Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Heeft iemand al de accuduur van de JT getest als hij op XP en/of SSD loopt?

Wat is het nou gemiddeld want ik hoor getallen tussen de 4 en10 uur :?

Offtopic: Afbeeldingslocatie: http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_wk2010.gif

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Mijn Asus U30Jc is vandaag dan ook eindelijk aangekomen. En ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben! Wel had ook ik wat last van een toetsenbord met veel flex. Het is hetzelfde toetsenbord als in de UL30. Ik heb het toetsenbord er even uitgewipt en wat verbogen. Daardoor heb ik nu nog amper last van flex. Ik kan echt iedere andere UL30 gebruiker aanbevelen om dat ook te doen. Kwestie van 5 minuutjes werk en je haalt er erg veel plezier uit.

Edit:
Heb net met http://www.klm32.com/Download.html (Medium versie, x64) de Z en de Y omgedraaid. Dan kan ik in ieder geval normaal blind typen. De leestekens zijn nog wel zoals aangegeven op het toetsenbord, aangezien ik die niet altijd blind kan vinden... Dit scheelt, in afwachting van mijn US bordje in ieder geval een hoop.

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 25-06-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363217

Ik heb vandaag het US toetsenbord voor m'n U30Jc ontvangen vanuit Hong Kong. Heeft uiteindelijk 10 dagen geduurd voordat ik hem binnen had. Vervangen ging erg makkelijk, maar helaas nu wel meer flex in toetsenbord dan oorspronkelijk. Onderaan komt het over de hele lengte minimaal omhoog. Zal is proberen het wat te verbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 20:05
Ik kan melden dat de Case Logic MacbookPro 13" sleeve gemakkelijk om de UL30-JT past.
crack_en_hack schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:41:
Heeft iemand al de accuduur van de JT getest als hij op XP en/of SSD loopt?

Wat is het nou gemiddeld want ik hoor getallen tussen de 4 en10 uur :?

Offtopic: [afbeelding]
Het is ook tussen de 4 en 10 uur. 4 uur als je m constant belast, 10 uur als je m niet belast. Zal gemiddeld wel ongeveer rond de 6-7 uitkomen.

[ Voor 75% gewijzigd door MilaNL op 25-06-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:50
MilaNL schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:27:
Ik kan melden dat de Case Logic MacbookPro 13" sleeve gemakkelijk om de UL30-JT past.

[...]

Het is ook tussen de 4 en 10 uur. 4 uur als je m constant belast, 10 uur als je m niet belast. Zal gemiddeld wel ongeveer rond de 6-7 uitkomen.
Yep heb ook de 13inch caselogic past prima, 4 uur haal je makkelijk inderdaad met wifi en volle belasting.

Ik denk beetje interneten ergens tussen de 5 a 6 uur. Het is niet de laptop met de langste accuduur, maar het is ook niet de langzaamste laptop.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 27-06-2010 14:48 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:38

Ankh

|true

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een UL50vt notebook. Ik kan direct bij de distri's inkopen.

Maar de UL series zijn afgeschaft, Asus gaat geen low voltage modellen meer fabriceren.. Dit krijg ik in ieder geval door van de distri's...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ankh schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:02:
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een UL50vt notebook. Ik kan direct bij de distri's inkopen.

Maar de UL series zijn afgeschaft, Asus gaat geen low voltage modellen meer fabriceren.. Dit krijg ik in ieder geval door van de distri's...
:'( Wat is dat nou?, De UL serie is de mooiste van allemaal!
Als dat waar is zijn ze bij Asus echt de weg kwijt.
Of gaan ze de zelfde notebooks uitrusten met "normale" CPU's?

[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 02-07-2010 13:03 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat laatste verwacht ik. De U30Jc laat al zien dat een ULV nergens voor nodig aangezien die zowaar nog langer meegaat op de accu. Ook kan de koeling het blijkbaar gewoon aan. Asus heeft dan ook al een U35Jc in oa Zweden. Dat is de UL30 behuizing, maar dan met nog een stuk extra aluminium legering (zoals op mijn U30Jc) en verder dezelfde specs (normale Arrandale, NV 310M etc) alleen zonder DVD brander die ik wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 17:01

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar de UL range maar mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de UL30VT
Alleen lijkt het alsof niemand in nederland weet dat deze bestaat?

Ik wilde namelijk de ul30jt gaan bestellen maar ik heb de kracht van een i5 niet echt nodig maar wel de accu duur.. en die valt tegen (ik hoop op minimaal 8 uur).
En ik wil sommige games blijven spelen en niet meer gewicht dan 1.7kg... dan heb je dus alleen de UL30VT

Nu heb ik wel een winkel in duitsland gevonden die deze verkoopt.. maar nu vroeg ik me af of er nog iemand op deze aardbodem bestond die in NL woont en deze notebook in zijn bezit heeft. En waar hij/zij deze dan vandaan heeft ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
CT schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:54:
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar de UL range maar mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de UL30VT
Alleen lijkt het alsof niemand in nederland weet dat deze bestaat?
De UL30Vt is nooit in Nederland gekomen. Degene die hem wel zouden hebben, hebben hem inderdaad uit het buitenland gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
http://geizhals.at/deutschland/a497169.html
Cyberport heeft hem iig. Ik heb dan wel geen UL30Vt, het is wel de shop waar ik mijn Asus U30Jc vandaan heb. Prima service en betaling en alles was makkelijk te doen. Toetsenbord is wel een Duits QWERTZ toetsenbord. Voor 15 euro heb je echter al een US QWERTY toetsenbord uit China via eBay. Vervangen gaat hetzlefde als mijn U30Jc en is makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

GENETX schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:13:
http://geizhals.at/deutschland/a497169.html
Cyberport heeft hem iig. Ik heb dan wel geen UL30Vt, het is wel de shop waar ik mijn Asus U30Jc vandaan heb. Prima service en betaling en alles was makkelijk te doen. Toetsenbord is wel een Duits QWERTZ toetsenbord. Voor 15 euro heb je echter al een US QWERTY toetsenbord uit China via eBay. Vervangen gaat hetzlefde als mijn U30Jc en is makkelijk te doen.
Ik zat inderdaad al op cyberport te kijken, de verzendkosten lijken ook nog vrij laag, dus kom je zo rond de 660 euro totaal. Mij viel op dat het model met cddrive, de UL80vt, wel in NL is uitgegeven, en die is nu ook nog 'belachelijk' duur. Bijna net zo duur als de U30jc (die veel nieuwer/sneller is).

Tevens is op cyberport de UL30a net zo duur als de UL30vt :P Asus lijkt wel erg veel fluctuatie te hebben in ze prijzen.

Maar goed, bedankt voor de info, ik ga 'm dan waarschijnlijk toch aanschaffen via cyberport. Nadat ik wat benchmarks vergeleken heb tussen de i530um en de su7300 lijken ze niet eens zo heel veel te verschillen. Helemaal omdat de su7300 in de ul30vt tot 1.9ghz geclocked kan worden, dan heeft deze een vergelijkbare rating als een p8600. Iets waar de ulv versie van de i530 ook dicht bij zit. (maar deze is natuurlijk ook weer hoger te clocken, maar dan lever je denk ik zoveel batterij in, dat het ze doel voorbij streeft).

Tevens geven de meeste reviews een 30 tot 50% hogere snelheid aan de i530um ten opzichte van de su7300, maar de su7300 heeft al standaard een turbo33 knopje, dat zou de 30% dan even meoten trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
CT schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:52:
dan heeft deze een vergelijkbare rating als een p8600. Iets waar de ulv versie van de i530 ook dicht bij zit. (maar deze is natuurlijk ook weer hoger te clocken, maar dan lever je denk ik zoveel batterij in, dat het ze doel voorbij streeft).
Gelijke rating? De P8600 loopt op 2,4GHz, dus die is toch echt een flink stuk sneller nog. Maar 1,9GHz zou wel gelijk moeten zijn aan normale CPU's als de T6400. Voor een thin and light zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

GENETX schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:26:
[...]

Gelijke rating? De P8600 loopt op 2,4GHz, dus die is toch echt een flink stuk sneller nog. Maar 1,9GHz zou wel gelijk moeten zijn aan normale CPU's als de T6400. Voor een thin and light zeker niet slecht.
Op basis van de passmark benchmark ratings haalt een su7300 @ 1.9ghz: 1619.3 (volgens dit forum)
en op cpubenchmark.net staat: Intel Core2 Duo P8600 @ 2.40GHz: 1611

het is wel totaal syntetisch, maar toch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat zegt echt niks meer. Passmark schijnt namelijk in Windows 7 x64 opeens veel hogere scores te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Gaat de UL30JT er nu alweer uit ofzo :?

Winkels verkopen hem opeens niet meer, nog maar 4

pricewatch: Asus UL30JT-RX008X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:13
crack_en_hack schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:57:
Gaat de UL30JT er nu alweer uit ofzo :?

Winkels verkopen hem opeens niet meer, nog maar 4

pricewatch: Asus UL30JT-RX008X
misschien loopt tie niet zo?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ankh schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:02:
:>

Zal idd wel door de hoge prijs voor geen meter lopen. En tbh, ik vind de UL30Jt ook niet interessant. Plastic dun dingetje met overpriced Core i5... Mijn U30Jc is goedkoper, straalt meer klasse uit en is sneller. Alleen ook iets dikker, maargoed.

Ik verwacht dat de U35Jc met Intel Core i3 of i5 (normal voltage) en GeForce 310M het stokje gaat overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
GENETX schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:30:
[...]

:>

Zal idd wel door de hoge prijs voor geen meter lopen. En tbh, ik vind de UL30Jt ook niet interessant. Plastic dun dingetje met overpriced Core i5... Mijn U30Jc is goedkoper, straalt meer klasse uit en is sneller. Alleen ook iets dikker, maargoed.

Ik verwacht dat de U35Jc met Intel Core i3 of i5 (normal voltage) en GeForce 310M het stokje gaat overnemen.
Pfff wat wisselen die modellen snel zeg :(

Maar die U30Jc is toch een plastic/glossy finish ding?

Heb je misschien wat real-life kliekjes van de U30jc, Als ik ga zoeken vind ik alleen maar een zilver/grijze uitvoering.

8)7 Echt van de zotte dit, Ben al een jaartje bezig om een mooie vervanger voor mijn EEE 1000H te vinden maar elk type daarna heeft wel iets wat ik niet mooit vind.
Misschien toch maar ff wachten totdat USB 3.0 er een beetje doorheen is Asus zijn schermpjes in een 1920x1080 (FullHD) en matte uitvoering heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door crack_en_hack op 07-07-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb nog geen pics. De U30Jc is ook grotendeels plastic idd. De palmrest is echter van aluminium. Ook onder het toetsenbord zit een brok metaal. De laptop is echt heel degelijk en straalt imho klasse uit. Niet dat de UL30 slecht is, maar de U30 staat toch een trede hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
GENETX schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:04:
Ik heb nog geen pics. De U30Jc is ook grotendeels plastic idd. De palmrest is echter van aluminium. Ook onder het toetsenbord zit een brok metaal. De laptop is echt heel degelijk en straalt imho klasse uit. Niet dat de UL30 slecht is, maar de U30 staat toch een trede hoger.
Hmm heb die U35jc ff gegoogled en dat ziet er best leuk uit, ik zie een blu-ray drive dus dan hoop ik dat het scherm 1920x1080 is, alleen staat het nergens.
Nog maar te hopen dat die USB 3.0 zal krijgen.
Maar zijn die jc's (30 en 35) wel in zwart leverbaar...? en is die glossy of matt (scherm en er omheen)

Ik vond wel deze maar of dit echt de 30 of 35jc is weet ik niet.
Afbeeldingslocatie: http://techinstyle.tv/wp-content/uploads/2010/05/DSC06102.jpg

Maar dan hebben ze weer zo'n lelijke ruitjes finish 8)7 , heeft die van jou dat ook?

[ Voor 20% gewijzigd door crack_en_hack op 08-07-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:30:
[...]

Het voordeel van lagere voltage wordt inderdaad teniet gedaan door de hoge prijs en het niet kunnen halen van een langere accuduur. Dan kan je dus net zo goed een standard voltage cpu nemen. Asus schijnt met de U35 echter met op het oog hetzelfde design als de UL30 een standaard voltage erin te kunnen zetten.

Hoop dat Asus nu Nederland niet weer een half jaar laat wachten op de U35 / U45.
crack_en_hack schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:16:
[...]

Hmm heb die U35jc ff gegoogled en dat ziet er best leuk uit, ik zie een blu-ray drive dus dan hoop ik dat het scherm 1920x1080 is, alleen staat het nergens.
Dit kan je echt vergeten, vermoed ik. Blu-ray zal vast optioneel zijn, oftewel in praktijk zal er geen model verkocht gaan worden. En als deze wel verkocht gaat worden zal de meerprijs waarschijnlijk groot zijn. Daarnaast hoeft het uitrusten van een Blu-ray niets te zeggen over de resolutie van het scherm van de notebook. Je zou via HDMI en een extern scherm Full HD kunnen afspelen. Maar mocht het toch zo zijn dat het scherm Full HD is dan zal de prijs zeker hoog zijn, lees > € 1500 zoals de Sony Z. Zoals GENETX hieronder zegt zal de resolutie waarschijnlijk gewoon 1366 x 768 zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Regeneration op 08-07-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
crack_en_hack schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:16:
[...]

Nog maar te hopen dat die USB 3.0 zal krijgen.
Maar zijn die jc's (30 en 35) wel in zwart leverbaar...? en is die glossy of matt (scherm en er omheen)

Ik vond wel deze maar of dit echt de 30 of 35jc is weet ik niet.
Full HD kun je vergeten. Het is gewoon 1366x768. Ook zal hij wss gewoon USB2.0 hebben. Ook de optical drive zou de U35Jc niet moeten hebben van wat ik heb gezien. Juist het ontbreken van de optical drive zou hem dunner moeten maken. Dat is dan ook gelijk het enige (naast de behuizing) waar de U35Jc zou moeten verschillen met mijn U30Jc.
Maar dan hebben ze weer zo'n lelijke ruitjes finish 8)7 , heeft die van jou dat ook?
Neen, ik heb zilverkleurig met aluminium afwerking:
Afbeeldingslocatie: http://atisal.ual.es/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3938&g2_serialNumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Aangezien ik voor de ul30vt ga en deze alleen in doitsland te krijgen is, moet ik me toetsenbord gaan vervangen.
Nu heb ik op ebay een backlit toetsenbord besteld (net zo duur als de normale) om zegmaar dit effect
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v203/Soulsaber/IMG_10161.jpg
te krijgen op me notebook.
Heeft hier al iemand op tweakers ervaring mee? Op notebookreview zit idereen nog een beetje te 'klooien' dus de backlit gewoon vast solderen op een 5volt aansluiting. Maar op het backlit toetenbord zitten ook extra knoppen om het toetsenbord backlit te bedienen, dus ik neem aan dat asus de notebookjes al voorbereid had hier op. Alleen kan ik er niet veel over vinden, ik zou graag ook gebruik gaan maken van de extra knoppen (in het ergste geval soldeer ik het ook gewoon vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 18:33

Proto

¬.¬

Is er iemand die mij kan vertellen of er nog ergens een UL30A geleverd wordt met 5600mAh-accu? Met navragen bij webshops, zoeken etc. hoor ik of dat het een 4400mAh-batterij betreft, of zijn de verhalen tegenstrijdig. En ik wil als het even kan toch echt een 5600mAh-accu.

Anyone? :)

Edit: Zoektocht naar een 5600mAh accu maar opgegeven. Ga maar een 4400-exemplaar halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Proto op 10-07-2010 20:11 . Reden: Thar I Fixd it ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Tot nu toe heb ik weinig plezier kunnen beleven aan mijn U30Jc. Vanaf het eerste moment dat hij binnen kwam merkte ik op dat optimus niet werkte bij een geïnstalleerd spel. Later blijkt dat de instellingen per spel gewijzigd kunnen worden. Afijn, in principe niets aan de hand. Op een gegeven moment ging ik de automatische updates uitvoeren. In principe alles wat Windows nodig vond om te installeren, installeerde ik. Na deze geïnstalleerd te hebben blijkt dat Windows 10 van de x aantal updates niet heeft kunnen installeren. Vanaf dat moment kan ik de 310M geforce niet meer vinden in apparaatbeheer en loopt hij continu vast met een BSOD. Bij het opstarten in veilige modus blijkt dat hij steeds blijft hangen bij classpnp.sys, wat een bekend probleem is bij velen op het internet. Na het proberen te verhelpen van dit probleem bleven dezelfde problemen terugkomen. De foutmelding vertelde me na wat google-werk dat of iets vreselijk fout zat in de software of hardware kapot was. Omdat ik de problemen niet kon verhelpen op het eerste moment en een recovery-procedure ook niets hielp heb ik besloten Asus te bellen. Meteen de volgende dag konden zij mijn laptop al ophalen.

Nu heb ik mijn laptop nog steeds niet terug. Ze hebben geprobeerd het moederbord te vervangen maar sorteerde helaas geen effect. Nu gaan ze testen uitvoeren om het probleem te onderzoeken. Dit wordt de derde week dat hij daar ligt. Hoe lang mag een laptop in reparatie zijn? Wanneer heb ik recht op een vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

kom net deze trouwens tegen bij de distri:
ASUSTEK COMPUTER UL30JT-RX003X | B999566 |
UL30JT-RX003X CI5/520UM-1.06G 640GB 4GB 13.3IN NOOPT W7P IN
Prijs€ 830,05
Prijs is excl. BTW en inkoop.
Het nadeel van Asus vind ik dat ze teveel verschillende types uitbrengen... Ik heb bij de distri ook een overzicht voor de nieuwe modellen opgevraagd. Omdat er nog geen opvolger voor de UL30VT is bijvoorbeeld :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ankh schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:13:
kom net deze trouwens tegen bij de distri:

[...]

Prijs is excl. BTW en inkoop.
Het nadeel van Asus vind ik dat ze teveel verschillende types uitbrengen... Ik heb bij de distri ook een overzicht voor de nieuwe modellen opgevraagd. Omdat er nog geen opvolger voor de UL30VT is bijvoorbeeld :)
UL30JT is zelfs al volledig gereviewed op de frontpage.
Daarbij valt het aantal modellen van asus wel mee.

het zijn gewoon 'codes' waarbij U voor Ultra L voor Light en 30 voor 13" staat en V voor de extra videokracht en T voor het turbo-overclock gedeelte..
En van al deze opties zijn dan verschillende combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ik doel meer op de verschillende type aanduidingen er achter.

In kan de RX003X kopen, de review (of wat via t.net te verkrijgen is) is een RX008X.
Verschil is 90 euro voor een grotere HDD (wat niet interessant is, want er gaat toch een SSD in).

Elke inkoopkanaal (BAS / INGRAM etc) hebben verschillende units...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ankh schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:25:
Elke inkoopkanaal (BAS / INGRAM etc) hebben verschillende units...
Bas Computers heeft hem niet meer 8)7 , Ingram werkt de login weer eens niet meer, koop denk ik niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
Gisteren dan eindelijk mijn U30Jc weer in ontvangst mogen nemen. Het probleem was toch een defect moederbord doordat hij de GPU niet meer kon herkennen. De reparatie heeft uiteindelijk 3 weken mogen duren. Niet heel erg lang maar ook niet kort, prima dus.

Asus heeft opnieuw windows geïnstalleerd zonder alle poespas. _/-\o_ Dát hoef ik in ieder geval niet meer zelf te doen.

Indruk van de laptop: stabiel, degelijk, mooi en goed scherm. Ik heb ut3 er op gespeeld en deed dat redelijk goed. Gisteren een tijdje op geïnternet en ik haalde met gemak 7 uur op max brightness. De batterijduur kan denk ik nog hoger uitvallen.

Al met al geen verkeerde laptop voor 830 euro. Enige wat ik nu nog moet doen is het toetsenbord vervangen door een qwerty toestenbord. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31

RnB

Ik heb gisteren een UL50 in mijn handen gehad, ook wel een mooi ding hoor!
Sinds ik een 13,3'' laptop heb, wilde ik eigenlijk nooit een groter formaat dan dat, maar die UL50 is een voorbeeld van hoe een 15,4'' laptop toch klein lijkt!
Daarnaast is ie maar 100 gram zwaarder dan mijn Lenovo!

Echter vind ik de prijs veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278950

Ik ben wel geïnteresseerd in de Asus U30Jc... Ik was eerst van plan een Macbook Pro te bestellen maar owv OSX heb ik toch besloten om voor een Windows-laptop te gaan. Het was niet makkelijk een waardig alternatief te vinden maar de Asus U30Jc lijkt me wel een interessante concurrent.

Ik vind hem echter nergens te koop. Hij staat voor zover ik zie ook niet in de pricewatch? Kijk ik er nu zo hard naast of is hij niet meer te koop in België of Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 278950 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:17:
Ik vind hem echter nergens te koop. Hij staat voor zover ik zie ook niet in de pricewatch? Kijk ik er nu zo hard naast of is hij niet meer te koop in België of Nederland?
Hij is nog nooit verschenen in Nederland of België en er zijn bronnen die zeggen dat hij ook niet naar Nederland meer komt. Hij is min of meer vervangen door de dunnere en lichtere U35Jc / U35F maar mist wel de optische station. De 14" versie U45Jc heeft wel een optische station mocht dit belangrijk zijn, maar is uiteraard iets groter qua formaat en heeft een hoger gewicht. Maar deze modellen zijn overigens ook nog niet in Nederland / België verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278950

Regeneration schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:59:
[...]

Hij is nog nooit verschenen in Nederland of België en er zijn bronnen die zeggen dat hij ook niet naar Nederland meer komt. Hij is min of meer vervangen door de dunnere en lichtere U35Jc / U35F maar mist wel de optische station. De 14" versie U45Jc heeft wel een optische station mocht dit belangrijk zijn, maar is uiteraard iets groter qua formaat en heeft een hoger gewicht. Maar deze modellen zijn overigens ook nog niet in Nederland / België verschenen.
Da's minder... Ik dacht dat ik éindelijk een laptop naar m'n wensen gevonden had. Nu kan ik opnieuw beginnen :-) Het probleem is dat ik echt wel een dvd-drive nodig heb en liefst een 13"-formaat kies. Zo is er altijd wel iets loos aan het plaatje. De MBP voldoet aan mijn eisen maar ik prefereer dus een Windows-laptop. Nog wat verderzoeken dan maar :(

//edit: een oplossing zou misschien zijn om voor de UL30JT of een ander model van Asus te gaan en hierbij een extern optisch station te kopen...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 278950 op 22-07-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 278950 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:29:
[...] Het probleem is dat ik echt wel een dvd-drive nodig heb en liefst een 13"-formaat kies.
Heb je naar de afmetingen gekeken van de U45Jc? Deze scheelt heel weinig met de U30Jc. De U45Jc is 2mm breder en dieper, maar wel 3 mm dunner dan de U30Jc. De U45Jc is dan wel weer 0,1 kg zwaarder, maar heeft daarbij wel een 8 cells batterij.

U30Jc:
32.8 x 23.8 x 2.00~2.99 cm (W x D x H)
2 kg (with 6 cell battery)

U45Jc:
33.0 x 24.0 x 1.65~2.68 cm (W x D x H)
2.1 kg (with 8 cell battery)

Enige punt is dat we weer moeten wachten tot en of hij hier uitkomt. Ik heb hier en daar gelezen dat hij in augustus verkrijgbaar wordt, maar het is mij niet bekend of daar ook Nederland bij hoort... Dat wordt dus weer afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 22-07-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Is ook weer een nieuw type in Nederland zo te zien:
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=S5vQ2mBKF4NqWsc1

ASUSTEK COMPUTER U53JC-XX103V | B999565 |
U53JC-XX103V CI5/450M-2.4G 500GB 4GB 15.6IN DVD RW W7HP IN
Prijs € 809,33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Die staat inderdaad al een tijdje in de pricewatch:
pricewatch: Asus U53JC-XX103V
pricewatch: Asus U53JC-XX061V

Maar is wel wat slecht leverbaar. Valt me wel op dat zo'n speciale "bamboo-serie" hier wel uitgebracht wordt, hoewel in kleine oplage, maar de de UL80Vt een half jaar na data pas verschijnt en de UL30Vt en de UL80Jt helemaal hier niet verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
Ik blijf hier posten over mijn ervaringen met de u30jc. Wellicht is een mede-tweakert hier erg mee geholpen.

Afijn, vandaag had ik weer precies hetzelfde probleem met mijn laptop: hij kon de videokaart niet herkennen. Verdomd irritant. Vorige keer heb ik hem opgestuurd naar Asus en meteen laten repareren, deze keer besloot ik zelf actie te ondernemen. Na intensief googlen blijkt het een fout te zijn van de bios. Met andere woorden, geen hardware kapot alleen wilt de laptop maar één videokaart herkennen, namelijk de onboard videokaart. Met simpele handeling in de bios was het opgelost. Vanaf dat moment stond hij weer bij apparaatbeheer (onaangekondigd).

De oplossing was uiteindelijk in de bios: restore defaults, optimized settings = no.
Opnieuw opstarten en hij stond er bij mij tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik kan nu weinig testen op vakantie. Jammer om te horen dat je problemen daarmee had. Mijn U30Jc heeft dat nog niet gehad in ieder geval. Wel had ik probleempjes in Linux, maar dat zal wel aan de brakke support voor Optimus in Linux liggen.

Mogelijk probleem wat ik nog zie is dat Windows Update je Intel driver van update heeft voorzien en Optimus in de war heeft geschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Weet iemand of de UL30jt ergens te bezichtigen is, Media Markt ofzo...?

Het lijkt erop dat dit de beste keus is qua notebook met matte finish al blijf ik geen fan van de glossy omlijsting van het scherm.
Heb vandaag achter een laptop met glossy scherm gezeten en moet zeggen dat me best meevalt, eerst was ik er totaal geen fan van maar nu ik het gezien heb valt er mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Wat is het verschil tussen de:

Behalve de hardeschijf grote? Want ik die die met de grootste HD, voor het minste geld staan.

Hoe zit het trouwens met de accu duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 20:05
crack_en_hack schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:52:
Weet iemand of de UL30jt ergens te bezichtigen is, Media Markt ofzo...?

Het lijkt erop dat dit de beste keus is qua notebook met matte finish al blijf ik geen fan van de glossy omlijsting van het scherm.
Heb vandaag achter een laptop met glossy scherm gezeten en moet zeggen dat me best meevalt, eerst was ik er totaal geen fan van maar nu ik het gezien heb valt er mee te leven.
Inderdaad ik heb de UL30Jt en zag eerst ook behoorlijk op tegen het glossy scherm. Zeker toen ik m voor het eerst open deed en mezelf zag dacht ik echt dat het verschrikkelijk zou worden.
Maar als de laptop eenmaal aan staat valt het best mee en je vergeet het al snel doordat je ogen scherpgesteld staan op het scherm en niet op jouw beeld. Alleen als je buiten zit kan het nog erg irritant zijn (maar blijkt in de praktijk dat ik dat niet vaak doe) maar dat vond ik bij mijn vorige matte laptop eigenlijk ook niet te doen dus weinig verschil.
mhr-zip schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:10:

Behalve de hardeschijf grote? Want ik die die met de grootste HD, voor het minste geld staan.

eerste heeft een i5 430M, tweede een i5 450M.
Als ik mocht gokken zou ik zeggen dat de eerste een oud model is, maar niet zeker. (trouwens de levertijd is wel echt enorm bij allebei)

[ Voor 24% gewijzigd door MilaNL op 03-08-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
MilaNL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:45:
[...] eerste heeft een i5 430M, tweede een i5 450M.
Als ik mocht gokken zou ik zeggen dat de eerste een oud model is, maar niet zeker.
Inderdaad en als je de pricewatch vergelijking erbij neemt of bij de specs kijkt, zie je inderdaad dat de U53JC-XX061V op donderdag 22 april 2010 voor het eerst een prijs in de pricewatch is verschenen en voor de U53JC-XX103V later op dinsdag 8 juni 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
mhr-zip schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:10:

pricewatch: Deze is helaas niet meer leverbaar bleek na navraag bij onze leverancier.

Volgens mij de grote van het scherm.

Ik kreeg net het volgende van Azerty te horen op mijn vraag of de U53JC XX061V kon worden besteld.
Deze is helaas niet meer leverbaar bleek na navraag bij onze leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
René van Gaalen schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:09:
[...] Volgens mij de grote van het scherm.
Volgens mij niet. Wat in de pricewatch staat klopt volgens mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Regeneration schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:37:
[...]

Volgens mij niet. Wat in de pricewatch staat klopt volgens mij gewoon.
Maar kijk je bijvoorbeeld bij Informatiq naar de Asus U53JC-XX103V dan staat er bovenin dat het om een 15.6 inch gaat, in de specificaties staat 13.3 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
René van Gaalen schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:03:
[...]

Maar kijk je bijvoorbeeld bij Informatiq naar de Asus U53JC-XX103V dan staat er bovenin dat het om een 15.6 inch gaat, in de specificaties staat 13.3 inch.
Wie geloof je eerder een webshop site of de website van de fabrikant. Als je naar de specificaties klikt staat dat de U53Jc allemaal een 15.6" scherm hebben. Zoals je daar ook kan zien zie je dat de CPU en HDD variable zijn, maar dus niet de grootte van het scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Regeneration schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:12:
[...]

Wie geloof je eerder een webshop site of de website van de fabrikant. Als je naar de specificaties klikt staat dat de U53Jc allemaal een 15.6" scherm hebben. Zoals je daar ook kan zien zie je dat de CPU en HDD variable zijn, maar dus niet de grootte van het scherm. :)
Daar heb je wel een punt ja.
Vanmiddag was ik bij informatiq en op mijn vraag naar het verschil tussen beide typen kwam men uit op de schermgrote, dit had ik even moeten checken bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:53
pff, weer een vaag probleem met mijn Asus UL30A-QX057X

als ik een tv via hdmi aansluit wordt laptop spontaan ge-reboot en kijrg ik een melding dat windows niet goed was afgesloten.

heb ook nog geen fix gevonden voor mijn card-reader probleem.
KlaasHof in "[Ervaringen] Asus UL-serie"

volgende wordt geen asus maar een HP.

ik begin terug te verlangen naar xp... heb helemaal geen zin en tijd om win7 er opnieuw op te zetten.

Anoniem: 342612

Sinds vandaag heb ik de U35JC. Nadat ik veel problemen had met de UL30A-QX057X heb ik mijn geld teruggekregen van Asus en heb ik meteen een U35JC-RX046X besteld. Eerste indruk van de U35JC.... beter afgewerkt als de UL30. En de knoppen van de muis en toetsenbord zijn fijner als die van de UL30.

Nu heb ik echter nog wel de accu van de UL30a ( A42-UL50 + 15v 5600 mAh 84Wh). De accu uit de U35JC ( A32-UL50 +10.8v 4400mAh 48Wh) is wat minder als die van de UL30 . Qua uiterlijk zijn ze precies het zelfde maar specificaties heel anders. Doet de UL30a accu het ook in U35 ?

• GENETX
Grote kans van wel. De U30Jc die ik heb heeft ook de 15V 5600mAh 84Wh accu en die heeft verder dezelfde specs als je U35Jc.

Ook Asus geeft hem als optie:
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=LZlGKC46txkdwkkg

Anoniem: 342612

Ondanks dat de dat het een andere voltage is ? 10.8v en 15v ?

• GENETX
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutger
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-02-2024
n.a.v. doorverwijzing vanuit 'Thin&Light augustus 2010' thread:
Heb sinds gisteren m'n U30Jc (bij Paradigit gekocht), enige probleem is dat het toetsenbord linksonder wat los lijkt te zitten, alsof het niet goed vastgeklikt zit o.i.d. Meerdere mensen deze ervaring? Waarschijnlijk makkelijk te verhelpen, ik ga vanmiddag voor de zekerheid maar even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Onderin? Hmm

Niet alle toetsenborden zijn even goed. Je kan hem wel eenvoudig verwijderen. Wellicht dat er een rubbertje mist, want de onderkant zou sowieso goed moeten zitten... Je kan boven de F toetsen 4 lipjes wegduwen met een platkop (richting het scherm) en dan het toetsenbord er uit wippen en even kijken. Wees wel voorzichtig met de flatcable die nog vastzit. Is een kleine moeite om het even te checken voor je teruggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Je kan ook voor ongeveer 10 euro een nieuw toetsenbord bestellen op ebay, misschien dat het dan beter is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 21:48
is dat ding al leverbaar dan bij paradigit? volgens mijn bron (enschede) zou het nog wel anderhalve week kunnen duren voordat hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-06 22:38
dus als ik het goed begrijp is de 4400 mah accu van de ul30a (oa) even groot als de 5600 mah (ook 8 cell)?
heb zelf een UL30a QX197V, erg mooi dingetje, maar met een 4400 accu. Wellicht in de toekomst upgraden naar een 5600 accu, mits dit geen extended versie is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Het lijkt wel alsof de UL serie helemaal uitgestorven is, Weet iemand of er een nieuwe serie aan zit te komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Asus world wide magazine in de gaten houden. Ik verwacht pas in 't voorjaar een nieuwe serie, wanneer Sandy Bridge uitkomt.
Ben al bijna 2 weken de gelukkige eigenaar van een ul30vt. Zeer fijne laptop voor niet veel geld!
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste