Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nytrm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 17:08
Ik vraag me af wat ik moet doen om het kastje te laten zetten binnenhuis, ik woon in huizum oost waar al enkele maanden geleden de straat open heeft gelegen en de 'oranje' glasvezel kabels erin zijn gelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
eMiz0r schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:12:
Lijbrandt geeft aan dat de modems zo rond eind oktober/begin november opgestuurd worden.
Er komt een aannemer die ze plaatst, je krijgt ze niet per pakket post thuis.
Dit omdat glasvezel erg makkelijk te slopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Yogoi: Al wat meer bekent over DVR bij Lijbrandt? Op dit moment weerhoud dat nog een aantal klanten bij mij in de straat.

* Falcon is proefkonijn voor de straat als DVR beschikbaar komt bij Lijbrandt. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Falcon op 08-10-2010 08:38 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Helaas, nog geen officieel bericht.
Voor Lijbrandt hou ik het even op eind november/ begin december.

let wel op, dit is geen oficieele melding maar mijn persoonlijk mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Yogoi op 08-10-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44
Yogoi schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:44:
[...]

Er komt een aannemer die ze plaatst, je krijgt ze niet per pakket post thuis.
Dit omdat glasvezel erg makkelijk te slopen is.
Ohja, klinkt inderdaad erg logisch.. Glasvezel is zoals je zegt nogal fragiel. Valt me trouwens op dat bij www.tweak.nl inmiddels nu ook glas beschikbaar is op mijn postcode. Even better :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Concepts ict wordt ook toegevoegd als provider op het glasnet van Leeuwarden.
Deze week bevestigd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56
En weet je ook prijzen van Concepts ict..??

Op hun website kun je pas hun pakketten zien als je je postcode invult.... -> maar mijn postcode staat er nog niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
http://www.concepts-ict.nl/almere

zo kan je zien wat kan krijgen in almere, lijkt mij dat dit aardig overeenkomt met wat we in leeuwarden krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
Is er ook een aanbieder die alleen internet levert voor een beetje normale prijs?

Het meeste zijn allemaal combi paketten of als ze alleen internet aanbieden is het alleen vanaf 50mbit of 35+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Yohost! schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:55:
Is er ook een aanbieder die alleen internet levert voor een beetje normale prijs?

Het meeste zijn allemaal combi paketten of als ze alleen internet aanbieden is het alleen vanaf 50mbit of 35+ euro.
Dat zijn normale prijzen. Als je écht goedkoop internet wilt kan je beter kijken naar ADSL/Kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
het is sowieso beter een pakket te nemen, aangezien dat niet veel meer kost.

@ frissie,
hoe weet jij dat concepts ict ook provider wordt voor leeuwarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
@ frissie,
hoe weet jij dat concepts ict ook provider wordt voor leeuwarden ?
Contacten, hier en daar ;)
Als je de aanbieding ziet kom je voor 25/25, analoog tv en telefonie op ong. 35,- euro per maand uit
bij concepts-ict ... niet gek.
P.s. Ik werk niet bij concepts ict !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
dat is wel interessant idd.. alleen omdat leeuwarden niet in het lijstje staat bij concepts ict... kan ik nog niet bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
frissie schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:42:
Concepts ict wordt ook toegevoegd als provider op het glasnet van Leeuwarden.
Deze week bevestigd gekregen.
heb vandaag maar eens een mail die kant op gestuurd, want leeuwarden staat nog niet op hun website.

ik kreeg als antwoord het volgende:

Geachte heer/mevrouw,
We hebben uw email in goede orde ontvangen.
Helaas gaan wij nog niet in leeuwarden leveren
.Mocht u telefonisch contact willen opnemen dan kan dat via het telefoonnummer:076-5221555
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Concepts ICT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week het kastje in mijn meterkast gemonteerd gekregen en dus Glashart even gemaild hoe lang het nog ongeveer duurt voor ik er ook gebruik van kan maken.
Bedankt voor uw e-mail. Volgens uw gegevens gaat u een abonnement afnemen
van Lijbrandt.
De richtdatum dat zij gaan leveren bij u in de wijk zal zijn in januari of
februari 2011.
Lijbrandt neemt contact met u op zodra de verbinding helemaal in orde is en
dan zorgen zij voor de overstap.
Ter info: ik woon in Westeinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb lijbrandt hier ook over gebeld, ik kreeg de 1e keer te horen dat het eind november zou zijn maar bij de 2e keer bellen kreeg ik inderdaad te horen dat het pas in 2011 zou gebeuren. Ik snap niet echt waarom dit zolang moet duren. Als alles staat aangesloten kan Lijbrandt toch een switch omzetten en internet/tv door sturen?

Iemand op de hoogte of ze al zijn begonnen met kastjes installeren op het valeriuskwartier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
cORT3X schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:32:
[...]

heb vandaag maar eens een mail die kant op gestuurd, want leeuwarden staat nog niet op hun website.

ik kreeg als antwoord het volgende:

Geachte heer/mevrouw,
We hebben uw email in goede orde ontvangen.
Helaas gaan wij nog niet in leeuwarden leveren
.Mocht u telefonisch contact willen opnemen dan kan dat via het telefoonnummer:076-5221555
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Concepts ICT
Geduld :+
E.e.a werd mij door de glashart winkel en een andere bron gemeld.
Dat een miep op kantoor het niet weet kan best ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
haha ok :P

wil wel graag een richtlijn hebben, dan kan ik bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Ik zie dat een ieder druk bezig is het het inventariseren naar een geschikte glasvezelprovider in Leeuwarden. Da's mooi! Wij van Tweak doen ook mee in Leeuwarden. We zijn actief op het GoT forum, dus mocht je vragen hebben, schroom niet om ze te stellen. Eventueel PM'en is ook goed :).

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijltje666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08-2024
@Tweak:
Ik heb gister mijn kastje aangesloten gekregen...
Zit te twijfelen tussen Lijbrandt en Tweak (waar ik al een usenetabbootje heb)

Mijn eenvoudige eisen:
TV (HD)
telefonie
Stabiele internetverbinding
1xHD decoder

* Verder wil ik weten of het mogelijk is om mijn tv boven ook gewoon aan te sluiten middels een analoge decoder, en de kosten hiervan..
* Wat zijn de mogelijkheden om het complete pakket aan te laten sluiten? TV aansluitingen en decoders zijn niet helemaal mijn ding, ondanks het feit dat ik zelf wel twee Canal Digitaal decoders + alle mikmak werkend heb gekregen....
* Welk internet abbootje past nu het best bij mij? Ik game veel, ik download met grote regelmaat een dvd, maar ik hoef niet per definitie een dvd binnen 15 minuten binnen te hebben; stabiliteit is veel belangrijker..
* We gebruiken de vaste tel relatief weinig (want twee mobiles)

Vertelvertel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Tweak schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:44:
Ik zie dat een ieder druk bezig is het het inventariseren naar een geschikte glasvezelprovider in Leeuwarden. Da's mooi! Wij van Tweak doen ook mee in Leeuwarden. We zijn actief op het GoT forum, dus mocht je vragen hebben, schroom niet om ze te stellen. Eventueel PM'en is ook goed :).
Als jullie ook in de buurt komen van de 35,- per maand is tweak ook een goede keuze _/-\o_
Einige nadeel in leeuwarden is dat met dvb-c signaal niet doorgeeft ....
Had ik mooi mijn dreambox 600 kunnen gebruiken ... grrr...

[ Voor 11% gewijzigd door frissie op 22-10-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Ik heb voor Tweak.nl nog steeds dezelfde vraag; wanneer kun je je dan aanmelden.... want de postcode checker zegt nog steeds dat jullie niets in Leeuwarden aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
als ik mn postcode invul op de site van tweak.nl, kan ik gewoon glas abbo bestellen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Mmmh - yep - op postcode van mijn oude adres (van 5 jaar terug) staan er ook prijzen...

Volgende vraag; per wanneer...??

Op een gegeven moment werd je overspoeld met info....; maar nu is er haast een complete "radio stilte"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
het is hier ook weer aardig stil..

zat wat te loeren in tweak glasvezel ervaringen topic, daar zijn de mensen toch niet zo te spreken over de service etc..
veel mensen klagen dat ze lang wachten op aansluiting. Daarnaast reageerd die tweak account daar ook niet, dus hoef je hier ook geen antwoord te verwachten ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand die info heeft wanneer glasvezel in westeinde (lwd) gaat werken, ik krijg vage antwoorden van de betrokken partijen (2 a 10 weken ??)
Op tweak kan ik op 8915GM geen glas bestellen, bij de andere aanbieders wel vreemd....

Grt
2focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:45:
Is er misschien iemand die info heeft wanneer glasvezel in westeinde (lwd) gaat werken, ik krijg vage antwoorden van de betrokken partijen (2 a 10 weken ??)
Op tweak kan ik op 8915GM geen glas bestellen, bij de andere aanbieders wel vreemd....

Grt
2focus
Als je naar het overzicht van Lijbrandt gaat staat het gepland voor de maanden November en December.

Ik kreeg vandaag een telefoontje, ik woon zelf op het valeriuskwartier dat ze a.s. maandag glasvezel in de meterkast gaan installeren. Het vreemde is dat ik niks van mijn TV/Internet ontvang in mijn meterkast maar direct in mijn woning, in mijn meterkast hangen alleen de kastjes van Electriciteit en water, klopt het wel dat ze dan alleen in de meterkast hoeven te zijn onderin mijn portiek in plaats van bij mij binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Glashart wordt de levering van Lijbrandt vanaf December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
@Marnix1988

Je wordt niet aangesloten in de meterkast, dit is alleen het geval bij huizen.
Bij mij op de Julianalaan werd van buitenuit gat geboord en binnen aangesloten.
Dit doen ze in de zelfde hoek als je ISRA ding van KPN en waar je UPC kabel binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Dat dacht inderdaad ook al, maar een medewerker van Glashart ging mij vertellen dat ze in de meterkast moesten zijn. Dit leek mij echter al zeer apart maar ze hield het toch vol. Nou dan wacht ik maandag wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
denk dat ze met een hoogwerkertje voor je raam staan dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 09:19
Ik ben vandaag voor de zoveelste keer met een kluitje het riet ingestuurd door Lijbrandt.

Ik heb als sinds April een aansluiting die ook al afgemonteerd is in de woning. Vrij snel daarna heb ik een totaalpakket besteld. Echter tot op de dag van vandaag hebben ze het modem niet geplaatst en daarmee de verbinding niet werkend opgeleverd.

Bij elk telefoontje krijg je weer een nieuwe vage schatting te horen. Eerst was het in september, daarna in de eerste weken van oktober en vandaag melden ze weer vrolijk: "Ja meneer, dat kan nog wel een paar weken duren"

Nu snap ik dat ze het druk hebben en dat zaken uit kunnen lopen. Maar 5+ maanden wachten op een werkende verbinding is natuurlijk absurd. Ook het feit dat ze de vertragingen niet middels een E-mail of brief kenbaar maken is vrij klantonvriendelijk. Ik moet er iedere keer zelf achteraan. Terugbellen doen ze ook ook niet.

En de einddatum van de opgezegde huidige provider, die ik destijds om nog een backup te hebben vrij ruim heb genomen (besteld in Juli opzegging oude provider pas per November), komt nu wel heel dicht bij.

Ik zal morgen nog eens bellen en een laatste poging doen om een afspraak te maken om de aansluiting werkend op te leveren.

Zijn er meer met soortgelijke Lijbrandt ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Maximus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:38:
Zijn er meer met soortgelijke Lijbrandt ervaringen?
Je bericht van eind september dat je binnen twee weken zou worden worden aangesloten gaf hoop dat er eindelijk beweging kwam in het uitdelen van modems... niet dus....

Ik heb sinds mei/juni een kastje in de meterkast. Daarvoor had ik me al opgegeven bij Lijbrandt (zeg maart/april) waarbij je, geloof ik, kon aangegeven dat je zo spoedig mogelijk aangesloten wou worden. Wat ik dan ook aangegeven heb. Tot nu toe echter, behalve de bevestiging van de inschrijving en email-adres met wachtwoord, officieel helemaal niets gehoord van Lijbrandt (of Glashart).

Ik moet de eerst persoon nog tegenkomen die wel een aansluiting heeft, van welke provider dan ook.

Laten we hopen dat de kwaliteit en de snelheid straks beter is dan de klanten service van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Westeinde zijn ze nog geeneens klaar met de aanleg van de zgn. glasvezelbuisjes. Dat moet eerst klaar zijn en in november en december zal er dan een start gemaakt worden met het inblazen van de daadwerkelijke glasvezel en de montage van de benodigde apparatuur in de meterkast. Als dat klaar is kan het nog wel een aantal weken duren voor je er uiteindelijk gebruik van kan maken. Reken maar op begin 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is een gedeelte van westeinde al aangesloten in de meterkast (omgeving winkelcentrum), als je zoals Lord maximus maanden moet wachten op een aansluiting vrees ik het ergste, het word hetzelfde drama als toen met UPC internet. Als je de verhalen leest op Inet (Almere en omgeving) kijk ik de kat nog even uit de boom De providers weten nog steeds niet hoe ze met klanten om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 09:19
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:38:
Volgens mij is een gedeelte van westeinde al aangesloten in de meterkast (omgeving winkelcentrum), als je zoals Lord maximus maanden moet wachten op een aansluiting vrees ik het ergste, het word hetzelfde drama als toen met UPC internet. Als je de verhalen leest op Inet (Almere en omgeving) kijk ik de kat nog even uit de boom De providers weten nog steeds niet hoe ze met klanten om moet gaan.
Het begint inderdaad allemaal erg veel op een drama te lijken. Ik heb gister nog contact met ze gehad en ze zouden me terugbellen (nog niet gebeurd).

Het word hoog tijd dat ze open kaart spelen en of eerlijk toegeven dat het niet gaat lukken en klanten helpen een oplossing te zoeken (b.v. de aanvraag ontbinden zodat je iig naar een andere provider kan)
of gewoon gaan beginnen met aansluiten en duidelijk communiceren waar en wanneer.

Op dit moment kan ik een ieder alleen maar afraden om op dit moment met Lijbrandt in zee te gaan.

Ik heb mijn ervaring overigens ook iets uitgebreider op het forum van Tros Radar geplaatst. Mocht je meer willen weten: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=86413

[ Voor 4% gewijzigd door Lord Maximus op 29-10-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je voor snel Inet en HD tv beter terecht kunt bij de bekende kabelaar, de kinderziektes zijn er wel uit en de bij mij bekende gebruikers zijn tevreden over de stabiele (120 Mbps) snelheid.
Glasvezel voorlopig vergeten.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Maximus schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:29:
b.v. de aanvraag ontbinden zodat je iig naar een andere provider kan)
Wanprestatie (het niet op redelijke termijn leveren van een modem) lijkt me genoeg reden om nu op te kunnen zeggen. Of ze daar zonder slag of stoot mee akkoord gaan is twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Vandaag folder van Lijbrandt gekregen; ze beginnen dus in Januari 2011 in de Vegelin buurt met het daadwerkelijk aansluiten op het glasvezelnetwerk.
Gisteren ook een folder van KPN gekregen; dus - het lijkt erop alsof de strijd nu begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:14:
Ik denk dat je voor snel Inet en HD tv beter terecht kunt bij de bekende kabelaar, de kinderziektes zijn er wel uit en de bij mij bekende gebruikers zijn tevreden over de stabiele (120 Mbps) snelheid.
Glasvezel voorlopig vergeten.

Suc6
Ik ga nog liever in de weer met een 56k modem dan ooit nog iets te maken te hebben met upc.
Ik krijg al rillingen als ik er aan denk.
Kreeg vandaag een foldertje in de bus van upc. "Glasvezel, u gebruikt het al jaren."
Misleiding noemen we dat. Glasvezel tot de wijkcentrale ja. De rest is koper en moet gedeeld worden met buurman en buurman. Kabel zal ver achter blijven bij glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hen3s schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:51:
Vandaag folder van Lijbrandt gekregen; ze beginnen dus in Januari 2011 in de Vegelin buurt met het daadwerkelijk aansluiten op het glasvezelnetwerk.
Zag net op de Lijbrandt website een folder staan (inclusief nieuwe planningsschema) die ik nog niet kende. Is het dezelfde folder?

http://www.lijbrandt.nl/u...formatiefolder%281%29.pdf

Mooiste is dat ze eindelijk publiekelijk toegeven de planning niet gehaald te hebben 8)7

"We hadden gepland om de eerste klanten in augustus aan te kunnen sluiten, dat is niet gelukt!"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
@whatevers = nope - ik had echt een reclame foldertje (wel geadresseerd) over dat ze bij snackbar Potmarge een stand hebben (op een bepaalde dag) en in bepaalde weken en monteur in deze buurt hebben; om (gratis) te helpen bij de aansluitingen.

En een reactie formulier; waarin je kunt aangeven wat je nu betaald - en ze komen binnen 7 dagen weer terug met een (beter?) aanbod...

Ik ben benieuwd; want ik betaal nu 39 euro voor;
tv (canal digital satelliet) - 9.95 euro
adsl + telefoon- 29 euro

en dan kost een telefoongesprek me ook maar 4 cent...

Ik geloof dus niet dat ze dit kunnen matchen.... JAAAAA okay - voor 10 euro meer heb je dan 10mb meer.... zoiets zal het wel worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:24:
Ik ga nog liever in de weer met een 56k modem dan ooit nog iets te maken te hebben met upc.
geloof er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik kijk eerst even de kat uit de boom. Ondertussen geniet ik nog even van UPC.. wat bij mij het simpelweg goed doet. Wat mij zou laten overstappen naar Lijbrandt is:

1. DVR
2. Up-snelheid stukken hoger (is dus al zo)
3. HD kwaliteit beter dan bij UPC

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Terug naar het stenen tijdperk ...

_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Falcon schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:07:
Ik kijk eerst even de kat uit de boom. Ondertussen geniet ik nog even van UPC.. wat bij mij het simpelweg goed doet. Wat mij zou laten overstappen naar Lijbrandt is:

1. DVR
2. Up-snelheid stukken hoger (is dus al zo)
3. HD kwaliteit beter dan bij UPC
Alleen die UPC ontvanger is rete traag ... ik ben erg blij met mijn VU duo - HD satelliet setje _/-\o_
Qua snelheid is "nu" UPC de beste keus.

[ Voor 5% gewijzigd door frissie op 01-11-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Voor marketing doeleinden, de eerste aansluiting |:(
Hoor verder dat nog maar weinig mensen zijn aangesloten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Eerste aanleg ploeg is hier in Bilgaard gesignaleerd :o
Fiber is coming _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Lord Maximus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:38:En de einddatum van de opgezegde huidige provider, die ik destijds om nog een backup te hebben vrij ruim heb genomen (besteld in Juli opzegging oude provider pas per November), komt nu wel heel dicht bij.
Als de wiedeweerga die opzegging annuleren! Met de nieuwe telecommunicatiewet (al enige tijd actief, exacte datum weet ik zo ff niet) kan je per maand je internetabonnement opzeggen. Ik laat mijn UPC gewoon lekker doorlopen tot het glasvezel aangesloten is én goed/stabiel werkt, pas daarna zeg ik het op met een opzegtermijn van 1 maand. Je betaalt maximaal 1 maand dubbel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:01:
Eindelijk een brief ontvangen van Lijbrandt. De belangrijkste dingen die erin stonden zijn;

"LIJBRANDT zal nu spoedig de volgende stap zetten voor het opleveren van de aansluiting. Het glasvezelmodem zal aangesloten worden en het door u bestelde LIJBRANDT abonnement zal gestart worden."

Je kan de start van het abonnement uitstellen tot maximaal een jaar na oplevering van de aansluiting, door te bellen met Lijbrandt (088 55 52 52 2) en de ingangsdatum aan te laten passen. Dit kan _tot_ (en dus niet tot en met) de dag waarop de aansluiting opgeleverd wordt.

Voor de modem is een 220V stroomvoorziening nodig. Je dient daar zelf voor te zorgen!

Voor de volledigheid, ik woon in de wijk Huizum
Hoe lang is het geleden dat je glaslijn fysiek in huis lag ?
Kunnen we een beetje bijhouden hoe lang tussen aanleg en oplevering verbinding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Vanaf December krijgt Lijbrandt pas de mogelijkheid om te signalen te verzenden over het glas. Dus inprinciepe kan iedereen aangesloten worden in December waar het glas al tot en met in de meterkast hangt. Bij mij komen ze het glasvezel tot in woonkamer/meterkast leggen a.s. donderdag.

Iemand enig idee of ik daarna lang moet wachten op het kastje van Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
KPN geeft aan dat ze op mijn adres al actief kunnen leveren. Aansluiten duurt 4 tot 6 weken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week maandag komt Lijbrandt het modem e.d. installeren. Zit dus schot in de zaak. Ben heel benieuwd wat het gaat doen.

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 19:54 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:52:
Volgende week maandag komt Lijbrandt het modem e.d. installeren. Zit dus schot in de zaak. Ben heel benieuwd wat het gaat doen.
Heeft het lang geduurd van het moment dat je het glasvezel tot en met de meterkast had en het moment dat ze een afspraak met je maken voor het installeren van de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:48:
[...]

Heeft het lang geduurd van het moment dat je het glasvezel tot en met de meterkast had en het moment dat ze een afspraak met je maken voor het installeren van de modem?
Vond het vrij snel gaan allemaal, het was zoals Lijbrandt had afgesproken met me:

23 augustus glasvezel in de meterkast
1 september de bevestiging ontvangen van de aanmeling
15 november oplevering aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Heeft Lijbrandt een zootje gemaakt van de administratie? Ik heb allang toegezegd dat ik een verbinding bij hun wil en zelfs al login codes van hun gekregen, toch krijg ik in de afgelopen dagen 2 keer folders van hun gericht aan de persoon met aanbiedingen?? Lijbrandt komt zo professioneel over, maar ik heb het idee dat het nog wel wat schort aan de administratie bij Lijbrandt.

Als ik ze bel word je ook een eewigheid aan de lijn gehouden, ik kom er nooit door heen en mail hoef je ook al geen reactie op te verwachten. Zeer spijtig want het lijkt me afgezien van de klantenservice een prima bedrijf.

Hopelijk komt er nog schot in de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:59:
De telefoonverbinding werkt inmiddels ook.

Heeft iemand nog een kopie van of het originele aanmeldingsformulier van februari/maart?
Kon je daarop aangeven of je het bestaande telefoonnummer wilde meenemen?

Ik wil namelijk misschien mij nieuwe nummer behouden...
Kan er niets van terugvinden op het aanmeldingsformulier. Heb zelf bij de Glashart winkel aangegeven bij de balie van Lijbrandt dat ik mijn huidige telefoonnnummer wilde behouden.

Wat mijn eigen aansluiting betreft:het werkt (nog) niet!
Het Genexis modem is geplaatst vandaag en er branden allemaal groene lampjes, maar de verbinding is nog niet actief. Heb zojuist hierover contact gehad met Lijbrandt, ze nemen telefonisch contact met me op wanneer alles zou moeten werken. Woon trouwens ook in Huizum, ben dus wel benieuwd waarom het bij jou wel werkt. Heb je het verder zelf gedaan of is er nog een (Lijbrandt) monteur bij geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Wel raar - ik heb zo'n kaart ingevuld - waarbij Lijbrandt dan binnen een week terug komt met een GOEDE aanbieding (op de kaart heb ik ingevuld wat ik NU betaal...).
Het is nu 2,5 week later - maar niets gehoord.

Maar okay - ik denk dat ik voor de KPN aanbieding ga; 45 euro incl Harddisk receiver.
Na een jaar wat het allemaal VEEL duurder - maar ja - dan is het, misschien, tijd om over te stappen naar een ander aanbieder... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:41 ]

• Yogoi
Als de amino nu al uren op loading staat dan gaat er iets niet goed.
Ik zou je aanraden om even de servicedeks te bellen.

Vermoedelijk staat de dienst of op een andere poort dan waar je hem hebt aangesloten of er word gene lease afgenomen door de amino.

• frissie
  • Niet online
Hier in Bilgaard zitten nu diverse mensen zonder kpn lijn.
Tijdens graven zijn er diverse kabel kapot getrokken ....

Verwijderd

Concepts-ict is ook geen optie lijkt mij. Ook heel erg duur. 53 euro en je hebt niet eens Digitale tv, laat staan IPRTV? of zie ik dat verkeerd?

Heeft deze ook experiabox?

Vooralsnog lijkt Lijbrandt het beste! Wie weet daarvan wanneer de Amino komt met PVR functie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 20:17
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:01:
Eindelijk een brief ontvangen van Lijbrandt. De belangrijkste dingen die erin stonden zijn;

"LIJBRANDT zal nu spoedig de volgende stap zetten voor het opleveren van de aansluiting. Het glasvezelmodem zal aangesloten worden en het door u bestelde LIJBRANDT abonnement zal gestart worden."
Ik heb gisteren ook deze brief gekregen. Ik ben benieuwd hoe snel het bij zal gaan.
kwa communicatie vindt ik Lijbrandt wel wat gebrekkig.
Ik woon trouwens ook in Huizum

@whatevers: mbt updaten misschien dat dit van belang kan zijn? (uit de IPRTV handleiding)
"Sluit de Ethernet kabel aan op de Aminet 110 en op poort 2 van uw
glasvezelmodem, dit is de tweede poort van links. Als uw kastje
verticaal hangt is het de tweede poort vanaf boven."

[ Voor 33% gewijzigd door Black_Mage op 19-11-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:42:

Vooralsnog lijkt Lijbrandt het beste! Wie weet daarvan wanneer de Amino komt met PVR functie.
Als het goed is december. (De M532)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij ervaring als gebruiker met de lijbrandt producten op een rijtje

< verwijderd, een geupdate versie geplaatst op een recenter pagina >

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Zo was ik al niet van plan om lijnbrandt te nemen, m'n gevoel klopt dus aardig.
Zelf zit ik aan tweak te denken. Zitten leuke opties bij het abonnement.
Hoewel ik concepts-ict ook niet raar vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door frissie op 24-11-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
Glashart heeft net de modem bij mij geplaatst.
eerst test:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1043219341.png

Ik heb ook Lijbrandt genomen, compleet pakket 50mbit, zonder monteur.
nu dus nog w8en op de Settopbox.

@whatevers zou je dat foldertje mbt setup van de amino kunnen inscannen?

[ Voor 36% gewijzigd door Black_Mage op 24-11-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opvallend dat bij jou de up en download snelheid wel gelijk zijn maar de 50 niet halen. Ter vergelijking (dezelfde server) maar met pakket compleet 25:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1043362675.png

Ik heb geprobeerd een scan van het foldertje te maken. Maar mijn scanner is helaas niet meer compatibel met mijn windows versie :X Daarom maar een matige foto, voor de aansluiting van de HDMI versie, waar je op moet klikken om het goed te kunnen zien :

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img152/2568/34p1010105.th.jpg

Het wijst zichzelf echter wel want de stekkertjes passen allemaal maar op één ingang van de settopbox. Alleen weten dat de netwerkkabel in LAN-poort 2 (= de E2 poort) van de modem moet is van belangrijk om te weten. Dat is op de foto van de deze handleiding goed te zien.

Ander handleidingen spreken over de tweede aansluiting van links en dat wekt verwarring.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 17:07 . Reden: Foto toegevoeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welke gebieden in leeuwarden gaat dit, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben woonachtig in Huizum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
Dankje whatevers,
Ging me vooral om die lan poort voor tv. Ik had je verhaal gevolgd en wil liever niet het zelfde mee maken.
Ben ik iig vast voorbereid zodra ik de settopbox ontvang en kan ik direct aan de slag.

Tijd schema aansluiting:
  • Zoals velen in juli/augustus glasvezel aangevraagd.
  • Vrijdag 19 November brief gekregen mbt plaatsen modem, door Glashart
  • Maandag 22 November, Glashart belt me voor afspraak monteur
  • Woensdag 24 November, Glashart monteur plaatst modem
  • Donderdag 25 November, Animo per post geleverd.
Verder nog niks vernomen van Lijbrandt.

Kwa communicatie naar de klant presteert Lijbtandt onder de maat imho.
Echter als je goed de website door neemt en alle handleidingen er op door neemt is alle informatie wel aanwezig.
Voorbeelden die "whatevers" aanhaalde:
-Telefoonnr. op de site staat (verstopt in pdf) eerste 2 maanden gratis met een ander nummer, als het vervolgens bevalt kun je via het gebruikers paneel aangeven om je nummer oude nummer over te zetten en je huidige telecom aanbieder op te zeggen.
-Settopbox op lan2. staat wel vermeld op de site (verstopt in pdf), maar wel zonder plaatje.

Ze hebben dus alles wel gedocumenteerd maar zijn tot nu toe veel te traag met communiceren naar de klant blijkt wel :(

Ik moet er wel bij zeggen "whatevers" en ik hebben beiden gekozen om geen Lijbrandt monteur te nemen.

@MaartenF: Ik ben ook woonachtig in Huizum

[ Voor 3% gewijzigd door Black_Mage op 25-11-2010 17:28 . Reden: tijdschema aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je ook gaat, alle providers zullen steken laten vallen. Waar ik het niet mee eens zal zijn is dat mijn download of uploadsnelheid niet overeenkomt met de beloofde snelheid. Bij Black_Mage ligt dit er 20% onder. Bij glasvezel zou dit niet het geval hoeven zijn. Als ze dat bij mij doen, hang ik gelijk aan de telefoon en als het binnen de proefperiode niet is opgelost, betaal ik ook niet meer en probeer ik het elders. Als ik 50 of 100mbit betaal, wil ik het ook hebben. En ook BBC 1 en 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:18 ]

• Black_Mage
Analoge TV en telefonie heb ik nog niet kunnen testen. (ik moet nog ff die kabels trekken)
de Settopbox heb ik vandaag binnen gekregen. Had ik niet zo snel verwacht.

Aansluit instructies zaten in de doos, naar mijn ogen wel duidelijk vermeld in welke port de ethernet kabel moet. RTFM is iig wel belangrijk als je het zonder monteur doet. (Ik heb zelf altijd de neiging eerst proberen dan pas handleiding lezen :P)

Ik heb net als whatevers ook ongevraagd de HDMI versie gekregen. Tevens ontvang ik alle HD zenders (ook RTL en SBS), ookal heb ik dit niet in mijn pakket.. misschien eerste 2 maanden gratis?

Installatie ging verder erg snel, ik sloot hem aan, toen leek hij 3/4 minuten niks te doen (geen beeld wel een lampje) daarna vloog hij aan en was hij direct klaar voor gebruik.

Zeppen gaat echt super snel in vergelijking met UPC.
Door de menus heen browsen en de interactieve diensten werken ook allemaal zeer snel.
mbt digital tv van Lijbrandt ben ik tot nu toe zeer tevreden!

@Valconii: ja ik kijk nog ff een weekje toe en ga dan de servicedesk bellen

[ Voor 44% gewijzigd door Black_Mage op 25-11-2010 17:26 ]

Verwijderd

Zitten BBC 1 en BBC 2 wel op de settopbox?

Tip:
Al je het beloofde tijdelijk gratis eredivisie kanaal wilt bekijken moet je de servicedesk bellen. Dan kan je twee maanden lang gratis kijken. Bel je niet, of wacht je te lang met bellen, dan krijg je de tijdelijke zender niet.

Weer iets wat Lijbrandt niet communiceert....

• Black_Mage
BBC1 en BBC2 doen het digitaal.

aah nice, maar ik kijk nooit voetbal :P ben alleen wel verbaasd van de extra HD zenders.

Verwijderd

Dat BBC 1 en 2 het digitaal wel doen is het beste nieuws van vandaag! Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe settopbox eindelijk verschijnt.

De extra HD zenders zijn vast een tijdelijk goedmakertje voor het lange wachten of er zijn gewoon te weinig mensen die de digitale box besteld hebben en proberen ze het op deze manier alsnog te pushen.

Zolang je maar geen rekening krijg voor de duurdere HDMI settopbox versie en de extra HD kanalen hoor je mij er niet klagen

Ik ben ook geen voetballiefhebber maar ik volg wel de nodige Lijbrandt treads op dit forum en kwam al lezende die informatie tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:46:
Weer iets wat Lijbrandt niet communiceert....
Wat niet weet, wat niet deert ..... zal het motto wel zijn.
Zoiets heet klantonvriendelijk handelen. |:(

Hier ligt alles klaar voor de tweede ploeg, afmontage van glasvezel.
Hoeveel tijd zat daar bij jullie tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:04:
Dat BBC 1 en 2 het digitaal wel doen is het beste nieuws van vandaag! Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe settopbox eindelijk verschijnt.
Bedenk wel goed dat er geen garantie is dat deze digitaal te zien blijven. Voorheen waren ze ook analoog te zien (nu Entertainment,News) maar die moest Glashart Media (die Lijbrandt,XMS,Tweak e.d. gebruiken) 'tijdelijk' verwijderen. Er wordt nog over gesproken bij BBC in Hilversum en in de UK.
Zie ook dit en dit bericht hieromtrent. Of bijv. bij de Glashart zenderlijst van Tweak waar het helder wordt weergegeven.

[ Voor 30% gewijzigd door funrider op 26-11-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Frissie : Maanden tussen installatie en afmontage. Tussen de 2e welkomstbrief en de afmontage ongeveer anderhalve week. De dag na afmontage had ik signaal (op dag zelf niet geprobeerd).

@ Funrider : Ik ben bekend met de BBC problematiek (maar dat was pas maanden nadat ik me al had opgegeven bij Lijbrandt als abbonnee). Lijbrandt is echter de enige glasvezel provider die het BBC signaal wel doorgeeft en dat was een van de pluspunten om met Lijbrandt in zee te gaan. Mochten ze een definitief nee krijgen, dan krijg je ongetwijfeld de mogelijkheid om kosteloos onder het jaarcontract van Lijbrandt uit te komen en dat zal een goed moment zijn om te overwegen of overstappen de moeite waard is.

Handiger was het overigens geweest als Lijbrandt in de aanbiedingsfolder had gemeld dat het niet zeker was dat ze deze zenders konden blijven uitgezenden bv heel eenvoudig d.m.v. BB1* en dan onder het rijtje met zenders : *onder voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Ik ben ook online via Lijbrandt. Eind Augustus glasvezel aangesloten en september abonnement genomen. Gisteren is het modem aangesloten en internet werkte meteen. Eerst op 25/25 trouwens, vandaag op de bestelde snelheid 50/50. Ik wacht nog op de IPTV decoder voor digitale tv.

De internet snelheid is erg afhankelijk van het tijdstip van de dag en de doelserver. Ik zit gemiddeld op 40/30. Ten opzichte van ADSL is het in ieder geval een hele stap vooruit. Tot zover erg tevreden.

Ik zit trouwens in Huizum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Aangezien er geen topic is over Glashart in Meppel reageer ik hier over mijn bevindingen over Lijbrandt.
Waarom Leeuwarden nou: omdat ze ongeveer tegelijk hier in Meppel zijn begonnen met het aanleggen van glasvezel.

Monteur is langsgeweest en ik had metteen verbinding met internet. Tevens ook bijna de beloofde snelheid!

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/24q0p79.png

Upload loopt iets achter maargoed ben er wel tevreden mee!

Setup box is 2 dagen later geleverd, echter was dit niet de bestelde Amino 130m met hdmi maar de standaart versie. Ik heb diezelfde dag nog even met ze gebeld en 2 dagen later werd de goede Amino geleverd.

Deze aangesloten met de bijgeleverde HDMI kabel. En alles deed/doet het perfect. HD zenders worden ook zeer mooi doorgegeven. Het enige wat jammer is, is dat BBC1/2 niet in HD wordt doorgegeven maargoed. Ben allang blij dat ik het kan ontvangen.

Al met al heb ik dus wel een goede ervaring met Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt niet kunnen dat down- of uploadsnelheid niet de beloofde snelheden haalt. Ik vind dat ze dan maar 20% meer moeten geven, dus bijv ipv 50 Mbit 60 Mbit, zodat je altijd de beloofde snelheid haalt. Dan praat ik natuurlijk wel over servers waar deze snelheid redelijkerwijs ook gehaald moet kunnen worden.
Als er bijv. gebruik gemaakt wordt van de nieuwsserver van Lijbrandt, of van andere nieuwsservers moet er altijd 50/50 gehaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:14:
Ik vind het echt niet kunnen dat down- of uploadsnelheid niet de beloofde snelheden haalt. Ik vind dat ze dan maar 20% meer moeten geven, dus bijv ipv 50 Mbit 60 Mbit, zodat je altijd de beloofde snelheid haalt. Dan praat ik natuurlijk wel over servers waar deze snelheid redelijkerwijs ook gehaald moet kunnen worden.
Als er bijv. gebruik gemaakt wordt van de nieuwsserver van Lijbrandt, of van andere nieuwsservers moet er altijd 50/50 gehaald kunnen worden.
Vind ik ook... En zo gaat her verhaal van een eigen internetverbinding, met tegenstelling tot de kabel, ook niet op als je met glasvezel niet eens de beloofde snelheid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
En zo vindt Lijbrandt dat zelf ook.
Op de bijeenkomst eerder dit jaar werd verteld dat ze in de praktijk net iets meer mbit leveren.
Mocht je kunnen bewijzen dat je de beloofde snelheid niet haalt mag je kosteloos alles weer inleveren.

De vraag is alleen wat is nu een betrouwbare test.
Hebben ze niet ergense een test op hun eigen netwerk draaien welke je kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Monteur is net langsgeweest hier in Leeuwarden (8934DC) en heeft alles aangesloten. Prik staat er op en ik haal 94 mbit down en 73 up op speedtest.net.

Opzich ben ik tevreden, pingtijden richting tweakers.net zijn van 11 (met UPC) naar 6 constant gegaan. Het kastje voor de TV etc. komt later per post binnen. Rest mij nog 1 probleem: WAAR hebben de inloggegevens voor de nieuwsserver verstopt :) Die krijg je er niet bij?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:47:
..KNIP.. Rest mij nog 1 probleem: WAAR hebben de inloggegevens voor de nieuwsserver verstopt :) Die krijg je er niet bij?!
Voor de "gratis" variant van de nieuwsserver heb je geen login gegevens nodig. Gewoon invullen news.lijbrandt.nl (2 verbindingen)

gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eMiz0r
Hoe kun je nu tevreden zijn met die 73 mbit up. Dat is maarliefst 27% te weinig. Die 94 mbit is trouwens ook te weinig. Ik ben eerlijk gezegd van mening dat de snelheden boven de 100 mbit moeten liggen en niet eronder.
En via de newsserver van Lijbrandt zou je dat moeten kunnen checken. Maar ook bij andere payservers. Heb eens iemand aan de lijn gehad die vertelde dat ze de lijnen open hadden staan op meer dan 300 mbit. Daar zou je dus altijd makkelijk de beloofde snelheid van Lijbrandt moeten kunnen halen. Kom op Lijbrandt. Laat zien dat je het beste voor hebt met je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:27:
[...]

Voor de "gratis" variant van de nieuwsserver heb je geen login gegevens nodig. Gewoon invullen news.lijbrandt.nl (2 verbindingen)

gr Webteam Lijbrandt
Ik betaal 10 euro per maand voor het 100/100 nieuwsserver abonnement, daarom verwachtte ik ergens iets van inloggegevens :)

Intussen heb ik al met de helpdesk gebeld en kreeg een username + password waar ik niet mee kon inloggen. Morgen weer even opnieuw bellen voor (blijkbaar?) nieuwe gegevens of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan heel gebied nr.1 op het kaartje van glashart al aangesloten worden? Weet iemand daar iets over?

Kaartje: http://www.glashart.nl/up...t_planning_leeuwarden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:57:
Hoe kun je nu tevreden zijn met die 73 mbit up. Dat is maarliefst 27% te weinig. Die 94 mbit is trouwens ook te weinig. Ik ben eerlijk gezegd van mening dat de snelheden boven de 100 mbit moeten liggen en niet eronder.
En via de newsserver van Lijbrandt zou je dat moeten kunnen checken. Maar ook bij andere payservers. Heb eens iemand aan de lijn gehad die vertelde dat ze de lijnen open hadden staan op meer dan 300 mbit. Daar zou je dus altijd makkelijk de beloofde snelheid van Lijbrandt moeten kunnen halen. Kom op Lijbrandt. Laat zien dat je het beste voor hebt met je klanten.
Ik heb tot nu toe altijd 6 mbit up van UPC gehad, dus ik ben snel tevreden ;) Ook al zou Lijbrandt 100 mbit "garanderen'.... tot waar garanderen ze dat? Als je 100 mbit op je router binnenkrijgt kan je nog steeds niet precies 12,5 MB/s halen lijkt me.

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik gewoon eenmaal speedtest.net hebt geprobeerd..... nu een tweede maal trouwens en ik haal 70 mbit up en wederom 94 down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:58:
[...]

Ik betaal 10 euro per maand voor het 100/100 nieuwsserver abonnement, daarom verwachtte ik ergens iets van inloggegevens :)

Intussen heb ik al met de helpdesk gebeld en kreeg een username + password waar ik niet mee kon inloggen. Morgen weer even opnieuw bellen voor (blijkbaar?) nieuwe gegevens of andere tips?
Als je de newsserver bij Lijbrandt zelf hebt hoef je volgens mij geen username en password in te voeren. Gewoon idd news.lijbrandt.nl
Ik zit nu bij tweak en daar vul ik ook nooit iets anders in dan de servername.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:01:
[...]

Ik heb tot nu toe altijd 6 mbit up van UPC gehad, dus ik ben snel tevreden ;) Ook al zou Lijbrandt 100 mbit "garanderen'.... tot waar garanderen ze dat? Als je 100 mbit op je router binnenkrijgt kan je nog steeds niet precies 12,5 MB/s halen lijkt me.

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik gewoon eenmaal speedtest.net hebt geprobeerd..... nu een tweede maal trouwens en ik haal 70 mbit up en wederom 94 down.
Je haalt 94 down, dus zou je ook 94 up moeten kunnen halen. En testjes in deze thread hebben ook al waardes van boven de 100 laten zien, dus dat is wel degelijk mogelijk. Ik vind die 73 Mbit up onacceptabel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 17:13 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste