[Glashart] Glasvezel in de Gemeente Leeuwarden

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
Er lag vrijdag een kaartje van Glashart op de mat of ik even wilde bellen ( woon in het centrum, ligt nog geen kabel ), gister gebeld en vandaag kwam er iemand langs om te kijken hoe de kabels hier binnen kwamen ivm bovenburen en dergelijke. Even kort gepraat en wat vragen gesteld, de antwoorden zijn misschien ook interessant voor andere forumers.

Woon zelf in de Bagijnestraat en volgens de meneer van Glashart wordt daar rond de bouwvak een kabel gelegd, dat is in ieder geval beter dan het vierde kwartaal waar de postcodecheck het over had. Het schijnt nogal lastig te zijn omdat ze hier maar 3 dagen in de week mogen graven en er altijd één kant van de straat vrij moet blijven. Verder wist ie me te vertellen dat er een PoP achter het gemeentehuis komt te staan en kreeg ik het advies om een maandabonnement te nemen zodat ik makkelijk kan wisselen tussen providers, dat zou namelijk heel makkelijk gaan worden. Hij had het er ook over dat er nog veel meer providers komen.

Nouja, ik weet niet in hoeverre dit nog interessant is maar ik dacht ik meld het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Hen3s schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:55:
Ik denk dat het, zelf voor een KPN, niet zo makkelijk is om klanten binnen te krijgen.
Dit ja.

Werk zelf voor KPN en je wilt niet weten wat voor geld er nu in de promotie rond gaat. Als ze 5 man een dag aan het werk zetten voor een promo-actie en ze halen 6 contracten binnen noemen ze dat goed. Totale kosten voor promotie één zo'n dag? Euro-tje of 2500. Tel daarbij het half jaar gratis (minimaal 6x6x55 = bijna 2400) op, dan slik je wel even bij de gedachte hoeveel ze blijkbaar voor die paar contracten over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En dan wil je nog niet eens weten hoeveel geld er in het testen van alles gaat zitten op dit moment ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mij wordt de fiber a.s. woensdag afgemonteerd (Bilgaard - Anjen)
Hierna wist de mevr. van de firma schuuring aan te geven,
dat het daarna nog twee maanden duurt dat er signaal op zit.

Hoe lang heeft bij jullie geduurd : aanleg meterkast tot signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 00:26
30-1 aangemeld bij Tweak.nl
01-02 - papieren geretourneerd naar hun
10-02 - telefoontje voor afspraak maken
03-03 - definitieve aansluiting

Ik ben ZEER benieuwd.
(Vegelinbuurt - nieuwbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbluenote
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09-2023
Ik denk aan een abo bij Tweaks maar heb wat vragen over hun nieuwsgroepen. Er zijn 2 snelheden (20 en 60), onbeperkt datagebruik, Ik kan alleen nergens iets vinden over retentie of een overzicht welke nieuwsgroepen ze hebben. En welk news-abo je krijgt als je een 50 mb-Fiber abo neemt?
Weet iemand hier iets van of liever waar ik die info kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353986

Ik heb me inmiddels geprobeerd aan te melden voor KPN, maar voor de aansluiting helemaal gereed gemaakt kan worden moet Lijbrandt de kabel hebben vrijgegeven. De order daarvoor zou inmiddels doorgegeven zijn aan Reggefiber, de schatting is dat de lijn volgende week vrij is. Daarna kan het KPN-abonnement opnieuw ingevoerd en aangesloten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
De contactdoos hangt. en fibers zijn gemonteerd.:o)
Heb waardes van 1.07 en 1.02 op de fibers ...

Welke waarden zijn bij jullie gemeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124852

Ik heb volgens mij 1 waarde gezien van de fibers: 0,84.

Voor de rest is hier ook alles al een tijdje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 15:53
bobbluenote schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:44:
Ik denk aan een abo bij Tweaks maar heb wat vragen over hun nieuwsgroepen. Er zijn 2 snelheden (20 en 60), onbeperkt datagebruik, Ik kan alleen nergens iets vinden over retentie of een overzicht welke nieuwsgroepen ze hebben. En welk news-abo je krijgt als je een 50 mb-Fiber abo neemt?
Weet iemand hier iets van of liever waar ik die info kan vinden?
Je krijgt een 20Mb account bij je tweak fiber abo. Ze hebben een retentie van ruim 400 dagen..

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Vandaag tweak 50 besteld, postcode was beschikbaar.
Zal mij benieuwen hoelang e.e.a. duurt.

• bobbluenote
kipppertje schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:29:
[...]

Je krijgt een 20Mb account bij je tweak fiber abo. Ze hebben een retentie van ruim 400 dagen..
Het is afwachten of in de nabije toekomst nieuwsgroepen interessant blijven, na de laatste Brein acties zijn veel nzb sites er mee gestopt. In ieder geval bespaar je met dit abo bij Tweaks zo'n 6 a 7 euro per maand uit, want dat was je anders kwijt aan een commerciële Usenetprovider. En 400 dagen retentie is langer dan de 250 die ik nu heb.

Voor mij is telefoon niet interessant, maar het zit nu eenmaal in het pakket. TV eigenlijk ook niet, maar ik wil een vergelijkbaar pakket als wat ik nu bij UPC heb. Volgens mijn eerste berekeningen zou ik daarmee in het eerste jaar per maand minimaal 25 euro besparen. Dat is bijna de helft. Omdat ik helemaal niet tevreden ben met de digitale tv van UPC is mijn keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Ze zijn nu ook in de wijk Oldegalieën begonnen. Laatst kwam KPN al door de straat en probeerden mijn vriendin een abonnement aan te praten. Gelukkig wist die te melden dat haar vriend als ICT-er zelf wel een abonnement ging uitzoeken. Zo smeren ze denk ik veel bewoners een abonnementje aan als je niet oplet.

Ik wacht eerst met het uitzoeken van een provider (Denk tweak of kpn) totdat de eersten over zijn in de straat/wijk. Zijn er mensen hier van de wijk Oldegalieën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Tweak of KPN lijkt me een makkelijke keuze. Tweak natuurlijk. En dan bij voorkeur een R+ abonnement. Als het even kan moet je KPN echt proberen te vermijden. Hun producten zijn van lage kwaliteit.

- Geen originele Technicolor streams (SD 8mbit, HD 12-13mbit), maar door KPN geëncodeerde streams met lage bitrates (SD 3-4mbit, HD 7-8mbit).
- Geen DVB-C mogelijk.
- Encryptie op de streams (ook de basiszenders) maakt een HTPC onmogelijk.
- Waardeloze ubertrage Motorola STB's met ventilator.

- Snelheidsverlies internet door overhead op PPoE verbinding.
- Dichtgetimmerde Experiabox waar niks aan te stellen is. Je kunt niet fatsoenlijk een eigen router gebruiken.

Ook zijn ze te duur omdat KPN teveel winst wil maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 31-03-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 00:26
Tja - maar bij Tweak krijg je de KPN verbinding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:39:
Tweak of KPN lijkt me een makkelijke keuze. Tweak natuurlijk. En dan bij voorkeur een R+ abonnement. Als het even kan moet je KPN echt proberen te vermijden. Hun producten zijn van lage kwaliteit.

- Geen originele Technicolor streams (SD 8mbit, HD 12-13mbit), maar gereëncode KPN streams met lage bitrates (SD 3mbit, HD 7mbit).
- Geen DVB-C mogelijk.
- Encryptie op de streams (ook de basiszenders) maakt een HTPC onmogelijk.
- Waardeloze ubertrage Motorola STB's met ventilator.

- Snelheidsverlies internet door overhead op PPoE verbinding.
- Dichtgetimmerde Experiabox waar niks aan te stellen is. Je kunt niet fatsoenlijk een eigen router gebruiken.

Ook zijn ze te duur omdat KPN teveel winst wil maken.
E.e.a zal niet in Leeuwarden kunnen ... Onze stad wordt belicht door kpn .. dus kpn gebied.
Hiermee zit je aan alle (on)mogelijkheden van KPN vast.

Een eigen router is ook in het KPN gebied Leeuwarden mogelijk.
De router moet over vlan mogelijkheden beschikken met tagging.
Zelf ben ik aan het uitzoeken welke routers hiervoor geschikt zijn.
Nu ik het nu zie routers welke dd-wrt of openwrt draaien zijn geschikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbluenote
frissie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:36:
[...]

E.e.a zal niet in Leeuwarden kunnen ... Onze stad wordt belicht door kpn .. dus kpn gebied.
Hiermee zit je aan alle (on)mogelijkheden van KPN vast.

Een eigen router is ook in het KPN gebied Leeuwarden mogelijk.
De router moet over vlan mogelijkheden beschikken met tagging.
Zelf ben ik aan het uitzoeken welke routers hiervoor geschikt zijn.
Nu ik het nu zie routers welke dd-wrt of openwrt draaien zijn geschikt ;)
Ik heb een Netgear3700 V2 en wil alles gedraad hebben. Ik wil geen aansluiting in de meterkast maar in de kamer. Denk je dat dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
bobbluenote schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:04:
[...]
Ik heb een Netgear3700 V2 en wil alles gedraad hebben. Ik wil geen aansluiting in de meterkast maar in de kamer. Denk je dat dat kan?
Hangt van je router en de firmware af. Ik lees dat e.e.a. met TP-Link TL-WR1043ND goed gaat.
Andere types met gigabit, wireles etc moet ik nog uitzoeken.
KPN levert alles af op ip in diverse vlan's.

Quote aan mij van Eymey, in the tweak glasvezel topic :

Kort samengevat:
* Voor internet gebruik je VLAN 6 (met daarover PPPoE username: <macadres>@direct-adsl of <macadres>@cambrium-access oid met password "kpn" ). Dat wat je achter de @ zet mag als het goed is niet veel uitmaken, heb ik gehoord .
* Voor telefonie kan je VLAN 7 gebruiken (PPPoE <macadres>@voip / ww "kpn"). In het geval van Tweak krijg je gewoon een 2e publiek adres van Tweak met heel lage bandbreedte maar goede QoS
* Voor IPTV gebruik je VLAN 4 (zonder PPPoE verbinding)

Om e.e.a. te verduidelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door frissie op 03-03-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
bobbluenote schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:04:
[...]
Zie hier voor info over de 3700 v2 : link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbluenote
frissie schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:07:
[...]

Zie hier voor info over de 3700 v2 : link
Dat is mooi, maar het risico dat mijn nieuwe router van 120 euro niet te recoveren is, is me te groot.
Als het niet anders kan, switch ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397707

Kan hier in Meppel nu geen e-mail ontvangen/versturen! Ergens anders ook hetzelfde geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
bobbluenote schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:17:
[...]

Dat is mooi, maar het risico dat mijn nieuwe router van 120 euro niet te recoveren is, is me te groot.
Als het niet anders kan, switch ik liever niet.
Je bent een tweaker of je bent het niet ... hahaha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381110

Hallo,

Net aangesloten op KPN glas, snelheid down 85 Mbps :) Up 54 Mbps dit valt tegen en de beeldkwaliteit HD is iets minder dan UPC.

grtz 2Focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 15:31

P-ter

...

In welk aansluitgebied zit je 2focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Ik in bilgaard (De Anjen) wordt 23 maart aangesloten.
Vervang dan meteeen de experiabox voor een eigen router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@P-ter in westeinde.

Beeldkwaliteit HD en normaal is echt minder dan van UPC.

Grtz 2Focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Anoniem: 381110 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:47:
@P-ter in westeinde.

Beeldkwaliteit HD en normaal is echt minder dan van UPC.
Wanneer heb je je aangemeld voor deze aansluiting?
Ik ben namelijk benieuwd hoeveel tijd er zit tussen het daadwerkelijke graven / aansluiten meterkast en het opleveren van de dienst.

Het lijkt alsof dit nogal verschilt per gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aanvraag in november, al met al een maand of 4 je moet wel geduld hebben. Het hangt af hoe snel een wijk is aangesloten. inet is snel ;) TV zapt lekker snel, zoals ik al eerder melde is de beeldkwaliteit slechter dan UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Anoniem: 381110 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:18:
Aanvraag in november, al met al een maand of 4 je moet wel geduld hebben. Het hangt af hoe snel een wijk is aangesloten. inet is snel ;) TV zapt lekker snel, zoals ik al eerder melde is de beeldkwaliteit slechter dan UPC.
Hoeveel tijd zat er tussen het graven en wanneer hebben ze de glasvezel modem geinstalleerd?

Beeldkwaliteit ben ik gewend, zit nu ook bij KPN. Vind het zappen (met de Motorola 1910 geloof ik) erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het graven is het probleem niet dat gaat vlot, de kabels moeten gelast / gelust worden en daarna de wijk centrale in werking, ik schat een maand of 6. ( wel een winterperiode gehad vorst in de grond)

Ik zap met de motorola 1963 snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Brief van Glashart gekregen dat ze bij mij in de staat (Bothastraat, Transvaalwijk) komende dagen glasvezel gaan aanleggen. Ben nog tevreden met UPC (Fiber60) dus heeft voor mij niet echt haast. Zal nog een paar maanden duren waarschijnlijk voordat alles werkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

Bij ons zijn vandaag de glashart monteurs geweest om het kastje aan te sluiten. Kon in de woonkamer, super gedaan door de gasten. Nu ben ik aan het zoeken naar abonnementen, en neig naar de KPN aangezien ze voor 55 euro wel 2 decoders hebben (heb nog een huisgenoot die ook TV wil of course). Alleen kom hier op t forum wat verschillende meningen tegen. Wat is volgens jullie de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371999

De beste keus hangt natuurlijk van je eigen wensen af
Kijk je veel televisie -> kijk dan welke provider jouw favoriete tv zenders wel aanbied (en wie niet).
Bel je heel veel -> vergelijk de kosten van telefonie.
Zit je veel op internet en download je veel -> vergelijk de downloadsnelheid en de uploadsnelheid.

Daarnaast kan het bijvoorbeeld belangrijk zijn of je wil dat er iemand langskomt om het een en ander te installeren (en wat de kosten daar dan van zijn).

Kortom zet je wensen op een rijtje en kijk welke provider daar het beste bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

En overweeg ook de aanbiedingen die gelden, zo kun je vaak voor een zacht prijsje een jaar proefdraaien:

6 maanden gratis brons (bij een jaar bij KPN)
4 maanden gratis bij alle glaspakketen van Tweak

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 10:58
Ik heb sinds gisteren het kastje in mijn huis.
Kan ik nu direct een afspraak maken met KPN of zal het allemaal nog niet werken en moet ik wachten tot zij contact met mij opnemen? Ik heb mijn pakket in februari aangevraagd.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404706

Ik ben er wel uit wat ik ga nemen en dat is een tweak abonnement wanneer ze het bij mij aansluiten.
Geen experiensbox eraan maar de draytek vigor 2130vn gigabit router en daar kan ik alles aansluiten via vlans.
Twaek is de enige profider hier in leeuwarden die het wachtwoord voor de sip instellingen wil geven en met deze router kan ik er ook gewoon de telefoon inzetten(zit voip in) en gebruik blijven maken van mijn voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
Is er al iemand die op een varend woonschip woont aangesloten? Bij ons (Emmakade) ligt de oranje kabel tot bij de meterkast, maar ik heb geen enkele info over hoe het nu verder gaat. Zoals waar de aansluiting komt, hoe de verbinding van de meterkast naar het schip gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 juni, lijbrandt.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 20:51
Zuiderburen, De Rijd Maandag 20-5-2011 wordt de modem geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Bilgaard, De Anjen
KPN-monteur komt aanstaande donderdag langs

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
funk-e schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:47:
Bilgaard, De Anjen
KPN-monteur komt aanstaande donderdag ltangs
Hier bij mij draait het al twee maanden ;)
Woon ook in De Anjen.
Meteen de eerste dag de EB in een plastic tas gestopt.
M'n netgear 3700 draait als een zonnetje.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbluenote
frissie schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:08:
[...]

Je bent een tweaker of je bent het niet ... hahaha 8)7
Ik zie dat jij ook een Netgear 3700 hebt en alles al hebt draaien. Dus zonder EB. Heb je je NG aangepast volgens de link die je stuurde? Waar staat je NG, in de meterkast bij het aansluitpunt? Zit er dan nog een ander modem van KPN tussen? Of is de boel rechtstreeks aangesloten op je NG?

[ Voor 19% gewijzigd door bobbluenote op 25-05-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frissie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:22:
Ik in bilgaard (De Anjen) wordt 23 maart aangesloten.
Vervang dan meteeen de experiabox voor een eigen router ;)
Hoe kan je dat precies doen? MOet je ook zaken aanpassen?

Heb zelf nog zo'n sitecom router. Kan ik die ook gebruiken? Wil gewoon vanaf de meterkast naar de router zonder modem (die ik wss van lijbrandt) krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 124852 op 26-05-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
bobbluenote schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:17:
[...]

Ik zie dat jij ook een Netgear 3700 hebt en alles al hebt draaien. Dus zonder EB. Heb je je NG aangepast volgens de link die je stuurde? Waar staat je NG, in de meterkast bij het aansluitpunt? Zit er dan nog een ander modem van KPN tussen? Of is de boel rechtstreeks aangesloten op je NG?
Ik heb een utp kabel lopen vanaf de genexis naar de wan poort van de netgear 3700.
Dit is ong 7 meter. De netgear draait openwrt met de configuratie van Hermanvandrie.
Deze configuratie werkt met vlan's, waarbij je drie vlan's krijgt 1 voor telefonie, 1 voor internet en een 1 voor tv. Zelf heb ik tweak maar met kpn werkt het ook prima.

Zelf had ik in eerste instantie de EB aangesloten, maar deze verloor steeds dns en ook de PPPoE verbinding. Meteen naar de computershop geweest om de netgear op te halen ;)
De netgear configuratie heb ik in combinatie met tweak aangepast.
Omdat ik geen telefonie van tweak gebruik ... dit werkt gewoon niet. Zelf heb ik schotel tv (veel mooier).
Hierdooor gebruik ik nu poort 1 voor evt. kpn tv, en de overige 3 poorten voor internet.
Na installatie nooit meer problemen met de verbinding of telefonie gehad.
Ben blij dat ik van die klote EB af ben.

Zelf hoop ik dat tweak de nieuwe WBA+ dienst van kpn gaat leveren.
Ben je van dat gemier van vlan's af, het werkt prima maar voor veel klanten maak je het veel makkelijker.
Met de WBA+ dienst kan alles afgemonteerd worden op de genexis :

- Poort voor internet ->router erop .. met dhcp gelijk internet ... geen gedoe meer met vlan''s en PPPoE.
- Poort voor telefonie, afgmonteerd op een rj11, zoals we dat nu van kpn kennen.
- Analoge tv met dvb-c signaal,voor analoog en digital tv signaal. Meteen te gebruiken op diverse platte tv's.

Je merkt dat tweak heel veel problemen heeft met het huidige platform van kpn.
EB's werken niet correct, hierbij moeten ze bij problemen alles via kpn spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik ben afgelopen donderdag aangesloten op glasvezel via KPN. Ik heb een alles-in-1-pakket afgesloten inclusief telefoon en interactieve tv.

Over de internetverbinding en de EB ben ik erg tevreden. Ik heb een iMac en een Macbook Air en op beide computers heb ik (draadloos) een erg goede verbinding:

downloadsnelheid

iTV daarentegen is mij zwaar tegengevallen. Ik heb op dit moment ook nog een abonnement bij UPC met een HD-DVR en als ik de beeldkwaliteit vergelijk (van de niet-HD-zenders) met iTV dan is het verschil echt heel groot. iTV heeft onnatuurlijke kleuren en ik zie gewoon pixels. Ik kan ook niet wennen aan het feit dat er maar 2 tuners in zitten. Heel vervelend als je al 2 jaar gewend bent aan 3 tuners.

Ik heb dus besloten om iTV uit het pakket te halen. Helaas betekent dit wel dat ik 50,- voor alleen de internetverbinding (50mbit) en telefonie moet betalen. En dat ik dus ook nog mijn analoge UPC-verbinding moet aanhouden. :(

Maar als ik Digitale TV van UPC en een internetverbinding via Glasvezel van KPN heb, heb ik wel het beste van twee werelden (Mijn UPC-internetverbinding is 2 jaar bagger geweest)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
funk-e schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:28:

iTV daarentegen is mij zwaar tegengevallen. Ik heb op dit moment ook nog een abonnement bij UPC met een HD-DVR en als ik de beeldkwaliteit vergelijk (van de niet-HD-zenders) met iTV dan is het verschil echt heel groot. iTV heeft onnatuurlijke kleuren en ik zie gewoon pixels. Ik kan ook niet wennen aan het feit dat er maar 2 tuners in zitten. Heel vervelend als je al 2 jaar gewend bent aan 3 tuners.
ITV heeft een ontzettend trage motorola tuner, ding is niet voorruit te branden.
Verder heeft ITV niet hoogstaande streams van de reguliere zenders.
Glashart media gebruikt kwalitatief veel hoge streams welke ook in dvb-c worden weggezet.
Dit echter alleen via lijnbrandt. De WBA+ dienst kan hier verandering in brengen.
Omdat de WBA+ dienst gebruik maakt van de glashart streams.

DVB-C signaal kan je op de ouderwetse coax methode door je gehele huis leggen.
Tegenwoordig heeft iedere lcd tv wel een dvb-c tuner.
Zelf hoop ik dat deze WBA+ dienst z.s.m. door kpn, tweak etc. wordt doorgezet op het glasnet in Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1322364426.png

Sinds vandaag glasvezel..
Mag niet klagen..

Compleet 25.. Alleen nog geen IPTV kastje..

Voor de rest echt niets te klagen. telefonie is ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:58
Ik heb een tijd geleden gekozen voor de diensten van Lijbrandt, maar heb toch spijt van mijn overgang van UPC naar Lijbrandt.

Waarom, het internet is bij mij niet stabiel en de upload is veel te laag om de zelfde download snelheid te krijgen als upload.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1339169141.png

Het aanbod van de extra kanalen vind ik ook vrij mager, hoop dat ze dit nog uitbreiden. Echter wel tegen iets schappelijker prijzen dan dat ze op dit moment vragen voor hun extra kanalen.

Conclusie: Ik heb mijn overstap gemaakt van UPC naar Lijbrandt maar ik merk nog iets te veel kinderziektes in het glasvezel. Ik zal dus ook als het niet verandert aan het einde van mijn jaar contract terug gaan naar UPC, in afwachting tot dat glasvezel echt een toevoeging voor mij is.

[ Voor 11% gewijzigd door SirMemeAlot op 13-06-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Lijnbrandt kan ik helaas niet beoordelen, dit omdat ik tweak heb.
Met tweak heb ik dezelfde kinderziektes, telefoon die niet werkt en een ongelooflijk slechte router.
Gebruik daarom alleen nog internet van tweak.

Voordeel bij lijbrandt is echter dat alles op het glasmodem wordt opgedeeld (internet, analoog en dvb-c tv, en telefonie). Dit doen tweak en kpn niet, deze leveren alles all ip af met alle problemen.

Hoe is je dvb-c signaal van de kabel dan .. ?

Hier hoor ik meestal positieve dingen over :+
Zelf denk ik dat glas nog een jaartje nodig heeft, zodat alle verkoop, logistieke en support processen goed lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door frissie op 13-06-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 13:31
Lijbrandt gebruikt inderdaad KPN streams in de gebieden waar KPN de actieve netwerkoperator is. De zogenaamde WBA gebieden.

In de gebieden waar Reggefiber de actieve networkoperator is gebruikt Lijbrandt de originele Technicolor streams van Glashart Media. Dit zijn de WGDO gebieden.
Dit project gaat voortaan verder als Reggefiber.
Alle informatie over het project vindt u nu op de website

www.eindelijkglasvezel.nl/leeuwarden
Anoniem: 120071 schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:32:

HD via UPC is beter dan HD via Lijbrandt IPTV in de KPN/WBA gebieden! In de Reggefiber/WGDO gebieden geldt het omgekeerde!
Leeuwarden = KPN/WBA, dus met HD via Lijbrandt IPTV hebben jullie slechtere beeldkwaliteit dan met HD via UPC.
Volgens mij heeft iedereen al een brief gekregen dat glashart (in leeuwarden) verder gaat als Reggefiber.
Echter als ik het forum bekijk (en tweak.nl) is het KPN/WBA.
kan iemand dit voor mij verhelderen ? tweak kon me hier ook geen duidelijk andwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glashart was tot voor kort de merknaam waaronder Reggefiber glasvezelnetwerken aanlegde in Nederland. Dit is sinds kort vervallen en men gaat nu verder onder Reggefiber. Dit staat echter los van het WGDO en WBA verhaal. Reggefiber legt de netwerken aan maar ze spelen niet automatisch op alle aangelegde netwerken ook een operator rol. Het is zelfs zo dat alle nieuwe aangelegde newerken voortaan WBA worden (dus waar KPN de operator rol doet). De operator rol is uiteindelijk bepalend voor welk type TV-streams je krijgt bij IPTV. Als KPN de operator rol doet dan wordt dit ook wel een WBA gebied/netwerk genoemd. Als Reggefiber de operator rol doet wordt dit een WGDO gebied/netwerk genoemd.

Hoop dat het zo duidelijk is :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 15-06-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
ah ok duidelijk.
Het is alleen wel jammer dat er niet gekozen kan worden voor tv streams en de 200Mbit.
kwa internet en telefoon is er wel te kiezen maar voor tv is het eigenlijk allemaal het zelfde.
zou graag zien dat je kan kiezen tussen bijvoorbeeld.
KPN IPTV
GlashartMedia DVB-C
Canal Digitaal DVB-S2

Volgens mij is lijbrandt de enige die dvb-c door geeft en waar je nog coax kan gebruiken (aldus Lijbrandt)
Ze gebruiken de streams van glashartmedia die vervolgens over KPN iptv streams gaat.
bovendien moet je deze sreams ook op je computer kunnen bekijken.

[ Voor 29% gewijzigd door hidden op 23-06-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Ik ben momenteel aan het uitzoeken wat de beste glasaanbieder is in Leeuwarden.
Aangezien dit waarschijnlijk wat te subjectief is, een paar dingen die hierbij met name belangrijk zijn:

- 100/100 snelheid
- in principe internet only nodig maar als er telefonie en/of tv geleverd kan worden is dat ook okay
- gewoon een 100% normale ethernet uitgang met public ipv4 (evt ook al ipv6 maar geen noodzaak) dus geen vlans of pppoe e.d.

Van wat ik in dit topic lees ben je bijna gedoemd tot het gebruik van de experia box die weinig configuratie mogelijkheden heeft en je aansluiting al ge-nat heeft. Dat is dus niet de bedoeling.
Daarom is, zo te zien, alleen Lijbrandt een optie, omdat die wel netjes een normale ethernet poort aflevert vanaf de genexis zonder vlan geneuzel, pppoe inloggen etc.

Afgaande op bovenstaande (indien incorrect hoor ik het graag!!) blijf ik nog met 1 vraag zitten, is die 100mbit verbinding ook echt 100mbit? Kan er iemand een speedtest.net of andere statistiek posten waaruit blijkt dat de real-life snelheid om en nabij die 100mbit ligt, zowel up als down. Of wat de snelheid bij die abonnementsvorm in real-life ook moge zijn..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiemstra
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04-2023

Hiemstra

Nerd

14 Juli komt een KPN monteur het kastje installeren in de meterkast, dag daarna zou ik verbonden moeten zijn. Ik heb gekozen voor het Gold pakket, 100/100Mbit met tv er bij. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk 100Mbit up/down is. Zoniet dan zeg ik het ook gelijk weer op.

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Hiemstra schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:30:
14 Juli komt een KPN monteur het kastje installeren in de meterkast, dag daarna zou ik verbonden moeten zijn. Ik heb gekozen voor het Gold pakket, 100/100Mbit met tv er bij. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk 100Mbit up/down is. Zoniet dan zeg ik het ook gelijk weer op.
Je krijgt nooit 100 mbit, dit om de simple reden dat de pppoe verbinding tcp overhead heeft.
Beetje vuistregel is dat er ong. 8 - 10 % tcp overhead op de lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
hij zegt toch dat ie geen pppoe verbinding wil :) een vlan heeft ook overhead.
volgens mij zijn er nog geen representatieve metingen voor glasvezel in leeuwarden.
overboeking zoals elke provider dat doet heb je als het goed is ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
hidden schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:17:
hij zegt toch dat ie geen pppoe verbinding wil :) een vlan heeft ook overhead.
volgens mij zijn er nog geen representatieve metingen voor glasvezel in leeuwarden.
overboeking zoals elke provider dat doet heb je als het goed is ook geen last van.
Aangezien kpn de belichter in Leeuwarden (operator) is, heb je bij alle WBA providers : Tweak, Kpn en Ping
altijd een PPPoE verbinding.
Alleen bij Lijnbrandt heb je geen PPPoE verbinding ... dit omdat een ander soort genexis modem deze zaken afhandelt.

[ Voor 13% gewijzigd door frissie op 28-06-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413592

Tip: als je een tv hebt van het merk Loewe; ga dan niet over op Lijbrandt!
Ik heb sinds november 2010 het totaalpakket van dit bedrijf en heb amper 2 maanden tv kunnen kijken!
Ook ik ben van het kastje naar de muur gestuurd, en ik walg ook van het muziekje van de helpdesk.
Er werden allerlei beloftes gedaan door de helpdesk, die uiteraard niet zijn waargemaakt.
Een monteur van Lijbrandt, Ronald Kist, zou er persoonlijk voor zorgen dat het probleem zou worden opgelost.
Niet dus.
Het probleem ligt in de software.......die niet goed is als je een Loewe tv hebt.
Echter, ik heb wel tv kunnen kijken. Dus het is wel mogelijk om er software voor te schrijven.
Om een (al) lang verhaal kort te maken...Ik heb een brief gestuurd naar Lijbrandt waarin ik aangeef van mijn contract af te willen.
Deze brief is begin juni op de bus gegaan! En er is nog steeds niet op gereageerd! En ik kan dus vanaf april geen tv kijken. Wat een waardeloos bedrijf. Ik heb het zelden zo slecht mee gemaakt.
Wat heb ik een spijt dat ik ben over gestapt naar Lijbrandt!!
Niet doen dus!

• hidden
Anoniem: 413592 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:46:
Tip: als je een tv hebt van het merk Loewe; ga dan niet over op Lijbrandt!
Ik heb sinds november 2010 het totaalpakket van dit bedrijf en heb amper 2 maanden tv kunnen kijken!
Ook ik ben van het kastje naar de muur gestuurd, en ik walg ook van het muziekje van de helpdesk.
Er werden allerlei beloftes gedaan door de helpdesk, die uiteraard niet zijn waargemaakt.
Een monteur van Lijbrandt, Ronald Kist, zou er persoonlijk voor zorgen dat het probleem zou worden opgelost.
Niet dus.
Het probleem ligt in de software.......die niet goed is als je een Loewe tv hebt.
Echter, ik heb wel tv kunnen kijken. Dus het is wel mogelijk om er software voor te schrijven.
Om een (al) lang verhaal kort te maken...Ik heb een brief gestuurd naar Lijbrandt waarin ik aangeef van mijn contract af te willen.
Deze brief is begin juni op de bus gegaan! En er is nog steeds niet op gereageerd! En ik kan dus vanaf april geen tv kijken. Wat een waardeloos bedrijf. Ik heb het zelden zo slecht mee gemaakt.
Wat heb ik een spijt dat ik ben over gestapt naar Lijbrandt!!
Niet doen dus!
Gezien het allemaal de KPN streams gebruikt, is het dus bij elke provider een probleem. (lijkt mij)
Wat mij niet duidelijk is welke hardware je gebruikt voor je tv. is dat nu een DVB insteek kaart of een losse turner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bedankt voor al het commentaar hier in dit topic. Daaruit kan ik alleen maar halen dat ik gewoon moet blijven bij UPC.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:00
Net een brief gekregen van Xs4All, ziet er ook goed uit: http://www.xs4all.nl/glas/consumentaanbod.php

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Dan stap ik in maart met smart over van tweak naar xs4all ;o)
Nog ff kijken of dit ook in Leeuwarden wordt geleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 28-06 19:17
Falcon schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:46:
Bedankt voor al het commentaar hier in dit topic. Daaruit kan ik alleen maar halen dat ik gewoon moet blijven bij UPC.
+1, ik was ook van plan om direct over te gaan naar glasvezel (zat naar Tweak te kijken) wanneer de glasvezel in de meterkast hing. Door dit topic ben ik echter afgehaakt en heb nu een UPC alles in 1 50 mbit abbo genomen voor 1 jaar, is ook interessant met de aanbieding die ze nu hebben.

Over een jaar nog maar eens kijken of het wat is met glasvezel in Leeuwarden.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 23:07
carnager schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:24:
- gewoon een 100% normale ethernet uitgang met public ipv4 (evt ook al ipv6 maar geen noodzaak) dus geen vlans of pppoe e.d.

Daarom is, zo te zien, alleen Lijbrandt een optie, omdat die wel netjes een normale ethernet poort aflevert vanaf de genexis zonder vlan geneuzel, pppoe inloggen etc.
Ik wil ook graag gewoon mijn netgear 3700 (stock firmware) blijven gebruiken met glasvezel, ik ben zo gewend aan de instelmogelijkheden etc. Dit houd dus in dat ik waarschijnlijk ook een abbo bij Lijbrandt ga nemen, 50/50 is voor mij prima, nu 20/1 bij online dus ik ga er flink op vooruit! Ben heel benieuwd waarneer ik de brief krijg dat ik over kan (Bilgaard), kan niet wachten!

Is er iemand die al Lijbrandt met zijn eigen router gebruik en werkt dit zonder problemen?

[ Voor 0% gewijzigd door Patatjemet op 11-09-2011 12:44 . Reden: orange = online ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrogeR
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06-2024
- 30 augustus Lijbrandt compleet 25 aangevraagd,
- binnen een week aangesloten
- en sinds vorige week ook het telefoonnummer geporteerd.
- snelheid dik in orde (30 Mbit up en down)
- TV naar behoren, ietwat zwakke CAI signaal vandaag verholpen (in de 'wijk-unit').

Kortom: eigenlijk ben ik best tevreden over Lijbrandt.

De communicatie is niet heel helder en overvloedig (geen opgave vooraf wanneer nummerportering wordt uitgevoerd, weinig info over wanneer de nummerportering aangevraagd kan worden, gebrekkige gebruiksaanwijzing bij amino 540 tuner etc) en de gratis zitzak is een ietwat mini-uitvoering ten opzichte van de originele Fatboy's :F , maar alles wat ik heb aangevraagd doet het binnen drie weken.

Eigen router (apple airport extreme) doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Even een vraagje over ervaringen met aansluiten als je afhankelijk bent van de het thuis zijn van de buren.

Ik heb de pech op nummer "C" te wonen. Ik heb net maar weer met Reggefiber en Schuring gebeld aangezien. Nu blijkt dus dat ze voor het aansluiten van de onderburen geen contact kunnen krijgen met die buren. Als buur "-", "A" of "B" weigert, dan kan ik er dus ook naar fluiten...

Ik zit er aan te denken om eens te gaan buurten, maar goed...ben niet echt bekend wie mijn buren eigenlijk zijn. Of misschien een briefje in de bus gooien met de voors en tegen van dit kosteloze aansluiten op de toekomst.

Ik had nog de gedachte om de buren te vragen of ik de voordeur van hun huis open kan maken als tegemoetkoming, maar kan me ook voorstellen dat de meeste mensen daar niet zo om zitten te springen...

Zijn er mede-tweakers die dit succesvol hebben kunnen bewerkstelligen?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
*schopje*

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 02:36

SilentSimon

Have you been hopped?

Ik zou gewoon een briefje ophangen aan de deur / in de bus doen dat dit gewoon kosteloos is idd. Als je enigszins redelijke buren hebt moet dit goed kunnen komen toch?

Ik zit al vanaf februari op de glasvezel en ben eigenlijk zeer tevreden :) Wijk achter de hoven.
Idd allemaal in notime aangesloten, de monteur vond mij de makkelijkste klant van de week omdat ik het zelf wel allemaal kon ^^

Ik heb de 100mbit via Tweak wat me tot zover uitermate goed bevalt.
Bij UPC de kabel opzeggen in de winkel was ook grappig, dan kunnen ze ineens wél korting geven als je zegt dat je opstapt...

• SirMemeAlot
Ik heb nu sinds het begin ook internet/tv van Lijbrandt, mijn advies is zolang KPN de streams blijft coderen om mooi bij UPC te blijven, want deze bieden gewoon betere kwaliteit TV. Matige interactieve services, geen sport 1 / film 1, kwaliteit HD kanalen zijn gewoon minder.

Internet bevalt prima, het is stabiel en je haalt de opgegeven snelheid.

De prijzen zijn (vind ik) ook niet een reden om over te stappen, enige voordeel is dat je je eigen decoder zou kunnen gebruiken bij Lijbrandt. Maar dat is maar voor een gering % van de gebruikers intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434625

SirMemeAlot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:46:
Ik heb nu sinds het begin ook internet/tv van Lijbrandt, mijn advies is zolang KPN de streams blijft coderen om mooi bij UPC te blijven, want deze bieden gewoon betere kwaliteit TV. Matige interactieve services, geen sport 1 / film 1, kwaliteit HD kanalen zijn gewoon minder.
Welke beeldkwaliteit is beter: UPC digitaal (niet HD) of Glasvezel HD via WBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
UPC HD beeld kwaliteit is op dit moment beter. KPN heeft al een aantal keer beloofd de kwaliteit beter te maken, zoals ook deze maand weer. Maar helaas is er nog niks gebeurd.

Enige voordeel is wel dat ze het ongecodeerde DVB-C Signaal hebben. Echter kan je daar geen extra pakketten of iets dergelijks voor krijgen. Daar heb je alleen alle SD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434625 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:41:
[...]

Welke beeldkwaliteit is beter: UPC digitaal (niet HD) of Glasvezel HD via WBA?
SD bij UPC digitaal is beter dan HD via IPTV in de KPN/WBA gebieden:
Bij IPTV in de KPN/WBA gebieden worden de low-bitrate ge-Verimatrix'te en deels gereëncode ADSL streams van KPN doorgegeven.

SD bij UPC digitaal is slechter dan SD via DVB-C in alle glasvezelgebieden:
Bij DVB-C in alle glasvezelgebieden worden originele onversleutelde Technicolor en SAT streams 1-op-1, zonder bitrate shaping, doorgeven.

Zie ook Anoniem: 120071 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 30-11-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 28-06 19:17
En welk gebied hebben we in Leeuwarden, KPN/WBA of DVB-C?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
KPN/WBA+, de WBA+ houd in dat het incl DVB-C signaal is.

Ik maak zelf ook helemaal geen gebruik meer van het IPTV, ik kijk alleen DVB-C, bevalt mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06 15:31
Het is al even stil in deze thread, maar probeer het toch even.

Hoe zijn de bevindingen van glasvezel in Leeuwarden tot nu toe? Ik twijfel nog steeds omdat ik geen klachten heb met UPC digitale tv (alles in 1 - 60mb), maar zie op termijn wel voordelen om over te stappen.

In de 1e post staat Concepts-ICT als aanbieder, maar kan op hun website niet Leeuwarden vinden bij de regio's waar ze leveren. Vodafone is daarintegen een nieuwe speler in Leeuwarden, heeft iemand daar al ervaring mee?

Ik begrijp dat KPN altijd de leveringen doet, is er al een verbetering te melden t.a.v de beeldkwaliteit? Ik heb nu SD van UPC, maar met glasvezel wil ik wel de overstap naar HD maken.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 10:41

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Glasvezel maffia :X

SKV waarschuwt voor misleiding door mannen in witte jassen
http://www.groningenvanda...nnen-in-witte-jassen.html