Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44
Weet je wat het is, je kan van zon website als speedtest ook niet 100% aan.... Wat is nu een goede maatstaf? Momenteel download ik via Steam Call of Duty BlackOps en dat gaat met 11 MB/s. Dat is meer dan de 94 mbit die ik bij speedtest haal...

Je hebt gelijk hoor. Die 100 Mbit up moet in ieder geval te benaderen zijn, maar ik moet het eerst naar diverse bronnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:06:
[...]

Als je de newsserver bij Lijbrandt zelf hebt hoef je volgens mij geen username en password in te voeren. Gewoon idd news.lijbrandt.nl
Ik zit nu bij tweak en daar vul ik ook nooit iets anders in dan de servername.
Dit hadden ze wel even mee mogen documenteren :( Thanks voor de tip!

Voor mensen die de searchfunctie gebruiken: lijbrandt newsserver

Als je gebruikmaakt van een abonnement bij lijbrandt voor je nieuwsserver, dan hoef je geen inloggegevens te gebruiken en kan je connecten via news.lijbrandt.nl

Snelheid ligt met mijn 100/100 verbinding op 11,3 MB/s download, tops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:29:
[...]

Dit hadden ze wel even mee mogen documenteren :( Thanks voor de tip!

Voor mensen die de searchfunctie gebruiken: lijbrandt newsserver

Als je gebruikmaakt van een abonnement bij lijbrandt voor je nieuwsserver, dan hoef je geen inloggegevens te gebruiken en kan je connecten via news.lijbrandt.nl

Dat is dus maar 90,4 Mbit. Ik weet ook wel dat dat razendsnel is in tegenstelling tot een 6 Mbit lijntje, maar het gaat om het principe. Ze leveren dus niet wat ze beloven. Ik zou wel eens willen weten wat iemand met een 50/50 abo haalt op de newsserver van Lijbrandt. Als dat er ook 10% onder zit kan je schuld sowieso niet bij de routers leggen, want die kunnen dat met gemak aan. Dan blijft Lijbrandt dus duidelijk in gebreke.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navraag leert dat verschillende mensen inderdaad voor hun nieuwsgroepen abonnement geen userID en password hebben ontvangen. De bevestigingsmail met deze gegevens is in sommige gevallen niet verstuurd. We gaan dit oplossen en zorgen voor passende compensatie.

Gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian Rider
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-03-2024
Ik lees hier weinig ervaringen mbt glasvezel aansluitingen.

Ik heb sinds oktober KPN Glasvezel en ik heb niets dan ellende vanaf het begin. Ik heb een trage (internet) verbinding (gemiddeld 38.59 Mb/s download en 22.05 Mb/s upload) of geen verbinding (langste periode 4 dagen zonder internet, telefoon en televisie). Ik neem het pakket zilver af (50/50).

Ik heb zo langzamerhand wel het gevoel dat ik een kat in de zak heb gekocht voor ca 87 EUR per maand.

Al twee keer is de glasvezel doorgemeten en die is prima. Ik heb overigens van diverse monteurs gehoord dat deze problemen eigenlijk alleen maar voorkomen bij KPN Glasvezel op dit moment en dat andere providers wel de beloofde snelheid aan kunnen bieden.

Ik ben nieuwsgierig naar andere ervaringen in Leeuwarden. Ik woon zelf in Huizum omgeving Van Loonstraat.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
eMiz0r schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:29:
[...]
Je moet niet vergeten dat er tcp/ip overhead op je lijn zit.
Op een 100 mbit is dit ong. 4% of meer, afhankelijk van inlog protocol.

Volledig 100 mbit haal je nooit :(

Even ter info voor iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:06:
[...]

Als je de newsserver bij Lijbrandt zelf hebt hoef je volgens mij geen username en password in te voeren. Gewoon idd news.lijbrandt.nl
Ik zit nu bij tweak en daar vul ik ook nooit iets anders in dan de servername.
news.lijbrandt.nl werkt hier niet. De settopbox is nog niet ontvangen maar Internet werkt wel. Omgeving Hobbemastraat

Er is geen apart newsabo afgesloten maar de server kan ik wel instellen maar downed geen nieuwsgroepen

http://www.speedtest.net/result/1051815397.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd hoe lang het nog bij mij gaat duren. Vandaag aangesloten in de portiek. Half januari is de prognose dat het in de meterkast wordt aangesloten.

Welk abbo heb je RAAF12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de aansluitingen in de Vosseparkwijk gaan werken?
Het kastje hebben wij al maanden in huis.
Voor mijn gevoel duurt het erg lang en loopt de communicatie daarover vrij moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben journalist en overweeg aandacht te besteden aan de introduktie van glasvezel in Leeuwarden.
Zijn er mensen die daarover hun verhaal kwijt zouden willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer een standaard briefje ontvangen van Lijbrandt met excuses en bla bla bla. Doe gewoon je werk goed, dan is er niks aan de hand. Altijd hetzelfde liedje. Als ik ook maar een keer het idee heb dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd kap ik de hele zooi meteen af en is voor mij de kous af. Als er iets niet goed is kan gebeuren, maar als 1 telefoontje niet genoeg blijkt, betaal ik niets meer en komen ze hun apparatuur maar weer halen. Zoals KPN nu dus presteert bij Frisian Rider. Ondertussen houd ik gewoon mijn huidige abonnement tot ik krijg waar ik voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:19:
ik ben benieuwd hoe lang het nog bij mij gaat duren. Vandaag aangesloten in de portiek. Half januari is de prognose dat het in de meterkast wordt aangesloten.

Welk abbo heb je RAAF12?
Het komplete met internet/tv/telefonie 30/30 Mbps van Lijbrandt

Doorschakelen via *21# werkt nog niet, volgens de helpdesk daar wordt nog aan gewerkt....
Het oude KPN nummer is al wel goed geporteerd, verder werkt news.lijbrandt.nl niet als nieuwsserver!
Snap niet waarom dat geblokkeerd is.

Edit: news.lijbrandt doet het nu, maar de laatste feed is van 6-12-2010
edit: as I speak, feed is er!

Wachten is nog op een nieuwe settopbox ( al 2 weken) Eerst was er een met HDMI only geleverd, maar HDMI/SCART was besteld.

Verder geen opmerkingen :)

[ Voor 43% gewijzigd door RAAF12 op 14-12-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian Rider
Vanmiddag komt er wederom een monteur van KPN. Ik ben nieuwsgierig wat ze nu weer voor oplossing denken te hebben.

Mijn vraag aan jullie. Ik heb het pakket zilver met een up en down van 50 Mb/sec. Wat is een reële waarde op speedtest? Ik heb gehoord dat de gemeten waarden ca 10% af mogen wijken van hetgeen je afneemt. In mijn geval zou er dus toch wel een waarde van rond de 45 Mb/sec gemeten moeten kunnen worden.

Wat mij overigens bevreemd is, hoe lager de ping tijd des te trager de verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian Rider
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:19:
Ben journalist en overweeg aandacht te besteden aan de introduktie van glasvezel in Leeuwarden.
Zijn er mensen die daarover hun verhaal kwijt zouden willen?
Ik wil mij hier wel voor open stellen, maar aan alleen mijn verhaal heb je niets. Ik hoop dat meerdere gebruikers van dit forum zich gaan melden. Media aandacht zou een grote rol kunnen gaan spelen in het uitdragen van ervaringen richting de providers.

Ik kan mij de introductie van de voorloper van het UPC internet "Sprinter" nog herinneren. Toen werd er pas geluisterd toen er een redelijke gebruikersgroep in het leven werd geroepen die als klankbord dienst deed. Het probleem wat nu speelt is dat er 1 netwerkbeheerder is en meerdere providers. Het lijkt zelfs zo te zijn dat er onderlinge verschillen zijn tussen de providers mbt tot de geleverde en de beloofde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:34:
@ Funrider : Ik ben bekend met de BBC problematiek (maar dat was pas maanden nadat ik me al had opgegeven bij Lijbrandt als abbonnee). Lijbrandt is echter de enige glasvezel provider die het BBC signaal wel doorgeeft en dat was een van de pluspunten om met Lijbrandt in zee te gaan. Mochten ze een definitief nee krijgen, dan krijg je ongetwijfeld de mogelijkheid om kosteloos onder het jaarcontract van Lijbrandt uit te komen en dat zal een goed moment zijn om te overwegen of overstappen de moeite waard is.

Handiger was het overigens geweest als Lijbrandt in de aanbiedingsfolder had gemeld dat het niet zeker was dat ze deze zenders konden blijven uitgezenden bv heel eenvoudig d.m.v. BB1* en dan onder het rijtje met zenders : *onder voorbehoud.
Ik vraag me af in hoeverre je echt je contract kunt ontbinden als één of meerdere zenders uit het pakket worden gehaald. Volgens mij nemen alle aanbieders van tv/radio zenders altijd in de kleine letters op 'onder voorbehoud van wijzigingen' zo ook Lijbrandt/Glashart Media in de zender overzichten (zie tekst onderin).

Het zou inderdaad wel duidelijker zijn geweest als ze vermelden dat de ontvangst van die BBC 1,2 zenders in het digitale pakket niet met zekerheid doorgegeven blijft maar daarnaast zie ik dat de analoge zenderlijsten op de site van Lijbrandt nog steeds BBC 1,2 vermelden? Bij Tweak en XMS hebben ze dat bijvoorbeeld al wel aamgepast naar 'BBC' (ook niet echt duidelijker) maar geven het op de werkzaamheden pagina wel beter aan. Het is te hopen dat iedere aanbieder in Nederland ook BBC 1,2 maar ook 3,4 en BBC HD en wellicht zelfs BBC One HD kunnen/mogen doorgeven.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:39:
Het enige wat jammer is, is dat BBC1/2 niet in HD wordt doorgegeven maargoed. Ben allang blij dat ik het kan ontvangen.
Die zenders zijn ook (nog) niet in HD te zien bij geen enkele aanbieder in Nederland. Slechts enkele aanbieders in Nederland hebben BBC HD (Caiway, Cai Harderwijk) dit is overigens een andere zender dan BBC One HD of BBC Two HD. In Engeland wordt overigens sinds kort naast BBC HD alleen BBC One HD uitgezonden, BBC Two HD staat dacht ik voor 2011 gepland. Of deze ooit in Nederland te zien zullen zijn is nog maar de vraag. Laat staan via glasvezel.
Frisian Rider schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:34:
[...]

Het probleem wat nu speelt is dat er 1 netwerkbeheerder is en meerdere providers. Het lijkt zelfs zo te zijn dat er onderlinge verschillen zijn tussen de providers mbt tot de geleverde en de beloofde snelheid.
Er zijn toch twee netbeheerders (KPN en Reggefiber) en dan zijn er inderdaad nog de diverse providers die bij ofwel KPN ofwel Glashart Media/Reggefiber diensten afnemen. Alhoewel Vodafone/Eurofiber ook in Glasvezel stappen en een eigen netwerk gaan aanleggen. Met name op tv/radio gebied zijn er grote verschillen tussen de diensten van KPN en Glashart Media. Als je het mij vraagt dan heeft Glashart Media qua basis analoog (heeft KPN niet eens) en basis digitaal veel meer te bieden. Ook heb een ze een behoorlijk uitgebreid aanvullend zenderpakket en ze geven Ned 1,2,3 gratis door en de kwaliteit van HD is ook 1080i met de oorspronkelijk bitrate en niet zoals bij KPN in een lagere 8-9Mbps en 720p.

Groot nadeel van Glashart Media is wel weer dat ze (nog) geen afspraken hebben met Film1/Sport1 om door te geven en dat een decoder met recorder apart tegen bijbetaling bij enkele aanbieders sinds kort of binnenkort aangeboden wordt.

Een van de aanbieders (providers) die zowel diensten verkoopt van KPN en Glashart Media/Reggefiber heeft ook de tv diensten vrij aardig uitgelegd al is het inmiddels qua recorder (pauzer/opnemen) functie e.d. minder kloppend aan het worden aagezien dat bij steeds meer providers ook bij Glashart Media mogelijk gaat worden of al is (XMS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:07
funrider schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:46:
[...]

Die zenders zijn ook (nog) niet in HD te zien bij geen enkele aanbieder in Nederland. Slechts enkele aanbieders in Nederland hebben BBC HD (Caiway, Cai Harderwijk) dit is overigens een andere zender dan BBC One HD of BBC Two HD. In Engeland wordt overigens sinds kort naast BBC HD alleen BBC One HD uitgezonden, BBC Two HD staat dacht ik voor 2011 gepland. Of deze ooit in Nederland te zien zullen zijn is nog maar de vraag. Laat staan via glasvezel.
Het BBC aanbod is overigens prima zonder encryptie van de Astra28.2E satelliet te ontvangen. Daar zit BBC 1, 2, Three, Four, BBC HD en BBC One HD bij (maar ook Channel Four en ITV). Tis natuurlijk maar de vraag of je naast de glasvezel nog een schotel wil plaatsen en de benodigde DVB ontvanger(s), maar toch het is een alternatief. Met bijvoorbeeld MythTV kun je de verschillende bronnen prima "naast elkaar" gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:46:
Ik vraag me af in hoeverre je echt je contract kunt ontbinden als één of meerdere zenders uit het pakket worden gehaald. Volgens mij nemen alle aanbieders van tv/radio zenders altijd in de kleine letters op 'onder voorbehoud van wijzigingen' zo ook Lijbrandt/Glashart Media in de zender overzichten (zie tekst onderin).
Ik had het over de aanbiedingsfolder. Daar staat het volgens mij niet in. Toen ze die folder verspreidde was het al twijfelachtig of ze de BBC zenders mochten blijven uitzenden.

Ik ben dit jaar van UPC afgekomen omdat ze TV5 niet meer uitzonden. Staat vaak ook alleen maar in de kleine lettertjes of je heb maar 10 dagen tijd om te reageren. Gebeurd ook regelmatig bij verzekeringspolissen. Eenzijdig de voorwaarden verslechteren heet zoiets.

In geval van Lijbrandt klopt de folder niet met wat je uiteindelijk krijgt, lijkt me alle reden om het op te kunnen zeggen. Wel binnen een dag of 10 na de aansluiting doen natuurlijk, met de reden waarom. Niet als je al drie maanden een aansluiting hebt (al blijft het gewoon een wanprestatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update wat betreft de analoge televisie zender van Lijbrandt. Omdat het 1 december was geweest heb ik mij tv opnieuw automatisch alle analoge tv zenders laten opzoeken. Met een positief effect. Ik heb nu wel 39 analoge zenders (zoals belooft) i.p.v. maar 37 (Veronica/Disney XD en Net 5 zijn nu toegevoegd)

De wijzigingen ten opzichte van de beloofde analoge zenders:
BBC 1 en BBC 2 zijn BBC World Nieuws en BBC Entertainment geworden
FAN (gestopt) en Het gesprek (failliet) zijn vervangen door Arte en Schlager TV
In plaat van Mercurius en GPTV heb ik nog steeds een tweede keer Nederland 1 en Nederland 2 maar de kans dat deze zenders per 1 januari toegevoegd zullen worden lijkt me zeer groot.

* happy dance *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerder gemelde snelheid van levering door Lijbrandt is inmiddels niet meer aan de orde:
15 november is de oplevering geweest aansluiting. Het Genexis modem was geplaatst en er branden groene lampjes bij WAN en M1 , maar de verbinding is nog steeds niet actief.

De beloofde monteur is ook nog niet langsgeweest, maar ondanks dat is de lijn nog steeds niet vrijgegeven. Terwijl om je heen in de buurt (Huizum) al wel mensen gebruik kunnen maken van hun glasvezelverbinding. Raar maar waar?
Lijbrandt Webcare team hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring als gebruiker met de Lijbrandt aansluiting en producten op een rijtje

< voor wie het eerder gelezen heeft, het bevat diverse aanpassingen, aanvullingen en updates >

Internet :
De upload snelheid is niet gelijk aan de downloadsnelheid. De downloadsnelheid ligt rond de beloofde snelheid, de uploadsnelheid op circa 3/4 van de beloofde snelheid (volgens Speedtest). Torrents en ander downloads gaan prima en lekker snel. Behalve natuurlijk als de andere kant van je verbinding geen snel internet aansluting is. Over het surfen over het web ben ik ietsjes minder te spreken. Misschien ligt het hier ook aan de internetsnelheid van de andere partij (en de tussenverbindingen) maar soms lijkt het trager dan mijn oude asdl verbinding. Het verschilt echter per site en per dag dus ik kan mijn vinger er niet precies op leggen. Waarom je geen ethernet-kabel krijgt voor je internet verbinding maar wel eentje van 15 meter voor je IPRTV aansluiting is mij een raadsel (zal kostenplaatje zijn). De coax kabel van de internet verbinding van UPC kan je namelijk niet gebruiken als verbinding (tenzij je heel erg technisch bent).

De nieuwsgroepen heb ik niet uitgeprobeerd maar daarvoor moet je adres news.lijbrandt.nl gebruiken.

Telefoon :
Officieel weet ik nog steeds mij nieuwe nummer niet. Naar iemand bellen die een telefoon met een display heeft is de oplossing om er achter te komen (of je mobieltje gebruiken). Niet iedereen is zo slim om het op die manier op te lossen. Volgens mijn moeder klink het beter dan de oude asdl aansluiting. Die vond ze zacht klinken. Van andere personen geen klachten gekregen.

Het porteren van het oude telefoonnummer naar Lijbrandt kan als je inlogt in het "mijn lijbrandt" gedeelte op de Lijbrandt site. Dat heb ik niet uitgeprobeerd want ik vind mijn nieuwe nummer leuker dan mijn oude nummer. Er is mij tot nu toe geen leentoestel aangeboden. Onduidelijk is of en hoe je daar aan zou kunnen komen (en ik heb geen zin om de helpdesk te bellen). Omdat ik slechte één vaste telefoon heb is als tijdeljke oplossing *21* gebruiken zodat de oude lijn naar de nieuwe lijn doorverbonden wordt. Dat kost mij geld, dat laten doorverbinden, maar zo kan ik tenminste wel op beide nummers gebeld worden en mis ik geen gesprek. Ik heb inmiddels een draadloze telefoon aangeschaft en dat werkt ook goed.

Op de modem zit een klikverbindingaansluiting voor de telefoonverbinding. Heb je geen klikstekkertje aan die kant van je telefoonsnoer (lees in de meterkast) dan wordt het of de hele kabel vervangen of met tang aan de slag gaan om zelf een klikstekkertje op de snoer te plaatsen.

Ze beloven wel dat je al je oude apparatuur kunt gebruiken maar niet dat je alle oude verbindingen kunt gebruiken!

TV : analoog signaal :
In de folder werden 39 analoge zenders beloofd. In oktober had ik er maar 35 (of 38 als je de drie dubbele nederlandse zenders meetelt). In decemeber werden het er gelukkig al 37 (of 39 als de twee dubbele nederlandse zenders meerekent)

FAN (gestopt) en Het gesprek (failliet) zijn vervangen door Schlager TV en Arte
In plaat van Mercurius en GPTV heb ik nog steeds een twee keer nederland 1 en nederland 2 (komt hopelijk in januari)

Tja, wat moet je hier van zeggen. De vervangende zenders zijn drie keer niets (voor mij). Ik kan ook niet zeggen dat ik nu een veel beter beeld heb dan bij UPC. Al scheelt dit ook weer per zender en per programma. Leuk dat er een analoog signaal is zodat je programa's kunt opnemen op je video of harddiskrecorder (kan namelijk niet via IPRTV) of als je een tweede televisie wilt aansluiten, maar wie geen IPRTV box heeft zit met een aangeboden televisiepakket dat, naar mijn idee, minder is dan dat van UPC. Het signaal zit dan wel standaard "gratis" op de modem, het is goed om te kijken of de aangeboden zenders aan je behoefte voorziet voordat je besluit om over te stappen. Of dat de niet gratis IPRTV zenders een optie is. Uiteraard kan je ook alleen internet en/of telefoon afnemen van Lijbrandt en het televisie signaal van een andere provider (bv gewoon van UPC).

TV : digitaal signaal :
Geen idee. Settopbox is stuk en het gaat maximaal een week duren voor er een nieuwe komt zeiden ze. In de praktijk werd het echter twee weken. Dat kan leuk worden als je het analoog signaal niet hebt aangesloten. Gaat het kastje stuk zit je twee weken zonder televisie (en radio). Of mis je een aantal zenders als je het wel aangesloten hebt (waar je wel voor betaald).

In de handleiding wordt gezegd dat het in het tweede poort van links moet worden aangesloten. Dit was verwarrend voor mij (zeker omdat de boel niet werkte). De tweede ingang is of telefoon 2 (T2) maar daar past het stekkertje natuurlijk niet in of ethernet 3 (E3). In de praktijk moet het ethernet 2 (E2) zijn (tweede ethernetpoort van links). Ik kreeg een foldertje hoe je alles moet aansluiten circa een week nadat ik alles al aangesloten had, waarin via plaatjes precies stond hoe alles aangesloten moest worden. Leuk maar mostert na de maaltijd (voor mij).

Leuk dat ik ongevraagd een Settopbox met een HDMI aansluiting kreeg. Nadeel is dat ik mijn harddiskrecorder nu dus niet kan doorlussen om op te nemen (ik kan natuurlijk wel de analoge signaal gebruiken om de analoge zenders opnemen). Maar goed als de beloofde Settopbox met PVR functie (harddiskrecorder functie) er komt is dan ook weer opgelost (al gaat dat je waarschijnlijk weer 50 euro kosten) en zou je theoretisch alle zenders moeten kunnen opnemen die in het digitale pakket zitten (ook terwijl je naar een andere zender kijkt).

Handig dat je hiervoor een ethernet-kabel van 15 meter meegeleverd krijgt (in tegenstelling tot bij het internet). De afstandsbediening (inclusief meegeleverde batterijen) heb ik ook nauwelijks kunnen proberen, maar die voelt vooral heel licht. Even uitzoeken welke code bij jouw televisie hoort en dan kan je hem als hoofdafstandsbediening gebruiken.

Als je de beloofde tijdelijk gratis voetbal kanalen wilt hebben moet je zelf actie ondernemen, bijvoorbeeld door de helpdesk te bellen of mogelijk door de instellingen in "mijn lijbrandt" te veranderen (niet uitgeprobeerd). Je krijgt het dus niet automatisch. Nou ben ik geen voetbalfan dus was dat voor mij geen probleem dat ik het niet heb, maar het voelt niet goed dat je iets wat ze beloven niet vanzelf krijgt.

Van andere tweakers in een andere tread op dit forum heb ik vernomen dat Leeuwarden een KPN gebied is waardoor Lijbrandt het digitale signaal via KPN verbindingen laat lopen. Hierdoor zou het digitale signaal gecoprimeerd uit de modem komen (in plaats van het beloofde ongecomprimeerde Glashart signaal). Dit zou het nodige kwaliteitsverlies opleveren en geeft volgens de kenners een slecht beeld (het analoge signaal zou zelfs beter zijn). Ik heb de nieuwe settopbox nog niet kunnen aansluiten dus daar kan ik (nog) niet over oordelen maar wie hoopt op een loepzuiver beeld is bij deze gewaarschuwd. Zie voor meer info [Almeernet] Glasvezel in heel Almere en verder.

Radio:
Niet uitgeprobeerd dus daar kan ik geen oordeel over geven. Ik vind luisteren via het internet handiger.

Service desk :
Gebeld vanwege de kapotte Settopdesk. Als het goed is gratis bellen (want van een Lijbrandt abbonnee naar een Lijbrant abbonnee) dus dat is mooi meegenomen. Alleen als de telefoonverbinding stuk is, of de hele modem en je dan met je mobieltje moet bellen kan het een dure grap worden. Na het keuze menu volgt een irritant en hard wachtmuziekje. Ik heb iets van tien minuten zitten wachten waarna een aardige mevrouw eerst zelf achter het probleem probeerde te komen. Toen dat niet lukte heeft ze er hulp bijgehaald van een expert. Na nog een testje zou ze overleggen en terugbellen. Ik werd vervolgens echt gelukkig snel teruggebeld (maar een paar minuten). Nieuw kastje word opgestuurd. Duurt maximaal een week zeiden ze, maar het werd twee weken.

Handleidingen :
De ervaren internetters download de handleidingen van de website en komt er, ondanks de foutjes die erin staan, vast wel uit. De niet ervaren gebruiker kan waarschijnlijk beter een handige jongen/neefje/buurman optrommelen of een monteur bestellen. Ik heb mijn halve huis verbouwd omdat ik nog oude aansluitingen heb (telefoonstekker met vier pinnen) en omdat ik zo veel mogelijk kabels door de oude al bestaande pcv buizen wilde hebben lopen, in plaats van allemaal losse kabels dwars door de kamer. Dit zal natuurlijk per huis verschillen maar het heeft mij een hoop tijd, geld en moeite gekost. Het resultaat mag er echter zijn. Dat de off-line installatie handleiding pas circa een week na de aansluiting komt is niet handig en niet praktisch. Zal ongetwijfeld een hoop telefoontje naar de service desk opleveren.

Algemeen :
Voor mij was het internet deel het belangrijkste en daar ben ik over het algemeen wel tevreden over. Ik hoop dat er op tv gebied nog wat veranderd (deels al gebeurd). Dat de beloofde BBC 1 en BBC 2 er niet op het analoge signaal zitten (wel op het digitale) is voor mij een hele dikke tegenvaller, want het was een van de redenen om Lijbrandt als provider te nemen (ik had mijn huiswerk gedaan). Of de beloofde zenderpakket wel op het digitale settopbox zit kan ik nog niet zeggen (want settopbox stuk). Dus kan ik ook nog niet controleren of de beloofde tijdelijke zenders (gemist en voetbal) er op zitten. Als de kenners gelijk hebben dat we een gecomprimeerd digitaal televisie signaal krijgen (kan ik dus ook nog niet controleren), wordt weer een belofte uit de folder niet waargemaakt en dat is weer een teleurstelling

Kortom het voelt als een zesje. Een voldoende maar er is een duidelijk tegenvallend gevoel aanwezig. Als de nieuwe settopbox is geïnstalleerd (en het ook doet) en/of het analoge zenderpakket veranderd kan het natuurlijk misschien nog een zeven worden maar het voldoet (nog) niet gestelde verwachtingen (= de beloftes uit de folder).

Als ik van tevoren had geweten dat ik maanden moest wachten op een aansluiting en bovenstaande als resultaat kreeg was ik misschien niet overgestapt. Ik zit er nu echter een jaar aan vast. Laten we hopen dat ik na dat jaar geen redenen meer heb om naar een andere provider over te stappen, anders is het bye bye Lijbrandt.

Mijn advies :
Laat de glasvezel installeren tot in je meterkast en besluit pas later of je wel of niet een glasvezelprovider neemt. Het je al een inschrijfformulier opgestuurd bel dan naar Lijbrandt (of ga langs de Glashart winkel) en geef aan dat je er van afziet of dat je een uitgestelde aansluiting wilt (kan tot maximaal een jaar na opleverring van de aansluiting, maar hou daarbij wel rekening met de aanbiedings termijnen van gratis settopbox en dergelijke). Op die manier kan je nog even de kat uit de boom kijken (of de kinderziektes voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@whatevers, dit is een goede samenvatting. Wij kunnen hier wat van leren.

Bedankt,
Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:22:
@whatevers, dit is een goede samenvatting. Wij kunnen hier wat van leren.

Bedankt,
Webteam Lijbrandt
Gaan jullie ook in dit forum delen wat jullie met het geleerde gaan doen? Er ligt al een glasvezelader afgemonteerd in de meterkast bij ons, maar dit soort ervaringen geven mij het gevoel dat een abonnement bij Lijbrandt pionieren is. Om die reden wil ik eerst nog wachten met aanmelden, maar dat zou wel jammer zijn omdat als het werkt er genoeg leuke nieuwe dingen bijkomen voor ons (veel hogere upload, DVB-C zonder encryptie, IPTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 12:50

jll

Ik woon sinds dit weekend aan het noordvliet. De glaslijn komt mooi omhoog voor het huis en is dus nog niet afgemonteerd. Ik heb gezien dat ik in gebied 11 zit. Kan iemand een indicatie geven van wanneer of hoelang zoeits gaat duren ? Duurt het zo lang dat ik tijdelijk een andere provider moet nemen ? Ik heb de lijbrant winkel al gebeld alleen die gaven een dermate vaag antwoord dat ik daar niets mee kan.

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsjoender schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:21:
[...]
Gaan jullie ook in dit forum delen wat jullie met het geleerde gaan doen? Er ligt al een glasvezelader afgemonteerd in de meterkast bij ons, maar dit soort ervaringen geven mij het gevoel dat een abonnement bij Lijbrandt pionieren is. Om die reden wil ik eerst nog wachten met aanmelden, maar dat zou wel jammer zijn omdat als het werkt er genoeg leuke nieuwe dingen bijkomen voor ons (veel hogere upload, DVB-C zonder encryptie, IPTV)
Ik zal een inhoudelijke reactie opstellen over de zaken die zijn aangedragen. Voor het einde van de week zal ik hem posten

Gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik zit nu iets meer dan een week bij Lijbrandt. Alleen internet (50/50). Ik haal met nieuwsgroepen gemiddeld 5,75 megabyte per seconden (46mbit dus). Dat vind ik best wel netjes. :).

Het is echter bij lange na niet 1:1. Ben blij als ik 4MBit haal. Ik neem binnenkort daarover wel contact met hun op. Ik heb het nu nog niet echt nodig, maar volgens jaar verwacht ik er wel veel meer gebruik van te moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

Gisteren weer even gebeld met Lijbrandt. Werd vriendelijk door verwezen naar de aannemer in Leeuwarden, die wist mij te vertellen dat ik bij de aannemer in deventer moest zijn. Nadat bij deze aannemer werd geconstateerd dat er een schouw afspraak moest plaats vinden, heb ik deze gemaakt. De 21ste komen ze langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:20:
Navraag leert dat verschillende mensen inderdaad voor hun nieuwsgroepen abonnement geen userID en password hebben ontvangen. De bevestigingsmail met deze gegevens is in sommige gevallen niet verstuurd. We gaan dit oplossen en zorgen voor passende compensatie.

Gr Webteam Lijbrandt
Nog niets over gezien of gehoord (9 december). Het enige wat ik vandaag wel heb ontvangen is de gebruiksaanwijzing voor de installatie, ongeveer 3 weken na het ontvangen van de settopbox. Wederom inloggegevens voor mijn.lijbrandt.nl, maar nog steeds geen inloggegevens voor de nieuwsgroepen. Alleen news.lijbrandt.nl invullen werkt blijkbaar niet meer, want ik kan nu nog maar maximaal 4 threads gebruiken met een maximum snelheid van 500 KB/s. Waar betaal ik die 10 euro per maand voor eigenlijk? Dan maar weer terug naar Eweka....

@tsjoender, ik zou nog maar even wachten met het bestellen van lijbrandt. Van "pionieren" is namelijk absoluut sprake. De pagina van mijn.lijbrandt.nl is nog steeds drastisch aan verandering onderhevig (met de week komen er extra mogelijkheden om zaken in te stellen bij). De informatievoorziening omtrent nieuwsgroepen is zoals je ziet bijvoorbeeld NIET aanwezig. Je mag GoT uitpluizen om dit soort informatie tot je te nemen. Ik vond het ergens wel grappig dat ik de telefoniste bij Lijbrandt moest uitleggen wat een nieuwsgroep was, dat ik daar toch écht een abonnement voor betaal en inloggegevens zou willen hebben :) En online je facturen bekijken via mijn.lijbrandt.nl?
Facturen nog niet beschikbaar
Het is helaas nog niet mogelijk uw facturen op te vragen. Wij werken er hard aan om dit mogelijk te maken.
Een gruwelijke "under construction" dus.

Aan bijna alles kan je merken dat Lijbrandt in de kinderschoenen staat, wat opzich niet erg is maar ik had achteraf liever nog even gewacht tot kinderziektes etc. verdwenen waren. Ik krijg het gevoel dat er te snel gestart is met het aanbieden van diensten en te weinig is voorbereid.

Hier staat een prachtige handleiding voor het instellen van je nieuwsserver (foutmelding dus):

http://www.lijbrandt.nl/u...eiding%20Lijbrandt(2).pdf

(An Error Was Encountered
The URI you submitted has disallowed characters.)

Dat soort simpele zaken check je toch even voor je iets online zet...
Abonnement: waarom zal ik een Lijbrandt Nieuwsserver abonnement nemen?

Lijbrandt biedt een directe koppeling naar de Nieuwsserver nieuws.lijbrandt.nl. Er is een gratis 512 kbps nieuwsdienst, maar u kunt tegen bijbetaling ook een 25 of 100 mbit/s abonnement nemen
nieuws.lijbrandt.nl? Doet niks :) Zal wel news. moeten wezen (en die gaat veel te traag heh)

[ Voor 63% gewijzigd door eMiz0r op 09-12-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kunnen de nieuwgroepen nu niet werken? Ze bieden het aan, dan moet het ook werken.
Wanneer leren bedrijven nu eens een keer dat ze met klanten te maken hebben die een smak geld betalen voor een dienst en dat er een hoop frustratie en ergernis bij deze klanten opborrelt als het niet werkt.
Storing kan voorkomen, maar dat de boel gewoon niet werkt bij oplevering is natuurlijk niet acceptabel. Dat kan nog leuk worden. Ik zal Lijbrandt er ook aan houden dat mijn abonnement pas ingaat als alles voor de volle 100% werkt. Dat is dan inclusief die twee maanden gratis. Als ze daar moeilijk over gaan doen is het dag Lijbrandt. Ik betaal voor een pakket met diensten en dat wil ik vanaf dag 1 ook volledig tot mijn beschikking hebben. Zoniet, geen start abonnement. Dat zou feitelijk iedereen moeten doen.

Van de site van Glashart krijg je ook geen hoogte. Vul je postcode in en je krijgt alleen maar tegenstrijdige of foutieve informatie. Ze zijn hier al enkele weken klaar met graven, maar op de site wordt beweerd dat de graafwerkzaamheden het eerste kwartaal van 2011 van start gaat. Van start? Het is allang klaar :? En klik eens op actueel. Hahaha, actueel? Is 15-07-2010 actueel?

Oh, ik hoop toch zo dat Lijbrandt mij verbaasd en alles perfect oplevert zodat ik hen niet in de kraag hoef te vatten over het hoe en wat. Wat zou dat fijn zijn. Ik zou zelfs een traantje weg moeten pinken. ;(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijgaand de beloofde feedback. Als er rond specifieke stukken geen vragen of toevoegingen waren dan hebben we de oorspronkelijk tekst ingekort.

Gr Webteam Lijbrandt

Internet :
De upload snelheid is niet gelijk aan de downloadsnelheid. De downloadsnelheid ligt rond de beloofde snelheid, de uploadsnelheid op circa 3/4 van de beloofde snelheid (volgens Speedtest). Torrents en ander downloads gaan prima en lekker snel. Behalve natuurlijk als de andere kant van je verbinding geen snel internet aansluting is. Over het surfen over het web ben ik ietsjes minder te spreken. Misschien ligt het hier ook aan de internetsnelheid van de andere partij (en de tussenverbindingen) maar soms lijkt het trager dan mijn oude asdl verbinding. Het verschilt echter per site en per dag dus ik kan mijn vinger er niet precies op leggen. Waarom je geen ethernet-kabel krijgt voor je internet verbinding maar wel eentje van 15 meter voor je IPRTV aansluiting is mij een raadsel (zal kostenplaatje zijn). De coax kabel van de internet verbinding van UPC kan je namelijk niet gebruiken als verbinding (tenzij je heel erg technisch bent).

 Reactie Lijbrandt: We meten nu op verschillende plekken om meer cijfers te krijgen over het verschil in up en download. Als we dit inzichtelijk hebben dan dienen we het dossier bij de netwerkleverancier in. Technisch gezien zou er geen verschil mogen zijn. Wat betreft de installatiematerialen; we gaan het pakket aanpassen

Telefoon :
Officieel weet ik nog steeds mij nieuwe nummer niet. Naar iemand bellen die een telefoon met een display heeft is de oplossing om er achter te komen (of je mobieltje gebruiken). Niet iedereen is zo slim om het op die manier op te lossen. Volgens mijn moeder klink het beter dan de oude asdl aansluiting. Die vond ze zacht klinken. Van andere personen geen klachten gekregen.

 Reactie Lijbrandt: Nieuwe welkomsbrieven zijn in de maak met vermelding van telefoonnummer

Op de modem zit een klikverbindingaansluiting voor de telefoonverbinding. Heb je geen klikstekkertje aan die kant van je telefoonsnoer (lees in de meterkast) dan wordt het of de hele kabel vervangen of met tang aan de slag gaan om zelf een klikstekkertje op de snoer te plaatsen.

 Reactie Lijbrandt; Nemen we mee in een nieuw aansluitpakket

TV : analoog signaal :
In de folder werden 39 analoge zenders beloofd. In oktober had ik er maar 35 (of 38 als je de drie dubbele nederlandse zenders meetelt). In decemeber werden het er gelukkig al 37 (of 39 als de twee dubbele nederlandse zenders meerekent)

FAN (gestopt) en Het gesprek (failliet) zijn vervangen door Schlager TV en Arte
In plaat van Mercurius en GPTV heb ik nog steeds een twee keer nederland 1 en nederland 2 (komt hopelijk in januari)

 Reactie Lijbrandt; Ivm staken van verschillende uitzendingen moet het pakket opnieuw worden ingedeeld. Andere zender worden wel toegevoegd.

Tja, wat moet je hier van zeggen. De vervangende zenders zijn drie keer niets (voor mij). Ik kan ook niet zeggen dat ik nu een veel beter beeld heb dan bij UPC. Al scheelt dit ook weer per zender en per programma. Leuk dat er een analoog signaal is zodat je programa's kunt opnemen op je video of harddiskrecorder (kan namelijk niet via IPRTV) of als je een tweede televisie wilt aansluiten, maar wie geen IPRTV box heeft zit met een aangeboden televisiepakket dat, naar mijn idee, minder is dan dat van UPC. Het signaal zit dan wel standaard "gratis" op de modem, het is goed om te kijken of de aangeboden zenders aan je behoefte voorziet voordat je besluit om over te stappen. Of dat de niet gratis IPRTV zenders een optie is. Uiteraard kan je ook alleen internet en/of telefoon afnemen van Lijbrandt en het televisie signaal van een andere provider (bv gewoon van UPC).

TV : digitaal signaal :

In de handleiding wordt gezegd dat het in het tweede poort van links moet worden aangesloten. Dit was verwarrend voor mij (zeker omdat de boel niet werkte). De tweede ingang is of telefoon 2 (T2) maar daar past het stekkertje natuurlijk niet in of ethernet 3 (E3). In de praktijk moet het ethernet 2 (E2) zijn (tweede ethernetpoort van links). Ik kreeg een foldertje hoe je alles moet aansluiten circa een week nadat ik alles al aangesloten had, waarin via plaatjes precies stond hoe alles aangesloten moest worden. Leuk maar mostert na de maaltijd (voor mij).

 Reactie Lijbrandt; Zullen we ook meenemen in nieuwe documentatie die we gaan versturen bij oplevering

Als je de beloofde tijdelijk gratis voetbal kanalen wilt hebben moet je zelf actie ondernemen, bijvoorbeeld door de helpdesk te bellen of mogelijk door de instellingen in "mijn lijbrandt" te veranderen (niet uitgeprobeerd). Je krijgt het dus niet automatisch. Nou ben ik geen voetbalfan dus was dat voor mij geen probleem dat ik het niet heb, maar het voelt niet goed dat je iets wat ze beloven niet vanzelf krijgt.

 Reactie Lijbrandt; Eens met deze bevinding. Een volgende actie zullen we in communicatie en (IT) technisch beter implementeren

Service desk :
Gebeld vanwege de kapotte Settopdesk. Als het goed is gratis bellen (want van een Lijbrandt abbonnee naar een Lijbrant abbonnee) dus dat is mooi meegenomen. Alleen als de telefoonverbinding stuk is, of de hele modem en je dan met je mobieltje moet bellen kan het een dure grap worden. Na het keuze menu volgt een irritant en hard wachtmuziekje. Ik heb iets van tien minuten zitten wachten waarna een aardige mevrouw eerst zelf achter het probleem probeerde te komen. Toen dat niet lukte heeft ze er hulp bijgehaald van een expert. Na nog een testje zou ze overleggen en terugbellen. Ik werd vervolgens echt gelukkig snel teruggebeld (maar een paar minuten). Nieuw kastje word opgestuurd. Duurt maximaal een week zeiden ze, maar het werd twee weken.

 Reactie Lijbrandt; Wachtmuziek wordt aangepast (of is al inmiddels)

Handleidingen :
De ervaren internetters download de handleidingen van de website en komt er, ondanks de foutjes die erin staan, vast wel uit. De niet ervaren gebruiker kan waarschijnlijk beter een handige jongen/neefje/buurman optrommelen of een monteur bestellen. Ik heb mijn halve huis verbouwd omdat ik nog oude aansluitingen heb (telefoonstekker met vier pinnen) en omdat ik zo veel mogelijk kabels door de oude al bestaande pcv buizen wilde hebben lopen, in plaats van allemaal losse kabels dwars door de kamer. Dit zal natuurlijk per huis verschillen maar het heeft mij een hoop tijd, geld en moeite gekost. Het resultaat mag er echter zijn. Dat de off-line installatie handleiding pas circa een week na de aansluiting komt is niet handig en niet praktisch. Zal ongetwijfeld een hoop telefoontje naar de service desk opleveren.

 Reactie Lijbrandt; Geen we nog een keer secuur naar kijken…

Kortom het voelt als een zesje. Een voldoende maar er is een duidelijk tegenvallend gevoel aanwezig. Als de nieuwe settopbox is geïnstalleerd (en het ook doet) en/of het analoge zenderpakket veranderd kan het natuurlijk misschien nog een zeven worden maar het voldoet (nog) niet gestelde verwachtingen (= de beloftes uit de folder).

Als ik van tevoren had geweten dat ik maanden moest wachten op een aansluiting en bovenstaande als resultaat kreeg was ik misschien niet overgestapt. Ik zit er nu echter een jaar aan vast. Laten we hopen dat ik na dat jaar geen redenen meer heb om naar een andere provider over te stappen, anders is het bye bye Lijbrandt.

 Reactie Lijbrandt; Wij zullen het komende jaar gebruiken om te zorgen dat je niet meer weg wil ;-)

Mijn advies :
Laat de glasvezel installeren tot in je meterkast en besluit pas later of je wel of niet een glasvezelprovider neemt. Het je al een inschrijfformulier opgestuurd bel dan naar Lijbrandt (of ga langs de Glashart winkel) en geef aan dat je er van afziet of dat je een uitgestelde aansluiting wilt (kan tot maximaal een jaar na opleverring van de aansluiting, maar hou daarbij wel rekening met de aanbiedings termijnen van gratis settopbox en dergelijke). Op die manier kan je nog even de kat uit de boom kijken (of de kinderziektes voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Dank daarvoor, blijf vooral melden wat jullie gedaan hebben. Dit soort communicatie draagt zeker bij aan het opbouwen van vertrouwen. Ik blijf dit topic met belangstelling volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben positief verrast door deze antwoorden en manier van communiceren.

[ Handleidingen : ]
Ø Reactie Lijbrandt; Geen we nog een keer secuur naar kijken…

Uit mijn hoofd weet ik nog dat er "xmsnet" stond bij de pop en smtp adressen (even opgezocht; staat op pagina 18 in de internethandleiding)

Ø Reactie Lijbrandt; Wij zullen het komende jaar gebruiken om te zorgen dat je niet meer weg wil ;-)

Het vervangende IPRTV kastje is binnen en werkt inmiddels als een zonnetje (eindelijk weer genieten van BBC) dus ik ben al weer een stukje positiever

Nog een vraagje zit er op de tijdelijke HD zenders (was ook niet verteld, ik was al even bang extra te moeten gaan betalen) ook een teletekst signaal? Of heb ik misschien nog niet de juiste afstandsbediening-code in gebruik? Ik kan namelijk wel teletekst op de SD zenders te voorschijn halen, maar niet op de HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort commumnicatie is prima, maar zou het niet beter zijn als het reilen en zeilen van Lijbrandt gewoon op de website van Lijbrandt is te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinvolle en informatieve nieuwsbrieven per e-mail is ook een optie. Een landelijke voor bijvoorbeeld de amino omruil actie en een plaatselijke voor bijvoorbeeld zenderwijzigingen e.d.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:26
Inmiddels alweer een maand geleden heb ik glasvezel tot in huis gekregen. De mevrouw van de Lijbrandt winkel en de planning konden met vrij veel zekerheid zeggen dat de levering vanaf December zou beginnen. Helaas bleek ook deze keer de planning 'weer' niet haalbaar en is mij net verteld dat de levering van diensten in wijk 26 nog niet mogelijk is, en dat de oplevering vertraagd is. Dit keer kon ze geen verwachte datum geven van de oplevering.

Vrij lang verhaal word het op deze manier, en ik snap dat Lijbrandt ook niet alleen hier verantwoordelijk is. Het zou toch fijn zijn als ik nu eens concrete datum zou krijgen en me hier op af kan stellen in verband thuis zijn voor het installeren en het opzeggen UPC.

Het zou fijn zijn als Lijbrandt eens per maand een e-mail naar de mensen die zich al ingeschreven hebben met een status rapport zodat wij ook weten waar we aan toe zijn.

Verwijderd

Liibrandt kan geen concrete datum geven, wel een periode (als die bekend is). Het werkelijk aansluiten gebeurd namelijk door een andere firma. Die neemt telefonisch contact met je op om een datum en een dagdeel met je af te spreken. Dat maakt het thuis zijn deel voor jou al een stuk makkelijker.

Je kan pas een aansluiting verwachten als je een "Welkom bij Lijbrandt" brief hebt ontvangen waarin staat dat je zelf moet zorgen voor een stroomvoorziening bij het aansluitpunt. Daarna is het nog een kwestie van weken.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:26
Even voor de duidelijkheid, ik heb een aantal weken glasvezel in huis gekregen met een mooi kastje erbij, de monteurs zeiden dat Lijbrandt nog een klein iets daar op moest installeren en dan kon ik los. Echter krijg ik nu het idee dat een derde nog het e.e.a. aan mijn "modem" moet toevoegen, en dan krijg ik pas de IPTV box etc.?

Verwijderd

Je heb nu een oranje draadje met een wit kastje er op. In dat kastje wordt straks de modem geplaatst en dat is het moment dat je een werkende aansluiting hebt. Daarna krijg je pas de IPRTV box en dergelijke opgestuurd.

Als je al een modem hebt ziet het kastje er uit als het tweede plaatje (Genexis type 2) op de volgende pagina:
http://www.vm-fiber.nl/voorwaarden-solcon.html

Het bovenste grijze deel (= de modem) heb je, als het goed is, nog niet. Ze komen dus langs om de modem te plaatsen, je aansluiting te activeren en een klein testje te doen om te kijken of het werkt. Dit gebeurd door een firma die door Lijbrandt ingehuurd is om dat voor hun te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian Rider
Update KPN glasvezel pakket zilver 50/50.

Het laatste bericht / antwoord wat ik van KPN heb gehad is het volgende:
Het snelheidsprobleem en het niet kunnen halen van de beloofde up- en download wordt gewijd aan het niet aankomen van de bijgeplaatste snelheid. Waarschijnlijk komt dat omdat de instellingen niet bij de gebruiker aankomt doordat er een koppeling met het gebruikers ID mist. Ik snap niet zo veel van het verhaal, maar de afdeling "Back Bone" van KPN heeft de klachten nu in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian Rider
SirMemeAlot schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:20:
Inmiddels alweer een maand geleden heb ik glasvezel tot in huis gekregen. De mevrouw van de Lijbrandt winkel en de planning konden met vrij veel zekerheid zeggen dat de levering vanaf December zou beginnen. Helaas bleek ook deze keer de planning 'weer' niet haalbaar en is mij net verteld dat de levering van diensten in wijk 26 nog niet mogelijk is, en dat de oplevering vertraagd is. Dit keer kon ze geen verwachte datum geven van de oplevering.

Vrij lang verhaal word het op deze manier, en ik snap dat Lijbrandt ook niet alleen hier verantwoordelijk is. Het zou toch fijn zijn als ik nu eens concrete datum zou krijgen en me hier op af kan stellen in verband thuis zijn voor het installeren en het opzeggen UPC.

Het zou fijn zijn als Lijbrandt eens per maand een e-mail naar de mensen die zich al ingeschreven hebben met een status rapport zodat wij ook weten waar we aan toe zijn.
Het advies is om te wachten met het opzeggen van de huidige ISP tot je een werkende verbinding van glasvezel in huis hebt. Ik begrijp nu ook waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke provider zouden jullie nemen in?

Tweak of Lijbrandt?

Heb 1 hoofd televisie en een extra in de kamer.
Ik ben bang voor de interactieve televisie van KPN en wil gewoon op 2 tv's kijken. Lijbrandt heeft IPRTV en analoog signaal. Alleen Tweak heeft er een nieuwsserver bij, wat ook weer een voordeel is.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:30:
Welke provider zouden jullie nemen in?

Tweak of Lijbrandt?
Ik ga zeker tweak nemen. Lijnbrandt heeft nog kinderziektes in haar processen.
Tweak omdat : historie als provider, vrijheid van apparatuur, online opslag, domeinnaam en natuurlijk de gratis newsserver. Dit voor 47,- per maand ... _/-\o_

Tv kijken doe ik via de schotel, met een mooie vu box duo :+

[ Voor 9% gewijzigd door frissie op 19-12-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Ik heb gekozen voor Lijbrandt om deze redenen:

Bij Lijbrandt de eerste 2 maanden gratis.
Tweak levert in Leeuwarden tv van KPN en dat wil ik niet, omdat kpn niet analoge tv heeft.
IPRTV box HD (Amino 130M) is bij Lijbrandt gratis, bij Tweak €5,95 per maand extra.
Bij Lijbrandt geen borg of administratie kosten, bij Tweak €50 borg en €25 administratie kosten.
Bij Lijbrand de eerste 3 maanden Eredivisie Live, bij Tweak de eerste 2 maanden.
De tv Basispakket van Lijbrandt spreekt mij meer aan (13th Street) en Ned 1,2,3 HD

Misschien heb ik iets verkeerd gelezen, dus een correctie mag :P

Prijs 49,95 per maand :*)

En ja de newsserver is mooi bij Tweak, maar ik heb nog een abbo bij I-Telligent voor een jaar :)

[ Voor 25% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-12-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
dennisvdweg schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:13:

Tweak levert in Leeuwarden tv van KPN en dat wil ik niet, omdat kpn niet analoge tv heeft.
IPRTV box HD is bij Lijbrandt gratis, bij Tweak €5,95 per maand extra.
Bij Lijbrandt geen borg of administratie kosten, bij Tweak €50 borg en €25 administratie kosten.
Bij Lijbrand de eerste 3 maanden Eredivisie Live, bij Tweak de eerste 2 maanden.
De tv Basispakket van Lijbrandt spreekt mij meer aan (13th Street)

En ja de newsserver is mooi bij Tweak, maar ik heb nog een abbo bij I-Telligent voor een jaar :)
Tweak levert ook TV van glashart dus dan zou je wel analoog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Als ik mijn postcode bij Tweak in voer, krijg ik 3 pakketten met alleen Interactieve digitale televisie van KPN.
Wat heb jij gekozen Amelandbor? :)

[ Voor 30% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-12-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Ah ok, had laatst gewoon op de site van tweak gekeken zonder m'n postcode in te voeren.

Ik heb niet voor glasvezel gekozen, heb een jaar UPC eraan vast geplakt. Met m'n huidige pakket is het goedkoper om voor UPC te gaan (Sport1 incl. ESPN America, HD-DVR en Eredivisie Live).

Volgend jaar maak ik weer opnieuw de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisvdweg schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:13:

IPRTV box HD (Amino M532) is bij Lijbrandt gratis, bij Tweak €5,95 per maand extra.
De tv Basispakket van Lijbrandt spreekt mij meer aan (13th Street) en Ned 1,2,3 HD

Wat is de aanschafprijs voor die IPRTVbox dan? Met opnamefunctie?
Hoe kan je dat evt aangeven, want dat klinkt wel heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56
Volgens mij kun je dat bij Lijbrandt - bij de "Extra Diensten" vinden;

Digitale Interactieve HD-ontvanger € 150,- (eenmalig)

Ze zijn niet altijd even duidelijk op dit soort webpagina's....

Het wordt er ook niet makkelijker op, doordat men voor High Definition EN voor Hard Disk de termen HD gebruikt....

HD Pakket
Digitale Interactie HD-ontvanger....

pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ik heb Glashart nog even gebeld hoe het zit met de kastjes.

De Amino 110 is de normale €89 en de Amino 130 is met HD €150

Deze twee kastje zijn dus gratis bij je abonnement.

De Amino M532 met opnamefunctie is nog niet te krijgen, want deze komt jammer genoeg pas later in Januari met een omruil actie.

Ik zit nu ook wat te twijfel tussen Tweak en Lijbrandt |:(

Eén ding weet ik zeker ik wil niks met KPN te maken hebben, dus moet ik bij Tweak.nl de de Glas R+ pakket kiezen met tv van Glashhart, maar deze kan ik niet kiezen op mijn postcode en zeggen ze bij Tweak.nl dat ik naar Glashart moet bellen hoe dat zit 8)7

P.S dit is een handige site om alle te glasvezel aanbieders te vergelijken :)

http://www.glasvezel-vergelijken.nl/

[ Voor 63% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-12-2010 22:41 ]

• jll

jll

Gisteren iemand van glashart langs geweest voor de showbezoek. Even plattegrond getekend en hij wist mij te vertellen dat er momenteel niet gegraven wordt ivm de vorst. Kan nog wel twee maanden duren. Flats en locaties waar niet gegraven word hebben nu voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit las ik in een ander topic:

Mijn 1e vraag: "4. Welk TV signaal levert u? U schrijft "Glashart Media" maar is het TV signaal van hen of is het gewoon het KPN signaal?"

Antwoord: "4: Wij leveren inderdaad het signaal via Glashart Media en niet via KPN."

Ik vond de term "via" (gezien al het hier geschrevene) uiterst dubbelzinnig interpreteerbaar. Dus:
Volgende vraag: ""4: Wij leveren inderdaad het signaal via Glashart Media en niet via KPN."

Het gaat om de oorsprong/herkomst van het signaal. Op o.a. Tweakers.net is een hele lopende discussie waaruit gebleken is dat Lijbrandt weliswaar formeel het signaal van Glashart betrekt maar dat deze gewoon het (kwalitatief mindere) signaal van KPN levert. Anders gezegd: Glashart levert 2 soorten signaal namelijk de als inferieure omschreven KPN en de superieure Technicolor signaal. De hamvraag is welk signaal betrekt Solcon?"

Is dit waar over lijbrandt? Zal wel een beetje jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt gebruikt inderdaad KPN streams in de gebieden waar KPN de actieve netwerkoperator is. De zogenaamde WBA gebieden.

In de gebieden waar Reggefiber de actieve networkoperator is gebruikt Lijbrandt de originele Technicolor streams van Glashart Media. Dit zijn de WGDO gebieden.

Bovenstaande geld alleen voor IPTV. Voor wat betreft DVB-C wordt er in beide gebieden dezelfde Technicolor aanvoer gebruikt.

Als je dus in een WBA gebied woont kun je het dus beter bij DVB-C houden. IPTV bied dan geen meerwaarde in beeldkwaliteit. De 8Mbit upscaled NL-HD zenders van KPN hebben minder detail dan de originele 8Mbit SD streams van Technicolor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

news.lijbrandt.nl doet het niet meer, omgeving Ruysdaelstraat (Huizum) Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer is dat. In Leeuwarden heeft IPTV geen extra waarde?

En wat wordt precies bedoeld met DVB-C? Is dat hetzelfde als UPC?
Wil graag digitale TV + opnemen?

Tweak en andere aanbieders gebruiken voor DVB-C ook KPN?

Had me zo verheugd op IPTV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-C is een transport methode voor het verzenden van een digitaal TV signaal. UPC maakt hier inderdaad ook gebruik van. Bij UPC ben je echter gebonden aan hun DVB-C decoder (UPC Mediabox) voor het ontvangen van hun DVB-C signaal. Bij Lijbrandt/Glashart Media kun zelf je eigen DVB-C decoder gebruiken. Dus je kunt er dan ook een kopen waarmee je kan opnemen. En als je een TV hebt met ingebouwde DVB-C decoder kun je die ook gebruiken.

De beeldkwaliteit van DVB-C bij Lijbrandt/Glashart Media is beter dan bij UPC. De SD-streams bij DVB-C worden 1:1 doorgegeven van Technicolor en er wordt geen bitrate shaping toegepast, wat UPC wel doet.

Tweak geeft net als Lijbrandt ook DVB-C door van Glashart Media. Dit doen ze uiteraard wel alleen bij de Glashart Media (R+) pakketten. Bij de KPN pakketten (NIET R+) wordt geen Glashart Media DVB-C doorgegeven. Echter zijn de R+ pakketten alleen verkrijgbaar in de WGDO gebieden.

Lijbrandt is de enige die ook DVB-C aanbied in de WBA gebieden. Maar voor IPTV in de WBA gebieden gebruikt Lijbrandt dus de streams van KPN (zie hier). Voor wat betreft de beeldkwaliteit heeft IPTV dan geen voordeel meer ten opzichte van DVB-C:
KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:20:
Ik heb nu al mijn animo hd kastje ontvangen. Hulde voor Lijbrandt. d:)b

Maar ik schrik me wel helemaal het laplazurus van de beeldkwaliteit, of beter gezegd het gebrek eraan. Ik mag hopen dat dit de KPN streams zijn, want het is echt helemaal k*t. :r
DVB-C is echt veel mooier. En zelfs analoog is beter.
KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:12:
Het voorhoofd van de nieuwslezer is gewoon een vlak van één kleur, zonder nuances. Zoals een plaatje die je omzet in gif met maar 128 kleuren of een jpeg met teveel compressie. Het analoge signaal is weliswaar minder scherp, maar bevat echt meer details en kleuren nuances en dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de scherpte.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:33:
[...]
Ironisch genoeg zijn de DVB-C SD beelden qua kwaliteit beter dan dezelfde SD beelden die via de Lijbrandt IPTV streams uit de Amino lopen. (Zo handig een TV waarmee je met een knop tussen DVB-C en Amino kan wisselen :P)
Dit om de criticasters te tonen dat ik niet alleen meet maar zeker ook kijk naar de verschillen op hetzelfde toestel, een moderne full HD Sony Bravia van 101cm.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ik heb nu nog digitale televisie via UPC met HD zenders, dus met digitale televisie HD van Lijbrandt ga ik er op achteruit met beeld kwaliteit? Ik woon in Leeuwarden WBA gebied.

[ Voor 27% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-12-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga je er inderdaad op achteruit in beeldkwaliteit.

UPC geeft de HD-streams origineel door van Technicolor. Zie de bitrates bij UPC voor Nederland 1 HD, RTL4 HD, SBS6 HD, NET5 HD, Veronica HD.

Hier staan de bitrates van de gereëncode KPN streams in de WBA gebieden:
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?
http://www.ipbforum.nl/ex...4e6a7fa9770c32afbc#p28936
Dit zijn de stream verdelingen van Interactieve TV:

1 Single Stream is 3.7 Mb/s
1 Dual Stream is 7.4 Mb/s
1 HD Stream is 8-12 Mb/s**

NEW! ** de gestelde waar de van 1 HD stream is ongeveer 8Mbit.

Met vriendelijke groet,

Stef

KPN Webcare Team
webcare@kpn.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zegt iemand dat HD van UPC beter is en er zegt iemand dat de HD zenders van Lijbrandt beter zijn.

Lijbrandt comprimeert of verlaagd de bitrate niet van de streams.

Ik baal hier wel heel erg van. Baal heel erg van KPN! Waarom gebruikt Lijbrandt niet gewoon alles van Glashart Media? En waarom is nou weer net KPN hier actief?

Man, wat baal ik heirvan...

Ik overweeg nu om een jaar langer bij UPC te blijven want ik zie dan eigenlijk geen voordelen van Lijbrandt t.o.v UPC?

Glasvezel de toekomst? My ass! Altijd weer het gezeik met beperkingen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Lijbrandt gaat KPN de compressie van het digitale tvsignaal aanzienlijk verminderen. Dit zou over een half jaartje het geval moeten zijn. Zo zal Lijbrandt dus toch nog superieure beeldkwaliteit kunnen leveren. Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:30:
Nu zegt iemand dat HD van UPC beter is en er zegt iemand dat de HD zenders van Lijbrandt beter zijn.
Oke, even de feiten op een rij:

HD via UPC is beter dan HD via Lijbrandt IPTV in de KPN/WBA gebieden! In de Reggefiber/WGDO gebieden geldt het omgekeerde!
Leeuwarden = KPN/WBA, dus met HD via Lijbrandt IPTV hebben jullie slechtere beeldkwaliteit dan met HD via UPC.

SD via UPC is slechter dan SD via Lijbrandt DVB-C in alle gebieden!
Zowel Lijbrandt als UPC geven de Technicolor streams door, maar UPC past hier regelmatig bitrate shaping op toe, terwijl Lijbrandt ze gewoon altijd met volle bitrate doorgeeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:42:
Lijbrandt gebruikt inderdaad KPN streams in de gebieden waar KPN de actieve netwerkoperator is. De zogenaamde WBA gebieden.

In de gebieden waar Reggefiber de actieve networkoperator is gebruikt Lijbrandt de originele Technicolor streams van Glashart Media. Dit zijn de WGDO gebieden.

Bovenstaande geld alleen voor IPTV. Voor wat betreft DVB-C wordt er in beide gebieden dezelfde Technicolor aanvoer gebruikt.

Als je dus in een WBA gebied woont kun je het dus beter bij DVB-C houden. IPTV bied dan geen meerwaarde in beeldkwaliteit. De 8Mbit upscaled NL-HD zenders van KPN hebben minder detail dan de originele 8Mbit SD streams van Technicolor.
Wat zou jij doen?

Zou er ooit een moment komen (volgend jaar) dat HD van Lijbrandt beter wordt dan dat van UPC?

Ik begrijp het analoge (digitale) signaal (GEEN HD) is beter van Lijbrandt dan van UPC en als je HD wilt kijken, moet je UPC nemen>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou DVB-C (Digitale TV via coax) van Lijbrandt gaan gebruiken, totdat men voor IPTV fatsoenlijke Technicolor streams gaat gebruiken. Je hebt dan wel alleen zenders in SD-kwaliteit. Maar via DVB-C heb je dus wel Technicolor aanvoer op de hoogst mogelijke bitrate. Daardoor heb je via Lijbrandt DVB-C bij de Nederlandse zenders meer detail dan via Lijbrandt IPTV in de WBA gebieden.

En HD is bij UPC inderdaad beter dan bij Lijbrandt in de KPN/WBA gebieden.

Maar zelf zou ik dus nog even DVB-C van Lijbrandt gaan gebruiken en wachten totdat men voor IPTV fatsoenlijke Technicolor streams gaat gebruiken. Want UPC met hun flutkwaliteit Mediabox wil je eigenlijk niet aan beginnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ik zit ook te twijfelen tussen UPC en Lijbrandt, kwa prijs met het HD pakket is het zelfde €54

Ik wil de beste HD kwaliteit hebben op mijn 37' FullHD tv, opnemen vindt mijn vriendin belangrijk, maar dit kan nog niet bij lijbrandt, omdat de levering van de AminoM532 is vertraagd, dus is dat weer afwachten.

En internet zit hier nog verschil tussen? die van lijbrandt en UPC zijn beide 25 Mbps en de upload ook 25 Mbps bij lijbrandt en bij UPC 1,5 Mbps.

Het nieuwe hd kasjte van UPC (Cisco 8485DVB) is die ook flut?

http://www.cisco.com/en/U...ps8612/ps8644/7012456.pdf

Moeilijk kiezen :F

[ Voor 22% gewijzigd door WhySoSerious? op 27-12-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

dennisvdweg schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:26:
Ik zit ook te twijfelen tussen UPC en Lijbrandt, kwa prijs met het HD pakket is het zelfde €54

Ik wil de beste HD kwaliteit hebben op mijn 37' FullHD tv, opnemen vindt mijn vriendin belangrijk, maar dit kan nog niet bij lijbrandt, omdat de levering van de AminoM532 is vertraagd, dus is dat weer afwachten.

En internet zit hier nog verschil tussen? die van lijbrandt en UPC zijn beide 25 Mbps en de upload ook 25 Mbps bij lijbrandt en bij UPC 1,5 Mbps.

Het nieuwe hd kasjte van UPC (Cisco 8485DVB) is die ook flut?

http://www.cisco.com/en/U...ps8612/ps8644/7012456.pdf

Moeilijk kiezen :F
Lijkt mij duidelijk als je glasvezel hebt liggen dat de coax UPC eruit gaat.
Internet upspeed is veel hoger en je kan je eventuele abo's van KPN telefoon en ADSL opzeggen.
Bij Lijbrandt ligt de Usenet newsserver eruit, dat is het enige manco hier in de buurt (L'den-Huizum)
edit: newsserver doet het nu en wordt regelmatig gefeed maar heb nog steeds geen schrijfrechten :(

Windows Mail could not post your message. Subject 'nnn', Account: 'news.lijbrandt.nl', Server: 'news.lijbrandt.nl', Protocol: NNTP, Server Response: '440 Posting Not Allowed.', Port: 119, Secure(SSL): No, Server Error: 440, Error Number: 0x800CCCA9

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 31-12-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke... Levert Lijbrandt ook zo'n DVB-C box? Of moet je die ook aanschaffen?

En wat is dan een goed apparaat met DVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Hmmm .. Leeuwarden wordt ook dvb-c uitgeleverd !
Kan ik mooi mijn dreambox 600 ansluiten _/-\o_
Is dvb-c alleen bij lijnbrandt verkrijgbaar ?

[ Voor 91% gewijzigd door frissie op 30-12-2010 00:04 ]

• WhySoSerious?
Bij de pakketten staat nu:

Gratis interactieve HD ontvanger.
Gratis 1 jaar 21 zenders in HD.

Verwijderd

Dat is inderdaad een positieve ontwikkeling. Neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds van superieure kwaliteit moet zijn.

• WhySoSerious?
Lijbrandt vertelde mij dat de HD ontvanger met recorder €249 extra gaat kosten :S Waarom niet in gebruik leen zoals UPC ?

[ Voor 42% gewijzigd door WhySoSerious? op 02-01-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt.. voor mij is LIJBRANDT veel te duur om een beetje fatsoenlijk kwaliteit te leveren over Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Zijn er mensen die gebruik maken van IPTV van Lijbrandt in Leeuwarden die ook last hebben van wegvallend geluid bij tv zenders? Het treedt voornamelijk op bij RTL4/5 en was voor de software update erger maar komt nog steeds voor. Het resetten van modem/settop box helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik woon op dit moment in Aldlan-Oost. Ik woon in de een welbekende pakhuis. De glasvezel kabel ligt op dit moment tot aan de deur.

Nu vroeg ik me af hoe ze deze kabel tot aan de meterkast gaan leggen? Er zit namelijk een luik onder de trap, maar die is weggewerkt onder het laminaat. Daar kun je dus niet bij. Heel veel mensen in de buurt hebben dit gedaan. Zijn er mensen die dit al hebben gedaan?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:08:
Ik woon op dit moment in Aldlan-Oost. Ik woon in de een welbekende pakhuis. De glasvezel kabel ligt op dit moment tot aan de deur.

Nu vroeg ik me af hoe ze deze kabel tot aan de meterkast gaan leggen? Er zit namelijk een luik onder de trap, maar die is weggewerkt onder het laminaat. Daar kun je dus niet bij. Heel veel mensen in de buurt hebben dit gedaan. Zijn er mensen die dit al hebben gedaan?
Eerlijk gezegd een beetje onnadenkend om een luik weg te werken onder het laminaat. Er is altijd wel een mogelijkheid om het luik toegankelijk te houden lijkt mij. Nu gaan ze de kabel via de plinten leggen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Possible schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:08:

Nu vroeg ik me af hoe ze deze kabel tot aan de meterkast gaan leggen? Er zit namelijk een luik onder de trap, maar die is weggewerkt onder het laminaat. Daar kun je dus niet bij.
tja... als het mogelijk is, dan zou ik wel de kabel netjes laten leggen. glasvezel blijft de komende tijd nog wel eventjes.

anders wordt het zoals Valconii al aan geeft, wegwerken achter de plint.
let op dat die glasvezel niet teveel kan worden gebogen; anders zouden de interne vezels breken ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog vorderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Ze mogen van mij nu wel weer beginnen .... duurt lang zo ...
Verlang nu al naar warmer weer..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frissie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:48:
[...]

Ze mogen van mij nu wel weer beginnen .... duurt lang zo ...
Verlang nu al naar warmer weer..... :+
Hier ligt al glasvezel (half december), maar het is nog steeds niet in mijn flatje aangesloten...
Het zal nog wel een hele tijd duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben 11 jan. aangesloten via tweakdsl , dit terwijl het via de kpn pas eind maart mogelijk was , half december aangevraagd , 4 dagen later al een monteur aan de telefoon voor een afspraak , in de vrijheidswijk. ;) 8)7 _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen heb een ps3 en krijg hem in een nat3 verbinding.
Krijg hem met geen mogelijkheid in nat2.
Heb een ThomsonTG789vn
Iemand een oplossing voor dit probleem. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog steeds zo'n oranje spriet voor de deur. Een afspraak is nooit gemaakt. Ik vind het wel best zo want volgens mij is het een grote puinhoop bij glashart. Op analoog geen BBC, laat maar lekker zitten dan! Kreeg maanden geleden een brief waarin glashart aangaf een "aanbod" te willen doen als je kaart retourneert. Zou je binnen twee weken reactie krijgen. Opgestuurd en ja jullie raden het al nooit meer wat van gehoord! De beste manier van anti-reclame wat een zootje zeg. Je verstuurt reclame en geeft nooit meer antwoord. Je zal maar tegen een probleem aanlopen dan weet je precies wat je te wachten staat, je hoort nooit wat van die gasten en mag het lekker uit zoeken! Ze willen wel klanten maar er niks voor doen, echt een aanwinst zo'n bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:45:
Ben 11 jan. aangesloten via tweakdsl , dit terwijl het via de kpn pas eind maart mogelijk was , half december aangevraagd , 4 dagen later al een monteur aan de telefoon voor een afspraak , in de vrijheidswijk. ;) 8)7 _/-\o_
Hoe is de ervaring? Hoe is het TV signaal? Snelheid van internet etc?
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:24:
Alleen heb een ps3 en krijg hem in een nat3 verbinding.
Krijg hem met geen mogelijkheid in nat2.
Heb een ThomsonTG789vn
Iemand een oplossing voor dit probleem. ?
Waarschijnlijk poorten openzetten in je router?

Hier gaan ze morgen het modem (glashart) aansluiten. Zal eerst nog wel ff naar de service winkel om te kijken wat ik nou precies wil enzo.
Ik heb sowieso een andere modem/router nodig dan die ik nu gebruik bij Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
@redbad - volgens mij had je die kaart toch van Lijbrandt..?? (Glashart biedt zelf niets aan)
(heb ik ook gehad - ook geen reactie gekregen)

Wel interessant; abo bij Tweak.nl = 50mb = 1e half jaar voor helft van geld (van € 55 - voor € 27.50)
Maakt deze abo goedkoper dan een 30mb bij hun....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Laatst online: 12-09 09:50

P-ter

...

Ik zie net dat de verwachte (graaf)datum bij de postcode-check alweer is opgeschoven (naar 2e kwartaal 2011) terwijl bij ons in de straat in oktober al gegraven is (regio vliet). Ook hebben wij van de woningbouwvereniging een brief gehad dat medio januari de daadwerkelijke werkzaamheden in ons gebouw gaan plaatsvinden, wat ook overeen komt met de planning in het kaartje wat op de glashart site staat.

Volgens mij klopt er niets van de planning op de glashart-site, aangezien de postcodecheck aangeeft dat bijv. de vrijheidswijk pas 3e kwartaal dit jaar aan de beurt is, maar hier al wel mensen aangesloten zijn?

Misschien toch maar eens bij de Glashart winkel binnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic alle vragen, opmerkingen, klachten en issues en antwoorden m.b.t. de glasvezeldiensten van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hen3s schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:02:
@redbad - volgens mij had je die kaart toch van Lijbrandt..?? (Glashart biedt zelf niets aan)
(heb ik ook gehad - ook geen reactie gekregen)

Wel interessant; abo bij Tweak.nl = 50mb = 1e half jaar voor helft van geld (van € 55 - voor € 27.50)
Maakt deze abo goedkoper dan een 30mb bij hun....!
Je hebt natuurlijk gelijk. Nadat ik gepost had vroeg ik me al even af of ik niet zaken door mekaar had gehaald en niet bij Lijbrandt had moeten posten. Wel interessant om te vernemen dat jij ook geen reactie hebt gekregen en de aanbieding van Tweak is inderdaad aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:40:
[...]

Hoe is de ervaring? Hoe is het TV signaal? Snelheid van internet etc?

[...]

Waarschijnlijk poorten openzetten in je router?

Hier gaan ze morgen het modem (glashart) aansluiten. Zal eerst nog wel ff naar de service winkel om te kijken wat ik nou precies wil enzo.
Ik heb sowieso een andere modem/router nodig dan die ik nu gebruik bij Lijbrandt?
De snelheid is goed , tv beeld is niet slecht maar ik ben een dreambox hd gewend via de schotel
Telefoon werkt nog niet

Poorten opzetten helpt niet bij het tompson modem , schijnt bij niemand goed te werken met een ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Thomson routers .... wat heb ik de sch*rft aan deze ondingen.
Geef mij maar een draytek, of een router met dd-wrt ... kan je nog wat mee.

Mag je zelf niet een eigen router neerzetten bij tweak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Voor de geinteresseerden; KPN heeft nu dan actie van 1e half jaar voor half geld.
Incl.2 ontvangers voor TV - bij 50mb = 1 ontvanger incl.harddisdrecorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Pol is op het moment druk bezig met werkzaamheden rondom de koepelkerk. Ook is er de afgelopen dagen een grote haspel geplaatst aan het noordvliet / hoek archipelweg.

Graaft Pol in een deel van de stad voor Glashart ?

Zie in de topicstart twee andere partijen staan, die het uiteraard kunnen uitbesteden.

[ Voor 30% gewijzigd door P-ter op 19-01-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
P-ter schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:16:
Pol is op het moment druk bezig met werkzaamheden rondom de koepelkerk. Ook is er de afgelopen dagen een grote haspel geplaatst aan het noordvliet / hoek archipelweg.

Graaft Pol in een deel van de stad voor Glashart ?

Zie in de topicstart twee andere partijen staan, die het uiteraard kunnen uitbesteden.
Hier in bilgaard zijn ze bezig in De Bird / De Dulf e.o.
Hier zijn polen en Nederlanders gemengd bezig.

Baal wel dat de herbestrating erg slordig is gebeurt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die het Lijbrandt: vragen en klachten forum niet volgen, er is goed nieuws:

BBC kanalen bij Glashart Media vanaf 1 juni SD-zenders BBC One, BBC Two, BBC Three en BBC Four. Ook het HD-kanaal BBC HD komt via Glashart Media beschikbaar.

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:09:
Voor diegene die het Lijbrandt: vragen en klachten forum niet volgen, er is goed nieuws:

BBC kanalen bij Glashart Media vanaf 1 juni SD-zenders BBC One, BBC Two, BBC Three en BBC Four. Ook het HD-kanaal BBC HD komt via Glashart Media beschikbaar.

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4430
En dus ook bij Interactieve TV van KPN, aangezien Lijbrandt in bepaalde gebieden de streams van KPN levert.

KPN heeft overigens nu (voor Leeuwarden?) een actie waarbij je de eerste zes maanden gratis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-ter schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:02:
KPN heeft overigens nu (voor Leeuwarden?) een actie waarbij je de eerste zes maanden gratis krijgt.
Dat is een een slecht teken dat KPN zich moet verlagen tot zulke acties. Of ze hebben te weinig abonnees om genoeg (naar hun idee) winst te maken of ze willen koste wat koste een zo groot mogelijk marktaandeel hebben. Hoe dan ook het komt bij mij wel heel erg wanhopig over als je bereid bent zes maanden geld over de balk te gooien (of in een bodemloze put te stoppen). Als ik aandelen van ze had zou ik ze nu dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast zitten er nog twee addertjes in de actie-voorwaarden van KPN waarbij je het laatste addertje gerust een python kunt noemen:

6. Het recht op [de 6 maanden] korting vervalt indien het abonnement tijdens de kortingsperiode gewijzigd wordt. De resterende korting wordt dan niet uitgekeerd.

7. KPN heeft het recht om de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen dan wel de actie voortijdig in te
trekken.

Ze kunnen in principe na een maand zeggen we stoppen met het geven van de korting, maar jij moet je wel houden aan het afgesproken jaarcontract...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35
En het grappige is dat op hun website (http://www.kpn.com/glasvezel/kpn-glasvezel.htm) het over maar 3 maanden hebben.
En langs de weg staan hele grote billboards met daarop 6 maanden gratis.

Rara wat is het nou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Alleen de 100mb is voor 6 maand gratis.

Maar ik ben in tussentijd maar voor de Tweak gegaan; 1e half jaar half geld.
50mb lijn genomen.

[ Voor 56% gewijzigd door Hen3s op 02-02-2011 23:59 . Reden: Toevoeging; Tweak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is het een speciale actie voor Leeuwarden. Als je een postcode invoert van Leeuwarden waar al glasvezel ligt (bv 8933AA + huisnummer 2) zie je bij internet + tv + bellen 6 maanden gratis verschijnen.

Als je daarna op "informatie en bestel" klikt (waarna je ziet dat het niet alleen maar voor 100mb geldt) en de kleine lettertjes goed lees ziet dat "gratis" niet helemaal gratis betekend. Alleen de standaard abonnement kosten zijn gratis. Je betaald dus wel gewoon voor de extra diensten, de activatiekosten en de verzendkosten.

De actievoorwaarden kan je vinden door op het tabblad "kosten" te klikken, en dan rechtsonder in het dan verschenen vak te kijken. Dan zie je "Minimale contractduur: 1 jaar. Lees ook de actievoorwaarden" staan waar je op kunt klikken. Leeuwarden kiezen in het nieuwe scherm en je kunt het (geopende of gedownloade) .pdf bestand met de voorwaarden bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:15:
[...]

Dat is een een slecht teken dat KPN zich moet verlagen tot zulke acties. Of ze hebben te weinig abonnees om genoeg (naar hun idee) winst te maken of ze willen koste wat koste een zo groot mogelijk marktaandeel hebben. Hoe dan ook het komt bij mij wel heel erg wanhopig over als je bereid bent zes maanden geld over de balk te gooien (of in een bodemloze put te stoppen). Als ik aandelen van ze had zou ik ze nu dumpen.
Het is natuurlijk naast het winnen van nieuwe zieltjes ook een mogelijkheid om zoveel mogelijk bestaande koper-klanten een goed aanbod te doen en over te zetten op glas. Ik kreeg dit aanbod als koper-klant van I-TV ook per brief thuis.
Contract wordt dan 'kosteloos' (wel de activatiekosten en verzendkosten betalen) verlengd. Je hoeft je contract van de dienst op koper dus niet uit te zitten of af te kopen.

Kan iemand hier overigens iets zeggen over de planning bij Glashart? Zoals ik al eerder aangaf lijkt het wel alsof de planning die ze op de site hebben staan niet gehanteerd wordt (aangezien er iemand in de vrijheidswijk aangesloten is, terwijl die pas later in de planning vermeld staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-ter schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:23:

Het is natuurlijk naast het winnen van nieuwe zieltjes ook een mogelijkheid om zoveel mogelijk bestaande koper-klanten een goed aanbod te doen en over te zetten op glas.
Dat kan ook met een of twee maanden korting of geen aansluitkosten. We hebben het hier over een groot en bekend bedrijf dat al een paar maanden nadat er ook maar iets aan glasvezel in Leeuwarden ligt blijkbaar al moet overgaan tot dit soort verkoopmethoden om klanten binnen te halen.

Geloof me, als ze genoeg aanmeldingen zouden ontvangen (en/of als het marktaandeel groot genoeg zou zijn) dan zou deze actie er niet geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Ik denk dat het, zelf voor een KPN, niet zo makkelijk is om klanten binnen te krijgen.
Mensen zijn voorzien van internet, tv en telefoon. Dus - ze hebben een lokkertje nodig om mensen binnen te krijgen!
Net als het ALTIJD al is geweest met deze abo's!
Ik heb ook altijd mee kunnen liften op aanbiedingen....., aan het eind van het jaar bel je ze op - dat je wilt gaan opzeggen; en dan komen ze vaak weer met een goede aanbieding.

Zo had ik al 4 jaar lang bij Orange/Online hetzelfde betaald....=> aanbiedingsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties zijn goed. * Nu al * moeten gaan stunten is, wat mij betreft, bedenkelijk.

Een toepasselijk informatief stukje tekst geknipt en geplakt van glasvezelinfo :

Reggefiber en KPN geven aan in een periode van zo'n tien jaar 6 á 7 miljard te willen investeren in de aanleg van een glasvezel- netwerk in een groot deel van ons land. Het te investeren geld moet van banken en andere investeerders worden verkregen. Omgaan met dergelijke bedragen is geen spelletje. Banken willen zekerheden, rente vanaf de eerste dag en voortgangsrapportages die fantastische resultaten bekend maken. Al deze eisen gelden natuurlijk ook voor de aandeelhouders van KPN. De druk is dus hoog. Er moet gepresteerd worden en vooral moeten er klanten binnenstromen, uiteindelijk miljoenen huishoudens om het netwerk rendabel te krijgen.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste