Anoniem: 326348

heb nog een nacht gewacht maar kom met pc versie niet online wie heeft hier een op lossing voor.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

GaMeOvEr

Is een hork.

De installatie ging bij mij eigenlijk prima. Wat ik als eerste heb gedaan (voordat ik de DVD erin heb gedaan) is de key aan steam toevoegen, waarna hij idd de boel wil downloaden. Dat heb ik pauze gezet, toen de DVD erin. Daarna ging hij installen. Duurde alsnog redelijk lang voor mijn gevoel. 15 mins voor de eerste DVD, 5 voor de 2e ofzo, maar dan was alles ook goed. Geen verdere foutmeldingen of ontbrekende bestanden.

Het spel startte ook prima op.

Systeemspecs OS: Win7 Ultimate x64, Catalyst 9.10.

Waar ik wel issues mee had was het joinen van games, of het zelf hosten van games. (Dit werkte helemaal niet.)

Mijn NAT bleef maar op strict staan. Nu heb ik een netwerk met de nodige computers erin en een centrale (softwarematige) router/firewall (de lokale PC's hebben geen firewall aan staan) die tamelijk stevig is.

Na het nodige rondzoeken en googlen is dit voor mij de configuratie qua poorten waarmee bij mij NAT op "Open" komt te staan en het joinen en hosten van games wel probleemloos gaat.

Afbeeldingslocatie: http://album.veelkralen.nl/d/7817-1/cod-mw2-ports.JPG

De steam client hoeft misschien niet geportforward te worden, want hier heb ik in het verleden nooit issues mee gehad, maar gezien de belachelijke overgevoeligheid van het matchmakingsysteem heb ik deze voor de veiligheid ook maar geforward naar mijn PC. (En ja, ik had uPnP al lang en breed aan staan, maar werken ho maar.)

Aannames zijn fataal.

heb zelfs gewacht tot vandag want het zo vandaag poas online via pc gespeelt kunnen worden maar hij is nu al weer 1 uur aan het conecten met iwnet maar nog steeds zonder resultaat.

HELp

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Kijk eens boven je post?

Aannames zijn fataal.

maar ik kom daar niet in

en die nat is dat jou router of zo

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 21:05
Ik heb al een tijd geen spel gespeeld op mijn pc sinds ik een 360 heb. Tis een dijk van een pc (zie specs). Nu is dit toch wel een spel wat ik graag op de pc speel. Kan het maar niet leren om een FPS met een gamepad te spelen.

Mijn probleem is dat mijn 4870X2 als een gek gaat blazen in het spel en vraag mij af of dit een probleem is met het spel (heb het in andere spellen niet (denk aan C&C RA3, NFS etc).

Speel het spel onder W7 x64 met Catalyst 9.10

Ik heb ook een leuke computer..

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 20:52
GaMeOvEr schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:31:

Systeemspecs OS: Win7 Ultimate x64, Catalyst 9.10.

Waar ik wel issues mee had was het joinen van games, of het zelf hosten van games. (Dit werkte helemaal niet.)

Mijn NAT bleef maar op strict staan. Nu heb ik een netwerk met de nodige computers erin en een centrale firewall (de lokale PC's hebben geen firewall aan staan) die tamelijk stevig is.

Na het nodige rondzoeken en googlen is dit voor mij de configuratie qua poorten waarmee bij mij NAT op "Open" komt te staan en het joinen en hosten van games wel probleemloos gaat.

[afbeelding]

De steam client hoeft misschien niet geportforward te worden, want hier heb ik in het verleden nooit issues mee gehad, maar gezien de belachelijke overgevoeligheid van het matchmakingsysteem heb ik deze voor de veiligheid ook maar geforward naar mijn PC. (En ja, ik had uPnP al lang en breed aan staan, maar werken ho maar.)
Mijn NAT staat ook op strict en ik heb geen probleem om games te joinen.
Hosten weet ik niet, maar dat wil ik met mijn 4.6 MBs down en 648kbs up toch niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-11-2009 12:13 ]

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

hmmm ben op dit moment bezig met instaleren, steam account maken ging goed (nouja goed al mijn gerelateerde nicks waren al in use grr :p) , activeren met key ging goed , nu is install gestart van disk hij zegt ~30 mins resterend , so far so goed dus :) (na verloop van tijd zakt dat naar 14 mins) , heb tot nu toe gewoon installatie gevolgd vanuit de "autorun" op windows7 ultimate 64bits

edit : goed inmiddelzs is de installatie klaar en ik denk dat ik wel geluk zal hebben gehad
game vroeg om disk 2 en met een ok instaleerde die verder, spel meteen gestart, en na starten game esc-->options en video instellingen verander apply en na even een zwart scherm waren de nieuwe instellingen daar, ook alt-tab werkt gewoon nu, game staat nu onderin te wachten op de beruchet scene :+ , wat wel opvalt is dat de game even zwart blijft na terug omhoog brengen , de installatie is zeg maar volgens t boekje gegaan en nergens last gehad met downloaden :)

game zelf is best epic btw :9

[ Voor 43% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 12-11-2009 13:44 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat plaatje wat je ziet, daar staan de poorten die je in je router moet openzetten ja. (Bij mij is de router een stukje software op een PC ipv een "normale" router, maar dat maakt voor de moraal van het verhaal niet uit. ;) )
Engineer Stewie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:12:
Mijn NAT staat ook op strict en ik heb geen probleem om games te joinen.
Hosten weet ik niet, maar dat wil ik met mijn 4.6 MBs down en 648kbs up toch niet.
Ik zit in een clan, en van de 8 mensen die het daar hebben, kwam ik er bij 3 wel bij en bij 5 niet, waar anderen dan wel weer bij mensen konden waar ik niet bij kon, en weer niet bij mensen waar ik wel bij kon. 8)7

Na het aanpassen van de poorten zoals hierboven, kan iedereen bij iedereen en verdwijnt ook de "strict" melding.

[ Voor 44% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-11-2009 12:43 ]

Aannames zijn fataal.

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:03
Ik zit ook met een vraag,

Ik heb een livebox van Orange( Want ik heb Online ADSL ) maar mijn nat staat ook op strict. Nou weet ik wel wélke poorten er open moeten ,maar ik weet niet hoe. In tegenstelling met denk ik de meeste van jullie hier, heb ik maar 1 PC verbonden aan de livebox en verder géén router..

Is er iemand die ook een livebox heeft en de NAT op open heeft staan ? ZO ja, hoe heb je dat gedaan. ( graag de exacte stappen vermelden, dus of in de standaard mode of in de admin mode..)

Alvast bedankt

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Anoniem: 295095

Mogelijke OPLOSSING voor de CTD's voor de PC-versie (Vista32bit): draai het spel onder eigenschappen onder 640x480, voer uit als administrator en verander de videoinstellingen als je in het spel zit naar hogere resolutie.

Tot nu toe geen CTD gehad!!!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Misschien heb je hier wat aan:

http://forum.ubuntu-nl.or...6d620069929ceba#msg223327
carlhendrix schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:31:
Ik zit ook met een vraag,

Ik heb een livebox van Orange( Want ik heb Online ADSL ) maar mijn nat staat ook op strict. Nou weet ik wel wélke poorten er open moeten ,maar ik weet niet hoe. In tegenstelling met denk ik de meeste van jullie hier, heb ik maar 1 PC verbonden aan de livebox en verder géén router..

Is er iemand die ook een livebox heeft en de NAT op open heeft staan ? ZO ja, hoe heb je dat gedaan. ( graag de exacte stappen vermelden, dus of in de standaard mode of in de admin mode..)

Alvast bedankt

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• carlhendrix
@Speedy55

Ik ga het vanavond wel even proberen, het ziet er wel uit als een potentiële oplossing.

Bedankt

Anoniem: 264024

Heeft er dan niemand een oplossing voor de single player crash in het eerste level?

Ik draai btw op XP, mijn vista friends hebben nog nergens last van gehad..

:(

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:18
Denk maar even een reply zetten om mensen wat duidelijkheid te verschaffen rond het hele "NAT Strict" gebeuren.

Tot mijn verbazing is gebleken dat MW2 via uPnP maar één poort forward in de NAT van je router, te weten de standaard poort van Call of Duty servers 28960 UDP richting het IP adres van de computer waar het op gespeeld wordt.

Zelf heb ik uit veiligheidsoverwegingen liever uPnP uit staan (programma's die zomaar poorten openzetten/forwarden). Dus ik dacht: Dan forward ik alleen die ene poort die MW2 nodig heeft, en dan moet het ook werken.
Maar hier zit het funeste: met uPnP uit en de juiste poort forward geeft hij NAT strict.

Het spel kijkt dus pas of de poort goed staat NADAT de werking van uPnP gecontroleerd is.
Als uPnP uitstaat op je router, of niet goed functioneert, dan zal het spel geen connecties van WAN ip adressen accepteren.

Tot gisteren had ik een Draytek Vigor staan, toch zeker een van de betere routers, maar de implementatie van uPnP van de Draytek bleek niet helemaal compatible.
Uit pure frustratie heb ik toen mijn oude vertrouwde Linksys WRT54G erbij gepakt, daar de nieuwste DD-WRT firmware op geflashed, geen poorten geforward maar alleen uPnP aan en wat blijkt:
Je start het spel op, eerst staat er NAT strict, maar na een freeze van een seconde verandert dit in NAT open.
Lijkt alsof MW2 in die seconde screenfreeze je router onder handen neemt.

Conclusie uit mijn ervaring: MW2 werkt nog niet op poorten die je zelf forward, maar werkt alleen als je het spel zelf via uPnP de poorten laat forwarden in je router.

ps. na deze ervaring vind ik DD-WRT fantastisch.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hetgene wat jij schrijft gaat dus niet in alle situaties op. Bij mij met uPnP aan zat ik op strict. Met diverse poorten open: strict. Met nog meer poorten open: strict. Met de poorten open en geforward naar het ip van mijn computer: Open.

Ditzelfde verhaal ging ook op bij 2 anderen waar ik gisteravond mee aan het klooien was. (Met verschillende soorten hardware.)

Alleen uPnP aan is zeker niet in alle gevallen afdoende.

Hoe dan ook blijf ik op deze manier het matchmaking een schijtsysteem vinden, met al die poortbenodigdheden. Ik heb veel spellen, maar alles werkt beter dan dit. Zo ook bijvoorbeeld het co-op systeem van Call Of Duty 5 (World at War) dat werkte ook allemaal zonder problemen en extra poorten en forwarden en dergelijke.

[ Voor 55% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-11-2009 15:41 ]

Aannames zijn fataal.

• masq
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04 00:18
Nee maar goed, zonder uPnP lijkt het iig nooit op open te krijgen. Ik heb als test de hele 20000 - 30000 range geforward, still no cigar.

• donotwant
Wat er in mijn bovenstaande bericht staat, zal lang niet voor iedereen op gaan, maar:

Ik ben tot nu toe bij 5 mensen langsgeweest die de game ook spelen, daar nieuwste DD-WRT op de router gezet, vervolgens in DD-WRT uPnP aan, overbodige firewall software op de computers uit, en het loopt als een zonnetje.

Vandaar dat ik zo ontzettend positief ben over DD-WRT vandaag :P

Medelijden met de mensen die dankzij Internet+Bellen of iets anders vastzitten aan de (vaak minder goede) router(firmware) van hun ISP.

• carlhendrix
Maar hoe zit dat dan als je geen router, maar alleen een modem hebt?! ( zoals ik )

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

donotwant schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:54:
Wat er in mijn bovenstaande bericht staat, zal lang niet voor iedereen op gaan, maar:

Ik ben tot nu toe bij 5 mensen langsgeweest die de game ook spelen, daar nieuwste DD-WRT op de router gezet, vervolgens in DD-WRT uPnP aan, overbodige firewall software op de computers uit, en het loopt als een zonnetje.

Vandaar dat ik zo ontzettend positief ben over DD-WRT vandaag :P

Medelijden met de mensen die dankzij Internet+Bellen of iets anders vastzitten aan de (vaak minder goede) router(firmware) van hun ISP.
dd-wrt is ook mooi spul, maar dan moet je router wel op de supported list staan. ;) (Zijn er gelukkig wel veel, maar meestal niet het door de ISP meegeleverde spul. ;) )
carlhendrix schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:06:
Maar hoe zit dat dan als je geen router, maar alleen een modem hebt?! ( zoals ik )
Als je je PC rechtstreeks aan het modem hebt, (en het geen "multi-pc-modem", oftewel, router is. ;) ) dan worden sowieso alle poorten 1 op 1 doorgezet naar je PC. Dan kan hoogstens de firewall op je PC in de weg zitten. Volgens mij hebben de meeste "modems" geen actieve filtering.

Onder modem versta ik dan: lijntje van ISP (dsl/kabel) aan de ene kant en één ethernetpoortje waar je PC op zit. Op het moment dat je meerdere aansluitingen hebt, heb je het dus al over een router.

[ Voor 73% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-11-2009 16:30 ]

Aannames zijn fataal.

• donotwant
carlhendrix schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:06:
Dat modem van jou is een Live Box van Orange, en daar zit ook meteen een router in.
Durf te wedden dat jouw netwerk apparaten allemaal LAN ip adressen hebben, en geen internet ip adressen:
LAN ip adressen beginnen in de regel met
192.168.*.*
10.*.*.*
etc.

Maar goed, dan heb je dus hetzelfde probleem als de rest hier als uPnP NAT port forwarding niet goed werkt.

Omdat die Live Box van Orange vaak ook nog in andere dingen voorziet naast je normale internet (bellen, tv etc.) zal de overstap naar een andere router lastig zijn.
En aan de andere kant denk ik ook dat je niet voor een simpel computerspel een andere router aan zou moeten schaffen, onzin eigenlijk.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2603/4097835285_213279d748.jpg

Ik ben een beetje aan het kloten geweest. Zo ziet mijn router menu eruit. Kan iemand mij vertellen waar ik wat in moet zetten indien ik mijn nat open wil hebben voor MW2. Ik heb dat schema bekeken van Game Over, maar waar moet wat?

Incoming Port Range: Mijn ipnr van mijn pc?
Trigger Start Port en Trigger finish Port de cijfers zoals in het schema staan? Ik vraag me af of ik zoveel regels heb, want standaard staan er maar 8.
Bij Incoming Type, kies ik UDP of TCP of Both
Bij Trigger Type UDP of TCP zoals in het overzicht van Game-Over?

Iemand een helpende hand.. Ik ben router noob :(

Basement Bios ---- Exo-S

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 295095 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:57:
Mogelijke OPLOSSING voor de CTD's voor de PC-versie (Vista32bit): draai het spel onder eigenschappen onder 640x480, voer uit als administrator en verander de videoinstellingen als je in het spel zit naar hogere resolutie.

Tot nu toe geen CTD gehad!!!
Als je in het spel (=online match) zit kun je de resolutie niet meer aanpassen

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-05 02:18
Man zo'n goede game en dan van die ***fouten. Echt dom.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mystikal schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:22:
[afbeelding]

Ik ben een beetje aan het kloten geweest. Zo ziet mijn router menu eruit. Kan iemand mij vertellen waar ik wat in moet zetten indien ik mijn nat open wil hebben voor MW2. Ik heb dat schema bekeken van Game Over, maar waar moet wat?

Incoming Port Range: Mijn ipnr van mijn pc?
Nope, de port range is een serie van poorten, zoals in mijn schema bijvoorbeeld TCP 27014-27050. Dat is dus een "range" oftewel een reeks. Daar vallen in mijn voorbeeld dan 27014, 27015, 27016, etc tot en met 27050 onder.
Trigger Start Port en Trigger finish Port de cijfers zoals in het schema staan? Ik vraag me af of ik zoveel regels heb, want standaard staan er maar 8.
Poe, die kan ik zo even niet inschatten. Heb je een grotere screenie misschien dat ik die interface kan lezen?
Bij Incoming Type, kies ik UDP of TCP of Both
Afzonderlijke regels. De ene poort is UDP, de andere TCP. Zoals ook in mijn schema zeg maar, meerdere regels. :)
Bij Trigger Type UDP of TCP zoals in het overzicht van Game-Over?
Ik gok dat incoming en trigger gelijk aan elkaar moeten zijn, anders gaat hij dingen omzetten gok ik zo.
Iemand een helpende hand.. Ik ben router noob :(
Kwestie van mee stoeien met de opties die er zijn, tot het werkt. Helaas zijn het in dit geval naar veel poorten/reeksen. (Bedankt Infinity Ward... )

Aannames zijn fataal.

Anoniem: 320176

Een vraag aan de topicstarter: Wat wil je precies bereiken met een topic op de voorpagina van T.net? Dat het qua online gaming voor de PC-gamer een achteruitgang is was allang duidelijk vóór de release, dit blijkt nu uit te komen maar wat is de meerwaarde om hier nog een frontpageitem aan te wijden? Het is niet dat ineens Infinity Ward zal zeggen 'Ooh maar et staat op Tweakers. Nu zijn we wel genoodzaakt om fatsoenlijke MP support te maken voor de PC!'...

Bovendien: Ik kan begrijpen dat jullie verwachten dat jullie de software aangeboden krijgen van jullie bronnen, maar hadden jullie niet even rond kunnen bellen naar wat webshops met de mededeling dat jullie van Tweakers.net zijn en een review willen houden over de PC-versie van het spel? Ik denk dat ze graag genoemd hadden willen worden op Tweakers bij de bedankjes...

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik heb een beetje een vaag probleem;

Geen problemen gehad met de installatie maar tijdens het spelen gaat mijn scherm na een tijdje gewoon uit. Het geluid gaat wel door, maar er lijkt geen input te gaan naar de monitor. Alt tab / alt ctrl del haalt ook niets uit. Geen reactie op het scherm en het geluid gaat door (hoewel ik niets hoor als ik schiet bv).

Tijdje terug problemen gehad met m'n videokaart die oververhit raakte, maar daarvan de koelpasta vervangen. Net even gekeken hoe warm de videokaart werd net voordat ie weer naar zwart scherm ging, dat was 91 graden. (Ati 3870)

Processor blijft ook gewoon 55 graden ongeveer dus het probleem ligt daar ook niet. Heb even een snelle google gedaan maar dit probleem kwam niet zo snel naar voren. Bij COD4 knalde de pc er ook wel eens uit, maar dan startte de computer direct opnieuw op (videokaart werd ook 120+ graden).

Zou het MW2 zijn of toch m'n pc? Heb MW2 legaal btw.

Anoniem: 320176

Je GPU mag zo warm (nouja tis wel de max, die 90 graden, 120 is echt niet goed), maar het is beter als je die rond de 60-70 graden houdt imho. Even in je Cathalist Control Center je fannetje wat meer open schuiven onder Overclock Settings :) Eventueel met RivaTuner een custom profiel aanmaken die je fan wat harder laat gaan boven de 70 graden.

Even gamen, en je weet of het hieraan lag.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 320176 op 12-11-2009 17:56 ]

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Single player crasht bij een bepaald punt :/

Wanneer ik het level waarbij je zelf een boot moet besturen gehaald heb (nadat je naar beneden valt bij de waterval), begint die met het laden van het volgende level. Echter wanneer het balkje vol is komt er een error, meer mensen die dit hebben?

Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is? Ik wil het spel wel graag uitspelen....

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Betere screen.

Ik heb het nu bij virtual server gezet ipv Spec. App.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2491/4097968573_3431d5b647_b.jpg

Bij server ip heb ik het adres van mijn pc gezet.

[ Voor 41% gewijzigd door Mystikal op 12-11-2009 18:53 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:41

lord_fh

PS5

wat een klote zooi, heb eindelijk na 3 dagen het spel binnen, (PC ) doe ik die dvd er in, gaat ie activeren, en begint met installeren, opgegeven moment gaat ie raar doen en gaat de pc restarten...

weer instal gedraait, zegt ie dat ie 1 of ander install script niet kan vinden en nu instalt ie dus niet

[ Voor 3% gewijzigd door lord_fh op 12-11-2009 18:55 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

lord_fh schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:47:
wat een klote zooi, heb eindelijk na 3 dagen het spel binnen, (PC ) doek die dvd dr in, gaat ie activeren, en begint met installen opgegeve moment gaat ie raar doen en gaat de pc restarten...

weer instal gedraait, gaat ie zeggen dat ie 1 of adner install script niet kan vinden en nu instalt ie dus neit
Dat zijn veel zpelfauten in 2 zinnen...

Basement Bios ---- Exo-S

• Matthijs
Net even de nieuwste Ati drivers erop gezet, knalt er nog steeds uit. Het lijkt nu echter rond een bepaald punt te gebeuren, als je in Exodus (dat level met dat tankachtige ding die je richt met je eigen laser) ga je op een gegeven moment een soort brug over nadat je een nieuwe order hebt gekregen. Heb dat level inmiddels 4 keer gespeeld dus gaat steeds sneller, en hij crasht steeds op hetzelfde punt.

Ik heb op m'n 2e scherm ati overdrive tool en m'n moederbord proggie (MSI) om het gebeuren beetje te monitoren. Proc wordt 53 graden, videokaart 90 nog steeds. Voltlijntjes blijven gewoon steady, dus daar ook niets aan de hand.

Ik kan alleen niet vinden waar ik m'n fan van m'n videokaart kan opvoeren, misschien kan dat niet met mijn Peak budgetkaartje?

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 16:16
Bij mij crasht ie telkens weer.
Al meerdere dingen geprobeerd.
Alle background services uitgeschakeld, desktop resolutie op 1024*768 gezet, in-game steam uitgeschakeld, videokaart drivers geupdate en de dxsetup uit steam dir al gedraaid.
Verder steam controle gedaan op de game en steam geupdate.
Maar niets helpt, begint nu wel aardig frustrerend te worden. :(
Ben nu geloof ik aan level 4 toe en daar klapt ie er elke keer weer uit.

Draai Vista met Nvidia GPU en Intel c2d.

Iemand nog suggesties?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Anoniem: 247791

Little_captain schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:50:
[...]

Ja zelfde verhaal hier, alleen nog even Steam emailen.
Heb jij al wat van Steam gehoord, mijn oude serial staat er nog steeds in.. En heb de nieuwe al. Ik kan natuurlijk moeilijk een nieuwe account aan gaan maken, omdat mijn huidige al ruim 400 eu aan spellen er op heeft staan.. :/

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Hoe zit het eigenlijk met de pings / lag online?

Als ik deze website (http://www.modernwarfail2.com/) mag geloven, zijn de pings online best wel slecht.

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Flabergasted

Prepare to die !

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, maar ik ben het probleem nog nergens tegengekomen;

PC-versie:
Bij multiplayer verloop de eerste ronde goed & soepel, maar bij de ronden daarna is het onspeelbaar, omdat het beeld schokkerig wordt, regelmatige schokjes zeg maar, en dus niet zo random als Lag.

Al wat poorten open gezet zoals hierboven vermeld, maar ook Nat blijft op Strict staan.
Maar volgens mij staat dit hier los van.

Bij MP opnieuw opstarten 1e ronde gaat weer goed, vervolgens het schokjes verhaal.

Iemand ?

Anoniem: 293877

Wat een gekut.
Ik snap niet hoe ze de launch van zo een spel zo naar de kl*ten hebben kunnen helpen.

updaten van steam heeft 9 uur geduurt
single player werkt (tot nu toe)
bij multiplayer krijg ik een melding iw4mp.exe werkt niet meer
Ik gebruik windows 7
wie kan mij helpen ??? voor ik da dvd'ke het raam uitzwier

• Gunner0616
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 13:16
Flabergasted schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:02:
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, maar ik ben het probleem nog nergens tegengekomen;

PC-versie:
Bij multiplayer verloop de eerste ronde goed & soepel, maar bij de ronden daarna is het onspeelbaar, omdat het beeld schokkerig wordt, regelmatige schokjes zeg maar, en dus niet zo random als Lag.

Al wat poorten open gezet zoals hierboven vermeld, maar ook Nat blijft op Strict staan.

Bij MP opnieuw opstarten 1e ronde gaat weer goed, vervolgens het schokjes verhaal.

Iemand ?
Over verhitting misschien? Is het in single player ook zo dat ie na een tijdje gaat laggen?

Anoniem: 293877

Ben zot aan het worden, wil steam eraf smijten en opnieuw van 0 beginnen maar hoe krijg ik die brol eraf

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
jezus mina.. joinen vrienden of andersom is een onmogelijke taak
IW: hoe hard kun je de beste titel van de afgelopen 2 jaar verneuken? Zó hard dus.. nu is het spel alleen nog maar aantrekkelijk voor puisterige pubers met last stand en die andere perk waarbij je plotseling granaten begint te poepen zodra je doodgeschoten bent. Ook die kill streaks: ze slaan werkelijk nergens op. Wát een balans. En even naar links of rechts peaken.. dat zit er ook niet meer bij.

Ben ik de enigste die, met name in de map 'Afghan' het gevoel heeft Halo te spelen?

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 10:31

PC-versie:

Iemand ?
Yup, same en bij een vriend van me ook.

Mijn specs:
AMD Quad @ 3.0 ghz
4gb geheugen
2x 4770
W7 64 bit

Mijn CPU, geheugen en gfx kaart zijn allemaal niet 100% in gebruik, en worden niet te warm

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:19
net zoals flabbergasted en Dorest0rm ook bij mij dat `schokkerige` erin, niet per se na de 1e ronde maar op random maps begint het en duurt van begin tot eind, de map erna is het dan weer "normaal" het is niet map afhankelijk van de map de ene keer speelt die map goed en de volgende sessie schok ik weer doorheen. het is gewoon niet te doen om een beetje lekker te knallen dan :(

ik heb een filmpje gevonden wat een beetje weergeeft hoe ik zelf ook lag tijdens het spelen, alleen is het bij mij
stukken erger: http://www.youtube.com/watch?v=6P-XtUKe8-o

Specs:

E8400@stock
Ati HD4870 512mb
4GB DDR2 RAM
WinXP SP3
NAT staat op "open"

[ Voor 18% gewijzigd door blueice85 op 12-11-2009 22:52 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 14:04

DefLite

Why so serious?

Anoniem: 247791 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:31:
[...]

Heb jij al wat van Steam gehoord, mijn oude serial staat er nog steeds in.. En heb de nieuwe al. Ik kan natuurlijk moeilijk een nieuwe account aan gaan maken, omdat mijn huidige al ruim 400 eu aan spellen er op heeft staan.. :/
Nope steam antwoord niet... maar een nieuwe steam account aangemaakt : /

• Matthijs
Matthijs schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:10:
Net even de nieuwste Ati drivers erop gezet, knalt er nog steeds uit. Het lijkt nu echter rond een bepaald punt te gebeuren, als je in Exodus (dat level met dat tankachtige ding die je richt met je eigen laser) ga je op een gegeven moment een soort brug over nadat je een nieuwe order hebt gekregen. Heb dat level inmiddels 4 keer gespeeld dus gaat steeds sneller, en hij crasht steeds op hetzelfde punt.

Ik heb op m'n 2e scherm ati overdrive tool en m'n moederbord proggie (MSI) om het gebeuren beetje te monitoren. Proc wordt 53 graden, videokaart 90 nog steeds. Voltlijntjes blijven gewoon steady, dus daar ook niets aan de hand.

Ik kan alleen niet vinden waar ik m'n fan van m'n videokaart kan opvoeren, misschien kan dat niet met mijn Peak budgetkaartje?
De MP werkt na 2 levels nog steeds wel prima, dus lijkt me een foutje in de SP! Beetje jammer, wil eigenlijk eerst de SP uitspelen voordat ik MP mappen ga spelen :(

• MaartehhM
  • Laatst online: 19-04 12:08

PC-versie:

Iemand ?
Zelfde, had dit overigens al 1 of 2 pagina's eerder gepost.

Mijn NAT staat overigens op 'open', maar door deze lag spikes of hoe je ze ook wil noemen, blijft het spel zo goed als onspeelbaar. Ik heb ook meestal dat na het 1e potje, het kiezen van een class aan het begin van de 2e+ ronde de eerste seconde het beeld 0,1 fps heeft.

Bij de SP heb ik het niet (bij CoD4 had ik het juist andersom, maar dat ter zijde :')).

Al verschillende dingen geprobeerd, zoals virusscanners/firewalls uitzetten e.d., maar niks heeft geholpen.

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na een install op W7 totaal geen problemen gehad (asus 5770)..tot het laatste level in de SP. Boot stort de waterval af en laad daarna het spel verder, krijg een raar geluid te horen en dan beeld zwart. Doet niks meer....lekker is dat!! Kan terug naar windows en dan geeftie aan game not responding..

[ Voor 16% gewijzigd door LosGieros op 13-11-2009 08:50 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 27-05 15:09
Ik heb het volgende probleem met mijn Zyxel modem/router;

Heb Upnp aan, NAT op SUA.

Router's firewall is uit, en enige ander programma als avs ook.

Maar NAT blíjft op Strict.

http://i36.tinypic.com/258xc8l.jpg

verder zegt poortcheck tool van portforward.com ook dat alles openstaat

[ Voor 14% gewijzigd door ApexAlpha op 13-11-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264024

uPnP aanzetten in router.

port 28960 toewijzen aan je ip van de pc waar je op speelt, zet de mode op Both.
Eerst stond NAT op strict, hierna stond NAT op Open :)

Dat was bij mij de trick iig..

Maarrem,
[Sarcasme mode on]
allen bedankt voor de reacties op mijn vragen =).
[/Sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik had gisteren ook onwaarschijnlijk veel lag, tot het onspeelbare toe.
Had de trick toegepast zodat je 10 balkjes krijgt die de latency aanduiden en dit was steeds 1 klein rood balkje.

Na herhaaldelijk rebooten van de modem had ik nog steeds lag en heb toen de poorten op de router opengegooid. Toeval of niet, maar heb voor de rest van de avond geen lag meer gehad en NAT type staat nu op open.

Ik hoop dat ze de lag er nog uit gaan krijgen, want als het werkt is het een dijk van een spel.
Waarom doen ze niet matchmaking met dedicated servers, de "voordelen" van IW blijven, maar je speelt niet meer p2p (zoals battlefield heroes dus, dit werkt praktisch altijd perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326614

Dag iedereen,

Ik heb gisteren het spel gehaald en geïnstalleerd en erna 4,5 zitten zoeken naar oplossingen voor mijn probleem. Dus ik install alles en het werkt perfect, en de 1e keer dat ik het run (Multiplayer) krijg ik geen internetconnectie, dus ik remove mijn f-secure, waarna ik opnieuw moet opstarten. Na het opnieuw opstarten probeer ik het spel opnieuw te runnen maar ik krijg TELKENS iw4mp.exe has stopped responding. Ook bij de singleplayer krijg ik NET dezelfde fout.Ik heb alles al geprobeerd : Alle background services uitgeschakeld, resolutie op 1024*768, in-game communication uitgeschakeld, videokaart drivers geupdate en de dxsetup uit steam dir al gedraaid. Verder steam controle gedaan op de game waarbij hij TELKENS failed en opnieuw de file moet downloaden. Ook ATI drivers,processor drivers, geluidskaart drivers geupdate, directx en c++ redistributable opnieuw geïnstalleerd, Microfoon ingeplugd, ...
Enkel dat van die poorten heb ik nog niet geprobeerd, maar zou dit de fout oplossen ?

Ik heb een 3.4ghz dual core met ATI Radeon 4800HD series en 2gig ram

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 326614 op 13-11-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
zeromussov schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:00:
Single player crasht bij een bepaald punt :/

Wanneer ik het level waarbij je zelf een boot moet besturen gehaald heb (nadat je naar beneden valt bij de waterval), begint die met het laden van het volgende level. Echter wanneer het balkje vol is komt er een error, meer mensen die dit hebben?

Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is? Ik wil het spel wel graag uitspelen....
Ik heb dus hetzelfde probleem. En ja gewoon met de legale versie uit de winkel..
Wat is jouw setup, ik heb het met een asus 5770 op 1900x1200..ik ga het vanavond nog eens op andere resolutie proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door LosGieros op 13-11-2009 09:08 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@audiosonic17, probeer de game te verwijderen en opnieuw installeren.
Poorten openzetten helpt in dit stadium nog niet.
Ik zou zo geen andere oplossing weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 12:01

Kwastie

Awesomeness

ApexAlpha schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 01:41:
Ik heb het volgende probleem met mijn Zyxel modem/router;

Heb Upnp aan, NAT op SUA.

Router's firewall is uit, en enige ander programma als avs ook.

Maar NAT blíjft op Strict.

http://i36.tinypic.com/258xc8l.jpg

verder zegt poortcheck tool van portforward.com ook dat alles openstaat
Ik heb dezelfde modem. Soms geeft MW2 aan dat NAT open staat en soms op 'strict' vreemd genoeg verschilt dit per keer dat ik MW2 opstart. 8)7 (Alsof hij de status later pas aanpast :O)

Ook heb ik het gevoel soms dat mijn spel begint te laggen omdat hij een gedeelte van het level nog niet heeft ingeladen in het geheugen. Als hij eenmaal dat stukje geladen loopt hij weer vlekkeloos. (ook dit lijkt per potje te verschillen :? )

Zijn er meer mensen met dit probleem?

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Mijn NAT probleem is opgelost ( i.c.m livebox) , iedereen hier bedankt voor de hulp. Ik heb gisteren lekker wat potjes MP zitten spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326614

Engineer Stewie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:11:
@audiosonic17, probeer de game te verwijderen en opnieuw installeren.
Poorten openzetten helpt in dit stadium nog niet.
Ik zou zo geen andere oplossing weten.
Heb ik al gedaan :( ...
Mss straks is probere opnieuw volledig te verwijderen, en direct x en c++ runtime distributable ook verwijderen en opnieuw opstarten en dan alles opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kort gezegd: De UPNP van zyxel zuigt. Met RTS had ik eerder ook al het probleem (al loste port forwarden daar de problemen (grotendeels) op, en bij mw2 zegt ie met porten geforward nog steeds strict. Misschien nog maar eens controleren of ik die goed heb staan. Maar upnp werkt voor geen meter bij zyxels (heb er meerdere gehad, volgens mij zijn ze erg goedkoop voor providers want ze worden niet op basis van prestaties in ieder geval geselecteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik probeerde gisteren voor het eerst met MW2 online te gaan spelen. Ik geef dus "find game" aan. Dat brengt mij snel in een game en dan gaat hij het level laden en connecten. Tot zover geen problemen. Daarna geeft de game aan "Synchronizing game settings". Dat blijft een tijdje zo lopen en daarna geeft stopt hij en geeft de foutmelding "Server connection timed out".

Nu heb ik hetzelfde probleem ook gehad met WaW (daar heb ik het niet bij opgelost omdat ik het spel pas kort heb en iktoch op MW2 aan het wachten was.

Ik ging dus maar wat poorten forwarden op mijn router. Dat bracht geen verbetering. Daarna maar de firewall van de router uitgezet en toen dit niet werkte ook maar de firewall in Windows uitgezet.

Dit bracht allemaal geen verbetering. Ik heb mijn settings nu teruggezet, want het maakt kennelijk geen verschil. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Ter info: in MW2 staat dat mijn NAT type "open" is. Mijn computer zit via een netwerk switch en een router aangesloten op het fiber power modem van UPC. Op het moment van proberen was er geen andere netwerkactiviteit (of althans beperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 27-03 10:44

shades

huh ?

Vreemd allemaal - ik heb een fritzbox van xs4all. Geen idee hoe dat ding is ingesteld maar ik kan me herinneren dat upnp uitstaat want dat vond ik nooit prettig; NAT staat dus op stricht maar connecten gaat prima - 10 groene balkjes en de meeste van de spelers hebben ook gewoon 10 groene balkjes... (heb wel de config aangepast om van 4 naar 10 balkjes te gaan)

[ Voor 9% gewijzigd door shades op 13-11-2009 10:28 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijltje666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08-2024
Veel problemen zo te zien....
Zelf gelukkig geen problemen gehad met downloaden, installeren, SP en MP....
maarrrrr. spec ops met mijn kameraad werkt niet?
Als ik hem invite, dan komt hij netjes in het scherm te staan, maar vervolgens kan ik de missie niet starten omdat de knop "start mission" niet opgelicht is; er gebeurt helemaal niets.

Een pc bouwen kan ik met mijn ogen dicht, maar ik heb echt erg weinig verstand van routers/ ports/ portforwarding.
Ik heb internetplus bellen, dat heb ik in het topic al voorbij zien komen...kan me niet voostellen dat dit problematisch zou kunnen zijn.

Kan iemand mij voorzien van een ABC'tje in Jip-en-Janneke taal over hoe ik de coöp-mode wèl aan de praat krijg?

Thnx... a TCP/UDP? uPnP noob :?

[ Voor 0% gewijzigd door Bijltje666 op 13-11-2009 11:04 . Reden: gebeurd schrijf je toch echt met een T ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
Ik heb af en toe, wanneer ik gewoon aan het spelen ben (MP en SP) dat de PC opeens besluit terug te gaan naar Windows (XP)? Iemand een idee hoe dit op te lossen? (en nee, ik raak niet per ongeluk de windows toets op het toetsenbord aan)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
Ik draai SP en MP zonder problemen op Windows 7, x64.

Zorg ervoor dat je drivers up to date zijn.. het inviten van friends kan nog wel eens lastig gaan omdat je vanuit steam windows moet zorgen dat je in-game je friend kan laten connecten.

Dit werkt wel!

wat betreft de crashes kan ik nog weinig over zeggen aangezien ik nog bezig ben met SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
shakespeare schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:38:
Ik draai SP en MP zonder problemen op Windows 7, x64.

Zorg ervoor dat je drivers up to date zijn.. het inviten van friends kan nog wel eens lastig gaan omdat je vanuit steam windows moet zorgen dat je in-game je friend kan laten connecten.

Dit werkt wel!

wat betreft de crashes kan ik nog weinig over zeggen aangezien ik nog bezig ben met SP.
Ben benieuwd of je hem kan uitspelen of dat je ook die error krijgt in het laatste level, ben er eigenlijk wel goed misselijk van. Koop weinig spellen en dit is er wel 1 van en dan issie nog crappy ook...

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
LosGieros schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:42:
[...]

Ben benieuwd of je hem kan uitspelen of dat je ook die error krijgt in het laatste level, ben er eigenlijk wel goed misselijk van. Koop weinig spellen en dit is er wel 1 van en dan issie nog crappy ook...
Ja ik snap je punt, heb deze ook origineel.
Ik denk dat er dan wel meer mensen moeten zijn met dezelfde issues, toch ?
Welke missie is het btw... ik ben nu op dat oil rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
shakespeare schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:55:
[...]

Ja ik snap je punt, heb deze ook origineel.
Ik denk dat er dan wel meer mensen moeten zijn met dezelfde issues, toch ?
Welke missie is het btw... ik ben nu op dat oil rig.
Laatste missie, level met een speedboot..Endgame heet het volgens mij.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290265

Dit heb ik dus precies hetzelfde!!
Heb jij ook een Zyxel router?
Na het rebooten van de router/ modem stond ie op open, ik ga uit het spel en in Spec Ops en hoppa stond ie weer op strict.
Kwastie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:11:
[...]

Ik heb dezelfde modem. Soms geeft MW2 aan dat NAT open staat en soms op 'strict' vreemd genoeg verschilt dit per keer dat ik MW2 opstart. 8)7 (Alsof hij de status later pas aanpast :O)

Ook heb ik het gevoel soms dat mijn spel begint te laggen omdat hij een gedeelte van het level nog niet heeft ingeladen in het geheugen. Als hij eenmaal dat stukje geladen loopt hij weer vlekkeloos. (ook dit lijkt per potje te verschillen :? )

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:15
shades schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:24:
Vreemd allemaal - ik heb een fritzbox van xs4all. Geen idee hoe dat ding is ingesteld maar ik kan me herinneren dat upnp uitstaat want dat vond ik nooit prettig; NAT staat dus op stricht maar connecten gaat prima - 10 groene balkjes en de meeste van de spelers hebben ook gewoon 10 groene balkjes... (heb wel de config aangepast om van 4 naar 10 balkjes te gaan)
Waar staat een tutorial voor die hack? Ik kan hem niet vinden...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 15:19
In de single player, in de missie gulag, heb ik steeds een crash to desktop. Steeds op hetzelfde punt. Je hebt dat punt waar die heli dat balkonnetje zegmaar leegschiet, dan moet je langs een of andere waterput, onder een of andere boog (poort ofzo) door, zodra ik dat doe, bang, crash.

Geprobeerd te reinstallen, minimale grafics, niets lijkt te helpen. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

StefanvanGelder schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:34:
[...]

Waar staat een tutorial voor die hack? Ik kan hem niet vinden...
draadje:
http://www.infinityward.c...ewtopic.php?f=24&t=167264

- open ~\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\players' and open the file config_mp.cfg
- maxbars naar 10; even een zoekopdrachtje want de juiste key weet ik niet precies - is er toch maar 1
- interval naar 20;

Is niet echt een hack dus geen problems met VAC
maak wel ff backupje ;)

weet iemand trouwens hoe dat invite werkt. Als ik erop klik gebeurt er niets..

[ Voor 51% gewijzigd door shades op 13-11-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Anoniem: 290265 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:29:
Dit heb ik dus precies hetzelfde!!
Heb jij ook een Zyxel router?
Na het rebooten van de router/ modem stond ie op open, ik ga uit het spel en in Spec Ops en hoppa stond ie weer op strict.

[...]
Het probleem van de router of van de lagg :P ? Ik heb wel een Zyxel modem van telfort. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290265

Nou beide eigelijk :)

Soms zie ik via fraps de frames ineens terugvallen naar 10 ofzo en dan gelijk weer opbouwen.
Mijn videokaart is een HD4850, spel loopt verder wel goed.

Dat probleem met de router had ik gister ineens, dag ervoor nergens last van gehad en gisteren stond ie ineens weer op strict.
Na rebooten stond ie weer open en na een game spelen ofzo weer ineens strict, erg vaag.
Vanavond even proberen om wat poorten nog erbij open te zetten.
Ik heb de ZyXel 2602HW1DA.
Kwastie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:56:
[...]

Het probleem van de router of van de lagg :P ? Ik heb wel een Zyxel modem van telfort. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247791

Little_captain schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:55:
[...]

Nope steam antwoord niet... maar een nieuwe steam account aangemaakt : /
Hier ook, na twee dagen, nog steeds niet. :(

Ik ga dus echt geen nieuwe account aanmaken, aangezien ik deze serial nooit zal kunnen transferren (heb je bonnetje + foto ed. voor nodig) en ik op mijn huidige account honderden euro's aan games heb.

Ben echt blij met de support van Steam, maar niet heus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Anoniem: 290265 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:18:

Soms zie ik via fraps de frames ineens terugvallen naar 10 ofzo en dan gelijk weer opbouwen.

Dat probleem met de router had ik gister ineens, dag ervoor nergens last van gehad en gisteren stond ie ineens weer op strict.
Na rebooten stond ie weer open en na een game spelen ofzo weer ineens strict, erg vaag.
Vanavond even proberen om wat poorten nog erbij open te zetten.
Ik heb de ZyXel 2602HW1DA.

[...]
Ik heb zelf ook een ATI 4850, 2 vrienden van mij heeft ook een ATI 48xx videokaart en ook zei hebben dezelfde lagg problemen :|. Maar een andere vriend van mij heeft een Nvidia kaart (9800GTX) en hij heeft hier totaal geen last van heeft. |:(

Systeem spec zie: gallery: Kwastie (Inmiddels met Window 7 x64 Home Premium :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Kwastie op 13-11-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:09
Kwastie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:40:
[...]

Ik heb zelf ook een ATI 4850, 2 vrienden van mij heeft ook een ATI 48xx videokaart en ook zei hebben dezelfde lagg problemen :|. Maar een andere vriend van mij heeft een Nvidia kaart (9800GTX) en hij heeft hier totaal geen last van heeft. |:(

Systeem spec zie: gallery: Kwastie (Inmiddels met Window 7 x64 Home Premium :P )
Misschien de nieuwste drivers van AMD installeren? Bij mij draait hij helemaal perfect een HD4850! 1680 X 1050 met 2x AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
Waus26 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:27:
Ik heb af en toe, wanneer ik gewoon aan het spelen ben (MP en SP) dat de PC opeens besluit terug te gaan naar Windows (XP)? Iemand een idee hoe dit op te lossen? (en nee, ik raak niet per ongeluk de windows toets op het toetsenbord aan)
Ik bedoel dus geen crash, want ik kan gewoon Alt-Tab of COD6 aanklikken maarja in-game druk bezig en dan opeens dat is wel erg vervelend steeds.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ook ik ben een van de ongelukkigen die problemen heeft met het installeren.
Bij mij geeft Steam de error : Failed to create key (volgens de FAQ te wijten aan firewall/router)

- firewall @ pc: uitgezet
- router: alle mogelijke combinaties van poorten open gezet + upnp aan
- dmz @ ip van gamepc

Heb het hele topic en halve internet afgestruind om de poorten / upnp open te zetten, maar so far geen sjoege. Herinstallatie steam: geen verandering. Begin lichtelijk moe te worden van het gemekker met het open zetten van poorten..speel al sinds 1999 online, maar alleen COD5 (niet online gekregen) en nu dus COD6 kutten met die connecties om het spel te spelen in MP of te installeren? :P
Met rechstreeks aan extern IP hangend oude modem werkt het ook niet..maar nu kwam ik net dit tegen via http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=976228
I tried an off the wall suggestion I read somewhere online (which was something someone did to fix a Steam-based game not Steam itself, but still) :

- I uninstalled non-working Steam from MY PC using ADD/remove programs (so it was clean from my computer).
- I took the Steam folder from the computer in our house it worked on (This is the one Steam installed fine on)
- I copied the whole install folder from Program Files onto an external drive, and then brought it over to my PC and copied it onto my hard drive of my own computer.
- Just cut and paste (just steam not any downloaded games).
- I clicked the exe file and It worked! It runs!
Heb echter zelf natuurlijk nergens een werkende steam dir op een andere pc (duh)..maar misschien helpt het wel voor iemand anders? :)

[ Voor 53% gewijzigd door 2Dutch op 13-11-2009 15:20 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 11:39
Hallo allemaal,

Helaas heb ik een probleem ondervonden met steam. Gister nadat mijn pc was uitgevallen tijdens het spelen van MW2 ( stroom uitval ). Heb ik deze weer opgestart inclusief MW2. Echter gaf hij al een melding dat MW2 niet correct was afgesloten. Eenmaal opgestart blijkt echter heel mij account gereset te zijn en kan ik weer opnieuw beginnen vanaf level 1.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben gehad en wellicht een oplossing weten?? Het is erg vervelend als je telkens van begin af aan moet beginnen als je pc een keer crasht of zomaar afsluit ( dit laatste gebeurd jamer genoeg nog wel eens.. snel naar die computer winkel toe ). Anyway hulp is erg welkom!! ik vraag mij dan ook af of er een soort backup is terug te halen eventueel vanaf steam.

Alvast bedankt !

Gr nemm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Peter 1981 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:04:
Ik probeerde gisteren voor het eerst met MW2 online te gaan spelen. Ik geef dus "find game" aan. Dat brengt mij snel in een game en dan gaat hij het level laden en connecten. Tot zover geen problemen. Daarna geeft de game aan "Synchronizing game settings". Dat blijft een tijdje zo lopen en daarna geeft stopt hij en geeft de foutmelding "Server connection timed out".

Nu heb ik hetzelfde probleem ook gehad met WaW (daar heb ik het niet bij opgelost omdat ik het spel pas kort heb en iktoch op MW2 aan het wachten was.

Ik ging dus maar wat poorten forwarden op mijn router. Dat bracht geen verbetering. Daarna maar de firewall van de router uitgezet en toen dit niet werkte ook maar de firewall in Windows uitgezet.

Dit bracht allemaal geen verbetering. Ik heb mijn settings nu teruggezet, want het maakt kennelijk geen verschil. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Ter info: in MW2 staat dat mijn NAT type "open" is. Mijn computer zit via een netwerk switch en een router aangesloten op het fiber power modem van UPC. Op het moment van proberen was er geen andere netwerkactiviteit (of althans beperkt).
Ik heb even een beetje online zitten kijken en heb gezien dat het mogelijk verholpen wordt door PunkBuster te updaten. Kan iemand dit toevallig bevestigen. Dit zou trouwens alleen werken voor WaW, want voor zover ik weet gebruikt MW2 geen PunkBuster. Het probleem met MW2 zou dus nog altijd bestaan indien ik PB update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zal ik eens even iets ontzettend "grappigs" melden? Ik denk : kga eens crea doen en laat ik in mijn Windows 7 installatie (vmware) op mijn Macbook Pro eens Steam installeren. En nu ga je lachen: die update dus gewoon wel zonder error, zei het niet te vlot :+. Als poorten een issue waren, had die installatie dus ook niet moeten lukken? Of misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik ga even kijken hoever ik hiermee kom..wil die "copy dir" optie wel eens proberen..

-update met goed nieuws-
Het copy pasten van de Steam dir van een pc waarop de update wel werkt naar mijn gamebak werkt. Ben succesvol ingelogd op Steam en kan nu in ieder geval installeren. Of het voor de rest goed werkt is nog maar de vraag, maar ben nu even zoet ;)

Heb voor het geval iemand het ook wil proberen de files even online gegooid: Steam dir
Gewoon in je Program Files zetten :)

[ Voor 31% gewijzigd door 2Dutch op 13-11-2009 16:54 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Peter 1981 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:43:
[...]

Ik heb even een beetje online zitten kijken en heb gezien dat het mogelijk verholpen wordt door PunkBuster te updaten. Kan iemand dit toevallig bevestigen. Dit zou trouwens alleen werken voor WaW, want voor zover ik weet gebruikt MW2 geen PunkBuster. Het probleem met MW2 zou dus nog altijd bestaan indien ik PB update.
MW2 maakt gebruikt van VAC (steam); de andere versies maken gebruik van punkbuster. Punkbuster zal qua werking MW2 niet in de wegzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Anoniem: 290265 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:18:

[...]
Het is bekend dat Ati kaarten minder dan Nvidia presteren bij MW2. Een GTS250 presteerd evengoed en beter dan een 4870 en een GTX260 beter dan een 4890. Heb zelfs ook een HD4850. Wellicht gaan we verbetering zien in toekomstige drivers.
http://www.pcgameshardwar...st-Call-of-Duty/Practice/

[ Voor 7% gewijzigd door Omnyakom1 op 13-11-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterw00t
  • Laatst online: 26-01-2021
Hey beste mensen ik had een vraag :P
is modern warfare 2 wel waard om te kopen, want ik heb de illegale versie nu uitgespeeld ( gedownload dus ).
Ik wil graag online maar, ik heb gehoort dat er veel problemen zijn en tegenslagen voor de pc versie.
Nu vraag ik me af zou ik de spel gaan kopen.
Ik heb een goeie pc maar mijn internet verbinding is volgens mij niet zo heel erg goed.
Op speed test .net heb ik 23 ping en 3,50mb/s download snelheid en upload 0.45 mb/s( ik weet niet of dat belangrijk is voor mijn online game belevenis) O-)

Mvg,Tom _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

@Misterw00t: ervaringen kun je in overvloed vinden. Er in een topic (dat er ook nog 's niet voor bedoeld is) nog even naar gaan vragen is niet nodig. Kijk dus zelf even rond en maak zelf je keus, zo moeilijk is dat niet :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
Ik kan je hem aanraden om te kopen! Heb zelf nog nooit zoveel multiplayer modus gespeeld! echt een top game! :D
En lag etc.. heb ik totaal geen last van.. ongeveer het zelfde i-net abbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterw00t
  • Laatst online: 26-01-2021
Sorry promo ben hier net nieuw op het forum.
En bedankt Thesilence voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Gisteren voor het eerst tijd om eens lekker het spel te gaan spelen. Super gaaf natuurlijk, op de lange installatie na! Maar lekker lopen gamen dus en door wat msn verkeer knalde ik steeds het spel uit... nou prima want hij bleef uiteraard gewoon draaien in mijn taakbalk. Tot op een moment dat hij opeens helemaal weg was na een msn gesprekje. Oke kan gebeuren en het was toch geen ramp want het was inmiddels al wat later en ik moest toch gaan slapen..

Nu wil ik dus net weer gaan spelen en hij werkt gewoon niet meer ??
Het spel start gewoon op zoals normaal, hij laad alle filmpjes etc.. En bij het laden van het level als de balk vol is knalt hij hem zonder melding of error eruit. Gewoon terug naar windows zonder iets te zien.

Ik heb al een herinstallatie geprobeerd maar nog niks heeft geholpen.

Ik wil gamen! :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
Vriend van mij kan de party niet joinen met steam, terwijl zijn NAT op Open staat

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:09
Hee jongens. Ik heb een "probleempje" of een ervaring. Ligt eraan hoe je het wilt noemen..

Ik speel nu een tijdje Modern warfare 2.. Ik speel alles op zijn hoogst met 4x AA op 1680x1050.

Ik heb mijn videokaart overclocked tot 950/1100. Het spel zorgt ervoor dat mijn videokaart constant 99% load heeft. Het komt daarom ook vaak voor dat het spel crashed.. Ik krijg dan een grijs scherm voor me. Ik neem tenminste aan dat die crash komt door de videokaart.

Mijn videokaart is wel gek genoeg stabiel met Furmark voor 2uur.. De temperaturen zijn ook netjes rond de 65 graden tijdens het gamen.

Nu kan ik de Load naar beneden halen met V-sync. Ik heb dan alleen het idee dat mijn muis wat trager reageert enzo. Een soort van lag.. of er een soort smoothing overheen zit ( terwijl die uitstaat )
Weet iemand wat dit is?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devinet
  • Laatst online: 09-05 10:14
Beste iedereen,

Mijn installatie verliep prima. Ik start het spel (SP) alles doet het top, speel alles op hoge resulutie ziet er gaaf uit. Tot ik bij het 2e of 3e? level aan kom (na de snowmobiel) het intro filmpje start zich en 2 tellen later crasht die. Pc zegt 'iw4sp.exe werkt niet meer' Ik heb al behoorlijk op internet zitten zoeken en zat geprobeerd (resolutie, background prog uitgezet etc) maar helaas mocht het niet baten. Weet iemand of hier een patch voor komt of heeft iemand toevallig de magische oplossing?

Specs:
W7 x86
AMD 64 x2 Dual core 3800+ 2.00 GHz
4 gig ram
Nvidia Geforce 7950 GX2
Nvidia Geforce 7950 GX2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Sorry ... foute topic

[ Voor 66% gewijzigd door Dimby op 13-11-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315138

Leuk online gespeeld de laatste tijd, wel aardig wat lag spikes die mijn K/D wel ver***** hebben, maar dat even terzijde. Mijn laptop werd oververhit en sloot af. Niet een groot probleem verder. Wil ik nu online gaan, kan ie dus niet connecten met IWnet.. Wie maakt dit nog meer mee? Op internet stond dat het aan IW ligt maar een vriend van mij kan wel spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
voor de Ati gebruikers, met Catalyst 9.8 krijg ik 10 fps meer. Gebruik een 4850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 10:31
Rynji schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:30:
Vriend van mij kan de party niet joinen met steam, terwijl zijn NAT op Open staat
Staat jou NAT open?
Want om een party te "hosten" moet je eigen NAT ook open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
Dorest0rm schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:27:
[...]

Staat jou NAT open?
Want om een party te "hosten" moet je eigen NAT ook open staan.
Nope, maar die van hem wel en als hij een party maakt kan ik die van hem niet joinen. 3e persoon kan mij wel inviten maar die andere dan ook weer niet, blijft maar hangen op 'x' tries.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Omnyakom1 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:41:
voor de Ati gebruikers, met Catalyst 9.8 krijg ik 10 fps meer. Gebruik een 4850.
Thnx voor de tip. Ik weet niet waar het aan ligt , maar mijn FPS is hoger als ik crossfire uitschakel dan met crossfire ingeschakeld (2x 4870). Heel raar, want ik heb het in COD4 singleplayer als in MW2 single en multi. Vreemd genoeg helemaal geen last van in de cod4 multi.
Hoewel ik laatste tijd wel vaker schommelende fps heb met crossfire in cod4 mp. (Mss tijd voor een nieuwe windows install en fatsoenlijke ATI drivers)

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een probleem met de game. Hij start prima op in steam, dan kom ik bij het menu. Dan hangt de game even een paar sec (In-game steam community uitgezet, want dat wordt normaal geladen) en het geluid gaat gewoon door. En dan 10 sec later hangt de game weer even en dan om de 15 sec gaat de game hangen. Ik heb het spel al een paar dagen en heb het al veel gespeeld, maar nu ineens krijg ik m echt niet meer aan de praat.

Local files al laten checken. Hij vindt altijd 1 file die niet goed is, maar dat lees ik meer. Ik ben wel even door de opties heen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Hmm ik zit nu met een nieuw probleem :D

Mijn broertje en ik spelen allebei MW2 en beide op eigen PC, probleem nu is dat als ik poorten forward naar mijn PC staat mijn NAT op "open" en van hem op "strict" en anders andersom.
Je kan ook maar 1 DMZ maken en dan heb je het zelfde probleem....

Is UPNP nu de enige optie 8)7 (maar dat schijnt zo lek als een mandje te zijn : /)? Of zie ik nog iets over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Little_captain schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 03:00:
Hmm ik zit nu met een nieuw probleem :D

Mijn broertje en ik spelen allebei MW2 en beide op eigen PC, probleem nu is dat als ik poorten forward naar mijn PC staat mijn NAT op "open" en van hem op "strict" en anders andersom.
Je kan ook maar 1 DMZ maken en dan heb je het zelfde probleem....

Is UPNP nu de enige optie 8)7 (maar dat schijnt zo lek als een mandje te zijn : /)? Of zie ik nog iets over het hoofd
Gewoon lekker upnp instellen. Dat is precies waar het voor bedoeld is. En wat bedoel je met lek als een mandje? Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat NAT ook maar iets van beveiliging doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Hann1BaL schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 03:25:
[...]
Gewoon lekker upnp instellen. Dat is precies waar het voor bedoeld is. En wat bedoel je met lek als een mandje? Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat NAT ook maar iets van beveiliging doet?
Wat ik begrepen heb en correct me if I'm wrong, is dat met NAT + poorten forwarden alleen de poorten open staan die jouw wil + wat default zooi.
Maar met UPNP kan een applicatie aan de router "vragen" om een poort open te gooien en hier zou vrij makkelijk misbruik van kunnen worden gemaakt.

Of zie ik dit helemaal fout ?
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste