De GPU! zie specs.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:22:
Wat is nou precies het verschil tussen de UL30A-QX057X en de UL30Vt-X1 behalve batterij (5600 vs. 4400mh) en hdd (320 vs 500gb)?
Update: Gisteren de UL50Vt in goede staat ontvangen. Moest de BTW aan de deur contant afrekenen (TNT Post), pinnen was er niet bij... Omdat er geen importheffing op laptops geheven wordt, moest ik alléén BTW betalen (115,52 over de douanewaarde van 608 Euro; de douanewaarde bestaat uit aanschaf plus verzendkosten, keurig tegen de koers op de datum van inklaring) plus inklaringskosten à 17 Euro. Totaal 132,52 dus. Omdat ik de afrekening van mijn creditcard nog niet ontving, kan ik nog geen uitsluitsel geven over de totale prijs, maar ik verwacht zo'n Euro 750,--.Cletje schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 01:37:
[...]
Ik heb onlangs een UL50Vt in the States besteld bij Excaliberpc (.com). Ze hebben ook een winkel via Ebay waar je kan betalen met Paypal. Twee jaar wereldwijde garantie etc. Ze verkopen ook de UL80Vt. Mijn UL50Vt ligt nu bij Customs (douane). Inclusief verzendkosten en BTW zou hij ca. Euro 750,-- moeten gaan kosten. Ik laat jullie de uitkomsten weten.
Let wel op: door koersfluctuaties kunnen gemakkelijk prijswijzigingen ontstaan. De dollar is nogal volatiel en in een paar dagen kan de koers behoorlijk veranderen. Zo was bij mij de koers op het moment van bestellen wat gunstiger dan op het moment van inklaren.
Vanmiddag nog even zitten surfen en kwam er opeens achter dat er ook een shop in Sneek was die reclame maakte met de UL30a dus ik dacht laat ik even bellen en warempel er lag nog eentje op de plank!!! en het is ook nog de qx057x is dat even gelukt hebben.
Dus nadag in september mijn acer 3810t stuk ging en een qx057x met een rammelend toetsenbord nu eindelijk een versie met een goed toetsenbord!!..ze bestaan dus toch.
wilde eerst nog wachten op versies met de nieuwe mobile core i7 processors maar die schijnen nogal duur te worden en voor 669 is dit een perfecte laptop!!
Dus nadag in september mijn acer 3810t stuk ging en een qx057x met een rammelend toetsenbord nu eindelijk een versie met een goed toetsenbord!!..ze bestaan dus toch.
wilde eerst nog wachten op versies met de nieuwe mobile core i7 processors maar die schijnen nogal duur te worden en voor 669 is dit een perfecte laptop!!
Edit: verkeerde topic.
[ Voor 88% gewijzigd door Megalodon_67 op 28-12-2009 23:22 ]
Ben toch nieuwsgierig geworden naar de ul30 laptops van Asus. Uiteraard heeft de 5600mah de voorkeur. Al enige weken zijn de laptops slecht of niet verkrijgbaar. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van deze leveringsproblemen zijn? Daarnaast ben ik erg benieuwd naar het verschil in gewicht tussen de 4400 mah en 5600mah accu?
Heeft iemand hier een idee wanneer de asus ul80vt in belgië en nederland leverbaar wordt?
4400mah zal zo'n 4 uur werktijd opleverenOrcie schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:12:
Ben toch nieuwsgierig geworden naar de ul30 laptops van Asus. Uiteraard heeft de 5600mah de voorkeur. Al enige weken zijn de laptops slecht of niet verkrijgbaar. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van deze leveringsproblemen zijn? Daarnaast ben ik erg benieuwd naar het verschil in gewicht tussen de 4400 mah en 5600mah accu?
5600mah (die ik zelf heb) zo'n 8 uur bij gemiddeld gebruik.
Maar ik bedoelde het verschil in gewicht (kilogrammen)Michel242186 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 08:15:
[...]
4400mah zal zo'n 4 uur werktijd opleveren
5600mah (die ik zelf heb) zo'n 8 uur bij gemiddeld gebruik.
Wel dank voor de indicatie van batterijduur!
@ Orcie, de 5600 mAh weegt 444,00 gram. Totale notebook weegt 1.795,00 gram (bron)
Ik verwacht dat de 4400 mAh zo'n 370 gram weegt. Totale notebook zo'n 1.72 KG.
Ik ben trouwens ook benieuwd waarom ze nergens leverbaar zijn. Net als de Acer 3810t(z).
Ik verwacht dat de 4400 mAh zo'n 370 gram weegt. Totale notebook zo'n 1.72 KG.
Ik ben trouwens ook benieuwd waarom ze nergens leverbaar zijn. Net als de Acer 3810t(z).
[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 02-01-2010 10:03 ]
Inmiddels de afschrijving van mijn creditcard binnen.Cletje schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:33:
[...]
Update: Gisteren de UL50Vt in goede staat ontvangen. Moest de BTW aan de deur contant afrekenen (TNT Post), pinnen was er niet bij... Omdat er geen importheffing op laptops geheven wordt, moest ik alléén BTW betalen (115,52 over de douanewaarde van 608 Euro; de douanewaarde bestaat uit aanschaf plus verzendkosten, keurig tegen de koers op de datum van inklaring) plus inklaringskosten à 17 Euro. Totaal 132,52 dus. Omdat ik de afrekening van mijn creditcard nog niet ontving, kan ik nog geen uitsluitsel geven over de totale prijs, maar ik verwacht zo'n Euro 750,--.
Let wel op: door koersfluctuaties kunnen gemakkelijk prijswijzigingen ontstaan. De dollar is nogal volatiel en in een paar dagen kan de koers behoorlijk veranderen. Zo was bij mij de koers op het moment van bestellen wat gunstiger dan op het moment van inklaren.
- kosten UL50Vt: 615,18
- inklaring en BTW: 135,52
- snoer voor oplader (Mickey mouse - Euro geaard): 5,--
Bij elkaar: Euro 752,70
En hij doet 't prima! In de turbo stand met Nvidia haart extra snel, maar ook zonder turbo en onboard grafische kaart werkt Windows 7 vlot.
Op welke website heb je deze besteld?Cletje schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:57:
[...]
Inmiddels de afschrijving van mijn creditcard binnen.
- kosten UL50Vt: 615,18
- inklaring en BTW: 135,52
- snoer voor oplader (Mickey mouse - Euro geaard): 5,--
Bij elkaar: Euro 752,70
En hij doet 't prima! In de turbo stand met Nvidia haart extra snel, maar ook zonder turbo en onboard grafische kaart werkt Windows 7 vlot.
Ik heb sinds enkele dagen een UL30A maar kan geen digitaal geluid ontdekken.
Via apparaatbeheer heb ik 3 apparaten: High definition audio-apparaat, Intel High Definition Audi HDMI en Z10 USB Speaker (Logitech).
Als ik Geluid, Afspeelapparaten ga heb ik maar 2 audioapparaten, Luidsprekers via High Definition audio-apparaat en Luidsprekers via Z10 USB.
Ik mis dus volgens mij 2 mogelijkheden namelijk de SPDIF en de audio via HDMI.
Vooral het laatste is nu een probleem.
Ik heb alle drivers inclusief de Realtek en Intel Grafische adapter bijgewerkt maar helaas is dit geen oplosssing.
Iemand een idee?
Opgelost: laatste Intel drivers voor Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family installeren.
Wel triest dat dit bij een gloednieuw notebook van Asus moet.
Nog een andere opmerking: de bij dit notebook geleverde windows 7 64 bit systeem : Mijn half jaar oude laserprinter LBP 2900B van Canon is niet meer bruikbaar. Canon maakt geen 64 bit drivers hiervoor.
Via apparaatbeheer heb ik 3 apparaten: High definition audio-apparaat, Intel High Definition Audi HDMI en Z10 USB Speaker (Logitech).
Als ik Geluid, Afspeelapparaten ga heb ik maar 2 audioapparaten, Luidsprekers via High Definition audio-apparaat en Luidsprekers via Z10 USB.
Ik heb alle drivers inclusief de Realtek en Intel Grafische adapter bijgewerkt maar helaas is dit geen oplosssing.
Iemand een idee?
Opgelost: laatste Intel drivers voor Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family installeren.
Nog een andere opmerking: de bij dit notebook geleverde windows 7 64 bit systeem : Mijn half jaar oude laserprinter LBP 2900B van Canon is niet meer bruikbaar. Canon maakt geen 64 bit drivers hiervoor.
[ Voor 23% gewijzigd door joe-black op 05-01-2010 22:07 ]
Verwijderd
En jawel, the story continues....vandaag weer geen ul30 ontvangen, 4 launch reageert niet op mail. Dus maar weer gebeld (kassa ping) en je raad het al: de levering is weer verzet, dit keer naar 26 januari. Wat een bullshit.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:58:
[...]
nou, niet bij 4 launch, ik zit al bijna een maand te wachten op een vervangend exemplaar nadat ik de mijne wegens rammelende toetsen had teruggestuurd. Ik heb ze net gebeld, nieuwe verwachte leverdatum is 6 januari....welja joh, gewoon 6 weken na rma
Het geld wordt teruggestort. Maar daar heb ik natuurlijk niks aan, ik wil de ul30! Ik heb een klacht ingediend. 4 launch zegt dat ze er niks aan kunnen doen, maar dan sturen ze de klacht maar door naar de leverancier. Dit is toch geen manier van doen! Ik heb de ul30 op 4 november 2009 besteld.....het is nu drie maanden later!

heeft iemand sinds 24 november 2009 een laptop besteld bij 4 launch en deze ontvangen?
Verwijderd
Zit de 64 bit versie van windows 7 er standaard bij? En is er geen standaard printerdriver voor je printer? Of werkt dat niet zojoe-black schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:42:
Ik heb sinds enkele dagen een UL30A maar kan geen digitaal geluid ontdekken.
Iemand een idee?

Ja , Ik heb een Asus UL30A QX163V gehaald bij BCC en deze wordt geleverd met de 64 bits versie van Windows 7.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:00:
[...]
Zit de 64 bit versie van windows 7 er standaard bij? En is er geen standaard printerdriver voor je printer? Of werkt dat niet zo
Canon maakt geen 64 bit drivers voor deze printer , terwijl Microsoft overigens aangeeft dat de printer geen probleem oplevert voor Windows 7 64 bits.
Tot op heden heb ik geen alternatief kunnen vinden dus dat wordt waarschijnlijk een andere printer.
Ik heb ook allerlei problemen gehad met Win 7 64 bit, ben weer terug naar 32 bit en al m'n hardware werkt weer. Qua snelheid merk ik geen verschil. ('k heb weliswaar geen Asus UL maar wel culv)
Welke prijs heb je betaald (kan de prijs niet vinden op de site van bcc). En heeft die versie bluetooth?joe-black schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:13:
[...]
Ja , Ik heb een Asus UL30A QX163V gehaald bij BCC en deze wordt geleverd met de 64 bits versie van Windows 7.
Canon maakt geen 64 bit drivers voor deze printer , terwijl Microsoft overigens aangeeft dat de printer geen probleem oplevert voor Windows 7 64 bits.
Tot op heden heb ik geen alternatief kunnen vinden dus dat wordt waarschijnlijk een andere printer.
![]()
![]()
![]()
Die UL VT versies laten echt lang op zich wachten hier... word denk ik dan toch een mindere EEE
De prijs is 699 Euro en deze versie is de uitgebreide versie dus inclusief bluetooth en 500 gb schrijf meer met de batterij met minder capaciteit (4400 mA).Orcie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:32:
[...]
Welke prijs heb je betaald (kan de prijs niet vinden op de site van bcc). En heeft die versie bluetooth?
Ik zag hem staan voor 699,-Orcie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:32:
[...]
Welke prijs heb je betaald (kan de prijs niet vinden op de site van bcc). En heeft die versie bluetooth?
nieuws: CES: accu van Asus Core i7-laptop gaat twaalf uur mee
En hopenlijk weten ze dit keer wel hun woord te houden? Ook ben ik benieuwd naar de UL80Jt of die ook (ooit) komt, van de UL80Vt en UL80Ag is in ieder geval, nog steeds, hier niet verschenen... En wat betreft die 12 uur accuduur, dat valt nog even te bezien, aangezien dat ook bij de "oude" UL modellen werd geclaimd, maar niet haalbaar is als je niet de 5600mAh 8 cell accu hebt én alleen zou kunnen halen als je het systeem in idle laat.Asus Nederland heeft inmiddels laten weten dat de UL30JT in Nederland in maart op de markt komt en dat er ook een versie met de Core i5 520UM verschijnt. Prijzen zijn nog niet bekend.
Dat is niet helemaal waar.
Ik heb de UL30A met 5600mAh.
BT en Wifi on (en verbonden), gewoon zitten surfen en powerpoint meevolgen, haal ik met gemak 11u-12u. Helderheid staat wel op 3de laagste niveau, en Battery Saver...
Met Entertaiment en hoogste helderheid, gewoon gebruik, dus streaming muziek, msn, internet, verschillende vensters,... Dan haalt hij wel nog altijd met gemak 7.5u in Entertaiment Mode... (trouwens, films kijken, dat houdt die ook zo'n 7u vol, volle helderheid)
BT en Wifi on (en verbonden), gewoon zitten surfen en powerpoint meevolgen, haal ik met gemak 11u-12u. Helderheid staat wel op 3de laagste niveau, en Battery Saver...
Met Entertaiment en hoogste helderheid, gewoon gebruik, dus streaming muziek, msn, internet, verschillende vensters,... Dan haalt hij wel nog altijd met gemak 7.5u in Entertaiment Mode... (trouwens, films kijken, dat houdt die ook zo'n 7u vol, volle helderheid)
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ah, ok. Dank voor de correctie. Ik dacht dat bij licht gebruik het de accuduur al naar ~8 uurtjes ging, maar dat heb ik dus verkeerd onthouden. Wel goed om te weten dat in praktijk toch die 12 uur gehaald kan worden. Echter, jammer dat de iCores daar geen verbeteringen in brengen zoals eerder werd verwacht. Maar aan de andere kant 12 uur is al best flink.Dima_2005 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:12:
Dat is niet helemaal waar.
Hier kun je de verschillen zien tussen de SU7300 en de i7-640UM.
De prijzen van de cpu's komen redelijk overeen als ik wikipedia mag geloven; SU7300 had een release prijs van 289dollar en de i7-640UM 305dollar. Alles wijst er dus op dat de huidige UL30a vervangen zal worden door de UL30jt ik vraag me alleen af waarom de release cycle zo kort is. Eind Oktober kwam de UL30a op de markt en nog geen 3 maanden later wordt de opvolger al aangekondigd
De prijzen van de cpu's komen redelijk overeen als ik wikipedia mag geloven; SU7300 had een release prijs van 289dollar en de i7-640UM 305dollar. Alles wijst er dus op dat de huidige UL30a vervangen zal worden door de UL30jt ik vraag me alleen af waarom de release cycle zo kort is. Eind Oktober kwam de UL30a op de markt en nog geen 3 maanden later wordt de opvolger al aangekondigd
Ik weet nog zo net niet of de UL30a direct wordt uitgefaseerd. Asus wist bij de release (nav diverse reviews) dat ze een top product hadden voor deze tijd. Wat ook blijkt uit de topics over laptops van dit caliber is dat veel mensen nu niet kopen, omdat de ul30 niet beschikbaar is en andere merken daarvoor onderdoen. Daarnaast zou het erg dom van asus zijn al te stoppen met produceren van het oude product als ze het nieuwe product nog niet kunnen aanbieden. Daarbij worden volgens de diverse webshops leveringen verwacht binnen nu en een week. De ul30jt zal met de tijd de ul30a wel opvolgen, maar de ul30a zal nog korte leverbaar blijven naast de ul30jt. De interessante discussie blijft waarom asus op dit moment geen aanbod heeft in de ul30 serie. Je zou kunnen zeggen dat de processor als gevolg van de introductie van de nieuwe processoren niet meer beschikbaar is. Echter de ul50 is in verschillende typen met su7300 wel breed beschikbaar.Miki schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:48:
Hier kun je de verschillen zien tussen de SU7300 en de i7-640UM.
Verwijderd
Even een offtopic vraag, maar wellicht toch wel ontopic:
Ik hoor iedereen over het switchen van 64 naar 32 bit versie en terug van windows 7. Is dat zomaar mogelijk? Of heb je twee verschillende versies nodig? En als het zomaar mogelijk is, hoe dan?
Ik hoor iedereen over het switchen van 64 naar 32 bit versie en terug van windows 7. Is dat zomaar mogelijk? Of heb je twee verschillende versies nodig? En als het zomaar mogelijk is, hoe dan?
Ok waar zag je hem staan en wanneer? Volgens mij is ie nergens voorradig...
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Heel vreemd. Ook Acer 3810 is een tijd niet beschikbaar geweest en komt volgende week weer.Orcie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:22:
[...]
De interessante discussie blijft waarom asus op dit moment geen aanbod heeft in de ul30 serie.
Misschien ligt het wel aan de beschikbaarheid van de SU7300 en SU9400. De laatste tijd lijkt er vooral veel aanbod te zijn van SU4100.
It's, verlengde van de Constantijn huijgenstraat. Amsterdam.MarcelGo schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:01:
[...]
Ok waar zag je hem staan en wanneer? Volgens mij is ie nergens voorradig...
ISO downloaden, USB stickje klaarmaken en serie nummer van de onderkant van je laptop intypen.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:53:
Even een offtopic vraag, maar wellicht toch wel ontopic:
[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 13-01-2010 17:10 ]
Wellicht dat sommigen het al gemerkt hadden of gelezen in het in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebook" topic. Er komen nieuwe modellen uit die met de nieuwe iCore processoren van Intel en de 300 GPU serie van Nvidia. Ook komt de U30 uit, maar dat is strikt genomen een andere serie, dat ook richt op een iets hoger segment.
UL30Jt, Kort video'jte
UL80Jt, Kort video'jte
Ook is de UL80Vt (Kort Video'tje) op de CES gezien verrassend genoeg. Je zou denken dat de Jt gewoon de plek van van de Vt over neemt. Wat ik echter me meer opviel is dat het lijkt alsof Asus de toetsenbord gedeelte behuizing non-glossy heeft gemaakt.
De foto's zijn niet heel scherp maar toch zie je volgens mij dat die Jt versies (bovenste = UL30Jt, midden = UL80Vt, onder = UL80Jt) minder glossy behuizing hebben bij het toetsenbord gedeelte. Ook in de video zie je dat ook. Alleen in het scherm en de behuizing daaromheen nog wel glossy. Aan de andere kant is het wel een pre productie modelen, dus wellicht veranderd het nog wel in een geheel non-glossy behuizing en non-glossy scherm.
UL30Jt, Kort video'jte
UL80Jt, Kort video'jte
Ook is de UL80Vt (Kort Video'tje) op de CES gezien verrassend genoeg. Je zou denken dat de Jt gewoon de plek van van de Vt over neemt. Wat ik echter me meer opviel is dat het lijkt alsof Asus de toetsenbord gedeelte behuizing non-glossy heeft gemaakt.
Vergelijk:

met

met

met

met

De foto's zijn niet heel scherp maar toch zie je volgens mij dat die Jt versies (bovenste = UL30Jt, midden = UL80Vt, onder = UL80Jt) minder glossy behuizing hebben bij het toetsenbord gedeelte. Ook in de video zie je dat ook. Alleen in het scherm en de behuizing daaromheen nog wel glossy. Aan de andere kant is het wel een pre productie modelen, dus wellicht veranderd het nog wel in een geheel non-glossy behuizing en non-glossy scherm.
Ik ben ben heel benieuwd welk scenario Asus precies gaat volgen. Er zijn twee mogelijke scenario's vermoed ik:
a)UL30a is EOL waarbij de UL30jt als vervanger wordt ingezet onder dezelfde prijs strategie.
b)UL30a schuift door als low-end model in de UL30x serie, waarbij de nieuwe UL30jt het nieuwe high-end model wordt met een prijskaartje van +150 op huidige model UL39a.
a)UL30a is EOL waarbij de UL30jt als vervanger wordt ingezet onder dezelfde prijs strategie.
b)UL30a schuift door als low-end model in de UL30x serie, waarbij de nieuwe UL30jt het nieuwe high-end model wordt met een prijskaartje van +150 op huidige model UL39a.
Ik moet ook eens nodig aan een nieuwe laptop, Nou ben ik al enige tijd van de EEEPC en die zijn opzich wel ok maar nou ik de UL serie heb gezien vind ik die verdacht veel lijken op de nieuwe 1201N serie van de EEE PC alleen dan iets luxer, maar nogsteeds redelijk compact.
Nou heb ik een heeeeeel hoop vragen maar ik zal mij er eerst wat meer in moeten verdiepen vrees ik voordat ik hier alles neer plemp.
Wat mij wel een stuk opweg zal helpen is dit:
Van mij mogen er zoveel mogelijk toeters en bellen op zitten, is het zo dat de t type altijd meer heeft dan bijvoorbeeld een g type...?
Dus bv. een t type heeft alles van een g type plus meer zeg maar.
of zitten en ondeling de t ypes ook weer verschillen als je gaat kijken naar de UL20, 30, 50, 80 enz...
A
Ag
Vg
Vs
Vt
Ik vind dat Asus er wel erg veel heeft en dat het vergelijken een ramp is.
Nou heb ik een heeeeeel hoop vragen maar ik zal mij er eerst wat meer in moeten verdiepen vrees ik voordat ik hier alles neer plemp.
Wat mij wel een stuk opweg zal helpen is dit:
Van mij mogen er zoveel mogelijk toeters en bellen op zitten, is het zo dat de t type altijd meer heeft dan bijvoorbeeld een g type...?
Dus bv. een t type heeft alles van een g type plus meer zeg maar.
of zitten en ondeling de t ypes ook weer verschillen als je gaat kijken naar de UL20, 30, 50, 80 enz...
A
Ag
Vg
Vs
Vt
Ik vind dat Asus er wel erg veel heeft en dat het vergelijken een ramp is.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Volgens mij heeft Asus voor de nederlandse markt alleen de UL30a uitgebracht. De overige modellen die je opnoemt zoals bijvoorbeeld de VT zijn voor andere werelddelen bedoeld.
Voorzover ik de pricewatch mag geloven heeft Asus 3 versies van de UL30a op de nederlandse markt uitgebracht:
pricewatch: Asus UL30A-QX057X
pricewatch: Asus UL30A-QX123V
pricewatch: Asus UL30A-QX197V
Overigens is de UL30a nagenoeg niet leverbaar, bij enkele webshops wordt ook aangegeven dat de leverancier deze niet in voorraad heeft of dat de levertijd 5 tot 6 weken bedraagt.
Voorzover ik de pricewatch mag geloven heeft Asus 3 versies van de UL30a op de nederlandse markt uitgebracht:
pricewatch: Asus UL30A-QX057X
pricewatch: Asus UL30A-QX123V
pricewatch: Asus UL30A-QX197V
Overigens is de UL30a nagenoeg niet leverbaar, bij enkele webshops wordt ook aangegeven dat de leverancier deze niet in voorraad heeft of dat de levertijd 5 tot 6 weken bedraagt.
[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 14-01-2010 11:33 ]
tip voor de volgende keer: ga naar de Pricewatch, type in 'asus ul30' en je ziet precies welke modellen leverbaar zijn.crack_en_hack schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 01:43:
De enige plek waar je denk ik nog een UL30 vind is bij It's vestigingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 14-01-2010 11:50 ]
Sorry dat ik zo laat reageer, even niet bijgehouden...
Ik bestelde 'm via ebay bij excaliberpc (USA). Ze hebben ook een eigen website (.com), maar daar kon ik niet met paypal betalen. Kreeg het bedrag toen direct teruggestort. Via ebay werkte het wel. Ze voeren daar de naam expcmobile èn expcestore.
Hoe lang duurde het voordat je hem binnen had?Cletje schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:01:
[...]
Sorry dat ik zo laat reageer, even niet bijgehouden...
Ik bestelde 'm via ebay bij excaliberpc (USA). Ze hebben ook een eigen website (.com), maar daar kon ik niet met paypal betalen. Kreeg het bedrag toen direct teruggestort. Via ebay werkte het wel. Ze voeren daar de naam expcmobile èn expcestore.
Mocht de UL30a voorlopig nog niet meer leverbaar zijn dan denk ik dat de nieuwe Vaio Y serie een goed alternatief is. De specs komen nagenoeg overéén, alleen de batterij duur is iets minder in de standaard versie 7h vs. 10h van de UL30a.
De Vaio zal op korte termijn uitgebracht worden.
De Vaio zal op korte termijn uitgebracht worden.
Ik verwacht dat het prijsverschil kleiner zal worden als de Y serie daadwerkelijk leverbaar zal zijn. Vermoedelijk een kleine €50.
Op basis waarvan?Miki schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:32:
Ik verwacht dat het prijsverschil kleiner zal worden als de Y serie daadwerkelijk leverbaar zal zijn. Vermoedelijk een kleine €50.
Ik hoop dat je gelijk hebt hoor maar Sony is normaal een vrij duur merk.
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 15-01-2010 11:38 ]
Op basis dat de Vaio Y nog niet leverbaar is en dat de webshops daarom nog niet met elkaar concureren. Het verschil tussen de div. shops is nog te groot. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat Sony altijd duurder is dan de concurentie.Philflow schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:37:
[...]
Op basis waarvan?
Ik hoop dat je gelijk hebt hoor maar Sony is normaal een vrij duur merk.
Ik heb trouwens nu ook een Vaio(Fe11m) dus ik weet wel wat ik van Sony mag en kan verwachten voor die meerprijs.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 15-01-2010 12:01 ]
De laptopshop schijnt de Asus UL30a-QX057X op voorraad te hebben al betaal je wel de hoofdprijs er voor, namelijk €699. Laagste prijs waarvoor de UL30a wordt aangeboden is €635 verzendkosten.
linkje laptopshop
bron laagste prijs
linkje laptopshop
bron laagste prijs
[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 16-01-2010 00:32 ]
Ik heb de UL50, deze blijft heerlijk koel, maar de ventilator blijft wel constant aan.
Volgens mij is dat niet nodig, hij zou alleen aan mogen slaan als het even iets te wam wordt.
Bij de energie opties kan ik niets vinden, bij de cpu staat wel actief/passief, maar verschil merk ik daarbij niet.
Is er een mogelijkheid om de ventilator zelf te regelen?
Volgens mij is dat niet nodig, hij zou alleen aan mogen slaan als het even iets te wam wordt.
Bij de energie opties kan ik niets vinden, bij de cpu staat wel actief/passief, maar verschil merk ik daarbij niet.
Is er een mogelijkheid om de ventilator zelf te regelen?
Verwijderd
hallo allemaal,
ik zie bij 4 launch en een aantal andere webshops en ook in de pricewatch verschijnen de : asus UL50VT-XX038V. die zal rond volgende week leverbaar zijn. echter zal deze xx038v zwart zijn. Ik heb gelezen dat hiervoor ook een zilveren versie uit komt namelijk de: ASUS UL50VT-XO037V die is zilver en heeft een matt non glossy scherm. ik ben juist op zoek naar die zilveren versie. Hij zou wel uit moeten komen volgens deze bron: http://www.hardware.info/...im_laptop_makes_EU_debut/
en: http://www.zibb.nl/app/64...n/UL50VT-XO037V_info.html
mijn vraag aan jullie is of jullie meer weten over deze notebook met de zilver kleur kwa levertijden, prijs en waar je hem kan of zal kunnen kunnen kopen.
of denken jullie dat nederland de zilveren versie helemaal niet zal hanteren?
ik hoor graag van jullie
ik zie bij 4 launch en een aantal andere webshops en ook in de pricewatch verschijnen de : asus UL50VT-XX038V. die zal rond volgende week leverbaar zijn. echter zal deze xx038v zwart zijn. Ik heb gelezen dat hiervoor ook een zilveren versie uit komt namelijk de: ASUS UL50VT-XO037V die is zilver en heeft een matt non glossy scherm. ik ben juist op zoek naar die zilveren versie. Hij zou wel uit moeten komen volgens deze bron: http://www.hardware.info/...im_laptop_makes_EU_debut/
en: http://www.zibb.nl/app/64...n/UL50VT-XO037V_info.html
mijn vraag aan jullie is of jullie meer weten over deze notebook met de zilver kleur kwa levertijden, prijs en waar je hem kan of zal kunnen kunnen kopen.
of denken jullie dat nederland de zilveren versie helemaal niet zal hanteren?
ik hoor graag van jullie
Verwijderd
Ik heb mijn zilveren versie van de UL30 op eBay besteld (amerikaanse verkoper) en het duurde precies 1 maand voordat ik de laptop in huis had. Ik moet er wel bij vertellen dat de feestdagen eind december mogelijk voor onnodige vertraging hebben gezorgd. Al met al was ik omgerekend €550 euro kwijt (incl. verzendkosten en BTW invoer). Het wachten is zeker de moeite waard!Orcie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:49:
[...]
Hoe lang duurde het voordat je hem binnen had?
Verwijderd
wat voor een keyboard heb je daarop? gewoon een Qwerty keyboard? en hoe zit het met de OS? het is engelstalig neem ik aan, kan je dat veranderen naar nederlands? en welke betaal mogelijkheden zijn er?Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:46:
[...]
Ik heb mijn zilveren versie van de UL30 op eBay besteld (amerikaanse verkoper) en het duurde precies 1 maand voordat ik de laptop in huis had. Ik moet er wel bij vertellen dat de feestdagen eind december mogelijk voor onnodige vertraging hebben gezorgd. Al met al was ik omgerekend €550 euro kwijt (incl. verzendkosten en BTW invoer). Het wachten is zeker de moeite waard!
Verwijderd
Bij een particulier op eBay.. weet niet of hij er nog meer op voorraad heeft. Ik heb de gok genomen om de laptop voor minder aan waarde op te geven. Uiteindelijk heb ik wel een aanslag gekregen (waarbij ik wat met mijn factuur heb geknutseld) maar dat was maar een paar tientjes. Heb daar wel geluk mee gehadOrcie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:53:
Bij welke winkel en is jouwe door de douane gegaan zonder aanslag?
Ik er gewoon een qwerty toetsenbord op.. OS is Windows 7 HP. Is inderdaad engels en de HP versie van windows 7 ondersteunt niet het installeren van meerdere taalpaketten. Dit wordt alleen ondersteunt in de Ultimate versie. Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee (je kunt wel gewoon 24hrs klok, goede datumaanduiding, etc instellen)Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:20:
[...]
wat voor een keyboard heb je daarop? gewoon een Qwerty keyboard? en hoe zit het met de OS? het is engelstalig neem ik aan, kan je dat veranderen naar nederlands? en welke betaal mogelijkheden zijn er?
Verwijderd
Als je zo graag een grijze UL30 wil kan je er ook gewoon 1 in Duitsland kopen. Dit is dan echter wel een notebook met een QWERTZ toetsenbord, maar simpel op te lossen door een QWERTY toetsenbord te bestellen voor de UL30 (is ongeveer 90 a 100 euro).
mvg,
Nick
mvg,
Nick
Verwijderd
Wat zijn de prijzen in duitsland? Denk dat je dan snel 200eu meer kwijt bent..Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:59:
Als je zo graag een grijze UL30 wil kan je er ook gewoon 1 in Duitsland kopen. Dit is dan echter wel een notebook met een QWERTZ toetsenbord, maar simpel op te lossen door een QWERTY toetsenbord te bestellen voor de UL30 (is ongeveer 90 a 100 euro).
mvg,
Nick
Waar slaat dit op?Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:10:
plus dat je duitse OS hebt wat nog erger is dan engelse..
Er is weer voorraad
http://www.hardware.info/...057X_90NWTA2311721XLC933/
De vraag is alleen of het nog zinvol is nu een UL30a aan te schaffen wetende dat de opvolger niet lang erna op de markt verschijnt; namelijk maart 2010.
http://www.hardware.info/...057X_90NWTA2311721XLC933/
De vraag is alleen of het nog zinvol is nu een UL30a aan te schaffen wetende dat de opvolger niet lang erna op de markt verschijnt; namelijk maart 2010.
Er valt ook geen eer aan te behalen. Meteen die prijs € 20 de lucht in. En ik maar de hele dag refreshen!
Overigens interessante shopreview bij MAXICT. Dat onderdelen niet bij henzelf op voorraad zijn maar enkel bij de leveranciers.
Overigens interessante shopreview bij MAXICT. Dat onderdelen niet bij henzelf op voorraad zijn maar enkel bij de leveranciers.
[ Voor 38% gewijzigd door Orcie op 21-01-2010 16:20 ]
Verwijderd
Ben ik de enige of zijn er meer mensen die wanneer ze de webcam aanzetten het beeld op zn kop krijgen
?
Ik heb hem net gister binnengekregen. En even gekeken naar de webcam, maar is niet omgedraaid hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:01:
Ben ik de enige of zijn er meer mensen die wanneer ze de webcam aanzetten het beeld op zn kop krijgen?
Weet je zeker dat je de laptop niet verkeerd om gebruikt?
Ik heb vanmiddag deze laptop binnengekregen: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00717430
Klopt het dat hij vrijwel hetzelfde is als: pricewatch: Asus UL30A-QX123V
Maar dan 1 gb ram minder? In het begin vond ik deze laptop vrij vlot...Maar nu ik msn(webcam) aan heb staan en tegelijkertijd een filmpje van youtube of dumpert probeer af te spelen stottert het nogal.
Zo langzaam hoort deze laptop toch niet te zijn? Ik weet dat het een high performance laptop is, maar een paar programma's tegelijk zou hij toch wel met gemak moeten draaien...
Klopt het dat hij vrijwel hetzelfde is als: pricewatch: Asus UL30A-QX123V
Maar dan 1 gb ram minder? In het begin vond ik deze laptop vrij vlot...Maar nu ik msn(webcam) aan heb staan en tegelijkertijd een filmpje van youtube of dumpert probeer af te spelen stottert het nogal.
Zo langzaam hoort deze laptop toch niet te zijn? Ik weet dat het een high performance laptop is, maar een paar programma's tegelijk zou hij toch wel met gemak moeten draaien...
[ Voor 11% gewijzigd door deimos op 23-01-2010 02:18 ]
Volgens mij heeft de jouwe een 4400 mAh accu en geen BT. Staat trouwens in de startpost.kenkreutzer schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 02:04:
Ik heb vanmiddag deze laptop binnengekregen: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00717430
Klopt het dat hij vrijwel hetzelfde is als: pricewatch: Asus UL30A-QX123V.
Installeer Flash 10.1 eens en update je webcam driver.kenkreutzer schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 02:04:
Maar nu ik msn(webcam) aan heb staan en tegelijkertijd een filmpje van youtube of dumpert probeer af te spelen stottert het nogal.
[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 23-01-2010 10:19 ]
Webcam is gewoon standaard op het scherm van asus. Zonet even flash player plugin voor firefox gedownload.
Ik moet zeggen dat de filmpjes op dumpert nu wel smooth gaan, maar een 720p trailer op youtube stottert nog vrij veel. Ik heb nu zelfs alles aanstaan.
Via Windows Taakbeheer komt het processorgebruik bijna niet boven de 50%, dus de processor gebruikt blijkbaar niet al het vermogen. Iemand enige tips?
Daarnaast zie ik mijn model niet in de startpost. Maakt het qua performance uit welke accu je van de twee hebt?
Ik moet zeggen dat de filmpjes op dumpert nu wel smooth gaan, maar een 720p trailer op youtube stottert nog vrij veel. Ik heb nu zelfs alles aanstaan.
Via Windows Taakbeheer komt het processorgebruik bijna niet boven de 50%, dus de processor gebruikt blijkbaar niet al het vermogen. Iemand enige tips?
Daarnaast zie ik mijn model niet in de startpost. Maakt het qua performance uit welke accu je van de twee hebt?
[ Voor 46% gewijzigd door deimos op 23-01-2010 12:53 ]
Ik heb hetzelfde model vrijdag gekocht. Het is de QV180. 5600mah 3gb 320gig geen BT model. Misschien leuk voor de startpost!kenkreutzer schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:37:
Webcam is gewoon standaard op het scherm van asus. Zonet even flash player plugin voor firefox gedownload.
Goede deal dan voor 599,- incl. bezorgen! Je weet het wel zeker van de 5600mAh?Orcie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:18:
[...]
Ik heb hetzelfde model vrijdag gekocht. Het is de QV180. 5600mah 3gb 320gig geen BT model. Misschien leuk voor de startpost!
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 23-01-2010 15:52 ]
Van de batterij afgelezen!Philflow schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:51:
[...]
Goede deal dan voor 599,- incl. bezorgen! Je weet het wel zeker van de 5600mAh?
Bij Amazon.com kun je nu de net uitgekomen UL30a-Vt-A1 in het zilver bestellen (incl 8 cell batterij), zie: http://www.amazon.com/UL3...ics&qid=1264342073&sr=8-2
Als je hem dan via Borderlinx.com laat versturen naar Nederland kost je dat incl douane-kosten en verzendkosten (ongeveer) 757 euro (heb het zelf al uitgerekend mbv de ''Total Cost Calculator'' op hun website)
Geen slechte deal als je het mij vraagt. Zeker niet als je bedenkt dat vergeleken met een Macbook Air hij meer dan 500 pleuro goedkoper is (MB Air kost incl studentenkorting 1300 pleuro online bij Apple)
Als je hem dan via Borderlinx.com laat versturen naar Nederland kost je dat incl douane-kosten en verzendkosten (ongeveer) 757 euro (heb het zelf al uitgerekend mbv de ''Total Cost Calculator'' op hun website)
Geen slechte deal als je het mij vraagt. Zeker niet als je bedenkt dat vergeleken met een Macbook Air hij meer dan 500 pleuro goedkoper is (MB Air kost incl studentenkorting 1300 pleuro online bij Apple)
[ Voor 20% gewijzigd door Lau26 op 24-01-2010 18:19 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Komt deze ook naar Nederland...?, en wat is hier nou weer anders aan dan een Jt versieLau26 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:14:
Bij Amazon.com kun je nu de net uitgekomen UL30a-Vt-A1 in het zilver bestellen (incl 8 cell batterij), zie: http://www.amazon.com/UL3...ics&qid=1264342073&sr=8-2

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Leer de Asus nummering...
V- en A- geven aan dat het om de laatste Core 2 Duo-platform gaat. De t in Vt staat voor die Nvidia kaart die er in zit. De J staat voor het Calpella (Core i3, i5 en i7) platform, waarbij de t wederom voor een nvidia graka staat...
V- en A- geven aan dat het om de laatste Core 2 Duo-platform gaat. De t in Vt staat voor die Nvidia kaart die er in zit. De J staat voor het Calpella (Core i3, i5 en i7) platform, waarbij de t wederom voor een nvidia graka staat...
Ahaaaaa, kijk dit wist ik dus niet, maar dit helpt wel enormGENETX schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:27:
Leer de Asus nummering...
Ondertussen ben ik aardig druk geweest met het (de)installeren van mijn UL-30 QV180. Opmerkelijk is het laden van de batterij als de laptop aanstaat. Windows geeft dan bij energiebeheer (muis over batterij icoon bewegen) aan 'aan netstroom, accu wordt niet geladen'. Gisteren toen ik mijn laptop afsloot was de accu 98% vanmorgen na de hele nacht aan netstroom te hebben gehangen is de 5600mah batterij niet tot 100% geladen. Overigens kwam hij de eerste nacht laden wel aan 100%.
In de deze review: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=418836 vermeld die reviewer al dat het opladen van de ul30 traag is als hij ook aanstaat door de marginale 40watt charger. Echter mijn ul30 laad nu helemaal niet op. Is dit normaal of begint de ul30 pas te laten als de batterij beneden een bepaalde threshold komt? Kan de slechte charger worden vervangen voor een universele charger die dit probleem opheft?
Vandaag gaan we samen op reis ik ben beniewd of ik vanavond mijn batterij wel opgeladen krijg...
Verder ben ik overigens super blij met de notebook. De look en feel in w7 is soepel en snel. De hdd is niet mega snel maar ook niet mega traag :
.
Later een uitgebreidere review
In de deze review: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=418836 vermeld die reviewer al dat het opladen van de ul30 traag is als hij ook aanstaat door de marginale 40watt charger. Echter mijn ul30 laad nu helemaal niet op. Is dit normaal of begint de ul30 pas te laten als de batterij beneden een bepaalde threshold komt? Kan de slechte charger worden vervangen voor een universele charger die dit probleem opheft?
Vandaag gaan we samen op reis ik ben beniewd of ik vanavond mijn batterij wel opgeladen krijg...
Verder ben ik overigens super blij met de notebook. De look en feel in w7 is soepel en snel. De hdd is niet mega snel maar ook niet mega traag :

Dat heeft mijn Asus F3Sc ook hoor. Is gewoon om te zorgen dat de accu langer goed blijft. Helemaal vol stoppen iedere keer is namelijk niet goed en bij 98% lever je maar een beetje in, maar is de levensduur van je accu wel een stuk langer.Orcie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 07:52:
Ondertussen ben ik aardig druk geweest met het (de)installeren van mijn UL-30 QV180. Opmerkelijk is het laden van de batterij als de laptop aanstaat. Windows geeft dan bij energiebeheer (muis over batterij icoon bewegen) aan 'aan netstroom, accu wordt niet geladen'. Gisteren toen ik mijn laptop afsloot was de accu 98% vanmorgen na de hele nacht aan netstroom te hebben gehangen is de 5600mah batterij niet tot 100% geladen. Overigens kwam hij de eerste nacht laden wel aan 100%.
[afbeelding].
Enkele dagen geleden mijn Asus UL80VT-A1 binnengekregen vanuit de USA.
Helaas heeft deze weken achter elkaar in backorder gestaan (bij alle shops die Asus leverden overigens),
waardoor ik hem nu pas mag bewonderen.
Verzending met FedEx International Priority was -snel- en pijnloos. Binnen 2 dagen na verzenden had ik hem in mn handen
Betreft de veelgenoemde bouwkwaliteit: die is niet super, maar ook niet heel slecht naar mijn smaak.
Het is mogelijk om door wat dun schuim onder het toetsenbord te plaatsen, de flex hier wat te verzachten.
Qua performance en draagbaarheid kan ik niet anders dan volledig positief zijn:
Deze laptop is super portable, ook met de CPU overgeclocked in Turbo33 modus (1.73 ghz), ruim 8-9 uur workload onder middel tot zwaar gebruik. Wel op de integrated Intel GPU.
Ook het switchen tussen nVidia GPU en Intel GPU gaat onder Win7 x64 naadloos, slechts enkele
seconden wachten.
Helaas is de Linux support voor deze laptop nog wat buggy, Fedora 12 wil niet eens booten met Intel VT-d aan in het BIOS. Booten met bootparameter intel_iommu=igfx_off verhelpt dit dan wel gedeeltelijk.
Verder is de nVidia GPU onbruikbaar onder Linux, en wordt het systeem traag/choppy terwijl deze actief is.
Gelukkig is er inmiddels een kernelmodule beschikbaar welke deze GPU permanent uitzet.
Met een aantal workarounds, ook onder Linux dus prima bruikbaar.
Helaas heeft deze weken achter elkaar in backorder gestaan (bij alle shops die Asus leverden overigens),
waardoor ik hem nu pas mag bewonderen.
Verzending met FedEx International Priority was -snel- en pijnloos. Binnen 2 dagen na verzenden had ik hem in mn handen
Betreft de veelgenoemde bouwkwaliteit: die is niet super, maar ook niet heel slecht naar mijn smaak.
Het is mogelijk om door wat dun schuim onder het toetsenbord te plaatsen, de flex hier wat te verzachten.
Qua performance en draagbaarheid kan ik niet anders dan volledig positief zijn:
Deze laptop is super portable, ook met de CPU overgeclocked in Turbo33 modus (1.73 ghz), ruim 8-9 uur workload onder middel tot zwaar gebruik. Wel op de integrated Intel GPU.
Ook het switchen tussen nVidia GPU en Intel GPU gaat onder Win7 x64 naadloos, slechts enkele
seconden wachten.
Helaas is de Linux support voor deze laptop nog wat buggy, Fedora 12 wil niet eens booten met Intel VT-d aan in het BIOS. Booten met bootparameter intel_iommu=igfx_off verhelpt dit dan wel gedeeltelijk.
Verder is de nVidia GPU onbruikbaar onder Linux, en wordt het systeem traag/choppy terwijl deze actief is.
Gelukkig is er inmiddels een kernelmodule beschikbaar welke deze GPU permanent uitzet.
Met een aantal workarounds, ook onder Linux dus prima bruikbaar.
Mag ik vragen wat je voor je UL80VT-A1 hebt betaald en bij welke webshop? En hoe ging het met de douane? Moest je nog extra bijbetalen?IEF schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:52:
Enkele dagen geleden mijn Asus UL80VT-A1 binnengekregen vanuit de USA.
Ik zit ook te denken aan zo'n exemplaar uit de VS. Voordelen zijn de prijs, beschikbaarheid en de Engelse windows, nadelen zijn het OS (ik wil graag W7 Pro) en de afwezigheid van Bluetooth (al schijnt dat met een printje toegevoegd te kunnen worden, kan iemand dit bevestigen?).
[ Voor 30% gewijzigd door Andrehj op 25-01-2010 22:47 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Verwijderd
Eindelijk na 1,5 maand wachten ben ik in bezit van een Asus UL30A-QX057X.
Wat een fijn apparaatje!!! Vandaag 10 uur op 1 accu gewerkt gewoon beetje surfen etc.
De GMA van intel doet het redelijk goed.HD filmpjes na update van flash player zonder enige hapering.
Laptop blijft ook lekker koel, en is ook redelijke stil. De SU 7300 is redelijk vlot goed geen kracht patser maar dat was algemeen al bekend.
Ik ben student en ik kan nu overal in het lokaal zitten. Eerst was ik gebonden aan een plek in het lokaal bij een stopcontact.
Een mede student van mij heeft de Acer Timeline 3810. Maar we waren het er over eens dat de UL30 mooier is afgewerkt. Ook gaat de accu langer mee van de UL30. Ben er tot nu toe erg blij mee. Vooral voor studenten is het een aanrader.
Wat een fijn apparaatje!!! Vandaag 10 uur op 1 accu gewerkt gewoon beetje surfen etc.
De GMA van intel doet het redelijk goed.HD filmpjes na update van flash player zonder enige hapering.
Laptop blijft ook lekker koel, en is ook redelijke stil. De SU 7300 is redelijk vlot goed geen kracht patser maar dat was algemeen al bekend.
Ik ben student en ik kan nu overal in het lokaal zitten. Eerst was ik gebonden aan een plek in het lokaal bij een stopcontact.
Een mede student van mij heeft de Acer Timeline 3810. Maar we waren het er over eens dat de UL30 mooier is afgewerkt. Ook gaat de accu langer mee van de UL30. Ben er tot nu toe erg blij mee. Vooral voor studenten is het een aanrader.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 01:24 ]
Verwijderd
Hm mijne is nog steeds op zn kop (ook na clean install).. ook bij MSN krijg ik het beeld op zn kop dus het ligt niet aan het driver softwareprogrammatje. Iemand ideeën?Stijger schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:21:
[...]
Ik heb hem net gister binnengekregen. En even gekeken naar de webcam, maar is niet omgedraaid hoor.
Weet je zeker dat je de laptop niet verkeerd om gebruikt?
Mijn UL30 komt uit de US
Verwijderd
Heeft iemand al geprobeerd een bluetooth module is te bouwen bij de Asus UL30? Heb nl. al mn USB poorten al toegewezen aan externe apparaten.. en heb toch BT nodig. Hier heb ik er eentje gezien op eBay:
http://cgi.ebay.com/Bluet...m439cbb752d#ht_2621wt_939
http://cgi.ebay.com/Bluet...m439cbb752d#ht_2621wt_939
Hoe komt men het beste aan een UL20A?
Ik zie dat er blijkbaar nog welke met AZERTY tobo bij belgische webwinkels worden aangeboden, tussen 699 en 550 €:
http://asus.hd.nl/p/ASUS/90NX6A52D1521VLCB31
http://discorp.click2shop...etailsL1.ASP?ref=88819586
http://www.2compute.net/Asus/90NX6A52D1521VLCB31.htm
http://www.laptopshop.be/...6utm_campaign=kelkooclick
http://www.besteprijzen.b...a1fe4471ab4fa89337b2915bf
alleen vraag ik me af of die winkels betrouwbaar zijn?
Ook kan men hem via Ebay uit de VS bestellen, dan komt men incl. verzending op ca. 530 uit. Moet men daar dan nog belasting over betalen?
Ik zie dat er blijkbaar nog welke met AZERTY tobo bij belgische webwinkels worden aangeboden, tussen 699 en 550 €:
http://asus.hd.nl/p/ASUS/90NX6A52D1521VLCB31
http://discorp.click2shop...etailsL1.ASP?ref=88819586
http://www.2compute.net/Asus/90NX6A52D1521VLCB31.htm
http://www.laptopshop.be/...6utm_campaign=kelkooclick
http://www.besteprijzen.b...a1fe4471ab4fa89337b2915bf
alleen vraag ik me af of die winkels betrouwbaar zijn?
Ook kan men hem via Ebay uit de VS bestellen, dan komt men incl. verzending op ca. 530 uit. Moet men daar dan nog belasting over betalen?
Dat mag, ik heb hem besteld bij XoticPC.Andre-Hessel schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:46:
[...]
Mag ik vragen wat je voor je UL80VT-A1 hebt betaald en bij welke webshop? En hoe ging het met de douane? Moest je nog extra bijbetalen?
Ik zit ook te denken aan zo'n exemplaar uit de VS. Voordelen zijn de prijs, beschikbaarheid en de Engelse windows, nadelen zijn het OS (ik wil graag W7 Pro) en de afwezigheid van Bluetooth (al schijnt dat met een printje toegevoegd te kunnen worden, kan iemand dit bevestigen?).
FedEx handelt invoerrechten voor je af, dus met de douane zelf heb ik niets te maken gehad.
Ik heb ruim 322,- in totaal betaald voor International Priority shipping + invoerrechten, BTW, etc.
Daarmee komt deze laptop toch op een ruime E900,-.
Het OS -kun- je upgraden bij XoticPC. Je krijgt W7 Pro x64 voor $186,- extra. Slik.
Bluetooth heb ik nog niet voor je kunnen bevestigen. Ik moet ook nog mensen vinden die het ding daadwerkelijk hebben opengemaakt namelijk :-)
Zelf gebruik ik een micro USB bluetooth adapter als het echt moet.
Zelf heb ik alleen als eerste de harde schijf vervangen door een Seagate 7200 RPM 500G exemplaar dat ik had klaarliggen al. Verder een Optical Bay HDD bay gekocht bij NewmodeUS. Deze ga ik gebruiken om de opstelling SSD + Seagate HDD te maken. Dat is ook de reden dat ik de UL80 heb aangeschaft, niet vanwege zijn optical drive, maar wel vanwege de plaats ervoor
Overigens vind ik persoonlijk deze laptop makkelijk E900,- waard, gezien zijn features.
XoticPC heeft overigens de ASUS UL30VT-A1 al reeds in preorder. De 13" variant dus van bovenstaand, maar zonder optical drive. Verder 1:1 dezelfde specs.
[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 31-01-2010 02:39 . Reden: UL30VT info toegevoegd ]
Verwijderd
iemand al wat meer info over de nieuwe asus ul modellen? ul30jt en ul80jt??
ik had gelezen dat de ul80jt missschien pas eind van het jaar op de markt zal komen?
: Release date October, 2010.. mja dat is niet bevestigd en hoop ik gewoon dat het een gerucht is en dat de nieuwe modellen aankomende maart al gewoon te kopen zijn xD. ik kijk met name uit naar de ul80jt.
bron: http://www.productwiki.com/asus-ul80jt/
ik had gelezen dat de ul80jt missschien pas eind van het jaar op de markt zal komen?

Geldt hetzelfde voor mij. Was toevallig net weer aan het zoeken naar mogelijk meer informatie maar tevergeefs. Op zedomax staat onderaan bij de reactie dat volgens degene die het apparaat heeft gezien "binnenkort uit zal komen". Maar daar is degene ook niet zeker van, oftewel niets officieels. Van de UL30Jt is bevestigd tegenover Tweakers.net dat hij in maart moet uitkomen.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:18:
iemand al wat meer info over de nieuwe asus ul modellen? ul30jt en ul80jt??
ik had gelezen dat de ul80jt missschien pas eind van het jaar op de markt zal komen?:? : Release date October, 2010.. mja dat is niet bevestigd en hoop ik gewoon dat het een gerucht is en dat de nieuwe modellen aankomende maart al gewoon te kopen zijn xD. ik kijk met name uit naar de ul80jt.![]()
Zou wel belachelijk zijn als de UL30JT en 80JT pas in october komen. Sony's variant staat nu al op de pricewatch, nog niet leverbaar gok ik maar lijkt me stug dat Asus vrolijk 9 maanden gaat wachten.
Anyways, zodra hij verschijnt order ik hem meteen.
I don't hate you, I nothing you
MaartRegeneration schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:30:
[...]
Van de UL30Jt is bevestigd tegenover Tweakers.net dat hij in maart moet uitkomen.

Nou maar kopen op een mat scherm en een zilver/grijze uitvoering, want die zwarte zal wel weer zo'n gelakt glossy ding worden
Over welke variant heb je het eigenlijk? Want ik heb zelf nog niet echt vergelijkbare notebooks gevonden die sneller dan de UL30JT zouden uitkomen..ipazza schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:57:
Zou wel belachelijk zijn als de UL30JT en 80JT pas in october komen. Sony's variant staat nu al op de pricewatch, nog niet leverbaar gok ik maar lijkt me stug dat Asus vrolijk 9 maanden gaat wachten.
Ik denk dat hij het over de pricewatch: Sony Vaio VPC-Y11S1E/S heeft. Overigens denk ik dat ipazza doel op het feit dat Sony zijn onlangs aangekondigde "thin and light" notebook ook nu al in de pricewatch heeft staan.aproxx schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:04:
[...]
Over welke variant heb je het eigenlijk? Want ik heb zelf nog niet echt vergelijkbare notebooks gevonden die sneller dan de UL30JT zouden uitkomen..
Zie hieronder, de pricewatch: Sony Vaio VPC-S11V9E/B werd bedoeld.
In maart pas inderdaad. Snap (ook) niet waarom het zo lang moet duren. Waarbij je na moet gaan dat de huidige UL80 versies nauwelijks te krijgen zijn, ook in het buitenland.crack_en_hack schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:52:
[...]
Maartdan moet ik nog ff wachten maar dat lukt wel.
Nou, ik had eerder gezien dat ze de behuizing, het toetsenbord-behuizing gedeelte al mat hadden gemaakt. Ik hoop dat ze dat met de rest van de behuizing ook zo doen. Kans dat het scherm ook mat wordt acht ik kleiner, maar dat zou ik ook zeker van harte toejuichen. Voor mij eerst maar eens zien dat de UL80Jt hier in maart verkrijgbaar wordt...Nou maar kopen op een mat scherm en een zilver/grijze uitvoering, want die zwarte zal wel weer zo'n gelakt glossy ding worden
[ Voor 28% gewijzigd door Regeneration op 01-02-2010 21:54 ]
Verwijderd
Weet iemand aan welke prijs we moeten denken voor de ul30jt? als die een stuk hoger uitvalt dan de a-variant, dan ga ik gewoon voor die namelijk...
pricewatch: Sony Vaio VPC-S11V9E/Baproxx schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:04:
[...]
Over welke variant heb je het eigenlijk? Want ik heb zelf nog niet echt vergelijkbare notebooks gevonden die sneller dan de UL30JT zouden uitkomen..
Core i5 + Nvidia 310
I don't hate you, I nothing you
Tja, wat versta je onder een "stuk hoger"? Het blijft giswerk, maar ik denk zelf dat ze bij de release minstens 100 euro meer vragen voor de Jt versie. Sommigen hebben het over de 1000 dollar, maar tja, wat is de prijs dan in euro's. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze de oude modellen verlagen in prijs en de nieuwe modellen op dezelfde prijs of iets hoger dan de huidige zetten, maar dit scenario lijkt mij minder waarschijnlijk.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:20:
Weet iemand aan welke prijs we moeten denken voor de ul30jt? als die een stuk hoger uitvalt dan de a-variant, dan ga ik gewoon voor die namelijk...
Dan hoop ik i.i.g. dat die lijst/rand om het scherm mat is want dat vind ik misschien nog wel het lelijkste van alles als die glossy is.Regeneration schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:05:
[...]
Nou, ik had eerder gezien dat ze de behuizing, het toetsenbord-behuizing gedeelte al mat hadden gemaakt. Ik hoop dat ze dat met de rest van de behuizing ook zo doen. Kans dat het scherm ook mat wordt acht ik kleiner, maar dat zou ik ook zeker van harte toejuichen. Voor mij eerst maar eens zien dat de UL80Jt hier in maart verkrijgbaar wordt...
Een glossy scherm is dan stukke minder erg
Verwijderd
Afwachten dan maar, in maart me bankrekening nog maar eens nagaan..Regeneration schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:53:
[...]
Tja, wat versta je onder een "stuk hoger"? Het blijft giswerk, maar ik denk zelf dat ze bij de release minstens 100 euro meer vragen voor de Jt versie. Sommigen hebben het over de 1000 dollar, maar tja, wat is de prijs dan in euro's. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze de oude modellen verlagen in prijs en de nieuwe modellen op dezelfde prijs of iets hoger dan de huidige zetten, maar dit scenario lijkt mij minder waarschijnlijk.
Dit had ik ook na een clean install van W7, na de juiste driver van de Asus site geinstalleerd te hebben was het probleem over.Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:01:
Ben ik de enige of zijn er meer mensen die wanneer ze de webcam aanzetten het beeld op zn kop krijgen?
Je hebt op de Asus site meerdere drivers, ik moest de Chicony driver hebben.
U30JC-A1 http://www.xoticpc.com/asus-u30jca1-order-p-2763.html
Display
13.3" HD 16:9 (1366x768) Glossy LED
Video Card:
Switchable Graphics! 512MB DDR3 nVIDIA G310M / 256MB Intel GMA 4500MHD
Processor:
Intel® Mobile Core i3 350M
Memory:
4GB DDR3 1066MHz
Hard Drive:
320GB 5400RPM
Battery Life:
8 Hour
Weight:
4.8lbs
Een dikkere UL versie?
Display
13.3" HD 16:9 (1366x768) Glossy LED
Video Card:
Switchable Graphics! 512MB DDR3 nVIDIA G310M / 256MB Intel GMA 4500MHD
Processor:
Intel® Mobile Core i3 350M
Memory:
4GB DDR3 1066MHz
Hard Drive:
320GB 5400RPM
Battery Life:
8 Hour
Weight:
4.8lbs
Een dikkere UL versie?
[ Voor 11% gewijzigd door Don3k op 08-02-2010 21:22 ]
De U serie bestaat ook al een tijdje ware het niet dat Asus deze nauwelijks levert in Nederland. Deze serie zou in een iets hoger kwaliteit- en prijs-segment zitten. Wat verder een verschil is met de UL30 is dat deze U30 wel een optische station in zich heeft. Daarentegen komt hij wel met de iets grotere afmetingen in de buurt van de Asus UL80.Don3k schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:21:
U30JC-A1 http://www.xoticpc.com/asus-u30jca1-order-p-2763.html
Een dikkere UL versie?
Verwijderd
Er is wat meer nieuws over de automatische grafics switch die de ul30/80jt zullen waarschijnlijk gaan krijgen volgens mij,er wordt tevens niet over de ul30/80jt gesproken. er wordt gesproken over de nvidia-optimus technologie waarbij ze een asus UL50Vf(onbekend voor mij) hebben gebruikt die die technology ondersteunt en die eind van de maand uitkomt. Volgens mij is het nog wel een demo versie..
bron: http://www.engadget.com/2...hing-promises-the-best-o/
hier een review van ul50vf volgens mij: http://www.notebookreview...w=asus+ul50+ul50vt+ul50vf
bron: http://www.engadget.com/2...hing-promises-the-best-o/
hier een review van ul50vf volgens mij: http://www.notebookreview...w=asus+ul50+ul50vt+ul50vf
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 19:38 ]
Verwijderd
Waar basseer je dit op? Ik ben zelf aan het overwegen om deze laptop te kopen, maar wacht liever op een update.Miki schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:
Als er al updates komen, wat nog te bezien valt, komt er waarschijnlijk een heel ander prijskaartje aan te hangen.
Wat een bron in ieder geval is nieuws: CES: accu van Asus Core i7-laptop gaat twaalf uur mee. Het gaat hierbij wel om de versie met een dedicated GPU erin, maar wellicht komen er ook modellen met de nieuwe Core i processoren zonder dedicated GPU. Prijzen zijn nog niet bekend en het is zoals Philflow ook aangeeft, maar de vraag of ze echt komen, omdat dat ook niet het geval was bij vele oudere UL modellen, die hier nog steeds niet te koop zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:21:
[...]
Waar basseer je dit op? Ik ben zelf aan het overwegen om deze laptop te kopen, maar wacht liever op een update.
Hebben er meer mensen last van dat als je de laptop in sluimerstand hebt gehad, de volume up en down knoppen niet meer werken?
Yep, had ik bij mn Vaio ook al. Geen idee hoe je het fixt. Ik sluit de laptop zo nu en dan maar helemaal af om het probleem te voorkomen.
Sorry... Sluimerstand? Is dat wanneer je de klep dicht doet? Of wanneer je lang genoeg wacht en je scherm uitgaat.masterBunny schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:30:
Hebben er meer mensen last van dat als je de laptop in sluimerstand hebt gehad, de volume up en down knoppen niet meer werken?
Enniehoe, Mijn Fn + geluidtoetsen blijven het prima doen.
Sluimerstand is wat de slaapstand in XP was
Ook wel bekend als hibernate (pc wordt dus uitgeschakeld en alle data van je RAM wordt tijdelijk weggeschreven)
Dus toch als je de klep dicht doet, hahaha.Sander-B schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:21:
Ook wel bekend als hibernate (pc wordt dus uitgeschakeld en alle data van je RAM wordt tijdelijk weggeschreven)
Heb sinds kort een Asus UL30A-QX057X en ben er zeer content mee.