Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Bloatware, wie kent het niet. Hieronder heb ik aangeven welke ik gehouden heb en welke ik verwijderd heb.

Asus Verwijderd:
* Fancy start
* Webstorage (Gebruik ik niet, heb pendrives en externe hd's)
* UL Series Screensaver
* AI Recovery (moet je wel een brander hebben)
* AP Bank (Progjes kopen via internet, nee bedankt)
* Data Security Manager (Heb niks te verbergen)
* Live Update
* Multiframe
* Smart Logon
* Tek Asus DVD8 (Mediaspeler)

Asus Gehouden:
+ Life Frame 3 (Webcam utility)
+ Control Deck
+ Winflash
+ Fastboot
+ Spendid Video Enhancement Technology
+ Power4Gear (Powerperformance instellingen)
+ Express Gate (Versneld browsen etc. met de linkse power/performance knop) (Is dit wel van Asus?)

Nog meer verwijderd
Spelletjes:
* Chicken invaders
* Islands Wars 2
* Piggly
* Smiley ville
* Alice greenfingers
* Dreamday Wedding Married in Manhattan
* Gamepack console

Cyberlink:
* Labelprint
* Power2Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
JantjeKoud schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:25:
[...] + Express Gate (Versneld browsen etc. met de linkse power/performance knop) (Is dit wel van Asus?)
Volgens nieuws: Laptops van Asus krijgen ook Splashtop is het van de Linux-distributie Splashtop. Lijkt me ook wel een handige functie als je even snel wat op internet wil zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
JantjeKoud schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:06:
[...]

Dus toch als je de klep dicht doet, hahaha. :*) Nou ja, diverse keren getest maar geen probleem mee. Geluid gaat na opnieuw starten nog prima op en neer. ;)
Heb sinds kort een Asus UL30A-QX057X en ben er zeer content mee.
Dan gaat 'ie standaard op stand-by (de power LED blijft knipperen), das wat anders dan hibernaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Sander-B schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:52:
[...]

Dan gaat 'ie standaard op stand-by (de power LED blijft knipperen), das wat anders dan hibernaten.
Die van mij knippert een poos en gaat dan geheel uit. Wanneer ik hem dan met de powerknop weer aanzet, zegt tie ook Windows Hervatten. De gebruikersaccount komt ervoor, en met een klik op de avatar of spatiebalk komt het bureaublad compleet met alle progjes die nog open stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Als je het scherm krijgt dat Windows hervat wordt hibernate 'ie dus wel. Vreemd dat jij geen problemen met de FN toetsen hebt.

Ik heb Win 7 Pro x64 trouwens zelf schoon geinstalleerd met de nieuwste drivers van de Asus site, misschien is daar iets fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Regeneration schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:40:
[...]

Volgens nieuws: Laptops van Asus krijgen ook Splashtop is het van de Linux-distributie Splashtop. Lijkt me ook wel een handige functie als je even snel wat op internet wil zoeken.
Tja, de laptop start best wel snel op, zeker vanuit hibernate, het duurt maar ietsje langer dan dat je Express Gate opstart. Een verder nadeel van Express Gate is, dat de scherm resolutie niet is in te stellen. Het is duidelijk bedoeld voor 3:4? Het ziet er in ieder geval minder uit. Het MSNen is ook minder mooi (de ontvanger kant ziet bvb geen avatar). Misschien wordt Express Gate nog wel eens geupdated.

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 17:54
Na een flinke zoektocht tussen de modelnummers en de schaarse specificaties voor de UL50 serie, ben ik er denk ik uit.

UL50A_ = integrated gpu
UL50V_ = dedicated gpu
UL50_G = geen turbo33 mode
UL50_T = turbo33 mode

En dan nog wat cijfers en letters die vooral te maken hebben met het OS (C = Vista, V = 7 Home Premium, X = 7 Professional). Klopt dat zo'n beetje? Dan nog uitvogelen of die turbo mode echt zo handig is.. :)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Terranca schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:09:
Na een flinke zoektocht tussen de modelnummers en de schaarse specificaties voor de UL50 serie, ben ik er denk ik uit.

UL50A_ = integrated gpu
UL50V_ = dedicated gpu
UL50_G = geen turbo33 mode
UL50_T = turbo33 mode

En dan nog wat cijfers en letters die vooral te maken hebben met het OS (C = Vista, V = 7 Home Premium, X = 7 Professional). Klopt dat zo'n beetje? Dan nog uitvogelen of die turbo mode echt zo handig is.. :)
Nou de UL30 serie nog :+

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 17:54
Heeft iemand hier (gehoord van) de UL50AT? Hij staat wel op de asus support site, en in verschillende webshops, maar verder niet te vinden op de normale asus site, en lijkt niemand hem te bezitten want google, bing, yahoo en consorten hebben naast webshops zonder review geen enkel boeiend resultaat.

Wil namelijk zeker weten of hier DDR3 1066Mhz en Turbo33 op zit. Volgens de terminologie wel, maar ik vertrouw 't allemaal niet :P De helft van de gevonden webshops zegt dat er gewoon DDR2 inzit (zou turbo33 uitsluiten), en de andere heeft zegt wel dat er DDR3 in zit.

Heb namelijk geen boodschap aan een G210M, maar extra processorkracht is wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt te erg dit.

Al maanden op zoek naar een Asus UL30 laptop, maar dan een zilveren versie.
In de gehele wereld ( Van DU, tot aan US, tot aan UK) is ie verkrijgbaar, maar alleen in NL heb je de zwarte versie:(
Duitsland heeft een gare toestenbord, UK bezorgt niet aan NL, en bij US heb je te maken met 19% invoer belasting maar ooknog is shipment costs ( 100 $ ) .

Heeft iemand tips? Ik ben na weken zoeken, en ik meen het, echt ten einde raad.

Lange tijd dacht ik van ok ga maar bestellen uit de US, maar het kan een probleem zijn met de garantie e.d. Daarnaast kan ik flink duurder uitkomen. Voor de silver look ben ik in totaal als ik hem importeer 750 euro kwijt, terwijl precies dezelfde laptop, maar dan alleen zwart, 590 euro kost in NL:(

Kan iemand me uit de brand helpen:( Wrm doet Asus dit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:55:
Echt te erg dit.

In de gehele wereld ( Van DU, tot aan US, tot aan UK) is ie verkrijgbaar, maar alleen in NL heb je de zwarte versie:(
Duitsland heeft een gare toestenbord, UK bezorgt niet aan NL, en bij US heb je te maken met 19% invoer belasting maar ooknog is shipment costs ( 100 $ ) .

Lange tijd dacht ik van ok ga maar bestellen uit de US, maar het kan een probleem zijn met de garantie e.d. Daarnaast kan ik flink duurder uitkomen. Voor de silver look ben ik in totaal als ik hem importeer 750 euro kwijt, terwijl precies dezelfde laptop, maar dan alleen zwart, 590 euro kost in NL:(

I'm with you brother, Waarom Asus dat goet, werkelijk geen idee.

Bij Asus zitten een hoop mensen die eens met hun pis naar de dokter moeten want logisch denken kunnen ze daar niet allemaal, Maargoed...

Heb je België al geprobeerd...? of toch een Duitse en dat zelf het tobo veranderen, dat zal uiteindelijk nog goedkoper zijn dan importeren uit de USA.
Maar de US heeft als ik me niet vergis toch ook een ander tobo...?, ik dacht dat er iets wat wel een enter toets die daar een L vorm heeft o.i.d...?

Komt de aankomende UL30JT niet in 2 kleuren in Maart...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik ken zat UK winkels die aan NL bezorgen, ik weet alleen niet of ze de UL30 zilver hebben. En anders wellicht ebay.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenhanger van de UL30!

http://www.excaliberpc.co...ilver.html#TabDescription

Naast een betere processor heeft deze ook een optische drive, wel is hij nog niet uitgekomen.
Je kan kiezen voor pre order op eBay etc. Geheid komt in NL weer de zwarte versie uit:P
Even afwachten dus. Nadeel is de wat hogere prijs en het feit dat ie ruim een halve kilo zwaarder weegt... 2,2/2,3 kilo. Niet echt 'light' dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Crack en Hack,

Volgens mij bedoel je dit met de UJ30, dus de link in mijn vorige post.

Ik zal Asus even mailen of ze in NL wel twee kleuren uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:55:
Echt te erg dit.

Ik heb mijn zilveren UL30 geimporteerd vanuit de US.. gewonnen op ebay ($750, toen tegen een wisselkoers van 1,50) en heb hem toen laten opgeven voor 200$ (heb dus maar 50 euro aan invoerBTW betaald, was natuurlijk wel een risico maar kan je hierin wel wat tips geven -> PB).

Totaal was ik dus maar rond de 550eu kwijt voor een zilveren UL30 :)

Wat betreft garantie: die is wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:27:
@ Crack en Hack,

Volgens mij bedoel je dit met de UJ30, dus de link in mijn vorige post.

Ik zal Asus even mailen of ze in NL wel twee kleuren uitbrengen.
Euhhh nee ik bedoel echt de UL30jt, wat ik gehoord heb is dat het aan tweakers is bevestigd dat die in NL uit komt in Maart.
Die uit jou link lijkt er wel op :)

http://zedomax.com/blog/2...hands-on-review-ces-2010/

Als je toch gaat mailen :P vraag dan ook gelijk ff of en wanneer deze komt in 2 kleuren :D

Wat is nou weer het verschil tussen de U en UL serie :?

[ Voor 4% gewijzigd door crack_en_hack op 22-02-2010 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
crack_en_hack schreef op maandag 22 februari 2010 @ 03:27:
[...]
Euhhh nee ik bedoel echt de UL30jt, wat ik gehoord heb is dat het aan tweakers is bevestigd dat die in NL uit komt in Maart.
Even voor de duidelijkheid het artikel die je bedoel: nieuws: CES: accu van Asus Core i7-laptop gaat twaalf uur mee
Wat is nou weer het verschil tussen de U en UL serie :?
De U serie zou in een iets hoger prestatie-, kwaliteit- en prijs-segment zitten. Wat verder een verschil is met de UL30 / UL20 is dat deze U30 / U20 wel een optische station in zich heeft, zoals eerder ook al opgemerkt. Daarentegen komt hij wel met de iets grotere afmetingen dan de UL30, waardoor hij meer in de buurt van de Asus UL80 komt, die ook al een optische station heeft, maar ook een iets groter scherm. De U serie zou wellicht iets minder lang op een accu duur kunnen werken dan de UL serie aangezien ze met de "standard voltage" CPU gebruiken en niet de "low voltage" CPU's waar de UL serie gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik ben aan het twijfelen. Moet ik wachten op de UL30JT, of gaan voor de UL30A-QX057X ...
Uiteraard wordt eerstgenoemde sneller, maar waarschijnlijk ook weer iets duurder. Het enige dat ik ermee doe / ga doen is internetten, Word-documenten tikken, muziek luisteren en af en toe een filmpje kijken (per uitzondering, aangezien de laptop vooral voor mijn studie bedoeld is).

Wat trouwens wel ideaal zou zijn bij dit apparaat is een extra accu, en een mogelijkheid om die op te laden buiten de laptop (terwijl je de andere in gebruik hebt) :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:46:
Hmmm ik ben aan het twijfelen. Moet ik wachten op de UL30JT, of gaan voor de UL30A-QX057X ...
Uiteraard wordt eerstgenoemde sneller, maar waarschijnlijk ook weer iets duurder. Het enige dat ik ermee doe / ga doen is internetten, Word-documenten tikken, muziek luisteren en af en toe een filmpje kijken (per uitzondering, aangezien de laptop vooral voor mijn studie bedoeld is).

Wat trouwens wel ideaal zou zijn bij dit apparaat is een extra accu, en een mogelijkheid om die op te laden buiten de laptop (terwijl je de andere in gebruik hebt) :D
Ik zou niet wachten. Ik heb de ul30 QV180 nu een maandje in bezit. En ben er erg tevreden over. De laptop is erg snel en kan alle taken (office internet ed.). Nu moet ik wel bekennen dat ik er vrij snel een Intel 40gb SSD in heb gegooid. Daardoor boot de ul30 wat sneller en is wat responsiever. De extra accu is overigens overbodig. Op een lading kan je makkelijk een dag voort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan aangeven wat de ervaringen zijn met de batterijduur per type?

Van de type's UL50 wel te verstaan.

Er van uitgaande dat er gewoon office en internet werk wordt uitgevoerd.

Ik lees die verschillen per type en dan met name de videokaart die zich in de laptop bevindt, vandaar dat ik graag wil weten wat daarin ook nog verschillen zijn.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orcie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:45:
[...]

Ik zou niet wachten. Ik heb de ul30 QV180 nu een maandje in bezit. En ben er erg tevreden over. De laptop is erg snel en kan alle taken (office internet ed.). Nu moet ik wel bekennen dat ik er vrij snel een Intel 40gb SSD in heb gegooid. Daardoor boot de ul30 wat sneller en is wat responsiever. De extra accu is overigens overbodig. Op een lading kan je makkelijk een dag voort!
Hmm, ja 40GB vind ik wel wat klein, maar ik ben wel van plan er over een tijd een SSD in te stoppen. Wanneer ze wat schappelijkere prijzen hebben.. ;)

Ik heb trouwens berichten gezien van mensen die deze notebook kochten voor rond de 500 euro :/
In de pricewatch kost 'ie 650... Weet iemand hoe dat zit? Toch een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:46:
Ik zit met hetzelfde dilemma, maar hoop eerlijk gezegd dat de prijzen van de laatstgenoemde gaan dalen wanneer de JT hier op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om voor de UL50AG-XX026C te gaan.
Lekker goedkoop, gaat even lang mee, en een voor mij beter scherm. Ik was vandaag bij de Mediamarkt, en de 13 inchers vielen me ineens toch wel tegen qua grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nu mijn F3Tc overleden is heb ik ook weer wat Asusjes zitten bekijken. Ik blijf de UL-serie in de gaten houden. Terranca, bedankt voor het nette overzicht van de typenummers en OS-aanduidingen! Dan kan ik wat sneller door fysieke winkels rennen die die dingen verkopen. Foute letter = no go!

Ik kan hier wel m'n lijstje wensen typen maar ik weet dat dat niet zo gewaardeerd wordt. Ik blijf lekker zoeken en als ik toevallig een uitheems model koop waarvan de specs onduidelijk zijn, post ik die zeker hier.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. gisteren de UL50AG-XX026C bij 4Launch besteld, en vandaag stond hij niet meer op hun website.
Moet ik me daar zorgen om maken? Mijn betaling is al gedaan, maar ik hoop niet dat ik nu god weet hoe lang moet gaan wachten. Dan wil ik mijn geld terug. Er stond 1 tot 5 dagen levertijd gisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:51:
Hmm.. gisteren de UL50AG-XX026C bij 4Launch besteld, en vandaag stond hij niet meer op hun website.
Moet ik me daar zorgen om maken? Mijn betaling is al gedaan, maar ik hoop niet dat ik nu god weet hoe lang moet gaan wachten. Dan wil ik mijn geld terug. Er stond 1 tot 5 dagen levertijd gisteren..
offtopic:
Lijkt me eigenlijk een wat offtopic discussie, maar om je toch even op weg te helpen: heb je contact opgenomen met 4launch? Ik heb een sterk vermoeden dat zij je een veel beter antwoord kunnen geven dan wij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze net gemaild ja ;) Maar ik dacht: Hier verzamelen zich mensen die iets over deze laptops kunnen weten, dus ik kan het allicht even vragen :P Ik zal niet meer off-topic gaan.

Edit: Als het goed is heb ik 'm morgen binnen. Kreeg vanavond een verzendbevestiging.
Wel raar dat 'ie van de website verdwenen is....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is erg tevreden over de UL50AG.

Accu gaat makkelijk langer dan 10 uur mee als je niet aan een stuk door werkt.
Ik haal 'm nu (paar dagen vrij) 's ochtends van de lader af en kan er de hele dag op werken. Echt een geweldige ervaring.
Je gaat er dan ook pas echt bij stil staan hoe bizar het is geweest dat je in het verleden, met vorige laptops, continu met die kabels zat te klooien door je huiskamer.

De snelheid bevalt ook prima. Ik had hiervoor een laptop met een T4200, maar ik merk amper verschil :) (uiteraard heb ik het dan wel over 'office gebruik').
Enige dat ik merkte is dat er hapering optreedt bij Youtube 1080P, maar misschien doe ik iets verkeerd / heb ik iets nog niet goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
Ik ben sinds gisteren ook een trotse eigenaar van een Asus Ul30-QX057X. Alleen een paar dingen vallen me op. De Caps Lock toets rammeld, maar ik ben niet de enige in die dat probkeem heeft. En mijn batterijduur blijft hangen op 10 uur. Met 100% was stond het op 10 uur en nu op 80% geeft het nog steeds aan dat ik er nog 10 uur mee door kan. Heeft iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
SoundWave729 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:46:
En mijn batterijduur blijft hangen op 10 uur. Met 100% was stond het op 10 uur en nu op 80% geeft het nog steeds aan dat ik er nog 10 uur mee door kan. Heeft iemand anders ook dit probleem?
Heb je hem al langer door gebruikt? En blijft hij dan ook dan bij 10 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Regeneration schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:09:
[...]

Heb je hem al langer door gebruikt? En blijft hij dan ook dan bij 10 uur?
Als ik wat programma's aan het openen en sluiten ben, dan zakt hij wel even naar een uur of 7, maar als ik dan gewoon op MSN zit en te internetten, dan gaat de batterij tijd weer omhoog en geeft dan precies 10 uur en 0 minuten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, lijkt wel alsof Windows niet hoger dan 10 uur aangeeft...? heb hetzelfde iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:09:
Klopt, lijkt wel alsof Windows niet hoger dan 10 uur aangeeft...? heb hetzelfde iig.
Ja, dat dacht ik ook. Maar ik dacht van, ik vraag het maar voor de zekerheid. Maar, is er nog een ander programma voor het checken van de resterende accuduur? Google helpt niet echt xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 18:24
Kan iemand mij vertellen hoe photoshop draait op de UL30A? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

hansworst1 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:16:
Kun je daar wat duidelijker in zijn?

Ik heb geen UL30A, maar...
- ik draai Photoshop CS2
- ik draai het dikwijls tegelijk met InDesign of Illustrator
- ik draai het met een browser erbij
- op mijn Asus F3Tc stond het splashscreen van PS CS2 zo'n 6 tellen (22,23,24,25) in beeld. (redelijk)
- op mijn pc op kantoor, die een stuk sneller is, staat het splashscreen van PS CS4 3 tellen in beeld. (snel)

Hoe meet jij of jij het te doen vindt?
Je kunt ook vergelijken hoe snel bijvoorbeeld het liquify filter toegepast wordt, als je zelf en iemand anders beide test met hetzelfde bestand, bij voorkeur iets met veel layers erin.

Anders kun je er echt weinig van zeggen, wat jij snel vindt vindt een ander weer niet!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Photoshop CS4 is, wanneer het moet, zelfs werkbaar voor mij op mn 1,33GHz Atom Z520 in de Asus T91 :+

Ik denk dat je voor professioneel werk wellicht wat krachtigers wil, maar wellicht ook groter (full hd?). Voor een htk photoshop gebruiker, zoals ik, zal het op de UL30A snel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Photoshop CS4 draait goed hier op de UL30A, maar ik moet wel zeggen dat het afhangt van document tot document.
Gewoon eventjes web-designing, logo aanpassen,... gaat nog redelijk (niet echt snel, maar werkbaar).
Maar ga je al een affiche ontwerpen met 600ppi A2, ja, dan gaat die het zwaar hebben! (zelfs mijn Q9550 heeft er moeite mee!)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Laatst online: 10-08 08:18
SoundWave729 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:06:Ja, dat dacht ik ook. Maar ik dacht van, ik vraag het maar voor de zekerheid. Maar, is er nog een ander programma voor het checken van de resterende accuduur? Google helpt niet echt xD.
Probeer BatteryBar Pro eens, berekend veel sneller de resterende accuduur en nog veel meer :P
Afbeeldingslocatie: http://www.yugatech.com/blog/wp-content/uploads/2009/12/battery-bar.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansworst1 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:16:
Ik draai photoshop CS2 op mijn UL30.. werkt prima voor webbewerkingen, heb het alleen nog niet op hoge resoluties geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat twijfelen over of ik moest wachten op de UL30JT heb ik heb inmiddels ook een UL30A QX057X besteld.
Mijn huidige laptop is bijna dood en ik wil zodoende niet langer wachten totdat de jt op de nederlandse markt verkrijgbaar is. Naast de schatting van maart heb ik nog geen officiële berichten of prijzen gezien.
Hebben jullie wel een idee? Wat moet de UL30JT gaan kosten?

Betreffende mijn UL30A:
Vraag me af of het zinvol is om er ook een SSD in te zetten... Wat is het daadwerkelijke verschil en hoeveel kost zo'n onderdeel ongeveer?

En ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om een in de toekomst een snellere videokaart in de UL30a te zetten, je moet natuurlijk rekening houden met het koelsysteem etc... Kan iemand iets aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Hoi welkom op GoT. :) Het is eigenlijk de bedoeling dat je zelf een beetje uitzoek voor je van alles begint te vragen. Maar om je niet gelijk bij je eerste reactie op het forum af te branden, ben ik toch even ingegaan op je vragen. :)
Naast de schatting van maart heb ik nog geen officiële berichten of prijzen gezien.
Hebben jullie wel een idee?
nieuws: CES: accu van Asus Core i7-laptop gaat twaalf uur mee staat wel dat er van Asus Nederland tegen Tweakers gezegd is dat ze in maart in Nederland in maart uitgebracht zal worden.
Wat moet de UL30JT gaan kosten?
In het hierboven genoemde bericht is dat nog niet bekend. Wellicht dat we het deze Cebit meer te weten komen. Zelf heb ik hier en daar geruchten gehoord over rond de 1000 dollar. Zelf lijkt (of hoop ik eerder) dat dat een beetje hoog gegrepen is omdat de concurrentie steeds groter wordt.
Betreffende mijn UL30A:
Vraag me af of het zinvol is om er ook een SSD in te zetten... Wat is het daadwerkelijke verschil en hoeveel kost zo'n onderdeel ongeveer?
Dat hangt af van je wensen. Maar ook voor licht gebruik (office en internetten enz.) kan het al flink schelen. Op het internet en ook op GoT zijn daar genoeg ervaringen over te vinden.
En ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om een in de toekomst een snellere videokaart in de UL30a te zetten, je moet natuurlijk rekening houden met het koelsysteem etc...
Het zou wel kunnen dacht ik, maar het gaat zeker niet zo makkelijk als een videokaart verwisselen in een PC. Bovendien zijn losse GPU's voor notebooks zo goed als niet los te koop voor de consument. Oftewel een GPU upgraden kan je eigenlijk wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Ah, bedankt. Even proberen dan maar. Trouwens, ik wist niet dat je ook een XP Pro licentie/downgrade er ook nog bij kreeg :o. Niet dat ik het gaat gebruiken, maar het is nog steeds netjes van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
Zoo, mijn Asus F3T begint nu een beetje af te takelen na 4 jaar. Dus ben zeer tevreden over Asus en wil dan ook bij hun blijven.
*Off-topic, kreeg zelfs nog na mijn garantie-periode gratis reparaties.

Nu heb ik mijn doel gericht op de Ul30A QX057X, en ik wil hem dan ook graag maar een punt waarbij ik dus nu nog twijfel is of hij wel een 1080p film (.mkv of andere willekeurige HD formaat) kan afspelen op de TV. Ik heb gelezen dat hij wel Youtube 1080p filmpjes kan afspelen op zijn eigen scherm, maar dat is volgens mij toch niet hetzelfde. En je kan me dan doorverwijzen naar allerlei benchmarks gedoe, maar dat ik begrijp ik dus niet.

Dus iemand al ervaring mee gehad dat het werkt? Gewoon in leken-taal.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Met een Google-opdracht kwam ik hier op uit. Wanneer je op de link klikt, kom je uit in een topic waar kort en krachtig de eigenschappen van de GPU van de door jou genoemde notebook worden benaderd en of wel / niet Full HD-content kan afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Mcctje schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:00:
Zoo, mijn Asus F3T begint nu een beetje af te takelen na 4 jaar. Dus ben zeer tevreden over Asus en wil dan ook bij hun blijven.
*Off-topic, kreeg zelfs nog na mijn garantie-periode gratis reparaties.

Nu heb ik mijn doel gericht op de Ul30A QX057X, en ik wil hem dan ook graag maar een punt waarbij ik dus nu nog twijfel is of hij wel een 1080p film (.mkv of andere willekeurige HD formaat) kan afspelen op de TV. Ik heb gelezen dat hij wel Youtube 1080p filmpjes kan afspelen op zijn eigen scherm, maar dat is volgens mij toch niet hetzelfde. En je kan me dan doorverwijzen naar allerlei benchmarks gedoe, maar dat ik begrijp ik dus niet.

Dus iemand al ervaring mee gehad dat het werkt? Gewoon in leken-taal.
Alvast bedankt
Ik heb gisteren een 1080p Blu-Ray rip vloeiend op me laptop af te weten spelen door middel van DXVA. De CPU met CoreAVC is slechts krachtig genoeg voor 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Voor wie het nog niet gezien heeft had Vin87 in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..." een overzicht gevonden van aangekondigd Asus notebooks.

Enkele interessante van dit topic lijkt me de de reeds aangekondigde UL30Jt en de UL80Jt de PL30Jt en de PL80Jt. De PL serie wordt geleverd met een non-glossy display. :)

Edit: ik zie zojuist de de PL series zogenaamde "business versies" zijn van de UL serie. Ze krijgen dan ook daarbij Intel AntiTheft technology en CompuTrace Lojack software meegeleverd. Bron

Afbeeldingslocatie: http://i.mobimaniak.pl/2010/03/asus_pl30jt_3.jpg

Meer foto's
En nog meer foto's

[ Voor 27% gewijzigd door Regeneration op 09-03-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Ik heb gisteren een 1080p Blu-Ray rip vloeiend op me laptop af te weten spelen door middel van DXVA. De CPU met CoreAVC is slechts krachtig genoeg voor 720p.
Maar heb je het ook getest op een Full HD TV, dus 1080p via je HDMI out?

Ik kan op de laptop zelf alle soorten 1080p films afspelen maar heb het nog nooit op een full HD tv getest, ben dus ook wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
KlaasHof schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:31:
[...]

Maar heb je het ook getest op een Full HD TV, dus 1080p via je HDMI out?

Ik kan op de laptop zelf alle soorten 1080p films afspelen maar heb het nog nooit op een full HD tv getest, ben dus ook wel benieuwd...
Geen FullHD TV, maar een HD-Ready HDTV (via HDMI), de het 1080p signaal schaalt naar de native resolutie. Het op een "echte" FullHD scherm moeten afspelen zou geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
Oke dankjewel, zo te zien lukt het dus wel

Van het Linkje
So just to summarize what you need to do:
1. Download the latest MPC here: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=145203 (download the 32bit version even if you run 64bit OS like me)
2. Setup MPC following instructions here: http://nunnally.ahmygoddess.net/watc...os-using-dxva/
3. Enjoy your x.264 HD videos with true X4500 hardware acceleration!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Ik heb een vervelend probleem op mijn ul30. Al enige tijd heb ik het gevoel dat mijn touchpad niet helemaal vloeiend werkt. Nu heb ik gebeld met de service afdeling van asus. Zij sturen in eerste instantie aan op een driver probleem. Nu heb ik daar een hard hoofd in, want eerder had ik niet een vervelend gevoel bij het touchpad. Mijn objectiviteit wordt echter enigszins beinvloed door het installeren van ubuntu, omdat ik hierin nog niet zo thuis ben vind ik het moeilijk een nieuwe driver te installeren.

Mijn vraag voor dit topic is als volgt. Zijn er mensen met eenzelfde ervaring met touchpad in deze laptop serie. En kan een touchpad uberhaupt haperen in technische zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

@Regeneration: zo aan de typenummers te zien geen 15.x " displays?

Ik zit trouwens 2 klikken weg van de aanschaf van een UL50VT-XX038V... heb nog een mailtje naar Perfect Systems gedaan met de vraag of ze al iets nieuwers in zicht hebben met een typenummer hoger dan 38. Zo niet, dan koop ik die. Anyway onbekende levertijd bij hen, maar ik vertrouw er wel op.

Eindelijk dan weer een éigen computer om 's avonds achter vast te roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Dark Blue schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:46:
@Regeneration: zo aan de typenummers te zien geen 15.x " displays?
Je doelt op dit overzicht?

Daar staan wel UL50, maar het valt me inderdaad nu pas op de dat UL50 versies geen Core i update hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-08 00:50
Is het, ondanks het artikel op de FP, 100% zeker dat de 30JT versie naar nl komt deze maand of april ? want zit ook nog steeds te wachten op de ul30VT. Maar gezien de levering van asus echt ruk is.. ik werk bij een automatiserings bedrijf en wij hebben onderandere Quote en Techdata als leveranciers. Zij kunnen niks vertellen over de JC/T series. Ook schijnt er veel vraag te zijn naar de UL80 serie.. maar het schijnt dat deze ook voorlopig niet gaat komen naar nl. Ook hebben wij maar een keer de UL20 kunnen bestellen.

Dit is op dit moment de voorraad van Quote Components te oldezaal:

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/3141/asusquote.png

Tevens zijn dit prijzen EX BTW. Quote is een behoorlijk dure leverancier jammergenoeg.

wel bevestigd gekregen dat de UL50VT over 2 weken komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Iemand al enig idee wanneer deze komt: nieuws: CES: accu van Asus Core i7-laptop gaat twaalf uur mee

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik denk dat degene boven je tot nu toe het meest ervan kan zeggen, wat overigens dus niet al te positief nieuws is.

DNAxtreme schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:58:
Is het, ondanks het artikel op de FP, 100% zeker dat de 30JT versie naar nl komt deze maand of april ?
Ik denk dat de info die jij hebt de meeste waarde hebben. Want Asus woord kunnen we voorlopig toch niet al te veel waarde aan hechten. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen...
Ook schijnt er veel vraag te zijn naar de UL80 serie.. maar het schijnt dat deze ook voorlopig niet gaat komen naar nl.
Ik vermoed ook dat er veel vraag is naar de UL80, maar die hebben nog echt te weinig uitgebracht. Mijn hoop is voorlopig gevestigd op de nieuwe UL80Jt en PL80Jt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:02
De 30JT ziet er nice uit, maarja het is Asus. De vraag blijft wanneer (als er al een wanneer is voor benelux) hij komt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Yeeha,... UL50VT-XX038V besteld bij Salland. Is er 26 maart. :)
Perfect Systems kon 'm pas 24 april hebben (maar is wel op fietsafstand).

Ik had ook zeer graag op 'n U53 Bamboo gewacht, maar dat wordt helemaal maanden wachten - en ik mis mijn laptop erg, moet telkens met vriend switchen van Windowsprofiel - en de prijs zal dan ook nog wel wat hoger liggen dan degene die ik nu krijg. Jammer voor de bamboe, maar ik ga gewoon voor 'n grijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-foutje-

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Orcie schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:55:
Ik heb een vervelend probleem op mijn ul30. Al enige tijd heb ik het gevoel dat mijn touchpad niet helemaal vloeiend werkt. Nu heb ik gebeld met de service afdeling van asus. Zij sturen in eerste instantie aan op een driver probleem. Nu heb ik daar een hard hoofd in, want eerder had ik niet een vervelend gevoel bij het touchpad. Mijn objectiviteit wordt echter enigszins beinvloed door het installeren van ubuntu, omdat ik hierin nog niet zo thuis ben vind ik het moeilijk een nieuwe driver te installeren.

Mijn vraag voor dit topic is als volgt. Zijn er mensen met eenzelfde ervaring met touchpad in deze laptop serie. En kan een touchpad uberhaupt haperen in technische zin?
Ik heb geen problemen. Je kan even kijken hoe de touchpad werkt in Asus' ExpressGate.
Als het daar ook niet goed werkt kan het bijna geen driver probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschik al half jaar over de UL50VG,

Heb net met de recovery DVD windows 7 geinstalleerd.
Probleem : kan de nieuwste videokaartdrivers van NVIDIA en die vna INTEL GMA niet installeren.

Beide firmware versies van beide fabrikanten zeggen dat ik naar de officiele supplier moet om daar de versie te downloaden. Dus die op de Asus website. Maar deze zijn inmiddels aardig verouderd.

Ik wil en de Nvidia en de GMA4500 drivers hebben. De nieuwste zodat ik gebruik kan maken van flash 10.1 voor hardware versnelling. Iemand suggesties om dit toch te installeren en het GPU switchen werkend te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Net mailtje binnen van lokale IT-boer: Asus UL30A-QX159V-BE (729 euro)
specs
Iemand ervaring met dit toestel? Mijn voorkeur gaat uit naar de Asus UL30A-QX057X. Was bij mijn boer niet meer te verkrijgen.

Wat kan die Intel GMA 4500MHD (shared, dedicated)? Ben van plan om er af en toe een game-applicatie op te draaien, type EVE-Online, WoW. Gaat dat lukken op deze 13 inch toestellen? Ik gebruik nu een HP Mininote en veel verder dan EVE-Online in diavoorstelling kom ik niet. Baldur's Gate draait wel vloeiend. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:40:
Net mailtje binnen van lokale IT-boer: Asus UL30A-QX159V-BE (729 euro)
specs
Iemand ervaring met dit toestel? Mijn voorkeur gaat uit naar de Asus UL30A-QX057X. Was bij mijn boer niet meer te verkrijgen.

Wat kan die Intel GMA 4500MHD (shared, dedicated)? Ben van plan om er af en toe een game-applicatie op te draaien, type EVE-Online, WoW. Gaat dat lukken op deze 13 inch toestellen? Ik gebruik nu een HP Mininote en veel verder dan EVE-Online in diavoorstelling kom ik niet. Baldur's Gate draait wel vloeiend. 8)
Met die Intel 4500 chipset kun je gerust vergeten dat je WoW etc kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Nou, ja kan heus wel Eve of WoW spelen, maar je moet niet verwachten dat je alle detail vol aan kan zetten.

Hier zijn wat gamebenchmarks van gebruikers.

http://www.notebookcheck....-GMA-X4500MHD.9883.0.html

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mijn UL50VT-XX038V zou er vrijdag zijn, zaterdag af te halen... nada.
Heb Salland nog gebeld over de betekenis van 'status: verwerkt', maar nee, ding was niet geleverd :( ...zet dat dan ook niet als verwachte leverdatum op je website!
Afijn, hopelijk deze week een update en dan kan ik hem aanstaande zaterdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb sinds kort een probleempje met de cardreader van mijn Asus UL30A-QX057X.

Wanneer ik er een SD of MMS stick in doe wordt deze niet herkend (ook schijfbeheer ziet niks).
Er gebeurt gewoon niets, ook geen stijging in CPU belasting oid.

Maar als ik de laptop dichtklap en hem in stand-by laat gaan, even wacht en
de laptop weer open doe en aanzet (uit stand-by) wordt het kaartje wel herkend!

Ik heb reeds de drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd maar dit maakt niets uit.

In Express Gate worden SD en MMS kaartjes ook overigens ook niet herkend.

Heeft iemand anders dit ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik geef een powerprobleem wel een kans. Heb je tegelijkertijd ook veel USB-apparatuur aangesloten?

Er bestaat voor Windows ook een tooltje, dat heet 'Desktop Media'. Daarmee kun je het gedrag van het toevoegen van externe schijven op een Mac imiteren: hij laat na herkenning dan direct op je bureaublad een snelkoppeling naar die schijf zien. Je zou die eens kunnen installeren en zien of die wel reageert. Waarschijnlijk niet, want dat tooltje wordt getriggerd door Windows schijfbeheer.

Daar heb je - of een programma dat je onlangs geïnstalleerd hebt, zoals een brandprogramma - niets in aan- of uitgezet?

Update van Salland gehad, ding is er 4 april... dat is morgen. Ben benieuwd waarom ze leveren met Pasen.
In ieder geval sta ik aanstaande zaterdag op de stoep voor dat ding...

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 03-04-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 10:25
En de Ul80Jt? Weet iemand daar iets meer over?
Persoonlijk vind ik die net wat aantrekkelijker omdat die wel een optische drive heeft..

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
KlaasHof schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:46:
Ik heb sinds kort een probleempje met de cardreader van mijn Asus UL30A-QX057X.

Wanneer ik er een SD of MMS stick in doe wordt deze niet herkend (ook schijfbeheer ziet niks).
Er gebeurt gewoon niets, ook geen stijging in CPU belasting oid.

Maar als ik de laptop dichtklap en hem in stand-by laat gaan, even wacht en
de laptop weer open doe en aanzet (uit stand-by) wordt het kaartje wel herkend!

Ik heb reeds de drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd maar dit maakt niets uit.

In Express Gate worden SD en MMS kaartjes ook overigens ook niet herkend.

Heeft iemand anders dit ook (gehad)?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zie alleen wel een schijf bij computer. Als ik daarop dubbelklik zegt ie dat ik er een kaart in moet doen terwijl die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de i5 komt in Nederland. Prices are dropping, wat betreft de ul30a, misschien toch een betere keuze voor mij gezien ik amper games speel en gezien het prijsverschil a=630, jt=999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:11:
[...]

Alleen de i5 komt in Nederland. Prices are dropping, wat betreft de ul30a, misschien toch een betere keuze voor mij gezien ik amper games speel en gezien het prijsverschil a=630, jt=999 euro.
Ik dacht alleen de i7? De i5 en met name de i3 zijn juist degenen die dit een interessante laptop maken, een low budget CPU met een medium end GPU zoals een ul30jt met i3 voor een euro of 700-750. Echt weer een enorme misser dat Asus die laatste niet naar Nederland brengt, dat had echt een gegarandeerde koop geweest voor veel mensen die in dit segment een thin & light-achtige notebook willen kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door twi op 07-04-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Salland zou me gisteren (niet de 4e) laten weten of mijn laptop er was. Heb maar eens gemaild. Levering nu uitgesteld tot 27 april :( - gepeperd mailtje erheen gestuurd (ik wacht nu al meer dan een maand!) en Perfect System maar eens gepolst. Ik wil mijn Asus UL, dan heb ik weer recht van meepraten hier! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
Ik heb mijn UL30A nu een paar weken, en zeer tevreden. Heb nu alleen ineens een klein probleempje met het touchpad. Alle multi-touch functies doen het nog, behalve het scrollen met 2 vingers. Heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds niets Iemand hier misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:58:
Ik heb mijn UL30A nu een paar weken, en zeer tevreden. Heb nu alleen ineens een klein probleempje met het touchpad. Alle multi-touch functies doen het nog, behalve het scrollen met 2 vingers. Heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds niets Iemand hier misschien een idee?
Misschien opnieuw kalibreren? Of bij opties in de software van de touchpad? (heb zelf nog geen ul30a, dus kan het niet checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee dagen een asus ul30a qx057x en ben er erg tevreden mee. Ik vraag me alleen een paar dingen af en ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen, want ik ben niet zo technisch.

1. ik heb een boel cd-roms gekregen met windows xp in allerlei talen, maar niet van windows 7 terwijl dat er toch op zit. Waarom zouden ze dat doen
2. Het multitouch bedienen van de touchpad werkt niet (of ik doe het helemaal verkeerd). Vind het niet erg want gebruik dat toch niet, maar vraag me wel af waar dat aan kan liggen.
3. ik had in reviews gelezen dat hij erg stil is en dat je je oor ernaast moet houden om iets te horen zoemen... dat is bij mij dus niet. Hij wordt verder helemaal niet warm, dus de koeling zal het niet zijn? Is dit dan de harde schijf? Ik vind het niet per se heel erg, maar het komt niet overeen met wat ik in de reviews gelezen heb, want ook bij gewoon typen e.d. hoor ik het dus de hele tijd. Ik heb wel goede oren vergeleken met veel andere mensen, misschien dat dat verschil maakt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
Ik hoor em ook de hele tijd, maar het is toch niet hard of wel? Weet verder niet hoeveel ervaring je met andere laptopmodellen hebt, maar de mijne is toch zeker de stilste die ik ooit bezeten heb :)

Die schijfjes zijn voor als je je laptop wilt downgraden. Windows 7 staat op een verborgen partitie voor als je het opnieuw wilt installeren. W7 is natuurlijk het belangrijkste, en aangezien je geen dvd-speler in je laptop hebt zitten zullen ze dat zo wel gedaan hebben. Mensen die dan toch nog per sé naar XP willen regelen maar een externe.

Touchpad weet ik niet, heb er zelf ook problemen mee, zie bovenstaande post.
Blijkt nu wel dat ik het probleem alleen heb in Firefox :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAxtreme
Heb zojuist gehoord dat de UL30JT op voorraad komt op 13-05 bij onze leverancier.. de i5 versie. voor een prijs van 778 euro ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom zo prijzig!! :( Dat moet incl. btw zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30jt is beter dan de 50vg, namelijk kleiner en sneller, dus zal daarom in ieder geval even duur zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Weet iemand ook of de Asus U30Jc deze kant op komt. Het is een iets grotere UL30Jt, maar dan met standaard voltage Arrandale (en dus is de laptop grofweg 2x zo snel) en heeft ook een DVD-drive. Zelf heb ik wel interesse in deze laptop die ook zo'n 6-7 uur op de accu haalt. De prijs ligt ook iets onder de UL30Jt. Hij is echter iets dikker en zwaarder.

* GENETX heeft de U30Jc namelijk op het oog.

De kracht van een normale proc in een zuinige laptop die lang op de accu kan werken. Het is eigenlijk wat de MBP 13" had moeten zijn imho. Wellicht dat ik de DVD-drvie nog vervang voor een SSD. Bruut monstertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
DNAxtreme schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:56:
Heb zojuist gehoord dat de UL30JT op voorraad komt op 13-05 bij onze leverancier.. de i5 versie. voor een prijs van 778 euro ex btw.
Die staat in me agenda O+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

*O* Perfect Systems had 'm in de bestelling, hij is er waarschijnlijk morgen! UL50VT-XX038V dus :) *O*

* Dark Blue dansje doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAxtreme
Helaas jvdgeest, ex btw.. hier onder een overzicht.. komt ook een 15" model

http://nl.tinypic.com/r/2ijkpbk/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
DNAxtreme schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:10:
Helaas jvdgeest, ex btw.. hier onder een overzicht.. komt ook een 15" model

http://nl.tinypic.com/r/2ijkpbk/5
Geen info over de 14" UL80? En vast ook niet van de PL80?

Heb al contact proberen op te nemen met Asus maar die zegt:
Helaas beschikken wij niet over verkoop informatie. Ik zou willen adviseren om hiervoor contact op te nemen met uw verkoper. Tevens kunt u ook kijken op www.tweakers.net bij de pricewatch om te zien of er een winkel het desbetreffende model kan leveren.
Heb al verschillende (web)winkels gevraagd maar geen een die ook maar iets weet over het bestaan van de UL80Jt, om maar helemaal te zwijgen over de PL80Jt...

[ Voor 47% gewijzigd door Regeneration op 20-04-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:01
Iemand enig idee waar ik de UL30jt zou kunnen bestellen in mei, wanneer deze uitkomt?
Het ziet er allemaal prachtig uit, de specifications rapen die van de MacBook Pro 13''!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat doet hij dus niet hoor. De i5 520UM in de UL30Jt is maar op 1,06GHz geklokt. Ook de videokaart van de macBook is beter.... De U30Jc is qua CPU performance wel een stuk beter en qua videokaart ietsje minder. Accuduur is ook ongeveer gelijk voor die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
DNAxtreme schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:56:
Komt er ook een i7 versie van...?

Er zullen wel weer 10+ verschillende modellen komen waar je dan weer op nummers moet gaan kijkken voor de juiste versie.

Ik zoek een i7 versie met de grootste accu, Windows 7 Ultimate, en een 500GB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:54:
Dat doet hij dus niet hoor. De i5 520UM in de UL30Jt is maar op 1,06GHz geklokt. Ook de videokaart van de macBook is beter.... De U30Jc is qua CPU performance wel een stuk beter en qua videokaart ietsje minder. Accuduur is ook ongeveer gelijk voor die twee.
Inderdaad de U30Jc lijkt veel meer op de MacBook Pro 13" dan de UL30Jt lijkt op de MacBook Pro. Nog een verschil is dat de UL30Jt geen optische station heeft terwijl de MacBook Pro 13" en de U30Jc dat wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb mijn Asus in huis en aangezet, installatie is voltooid en de hele handel.
De bloatware die JantjeKoud hier noemt heb ik ook allemaal, daarom jeukt het me flink om die laptop gewoon schoon te installeren.

Helaas heeft Asus er geen CD bij geleverd, alleen een key op de onderkant. Ik ga morgen op m'n werk even vragen of ze een CD voor me hebben - Home Premium, kleine kans... - en zo niet, dan download ik er één.
Let op, key heb ik, software niet, dus volledig legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Dark Blue schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:22:
Ik heb mijn Asus in huis en aangezet, installatie is voltooid en de hele handel.
De bloatware die JantjeKoud hier noemt heb ik ook allemaal, daarom jeukt het me flink om die laptop gewoon schoon te installeren.

Helaas heeft Asus er geen CD bij geleverd, alleen een key op de onderkant. Ik ga morgen op m'n werk even vragen of ze een CD voor me hebben - Home Premium, kleine kans... - en zo niet, dan download ik er één.
Wat ik heb gedaan heb is gewoon via de minder legale manier een DVD downloaden met alle versies en dus de versie kiezen waar je een key van hebt en installeren maar....moest toen wel via een spraak computer van microsoft de code doorgeven na het installeren om de boel te activeren, maar ging verder prima en zo legaal als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 09:12
Dark Blue schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:22:

Beste wat je met een nieuw systeem kan doen ;) Toevallig eergisteren gedaan op m'n UL30A. Zieke batterij in dit apparaat. Kan bijna 10 uur effectief werken :9

Ik heb hier de iso's gevonden. Voordat iemand er over struikelt. Zijn geen warez. Alleen de installatie files. Zonder key heb je d'r niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oh, feest! Bedankt Deadpool. Ik zal de juiste CD downloaden.

Vanochtend heb ik het even op mijn werk gevraagd, maar zij hebben alleen de retail-versies. En naar wat ik in voorgaande topics gelezen heb kun je op zich wel met een retail-versie de install doen, maar krijg je problemen zodra je wil gaan updaten of hij met wga-tools aan komt zetten. Dat vind ik geen fijne bijkomstigheid als ik toch zo'n 100 euro van de totaalprijs (iig, zoveel kost-ie los) aan een licentie heb betaald.

Nee, wat heb ik gedaan: een simpel mailtje naar Perfect Systems gestuurd, met redenen waarom, en of ik dan een OEM-cd kon lenen. De vrouw die mij ook aan de laptop geholpen had, mailde uiterst vriendelijk al binnen 2 uur terug: jahoor! je mag er eentje lenen. Dus die heb ik vanavond opgehaald, en is nu bezig met een verse installatie. Ik moet de CD morgen terugbrengen. Super service, en ik een clean systeem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
GENETX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:21:
Weet iemand ook of de Asus U30Jc deze kant op komt. Het is een iets grotere UL30Jt, maar dan met standaard voltage Arrandale (en dus is de laptop grofweg 2x zo snel) en heeft ook een DVD-drive. Zelf heb ik wel interesse in deze laptop die ook zo'n 6-7 uur op de accu haalt. De prijs ligt ook iets onder de UL30Jt. Hij is echter iets dikker en zwaarder.

* GENETX heeft de U30Jc namelijk op het oog.

De kracht van een normale proc in een zuinige laptop die lang op de accu kan werken. Het is eigenlijk wat de MBP 13" had moeten zijn imho. Wellicht dat ik de DVD-drvie nog vervang voor een SSD. Bruut monstertje :)
http://www.amazon.com/gp/product/B0036ZEANO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.
Maargoed, als het kan koop ik hem liever in Nederland. Het heeft ook geen haast aangezien ik nog wle minstens 2 maanden wacht. Ik weet ok al 2 andere shops die de U30Jc wel naar Nederland willen shippen.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 27-04-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
DeadPool schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:09:
[...]

Beste wat je met een nieuw systeem kan doen ;) Toevallig eergisteren gedaan op m'n UL30A. Zieke batterij in dit apparaat. Kan bijna 10 uur effectief werken :9

Ik heb hier de iso's gevonden. Voordat iemand er over struikelt. Zijn geen warez. Alleen de installatie files. Zonder key heb je d'r niets aan.
Bedankt voor de link. Ik weet niet of je zelf één van deze iso's gebruikt hebt? Ik heb de win7 x64 iso gedownload en getracht te installeren (UL30A-QX057X) maar ik kwam bij de setup niet verder i.v.m. een driver die niet gevonden kon worden. Had wel een nieuwe SSD er in zitten. Met een iso uit een andere bron kon ik wel prima installeren. Daarna hetzelfde gedaan als Michel242186 hierboven. Om te activeren bellen met de spraak computer van Microsoft en activatie was voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 09:12
MistaDevine schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 01:15:
[...]

Bedankt voor de link. Ik weet niet of je zelf één van deze iso's gebruikt hebt? Ik heb de win7 x64 iso gedownload en getracht te installeren (UL30A-QX057X) maar ik kwam bij de setup niet verder i.v.m. een driver die niet gevonden kon worden. Had wel een nieuwe SSD er in zitten. Met een iso uit een andere bron kon ik wel prima installeren. Daarna hetzelfde gedaan als Michel242186 hierboven. Om te activeren bellen met de spraak computer van Microsoft en activatie was voltooid.
Ik heb de Win7 x64 Prof. iso gebruikt. Werkte prima. Ik heb alleen geen SSD erin zitten. Waarschijnlijk mist die iso wat drivers daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He! Waarom is de ul30a 057 nou weer in prijs verhoogd! Hij ging zo lekker naar beneden toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Is die UL30Jt er nou al...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

*

[ Voor 125% gewijzigd door RAAF12 op 09-05-2010 14:22 . Reden: *.* delete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Die links zijn wel degelijk legaal volgens mij. msft-dnl.digitalrivercontent.net
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste