[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 45.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Xenomorphh schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:53:
[...]

Reageerde je ook zo als er een foto gelekt was van een ATI kaart? Nee dan is het allemaal spannend.. Mensen alsjeblieft jullie willen allemaal zien dat het een neppe kaart is..
Niet om het een of ander, maar skeptische/kritische reacties zijn natuurlijk volkomen terecht als je het nieuws van de afgelopen tijd rondom NVidia kent. Een plaatje zegt nu dus even geen ruk meer als het van NVidia komt, inderdaad. Hebben ze aan zichzelf te danken.

En nee, zo anti-NVidia ben ik niet, ik zie graag dat ze een mooie kaart uitbrengen zodat er een prijzenoorlog komt en de producenten vol aan de bak moeten om stoere graka-dingetjes te gaan verzinnen. Maar gelekte plaatjes zijn gewoon niet meer geloofwaardig. Ik kijk pas weer op als er een duidelijke presentatie met benchmarks o.i.d. komt.

M.a.w. het is eerder de vraag of jij hier graag een echte kaart in wilt zien ;) Als ze echt iets af hebben brengen ze dat wel in het nieuws hoor. (en met 'echte' kaart bedoel ik geen kaart die opzich wel werkt maar nog wat functionaliteiten mist of veel te lage kloksnelheden heeft en dus gewoon nog in de ontwerpfase zit)

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 18-11-2009 19:53 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

bwerg schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:49:
[...]

Niet om het een of ander, maar skeptische/kritische reacties zijn natuurlijk volkomen terecht als je het nieuws van de afgelopen tijd rondom NVidia kent. Een plaatje zegt nu dus even geen ruk meer als het van NVidia komt, inderdaad. Hebben ze aan zichzelf te danken.

En nee, zo anti-NVidia ben ik niet, ik zie graag dat ze een mooie kaart uitbrengen zodat er een prijzenoorlog komt en de producenten vol aan de bak moeten om stoere graka-dingetjes te gaan verzinnen. Maar gelekte plaatjes zijn gewoon niet meer geloofwaardig. Ik kijk pas weer op als er een duidelijke presentatie met benchmarks o.i.d. komt.

M.a.w. het is eerder de vraag of jij hier graag een echte kaart in wilt zien ;) Als ze echt iets af hebben brengen ze dat wel in het nieuws hoor. (en met 'echte' kaart bedoel ik geen kaart die opzich wel werkt maar nog wat functionaliteiten mist of veel te lage kloksnelheden heeft en dus gewoon nog in de ontwerpfase zit)
Daar heb je wel gelijk in maar om nou overal met wat Nvidia doet vraagtekens te zetten is uiterst overdreven natuurlijk.. Kheb ook langs zien komen dat Nvidia bij TSMC de boel gesabboteerd zou hebben zodat ATI geen kaarten zou kunnen leveren het moet toch niet gekker worden 8)7

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xenomorphh schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:51:
Kheb ook langs zien komen dat Nvidia bij TSMC de boel gesabboteerd zou hebben zodat ATI geen kaarten zou kunnen leveren het moet toch niet gekker worden 8)7
Die dingen worden hier niet geroept door iemand met een beetje verstand van zaken, ik denk eerder dat Jan met de pet dat zei. ;)

nVidia’s Fermi at SC09

Afbeeldingslocatie: http://images.vizworld.com/wp-content/uploads/2009/09/gt300-fermi-250x190.jpg
In case you do not know, Fermi is the code name for the next generation GPU from Nvidia. The Fermi chip consists of 3 Billion transistors and is manufactured at TSMC on a 40 nm process. By way of comparison, the previous generation of NVidia graphics cards was the GeForce 200 series. The GeForce 200 series consists of 1.4 billion transistors and is built on a 65nm process. Once can easily see that Fermi is more than twice the number of transistors of the previous generation.

Read the rest of Paul’s story after the break, including pictures and video of the elusive Fermi in action.

By way of yet another comparison, ATI has already released its latest graphics card, the 5870. It consisted of 2.15 Billion transistors and is manufactured at TSMC on a 40 nm process. Upon the release of the 5870, ATI more than doubled the number of transistors from the previous generation, the 4890, which only had 959 Million.

NVIDIA’s Fermi architecture consists of 16 streaming multiprocessors (SM). Each streaming multiprocessor consists of 32 Streaming Procesors (SP). A Streaming Processor is now called a CUDA core. That gives Fermi a total of 512 CUDA cores. Each core can execute one floating point operation per clock. Each SM has 16 load-store units. These load-store units are used for memory operations. Each SM also has 64KB of first level cache, and 768 KB second‐level cache.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YSErZieixGmDpRVti4W2mxvX/full.jpg

What Nvidia is not saying yet, publicly, is how fast the clock is. However, Nvidia is showing a demonstration program on the floor of Supercomputing 2009 in Portland, Oregon. On one HP Z800 computer, we have a Tesla C1060 running a CUDA n-body demonstration. This well-known CUDA program is running a 20,480 body interaction in double precision. There are 1.47 Billion interactions per second, and a frame rate of 3.5 frames per second. On the other HP Z800 computer, we have a Fermi running the same program at a rate of 9.11 Billion interactions per second, at a frame rate of 21.72 frames per second.

In other words, the Fermi GPU is running 6.2 times faster, whether you look at interactions per second, or frames per second. Nvidia says that Fermi can run double precision up to 8x faster. Double precision is running at half the speed of
single precision in Fermi. In the previous generation, the G200, double precision was running one-tenth of the speed. That is because in the G200, double precision was handled by one dedicated unit per SM, while it had eight single precision units (SP).

Will Fermi be faster in gaming that the ATI 5870? What about the 600 lb. gorilla from Intel called Larrabee? We do not know, for certain, yet. One thing is sure, it will be an interesting ride.

Wat je hier ziet is een werkende Fermi kaart, A2 silicon. Degene die in de winkel zal liggen zijn A3.

[ Voor 80% gewijzigd door -The_Mask- op 18-11-2009 21:16 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
of hebben ze het filmpje vd G200 versneld afgespeeld.... }) ;)

nu ja t zal best een heel goede kaart worden als ie af is en in retail verkrijgbaar maar dat gaat nog wel ff paar maanden duren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
-The_Mask- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:53:
[...]
Lang verhaal
Wat je hier ziet is een werkende Fermi kaart, A2 silicon. Degene die in de winkel zal liggen zijn A3.
Als je goed naar het systeem kijkt zie je dat dat geen Tesla kaart is (PCIe power connectors zijn anders geplaatst en de kaart is langer). Sterker nog. De kaart die je daar ziet is de kaart die als basis is gebruikt voor de " Fermi mockup".
Afbeeldingslocatie: http://www.semiaccurate.com/static/uploads/2009/10_october/Fermi_power_cropped.jpg

Waarschijnlijk is dat de Gforce die ook op facebook is getoond vandaag.
Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs098.snc3/16531_177230903252_8409118252_2883759_2290687_n.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Blastpe op 18-11-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Blastpe schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:48:
[...]

Als je goed naar het systeem kijkt zie je dat dat geen Tesla kaart is (PCIe power connectors zijn anders geplaatst en de kaart is langer). Sterker nog. De kaart die je daar ziet is de kaart die als basis is gebruikt voor de " Fermi mockup".
[afbeelding]

Waarschijnlijk is dat de Gforce die ook op facebook is getoond vandaag.
[afbeelding]
Je hebt toch wel in de gaten dat je bovenste foto die fake fermi is?...

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xenomorphh schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:06:
[...]

Dat zegt die toch ook? :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Nu online
Xenomorphh schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:06:
[...]

ja.

Vergelijk de PCB van de fake fermi eens met kaart op de foto van vizworld en zoek de 10 verschillen (met uitzondering van de laatste inch van de kaart)

[ Voor 12% gewijzigd door Blastpe op 18-11-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blastpe schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:11:
Vergelijk de PCB van de fake fermi eens met kaart op de foto van vizworld
Het is dezelfde. _O-
Waarschijnlijk hadden ze geen passende koeler dus voor de fake Fermi en hebben ze er maar een stukje PCB af gezaagd. :P

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 18-11-2009 23:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 14:06
Na installeren van de nieuwste Forceware 195.55 for Windows 7 | Vista x64 had ik last van een soort scherp snerpend geluid van mijn grafische kaart (Asus GTX275) en flikkerende beelden. Met name sites waar ze een soort van ticker banner gebruiken. Zijn er meer meer mensen waar deze driver "raar" deed. Ik zal hem nog eens weghalen met driver sweeper en dan opnieuw installeren.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:09
Ik hoor soms ook iets bij mijn kaart... de term daarvoor is squealing, google er maar eens op.

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:23:
De eerste prototypes zijn Rev.A0's de tweede runs zijn Rev.A1's de productie modellen worden waarschijnlijk Rev.A2's ;)
Is maar net hoe je telt sommigen beginnen bij A1 anderen bij A0.
I Know, dat zeg ik niet ik zeg na GTX 280 kwam GTX 295, lees mijn berricht goed hehe, tenzei jij je eigen heeft vergist.
Kan aan mij liggen of aan jouw schrijfstijl, maar zo lees ik het toch echt. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die 6.x keer snellere demo is leuk, maar het is DP. Dat Fermi rondjes rent om GT200 in DP is al langer bekend en DP is minder interessant in games.

Een demo voor GPGPU kaarten, van GPGPU kaarten.
-The_Mask- schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:42:
[...]
Is maar net hoe je telt sommigen beginnen bij A1 anderen bij A0.
Om maar te zwijgen van het feit dat de belangrijkste sites over A3 als productiesilicon schrijven ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Edmin op 19-11-2009 00:54 ]

Anoniem: 23009

heh voor games heeft men meer aan Single Precision dan Double Precision, en ja ofdat Fermi het beter doet als GT200 in Single Precision is wel te geloven maar of dat Fermi de RV870XT Cypress bij kan houden is ten tweede.

Als Fermi goed werkt en presteerd wordt het vast een success en als dat niet het geval is dan zal Nvidia iets moeten doen om het alsnog interessant te maken :)

ik denk dat Fermi wel een success wordt, NVIDIA staat bekend omaltijd hard terug te slaan.
dat hebben de 8800 GTXm 9800 GX2 en GTX 295 goed bewezen ook dat ATi hele leuke kaarten hadden om tegen deze op in te gaan, 8800 GTX en GTX 295 waren wl de beste twee qua ruwe reken kracht vergeleken met de ATI counterparts.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 19-11-2009 01:07 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:06:
Als Fermi goed werkt en presteerd wordt het vast een success en als dat niet het geval is dan zal Nvidia iets moeten doen om het alsnog interessant te maken :)
Goed werken vast wel goed presteren dat zal aan A3 liggen en hoe hoog de kloksnelheden daarmee kunnen.
ik denk dat Fermi wel een success wordt, NVIDIA staat bekend omaltijd hard terug te slaan.
dat hebben de 8800 GTXm 9800 GX2 en GTX 295 goed bewezen ook dat ATi hele leuke kaarten hadden om tegen deze op in te gaan, 8800 GTX en GTX 295 waren wl de beste twee qua ruwe reken kracht vergeleken met de ATI counterparts.
Ik ben bang dat een dual-GPU fermi kaart pas in Q3 of Q4 volgende jaar komt want ze zullen hier heel wat moeite voor moeten doen om binnen de 300 Watt te blijven.

En wat ik van een single GPU Fermi verwacht is dat die iets sneller zal zijn dan Cypress XT, maar dat de prijs eerder tegen Hemlock aan komt als die straks weer op een normaal niveau zit.

Maar voordat Fermi te koop is verwacht ik ook bijna wel weer iets van ATi/AMD. :P

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 19-11-2009 01:18 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
pasen he.

Zal wel een hd5890 worden

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Ze zouden ook 2x een 8p plug kunnen pakken. Dan kun je max 375 watt. Nadeel is dat veel voedingen SLi ready zijn en dus maar 2x een 8p plug hebben. Kortom dan kun je "maar" een Dual GT300 in je PC proppen of je moet meteen een soort van Quad SLi voeding hebben met 8 van die connectors.

Ik denk ook dat dat de rede is dat AMD de 5970 zo heeft gemaakt. Daar hebben ze ook de clocks omlaag gedaan om binnen die ATX specs te blijven.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:37:
Ze zouden ook 2x een 8p plug kunnen pakken. Dan kun je max 375 watt.
Kan niet, valt niet onder de PCIe standaard. Een videokaart mag volgens de PCIe standaard maar max 300 Watt verbruiken.
Nadeel is dat veel voedingen SLi ready zijn en dus maar 2x een 8p plug hebben. Kortom dan kun je "maar" een Dual GT300 in je PC proppen of je moet meteen een soort van Quad SLi voeding hebben met 8 van die connectors.
Dan zou je altijd nog een verloopje van 6 naar 8 pins kunnen mee leveren. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als Fermi inderdaad 30% sneller is dan een 5870, dan geloof ik niet dat het veel zin heeft om een dual GPU kaart te ontwikkelen. De PCIe 2.0 spec is dan gewoon niet meer toereikend.

• Astennu
-The_Mask- schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:41:
[...]
Kan niet, valt niet onder de PCIe standaard. Een videokaart mag volgens de PCIe standaard maar max 300 Watt verbruiken.
[...]
Dan zou je altijd nog een verloopje van 6 naar 8 pins kunnen mee leveren. ;)
Dan houd het op ja. En dat laatste wil je niet. 150 watt over een voedings connector trekken die volgens de specs maar 75 watt hoeft te leveren. Dan moet je een erg goede voeding hebben wil dat goed gaan. (denk aan de verdeling van de 12v rails).
Edmin schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:44:
Als Fermi inderdaad 30% sneller is dan een 5870, dan geloof ik niet dat het veel zin heeft om een dual GPU kaart te ontwikkelen. De PCIe 2.0 spec is dan gewoon niet meer toereikend.
Dat denk ik ook. Je ziet het bij de 5970 ook al een beetje. Er zit meer in die GPU's maar ze kunnen niet harder vanwege deze beperking. Bij de GT300 is dat mogelijk nog iets erger. Dus nog lagere clocks en of meer clusters uitschakelen. Dan heb je in verhouding te weinig winst van die 2 GPU's die je op een kaart hebt moeten plakken.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 19-11-2009 10:50 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:47:
En dat laatste wil je niet. 150 watt over een voedings connector trekken die volgens de specs maar 75 watt hoeft te leveren. Dan moet je een erg goede voeding hebben wil dat goed gaan. (denk aan de verdeling van de 12v rails).
Ik denk dat je het anders moet zien. ;)
Als het niet kan heb je wel een erg slechte voeding, elke normale voeding mag hier namelijk niet echt een probleem mee hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

• Blastpe
  • Nu online
Astennu schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:47:

Dan houd het op ja. En dat laatste wil je niet. 150 watt over een voedings connector trekken die volgens de specs maar 75 watt hoeft te leveren. Dan moet je een erg goede voeding hebben wil dat goed gaan. (denk aan de verdeling van de 12v rails).
Ik denk dat je eerder problemen met connectoren en bekabeling krijgt die niet zijn uitgelegt voor zulke vermogens (warmte ontwikkeling, smeltende connectors en bekabeling)

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 16:15
Maar hoezo beginnen ze nu over het TDP te zeuren dan? Een 4870 X2 verbruikt nog meer dan een 5970...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Astennu
-The_Mask- schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat je het anders moet zien. ;)
Als het niet kan heb je wel een erg slechte voeding, elke normale voeding mag hier namelijk niet echt een probleem mee hebben.
Ik denk het niet. Er zijn best voedingen die allemaal losse rails hebben. En dan bv 12a per rail hebben. En dan kan het zijn dat bv de twee 6p connectors op een rail zitten. 18x12v = 216 amps voor twee connectors.

Als jij dan twee van deze kaarten zou pakken en dan dus een 300 watt load op die twee connectors gaat gooien zou het best wel eens mis kunnen gaan. En dat de PSU in OVP kickt. Mijn voeding heeft bv 6x een 18a 12v rail (Coolermaster 1000 watt) ik weet niet exact hoe de rails verdeeld zijn dat is wel in de handleiding te vinden. En volgens mij zijn ze hier verdeelt dat de 8p een losse rail heeft. Maar je moet er zeker rekening mee houden. Er zijn genoeg voedingen die op deze manier werken. En steeds minder met een krachtige 12v rail.

Edit:

Hier een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/RealPowerM1000-7.jpg

En als je dan in het boekje gaat kijken kun je zien welke connectors op welke rail zitten. Dus ik kan me voorstellen dat als je dit prinsiepe bij een 650 watt voeding hebt het nog wel eens onvoldoende kan zijn.
Blastpe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:53:
[...]

Ik denk dat je eerder problemen met connectoren en bekabeling krijgt die niet zijn uitgelegt voor zulke vermogens (warmte ontwikkeling, smeltende connectors en bekabeling)
Dat is onzin. Want er zijn maar twee draden meer. Connectors zijn ook hetzelfde. En door die twee draadjes meer kun je ineens het dubbele aan vermogen kwijt ? Dat lijkt mij niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 19-11-2009 13:35 ]

• Blastpe
  • Nu online
Astennu schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:29:
[...]

Ik denk het niet. Er zijn best voedingen die allemaal losse rails hebben. En dan bv 12a per rail hebben. En dan kan het zijn dat bv de twee 6p connectors op een rail zitten. 18x12v = 216 amps voor twee connectors.

Als jij dan twee van deze kaarten zou pakken en dan dus een 300 watt load op die twee connectors gaat gooien zou het best wel eens mis kunnen gaan. En dat de PSU in OVP kickt. Mijn voeding heeft bv 6x een 18a 12v rail (Coolermaster 1000 watt) ik weet niet exact hoe de rails verdeeld zijn dat is wel in de handleiding te vinden. En volgens mij zijn ze hier verdeelt dat de 8p een losse rail heeft. Maar je moet er zeker rekening mee houden. Er zijn genoeg voedingen die op deze manier werken. En steeds minder met een krachtige 12v rail.

Edit:

Hier een voorbeeldje:
[afbeelding]

En als je dan in het boekje gaat kijken kun je zien welke connectors op welke rail zitten. Dus ik kan me voorstellen dat als je dit prinsiepe bij een 650 watt voeding hebt het nog wel eens onvoldoende kan zijn.

[...]

Dat is onzin. Want er zijn maar twee draden meer. Connectors zijn ook hetzelfde. En door die twee draadjes meer kun je ineens het dubbele aan vermogen kwijt ? Dat lijkt mij niet.
Er is nagenoeg geen enkele voeding die werkelijk gescheiden 12 volt rails hebben. De "rails" zijn alleen afgezekerd op die vermogens. Dat van die bedrading is geen onzin. Dat is namelijk de reden dat je officieel maar 18A per rail mag trekken, de reden voor de extra 4pin cpu connector en de reden dat de ATX connectoer van 20 naar 24 pins is gegaan. (Intel spec en opgenomen in ATX formfactor)

• Astennu
Blastpe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:45:
[...]

Er is nagenoeg geen enkele voeding die werkelijk gescheiden 12 volt rails hebben. De "rails" zijn alleen afgezekerd op die vermogens. Dat van die bedrading is geen onzin. Dat is namelijk de reden dat je officieel maar 18A per rail mag trekken, de reden voor de extra 4pin cpu connector en de reden dat de ATX connectoer van 20 naar 24 pins is gegaan. (Intel spec en opgenomen in ATX formfactor)
Dat zal best maar de voeding gaat het niet leveren. Ik heb het zelf getest. En hij slaat dan gewoon af. Ik heb die voeding gebruikt om accu's te laden met een lader die dan 25,2v accu's kan laden en dan kreeg ik problemen. En waarom zou het onzin zijn dat die voedingen geen echte gescheiden rails zouden hebben ? Wat is de definitie van een rail hier ? de bron is hetzelfde. Meestal een of twee 12v transformators. Maar een Rail is volgens mij de bedrading of de banen op het PCB die van de Transformator naar de connector lopen. En misschien hebben ze daar lopen splitsen. (ik vermoed dat het met het PCB van de voeding te maken heeft) En je zal best gelijk hebben dat er meer over heen kan maar dat ze dat afzekeren.

En over die kabels:
Ik bedoel het volgende 6 draden = 75 watt en 8 exact dezelfde draden kunnen ineens 150 watt aan. Als je dat ziet heeft het niets meer met de draden of connectors te maken aangezien die gelijk zijn. Die 6p connector zou gewoon 112 watt aan moeten kunnen als de draden de limiterende factor zouden zijn. Het heeft dus iets te maken met hoe de voeding intern er mee om gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 19-11-2009 14:29 ]

• Astennu
Ze zijn pas net lekker op gang met 40nm. Dus 32nm of 28nm is nog erg ver weg. Het kan best dan 32nm overgeslagen wordt. Maar dit zal wel ergens eind volgend jaar begin 2011 zijn. GTX380 dual wordt gewoon afknijpen. Terug naar 256 Bit mem bus ipv 384. Dat soort zaken. En de boel lager clocken. En een of twee clusters uit. Maar dan heb je misschien nog maar 40-60% performance boost TOV een single kaart waar dat nu vaak 75-95% is. (uitgaande van redelijke tot goede SLI support)

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 19-11-2009 16:34 ]

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:18:
Mja de GX2 zal wel 32nm versies van de GF100 hebben [ geen GT300 aangezien het om een GeForce Fermi begaat en geen GeForce Tesla ;) ]

Aangezien dat de GF100 Fermi nogal huge is haha ding is echt groot als ik de achterkant van die GeForce 380 Engineering Sample bekijk:
[afbeelding]

Die GPU is echt in mega formaat gemaakt, twee van deze krengen op ene PCB zal het niet worden vrees ik, aangezien ik GX2's verzamel vond ik het nogal bizar dat er een GX2 is gemaakt met Dual GT200b's met een Dual Planar PCB design, die GTX 295 Single PCB is ook maar een net gelukt design, deze heb ik nog niet, maar doe komt well hoor :+

De GX2 Verzameling:
http://www.3dfx.ch/galler...s_goldleader/nvgear/GX2s/ _O-
[afbeelding]

Het zal wel een Dual Planar PCB'ed GX2 worden denk ik eerder ,tenzei de 32nm Fermi GPU'd een stuk minder ruimte in zullen nemen, dan zou het mischien wel gaan lullen, release date gok ik ergens tussen Q3 en Q4 2010 idd. :)
probeer je nou te patse met je collectie of wat? :+

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:29:
Ik denk het niet. Er zijn best voedingen die allemaal losse rails hebben.
Nee vrij weinig eigenlijk meesten zijn virtueel (afgekapt door de OCP). Enige die ik zo zou weten is de Corsair HX1000W die heeft twee 12 volt rails.
Mijn voeding heeft bv 6x een 18a 12v rail (Coolermaster 1000 watt) ik weet niet exact hoe de rails verdeeld zijn dat is wel in de handleiding te vinden.
Heeft vier 12V lijnen van 18 en twee van 28A. ;) En denk niet dat het in de handleiding staat hoe het verdeeld is. ;)
En steeds minder met een krachtige 12v rail.
Komen juist steeds meer voedingen met één 12 voltlijn. Er is ooit een gek geweest die dacht meer 12 voltlijnen zijn beter, maar gelukkig gaan we nu weer terug naar één. :p
Jij kunt zo te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/RealPowerM1000-5.jpg
Max maar 4 PCIe stroom stekkers op de voeding drukken.

Dus dan is de verdeling op de voeding vrij makkelijk te achterhalen.
18A voor de CPU
18A voor het mobo
28A voor de 8 pins PCIe
28A voor de 8 pins PCIe
18A voor de 6 pins PCIe
18A voor de 6 pins PCIe

Zou je dus een verloopje van 6 naar 8 pins gebruiken dan moet het prima mogelijk zijn. De voeding kan namelijk 216 Watt leveren, terwijl er voor een 8 pins maar max 150 Watt nodig is.

Maar in de praktijk blijkt dat de OCP helemaal niet zo strak staan ingesteld en dat bijvoorbeeld 25A geen enkel probleem is voor één die eigenlijk maar 18A kan leveren.

Het komt immers toch allemaal van één bron dus schadelijk (overbelasting) zou je ook geen last van mogen krijgen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online

Galaxy planning dual-GPU NVIDIA card for Christmas

Graphics card maker Galaxy intends to send out something special for Christmas. While AMD and its partners are doing what they can to satisfy a hungry graphics card market with its Radeon HD 5000 series and not the least the beast Radeon HD 5970, Galaxy is planning to work with NVIDIA. It has revealed a new card design using dual graphics circuits and 512 bit memory interface.

Early rumors suggested a Fermi card, but most likely it is something more like the ASUS Mars. A card that is build from two GeForce GTX 285 GPU, which would explain the memory interface and the dual chips. With an even number of memory chips (16) it's not just another GeForce GTX 295 card since these have odd numbers of chips. The memories looks like GDDR3 too, which further emphasize the idea of a dual GTX285 card. We're at least sure it's not a "PhysX-graphics card" like the one EVGA recently presented.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/geZ6mTP8VGffJ9ZGY7JYggTS/full.jpg

Except from the drawing of the card Galaxy has released two pictures of the cooler that has been specially designed for this card. Galaxy claims the cooler can handle up to 480W of heat, which sounds pretty crazy. With two 8-pin power connectors there is at least potential to draw more than 300W.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qxHMsUpYa6Zqk5cv2HbXsn3g/full.jpg

The card is called a master piece and will launch before the Christmas shopping, but it did not specify a date.

It's a nice contrast to the whole lot of fast AMD cards available, even if we're counting on limited availability.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fQe6CxbdpHxHZM8dLzLiCZRD/full.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

-The_Mask- schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:41:

Galaxy planning dual-GPU NVIDIA card for Christmas

Graphics card maker Galaxy intends to send out something special for Christmas. While AMD and its partners are doing what they can to satisfy a hungry graphics card market with its Radeon HD 5000 series and not the least the beast Radeon HD 5970, Galaxy is planning to work with NVIDIA. It has revealed a new card design using dual graphics circuits and 512 bit memory interface.

Early rumors suggested a Fermi card, but most likely it is something more like the ASUS Mars. A card that is build from two GeForce GTX 285 GPU, which would explain the memory interface and the dual chips. With an even number of memory chips (16) it's not just another GeForce GTX 295 card since these have odd numbers of chips. The memories looks like GDDR3 too, which further emphasize the idea of a dual GTX285 card. We're at least sure it's not a "PhysX-graphics card" like the one EVGA recently presented.

[afbeelding]

Except from the drawing of the card Galaxy has released two pictures of the cooler that has been specially designed for this card. Galaxy claims the cooler can handle up to 480W of heat, which sounds pretty crazy. With two 8-pin power connectors there is at least potential to draw more than 300W.

[afbeelding]

The card is called a master piece and will launch before the Christmas shopping, but it did not specify a date.

It's a nice contrast to the whole lot of fast AMD cards available, even if we're counting on limited availability.

[afbeelding]
Kan niet echt snappen hoe die cooling 480 watt moet afvoeren ziet er namelijk erg klein uit?..

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Xenomorphh schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:44:
[...]

Kan niet echt snappen hoe die cooling 480 watt moet afvoeren ziet er namelijk erg klein uit?..
Misschien draaien de fans op 10.000 toeren per minuut? :P

Zoals het koelblok hier getoond wordt in de mockup, zou je gaan denken dat ze de vaporchamber techniek toepassen, of iets anders in die richting. Maar ik vrees vooral dat het net zo'n duur en oververhit product gaat worden dat net zoveel stabiliteitsproblemen gaat hebben als de Asus Mars, wanneer deze kaart niet in een extreme luchttunnel wordt geplaatst.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

dahakon schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:56:
[...]

Misschien draaien de fans op 10.000 toeren per minuut? :P

Zoals het koelblok hier getoond wordt in de mockup, zou je gaan denken dat ze de vaporchamber techniek toepassen, of iets anders in die richting. Maar ik vrees vooral dat het net zo'n duur en oververhit product gaat worden dat net zoveel stabiliteitsproblemen gaat hebben als de Asus Mars, wanneer deze kaart niet in een extreme luchttunnel wordt geplaatst.
dan nog is het erg klein.. en die fans zijn net zo groot als die chips zelf dus lekker lawaaierig.. Mja afwachten dan merken we het vanzelf.

• dahakon
Neah, echt boeiend zal het niet worden. Veel meer dan een GTX285 in SLI op 1 PCI-E slot zal het niet worden. Geen DX10.1, laat staan DX11, enorm stroomverbruik, een lading hitte die ergens heen moet waar je tijdens zomerse temperaturen het gebruik van de kaart wel kunt vergeten en (als de Asus Mars het gemiddelde toont, waarbij gestelt dient te worden dat Asus 1 van de betrouwbaarste merken is) de uitval van kaarten er hoog ligt.

Al met al een tijdelijke opvulling totdat er daadwerkelijk Fermi-chips te leveren zijn.

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:51:
Toch blijft het geen origineel NVIDIA ontwerp, als de prijs maar interessanter is dan die mars Edition van ASUS< dan kan het nog wel eens iets boeiends gaan worden :)
Hmmm, verwacht iig niet dat die de prestaties van een HD5970 gaat evenaren.
De prijs evenaren dat moet er iig wel in zitten. :+

AMD Nieuwsdiscussie

• dtecta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 10:23
Heeft hier iemand een XFX GTX 260 Black Edition met vendor code GX-260X-AWBA? Ik kan op de XFX site geen info vinden over deze kaart. Ik zou willen weten of deze kaart 192 of 216 stream processoren heeft. Hij lijkt nog het meest op de GX-260X-AHBA die slechts 192 stream processoren heeft. Gezien de release date van deze kaart zou het toch een core 216 moeten zijn, maar alle overige XFX GTX 260 BE's (en dat zijn er nogal wat) met 216 stream processoren zijn maximaal geklokt op 666Mhz en niet 680MHz zoals de GX-260X-AWBA. Erg verwarrend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dtecta schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:53:
Heeft hier iemand een XFX GTX 260 Black Edition met vendor code GX-260X-AWBA? Ik kan op de XFX site geen info vinden over deze kaart. Ik zou willen weten of deze kaart 192 of 216 stream processoren heeft. Hij lijkt nog het meest op de GX-260X-AHBA die slechts 192 stream processoren heeft. Gezien de release date van deze kaart zou het toch een core 216 moeten zijn, maar alle overige XFX GTX 260 BE's (en dat zijn er nogal wat) met 216 stream processoren zijn maximaal geklokt op 666Mhz en niet 680MHz zoals de GX-260X-AWBA. Erg verwarrend allemaal.
GPU-z weet het wel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:43:
[...]

heh ik denk van wel, sinds dat ATi niet eens hun chips kunnen leveren, heeft NV nu tijd zat om de Fermi te verbeteren.
Alle kaarten uit de HD5xxx serie zijn leverbaar (niet goed maar leverbaar) alleen sommige winkels, webshops en/of leveranciers denken dat ze grappig zijn om de helft van de prijs van een HD58/9xx kaart erbij te doen. De HD57xx zijn gewoon leverbaar voor een normale prijs gelukkig.
Het is te hopen voor de ATi fanaten dat Fermi trager wordt als Hemlock
Daar hoef ik niet op te hopen dat is die sowieso wel, het is te hopen voor de nVidia fanboys (eigenlijk voor iedereen behalve ATi/AMD zelf) dat nVidia met de A3 revisie de kloksnelheden aardig hoog krijgt, want anders gaat die niet heel veel sneller zijn dan Cypress.
Nooit ergens een eerlijk antwoord hier over gelezen aleen maar deffensief geblaat.
Productieproblemen en misschien verkeerde inschatting hoe gewild de HD58xx kaarten zijn, aangezien de HD57xx veel beter leverbaar zijn.
Ik krijg dagelijks mails hier over en dan raad ik ze gewoon een GTX 275 / GTX 260 C216 of een HD 4890 / 4870 aan omdat deze nog genoeg te krijgen zijn en waarom?
Geen idee HD5770 is gewoon leverbaar voor zo'n 130 euro volgens de pricewatch. ;)
NVIDIA heeft geen DX11 kaart uit gelaten wat klopts ATi heeft dit wel gedaan wat klopt maar heeft geen voorrrad dus? allemaal 1 pot nat. same sh*t different day.
Klopt niet dus. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 00:26:
heh kan jij dan een winkel laten zien die een HD 5970 op voorraad heeft en voor een betaal bare prijs? ik niet
zelfde voor de HD 5870 en 5860's heh ook niet dit zijn de kaarten die de meeste gamers om gillen en het probleem is albekend die zijn er niet!
Jij leest niet?
HD 4890 presteerd iig beter als een 5770 en is ook meer waard voor je geld ;)
In DX11 games zijn ze aan elkaar gewaagt anders is de HD4890 sneller, maar de HD5770 is dan ook goedkoper.
GTX 275 is ook een betere optie.
Lijkt mij niet er zit 40 euro verschil in de HD4890 en GTX275 en zijn kwa prestaties aan elkaar gewaagt.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 20-11-2009 00:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315994

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 00:26:
heh kan jij dan een winkel laten zien die een HD 5970 op voorraad heeft en voor een betaal bare prijs? ik niet
zelfde voor de HD 5870 en 5860's heh ook niet dit zijn de kaarten die de meeste gamers om gillen en het probleem is albekend die zijn er niet!

Duuuuusst zeggen de klantjes wat dan? HD 4890 presteerd iig beter als een 5770 en is ook meer waard voor je geld ;) GTX 275 is ook een betere optie.

Dus ja zelfde rit de meest gevraagde kaarten zijn helaas niet op vorraad dus ja infeite hebben ze niet veel wat echter boeiend is en hier zijn demeeste klanten echt pissed off over en dat is goed te begrijpen dus smoesjes van over twee dagen is er weeer voorrrad dit helpt nu niet echt meer weet je ;)
dat zeg je wel makkelijk maar blijkbaar heb je dit niet zelf ondervonden, en kijk je niet verder dan eerste benchmarks, *of helemaal niet*
ik draai veel beter onder 2x5770
dan onder 2x4890

daarnaast heb je volgend jaar geen moer meer aan je 4890 want die kaart heeft shader 3 en 5770 shader 4

en dan nog maar over het best wel aanzienlijke visuele verschil van dx10 en 11

dan is 5770 voor 120 euro meer waar voor je geld :)

edit: eyefinity vergeten is toch wel erg leuk speeltje vandaag achter gekomen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 315994 op 20-11-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtecta
  • Laatst online: 20-05 10:23
Bedankt voor de snelle respons. Probleem is dat ik de kaart (nog) niet in huis heb, dus aan GPU-z heb ik niet zoveel. Ik zou hem graag bestellen maar dan alleen als het idd een core 216 is, maar dat kan ik dus nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het is te hopen voor de ATi fanaten dat Fermi trager wordt als Hemlock, wat Dual precission betreft, oke dan zal Fermi R800 er uit trekken en dit wordt wel interessant voor games, alleen nu nog niet, maar dit komt wel, wees maar niet bang heh.
Waarom zal Fermi de R800 eruit trekken in Dual Precision? Een Fermi wordt geschat op 520 (minder dan de HD5870) tot 630 (iets meer dan de HD5870) Gflops. De HD5970 (R800) zal over de 1000 Gflops gaan in Dual Precision. Het valt dus nog te bezien wie er sneller zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 10:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 01:02:
[...]

editted heh, what gives..btw het is typen en niet schijven.. :z
Dan typ hem gewoon even "leesbaar" opnieuw -O- als het geen schrijven is....

Owja, niet leverbaar is dus rond de 100.000 kaarten aan klanten verscheppen? En leuk dat jij allerlei klantjes de GTX275 aanraadt, maar was die ook niet EOL, erm I bedoel niet meer te bestellen bij Nvidia.....?

Verder is de HD57xx serie gewoon leverbaar, maar makken winkels gewoon gebruik van de torenhoge vraag die er is naar de HD58xx en HD5970 kaart, en verhogen hun marges? Is dat leuk? Nee, maar zo werkt het principe van een markt gebaseerd op vraag en aanbod wel ;)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
[...]

heh ik denk van wel, sinds dat ATi niet eens hun chips kunnen leveren, heeft NV nu tijd zat om de Fermi te verbeteren.
Dan moet NV wel goed werkende chips hebben om te verbeteren... Je snapt hopelijk wel dat Fermi uit dezelfde fabriek komt als Cypress. En we weten allemaal wel dat TSMC problemen had met 40nm...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
Ik vind Crysis 2, dirt 2 en grid 2 allemaal de ballen aan :P

Ik hoop dat ze met de arma 2 uitbreiding kunnen overstappen over dx11. Voor Arma2 zou dat zeker een snelheids boost kunnen betekenen. Alleen dan ook nog een SSD of een ramdisk halen en de game kan je dan vrijwel maxed out spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik verwacht dat Fermi tussen de 5870 en de 5970 zal zitten qua performance. En dat ze de 5970 pas gaan verslaan met een eventuele dual kaart of een refresh inc die shrink. Maar dat is nog veel te ver weg.

Over HD4890 VS GTX275. Als de GTX275 40 euro duurder is zie ik niet waarom je die zou willen nemen. Performance is +- gelijk. Ja hij heeft Physics maar geen DX10.1 Dus elke kaart heeft zo zijn voor en nadelen. Alleen de GTX275 heeft ook de prijs tegen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

bwerg schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:33:
@Neliz: toch nog een volledig werkende Fermi in beperkte oplage? :D
Hoe beperkt wil je hem hebben?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tijdelijk dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Modbreak:En weer open (was toch nog vrij snel of niet :P).

Ik heb de nodige posts getrashed gezien het aantal trollende en flamende reacties. Gelieve nu weer ontopic en gaarne in het vervolg de trolletjes lekker met rust te laten en TRs aan te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
neliz schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:52:
[...]

Hoe beperkt wil je hem hebben?
Gokje: 100 stuks wereldwijd.
Prijs: $2000,-

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

The Flying Dutchman schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:30:
Gokje: 100 stuks wereldwijd.
Prijs: $2000,-
Mallerd! :P

minder natuurlijk. een paar sites krijgen hem ter review en de release date wordt dan bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

neliz schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:01:
[...]
minder natuurlijk. een paar sites krijgen hem ter review en de release date wordt dan bekend gemaakt.
Zoiets had ik al in gedachte. En het dan, als het even kan, in het nieuws brengen alsof het een echte release is :z Toch heeft het wel toegevoegde waarde, er zijn veel mensen die wachten met hun aankoop omdat ze de nieuwe kaartjes van Ati en Nvidia willen vergelijken, zo weten we wel mooi op tijd of het dat waard is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 21:29
Ligt eraan. Voor de mensen die in het begin een 5850/5870 kochten, betekende dit wel meer dan 3 maanden eerder een kaart in bezit. Er zijn toch best veel mensen die in deze segmenten (+200 euro) liever nu een kaart hebben dan pas over 5-6 maanden, want dan kopen die mensen toch al weer een nieuwe (of een 2e). :P

[ Voor 33% gewijzigd door Paprika op 20-11-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:27

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

tomcatha schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:26:
Ik vind Crysis 2, dirt 2 en grid 2 allemaal de ballen aan :P

Ik hoop dat ze met de arma 2 uitbreiding kunnen overstappen over dx11. Voor Arma2 zou dat zeker een snelheids boost kunnen betekenen. Alleen dan ook nog een SSD of een ramdisk halen en de game kan je dan vrijwel maxed out spelen.
Ja, die LOD popups en vertragingen word je echt schijt van in ArmA 2. Hopelijk kunnen ze tessellation inbouwen omdat te offloaden naar de tessellator, dat zou al heel wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA: We’re Still Committed to Gaming Industry

NVIDIA has recently reiterated its strong commitment to the gaming industry, refuting the earlier rumors of “NVIDIA is abandoning gaming market” for the HPC (high performance computing) market.

The company’s spokesperson Bryan Del Rizzo told TG Daily that the rumors were “completely unfounded” and “ludicrous”.

“Gaming remains our bread and butter focus area. However, there are other opprtunities for us to explore as the company grows, such as the HPC sector,” explained Del Rizzo.

“Now, there are two sides to Fermi architecture - compute and graphics. The recent HPC show was all about the compute side, so that is why we showcased our new Fermi-based Tesla GPUs.”

He also admitted NVIDIA hasn’t revealed much about its Fermi-based GeForce products.

“Look, I understand that some people might be feeling anxious because we haven’t published detailed information about Fermi-based GeForce cards,” said Del Rizzo. “But, I can assure you that data is forthcoming. The wait will be well worth it, especially when people understand what products based on Fermi are capable of.”

He added that NVIDIA has actually “stepped up” its commitment to gaming by bringing PhysX to multiple platforms, including the iPhone, Xbox and PS3.

“NVIDIA brought advanced PhysX capabilities to games such as Batman, Dark Void, and Darkest of Days. We are investing a ton of money and resources to advance gaming across all platforms. We also introduced our 3D Vision technology, which supports over 400 games.”

“Clearly, NVIDIA will be offering gamers a great experience in 2010 with its Fermi-based GeForce line. I can assure you, patience will pay off.”

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
SgtH3nry3 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:51:
[...]
Ja, die LOD popups en vertragingen word je echt schijt van in ArmA 2. Hopelijk kunnen ze tessellation inbouwen omdat te offloaden naar de tessellator, dat zou al heel wat schelen.
Gij ook hier? ;p

Ja ArmA 2 blijft een spel die heel veel wilt doen en dat gaat helass ten koste van een aantal dingen, de LOD enzo is wel een stuk minder erg op de allerhoogste stand en de spel is dan ook gewoon zon beetje de mooiste spel die er is vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

The New 4-Way SLI Platform Has Arrived!

Afbeeldingslocatie: http://www.evga.com/blackfriday/images/4waypreview.jpg
EVGA is proud to announce the world’s first 4-way SLI capable setup, the EVGA GTX 285 Classified and X58 Classified 4-Way SLI, but the innovative features do not stop there. Everything on the GTX 285 Classified is designed for the extreme enthusiast, from the 8 Phase Digital PWM to the X-Cool Switch and Dedicated Voltage readpoints! These features and more allow you to do what matters; get the most from your hardware.

In addition to this innovative graphics card, EVGA is also announcing the EVGA X58 Classified 4-Way SLI Edition, this motherboard has an impressive 7 PCIe Expansion slots allowing you to combine up to 4 EVGA GTX 285 Graphics cards for extreme performance! Important note: a case with 9 or more expansion slots is required, 10 for 4-Way SLI.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik vraag me af waar ** voor staat in de pic hierboven...

Eigenlijk krijg ik daar heel sarcastische gedachten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:21:
Ik vraag me af waar ** voor staat in de pic hierboven...
O er staat onder dat het de snelste single DX10 GPU is van nVidia, maar dat je bij ATi veel snellere kunt krijgen voor een betere prijs met meer futures. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 16:15
En ik vraag me af waar die graka's lucht vandaan moeten krijgen, koele lucht wel te verstaan :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

12 x 6-pin molex nodig... Hoezo asociaal? :|

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RappieRappie schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:34:
12 x 6-pin molex nodig... Hoezo asociaal? :|
He ja idd 3 power connectors, wat een onzin...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Wat is het nut ervan?
75+75+75+75=300Watt
4keer is dat dus 1200Watt
Dus je moet een voeding van goed 1.5Kilowatt hebben wil je het laten werken? :+

Maargoed, wat is het nut van 4 kaarten in SLI? 3 keer schaalt al klote, dus volgens mij heb je niks aan de 4e kaart, tenzij je een Core I7 hebt op 4.5Ghz ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

-The_Mask- schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:29:
[...]

O er staat onder dat het de snelste single DX10 GPU is van nVidia, maar dat je bij ATi veel snellere kunt krijgen voor een betere prijs met meer futures. :+
Dacht ik al :+

Serieus, ik kan het niet terugvinden op de site?
Darkasantion schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:55:
Wat is het nut ervan?
75+75+75+75=300Watt

Maargoed, wat is het nut van 4 kaarten in SLI? 3 keer schaalt al klote, dus volgens mij heb je niks aan de 4e kaart, tenzij je een Core I7 hebt op 4.5Ghz ofzo.....
Ehm, GPGPU-centers hebben er weldegelijk wat aan. Zie die aso-bak van de zuiderburen waar geloof ik 4x 9800GX2 inzat. Erg handig voor zwaar render/rekenwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
Wat is het nut ervan?
75+75+75+75=300Watt

Waarom zou je überhaupt 1700 dollar uitgeven aan videokaart + moederbord? :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mwah, quad Sli schaalt tegenwoordig best redelijk.

Maar het is maar "gewoon" quad SLi. Ziet er stoer uit, maar is niets nieuws.

Ik vind het onzin om 4 GTX285's in SLi te zetten. :| Zo'n mobo met zoveel PCI-e sloten vind ik ook onzin.

Als je toch geld teveel hebt zet dan gewoon 2 x ASUS MARS in SLi.

Maar als je het echt goed wilt doen pak je gewoon 2 HD5970's en zet je die in CF. Dat is het ultieme. Sneller, en daarvoor heb je maar 2 PCI-e sloten nodig en dus niet zo'n belachelijk duur mobo.

Maar goed. Misschien is het interessant voor mensen die alles LN2 willen koelen en de hoogste 3DMark scores willen neerzetten. Maar dan kan je nog beter HD5800 Radeons pakken lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 23-11-2009 20:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RappieRappie schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:01:
Maar goed. Misschien is het interessant voor mensen die alles LN2 willen koelen en de hoogste 3DMark scores willen neerzetten.
Dan kun je beter een Core i9 op zoeken en vier HD5870's pakken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
Ze moeten toch wat in deze tijden, of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheMasterofDome schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:30:
Ze moeten toch wat in deze tijden, of niet? :P
Overstappen naar ATi/AMD zou niet verkeerd zijn voor eVGA (maar vooral ook voor ons :p )

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Jen-Hsun Huang Interview DX11 op GT200 8)7 8)7 8)7

http://tech.tbreak.com/20...ew-with-jen-hsun-huang/1/
Thats the reason why we didn’t wanna take the GT200 and add DX11. Its possible. Its as easy as peach.

Fermi pas waarschijnlijk in Maart/April

We heard word a short while ago from our contacts in the Far East that Fermi may very well be delayed even longer than the initial launch estimate in January. We reported last week that the goal for nVidia was to launch the product on some level at CES with reviewer kits to go out shortly afterwards. Our sources tell us today that the Fermi Build Kits were meant to go to AIBs last week but nVidia has missed this time frame. They also told us that "Gemini" is meant to be the code name for the new dual GPU Fermi card although nVidia are not confirming this.

Going on this and other inside information passed to us at the weekend it appears that the initial launch date in January may very well be pushed back until March or possibly even early April. Giving solid dates for the launch is going to be hard as nVidia seem to be running into more issues every week.

[H]ardOCP

NVIDIA had a big get-together in Hong Kong last week where a lot of the NVIDIA upper brass was on hand. It is being rumored that the first "Fermi build kits" were supposed to be prepped to go out to AIBs but NVIDIA missed the mark on having its Fermi tech ready to pass off to builders. We also heard the "Gemini" name being batted around as well and this seems to be connected to a dual GPU Fermi card. We still feel as though NVIDIA is aiming for getting Fermi shipping by the last week of February, but still think it will miss this mark. HardOCP's best guess right now is late March with any quantity to speak and we are still giving NVIDIA about even odds of marking March. April 2010 is looking more reasonable to us at this time.

[ Voor 111% gewijzigd door neliz op 23-11-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

.....I’m not cynical about the market but If you give them the same thing over and over again, they’ll get tired. ....
Nee, echt waar!? Wist ik niet joh, vond het al zo raar dat niemand de high-end Geforce 9-serie kaarten wou kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Darkasantion schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:40:
[...]

Nee, echt waar!? Wist ik niet joh, vond het al zo raar dat niemand de high-end Geforce 9-serie kaarten wou kopen.....
Jammer dat de interviewer daar niet op door vraagde, wou zijn antwoord wel horen. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ach, dit soort interviews worden vaak vantevoren doorgenomen en naderhand gescreend. Extra hits voor de site en extra PR voor het bedrijf. In feite gewoon een vorm van reclame. Ik verwacht niet dat je in een dergelijk interview met de CEO van bedrijf X echt kritische vragen zult zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Wat is het nut ervan?
75+75+75+75=300Watt

Afbeeldingslocatie: http://www.evga.com/articles/00501/images/expower.jpg
Additional Power...
An additional 6-pin power plug for a total of 640w to GPU and video memory! Per card!
Afbeeldingslocatie: http://www.evga.com/articles/00501/images/fullview_gc.jpg
Waar ken ik die koeler ergens van...

Ik zie een produkt voor de die-hard overklokkers, die vermaken zich wel met die uber-products.
So just what kind of performance can you expect to see with 4-Way GTX 285’s? Well just ask extreme overclockers Vince “k|ngp|n” Lucido and Peter “Shamino” Tan. They were able to break not 1, not 2, not even 3 but 4 3DMark World Records with this incredible setup

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Alleen DOC'ers kopen 4 van die kaarten en zo'n moederbord. En mensen die zo'n setup hebben gebruiken ook vaak 2 of soms 3 PSU's om er zeker van te zijn dat er genoeg power is voor de onderdelen en een stabiele OC. Met de stock cooler zul je die 3 connectors niet nodig hebben maar met LN2 zou het best voordelen kunnen hebben.

Ik heb ook een gemodde HD5870 gezien waar iemand zelf nog twee x een 6P power connector bij had gesoldeerd en de nodige caps had toegevoegd. Vervolgens had hij nog twee van die kaarten op dezelfde manier gemod voor Tripple CF. Die zal binnenkort wel met een WR gaan komen in combinatie met een i9. (was op Xtremesystems)

En die kaarten en het moederbord zijn van EVGA. Dus waarom komen hun met die kaarten ? simpel ze zijn nVidia only parkner. Dus zullen niet met andere kaarten komen aangezien fermi er nog niet is. Hun hadden ook die GTX275 + GT250 kaart (physix kaart).

Wel grappig dat ze een cooler gebruikt hebben die heel erg lijkt op die van de HD5870. Volgens mij gebruiken ze die airducts aan de achterkant om daar de lucht vandaan te halen. Want ze zitten erg dicht op elkaar. Dus dan moet die lucht wel van achter gehaald worden om zwaar overgeclockte GTX285's te coolen.

Edit:

Dan nog even over Fermi. Als ze die kaarten pas in Maart/April uit kunnen brengen hebben ze wel een aardig probleem. De verwachting is dat de GTX380 een 20-30% sneller is als cypress. Maar dit zal niet genoeg zijn voor een kaart die een half jaar later is. Zeker omdat de 5970 er ook al is en die is een 60-80% sneller dan de 5870. Dus met een beetje peg voor nVidia 30-40% sneller dan de GTX380. Dan moeten hun met hun dual kaart komen om die te verslaan alleen de vraag is dan wanneer ze die klaar zullen hebben. Ik neem aan dat die niet meteen met de single GTX380 uit komt. Daarnaast kan het zijn dat ATi tegen die tijd ook al met een refresh komt. Dan wordt het helemaal vervelend want die zijn meestal goed voor een 10-20% performance boost.

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 24-11-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat mij pas echt verbaasde was de hint naar 'Gemini'. Dus toch sprake van een dual GPU plank. Zal wel weer een sandwich worden, als ik naar de groottes kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 17:17
http://www.techreport.com/articles.x/17815

Zou er graag een stukje uit quoten, maar hun webserver heeft momenteel zin om een knipperlicht te imiteren 8)7

Ik ben niet echt een 100% techfreak in die zin dat ik exact weet hoe videokaarten in elkaar steken, dus voor mij stond er een hoop nieuws, maar toch ik vond het wel een interessant artikel. Ze analyseren de Fermi architectuur en met wat "educated guesses" (prachtige uitdrukking) doen ze een gok naar de prestaties van de GF Fermi.

Zal uiteindelijk vast niet kloppen, maar toch een leuke poging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Werelds schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:11:
http://www.techreport.com/articles.x/17815

Zou er graag een stukje uit quoten, maar hun webserver heeft momenteel zin om een knipperlicht te imiteren 8)7

Ik ben niet echt een 100% techfreak in die zin dat ik exact weet hoe videokaarten in elkaar steken, dus voor mij stond er een hoop nieuws, maar toch ik vond het wel een interessant artikel. Ze analyseren de Fermi architectuur en met wat "educated guesses" (prachtige uitdrukking) doen ze een gok naar de prestaties van de GF Fermi.

Zal uiteindelijk vast niet kloppen, maar toch een leuke poging :D
Wel grappig. Maar wel veel gok werk. Ben het wel met ze eens dat de RV870 niet sneller zal zijn. Maar ze brengen het alsof de 5870 de tegenhanger is van de GTX380. En dat is niet zo. Net zo min als de HD4870 niet tov de GTX280 stond. Die zat in een totaal andere prijs classe.

Je krijgt denk ik het volgende rijtje:
HD5870 250-300 euro
GTX380 400-500 euro
HD5970 450-500 euro
GTX380 GX2 (als die nog komt) 550-650 euro

En daarnaast wat ik eerder ook al zij. Als het echt tot april duurt zou het best kunnen dat AMD de RV890 klaar heeft (een eventuele HD5890)

Maar ik ben benieuwd naar wat het gaat worden. Als die specs kloppen zou hij tot 2x sneller kunnen zijn. Maar we hebben ook bij de 5870 kunnen zien dat zelfs als je dingen verdubbelt of meer dan verdubbelt dit niet 100% schaalt. De core van de HD5870 is ook verdubbelt en er zijn daar bij ook nog dingen getweaked. En toch haalt hij die 100% boost bijna nooit. (dubbele mem bandbreedte had dat ook niet opgeleverd daar zit het probleem in die gevallen niet. Het had wel wat gescheeld maar niet in alle gevallen)

Dus ik denk dat dat hier ook zal zijn. Ik gok zelf op een 80-100% sneller dan de GTX285. Dat is wel erg nice als ze dat waarmaken.

Ik denk dat als je een GTX285 SLi setup zou vergelijken je een aardige indicatie hebt. (dan wel kijkend naar de games die goed schalen 90-100% boost)

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 24-11-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In retail & Etail

Multiple sources now claim that Nvidia has promised to ship Fermi in January time. We are talking about Fermi, the GPU that is expected to defeat ATIs Radeon 5000 offering. To make it more clear, January is the time when you can hope to buy a graphic card based on Fermi.

Fermi has been pushed from early November to January launch mainly due the fact that A2 chip revision was not good enough for volume production so A3 is about to ship to partners soon. With this in mind and if all goes well, Fermi should be ready to ship in graphics cards in January.

We also heard that the launch won't take place at CES 2010, which starts on January 7th and ends of January 10th, and that Nvidia might launch it later at some point, but still in January.
Beetje tegenstrijdige berichten. Maar als parkners nu nog geen werkende def boards hebben denk ik niet dat ze jan gaan halen. Zeker niet nu er nog een A3 terug moet komen van de fabs. Die nog getest moet worden. Maar we zullen het ziet. Ik heb zelf het gevoel dat ze Jan niet halen. En dat het toch Feb / Maart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:00:
[...]

Beetje tegenstrijdige berichten. Maar als parkners nu nog geen werkende def boards hebben denk ik niet dat ze jan gaan halen. Zeker niet nu er nog een A3 terug moet komen van de fabs. Die nog getest moet worden. Maar we zullen het ziet. Ik heb zelf het gevoel dat ze Jan niet halen. En dat het toch Feb / Maart wordt.
Als A2 silicon goed was geweest was zelfs januari krap, maar met A3 moet je pas denken aan een verkrijgbaarheid over een half jaar of 1 of 2 maanden minder als alles mee zit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

techreport's stukje is geschreven door Rys die ook het originele B3D "Fermi Architecture"stuk had geschreven. Hij wordt gevoed door nvidia en zegt in dat stuk bijvoorbeeld ook nog dat de kaarten volgende maand uitkomen en in januari beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ hierboven: eenzijdige berichtgeving is een bitch. Vergeet januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Astennu schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:05:
[...]

Wel grappig. Maar wel veel gok werk. Ben het wel met ze eens dat de RV870 niet sneller zal zijn. Maar ze brengen het alsof de 5870 de tegenhanger is van de GTX380. En dat is niet zo. Net zo min als de HD4870 niet tov de GTX280 stond. Die zat in een totaal andere prijs classe.

Je krijgt denk ik het volgende rijtje:
HD5870 250-300 euro
GTX380 400-500 euro
HD5970 450-500 euro
GTX380 GX2 (als die nog komt) 550-650 euro

En daarnaast wat ik eerder ook al zij. Als het echt tot april duurt zou het best kunnen dat AMD de RV890 klaar heeft (een eventuele HD5890)

Maar ik ben benieuwd naar wat het gaat worden. Als die specs kloppen zou hij tot 2x sneller kunnen zijn. Maar we hebben ook bij de 5870 kunnen zien dat zelfs als je dingen verdubbelt of meer dan verdubbelt dit niet 100% schaalt. De core van de HD5870 is ook verdubbelt en er zijn daar bij ook nog dingen getweaked. En toch haalt hij die 100% boost bijna nooit. (dubbele mem bandbreedte had dat ook niet opgeleverd daar zit het probleem in die gevallen niet. Het had wel wat gescheeld maar niet in alle gevallen)

Dus ik denk dat dat hier ook zal zijn. Ik gok zelf op een 80-100% sneller dan de GTX285. Dat is wel erg nice als ze dat waarmaken.

Ik denk dat als je een GTX285 SLi setup zou vergelijken je een aardige indicatie hebt. (dan wel kijkend naar de games die goed schalen 90-100% boost)
Ik denk eigenlijk dat het een GTX 275 Sli wordt, qua preformance. En verder denk ik dat de Gtx 395 een Gtx 360 in Sli wordt, anders word ie veelste heet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
M4gick schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:15:
[...]

Ik denk eigenlijk dat het een GTX 275 Sli wordt, qua preformance. En verder denk ik dat de Gtx 395 een Gtx 360 in Sli wordt, anders word ie veelste heet..
Dat de Single GTX380 = GTX275 sli ? Het zou kunnen maar ik verwacht er wel ietsjes meer van. Want hij heeft meer shaders dan twee GTX285's. De shader clock is ook een aardig stuk hoger. Er zullen ook nog wel wat meer dingen getweaked zijn. En de memory bus mag dan wel geen 512 Bit meer zijn maar er zit wel GDDR5 op. + SLI/CF scaling is meestal geen 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:59:
Dat de Single GTX380 = GTX275 sli ? Het zou kunnen maar ik verwacht er wel ietsjes meer van. Want hij heeft meer shaders dan twee GTX285's.
Maar de shaders zijn minder diep, lijkt meer op RV870 dan GT200 en elke Operatie op GT300 kost 2 clocks.
De shader clock is ook een aardig stuk hoger
Rys gaat er vanuit dat hij shaderclocks haalt in de buurt van G92 ipv GT200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Fermi expected in January Print E-mail
Written by Fuad Abazovic
Tuesday, 24 November 2009 10:04

Image

In retail & e-tail

Multiple sources now claim that Nvidia has promised to ship Fermi in January 2010. We are talking about GF100 Fermi, the GPU that is expected to defeat ATIs Radeon HD 5000-series offerings. To make matters more clear, January is the time when you can hope to buy a high-end Geforce desktop graphics card based on Fermi.

Nvidia Fermi-based cards in the enthusiast market have been pushed from a late November launch to a January launch mainly due the fact that the A2 silicon chip revision was not good enough for volume production, so A3 is about to ship to partners soon. With this in mind and if all goes well, Geforce graphics cards based on Fermi architecture are expected to ship in January.

We have also heard that the launch won't take place at CES 2010, which starts on January 7th and ends of January 10th. Instead, Nvidia might launch it later at some point, but nevertheless still sometime during the month.

Bron: Fudzilla.com

Hmm weet iemand wanneer ze februari beginnen te zeggen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Fermi is 10.5 inch lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Dat valt me nog enigszins mee.. De GTX295 was dacht ik 10.4 inch lang.. Had gedacht dat hij langer zou worden. Hoelang is een HD5870 btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08

Nvidia believes ATI doesn't ship many HD 5xx0 chips

Sources close to Nvidia believe that ATI is not shipping enough Radeon HD 5xx0 series cards to make any big impact on the intended market. Nvidia's pride is hurt as ATI is the fastest kid on the block, but Nvidia still insists that its sales are good and that it sells everything it has.

It appears that Nvidia had sold all its old chips and because it wants to clear inventories before Fermi comes out, it plans to keep quiet until the launch date. It is important to keep in mind that Nvidia and ATI are both ordering from TSMC and both firms know many wafers the other gets.

Nvidia also faces major shortages of its 55nm GT200b cards, but the supply and sales of 40nm Geforce GT 240 are showing in quite a few pre-holiday details, at least in European OEM sales numbers. We have also learned that Nvidia's 40nm mobile chip sales are doing fine at this point.

Part of the story is that Nvidia claims ATI is facing the shortages. However, judging by the company's already announced Fermi spec, if it can bring good quantities at the right clock speeds, then Fermi GF100 may just lever it the winning hand. However, this would only happen in January 2010 if Fermi doesn't get delayed any further.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ Rutger, leuk dat je het post maar eigenlijk is het een standaardreactie. Eerst tegen beter weten in roepen dat de concurrentie niet snel genoeg en niet levert en daarna roepen dat ze sneller zijn maar nog steeds niet voldoende kunnen leveren. Marketing, spindoctors, dat soort dingen.

Ik waardeer je input er trouwens niet minder om hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Jejking schreef op woensdag 25 november 2009 @ 02:08:
@ Rutger, leuk dat je het post maar eigenlijk is het een standaardreactie. Eerst tegen beter weten in roepen dat de concurrentie niet snel genoeg en niet levert en daarna roepen dat ze sneller zijn maar nog steeds niet voldoende kunnen leveren. Marketing, spindoctors, dat soort dingen.

Ik waardeer je input er trouwens niet minder om hoor :)
Klopt, maar het ging me meer om de side info die er instaat. Ik vond het nogal opmerkelijk dat nvidia en ati van elkaar weten hoeveel wavers ze krijgen van TSMC. Dat ze dit proberen te schatten berekenen kan ik begrijpen, maar je krijgt zo het idee dat TSMC het gewoon vertelt aan de ander. Lijkt me nou niet info die je aan de concurrent wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ik denk dat informatie als hoeveel wafers welk bedrijf afneemt van welk proces gewoon aandeelhouders informatie is. De diepgaandere informatie is natuurlijk een ander verhaal. Zo zal het een gok blijven hoeveel 40nm wafers er worden gebruikt voor Fermi, hoeveel voor de GT215 etc.

Los van dat alles is het aantal afnemers van 40nm wafers momenteel op 1 hand te tellen. Daarbij zijn AMD en nVidia verantwoordelijk voor het grootste gedeelte. Als je dus weet hoeveel procent jij als bedrijf af neemt, weet je haast exact hoeveel procent de ander af neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39
dahakon schreef op woensdag 25 november 2009 @ 06:02:
Los van dat alles is het aantal afnemers van 40nm wafers momenteel op 1 hand te tellen. Daarbij zijn AMD en nVidia verantwoordelijk voor het grootste gedeelte. Als je dus weet hoeveel procent jij als bedrijf af neemt, weet je haast exact hoeveel procent de ander af neemt.
Lijkt mij inderdaad ook makkelijk in te schatten zo. Dan blijft natuurlijk nog de vraag hoeveel werkende chips ze uit 1 wafer kunnen halen. Zonder de yield van de concurrent te weten, kun je toch nog altijd moeilijk uitspraken doen over hoeveel chips ze eigenlijk kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328747

Leuk dat nvidia een gt300 kaartje heeft maar het is een low end kaartje.
Hij staat teminste wel in het gt300 rijtje van kaarten die uitkomen (roadmap)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 328747 op 25-11-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
DX11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tuurlijk niet. :p
CJ schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:00:
Succes met het zoeken van enige logica in de naamgeving. :+ Je raakt hier ook snel van slag door namen als GT200, GT215, GT240, GT330 door elkaar te gebruiken. De eerste twee zijn natuurlijk de GPU codenamen en de laatste twee zijn de uiteindelijke productnaam waar "GeForce" voor moet staan.

De N staat voor de mobiele line-up.
De D staat voor de desktop line-up.
------------------
De U staat voor het ultra segment.
De E staat voor het enthusiast segment.
De P staat voor het performance segment.
De M staat voor het midrange/budget segment.

Daar komen dan een hele zooi rebranding/refreshes overheen. Wat kleine voorbeeldjes (onder voorbehoud want soms verandert er nog wat op het laatste moment zoals GT215 die eerst GT230 zou heten en laatst veranderd is naar GT240).

N11P = mobile D11P = GT215 = GeForce GT240 => GeForce GT330
D10P2 = G92 => GeForce 8800GT(S) = GeForce 9800GT(X/X+) = GeForce9600GSO = GeForce GTS250
D10P1 = G94 => GeForce 9600GT = GeForce 9600GSO = GT230, vervangen door D11P1 wat gebaseerd is op GT215
D10M2 = GT216 => GeForce GT220, rebrand/refresh D11M2 => GeForce GT320
D10M1 = GT218 => GeForce G210, rebrand/refresh D11M1 => GeForce GT310
D10U-40 = GT200b => GeForce GTX285
D10U-30 = GT200-240 => GeForce GTX280
D10U-25 = GT200b => GeForce GTX275
D10U-20 = GT200 => GeForce GTX260

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.