Als je xs4all neemt, krijg je een NT (in mijn geval een packetfront MC901 vanwege de universele FTU welke hier wordt gebruikt) en een Fritzbox. De Fritzbox hoef je niet te gebruiken, zolang je eigen modem/router maar overweg kan met PPPoE en VLAN's (zie http://www.xs4all.nl/klan...ernet/modem/instellingen/ onderaan voor de glasinstellingen).willem900 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:02:
Voor de mensen hier reeds aangesloten:
Ik heb Fiber4All *eindelijk* zo ver om een monteur te sturen om mij aan te sluiten op hoogte. Via een endoscoop een omweg gevonden om te onderburen te bijpassen die maar geen actie ondernemen. Fiber4All wilde voorheen alleen aansluiten bij mij als ze via de meterkast omhoog konden bij die buren. Via een medewerker bij Fiber4All hoorde ik dat Leeuwarden erg moeilijk is om aan te sluiten in de hoogbouw. Momenteel komen ze in Leeuwarden niet verder dan 30% van de aansluitingen in de hoogbouw, en dit is de laatste fase (de bezemfase) momenteel...laagbouw is voor 90% aangesloten.
Na 1 1/2 jaar van aandringen bij de buren, brieven, aanspreken waren we nu in de laatste fase belandt, en nu eindelijk dus Fiber4All zover gekregen om de buren te laten voor wat het is, en alleen mij aan te sluiten.
Nu dus uitzicht op het langverwachte optic-fibre internet. Kan niet wachten om van 60/6 naar 100/100 te gaan. Ik wil alleen internet afnemen. Ik heb niet eens een tv
.
Het daadwerkelijke aansluiten, daar is bij mij wat onduidelijkheid over.
Je krijgt de FTU van Genexis, zit nu in die Genexis wel of geen modem? Ik lees op internet wat verschillende verhalen, waar bij de ene Genexis wel een modem heeft, en de andere niet. Ik heb al een intern netwerk nu met een laptop als firewall/dhcp/etc. Momenteel UPC, dus kabel-overname punt -> cicso docsis 3.0 modem -> firewall.
Wordt het voor glasvezel: Genexis -> Fritszbox -> firewall? Of Genexis -> firewall? Zijn er nog andere mogelijkheden? Zit ook niet te wachten op nog weer een extra stroomvreter 24/7 als de fritszbox als het niet hoeft.
Ik wil alleen internet, iemand nog goede tips voor een provider? Het is wel weer raar dat de alles-in-pakketten weer goedkoper zijn internet-only![]()
Ben van plan XS4All te nemen, maar vind de helpdesk altijd wat tegenvallen met reacties nu, en ze zijn toch wat duurder....
Ter verduidelijking over het woord Genexis. Tot vorig jaar werd een FTU (eindpunt van de glasvezel) gemonteerd van het merk Genexis. Als daar dan een abonnement bij kwam werd de kop vervangen voor een actieve kop, ook van Genexis. Die actieve kop is je modem.
Tegenwoordig wordt er een Universele FTU gemonteerd (merk Tyco). Als je dan een abonnement bij Vodafone, Lijbrandt, etc.. (de providers met Glashart Media TV) komt daar natuurlijk ook een actief deel op. Die is ook van het merk Genexis, maar is totaal anders dan die oude dingen. Het is de Genexis Core Advanced. Google die maar eens . Dat is dus een modem.
Wat je vraag om advies betreft: je klinkt als een Tweaker (qua internet dan) dus ik zou weg blijven van KPN of XS4all. De oplossing die zij kiezen is niet de mijne. Bij andere providers krijg je de Genexis (Core) gemonteerd met 1 internetpoort. Daar kun je mee doen wat je wilt, dus je zet er je eigen router achter en kan doen wat je wilt. Dat geldt niet voor de Fritzbox en de Experiabox helaas. Dichtgetimmerd voor diegenen die zelf willen kunnen beschikken.
Tel daar bij op dat ik steeds meer slechte helpdeskverhalen hoor en ik zie het voordeel niet meer zo.
EDIT: Ik zie net dat in Leeuwarden die nieuwe FTU's met de GEnexis Core niet gebruikt worden. Dit omdat het al een stuk eerder was gestart neem ik aan. en je gaat niet midden in de uitrol wisselen van FTU.
Maar goed, principe blijft hetzelfde.
Concepts, Sollcon, Lijbrandt of Vodafone dus (heeft Vodafone eigenlijk wel Internet-Only?)
Tegenwoordig wordt er een Universele FTU gemonteerd (merk Tyco). Als je dan een abonnement bij Vodafone, Lijbrandt, etc.. (de providers met Glashart Media TV) komt daar natuurlijk ook een actief deel op. Die is ook van het merk Genexis, maar is totaal anders dan die oude dingen. Het is de Genexis Core Advanced. Google die maar eens . Dat is dus een modem.
Wat je vraag om advies betreft: je klinkt als een Tweaker (qua internet dan) dus ik zou weg blijven van KPN of XS4all. De oplossing die zij kiezen is niet de mijne. Bij andere providers krijg je de Genexis (Core) gemonteerd met 1 internetpoort. Daar kun je mee doen wat je wilt, dus je zet er je eigen router achter en kan doen wat je wilt. Dat geldt niet voor de Fritzbox en de Experiabox helaas. Dichtgetimmerd voor diegenen die zelf willen kunnen beschikken.
Tel daar bij op dat ik steeds meer slechte helpdeskverhalen hoor en ik zie het voordeel niet meer zo.
EDIT: Ik zie net dat in Leeuwarden die nieuwe FTU's met de GEnexis Core niet gebruikt worden. Dit omdat het al een stuk eerder was gestart neem ik aan. en je gaat niet midden in de uitrol wisselen van FTU.
Maar goed, principe blijft hetzelfde.
Concepts, Sollcon, Lijbrandt of Vodafone dus (heeft Vodafone eigenlijk wel Internet-Only?)
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 03-10-2012 22:07 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Vandaag is de monteur langsgekomen om mij tijdens de bezemronde aan te sluiten. Dus ik heb eindelijk ook een Genexis dummy in de meterkast.
Was wel teleurstellend om te horen dat achter blijkt dat er helemaal geen noodzaak was om via de meterkast van de buren te gaan. Wat exact de reden is dat het zo onnoemelijk lang heeft geduurd dat er een monteur werd gestuurd. Ik heb me ook gelijk bij Lijbrandt aangemeld voor internet-only zonder experia-achtige constructie.
Bedankt voor de tip Barre73!!!
Wat ik nog wel begrepen heb is dat Reggefiber al bezig is om in Leeuwarden de Genexis te vervangen voor de Core Advanced. Bezig als in, er worden plannen gemaakt. Dus er is nog niet fysiek een Genexis gewisseld.
Ben wel super blij dat het me dankzij alle moeite die ik heb gedaan eindelijk gelukt is om glasvezel in de meterkast te krijgen. De buren waren bijzonder laks, aanspreken, brieven in de bus met alle info en telefoonnummers in de bus gedaan, via reggefiber van alles geprobeerd: Het mocht allemaal niets baten. Dus uiteindelijk toch nog 1 1/2 jaar moeten wachten op de aansluiting. Gaat wel lekker in de samenleving dat een uurtje thuis zijn voor de buurman in 1 1/2 jaar tijd al teveel moeite is. En dan ook nog zeggen "wij zijn wel tevreden met wat we hebben, dus voor ons hoeft het niet".
Anyway, de strijd is gestreden en dat is nu history
.
Lang leve glasvezel
. (en ik hoop op geen centje pijn met Lijbrandt....)
Was wel teleurstellend om te horen dat achter blijkt dat er helemaal geen noodzaak was om via de meterkast van de buren te gaan. Wat exact de reden is dat het zo onnoemelijk lang heeft geduurd dat er een monteur werd gestuurd. Ik heb me ook gelijk bij Lijbrandt aangemeld voor internet-only zonder experia-achtige constructie.
Bedankt voor de tip Barre73!!!
Wat ik nog wel begrepen heb is dat Reggefiber al bezig is om in Leeuwarden de Genexis te vervangen voor de Core Advanced. Bezig als in, er worden plannen gemaakt. Dus er is nog niet fysiek een Genexis gewisseld.
Ben wel super blij dat het me dankzij alle moeite die ik heb gedaan eindelijk gelukt is om glasvezel in de meterkast te krijgen. De buren waren bijzonder laks, aanspreken, brieven in de bus met alle info en telefoonnummers in de bus gedaan, via reggefiber van alles geprobeerd: Het mocht allemaal niets baten. Dus uiteindelijk toch nog 1 1/2 jaar moeten wachten op de aansluiting. Gaat wel lekker in de samenleving dat een uurtje thuis zijn voor de buurman in 1 1/2 jaar tijd al teveel moeite is. En dan ook nog zeggen "wij zijn wel tevreden met wat we hebben, dus voor ons hoeft het niet".
Anyway, de strijd is gestreden en dat is nu history
Lang leve glasvezel
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
Zijn er nog wat ervaringen de laatste tijd? Ben wel klaar met de stabiliteit van upc internet.
Zit te kijken naar lijbrandt, vodafone en xs4all. Tot mijn verbazing is xs4all de goedkoopste voor mij over 1 jaar. Maar daar zit je weer zonder dvb-c.
En ben ook benieuwd naar de ervaringen qua levertijd. Hangt al tijden een dummy, maar hoe lang zou het eventueel duren voordat er werkelijk diensten over geleverd kunnen worden.
Zit te kijken naar lijbrandt, vodafone en xs4all. Tot mijn verbazing is xs4all de goedkoopste voor mij over 1 jaar. Maar daar zit je weer zonder dvb-c.
En ben ook benieuwd naar de ervaringen qua levertijd. Hangt al tijden een dummy, maar hoe lang zou het eventueel duren voordat er werkelijk diensten over geleverd kunnen worden.
Korte vraag.
Bij welke glasprovider krijg je de beste ITV-decoder?
Ik zit nu bij UPC met Horizon en dit is gewoon bagger en ben er helemaal klaar mee. In september kan ik er vanaf en ben mij dus aan het oriënteren op glasvezel. Aansluiting is er al.. nu de rest nog
KPN ITV heeft mijn moeder en die haakt in iedergeval af .. trage troep.
Bij welke glasprovider krijg je de beste ITV-decoder?
Ik zit nu bij UPC met Horizon en dit is gewoon bagger en ben er helemaal klaar mee. In september kan ik er vanaf en ben mij dus aan het oriënteren op glasvezel. Aansluiting is er al.. nu de rest nog
KPN ITV heeft mijn moeder en die haakt in iedergeval af .. trage troep.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
De IPTV decoder bij alle Glashart Media providers ( dus diegenen die analoge TV leveren naast het ITV signaa) l is dezelfde, namelijk een Amino A140 of een Amino M540 (in geval van een box met harde schijf). Dus dan praat je over Telfort, Vodafone, etc..
Alleen KPN, XS4All en Tweak gebruiken de Motorola decoders die zo traag zijn.
Mocht Tele2 beschikbaar zijn: helaas, die ken ik dan niet.
Alleen KPN, XS4All en Tweak gebruiken de Motorola decoders die zo traag zijn.
Mocht Tele2 beschikbaar zijn: helaas, die ken ik dan niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 08-06-2013 01:31 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.