 (GT216) GT220
Core clock 625 MHz
Memory clock 790 MHz
Frame buffer 1GB DDR3, 128-bit
Core power 52 W (Max board power)

Just another rebrand...
Bron, alstjeblieft? Klinkt als iets wat we hadden kunnen verwachten...

Meldt zich als 21"crt-gamer met hoofdpijn

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Owh jij en jij weet pressies hoe eyefinity werkt. En of dat wat ze daar doen ook kan met VGA. Misschien kan het wel who knows. Maar het moet ook betaalbaar blijven. Het zit ook gewoon op HD5750 kaartjes. Die Matrox tripplehead was een los kastje. Wat je nog eens 120 euro koste. Het is allemaal niet zo simpel als wat jij zegt. Als het zo simpel en goedkoop was had AMD het er wel in gestopt.

In het begin waren er toch ook weinig schermen met DVI ? toch zat er ook een DVI poort op en een VGA poort. Je moet ergens beginnen. Je kunt gewoon twee schermen aansluiten die niet DVI zijn. Net als elke andere kaart. Wil je echt Eyefinity gebruiken heb je gewoon 1x DP nodig. Zelf heb ik al meer dan een jaar een DP scherm staan. Ze worden ook steeds betaalbaarder.

En ik snap ook wel dat de meeste mensen de goedkoopste TFT's kopen die soms nog niet eens DVI hebben. Maar daar kun je AMD dan niet de schuld van geven. Dit doet me een beetje aan als voor een duppie op de eerste rij willen zitten. Terwijl we het hier over een high end feature hebben. En het kan gewoon je moet er alleen een active DP to DVI convertor voor kopen. Daarnaast kan Eyefinity resoluties halen waar die matrox tripplehead van kan dromen. En ik denk ook dat daar juist de rede zit waarom AMD dus een DP nodig heeft.

Er staat me iets bij dat er 6 kanalen zijn voor beeld output. Als je een Dual link DVI wilt aansturen heb je er al twee nodig. Dus 2x dvi = 4 kanalen dan heb je er een voor DP en een voor HDMI en dan zit je vol. De HD5870 SIX heeft 6x DP en kan 6 schermen aansturen. Dual link DVI is een must als je 2560x1600 schermen wil aansturen. Eyefinity kan dat. De matrox haalt volgens mij maar 1920xXXXX.

Kortom ik zou niet te snel dingen gaan lopen roepen zonder 100% te begrijpen waarom dit is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik weet heus wel de theorie erachter, maar het zit ook op de 5750/5770 kaarten en ik kan me best voorstellen dat zo'n kaart door iemand wordt gekocht die 3x een 17 of 19 inch monitor met alleen VGA wil gebruiken wegens budget beperkingen ... dan zit je echt te balen !!

Vergeet niet dat er heel wat vlieg/race "simmers" zijn die heel graag zoiets op een 2de PC zouden willen hebben waarop alleen "gesimd" wordt of "simmers" met een beperkt budget.

Maar goed ... "Maybe next version" zeggen ze altijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Dan koop je toch gewoon 3schermen met de correcte poorten jongens...

We verwachten toch ook niet dat een phenom in een LGA1156 past hoewel het allemaal cpu's en moederborden zijn welke voor een simpele ziel automatisch compatibel zouden zijn.
Met 3schermen en een dure kaart kunnen we ook moeilijk over budget praten hé. Daarbij is het nog altijd jouw verantwoordelijkheid om de informatie te lezen die de fabrikant beschikbaar stelt. 'T is niet dat AMD het probeert te verbergen en dat je er onoverkomelijk pas na aankoop op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
nero355 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:30:
Ik weet heus wel de theorie erachter, maar het zit ook op de 5750/5770 kaarten en ik kan me best voorstellen dat zo'n kaart door iemand wordt gekocht die 3x een 17 of 19 inch monitor met alleen VGA wil gebruiken wegens budget beperkingen ... dan zit je echt te balen !!

Vergeet niet dat er heel wat vlieg/race "simmers" zijn die heel graag zoiets op een 2de PC zouden willen hebben waarop alleen "gesimd" wordt of "simmers" met een beperkt budget.

Ik denk eerder dat je het bij de monitor-fabrikanten moet zoeken. Zij kunnen heel gemakkelijk een DP-connector bij de monitor inbouwen. Probleem is echter dat de standaard nog erg nieuw is en dat de eerste videokaarten die standaard een DP-connector hebben pas net op de markt zijn. Gevalletje vraag en aanbod zeg maar. Nu AMD een leuk item heeft waar DP-connectors een must zijn en een bedrijf als Samsung al heeft aangekondigd er snel op in te springen, kun je verwachten dat er binnen korte tijd meerdere merken komen met een lijn van monitors die een DP-connector hebben. Temeer omdat (en hier het meest ontopic gedeelte van de pagina zo lijkt het) ook nVidia nu DP op hun videokaarten aan het plaatsen is. Grootste voordeel voor iedereen is dat het royalty-free te gebruiken is.

Al met al is de markt langzaam aan het overgaan naar DP, waardoor je Eyefinity-stelling zichzelf snel genoeg op lost zonder dat AMD daar ook maar iets aan hoeft te veranderen. Daarmee effenen ze ook nog eens het pad voor nVidia om ook rustig over te stappen op DP en misschien ook met een eyefinity-achtige oplossing te komen met hun G400 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Nvidia volume Fermi shipping late Q1

January for samples

In January, Nvidia should have the final samples and a limited number of Fermi Geforce GT300 chips, but the launch might take place later.

If pushed, Nvidia might launch Fermi Geforce in late January as the final chips should be there by then, but real volume shipments should start towards end of Q1 2010.

The most realistic availability date is March 2010, and again only if everything goes right. Judging by our previous information, Nvidia delayed its plans by more than one, if not two quarters.

This is rather unpleasant for Nvidia and the only thing that really keeps Nvidia sane is the fact that ATI also suffers from massive shortages of its 40nm RV870 based chips.

Fuad ziet eindelijk het licht. :')

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Holy crap zeg! Dat duurt wel heel erg lang nog. :o

Ik denk dat het wel even duurt voordat nV ATi weer bij kan houden. Als dat ooit gebeurt. Want ze hebben nu echt een half jaar achterstand! En dat is best extreem, als je ziet wat voor voorsprong ze hádden! :|

Ik had wel een beetje verwacht dat ze aan het begin van Q1 zouden komen... Niet dus. Dat is niet zo mooi, want de ontwikkeling van DX11 games gaat wel door, en ATi kaarten zijn ruim voorhanden, wat betekent dat ze niet alleen qua hardware een achterstand van een half jaar moeten goedmaken, maar ook nog een forse driver achterstand. De game devs kunnen flink tweaken voor hun games met ATi hardware. En wat nV betreft is er simpelweg niks.

This is not looking good for nV.

Ben blij dat ik voor de HD5800 serie ben gegaan. Ik zei het ook al in het ATi topic, maar ik denk dat de HD5800 serie erg lang mee zal gaan.

Mooi voor ATi. :) En voor mensen die een HD5800 kaart hebben. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Format-C op 03-12-2009 20:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RappieRappie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:42:
Was al lang gekend hoor, alleen nog niet bij Fuad. Daarnaast hoef je niet te verwachten dat je er één in Maart kunt krijgen. Q2 op zijn vroegst.
Ik denk dat het wel even duurt voordat nV ATi weer bij kan houden. Als dat ooit gebeurt. Want ze hebben nu echt een half jaar achterstand! En dat is best extreem, als je ziet wat voor voorsprong ze hádden! :|
Overdrijven is ook een vak enkele jaren geleden liep Intel ook achter AMD aan met technologie (Athlon 64 vs Pentium 4). Maar ja Intel blijft wel gewoon verkopen net zoals nVidia zal doen en ze slaan waarschijnlijk nog harder terug ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, eerst maar eens zien, dan geloven. :)

Begrijp me goed; het mag van mij hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 16:15
_O- +2

Maar wel minder voor de consument denk ik, ook al ben ik een AMD fanboy, ik had ze ook liever begin Q1 gezien :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

hele b3d post, staat ook TweakTown in:

Realism finally takes control of Fuad

In January, Nvidia should have the final samples and a limited number of Fermi Geforce GT300 chips, but the launch might take place later.

If pushed, Nvidia might launch Fermi Geforce in late January as the final chips should be there by then, but real volume shipments should start towards end of Q1 2010.

The most realistic availability date is March 2010, and again only if everything goes right. Judging by our previous information, Nvidia delayed its plans by more than one, if not two quarters.

TweakTown's take

Every day I try to somehow snag a Fermi sample from one of the many companies we work with here at TweakTown. The problem is for the first time over the weekend we heard the 'M' word come out of a partners mouth in regards to the release. What's the 'M' word? March!

January seemed a pretty set date from most partners when it came to the release of the new NVIDIA based graphics card, the problem is though that for the first time we've now heard a February / March timeline. You can't help be feel worried that the time is slipping further and further away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ik hoop maar voor AIB's alswel consumenten dat het M-woord toch niet mei wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind t allemaal niet zo verrassend.
Was pas verbaasd geweest als ze dat ding echt zouden launchen in januari.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nero355 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:30:

Juist wel maar dan misschien niet voor games maar voor desktop werk. Met Eyefinity heb je wel meer flexibiliteit over hoe je de schermen wil indelen dan dat je twee video kaarten in je pc stopt en via windows een tripple screen setup maakt. Daarnaast is het verbruik dan ook veel hoger omdat je twee kaarten hebt.
-The_Mask- schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:47:
[...]
Was al lang gekend hoor, alleen nog niet bij Fuad. Daarnaast hoef je niet te verwachten dat je er één in Maart kunt krijgen. Q2 op zijn vroegst.

[...]

Overdrijven is ook een vak enkele jaren geleden liep Intel ook achter AMD aan met technologie (Athlon 64 vs Pentium 4). Maar ja Intel blijft wel gewoon verkopen net zoals nVidia zal doen en ze slaan waarschijnlijk nog harder terug ook.
Dat intel vs AMD is een van de slechtste vergelijkingen die je kan maken. waarom ? Omdat intel als bedrijf een keer of 6-8 zo groot is. Ze hebben veel meer ontwerp teams veel meer fabs. Veel meer R&D budget. Het is een wonder dat AMD überhaupt nog kan concurreren.

Ik ben het wel met je eens dat het nog niet te laat is voor nVidia. Ze gaan het wel moeilijk krijgen als de GT300 maar iets van 20-30% sneller is al een HD5870. Aangezien de HD5870 tegen die tijd al bijna 4 maanden verkrijgbaar is. En AMD dan mogelijk met een Refresh komt die er nog eens 10-15% bovenop gooit. En eventueel nog nieuwe drivers. Kortom dan is het gat weer dicht. Dus het hangt even van de performance van de GT300 af of het een flop wordt of niet. En daar kunnen we helaas nog niet veel over zeggen.
Help!!!! schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:41:
Vind t allemaal niet zo verrassend.
Was pas verbaasd geweest als ze dat ding echt zouden launchen in januari.....
Inderdaad ik zat zat zelf aan eind feb begin maart te denken.

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 04-12-2009 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Astennu op 04-12-2009 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Dikke PhysX middelvinger voor de niet nvidia gebruikers

#1 – How do you expect PhysX to compete in a DirectX 11/OpenCL world?

By Tom Petersen, Director of Technical Marketing: PhysX does not compete with OpenCL or DX11’s DirectCompute.

PhysX is an API and runtime that allows games and game engines to model the physics in a game. Think of PhysX as a layer above OpenCL or DirectCompute, which in contrast are very generic and low level interfaces that enable GPU-accelerated computation. Game developers don’t create content in OpenCL or DirectCompute. Instead they author in toolsets (some of which are provided by NVIDIA) that allow them to be creative quickly. Once they have good content they “compile” a specific platform (PC, Wii, Xbox, PS3, etc) using another tool flow.

During this process game studios have three basic concerns:

1. Does PhysX make it easier to develop games for all platforms – including consoles?

2. Does PhysX make it easier to have kick ass effects in my game?

3. Will NVIDIA support my efforts to integrate this technology?

And the answer to the three questions above is: yes, yes, and yes. We are spending our time and money pursuing those goals to support developers, and right now the developer community is not telling us that OpenCL or DirectCompute support are required.

At the end of the day, the success of PhysX as a technology will depend on how easy it is for game designers to use and how incredible the game effects are that they create. Batman: Arkham Asylum is a good example of the type of effects we can achieve with PhysX running on NVIDIA GPUs, and we are working to make the next round of games even more compelling. At this time, NVIDIA has no plan to move from CUDA to either OpenCL or DirectCompute as the implementation engine for GPU acceleration. Instead we are working to support developers and implement killer effects.

#2 – Will PhysX become open-source?

Tom Petersen: NVIDIA is investing a lot of time and effort in PhysX and we do not plan to make it open source today. Of course the binaries for the SDK are distributed for free, and source code is available for licensing if game designers need it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:05
neliz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:21:

Dikke PhysX middelvinger voor de niet nvidia gebruikers

...and right now the developer community is not telling us that OpenCL or DirectCompute support are required...
Daar ligt kennelijk (zoals vaker) de crux!
Daar zouden MS (DirectCompute) of AMD/Chronos (OpenCL) wat aan kunnen/moeten doen.
Mn MS zou toch betere aanbiedingen moeten kunnen doen dan nV?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:09
Kan je misschien de originele titels gebruiken bij het posten van artikelen? Je eigen mening in de titels stoppen vind ik vrij tendentieus, schrijf dat er dan bij als een aparte paragraaf. Aan frases als "dikke middelvinger" kan ik me behoorlijk irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mr.Chinchilla schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:50:
[...]

Kan je misschien de originele titels gebruiken bij het posten van artikelen? Je eigen mening in de titels stoppen vind ik vrij tendentieus, schrijf dat er dan bij als een aparte paragraaf. Aan frases als "dikke middelvinger" kan ik me behoorlijk irriteren.
Inderdaad, ik zat er ook al over na te denken om hier netjes antwoord op te geven, maar jij hebt het al gedaan. Ik ben het met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Mr.Chinchilla schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:50:
Je eigen mening in de titels stoppen vind ik vrij tendentieus
Ja mijnheer de moderator.. oh nee! B) }:|

Artikelen zijn al met een bias geschreven, ik mag mij er aan ergeren dat nvidia dezelfde arrogantie als 3dfx laat zien.
Stug vasthouden aan je eigen besloten omgevingen, continu FUD artikelen verspreiden en vooral niet met beloofde producten aan komen maar wel eindgebruikers op het verkeerde been willen zetten is misselijker dan het aanzicht van mijn middelvinger (<- voor alle fanboys die niet graag PhysX op AMD/S3/Matrox hardware zien)

Ze zijn de weg kwijt. Beloven mooie dingen (herriner je hun PhysX/OCL implementatie van begin dit jaar?) maar blijven met dit soort vendor-locks de markt proberen te beïnvloeden. Dit soort praktijken is alleen maar slecht voor het PC platform, het op voorhand verwerpen van uniformiteit uit een standpunt van protectionisme, vroeg of laat moeten ze om.

[ Voor 24% gewijzigd door neliz op 04-12-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Realism finally takes control of Fuad
Vind ik helemaal geen ongepaste titel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

neliz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:01:
[...]

Ja mijnheer de moderator.. oh nee! B) }:|
Dan doe ik dat verzoek toch? ;)

Ik ben het best met je eens vwb de praktijken van NV, maar laten we de koppen van de artikelen maar niet uit het verband halen.ondanks dat ik er wel even om moest gniffelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Edmin op 04-12-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Dit is toch op zijn minst een interresante uitspraak. PhysX werkt dus wel op consoles met een ATI GPU maar niet op PC's met een ATI GPU??? :X

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Edmin schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:44:
maar laten we de koppen van de artikelen maar niet uit het verband halen.ondanks dat ik er wel even om moest gniffelen.
Moet ik het verband nog bewijzen ook dan? omdat een paar man zich tegen hun zere groene been gestoten voelen?

http://www.bit-tech.net/n...porting-physx-to-opencl/1

In Maart gaf nvidia al aan dat ze er mee bezig waren. Zij zijn in diep betrokken bij Khronos (huidige voorzitter is een nvidia man) en hebben op meerdere momenten aangegeven dat zij ook de toekomst in OCL zien. Het is gewoon zuur protectionisme.. niemand mag meer met hun speelgoed spelen omdat ze even niet het populairste jongetje van de klas zijn. Ik vat dat op als de zoveelste middelvinger in mijn richting.
Moshe85 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:49:
Dit is toch op zijn minst een interresante uitspraak. PhysX werkt dus wel op consoles met een ATI GPU maar niet op PC's met een ATI GPU??? :X
Het werkt ook op een iPhone of PSP met geen van beide? Het is al langer bekend dat niet-GPU physics voor de PC beperkt wordt door nvidia.

[ Voor 18% gewijzigd door neliz op 04-12-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

neliz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:52:
[...]

Moet ik het verband nog bewijzen ook dan? omdat een paar man zich tegen hun zere groene been gestoten voelen?
Nee, ik snap het verband heus wel. Het probleem is dat de titel en het artikel te sterk met elkaar verbonden zijn. Plaats je mening gewoon buiten dat kader en er is niets aan de hand. De NV en ATi topicreeksen kennen al een lange geschiedenis van ontsporingen. Don't feed the trolls lijkt een goede richtlijn ;)

Verdere discussie hieromtrent graag per DM, indien daar behoefte aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 02-06 11:31

pino85

Im just a Bird in the Sky

RappieRappie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:42:

Was het niet zo dat het ook eens andersom is geweest?
En men heeft zich daarvan toch ook weten te herstellen?
Ik maak me pas druk als de kaarten lineup van NVIDIA er is en het valt tegen
Het is goed dat ze stuivertje wisselen.. is echt niets mis mee als je het mij vraagt.Dat hoort erbij
Wat ik wel jammer vind is dat als zelfs de pro NVIDIA site schrijft dat het nog een lange tijd kan duren eer NVIDIA met iets komt. Dan zal dit ook wel 100% zeker zijn. Toch wel balen omdat ik een pc wilde samenstellen en liever wat meer keuze/concurrentie zie op het grafische vlak.. en normale prijzen/levertijden.
Ach ja word dan even wat maandjes nog wachten met samenstellen

[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 04-12-2009 13:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.