Zijn er toevallig nog nieuwe laptops op komst met hogere resoluties ben er eerlijk gezegd naar op zoek en de kwaliteit van asus is dan ook onovertroffen denk ik.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Volgens Bas Computers (Almere) komt deze UL30JT-RX008X op 21-05, Vrijdag dus...Gerwin89 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:17:
Waar blijft de Jt!!
Maar alleen de I5 versie
Ik zit nu sterk te twijfelen of een UL30A dan niet sneller is.
Weet iemand de exacte verschillen tussen de UL30A en de JT...?, Als het alleen de CPU is lijkt het me beter om een 30A te kopen omdat die toch inkoop 200 Euro minder is.
[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 19-05-2010 14:36 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Je bedoeld de UL30Jt? Volgens pricewatch: Asus UL30JT-RX008X is die bij velen binnen 5 dagen te leveren?Gerwin89 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:17:
Waar blijft de Jt!!
Of bedoel je de UL80Jt? Van die heb ik ook nog niets van gezien. Asus heeft even besloten de UL80Vt nu, een half jaar na release (

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 19-05-2010 21:32 ]
Verwijderd
Zodra de oplader uit de laptop is voel je het niet meer. Denk dat dit niet al te goed is voor mn laptop en ik hem terug ga sturen. Hebben anderen hier ook last van?
PS. Mijn UL30 QX123V heeft wel Bluetooth.
Incompl te
De optische station vind ik zelf ook pluspunt. Je hebt hem altijd bij je, mocht je hem nodig hebben. Verder kan je hem, mocht je hem (later) niet meer gebruiken, er een (extra) HDD / SDD in doen, zoals steeds meer mensen schijnen te doen. Een extra batterij unit zou ook theoretisch mogelijk zijn, maar dat zal wel iets moeilijker worden.ArnoAG schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:19:
Hoe duur zou die UL80Jt ongeveer worden?? ik zie namelijk meer in de 80jt dan in de 30jt, want een dvd speler is geen overbodige luxe
Wat de prijs betreft, vermoed ik in ieder geval even duur als de pricewatch: Asus UL30JT-RX008X wat dus > € 900 betekend... Maar de eerste vraag is of die wel hier komt...
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 21-05-2010 20:06 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
1 iemand al wel ja:crack_en_hack schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:14:
Iemand al een UL30jt kunnen krijgen...?
reviews: Asus UL30JT: compact maar krachtig
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Die accuduur valt tegen zeg... Hij is erg snel, maar een accutijd van 4 uur wordt ik niet vrolijk van met een 13 inch ultra low voltage. Raar ook wel, want d'r zit een grotere accu in dan de UL30Amhr-zip schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:20:
[...]
1 iemand al wel ja:
reviews: Asus UL30JT: compact maar krachtig
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Hier de link: klik
[ Voor 15% gewijzigd door Kroep op 29-05-2010 21:26 ]
Daarbij is de U30Jc ook een stukje degelijker volgens mij en heeft ie wat meer klasse. Iets minder plastic fantastic gewoon, maar zakelijke klasse.
Ik snap gewoon niet dat deze laptop niet in NL te koop is... Een U30Jc uit duitsland importeren voor 855 euro (excl. verzendkosten) lijkt het makkelijkste. Alleen dan zit je met dat verrekte Qwertz-toetsenbord...
Een insider hier die weet of de U30Jc alsnog naar NL komt?
Edit:
Asus UL30 / U30 silver US keyboard
Das voor zo'n € 15 ook goed te doen
http://geizhals.at/deutschland/a522183.html
De Duitse is in ieder geval beter gespecificeerd met een i5 430M, 500GB en Bluetooth als het Amerikaanse model wat voor het gestuntel bij de Grieken ook een leuke optie was

Importeren uit Duitsland zal ook wel rond de 900 euro van de UL30Jt uitkomen
[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 29-05-2010 21:55 ]
Ze testen hem standaard overgeclockedGerwin89 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:48:
[...]
Die accuduur valt tegen zeg... Hij is erg snel, maar een accutijd van 4 uur wordt ik niet vrolijk van met een 13 inch ultra low voltage. Raar ook wel, want d'r zit een grotere accu in dan de UL30A
Voor normaal gebruik heb je dat echt niet nodig, dus waarom zou je dat doen?
Vind het best een vage, en negatieve review. Echter had ik wel iets meer verwacht van de laptop.
Hoe bedoel je ze testen hem standaard overgeclocked?mhr-zip schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:15:
[...]
Ze testen hem standaard overgeclocked![]()
Voor normaal gebruik heb je dat echt niet nodig, dus waarom zou je dat doen?
Vind het best een vage, en negatieve review. Echter had ik wel iets meer verwacht van de laptop.
Ze hebben toch niks veranderd aan de frequenties ofzo? Of bedoel je dat ze standaard testen met die Turbo33 knop aan van Asus

Het lijkt er op dat de Asus U30Jc met een non-ULV i3/i5 processor nog minder slurpt....

Ik bedoel met die turbo knop aan ja.Gerwin89 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:06:
[...]
Hoe bedoel je ze testen hem standaard overgeclocked?
Ze hebben toch niks veranderd aan de frequenties ofzo? Of bedoel je dat ze standaard testen met die Turbo33 knop aan van Asus
Ik heb er afgelopen zaterdag 1 opgehaald.crack_en_hack schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:14:
Iemand al een UL30jt kunnen krijgen...?
Eerste indrukken:
- (te) veel bloatware
- beeld valt prima mee te werken ondanks glossie
- 1080P gaat moeiteloos
- accuduur is onduidelijk.
- geluid zeker niet verkeerd
- accu heeft een beetje speling
- keyboard erg prettig
- Touchpad erg prettig
Eerst maar eens even een nieuwe installatie doen en dan verder kijken.
@ GENETX
Heb je de JC al in je bezit?
Zodra ik hem heb horen jullie het uiteraard. Op zijn vroegst zal ik hem over 3 weken bestellen. Eerst wil ik mijn huidige studie afmaken op de huidige laptop.
[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 31-05-2010 10:47 ]
Zit er dan toch USB3.0 op of is dit een driver voor USB die gewoon versie 3.0 heeft, al lijkt me dat gek van USB is eigenlijk wel basic voor een OS.
Het lijkt me wel een USB3.0 driver, wel is het vreemd dat die zo achteraf komt...
Verwijderd
http://www.fnac.pt/pt/Cat...tros&product=884840610854
Het toetsenbord is QWERTY en volgens de site heeft ie een i7. Je kan de taal toch gewoon relatief makkelijk veranderen naar Engels/Nederlands? Iemand redenen dit niet te doen?

Net iets anders dan een gewoon US bord dus.
Wikipedia: Keyboard layout
Verder zijn de specs nog wel sumier, zo zijn er ook 2 opties qua accu en als ik me niet vergis had de Franse U30Jc met i7 620M ook deze kleinere accu. Ik vind de meerprijs voor de Core i7 ook wel erg veel overigens. Omwisselen qua taal weet ik niet. In het verleden waren alles Nederlandse Asus geleverd met Nederlands, Frans en Engels als optie en volgens mij is dat nog steeds zo. Dan zou de Portugese variant wellicht ook de optie voor Engels hebben.
Over het toetsenbord: Daar moet je niet te veel op letten. Voor minder dan 20 euro heb je al een gewoon US International QWERTY toetsenbord:
Je bent wel je garantie kwijt als je er zelf een nieuw toetsenbord in gaat lopen hobby'enGENETX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:35:
Wel QWERTY, maar de leestekens zijn compleet anders. En dat is waar je nog veel om gaat zoeken gok ik.
Wikipedia: Keyboard layout
Verder zijn de specs nog wel sumier, zo zijn er ook 2 opties qua accu en als ik me niet vergis had de Franse U30Jc met i7 620M ook deze kleinere accu. Ik vind de meerprijs voor de Core i7 ook wel erg veel overigens. Omwisselen qua taal weet ik niet. In het verleden waren alles Nederlandse Asus geleverd met Nederlands, Frans en Engels als optie en volgens mij is dat nog steeds zo. Dan zou de Portugese variant wellicht ook de optie voor Engels hebben.
Over het toetsenbord: Daar moet je niet te veel op letten. Voor minder dan 20 euro heb je al een gewoon US International QWERTY toetsenbord:
Het is zelfs zo dat je een kapotte DVD-drive mag opsturen naar Asus. Als ze bevestigen dat deze inderdaad kapot is, sturen ze een nieuwe op. In tussentijd kun je gewoon je je laptop dan gewoon blijven gebruiken.
Ik heb de driver zonet geinstalleerd maar er lijken geen zichtbare veranderingen te zijn.GENETX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:25:
Ik kan niks vinden verder. Maar het zou in ieder geval wel een USB3.0 driver moeten zijn. Al heeft de chipset geen ondersteuning in ieder geval. Of het is een foutje van Asus, of ze kunnen het alsnog aanzetten of het is een compatibility driver ofzo. Maar dat zou iemand met een UL30Jt moeten proberen.
Tijdens de installatie flikkerde mijn scherm wel enkele keren.
==================<EDIT>================:
Na een herstart zie ik 'NEC Electronics --> USB 3.0 Host Controller Utility' in het startmenu staan. Als ik hier op klik krijg ik de melding 'USBhostcontroller niet gevonden'. Kortom... je hebt er niets aan.
==================</EDIT>================:
Een ander eigenaardig iets wat ik bij de UL30JT tegen kwam is de turbo 33. Als ik deze functie aan heb staan, dan begint na enkele uren gebruik het scherm te flikkeren behalve als ik ik met Fn + spatie de 'High peformance' mode selecteer. Zodra ik de turbo 33 uitzet, dan is het geflikker weg.
Deze oplossing tegen het flikkeren kwam ik tegen op een amerikaanse site en daar werd aangegeven dat dit aan de power 33 driver zou kunnen liggen. Ik heb er verder nog geen aandacht aan besteed, Zijn er andere die dit zelfde issue ervaren? Ik zou zeggen dat de laptop zelf ook sneller reageerd sinds deze turbo uit staat. Qua batterij gebruik lijkt het niet veel uit te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door diet op 02-06-2010 14:03 ]
Ik las ook dat je de computer opnieuw moet opstarten om het effect te laten hebben. Dan heb je er dus echt niks aan!
Ik zie er inderdaad het voordeel niet van in. Sterker nog, de turbo is wat mij betreft niet bug-proof gezien mijn scherm gaat flickeren.Gerwin89 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:13:
Zoals ik het een beetje lees hier en op andere sites is die Turbo33 knop echt zinloos...
Ik las ook dat je de computer opnieuw moet opstarten om het effect te laten hebben. Dan heb je er dus echt niks aan!
Heb je de notebook dan ook herstart? Niet ideaal inderdaad maar, dat schijnt dus nodig te zijn voordat het dus werkt.diet schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:57:
[...]
Ik zie er inderdaad het voordeel niet van in. Sterker nog, de turbo is wat mij betreft niet bug-proof gezien mijn scherm gaat flickeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 02-06-2010 20:21 ]
Yup, Je kan die turbo 33 inschakkelen door aan/uitknop links boven in te drukken en door een een knop in te drukken die in een gadget verwerkt zit. in beide gevallen komt er een popup van 'ASUS Power4gear hybrid' met de melding dat er een restart van het systeem nodig is.Regeneration schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:21:
[...]
Heb je de notebook dan ook herstart? Niet ideaal inderdaad maar, dat schijnt dus nodig te zijn voordat het dus werkt.
wederom, ik zie het nut niet in van deze functie want het wordt er echt niet rapper op.
Ik zit nu te twijfelen tussen de UL30Jt of een Apple Macbook. Eén punt die me naar de UL30Jt trekt is de rauwe performance, ondanks de magere kloksnelheid, maakt de i5 LV gehakt van de Core2duo's. Maar een ander punt zit me wel dwars, het beeldscherm. Deze schijnt echt bagger te zijn, zowel qua kleuren als qua helderheid (gemiddeld maar 177cd/m2). Mijn huidige laptop heeft al minimaal een helderheid van 200cd/m2 en ik wil hier eigenlijk niet op achteruitgaan.
Daarnaast lijkt mij de bouwkwaliteit ook niet echt je van het. Goed, ik ben dan wel verwend met mijn Thinkpad, maar ik wil ook op bouwkwaliteit niet achteruitgaan. Dan zit ik met een Macbook toch beter denk ik.
En uiteraard spelen er meer factoren mee, maar door de rauwe performance/slecht beeldscherm/(lijkende?) slechte bouwkwaliteit, twijfel ik enorm!
Mensen met een Jt versie die me hun ervaringen willen vertellen?
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 03-06-2010 20:59 ]
Maar verschilt de Jc zoveel met de Jt? Sowieso in specs uiteraard, maar dus ook in beeldscherm en bouwkwaliteit?
Jammer dat die Jc niet in Nederland te koop is.
Voor UL30 bezitters met een verend toetsenbord is het dan ook aan te raden om het toetsenbord er uit te halen en voorzichtig recht te buigen. Dit schijnt de flex te verhelpen aldus een aantal mensen op de notebookreview forums.
Wat mij betreft vind ik het niet zo'n probleem dat het keyboard anders ingedeeld is. Blind typen lukt me prima (ook symbolen). Uiteindelijk wil ik hem wel vervangen maar dat is geen must. Als ik maar de taal goed kan overzetten vind ik het geen probleem en dat gaat makkelijk in Windows 7.
[ Voor 37% gewijzigd door Kroep op 03-06-2010 23:25 ]
Ik heb vanuit de zaak contact gehad met een sales medewerker van Asus en de UL80JT komt (nog) niet naar NL. Dus daar kan je lang op wachten.Regeneration schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:02:
[...]
....*knip*....
Maar de eerste vraag is of die wel hier komt...
Met garantie is Asus best goed, als ze hem in NL kunnen repareren zullen ze dat ook doen. Maar als ze jouw notebook niet verkopen in NL dan is het wel een probleem met de onderdelen. Vermoed wel dat er wel een omweg is naar bijvoorbeeld Asus uit Duitsland.Kroep schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:05:
Ik ben nu van plan om over 1,5 week de U30JC te kopen. Aangezien ik hem voorlopig niet hier in Nederland zie uitkomen ben ik van plan om 'm te kopen op (bijvoorbeeld) Amazon.de. Maar hoe zit het met de garantie? Geldt deze ook gewoon in Nederland?
Wat mij betreft vind ik het niet zo'n probleem dat het keyboard anders ingedeeld is. Blind typen lukt me prima (ook symbolen). Uiteindelijk wil ik hem wel vervangen maar dat is geen must. Als ik maar de taal goed kan overzetten vind ik het geen probleem en dat gaat makkelijk in Windows 7.
Ik zit heel erg te twijfelen niet een UL80JT of een U30JC uit Duitsland te importeren en dan een toetsenbordje vanaf Ebay te laten komen.
Keyboard vervangen ziet er heel simpel uit dus ik ga dat ook zeker doen. Al weet ik niet of dat complexer is dan bij een doorsnee laptop.
Voorbeeld: Keyboard vervangen bij een Asus F3 laptop: klik.
[ Voor 66% gewijzigd door Kroep op 03-06-2010 23:48 ]
Asus geeft gewoon 2 jaar internationale garantie. Dus dat is geen enkel probleem. Over de onderdelen: De notebook wordt eventueel naar duitsland doorgestuurd als het hier niet zou zijn. Maar het Nederlandse RMA center zit in Emmen, dus wellicht voeren ze daar ook RMA's uit van Duitsers.Jfwiet schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:34:
Met garantie is Asus best goed, als ze hem in NL kunnen repareren zullen ze dat ook doen. Maar als ze jouw notebook niet verkopen in NL dan is het wel een probleem met de onderdelen. Vermoed wel dat er wel een omweg is naar bijvoorbeeld Asus uit Duitsland.
Het toetsenbord is net zo makkelijk bij de F3-serie. Gewoon ook 4 lipjes indrukken en rustig het toetsenbord er uit halen. Flatcable los en klaar. Volgens mij zitten er zelfs niet eens schroeven in zoals bij de F3 wel het geval is.
Laat even weten wat Asus zegt. Mocht je het telefoonnummer niet vinden, dan kan ik je daar iig wel aan helpen. Eventueel zou je namelijk gelijk met het RMA center contact op kunnen nemen. Ik had iig altijd gelijk iemand aan de lijn toen ik een RMA nodig had en iig ook iemand met verstand van zaken.
[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 04-06-2010 08:58 ]
weet iemand hoe dit geregeld is met de BTW, kan ik deze gewoon terugvragen?
Als jij namens jou bedrijf koopt van een bedrijf mag en kan het bedrijf waar jij koopt (binnen de EU) jou btw vrij leveren.The_kind_man schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:38:
Vraagje over de ul30JC uit duitsland:
weet iemand hoe dit geregeld is met de BTW, kan ik deze gewoon terugvragen?
Hij zal dan jou BTW nummer en KVK willen weten denk ik zodat hij dat in zijn administratie kan verwerken.
Bedankt, dan zal ik komende week mij eens gaan verdiepen in de prijzen van de U30JC in duitsland of weet iemand de goedkoopste shop?crack_en_hack schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:12:
[...]
Als jij namens jou bedrijf koopt van een bedrijf mag en kan het bedrijf waar jij koopt (binnen de EU) jou btw vrij leveren.
Hij zal dan jou BTW nummer en KVK willen weten denk ik zodat hij dat in zijn administratie kan verwerken.
Ik neem aan dat ik geen invoerrechten hoef te betalen zoals spullen uit Hong Kong ed. of is dit wel het geval?
Dit is wat ik bedoelde, een praktijk voorbeeld leert dat niet alles te repareren is in NL (ging over een model wat alleen in Azië was uitgebracht dacht ik) en we toen de klant niet hebben kunnen helpen. Maar voor een model wat wel in Duitsland in de verkoop is vermoed ik dat het helemaal goed komt als een U30JC bij Asus Nederlands binnen zou komen.GENETX schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:56:
[...]
Asus geeft gewoon 2 jaar internationale garantie. Dus dat is geen enkel probleem. Over de onderdelen: De notebook wordt eventueel naar duitsland doorgestuurd als het hier niet zou zijn. Maar het Nederlandse RMA center zit in Emmen, dus wellicht voeren ze daar ook RMA's uit van Duitsers.
Ik heb verschillende types gezien op (Duitse) sites. Daar zit al een fundamenteel verschil in de prijs. De volgende types heb ik kunnen onderscheiden:The_kind_man schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:19:
[...]
Bedankt, dan zal ik komende week mij eens gaan verdiepen in de prijzen van de U30JC in duitsland of weet iemand de goedkoopste shop?
Ik neem aan dat ik geen invoerrechten hoef te betalen zoals spullen uit Hong Kong ed. of is dit wel het geval?
1. Asus U30JC-QX043V
2. Asus U30JC-QX045V
3. Asus U30JC-A1
4. Asus U30JC-1A
Ik heb het idee dat 1 en 2 als ik let op de specificaties er een verschil in zit echter denk ik dat 3 en 4 gewoon hetzelfde zijn. Klopt dit? Welke is trouwens de sterkste van de 4 (3)?
Verder kan je voor prijsvergelijking gebruik maken van preisvergleich.de. Ik zou echter op safe spelen en via amazon.de de notebook kopen.
Tot op heden heb ik nog geen tijd gehad om te bellen en ik heb besloten om pas na het WK deze laptop te kopen. Ik heb gezocht naar hun nummer maar dat kan ik helaas niet vinden. Wat is het telefoonnummer?GENETX schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:56:
[...]
Asus geeft gewoon 2 jaar internationale garantie. Dus dat is geen enkel probleem. Over de onderdelen: De notebook wordt eventueel naar duitsland doorgestuurd als het hier niet zou zijn. Maar het Nederlandse RMA center zit in Emmen, dus wellicht voeren ze daar ook RMA's uit van Duitsers.
Het toetsenbord is net zo makkelijk bij de F3-serie. Gewoon ook 4 lipjes indrukken en rustig het toetsenbord er uit halen. Flatcable los en klaar. Volgens mij zitten er zelfs niet eens schroeven in zoals bij de F3 wel het geval is.
Laat even weten wat Asus zegt. Mocht je het telefoonnummer niet vinden, dan kan ik je daar iig wel aan helpen. Eventueel zou je namelijk gelijk met het RMA center contact op kunnen nemen. Ik had iig altijd gelijk iemand aan de lijn toen ik een RMA nodig had en iig ook iemand met verstand van zaken.
De A1 / 1A zijn geen Duitse modellen, maar amerikaanse. Volgens mij zijn ze hetzelfde, ik zie de nummering ook in de VS doorelkaar. Deze versie zou ik niet nemen omdat hij bluetooth mist. Dat vind ik echt een gemiste kans. Ook gebruik ik het persoonlijk niet, het is soms handig en wellicht ook in de toekomst met een bluetooth muis of remote ofzo... Ingebouwd is wel het mooste.Kroep schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:03:
1. Asus U30JC-QX043V
2. Asus U30JC-QX045V
3. Asus U30JC-A1
4. Asus U30JC-1A
Ik heb het idee dat 1 en 2 als ik let op de specificaties er een verschil in zit echter denk ik dat 3 en 4 gewoon hetzelfde zijn. Klopt dit? Welke is trouwens de sterkste van de 4 (3)?
Ik zou me ook niet branden aan de QX045V-variant. Er zijn amper specificaties te vinden en gezien de veel lagere prijs gok ik dat ergens dik op is bezuinigd. Als ik een gok mag doen, dan zou dat de accu zijn...
De U30Jc-QX043V is voor mij absoluut de winnaar met een vlotte CPU, ingebouwde bluetooth en 8 cell 5600mAh accu voor 7-8 uur surfen.

Ik voorspel dat de UL80Jt januari volgend jaar naar ons land komt...

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 12-06-2010 00:33 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Bron
Het lijkt er op dat ie vanuit Duitsland geïmporteerd is. De prijs is ook beduidend hoger en daarbij is het hoofdkantoor gehuisvest tegen de Duitse grens ('s-Heerenberg).
[ Voor 20% gewijzigd door Kroep op 14-06-2010 20:48 ]
Ook dat is gewoon het Duitse model, die staat er al tijden. Hardware.nl heeft hem bv ook, daar staat hij duidelijk bij Duitse notebooks overigens. Ook Max ICT verkoopt dit model.
Tip 1: de 6 letter/cijfer-combo achter het type is landspecifiek bij Asus.
Edit: Stiekem editten hè
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 14-06-2010 20:49 ]
Eeuwig zonde. Is er dan geen enkel sprankje hoop?GENETX schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:49:
* GENETX breekt Kroep's stohalm doormidden
Ook dat is gewoon het Duitse model, die staat er al tijden. Hardware.nl heeft hem bv ook, daar staat hij duidelijk bij Duitse notebooks overigens. Ook Max ICT verkoopt dit model.
Tip 1: de 6 letter/cijfer-combo achter het type is landspecifiek bij Asus.
Edit: Stiekem editten hè
De (wereldwijde) garantieregeling zit wel snor dus daar lijken geen problemen zich voor te doen. Toch nog een vraagje: De taal kan je omzetten in Windows 7 naar Nederlands (of Engels). Verandert de taal dan automatisch mee in alle bloatware van Asus? En dan een algemenere vraag: zijn er, buiten het toetsenbord, nog andere nadelen die ik over het hoofd zie met een laptop kopen in Duitsland?

Thanks in advance GENETX!
[ Voor 3% gewijzigd door Kroep op 14-06-2010 21:11 ]
Dat kan alleen bij Ultimate en Enterprise volgens mij. Je moet even navraag doen of Asus ook in Duitsland multilang opties levert. In Nederland kreeg ik altijd Nederlands, Frans en Engels meegeleverd. Ik kan me voorstellen dat ze in Duitsland iig ook Engels meeleveren.Kroep schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:08:
[...]
De (wereldwijde) garantieregeling zit wel snor dus daar lijken geen problemen zich voor te doen. Toch nog een vraagje: De taal kan je omzetten in Windows 7 naar Nederlands (of Engels).
Volgens mij is alle bloatware in het Engels. Maar waarom zou je sowieso bloatware willen?Verandert de taal dan automatisch mee in alle bloatware van Asus?
No problemEn dan een algemenere vraag: zijn er, buiten het toetsenbord, nog andere nadelen die ik over het hoofd zie met een laptop kopen in Duitsland?
Thanks in advance GENETX!
Mijn Asus F3Sc fan lijkt na 2,5 jaar hard ploeteren toe te zijn aan zijn AOW. Tijd voor mij om na mijn afstudeerpresentatie de U30Jc te importeren, want ik heb wel een betrouwbaar apparaatje nodig.
Ik heb verschillende MyCom winkels gebeld met de vraag of deze ergens als showmodel staat maar blijkbaar zijn het allemaal dozenschuivers, nergens is deze te zien.Cyrus The Virus schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:37:
Weet iemand een winkel waar ik de UL30JT kan zien ? ben al bij de MM geweest maar die had hem niet.
Zo verkoop je natuurlijk nooit wat

UL30A staat ook nergensGENETX schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:14:
Tsja, aanschouw de UL30A zou ik zeggen en denk er een matte behuizing bij... Qua uiterlijk is de UL30Jt echt niet anders...
Hmm, behalve de Paradigit deze heeft wel de UL30 staan (ander type) dus denk dat ik morgen ff ga kijken. Denk wel dat het hem gaat worden. Had ook nog een mooie sony gezien maar is 2x zo duurcrack_en_hack schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:11:
[...]
Ik heb verschillende MyCom winkels gebeld met de vraag of deze ergens als showmodel staat maar blijkbaar zijn het allemaal dozenschuivers, nergens is deze te zien.
Zo verkoop je natuurlijk nooit wat
En weet iemand het type nummer van de accu ? wil deze eigenlijk nog 1 bij bestellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-06-2010 19:18 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Een multilanguage pack zoals hij bestaat op Vista lijkt niet voor W7 (Home) te bestaan. Althans, ik kom niets tegen op internet wat daar op duidt.
Met een Duitse laptop lijk je dus niet te ontkomen aan een Duitse W7. (correct?)
Nu treden er 2 opties op voor een clean-install:
1. Met de meegeleverde W7 serienummer is er de kans dat een nld'se W7 geïnstalleerd kan worden. Het proberen waard lijkt me zo.
2. Een andere optie is de nederlandse Home Premium W7 te kopen. Voor 80 euro heb je al een versie in huis. Ik heb al vaker mijn thuissystemen geformateerd en opnieuw geïnstalleerd dus dat zou geen problemen moeten opleveren.
Weer 2 vragen die bij mij opdagen. (ik blijf bezig, ik weet het
1. Ik vraag me wel af waar ik alle drivers kan vinden voor de Asus U30JC-QX043V. Zou ik die allen zelfstandig op moeten zoeken of bestaat er een pack met alle drivers?
2. Is mijn bovenstaande analyse correct? Ik ben ook maar een n00b op computergebied al ben ik nooit te beroerd om te verdiepen.
Weer bedankt!
Je kan bij Asus een "klacht" indienen dat je niet met de voorwaarde van Windows akkoord gaat, Je kan dat een refund krijgen, ben de naam van deze methode ff kwijt maar het is legaal.Kroep schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:54:
Nu treden er 2 opties op voor een clean-install:
1. Met de meegeleverde W7 serienummer is er de kans dat een nld'se W7 geïnstalleerd kan worden. Het proberen waard lijkt me zo.
2. Een andere optie is de nederlandse Home Premium W7 te kopen. Voor 80 euro heb je al een versie in huis. Ik heb al vaker mijn thuissystemen geformateerd en opnieuw geïnstalleerd dus dat zou geen problemen moeten opleveren.
Weer 2 vragen die bij mij opdagen. (ik blijf bezig, ik weet het)
1. Ik vraag me wel af waar ik alle drivers kan vinden voor de Asus U30JC-QX043V. Zou ik die allen zelfstandig op moeten zoeken of bestaat er een pack met alle drivers?
2. Is mijn bovenstaande analyse correct? Ik ben ook maar een n00b op computergebied al ben ik nooit te beroerd om te verdiepen.
Van die refund kan je weer een nieuwe NL OEM kopen.
Op http://support.asus.com/download/download.aspx kan je gewoon drivers downloaden voor de U30JC.
Language packs zijn er wel, maar net als met Vista kun je die enkel gebruiken met de duurste varianten....
Verwijderd
Als de laptop voor de eerste keer wordt opgestart kan uit alle mogelijke talen worden gekozen, alles staat bij mij nu dus gewoon in het Nederlands. Overigens wordt er op een driver dvd van Asus na niks meegeleverd. De manual staat voorgeïnstalleerd en is dus ook in het Nederlands te bekijken.

Super! Waar heb je hem besteld en hoe heb je betaald? De volgende dag in huis is namelijk wel erg netjes
Heb gelijk een vraagje voor je. In één van de laatste video reviews op Youtube had iemand het er over dat, naast de palmrest, ook de rest om het toetsenbord heen van aluminium is. Op de afbeeldingen lijkt het echter meer op plastic... Is dat nou ook aluminium, of gewoon plastic en had de reviewer het fout? Verder zijn foto's en ervaringen natuurlijk van harte welkom.
[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 16-06-2010 15:50 ]
Weet iemand met zekerheid te zeggen of de UL30A-QX048X een 5600mAh batterij heeft?
Even vraagje voor alle duidelijkheid: het toetsenbord is wel QWERTZ lijkt me?Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:41:
Asus U30Jc uit Duitsland te bestellen. Maandag de order geplaatst, gisteren ontvangen.
Hallo, welkom op dit forum.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:41:
Na een tijd op zoek te zijn geweest naar een nieuwe laptop en o.a. dit forum gevolgd te hebben, heb ik deze week besloten de Asus U30Jc uit Duitsland te bestellen. Maandag de order geplaatst, gisteren ontvangen.
Als de laptop voor de eerste keer wordt opgestart kan uit alle mogelijke talen worden gekozen, alles staat bij mij nu dus gewoon in het Nederlands. Overigens wordt er op een driver dvd van Asus na niks meegeleverd. De manual staat voorgeïnstalleerd en is dus ook in het Nederlands te bekijken.
Een Nederlandse Windows 7 klinkt hartstikke goed. Waar heb je hem besteld? Kan je een directe link plaatsen met het product?
Verder ben ik benieuwd naar het kwaliteit van het scherm. Kan je hiermee in treinen/bussen werken indien de zoninval beperkt blijft?
Ook ben ik benieuwd naar het keyboard. Waarschijnlijk een Qwertzü. Ga je die er uit halen en een Qwerty toetsenbord er in plaatsen? Als dat het geval is, wil ik graag weten welke handelingen je moet verrichten om zo ver te komen.
Maar gefeliciteerd met deze geweldige aankoop. Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.
Verwijderd
De reviewer had het fout, alleen de palmrest is van aluminium de rest is plastic. Ik heb de laptop besteld bij Bora Computers http://www.boracomputer.n...nfo.php?products_id=23033GENETX schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:40:
Allereerst, van harte welkom op GoT
Super! Waar heb je hem besteld en hoe heb je betaald? De volgende dag in huis is namelijk wel erg netjes
Heb gelijk een vraagje voor je. In één van de laatste video reviews op Youtube had iemand het er over dat, naast de palmrest, ook de rest om het toetsenbord heen van aluminium is. Op de afbeeldingen lijkt het echter meer op plastic... Is dat nou ook aluminium, of gewoon plastic en had de reviewer het fout? Verder zijn foto's en ervaringen natuurlijk van harte welkom.
Ik heb verschillende verkopers benaderd. Bij Bora werden mijn vragen snel beantwoord en is de prijs erg gunstig. Er komt 29 euro bij voor verzekerde verzending via UPS, die dus erg snel werd afgehandeld. Betaling is gedaan met creditcard, maar volgens mij waren er meerdere mogelijkheden.
Klopt.Regeneration schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:08:
[...]
Even vraagje voor alle duidelijkheid: het toetsenbord is wel QWERTZ lijkt me?
Of het scherm goed leesbaar zal zijn bij 'beperkte' zoninval in bus/trein kan ik lastig voor je inschatten. Mijn vorige laptop had een mat scherm, voor mij dus even wennen maar verder geen probleem. Op dit moment voor het raam met felle zon veel reflectie. Bij 'beperkte' zoninval is het wel spiegelend, maar alles is goed leesbaar. Denk dat dit overigens niet verschilt met andere laptops met een reflecterend scherm.Kroep schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:02:
[...]
Verder ben ik benieuwd naar het kwaliteit van het scherm. Kan je hiermee in treinen/bussen werken indien de zoninval beperkt blijft?
Ook ben ik benieuwd naar het keyboard. Waarschijnlijk een Qwertzü. Ga je die er uit halen en een Qwerty toetsenbord er in plaatsen? Als dat het geval is, wil ik graag weten welke handelingen je moet verrichten om zo ver te komen.
Maar gefeliciteerd met deze geweldige aankoop. Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.
Ik ga het toetsenbord vervangen. Heb er een besteld via Ebay en hoop ik volgende week binnen te krijgen. Handelingen zullen volgens mij dit zijn YouTube: Hoe het keyboard te vervangen van een Asus Eee PC
met 4 pinnetjes ipv 3.
Scherm ziet er goed uit (buiten blijft glas lastig, maar dat was ik al gewend). Scharnieren zien er ook beter uit, dat was bij mijn F3Ja wel anders daar is het schanier door de behuizing heen gescheurt na 3,5 jaar.
Fijn toetsenboard, scrollen met 2 vingers nog even wennen.
Ben nu batterij duur aan het testen in quiet mode.
De HDD is wel wat traag gelukkig krijg ik morgen een 320GB 7200rpm binnen en dan meteen fresh install W7 of Vista. Krijg namelijk geen VLC streaming van dreambox aan de gang, oude VLC 0.8.6 werkt wel alleen niet op W7

Om het aan te vullen:Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:37:
Of het scherm goed leesbaar zal zijn bij 'beperkte' zoninval in bus/trein kan ik lastig voor je inschatten. Mijn vorige laptop had een mat scherm, voor mij dus even wennen maar verder geen probleem. Op dit moment voor het raam met felle zon veel reflectie. Bij 'beperkte' zoninval is het wel spiegelend, maar alles is goed leesbaar. Denk dat dit overigens niet verschilt met andere laptops met een reflecterend scherm.
Asus F3Sc: 160 cd/m2
Asus U30Jc: 230cd/m2
Beide cijfers gemeten door Notebookcheck. De F3Sc heb ik dus zelf nog op dit moment. Dat was al één van de meest felle laptops in mijn klas wat betreft het backlight. De Asus U30Jc gaat daar dik overheen. Volgens Notebookcheck is 250cd/m2 echt aanbevolen voor in het zonlicht, maar doorgaans is 200cd/m2 al genoeg. De Asus F3Sc is voor mij geen enkel probleem om in de schaduw goed te kunnen internetten. Wel moet ik een beetje door de reflectie kijken, maar dat is voor mij geen enkel probleem eigenlijk.
De Asus U30Jc gaat daar dus dik overheen en zou prima te gebruiken moeten zijn in de trein en bus. In de bus (Drachten-Groningen kent geen spoor
Voldoet aan mijn verwachtingen, en snel zat voor wat ik ermee wil doen.
Nu zit ik er over na denken om een ssd erin te bouwen, maakt het qua energie verbruik veel uit?
Zijn er nog aanraders qua ssd's voor in een laptop? In mijn desktop heb ik 2x intel postville zitten en die bevallen goed, dus anders knal ik er gewoon een intel ssd' in.
Qua accuduur maakt het echt heel weinig uit en hangt vooral af van de SSD en de HDD die je nu hebt... Echte aanraders zijn er ook niet. De Intel Postville is wel erg goed, of je moet ergens een leuke deal weten te doen. Ook de Kingston SSDNow V (SNV425) of V+ zijn wel leuke SSD's.St!nG schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:55:
Ik heb vorige week de ul30a 057 binnen gehad, mooi ding, de accuduur is echt top!
Voldoet aan mijn verwachtingen, en snel zat voor wat ik ermee wil doen.
Nu zit ik er over na denken om een ssd erin te bouwen, maakt het qua energie verbruik veel uit?
Zijn er nog aanraders qua ssd's voor in een laptop? In mijn desktop heb ik 2x intel postville zitten en die bevallen goed, dus anders knal ik er gewoon een intel ssd' in.
Ik bedoelde eigenlijk alles behalve acer en hpGENETX schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:22:
In ieder geval van de Acer Timeline serie.
Ik zie overigens steeds meer klachten op internet over Nvidia Optimus, bijvoorbeeld het beeldscherm dat uit gaat als er over wordt geschakeld op de GPU. Dat baart me zorgen. Ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat.
Zodra ik hem binnen heb zal ik wat foto's nemen en wat bevindingen plaatsen.
Dank trouwens voor alle hulp.
By the way, ik ben van plan deze sleeve case te kopen:klik
Goede keus? Alternatieven?
[ Voor 32% gewijzigd door Kroep op 20-06-2010 10:07 ]
Over de sleeve: Let ook vooral op de degelijkheid. Ik den dat het wel goed is met dat type overigens. Wel is het ook eentje die speciaal koel blijft, de vraag is echter of je de laptop ook in de sleeve houdt als je gewoon met de laptop werkt. Dat laatste zie ik wel eens mensen doen, maar lijkt mij persoonlijk niks. Daarbij is de U30Jc al extreem koel in de reviews, dus ik zie geen reden om dat te doen. Misschien dat je dus wat kan besparen op een sleeve zonder zo'n functie.
Over Optimus, het is ook nog altijd een beetje in de testfase... Volgens mij moet je vooral de laatste driver pakken en net als met de BIOS het niet gaan fixen als het niet kapot is... Optimus is voor zover ik weet niet hardwarematig maar puur een softwarematige truc (zal, als ik mn dagelijkse rondje i-net heb gehad dit even verder uitzoeken). Ik denk dat je het hele verhaal dus sowieso zou kunnen uitschakelen door de Intel driver niet te installeren en een reguliere non-Optimus driver van Nvidia te pakken. Het verbruik tussen de videokaarten is volgens mij ook nihil... (meende +- 5W voor de Intel, terwijl de 310M 10W is op zijn max, maar met PowerMizer komt die ook veel lager op energiebesparing).
Andere sleeves voor 13.3 inch heb ik helaas niet kunnen vinden op Nederlandse sites. Ik denk dat een Mediamarkt ook bijna geen sleeves heeft voor de 13.3 inch. Dit is de enige die in aanmerking komt, andere zijn bestemd voor de Apple Macbook. Welke sleeve had jij op het oog?
Wat betreft Optimus bekijk ik het eerst even aan. Als het geen kuren vertoont ga ik zeker geen nieuwe driver installeren. (If it ain't broke, don't fix it) Ik ga in ieder geval niet op eigen houtje klooien aan de drivers. Heb ik niet zo'n goede ervaringen mee.
Overigens lijkt het er ook op dat we nog een 4e persoon gaan krijgen met U30Jc. Klasgenoot van me heeft dezelfde eisen. Die had eerst de HP dv3 op het oog, maar die lijkt erg slecht leverbaar.
Edit:
Net heb ik even de whitepaper van Optimus doorgenomen en het is inderdaad enkel een softwarehack. Er komt een driver laag bij welke de framebuffer (beelddata dat naar je display wordt gestuurd) kopieert zodat deze gelijk zijn voor zowel de IGP als Nvidia graphics.
Op de Laptopvideo2go forums (zij hacken alle Nvidia drivers geschikt voor laptops, tegenwoordig niet meer nodig tho) is men ook bezig om non Optimus notebooks toe te voegen aan de drivers om het voor elkaar te krijgen. Dus de andere route zou ook mogelijk moeten zijn. Mocht het echt veel problemen opleveren, dan zal een non-Optimus driver waarschijnlijk probleemloos werken.
[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 20-06-2010 13:58 ]
Ik heb ondertussen ook alvast de manual gevonden en alle drivers. Wel grappig dat een Nederlandse manual bestaat voor de U30JC. klik
Wat betreft die Optimus; een duidelijk verhaal. Ik zie het wel aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Kroep op 20-06-2010 19:49 ]

Mooie sleeve trouwens weer van Asus. Zal denk ik wel passen met die 45mm hoogte en de nadere afmetingen die ook wel wat ruimte overlaten. Volgens mij krijgen we hier geen sleeve en muis meer bij
Past zat, zelfs met usb dingetje (hoe heet het) voor de draadloze muis. Echt.
UL30A: 32.2 x 23.3 x 1.48~2.46 cm (W x D x H)
U30Jc: 32.8 x 23.8 x 2.00~2.99 cm (W x D x H)
Bron: www.asus.com
[ Voor 45% gewijzigd door GENETX op 20-06-2010 21:29 ]
Op z'n dikst, dus achteraan inc. accu is tie inc. rubber pootjes. 3.3 cm. Kan Asus zeggen wat ze willen. M'n centimeter (van Haarmode Smelt, dus ongeijkt, dat wel
Maar goed de laptop ziet er wel slank(er) uit. Beter en sneller dan bv z'n counter part van Dell, ondanks de bijna zelfde specs. Ben er donders tevree mee.
[ Voor 19% gewijzigd door Kroep op 20-06-2010 22:09 ]

Yep, bij de achterkant, waar het scherm begint, het schanier, daar is dus het dikste punt van de hele laptop. Komt door de accu, die steekt een pietsie uit. Op de accu zitten ook 2 rubber pootjes (meegeteld met opmeten). Ook op de onderkant van de laptop zelf zitten rubberen dopjes, denk voor als je hem zonder accu gebruikt, op netvoeding. (of met een dunnere accu, minder mAh?) Heb een 8 cells 5600 mAh accu. Ding doet bij normaal gebruik meer dan 10 uur. Normaal gebruik versta ik dan onder Word, Internet, (WiFi = constant aan, Scherm op 40%), Boek lezen, denk spelletje zoals Sudoku, Msn ed. Desnoods allemaal tegelijk.GENETX schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:58:
Dat is een verschil van bijna een centimeterDan is het dus de accu die er een beetje onderuit steekt bij de UL30A zeker?
Waarom kan de UL30JT (volgens eerdere berichten) die een zelfde accu heeft dan geen eens 10 uur halenJantjeKoud schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:05:
[...]
Heb een 8 cells 5600 mAh accu. Ding doet bij normaal gebruik meer dan 10 uur. Normaal gebruik versta ik dan onder Word, Internet, (WiFi = constant aan, Scherm op 40%), Boek lezen, denk spelletje zoals Sudoku, Msn ed. Desnoods allemaal tegelijk.

Begrijp me goed, ik wilde echt een laptop die lang mee gaat op een accu lading en toch nog redelijk snel is. Ik hoef er niet zo nodig 'grote' pakketten op te draaien, afgezien dat het scherm zich daar ook niet voor leent.
Een simpel 3d spelletje is heel goed te doen, zoals Ballance en diverse platformspelletjes.
Heb hem voor Plaatjes, Internet, MSN etc., etc.
Oftewel, mijn Asus U30Jc-QX043V aus Deutschland is besteld
Zover ik details gevonden heb is het enige verschil de harde schijf (640GB)
http://www.caselogic.com/...150153&productid=10018545
Fits devices: 13" x 9.2" x 1.1"
ofwel: 33cm x 23,4cm x 2,8cm
en de laptop is incl. accu ongeveer 3cm dik. Maar die 2mm kan ik er wel uit rekken denk ik.
edit: gisteren trouwens een 1080p film van 2 uur op batterij gekeken op high performance power scheme. Na het kijken was er nog precies 50% over. Kan ik mee leven
[ Voor 17% gewijzigd door MilaNL op 23-06-2010 03:16 ]